חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

טיול עששיות, VAV וזאהה חדיד ||| ארועים ופעילויות לילדים ולמשפחה עד סוף החופש הגדול ||| סרטים וטלויזיה לאוהבי המזגן ||| פסטיבל בכל רחבי הארץ ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

החופש הגדול ולפני החגים

קיר טיפוס בפארק הטרמפולינות סקיי ג'אמפ בנמל תל אביב (צילום יח"צ)

פארק הטרמפולינות SKY JUMP עם סניף בנמל תל אביב

פארק הטרמפולינות Sky Jump פתח השבוע סניף נוסף בנמל תל אביב, המתווסף לפארק הטרמפולינות ברעננה. הסניף בנמל תל אביב, כמו זה ברעננה, מציע חוויה כיפית ומקפיצה לכל המשפחה – ילדים, נוער ומבוגרים. הפארק משלב שתי אטרקציות האהובות של הילדים – 40 משטחי טרמפולינה לקפיצה חופשית ו- 12 קירות טיפוס מאתגרים בשלל עיצובים מרהיבים.

הפארק כולל מגוון מתחמים אטרקטיביים וייחודיים המחולקים לפי סוגי פעילויות וגילים, בהם:

  • ג'מפולינה – מתחם טרמפולינות המותאם לילדים קטנים בני 6-3
  •  Foam Pit (בריכת ספוגים) – המקום המושלם לעוף כמו ציפור…  מזנקים מהטרמפולינה היישר לבריכה מלאה בספוגים רכים
  • Battle beam (קורת איזון) – יוצאים ל"קרב כריות" על קורה, תוך שמירה על איזון ויציבות, מעל בריכת ספוגים
  • כדורסל – משחק כדורסל על טרמפולינה שיאפשר לכם להטביע כמו לברון ג'יימס
  • מתקן נינג'ה – מתקן מכשולים אתגרי.

הפארק מציע גם 12 קירות טיפוס מאתגרים, בעיצובים צבעוניים ומרהיבים במיוחד. המתחם מקורה וממוזג. הוא מכיל טרקלין להורים לצפייה נוחה בפעילות הילדים. שעות פתיחה במהלך חודש אוגוסט: כל יום מהשעה 9:00 ועד 22:00 בלילה.

SKY JUMP, נמל תל אביב, האנגר 19 ת"א והיצירה 2 רעננה.

פארקי השעשועים עם מציאות מדומה

פארקי שעשועים ומשחקיות הווידאו היו הדבר החם ביותר בעשורים האחרונים וכל ילד קטן פינטז על הרגע בו הוריו הסכימו לקחת אותו ליום שבת קסום בין מתקני הלונה פארק השונים או בין מכונות משחקי הווידאו השונות. אולם הזמן עבר, וככל שעלתה ההתלהבות מסמארטפונים, פלייסטיישן ואקסבוקס, כך גם ירדה ההתלהבות של הילדים מהלונה פארק ומשחקיות הווידאו.
אולם בקיץ זה המגמה כבר משתנה ופארקי השעשועים חוזרים בגדול. המנוע מאחורי החזרה לגדולה הן טכנולוגיות המציאות הפופולריות. הסיבה לכך היא שבשלב זה עוד לא הושקו דגמי טובים של משקפי מציאות מדומה\רבודה, כאלו שניתן לשחק איתם בבית בשילוב הפלייסטיישן או האקסבוקס. לעומת זאת, בפארקי שעשועים ואולמות משחק יש את המשאבים, המקום, הציוד והכסף ליצור חוויית משחק מעולם אחר, או יותר נכון ממציאות אחרת. בארה"ב כבר ישנם מספר פארקי שעשועים המשלבים מציאות מדומה ומספקים חוויה הוליסטית שגורמות לך להאמין שאתה בתוך סרט. קבלו את את האטרקציות המעניינות ביותר שקיימות כיום בישראל ובעולם שכדאי שתסמנו בטיול הבא שלכם. כמה דוגמאות ברחבי העולם:

זה מטוס, זה ציפור, לא זו מציאות מדומה – רכבת ההרים בפארק סיקס פלאגס בניו אינגלנד שבארה"ב מאפשרת לכם להגשים חלום של מיליוני ילדים ומבוגרים כאחד – להינצל על ידי סופרמן. המתקן מצייד את הנוסעים במשקפי מציאות מדומה שמכניס אותם לסצנה  בה הם חלק מהתרסקות מטוס אותו סופרמן מציל בגבורה כמו בסרטים

מציאות משולבת – הטוב מכל העולמות – אחת הבעיות הגדולות של מציאות מדומה היא חוש המישוש, כלומר אם בעיניים שלי אומרות לי שאני מחזיק רובה, אך הידיים שלי לא מרגישות כלום, אני לא אאמין שאני מחזיק רובה. זה היה צוואר הבקבוק בכל הקשור לפריצת התחום בכל רחבי העולם (והמחיר כמובן). אולם, הפתרון הגיע בדמות קונספט חדש – מציאות משולבת. הכוונה היא לשילוב של המציאות המדומה עם בסיס תומך במציאות. לדוגמה, אם אתם מחזיקים רובה, האולם ייתן לכם רובה במציאות (לא אמיתי). אם במציאות המדומה יש כפתור שאתם אמורים ללחוץ עליו, יהיה כפתור גם במציאות וכן הלאה. המטרה היא לייצור חוויה הוליסטית בה תשכחו שאתם במציאות מדומה. כמו שאומרים אלוהים הוא בפרטים הקטנים. הנה דוגמה לאולם מכסחי השדים VOID בניו יורק.

כנסו לנעליים של מסי – בסין צפוי להיפתח בעוד שנה פארק שעשועים המוקדש לליאו מסי שישלב טכנולוגיות מציאות רבודה ומדומה. על פי יוזמי הפרויקט, הפארק יאפשר לחוות רגעים היסטוריים מהקריירה האגדית של מסי באופן שלא נראה בעבר. ייתכן מאוד שהכוונה היא שניתן יהיה לחוות את הגול דרך עיניו ונעליו של הפרעוש הארגנטינאי.

חלוץ ראשון בישראל – אצלנו כבר ניתן לראות ניצנים ראשונים של הגעת הטכנולוגיה לארץ. מוגופארק, פארק משחקי הסייבר הראשון בישראל שנפתח בכפר סבא ומציע הקיץ חווית שעשועים לא מציאותית. המרכז שמכיל 1,000 מ"ר של משחקי מציאות רבודה מאפשר לילדים להיכנס לעולם וירטואלי על בסיס המשחק המקוון והפופולרי – מוגובי.

מרכז מהותי עם פעילות חוויתית וחשיפה לערכים באמצעות משחק והפעלה

מהותי (צילום אמית הרמן)

מגוון פעילויות מעצימות וערכיות לילדים, לקטנטנים ולהורים בימי הקיץ. הפעילות מתקיימת במתחם מזמין, ממוזג, צבעוני ומושקע בו כל אחד יכול לגלות את התכונות שהופכות אותו ליחיד ומיוחד. תוכן החוויה נוצר על ידי אנשי מקצוע מובילים והיא משלבת הדרכה אישית, טכנולוגיה ויצירתיות.

בכל שבת בחודש אוגוסט, בין השעות 9:00-14:00, יתקיים הפנינג מעשיר ומהנה ברחבה מחוץ למרכז מהותי. ההפנינג כולל פעילות יצירה בחול צבעוני, פינת צילום כיפית והומוריסטית ומשחקים אסטרטגיה ויצירה נוספים. ההשתתפות כלולה במחיר כרטיס הכניסה, ומאפשרת להורים ולילדים עוד זמן איכות משותף ומלא דמיון לפני ואחרי הפעילות המרכזית.

  • תעלומה בארמון – כתב חידה מעורר מחשבה ומלא אקשן מזמין את הילדים וההורים לשתף פעולה ולהתמודד עם חידות מסקרנות ומשימות מגוונות כדי לגלות לחש סודי לפני שהארמון ייסגר. פעילות המשלבת אתגרים יחד עם חשיפה לערכים, חלומות ושאיפות. הפעילות מתאימה מיטבית לגילאי 8-12, אך תותר כניסה מגיל 6.
  • סיור אינטראקטיבי במרכז מהותי – הסיור במהותי מזמין את כל המשתתפים, הורים וילדים, לצאת למסע היכרות עצמית המעורר מחשבה על איך כל אחד מאתנו יכול להשפיע על סביבתו. הסיור כולל תחנות אינטראקטיביות כשבכל אחת מהן הפעלה מרתקת. התחנות יוצרות יחד מסלול מעגלי שמגרה את הדמיון והיצירתיות, המחשבה והסקרנות, ומאפשר לכל אחד להרגיש שהוא יחיד ומיוחד. הפעילות מתאימה מיטבית לגילאי 8-12, אך תותר כניסה מגיל 6.
  • מסע בארץ האור – הצגת יחיד המספרת את הסיפור של אור וחברו הטוב, קופי הקוף. יחד הם יוצאים למסע בעקבות מפת אוצר מסתורי. תוך כדי המסע הם לומדים להכיר את עצמם, את הייחודיות שלהם ואת היופי בשיתוף פעולה. בהצגה משולבות משימות והפעלות המזמנות אפשרות ביטוי. לאחר ההצגה תתקיים פעילות יצירה בעקבות הסיפור. הפעילות מתאימה לגילאי 4-6.

"מהותי" – מרכז פעילויות לכל המשפחה מבית "מהות החיים" בחודש אוגוסט: ימים א-ה ושבת – 9:45-17:30, שישי 10:00-13:00. יש להתעדכן באתר בשעות הפעילות המדויקות.

מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת הקאמרי). הביקור – בתיאום מראש באתר <<< או בטל': 03-7181333

מגדל דוד עם מבוך האימה CRAZY MARY 

קרייזי מרי במגדל דוד (צילום יח"צ)

בליל יום רביעי (30.8) ייכבו האורות במגדל דוד, דלתות הסתרים ייפתחו וכל השדים שהיו כלואים במרתפי המצודה ישתחררו ללילה רדוף במיוחד. דמיינו את עצמכם כלואים במצודה העתיקה, כל מה שעליכם לעשות הוא לברוח מהשדים ולמצוא את הדרך החוצה. נשמע פשוט?! תחשבו שוב!!!

בואו לבחון את האומץ שלכם, להסתכל לפחד בעיניים ולשמוע את החברים שלכם צורחים באימה…לבחירה 2 דרגות פחד שונות המותאמות אישית גם לפחדנים שבנינו וגם לאמיצים שאוהבים ללכת עד הקצה:

  • אתם אמיצים אבל חברים שלכם פחות? בואו ב-18:00-19:30 *מגיל 14, בכפוף לאישור הורים בכתב
  • אוהבים ללכת עד הקצה? בואו ב-20:00-23:30 *מגיל 16, בכפוף לאישור הורים בכתב

ההשתתפות מותנית באישור הורים (אישור להורדה). * ההשתתפות אסורה על נשים בהיריון, חולי לב וחולי אפילפסיה. * הורים ומלווים יכולים לחכות לילדים במתחם ההמתנה שבמוזיאון. הזמנות באתר <<< או בטל': 2884*

ארועים ופסטיבלים

תיאטרון האקדמיה לאמנות המופע בתל אביב עם פסטיבל "אלפא 13"

אובססיה (צילום סובחי הוסרי)

תיאטרון האקדמיה לאמנויות המופע פותח את פסטיבל "אלפא 13" הראשון, עם 5 הצגות תחרות (ופרס של 10,000 שקלים), עם  4 הצגות בהפקת תיאטרון האקדמיה לאמנויות המופע  ועוד 7 הצגות אורחות; וגם הקרנות קולנוע, אירועי מוסיקה ועוד. פסטיבל בשלל לשונות ושפות, בשפות תיאטרון ומחול מגוונות, בעברית, בערבית, באנגלית ובאמהרית.

בין הצגות התיאטרון אשר יועלו בפסטיבל: בבכורה! הבחורים בדלת ממול בבימויו של דור פלס, הסוחר מוונציה בעיבוד ובבימוי של אברהם עוז  ובהשתתפות סוהיל חדד, דן תורג'מן ועוד, בק ריבר- הצגת יחיד בביצוע דניאל גרטמן, השפעת קרני גמא על ציפורני חתול מחזהו זוכה פרס "פוליצר" של  המחזאי האמריקאי פול זינדל.

בין האירועים המיוחדים בפסטיבל:  מופע השקה לאלבום "שאשי" ("מסך") של מודי קבלאווי,   הקרנה של הסרט "זהרה " ומפגש עם מוחמד בכרי. הקרנת סרטים של במאים צעירים

הצגות אורחות: טהא- הצגת יחיד של עאמר חליחל על סיפור חייו של המשורר הפלסטיני טהא מוחמד עלי, אובססיה – הצגת יחיד בביצוע סובחי הוסרי, יבקה- מחזה מרגש בהפקת תיאטרון "טזתה", התיאטרון האתיופי הישראלי הראשון המציג בשפה האמהרית . הפרעת קשב וקשקוש – מופע הומוריסטי של עמירם אטיאס, השבט אמר את דברו – הפקה של תיאטרון לוד, כל הלולים ריקים -יצירתה הייחודית של תהל רן אודות נושא היעלמותם של תינוקות ילדי תימן. סוניה מושקט- מחזה מאת: סביון ליברכט

בשכונת מונטפיורי, במרכז תל אביב, פועל תיאטרון האקדמיה לאמנויות המופע, מרכז לפעילות תיאטרון, אמנויות ותרבות,  ובית ספר מקצועי למשחק, לפיתוח קול ועוד. האקדמיה מעלה כבר מספר שנים הפקות איכותיות המשלבות שחקנים מקצועיים ומנוסים עם שחקנים צעירים בוגרי האקדמיה, ומתמודדות עם חומרי תיאטרון ומציאות מאתגרים. בית הספר מושך אליו סטודנטים מכל קצווי הארץ, מכל המגזרים, מכל הגילים וכל הלשונות, שהמשותף לכולם הוא הרצון למצות את כישרונותיהם ולמצוא דרך באמנות. פסטיבל אלפא 13 הראשון: כי צריך פסטיבל שמאמין בריבוי לשונות ובחופש, וצריך שהעשייה המשובחת תיחשף ליותר קהל. ובתוך ההתרגשות והעשייה לקראת הפסטיבל –

גם נערכים אודישנים לשנת הלימודים הבאה – ואולי תמצאו כאן את המקום בשבילכם.

פסטיבל "אלפא 13" , 24 באוגוסט – 16 בספטמבר בתיאטרון האקדמיה לאמנויות המופע, בית אלפא 13 בתל אביב, מחירי כרטיסים: 40-80 ₪ . טל' לרכישת כרטיסים: 03-9400333 או 050-7220783 ובקופת בראבו

הצגות התחרות:

  • חיה רעה – תומר מחליט לשבת בבית ולהתאבל על ניקול, האקסית שבגדה בו. למרות תחנוניה של אמו הוא מסרב לקבל את העובדה שניקול לא תחזור ולא מוכן לצאת  מהבית. סימה, בעלת חנות חיות, מגיעה לביתו כדי לדרוש את החוב עבור המזון של טובי, הכלב של ניקול שנשאר לטיפול אצל אמא של תומר. סימה, אשה חזקה ועצמאית, מתעקשת לקבל את הכסף ותומר מתעקש לשלם בעוד יומיים. הדו-קרב בין השניים מסלים והמוסכמות המגדריות נשברות. יום ה', 31.8.17, 17:30 ו-20:30 יום ו'  1.9.17,  12:30 מוצ"ש  2.9.17 , 20:00
  • (E)Motion (אי) מושן – תאטרון-מחול: מופע יחיד של טאל לוי – שחקנית, קריינית, רקדנית, יוצרת וכותבת. מופע מחול-תאטרון, המתאר תהליך העובר על רקדנית חסרת קול שחוותה הפרעת אכילה; חצויה בתוך תוכה ומוטרדת ומושפעת מהקולות שמסביבה היא חוקרת את נושא הפרעת האכילה, כותבת ויוצרת מתוך הכאב, מביאה לידי ביטוי את הפחדים שלה ואת עצמה, ומוצאת לבסוף את קולה.
  • בילורה – הצגת מתח  אפלה  וקומית, על פי הקומדיה העסיסית מן הרנסאנס, מאת רוזנטה. רוזנטה הוא כינויו האמנותי של אנג'לו ביאולקו, הנחשב כיום כאחד הבולטים באנשי תיאטרון הרנסנס האיטלקי. המחזה הקצר "בילורה" מאפיין את חיוניותו הקומית וראייתו הפסיכולוגית החודרת.  בילורה, איש נמל, חי חיים פשוטים וצנועים לצד אשתו בטיה. ברון עשיר וזקן מפתה את אשתו של בילורה לעבור לגור אצלו ולחיות חיי מותרות חסרי דאגה. בילורה יוצא למסע חסר פשרות להשיב את אשתו הביתה.
  • איזה עולם נפלא מחזה מתח פסיכו-דרמטי – שני אנשים שנפגשים למטרה מסוימת מוצאים עצמם לבסוף בסיטואציה בלתי נתפסת להם, וכמובן לצופים. המחזה מלווה במוסיקה של ריכרד שטראוס ועבודת וידיאו שממחישה את מקום ההתרחשות ומחשבות השחקנים. העלילה מתרחשת בין שני דורות במרווח זמן של כ-40 שנה. מופעי העבר יתרחשו על מסך הווידיאו ואלה יובילו את העלילה.
  • נגן השחמט הצגה מוסיקלית על אסירים, מוסיקה וחופש – הצגה מוסיקלית בשפה הערבית על נגן עוּד, הכלוא כאסיר בטחוני. חוקריו אמרו לו שבית הכלא ישכיח ממנו את המוסיקה… האסיר, ביחד עם חבריו הכלואים, משתמשים בחומרים שונים הזמינים להם כדי לבנות מהם בסתר  עוּד, ומגלים את החופש דרך המוסיקה, עד שבשעת הופעה מגלים את סודם והעוּד נשבר.
  • הבחורים בדלת ממול – מחזה מרגש על מוגבלות ואנושיות. בדירה רגילה בקומפלקס גדול באחת מערי השדה שבניו-אינגלנד ארה"ב, חיים ביחד ארבעה בחורים חריגים: ארנולד, לוסיין, נורמן וברי. נורמן ולוסיין הם מאותגרים ברמת תפקוד בינונית, ארנולד הוא גבולי עם נטייה קשה לדפרסיה וברי מוגדר כסכיזופרן, עם היסטוריה של אשפוזים חוזרים ונשנים. ארבעתם נמצאו ע"י הגורמים המטפלים כמתאימים להשתלב בקהילה במסגרת דירה משלהם, ועליהם לתפקד בעצמם ולהתמודד עם בורותה וזרותה של האוכלוסייה הבריאה שבשכנותה הצמודה הם גרים. מדריך הקבוצה הוא ג'ק, המצליח לבנות קשר של אמון בינו לבין הבחורים, עד לאותו רגע בו הוא מודיע להם שהחליט לעזוב אותם לטובת עבודה אחרת.
  • בק ריבר הצגת יחיד בביצוע דניאל גרטמן של מחזה רגיש מאת רחל שליטא אודות עולמה השבור והעשיר של נערה מתבגרת שהמסגרת המשפחתית מסביבה נהרסה. הועלתה בתיאטרונטו 2017. דפי, נערה מאושפזת לאחר טראומה, מדברת אל ד"ר פריד, הרופא המטפל בה. הדוקטור הזמין את אמה של דפי כדי לחגוג לה יום הולדת. דפי מנסה למנוע בכל מחיר את בואה של אמה, שהפקירה אותה, לדבריה, למי שתקף אותה. תוך כדי ניסיונותיה למנוע את הפגישה עם אמה אנו נחשפים להשתלשלות העניינים כפי שהיא חוותה אותם. דרך דבריה מתגלה כאבה על אובדן החיים המשפחתיים שהכירה ובחירה מתמדת שלה בעולם בעלי החיים כמפלט מבני האדם שמסביבה.
  • השפעת קרני גמא על ציפורני חתול – המחזה עוסק בנשים שאינן גיבורות קלאסיות: הן רחוקות ממרכז העולם; הן נאבקות על קיומן בשולי החברה, מתמודדות עם החיים שכופים עליהן חריגות, רק משום היותן נשים בחברה המציבה נורמות קשוחות ומתקשה להתמודד עם האחר. המשפחה, שבה רק נשים, מתגוררת במה שהייתה פעם חנות ירקות. טילי מגדלת את הארנב צ'ארלי וחולמת על קרני הגמא ועל האטום. לאחותה רות התקפות אפילפטיות והיא מפלחת סיגריות. אימן, ביאטריס, ממורמרת ואכזרית, אוהבת להאשים את כולם בצרותיה, ואלה מצידם חושבים שהיא משוגעת, כולל בעלה המנוח שעזב אותה לפני שנפטר. ביאטריס שואפת לפתוח חנות תה, אבל מסתפקת בכך שהיא ממררת את חיי בנותיה, שאחת מהן כנראה גם תגדל להיות כמוה. ועם זאת טילי מצליחה לשמור על אופטימיות, זוכה בפרס ביריד המדע של בית הספר וממשיכה לחלום על חיים יפים ומלאי תקווה
  • הסוחר מוונציה – בהפקה מודרנית וקצבית זו מוצגת הרפובליקה המסחרית התוססת של וונציה כאולם בורסה מודרני סואן והאי בלמונט כמשכנם היוקרתי של אנשי העלית הכלכלית והשלטונית של הרפובליקה, הסוגדת לזהב ומונעת מזרים כל גישה לאוצרות הזהב של הרפובליקה. הפליטים היהודים מבקשים למצוא בוונציה מקלט מדיני, אזרחי וכלכלי, אבל ניכורם המתנשא של אנשי וונציה, השתקעותם בעולמם הרומנטי המיוסד על תאוות בצע, ותבוסתו המתוקשרת של שיילוק בבית המשפט מתוקף "חוקי חירום" החלים על "טרוריסטים זרים", גורמים לשיילוק, המתפכח מאשליית ההיטמעות בהוויה הקפיטליסטית של ונציה, לחשוף את צביעותם של מארחיו, לבתו ג'סיקה לשוב לחסות אביה, ולמבקשי המקלט היהודים לחזור וללבוש את בגדי הפליטים ולבקש את גורלם במקום אחר. המחזה, המוצג בבגדים מודרניים, נתון בתוך עלילת מעטפת של תחקיר טלוויזיוני אקטואלי המשולב בראיונות ופרשנות.
  • מופע השקה לאלבום "שאשי" ("מסך") – כתיבה, הלחנה וביצוע: מודי קבלאווי. מופע יחיד מוסיקלי משירי האלבום, לאחר סיבוב הצגות מוצלח באירופה. מודי קבלאווי, שהחל להקליט משיריו כבר בגיל 15, הוא ראפר ויוצר בסגנון היפ-הופ בעירוב של ג'ז ומקצבי מוסיקה עולמית.
  • זהרה, הקרנה ומפגש עם מוחמד בכרי. סיפורה של אישה המקדישה את חייה לאלה שהיא אוהבת, ושורדת למרות כל זעזועי הגורל. הקרנת סרטו של מוחמד בכרי (2009) ומפגש עם הבמאי. דרך סיפור חייה של זהרה בקרי בת ה-80, דודתו של הבמאי, מגולל הסרט את סיפורם של הערבים החיים בישראל-פלסטין מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת ועד היום.  60 דקות, ערבית, תרגום לעברית
  • טהא – הצגת היחיד הלירית בביצועו של עאמר חליחל על סיפור חייו של המשורר הפלסטיני טהא מוחמד עלי שבה מסיבוב הצגות מצליח בוושינגטון, לוקסנבורג ולונדון, לאחר שכבר הועלתה בערבית בגדה, בעמאן ובאלג'יריה.
  • אובססיה – הצגת יחיד בביצוע סובחי הוסרי אודות עולמו של צעיר הנע בין היגיון ושיגעון. הועלתה בתיאטרונטו 2017.
  • יבקה – מחזה מרגש רווי עלילה בהפקת תיאטרון "טזתה", התיאטרון האתיופי הישראלי הראשון המציג בשפה האמהרית .
  • סוניה מושקט – בשלהי מלחמת העולם השנייה, במרתף אחוזתם בעיר דברצן, הונגריה, מסתתרים מפני הנאצים בני משפחת מושקט, אצולה יהודית – פאולה, לידיה ובנה הצעיר אלברט. סוניה, כפריה נוצרית הנשלחת אליהם כמשרתת על ידי ידיד נוצרי, מהווה את צינור החמצן שלהם. החיים בסיר הלחץ הפיזי-רגשי ההולך ומבעבע ותוסס מחייבים התמודדות לא פשוטה של משפחה אמידה עם המצב הקיומי הנואש, החדש, של תלות ומחסור. וכן התמודדות עם סיפור אהבה בלתי אפשרי, שבעקבותיו נחשף מצב הטומן בחובו סוד משפחתי אפל מן העבר…
  • כל הלולים ריקים – ההצגה מספרת את סיפורה האישי של יונה מנצור, שהתינוקת שלה חבצלת נעלמה בוקר אחד מבית התינוקות בארץ בשנת 1959. יונה מנצור מחפשת כל חייה את חבצלת. מאמינה בכל ליבה שחבצלת חיה. ושיום אחד היא תופיע.
  • השבט אמר את דברו – יצירה שהתחילה ממחקר. מפגש וראיונות בבתי תושבים בעיר. מכולם שמענו על לוד של פעם, הקהילתיות שהייתה,הגעגוע לחיים משותפים, ל-ביחד, לתמימות אנקדוטית ונוסטלגית, ההערכה לקהילתיות המושבית שעוד נשארה בעיר אך גם זיכרונות של התלאות שעברה העיר עד לשגשוג שלה היום. העיר הזאת נושאת בתוכה היסטוריה…
    הרגשנו כמו שבט זר ומוזר המסתובב בעיר ומנסה להבין את היסטורית המקום מפי התושבים, ומצאנו נקודות חיבור לגעגוע האנושי התמידי הזה לפעם, וגדלה בנו התשוקה להיות שותפים מלאים, למהלך הטוב הזה שקורה בעיר,שותפים לשינוי התרבותי שקורה כאן. מתוך כך שבנו אל עצמנו, אל הגעגוע הפרטי שלנו ושאלנו את עצמנו כל אחד גם לגבי תפקידנו כקבוצה, גם לגבי תפקידינו כאינדבידואלים שהתקבצו ל-ביחד, פנטזנו על המצב האוטופי אליו אפשר להגיע אם כל בני האנוש היו מניחים לאגו, כשאנו כמובן כלולים בתוכם… חיפשנו את הנוסחה שאיש עוד לא פיצח לחיות יחד בשקט.
    מתוך כך נולדה היצירה "השבט אמר את דברו" בה נתנו לעצמנו הזדמנות לעבור גלגול נוסף בעודנו בחיים ובגלגול זה לחפש את הדרך ל-ביחד.
  • הפרעת קשב וקשקוש – מופע יחיד הומוריסטי של עמירם אטיאס. זהו מופע  הומוריסטי  יוצא דופן של סטנד-אפ עם פנטומימה ליצנית ומסכות בשילוב מוזיקה, אפקטים קוליים וסיפורים משעשעים על שפת גוף .במופע אני משתף את הקהל בחוויה תיאטרלית פוקחת עיניים מרתקת ומהנה:
    "חוויה שהיא בידור- בידור שהוא חוויה"

ורטיגו עם לידת הפניקס מול חומות ירושלים

להקת ורטיגו, תקיים כשבועיים לפני ראש השנה ובסימן התחלות חדשות, אירוע חווייתי מיוחד במהלכו תועלה "לידת הפניקס" יצירתה עטורת השבחים של נועה ורטהיים- אל מול חומות העיר העתיקה בירושלים. ההתרחשות תתקיים בגן בוני העיר שבין שער יפו לשער ציון,  בתאריכים 6-2 בספטמבר כאשר מדי יום יועלו שני מופעים: מופע שקיעה בשעה 19:30 ומופע לילה בשעה 22:00 . הפרויקט הוא שיתוף פעולה מיוחד בין להקת ורטיגו והרשות לפיתוח ירושלים.

13 שנים עברו מאז הועלתה לידת הפניקס בבכורה, מאז צפו בה רבע מיליון איש בארץ ובחו"ל והיא זכתה לשבחים ופרסים בינלאומיים. ממש כמו הפניקס – עוף החול, על שמו היא קרויה, היצירה דינמית, נוגעת בדיאלוג שבין האדם לטבע, ומשתנה בכל סביבה שבה היא פועלת, טבעית או אורבנית, תוך הקשבה לפעימה של הלב, המקום, הזמן ועונות השנה. "לידת הפניקס" משקפת את החזון המשותף של הכוריאוגרפית, נעה ורטהיים ולהקת המחול ורטיגו להרחבת גבולות המחול כדי ליצור חיבור בין אנשים וקשר אישי עם הקהילה תוך הדגשת ערכים של שיווין וכבוד האדם והסביבה.

https://youtu.be/-eccbd8ATrk?t=2m14s

הקהל יושב בתוך כיפה גאודזית עשויה במבוק המאפשרת זרימה בין הפנים לחוץ ,בין המציאות לעולם הבימה. הצופים חובקים את הרקדנים הרוקדים במרכז הכיפה במרחב שמאפשר מגע קרוב, נטול היררכיה. הרקדנים רוקדים על אדמת-כבול. הם מתפלשים בה והיא נדבקת לגופם ומכתימה את גופם ואת לבושם. התאורה מקיימת דיאלוג עם התאורה הטבעית והמוזיקה של רן בגנו, מבוססת על קולות מן הטבע (מים או רוח), ועל מוזיקות טקסיות ופולחניות מהעולם, מתכתבת עם ה"מוזיקה" של הסביבה המקיפה את המופע. במהלך ימי המופעים ובין המופעים יתקיים מרחב פתוח ובו יוכל הקהל ליהנות מג'אם פתוח של מוסיקה ומחול.

"לידת הפניקס" מול החומות  בין התאריכים 6-2 בספטמבר 2017 בגן בוני ירושלים אל מול חומות העיר העתיקה  בין שער יפו לשער ציון  (10 דקות הליכה מממילא). הכניסה חופשית בתיאום מראש או על בסיס מקום פנוי. להרשמה: באתר ורטיגו <<< או בטל': 02-6244176

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד עם סליחות ושיר

כמדי שנה במהלך חודש אלול ובאווירת חגי תשרי – מעלה התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד קונצרט סליחות מיוחד בכל רחבי הארץ. שירת הסליחות הנהוגה בקהילות שונות לפני החגים היא מסורת תפילה ואין כמוה כדי לבטא את אווירת החגים הכל כך ישראלית.

תכנית הקונצרט "סליחות ושיר", שיזמה התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד מצליחה לגעת במסורת עתיקה ולהביאה לקהל רחב, שלחלקו זו הזדמנות נדירה להיחשף אליה. שירת הסליחות מבוצעת לצד הקלאסיקה של השירים הישראלים – ללא מחיצות. הפיוטים והשירים שיבוצעו בקונצרט הם: "אדון הסליחות", "אל נורא עלילה", "עננו" "אבינו מלכנו", "שמע קולי", "בן אדם מה לך נרדם" ואחרים. כל השירים זכו לעיבוד תזמורתי מיוחד בצבעי התזמורת האנדלוסית.

בקונצרט יתארחו הזמר והיוצר יונתן רזאל, מהקולות המקוריים ביותר במוסיקה הישראלית, המרבה להופיע בארץ ובעולם ומצליח באישיותו ובשירתו לרגש דתיים וחילוניים כאחד. לצדו תארח התזמורת את גדול הפייטנים בדורנו חיים לוק, ממובילי מסורת השירה האנדלוסית, הידוע בסגנונו האישי, כמו גם בידע הרב שלו ברזי הפיוט. תלווה את התכנית מקהלת קולות מן השמים ע"ש שושנה זילברשטיין הנחשבת לאחת ממקהלות התפילה הטובות בעולם, בניהולו וייסודו של רפי ביטון.

הקונצרט יועלה בכל רחבי הארץ 4-17 בספטמבר באשדוד, קרית מוצקין, פתח תקוה, עכו, ירוחם ומודיעין. פרטים באתר התזמורת האנדלוסית אשדוד <<< ובטל': 1-800-693-693

מרכז הקונגרסים הבינ"ל בנייני האומה בירושלים עם פסטיבל תחפושות תרבות יפן

ליום אחד, טאיגה, יונו גאסאי, אנג'ל, יוקי, סוזומיה, אמורו ריי ודמויות נוספות מעולם האנימה (סדרות וסרטים מצוירים, שנוצרו ביפן) ומנגה (אמנות הקומיקס היפנית), מגיעים לאירוע הצבעוני של אוגוסט: פסטיבל כאמ"י – 'אנימה ומנגה ישראל', במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה. הפסטיבל יכלול:

  • תחרות שירה בשירי אנימה
  • ווקלוידו
  • תחרות קראוקה (קריוקי)- אירוע שירה המאפשר לזמרים חובבים לשיר בעזרת מיקרופון
  • הרצאות
  • סדנאות, פאנלים, דוכני יוצרים עצמאיים ומסחריים, הקרנות סרטים
  • תחרות תחפושות (קוספליי) מושקעת של דמויות מעולם האנימציה והתרבות היפנית. התחפושת המוצלחת ביותר תיבחר לפי איכות התפירה, ההכנה והמראה הכללי, כלומר: עד כמה היא דומה לדמות, מבחינת האביזרים הנלווים (אוזניים/כלי נשק).

מרכז הקונגרסים הבינ"ל- בנייני האומה בירושלים ביום חמישי, 24 לאוגוסט, 10:00-20:00. לפרטים באתר <<< 

אשדוד עם פסטיבל היפ הופ ישראלי VAV

היפ הופ (צילום יובל אליאס )

בין התאריכים 6-8 בספטמבר יתקיים לראשונה באשדוד : "VAV" פסטיבל היפ הופ ישראלי אשר ישלב את ארבעת האלמנטים המרכיבים את תרבות ההיפ הופ: גרפיטי, די ג'יינג, אמסיינג, וברייקינג. במהלך שלושת ימי הפסטיבל יערכו סדנאות מקצועיות וסדנאות פתוחות לקהל הרחב הכוללות: סדנת גרפיטי, ביטבוקס, פריסטייל ראפ, פופינג וברייקדאנס. בנוסף מדי יום יתקיימו מופעים שונים מעולמות ההיפ הופ, ביניהם המופע של כהן@מושון מארחים את קרולינה, מסיבת רחוב ומופע של אקסום. כמו כן, במהלך כל ימי הפסטיבל יפעלו דוכני פופ אפ של תרבות ההיפ הופ הכוללים ביגוד, תכשיטים, קעקועי חינה, צמות וראסטות,  וכו'.

הפסטיבל הינו בהפקת החברה העירונית לתרבות אשדוד במסגרת מרחב יצירה המעודדת קידום תרבות ואומנות בקהילה ובמרחב הציבורי. את הפסטיבל מובילים יוצרים  אשדודיים- מקומיים מסצנת ההיפ הופ הארצית שפועלים על בסיס קבוע והינם חלק אינטגרלי ממגוון פעילויות בתרבות ההיפ הופ בעיר: רומן האלק חסנוב אלוף ישראל בברייקדאנס לשנת 2017-2018 ורינט סו –היי חסנוב, המכונה "הנביא", אומן ראפ, שניהם מצמד האחים "חסנוב", ומגיבורי הסרט "החולמים מבבילון". יעקב "פוטר" קרבץ, חבר בלהקת "אנסטופבולז", אלופי הארץ משנת 2008  כמעט כל שנה ברציפות,  דודי שובל (הידוע בכינויו ONE LOVE  ), אמן גרפיטי וציורי קיר, אלעד  "EBOX" רובק -ביטבוקסר, קטיה "קטיוחה" רקדנית ברייקדאנס וציירת וליאור "הולידיי" קוגן, מורה להיפ הופ וברייקדאנס.

הפסטיבל נקרא VAV על שם רובע ו' באשדוד, שם יתקיים הפסטיבל ובו צמח הזרם העיקרי של רקדני הברייקדאנס וההיפ הופ בעיר. רובע ו' נמנה עם הרבעים הוותיקים באשדוד, וממוקם בצד המזרחי של העיר, שם מתגוררת אוכלוסייה הטרוגנית המורכבת מתושבים ותיקים לצד צעירים.

ביום הראשון של הפסטיבל תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט "החולמים מבבילון" שזכה לאחרונה בפרס בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי במוסקבה.  זהו סרט תיעודי של הבמאי רומן שומונוב והמפיק דורון צברי אשר במרכזו עומדת להקה של צעירים מאשדוד, יוצאי ברה"מ לשעבר, המגיעים מרקע לא קל, וחולמים להגיע לאליפות העולם בברייקדאנס. הסרט אשר צולם ברובע ו', היכן שמתקיים הפסטיבל, פתח את פסטיבל הסרטים דוקאביב 2016 וזכה בפרסים בארץ ובחו"ל ועתיד לייצג את ישראל בפסטיבל בינלאומי לסרטים בניו יורק. לאחר ההקרנה יערך שיח עם הבמאי וגיבורי הסרט אשר משמשים כמנהלים האמנותיים של הפסטיבל.

שיתוף הפעולה בין אמני ההיפ הופ לבין מרחב יצירה אשדוד, נוצר כחלק מהחזון של עיריית אשדוד ובראשה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, באמצעות החברה העירונית לתרבות, להעצים אומנים מקומיים ואמני היפ הופ בפרט מתוך אמונה בתרבות ההיפ הופ שצמחה בעיר.

VAV פסטיבל היפ הופ ישראלי 2017, ימים רביעי-חמישי- שישי, 6-8 בספטמבר. רובע ו', אשדוד. השתתפות ללא עלות.

מובילי הפסטיבל:

  • יעקב "פוטר" קרבץ
  • רומן הולק
  • אלעד EBOX
  • קטיה "קטיוחה"
  • ליאור קוגן, הידוע בכינויו
  • דודי "ONE LOVE" שובל

כנס האדריכלות והעיצוב הבינלאומי בחולון עם מעוף ותעוזה: מורשת זאהה חדיד

עיריית חולון ומוזיאון העיצוב חולון בשיתוף עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל, יקיימו בשנה זו את כנס העיצוב והאדריכלות העשירי שיפתח את עונת העיצוב בחולון. הכנס יתקיים ביום ו' 8.9.17 במדיטק חולון.

הכנס יוקדש למורשתה של האדריכלית החשובה, זאהה חדיד שהלכה לעולמה לפני כשנה בגיל 65, ויתייחס לעולמות התכנון האדריכלי, עיצוב הפנים ועיצוב האופנה – בהם נגעה והשפיעה. במיוחד לכנס הוזמנו שתי אורחות מחו"ל, שעבודתן קשורה למורשת של חדיד. האדריכלית שרה קלומפס, שותפה במשרדה של חדיד, תספר על הדרך שעשתה עמה, בבניין הנפלא בבאקו ובמרכז האקווטי בלונדון ובפרויקטים נוספים.

נעה רביב מעצבת האופנה הישראלית, הפועלת בניו יורק, שעבודתה פורצת הדרך מבוססת על התחום הדיגיטלי ומזכירה בעיצוביה הזורמים את עבודתה של חדיד, תציג את יצירותיה. אוצרת הכנס: אדריכלית בתיה סבירסקי- מלול

זאהה חדיד, ילידת עיראק, הייתה גדולה בכל מובן שהוא: ביצירתיות, ביכולות הטכניות, בחיבה האקספרימנטלית, ובמונומנטליות של המבנים שלה. ילדותה עברה עליה בבגדד הדמוקרטית, הפתוחה אל העולם המערבי. ב-1972 לאחר שהשלימה תואר במתמטיקה באוניברסיטת ביירות, עברה ללונדון, ושם, בלימודיה ב-AA (בבית הספר של איגוד האדריכלים), שנחשב למתקדם בעולם, מצאה חדיד את מקומה. אליה זנגליס ורם קולהאוס היו שני המורים שעוררו בה השראה כמו גם חקר עבודתם פורצת הדרך שהקונסטרוקטיביסטים הרוסים כמו מאלביץ ואחרים. למרות שה – AA והאווירה המיוחדת בו היו כר מתאים להתפתחותה חדיד תמיד פרצה לה דרך ייחודית משלה תוך שהיא מתמודדת עם לא מעט קשיים שלדבריה נבעו לא רק מהקושי הרגיל להעביר רעיונות חדשניים ופורצי דרך אלא מהקושי של להיות זרה בסביבתה ובעיקר אשה.

את משרדה העצמאי הקימה חדיד בשנת 1979, ובו התבלטה בסגנונה הייחודי הדה קונסטרוקטיביסטי. משרדה הפיק לאורך השנים אדריכלות פורצת דרך שהחלה מתפישה חדשה של המרחב והתפתחה תוך שימוש במחשב לאדריכלות דיגיטלית זורמת- "מלכת הקו הזורם", כך כונתה. השנים הארוכות בהן לא הצליחה לבנות את יצירותיה האדריכליות, הפכו לזמן איכות בו פיתחה את שפתה הייחודית באמצעות עיצוב ואופנה. מסלול זה הפך לחלק בלתי נפרד מתפיסתה ההוליסטית באמנות עיצוב ואדריכלות. המשרד מקפיד להמשיך בתפיסה זו של פיתוח מוצרים וסביבות בעיצוב פנים, ריהוט, עיצוב תכשיטים, עיצוב תעשייתי ועיצוב אופנה.

חדיד, היתה האשה הראשונה שזכתה בפרס פריצקר ב-2004 והאשה הראשונה שזכתה ב-2015 במדליית זהב מארגון האדריכלים הבריטי (RIBA). היא נודעה בסגנון האדריכלי הייחודי שלה שהתאפיין בקווים מעוגלים ובצורות מורכבות וגם בעלות ביצוע גבוהה.

הבניין הראשון שחדיד תיכננה ב-1993 היה תחנה לכיבוי אש במתחם ויטרה בדרום גרמניה יותר מ-15 שנה לאחר שסיימה את לימודיה. מאז היא חתומה על עשרות פרויקטים פורצי דרך, הגדול שבהם הוא אצטדיון הכדורגל הגרנדיוזי בקטאר ובניינים כמו מוזיאון המקסי ברומא (2009), מרכז התרבות חיידר אלייב באזרביג'אן (2013) והמרכז הייחודי לספורט ימי בפארק האולימפי בלונדון (2012).

במלאות עשור להיווסדו, יוכרז במסגרת הכנס על יסוד פרס לנשים באדריכלות מטעם עמותת אדריכלים מאוחדים בישראל. פרטים באתר <<< ובטל': 073-2151500

הזמרת ז'נט יהודיאן עם ערב סליחות בניחוח פרסי בביתה שבירושלים
הקהילה היהודית בפרס היא מהקהילות העתיקות ולה מנהגים ומאכלים ייחודיים. הזמרת והפייטנית ז'נט יהודיאן, ילידת טהרן ובת לאב פייטן, נוהגת לארח בביתה מעת לעת לערבים ייחודים המציגים את המסורת הפרסית בצד פיוטים ייחודים, אותם גילתה במחקריה. בחודש אלול היא תארח בביתה בירושלים לערב סליחות ייחודי, בו תשלב בין סיפורים על ימי הסליחות בפרס, פיוטים וזמירות וכן תלמד את הקהל פיוט קצר.
אחד המנהגים עליהם תספר הוא המנהג להנהיג שלום בין הבריות במהלך הסליחות. בין איש לאשתו ובין איש לרעהו. כל ראש משפחה דואג לחלק לחם לכל מתפללי בית הכנסת שלו, בלווי איחולים וברכות לבביות, כאות לוויתור ומחילה על כל הפגיעות שאולי היו במשך השנה. כמו כן, מעבר לחודש של ימי אלול, בהם משכימים יהודי פרס לקום עוד לפני האשמורת השלישית, נוהגים יהודי פרס להשכים קום גם ביום הכיפורים, כשעה וחצי לפני עלות השחר. שמאי בית-כנסת הולך אל בתי המתפללים ומעיר לסליחות, שאליהן באים גם ילדים ונשים. ראשי העדה וזקניה.
הייחוד בערבים של ז'נט יהודיאן הוא בפיוטים הפרסיים. המוזיקה הפרסית נחשבת לאם כל מוזיקות המזרח. ממבואות איטיים רוויי געגועים ("מאוואלים") ועד לשירים עממיים קצביים הסוחפים בשמחת החיים שבהם וכן שירים עבריים ידועים שלחניהם פרסית, כמו פרח הלימון, עת יעלה ירח, שחרחורת , שיר העבודה והמלאכה, אשכולית ועוד..

ז'נט יהודיאן עלתה לישראל בנעוריה בגפה, והפנתה עורף לתרבות הפרסית. רק בהיותה אם לבת, והיא בשליחות באפריקה, חזרו אליה זכר הפיוטים מבית אבא, והיא נמשכה אליהם ואל השירה. מאז הופיעה על במות מרכזיות והשתתפה בעשרות רבות של פסטיבלים וביניהם: הפסטיבל הווקאלי הבינלאומי בעכו, פסטיבל ישראל בירושלים, פסטיבל "שומעים עולם" במשכן לאומנויות הבמה, בפסטיבל לילות יפו, פסטיבל השלום בצוותא –תל אביב, פסטיבלי מספרי סיפורים במגדל דוד ועוד.
כמו כן הופיעה בעשרות רבות של פסטיבלים בחול וביניהם : בפסטיבלים הווקאליים "VOCHE DANIMA" בבארי באיטליה ו-   "TRE VOLTE  DIO"   , בפסטיבל היוקרתי במונפלייר, בשלזוויג- הולשטיין בגרמניה, בסיור הופעות ברחבי צרפת, קפריסין, מלטה ואוסטריה במסגרת פסטיבל"Une seul voix" ובפסטיבל-""DIALOG BETWEEN CIVILIZATIONS באוסטריה ועוד.

מוצאי שבת 09.09 בשעה 21:00. ירושלים, איזור מלחה (כתובת מדויקת תמסר לנרשמים). פרטים בטל': 03-7316561

קולנוע וטלויזיה

אגורות של בדראן בדראן מועמד לשלושה פרסים בתחרות הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי 2017

לשני האחים מטול כרם אין ברירה ללכת לעבוד בקיבוץ נדבות בצמתים בוואדי עארה במקום ללכת לבית הספר. בעוד שהמאם השובב רוצה רק לשחק עוד בגן המשחקים הסמוך, יחיא הבוגר רוקם חלומות לעתיד יותר טוב.

הסרט מועמד לפרס סרט הביכורים הטוב ביותר, פרס התחקיר ופרס המוזיקה טובה ביותר. הבחירה הרשמית לתחרות ון ליר לסרטים תיעודיים בפסטיבל הקולנוע ירושלים, פסטיבל דוקאביב גליל – מעלות תרשיחא, פסטיבל הקולנוע החברתי הראשון – לוד ופסטיבל מדיטרנה – אשדוד.

נבחר לתוכנית Greenhouse לפיתוח סרטים דוקומנטריים מתוך מאות בקשות מרחבי העולם. הסרט בשפה הערבית עם תרגום עברית ואנגלית. גרסה חדשה של 70 דקות יצאה להקרנה בבתי הקולנוע.

תמיכה וגוף שידור – קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות. התחרות מתקיימת מטעם פורום היוצרים הדוקומנטריים. לרשימת הסרטים המועמדים באתר <<<

פרנץ של פרנסואה אוזון  Franzשל  Francois Ouzon

בעיירה גרמנית קטנה, מתאבלת אנה על קברו של ארוסה פרנץ שנהרג בצרפת במהלך מלחמת העולם הראשונה. היא פוגשת את אדריאן, צעיר צרפתי המגיע להניח פרחים על הקבר. נוכחותו, סמוך כל כך לתבוסה הגרמנית, מציתה תשוקות חדשות.

במאי ותסריטאי ראשי: פרנסואה אוזון François Ozon. שחקנים: אדריאן: פייר ניניי Pierre Niney, אנה: פאולה בר Paula Beer ד"ר הופמייסטר: ארנסט שטצנר     Ernst Stötzner

פרס השחקנית הצעירה לפאולה בר בפסטיבל ונציה ופרס הסזאר לצלם פסקל מרטי.

גרמנית וצרפתית, 113 דקות, תרגום לעברית ולצרפתית. החל מתאריך 24 באוגוסט בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע הנבחרים ברחבי הארץ. הפצה בישראל סרטי נחשון.

Yes עם דיאנה: 7 ימים שזעזעו את העולם Diana: Seven Days that Shook the World

אירועי השבוע הדרמטי, שקדם ללווייתה של הנסיכה דיאנה –  שבוע בו היה נראה כי עתידו של בית המלוכה מוטל בספק. ב-3 לפנות בוקר, 31 באוגוסט 1997, הוכרז על מותה של הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים טראגית. האבל הציבורי על "מלכת הלבבות" היה מיידי וחסר תקדים, אך תוך זמן קצר הפכו הצער והיגון לכעס שהופנה כלפי משפחת המלוכה. זו בחרה דווקא בימים הקשים להישאר מחוץ לעין הציבורית.

כעת, 20 שנה לאחר מותה,  אנשים בתפקידי מפתח מדברים לראשונה בסרט "דיאנה: 7 ימים שזעזעו את העולם" על מה שקרה באותו שבוע דרמטי – החברים הקרובים ביותר של דיאנה, שהיו איתה ברגעי חייה האחרונים, אנשים מהמעגל הקרוב של ראש הממשלה הבריטי דאז, טוני בלייר, עיתונאים ואנשי ציבור.

הסרט שלפנינו בוחן את ההשלכות המעשיות, החוקיות והאמוציונליות של האירועים באותו שבוע, מראה איך המלכה, בעודה מתמודדת עם התגובות הקשות, הצליחה להילחם מחדש על מקומה בלב הציבור ומסביר איך מותה של דיאנה עזר, בסופו של דבר, דווקא לשמר את העתיד של בית המלוכה הבריטי.

בימוי: בן ריידר (90 דק', בריטניה, 2017).  בכורה: יום חמישי, 31.8, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

yes משיקה את ערוץ ONE 4K

ברצלונה בליגה הספרדית (צילום רדאד ג'בארה, ONE)

ביום ראשון הקרוב, ה- 20.8, עם פתיחת העונה של הליגה הספרדית, תשיק yes בשיתוף ONE ערוץ ליניארי אשר יאפשר לאוהדי הספורט בישראל לצפות במשחקי הליגה הטובה בעולם באיכות K4. ספורט הינו אחד הז'אנרים המתאימים ביותר לצפייה באיכות 4K  המאפשרת צפייה ברזולוציה הגבוהה פי 4 (2160X3840) מרזולוציית ה- HD,  עבור אוהדי הספורט המשמעות הינה חווית צפייה חדה ועשירה יותר בפרטים ובצבעים.

ערוץ ONE 4K יושק ללא תוספת תשלום ב- 20.8.2017 עם המשחק הראשון של העונה ברצלונה נגד ריאל בטיס (שישודר בשעה 21:15). ONE 4K ישדר את המשחק המרכזי של הליגה הספרדית אחת לשבוע לאורך כל העונה עד ל- 20.5.18, כולל שדרן ופרשן בעברית,  סה"כ 38 מחזורים בערוץ מספר 555. חלק מהמשחקים יכללו גם שידורי אולפן לפני ואחרי כל משחק.

המשחקים הבאים שישודרו הם מחזור שני: ריאל מדריד נגד ולנסיה, 27.8 בשעה 23:15 ומחזור שלישי: ברצלונה נגד אספניול, 9.9 בשעה 21:45.

משחקי הליגה הספרדית הינם מאירועי הספורט האטרקטיביים ביותר בעולם לאוהדי הספורט, הליגה מדורגת במקום הראשון בדירוג אופ"א בחמש השנים האחרונות ובסך הכול הייתה במקום הראשון 18 פעמים, יותר מכל ליגה אחרת. הערוץ יהיה פעיל בעת שידור המשחקים עצמם בלבד, בין המשחקים יעודכן בערוץ מידע לגבי מועד ופרטי המשחק הבא שישודר.  הצפייה בערוץ תתאפשר ללקוחות המנויים על ממיר yesULTRA  ובעלי מסך תומך באיכות שידור 4K.

Yes עם דיאנה, אמא שלנו Diana, Our Mother: Her Life and Legacy

לציון 20 שנה למותה של הנסיכה דיאנה – שני בניה, הנסיך ויליאם, דוכס קיימברידג' ואחיו הנסיך הארי מוויילס בראיון מיוחד בו הם מספרים על אימם ועל ההשפעה הרבה שהיתה לה על חייהם.

הפיצ'ר רחב היריעה מציג, לצד הריאיון עם הבנים, גם קטעי ארכיון משפחתיים שעדיין לא נראו על המסך ומביא ראיונות עם דמויות מפתח נוספות מחייה של דיאנה, שלא התראיינו עד כה בפומבי. (90 דק', בריטניה, 2017). בכורה: מוצ"ש, 2.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

HOT עם קמים לתחייה Les Revenants

הדרמה העל-טבעית זוכת פרס ה"אמי" של הרשת הצרפתית "Canal+", הופקה על ידי "Haut de Court" ("קוקו לפני שאנל") ו-"Music Box Films" ("נערה עם קעקוע דרקון"), ומופצת על ידי חברת "Zodiak". מאחורי הסדרה, המבוססת על הסרט הצרפתי "הם חזרו", עומד המועמד ל"סזאר" פבריס גובר ("Lights Out"). עם עלייתה בצרפת היא הפכה לדרמה הנצפית ביותר של רשת "Canal+" בכל הזמנים, חודשה לעונה שנייה ואף זכתה לאדפטציה אמריקאית ברשת הכבלים "A&E". "קמים לתחייה" היתה מועמדת לפרסים רבים – כולל פרס ה"באפטה" – ואף גרפה את פרס ה"אמי" הבינלאומי ופרס ה"פיבודי" היוקרתי.

"קמים לתחייה" מתרחשת בעיירה קטנה והררית בצרפת, הנשלטת על-ידי סכר עצום בגודלו. מספר אנשים – גברים, נשים וילדים – כולם איבדו את חייהם בנסיבות ברוטאליות, מופיעים מחדש ללא הסבר הגיוני במיקום המדויק שבו הלכו לעולמם, לא מודעים לכך שהם לא בין החיים כבר כמה שנים ושיקיריהם אבלים ומתמודדים עם חסרונם. אין להם זיכרון של מותם, הם לא הזדקנו והם נחושים לשוב לשגרה שהכירו, כאילו לא מתו מעולם – אלא שתחייתם מביאה שורה של הפרעות שהולכות וגוברות. רצף של רציחות מזוויעות בעלות דמיון לשיטותיו של רוצח סדרתי מהעבר, יחד עם תופעות משונות כמו הפסקות חשמל לא מוסברות וצניחה מסתורית של גובה המים בסכר, מפרים את האיזון בעיירה ויוצרים גל של חשדות כלפי הקמים לתחייה.

העונה השנייה נפתחת חצי שנה לאחר שהמתים נעלמו ללא זכר אל ההרים, ועמם גם סימון, קמיל, קלייר, ג'ולי והילד ויקטור. אדל עומדת ללדת את בנו של סימון; הסכר עדיין תחת השגחה; הרשויות מסרבות להאמין לשמועות שאומרות שהמתים חזרו. עדים רבים שומרים על שתיקה, ביניהם לנה ואביה ג'רום, שעדיין מקווים למצוא את קלייר וקמיל. כשגבר מסתורי בשם ברג מגיע לעיירה, גל חדש של תחיית המתים מתחיל.

בסדרה מככבים אן קוסיגני ("הפרפר ופעמון הצלילה"), פדריק פיירו ("המפתח של שרה"), זוכת ה"סזאר" קלוטילד הסמה ("שירי אהבה"), סלין סאלט ("חלודה ועצם"), זוכה ה"סזאר" גרגורי גיידבואה ("שלום למלכה"), גיום גווי ("22 קליעים") ולורן לוקס ("Raw").

גם העונה השנייה זכתה לציון 100% באתר Rotten Tomatoes, עם ביקורות כמו "טלוויזיה מהפנטת" (ניו יורק טיימס), "העונה השנייה אפילו יותר פנטסטית" (לה פיגארו), "ייחודית לגמרי" (ואניטי פייר) ו"מרגשת למוות" (הגארדיאן). החל מה-23.8, כל הפרקים ב-Xtra VOD

Yes עם אחרייך In Her Footsteps

באישון ליל, כשהיתה בת 5, עזבו הוריה של הבמאית רנא אבו פריחה את הבית שאביה בנה בתל שבע הבדואית, עם חמשת ילדיהם הקטנים. הם עברו, או שמא "ברחו", לעומר, ישוב בורגני יהודי הממוקם 5 ק"מ בלבד מתל שבע. למרות המרחק הזעיר בין שני הישובים, מדובר בשני עולמות שתהום פעורה ביניהם, ומטרת ההורים היתה לאפשר לילדיהם עתיד טוב יותר מזה שהיה צפוי להם ביישוב הבדואי המסורתי, השמרני ומקופח התקציבים.

חמשת ילדי המשפחה גדלו כישראלים לכל דבר – תוך שהם מדברים עברית שוטפת (בעוד שפת האם, הערבית – נשכחת), לומדים במוסדות חינוך יהודיים, ומוקפים בחברים יהודיים.

אלא שאז חלתה אֵם המשפחה, רודיינה, בסרטן השד. לאחר שנים של התמודדות עם המחלה, על ערש הדווי, היא מבקשת להיקבר בעומר. בקשתה של האֵם פותחת תיבת פנדורה במשפחה, ממנה יוצאים סודות משפחתיים ושאלות קשות נשאלות על זהות נשית ולאומית; במקביל, גם ביישוב, שמעולם לא התמודד עם הסוגיה היכן לקבור את התושבים המוסלמים הבודדים שחיים שם – נחשפות אמיתות על החברה המקוטבת בה אנו חיים.

באמצעות תיעוד אינטימי ישיר ורב-שנים, מביאה רנא את סיפורה המרגש של משפחה אחת שנקרעת בין זהויות שונות, בין תרבויות מנוגדות, כאשר השאלה הבסיסית מהדהדת כל העת בבני הבית – האם המהלך ששינה את חיי המשפחה מן היסוד היה המהלך הנכון?

בימוי, תסריט וצילום: רנא אבו פריחה | עריכה: עליזה אסקירה | עיצוב פס קול: ארז עיני שביט | מוסיקה: רן בנגו | מפיקה: אבתיסאם מראענה מנוחין – "אבתיסאם פילמס". הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה (70 דק', ישראל, 2017). בכורה: יום רביעי, 13.9 בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף:  מוצ"ש, 16.9, 22:30. פרס הבימוי הטוב ביותר – פסטיבל ירושלים 2017

תיאטרון ובמה

Radioplay עלילותיו של איש הקארטה פטריק קים

הצגה חדשה של "תיאטרון החנות" המבוססת על סדרת ספרי פטריק קים המצליחה משנות ה-60, פרי מוחו של המו"ל אורי שלג, אשר העסיק עשרות סופרי צללים ישראליים בכתיבת הסדרה. ההצגה היא תסכית רדיו ומתרחשת על במה המעוצבת כאולפן רדיו עם שחקנים המשחקים את הטקסט ולצידם שחקן המפעיל עמדת סאונד אפקט בתיאום לדרמה המתחוללת על הבמה. בהצגה נוצר פער אירוני ומשעשע כאשר הצופים רואים איך הצליל מופק אך השחקנים כלל לא קרובים פיזית למקור הצליל שהם עצמם מפיקים.

ההצגה מבוססת על הספר "האיש בעל המוח השתול" מתוך סדרת פטריק קים, אך למעשה היסודות של המחזה קיימים בפורמט שחוזר על עצמו בכל ספרי הסדרה ובז'אנרים דומים: קיימת בעיה בין אמריקה לאויב כלשהוא, פטריק קים נשלח למשימה על ידי המפקד שלו, בדרך יש לו מפגש עם בחורה לוהטת, הוא נלחם קרב פנים אל פנים באויב ומנצח. על המבנה הזה נוספו אינספור קלישאות מוכרות מהחיים, מסרטים, מספרים ומסדרות טלוויזיה. הפורמט הייחודי של ההצגה הוא הומאז' לתסכיתי הרדיו של פעם, לרגעים האמתיים הנוצרים בזמן אמת בין השחקן לצליל. הרדיו בונה באמצעים דלים עולמות של דמיון, וכך גם בהצגה, עלילותיו של פטריק קים נוצרות באמצעות חיבורים בין הצליל, לדמיון לחפץ לבמה. כמו כן, ההצגה מוזיקאלית עם שירה חיה ומשתמשת בפורמט המוסיקלי בכדי להעביר דרמה על הבמה.

במרכז סדרת ספרי פטריק קים שראתה אור בשנות ה-60, עומדת דמותו של פטריק קים סוכן חשאי יוצא דופן של הCIA- . הוא חצי קוריאני וחצי אירי, אומן בקאראטה, ובאומנות הלחימה בידיים ריקות, אשר פעל על רקע המלחמה הקרה בין אמריקה לברית המועצות .לאורך הסדרה השמיד פטריק אלפי אויבים והציל את העולם מאין ספור איומים מסוגים שונים ומשונים. פטריק קים בעל גובה שני המטרים נודע בשריריו המשורגים וידיו המסוקסות  והיווה שילוב של סקס ואלימות  אשר במיטתו עברו אלפי נשים ללא אפליה של דת, מוצא  וגיל.

סדרת הספרים פטריק קים הייתה  אחת הסדרות הפופולאריות ביותר של ישראל שנות ה60 וה-70 עם קהל קוראים נאמן ומגוון .הסדרה פרחה עד ראשית שנות ה-80 ועם גוויעת המלחמה הקרה, גווע יחד איתה  גם פטריק קים. לאחר כ-315 סיפורים שונים על עלילותיו .

את המופע החדש מציג תאטרון החנות הממוקם ברחוב העלייה 31 בתל אביב וזוהי השנה השביעית להיווסדו. התאטרון מקדם הצגות עם שפות חזותיות חדשות, העושות שילובים בין סוגי אמנויות שונים. בתאטרון החנות קיימת תכנית "רזידנסי", במסגרתה אמנים מוזמנים להתארח ולהציג הפקות מקור. בנוסף, בתיאטרון מוצגת גלריית רחוב על גבי הוויטרינות של התיאטרון, המציגה תערוכות מקור לרחוב 24 שעות ביממה.

קרדיטים: שחקנים יוצרים: נעם רובינשטיין, נדיה קוצ'ר, נועה בקר ושרון גבאי בימוי: שחר מרום כתיבה: נועה בקר מוסיקה וסאונד: שרון גבאי עיצוב במה ותאורה: שחר מרום עיצוב תלבושות: רונה פלוטק מפיקה: דניאלה שנהב תודות: הוצאות שלגי, אהוד גרף, אלי אשד. ההצגה בתמיכת מנהל התרבות. למידע נוסף וכרטיסים באתר <<< או אתר <<< או בדוא"ל <<<

מדיטק חולון עם למאטיס יש את השמש בבטן – מופע מחווה מיוחד לסופרת יהודית קציר

יהלי סובול (צילום נועה מגר)

מדיטק חולון חוזר עם הסדרה המצליחה "תן למילים לעשות בך" והפעם עם המופע "למאטיס יש את השמש בבטן" שיוקדש לסופרת יהודית קציר  ויתקיים ביום שישי ה-15/9/17 בשעה 12:00 במדיטק. במופע בנוכחותה והשתתפותה של יהודית קציר ישתתפו ליאור אשכנזי, יוסי אבני- לוי, אלמה דישי, דניאל סלומון, יהלי סובול, קרני פוסטל ערן צור ופיטר רוט שהוא גם המנהל המוסיקלי. עורך הסדרה: אלי שנברג.

האמנים המשתתפים יבצעו במופע לחנים וביצועים מקוריים וחדשים לטקסטים ספרותיים בהשראת ספריה של יהודית קציר.

יהודית קציר, נצר למשפחת יואל משה סולומון הפכה לאחת הקולות הבולטים בספרות הישראלית, ספריה תורגמו לשפות נוספות ופורסמו בעולם. הסיפור הקצר "שלאפשטונדה" – זכה בפרס ראשון בפסטיבל תיאטרונטו 1991. ב 2004 זכתה בפרס ויצ"ו הצרפתי על הרומן 'למאטיס יש את השמש בבטן'. ב-2007 זכתה בפרס ראש הממשלה ליצירה על-שם לוי אשכול וב-2014 בפרס שרת התרבות והספורט ליצירה בתחום הציונות על ספרה "צילה".

סדרת המופעים "תן למלים לעשות בך" מתקיימת במדיטק חולון החל משנת 2007. כל מופע מהווה אנתולוגיה בימתית חיה על נושא מיוחד או עוסק בסופר/ת ומשורר/ת. במופעים הייחודיים נפגשים על במה אחת שירה וספרות, שחקנים ומוסיקאים, סופרים, סופרות, משוררים ומשוררות ומציגים ביצועים מקוריים, לחנים חדשים לטקסטים ספרותיים על פי נושא המופע.

למאטיס יש את השמש בבטן – במסגרת סדרת "תן למילים לעשות בך" יום שישי15.9.17 שעה 12:00

מדיטק חולון, שדרות גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון). להזמנת כרטיסים באתר <<< ובטל': 03-5021552

תעופה

Wizz Air עם 4 קווים חדשים מנמל התעופה עובדה (אילת) למרכז ומזרח אירופה

חברת התעופה Wizz Air ממשיכה במהלכי ההתרחבות בארץ והודיעה לאחרונה על 4 קווי לואו-קוסט חדשים לאילת וממנה: ריגה, קטוביץ', פראג ובוקרשט. הקווים החדשים יחלו לפעול כבר מהחורף הקרוב (2017-18), בנוסף ל-18 הקווים הקיימים כיום מאילת ומתל אביב. הקווים החדשים יפתחו בפני התיירים יעדים חדשים באירופה ובישראל במחירים אטרקטיביים. לקוחותWizz Air  המעוניינים לטוס ליעדים אלו, יוכלו כבר מהיום להזמין כרטיסים באתר <<<

כמענה לצורך הגובר של לקוחותיה, אומרים ב- Wizz Airכי בשנת 2017 החברה הגבירה את פעילותה בישראל והוסיפה 12 קווים חדשים מתל אביב ומעובדה, ובסה"כ 22 קווים מישראל ל-9 מדינות במזרח ובמרכז אירופה ולמעלה מ-800,000 מושבים עד סוף השנה. עוד נמסר מהחברה כי מאז תחילת 2017, כמעט 355,000 נוסעים נהנו מקווי הלואו-קוסט של Wizz Air בישראל, ממחירים אטרקטיביים, ממערכת הזמנות מקוונת, ידידותית למשתמש ומשירות אדיב לנוסעים.

Wizz Air עם שירות חדש של שמירת מחיר ל-48 שעות (Fare Lock)

וויזאייר WIZZ AIR A321 (צילום יח"צ חו"ל)

חברת התעופה Wizz Air, חברת התעופה הגדולה ביותר במזרח ומרכז אירופה, מודיעה על שירות חדש לנוסעיה – Fare Lock, אשר יאפשר לנוסעיה להבטיח ולשמור את המחיר שנבחר עבור טיסה מסוימת עם חבילת העדפתם ל -48 שעות תמורת 3 יורו. Wizz Air מציעה את השירות החדש כחלק ממהלכיה לשפר את חוויית הלקוח ובמטרה לענות על צרכי נוסעיה המחפשים לשמור לעצמם את העסקה הטובה ביותר.

מה כולל השירות החדש:

  • Fare Lock הינו שירות חדשני המעניק לנוסעי WIZZ הזדמנות להבטיח את עלות נסיעה לזמן של 48 שעות בתשלום של 3 יורו – 13 שקלים / לקטע או לאדם
  • השירות החדש זמין להזמנות שנוצרו יותר מ -7 ימים לפני מועד היציאה, או תאריך הטיסה הראשונה במקרה של טיסה חוזרת
  • ניתן לעשות שימוש בשירות החדש באתר החברה (www.wizzair.com) ויכול לשמש עבור הזמנות חד כיווניות או הלוך וחזור ולכמה נוסעים במקביל. לא ניתן יהיה לשנות את הטיסות הנבחרות ואת השם או מספר הנוסעים ביחס לתשלום המאובטח לאחר תשלום דמי הנסיעה.
  • על מנת לסיים את ההזמנה במחיר המובטח על ידי Fare Lock, לקוחות WIZZ יצטרכו לשלם את מלוא הסכום בכרטיס האשראי או באמצעות אשראי מחשבון MyWIZZ תוך 48 שעות.
  • אם ההזמנה לא תיסגר תוך 48 שעות המחיר השמור יבוטל באופן אוטומטי

תערוכות ואמנות

פרויקט BARAM ART SPOT עם כלת מלח VI

VI כלת מלח (הדמיית הפרויקט באדיבות ברעם פרסום)

במסגרת פרויקט BARAM ART SPOT חברת ברעם פרסום מקורי תורמת קיר פרסום מהגדולים בישראל, הממוקם בנתיבי איילון במתחם הבורסה ברמת גן, למען הצגת יצירות אמנות של מיטב האמנים בארץ, בהפקה רחבת היקף וללא מטרות רווח, למען האמנות הישראלית. סיגלית לנדאו ויותם פרום, כלת מלח VI, 2014. Sigalit Landau and Yotam From, Salt Crystal Bridal Gown VI, 2014.

בעבודה כלת מלח VI, 2014, שיצרה סיגלית לנדאו עם יותם פרום, שמלת כלה חסידית מבד שחור עבה טוּבְּעה בים המלח בעזרת חבלים ומשקולות (שקים מלאים באבנים). במשך כמה חודשים הלכה השמלה השחורה והתכסתה במלח, עד ששינתה את צבעה ללבן והפכה לגביש, נציב מלח מוצק. התצלום גדול הממדים המודפס על קיר מתחם הבורסה בתל אביב הוא חלק מסדרה בת שמונה עבודות צילום, המראים את שלבי התגבשותה של השמלה והפיכתה ההדרגתית משחורה ללבנה. השמלה הטבועה היא העתק מדויק של השמלה שלבשה השחקנית האגדית חנה רובינא בהצגת תיאטרון הבימה הדיבוק (בין שני עולמות), בתפקידה כ'לאה' – כלה שביום כלולותיה נאחז בה דיבוק, והיא נלקחת אל הרב כדי שיגרש אותו מגופה.

בימים אלה עובדים סטודיו לנדאו על "שנות מלח" סיפור מסע בו מתוארת ומתעדת עשייה של כ-15 שנים בים המלח. (פרטים נוספים באתר הסטודיו) היצירה של לנדאו ופרום מחליפה את היצירה של אלון פורת שהוצגה עד עתה.

תיירות

אתר הפסולת שרונה יהפוך למצפור אקולוגי הכולל אמפי מול נוף קסום

מצפור חדש בשרונה (צילום יח"צ)

במושבה החקלאית שרונה שבגליל התחתון, סמוך לבקעת יבנאל, הושלכה במשך שנים רבות פסולת בניין רבה ופסולת כללית, בשטח הפתוח שבחלקה הצפוני של המושבה שהפך לאתר פסולת מקומית. בשל העובדה, כי מדובר בנקודת תצפית ייחודית הצופה אל הנוף הקסום שבבקעת יבנאל ונחל אדמי, החליטו ברשות הכינרת יחד עם מועצה אזורית גליל תחתון והמושב שרונה, על פרויקט לשיקום נופי, התקציב שאושר לשם כך על ידי הקרן לשיקום שטחים פתוחים הינו בסך 600,000 ₪ לביצוע עבודות סביבתיות ואקולוגיות, טיפוח והנגשת האתר לציבור כמצפור הכולל פינות ישיבה מול הנוף הייחודי של בקעת יבנאל.

הפרויקט שהחל לאחרונה מתבצע על ידי אגף ניקוז ברשות הכינרת וכולל מלבד עבודות ניקוי ופינוי פסולת, לרבות מיון פסולת לשימוש חוזר, הקמת מתחמי ישיבה, שתילת עצים להצללה ושיקום נופי של האתר. כמו כן, התכנית כוללת הקמת אמפי לאירועים קטנים והדרכות בטבע בנוף הפסטורלי. המצפור יחובר במערך שבילים מהיישוב אל השטחים הפתוחים באזור. בשלב זה פונתה האשפה מהאתר והקמת האמפי נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד.

בנוסף מציינים ברשות הכינרת, כי לפרויקט תרומה תיירותית אזורית שכן הוא יכלול שבילי טיול בשטחים הפתוחים ובחיק הטבע, יאפשר ביצוע פעילות ספורטיבית, אירועי תרבות ופנאי וכדומה. על פי הערכות ברשות בכינרת, הפרויקט יושלם במהלך החודשיים הקרובים.

טיולים

סיורי לילה בקסם המדבר – חוויה אותנטית ואירוח בדואי לכל המשפחה

"המערה שבהר" וקסם המדבר מזמינים אתכם לאירוח בכפר הפלאחי היחיד בנגב, דריג'את, ששוכן בנוף ציורי ופסטוראלי למרגלות הר עמשא בשולי בקעת ערד על כביש באר שבע ערד. במסגרת אירועי לילה קסום בדריג'את תצטרפו לחוויה בלתי נשכחת עם ג'עבר שייקח אתכם לסיור מודרך במערות שמשפחתו חיה בהן ויכיר לכם את המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר. משפחתו של ג'עבר תארח אתכם לארוחת בדואית אותנטית עשירה כמיטב המסורת הבדואית ולאחריה תצאו להרצאה ותצפית כוכבים בשמי המדבר. מי שיישאר ללון בכפר באוהל המשותף של ג'עבר יצא לסיור עששיות אל תוך הלילה בכפר וייהנה מארוחת בוקר בדואית טעימה למחרת. בתכנית:

יום חמישי, 24.8 : 18:00 קבלת פנים במאהל בדואי, תה וקפה ומוזיקה בדואית, 18:30 יציאה לסיור מודרך בכפר ובמערה, 19:30 ארוחת ערב בדואית אותנטית, עשירה ומפנקת (ישנה אפשרות לארוחה צמחונית), 20:30 הרצאה ותצפית על כוכבים במדבר וב-22:00 סיור עששיות בסמטאות הכפר בליווי מדריכים מקומיים (ללנים במקום).

יום שישי, 25.8: 9:00 ארוחת בוקר ופיזור

משפחות מוזמנות ללון באוהל משותף – מספר המקומות מוגבל. במקום שירותים ומקלחות מסודרים. יש לרכוש כרטיסים מראש ומספר מקומות מוגבל.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב <<< או בטל' לג'אבר אבו חמאד 054-7969576.

כתיבת תגובה