נבחרת האופים והקונדיטורים בדרך לאיטליה

הנבחרת הישראלים חשפה את המנות ומיצג הראווה שייצגו את ישראל ||| אליפות העולם באפייה וקונדיטוריה תתקיים בסוף החודש באיטליה ||| למנות ומיצגים שיתחרו <<<

 

הנבחרת ומיצג הראווה (צילום יח"צ)
הנבחרת ומיצג הראווה (צילום יח"צ)

הנבחרת הישראלית

הנבחרת מורכבת מגדולי האופים והקונדיטורים בישראל: נשיא איגוד האופים והקונדיטורים הישראלי ג'קי חזן, מאסטר בייקר אלי אברהם, אלוף ישראל באפייה מקס שמעוני והשף-קונדיטור אדיר כהן.

הנבחרת המתמודדות

באליפות העולם יתחרו 7 נבחרות נוספות: יפן, איטליה, שוויץ, סין, הולנד, בלגיה וספרד. ואילו קרב הראש-בראש ייערך מול הולנד.

אחת המנות המתחרות (צילום מאיר-דוד כהן)
אחת המנות המתחרות (צילום מאיר-דוד כהן)

חשיפת המנות המתחרות
נבחרת האופים והקונדיטורים של ישראל תיסע בסוף החודש לאיטליה ותשתתף באליפות העולם באפייה וקונדיטוריה, שתיערך בעיר רומיני. לכבוד יציאת המשלחת הישראלית לאליפות העולם, נערך אירוע חגיגי בו הוצגו המנות שהוכנו במיוחד עבור ההתמודדות בגמר וזכו לתגובות אוהדות מקהל המשתתפים באירוע שכלל את בכירי תחום הקולינריה בישראל שאהבו את החדשנות באופן הכנת המנות, המקוריות של מרכיביהן והעיצוב הוויזואלי. הנבחרת הציגה מגוון רחב של מאפים ולחמים כשרים המבוססים על קמחים שהובאו במיוחד ממדינות זרות לצורך הכנתם.

דברי ג'קי חזן – נשיא איגוד האופים והקונדיטורים

חזן הרים כוסית להצלחת הנבחרת באליפות העולם וציין: "מה שאנחנו רואים כאן מחולק גם ללחם וגם לקונדיטוריה. יש כמה פרמטרים בתחרויות בתקנון העולמי ששמים דגש עליהם – משקל, נפח, כמות יחידות, קמח וחדשנות. אלו הדברים שהתאמנו עליהם חודשים רבים וכמובן שמילת המפתח בסוף זה הטעם. אנחנו עומדים בכל הקריטריונים הנוקשים ומאמינים שזה יוביל אותנו להישג משמעותי באליפות העולם. אנו מגיעים כנבחרת שבעברה זכיות כנבחרת וכיחידים, כל אחד בתחומו, וכשלוקחים את כל המרכיבים הטובים של אנשי הנבחרת ומערבלים אותם יחדיו במיקסר, יוצאים מאפים מצוינים כמו אלו שאתם רואים כאן לפניכם. אצל כל אחד זורם תחום האפייה והקונדיטוריה בעורקיו, אנחנו מגיעים עם האמונה שאנו שלמים עם מה שהכנו ועכשיו נשאר רק להפתיע את השופטים באליפות העולם ולנצח".

לחם מיוחד (צילום: שירה רז)
לחם מיוחד (צילום: שירה רז)

רעיון המיצג הישראלי

במהלך האליפות נדרשת כל משלחת להביא עמה מיצג המאפיין את מדינתה. דרך בניית המיצג החלה ברעיון שג'קי חזן הגה – יצירת מולקולת DNA שתדגיש את הצלחתה של מדינת ישראל ופריצת הדרך בתחום של הביו-כימי עם זוכת פרס נובל פרופ' עדה יונת. ברעיון למיצג שיתף את המגדנאית, יוד זר-אביב, ויחדיו החלו לעבוד על רעיונות למיצג. המיצג שהכינה יוד הוא מבצק וצבעי מאכל ובו החליטו לכלול את הצלחותיה של מדינת ישראל במגוון תחומים לדוגמת – רפואה, היי-טק, חקלאות וחברה ועל כן שולבו במיצג הצלחות ישראליות לדוגמת WAZE, הריבוזום של פרופסור עדה יונת, דיסק און קי, משחק החשיבה רמיקוב ועוד.

אגוד המסטר שפים העולמי
אגוד המסטר שפים העולמי

הצגת המיצג

המיצג הונח במרכז השולחן ליד כל המטעמים שהכינו חברי הנבחרת ואילו יוד זר אביב הציגה אותו בגאווה וסיפרה על הרעיון שעומד מאחוריו "בחרתי ליצור מיצג המדגיש את החדשנות הישראלית. יש לנו מוחות אדירים שיצרו אינספור המצאות בכל תחום אפשרי שחלקן שינו את העולם – פיתוחי DNA, תרופות מצילות חיים, מכשור רפואי פורץ דרך, חקלאות מתקדמת ועד למשחקי חברה כמו רמיקוב שהיה בשנות ה-70 המשחק הנמכר ביותר בארה"ב שאינו משחק וידיאו." לשאלה מדוע תחום הביטחון הנפוץ והידוע של מדינת ישראל לא נכלל במיצג, השיבה יוד "למרות שצבא וביטחון הם מתחומי החדשנות החזקים שלנו, נמנעתי מכל אזכור בעניין זה והעדפתי לשים את הדגש על כל הטוב שיש לנו בחברה הישראלית אותו אנו חולקים עם העולם".

בהצלחה ליוצאים לתחרות

הנבחרת הישראלית תצא לייצג את מדינת ישראל באליפות העולם באיטליה בתאריך ה-20.1.2017 ותתחרה במשך ארבעה ימים בשאר המשלחות שיגיעו מכל קצוות העולם.

כתיבת תגובה