דיקסי גריל בר המחודש

חזרנו לדיקסי של השף חיים כהן בעקבות השיפוץ והחידוש ||| 24 שנים של "סטייק האוז" סטייל ניו יורק, בתל אביב ||| הצצה ל"מוסד קולינרי" אחרי שיפוץ ראשון מזה 24 שנים של פעילות 24/7 ||| פרטים על החוויה בהמשך <<<

אנטריקוט 400 גרם בדיקסי (צילום דני בר)

דיקסי 2017

כל מי שמכיר את הסצינה בקולינרית בישראל, מכיר ומוקיר את "המוסד" של חיים כהן, דיקסי גריל בר. כהן מציין שעד היום הוגשו בדיקסי למעלה מ- 8 מיליון ארוחות ללקוחות כאשר רובם הגדול לקוחות קבועים החוזרים פעם אחר פעם…"מבחינתנו זהו המדד הטוב ביותר להצלחה". ואכן, עם הצלחה לא מתווכחים. דיקסי נפתחה בדצמבר 1993 ופועלת מאז 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

הבר של דיקסי (צילום יח"צ)

השיפוץ

לפני כחודשיים העלה חיים כהן פוסט בעמוד הפייסבוק, בצמוד לתמונה מיום השיפוצים הראשון וכך כתב:" 24 שנים עברו מאז שדיקסי נפתחה…היא פועמת ביום ובלילה ומשרתת אלפי אנשים בחודש. כנפיים, סלטי קיסר, המבורגרים, אנטריקוט, הום פרייז, ביצי בנדיקט, כולם הונחו על שולחנות הסועדים 24 שעות ביממה. בחשיכה שמנתקת את הזמן ומייצרת את תחושת הדמדומים. הרבה אהבות התממשו, העסקאות הכי גדולות במשק נחתמו פה בתאים, משפחות עם ילדים שההורים שלהם אכלו בלילות כנפיים, דור מביא דור, שרשרת ארוכה של חיים ומעל לכל, עובדים שבאו צעירים ולא יכלו להתנתק מהמקום, גם אחרי 10, 17 או 24 שנים. היום יצאנו לשיפוץ מהיסוד וכמו הדי.אנד.איי של דיקסי, גם המשפצים עובדים 24/7.".

ואכן – כעבור 8 ימים נפתחה דיקסי המשופצת. במסגרת השיפוץ נשמרה לחלוטין אווירת דיקסי האפלולית והאינטימית, כזו שמרגישה כמעט זהה בכל שעות היממה, כיאה למוסד שפתוח 24 שעות ביממה, עם התאים המפורסמים המאפשרים פרטיות לסועדים.

דיקסי – לא רק האוכל

החלל הותאם לנפח העבודה של דיקסי כמקום העובד 24/7  ולדרישה של אופציות ישיבה שונות המתאימות למשפחות, אנשי עסקים ובליינים. כך, יתאפשרו שולחנות לישיבה משפחתית וארוחות מרובות משתתפים ומצד שני, שולחנות אינטימיים, נחבאים כמעט, לזוגות ולאנשי עסקים המחפשים פרטיות. בנוסף, נבנה מחדש מתחם הבר בתוך המסעדה במיקום חדש.

טעימות מהתפריט המיתולוגי

כבר 24 שנה שדיקסי יוצרת מורשת קולינרית וחרטה על דגלה לשלב בין קלאסיקה לחדשנות, בין אוכל אמריקאי עם נגיעות אסייתיות ופיוז'ן. בדיקסי מגוון מנות קלאסיות אשר מוגשות במסעדה כבר שנים ארוכות, זאת בצד תפריט שף מודרני המתעדכן פעמיים בשנה.  לרגל הפתיחה המחודשת התחדש גם התפריט במגוון מנות קיץ אותם הכין חיים כהן כמו:

פאייה אנדולוסית של שפונדרה, אורז ספרדי מבושל בציר טלה, סופריטו, עגבניות שרי וכרובית ומעל שפונדרה טלה בבישול ארוך ועוד. התפריט המגוון אבל לא עמוס איפשר לנו להזמין מגוון מנות שיתאימו גם לרעייתי הקרניבורית וגם לי המתנזר מבשר. כל אחד מאיתנו יכול היה למצוא מנה כלבבו.

סלט קיסר דיקסי (צילום דני בר)

ראשונות

בחרנו מנת שרימפס ברוטב חמאה, שום, יין לבן ופסטו (46 שקלים) שהיתה התחלה מרעננת של 10 יחידות שרימפס עסיסיות שטעם הרוטב במנה לא משתלט על מרקם החסילונים. בנוסף, סלט קיסר דיקסי שהיא מנה ותיקה וידועה של המקום, כוללת עלי חסה, עגבניות שרי, פרמזן וקרוטונים עם חמאת אנשובי (46 שקלים) – מנה ירוקה מרעננת ומאוזנת להתחיל בה את הארוחה.

שרימפס ברוטב חמאה, שום, יין לבן ופסטו (צילום דני בר)

עיקריות

בתפריט היה סעיף מוצנע שסיפר על "מבחר יומי משתנה של סטייקים מבשר בקר טרי ישראלי שנבחרו בקפידה על ידי הקצב שלנו ומוגשים לאחר יישון מקסימלי אצלנו במסעדה". אביבה בחרה באנטרקוט (47 שקלים ל-100 גרם) שהגיעה עם 2 תוספות פחמימות או ירק.

לדבריה זה הסטייק הטוב ביותר שאכלה וזה היה נתח של 400 גרם בשר העשוי בדיוק לפי מה שביקשה – רך עסיסי וטעים.

אני בחרתי בפילה לברק שזו מנה עם 2 נתחי פילה של לברק המונחות על תבשיל חיטה מעושנת עם תרד ערבי ברוטב גזר וסלרי (95 שקלים). הדג היה מתובל בעדינות ולא הפריעו לטעמי הדג כאשר מצע הפריקי היה קליל ולווי מותאם היטב למנה.

בירה בלגית Barbãr (צילום אביבה בר)

אחרונות

בחרנו בגלידת סאנדיי צוננת שתקרר לקראת יציאתנו לאוויר החם ולח של אוגוסט בתל אביב.

שתיה

הציעו לי בירה Barbãr, בלגית עשירה בטעמים ובאלכוהול (8%). תחילה לא נעתרתי (הטעימה שביקשתי על מנת להכיר את הבירה הזו, הוגשה חמה ולא ראויה לבירה זו ולכן טעיתי לחשוב שזה לא ימצא חן בעיני). אחרי גולדסטאר אנפילטר לרוויה נעניתי לאתגר שלא איכזב כלל. בירה בלגית אמיתי ומהנה.

רעייתי הלכה על יין גווירצטרמינר בלו נאן (גרמניה) 2015 שהוגש צונן כראוי והיה בהחלט ראוי ומכבד לארוחה מושלמת בדיקסי.

דיקסי גריל בר, רח' יגאל אלון 120 (פינת תוצרת הארץ 3), ת"א. להזמנות באתר <<< או בטל': 03-6966123

כתיבת תגובה