נסיעת מבחן: מיצובישי ASX בין ירושלים לקסריה

נסיעת מבחן חוויתית עם מיצובישי ASX החדשה ||| ביקור בירושלים ודרכי ההר בואך ירושלים ||| שוק מחנה יהודה תוסס ביום חורף ועם לחוח ||| מצפור עופות נודדים קרוב לבית – עמק חפר ||| נמל הדייגים בג'סר א-זרקה פינת חמד נסתרת ||| כל החוויות והרשמים בהמשך…

מיצובישי ASX בהרי ירושלים (צילום דני בר)

עולים לירושלים עם ASX של מיצובישי

מיצובישי השיקה לאחרונה את דגם ה-ASX החדש ושהגרסה הקודמת שלו מכרה בתקופה שלשנתיים כ-6,000 כלי רכב מדגם זה בישראל. אם הצלחה לא מתווכחים והגרסה החדשה מגיע עם מנוע בנזין MIVEC2.0 ליטר בהספק של 150 כ"ס בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה CVT המאפשרת העברת כוח יעילה בתוספת מערכת עצור וסע.

העליה לירושלים היתה נסיעה חלקה ונעימה, העברת הילוכים חלקה ובזמן בדרך העולה לבירה וללא הכבישים הצפופים ובעמוסים של ימות השבוע.

ASX מצויידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות הכוללות בלימה אוטונומית (FCM), זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על סטייה מנתיב (LDW), שליטה אוטומטית באורות גבוהים (AHB) ו-7 כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית אוויר לנוסע ליד הנהג. רמת גימורPremium  מגיעה בנוסף עם רדאר לזיהוי כלי רכב בשטח מת BSW כולל התרעה על תנועה אחורית חוצה RCTA שחשובה ביותר בשטח עירוני צפוף ובחניה.

לחוח עם שלל תוספות (צילום דני בר)

אדאן – לחוח עם כל דבר

בשוק מחנה יהודה, צמוד לעוזי (איש האתרוגים) – רוקח המיצים כתרופה לכל מכאוב או צרה, נמצא אדאן, קונספט תימני חדש ושווה. כך התברר לנו בביקור הקצר לטעימות מן הלחוח התימני עם מגוון מאכלים שהופכים אותו לארוחה.

פגשנו את יוני בן הרוש, חוזר בתשובה שפתח את אדאן – על שם העיר בתימן, כי לדבריו שם הכל התחיל. משם מגיע סבתו לארץ עם המתכון המשפחתי של לחוח תימני – פיתה התימנית, רכה ונימוחה שהתימנים מכורים לה וכל השאר עדיין פחות מכירים.

את המקום הקים יוני, ממוצע תימני כמובן, עם שחרורו מצבא קבע, לאחר 10 שנות שירות בחיל האוויר. "אני מאוד אוהב ויודע לבשל", מסביר בן הרוש, "מאז שאני זוכר את עצמי, ארוחת צהריים של יום שישי, שקיבצה את כל בני המשפחה, הייתה תמיד לחוח עם סלטים ומשם בא לי הרעיון לממש את האהבה לטעם הביתי של פעם ובעיקר לחווית הלחוח, שהיא פיתה לכל דבר, רק אוורירית ורכה יותר. מאחר והלחוח הוא בסיס שיכול להתאים לכל דבר כמעט, החלטתי לקחת אותו צעד אחד קדימה ולהכין מנות מגוונות של לחוח, עם טעמים שונים ומעניינים. המטרה שלי היא שכולם יכירו את טעמו הנפלא של הלחוח וכך הוא יקבל את הקרדיט המגיע לו בעולם האוכל הישראלי".

אם לפיצה יש פיצריה, להמבורגר יש המבורגריה, לחומוס יש חומוסיה ולמעדנים יש מעדניה, מעכשיו גם ללחוח יש בית – לחוחיה… אדאן מציעה מספר מנות:

  • מעורב לחוח – מעורב ירושלמי, חומוס, סלט וטחינה, מגולגל בתוך לחוח
  • קבב לחוח – קבב, חומוס, סלט וטחינה, מגולגל בתוך לחוח
  • חזה עוף לחוח – חזה עוף קריספי ומתובל, חומוס, סלט וטחינה, מגולגל בתוך לחוח
  • סביח בלחוח – ביצה קשה, חציל פיקנטי מטוגן, חומוס חריף, סלט ירקות קצוץ דק, בצל, חמוצים, חילבה, טחינה ועמבה (אפשר כמובן לבקש פחות מרכיבים במנה)
  • פלאפל לחוח – כמו הסביח, רק עם כדורי פלאפל קריספיים במקום הביצה
  • חביתת לחוח – חביתת ירק עם תוספות כגון פטרוזיליה, בצל ועגבניות, שמתבשלת כשמעליה לחוח, כך שהם מתמזגים זה בזה והופכים ליחידה אחת טעימה במיוחד
מנת לחוח עם פלפל באדאן שוק מחנה יהודה (צילום דני בר)

כמובן שלא יכולנו לטעות את שלל המנות אבל מנת הפלפל היתה מפתיעה – הלחוח עושה אותה קלה ואוורירית. זוגתי הלכה על מעורב בשרי שגם אותו היא אהבה.

אדאן – שוק מחנה יהודה , רחוב האגוז 6, ירושלים. טל': 054-4750017. דף הפייסבוק…

הרי ירושלים

החלטתי לרדת מירושלים בדרכים בהן לא נסעתי כבר כ-20+ שנים. דרכים שהיו מנת חלקי בשנים בהן עבדתי בירושלים (רים וטריומף שכבר לא קיימות בירושלים שנים רבות). התחנה הראשונה בדרך מירושלים חזרה למישור החוף היתה יד קנדי – אתר הנצחה לג'ון קנדי JFK, הנשיא האמריקאי שנירצח בשנת 1966. האתר נחנך ביום העצמאות האמריקאי ובנוי פשוט אבל עם הרבה משמעון ותוכן. צורת הגזע הקטום המסמל את הנשיא שנרצח בגיל 46 – אמצע החיים ובמרכז האולם רק נר זיכרון. כל אחת הקורות המרכיבות את האנדרטה מסמלת מדינה ממדינות ארה"ב. מקום מיוחד עם נוף מדהים המשקיף על הרי ירושלים המוריקים גם ביום סגריר.

מיצובישי ASX ביד קנדי (צילום דני בר)

משם ירדנו בכביש המתפתל מבי"ח הדסה עין כרם – כביש 386 הידוע בקרב אופנוענים ככביש מאדגר ועתיר אדרנלין. שמחתי לראות שבכל העיקולים התבצע הנמכת מעקות בטיחות בצידי הכביש לטובת האופנוענים שבשעת החלקה יבלמו בהם ולא יערפו במתכון המוגבה של מעקות הבטיחות.

המיצובישי שלנו הוכיחה ביצועים מצוינים של אחיזת כביש והיצמדות למסלול הנסיעה גם בפיתולי הכביש ובמהירויות גבוהות גם כן.

תחנת הרכבת בר גיורא  دير الشيخ דיר א-שייח'

מנהרה מתחת לפסי הרכבת ותחנת הרכבת ההיסטורית של בר גיורא (צילום דני בר)

עצרנו לטיול קצר בפארק בר גיורא ושמנו פעמינו לתחנת הרכבת ההיסטורית, השוכנת מעל נחל שורק ה"ריחני" גם בימינו. יש לציין שבעבר הנחל היה נחל הביוב הירושלמי והסירחון ממנו היה בלתי נסבל, אבל היום יש מעט ריחות של צחנה (ככל הנראה עקב הגשמים שירדו בימים האחרונים). החנינו את ה-ASX מתחת לעץ חרוב ענק ומרשים וחצינו בגשר הולכי רגל את הנחל הריחני. מתחת למסילת הרכבת המחודשת לירושלים (המסילה הדרומית שמגיע למלחה ולא החשמלית החדשה) עברנו בגשר מרשים ופוטוגני ועלינו לראות את התחנה המוזנחת.

תחנת דיר א-שיח' היתה תחנת מילוי מים לרכבות הקיטור באות'ומניות בשלהי המאה ה-19, בדרכן לירושלים מיפו. כך היה גם עד שנות החמישים של המאה שעברה, עד להחלפת קטרי הקיטור של הרכבת לרכבות המונעות המנועי דיזל. החשיבות של המקום היתה כי היה צורך למלא את מכלי המים של קטרי הקיטור שיוכלו להגיע לירושלים. המים היו מי נחל קטלב הסמוך.

נוח לנהוג במיצובישי ASX

מיצובישי ASX תחת עץ תאנה בהרי ירושלים (צילום דני בר)

ה-ASX פרימיום מצויידת במערכת מולטימדיה  Connected Carמשלבת מערכת חדשה בדור 4 LTE)) וכוללת מסך 8 אינץ' גדול עם גרסת תוכנה חדשה הכוללת I SAY  – ממשק זיהוי קולי הכולל מגוון פקודות קוליות בעברית. המערכת מאפשרת לנוסעים ליהנות מגלישה ברשת, עם עדכוני תוכנה וקבלת יישומים. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד מספקת בין היתר ממשק מגע נוח ואפשרות להאזנה לתחנות רדיו מכל העולם באמצעות אפליקציית רדיו Nobex האינטרנטי, 99FM, כאן OD, גלגל"צ אפליקציות רדיו של רדיוס 100 FM (הכוללת גם את אפליקציית הפודקאסט הפופולארי בישראל "עושים היסטוריה") ורדיו תל אביב, Hot Spot  לגלישה באינטרנט ברכב וכן מצלמת נסיעה לאחור כסטנדרט. בנוסף, מצויידת המערכת בדיבורית Bluetooth, ניווט הכולל מערכתWAZE  וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו. מסכי עזרה אינטרנטיים של מיצובישי, פריסת מרכזי השירות והטרייד-אין אשר ניתן להתקשר או לנווט אליהם בלחיצת כפתור. מערכת Connected Car מציגה גם ספר רכב אינטראקטיבי דיגיטלי ידידותי לתפעול והבנה. המערכת פותחה בישראל וזמינה בשפות: עברית, ערבית, אנגלית ורוסית. למערכת מצורף כרטיס SIM עם חבילת דאטה חודשית של 3GB למשך 12 חודשים.

מצפור ויקר בעמק חפר (צילום דני בר)

מצפור ויקר – מאגר משמר השרון

כאן ממש במרכז הארץ, נמצא מאגר מי שיטפונות של קק"ל, שמשמש גם תחנת מעבר לעופות הנודדים בין הצפון (אירופה, תורכיה וצפון-מערב אסיה) לדרום (אפריקה). המקומות המוכרים יותר שמשמים תחנות מנוחה וריענון לחצי מיליארד העופות שחוצים את ארצנו פעמיים בשנה הם כמובן החולה ואילת אבל גם לשרון יש מקום של כבוד. על סוללת המאגר, הוקם מצפור ויקר המושקע והידידותי, שלצידו יש גם גן שעשועים למשפחות ולילדים.

שקנאים בעמק חפר (צילום דני בר)

מהמצפור נהנינו לתצפת על להקות השקנאים שנחות ומצטיידות באנרגיה תודות להאכלת הדגים שנעשות שם באופן מבוקר על מנת למנוע מהן להגיע לבריכות הדגים ולגמור את כל הדגה שמגדלים בה עבור המטבח הישראלי.

גם להקות קורמורנים שחורים וזוללי הדגים שוכנות במאגר וגם הן נהנות מהאכלת השקנאים היומית עד להמראתם להמשך המסע דרומה לחרוף באפריקה. רוצים להגיע למצפור? הוראות בקישור זה…

נמל הדייגים  جِسْر الزَّرْقاء גִ'סְר אֶ־זַּרְקָא

נמל הדייגים של ג'אסר א-זרקא (צילום דני בר)

תחנה סופית של מסענו נבחרה ג'סר א-זרקא או יותר נכון נמל הדייגים האינטימי של הכפר. מציע לכם לבקר כמובן את שמורת נחל תנינים (תוכלו לקרוא על ביקור בשמורה כאן…) אבל הפעם נסענו ישר לנמל הדייגים ושביל ישראל החוצה את הכפר על שפת הים.

שמחתי ליקרות שהנמל עבר שיפוץ וחיזוק שובר הגלים, העמקת המעגן ואף החלפת מגדלורי הכניסה למעגן. בים הסוער מעט, יצאו מעט דייגים למצוא שלל וכמה גולשי גלים יצאו בשחיה לתוך הגלים בים. קסם של מקום.

מצפון לבקתות הדייגים נטעו מטע של עצי דקל ושולחנות פיקניק הוצבו בין העצים וזה בהחלט הופך את המקום למזמין הרבה יותר ממה שראיתי בביקור קודם.

יש לציין ששביל ישראל עובר במקום ויש רבים הנשארים ללון או בחוף המיוחד הזה או באחד מבתי האירוח בכפר כמו ג'וחס גסטהאוז…

מבט אל האופק על חוף ג'סר א-זרקא (צילום דני בר)

סיכום

מיצובישי ASX הוכיחה עצמה כרכב מעולה למשפחה לכל צרכי המשפחה כולל טיולים למרחק גם תודות לתא המטען של 406 ליטר ומיכל דלק של 63 ליטר המאפשר טווח נסיעה גדול בין תדלוק לתדלוק (כ-14 ק"מ לליטר בנסיעה שלנו).

כלמוביל, יבואנית מיצובישי מעניקה אחריות של 3 שנים עד 100,000 ק"מ. הדגם שלקחנו ברמת גימור Premium מוצע למחירה במחיר 144,900 שקלים. מחיר תחרותי ותמורה מעולה לכסף.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. אמיר

    טוב לשמוע שהנמיכו מעקות בטיחות לטובת האופנוענים

    1. Dany Bar

      בהחלט צעד חשוב שלשמחתי נעשה בכמה כבישים אהובים על רוכבי הדו-גלגלי

כתיבת תגובה