חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

תיאטרון גשר ופסטיבל אילת ||| תערוכות ומופעים ||| ספרים וטיולים ||| תערוכת התיירות וסיכומי שנת התיירות ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

ארועים ופסטיבלים

תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM עם מספר שיא של מציגים מכל העולם

תערוכת התיירות IMTM 2016 (צילום יח"צ)
תערוכת התיירות IMTM 2016 (צילום יח"צ)

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- 2017 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, תיערך בפעם ה-23 בביתן 2 החדש בגני התערוכה בתל אביב בתאריכים 7-8 לפברואר 2017 .

התערוכה משכה השנה 'פנים חדשות' ולראשונה תארח משלחות ממדינות חדשות, בינהן: נורבגיה, קזחסטן, אזרבייג'ן, בוטסואנה, פרו וקוסטה ריקה. משלחות ממדינות נוספות שישתתפו בתערוכה: אנגליה, סין, שבדיה, צרפת, הונגריה, סלובקיה, מולדובה, רפובליקת סרפסקה, טאיוואן, אתיופיה, טורקיה, בולגריה, רוסיה, רומניה, קפריסין, יוון, איטליה, סלובניה, בלרוס, ספרד, קטלוניה, פינלנד, ליטא, צ'כיה, גאורגיה, ארה"ב, פורטוגל, מלטה, פולין, הודו, קוריאה, הפיליפינים, נפאל, וייטנאם, סרי-לנקה, יפן, דרום אפריקה, טנזניה, מרוקו, אקוודור, פנמה, קירגיזסטן, אלבניה, מונטנגרו, קניה, גאנה, הרפובליקה הדומיניקנית.

תערוכת התיירות הבינלאומית צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאירוע הגדול ביותר של ענף התיירות הבינלאומי. ביתן 2, אליו התערוכה עוברת לראשונה השנה, הוא חלל חכם, וורסטילי, בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר, גדול בכ-1000 מטר משנה שעברה ובגובה 20 מטר. מארגני התערוכה מסרו כי המעבר לחלל הגדול בביתן 2 הוכיח עצמו שכן התערוכה מלאה עד אפס מקום, השנה ישתתפו בתערוכה מספר שיא של מדינות ושל מציגים המגיעים מישראל ומספר הביתנים עומד על כ-175 ביתנים.

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

בנוסף, לראשונה מאז הדרדרות היחסים עם טורקיה, תשתתף טורקיה בתערוכה. אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM מסר כי אנחנו גאים ושמחים לארח שוב את טורקיה בתערוכת התיירות הבינלאומית בישראל. טורקיה הייתה חלק משמעותי ממפת היעדים של התייר הישראלי וחלק משמעותי בתערוכה שמתקיימת כבר 23 שנים. ענף התיירות היה מאז ומעולם גשר כלכלי ומדיני חשוב והמפגש הייחודי שנערך בין יותר מ-40 מדינות ממשיך להוות גם השנה פלטפורמה לחיזוק וקידום היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם העולם".

לאתר התערוכה <<< 

פסטיבל אילת הבינלאומי ה-12 יוצא לדרך

השנה יתארחו שתי תזמורות בינלאומיות מהגדולות בעולם, סולנים בעלי שם, תכניות של מוסיקה קלאסית, בארוק, ג'אז, מוסיקה לכלים שונים, מוסיקה קולית ואף מופע מלהיב לילדים.

בתכנית הפסטיבל השנה:

  • הכנרת הדגולה ויקטוריה מולובה תחבור לתזמורת קאמרטה ג'נבה בניצוחו של דוד גריילסמר לתכנית נוצצת ומלכותית ובה קונצ'רטו מס' 3 מאת מוצרט, סימפוניית "המלכה" מאת היידן ויצירות מאת מתיו לוק ומרטין ג'גי. בנוסף, תארח התזמורת את פסנתרן הג'אז הווירטואוז ג'קי טרסון, בתכנית שמחברת יצירות קלאסיות גדולות, מוסיקה ממחזות זמר וג'אז.
  • הגבריאלי קונסורט מבריטניה בניצוחו של פול מקריש, מהרכבי הבארוק המפורסמים והחשובים בעולם, ישובו לפסטיבל אילת בהרכב מלא של תזמורת ומקהלה ובכיכובה של זמרת הסופרן ג'יליאן וובסטר, ה"גבריאלים" יבצעו תכנית של בארוק איטלקי ואנגלי ובמרכזה "דיקסיט דומינוס" מאת הנדל.
  • רביעיית כלי הקשת ואן קואיק מצרפת זוכי תחרות היידן ובטהובן לשנת 2015, יגיעו לראשונה לישראל. הרביעייה תגיש שתי תכניות: בראשונה יציגו רפרטואר צרפתי מהמאות ה-19 וה-20, ובשנייה יחברו לפסנתרן הישראלי אמיר כץ לביצוע חמישיית הפסנתר של פרנק לצד יצירות של שוברט ונישימורה.
  • המוסיקאי אלון אולארצ'יק, יקיים מופע שנבנה במיוחד עבור פסטיבל אילת ויבצע מבחר משיריו: נערה במשקפים; כל דבר קטן; בואי נגיד; בא לשכונה; כל הליל אני בגנך; ילד מזדקן; ואחרים בעיבודים מיוחדים לכלי מיתר בביצוע יוליה קליין בכינור, דניאל תנחלסון בויולה והצ'לן יועד ניר.
  • דגש מיוחד יינתן השנה על פסנתרנים מרחבי העולם שמתמחים בז'אנרים שונים: לצד ג'קי טרסון ואמיר כץ שיעלה רסיטל מאתגר ובו המוסיקה של פרנץ ליסט, יגיעו הפסנתרן האיטלקי פדריקו קולי בתכנית המבוססת על אלבומו האחרון ובה מוסיקה מאת בטהובן ואלסנדרו סקרלטי; "ילד הפלא" אלכסנדר מאלופייב; ושני פסנתרני הג'אז כריסטיאן אלכסנדרוב וגיא מינטוס שיחברו לחצוצרן ינס לינדמן בתכניות שמשלבות בין סגנונות שונים של ג'אז, מוסיקת עולם ומוסיקה קלאסית.
  • השנה ירחיב פסטיבל אילת את פרויקט כיתות האמן ובמסגרתו יגיעו כנרים, ויולנים, צ'לנים, פסנתרנים, חצוצרנים, סולנים בעלי שם ופרופסורים באקדמיות חשובות מרחבי העולם, לכיתות אמן מרגשות מהן ילמדו מוסיקאים מקצועיים בתחילת דרכם. בין המרצים האורחים יהיו הכנרתמריאנה ואסילייבה, הצ'לן הפיני מארטי רוסי, הויולן הרוסי מיכאיל ברזניצקי ורבים אחרים.
  • השנה ישוב ויארח הפסטיבל את סדנת זמרי האופרה, "הקשר הווקאלי וינה תל אביב" בה מלמדים מורים מהאופרה הלאומית של וינה ומישראל.
  • הליצן האהוב פיודור מקרוב יגיש לקהל הצעיר של הפסטיבל קונצרט/קרקס על חייו ועל המוסיקה של וולפגנג אמדאוס מוצרט.
  • כמידי שנה יציג הפסטיבל באכסדרת אולם "הכחול הגדול" תערוכה מוסיקלית ייחודית – השנה תתקיים תערוכת כינורות של אגודת "גוארנרי" במסגרתה יוכלו סולני הפסטיבל והתלמידים להתנסות בכלים יוקרתיים במיוחד והקהל יוכל להתרשם ולהכיר את הכלים השונים, חלקם בעלי ערך מוסיקלי והיסטורי גבוה, כמו גם ערך כספי גבוה מאד.

מחירי הקונצרטים נעים בין 100- 300 שקלים. פסטיבל אילת גאה להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה עם מלונות דן זאת השנה החמישית ברציפות. במסגרת שיתוף פעולה זה, דן אילת יארח את הקונצרטים בשני אולמות המלון: אולם תרשיש ואולם הכחול הגדול. בנוסף, רשת מלונות דן תציע לאורחי הפסטיבל חבילות הכוללות כניסה לקונצרטים עם לינה ומחירי תעופה מיוחדים במלון דן אילת ודן פנורמה אילת. מייסד, מנכ"ל הפסטיבל ומנהל אמנותי: לאוניד רוזנברג. הפקה: פורום פקטור. מנחה הקונצרטים: יוסי שיפמן. פסטיבל אילת ה-12 יתקיים בתמיכתם של עיריית אילת, קרן ארניקה, משרד התיירות, מלון דן, משרד התרבות, משרד החוץ, התאחדות בתי המלון, בנק הפועלים, הפורום האוסטרי לתרבות, אשטרום, וקרן ליונז.

מכירת כרטיסים וחבילות מתקיימות באתר הפסטיבל <<< ובפייסבוק <<< וכן במספרי הטל' הבאים:  *9066,  5450*, 1-700-50-50-80, 08-6444816 , 08-6377036.

עשור למותה של אגדת הפסנתר וכלת פרס ישראל פנינה זלצמן

unnamedמכללת לוינסקי מציינת עשור לפטירתה של הפסנתרנית, כלת פרס ישראל, פנינה זלצמן. פנינה זלצמן ניגנה כסולנית עם טובי התזמורות והמנצחים ושימשה שגרירת תרבות של ישראל בחמש יבשות לאורך כל חייה. היא הקדישה את חייה להעשרת חיי התרבות בארץ ולצד הופעותיה כסולנית עם התזמורת הפילהרמונית ובאולמות המרכזיים, הופיעה גם בעיירות פיתוח ובפריפרייה, חינכה דורות רבים של פסנתרנים ומוזיקאים וקידמה מאד את ביצועי המוזיקה הישראלית  בארץ ובעולם.

במכללת לוינסקי , במסגרת הפורום המכללתי, יבצע תלמידה של פנינה זלצמן, הפסנתרן והמנצח יוני פרחי רסיטל לפסנתר וישוחח עם הפסנתרנית ד"ר עפרה יצחקי על פנינה זלצמן וישרטט קווים לדמותה.

יום ד, 18.1.17 , בשעה 14:15 אודיטוריום, מכללת לוינסקי שושנה פרסיץ 15, ת"א.

הכניסה חופשית – הקהל מוזמן – מספר המקומות מוגבל

ליל הרעיונות – נשים יוצאות דופן לעולם משותף

מיכל רובנר (צילום דניאל צ'צ'יק)
מיכל רובנר (צילום דניאל צ'צ'יק)

במסגרת “ליל הרעיונות”, שיתקיים בפריז ובעוד 30 ערים ברחבי העולם ויוקדש לנושא “עולם משותף”, בחר המכון הצרפתי בישראל לתת את הבמה לנשים יוצאות דופן שתורמות, כל אחת בדרכה, לבניית עולם משותף.

נשים מיוחדות אלו, ישראליות וצרפתיות, פעילות חברתיות, אמניות, הפועלות בתחומים שונים: חברה, משפחה, אתיקה ואמנות, יספרו על פועלן ומחשבתן ויקיימו ביניהן רבי שיח בהנחיית העיתונאית לור אדלר. בין המפגשים ישולבו קטעי מוזיקה ואמנות בהשראת דמותה של הזמרת האגדית, נינה סימון.

“העולם המשותף הוא מה שאנחנו נכנסים אליו בהיוולדנו ועוזבים מאחורינו במותנו. הוא חורג ממשך חיינו אל העבר ואל העתיד גם יחד, הוא היה שם לפני שבאנו ויוסיף להתקיים אחרי שהותנו הקצרה בתוכו. עולם זה הוא מה שאנו חולקים לא רק עם אלא שחיים איתנו, אלא גם עם אלה שהיו כאן לפנינו ועם אלה שיבואו אחרינו”.( חנה ארנדט, המצב האנושי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תרגמו מאנגלית אריאלה אזולאי ועדי אופיר)

תוכנית ליל הרעיונות בתל אביב:

  • 18:30: דברי פתיחה: סוזן לנדאו, מנכ”לית ואוצרת ראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות,ברברה וולפר, יועצת תרבות – שגרירות צרפת בישראל

הפאנלים בהנחיית העתונאית הצרפתיה לור אדלר.

  • 19:15-20:00: סדקים בחברה: לפקוח את עיני העולם, עם העיתונאית הצרפתיה פלורנס אובנאס וחברת הכנסת סתיו שפיר.
  • 20:10-20:20:  פלורה (לירון משולם) שירים מקוריים ומחווה לנינה סימון
  • 20:20-21:10: כבוד האדם: שומרי החומות של עולם מוסרי- עם רות קדר, מייסדת ארגון יש דין, סאמח סלאימה, פעילה חברתית, ואדלין אזאן, המפקחת הכללית על מקומות בהם נשללות חירויות האזרח  (בתי סוהר, בתי חולים למחלות נפש סגורים, או מתקני כליאה סגורים למבקשי מקלט)
  • 21:10-21:20: הופעה של מאיה דוניץ (שירה) ורם גבאי (תופים)
  • 21:30-22:00: הפסקה 30 דקות
  • 22:00-22:40: גברים, נשים: עולם (לא) משותף ? עם המשפטנית פרופ’ רות הלפרין-קדרי, חברת הכנסת מרב מיכאלי והפילוסופית והפסיכואנליטיקאית קלוטילד לגיל
  • 22:45-23:00: סוניה וידר-אתרטון (צ’לו) ויובל צורן (פנסטר). מחווה לנינה סימון
  • 23:00-23:45: להמציא את העולם מחדש כאמן  עם הסופרות הצרפתיה מארי דריוסק, אלונה קמחי והבמאית קרן ידעיה
  • 23:45-00:00: נעילה- הלן לה גל, שגרירת צרפת בישראל, הקרנה מיצירותיה של מיכל רובנר בלווי דבריה

יום חמישי ה-26 בינואר 2017 ,משעה 18:30 עד חצות ,במוזיאון לאמנות תל אביב

האירוע בצרפתית ובעברית עםתרגום סימולטני. הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי, חובה להירשם בדוא"ל <<< 

מרכז 'טיפ טף' לגיל הרך עם סדנה בת 4 מפגשים לסבים ולסבתות

מרכז 'טיפ טף' לגיל הרך בחולון רואה חשיבות גדולה לתפקיד של הסבים והסבתות בחיי נכדיהם ובחיי ההורים. כאשר המשפחה מורכבת ממבוגרים אוהבים ותומכים, תחושת השייכות והעוגן המשפחתי הרבה יותר רחבים ומתוך כך גם תחושת הביטחון של הילד.

התואר סבתא טומן בחובו הרבה רגעים של אושר וגם מן הסתם התלבטויות, מחשבות, שאיפות לגבי הנכדים ודרך הטיפול והחינוך שהם מקבלים…שאלות לגבי המקום שלי במשפחה? עד כמה לשאול? להתערב ולחנך? היכן להרפות ולקבל את השוני בתפיסות עולם? הכרות וקבלה של השינויים שנובעים מחיי היומיום במאה ה- 21 ועוד..

איריס גרנות – מנהלת מרכז 'טיפ טף' ומומחית להתפתחות הילד – נותנת לסבתות מקום להעלות שאלות במסגרת המפגשים – שאלות על חיי היומיום, הקשר לנכדים ולהוריהם ועוד . זאת ועוד, המשתתפים והמשתתפות יקבלו כללי זהב לסבתאות איכותית:

  • איך את יכולה, בזמן הקצר של הסבתא המודרנית – בין העבודה לעיסוקים הפרטיים- להיות הכי כייפית עבור ילדייך ונכדייך?
  • מה הכי חשוב בקשר איכותי ומפנק?
  • מהו פינוק יתר והיכן עובר הגבול?
  • רוצה לפנק במתנות – איך בוחרים משחק- מהנה, מפתח וגם משמח?
  • איך לספר סיפור לקטנטנים?
  • איך לבחור איך לבלות עם הקטנים?
  • מה עושים כדי שארוחה משפחתית תהיה חוויה טובה?
  • מה הבסיס לתקשורת מעצימה? או איך לגשר על הפער שקיים לעיתים בין הקשבה, הכלה ויעוץ?
  • מה מאפיין את דור ההורים והילדים במאה ה-21 ואיך לגשר על השונות?
  • ובעיקר איך להיות את וגם לאהוב, להיות אהובה וליהנות מהמעמד המשמעותי והמרגש הזה…

עלות הסדנה: 250 ₪. מועד פתיחה: 24/1/17.  בין השעות: 20:30-19:15.

הרשמה באתר <<< ובטל': 072-2412888. מרכז 'טיפ טף' – רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון.

 

קולנוע וטלויזיה

טרומן – חברים עד הסוף TRUMAN

סרטו של סֶסְק גאי Cesc Gay הוא הסרט המעוטר ביותר בספרד בשנת 2016 וזוכה חמישה פרסי גויה (האוסקר הספרדי) לסרט, לבמאי, לתסריט, לשחקן הראשי ולשחקן המשנה. זוכה ארבעה פרסי גאודי – פרס לקולנוע קטלני – פרס לסרט קטלני דובר ספרדית, לבמאי, לתסריט לשחקן ראשי ולשחקן ולשחקנית בתפקידי משנה. זוכה שני פרסי פרוֹז לשחקן הראשי ולתסריט. פרס פוטוגרמה דה פלטה – הסרט הספרדי הטוב ביותר. זוכה חמישה פרסים של תא מבקרי הקולנוע בספרד: לסרט, לבמאי, לתסריט, לשחקן הראשי ולשחקן המשנה. זוכה שני פרסי חוזה מריב פורקה – לסרט ולשחקן. זוכה שני פרסים בפסטיבל סן סבסטיאן – לבמאי ולשני השחקנים.

חוליאן שחקן תיאטרון מוערך, גר במדריד עם כלבו הנאמן טרומן ומתמודד עם רגעים קשים בחייו. כאשר חברו הטוב תומאס, המתגורר בקנדה, מחליט לבקר אותו במפתיע לארבעה ימים, שני חברי הילדות, המכירים זה את זה עשרות שנים, משלימים פערים בזמן קצר וחולקים רגעים מרגשים וקרובים. במהלך הזמן שלהם יחדיו יבינו השניים שהביקור הנוכחי יהיה כנראה מפגשם האחרון. הסרט, משרטט דיוקן מורכב ומרגש של חברות עמוקה.

שחקנים: חוליאן : ריקרדו דרין Ricardo Darín, תומאס: חוויאר קאמרה Javier Cámara, פאולה: דולורס פונזי Dolores Fonzi.

ספרד / ארגנטינה, ספרדית ,  108 דקות, 2015. כתוביות לעברית ולאנגלית. צולם במדריד, באמסטרדם, בוויניפג ובברצלונה. הפצה בישראל קולנוע חדש. החל מ- 26 לינואר בסינמטק תל אביב, בקולנוע כוכב רמת השרון וברחבי הארץ.

תיאטרון ובמה

לראשונה בישראל קרקס ריסרקל עם הליצן העירום

ריסרקל הוא קרקס וירטואוזי מרתק המשלב את עולם הקברט והופעות הבידור עם אלמנטים של קרקס עכשווי. האקרובטים ניחנים בטכניקות קרקס וירטואוזיות וביכולות משחק מרשימות ועוטים לגופם תלבושות יפיפיות מסוגננות ומוקפדות. כל זה בשילוב עם תפאורה מרהיבה ומוסיקה מגוונת, מספק לצופים הנאה צרופה.

להקת ריסרקל קמה בשנת 2012 ע״י בנצה ואגי, בימאי תיאטרון וכוריאוגרף צעיר ושאפתן.

הלהקה נוסדה בבודפשט, הידועה כמרכז קרקס קלאסי, במטרה להעניק לקהל מופע בעל ביטוי ייחודי, אשר נשען על המסורת של אומנויות הבמה האירופאית ומקרב את המרחק בין קרקס, תיאטרון ומחול. מטרת הבמאי הינה ליצור סגנון קרקס חדשני, עכשווי וייחודי לאירופה. סגנון הלהקה השונה והאחר מהקרקס המודרני המקובל הינו מרהיב ביופיו. הבמה, כמו גם התלבושות של האמנים והתאורה יוצרים אוירה ייחודית ווירטואוזית, השואבת השראה מהקברטים של שנות הארבעים,  ובניסיון לשבור את הקיר החוצץ בין האמנים והבמה לקהל במידת האפשר.

למרות גילה הצעיר, ללהקה רפרטואר עשיר ומגוון של כארבעה מופעים שהוצגו עד כה במספר רב של מדינות ויבשות והם מייצגים בכבוד מעורר השתאות, ובהצלחה גדולה את הונגריה עם הקרקס העכשווי המסוגנן מאוד המאפיין אותם. ההפקה שייכת לתיאטרון ה״מופה״, מוסד תרבותי בינלאומי חשוב ומוכר שתומך, מלווה ומממן אותם.

הליצן העירום- הלהקה מחייה מחדש את היצירה ארוכת השנים של הליצן העירום. קומפוזיציות המוסיקה של המופע הוקלטה עם תזמורת סימפונית ומשלבת את המוסיקה האירופאית מהמאה ה- 19 וה-20 עם האווירה המיוחדת של הקרקס המודרני. מה שוכן מאחורי מסכתו המחייכת של הליצן? במופע מרהיב זה הצופים מרותקים למסע פנימי אל נבכי הנפש של הליצן, מפליגים למחוזות דמיוניים, שבו נעלמות שכבות האיפור וההגנה מהמציאות. מפגש אינטימי עם עולם הקרקס, מעוצב להפליא ומרהיב ביופיו, תיאטרלי, דרמטי, מרשים, אך רגיש ונוגע.

הכוכבת הראשית במופע, בריגיטה אגד, מועמדת לאוסקר על משחקה בסרט הקצר Beautiful Figure.

המשכן לאומנויות הבמה ת"א. זמני המופעים: 7-9 לפברואר שעה 20:00 ובשישי 10 לפברואר 13:00. לרכישת כרטיסים באתר <<< ובטל': 03-6927777

תיאטרון נוצר בת-ים עם "האוריסטיאה" של אייסכילוס

אוריסטיאה (צילום ניקול דה קסטרו)
אוריסטיאה (צילום ניקול דה קסטרו)

אירוע  תיאטרוני מיוחד שיצר הבמאי  אבישי מילשטיין, המתחיל בחצר תיאטרון נוצר, ומשם עובר להאנגר ענק  שעוצב במיוחד להצגה זו.

"האוריסטיאה " מאת אייסכילוס. מחזה שעוסק בקשר שבין השליטים ובין העם. המחזה נכתב במאה החמישית לפני הספירה, ולמרות זאת, יצירה קלאסית זו , היא עדיין אקטואלית ומדברת אלינו .

בגרסת הבמה של תיאטרון נוצר, יועלו שני מחזות מתוך הטרילוגיה האורסטיאה:חלק ראשון: "אגממנון" והחלק השני : "נושאות הנסכים".

עשר שנים לאחר פרוץ מלחמת טרויה ולאחר ניצחונם הדחוק בה, צבאות יוון שבים הביתה. העם היווני מותש אך ההמונים מקבלים בהערצה את אגממנון, המלך.

הם מצפים שגיבור הקרבות יביא עמו עידן של שלום. אלא שלאשתו, המלכה קליטמנסטרה, יש תכניות אחרות. בעלה הקריב בתחילת המלחמה  את בתם, איפיגניה, כדי לרצות את האלים על מנת שיפיחו רוח באניות הלוחמים וכעת היא מעוניינת לנקום בו.

החשבון הזה  יגרום עד מהרה למעגל נקמה אכזרי מאין כמוהו שבו יהיו מעורבים גם בנם, אורסטס  ובתם, אלקטרה – מעגל דמים שאיש לא יודע איך לצאת ממנו.

במרכז הגרסה העכשווית של תיאטרון "נוצר" מוצגת "המשפחה" – זה התרגום האישי והמודרני של "המקהלה" –  האנשים הרגילים שמנסים לחיות, להתפרנס ולאהוב, לחלום ולקוות בצל המאורעות הפוליטיים הסוערים שפולשים אל חייהם כל הזמן: בני המשפחה זקוקים לפוליטיקאים כדי שיתנו לחייהם וודאות ויוקרה, ואילו הפוליטיקאים זקוקים לבני המשפחה כדי להנציח את שלטונם המושחת. המחול השברירי והעדין הזה, ריקוד החיים של כולנו, מופר כששלטון אימים דיקטטורי מצליח להרים ראש ולחסום כל ערוץ של דיאלוג.

תיאטרון נוצר, שפרץ לתודעה לפני 25 שנה עם "מחזות מלחמה", שב לעסוק,  בחצי היובל להיווסדו, ביצירה מונומנטלית ומכוננת ומספר באמצעותה את הדרמה הגדולה שבתוכה כולנו כעת חיים.

מאת אייסכילוס, תרגום : אהרון שבתאי, בימוי ועיבוד: אבישי מילשטיין , תפאורה: אדם קלר,תלבושות: מיכל לאור,מוסיקה: בועז ברקת , תנועה: ערן לביא, תאורה: ג'ודי קופרמן, וידאו: נמרוד צין, הדרכת טקסט: בהט קלצ'י, משתתפים: (לפי סדר א"ב): מוצי אביב, הולגר אירמיש, תמר אלקן, ערן בוהם, (שמונה לאחרונה כמנהל אמנותי של תיאטרון נוצר), ערן בן-צבי, אביה ברוש, יעל ברנפלד, מירב גרובר, אלכס ויינגרט, שפרה מילשטיין , אנה סטפן , אייל רז.

24-25 בינואר 2017 שעה 20:30, 15-16 בפברואר 2017 שעה 20:30 ו-1 במרץ 2017 שעה 20:30. לרכישת כרטיסים טל': 03-6350772

תיאטרון גשר מציג את רפרטואר שנת 2017- 2018

העונה החדשה של תיאטרון גשר נפתחה בהצגה "תל חורף" בבימוי מיכאל קרמנקו ובהשתתפות עידו מוסרי, שחזר לתיאטרון גשר לאחר עשר שנים. בעקבות הצלחת "מסעות אודיסאוס", גשר ממשיך להשקיע בדור הצעיר. בחג הסוכות עלתה ההצגה רוח תיאטרון, מחזה מקורי מאת רועי חן בבימוי אמיר י. וולף בהשתתפות: ג'יטה מונטה, דורון תבורי, גלעד קלטר, רות סנדרוביץ וסולו גבע.

שנת 2017 נפתחת בבכורה חגיגית לסאטירה פוליטית ישראלית עכשווית: "במנהרה" – מחזה מאת רועי חן בהשראת הסרט "שטח הפקר" מאת דניס טנוביץ, בבימויו של עירד רובינשטיין ובהשתתפות: מיקי ליאון / גלעד קלטר, עידו מוסרי, פיראס נסאר, אלכסנדר סנדרוביץ', יובל ינאי, קארין סרויה, אורי יניב, פאולו א.מוארה, ונעה הר ציון. ההצגה מתרחשת במנהרת טרור בגבול עזה-ישראל, אליה נקלעים צליל ויפתח הישראלים והישאם ומנסור העזתים. אחד מהם יהפוך ל"מוקש חי" בזמן שמעליהם, בעולם שמעל פני הקרקע יתרחש קרנבל תקשורתי פוליטי שישחק בחייהם. במנהרה היא הצגה אקטואלית ושנונה המעמתת את עולם התקשורת עם חוסר התקשורת של העולם, ומזכירה כי לפעמים נבחרי ציבור בוחרים ללכת יד ביד על גביהם של הבוחרים.

  • בימים אלו החלו חזרות לקופרודוקציה הראשונה בתולדות גשר מאז הקמתו לפני 25 שנה, יחד עם תיאטרון הקאמרי, להצגה תמונות מחיי נישואין בבימויו של גלעד קמחי ובהשתתפותם של אפרת בן צור ואיתי טיראן. המחזה מבוסס על סרטו הבלתי נשכח של אינגמר ברגמן, שתעלה בתחילת מרץ 2017.
  • במהלך העונה החדשה יציג התיאטרון את המלך ליר, המחזה הידוע מאת ויליאם שייקספיר, תרגום של דורי פרנס, בבימויו של יבגני אריה ובכיכובו של דורון תבורי. זהו קונפליקט בין אמת פנימית לזיוף, חנופה ויושר, תשוקה ומצוקה, זוהי בגידה של בנות באביהן, אך זאת בעיקר טרגדיה אנושית אישית בעלת ממדים קוסמיים.

לרגל 70 שנה למדינת ישראל, יעלה תיאטרון גשר שלושה פרויקטים מיוחדים :

  • אלְטְנוֹיְלַנְד- מאת רועי חן, על פי ספרו של בנימין זאב הרצל. הרומן האוטופי שכתב הרצל ב-1902 המציב מראה מרתקת של ארץ פלאות כפי שדמיין אותה חוזה המדינה.
  • מלחמת היהודים- מחזה מאת רועי חן בהשראת הרומן של לאון פויכטוונגר בבימויו של יבגני אריה: דרמה היסטורית גדולה מהחיים על זהות, יהדות, חורבן ומרד.
  • קיץ במריינבאד- קומדיה מאת שלום עליכם בעיבודה של נגה אשכנזי ובבימויו של אמיר י. וולף. חליפת מכתבים, על פי כתביו העוקצניים והמבדרים של שלום עליכם, יוצרת תסבוכת המאיימת לערער את חיי הקהילה היהודית ואת מוסד הנישואים.

תיאטרון גשר ממשיך גם השנה בהידוק קשריו הבינלאומיים. פסטיבל גשר הבינלאומי 2017 יתקיים זו השנה העשירית בחודש מאי וימשך כשלושה שבועות. במסגרת הפסטיבל יגיעו לישראל הפקות ממיטב הרפרטואר של פסטיבל מסכת הזהב ממוסקבה. השנה בחר הפסטיבל להתמקד בשתי הפקות בינלאומיות שיוצגו בשפה הרוסית עם כתוביות בעברית, המציעות פרשנות חדשה למחזות קלאסיים ביניהם:

  • אדיפוס המלך- הפקה משותפת של תיאטרון וכטנגוב ממוסקבה עם התיאטרון הלאומי של יוון.
  • המלט/קולאז'- המחזה השייקספירי בעיבוד מבריק למופע יחיד, מבית היוצר של רוברט לפאז׳ (קנדה).

הפסטיבל יציג הפקות מקור ישראליות תוך התייחסות למרחב היפואי, הכולל פעילות במרחב הציבורי ושיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ביפו. כך שלצד ההפקות הבינלאומיות יתקיימו במסגרת הפסטיבל גם פעילויות רחוב, כיתות אמן ומפגשים מיוחדים עם היוצרים בבתי קפה ומסעדות ברחבי העיר.

במסגרת פסטיבל גשר הבינלאומי יעלו הצגות מקוריות המוקדשות לדמויות פולחן מתקופות שונות, תחת הכותרת גיבורי תרבות ביניהן :

  • קזנובה – המחזה בכיכובו של ישראל (סשה) דמידוב מביא את סיפור חייו של ג'אקומו קזנובה, האיטלקי בן המאה ה-18, שהיה סופר, אלכימאי, מרגל, חייל, הרפתקן, הולל, אסיר, ובעיקר – פתיין.
  • אנדי וורהול – פרויקט מיוחד בשיתוף מוזיאון ת"א, בבימוי מיכאל קרמנקו ובהשתתפות אלון פרידמן, נטע שפיגלמן, ישראל (סשה) דמידוב, הנרי דוד, נועה הר ציון, ליליאן רות. סיפורו של אחד האמנים החשובים של המאה ה-20, נציגה הבולט של תנועת הפופ-ארט, שהשפיע על האמנות בצורה יוצאת דופן. ההצגה היא מסע בנקודות בולטות בחייו.
  • ז'אן ד'ארק- בבימוי יחזקאל לזרוב, בכיכובה של אפרת בן-צור. המביא את סיפורה של הבתולה מאורליאן שהנהיגה את הצבא הצרפתי נגד הכיבוש האנגלי במאה ה-15, ונשפטה על ידי האינקוויזיציה בעוון כישוף, הפכה לקדושה קתולית ולגיבורה לאומית של צרפת.

גשר בעולם – בחודש אוקטובר האחרון יצא תיאטרון גשר למסע מרגש בארבע ערים גדולות ומרכזיות בסין, ביניהן: שנחאי, גואנגזו, בייג'ין, וווחאן עם ההצגה "כפר" שחגגה 20 שנה לעלייתה על בימת תיאטרון גשר. ההצגה הוצגה בשפה העברית עם כתוביות בסינית בבימות המכובדות של התיאטראות הגדולים בסין והתקבלה באהדה רבה על ידי הקהל הסיני. לאור ההצלחה של המסע בסין הוזמן תיאטרון גשר גם השנה, בפעם השישית, בחודש יולי 2017, לבייג'ין עם ההצגה אני דון קיחוטה.

התיאטרון ייצג את ישראל במדינות נוספות ברחבי העולם עם ההצגות: נופל מחוץ לזמן, שתוצג באמסטרדם ובפריז, בחודש ספטמבר 2017. לרגל חגיגות 70 למדינת ישראל, המחזה הדיבוק יוצג בקייב ובניו יורק. כמו כן, המחזה ספר דוד המלך יוצג בפסטיבל פלטונוב ברוסיה בחודש יוני 2017.

בנוסף, חשוב לציין כי ההצגות המצליחות של העונה החולפת ממשיכות לרוץ, ביניהן : הדיבוק, ספר דוד המלך, כפר, אני דון קיחוטה, יאקיש ופופצ'ה (כולן בבימוי יבגני אריה), קדוש מעונה (בימוי לנה קריינדלין), מר ורטיגו (בימוי עירד רובינשטיין), בזעיר ענפין (בימוי ארז דריגס), חוות החיות (בימוי נועם שמואל), נופל מחוץ לזמן, אליס (בימוי יחזקאל לזרוב), תל חורף (מיכאל קרמנקו).

תעופה

אייר-טראנסאט עם תל אביב טורונטו בלוח טיסות הקיץ שלה

אייר טרנסאט Air Transat
אייר טרנסאט Air Transat

אייר-טראנסאט שמחה להודיע כי בכוונתה להציע  טיסות ישירות בין תל אביב ומונטריאול, קנדה. הקו החדש יאפשר גם קשר נוח מטורונטו, דרך שדה התעופה מונטריאול-טרודו, אל שדה התעופה בן גוריון שליד תל אביב.  הטיסות מישראל תצאנה פעמיים בשבוע בימים שני וחמישי, החל מ 18 ביוני 2017.

בנוסף לטיסות הישירות תציע חברת טראנסאט מערך של חבילות נופש הכוללות סיורים מודרכים ומלונות על מנת להכיר טוב יותר את תל-אביב וירושלים, וכן את מיטב האטרקציות הנמצאות באזורים אלה.

במקביל, מודיעה אייר-טראנסאט על מינוייה של טל תעופה כנציגתה בישראל. טל תעופה הינה חברה ותיקה המתמחה בייצוג חברות תעופה בישראל וב 40 מדינות נוספות בעולם, ובתיק הלקוחות של טל תעופה נמנות למעלה מ 35 חברות תעופה שונות.

הטיסה בקו ת"א-מונטריאול, תבוצע על ידי מטוס איירבאס 330-300 חדיש בתצורת 345 מושבים, אשר יאפשר לנוסעים להנות מחווית טיסה לא מתפשרת עם אייר-טראנסאט, אשר הוכרזה כחברת תעופת הפנאי הטובה ביותר בצפון אמריקה חמש שנים ברציפות.  תא נוסעים נוח, מערכת בידור אישית המופעלת על ידי מסכי מגע, שליחת מזוודה ללא עלות וצוות מנוסה ואדיב הם רק חלק מהסיבות ההופכות את הטיסה עם אייר-טראנסאט לנעימה ביותר.

נוסעים העוברים בשדה התעופה טרודו במונטריאול יכולים להנות מחווית האי-ספייס, אשר עוצב על ידי מפעל מומנט, המציע בין היתר חווית מולטימדיה חדשנית. לוח הטיסות הטראנסאטלנטיות אותו מציעה חברת אייר-טראנסאט לשנת 2017 כולל 28 יעדים ועכשיו זמין עבור מספר גדול יותר של נוסעים, הודות למספר טיסות ההמשך המוצעות בחברה.
אייר-טראנסאט הודיעה לאחרונה כי היא תכפיל את טיסותיה הישירות משדה התעופה במונטריאל לצרפת, אנגליה, איטליה, יוון, ספרד, פורטוגל, אירלנד וקרואטיה, בעוד הטיסות הקיימות כיום ליעדים הולנד, שוויץ, בלגיה וצ'כיה ימשיכו בלוח הזמנים הנוכחי.

לופטהנזה ירוקה עם למעלה מ-250 כתבי עת ועיתונים דיגיטליים ב-18 שפות

אפליקציית המגזינים של לופטהנזה
אפליקציית המגזינים של לופטהנזה

חברת התעופה לופטהנזה ממשיכה את המעבר לעולם הדיגיטלי ומציעה כעת למעלה מ-250 כתבי עת ועיתונים דיגיטליים ב-18 שפות. כתבי העת והעיתונים המוצעים מכסים קשת רחבה של נושאים, החל מספורט, חדשות, מכוניות וכלה בתיירות, רכילות, מוזיקה, מזון ועיתונים ומגזינים לילדים. הכותרים זמינים לנוסעי לופטהנזה החל משלושה ימים לפני הטיסה.

כיצד מורידים את חומרי הקריאה הדיגיטליים? כל שעל הנוסעים לעשות הוא לגלוש לאתר <<< באפליקציית לופטהנזה, להזין את שמם ואת קוד הזמנת הטיסה/ מספר כרטיס הטיסה שלהם. לאחר מכן, יוכלו לבחור את העיתונים והמגזינים המועדפים עליהם, להוריד ולשמור אותם במכשיר אלקטרוני מתאים שברשותם. חומר הקריאה שנבחר יהיה זמין בעבורם כקובץ PDF לזמן בלתי מוגבל, גם לאחר הטיסה.

בכל טיסה יוכלו הנוסעים לבחור בין כתב עת/עיתון אחד לבין 20 כאלה, בהתאם למחלקה בה הם טסים. הבחירה תתבצע החל משלושה ימים לפני מועד הטיסה ועד סוף הטיסה. אם ירצו בכך, יוכלו הנוסעים להוריד עיתונים דיגיטליים נוספים בתוספת תשלום.

המעבר לחומרי קריאה דיגיטליים מאפשר ללופטהנזה להעניק שירות טוב יותר לנוסעיה באמצעות קשת רחבה יותר של כתבי עת ושל עיתונים בשפות ובז'אנרים מגוונים יותר. יתרה מזאת, לופטהנזה תורמת במהלך זה להגנה על הסביבה היות שהעיתונים האינטרנטיים הינם מקור קריאה בר-קיימא שאינו כרוך בשימוש בנייר או בדיו להדפסה ואינו דורש שירותי לוגיסטיקה להפצתו. עקב צמצומם של חומרי הקריאה המודפסים, יופחתו משקל המטען וצריכת הדלק במטוס.

חומרי קריאה מודפסים יוצעו עדיין בטרקליני לופטהזה ובמחלקות הראשונות בטיסותיה הארוכות. כמו כן, תמשיך החברה להציע גרסאות מודפסות של כתבי עת במחלקות העסקים בטיסות בין-יבשתיות. פרט לכך, יוצעו עיתונים לכל נוסעי לופטהנזה בנמלי התעופה הביתיים של לופטהנזה בפרנקפורט ובמינכן, ובנמלי התעופה בברלין, שטוטגרט, המבורג ודיסלדורף. את העיתונים ניתן לקבל במספר נקודות חלוקה מרכזיות.

תיירות

תיירות ישראל סיכום שנת 2016

על רקע המצב הביטחוני במזרח התיכון, ועל אף ירידות בתיירות במדינות רבות באזור, בישראל נרשמת דווקא עליה של 3.6% בכניסות תיירים לשנת 2016, כאשר נכנסו בשנה החולפת לישראל 2.9 מיליון תיירים. במשרד התיירות לא מופתעים ומייחסים את הגידול לשינוי באסטרטגיות השיווק ולהגדלת תקציב השיווק.

עם תקציב בגובה של קרוב לחצי מיליארד ₪, הגבוה אי פעם לשיווק התיירות, הושם דגש על קמפיינים במדינות מפתח מהן תנועת התיירות לישראל היא גבוהה ובעלת פוטנציאל לצמיחה נוספת כמו: ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, אנגליה ועוד. זאת, לצד השקעת תקציבים בשווקים חדשים וגדולים עם פוטנציאל גבוה להגברת התיירות לישראל מהן ובמיוחד הודו וסין. לצד הקמפיינים, נפתח השנה קו תעופה חדש של היינאן, חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין, וניתן לראות גידול של עשרות אחוזים בתנועת התיירות משתי ארצות אלו.

התייר הסיני הוא התייר המכניס ביותר המגיע לישראל מבחינת הוצאותיו ותרומתו לכלכלה המקומית. לראשונה השנה, עלה בהודו קמפיין תיירותי שזכה לעשרות מיליוני צפיות. כמו כן, חברת גוגל מצאה כי בהודו, החשיפה לקמפיין לעידוד התיירות לישראל, קרובה לחשיפה של מותג המשקאות פפסי.

עליות בכניסות תיירים ממדינות מהן נפתחו קווי תעופה ופורסמו קמפיינים: בשלישון האחרון של שנת 2016 (ספטמבר אוקטובר נובמבר ודצמבר) נשבר שיא כל הזמנים במספר כניסות התיירים. כמו כן, המדינות מהן ראינו את העלייה המשמעותית ביותר בהגעת תיירים לישראל בהשוואה לשנה שעברה הן: סין (+69%), קרואטיה (+62%), בלרוס, לטביה וגיאורגיה (+41%), מלזיה (+35%), פיליפינים (+27%), הודו (+13%). בנוסף, ארה"ב ורוסיה ממשיכות להוביל במספר התיירים המגיעים לישראל, ואחריהן בהתאמה נמצאות צרפת, אנגליה, גרמניה ואוקראינה.

הכפלת מספר התיירים לאילת: בעקבות הפעילות השיווקית של משרד התיירות, אילת נבחרה  ע"י טריפאדוויזר למקום השביעי ברשימת היעדים הנמצאים במגמת עלייה. בין הצעדים שננקטו היה קמפיינים במיתוג חדש לאילת בהיקף של כ- 10 מיליון ₪ במדינות השונות.

התוצאה, טיסות לאילת מ-9 ערים באירופה – בזכות נוהל שיצר המשרד המזכה חברות תעופה ב-45 אירו על כל נוסע הנוחת ב'עובדה', בעונת החורף הנוכחית, בהשקעה של כ-18 מיליון ₪. כמו כן צפי להכפלת מספר התיירים שיגיעו בטיסות ישירות לעיר בחורף הזה, לעומת כ-42,000 בחורף שעבר.

שווקים חדשים:

  • הודו – לראשונה קמפיין בהודו לעידוד התיירות לישראל – סרטון הפרסומת זכה לעשרות מיליוני צפיות בעלויות קידום נמוכות. הסרטון ביוטיוב זכה ליותר מ-11 מיליון צפיות. תקציב פעולות של כ-15 מיליון ₪ בשנת 2016. ישראל זכתה לפרס מטעם מגזין Travel & Leisure בהודו  כיעד הטוב ביותר להיסטוריה ומורשת. מנתוני חיפושים של גוגל ויוטיוב עולה כי בעקבות הקמפיין המותג "ישראל" מתחרה עם מותגים מובילים בהודו דוגמת פפסי.
  • סין – ישראל זכתה בפרס היעד הטוב ביותר לשנת 2016 בתחרות פרסי המדיה הסינית. באפריל התחילה לפעול חברת תעופה חדשה בקו בייג'ין-ת"א – היינאן – חברת התעופה הפרטית הגדולה בסין. חברת היינאן הוסיפה לאחרונה טיסה שבועית ומתוכננת פתיחת קו משנחאי. תקציב פעולות לשכת סין עלה דרמטית ועמד ב-2016 על כ-20 מיליון ₪. הגידול בתנועת התיירות מהודו ומסין הכניס למשק הישראלי עשרות מיליוני ₪ בשנת 2016 והצפי הוא לגידול משמעותי בעתיד

שווקים מתחדשים:

  • קמפיינים באירופה – לאחר הפסקה ארוכת שנים עלו קמפיינים בהולנד בסקנדינביה ובספרד.
  • TWO CITIES ONE BREAK – קמפיין חדש ומקיף בתקציב של 80 מיליון ₪, שעולה במקביל ב-8 מדינות באירופה ומקדם חופשת City Break  בתל אביב ובירושלים, בכיכובה של שיר אלמליח, עם חשיפה בטלוויזיה, פרסום חוצות, עיתונות והשקעה גבוהה בקידום באינטרנט. הקמפיין מציע לאירופאים לקבל בכרטיס אחד 2 יעדים: ירושלים ותל אביב. מנתוני הגל הראשון של הקמפיין: חשיפה לכ-1.9 מיליון אנשים (יוניק יוזרס). הקליקו: 4.5 מיליון גולשים ברחבי העולם – מ-9 מדינות. בסרטון הקמפיין בכל המדיות צפו 24.5 מיליון אנשים.

  • קמפיינים בארה"ב – קמפיין רחב היקף לקהלים: אוונגלי, קתולי ויהודי באזור ניו יורק, לוס אנג'לס ודרום ארה"ב (אטלנטה/פלורידה) בסכום של 50 מיליון ₪, עם השקעה גבוהה במיוחד בקידום באינטרנט.

תעופה:

  • פתיחת קו חדש של היינאן מבייג'ין
  • פתיחת קו חדש של ויזאייר מורשה
  • פתיחת קו חדש של ריינאייר מבטיסלבה
  • פתיחת קו חדש של איזיג'ט מאמסטרדם
  • פתיחת קו חדש של יונייטד מסן פרנסיסקו
  • פתיחת קו חדש של ריינאייר מפאפוס
  • הכרזה על פתיחת קו חדש של קתאי פסיפיק מהונג קונג בעוד כחודשיים

שת"פ עם סוכני נסיעות אינטרנטיים: טריפאדוויזר, אקספידיה, אודיג'או

תשלום לסוכנים על פי תוצאות מכירה: בשנים האחרונות התהפכה המגמה של קבוצות תיירים המגיעים לישראל וכיום רוב התיירים (כ-60%) מגיעים באופן עצמאי, ורוכשים את השירותים ב- Online Travel Agency. המשרד התאים עצמו למגמה זו ובהשקעה של 18.5 מיליון ₪ התקשר בשיתופי פעולה עם החברות הגדולות בתחום כמו Expedia ,TripAdvisor ו-Odigeo Edreams, כאשר התשלום לאתרים אלה מתבצע על פי תוצאה ולא כפועל יוצא של פרסום.

קידום אירועי ספורט כמנוע תיירותי: קמפיינים ביורוספורט בשידורי הטור דה פרנס, כ-3,000 תיירים הגיעו לרוץ במרתון ירושלים, אירוח עיתונאים מהעולם לסקר אירועי ספורט בישראל, אירוח עיתונאים רוכבי אופניים לסקר שבילים חדשים.

אירוח 2016: המשרד אירח למעלה מ-2,000 מובילי דעת קהל, מחליטנים, סלבריטאים וסוכני תיירות – 70% מהם אנשי תקשורת. בין הידוענים: מפיק בוליוודי, רוזאן בר, כוכבת בוליווד סונאם קאפור, כוכבי סדרת הנוער THE GREEN HOUSE, להקת ג'אז אמריקאית WINTER JAM, משתתפי האירוויזיון 2016 ועוד

כנס כנרת הבינלאומי ה-9 לתיירות

אמיר הלוי מנכל" משרד התיירות (צילום יח"צ)
אמיר הלוי מנכל" משרד התיירות (צילום יח"צ)

כנס כנרת הבינלאומי לתיירות הוא הכנס האקדמי השנתי הגדול בישראל בתחום, ומתקיים זו השנה התשיעית ביוזמת המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת. בכנס משתתפים חוקרים ומומחי תיירות מהעולם ומישראל, מרצים וסטודנטים לתיירות, ואנשי מקצוע מתעשיית התיירות הישראלית. השנה מתמקד הכנס במקומה והשלכותיה של התיירות הדיגיטלית על ניהול, שיווק ותפעול התיירות. השימוש הגובר בטכנולוגיות תקשורת, ברשת האינטרנט ובטלפונים חכמים יוצר שינויים דרמטיים בסביבה הכלכלית, החברתית והתיירותית. שינויים אלה ממשיכים להתפתח בקצב הולך וגובר, באופן היוצר מחדש וממציא מחדש את עולם התיירות.

ד"ר ערן כתר, מומחה למשברי תיירות ומרצה במחלקה לתיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, הציג בכנס דרכים אפקטיביות לשימוש בפייסבוק ככלי לשיווק תיירות ולשיקום דימוי במשבר, בהן מחקר שערך על אמצעי הפייסבוק בהם לשכת התיירות של נפאל השתמשה, על מנת להתגבר על הנזק התדמיתי האדיר למדינה לאחר רעידת האדמה הגדולה שהתחוללה בה ב-2015. לדבריו, "פייסבוק מאפשר לתקשר בו זמנית עם המון קהלים שונים, לשגר להם מסרים מרגיעים ולומר להם לאן להתפנות. כך שמדובר בפלטפורמה רבת כוח ומאד מגוונת, שיש לה השפעה קריטית על שיקום חוויות התיירות ביעדים שונים בעולם אשר חוו משבר. מצד שני – לפייסבוק אין בלעדיות על הכוח הזה. הנתונים לסוף 2016 מראים, כי חלה מגמת ירידה בשימוש בפייסבוק בקרב צעירים בארה"ב ועליה בשימוש בסנאפצ'ט. כך שמצד אחד, הכלים של פייסבוק מאד ורסטיליים ופחות יקרים, מצד שני – מובילי התיירות במדינות חייבים להבין שאסור להיקשר רק אליהם, כי יכול להיות שבעוד שנה-שנתיים פייסבוק כבר יהיה פאסה. אנחנו רואים יעדי תיירות בארה"ב שפונים יותר יותר לעבר סנאפצ'ט, וחיוני להיות גם שם."

נועז בר-ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות, אמר כי "אין ספק שהעידן הדיגיטלי, עידן חוות הדעת היומיומיות, אינו מאפשר לאף מלון להישאר מאחור והוא משפיע על הניהול השוטף ואיכות של המלון לכל האורך. חוות הדעת נותנת מידע רחב ללקוחות מצד אחד ונותנת כלי עצום לשיפור המלונות בפרמטרים שונים, שירות, ארוחות , ניקיון , איכות, נוחות, WIFI , שירות ה WELLNESS   ועוד. כל אלה הופכים את הדירוג הממשלתי ללא רלבנטי. כי מה יתרונו של דירוג המבוצע ע"י מספר אנשים מקצועיים ככל שיהיו  אל מול מאות ואלפי אורחים בעלי דרישות וטעמים שונים?"

יחד עם זאת, הוסיף בר ניר, "חוות הדעת הפכו גם לכאב ראש של המלונאים בגלל חוות דעת מזויפות, להן כרגע לא ניתן פיתרון. מהצד השני, אנו נחשפים לכך שהדיגיטל  הביא עימו  את ה-OTA – סוכני נסיעות דיגיטליים אשר החליפו חלק ניכר מהסוכנים הישנים. יש היום בארץ מלונות שבהם היקף הרכש של OTA מסוים מגיע אפילו ל-70%, והוא בעצם בעל הבית של המלון. אני מקווה, שבסופו של דבר נוכל ליצור שיווי משקל בו הצרכן והמלונאי ייהנו מהמהפכה הדיגיטלית, מבלי שהבעלות דה פקטו על המלונות תעבור לסוכנויות ה-OTA."

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, הציגה נתוני סקר שערכה ההתאחדות, ובחן את הרגלי הישראלים בהזמנת מוצרי תיירות שלא למטרות עסקים. לדבריה, "מן הנתונים שלנו עולה, כי כ-80% מן הישראלים שנסעו לחו"ל בשנתיים האחרונות, הזמינו טיסות דרך סוכני נסיעות בארץ (ישירות מול משרד נסיעות, או באתר ישראלי המייצג משרד נסיעות – OTA – Online Travel Agency). בסקר דומה שנערך בדצמבר 2012, פחות מ-50% מן הנוסעים הזמינו דרך סוכן נסיעות או אתר ישראלי. נתונים אלה מצטרפים למחקרים נוספים שנערכו בעולם בשנים האחרונות, אשר מעידים על מגמת חזרה לרכישת מוצרי תיירות דרך סוכני נסיעות. בארה"ב, מעוז ההזמנות באינטרנט, נרשמה השנה קפיצה משמעותית ולפיה 22% מן הנוסעים האמריקנים פונים אל סוכני הנסיעות (לעומת 12% לפני שלוש שנים). עכשיו ברור לכולם מה שאנחנו ידענו מזמן: סוכן הנסיעות נמצא כאן כדי להשאר. עודף המידע שהלקוח מתמודד איתו באינטרנט, כמו גם אירועי טרור שהעולם חווה בשנה האחרונה, גורמים ללקוחות לחזור ולהעדיף את הטיפול האישי והמקצועי של סוכן הנסיעות."

קתרינה פישר, מומחית בינלאומית מגרמניה לאסטרטגיות שיווק דיגיטלי של תיירות, הציגה את הדרכים בהם ארגונים לשיווק תיירות עירונית או אזורית משתמשים ברשת החברתית כדי לשווק את המותג שלהם, ומקיימים באמצעותה קשרים עם תיירים ותיקים, חדשים ופוטנציאליים. לדבריה, "ישנן מספר שאלות הקריטיות שכל ארגון לשיווק תיירות עירונית או אזורית (DMO) צריך לשאול את עצמו, על מנת לשווק בהצלחה במדיה החברתית. למרבית לשכות התיירות אין ולו מושג קלוש מהו הסיפור שהן משווקות. הן מתקשרות נושאים, מידע או חדשות ברשת החברתית כפי שעשו במשך שנים במדיה המסורתית. אך הגולשים באינטרנט, לקוחות קיימים או פוטנציאליים, אינם מעוניינים בדרך כלל בסוג כזה של מידע, ובעיקר המידע הזה אינו מביא אותם לכדי פעולה."

עוד אמרה פישר, כי "התוכן הוא מה שעושה את ההבדל המשמעותי בין הצלחה לכשלון באינטרנט, ולפיכך גם ברשתות החברתיות. גם אם שמים מודעת פרסום מצויינת, אם אין תוכן מעולה שיגבה אותה – לא תהיה הצלחה לאורך זמן. לכן, תוכן הוא תמיד הסוגיה החשובה ביותר. קל לבחור ברשת חברתית שבה רוצים לעבוד – אבל חשוב יותר לדעת מהו השלב הבא, וכיצד מביאים תמונות, סרטונים, בלוגים ופוסטים שישרתו את הסיפור שלכם."

רום הנדלר, יזם הון סיכון, מייסד ושותף מנהל של חברת InnoVel, אשר הרצה בכנס אמר, כי "במציאות שבה אחד מכל עשרה עובדים בעולם עוסק בתיירות, ושבה טיסות הפכו למוצר צריכה בסיסי כל כך, לא ניתן להתעלם מהקשר הנדרש בין תיירות לטכנולוגיה ולתעשיית ההיי־טק והיזמות, מה שמכונה תעשיית הטראוול-טק (Travel-tech), שעדיין סובלת מחוסרים רבים. לכן, אנחנו מנסים לעורר את הסביבה העסקית, שמורכבת מחברות בינלאומיות, סטארטאפים, תעשיית התיירות המקומית ומשקיעי הון סיכון, כדי להבין שהסייבר כבודו במקומו מונח – אבל הטראוול-טק הוא הוא הדבר הבא. ההשקעות בתחום גדלו מאד מאז תחילת 2016, כאשר 73% מסך ההשקעות בעולם מתרכז בעשר מדינות, אשר ישראל בתוכן ומושכת אליה כ-10% מסך ההשקעות העולמי. ב-2016 עמד סך ההשקעות העולמי בטראוול טק על כ-7.5 מיליארד דולר, גידול של כמעט 50% לעומת השנה הקודמת."

תערוכות ואמנות

גלריה תירוש עם חלומות הארץ המובטחת – Dreams of the Promised Land

Zurab Martiashvili - ADLOYADA
Zurab Martiashvili – ADLOYADA

ציוריו הפנטסטיים של זורב מרטיאשווילי, צייר גיאורגי וירטואוז של פורטרטים רבי הבעה, משלבים בתוכם אהבת אדם וערגה לסיפרי המסורת היהודית. הומור רב ניבט מפניהן של שלל הדמויות הקלאסיות, שהאמן מצייר בנאיביות מיומנת, הומור היוצר מבטי אמפאטיה וחיוביות הכובשים את לבו של הצופה בהן.

זורב מרטיאשווילי מייצג נאמנה את מסורת הציור הגיאורגי, שהוא חלק מהאמנות המקומית המבוססת על סיפורי פולקלור עממי. הסגנון הנאיבי מחובר למאגר זכרונות הילדות של האמן. את האמנות הנאיבית מקובל לאפיין בסצנות אידיאליות מחיי היומיום, עלילות המאדירות את התמימות ומשלבות בה קווים פשוטים וצבעים מרהיבים מלאי חיוניות. ציורים אלה הנם פיגורטיביים ביסודם וניתנים להבנה ללא מאמץ. זורב מרטיאשווילי מפליא לעשות שימוש בז'אנר זה ולהעלות את ציורו לרמה איכותית גבוהה ואמפאטית לעיניו של הצופה בו.

זורב מרטיאשווילי נולד כבן למשפחת האמן וקטנג מרטיאשווילי בשנת 1982 בטיביליסי בגאורגיה. הוא למד בבית הספר גיאו-ארט ואקדמיה לאמנות גבוהה בטיביליסי. משנת 2005 הוא מציג באופן מקצועי תערוכות בגיאורגיה וברחבי העולם. יצירותיו מפארות אוספים בניו יורק, לונדון, הולנד, גרמניה, רוסיה, פולין,  ישראל, צרפת ואוקראינה.

בשנת 1995 זכה זורב מרטיאשווילי בפרס מיוחד של ארגון "גרין פיס" בתערוכת "הצל את הטבע". בסוף שנות ה-90 המשיך להציג תערוכות יחיד בטיביליסי ב"גלריה הכחולה" ובטיומן. בראשית שנות האלפיים הציג בגירונה בספרד, ביריד "יורו אסיה" בקייב ובחלל "קנבס לבן" בסינגפור. תערוכותיו האחרונות נערכו ב"תיאטרון רוסטבלי" בטיביליסי ובתערוכת "נפלאות הצבע" בז'נבה בשוויץ.

"חלומות הארץ המובטחת" של האמן הגיאורגי זורב מרטיאשווילי Zurab Martiashvili. אוצר: דורון פולק. נעילה  27.1.2017

ביום שישי ה 20.1.2017- החל מהשעה  11:30יתקיים אירוע חגיגי בנוכחות האמן ובהשתתפות אורחי כבוד: אלקסנדרה ג'ישקריאני – קונסול של מדינת גיאורגיה בישראל,  מנאנה דומבדזה – מהשגרירות גיאורגיה, בתו של סופר גיאורגיאני האגדי נודר דומבדזה וגבריאל מירילשווילי – יו"ר של קונגרס העולמי של יוצאי גיאורגיה.

גלריה תירוש – כיכר דה שליט רח' חבצלת השרון 36 , הרצליה פיתוח. טל': 09-9550518.

מוזיאון יפו העתיקה עם Dolls Art #3

בבושקות בתערוכה
בבושקות בתערוכה

תערוכת "דולס ארט" תתקיים השנה בפעם השלישית ותוקדש לתחומי אמנות הבובה ופיסול פיגורטיבי, בשיתוף אמנים  מישראל ומהעולם.
אמני 'דולס ארט' מגיעים מתחומי אמנות פלסטית, יוצרים בטכניקות  יחודיות, משלבים חומרים מגוונים דוגמת נייר, עץ, פורצלן, שעווה, שילוב חפצים – "רדי מייד" ועוד.

"דולס ארט" יוצרת חיבור יוצא דופן בין עולם המבוגרים ועולם הילדים כאחד, ומשלבת מעת לעת פרוייקטים מיוחדים. השנה לדוגמא: חשיפת יצירותיהם של אמני בית 9 מחיפה העוסקים בפיסול וגילוף בעץ. העבודה בעץ מבוססת על סגנון פראג – גישה מסורתית שנוגעת לתהליך העבודה כולו, מהרעיון דרך השרטוט הטכני ועד הגילוף בעץ. העבודה היא ברובה ידנית עם שימוש מינימלי בכלים חשמליים. רוב העבודה נעשית עם עץ שמיובא מפראג, עץ תרזה – Linden.  נוסף, יתארח פרוייקט מטריושקות חוצה מדינות המשלב אמנים מרחבי העולם (ארגנטינה, ספרד, איטליה, רוסיה, אנגליה, בלגיה, צרפת, גרמניה, פולין, ונצואלה, ישראל ועוד).

את פרויקט 'בבושקה שואו'  יזם אמן הרחוב הישראלי, MAS 972. המשותף לכולם היא פלטפורמת הבובה הרוסית "מטריושקה" בפורמט עץ שאותה קיבלו האמנים, כל אמן מעניק לה את פרשנותו האמנותית המשקפת את הסגנון והשפה אמנותית הייחודית שלו. מדובר בפרויקט מתמשך שאליו ממשיכים כל הזמן להצטרף אמנים חדשים. תערוכת "דולס ארט" במוזיאון יפו העתיקה נוצרה מסורת שנתית. לדבריה של אוצרת התערוכה, לימור מרגוליס: "אני מוצאת חשיבות רבה בהמשך קידום וחשיפת סצנת אמנות הבובה בישראל, מדובר בתערוכה עם ערכים תרבותיים-חברתיים, המאפשרת קפיצה קטנה לחו"ל, אל תרבויות אירופאיות בעיקר".
תערוכת "דולס ארט" 2017 פועלת להגברת המודעות למען עמותת 'אחת מתשע', המסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן. התערוכה פתוחה עד 25 במרץ, מוזיאון יפו העתיקה.
מוזיאון יפו העתיקה, מפרץ שלמה 10 יפו. פרטים באתר <<<
בית בנימיני עם HOME SWEET HOME

 

Home sweet Home-שרון פזנר (צילום רן ארדה)
Home sweet Home-שרון פזנר (צילום רן ארדה)

תערוכה קבוצתית של חברי עמותת אמנים יוצרים בישראל/תחום אמנויות בשיתוף אורחים, תפתח ביום חמישי 26.1.2017  בבית בינימיני בתל אביב. אוצרת: מירב רהט.

בתערוכה יוצגו כ-25 גופי יצירה העוסקים במהותו של "בית" ובמשמעויות הנקשרות סביב המושג. העבודות, במדיומים שונים דוגמת מיצבים, צילום, וווידאו, מערבות מגוון טכניקות וחומרים דוגמת טקסטיל, נייר, בטון, שקפים,לבידים, זכוכית, חימר, חפצים מן המוכן ועוד.

לאחר פתיחת התערוכה יתקיימו צילומים בחלל הגלריה ותהיינה תמונות נוספות של המיצבים ושל חלל התערוכה. נעילת התערוכה: 11 במרץ.

בית בינימיני , רח' העמל 17, תל אביב. פרטים באתר העמותה <<<

גלריית "על האגם" עם “הקרנבל-בעיניים שלי” של יצחק דוידוביץ

מסכה מונציה (צילום יצחק דוידוביץ)
מסכה מונציה (צילום יצחק דוידוביץ)

יצחק דוידוביץ הוא איש עסקים, מנכ”ל חברת מדטון בע”מ, שהתאחדה לאחרונה עם חברת "הדים" העוסקת בייבוא ציוד רפואי. במסגרת עבודתו ונסיעותיו הרבות ברחבי העולם, הוא נדבק בחיידק האמנות ונחשף אליה לא מעט, אך תמיד חוזר לאהבה הישנה: ונציה, אותה הוא פוקד מידי שנה. דוידוביץ, שכבר הציג חמש תערוכות יחיד בעבר, את “בין שמים לארץ” תערוכת החוצות “בוקר טוב תל-אביב” שהוצגה על שלטי חוצות ברחבי העיר תל-אביב,”נופים לבנים” במוזיאון יפו, ו"פני וונציה" באוניברסיטת תל אביב ו"עיר הצבעים" – במוזיאון היכל שלמה בירושלים,  חוזר הפעם לוונציה הרומנטית והססגונית, ויציג את ציוריו וצילומיו בתערוכה ייחודית שתיפתח בסוף חודש ינואר בגלריית "על האגם" ברעננה.

התערוכה מציגה שילוב נדיר של ציורים וצילומים  מוקפדים המכניסים את הצופה הישר לגשריה של העיר הכל כך מיוחדת. מקרנבל המסיכות בוונציה ועד הלגונות המכחילות ונגיעות מהעיר מוראנו.יצחק מייטיב לשמר את מסורת הקרנבל ששורשיו בקומדיה דל-ארטה באיטליה לפני מאות בשנים. יש בה, בוונציה ,שילוב מטריף של זהב, כחול, ורוד וקיטש משגע. העיר הזו, הרומנטית בעולם והמרגשת מרעיפה על הצופה שילוב אקלקטי של ארכיטקטורה, מים והנהר העובר בתוכה ה- "קאנאלגראנדה".

יצחק דוידוביץ’ מיטיב לטפל בדמויות הקרנבל השונות, המושקעות, אך בד בבד הוא מציג בפנינו גם את הפיגורות הפחות מושלמות, הפחות מפורכסות, והיותר אנושיות. סימביוטיקה מאלפת לצופה של גוונים, טקסטורות ושפות שונות משולבות בתערוכה זו ויצחק מזכה את הצופה בפיסה ייחודית מקרנבל אחד מסנוור שלא נגמר. אוצרת: לורי פשניצה.

פתיחה חגיגית: 31 לינואר שעה 19:30. התערוכה תהיה פתוחה עד 13 לפברואר. גלריה "על האגם" – דרך הפארק 10, רעננה

טיולים

מרכז התיירות בקיבוץ כפר מסריק עם מפגשי 'אישה סיפור' אחת לחודש

מלקטים מבשלים ואוכלים (צילום: יראון שדה)
מלקטים מבשלים ואוכלים (צילום: יראון שדה)

בתיירות כפר מסריק עונת החורף הינה עונה נפלאה – צמחי בר בשפע, ציפורים נודדות, שדות ירוקים עם גידולים חקלאיים, נרקיסים פורחים וכל זה בסביבות נחל הנעמן שמוכיח לנו שהאדם יכול להזיק לטבע אך גם יכול לשקם אותו ולהביא את הנחל שעד לפני כמה שנים היה מזוהם ביותר וכיום הינו פנינת טבע נקיה ויפייפה.

בכל חודש נפגש, נשמע ונחווה סיפור חיים ייחודי ומעצים של נשים שעברו מסע חיים ובחרו לעסוק ולהתפתח בכיוונים מרתקים.

18/1 בשעה 20:00 – מפגש "אישה סיפור" עם סיגל עברי הר ציון

לא כל יום פוגשים אשה בעלת עיניים ירוקות נוצצות עם אנרגיות אינסופיות, שלבושה בסגנון וינטאז' קלאסי, מנהלת ובעלים של מסע בזמן ומנחה סדנאות ומפגשי תוכן לקבוצות וחברות, מדריכה ומנחה בעמותה להנצחת מאיר הר ציון ופועלו , גרה בחוות בודדים וחולמת חלומות אינסופיים של יצירה ועשייה. סיגל תספר לנו את סיפור חייה במפגש פעיל וחווייתי. המפגש בעלות סמלית (קופת דהנה), כולל ארוחה קלה של מאכלים צמחוניים שהמשתתפות מביאות עמן.

28/1 – בשעה 10:00-15:00 חלוציאדת ליקוט צמחי בר

בכל שבת אחרונה בחודש תתקיים פעילות חלוציאדה למשפחות בתיירות כפר מסריק. הפעילויות מגוונות ומשתנות לפי עונות השנה והחגים. בכל חלוציאדה נפגש במרכז המבקרים לפעילות, סיור חוויתי ויצירה. הפעם נצא לסיור ליקוט צמחי בר והכנת ארוחה נפלאה בטבע. בהדרכת יתיר שדה מ"שירת השדה", נלמד על מספר זני צמחים, נלקט אותם ונבשל מהם ארוחה נפלאה! מרקים, סלטים ותבשילים מזינים וטעימים. לילדים תתקיים פעילות יצירה עם חומרי טבע. עלות 140 ₪ למבוגר 80 ₪ לילד מגיל 4. לפרטים 052-5557271.

לפרטים נוספים: רינתה- 052-5245990 אפרת-052-5557271.

ספרים

אסלי – מטבח ערבי גלילי של מאסטר שף יחיא אל-הייב  

אסליזהו ספר תרבות אוכל ומתכונים, המציג את נפלאות המטבח הבדואי הגלילי במתכונים פשוטים וברורים ממרכיבים זמינים לכול. המתכונים מתבססים על חומרי גלם עונתיים טריים ועל צמחי מאכל שגדלים בר.

יחיא אל הייב, הוא בן הכפר טובא זנגרייה שבגליל העליון (ליד ראש פינה) ודרכו אל המטבח החלה מילדות. אמו, המרפאה של הכפר, לימדה אותו את רזי השימוש בצמחי הבר והוא מעביר את הידע הזה לקוראים. בספרו מביא אל-הייב את המתכונים למאכלים האהובים על כולם עם הוראות פשוטות ומדויקות ועם הסברים בגובה העיניים על טכניקות בישול ועל המסורת הבדואית. הספר “אסלי” הוא שיר הלל לשפע הקולינרי של המטבח הבדואי הגלילי, עם סלטי הירקות הרעננים שמתפצחים בפה מרוב טריות, תבשילי הדגנים העשירים והמזינים, מנות הבשר הצלוי שלא ניתן לעמוד בפני הארומה המשכרת שלהן, מגוון המאפים והפיתות הרכות שרק מבקשות שתתלשו חתיכה ותנגבו חומוס טרי ועל הממתקים המזרחיים המבושמים שאין מי שיסרב לטעום מהם לצד הקפה הבדואי הריחני – מר או מתוק לפי העדפתכם.

לפרטים ורכישה ישירות מהמחבר, מאסטר שף יחיא אל-הייב בדוא"ל <<< או בטל': 050-9505005.

סבתא תרנגולת של שלמה גזית (אלוף במיל')

סבתא תרנגולת שלמה גזיתהמחבר שלמה גזית (נולד ב-1926) הוא אלוף לשעבר בצה"ל, כיהן בין היתר כראש אמ"ן, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומנכ"ל הסוכנות היהודית.

מָה עָשָׂה אַבָּא שְׁלֹמֹה כְּדֵי שֶׁיְלָדָיו הַקְּטַנִּים יאֹכְלוּ בִּיְעִילוּת וּבְהֲנָאָה? סִפֵּר סִפּוּר מְשַׁעֲשֵׁעַ וּמְטֹרָף עַל סַבְתָּא תַּרְנְגֹלֶת, שֶעַבָד. לַסִּפּוּר גַּם אַרְבָּעָה סוֹפִים שׁוֹנִים. פָּן מַפְתִּיעַ וּמְקוֹרִי לַאֲלוּף בְּדִימוֹס שְׁלֹמֹה גָזִית. הַקְרִיאוּ, הַאֲכִילוּ וְצַחֲקוּ.

אבא שלמה, הידוע גם כטיפוס יעיל וקצר סבלנות, כאשר קיבל משימה מאשתו להאכיל את ילדיו, עשה זאת במסירות בעזרת סיפורים שהמציא. הקטנים ישבו בפה פעור ומרב מתח וריכוז לא שמו לב איך פיהם נטען במזון שאותו בלעו פעם אחר פעם.

כך נולד הסיפור על סבתא תרנגולת. לסיפורים נוספו שלשה סיומים שונים ואיורים מושקעים פרי יצירתה של בתו של שלמה – אסנת ישפה, אף היא סופרת מצליחה אשר כתבה ואיירה את "גן הבוכים", "האגדה על השיח הקטן" ו"האגדה על פרח לב הזהב".

לפרטים ורכישה באתר <<< ובחנויות נבחרות ברחבי הארץ.

לשחרר באהבה של מלי דנינו

לשחרר באהבה מלי דנינו"המפתח נמצא בידיך, מצדה", אומרת ענת, "ואם תרצי להתמיד בתהליך, השמים הם הגבול." אני מחייכת אליה, היא אומרת לי משהו כל כך משמעותי. לרגע אני ממש רואה תמונה: השמים נפתחים ויד עלומה מושכת אותי פנימה אל מרחבים ללא גבול ולאין שיעור – הלב שלי מתרחב, אני אומרת "לו יהי" בנפשי פנימה.

מצדה, אשת קבע נשואה ואם לשלושה ילדים, מרגישה שיחסיה עם גל, בתה הבכורה בת ה-16 עומדים על סף פיצוץ.  גל, ילדה מחוננת עם ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז, סובלת מדימוי עצמי נמוך ונאלצת להתמודד עם קשיים רבים בארגון עצמי ובניהול זמן. המתח, התסכול והייאוש השוררים בין השתיים, משפיעים על כל בני המשפחה ומגיעים לנקודת רתיחה עד כי מצדה חושבת לעזוב את הבית. המפנה מגיע כשמצדה מתחילה אימון הורים בניצן. מפגישה לפגישה מתחולל אצלה תהליך עמוק ובעקבותיו שינוי משמעותי. באמצעות האימון היא מצליחה לראות את גל בעיניים אחרות, להתאהב בה מחדש ולרקום אתה קשר איתן מתמיד.

"לשחרר באהבה" הוא השלישי בסדרת ספרים בנושא אימון הורים, וכקודמיו מבקש לחזק את מקומם והתמודדותם של ההורים במשפחה ובביה"ס. הספר מלווה תהליך אימוני שלם, מראשיתו ועד היום, כ- 8 שנים לאחר סיום האימון. הכתוב מבוסס על מקרה אמיתי, אך אינו צמוד לפרטים ולהתרחשויות הביוגרפיות. הספר מציע לקוראים הזדמנות נדירה ומרגשת ללוות את הגיבורה מקרוב במסע אישי אמיץ ומכונן ולהאיר באור נוסף את חייהם שלהם.

השיטה לאימון הורים, שפיתחה ד"ר מלי דנינו לפני כעשור, הוכחה מחקרית כמסייעת להורים להתמודד עם רגשות שליליים ולפתח מערכת יחסים נכונה ומיטיבה עם ילדיהם. משפחות רבות בישראל עברו מאז בנתיב שסללה.

המחברת, מלי דנינו, מנכ"לית אגודת ניצן, ד"ר לחינוך מהחוג לייעוץ ולהתפתחות האדם באוניברסיטת חיפה, מפתחת השיטה לאימון הורים, מרצה ומנחה סדנאות בארץ ובחו"ל.

לפרטים ורכישה באתר <<< ובחנויות נבחרות ברחבי הארץ.

חיפה – ז'נבה של שימי קדוש

הספר הינו אסופה של 34 סיפורים קצרים, שאת חלקם ערך שי אביבי (שחקן ויוצר). כל הרווחים והתמלוגים מהספר הנ"ל יתרמו לעמותת בית השנטי (בית לילדים בסיכון),  להם שימי מסייע מזה שנים רבות. הספר הופק בהפקה עצמית ע"י שימי והוא יימכר במחיר של 50 שקלים בלבד.

שימי קדוש הינו עורך דין וסופר. נשוי ואב לשלושה, ומתגורר בבנימינה. יליד 1966 סיים את לימודי התואר הראשון במשפטים (LL.B) בהצטיינות וכן את התואר השני במשפטים (LL.M) ולומד במסלול מחקר מקדים לדוקטורט באוניברסיטת חיפה. מנהל את הפורום הפלילי באתר וואלה. פעיל חברתי בתחומי המשפט והרווחה. הקים בהתנדבות את המרכז לסיוע משפטי לנזקקים בבנימינה. מסייע לבית השאנטי בהתנדבות במשך שנים.

קדוש משמש כיו"ר העמותה לצדק חברתי ומשפטי הנלחמת בין השאר בשחיתות השלטונית. מרצה במכללת נתניה, שם הוא מעביר את הקורסים: דיני תקשורת והמשפט ככלי לשינוי חברתי. בוגר החוג לקולנוע ותקשורת, בעל טורים אישיים בעיתונות הכתובה, ובשנים האחרונות ראו אור ספרים פרי עטו: המדריך השלם להורה החלקי, יש שלולית באוטו גלידה, הים של בנימינה. שותף בחברת חציל הפקות.

בשנת 2014 כתב את השיר "אחרי שעזבת" ביחד עם יהודה פוליקר אשר גם הלחין ושר.

אירוע ההשקה לספר ייערך בבית היוצר של אקו"ם ביום שישי 27 לינואר שעה 14.30 נמל תל אביב (האנגר 22). להרשמה לאירוע באתר <<<

כתיבת תגובה