חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

פעילויות לחופש הגדול ||| גם ט"ו באב וגם טיולי קיץ ||| פעילויות קיץ במוזיאונים שונים וגם קטיף ליצ'י ||| סרטים, טלוויזיה, הצגות ומופעים ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

החופש הגדול

מוזיאון הילדים בחולון -סיור משפחות בדיאלוג עם הזמן (צילום סנדץ')

מוזיאון הילדים בחולון עם "דיאלוג עם הזמן" בפעילות ייחודית המותאמת למשפחות

התערוכה "דיאלוג עם הזמן" במוזיאון הילדים בחולון – בהנחיית מדריכים נמרצים בגילאי 70 ומעלה – היא היחידה מסוגה בעולם, היוצרת מפגש בין המבקרים לבין העתיד שלהם- התנסות חווייתית שמקרבת בין דורות ומפרקת את כל הסטיגמות השגורות. ביקוש רב מצד קהל המבקרים הוביל את צוות המוזיאון לגבש פעילות ייחודית בתערוכה – המותאמת למשפחות:

באמצעות משחקים חווייתיים בני המשפחה –ילדים, הורים, סבים וסבתות, דודים ודודות מוזמנים להעלות זיכרונות, להשמיע (ולשמוע) סיפורים, להשתתף במשחקים, להתרפק על זיכרונות נוסטלגיים ולסיים את הסיור עם חוויה מעצימה – כל אחד בנפרד וכל אחד כחלק מהקבוצה המשפחתית.

התערוכה 'דיאלוג עם הזמן' מהווה את אחת הפעילויות המיוחדות והמרגשות ביותר במוזיאון הילדים. הפעילות מונחית ע"י מדריכים בגילאי 70 ומעלה, המציגים למבקרים את העתיד הצפון להם, את הרגעים היפים ואת ההתמודדויות. זהו מסע חווייתי ובלתי נשכח -הכולל רגעים משעשעים ורגעים מרגשים, רגעים של מחשבה ורגעים של הבנה.

המפגש בתערוכה שובר סטיגמות וסודק דעות קדומות, ויותר מכול פוקח עיניים ומודעות לבני משפחה שכבר נמצאים שם: הורים, דודים, סבים וסבתות. תערוכה אינטראקטיבית מלאת חוויות, חוכמת חיים וחן.

מוזיאון הילדים בחולון ממשיך לפעול למען שינוי והפיכת מוגבלות לכוח ולצד התערוכות "דיאלוג בחשיכה" בהנחיית מדריכים עיוורים ו"הזמנה לשקט" בהנחיית מדריכים חירשים מפעיל את התערוכה " דיאלוג עם הזמן" וכעת גם סיור משפחתי ייחודי – המעמיק את הקשר בין הדורות והמעורר דיאלוג בין דורי – בהנחיית מדריכים בגילאי 70 ומעלה.

סיורים משפחתיים מתקיימים בכל השבוע (כולל שישי – שבת). חובה לתאם ביקור מראש באתר <<< או בטלפון:03-6503000 מוזיאון הילדים הישראלי, שדרות ירושלים 214, חולון

טבריה עם אירועי קיץ מגוונים לתושבי העיר ואורחי המלונות ביולי

מתחילת השנה, נרשמו בטבריה כ-387.8 אלף לינות תיירים ובנוסף 284.9 אלף לינות ישראלים. סה"כ 672.8 אלף לינות, ומצבת חדרים עמדה על 4,200 אלף. כדי לעודד את התיירים והישראלים לבוא ולנפוש דווקא בטבריה, מציעות עיריית טבריה והתאחדות המלונות בעיר אירועים ואתרים עם הנחות לאורחי המלונות, במגוון אתרי בילוי, בין היתר:

  • עיר הילדים והנוער- פעילות קיץ תוססת לבני נוער, מידי יום חמישי, בין 21:00-01:00 בלילה, ב'גן העיר', רחוב הגליל. בסיום הפעילות יוקרן סרט עם פופקורן בין השעות 23:00-01:00. הכניסה חינם:
  • 20.7.17 מתחם אתגרי- מתקני ספורט אתגרי, ופעילות אקסטרים, ספורט היתולי ועוד.
  • 10.8.17 אירועי לילה זוהר- פעילויות  זוהרות לתוך הלילה.
  • 24.8.17 חגיגת סוף הקיץ בקרנבל ברזילאי.
  • שישי שמח בטבריה – מידי יום שישי, חגיגה מוסיקלית בחוף העירוני "גנים", בין השעות 12:00-15:00, הכניסה חינם.
  • סיורים רגליים בסמטאות העיר טבריה: 'סיפורים בניחוח טברייני'- מידי שישי ב- 10:00 בבוקר, וסיורי: 'טבריה בעקבות נשים וניסים', שבתות ב- 11:00 בבוקר. המסלולים נגישים לנכים. הסיורים יוצאים מהפארק הארכיאולוגי ליד מלון לאונרדו פלאזה. הכניסה חינם.
  • הרקדות המוניות- מידי מוצ"ש, ברחבת 'כיכר הדר' רח' הבנים, בין השעות 21:00-23:00. הכניסה חינם.
  • אירועי מוסיקה- מידי יום חמישי, בין 20:00-23:00, ברחבת מדיד המים, 'טיילת אלון'. כניסה חינם (למעט יום חמישי 27.7.17). הכניסה חינם.
  • קבלות שבת ביקב ברניקי- כל יום שישי, החל מהשעה: 13:00 תתקיים קבלת שבת עם שירה ישראלית  הכניסה חינם. הזמנת יין בתשלום.
  • פארק אתגרי ע"ש ברקו- הנחות לאורחי המלונות. פעילות אקסטרים לכל המשפחה.
  • חדר החידות של הרמב"ם- הנחות לאורחי בתי המלון על משחק החברתי המאתגר.
  • הנחות והטבות נוספות לאורחי המלונות: במוזיאון 'הבית של דונה גרציה', באתרי רשות הטבע והגנים באזור טבריה וסובב כנרת, קו סובב כנרת, העובר לאורך כל חופי הכנרת- נסיעה בקו בחינם ועוד.

התערוכה "הזמנה לשקט" במוזיאון הילדים הישראלי, המודרכת ע"י חירשים, חוגגת עשור

עשור להזמנה לשקט (צילום מדריכי הזמנה לשקט)

"הזמנה לשקט" – התערוכה המצליחה והמוערכת של מוזיאון הילדים הישראלי, חולון – חוגגת עשור להיווסדה עם 400,000 מבקרים ו – 30 מדריכים חירשים. זהו מסע תקשורתי בהנחיית מדריכים חירשים – במסגרתה לא שומעים דבר, אך מדברים בלי סוף – היא הזמנה למסע בערוץ תקשורת חלופי של תנועות ידיים ושפת גוף, בהנחיית מדריך חירש, אשר שפת הסימנים היא ערוץ התקשורת העיקרי ולפעמים גם היחיד בחייו. למבקר ניתנת במה לכישורי התקשורת הלא מדוברת הטמונים בכל אחד מאתנו, כפי שהם באים לידי ביטוי בהעדר הקול, חוש השמיעה והשפה הדבורה.

התערוכה "הזמנה לשקט" פועלת גם בטורקיה, גרמניה, סין ויפן ועל פי נתוני 'הזמנה לשקט' בעולם התערוכה בישראל שברה את שיא המבקרים העולמי. הצלחה זו הובילה לכך שהמדריכים החירשים בתערוכה הישראלית מוזמנים להכשיר צוותים האחראים על פתיחת שלוחות של התערוכה במקומות נוספים ברחבי העולם.

מוזיאון הילדים בחולון ממשיך לפעול למען שינוי והפיכת מוגבלות לכוח ולצד "הזמנה לשקט" מפעיל גם את התערוכות "דיאלוג בחשיכה" בהנחיית מדריכים חירשים ואת התערוכה "דיאלוג עם הזמן" בהנחיית מדריכים נמרצים בגילאי 70 ומעלה.

התערוכה 'הזמנה לשקט' היא נדבך בתוך המודלים הייחודיים שנוצרו במוזיאון הילדים- מעין סטארט אפ תרבותי יוצא דופן-  המאפשרים באמצעות התנסות אישית להיכנס לנעליהם של העיוורים ('דיאלוג בחשיכה') ושל בני הגיל השלישי ('דיאלוג עם הזמן') ובכך לפעול לשינוי עמדות, להכרת האחר ולהבנה שמה שנחשב בעיני הסביבה והחברה לעתים למוגבלות הוא גם מקור של עוצמה וכוח. המשוב של המבקרים הרבים שביקרו בתערוכות אלה במהלך השנים בהן הן פועלות – מעיד על כך שאכן התערוכות מצליחות לגרום לשינוי עמדות  מוחלט כלפי עיוורים, חירשים וזקנים. חובה לתאם ביקור מראש באתר <<< אן בטל': 03-6503000. מוזיאון הילדים הישראלי, שדרות ירושלים 214, חולון

המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי עם קייטנת צילום וחשיבה יצירתית

קייטנת קיץ-במוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל חי

המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, מזמין ילדים סקרנים, אוהבי צילום, אומנות ויצירה לקייטנת צילום ייחודית המשלבת צילום, אמנות וחשיבה יצירתית, שתתקיים במהלך החופש הגדול, בימים ראשון-חמישי, 6-10 באוגוסט 2017. הקייטנה מגוונת, עשירה בתוכן ומציעה סדנאות רבות ומאתגרות לילדים. במהלך הקייטנה יתנסו הילדים בסגנונות צילום מגוונים וילמדו על עקרונות הצילום בתחומיו השונים דרך משחק ויצירה.

בין הפעילויות בקייטנה: סדנאות צילום ואמנות מגוונות, צילום במצלמת נקב, יצירת סרט נע, צילום סטודיו, סדנת בישול של אוכל בריא וטעים, סדנת קפוארה, מתקנים מתנפחים, ביקורים בתערוכות המוזיאון ובאגף האינטראקטיבי ועוד. בקייטנה יכירו הילדים את הצילום והמצלמה, כשהדגש השנה הוא על צילום וחשיבה יצירתית.

הצילום מעצם טבעו מהווה מראה\חלון דרכם ניתן לפתח התבוננות, ליצור הבעה לא מילולית, להעביר נקודת מבט ייחודית, לתקשר עם הצופה, לעורר מודעות לאחר, לקיים שיח ולעורר הבנות ותובנות חדשות.

בטכניקות פשוטות ומעצימות יקבלו הילדים את הכלים השונים ליצירת התמונה. לדעת לצלם בדרך חווייתית, מהנה ומרתקת ולפתח כישורי חשיבה יצירתית.

עוד ייהנו הילדים במוזאון: מאגף אינטראקטיבי- צילומדע, בו ירכשו חוויות וידע על פעולת המצלמה, העין, האור והצבע, לצד פריסה של התפתחות היסטורית-טכנולוגית של הצילום וממגוון תערוכות צילום.

המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, הינו היחיד בארץ המוקדש כולו לצילום ומציג תערוכות מתחלפות של טובי הצלמים בארץ ובעולם.

הקייטנה מתאימה לתלמידי כיתות א'-ו' (גילאי 6-12). 6-10 באוגוסט, בין השעות 08:30-15:00. למידע והרשמה: המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי באתר <<< ובטל': 04-6816709/5.

בחופש הגדול מבקרים בחברת החשמל

חוות חפציבה (צילום יח"צ)

החופש הגדול בעיצומו ועמו גם החיפוש אחר פעילויות ואטרקציות מעניינות שיעסיקו את הילדים במהלך החודשיים. חברת החשמל, פותחת שוב את שעריה לציבור הרחב ללא תשלום במהלך חודשי יולי – אוגוסט ולהגיע למרכז המבקרים בתחנות הכוח "אורות רבין" וחוות חפציבה ההיסטורית המשוקמת אשר ממוקמת מצפון לנחל בעיר חדרה.

הביקור כולל סיור מודרך בתצוגת מרכז המבקרים "באורות רבין" וסיור ממונע באתר באוטובוס שעומד לרשות המבקרים. בחוות חפציבה הסמוכה הסיור כולל הסבר אודות האתר וקורותיו בבית החווה המשומר, צפיה בסרט וסיור מודרך בבית המשאבות. הביקורים מיועדים למבקרים מגיל 8 ומעלה, ללא תשלום, אך מחייבים הרשמה מראש. משך הסיור באורות רבין כשעה וחצי, ובחוות חפציבה – כשעה. לפרטים והרשמה 076-8644333

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר עם שלושת ימי אמנות לילדים

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר, מזמין לשלושה ימים של אמנות- מפסל דומם ועד פסל חי, בתערוכת הפיסול "המופע הגדול" – עפרה צימבליסטה, בתאריכים 1-3 באוגוסט, השעות 08:30-15:00. במסגרת הפעילות שתועבר על ידי צוות המוזיאון: סדנאות פיסול בגבס, כדורי ג'אגלינג, חמרן כחול. משחקי קרקס ולהטוטנות בעקבות הפסלים: ג'אגלינג, חישוקים, קביים ועוד. התחפשות לפסלים חיים וגילום דמויות של מפורסמים. מפגש סיפור ופיסול – מרי פופינס. פנטומימה ושפת הסימנים.

כמו כן, ייהנו הילדים מחדר אמנות מדע "בין מציאות לדמיון"- אמצעי המחשה מעוררי מחשבה: קלידוסקופ, ציור באמצעות מראה ועוד, אוסף מכוניות קלאסיות, חדר פעילות- "המצאות על גלגלים" – מתקן המחשה- גלגלי שיניים, מתקן מכונית גדולה מעץ המאפשרת פרוק והרכבה של גלגלים, גן פסלים ועוד.

מתאים לגילאי 6-11. לפרטים והזמנות באתר <<< ובטל':08-9908121/8

תיאטרון המדיטק בחולון עיר הילדים עם חגיגת הצגות קיץ

הכבש ה-16 מדיטק חולון (צילום יוסי צבקר)

במהלך חודשי חופשת הקיץ הקרובה מציע תיאטרון המדיטק בחולון – את הבחירה האיכותית לבילוי משפחתי עם הילדים עם מגוון הצגות חדשות לצד הצגות וותיקות שזכו לשבחי הביקורות והקהל, הצגות עטורות פרסים, שהקו המחבר ביניהן הוא הנאה לילדים ולהורים ורמת הפקה בלתי מתפשרת. במהלך חודשי חופשת הקיץ יועלו ההצגות והמופעים הבאים:

  • הקסם של מוצרט- סיפורו של ילד הפלא המוזיקלי וולפגנג אמדאוס מוצרט. לגילאי 6 ומעלה, שבת 22.7.17
  • ילדי בית העץ  על־פי ספרו של רן כהן אהרונוב למחזה של נועה לזר-קינן בו חבורת ילדים נאבקת על הצלת החורשה ובית העץ. רביעי 26.7.17
  • הכבש הששה עשר- סיפורה של חבורת ילדים המגיעה אל הגן. לגילאי 4 ומעלה, שבת 29.7.17
  • פרפרים בבטן- הצגת יחיד על ילדה שרודפת אחרי הפרפרים שלה שנעלמו. לגילאי 2-5 , שבת 29.7.17
  • אמיל והבלשים- אמיל טישביין, גיבור סיפרו הקלאסי של אריך קסטנר. לגילאי 7 ומעלה, שבת 5.8.17
  • הקץ של העץ- על עץ ביער מתגוררים עורב וינשוף. לגילאי 6 ומעלה, שבת 12.8.17
  • חתול תעלול  על פי ספרו של ד"ר סוס. לגילאי 3 ומעלה רביעי 16.8.17
  • אריה הספריה- מחזה מוסיקלי מאת אלי ביז'אווי ע"פ ספרה של סופרת הילדים מישל קנודסן. לגילאי 4 ומעלה, , שבת 19.8.17

תיאטרון המדיטק, חולון, שד' גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון). לפרטים וכרטיסים באתר <<< ובטל': 03-5021552

ט"ו באב

אהבה בעיר הגדולה – אתרים מדברים אהבה בת"א והסביבה
ערב האהבה העברי השנתי ייחגג גם השנה, כמיטב המורשת, בשלל אירועי תרבות לאורך כל שבוע האהבה. קולנוע, מוזיקה, תיאטרון, שירה ושירה בציבור, סיורים והרצאות, אשר מחברים בין רומנטיקה, נוסטלגיה והיסטוריה, ישתלבו במגוון אתרי המורשת המיוחדים בתל אביב וסביבתה.

המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, בשיתוף עם עיריית תל־אביב-יפו, תקיים זו השנה השביעית את אירועי "אהבה בעיר הגדולה" לרגל ט"ו באב, במסגרתם יתקיימו במיטב המוזיאונים ואתרי המורשת באיזור תל אביב – יפו חגיגות תרבות ייחודיות בטעם של פעם.   הצגות, הקרנות, הרצאות, סיורים, אירועי שירה, ומופעים מוזיקליים הם נחלתם של ערב זה, שייתן הצצה לסיפורי האהבה הגדולים השזורים במורשת הארץ-ישראלית. האירועים יתקיימו החל מסוף השבוע הקודם לערב האהבה העברי, יום חמישי ה-3 באוגוסט, ויימשכו לתוך ערב האהבה ויום האהבה עצמם, א'-ב' 6-7 באוגוסט . הכניסה לאירועים במחירים סמליים, הכוללים מלבד אירועי התרבות המיוחדים גם ביקור תיירותי באתר. האתרים והאירועים:

  • מוזיאון הפלמ"ח – "סיפור אהבה ארץ ישראלי"- הקרנת הסרט החדש והמדובר של הבמאי דן וולמן, בכיכובו של אביב אלוש. סיפור אהבה טרגי על רקע אירועי מלחמת העצמאות. גב' פנינה גרי, גיבורת הסיפור ומחברת המחזה והספר עליו מתבסס הסרט, תפתח את ההקרנה בהרצאה ומענה על שאלות.  ראשון, 6 באוגוסט, 18:00,
  • מקווה ישראל – סיור בחווה הירוקה, מופע של "צמד געגוע" – בהובלת אבי גבע (סולן "להקת מגפיים" ההיסטורית) . אורח מיוחד: רב האומן בצ'יזבטים ובהומור – הסופר ישראל ויסלר ("פוצ'ו" , מחבר  "חבורה שכזאת") חמישי, 3 באוגוסט 19:00
  • בית העצמאות – אהבה בצל המלחמה- תיאטרון רחוב מתוך סיפורי אהבה אמתיים שפרחו במלחמת השחרור. כל הבית (והרחוב)- במה. סצנות תיאטרליות קצרות וייחודיות בין חלליו השונים של בית העצמאות ושדרות רוטשילד, כשהקהל פוגש את השחקנים וחוזר לערב אחד לתקופת המלחמה ההיא. ראשון, 3 באוגוסט 19:30 בערב
  • מוזיאון הלח"י – מקודשת – הפקת תיאטרון מקורית של תיאטרון האינקובטור. שרה, לוחמת חירות ישראל, נתפסה ע"י הבריטים בזמן פעולה, נלחמת על מקומה כאישה במחתרת ונלחמת בבריטים במאבק להקמת מדינה. ראשון, 6 באוגוסט, 19:30
  • מוזיאון האצ"ל בתש"ח – אסא – סיפורו של לוחם. הצגה מרתקת של "תיאטרון נדודים" , המבוססת על סיפור אמיתי. הילד יעקב שרצקי עולה לארץ עם משפחתו ומצטרף ללוחמי האצ"ל. במאבקו על הארץ הוא עובר חוויות מסעירות. חמישי, 3 באוגוסט, 11:00
  • המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין מלחמת ששת הימים בראי התרבות – מופע מוזיקלי – תיאטרלי במלאת 50 שנה למלחמה. שירים, סיפורים, משחק וקטעי עיתונות מקומית, בשילוב סיורים במוזיאון ובתצוגה החדשה "שישה ימים 50 שנה". חמישי, 3 באוגוסט, 20:30
  • שרונה – סיור תיאטרלי של מסתורין ואהבה בשבילי הטמפלרים הרומנטיים לאור ירח. פגישה עם דמויות היסטוריות מתקופות שונות שחוו בגורלן סיפורי אהבה נועזים ופורצי מוסכמות. בשיתוף שחקני "עסקי במה" – סיורים תיאטרליים. (גילאי 12+) חמישי  3 באוגוסט  20:30 ובשעה 19:00
  • מכון ז'בוטנסקי ומוזיאון האצ"ל – שירי ארץ ישראל, המחתרות וזאב ז'בוטינסקי – שירה וסיפורי אהבה מהמחתרת, בסימן גבורתן של לוחמות המחתרת והמחיר המשפחתי והאישי ששילמו במאבק להקמת המדינה. את הערב יפתח הזמר רמי פיינשטיין במחרוזת שירים ובליווי קטעי קריאה מכתבי ז'בוטינסקי. בהמשך הערב נשיר משירי ארץ ישראל הישנה והטובה (שירה בציבור). את השירה ינחה אלי שוכמן, ראשון 6 אוגוסט , החל מ 18:00 בערב (התכנסות , כיבוד קל, סיור , תחילת אירוע ב-19:30
  • בית בן גוריון – משוררים מדברים אהבה –הקראת שירי אהבה בחללי בית בן-גוריון, ספוקן וורד ומופע סלאם ג'אם (מבית פואטרי סלאם) – ביצוע מוזיקלי חי מאולתר לשירים. ראשון, 6 באוגוסט, 20:00
  • בית יוסף באו "באו מאהבה"- משוררים קוראים שירים בהשראת מזוודת האהבה הסודית של רבקה ויוסף באו הזוג הרומנטי מ"רשימת שינדלר". שיריו האופטימיים של יוסף מספרו "העולם ואני" ויומניה של רבקה "בשם אלוהים!" ראשון , 3 באוגוסט, 19:00
  • המוזיאון לתולדות חולון – חולון אהובתי- סרטים על תולדות חולון משנות ה-30 ואילך: הקמת העיר ושכונותיה הוותיקות והמאוחרות, אירועי מלחמת העצמאות, מוסדות ציבור, הגיגי מנהיגים ועוד. שני, 7 באוגוסט 11:00

מידע נוסף על האירועים, מחירים, כתובות האתרים וטלפונים להזמנת כרטיסים לאירועים השונים באתר המועצה לשימור אתרי מורשת בתל אביב <<<
ארועים ופסטיבלים

מיזם "אוצרות הגליל" עם פסטיבל קטיף הליצ'י

פסטיבל הליצי בחוות להתאהב בטבע (צילום עודד טריג)

מיזם 'אוצרות הגליל', מזמין לחוויית קטיף לכל המשפחה בחווה החקלאית-תיירותית "להתאהב בטבע", של משפחת החקלאים-סולימני, בסמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי. פסטיבל קטיף הליצ'י יפתח ביום רביעי- 12.7 ויימשך עד אמצע אוגוסט (הערכה לסיום קטיף היבול העונתי), במהלכו ייהנו המבקרים מחוויית קטיף עצמי, היישר מעצי הפרי העסיסיים ואכילת הפירות מיד עם קטיפתם.

יריב המאירי, מנכ"ל אוצרות הגליל אומר, כי הליצ'י ( Litchi chinensis) עץ פרי טרופי, במקור מדרום מזרחי אסיה, גדל בהודו, יפן וסין, מדרום סין וכי מזג האוויר הדרוש לגידול ליצ'י הוא אזור טרופי חם ולח, ולכן אזור הגליל המערבי סמוך לים מתאים מאוד לגידולו. "העלים בתחילה אדומים ולבסוף מפתחים את צבעם הירוק. פירות הליצ'י קטנים בצבעי ירקרק, אדמדם וצהבהב בקוטר של 3 ס"מ. הפרי בעל קליפה מחוספסת, אותה מסירים באכילה. פרי הליצ'י בריא, מלא ויטמין סי וויטמינים מקבוצת בי. הפרי עצמו בשרני ולבן ומתוק מאוד, זו הנאה גדולה לקטוף את הפרי הישר מהעץ ולאכול אותו בשטח" מוסיף המאירי.

את המבקרים מקבל ביאליק סולימני, מבעלי החווה (ששמו הפרטי על שם המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק) בסככת צל ענקית, בה שולחנות פיקניק ופינת קפה ותה חופשית. ביאליק מסביר על פירות החווה ועל פרי הליצ'י, ארץ מוצאו, סגולותיו הרפואיות ואופן גידולו בחווה. בהמשך מקבלים המבקרים סלסלה לקטיף הליצי'. במהלך הפעילות החווייתית ניתן לטעום ולאכול מהליצ'י בשטח ללא הגבלה.

החווה משתרעת על שטח של כ- 100 דונם, בה נטועים  כ-30 זני עצים בהם עצי זית עתיקים, גפנים מניבי פרי, ליצ'י, פסיפלורה, עצי תות מזן 'בכות', עצי תות פקיסטני שאורך פירותיו כ-12 ס"מ, תות שמי, וזנים נוספים ומגוונים. שבילי החווה מסודרים וסלולים ובשטחי הקטיף הוקמו אזורים מוצלים עם מקומות ישיבה וברזיות מים. עוד בחווה- פינת ציור, פינת חי, מתחם לפיקניק עם סככה מוצלת ודוכן למכירת פירות ומוצרי החווה.

חוות "להתאהב בטבע" ממוקמת על כביש 70, בין צומת כברי לשלומי, בסמוך לקיבוץ מצובה. Waze- 'קטיף עצמי להתאהב בטבע'. הפעילות מתקיימת כל ימות השבוע 09:00-17:00. למידע נוסף על הפסטיבל והגליל המערבי- אתר "אוצרות הגליל" >>> ובטל': 077-9964628

פסטיבל הקוקטיילים של ישראל Cocktails לראשונה במרינה בהרצליה

קוקטייל רימון מקסיקני (צילום נמרוד סונדרס)

החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, 'איש הענבים', המרכז לקידום תרבות היין וכהלים ו-'זמן אמיתי',  בית הספר לברמנים המוביל בישראל, מזמינים את הקהל הרחב להשתתף וליהנות ב-Cocktails, פסטיבל הקוקטיילים של ישראל, שייערך השנה לראשונה במרינה הרצליה בין התאריכים ה19-20.7.2017 ובין השעות 18:00-23:00. פסטיבל Cocktails צבר בשנתיים האחרונות היכרות ומוניטין כמקום מפגש יוצא דופן של הקהל המקצועי והקהל הרחב, הטועמים ומכירים יחדיו את כל החידושים בתחום. בפסטיבל, יוכלו המבקרים להכיר את מיטב מותגי האלכוהול, לסייר בין דוכני הפסטיבל, להתרשם מצורות ההגשה הייחודיות וכמובן לטעום קוקטיילים מגוונים שישקשקו במקום.

כמדי שנה והשנה לראשונה בהרצליה  יציע הפסטיבל טעימה מעשרות סוגים שונים של קוקטיילים המשלבים את הטרנדים החמים ביותר של עולם האלכוהול. ניתן יהיה לפגוש מותגים מובילים וביניהם:  הברמן הטוב בעולם אריאל לייזגולד יפתיע עם קוקטיילים בדוכן של טמפו,  מרטל  artell Cognac; חברת אקרמן המייבאת את ודקה פינלנדיה בדוכן קריר ומפתיע ;אולמקה Olmeca, Polugar-הוודקה הראשונה בעולם בהצגת בכורה בישראל הוואנה קלאב Havana Club ;ביפאיטר Beefeater ;זוברובקהZubrowka , רוסקי Russky Standart ,חורטיצה Hortica Vodka ,פלומר, אוניקום צוואק Unicum Zwack , קואנטרו Cointreau, דיסארונוAmaro Disaronno , שרטרז Chartreuse, סוג׳ו -המשקה האלכוהולי הנמכר בעולם – סוג'ו יוצג ויטעם בדוכן שישנה את דעתכם על המזרח הרחוק, חברת המשקאות  IBBLS ישיקו רום חדש ומסקרן לראשונה בישראל, טרנקוויני- משקה על בסיס מיצוי של תה ירוק, Schweppes עם צוות הברמנים של הג'ספר שירקחו פתעות טעימות ועוד….

כרטיס הכניסה כולל שלושה קוקטיילים לבחירה.

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, ירושלים 6– 10 באוגוסט

המתנה של סבא (צילום Erik Sahlin)

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ירושלים יתקיים בפעם ה-26 בתאריכים 10-6 באוגוסט, בהפקת תיאטרון הקרון. הפסטיבל מאפשר חווית בילוי שלמה ואיכותית לכל המשפחה בזמן החופש הגדול, עם מגוון עצום של הצגות המתאימות לכל הגילים, החל מהגיל הרך ועד למבוגרים. בפסטיבל יוצגו 27 הצגות לילדים ו-14 הצגות למבוגרים, 35 הצגות ישראליות, 6 הפקות מהעולם (ספרד (קטלוניה), איטליה, גרמניה, רומניה, צרפת, רוסיה)  וסדנת אמן בינלאומי (איטליה). מנהלת כללית תיאטרון הקרון: דליה יפה- מעיין,  מנהל אמנותי: שחר מרום. מנהלי ומפיקי הפסטיבל: יעל מימוני ודני פישוף. הפסטיבל השנה הוא באווירה של יריד, טעימות מסגנונות שונים, מדיות מסורתיות וחדשות, ערב רב של שפות, מדינות ותרבויות שונות, והכל ברוח תאטרון הבובות!

  • Luuuuna Park – מתחם חוצות בגן הפעמון, שיספק חווית אמנות שובבה. זהו פרויקט אמנותי רב תחומי מקורי שבו לוקחים חלק 20 אמנים ישראליים בניהול אמנותי של הדס עפרת ושחר מרום. מתחם היריד יזמין להשתעשע ולצפות בחדר אשליות, לונה פארק ננסי, לוחמת מביסה מפלצות, דוכני מוזרויות, עננים מתנגשים ועוד.
  • "גוליבר"(בכורה) – הצגה  למבוגרים בבימויו של האמן צבי סהר המציגה את מסעותיו של גוליבר באמצעות במה מלאת מים ובטכניקת תיאטרון בובות ייחודית
  • PUPPET CINEMA – מעבירה את הצופים חוויה קולנועית ותאטרונית משולבת
  • "לילה קטנטן" (ספרד) לגיל הרך – מזמינה את הילדים למרחב משחקי של הקרנות וחיישנים. ליצנים ואמני קרקס חוקרים את עולם תאטרון החפצים, ומנפישים חפצים בצורה לא צפויה.
  • Three Monkeys (גרמניה) – הצגה למבוגרים על היום בו החפצים החליטו להתמרד בבני האדם
  • "VU" (צרפת) – הצגה למבוגרים, בה להטוטן יחיד מלהטט בחפצים יומיומיים במטרה להכין כוס תה
  • "Under Construction" (בכורה ירושלמית) – הצגה של שלישיית DAVAI, עם ליצנים בתוך בית מלא חפצים, שהולך ומתפרק.
  • הליצן והאמן הבינתחומי, Antonio Catalano, יצור בפסטיבל את תזמורת הציפורים הראשונה (בכורה), עבודה מיוחדת לפסטיבל המשלבת כ-20 אמנים מהקהילה המקצועית ומקהילת החובבים
  • פסטיבל רב -לשוני  השנה יתארחו הצגות דו לשוניות, בערבית ובעברית, באולם ימקא. שיתוף פעולה ייחודי עם ימקא , ירושלים. מוסד המייצג מקום של שיוויון, שיתוף, אמונה, קהילה ודת. אחת מהן היא ההצגה "אגדה אפריקאית" מבית תיאטרון אלחייאת – המרכז הקהילתי הערבי רמלה, תעלה בערבית ובעברית ותציג את עלילותיהם של אומו ואמנה, זוג שובב, אי שם בג'ונגל של אפריקה
  • מופע הפתיחה המיוחד של הפסטיבל לקהל הרחב – להקת "סיסטם עאלי", להקה המשלבת  טקסטים בשלוש שפות (עברית/ערבית/רוסית) עם אמני תאטרון בובות בערב מוסיקלי-חזותי חד פעמי!!!

בימי הפסטיבל יתקיימו בשעות הערב בחצר החאן ללא תשלום נוסף, ערבי קברט מוסיקליים. בחצר תיאטרון החאן מוזמנים באי הפסטיבל לסדנת יצירת ספרי פופ אפ שתתקיים במהלך היום בהדרכת האמנית הרב-תחומית הילה פלשקס. הילדים יוזמנו ליצור ספרים משל עצמם בהשראת עולם הירידים: סחרחרות, מפלצות, חיות משונות ועוד.

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, ירושלים 2017, בהפקת תיאטרון הקרון באולמות: מתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, ימקא, בית שמואל, אולם ליאו מודל, סטודיו הזירה הבינתחומית.  לפרטים וכרטיסים באתר <<<
פסטיבל המחול בכרמיאל זו השנה ה-30 – 8-10 באוגוסט 2017

קומפאס (צילום מיכל נתן)

פסטיבל כרמיאל, ביסס את מקומו על מפת הפסטיבלים החשובים בעולם. הפסטיבל מתקיים אחת לשנה, 30 שנה ברציפות, מאז הוקם על ידי מנהלו האמנותי הראשון יונתן כרמון. כיום, המנהל האמנותי של פסטיבל כרמיאל הוא הכוראוגרף שלמה ממן, זו השנה ה- 18לכהונתו. כמנהל כללי משמש אהרון סולומון, מאז ראשיתו. הפסטיבל מופק על ידי עמותת פסטיבל המחולות כרמיאל, כיו"ר עמותה משמש עדי אלדר ראש העיר כרמיאל. אל הצוות האמנותי הצטרף השנה גדי ביטון מבכירי המרקידים בישראל. גדי יכהן כמנהל האמנותי של תחום ריקודי העם בפסטיבל.

הפסטיבל הוא מוקד משיכה לרקדנים ולחובבי מחול, ושם דגש מימיו הראשונים על פולקלור ישראלי. הפסטיבל תרם תרומה אדירה לכך שישראל הפכה למעצמה בתחום המחול העממי. מאות ריקודים חדשים נוצרים בכל שנה, לפי לחנים של מיטב יוצרי הזמר הישראלי, חלקם עולים בבכורה במסגרת הפסטיבל. בפסטיבל משולבים ז'אנרים שונים בתחום הריקוד, ריקוד מודרני בצד ריקוד אתני,רקוד קלאסי, היפ הופ, פולקלור עולמי, ג'אז, רקוד סלוני ועוד. בין המופעים מחו"ל:

  • צ'כיה – התיאטרון השחור המקורי  מפראג, תיאטרון שכבש מקומו על מפת התיאטרון העולמי, במופע image black lights theatre  לכל המשפחה,המבוסס על שלוב בין פנטומימה, מחול ומוסיקה, כאשר הרקדנים צבועים לרוב בצבעי אולטרה סגול .
  • הודו -Sugar&Spice   חגיגה בוליבודית. היישר מהודו, יופיעו רקדנים, כוכבי בוליבוד המגישים רגעי שיא של הקולנוע ההודי במחול ובשירה.
  • הונגריה –Ballet Pecs , מהחשובות שבלהקות המחול בהונגריה, בחגיגה סוחפת עם "כרמן" . הכוראוגרף ההונגרי Balaze Vincze  בפרשנות מיוחדת ומרעננת ליצירתו המפורסמת של המלחין ז'ורז' ביזה.
  • גאורגיה – להקת Pazisi   במופע מרהיב: "גיזת הזהב", כמיטב המסורת הגיאורגית. כוראוגרף הלהקה : Gigla Turkia . את הלהקה ילווה יורש העצר הגאורגי הנסיךJuan Bagrationuy   ורעייתו Kristin.
  • סין – "החץ הקר" – בייג'נד דאנס / LDTX . מופע בהשראת המשחק הסיני העתיק "גו".
  • טורקיה- להקת "שמש"  להקה שפועלת באיסטנבול וכמנהלה האמנותי  משמש מזה עשר שנים הכוראוגרף ומנהל האמנותי של הפסטיבל שלמה ממן.
  • מארצות הברית DCYD  – להקת צעירים המציגה מחול חברתי אמריקאי.
  • קלאסיקו אספניול – מופע בכורה בפסטיבל :  להקת הפלמנקו הישראלית ותזמורת הסימפונייטה הישראלית באר-שבע, יצירות של המלחין הספרדי הידוע מנואל דה פאיה: "האהבה המכושפת" ו"הכובע משולש הקצוות". בנוסף יבוצעו קטעים ספרדיים אחרים. במופע משתתפים 35 נגנים ו – 10 רקדנים. ניהול אמנותי וכוראוגרפיה: מיכל נתן, ניהול מוסיקלי וניצוח: דורון סלומון
  • "כולם היו בנאי" יצירות מחול לשירים של משפחת בנאי לדורותיה, בהשתתפות גברי בנאי ושני בניו אורי ובועז.
  • כרמיאל 2017 מופע סיום – מופע מולטימדיה של מיטב הקלאסיקות של הכוראוגרפים מכל הזמנים היצירות המקוריות ולצידן עיבוד בלבוש חדש. מנחה: גלית גיאת, זמר אורח: אריאל זילבר. במאי: שלמה ממן. בהשתתפות 2000 רקדנים.
  • מופע מחוה לשוקי הופמן, מיוצרות המחול הישראלי: "רוקדים שוקי – 40 שנות יצירה" בהשתתפות 100 רקדנים .
  • מופע האפרוחים- בנושא זכרונות ילדות. ריקודי הילדים יבוצעו על ידי 1200 ילדי להקות האפרוחים מכל רחבי הארץ, בהנחיית קובי מחט. אליפות ישראל בהיפ הופ- מיטב רקדני ההיפ הופ ברחבי הארץ יתחרו על המקום הראשון (שנה שביעית).
  • "קול אורלוגין"- מופע מחול וזמר המוקדש ללחניו של יוחנן זראי (1929-2016). שירה והנחייה שרונה אלימלך, זמרת אורחת עדנה גורן
  • "אתמיקס" מחול אתני – להקות מחול אתניות מישראל ומחו"ל ברקודים אתניים.
  • מופעים משולבים שונים – מיטב להקות המחול במחרוזות ריקודים מהווי הארץ.
  • ריקודם סלוניים בהשתתפות מיטב מועדוני ריקודי הנשף בארץ. ניהול אמנותי: ג'ניה לבנט.

למידע נוסף וכרטיסים באתר <<< ובטל': 04-9881111  וכן באתר הפסטיבל <<<

DELI@MARKET

המעדנייה המובחרת ויריד האוכל של מבנה מגדלי תל אביב מזמינים אתכם ליהנות כל יום שישי ממגוון תבשילים ומעדנים, שאפשר לקחת הביתה לשישי פנוי וסופ"ש טעים במיוחד. מידי שישי בין  השעות 09:00-15:00 ברחבת הקניון של מבנה מגדלי תל אביב יתקיים יריד אוכל איכותי משובח עם חומרי גלם טריים- מבחר גדול של תבשילי אוכל מוכן לקחת הביתה – אוכל אסייתי , מרוקאי , איטלקי , מעדניה עשירה ועוד.

בנוסף לדוכני האוכל המובחרים המגוונים שיוצעו לרשות המבקרים תוצע גם מעדנייה עם מבחר מגוון של דגים ודליקטסים למיניהם. בין דוכני היריד: אוכל מבושל, אוכל אסיאתי, מקרר דגים מעושנים, סלטים, לחמים ומאפים, אמפנדס, צ'וריסו, דוכן דרוזי גלילי, קישים, עוגות, קיורטוש, מיני קאפקייקס, גבינות, מטבלים, פסטות, לזניות למיניהן.

היריד יתקיים במבנה מגדלי תל אביב- רחוב תוצרת הארץ 7 ת"א

פסטיבל בית גוברין חוגג 15 שנים

המוזיאון על שם משה שיק קיבוץ בית ניר (צילום עינב אוחיון)

מועצה אזורית יואב שבשפלת יהודה ומועצה אזורית לכיש יקיימו זו השנה ה – 15 את פסטיבל בית גוברין, בין התאריכים 3.8.2017 – 19.8.2017. במשך כשבועיים וחצי מתחילת אוגוסט, הקהל הרחב מוזמן להגיע לאזור שפלת יהודה וחבל לכיש וליהנות משפע של פעילויות כמו: טיולי אופניים בערב, סיורים במרכז מבקרים (דליה אנרגיות, ע.ל.ה שרותי אקולוגיה), הכנת בשמים ושמנים אתריים מורד דמשקאי, ביקור בבתי אמנים, סיורי ערב וקטיף בכרמים של לכיש, משחק ניווט, טיולים. כמו כן, הפסטיבל יאגד השנה 14 מופעים תחת כיפת השמיים של מיטב האמנים והלהקות באחד המקומות הכי קסומים בארץ – האמפיתיאטרון הרומי שבגן הלאומי בית גוברין.

כל הפעילויות והאטרקציו שיתקיימו במסגרת פסטיבל בית גוברין ובתים פתוחים בלכיש, מתאימות לילדים, מבוגרים, צעירים, זוגות וכמובן גם לכל המשפחה. חלק מהפעילויות אינן כרוכות בתשלום אך דורשות הרשמה מראש וחלקן בתשלום. עם זאת, בימי הפסטיבל ייהנו המבקרים מהנחות של 10%-20% באתרים השונים. כרטיסים להופעות האמנים באמפיתיאטרון הרומי ניתן להשיג במרכז הזמנות זאפה באתר <<< ובטל': *9080

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 3.8.2017  ועד 19.8.2017. מומלץ להתעדכן  באתר האינטרנט  או עמוד הפייסבוק  "תיירות שפלת יהודה"  ובטלפון: 08-8500711

בימות פיס עד דצמבר 2017

"בימות פיס"  יתקיים בין החודשים יולי – דצמבר 2017, בשיתוף הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות. מפעל הפיס יעניק במסגרת המיזם הזדמנות ליהנות ממופעי תרבות מבוקשים ל-230 ישובים ברחבי הארץ תוך בחירת סוג המופע המתאים להם, מתוך היצע נרחב של אמנים אהובים לרבות במגזר הדתי והערבי.  בכך מעניק מפעל הפיס לתושבים אפשרות, ליהנות ממופעים (שעלותם עשויה להגיע אף ל150 ₪ ) בחינם או במחיר השתתפות סמלי של עד 30 שקלים.

מפעל הפיס הרחיב השנה את המיזם לאור ההצלחה הרבה והביקוש בשנה שעברה. ביישובים רבים ברחבי הארץ המופע הנבחר מתוך מיזם "בימות פיס" הינו המופע המרכזי של הקיץ. בין האמנים שיופיעו במסגרת "בימות פיס": אברהם טל, אהוד בנאי, אתניקס, ברי סחרוף, גידי גוב, דודו טסה, הדג נחש, הייתם חלאיילה, הפרוייקט של רביבו, התקווה 6, ויולט סאלמה, יובל דיין, ירדנה ארזי והגבעטרון, לינה מח'ול, מאור אדרי, מוקי, מוש בן ארי, מירי מסיקה, מקהלת ביאת, נתן גושן, עברי לידר, עילי בוטנר וילדי החוץ, פאר טסי, קובי אפללו, קפה שחור חזק, קרן פלס, רוני דלומי, רותם כהן, רמי קליינשטיין, רנא חורי, שלומי שבן ועוד.

השנה לראשונה מזמין מפעל הפיס את הקהל להעלות את חוויותיהם מהמופעים במסגרת פעילות "רגע מנצח", פעילות זו מעודדת את הקהל שמגיע, לצלם תמונות מהמופעים ולתייג באינסטגרם בהשטאג  #בימותפיס17. הזוכים יקבלו כרטיסי כניסה למופעים במועדוני הזאפה.

לפירוט המופעים באתר הפיס <<< 

אנימיקס ת"א – הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה ה – 17

אנימיקס – שער באדיבות המגזין MAD – 223 COVER

"אנימיקס" תל אביב – הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה קומיקס וקריקטורה יתקיים השנה בסינמטק ת"א בתאריכים 12-8 באוגוסט 2017. השנה מציין הפסטיבל 17 שנים להיווסדו ויעלה את מיטב היצירה החדשה מכל העולם, לצד מבחר מרתק של סרטי אנימציה סדנאות, מפגשי אמן, תערוכות, פעילויות לילדים, יריד דוכני קומיקס ועוד. הפסטיבל מהווה חגיגת קיץ מצויירת ומונפשת למבוגרים לילדים ולכל המשפחה. המנהל האמנותי הוא ניסים (נוסקו) חזקיהו, אוצר האנימציה הוא דודו שליטא, מפיקה: גלית ברסקי.

השנה יעניק אנימיקס את אות יקיר הפסטיבל למאייר הקריקטוריסט העיתונאי ההומוריסטן הישראלי עמוס אלנבוגן. לאורך השנים שימש אלנבוגן כמאייר וקריקטוריסט בעיתונים רבים, בהם: "ידיעות אחרונות", "לאישה", "מוניטין", "חדשות", "בלייזר", "העיר", "כולנו" ו"דבר". כמאייר, התמחה באיור לקמפיינים מסחריים, ובמשך למעלה מעשור פרסם כתבות וטור אישי בשבועון "לאישה" תחת הכותרת 'מילה של גבר'.

למרות שרוב חייו התפרנס מאיור, תחום ההתמחות שלו הוא קטגוריית ה- gag cartoon, כאשר בשנים האחרונות חבר ליוצר ניר מולד ויחד ייסדו את 'שלפוחיות' – מותג קריקטורות מצליח אשר זכה עד היום בארבע מדליות זהב בין לאומיות. בפסטיבל יקיים הפסטיבל את תערוכת שלפוחיות 2017 – כמחווה לאלנבוגן.

כיום הוא עובד בשיתוף פעולה עם המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון ובנוסף עוסק באנימציה ובהנחיית סדנאות חשיבה יצירתית לחברות וארגונים.

נבחרת האורחים שתגיע השנה לפסטיבל משקפת גלריה של יוצרים ודמויות שמקומם בעולם אמנות האנימציה והקומיקס הוא מרכזי ובהם:

  • סם ויויאנו – המאייר והארט דיירקטור של מגזין MAD  החשוב והיוקרתי.  ויויאנו התחבר לכתב-העת MAD בשנת 1980. הידע שלו באיור מקוון וכישרון הציור שלו, אפשרו לו ליצור מגוון רחב של איורים ולהפוך לאחד "מחבורת הפסיכים הרגילה" של MAD. ב- 1999 הצטרף לסגל של MAD כארט דיירקטור – משרה בה הוא משמש עד היום.
  • אורח נוסף מארה"ב הוא כותב הקומיקס ג׳ון ליימן, שפרץ לתודעה עם קומדיית השוטרים הקניבלים זוכת פרסי האייזנר ו- CHEW, שיצא לאור ב-IMAGE COMICS בין השנים 2009 ל-2016. מאחורי הצלחה זו עומדת קריירה ארוכה של כתיבה עבור כמעט כל חברה בשוק האמריקאי, עם קרדיטים על סיפורים של ספיידר-מן, אקס-מן, בטמן, זינה הנסיכה הלוחמת ואחרים. ליימן ישתף את הקהל בתהליך הכתיבה של קומיקס, איך מפתחים דמות וסיפור על פני שנים ועוד.
  • מברזיל יגיע סזאר קואלהו, ממייסדי ומנהלי Anima Mundi – פסטיבל האנימציה הבינלאומי של ברזיל החוגג השנה את שנתו ה-25.  קואלהו הוא מאייר וקריקטוריסט שיצר וניהל למעלה מ- 250 סרטי פרסומת, סרטים קצרים, סדרות אנימציה, קדימונים לטלוויזיה ועוד.
  • מצרפת יגיע ניקולא גריבל סוכן ומו״ל המתמחה בחשיפה וקידום של רומנים גרפיים בצרפת. גריבל היה עורך בכיר בחברת PIKA  הצרפתית, הוצאה גדולה לפרסומי מנגה. הסוכנות שלו מייצגת את זכויותיהם של יוצרי קומיקס בולטים כולל תרגום לשפות ברחבי העולם. בין היוצרים הבינלאומיים שהוא מייצג נמנים גם אמני הקומיקס הישראלים אסף חנוכה וקורן שדמי.

הפסטיבל מציע מגוון עשיר של אירועים ובהם:

  • טראמפולינה- מפגש עם סם ויויאנו, המאייר הותיק והארט דירקטור של מגזין MAD בהנחיית עודד נעמן ובו יעלה על המוקד דונאלד טראמפ שהפך תוך זמן קצר לאייקון של כבוד במטווח הסאטירי של קריקטוריסטים, אנימטורים ויוצרי הומור מאויר. איך מציירים את הג׳ינג׳י המפורסם בעולם ומה יש בו שהפך אותו לנשיא האמריקאי המשורבט ביותר?
  • מקדונלדס – תערוכת איגוד הקריקטוריסטים הישראלים על הדונלד טראמפ…
  • אירוע מוסיקלי מיוחד בפסטיבל יהיה: שנסונים שרים באהבה קונצרט מצויר לרגל ט"ו באב עם השחקן, זמר בני פורת והמתופף והאמן רמי שולר, בשילוב סרטי אנימציה שערך דודו שליטא וביצוע של שנסונים צרפתיים כמו: "אהבה בת 20", "תחת שמי פאריס", "עלי שלכת", "איש הגז", "שתי גיטרות", "הבורגנים" ואחרים.
  • מפגש מיוחד, תחת הכותרת מן ופיבן, יתקיים עם אמן החפצים חנוך פיבן בהנחייתו של פרופ׳ רפי מן. חנוך פיבן – אמן החפצים הבינלאומי שכבש את העולם בזכות סגנונו הייחודי, המאופיין ביצירת איורים באמצעות שלל חפצים, חומרים ומרכיבים מפתיעים, יגיע ל״אנימיקס״, לענות על שאלותיו של העיתונאי הותיק, פרופ׳ רפי מן (לשעבר איש מעריב וגל״צ) על עבודתו, סגנונו, הקריירה הבינלאומית, הסיפורים הקטנים מאחורי הפורטרטים הגדולים.

בתוכנית האנימציה בולט השנה חלקם של סרטים באורך מלא:

  • סוסי החלונות  /אן- מרי פלמינג /קנדה 2017 – סיפורה של רוזי מינג משוררת קנדית, בת לאם ממוצא סיני ואב איראני שנטש אותה בצעירותה.  רוזי מוזמנת לפסטיבל שירה בעיר שיראז באיראן ו ולראשונה בחייה היא בוחנת את זהותה. הסרט זכה כבר ב 8 פרסים ראשונים בפסטיבלים,  ונבחר  "אהוב הקהל" ברוב הפסטיבלים בהם הוצג.
  • זום/ פדרו מורלי /קנדה ברזיל / 2015 – על מערכת יחסים רב ממדית מתרחשת בין אמנית קומיקס אמה , סופרת- מישל  ובמאי סרטים- אדוארד שכל אחד  חי במציאות שונה אך מקיים קשר עם הדמויות האחרות. הסיפור  נע בין העולם הריאליסטי לבין עולם מקביל המתרחש בין ריבועי קומיקס מצויר, המאפשרים לצפות בכמה "פריימים" בו זמנית.
  • לואיז על החוף/ ז'אן פרנסואה לאגיוני / צרפת 2016 – ביום האחרון של חופשת הקיץ מגלה לואיז שהיא נותרה לבדה בעיירת הקיט בה היא גרה. לואיז -אישה מבוגרת ובודדה, חייבת לארגן לעצמה במהירות חיים חדשים בתנאים של עיירה נטושה ומנותקת לקראת החורף המתקרב. את החורף היא תעבור עם כלב זקן שגם הוא נשכח מאחור.
  • את'ל וארנסט/רוג'ר מיינווד/ בריטניה 2016 – ריימונד בריגס, מגדולי הסופרים והמאיירים הבריטיים, הקדיש רומן מצויר לזוג הוריו את'ל וארנסט. זוג בריטי רגיל לגמרי שחי בימים בלתי רגילים. עיקר חייהם- בין שתי מלחמות העולם עת האימפריה הבריטית מתחילה לאבד את כוחה וגדולתה, ושינויים חברתיים מתחילים  לכרסם במסורת המעמדות השמרנית בת מאות השנים.
  • הרומן המצויר הונפש בעדינות רבה ובנאמנות לעיצובי התקופה, אנשיה, הרחובות והאירועים הפוליטיים. סרט אנימציה שונה, כמעט דוקומנטארי לאלה שחשים געגוע ליופי התמים ההוא.

"אנימיקס" תל אביב – הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה ה – 17 בתאריכים 12-8 אוגוסט 2017. פרטים באתר אנימקס <<< באתר הסינמטק <<< ובטל': 03-6060800

בובות בצפון – הפסטיבל הדו-לשוני הראשון לתיאטרון בובות

בין התאריכים 20-21/8  ו 25-26/8  יתקיים  בתיאטרון חיפה ובתיאטרון זיקית בתפן פסטיבל "בובות בצפון" , הפסטיבל הדו -לשוני הראשון לתיאטרון בובות אותו מקיים תיאטרון זיקית בשיתוף תיאטרון חיפה. במסגרת הפסטיבל יועלו שלוש הצגות ילדים של תיאטרון זיקית, "קולות", "המתנה של סבא" ו"ארבע העונות וויואלדי אחד" בשתי השפות , עברית וערבית, על מנת ליצור חוויה תרבותית משותפת ומקום למפגש. כמו כן יתקיימו במסגרת הפסטיבל הפעלות הכוללות מופעי פנטומימה, משחקי מוסיקה, שעות סיפור בעברית וערבית ועוד.

ההצגות בפסטיבל מספקות לקהל הצעיר חוויה אחרת ומעשירה- ההצגות שמשלבות תיאטרון בובות, תיאטרון חפצים, צלליות, מגזרות נייר ועוד, ממעטות במלל ומעודדות שימוש בדמיון ופרשנות אישית. בנוסף מספקות ההצגות גם חוויה מוסיקלית שונה לילדים ומשלבות בתוכן מוסיקה קלאסית מערבית וערבית. בעוד ההצגה "ארבע העונות וויואלדי אחד" מנגישה את המוסיקה הקלאסית לילדים דוברי הערבית, ההצגה "קולות" מנגישה את המוסיקה הערבית לילדים דוברי העברית .

  • "ההצגה 'קולות' הוצגה לראשונה השנה במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ילדים בתיאטרון חיפה.", אומר פבלו אריאל, מנהלו האמנותי של הפסטיבל ומנהלו של תיאטרון זיקית, "ההצגה בשיתוף  תזמורת תרשיחא, חושפת את הילדים לכלי הנגינה הערבים המסורתיים השונים ומנגישה להם את המוסיקה הערבית. להפתעתנו חצי מהקהל היו משפחות יהודיות והדבר גרם לי להבין כי יש עניין רב וצורך בתיאטרון דו לשוני שידבר לקהלים ערביים ויהודים כאחד. תיאטרון כזה חושף את שני הקהלים לחוויה דו-תרבותית ודו לשונית, ועל ידי כך מחנך את דור העתיד לדו קיום תרבותי וחברתי, שהוא הבסיס לחיי שכנות שלווים".
  • ההצגה "ארבע העונות וויואלדי אחד" מבוססת על הטקסט שכתב אנטוניו ויוואלדי כפתיח ליצירה "ארבע העונות" והמוסיקה של יצירתו מלווה ומובילה את ההצגה ומכתיבה את הקצב של האירועים. ויוואלדי הקטן שומע מאבא את הסיפור על הנער פדרולינו, רועה הצאן. קורותיו של הנער שזורים בחילופי עונות השנה ומחזוריות הטבע המלווה את התבגרותו. חדרו של ויואלדי הילד הופך לזירת ההתרחשויות של הסיפור, בדמיונו,  הרהיטים משתנים והופכים את צורתם בהתאם לכל עונה, באופן מפתיע והומוריסטי מול עיני הצופים. כל פריט על הבמה מקבל בהצגה חיים משלו, מספר סיפור וסוחף את הילדים למסע מרגש בארץ הדמיונות והפנטזיות – בו הכל יכול לקרות.  ההצגה משלבת טכניקות של תאטרון בובות בשילוב עם שחקנים, תאטרון צלליות ועוד.
  • ההצגה "המתנה של סבא" הינה הצגה ללא מילים המשלבת שחקנים, בובות וצלליות ומלווה במוסיקה מקורית . העלילה מספרת על לילה אחד שבו אמא של גולי נוסעת וסבא מגיע לשמור על גולי. אבל סבא לא שומע טוב ובקושי מדבר. גולי מודאג מאוד ולא מרוצה כל כך מהסידור, עד שסבא מביא לו מתנה מיוחדת מאוד, שמציתה את עולם הדמיון של גולי ומעוררות בו את הרצון לשחק. לאורך הלילה פינות חדרו של גולי הופכות למחוזות דמיון מפתיעים והשניים, סב ונכדו, יוצאים יחד למסע קסום ולא נודע דרכו נרקם ביניהם קשר מיוחד.

תיאטרון זיקית הינו תיאטרון רב-תחומי של אנשי תיאטרון מהגליל, יהודים וערבים, הפועל מתפן שבגליל ומופיע ברחבי הארץ והעולם. הרב-תחומיות מתבטאת במיעוט מלל ושימוש בשפה חזותית  אוניברסלית; תיאטרון בובות, תיאטרון חפצים, תנועה ומחול, צלליות, מגזרות נייר, מוסיקה, תאורה ועוד. כל אלה מאפשרים לדוברי שפות שונות ליהנות מההצגה באותה מידה. התיאטרון מפיק הופעות למבוגרים ולילדים, ומידי שנה יוצא לסיבובי הופעות בחו"ל בפסטיבלים ובאירועי תיאטרון וזכה בפרסים רבים בארץ ובעולם. בית זיקית שוכן בתפן שבגליל המערבי, וכולל בין השאר אולמות להצגות, סדנאות עבודה לבובות ותפאורה.

הפסטיבל הבינלאומי ה- 20 למוסיקה קאמרית ירושלים 31 באוגוסט ועד 9 בספטמבר

חגיגת מוסיקה גדולה מצפה לנו השנה בפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית ירושלים. בשנתו ה- 20 של הפסטיבל יגיעו לחגוג עם הקהל הרב עשרות אמנים בארבע עשר קונצרטים מלהיבים שיתקיימו על פני עשרה ימים באולם שהפך כבר שם נרדף לפסטיבל, אולם ימק"א בירושלים. השנה החליטו אלנה בשקירובה המנהלת האמנותית של הפסטיבל בסיועה של חנה מנש המנהלת והמפיקה, ליצור פסטיבל מעניין ועשיר שיהיה כולו מחוה ליצירות השונות והבולטות שנוגנו במהלך 19 השנים של הפסטיבל,  ואחד הקונצרטים ישחזר במלואו (כמעט) את כל אותן ישירות שנוגנו בפסטיבל  הראשון.

14 קונצרטים במשך 10 ימים, ומוסיקאים רבים (הספירה היא בזכר אבל כמובן שבין הנגנים נשים וגברים): שלושה זמרים, עשרה פסנתרנים, שבעה עשר כנרים, שבעה נגני ויולה, שמונה  צ'לנים, שני אבובנים, שלושה חלילנים, שלושה קלרניתנים, שני נגני בסון ,שני נגני קרן, שלושה נגני קונטרבס, נבלאית, מנצח ושחקנית אחת. 63 נגנים סך הכל יבצעו 66 יצירות שונות, ביניהן בכורה עולמית ישראלית אחת ליצירה של המלחין עמרי אברם, ובכורה ישראלית ליצירה של המלחין הגרמני סבן אינגו קוך.

כבכל שנה מזמין הפסטיבל יצירה מאת מלחין ישראלי המבוצעת בבכורה עולמית. השנה הבחירה היא במלחין עמרי אברם. אברם מקושר לפסטיבל שנים רבות. את דרכו החל בפסטיבל במכירת כרטיסים, הפך לעוזר הפקה וספרן. תפקיד אותו הוא ממלא בהצלחה רבה שנים רבות ואותו יעשה גם השנה. אברם לומד הלחנה בבאזל ויצירתו חמישייה לכלי נשיפה תבוצע על ידי חמישיית תל אביב ותהיה היצירה הראשונה שתפתח את הפסטיבל. היצירה תנוגן גם בפסטיבל למוסיקה קאמרית ירושלים המתקיים בברלין.

יצירה נוספת שתנוגן בבכורה ישראלית היא יצירתו של סבן אינגו קוך, היצירה נוגנה בבכורה עולמית בפסטיבל בברלין, חמישיית קלרינט, שנכתבה בהשראת שיר של יהודה עמיחי. שירלי בריל היא נגנית  הקלרינט שמובילה את החמישייה אחרי שניגנה אותה כבר בברלין .על היצירה ינצח דור מגן.

כל הקונצרטים מתקיימים באולם הקונצרטים ימק"א, רחוב המלך דוד 26 ירושלים. פרטים באתר <<< ובטל': 02-6250444

קולנוע וטלויזיה

40 שנה לסרטי נחשון

קולז' סרטי נחשון 40 שנה

במהלך חודש יולי יקרין סינמטק תל אביב 13 סרטים שהופצו או הופקו במהלך השנים על ידי חברת סרטי נחשון. סרטים שיציגו את הקו האמנותי המיוחד של החברה המשפחתית הזו המציינת ארבעים שנה לפעילותה ושלושים שנה לחיבור עם סינמטק תל אביב. מבין הסרטים שנים הם בהקרנת טרום בכורה – "פרנץ" סרטו המופלא של פרנסואה אוזון שיופץ במהלך חודש אוגוסט.

בצד הפקת סרטים כמו "בלוז לחופש הגדול", "מאחורי הסורגים", "זעם ותהילה" הקדישו נצחונה ואפרים גלעד, מייסדי סרטי נחשון, את מרצם להביא למסכי הקולנוע תוצרת קולנועית משובחת: סרטים פורצי דרך כמו "יול" הטורקי, "מסיבת נישואין" של אנג לי, "ילד הגגות" ו"שתיקות הארמון" (הסרטים הראשונים מארצות ערב שהופצו בישראל) וסרטיו הבולטים של לארס פון טְרִיר: "לשבור את  הגלים" ו"רוקדת בחשיכה", ו"האידיוטים".

סרטי נחשון מאמינים ברצונם של הצופים לחוות חוויות קולנועיות אחרות וכך הפכו להצלחות גדולות סדרות טלוויזיה כמו "קסם הנעורים" האיטלקי, "היימט" ו"דור מלחמה" הגרמניים, להיטים כמו "מחוברים לחיים" ו"זרים מושלמים" ו"הזייפנים" זוכה האוסקר, ולצדם סרטים דוקומנטריים כמו "האמנות בזבל" ו"פני האנושות". נצחונה ואפרים ממשיכים את המסע הקולנועי שלהם ומחפשים בקדחתנות רבה גם היום, סרטים מיוחדים, מעניינים המביאים צבעים, תרבויות, ומאמינים גם ביכולתו של הקולנוע לחנך ולגרום לנו לחשוב מעבר לחוויה הקולנועית.

סרטי נחשון היא בוטיק עילית לקולנוע וגם היום, 40 שנה לאחר הקמתה, ממשיכה החברה המשפחתית להביא לקהל הישראלי קולנוע איכותי, מאתגר ואחר, משלל ארצות ושפות. נצחונה ואפרים גלעד הורישו את אהבת הקולנוע גם לילדיהם ששנים מהם רונית גלעד-הרמן וד"ר גיל גלעד ממשיכים את דרכם ופועלים בנתיב המרתק שהתוו הוריהם.

מזה למעלה משלושים שנה סינמטק תל אביב גאה להיות הבית של סרטי נחשון. במסגרת המחווה יוצגו כאמור 13 סרטים בהם "מאחורי הסורגים" של אורי ברבש, הסרט אותו הפיקו וכן "יול" הטורקי, "לשבור את הגלים" של לארס פון טְרִיר, "קיסר חייב למות" של האחים טביאני, "האמנות בזבל" של לוסי ווקר, "מה שעובד" של וודי אלן, "כרס של ארכיטקט" של פיטר גרינווי, "דינר רש" של בוב ג'ראלדי וסדרת הטלוויזיה האיטלקית "קסם נעורים". יוקרנו גם ההצלחות הקופתיות הגדולות של סרטי נחשון "מחוברים לחיים" של נקש וטולדנו ו"זרים מושלמים" של פאולו ג'נובזה, וכאמור שני סרטים בהקרנת טרום בכורה לקראת יציאתם לאקרנים "המטפלת" של יאנוש אדלני שיגיע להקרנה, וסרטו החדש של פרנסואה אוזון "פרנץ". רשימת הסרטים במסגרת חגיגות 40 שנה לסרטי נחשון:

  • כרס של ארכיטקט (בריטניה 1987)   BELLY OF AN ARCHITECT
  • יול (טורקיה/ שוויץ/ צרפת 1982)    YOL
  • מחוברים לחיים (צרפת 2011)       INTOUCHABLES
  • מאחורי הסורגים (ישראל 1984)
  • זרים מושלמים (איטליה 2016)   PERFECT STRANGERS
  • פרנץ (גרמניה/צרפת 2016)   FRANTZ

הכניסה למנויי הסינמטק חינם

קיץ של קולנוע ישראלי בצרפתית עד 30 באוגוסט 2017

לראשונה בישראל 32 הקרנות מיוחדות בחודשי הקיץ של הלהיטים הגדולים של הקולנוע הישראלי – ובתרגום לצרפתית. קרן הקולנוע הישראלי, המכון הצרפתי בישראל וסינמטק תל אביב מציגים לראשונה – קיץ חם של להיטי הקולנוע הישראלי בצרפתית – חוויה לדוברי צרפתית, אטרקציה מיוחדת לתושבי ישראל או תיירים, וכל אוהבי הקולנוע הישראלי והשפה הצרפתית.   במהלך הקיץ, בימי ראשון ורביעי בשעות 17:00 ו-19:30 בסינמטק תל אביב יוקרנו סרטים ישראליים לכל המשפחה המלווים בכתוביות בצרפתית ויאפשרו לדוברי צרפתית ועברית לקחת חלק בחוויה הישראלית ולראות מקרוב את מרקם החיים בארץ דרך עיניו של הקולנוע הישראלי המצליח.

הסרטים שיוקרנו יצאו לא מכבר לאקרנים. הסרטים זכו בפרסים יוקרתיים בארץ וברחבי העולם:

"אבוללה" סרטו של יונתן גבע (2015) לקהל הצעיר, "לב שקט מאוד" סרטו של איתן ענר (2016), "נמל בית" סרטו של ארז תדמור (2016), "לא פה, לא שם", סרטה של מייסלון חמוד (2016), "אבינו" סרטו של מני יעיש (2015), "עניינים אישיים" סרטה של מהא חאג' (2016), "לעבור את הקיר" סרטה של רמה בורשטיין (2016), "אפס ביחסי אנוש" סרטה של טליה לביא (2014).

בשפה הקולנועית הייחודית לכל אחד מהם, הסרטים מספרים סיפורים על עבודה, זוגיות, משפחה, ילדות דת וצבא, חושפים שורה של מצבים קומיים, דרמטיים ואפילו פואטיים המהווים מפתחות להבנת החברה הישראלית על עושרה ומורכבותה.

"קיץ של קולנוע ישראלי בצרפתית" הוא פסטיבל ביוזמתם של קרן הקולנוע הישראלי ושל המכון הצרפתי בישראל, בשיתוף עם סינמטק תל אביב ועיריית תל אביב-יפו ובתמיכתם של המותג הצרפתי CATIMINI, ו- happyintlv.net – HAPPY IN TEL AVIV.   רשימת הסרטים:

  • "אבוללה" סרטו של יונתן גבע (2015)

  • "לב שקט מאוד" סרטו של איתן ענר (2016)
  • "נמל בית" סרטו של ארז תדמור (2016)
  • "לא פה, לא שם" סרטה של מייסלון חמוד (2016)

https://www.youtube.com/watch?v=fPiVZj8Mm7o&feature=youtu.be

  • "אבינו" סרטו של מני יעיש (2015)
  • "עניינים אישיים" סרטה של מהא חאג' (2016)
  • "לעבור את הקיר" סרטה של רמה בורשטיין (2016)
  • "אפס ביחסי אנוש" סרטה של טליה לביא (2014)

קיץ של קולנוע ישראלי בצרפתית 2 ביולי – 30 באוגוסט 2017 סינמטק תל אביב, שפרינצק 2, תל אביב, אולם 4. סרטים בשפה מקורית עם כתוביות בצרפתית. להזמנות באתר <<<   או באתר <<< בטל': 03-6060800 שלוחה 1       happyintlv.net    cinema.co.il

דובר קוסאשווילי עם זוג יונים

פנטזיה מינית יוצאת משליטה וחושפת מארג של סודות, שקרים ודחפים נסתרים. כשהאישה בוחרת בחופש היצרי ומעדיפה אותו על הנאמנות והזוגיות, נשברים חוקי המשחק ובן זוגה חווה את מחירה האמיתי של הבגידה. האם יעמוד השלד הישן של האהבה והחברות ברוחות התשוקה הסוערות? על תשוקות יוקדות וזוגיות נשחקת, על סקס ושליטה ועל חופש הבחירה. חילופי זהויות במהלך הסרט הן מהותיות מאד להתפתחות העלילה. בלי ספוילרים.

בימוי ותסריט – דובר קוסאשווילי

מפיקים – מרק רוזנבאום, מיכאל רוזנבאום, יונתן רוזנבאום – טרנספקס הפקות

צילום – אסף סודרי

עריכה – דובר קוסאשווילי, מרק רוזנבאום

עיצוב פס קול – תומר אליאב

עיצוב אמנותי – יואל הרצברג

מוסיקה – יוסף ברדנשווילי

שחקנים – טל טלמון (תמרה), אסף גולדשטיין (אלון), אבי אזולאי (שגב), רוני דותן (מירב)

ישראל 2017

75 דקות

הופק בתמיכת – קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות – פרוייקט קולנוע, משרד התרבות והספורט – מינהל התרבות, המועצה הישראלית לקולנוע

הפצה – טרנספקס הפקות

דבר הבמאי והתסריטאי – דובר קוסאשווילי: "בסוף שבוע בבילוי עם אשתי וילדי בבית מלון שם התארחנו במסגרת פסטיבל ירושלים, ירדנו לאכול ארוחת בוקר. אשתי בטעות השאירה את הטלפון שלה מולי, וניגשה להביא אוכל לילדות. באותו הרגע נכנס לטלפון שלה סמס. שבת בבוקר, הייתי בטוח שאימא שלה או אחותה מחפשות אותה. הצצתי ונפגעתי. זה היה סמס חושני מגבר זר שאת שמו לא הכרתי. הרגשתי דקירה בלב. קמתי ועזבתי את בית המלון, וכשחזרתי התברר לי שנעדרתי במשך ארבע שעות וזה בלי שהרגשתי איך הזמן חולף. לא רציתי להישאר במלון, רציתי מייד לחזור הביתה. למרות שבאותו הערב הייתה מתוכננת ההקרנה של הסרט שלי "התגנבות יחידים". אשתי העמידה פנים שהיא לא מבינה מה נכנס בי. לאן נעלמתי ומה פתאום לחזור הביתה לפני הקרנת הסרט. כשהוכחתי אותה על בגידתה היא גיחכה. כשכעסתי ואיבדתי שליטה, היא גילתה לי שזה סמס מפוברק שנשלח אליה דרך אפליקציה שמאפשרת לה לשלוח סמס לעצמה. ככה זה כשאתה חי עם אשת הייטק. שאלתי אותה למה היא מעוללת לי דבר כל כך מכוער? למה זה מגיע לי? היא ענתה לי שהיא רצתה שאני ארגיש את מה שהיא מרגישה בתקופה האחרונה. התברר לי שהיא חשדה בי על לא עוול בכפי, ההדורים יושרו והגענו מאושרים ונרגשים להקרנת הסרט. על סמך מה שהגשתי באותו הרגע החלטתי לכתוב את הסרט "זוג יונים". ניסיתי להבין באמצעות הסרט למה הפגיעה באמון בחיי נישואין היא כל כך קטלנית ועמוקה.

השאלה המרכזית בסרט היא: מה אישה יכולה לעשות כשהיא מגלה שבעלה בוגד בה? האישה יכולה להשיב לו כגמולו, להפוך למרשעת ולבגוד בו בחזרה. היא יכולה לעזוב אותו ולחיות ללא אהבה. היא גם יכולה לבלוע את העלבון ולהכיר בעובדה שהוא זקוק לה יותר מאי פעם. מוסד הנישואין אמור להחזיר לנו את תחושת האמון בחיים, אותה תחושה שאיבדנו ברגע שהבנו שהמוות הוא בלתי נמנע. החיים כואבים ומדכאים, אך זה לא נותן לנו את הזכות להכאיב ולדכא בחזרה. רק אהבה נותנת לנו את הכוח לשמור על צלם האנוש ולעמוד מול פחד המוות.

בחרתי למקם את הסרט הרחק מחיים יום יומיים, ובניתי אותו כמבוך עלילתי מסועף המקשה על מעורבות רגשית פעילה ונקיטת עמדה ברורה כלפי הדמויות. המשחק נראה הומוגני ואחיד כאילו שהדמויות בסרט כולן מרוחקות מהמצב בו הן נמצאות. לא ממש ברור לצופה מי בוגד במי. הדימויים ההיפר ראליסטים והדיאלוגים המלאכותיים יוצרים תחושת מציאות מדומה. הסרט נשמר מהשתלשלות אירועים קונבנציונלית ולא מספק הנמקה פסיכולוגית למעשיהם ותחושותיהם של הדמויות. מה שסקרן אותי בהבעה קולנועית שכזו הוא שהיא מעלה תהיות לא רק לגבי אופן האינטראקציה המינית בין בני האדם אלא גם לגבי האינטראקציה בין בני האדם למצב העגום בעולם המשרה עליהם חוסר בטחון. ולאינטראקציה בין אמנות הפיתוי של הקולנוע לבין משמעות האהבה בין בני הזוג.

העירום בסרט מותח את קצה גבול המיניות המוכרת בקולנוע. לכן כבר בנקודת הפתיחה של הסרט כשהצופה עדין מכרסם את הפופקורן אני מגיש לו מנה גדושה של סקס כדי שיוכל משם והלאה להתפנות למהות שבנבכי מערכות היחסים בחיי נישואין".

דובר קוסאשוולי נולד בשנת 1966 בגיאורגיה – ברית המועצות לשעבר. הוא עלה לישראל בשנת 1972. למד פילוסופיה וקולנוע באוניברסיטת תל אביב ועשה את סרטו הקצר "עם חוקים"  אשר זכה בפרס ראשון במסגרת Cinefundation   בפסטיבל קאן 1999. בשנת 2001 כתב וביים את סרטו העלילתי הראשון "חתונה מאוחרת"  אשר נבחר להציג ב Un Certain Regard במסגרת הרשמית של פסטיבל קאן באותה השנה. הסרט "חתונה מאוחרת" זכה בעשרה פרסי אופיר בהם פרס השחקנית, פרס השחקן, פרס הבמאי ופרס הסרט הטוב ביותר.
בשנת 2003 כתב וביים את" מתנה משמים". בשנת 2008 ביים את "דו קרב" על פי צ'כוב בהפקת דונאלד רוזנפלד – ארה"ב.  בשנת 2010 ביים את סרטו "התגנבות יחידים" ע"פ ספרו של יהושע קנז ובכתיבתם של ראובן הקר ודובר קוסאשווילי. בשנת 2011 כתב וביים את סרטו "רווקה פלוס".

דבר השחקנית – טל טלמון: "כן אני ערומה כמעט כל הסרט (גם אסף גולדשטיין) וכן זה אולי הסרט הישראלי הנועז ביותר אי פעם, אבל 'זוג יונים' היא דרמה מורכבת של במאי גדול, שעוסקת בבעיה שכמעט שאין זוגיות שלא מתמודדת איתה: שחיקה בתשוקה המינית לבן הזוג המאוד אהוב שלך, משיכה מינית לגברים אחרים או נשים אחרות והיכולת או חוסר היכולת של זוגיות של שני אוהבים לשרוד ולהתמודד עם זה.

תמרה בעיני היא אישה מאוד חזקה ועצמאית, שלא מוכנה להיות האישה הקטנה, הנכנעת, הדחויה והסובלת ועושה שימוש לפעמים בוטה ולפעמים מניפולטיבי במיניותה ובגופה כאמצעי של כוח ושליטה במאבק על מה שחשוב לה באמת.

לי בחיי האישיים לא היה מספיק כח בשביל לעשות את מה שהיא עושה, הגברים בחיי, החברה שסובבת אותי (גם בהתייחסות לתפקידי בסרט) ניסתה למלכד אותי במשבצת של  הקטנה החלשה, הקורבן ואני לא. לאנשים וגם לנשים קשה לקבל אישה חזקה והם ספקנים לגבי יכולתה של אישה עצמאית להחליט בעצמה על עצמה.

מקצועית ולאחר שרוב תפקידי המשחק שעשיתי בחיי היו סדרות טלוויזיה, תפקיד דרמטי אמיתי בסרט הייתה שאיפתי הגדולה והשתמשתי בדובר כדי להגיע אליה. אם זה לא היה במאי כמו דובר, לא הייתי מסוגלת לעשות כזה תפקיד בחיים.

העירום וסצנות הסקס בסרט הם עניינה של הדרמה הזאת. לא רק שהסכמתי לעירום, רציתי לעשות אותו. רציתי לעשות אותו קודם כל כי רציתי לעשות את הדמות בתסריט ופועלה בצורה האמיתית ביותר וגם אני לא מבינה את העניין שעושים מזה בשנת 2017 כשבכל סדרת כבלים אמריקאית הולכים ונחצים כל שנה גבולות הסקס והעירום.

הייתי ילדה חולת אסטמה ומנופחת בסטרואידים, ברווזון מכוער שאף אחד לא הסתכל עליה ולעשות תפקיד בערום מלא הוא תפקיד שאני שלמה אתו וגאה בו".

טל טלמון–בוגרת בית הספר למשחק של לי שטרסברג בלוס אנג'לס. הופיעה בטלוויזיה ב"דני הוליווד", "נשות הטייסים", "מסכים","חצויה", "סימני שאלה", "מחוברים+" ובקרוב ב"הארמון"סדרה לרשת על סיפורו של גואל רצון. כמו כן הופיעה בהצגה "קצין חרם ראשי". "זוג יונים" הוא תפקידה הראשי הראשון בקולנוע.

דבר השחקן – אסף גולדשטיין: " 'זוג יונים' הבאמת יש דבר כזה בעולם? (למעט היונה עצמה) אני אישית שייך לדור הישן הדור שמאמין באהבה, במונוגמיות, אז האם אני דומה לאלון (הדמות בסרט) נראה לי שפחות אבל לכולנו יש סודות אפלים. לכולנו, גם אלה שיגידו לא. המפגש עם אלון החל כשהודיעו לי שהתקבלתי לסרט. התחלתי לקרוא את התסריט שוב ושוב, ואני מודה שרק אחרי כמה פעמים התחלתי להבין את המורכבות של האיש. המלחמה האישית, הנפשית והיום יומית שמתחוללת אצלו. אני חושב שהרבה אנשים לא יודו בזה אבל כל מי שנמצא בזוגיות מעל 10 שנים חווה את זה. ושואל שאלות קיומיות. האם זה מה שיועד לי בחיים האלה. רק בן אדם אחד? האם בן אדם יכול לאהוב רק אדם אחד בזמן אחד? מי קבע שאי אפשר לאהוב שני אנשים בו זמנית. מי קבע שמונוגמיות זה הדבר הנכון? הרי כולנו נאמר שהאדם מכתיב לסביבה את הנורמה והאדם הוא השולט. האם זה נכון בפועל? לא ממש. בסופו של דבר הסביבה מכתיבה לנו איך להתנהג, מה לומר, מתי לומר, מה נכון ומה לא נכון. אז מי שולט הסביבה או האדם?

כשניגשתי לאלון דבר ראשון ניסיתי להבין מה אני כאסף יכול להביא מעצמי אל הדמות (למעט המבנה החיצוני שלי שנקבע ע"י הבמאי) ניסיתי לחפש בבאגאג' הרגשות שלי מה יכול להתאים לו, איזה קווים יכולים להיות דומים. מהר מאוד הבנתי שאני לא בטוח שיש לי. במהלך החזרות, שנערכו 4 חודשים, התחלתי לחפור יותר ויותר (בעזרת הבמאי האגדי דובר קוסאשווילי והפרטנרית למסך טל טלמון). בהתחלה חשבתי שאלון הוא איש נבזי שאכפת לו רק מעצמו. שלאלון אין רגשות, שהוא גבר טיפוסי שעושה מה שבזין שלו ביחד עם הזין שלו. לזה לא ממש התחברתי וגם לא הסכמתי- אין אדם בלי רגשות. אדם לא עושה משהו בלי סיבה סתם כי בא לו. הרי אני אישית בזוגיות כבר 7 שנים, אני מבין את המורכבות של העניין את היתרונות ואת החסרונות ובכלל מה שאני מכיר מהבית זה אבא ואימא נשואים כבר 40 שנה וחיים כמו זוג יונים, אהבה בשמיים, אני רק שומע את אבא שלי אומר כמה הוא אוהב את אימא שלי. אז איך לעזאזל מחפשים משהו לא מוכר. החלטתי לחפור עוד והבנתי שאלון הוא אחד האנשים הכי רגישים שקיימים. הבן אדם עבר כל כך הרבה בזוגיות הזו שהוא כבר הפך אפאטי לכל העניין עד התחבולה של אשתו. כשהתחבולה מתגלה לו הרגשות צפים. מה שנקרא עד שאתה לא מאבד משהו אתה לא מעריך אותו. לזה מאוד התחברתי. למעשה על הסט עצמו הרגשתי טעון בהמון רגעים שכל שהיה צריך לעשות זה לצעוק אקשן והכל יקרה. מה גם שהגענו לסט מאוד מוכנים מבחינת התהליך של הדמויות והנפש שלהם.

המפגש עם העירום- מה זה עירום? כולם נלחצים מעירום. החכמים מבינינו שיבינו את גודל החשיפה הפנימית של הדמויות ביחד אתנו, השחקנים, יקבלו חוויה מעצימה של זוג ,שמוכן ללכת עד הסוף בשביל לנסות ולגשר על בקע גדול ביחסים.

אסף גולדשטיין בוגר ה-London Studio Centre Speech & Drama  וזוכה מלגת Pierre Flint –Shipman  לשחקן מבטיח. סיים את לימודיו במשך שלוש שנים בהצטיינות. בשנים 2004-2005 שיחק ב"הבימה" בהצגה "מרי- לו". ב2005- 2016 שיחק בתיאטרון הקאמרי בהצגות "שירת הקאמרי", "האב", "המלט", "המלך ליר", "עוץ לי גוץ לי", "ינטל", "זהר", "בעל למופת", "קזבלן", "הפושעים החדשים", "גטו", "גורודיש". כעת מגלם את דמותו של דיאגו ריברה בהצגה החדשה "פרידה" שמביאה את הסיפור של פרידה קאלו- בתאטרון הבימה. "זוג יונים"- הוא תפקידו הראשי הראשון של אסף בקולנוע הישראלי.

אליבי.קום  Alibi.com סרטו של פיליפ לאשו Phillippe Lacheau

מי היה מאמין שרבים ישלמו במיטב כספם כדי שימציאו אליבי לחיים הסודיים שהם מנהלים במקביל. בדרכו להצלחה הגדולה, גרג פוגש את פלו, נערת חלומותיו. כדי לייצר אליבי להיעדרויותיו התכופות, הוא מציג עצמו בפניה כאיש צוות אויר. על אף שפלו שונאת שקרנים, גרג בוחר להמשיך במשחק, אך העניינים מסתבכים כשמסתבר לו שהחותן המיועד שלו הוא מהלקוחות הקבועים של Alibi.com.גרג מוסיף שקר על שקר, עד שהכל מתפוצץ וכולם מוצאים עצמם באותו מלון בריוויירה הצרפתית.
האם גרג יצליח לעמוד בפני התסבוכת המשפחתית של אהובתו, האם יצליח שלא לחשוף את הסטרט-אפ שלו ולמנוע סקנדל ואסון כללי?

במאי: פיליפ לאשו Philippe Lacheau. שחקנים: גרג: פיליפ לאשו Philippe Lacheau, פלו: אלודי פונטן Élodie Fontan, אוגוסטין: ז'וליאן ארוטי Julien Arruti, מהדי: טארק בודלי Tarek Boudali

87 דקות, צרפתית 2017, תרגום לעברית ולאנגלית. החל מ – 10 לאוגוסט בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. הפצה בישראל סרטי נחשון.

דנקרק Dunkrik

מאי 1940. גרמניה הנאצית שועטת על פני אירופה ומאיימת לחנוק את צרפת. חיל משלוח בריטי שנועד למנוע את נפילתה של צרפת כולה בידי הגרמנים נלכד ליד עיריית החוף דנקרק. הבריטים מוקפים בידי כח גרמני שמגיע מהצפון . על סף נפילה לידי האויב, בא הפינוי הדרמטי, אחד האירועים המוכרים ביותר בתולדות מלחמת העולם השנייה: כ-300,000 חיילים בריטים חוצים במשך שבוע את התעלה חזרה לאנגליה. על חוף ניטש קרב נואש. חרף מספרם המועט ונחיתות נשקם עומדים גברים צעירים ואמיצים מול הטנקים הגרמניים ובהחלטיות עיקשת ותוך גילויי גבורה עילאיים מחפים על המתפנים.

הסרט מגולל את סיפור חילוץ הכוחות הבריטיים במהלך הקרב של גרמניה על בריטניה, ומתאר את הנס של מאי 1940- "נס דנקרק", במהלכו הצליחו להינצל מידי הנאצים מאות אלפי חיילים בריטיים ובכך הבטיחו את המשך העמידה הבריטית מול הגרמנים.

הבמאי עטור הפרסים , כריסטופר נולאן שב לשתף פעולה עם המלחין האנס זימר והצלם הויט ואן הויטמה בסרטו החדש – עיבוד קולנועי למבצע הפינוי הדרמטי של הכוחות הבריטיים במהלך מלחמת העולם השנייה

הסרט צולם במצלמות 65 מ"מ ולראשונה בוצע שימוש במצלמת IMAX לצילום ידני. בבתי הקולנוע החל מה- 20.07.17 ובהפצת גלובוס מקס.

שחקנים: הארי סטילס ("וואן דיירקשיין"), טום הארדי ("ההתחלה", "טאבו", "מקס הזועם" ) , מארק ריילנס ( "גשר המרגלים"), קנת' בראנה ("מהומה רבה על לא דבר", "המלט", "סינדרלה") , קיליאן מרפי( "באטמן מתחיל"). בימוי הפקה ותסריט: כריסטופר נולאן ("התחלה", "בין כוכבים" וטרילוגיית "האביר האפל"). מוסיקה: זוכה פרס האוסקר , הגראמי וגלובוס הזהב – האנס זימר. אורך הסרט: 107 דקות.

"שלג צח" Snowfall עם אלון אבוטבול

שלג צח היא דרמת פשע חדשה ומדוברת מבית FX ("האמריקנים", "טאבו", "אטלנטה", "אויבות"), שיצר ג'ון סינגלטון ("החבר'ה מהשכונה") המתרחשת בלוס אנג'לס בשנת 1983 ובמרכזה תחילתה של מגפת הקוקאין והקראק וההשפעה המהותית והקיצונית שהיתה לה על התרבות שאנו מכירים היום. הסדרה משרטטת את הדרך שבה הקראק זלג לתוך השכונות החלשות וכיצד הממשלה העלימה עין או עודדה את הסחר בשל אינטרסים גדולים יותר, ובכך יצרה את המגפה הנוראית ביותר שהיא מתמודדת איתה כיום. העלילה סובבת סביב מספר דמויות במסלול התנגשות אלים, ומספר עלילות מקבילות. ביניהן: פרנקלין סיינט (דמסאן אידריס), יזם-רחוב ונער צעיר שמנסה לשפר את חייו, בעודו חי עם אמו הקפדנית (מייקל הייט "הסמויה", "ריי דונובן") וסוחר בגראס עבור דודו ג'רום (אמין ג'וזף). החברות שלו עם נער עשיר לבן תוביל אותו למקומות שלא חלם עליהם.  גוסטבו זפאטה (סרג'יו פריס-מנצ'טה) מתאבק מקסיקני הלכוד במאבק כוחות בתוך משפחת פשע ובהשפעת זוג המפעיל אותו, טדי מקדונלד (קרטר הדסון) סוכן CIA  המנסה להשאיר מאחור את עברו האפל, אך בעקבות תקרית הקשורה בסוכן אחר, מוצא את עצמו עובד מול מורד ניקראגווי ומבריח קוקאין (חואן חבייר קרדנס השרמנטי) הקשור לארגון הקונטראס שפעל בניקרגואה, ולוסיה וילנואבה (אמילי ריוס, אנדראה ב"שובר שורות") בתו של ברון סמים מקסיקני, המנסה להכנס לעסקי הקרטל.

https://www.youtube.com/watch?v=wyw3dsUIMHk

נקודה ישראלית חשובה ובולטת בדמותו של אבי דרקסלר (אלון אבוטבול, שלחלוטין גונב את ההצגה ונמנה על הקאסט הקבוע של הסדרה) סוחר סמים ישראלי ולא צפוי ("הישראלי המשוגע" כמו שהוא מכונה לאורך הסדרה), חובב נשק וסיכונים, המוקף בחבורת מאבטחים ישראלים ופועל בעמק סאן-פרננדו כמפיץ קוקאין. מפגש מקרי עם פרנקלין (המגיע אליו להשיג חומר עבור חבריו העשירים, שמפחדים לגשת לישראלי "המשוגע") משכנע אותו לתת הזדמנות לצעיר השחור וחסר הניסיון והוא מסכים להלוות לו "בסיטונאות" בתמורה לרווח מהיר אותו פרנקלין יצטרך להחזיר תוך 48 שעות…

בוושינגטון פוסט כינו את הסדרה "מדוייקת ומאיימת. למרות שהיא עוסקת במשבר מדכא (ואלים) בחברה האמריקאית, היא צפיית חובה לכל אחד השנה"

תום יער עושה את שביל ישראל

תום יער יוצאת לעשות את שביל ישראל, זה לפחות מה שהבמאי שלה רוצה, אבל אותה זה לא ממש מעניין…. היא פוגשת טיפוסים מאוד מעניינים על השביל אבל לא באמת מתאים לה לישון בשטח, להתחבר אל הטבע ולהתעמק במה שהאורחים רוצים לספר לה. התוצאה: דוקו-ריאליטי קורע ברוח השטותית והאנרכיסטית כמו שרק תום יער יודעת (ותוך כדי שיחות טלפון עם אבא שלה ובעלה האהובים שהשאירה מאחור), אך עם זאת מרגש ומעשיר.
מדן ועד אילת, היא פוגשת בדרכה טיפוסים מוזרים –  היפים רוחניים, זמרים נודדים, עולי רגל נוצרים, משחזרי היסטוריה מוטרפים, טיילים מדופלמים, ורבים אחרים. היא תישן במיטות גחלים, תתקלח במעיינות, תשתה מים מוטמנים ואולי אחרי כל אלו תצליח להסיר את הציניות ולהתרגש מנופיה של ארץ הקודש. בין שביל להר מגיחות דמויות מוגזמות אותן היא מגלמת, שמגיבות באופן אסוציאטיבי לנושא הפרק: ירין ז'אק צלם הטבע האוחצ'ה, עדינה המתלהבת בעלת הצימרים, אסי אלפא הבוטנאית הערסית, לידיה שגיא-ברדק כוהנת און ויועצת פוריות, אוריאל הילד שגדל עם זאבים ועוד.

בפרקים, המסודרים בסדר גיאוגרפי מדן ועד אילת, ישולבו קטעי סטנד אפ של תום בנושא הפרק. תום יער הפכה כבר למותג שמתחבר עם הומור שלא עושה חשבון אבל מצד שני כבשה כבר את הפריים טיים . ("ארץ נהדרת", "היום בלילה עם גורי אלפי") .
יוצרים: תום יער, דניאל אדר, נטע שושני. מפיקים: אבירם בוכריס, לי ירדני בוכריס. חברת הפקה: מאי טי וי תקשורת בע"מ. מפיקה ראשית: עידית קליגר. תסריטאים: תום יער, משה רוזנטל, עידן חגואל, עידו אדלר קציר, דרור אלעל, עומרי לרון. במאי: דניאל אדר.

הפרה ז'קלין La Vache סרטו של מוחמד חמידי Mohamed Hamidi

פתח הוא איכר אלג'יראי פשוט המגדל באהבה רבה את פרתו ז'קלין. פתח חולם לקחת את ז'קלין יום אחד לתערוכה חקלאית בפריז. כשהוא מקבל סוף סוף את ההזמנה הנכספת, להפתעתם הרבה של כל יושבי הכפר, פתח עוזב אותו בפעם הראשונה בחייו, נוסע במעבורת למרסיי ומחליט להגיע לתערוכה בפריז ברגל יחד עם ז'קלין. מפגשים משעשעים והפתעות שונות ומשונות מחכים לו בדרכו. זהו מסע בלתי צפוי ומאוד מרגש על פנייה של צרפת בת זמננו. בימוי: מוחמד חמידי    Mohamed Hamidi, תסריט: מוחמד חמידי Mohamed Hamidi ואלן מישל בלן     Alain-Michel Blanc פטסה בוימיד Fatsah Bouyahmed.

שחקנים: פתח: פטסה בוימד Fatsah Bouyahmed, פיליפ: למבר ווילסון Lambert Wilson, חסן: ג'מל דבוז Jamel Debbouze, עיתונאית צעירה: ג'וליה פייטון Julia Piaton.

צרפת / אלג'יר 2016 צרפתית, ערבית אלג'יראית, 92 דקות. תרגום לעברית ולאנגלית. החל מתאריך 03.08 בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ. הפצה בישראל עדן סינמה.

החקירה \ 80 דקות

הסרט מבוסס על האוטוביוגרפיה שכתב רודולף פרדיננד הס, מפקדו הראשון של מחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ טרם הוצאתו להורג. פולין 1946. אלברט הוא עורך דין צעיר ומצליח שעובד במנגנון המשפט הממלכתי. בוקר אחד הוא מצווה על-ידי הממונים עליו לשמש כחוקר ראשי באחד התיקים המשמעותיים ביותר בתולדות ארצו. אלברט מתמנה לחקור פושע נאצי ידוע לשמצה שהוסגר לפולין וממתין למשפטו. שמו של הפושע הוא רודולף פרדיננד הס, מפקדו הראשון של מחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ, אשר מבטא יותר מכול את הרוע הנורא ביותר אליו הצליח להגיע האדם. הסרט מבקש לתפוס את השגרה המפחידה והאדישות הכוזבת של פני הרוע. הוא מפגיש את הס, כשהיה אסיר בכלא הפולני, מול החוקר שלו – אלברט, ולוקח אותנו למסע אל עברו של הס בהיסטוריה אך גם אל ההוויה של אלברט. הסרט שואל כמה קרובים אנחנו, בחברות המודרניות והמתורבתות שלנו, לפתוח מחדש את דלתות הגיהינום, כפי שעשה, לפני יותר מחצי מאה, רודולף הס.

"החקירה" היא דיוקן של רוצח בהתהוות. הסרט מעלה את השאלה כיצד אדם מן השורה מתבגר והופך להיות רוצח המונים. כיצד סביבתו והמאורעות שהוא חווה משחיתים את אישיותו ומקלפים ממנו את שרידי האנושיות שעוד נותרו בו? בבית הכלא שבו הוחזק בוורשה עד שהוצא להורג בתליה, הוא כתב יומן. בכתב יד צפוף הוא שיחזר את קורות חיו הסוערים מהיותו ילד ועד לנסיקתו מעלה כקצין ס.ס מוערך. הס רצה יותר מהכול "להצליח" והאמין אמונה שלמה בעבודה קשה שנעשית בצורה טובה, כך גם הסביר ביומנו את הרציונל מאחורי סיסמתו המפורסמת "העבודה משחררת".

במאי: ארז פרי. מפיקים: חגי ארד, אלעד פלג, מתיאס שוורברוק. תסריט: ארז פרי ושרי תורג'מן. שחקנים: רומנוס פורמן, מאצ'ק מארקזווסקי, ג'ק ברוזוסטיסקי, שירה דותן.

מסיבת גיוס – yes  מצדיעה למתגייסים הטריים

חודשי הקיץ עמוסים בימי גיוס לצה"ל. הגדול שבהם הוא גיוס אוגוסט 2017  בו בכל יום מחזור גיוס קרבי אחר מתחיל את שירותו הצבאי (גולני, גבעתי, צנחנים ועוד.) בחמשוש האחרון לפני שהם הופכים לחיילים ולכבוד מחזור הגיוס הגדול של השנה,  יעלה ב- yesVOD ספיישל מיוחד עם סדרות וסרטים העוסקים בצבא הישראלי, בעיקר מהצד הקומי שלו, בעיקר כאלה שכבר צברו פז"מ בתרבות הישראלית.

בין הסרטים והסדרות:

הקומדיה עטורת הפרסים והשבחים –  "אפס ביחסי אנוש". "פלאפל אטומי" – בכיכובם של שי אביבי ומלי לוי. "האחיות המוצלחות שלי" – זוכת פרס האקדמיה לסדרה הקומית הטובה ביותר. הסדרה שסחפה אחריה מדינה שלמה – תאג"ד, עונות 3+4 של "השיר שלנו" העוסקות בהווי הלהקה הצבאית ובכיכובם של רן דנקר, נינט טייב ואניה בוקשטיין, "ירוקות" –  סדרת דוקומנטרית המלווה טירוניות מחנה 80, "יהודה יוצא למלחמה" – סיפורו האמיתי של יהודה יצחקוב שחולם להיות טייס בחייל האוויר ועוד…

חינם ב-yesVOD החל מ 20.7 ועד 31.7

משחקי הכס 7  – ימי שני במקביל לארה"ב בשעה 04:00 לפנות בוקר, 22:00 ב-yesOh וב- yesVOD.

הסדרה זוכת 38 פרסי האמי, כולל סדרת הדרמה הטובה ביותר, פרס הכתיבה, פרס הבימוי ושחקן המשנה הטוב ביותר בדרמה, חוזרת בעונה שביעית חדשה ומרגשת, עונה אחת לפני אחרונה, שהוגדרה על ידי חלק מהשחקנים כ"רמה אחת מעל העונות הקודמות".

והנה, ההמתנה הארוכה עומדת להסתיים! שבעת פרקי העונה השביעית של הלהיט הכי גדול בשנים האחרונות כבר כמעט כאן. ספויילרים, שמועות והדלפות של העלילה מלווים את עליית העונה אבל מה שאנחנו יודעים לבטח זה שעם הגיעו של החורף, בעוד סרסיי לאניסטר, ג'ון סנואו ודאניריס טרגריין נלחמים על כס המלכות והשליטה בשבע הממלכות, האיום הגדול באמת מגיע מצפון בדמות ההלכים הלבנים בראשות מלך הלילה. האם יצליחו בני האדם להתאחד במלחמה נגד הכפור המאיים לבלוע אותם?

 

תיאטרון ובמה

קרקס אמריקה הגדול בישראל

קרקס אמריקה הגדול (צילום דודי מוסקוביץ ויורם אשאיים)

"פלורנטין הפקות" מארח את "קרקס אמריקה הגדול|" למופע חדש החוצה תקופות, מדינות וגיבורים בין התאריכים 17.8 ועד ה-2.9.  15 אמנים מובילים מכל העולם במופע קרקס סוחף ומלא הומור, הכולל מוסיקה, ריקוד, וידיאו ומופעי קרקס מחשמלים. המופע לוקח את הצופים למסע ביבשת אמריקה, במהלכו יבקרו במערב הפרוע שם יפגשו בשריף, קאוביים ואינדיאנים, בשיקגו שם יתקלו בגנגסטרים, בסן פרנסיסקו שם יצפו במשחק סופרבול, במפלי הניאגרה, שדרות סאנסט, טיים סקוואר וכמובן יכלול גם קפיצה להוליווד שם יפגשו את מרלין מונרו, צ'רלי צ'פלין, אלביס פרסלי ומקומות רבים נוספים. במופע, 50 תלבושות ססגוניות אשר עוצבו ונתפרו בארצות הברית במיוחד עבור קרקס אמריקה והוא כולל מופע הליכה על חבל שטרם נראה כמותו בישראל, מהגרנד קניון ועד פסל החירות עם תרגיל עוצר נשימה של קפיצת 360 מעלות, מעוף חבלים, טרפז ושלל קטעי קרקס מהפנטים. לצד המופע תיערך במתחם חגיגת הפנינג אמריקאי לכל המשפחה הכוללת פארק טרמפולינות, סדנאות חץ וקשת, מתקני אקסטרים ודוכני אוכל ושתיה היישר מאמריקה.

במאים וכותבי טקסט: נועם הוברמן, שמוליק בכר. צלמים: כפיר איתן קסוטו, אלוין אופורי דופרן. אומנים: ניצן זיסר, ראשיד ולייב, קורינסקי אולכסיי, קורינסקה אוקסנה, סינטיקוב אנאטולי, קאנאשין איגור, אפימוב סרגיי, רושין ויקטור, אולקסנדרה סובוליאבה. מוזיקה :עדי כהן.

"קרקס אמריקה הגדול" של פלורנטין הפקות הכפר הירוק בין התאריכים 17/8-2/9. כל יום מתחיל בההפנינג שאורכו כ-75 דקות ולאחר מופע קרקס אמריקה שאורכו כ-60 דקות. להזמנת כרטיסים: *3851 או בטלפון: 03-6483811.

התזמורת הקאמרית הישראלית עם קונצרט הגראנד פינאלה

בתאריכים ה26-27 ליולי, יתקיים במוזיאון תל אביב קונצרט סיום העונה של התזמורת הקאמרית הישראלית "הגראנד פינאלה". בהשתתפות המוזיקאים הישראלים המובילים של תזמורת ברלין, הכנר גיא בראונשטיין והויולן עמיחי גרוס. השניים יתארחו בקונצרט הסיום העונה של התזמורת הקאמרית הישראלית, לתוכנית מוסיקלית צבעונית היוצרת שיח מוזיקלי מעורר. היצירות שיבוצעו "אל אמור ברוחו" מאת דה פאייה, הסינפוניה קונצ'רטנטה לכינור וויולה של מוצרט, והסימפוניה הקלאסית של פרוקופייב. בנוסף בכורה עולמית של "צומת דרכים" פנטזיה קונצ'רטנטית לכינור ותזמורת מאת יוסף ברדנשווילי, אשר הולחן בהזמנת התזמורת הקאמרית הישראלית עבור גיא בראונשטיין.

בתכנית, דה פאיה: "אל אמור ברוחו", מוצרט: סינפוניה קונצ'רטנטה לכינור ולויולה, ברדנשווילי: "צומת דרכים"  פנטזיה קונצ'רטנטית לכינור ותזמורת  – בכורה עולמית היצירה נכתבה עבור גיא בראונשטיין בהזמנת התזמורת הקאמרית הישראלית ופרוקופייב: סימפוניה מס' 1 "הקלאסית".

כרטיסים באתר <<< או בטל': 03-5188845

תעופה

וויז אייר עם 5 קווים חדשים

WIZZAIR חברת התעופה הגדולה במרכז ומזרח אירופה, משיקה החודש 4 מסלולים חדשים:

  • תל אביב-לובלין (פולין)
  • תל אביב-קראיובה (רומניה)
  • תל אביב-קושיצה (סלובקיה)
  • תל אביב-לונדון (אנגליה)
  • טימישוארה (TIMISOARA) "עיר התרבות לשנת 2021"

קווים אלו יאפשרו לישראלים להכיר יעדים אירופאים חדשים בנוסף ל- 14 היעדים המוצעים כיום מישראל במחירים אטרקטיביים. נוסעים המתכננים את חופשתם או סופ"ש מרענן באירופה, יוכלו לרכוש כרטיסים באתר החברה www.wizzair.com במחירים החל מ-119 שקלים.

השירות החדש ללובלין, קראיובה, קושיצה ולונדון, מיועד הן  לתיירות עסקית והן לחופשות במסגרתן יכירו התיירים  את ההיסטוריה של ערים אלו ויוכלו ליהנות מנופיהן מהארכיטקטורה הייחודית וכמובן מהמטבח העשיר. מאז טיסת הבכורה של  Wizz Air מתל אביב לבודפשט, החברה ממשיכה לשלב קווים חדשים בהתאם לצרכי הלקוחות. כיום,  Wizz Air  מציעה מישראל  18 קווים ל-9 יעדים ברחבי אירופה.  לאחר 5 שנים של פעילות מוצלחת בארץ,Air Wizz הינה הבחירה הראשונה של למעלה מ1.4 מיליון נוסעים מ/או לישראל. ב-2016, קרוב ל-450,000 נוסעים נהנו מהשרות וממחיריAir  Wizz, וממערכת הזמנות ידידותית. טימישוארה (TIMISOARA) "עיר התרבות לשנת 2021" תהיה העיר החמישית מרומניה המציעה טיסות ישירות לתל אביב. טימישוארה היינה העיר השלישית בגודלה ברומניה, אשר נבחרה על ידי האיחוד האירופי השנה  כ"עיר התרבות לשנת 2021" וזאת בזכות עושרה התרבותי הכולל בין השאר פסטיבלי רחוב ומוקדי בידור ייחודיים וסצנת לילה תוססת לאורך השנה. בעקבות הכרזת האיחוד  מתכננת העיר להרחיב את הצעותיה עם מגוון מוזיאונים, שווקים מקומיים ומרכזי מורשת מרתקים. הקו החדש אשר  יחזק את קשרי המסחר בין ישראל ורומניה, מיועד לתיירים ונוסעי עסקים, אשר רוצים לבקר בטימישוארה וסביבתה.

אוסטריאן איירליינס עם 2 יעדים חדשים: טוקיו וקייפטאון

בואינג 777 של אוסטריאן

חברת התעופה אוסטריאן איירליינס מוסיפה שני יעדים ארוכי טווח: טוקיו עם 5 טיסות שבועיות החל מקיץ 2018 וקייפטאון עם  2 טיסות שבועיות החל מחורף 2018. החברה תוסיף לצי המטוסים שלה מטוס בואינג 777,  אשר ישמש בקווים אלה ויציע לנוסעים גם מחלקת Premium Economy. למטוס הבואינג 777 יש קיבולת של כ-300 מושבים וכיום, חברת התעופה האוסטרית מפעילה שישה מטוסי בואינג 767 וחמישה מטוסי בואינג 777 ביעדים ארוכי הטווח שלה. הוספת הבואינג 777 מגדילה את הצי לסך של 12 מטוסים.

החל מעונת הסתיו 2017 יכלו הנוסעים ליהנות ממחלקת ה- ,Premium Economyליעדים החדשים בכל צי המטוסים ארוכי הטווח, בנוסף למחלקת התיירים ומחלקת העסקים. נוסעים שיטוסו במחלקת ה-Premium Economy ייהנו ממושב המציע זוויות הטיה לאחור גדולה יותר ומושב מרווח יותר. יתר על כן, מסך הבידור גדול יותר מאשר במחלקת התיירים וגם הקייטרינג מקבל שדרוג.

טוקיו בלוח הטיסות של קיץ 2018: טיסות מוינה לטוקיו יוצעו רק בלוח טיסות הקיץ בימי שני, שלישי, רביעי, שישי וראשון. המרחק לטוקיו הוא יותר מ- 9100 ק"מ וזמן הטיסה הוא כ-11 שעות.

קייפטאון בלוח הטיסות של חורף 2018/2019: טיסות מוינה לקייפאטון יוצעו רק בלוח הטיסות של החורף בימי שלישי ושבת. זמן הטיסה מוינה לקייפטאון עומד על כ-11 שעות ו-25 דקות.

שיא בנתוני קבוצת לופטהנזה

על פי נתוני החציון הראשון לשנת 2017 : קבוצת לופטהנזה הטיסה יותר נוסעים מאי פעם. במחצית הראשונה של שנת 2017, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה, לופטהנזה, SWISS  ואוסטריאן איירליינס, הטיסו כ-60 מיליון נוסעים,   17.2% יותר בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. זהו למעשה, מספר הנוסעים הגבוה מאי פעם עבור הקבוצה. גם תפוסת המושבים הגיעה לשיא היסטורי של 79%. צמיחה של 2.7 נקודות בהשוואה לשנה שעברה. במהלך חודש יוני חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה, הטיסו כ-12 מיליון נוסעים  – עליה של 18% בהשוואה  ליוני 2016.

תיירות

'קייקי מעין-הגושרים' עם אפליקציה אטרקטיבית חדשה

קייקי מעין-הגושרים (צילום יח"צ)

'קייקי מעין הגושרים' משיקים אטרקציית וידאו חדשה ראשונה בארץ, בה יתועדו הנופשים לאורך כל מסלול השייט במצלמות וידאו מתקדמות באמצעות אפליקציית- SPOTON VIDEO ובסיום השייט יקבלו ישירות לנייד את הסרטון ערוך ברמת איכות גבוהה, אותו יוכלו להעלות לפייסבוק, יוטיוב וכד'.

איך זה עובד? מורידים ללא עלות את אפליקצייתSPOTON , פותחים את ה-GPS, מכניסים את הפלאפון לשקית אטומה נגד מים ויוצאים לשייט. המצלמות יחלו לצלם באופן אוטומטי על ידי איתור הסירה, לאורך המסלול.

"קייקי מעין הגושרים" הוא האתר הראשון בתחילת נחל החצבני, הידוע בזרימתו השופעת והשוצפת, במסלול מוצל, לאורכו צמחייה ועצים רמי קומה, המשרים אווירה נעימה ומרעננת, מוצעים שני מסלולים:

  • מסלול משפחתי- המתחיל בקיבוץ הגושרים, אורכו כ- 5 ק"מ, משך כשעה וחצי, שייט במים רגועים מלווה בנוף פסטורלי, צמחייה טבעית (מגיל 5 בסירה).
  • מסלול אתגרי- מתחיל בחניון מעין ברוך, אורכו כ-6 ק"מ, נמשך בין שעה וחצי לשעתיים, חוויה במים קופצים ובמפלונים, דרך עצי צפצפה ואקליפטוסים, לאחר כקילומטר ( מגיל 10 בסירה) המסלול מתאחד עם המסלול המשפחתי.

'קייקי מעין-הגושרים', ממוקם על גדות נחל החצבני, מציע מגוון רחב של אטרקציות בסמוך לקו המים, באחת מפינות החמד הקסומות של הגליל. בנוסף לחוויית השייט, במתחם 'חניון מעין ברוך'- חניון יום ולילה המאפשר פיקניקים, לינת שטח במרחבים הירוקים על גדות הנחל, בין מדשאות מטופחות, פינות צל ופלגי מים צוננים.

בחניון- מבני שירותים ומקלחות מים חמים שנחנכו זה עתה, שולחנות ישיבה, חנייה מסודרת, נקודות חשמל, תאורה ועוד. בקמפינג מוצעים העונה להשכרה אוהלי קולמן חדשים מסודרים ומרווחים המתאימים ללינה עד שמונה אנשים. בכל אוהל מזרונים כמספר האנשים. החניון מותאם להבערת מנגלים.

סמוך לחניון, ניתן ליהנות מחוויית ספורט אתגרית במגרש פיינטבול חדש, חווית אקשן אמיתית לקרבות צבע, כולל הציוד המשלב מחסות מלאכותיים וכן מחסות טבעיים בתוך הפרדס.

החניון פתוח 24 שעות ביממה, מגודר עם שמירה בשעות היום והלילה (מגיל 3 ומעלה). אתר השייט פתוח כל ימות השבוע, בין השעות 09:30-15:30. לפרטים והזמנות באתר קייקי מעין הגושרים <<< ובטל':077-2717500

מוזיאון מגדל דוד עם פעילויות קיץ

חסידי בעלז. (צילום ריקי רחמן מגדל דוד)
  • שישי 21.07.17 בשעה 10:00 'חמסה חמסה-  סיור מנהגים ומסורות מימי המקרא ועד היום' מדריכה: חוה שטיין-יוסף. כולל כניסה למוזיאון חצר היישוב הישן במסגרת מ.ס.ה סיורים בעקבות משפחות וקהילות בירושלים. סיור בעקבות המנהגים והמסורות של היהודים בירושלים לאורך ההיסטוריה. אילו מבין הסיפורים והאמונות שעברו בעל פה מדור לדור התקבעו והפכו לאורחות חיים? כיצד האגדות שליוו את הקהילה בימי שפל ורדיפה איחדו אותה ונתנו לה תוקף ועידוד? נתחיל בימי המקרא, נשמע על מלחמות בעבודה זרה והתגוננות מפני שדים ורוח רעה. נזכיר מנהגים של יום יום ומנהגי חגים שנועדו לשמור על תינוקות, על יולדות ועל החיים. נלמד על פולחן אסור וננסה להבין איך נוצרים מקומות קדושים.
  • שני 24.07.17 בשעה 17:00-19:00 'פעילות אבירית למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים'. קיץ אבירי במיוחד מצפה למבקרים במוזיאון ובמסגרת הפעילות למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים יהיו עמדות צילום, תחרויות קליעה למטרה, בניית מצודה ומפגש תיאטרלי נסיכותי. חדר מנוחה ושקט יעמוד לרשות המשתתפים.
  • שלישי 25.07.17 בשעה 17:00-19:00 'פעילות לבוגרים עם צרכים מיוחדים- 50 שנים לאיחוד העיר' פעילות מיוחדת בנושא 50 שנים לאיחוד העיר ירושלים. משימות והדרכות ברחבי המצודה והמוזיאון: שחזור תמונות היסטוריות, מפגש עם דמות ירושלמית, תחנת 'ירושלים של זהב', יצירת תמונות למזכרת ועוד שלל תחנות מודרכות. הפעילות מותאמת לחרשים, מומלץ להצטייד בנעליים נוחות. לאחר הפעילות יוקרן החיזיון הלילי במחיר מיוחד של 40 ₪ למשתתפי הפעילות.
  • חמישי 27.07.17 בשעה 17:00 'חסידי בעלז – סיור' עם המדריכה לאה שרייבר. סיור בעקבות חסידות בעלז שהייתה אחת החסידויות המשפיעות והגדולות בעולם עד אמצע המאה העשרים. נבקר בקריית החסידות בירושלים, נספר על החצר החסידית המפוארת מגליציה המזרחית שחוותה השמדה בשואה וקמה לתחיה במדינת ישראל. נכיר את אורח החיים הייחודי של בני החסידות וניכנס אל בית המדרש הגדול שלה שם נפגוש חסיד שיספר על מנהגי הקהילה ועל החסידות בירושלים. חובה להגיע בלבוש צנוע (גברים: כיפה ומכנסיים ארוכים נשים: חצאית ארוכה/מכנסיים ארוכים, כיסוי ראש לנשואות, צווארון סגור, שרוול עד המרפק(  במסגרת סדרת פנים רבות לה: סיורים בעקבות קהילות ומשפחות בירושלים
  • ימים שני, שלישי, רביעי וחמישי בשעות 20:30 ו 21:30  מוצ"ש 21:00 ו 22:00 החיזיון הלילי.  נא להתעדכן באתר על מופעים נוספים. לצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה של העיר ירושלים בדימויי ענק עוצרי נשימה של מציאות מדומה. "החיזיון הלילי" עשוי בטכניקה של "אחיזת עיניים" ועוטף את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. על אבני חצר. המוזיאון, מסופר מכל עבר, סיפורה של העיר ירושלים ותולדותיה לאורך 4,000 שנה בצבעוניות כובשת, צלילים ממגוון תקופות וקולות מימים עברו.  החיזיון מתקיים תחת כיפת השמים  מומלץ להצטייד בלבוש חם.  משך המופע כ 45 דקות.
  • "50 שנים 50 פנים" פרוייקט דוקומנטרי מיוחד לרגל 50 שנים לאיחוד העיר ירושלים. מוקרן כל היום, כלול במחיר הכניסה. הסרטונים זמינים לכולם באתר המוזיאון  "50 שנים 50 פנים" הוא פרויקט דוקומנטרי המציג את פניה השונות של העיר דרך האנשים שחיו וחיים בה, ואת סיפוריהם על הרגעים של איחוד העיר. בסדרה מיוחדת של סרטונים ובטקסטים מרגשים הם חושפים, כל אחד ואחת, את החוויה שלהם באותם הימים.  חלקם של המשתתפים בפרויקט התיעודי היו לפני 50 שנה ילדים צעירים או בני נוער, חלקם לחמו ולקחו חלק בקרבות או שירתו כאחיות ורופאים, וחלקם בכלל נקלעו לאירועים במקרה. הסיפורים מובאים מצדו המערבי-ישראלי של הגבול שחצה את העיר כמו גם מן הצד המזרחי (אז ירדני) של ירושלים. את הפרוייקט הפיק וביים משה אלפי, דור 11 בירושלים, שהיטיב לבחור את הסיפורים האנושיים שהתרחשו סביב ימי המלחמה. אלפי הקפיד לתת קול לכל ובין המשתתפים ישראלים וערבים, חיילים ואזרחים, נשים וגברים, יהודים, נוצרים ומוסלמים. וכזו היא גם היצירה כולה- רב גונית ומרתקת.

פרויקט 'תור הזהב' תרבות ופנאי לגיל השלישי

סיור של הגיל השלישי -תושבי בית שמש (צילום י"חצ)

פרויקט 'תור הזהב', הוא מהלך חדשני במימונו של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בראשותו של השר אריה מכלוף דרעי, אשר יזם פעילות ענפה עבור הגיל השלישי ביישובי הפריפריה החברתית, הנמצאים במצב סוציו אקונומי נמוך. בפרויקט ישתתפו מעל 60 נציגים, מכ- 40 יישובים בפריפריה החברתית, בחברה הערבית, במגזר החרדי ובמגזר הכללי ובניהם: קלנסואה, אבו גוש, קריית יערים, רכסים, אום אל פחם, ג'אסר א-זרקא, קריית מלאכי, בית שמש, ביתר עילית, ירושלים, אבטין, בקה אל גרביה, היישוב כפר תפוח, היישוב יצהר ועוד. מטרת הפרויקט הייחודי להכשיר לראשונה בישראל, תושבים בני הגיל השלישי, כמנהיגי העתיד בקהילת יישובם, בעזרת שלושה קורסים ייחודיים המותאמים לכל מגזר. היזמים החדשים יובילו בסיום הקורס את הקהל היישובי בני הגיל השלישי, ליהנות מפעילות עשירה של תרבות, מסורת, מורשת וסיורים המותאמים לצרכי התושבים. לאחרונה הסתיים בהצלחה הקורס הראשון שהתקיים למגזר הערבי בקלנסוואה, בו נכחו נציגים מ- 19 יישובים ערביים ובימים הקרובים יפתחו קורסים למגזר המעורב ולמגזר החרדי.

הפרויקט הייחודי מתקיים בהובלת מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משאל, מנהל אגף בכיר לפריפריה חברתית, שמואל ליטוב ובשיתוף 'תרבות לישראל', חברת בת של ההסתדרות הציונית העולמית, האחראית על ניהול הפעילות. מנהלת אמנותית ויועצת הפקה של הפרויקט, סיגלית גלפנד

פרויקט 'תור הזהב' לגיל השלישי התבצע בשני שלבים:

  • שלב א'- התקיימו קורסים בהשתתפות נציגים מכל יישוב, בין הנושאים שנלמדו בקורס: פיתוח תיירות מקומית ודרכים לאיתור מקומות אטרקטיביים ביישוב, תקשורת בין אישית ויצירת מוטיבציה, היישוב שלי – כיצד מתאימים תוכן של סיור לאוכלוסיית היעד, פיתוח כישורי מנהיגות, תרבות ואמנות בישראל , הפקת אירועים, יזמות והצלחה, כתיבה שיווקית והכרות עם עולם השיווק הדיגיטלי, מהי הדרך לשיתופי פעולה בין גורמים בקהילה ונושאים נוספים. במהלך הקורסים למובילי הקהילה הבוגרת, המשתתפים חוו התנסות בסיור לדוגמה ובתום הקורס, המשתתפים יבקרו בכנסת ויפגשו עם נציגי ציבור מובילים.
  • שלב ב'- מתקיימים פעילויות ביישובים: סיורים ביישובים השונים ופעילויות תרבותיות הכוללות מסורת ומורשת, עם תכנים המותאמים לצרכים של כל יישוב ויישוב, במטרה לפתוח מסורת חדשה של תוכניות תרבות ופנאי לרווחת התושבים בני הגיל השלישי.

לאחרונה התקיימו מספר סיורים חווייתיים בהם: סיור לתושבי אבו גוש בעכו, שכלל הפלגה בספינה מעכו לחיפה, סיור לתושבי עין רפא, שכלל ביקור בראש הנקרה, נסיעה ברכבל, סיור בנקרות וצפייה במיצג אורקולי. מופע של האמן איברהים סקאללה ביישוב זמר וסיור של תושבי עין נקובה, לירושלים ולחוף קליה בים המלח.

סיור לתושבי בקה אל גרביה, הכולל תצפית לסטף, ביקור במיני ישראל, סיור בשכונות ירושלמיות, סיור לתושבי ג'אסר אה זרקא, בהשתתפות של סבתות ונכדות בחיפה ועכו כולל הפלגה בספינה וסיורים נוספים.

השנה ייערך פסטיבל הג'ז בשבוע האחרון של אוגוסט, בין התאריכים 27-30 באוגוסט באילת, כאשר המלון המארח של האמנים הינו קראון פלזה אילת. המלון יארח את כל אמני הפסטיבל ובכל ערב יתקיים המופע המשותף ("ג'אם סשן") המסורתי עד עלות השחר על שפת הבריכה של המלון, בהשתתפות האמנים האורחים בפסטיבל. הרכבי תכנית הצעירים יפתחו כל ערב בשעה 23:00 את במת הג'אם ולאחריהם יעלו ויבואו אמני הפסטיבל לסשן מאולתר.

תערוכות ואמנות

המוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד, עם חבילה ים תיכונית- מסע בזמן

מוטי ברכר (צילום אסף עזרא)

בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט, בין התאריכים 20/8-30/8 יתקיימו מגוון פעילויות וסדנאות לכל המשפחה, במוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן באשדוד, בהשראת תקופות בהיסטוריה של מדינות הים התיכון. הסדנאות כוללות סדנאות תיאטרון, מחול, מוזיקה ויצירה, בהשראת תקופות בהיסטוריה:  התקופה הפרה-היסטורית, הקלאסית, המקראית, ימי הביניים, הגותית, תקופת הרנסנאס ועד העת הדיגיטלית. בזמן ההפסקות יתקיימו סיורים מודרכים בתערוכה "חולות הזמן"- תערוכת המחווה ל-60 שנה לאשדוד. בכניסה למוזאון יפרסו מרבדים של משחקי רצפה כגון "ארץ עיר" ו-"ים יבשה" שכולם סובבים את מפת אגן הים התיכון, כשברקע תשמע מוזיקה תואמת לרוח התקופה. הפעילויות:

  • "על חמש בובות פלשתים" | מוטי ברכר: סיור מיוחד ושונה לכל המשפחה, בהדרכת ארכיאולוג "קצת אחר". עזרא, בובת הארכיאולוג, יזמין את המשתתפים לצאת לסיור מרתק בו יספר את הסיפור האמיתי של הפלשתים. במהלך ההדרכה יבקרו בובות נוספות מפתיעות. הדרכה מיוחדת עם הבובנאי והאמן מוטי ברכר.
  • התקופה הפרה היסטורית – סדנת מטבח. הסדנה תחזיר בזמן את המשתתפים לעולם הפרה היסטורי ובמהלכה הם יכנסו למטבח הפרה היסטורי וויתנסו בהכנת עוגיות טעימות ויצירתיות עם הטבעת עקבות רגלי חיות וסימני עלים שונים.
  • התקופה המקראית – סדנה מוזיקלית. מה ניגנו בתקופת המקרא? ובאילו כלים השתמשו? פעילות בהשראת "כן הנגנים" ממצא ארכיאולוגי מהתערוכה 'עולמם של הפלשתים'. בפעילות ינגנו ילדים בתוף, חליל, כלי הקשה, ומצילתיים. הפעילות בהדרכת המוזיקאי אורי נווה.
  • התקופה הקלאסית – אולימפיאדה יוונית. סדנת פעילות ספורטיבית המחזירה את המשתתפים בה לימיה הזוהרים של יוון ולראשית האולימפיאדה: זריקת דיסקוס, הטלת כידון, מירוץ ומשחקי כדור.
  • תקופת ימי הביניים – פסטיבל מסכות – פעילות יצירתית המחזירה בזמן לפסטיבלי ונציה של ימיה"ב במהלכה יתנסו הילדים בהכנת מסכות ונציאניות מעוטרות וססגוניות.
  • התקופה הגותית – פעילות יצירתית הכוללת הכנת חלונות ויטראז'
  • תקופת הרנסנאס – תיאטרון דל'ארטה באיטליה: השחקן  תומר הלדשטיין יחשוף בפני המשתתפים בסנה מה מסתתר מאחורי הדמויות של תיאטרון דל'ארטה המפורסם. סדנא משעשעת בהשתתפות הקהל
  • העת העכשווית – היפ הופ. סדנה כיפית עם מוזיקה ואמן היפ הופ מקצועי.
  • העידן הדיגיטאלי: קופצים לעולם העתידני ומכינים רובוט קטן וממונע.

הפרויקט הוא חלק מאירועי "קיץ ישראלי 10" – יוזמתו החברתית של ראש העיר, דר' יחיאל לסרי, לקיום אירועי קיץ בעלויות שוות לכל כיס לתושבי העיר אשדוד. המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, רח' השייטים 16 אשדוד. פרטים באתר <<< ובטל': 08-6224799  ובפייסבוק: המוזאון לתרבות הפלשתים

פארק ומוזיאון מדע בטכנודע חדרה עם מסע הישרדות – ביום ובלילה

פעילות קיץ בטכנודע (צילום יח"צ)

מוזיאון המדע הטכנודע בחדרה, יערוך במהלך אוגוסט מסע הישרדות לכל המשפחה. מפת  מסע הישרדות אישית ממתינה בכניסה לפארק ולמוזיאון המדע, בעזרתה ניתן להתמודד עם המשימות ולצלוח את המסע!

עזרה באתגר ניתן יהיה למצוא במוזיאון: המכתב בבקבוק, נסו להימלט  באתגר הרפסודה , הרוו את צימאונכם באתגר הנוזל המסתורי, וזו רק ההתחלה…באילו ממיצגי הפארק והמוזיאון חבויה העזרה? האם המדע יכול לסייע? שרדתם את המסע? הצטרפו לחוויה בפלנטריום ונסו לשרוד במדבר החשוך והשומם בעזרת גרמי השמיים. בחנו את עצמכם בחידון "השורד האולטימטיבי" – חידון מרתק ומשעשע בהשתתפות הקהל ובשילוב הדגמות מדעיות. מעדיפים לשרוד לאור הירח ?

פארק ומוזיאון המדע פתוחים לקהל הרחב ומזמינים אתכם לגעת לנסות ולהבין עשרות תופעות מדעיות מרתקות. הפארק והמוזיאון הינם מעבדת ענק בה כל אחד יכול להיות מדען ולחקור את פלאי המדע והטבע.  בפארק המשתרע על ארבעה דונמים תחת כיפת השמיים, ניתן לבקר בשלושה מתחמי פעילות עיקריים: דרך המים, קול וצליל ואנרגיה. במוזיאון רחב הידיים מגוון תערוכות: לונה פארק פיזיקאלי, יסודות החשיבה המדעית, חדר חושך ומתחם חידות ומשחקי חשיבה.

זהירון וחיפזון לא חוצים באלכסון – סדנת זהירות בדרכים המיועדת לגיל הרך  (גילאי 3-6) – כבכול שנה מרכז חץ בטכנודע (מרכז מדעי ייחודי המיועד לגילאי הגן) מציג סביבת פעילות חדשה בנושא זהירות בדרכים לקראת חופשת הקיץ, בה יותר ילדים מסתובבים ברחובות. הפעילות שבדרך כלל מיועדת לגנים בלבד נפתחת עכשיו, במהלך חודש יולי, גם לקהל רחב ולמשפחות. בסביבה המדמה רחובות וכבישים יפגשו הילדים הצעירים את זהירון וחיפזון.  יחד איתם לימדו מהי התנהגות נכונה בדרכים, וכיצד להישאר בטוחים. הפעילות כוללת התנסות מעשית במוצגי ענק, כמו מיצג המדגים את חשיבות חגורת הבטיחות, מיצג רכב וניסוי בנושא לראות ולהיראות בחשכה.

כמו כן גם הפלנטריום יהיה פתוח לקהל ויציג הדמייה של כיפת שמי הלילה והעשרה מרתקת וחווייתית בנושאים הקשורים באסטרונומיה, קבוצות כוכבים וגרמי שמיים.

לפרטים: אתר הטכנודע <<< ובטל':04-6333505

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר בר"ג עם התכשיטים הזוכים בתחרות "צורפים ילדות ישראלית"

מוזיאון היהלומים רמת גן (צילום נתן דביר)

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר ברמת גן יציג את עשרת העיצובים שעלו לגמר בתחרות התכשיטים "צורפים ילדות ישראלית" במהלך חודשי הקיץ, עד סוף אוגוסט 2017. התכשיטים אשר יוצגו בתערוכה במוזיאון הם של עדי גרינשטיין אשר עיצבה עגילים בהשראת המשחק 5 אבנים, איתי לוסטגרטן שעיצב טבעת בהשראת הספר "מעשה ב-5 בלונים", חגית קולב שעיצבה טבעת בהשראת גוגואים, יוני כהן שעיצבה טבעת בהשראת המשחק "7 אבנים", מאיה שקדי שעיצבה טבעת בהשראת המאכל הפופולרי על ילדים – פתיתים, תמר גליק שעיצבה עגילים בהשראת הפרח עפרי הכף, טלי קומפניץ סבא שאף היא עיצבה טבעת בהשראת פרחי הכלניות, שירי סלוצקר מזרחי שעיצבה טבעת בהשראת כדור ים, טלי הוברמן סלומון שעיצבה תליון בהשראת עניבת תנועות הנוער וסתיו דוידוביץ שעיצבה עגילים בהשראת פרח סבא ששמו האמיתי הוא סביון אביבי.

תחרות התכשיטים "צורפים ילדות ישראלית", פרי יוזמה של מנהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים בשיתוף מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, נערכת זו השנה השנייה ברציפות. מטרות התחרות הינם, בין היתר עידוד ייצור תכשיטי זהב וכסף תוצרת כחול לבן בשילוב אבנים יקרות, אבני-חן ויהלומים, טיפוח כישרונות עיצוב בתעשיית התכשיטים בארץ, חיזוק  המודעות בארץ ובעולם למעמדה של ישראל כיצרנית תכשיטים ייחודיים, עידוד רכישת תכשיטים תוצרת הארץ, חשיפת אנשי התעשייה והציבור הרחב לפעילות מנהל היהלומים אבני-חן ותכשיטים ומטה כחול לבן.

הצורפים והמעצבים שלקחו חלק בתחרות נתבקשו להגיש בשלב ראשון סקיצות בהשראת "ילדות ישראלית".

ועדת השיפוט, שהורכבה מנציגי משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים, איגוד התכשיטנים בישראל ומעצבים מובילים מהתעשייה עמדה בפני אתגר לא פשוט בבחירת עשרת התכשיטים המובילים.

הסקיצות של התכשיטים הוגשו לשופטים ללא כל פרט מזהה בכל שלבי התחרות, כדי להבטיח תחרות הוגנת. התכשיטים נבחנו על-פי אמות מידה של אסתטיקה, יצירתיות ומקוריות. השופטים בחנו את הרעיון מאחורי העיצוב ואת הקשר בין העיצוב לחוויות ילדותם.

לאחר בחירת עשרת המובילים, נדרשו המעצבים לייצר את התכשיט הלכה למעשה. הקריטריונים לבחירת שלושת הזוכים דורגו על-פי איכות התכשיט, נוחות הענידה ופוטנציאל  ייצור סדרתי. במקום הראשון זכתה סתיו דוידוביץ שעיצבה עגילים בהשראת פרח סבא. במקום השני זכתה עדי גרינשטיין שעיצבה עגילים בהשראת המשחק חמש אבנים. במקום השלישי זכתה שירי סלוצקר מזרחי שעיצבה טבעת בהשראת כדור ים.

המנצחים בתחרות זכו בפרסים כספיים בסך כולל של 50,000 שקלים: המקום הראשון זכה ב-25,000 ₪ , השני ב- 15,000 ₪  והשלישי ב- 10,000 ₪.

מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר, ז'בוטינסקי 1 רמת גן, (כניסה מרח' שלום זיסמן 3), פרטים באתר <<< ובטל': 03-5760219 .

מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים עם פעילויות קיץ

מוזיאון המוסיקה ירושלים (צילום ליאור לינר)

במהלך חודשי יולי אוגוסט מזמין אתכם מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים, הקטנים והגדולים לפעילות ייחודית לילדים ולהורים. סיורים מוזיקליים בחללי המוזיאון שיכללו הדגמות בכ-260 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות ומוצגים במוזיאון, שירים, ניגונים וסיפורים מרתקים.

'סבא לוי' הוא המדריך הוירטואלי המלווה את מבקרי המוזיאון, באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון. איתו מסיירים המבקרים בחללי המוזיאון ומוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל לדוגמה: בחלל מרכז אסיה: מוזמנים המבקרים להשתתף במשחק אינטראקטיבי בסגנון 'גיטר הירו' ולהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד.

  • בחלל המוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות ספרדיות – מרוקו אנדלוסיה – יהנו מהבקרים מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי הנגינה הייחודיים לאזור זה ולהצטרף למשחק אינטראקטיבי.
  • פינת האזנה מיוחדת ימצאו המבקרים בחלל המאפיין מוסיקה מאזור עיראק סוריה מצרים והודו והזמנה להצטרף למשחק האינטראקטיבי העוסק בסגנון המוסיקלי הייחודי לארצות אלו.
  • בעזרת 'סבא לוי' מוזמנים המבקרים להיכנס לחלל המוקדש לשירה והמוזיקה של ארצות אירופה ואשכנז בו מוצג ספר דיגיטלי ענק המעניק חוויה ייחודית ופרטים על דמויות מפתח שהשפיעו על המוסיקה היהודית.
  • בחלל ארצות הבלקן מוזמנים המבקרים לבדוק את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור ולצפות בסרטון בו יספרו יהודים שחיו באזור על התרבות המיוחדת ואורח החיים המוסיקלי הייחודי בבלקן.
  • התנסות בכלי הקשה אלקטרוניים, הכרת כלי הנגינה אפריקאים כמו פעמון דון דון, תוף גינאה, נבל אתיופי שופרות תימנים ועוד ממתינה למבקרים בחלל אפריקה ותימן.
  • גולת הכותרת של המוזיאון, החלל העברי, המוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים. שם יוכלו המבקרים ליהנות מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה. לפרטים בטל': 02-5406505.

טיולים

יוצאים לטייל בסובב כינרת במסלול קסום מארמון בן 1,000 שנה ועד למעיין קריר- בעין נון

עין נון (צילום יח"צ רשות הכנרת)

דניאל וקנין רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ בעונה זו של השנה על מסלול המשלב היסטוריה קסומה עם מעיין קריר לריענון, מחורבת מניה בה התגלה ארמון מהתקופה האומאית (מאה 8 לפני הספירה) ועד למעיין הקסום בעין נון.

דרך הגעה –  נוסעים לכיוון חוף חוקוק צפון בכביש 90, כ- 500 מטר מהצומת מצד ימין לצד שרידי ארמון מהתקופה המוסלמית יש לחנות את הרכב, רכב האיסוף ימתין בעין נון.

תיאור המסלול: נכנסים בשערי הארמון, שעדיין משמר את ההדר של הארמון של החליף אל ואליד השני שבנה את הארמון אולם לא הצליח להשלימו בשל רעידת האדמה בשנת 749. לאחר סיור בארמון יוצאים חזרה החוצה, חוצים את הכביש לדרך עפר בצמוד לגדר אתר ספיר לעבר חוף חוקוק צפון.

משלב זה צועדים דרומה על קו החוף על שביל סובב כינרת. עוברים בחוף אכסניית כרי דשא וממשיכים דרומה דרך הפשפש וחוות המדגה של משרד החקלאות, נקודת ציון חשובה בהיסטוריית פריצת שביל סובב כינרת כשהגישה מבוסתן הפרי הייתה חסומה ונפרצה בין המקטעים הראשונים לאורך השביל.

ממשיכים דרומה עוד 800 מטר וחוצים את נחל עמוד. עוברים בסמוך לבית בכפר ומגיעים לקיבוץ גינוסר, שם השביל אומנם לא מסומן, אך המעבר פתוח וחופשי. חוצים את הקיבוץ על שפת הכינרת, לעבר בית יגאל אלון, שם ניתן להתרשם מתצוגה היסטורית במוזיאון עתיר ההיסטוריה ובעיקר סירת עץ עתיקה בת 2000 שנה, שנתגלתה לאחר שנת בצורת על ידי האחים לופן בשנת 1986, מדרום לגינוסר, שקועה ומוגנת בטיט של חוף האגם. ארכיאולוגים ומתנדבים רבים, חילצו את הסירה שתוארכה כבת 2000 שנה בעזרת כלי החרס שנמצאו בה, בדיקת פחמן 14 וטכניקת הבנייה. ממשיכים וחוצים לעבר נחל צלמון, אותו חוצים על גשר מתכת. שביל סובב כינרת פוגש בחוף האילנות את השביל השחור של נחל נון, פונים בשביל השחור מערבה ומגיעים לשפת נחל לעין נון חוצים את כביש 90 וממשיכים לאורכו של הנחל עד עין נון.

אורך המסלול- 4 ק"מ, רמת קושי- בינונית. יש להצטייד במים לשתייה וכובע. לפרטים נוספים באתר <<< ובכוכבית כינרת מכל טלפון 55477*

טיילת ונמל עין-גב עם שלל אטרקציות ופעילויות בחודשים יולי ואוגוסט.

דייגים ליום אחד נמל עין גב (צילום תיירות עין גב)

פעילויות הקיץ יתקיימו מדי יום, ביניהן:

  • "סיורכבת" מרתק- דרך הקיבוץ, העובר בנקודות חשובות בהוויה הקיבוצית תוך היכרות עם תולדותיו כגון: רפת, שדות, מטעי בננות, חדר אוכל, עתיקות וגם קצת היסטוריה של האזור, בכל יום בשעות 12:30 ו-14:30. בשבת בין השעות 12:00-17:00, בכל שעה עגולה. משך הסיור כחצי שעה.
  • בנגרייה של סבא יוסי- השתתפות בפעילות הנגרייה, הרכבת צעצועי עץ ולימוד על הצעדים הראשונים במלאכת העץ. הילדים משייפים, מנסרים, קודחים, צובעים, מדביקים, מרכיבים ולוקחים הביתה צעצוע שבנו בעצמם. סדנאות בהרשמה מראש, עם יצחק – 054-5658029.
  • הפלגות שייט מגוונות: הפלגת שייט דייג- בימים שלישי ושישי בשעה 10:00 חוויה ייחודית ולא שגרתית בעומק ימת הכנרת, מפליגים על גבי ספינה של חברת "שייט כנרת" מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל שדה הדייג בכנרת. תוך כדי השייט חוברים לספינת הדייג של הקפטן, צופים בדייגים בפעולה ומקבלים הסבר על השיטה והכלים לאיתור להקות דגים, תהליך הפריסה ואיסוף הרשת ההיקפית הענקית.
  • הפלגת חופים מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל לב הכנרת- בימי שבת בשעה 15:00. משך ההפלגה 30 דקות.
  • מבצע קיץ: ארוחה ושייט חופים בנמל עין גב- עד ה- 28.8.2016. כל סועד המזמין מנה עיקרית ייהנה משייט חופים חינם. בחודש יולי- בימים א'-ו', בשעה 15:00. השובר ניתן במסעדה וכולל גם ילד שהזמין מנת ילדים. (תוקף השובר עד 28 באוגוסט). המבצע לא תקף בימי שבת.

אטרקציות נוספות בכל ימי השבוע: מסעדת הדגים בנמל עם מנות דגים מגוונות ומרעננות, ב"בית הפרי", ניתן לשבת על מרפסת יפה מול נוף הכנרת הנפלא וליהנות משייקים על בסיס פירות, קפה ומאפים, לבקר בחנות המתנות (בכניסה למסעדת הדגים) ובגלריית האמנים "מינוס מאתיים", בניהולו של האמן סלו שאול, בה תצוגת עבודות של שישה אמנים העוסקים בסוגים שונים של אומנות ויצירה, מרכז מבקרים olea eesence  ועוד.

*הפעילויות נתונות לשינויים. מומלץ להתעדכן לפני. לפרטים והזמנות תיירות עין גב באתר <<< ובטל':04-6659815, 04-6659817

סיורי עששיות – אוגוסט 2017 – אתר התיירות ראש הנקרה

סיור עששיות (צילום RITVO)

לאור ההצלחה בשנה שעברה גם הקיץ פותח אתר התיירות ראש הנקרה את שעריו לסיורים ליליים, לחוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה! לאחר רדת החשכה ייפתח האתר מחדש לסיורים ליליים בשעות שהטבע מתעורר לחיים מסתוריים. הסיור כולל : נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות וסיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות. נשמע סיפור על יצורים קטנים שבנו הר ועל הר שבלע פיל, נלמד כיצד נוצרו הנקרות ולמה דווקא כאן, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שאף הובילה לארץ מעפילים, נשמע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה במיצג האור קולי.

האתר פתוח בכל יום מהשעה 9:00 ועד 18:00 [ו' – 16:00]. סיורי העששיות הליליים הינם בהרשמה מראש בטלפון: 073-2710100 ופועלים בלילות שני וחמישי בחודש אוגוסט, החל מהשעה 20:30 ובכל חצי שעה (מלבד ה-10.8). משך הפעילות : שעה וחצי. עלות למבוגר 50 ₪, עלות לילד (3-18)  40 ₪. הסיור מותנה בהרשמה של 40 משתתפים לפחות.

ספרים

מי הגיבורה- הדמות או המילה?

ספר חדש ומשנה מציאות של הבלשנית ד"ר שולה אברמסקי יצא לאור לאחרונה ומשנה את כל מה שחשבנו על הסיפור המוכר אודות יוסף ואנשי ביתו. אחד הדברים שהופכים ספר לבעל ערך, הוא היכולת של הסופר לשנות לקורא את תפיסתו ולגרום לו לחשיבה אחרת, חדשה, מחוץ לקופסה. בימים אלה, בעיצומו של חודש הספר העברי, יוצא למדפים ספר חדש שזה לביקורות אוהדות רבות עוד בטרם הגיע לחנויות הספרים. ספרה של החוקרת ד"ר שולה אברמסקי,  "גיבורות הצללים ביצירה פסיכולוגיסטית מקראית", מציג את הסיפור התנ"כי המוכר לכולנו אודות יוסף ואנשי ביתו באופן אחר ובלתי צפוי תוך מתן פרשנות חדשנית, שלוקחת את הקורא למסקנות אחרות.

הספר עוקב אחר הסיפור דרך מַבטן של המילים המספרות את הסיפור. המשותף לכל המילים הנדונות בספר הוא היותן בעלות משמעויות אחדות – מהן גלויות ומהן סמויות. המעקב אחר המילים מאפשר מעקב אחר הדמויות: אחר חיבוטי נפשן, אחר קבלת החלטותיהן, אחר מעשיהן ואחר המפגשים ביניהן.

המילים הללו זורעות בסיפור זרעי אירוניה עם מנגנון השהיה ה”מתפוצץ” בבוא העת בפניה של הדמות שאליה הן מופנות. לפיכך יש ברבדים הסמויים של הסיפור אלמנטים של סיפור מתח ושל לוחמה פסיכולוגית, כנרמז בצירוף “יוסף ואנשי ביתו” המכוון לפסוק בספר מיכה: “אֹיְבֵי אִישׁ אַנְשֵׁי בֵיתוֹ” (ז, ו)

כשם שיש סופר צללים, אשר כותב ספר, אך הקרדיט על כתיבתו ניתן לכותב אחר, כך יש בסיפור יוסף ואנשי ביתו שחקניות צללים, שהן אלה המילים המקדמות את עלילת הסיפור, אך הקרדיט על כך ניתן לדמויות האנושיות שבו. באמצעות חשיפתן הופכות המילים לשחקניות מפתח גלויות ומובילות לא פחות, אם לא יותר, מן הדמויות הראשיות הגלויות בסיפור מלכתחילה.

כותבת הספר, ד"ר שולה אברמסקי מלמדת לשון במכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון. מחקריה ומאמריה הם בתחומי המקרא, הפילוסופיה, הלשון, הספרות והחינוך. מאמריה בתחום המקרא עוסקים בין היתר בלשון המקרא, במוטיבים במקרא וברטוריקה במקרא.

ד"ר שולה אברמסקי היא בתו של הסופר העברי, המתרגם, הביבליוגרף, הבלשן והפולמוסן יעקב דוד אברמסקי ונכדתו של הרב יחזקאל אברמסקי, ראש בית דין בלונדון, פרשן התוספתא, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, חתן פרס ישראל ופרס הרב קוק לספרות תורנית.

"ההשראה לכתיבת הספר הייתה, בין היתר, בעקבות סיפור ילדותו של אבי", מספרת ד"ר אברמסקי, "בכל פעם שקראתי על יוסף, הנער שאביו לא הבין לרוחו, עלתה לנגד עיניי דמותו של אבי. מגיל שש-עשרה היה חלומו של אבי להיות סופר בישראל, אלא שחלום זה לא נשא חן בעיני אביו הרב. גם חלומו של יוסף לא נשא חן בעיני אביו. יעקב יעד את יוסף להיות רועה צאן, וסבי יעד את אבי להיות מתקין משקפיים. בן שש-עשרה היה אבי בחלמו להיות סופר עברי ובן שבע-עשרה היה יוסף בחלמו את חלום המלכות שלו.

"יוסף הושלך לבור בגיל שבע-עשרה ומאז התגלגל בגולה המצרית ממקום למקום עד לבית הסוהר, ואבי הושלך לבית הסוהר בגיל שמונה-עשרה ומאז התגלגל מגירוש לגירוש בגולת ברית המועצות בעוון ציונות. כיוסף, לא שכח אבי כל ימי המאסר והגירוש כי הוא נער עברי וכי גֻּנֹב גֻּנַּב מארץ העברים, ועם גירושו מברית המועצות שם פעמיו עם אמי ועם אחי הבכור לארץ ישראל".

העשיריה הפותחת מאת אמיר דורון עם הספר החמישי – הבן של

"הבן של", הספר החמישי בסדרת הספרים הפופולארית לילדים ולנוער, "העשיריה הפותחת", יוצא לאור בחודש יולי 2017, לאחר הפסקה בת שש שנים. הספר רואה אור לאחר הצלחתו של קמפיין גיוס המונים שהשיק דורון לפני מספר חודשים, במהלכו גויסו 46 אלף שקלים מקרב אוהדי הסידרה, מכרים וקהילת הכדורסל בארץ. בין השאר התגייסו לתמוך בקמפיין מיקי ברקוביץ, עודד קטש, גור שלף, מתן נאור וכדורסלנים נוספים. אמיר דורון, מחבר הסידרה, מעלה בספר זה לדיון את  הסוגיה המורכבת, של ציפיות ובחירות של הדור השני במשפחה. הוא עושה זאת באמצעות סיפורו של גור, כדורסלן חדש שמצטרף לקבוצה, בנו של אחד מכוכבי העבר של הכדורסל הישראלי. אולם גור  מתקשה לעמוד בצפיות הגדולות הנתלות בו וללכת בדרכי אביו. לאחר ההתלהבות הראשונית מהייחוס המשפחתי של גור, מסתבר להפתעת הכל שלא פשוט להיות בנו של כוכב עבר.  גור מגלה כי הייחוס המשפחתי לא עוזר ולעיתים אף מפריע ומעמיד אתגרים והתמודדויות לא פשוטות על המגרש ומחוצה לו.

האם גור יצליח להתמודד עם צילו הגדול של אביו?

ספרי הסדרה "העשיריה הפותחת", היא סדרת ספרים ישראלית מצליחה, המיועדת בעיקר לילדים ולבני נוער (גילאי 7-14) ועוסקת בסיפורה של חבורת נערים שהקימה קבוצת כדורסל משלה. הסדרה נכתבה על ידי אמיר דורון (ממחברי סדרת רבי המכר "הוצא מהקשרו")  ומאוירת על ידי גיא מורד . עד כה ראו אור ארבעה כותרים בסדרה, שזכו להצלחה גדולה בחנויות ולביקורות מצוינות. בשנת 2010 בחרה הקרן לעידוד קולנוע לתמוך בכתיבת תסריט לסרט באורך מלא המבוסס על "הנס של עודד", הספר הראשון בסדרה . ביוני 2013 הושקה הגרסה האנגלית של הסדרה תחת השם The dream ten.  בגרסה האנגלית הותאמה העלילה לקהל הקוראים האמריקאי, שמות הדמויות ומקום העלילה שונה כשהמחבר בחר לפרסם את הספרים תחת שם העט האמריקאי א.ד. אירווינג. עד כה תורגמו לאנגלית שני הספרים הראשונים בסדרה, כשלא אחר מאשר כוכב ה – NBA סטפן קארי אף שמש כפרזנטור של הסדרה בארצות הברית ובצפון אמריקה, בשנתיים הראשונות להשקתה. קארי קרא את הספר הראשון בסידרה, ,"הנס של עודד", התלהב ממנו וסייע בזמנו למאמצי השיווק שלה בארה"ב.

עודד ירדני הוא גיבורו של הכרך הראשון בסדרה, "הנס של עודד". ירדני הוא נער נמוך קומה, שכשל בניסיונותיו להתקבל לקבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, ומנסה יחד עם עוד ארבעה חברים להקים קבוצה משלהם.

ברק שחם, לשעבר כוכב הכדורסל של השכונה, מסכים לקחת על עצמו את משימת האימון שלהם – לא לפני שהוא מעמיד בפני החמישה משימה לא פשוטה – לאתר ולגייס חמישה שחקנים נוספים לקבוצה . טוני באומבי הוא גיבורו של הכרך השני "לאן נעלם טוני?". טוני

הוא בן למשפחת מהגרי עבודה מניגריה שגורשה מהארץ. טוני עצמו מועמד לגירוש – והחבורה נחלצת לסייע לו. הספר השלישי, "הכל אפשרי", מביא את סיפורו של אלכס טקצ'נקו, הגבוה בשחקני "העשיריה הפותחת". אלכס נאלץ לנטוש את הקבוצה לאחר שחלה במחלה קשה, אבל חבריו לא מוכנים לוותר עליו.  הספר הרביעי בסדרה, "בין שניים ", עוסק בדורון לוי, הקלעי של הקבוצה, שכינויו הוא "האקדוחן". הוריו של דורון מחליטים להיפרד יום לפני שקבוצתו יוצאת לטורניר כדורסל באירופה.

על הצלחת ספרי הסדרה:

עד כה נמכרו למעלה מ50,000 כותרים, מאז החלה לצאת  לאור סדרת הספרים "העשיריה הפותחת", בשנת 2007. מועדוני מעריצים שהוקמו בעקבותיה בכל רחבי הארץ מנו בשיאם קרוב ל- 10,000 בני נוער. עשרות קבוצות ספורט של בני נוער קראו לעצמם על שם הסדרה "העשיריה הפותחת" . הספר הרביעי בסדרה "בין שניים", ראה האור ב2011. ומאז בחר דורון להתמקד בפיתוח וכתיבת תסריט לפיצ'ר, המבוסס על ספרו הראשון, עליו הוא שוקד בימים אלו. ובשיווק הספרים שתורגמו לאנגלית, בארה"ב.

סדרת הספרים מככבת עדיין בספריות הציבוריות ויש להם ביקוש רב.

לאור פניות רבות שקיבל דורון ממעריצי הסדרה, להוסיף ספר נוסף לסדרה, הוא כתב את  הספר החמישי "הבן של" היוצא בחודש הבא לחנויות.

 

אמיר דורון: נולד ב-1974. בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה ותקשורת וכן תואר שני במנהל עסקים – שניהם באוניברסיטת תל אביב. שיחק כדורסל מגיל קט סל ועד בוגרים באגודת בני הרצלייה. זכה בגביע המדינה כשחקן ספסל עם בני הרצלייה ב-1995 ואימן שנים רבות קבוצות בנים ובנות בבני הרצלייה. יצר (יחד עם מורדי אלון) את סדרת הספרים רבי המכר "הוצא מהקשרו", שכללה תשעה ספרים בהם לוקטו משפטי המחץ בתחומים שונים (ספורט-5 כרכים, תקשורת, פוליטיקה, קולנוע, כלכלה). בשעות הפנאי משמש שותף בחברה שמתמחה בניהול תוכן רפואי מקצועי ובמולו"ת רפואית. גר בתל אביב, נשוי ואבא לתמרה וגור.

הספר יצא לאור בהוצאת פנדה. מחיר 74 שקלים.

כתיבת תגובה