למרות שלרוב חברות התעופה אין קוד לבוש רשמי, יש כמה הנחיות מקובלות על מה ללבוש במטוס ומה לא ||| ההיגיון לכללים ולהמלצות שלנו, נע בין ניקיון לנוחות. בין בטיחות לביטחון ||| אם תקראו את האותיות הקטנות של החוזה שלכם עם חברת התעופה בעת רכישת הכרטיס, אישרתם גם כמה דרישות שצריך לעמוד בהן ||| לפני שאתם מתארגנים ליציאה לשדה התעופה לטיול הבא שלכם, קראו את הרשימה ||| כל הפרטים וההמלצות בהמשך…
כפכפים או סנדלים
אם אתם טסים ליעד של מזג אוויר חם, אולי זה יהיה מפתה לנעול כפכפים או הוויאנס או אפילו סנדלים במטוס, אבל אולי כדאי שתחשבו פעמיים לפני שתטוסו כך. אחד המקומות שהכי פחות מנקים הוא המשטח מתחת למושבים ולשם בדיוק תפנו את הרגליים היחפות שלכם. בנוסף, האם תרצו ללכת יחסים או כפכפים לשירותים אחרי שביקרו בהם עשרות נוסעים ונוסעות? האם נעים לדרוך על משטח שירותים שהושאר רטוב ע"י המבקר הקודם בשירותים?
בנוסף, ברבות מהמדינות, גם בקיץ יורד גשם ולעיתים גשם זלעפות. מה דעתכם שלאחר הנחיתה תאלצו לחפש במזוודה נעליים כי בחוץ יורד גשם ואפילו לקחת את הרכב השכור במגרש החניה הפתוח זה מאתגר עם כפכפים.
לבוש חושפני או פוגעני
רוב חברות התעופה שומרות לעצמן את הזכות לסרב לעלות נוסעים שלבושים בלבוש פוגעני. ההגדרות מעורפלות בכוונה, אך הן מתייחסות בדרך כלל ללשון הרע בכיתוב על הבגד או ציור פוגעני. אם חברת תעופה סבורה שהבגד שלך פוגעני, ייתכן שתתבקש להחליפו. ואם תסרב, אתה עלול לעוף מהטיסה שלך ולא דרך תא הנוסעים או הקוקפיט.
פִּיגָ'מָה
כולם אוהבים לטוס ולהרגיש בנוח בטיסה, אבל מכיוון שאתם כן חייבים להיות מחוץ למטוס בשטח ציבורי של הטרמינל, עדיף לא ללבוש פיג'מה לשדה התעופה ולמטוס. מומלץ ללכת עם מכנסיים לא צמודים – רפויים ונוחים ועדיף ללא חגורה (גם יחסוך לכם להסירה בבדיקות הביטחוניות). לטסים במחלקה ראשונה או מחלקת עסקים משודרגת בטיסות ארוכות, לעיתים אף מקבלים פיג'מה לטיסה, אבל מומלץ להלבישה ולהסירה לפני ואחרי הטיסה ולא לצאת מהמטוס עם הפיג'מה.
בגדי ים
מומלץ לא לטוס עם בגד ים גם מתחת לבגדים כי הישיבה הארוכה והבגד הצמוד הם מתכון לשפשפות וגירוי עור. חברת התעופה הוואיאן איירליינס Hawaiian Airlines היא אחת הבודדות שאכן מפרסמת קוד לבוש, והיא אוסרת באופן ספציפי על לבוש שחייה מכל סוג ומין. כמובן שאף אחד לא יבדוק אם אתם לובשים בגד ים מתחת לבגדים הנוחים העליונים, אבל תזכרו שזה מאד לא נוח.
לבוש בשיטת הבצל
מכיוון שאי אפשר לדעת מה תהיה הטמפרטורה במטוס, תמיד כדאי להתכונן לכל התרחישים. וזו הסיבה שלבישת שכבה אחת – בין אם זו גופייה או סוודר עבה – זה לא רעיון טוב. שיטת הבצל – כלומר להגיע עם 2 שכבות לבוש לפחות, היא השיטה הנבונה. חולצת T כשכבה אחת וחולצה או סוודר מעל יהיו נוחים ומתאימים לכל טמפרטורה. הערה: אל תסמכו על שמיכה של המטוס כי רבות מחברות התעופה כבר הפסיקו לטוס עם כמה עשרות שמיכות וגם אלה שיש להם שמיכות בתא הנוסעים, לא תמיד יספיקו לכל הנוסעות (כי בעיקר נוסעות מבקשות שמיכה).
תכשיטי מתכת מגושמים
תכשיטים ואביזרים אופנתיים עשויים להיות כיף לבילוי לילי בעיר, אבל שמרו את תכשיטי המתכת המסורבלים שלן ארוזים בתיק היד בזמן הטיסה (לעולם אל תשלחי למטען שום דבר בעל ערך סנטימנטלי או כספי). סביר להניח שתצטרכו להוריד את התכשיט כאשר אתן עוברות באזור הבידוק הביטחוני בשדה התעופה, וזו טרחה שלא שווה להיכנס אליה.
בושם ונִיחוֹחַ
היו אדיבים כלפי הנוסעים האחרים שיש להם רגישות לניחוחות מסוימים והימנעו מלהתבשם במשהו חזק מדי. ריחות מתפשטים למרחקים כשאתם בחלל סגור כמו תא הנוסעים במטוס, והריח האהוב עליכם עשוי להשתלט על ריחות אחרים שאולי גם לא נעימים לנוסעים אחרים.
גולני וכיפה
הימנעו מלבוש עם הדפסים בעברית בכלל ולא עם הצהרות פוליטיות או מהצבא בסגנון: "מחזור 2020 גולני גדוד 13" או "אחרי לצנחנים". בנמל התעופה ואח"כ בעיר בו תהיו, לבוש כזה רק ימשוך תשומת לב לא רצויה שעלולה לגרור תגובות לא נעימות מצד המקומיים.
בנוסף, להסתובב ברחבי שדה התעופה או עיר היעד, עם כיפה על הראש היא מתכון לצרות. אפשר לחבוש (גם מעל הכיפה) כובע שאוהבים ונשארתם עם כיסוי ראש מבלי לעורר עליכם תשומת לב מיותרת.