מה חדש על המדף של דני בר

ט"ו באב הוא חג האוהבים וגם החופש הגדול ||| קפה בקפסולות, לחמניות חופש ועוד ||| מוצרים חדשים לילדים ומבוגרים ||| קיה סטוניק, יונדאי, אסטון מרטין ועוד ||| לשאר החידושים והחדשות <<<

ט"ו באב

מסעדת עראיס חוגגת ט"ו באב

פבלובה ליום האהבה בעראיס (צילום איתן וכסמן)

ARAIS שבמתחם שרונה מרקט בתל אביב הינה מסעדת גריל ישראלי המגישה בשר אמיתי בסטייל ובגישה אורבנית. עראיס בוחרת עבור לקוחותיה את נתחי הבשר המשובחים והמובחרים ביותר, בחיתוכים מושלמים וללא תחליפים. המסעדה מעוצבת כאטליז קלאסי בשילוב מתכת ואריחי חרסינה ומשקיף על גינת הילדים בשרונה ובמטרה להעניק ללקוחותינו, מבוגרים וילדים כאחד, חוויה עוצמתית ומושלמת של טעמים וריחות בסטייל ובגובה העיניים. מסעדה מציע מערך משלוחים על מנת לאפשר ללקוחות ליהנות מהאוכל שלה בעבודה, בבית ובכל מקום בו הם נמצאים. גם השנה מציינת המסעדה את ט"ו באב כמיטב המסורת ותציע קינוח זוגי על חשבון הבית.

תוכלו לבחור מבין בר שוקולד במילוי נוגט קריספי, שוקולד בלגי ושוקולד מריר, פבלובה וניל שוקולד לבן ופירות יער או קרמינו על מצע קריספי של קרמבל שוקולד ונוגט, מוס נוטלה שבליבו טראפל טירמיסו, בציפוי קריספי מתפצפץ של שוקולד לבן עם קרמל ושברי אגוזי לוז.

עראיס, מתחם שרונה מרקט, תל אביב טל': 03-5509070. פתוח כל יום מ- 12:00 ועד אחרון הלקוחות.

עמותת אנוש עם מתנות לחג האהבה

ברוקלין ליידי (צילום ולרי בלקינד)

עמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מציעה מתנות ומארזים, המיוצרים על ידי מתמודדים עם מגבלה נפשית, העובדים במרכזי התעסוקה של אנוש ברחבי הארץ. הרווח ממכירות המוצרים, מועבר ישירות למתמודדים כתגמול על עבודתם ומהווה מקור הכנסה נוסף. עלות המארזים והמתנות נעה בין 15 שקלים ל 170 שקלים. את המארזים והמתנות ניתן לקבל במשלוח עד הבית. ניתן להזמין את המארזים והמתנות ישירות מאתר חנות האון ליין של עמותת אנוש – אנושופ.

מארזים ומתנות המתאימים במיוחד לט"ו באב:

  • מארז Brooklyn Lady: מגבת קטנה, סבוניית עץ טבעי, מבשם טבעי, סבון פילינג גוף טבעי גדול (100 גרם(, 2 סבוני פרח סגולים לריח. מחיר: 70 שקלים
  • מארז  MANHATTAN LOVE: מארז מפנק בגודל 24X24 ס"מ מכיל מגבת גדולה ומגבת קטנה, סבוניית עץ טבעי, מבשם טבעי,2  סבונים גדולים טבעיים (100 גרם(,2  סבונים גדולים טבעיים (30 גרם), 2 סבונים טבעיים בצורת לב. מחיר: 147 שקלים
  • שרשרת עם תליון לב עשויה כסף בגימור מט משויף: אורך השרשרת: 45 ס"מ. מחיר: 70 שקלים
  • אריח ברכה: אריח ברכה לתליה עם הכיתוב: מזל שיש אותך. מחיר: 42 שקלים

החופש הגדול

החומוס  של ג'ינג'י בקיבוץ עינת עם סחןר בשדות החומוס

רוצים לגלות איך מכינים חומוס? רוצים לגלות איזה סוג חומוס גדל והכי נפוץ בישראל? מחפשים טיול משפחתי חוויתי לכל המשפחה בחופש הגדול? רשת החומוסיות "החומוס של ג'ינג'י" מזמינה אתכם לסיור בשדה חומוס בקיבוץ עינת שם גדל החומוס מסוג זהבית הנפוץ בישראל/ במסגרת הסיור המתאים לכל המשפחה תוכלו לראות מקרוב שדות חומוס טרי ולטעום מחומוס ג'ינג'י הכי טעים במדינה.

הייחודיות וסוד הקסם של מנת החומוס ברשת החומוסיות "חומוס של ג'ינג'י" טמון בהשקעה הרבה ובשלבי העשייה הארוכים והאוטנטיים של המנה שזוכה לאהדת הלקוחות כבר שנים. החומוס של ג'ינג'י הוא לא עוד קופסת חומוס מסחרית שקניתם בסופר וגם לא עוד חומוסיה  מתחת לבית אלא הוא כינוי לרשת חומוסיות מוכרת ואהובה שהסניף הראשון והוותיק שלה ממוקם בקיבוץ עינת שנמצא מספר קילומטרים מזרחית לפתח תקווה.
איתי גולן הידוע כג'ינגי משקיע רבות בבחירת גרגירי החומוס ודואג שהטעם יהיה שונה ויוצא דופן.
ג'ינג'י מכין את המנה במשך יומיים שלמים ברציפות בעזרת חימום בתנור. לרובנו הבישול הארוך מזכיר את הבישולים הביתיים מבית אמא בשילוב הטעם של חומוס ג'ינגי' עם הידע שצבר "ג'ינג'י" במהלך עשרות שנים.
את המנה עם כל היתרונות הבריאותיים שלה נוהגים לאוכל החל משבע וחצי בבוקר. כאשר אוכלים את מנת החומוס מתחילת היום היא יכולה להיספג בגוף עם כל היתרונות הבריאותיים שלה ולסייע מאד גם לספורטאים, טבעונים וצמחונים.

לדברי ג'ינג'י, בקיבוץ עינת אנו מגדלים את גרגירי חומוס זהבית במשך שנה שלמה ובוחרים את הגרגירים בקפידה ממש בפינצטה וזה ממש לא קלישאה כך כל מנה חייבת לעמוד בסטנדרטים ידועים מראש. עוד מוסיף הג'ינג'י, כדי לקבל את החומוס מבושל היטב יש לבשל אותו ממש כמו חמין – במשך יומיים שלמים לאט ובסבלנות. לחכות כל הלילה. זאת הדרך היחידה לקבל גרגרי חומוס שהטעם שלו זהה בשבע בבוקר ובאחת בצהרים.

למה  דווקא בקיבוץ עינת ? עד לפני 14 שנה קיבוץ עינת היה ידוע בנעלי העבודה והצבא הקלילות ובבית הקברות האזרחי. אבל מאז הוא מזוהה גם עם חומוס טוב. למרות אך ההצלחה, הסניף ממוקם בחורשת האקליפטוס של הקיבוץ בו איתי גולן מתגורר ובו גדל.
הסניף בקיבוץ עינת נפתח בשנת 1994 ומאז הוא נחשב למקום עלייה לרגל של חובבי חומוס באשר הם. המקום אוטנטי וחם משפחות, חברים ויחידים אוהבים לבוא אליו. בסניף יש קונטיינר אדום עם סככה, שולחנות עץ, בטבע פתוח ומאוורר.

היכן החומוס של ג'ינג'י ?קיבוץ עינת, צומת סגולה פ"ת, ומושב נווה ירק. פתוח בראשון עד שישי משעה 10.00-14.30. רשת החומוסויות "חומוס של ג'ינג'י"  בפייסבוק

קניון שבעת הכוכבים, הרצליה עם פסטיבל סליים 29-31 ביולי!

שיגעון הסליים מגיע לקניון שבעת הכוכבים בהרצליה- חגיגת סליים היסטרית, המבטיחה חוויה יוצאת דופן בזכות מתחמים מטורפים להכנת סליימים נדירים בנושאים שונים. סליים צבעוני, סליים לאמיצים, מטווח סליים ועוד.

מתחמי הפסטיבל:

  • Rainbow slime- הכנת סוגי סליים שונים, צבעוניים כמו הקשת בענן ומנצנצים כמו הכוכבים, נוצצים עם גרגירים במרקם מגניב במיוחד!
  • Courage slime- לאמיצים בלבד!!! הכנת סליים בצבעים ובמרקמים שונים לילדים אמיצים שלא נגעלים מזוחלים, עכבישים וחרקים שונים!
  • Slime shooting- קליעה למטרה וזכייה בהפתעות סליים מדליקות!
  • מתחם צילום עצמי מיוחד ומפגשים עם יוטיובריות- מתחם צילום עצמי מיוחד, בו תוכלו להדגים כיצד אתם מכינים או מציגים את הסליים שלכם! – במתחם זה בכל יום  בין השעות 16:00-19:00 תוכלו לפגוש את אושיות הסליים המגניבות ביותר! הן יעניקו לכן טיפים להכנת סליים, טיפים איך לצלם סרטוני סליים, תוכלו להצטלם ולהתרגש איתן!

להלן פרוט המפגשים:

  • ביום ראשון 29.7- גל ששון המוכרת באינסטגרם כגלגול סליים  sfs_galgulלגל יש למעלה מ54,000 עוקבים והייחוד שלה בהכנת הסליים הם סליימים שמשלבים ריחות, מרקמים מיוחדים וצבעים. הסליים בשבילה הוא לא רק משחק אלא דרך חיים.
  • יום שני 30.7- עלמא ויצמן, המוכרת באינסטגרם כ-slimeilsrell, היא סוחפת אחריה כ-50,000 עוקבים והיא מכינה סליימים בשלל מרקמים, צבעים וצורות. התמחותה היא הכנת סליימים רכים, פלאפים וקראנצ'ים.
  • יום שלישי- 31.7- אור יעקב, הידועה ביוטיוב Or Yakov עושה ניסויים בסליימים המיוחדים שלה בשאלה הגדולה "מה קורה אם". לדוגמת הכנת סליים שעשוי משוקו, סליים במיקרו (לא לנסות בבית! זה מתפוצץ!) סליים בעזרת הרגליים ועוד!

הפסטיבל יתקיים בימים ראשון עד שלישי 29-31.7 בין השעות 11:00-14:00, 16:00-19:00. הכניסה חינם וחופשית לקהל הרחב! קניון שבעת הכוכבים, שדרות שבעת הכוכבים 8, הרצליה

מד"א מצילה חיים עם צי האופנועניות

כחלק ממאמציו השוטפים של מגן דוד אדום לקצר את זמני התגובה וההגעה של צוותי מד"א, החובשים והפאראמדיקים מגיעים לזירות אירועים בכלי תחבורה שונים החל מהאמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ המוכרים, ועד למסוקים, אופנים חשמליים ורכבי בימבולנס שמגיעים גם למקומות סבוכים. למד"א צי אופנועים הכולל למעלה מ-550 אופנועים המגיעים לזירות אירועים בכל רחבי הארץ כשעליהם תיק הכולל את מלוא הציוד מציל החיים הקיים באמבולנס: דפיברילטור, מכשיר הנשמה, ציוד חבישה, מזרקי אפיפן לטיפול בהתקף אלרגיה מסכן חיים ועוד. בין האופנועים גם אופנועים כבדים ואופנועי טיפול נמרץ הרכובים על ידי פאראמדיקים ומצויידים בציוד טיפול נמרץ כגון דפיברילטור מתקדם ותרופות מגוונות. ההגעה על האופנוע קלה ומהירה יותר, ובמקרים דוגמת תאונות דרכים יכולים האופנוענים לנצל את יכולת התנועה המעולה שלהם ולחסוך זמן יקר.

סביר למדי שיצא לכם לראות את אופנועני מד"א נוסעים בכבישי ישראל כשהם ממהרים להגיש מענה רפואי בזירות אירועי חירום שונות. אך האם יצא לכם לפגוש את אופנועוניות מד"א? בשורת יחידת האופנועים של מד"א מתנדבות כיום שש אופנועניות, כולן 'משוגעות' על עבודתן, והצלת חיים עבורן היא משימה משמעותית מאין כמותה.

אורית גורגוב (32), אופנוענית מד"א מתנדבת במרחב ירקון, היא בכלל מטפלת ברפואה משלימה שמתגוררת בראש העין. בין טיפול לטיפול, היא מוצאת את הזמן לזנק ולסייע בהצלת חיים כשהיא רכובה על אופנוע מד"א שברשותה. "תמיד אהבתי אופנועים, ותמיד רכבתי. לפני כשלוש שנים קיבלתי את אופנוע מד"א, ומאז אני מגיעה איתו לכל קריאה. אני זוכרת עשרות קריאות שבהן לקחתי חלק ואני גאה ושמחה על האפשרות לסייע ולעזור למי שצריך". כנהגת אמבולנס, יודעת אורית להסביר את ההבדל האדיר שבין שני כלי הרכב. "האופנוע נותן לי את היכולת להגיע מהר יותר, ולפעול ביעילות רבה יותר בעיקר בזירות מורכבות בכבישים, כשיש צורך לעקוף פקקי ענק", היא מספרת.

שרון גרין (47), תושבת חופית, אם לשלושה, חובשת מתנדבת על אופנוע חירום של מד"א ונהגת אמבולנס במד"א מרחב שרון "עד לפני שנה עסקתי בתחום עיצוב מוצר בחברה למוצרי ילדים ותינוקות ובעבר רכבתי על אופנועים ונהנתי מזה, אחרי שנים ארוכות אני שמחה לחזור לאופנוע. הקריאה הראשונה שאליה הוזנקתי ככוננית על אופנוע החירום נחרטה בזיכרוני, זה היה לאירוע של שני בני אדם שטבעו סמוך לחוף בית ינאי והגעתי לסייע במהירות שיא, הצלחתי להעניק טיפול מציל חיים ושניהם ניצלו" מספרת שרון בהתרגשות "מקרה נוסף שלא אשכח היה כשיצאתי עם האופנוע לטפל בילדה כבת שנתיים שנחנקה מגוף זר, הצלחתי לחלץ מקנה הנשימה את הגוף הזר והילדה חזרה לנשום. אני גאה ושמחה לעזור לקהילה, זה נותן לי סיפוק. בשבילי, לחזור ולרכב על האופנוע ובמקביל גם להציל חיים, זה שילוב מנצח."

ליטה ברזון (29), אופנוענית במרחב כרמל של מד"א: "בעבר רציתי ללמוד רפואה וטרינרית והתחלתי לעבוד במרפאה וטרינרית. מתוך הרצון לעזור בהצלת חיים, החלטתי ללמוד קורס חובשים במד"א והתחלתי לעבוד בבנק הדם של מד"א. העניין של ההתנדבות במד"א הוא חיידק שנדבקתי בו וזו אהבה גדולה עבורי. האופנוע הוא אתגר. יש ברכיבה על האופנוע גם מרכיב של סיכון, אבל אני יודעת שבעזרתו אני עושה את המקסימום כדי להציל חיים- אני מגיעה מהר יותר לטפל בחולים ובפצועים. מאז שקיבלתי את האופנוע והתחלתי לרכב אני רואה את ההבדל בשטח בזמינות ובהגעה של האופנועים. אני מתגוררת בקריית אתא, וההגעה לקריאות היא מאוד יעילה ומהירה במיוחד בזמן עומסי תנועה."

לואיז רבינוביץ (51), אופנוענית מד"א במרחב לכיש, במד"א כבר מעל ל-11 שנים במהלכן עברה קורס חובשים בכירים והיא בעלת רישיון לאופנוע כבר 12 שנים. בזכות ניסיונה ארוך השנים ברכיבה על אופנוע והידע הנרחב שלה בהצלחת חיים, היה זה צעד טבעי להעניק לה אופנוע מד"א הנושא ציוד רב להצלת חיים. לואיז מספרת שהתחילה להתנדב במד"א עקב תאונה קשה שהייתה עדה לה לפני כ- 13 שנים: "הייתי במקום ולא ידעתי מה לעשות, לא הייתה לי את היכולת לעזור והבטחתי לעצמי שזה לעולם לא יקרה שוב". לואיז החליטה להרים את הכפפה, הצטרפה לארגון מגן דוד אדום, וכיום, היא האישה היחידה בין האופנוענים באשדוד שמגיעה לזירות אירועים כשהיא רכובה על אופנוע מד"א.

אסאלה עבוד (25) מגוש חלב, שרק לאחרונה קיבלה את אופנוע עזרה ראשונה של מד"א: "אני נרגשת לקבל את האופנוע ה- 500 של מד"א שבאמצעותו אוכל להגיע במהירות לחולים ולפצועים ולהציל חיים. סיימתי עכשיו הכשרה מקצועית מיוחדת במד"א לרכיבה על אופנוע שם קיבלנו טיפים לרכיבה נכונה ובטוחה, תרגלנו רכיבה מבצעית בשטח תוך בלימות, תימרונים ואמצעי בטיחות. כאדריכלית במקצועי ומתנדבת במד"א אני מסתובבת באזור הצפון ואני בטוחה שהאופנוע יסייע לי להגיע במהירות לחולים ולפצועים ולתת את המענה הראשוני שיציל את חייהם."

סטפני גליק (50) תושבת כפר תבור נשואה ואם לילדה. מרצה בתחום טכנולוגיה חינוכית במכללת שאנן ומתנדבת במד"א כ- 3 שנים באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ של מד"א, "לאחרונה חידשתי את הרישיון לאופנוע ולפני כשבועיים והצטרפתי ליחידת האופנוענים של מגן דוד אדום במרחב גלבוע בגזרת כפר תבור. זה נותן לי סיפוק עצום לעזור לחולים ופצועים ברגעים הקשים שבהם הם נמצאים ולדעת שיש לי ביד כלי שמאפשר לי להגיע במהירות לאירועים ולהציל חיים"

פארק הטמרפולינות SKY JUMP רעננה עם קירות טיפוס מאתגרים חדשים

פארקי הטרמפולינות SKY JUMP (ברעננה ובנמל תל אביב), השיקו אטרקציה חדשה בפארק רעננה: מתחם קירות טיפוס ייחודי, הכולל 11 קירות  מאתגרים במסלולי קושי שונים ובעיצובים מיוחדים!

קירות הטיפוס, המתנשאים לגובה של 6 מטרים, מוצעים במגוון עיצובים וברמות קושי שונות. בין הקירות: speed climb – קיר כפול עם מד זמן, עליו יכולים לטפס שני מטפסים בו זמנית ולהתחרות זה בזה; קיר שקוף – עליו אפשר לטפס משני צידיו, זה מול זה; קוביות ענק לטיפוס; קיר טטריס; קיר של גלגלי שיניים, ; קיר מעוצב על תמונת מגדל שעון ה- Big Ben בלונדון ועוד. הקירות מתאימים לטיפוס מגיל 5. כל מטפס נרתם ברתמה לבטיחות מירבית.

אטרקציית קירות הטיפוס החדשה ברעננה (המוצעת גם בפארק בנמל תל אביב), מצטרפת למתחם הטרמפולינות הענק שבפארקים, המציע עשרות משטחי טרמפולינה לקפיצה חופשית ומתחמי קפיצה מיוחדים. במגוון המתחמים: ג'מפולינה – מתחם טרמפולינות המותאם לילדים קטנים בני 6-3, Foam Pit (בריכת ספוגים) – מזנקים מהטרמפולינה היישר לבריכה מלאה בספוגים רכים; Battle beam (קורת איזון) – יוצאים ל"קרב כריות" על קורה, מעל בריכת ספוגים; מתקן נינג'ה – מתקן מכשולים אתגרי; כדורסל – משחק כדורסל על טרמפולינה, שיאפשר לכם להטביע כמו לברון ג'יימס!; CageBall (קייג'בול) – ספורט זוגות ייחודי המשלב כדור-עף וכדורסל ועוד.

כמו כן, מציעים הפארקים גם קולנוע 7 ממדים – 7D-MAX – קולנוע רב חושי עוצמתי המקרין סרטי תלת ממד איכותיים (10-7 דקות): הכיסאות נעים בסנכרון עם עלילת הסרט ואפקטים חושיים נוספים ירגשו אתכם, במטרה להעצים את החוויה – רוח, גשם, ריח, דגדוגים, עשן, אורות ועוד. בקולנוע מוצעים סרטי מתח, אקשן ועוד.

המתחמים בשני הפארקים מקורים וממוזגים ומציעים למלווים טרקלין למנוחה ולצפייה נוחה בפעילות הילדים. שעות פתיחה: ימים א'-ה' ושבת: 9:00 – 22:00. יום ו': 9:00 – 19:00.

פארק SKY JUMP ברעננה: היצירה 2, רעננה ופארק SKY JUMP בתל אביב: נמל תל אביב, מבנה 19 (סמוך לריבוק).

חדש

קפה לנדוור עם קולקציית קפסולות חדשה

קפסולות משפחתי קפה לנדוור (צילום יוסי לוי)

קפה לנדוור, יצרנית הקפה הוותיקה בישראל, נכנסת לשוק קפסולות הקפה עם קפסולות אלומיניום תואמות נספרסו. תהליך הפיתוח של הקפסולות ארך יותר משנתיים וכעת החברה משיקה קולקציית קפסולות ב-4 דרגות חוזק:

  • Balanced- דרגת חוזק 6: קליית אספרסו עדינה השומרת על הטעמים המקוריים של זני הקפה. התערובת משלבת זני ערביקה ורובסטה מובחרים לטעם מאוזן ונעים. מתאים לחובבי קפה עדין.
  • Ristretto- דרגת חוזק 8: תערובת המורכבת מ- 100% פולי ערביקה מובחרים מאפריקה ומרכז אמריקה. הפולים עוברים קלייה ארוכה המייצרת טעם מעודן וארומטי, עם גוף בינוני ומעט חומציות.
  • Classic- דרגת חוזק 9: קליית אספרסו מסורתית המשלבת זני ערביקה מדרום אמריקה יחד עם פולי רובסטה הודיים. גוף בינוני עם טעם מלא וקטיפתי.
  • Supremo- דרגת חוזק 10: תערובת המשלבת ערביקה מדרום אמריקה עם שני זני רובסטה להדגשת המרירות, קלייה ארוכה בטמפרטורה נמוכה לקבלת גוף מלא וטעם חזק במיוחד.

הקפסולות ימכרו בשלב הראשון בחנות הקפה של לנדוור ברמת החייל, בחנות האינטרנטית ובמספר סניפים נבחרים של רשת לנדוור (אבן גבירול ורמת החייל בתל אביב, גבעתיים, מוצארט חיפה, אושירה כפ"ס וחולון).

כל חבילת קפסולות מכילה 10 יחידות וכל קפסולה מכילה כ-5 גר' קפה אספרסו קלוי וטחון. הקפסולות החדשות של לנדוור הן הראשונות מבין תואמות הנספרסו, אשר עשויות מאלומיניום זהה לקפסולות של נספרסו, המבטיח פעולה חלקה ושמירה מיטבית על הקפה. שאר קפסולות הקפה התואמות עשויות מפלסטיק שעשוי לפגום במכונה ואינו מבטיח שמירה על טריות הקפה. מחיר 19.5 שקלים לשרוול המכיל 10 קפסולות.
סנו JET +  ג'ל לניקוי אסלות בתוספת חומץ ומלח לימון

סנו ג'ט אסלות (צילום מוטי פישביין)

סנו משיקה מוצר נוסף בסדרת סנו JET+ המצליחה: ג'ל לניקוי אסלות בתוספת חומץ ומלח לימון. סנו ג'ט  מנקה, קוטל 99.9% מהחיידקים, מסיר אבנית, מבריק את האסלות בקלות ובנוחות מרבית ומותיר ניחוח מרענן של לבנדר.

מסקר שערכו בחברת סנו, עולה כי כשליש מהצרכנים משתמשים בחומץ לניקיון הבית ובמלח לימון לניקוי כלים סניטריים. החומץ ידוע ביכולות ניקוי והברקה ומלח הלימון מסיר את האבנית בקלות.

סנו ג'ט ג'ל לניקוי אסלות, בתוספת חומץ ומלח לימון, הוא מוצר נוסף בסדרת סנו ג'ט המצליחה הכוללת מוצרים לניקוי כללי והברקה בתוספת חומץ ואבקת סודה. סנו ג'ט ג'ל לניקוי אסלות בתוספת חומץ ומלח לימון – 750 מ"ל.

DUCK עם ג'ל לניקוי האסלה בתוספת אקונומיקה מקציפה

דאק ג'ל ניקוי לאסלה (צילום אסף לוי)

חברת אס. סי ג'ונסון המייבאת ומשווקת בישראל את מוצרי דאק, משיקה בישראל מוצר חדשני, מסדרת הדגל של המותג הבינלאומי DUCK  (דאק) עם פורמולה מתקדמת בתוספת אקונומיקה מקציפה בשני ניחוחות מוכרים ואהובים של דאק – ניחוח לבנדר וניחוח ים, שיצטרף לעוד כ-18 מוצרי דאק המוצעים כיום.

לדברי רוית קלוד מנכ"לית חברת אס. סי ג'ונסון, המייבאת ומשווקת לישראל את  DUCK: "קטגוריית השירותים מציגה קיטון כספי של כ-4% ב-12 החודשים האחרונים ובתוכה סגמנט נוזל ניקוי האסלות יורד בכ-2%. אס סי ג'ונסון עם המותג DUCK , הינו היצרן היחיד הצומח בקטגוריית השירותים באותה תקופה ובמיוחד בסגמנט הנוזל שבו הוא צומח ב13.6% במונחים כספיים וב-30.2% במונחים כמותיים". עוד הוסיפה קלוד כי: "לפי הערכות, הסיבה לקיטון בקטגוריית ניקוי השירותים היא שימוש גדל באקונומיקה כפעולה משלימה לניקוי השירותים. קטגוריית האקנומיקה צומחת בכ-5% במונחים כספיים לפי דוח נילסן מרץ 2018".

מוצר הניקוי דאק עם האקונומיקה המקציפה הופך את משימת ניקוי השירותים לקלה ויעילה יותר. אין צורך לשלב כמה חומרים כדי לקבל תחושת ניקיון מושלמת.  מעכשיו הכל במוצר אחד! הפורמולה המשולבת במרקם ג'ל, מקציפה, מלבינה, שומרת על האסלה מנצנצת ומבריקה, מנטרלת ריחות,  בעלת יכולת השמדה של 99.9% חיידקים ובקטריות, מנקה ומחטאת ביעילות ומותירה ניחוח בישום מרענן. מחיר 12.90 שקלים

סנו עם מגבוני סנובון

סנובון מגבונים לחיטוי מושב האסלה (צילום מוטי פישביין)

מגבוני סנובון הם מגבונים לניקוי וחיטוי מושב האסלה, לשמירה על ההיגיינה בבית ומחוץ לבית. מגבוני סנובון אנטיבקטריאלים ומצטיינים בכושר חיטוי של 99.9% מהחיידקים (בהשוואה למגבונים רגילים שאינם מחטאים). המגבונים לניקוי וחיטוי מושב האסלה נבדקו דרמטולוגית ומכילים אלכוהול לייבוש מהיר של האסלה. מעולים לחיטוי בבית אחר ילדים ה"מפספסים" את מושב האסלה או לשמירה יומיומית על היגיינה, ומחוץ לבית – מחטאים לפני שמתיישבים במשרד, בטיולים, בבית הספר ובמקומות ציבוריים. מגבוני סנובון קלים ונוחים לנשיאה בתיק הודות לאריזת TO GO המכילה 20 מגבונים באריזה.

אס. סי ג'ונסון עם סדרת מוצרים גלייד לניחוח נעים לאורך זמן

גלייד מארז אוטומטי מעוצב בניחוח לבנדר וניל (צילום אפרת אשל)

מכשיר ספריי אוטומטי ,מעוצב ,במראה נקי,  לשימוש  ביתי (המתאים לתלייה גם בפינות הבית). הסדרה מונה 2 מארזי מכשירים בצבעים שונים, לבן ומוקה. כל מארז כולל מכשיר, מיכל מילוי וסוללות. המכשיר עם כפתור לוויסות זמן (9/18/36 דקות), מפיץ ניחוח באופן אוטומטי, ומבטיח שליטה על מרווחי זמן ההתזה וכולל גם כפתור ייחודי לריענון מיידי. בנוסף, תוכלו לבחור 4 ניחוחות נוספים של מיכל מילוי בניחוחות מרעננים של: מרכך כביסה, לבנדר-וניל, אקזוטי ואביב רענן.

פיזור הניחוח הינו ייחודי, עם חלקיקי תרסיס קטנים היוצרים ערפל עדין, ושומרים על הניחוח לאורך זמן ניתן למקם את המכשיר בכל מקום בבית גם בחללים גדולים כגון חדרי שינה, סלון וחדר אמבטיה. בכל פעם שמיכל המילוי במכשיר מתרוקן או כשרוצים לשנות את האווירה  והניחוח בבית – ניתן לרכוש

את המילוי בנפרד. מחיר 45.5 שקלים למארז.

סנו די! ג'ונגל

צילום מוטי פישביין

חברת סנו משיקה לקיץ את סנו די! ג'ונגל, תכשיר המיועד להגנה אישית מרבית מפני יתושים, סנו די ג'ונגל פותח במיוחד לשימוש בארץ ובעולם. התכשיר מתאים לשימוש בבית ובחוץ, בטיולים בקמפינג, ובמקומות המצריכים הגנה מקסימאלית מפני יתושים. סנו די! ג'ונגל מכיל 30% Deet, חומר פעיל, הידוע ביעילותו להגנה מפני יתושים, ומאושר לשימוש ע"י משרד הבריאות. יעילותו של סנו די! ג'ונגל מוכחת למשך עד 8 שעות. סנו די! ג'ונגל נבדק דרמטולוגית. סנו די! ג'ונגל – באריזת רול-און של 50 מ"ל.

אוכל ואלכוהול

ברמן עם לחמניות חופש

לחמניות חופש גדול ברמן (צילום שרית גופן)

לרגל החופש הגדול תשווק "מאפיית ברמן", יצרנית מוצרי הלחם המובילה בישראל, לחמניות מיוחדות עם כיתובים מיוחדות וברכות לרגל הקיץ. הכיתובים יוטבעו על גבי "לחמניות מדברות" מסדרת ברמן אקטיב ועל גבי לחמניות ברמן, וכוללים את הכיתובים חופש גדול, לחיי הקיץ, כריך לים, כריך לקייטנה וכן איורי קיץ כמו ארטיק וגלידה. לחמניות אקטיב ישווקו באריזת נוחות של 6 יחידות ולחמניות ברמן יימכרו במהדורה מיוחדת של 10 לחמניות בשקית.

סדרת לחמניות מדברות ברמן אקטיב עשויות מ- 100% קמח חיטה מלא הנטחן מן הגרעין בשלמותו, ללא תוספת שומן, בעלות סיבים תזונתיים ועומדות בדרישות משרד הבריאות ללחמים – תקן "אפשרי בריא". סדרת ברמן אקטיב מתכתבת עם המגמות העולמיות בתחום המזון של ייצור מוצרי מזון, המספקים תזונה מאוזנת ונכונה וגם פונקציונאלית. הכוונה היא לא רק שיפור ערכים תזונתיים, אלא הוספת רכיבים פונקציונאליים המסייעים לתהליך עיכול תקין, להרגשה כללית טובה יותר ואף לסיוע במניעת מחלות בטווח הארוך.

מחיר כ- 14 שקלים לאריזת 6 לחמניות, כ- 17 שקלים לאריזת 10 לחמניות.

Alpro (אלפרו) עם משקה שקדים אורגני ללא תוספת סוכר

משקה שקדים אורגני ללא תוספת סוכר של אלפרו (צילום יח"צ חו"ל)

המותג הבינלאומי Alpro (אלפרו), המוביל בשוק המשקאות הצמחיים (ללא סויה), ממשיך להרחיב את קטגוריית המשקאות מן הצומח ומשיק בימים אלה משקה שקדים אורגני, ללא תוספת סוכר. המשקה בטעם שקד עדין, טבעי בעל מרקם קרמי ועשיר, ללא כולסטרול, דל מאוד בקלוריות (15 קלוריות ל100- מ"ל), ללא לקטוז, מקור לסידן וויטמינים ועשיר במיוחד בסיבים תזונתיים. מתאים גם לבישול ולאפיה. המשקה החדש יצטרף לסדרת השקדים של אלפרו הכוללת: משקה שקדים רגיל, משקה שקדים בטעם וניל, משקה שקדים שוקולד מריר, משקה קוקוס שקדים ומשקה שקדים ושיבולת שועל.

טרנד הבריאות בישראל הוא כבר מזמן לא טרנד אלא מגמה שממשיכה לגדול ולתפוס תאוצה, בארבע השנים האחרונות חלה עלייה חדה במכירות קטגוריית המשקאות מהצומח שצמחה ב- 120%. כיום אחד מכל שלושה ממשקי הבית בישראל צורכים משקאות מהצומח (תחליפי חלב). מחיר כ-17 שקלים.

גילרו עם מדבקת CONGRATS! אכילה לרשת וולמארט

מדבקה אכילה לעוגות CONGRATS! של וולמארט (צילום אפרת אשל)

גילרו הישראלית, המתמחה בייצור גביעי גלידה, ופלים וקישוטי עוגה, חתמה על עסקה עם ענקית הקמעונאות בארה"ב, Walmart. במסגרת ההסכם, תספק גילרו לוולמארט, הנחשבת לחברה הקמעונאית הגדולה בעולם, המונה כ-5,000 סניפים ברחבי ארה"ב בלבד, מדבקה אכילה עליה מתנוסס הכיתוב CONGRATS! ומיועדת לקישוט עוגות לכל מטרה, מחגיגות יום הולדת ועד לקבלת מינוי חדש בעבודה. המדבקות יימכרו במחלקות ימי ההולדת של הרשת ותחת המותג הפרטי של וולמארט Great Value.

מפעל "גילרו" השוכן בבית שמש מייצר דפים אכילים לעוגות עבור שוק הקונדיטוריות בישראל ובעיקר לייצוא. החברה הינה ספקית דפים אכילים לחברות הגדולות בעולם לקישוטי עוגות, בהןModecor  באיטליה ו-Wilton  בארה"ב. טכנולוגיית ייצור הדפים בגילרו בלעדית למפעל ונמצאת בתפוקה ובאיכות של כמה דרגות מעל מתחריה בעולם. מעל ל-200,000 יחידות כבר סיפקה גילרו לדף האכיל של וולמארט, המיוצר במפעל בישראל לפי נראות ודרישות העיצוב של המותג הפרטי של הרשת. בנוסף לחנויות הרשת, תמכור וולמארט את המוצר גם בשירות הקניות האון-ליין שלה, במחיר של כ- 3.5 דולר ליחידה. תמונה: מדבקה אכילה לעוגות CONGRATS! של וולמארט (צילום אפרת אשל)

Ze Sushi עם מנות קיץ חדשות

מרנג מנגו עם שוקולד לבן Ze Sushi (צילום מאיה פליישמן)

Ze Sushi משמחת ומרגשת את לקוחותיה כבר 14 שנים ודואגת לרענן את תפריט המסעדה יחד עם השף הרשתי חן מאיר. לתפריט המסעדה הקבוע מתווספות כעת 3 מנות קיציות, מרעננות וקופצניות.

  • Spicy summer salad (Beef Salad): מלפפון, בצל, טבעות צ'ילי, כוסברה קצוצה, חזה בקר מעושן (בריסקיט), רוטב סויה שחורה ופלפל שאטה (מנה חריפה). 39 שקלים
  • Sunny ramen salad: אטריות ראמן, חסה, שיטאקי, פטריות שימאג'י, בצל, אצות נורי מטוגנות, ביצה נימוחה/טופו על רוטב סלט תום (אפשרות לטבעוני). 42 שקלים
  • Fly Japan style: מושרות בסאקה, ג'ינג'ר ובצל ירוק ומטוגנות בטמפורה עם רוטב צ'ילי חריף הוי סאן (סויה מותססת סמיכה). 7 יחידות 32 שקלים

Ze Sushi, מתחם בזל, אשתורי הפרחי 14, תל אביב. Ze Sushi, מתחם שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב. שעות פתיחה: 12:00-24:00. טלפון: 1-700-708-989

אופנה ועוד

שורש עם אביזרי הטיולים והנסיעה החדשים לשנת 2018

מתוך ההיכרות עם המטיילים הישראליים, החליטו בשורש כי שנת 2018 היא הזמן המושלם להרחיב את היריעה וללוות אותם בחוויות נוספות, כאלו שיכולות להתקיים גם בימי חול וגם במהלך חגים וסופי שבוע, גם בישראל וגם בארצות אחרות, גם לבד, אבל גם עם המשפחה, גם בשטח – וגם בעיר. מגוון המוצרים החדשים כולל:

  • ארנקי נסיעות: ארנקי נסיעות במגוון גדלים, עשויים מבד עמיד למים ובעלי כיסים ותאים פנימיים. מוגנים בטכנולוגיית RFID – טכנולוגיה המונעת גניבת זהות וגניבת פרטים אלקטרוניים. מחיר- 99/ 135 / 159 שקלים
  • כרית צוואר מתנפחת: כרית המעוצבת בצורה ארגונומית ועשויה פוליאסטר בשילוב בד TPU. מתנפחת ומתרוקנת במהירות ומגיעה בתיק נשיאה תואם. מחיר- 69 שקלים
  • תרמיל מתקפל: תרמיל מתקפל וקליל שניתן לקחת לכל מקום, בכל מצב. התרמיל שוקל 235 גרם, עשוי מבד ניילון איכותי, כולל מספר תאים ורצועות גב נושמות. כיסו הפנימי של התרמיל הופך לתא המאפשר קיפול של התרמיל אל תוך עצמו. מחיר- 215 שקלים
  • חגורת מותן: חגורת מותן המאפשרת נשיאה נוחה של כסף ומסמכים חשובים מתחת לבגדים. בעלת אבזמים דקים במיוחד. לחגורה שני תאים נפרדים שנסגרים באמצעות רוכסן, היא עשוי בד רך וגמיש בקדמתה ובד ניילון נושם בחלקה האחורי. מוגנת בטכנולוגיית RFID. מחיר- 99 שקלים
  • חגורת כסף: חגורה בעיצוב רצועות הסנדלים האייקוניות של שורש. ניתנת לכוונון מדויק ללא קצוות חופשיים הודות לסגירת לולאה. כוללת תא נסתר עם רוכסן לנשיאת כסף ואבזם פלסטיק. החגורה עשויה מרצועת 30 מ"מ מהירת-ייבוש ממארג Jacuard עמיד במיוחד. מחיר- 75 שקלים
  • מחזיק מפתחות: מחזיק מפתחות בעיצוב שקית סנדל מוקטנת בה ניתן לשאת כסף, תרופות או פריטים קטנים אחרים. מחיר- 24.5 שקלים
  • מנעול קוד: מנעול שנפתח באמצעות קוד אישי בן 3 ספרות ומותאם למרבית הרוכסנים הניתנים לנעילה כיום. למנעול התאמה בטיחותית לתקני התעופה והבטחון של ה TSA. מחיר- 55 שקלים
  • כוס תרמית: כוס תרמית בנפח 300 מ"ל השומרת על טמפ' חמה עד ל 4 שעות וטמפ' קרה עד ל 8 שעות. לכוס דופן פנימית כפולה שכולאת חום לאורך זמן. היא עשויה מפלדת אל חלד איכותית המותאמת לדברי מאכל ומשקה ועומדת בתקני איכות מחמירים. מחיר- 79 שקלים
  • תרמוס: תרמוס בנפח 1 ליטר, השומר על טמפ' חמה עד ל 24 שעות וטמפ' קרה עד ל 8 שעות. התרמוס עשוי מפלדת אל חלד ועומד בתקני איכות מחמירים; מבנהו הפנימי כולל דופן כפולה וטכנולוגיית ואקום ייחודית לשמירת טמפרטורות מירבית. מכסה התרמוס יכול לשמש כספל. מחיר- 159 שקלים
  • מגבת טיולים: מגבת מיקרופייבר קלת משקל הניתנת לקיפול מהיר וכוללת תיק נשיאה קטן. המגבת מיוצרת בשילוב פורמולה – Polygene אנטי-בקטריאלית עמידה במיוחד המוטמעת אל תוך סיבי הבד בתהליך הייצור. המשמעות? סוף למגבות כבדות ולחות שמריחות רע בשל הצטברות של חיידקים מעוררי ריח. מחיר- 99 שקלים
  • תיקי רחצה: תיקי רחצה בגדלים שונים הניתנים לתלייה באמצעות וו ועשויים מבד ניילון בצפיפות גבוהה וכוללים ראי קטן. מחיר- 129 שקלים / 199 שקלים
  • שקיות אטומות: שקיות אולטרה-קלות ואטומות למים המגיעות ב 3- נפחים: 2 ליטרים, 5 ליטרים ו 10- ליטרים. עשויות מניילון ריפסטופ בתוספת ציפוי סיליקוני, ההופך אותן לאטומות במיוחד. בעלות מנגנון סגירה בגלגול שכולל אבזם קל משקל. מחיר- 60 / 65/ 70 שקלים
  • חבל לייבוש בגדים: חבל ייבוש המלופף בצורה המייתרת שימוש באטבים ומגיע ארוז במנשא ניילון קטן ועמיד. הווים או צמדני היניקה שניתנים לחיבור בשני קצותיו של החבל, מאפשרים תלייה קלה בתנאים שונים. מחיר- 45 שקלים
  • סט בקבוקונים: סט הכולל 3 בקבוקוני סיליקון לחיצים בנפח 89 מ"ל כל אחד. בעלי מכסה קל לפתיחה/סגירה וצמדני יניקה שמאפשרים הצמדה נוחה למשטחי זכוכית וקרמיקה. מגיעים בתוך תיק נשיאה קומפקטי ושקוף עשוי TPU ועומדים בתקני רשויות התעופה ברחבי העולם. מחיר- 99 שקלים
  • פקקולים: מוצר קטן בעל ערך סביבתי וחברתי גדול: הפקקולים נתלים על התרמיל בעזרת הקרבינה (שאקל) ואליהם מחברים את הבקבוקים הריקים שנזרקו בטבע, על מנת לנקות את השטח ולפנות את הבקבוקים אל נקודת המיחזור הקרובה. מחיר- 39.9 שקלים
  • שקית סנדל: שקית הסנדלים האייקונית והאקולוגית של שורש. בעלת קיבולת רבה לנשיאת חפצים שונים, ניתנת לקיפול במצב ריק. השקית עשויה בד ועוצבה בהשראת אמנות האוריגמי (קיפולי נייר) היפנית, לחיסכון מושלם במקום. מחיר- 24.9 שקלים
  • צלחת לטיולים: צלחת טיולים קלת משקל, המיוצרת מפוליפרופילן עמיד ונטול BPA בעלת לולאה המאפשרת קשירה קלה לכלי אוכל אחרים ו/או לתרמיל. מחיר- 19.5 שקלים
  • ערכת סכו"ם לטיולים: ערכת סכו"ם המיוצרת מפוליפרופילן עמיד ונטול BPA הערכה כוללת סכין, מזלג וכף שניתן לחבר זה לזה על מנת לחסוך מקום אפסון. כל הכלים בערכה בעלי לולאות המאפשרות קשירה קלה לכלי אוכל נוספים ו/או לתרמיל. מחיר- 19.5 שקלים
  • קערה  לטיולים: קערת טיולים קלת משקל, המיוצרת מפוליפרופילן עמיד ונטול BPA בעלת לולאה המאפשרת קשירה קלה לכלי אוכל אחרים ו/או לתרמיל. מחיר- 19.5 שקלים
  • ספל לטיולים: ספל קל משקל המיוצר מפוליפרופילן עמיד ונטול BPA ידית הספל ניתנת לחיבור לכלי אוכל אחרים ו/או קערה לתרמיל. מחיר- 17.5 שקלים

  • ארגונית לרכב: ארגונית לרכב המיוצרת מבד פוליאסטר עמיד ונטול BPA  או Phthalate וניתן לנקיון. לארגונית חלק עליון שמתאים לטאבלט, כיס לבקבוק, וכיסים נוספים לאפסון חוברות וצעצועים. הארגונית נתלית על משענת הכסא הקדמי ומתאימה למרבית סוגי הרכב. מחיר-99 שקלים.
  • תושבת אייפד לרכב: תושבת רכב המתחברת לגב המושב הקדמי ומתאימה למכשירי אייפד. עשויה מבד פוליאסטר עמיד ללא BPA  או Phthalate מאפשרת גישה קלה לכפתורים וקלה להרכבה. מתאימה למרבית סוגי הרכב. מחיר- 69 שקלים.
  • מנשא לתינוקות: מנשא שעשוי ממסגרת אלומיניום קלת משקל ומצויד במערכת גב מתכווננת. בעל ידית אחיזה עליונה, חגורת מתניים קדמית שכוללת זוג כיסים, אבזמים להצמדת רצועות הכתפיים ורגלית לאיזון המשקל בעת הושבת הילד. מתאים למבוגרים בגובה 1.57 מ' עד 1.87 מ' ולנשיאת משקל של עד 20 ק"ג. מחיר- 549 שקלים
  • תרמיל לילדים: תרמיל טיולים לילדים, בנפח 4 ליטרים. תא פנימי, תא חיצוני ושני כיסים צדיים לבקבוקי מים. מערכת רצועות וגב מרופדת מבד נושם. מחיר- 149 שקלים.
  • כריות צוואר לילדים: כריות המספקות תמיכה לצוואר. עשויות בד פליז רך ובעלות סגירה מגנטית לשמירת הכרית במקומה. מגיעות בעיצוב של אפרוח ודינוזאור. מחיר- 99 שקלים.
  • תיקי ילדים מעוצבים: תיקים בנפח 6 ליטרים לפעוטות וילדים. מגיעים בעיצובי פרפר או דינוזאור. סגירה עילית באמצעות רוכסן ותווית שם פנימית. מיוצרים על פי תקני בטיחות מחמירים. מחיר- 119 שקלים.
  • תיקי ילדים בצבעים זוהרים : תיקים זוהרים בנפח 6 ליטרים לפעוטות וילדים. מגיעים בעיצוב פרפר ודינוזאור בצבעים זוהרים ובולטים לעין. בעלי ידית אנכית לתפיסה מהירה בעת הצורך, סגירה עילית באמצעות רוכסן ותווית שם פנימית. מיוצרים על פי תקני בטיחות מחמירים. מחיר- 149 שקלים

ניתן להשיג את המוצרים מבית "שורש" בחנויות המטיילים והספורט המובחרות.

UPS תאפשר להחזיר מוצרים שהוזמנו אונליין בעשרות נקודות Pick Up

שירות חדש של UPS בישראל יאפשר לקונים אונליין למסור חזרה מוצרים שהוזמנו מאתרי סחר מקוונים אשר הטמיעו את השירות. מסירת החבילות תינתן בעשרות נקודות Pick UP הפרוסות בישראל. לאחר החזרת המוצר, UPS תעביר את המשלוח ליעד המבוקש ותאפשר מעקב אחר סטטוס החזרת המוצר. כמו כן, בנקודות אלו יוכלו לקוחות למסור משלוחים המיועדים ליצוא, ולחסוך את זמן ההמתנה לאיסוף מהשליח.

PickUP מבית UPS בישראל, הינו מערך פתרונות איקומרס הכולל איסוף עצמי ממאות נקודות ברחבי הארץ, כגון מכולת שכונתית, מספרה, בית מרקחת ועוד. בנוסף נקודות האיסוף העצמי כוללות גם את האפשרות לאסוך מלוקרים דיגיטליים מאובטחים בזמינות של 24/7 ופרוסים בתחנות דלק ברחבי הארץ. מערך ההחזרות  PickUP Drop פועל בעשרות חנויות ובתי עסק, באזורי מגורים המאפשרים ללקוח ליהנות מנוחות ומשליטה מלאה בזמן ובמקום החזרת החבילה. לדוגמא חנויות סלולר, חנויות נוחות בתחנת דלק, מכבסה שכונתית ורשתות פארם.

ברמה הטכנולוגית, מערך PickUP מלווה את הלקוח בהודעות ועדכונים למכשיר הסמארטפון  אודות סטטוס המשלוח, ומאפשרים לו בחירה ותקשורת אינטראקטיבית.

שירות ה-PickUP Drop מצטרף למערך פתרונות כולל של UPS בישראל לטובת המסחר המקוון. בין פתרונות החדשים ניתן למנות את Easy Ship, המאפשר לשחקני ה-eCommerce בישראל להפיץ משלוחים ללקוחות בלחיצת כפתור במקום לעשות זאת אחד אחד בצורה ידנית, לחסוך זמן ואף לקבל התאמה אוטומטית של נקודת איסוף עצמי בטווח של 4 ק"מ בלבד מכתובת הלקוח. במסגרת השירות מתחייבת UPS , במידה ולא תמצא נקודת איסוף בטווח זה, לספק את המשלוח עם שליח לכתובת הלקוח.

פנסי לדלנסר עם דגמים חדשים לקיץ

פנס קומפקטי לדלנסר K1L (צילום יח"צ חו"ל)

חברת הפנסים וגופי התאורה לדלנסר מפתחת ומייצרת מכלול רחב של מוצרי תאורה, המבוססים על פטנט רשום, ניצול טכנולוגיות חדשניות מעולם המוליכים למחצה ומעולם האופטיקה, המשלבות בין עדשה פנימית בפנס ורפלקטור פנימי. לכל פנסי לדלנסר בקרת טמפרטורה, כך שהפנס לא יתחמם ויסכן את המשתמש. מוצרי לדלנסר שואפים להגדיר מחדש את התחום בכדי לאפשר התאמה מושלמת לדרישות כל משתמש. כל פנס של לדלנסר מאופיין באיכות בנייה ללא פשרות, עוצמת תאורה חזקה ומפתיעה המושגת באמצעות יישום הטכנולוגיה החדשנית בתחום, זמני פעולה ארוכים במיוחד ושימוש בסוללות סטנדרטיות. זו הסיבה שפנסי לדלנסר הפכו לאורך השנים לבחירה המועדפת על גופים צבאיים, כוחות הצלה, צלמים מקצועיים, גופים תעשייתיים ועוד, בכל העולם. פנסים חדשים:

  • פנס כיס זעיר בעל עוצמת תאורהLED-LENSER® K1 : פנס כיס זעיר (באורך סנטימטרים ספורים) ובעל עוצמת הארה, לטווח של 15 מטרים, בעיצוב אלגנטי עם חריטות עדינות. צבעו שחור או וורוד פוקסיה. גוף הפנס עשוי מאלומיניום תעופתי. מתחבר בקלות ובנוחות למחזיק המפתחות. מחיר 60 שקלים
  • פנס ראש NEO10R (האות R היא לציון RECHARGABLE): פנס ראש נטען (באמצעות חיבור USB). נוח במיוחד ללבישה וכולל בית סוללה מאוזן הניתן להסרה, כולל כבל מאריך לכיס. לפנס אפשרויות אחיזה ארגונומיות – מצויד בחגורת חזה עם אור אחורי אדום מהבהב וחגורת ראש מחזירת עור. הפוקוס ניתן לכיוונון בקלות עם אפשרות להטות את הפנס למניעת סינוור. צבע: כחול. מחיר 499 שקלים
  • פנס ראש NEO6R: פנס ראש בטעינה ישירה (ללא כבל, באמצעות חיבור USB), כולל התראה על סוללה חלשה. מצוין כפנס ראש לריצה עירונית בזכות אור אזהרה ואור התמצאות בסביבה הקרובה. מצויד בחגורת חזה עם אור אחורי מהבהב וחגורת ראש מחזירת אור. פוקוס עם ראש מסתובב הניתן לכיוונון בקלות. עמיד במיוחד בפנים מים ואבק. צבע: ורוד, ירוק או כחול. מחיר 219 שקלים
  • פנס ראש NEO4R: פנס ראש קומפקטי (ללא רצועת חזה),מופעל באמצעות סוללת AAA, בעל מנגנון טעינה ישיר בתוך גוף הפנס. פוקוס עם ראש מסתובב הניתן לכיוונון בקלות. צבע: ורוד, ירוק או כחול. מחיר 149 שקלים

מגה ספורט למען עמותת כנפיים של קרמבו

רשת "מגה ספורט" יוצאת בשיתוף פעולה למען עמותת "כנפיים של קרמבו" במסגרתו, במהלך כל חודש יולי, יוכלו לקוחות הרשת לרכוש תמורת 10 שקלים את "רשימת קניות" ממוגנטת. כל הסכום שיצטבר במהלך חודש יולי יועבר ל"כנפיים של קרמבו". עמותת "כנפיים של קרמבו" הינה תנועת נוער המשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים במסגרת חברתית משותפת.

חברת רשפים עם הזוכים בפרויקט דלת בחתימה אישית

דלת בעיצוב ארז חייט בפרויקט דלת בחתימה אישית-רשפים (צילום רונן מחלב)

חברת 'רשפים' חברה לאדריכלים ומעצבים מובילים לפרויקט ייחודי בו אתגרה אותם לעצב "דלת בחתימה אישית", דלת כניסה בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית וייחודית על פי טעמם וסגנונם האישי-

הדלתות של שלושת הזוכים, ייצרו במפעל רשפים ויימכרו תחת שם וחתימת המעצב. דלת הכניסה מהווה שער למקום חדש, לחלומות, לזיכרונות ולתחושות. מדי יום ביומו אנשים פותחים וסוגרים דלתות כניסה – בין אם בבית או במקום העבודה, וממש כמו הבגד גם המפגש עם הדלת יוצר באופן לא מודע את הרושם הראשוני על המקום אליו אנחנו עתידים להיכנס.

חברת 'רשפים' חברה ל-12 אדריכלים ומעצבים מובילים לפרויקט ייחודי בו אתגרה אותם לעצב "דלת בחתימה אישית", דלת כניסה בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית וייחודית על פי טעמו האישי של המעצב, מתוך ההבנה כי המפגש עם דלתות הכניסה מצריך התייחסות מיוחדת בחיבור של עיצוב חלל המקום.

ההדמיות ותהליכי העיצוב מעבודתם של 12 האדריכלים והמעצבים המובילים, אשר נבחרו לפרויקט, ביניהם: דנה אוברזון, עדי סמט, ריקי קורי, מיקלה סימונה, שירלי דן, לירן בן איבגי, צביה קזיוף, ניצן הורוביץ, אושיר אסבן, אורלי דקטר, ארז חייט וליעד יוסף, הודפסו לתמונות והוצגו במשך חודש באולם התצוגה של רשפים.

את הפרויקט ליוו צוות שופטים, הכולל את פרופ' לאדריכלות יוסי פרידמן, האדריכל יואל יושפה והמעצב והמרצה יובל סער, אשר יחדיו בחרו 3 דלתות, אותם ייצרו במפעל רשפים ויימכרו תחת שם וחתימת המעצב.

הדלתות בחתימה אישית שנבחרו:

  • האדריכלית דנה אוברזון עיצבה דלת מתוך גישה הרואה בה כמו כריכה של ספר ובחרה בעיצוב דרמטי וכהה- דלת בה החומר והקומפוזיציה הם הקונספט. הדלת משלבת חומרים איכותיים וטקסטורות טבעיות של עץ ופליז- חומרים טבעיים שיודעים להתיישן ושהזמן והשנים הוא מרכיבים שמחמיא להם. טקסטורת העץ האופקית בולטת וצבועה בשחור וידית הפליז האופקית לרוחב כל הדלת ממשיכה את מקצב טקסטורת העץ ומשלימה באופן הרמוני את החזית ומרכיבי הדלת.
  • מעצבת הפנים אורלי דקטר עיצבה דלת בקו חדשני של פסים לינאריים בעוביים משתנים ובעומקים שונים. עיצוב מודרני של דלת עם משקוף קו אפס וידית אינטרגלית, המשלבת בין עץ אלון משחר ומתכת פליז. מתוך זיקוק המהות של מהי דלת כניסה, כמשמשת מעבר מהחוץ לתוך המקום הפרטי, נולדה ההשראה של שימוש בשכבות. הקונספט התכנוני היה של דלת הפורצת את גבולות הדו מימד ומוסיפה לו מימד נוסף – מימד העומק.
  • מעצב הפנים ארז חייט עיצב דלת כניסה במרקם עיצובי רך ומעודן, האוצר בתוכו בד בבד פוטנציאל של עוצמה מרוסנת ומאופקת, המתמזגים יחדיו לכדי פסיפס הרמוני מושלם. ההשראה בעיקרה נבעה מן הקווים והטקסטורה של ספרייה בלוייה, המצפים לנקודת מבט שונה, של Zoom Out על ערימת ספרים המונחים זה בצד זה. תנוחת פרופיל מחוספסת וגסה, הופכת מאי סדר לתמונת פסיפס סדורה, הרמונית עדינה ומושלמת.

נוי מסיקה מ-HIT עם קפסולת שינה לטיסה

התחרות הגדולה והוזלת מחירי הטיסות הביאו לירידה משמעותית בנוחות הישיבה בטיסות המוזלות והסדירות. רוחב הכיסא קטן, והמרחקים בין שורות הנוסעים צומצמו, דבר שמקשה למצוא תנוחה נוחה לתנומה. על מנת לתת מענה לבעיה זו , יצרה נוי מסיקה סטודנטית לעיצוב תעשייתי ב-HIT את קפסולת השינה. הפרויקט יוצג לראשונה בתערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב HIT מכון טכנולוגי חולון, שתנעל ב-1/8. קפסולת השינה, כבר יצרה עניין בחברות התעופה ונוי מיהרה לרשום פטנט על המוצר, שלא ברור כיצד לא חשבו עליו קודם. הקפסולה מורכבת משני חלקים :

https://www.youtube.com/watch?v=xDMyyof1-Bs

  • קפסולה-נפתחת לכרית המתממשקת למושב הנוסע: הכרית מעניקה תמיכה לראש והצוואר (תמיכה מימין ומשמאל). בנוסף, בחלקה הקדמי של הכרית, קיימת רצועה המכסה את העיניים ומונעת את נפילת הראש קדימה. בנוסף לתמיכה הפיזית, הכריות הצדדיות וכיסוי העיניים מעניקים תחושה אינטימית המקלה גם היא על ההירדמות. הקפסולה כולה בעלת "גזרת גופיה" ועשויה בדים אלסטיים- דבר המאפשר התאמה שלה לגדלים והמידות המשתנות ממטוס למטוס. בנוסף, "גזרת הגופייה" מאפשרת התממשקות למושב הנוסע מבלי להפריע לצפייה במסך עבור המשתמש היושב מאחור.
  • רצועת נשיאה-נפתחת למדרך עבור הרגליים: את הרצועה ניתן לחבר למגש המטוס. המדרך מאפשר נדנוד של הרגליים ובכך מסייע למניעת הירדמות כפות הרגליים-דבר הנפוץ בטיסות ארוכות. המדרך בעל בליטות להגברת החיכוך עם כף הרגל ושיפור זרימת הדם. בנוסף , ניתן לשנות את גובה המדרך בהתאם לגובה המשתמש ולתנוחת הישיבה הרצויה.

שני המוצרים נארזים יחד בקלות לקפסולה הנוחה לנשיאה. המדרך מתקפל, והחלק המשמש להארכה/קיצור הרצועה בזמן "מצב טיסה" הופך לאבזם המהדק את הקפסולה בזמן נשיאתה.

רכב ותחבורה

קיה עם דגם סטוניק בישראל

הסטוניק יהווה דגם אסטרטגי חשוב ביותר עבור קיה באחד מפלחי השוק בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר בשוק הרכב. סגמנט SUV-B אחראי כעת למכירות של 1.1 מיליון מכוניות חדשות באירופה מדי שנה – כ-7% מהשוק – וצפוי לגדול להיקף מכירות שנתי של למעלה מ-2 מיליון יחידות עד שנת 2020.

הקיה סטוניק הוא קרוסאובר מעוצב המצויד במנועי בנזין קלי משקל המשולבים עם תיבת הילוכים אוט' או כפולת מצמד ואשר שומרים על רמה נמוכה של פליטות מזהמים ועל יעילות גבוהה. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הרכב מכווננים כדי למקסם את הנאת הנהיגה עם היגוי ומערכת מתלים  מוקפדות ומערכות בטיחות מתקדמות המספקות רמות גבוהות של ביטחון בנהיגה ובטיחות לנוסעים ולסובבים.

הקיה סטוניק הוא אחד מכלי הרכב "החכמים" ביותר בקבוצתו, עם מגוון של טכנולוגיות שנועדו לשפר את התנהגות הכביש, הבטיחות, הנוחות והנוחיות. הארגון המרחבי של הרכב מעניק תא נוסעים מרווח ומאפשר רמה גבוהה של גמישות אחסון. הסטוניק, שהוא תוצר של שיתוף פעולה הדוק בין מרכזי העיצוב האירופאים והקוריאנים של קיה, מיוצר בקוריאה.

הסטוניק הוא הדגם של קיה בעל המספר הגדול ביותר של אפשרויות להתאמה אישית עד היום. הלקוחות יכולים לבחור מבין 7 צבעי מרכב יחידים ו-2 צבעי גג, המייצרים מגוון שילובים של שני צבעים. בהתאם לצבע המרכב, הגג הניגודי זמין בצבעי Aurora Black או Tan Orange.

הסטוניק מונעת על-ידי מנועי הבנזין המתקדמים ביותר של קיה, שמתוכננים למקסם את היעילות המכנית, הביצועים, והנאה מנהיגה.

לצד מנוע 1.4 מסדרת KAPPA , הסטוניק מצוידת גם במנוע 1.0 ליטר  T-GDi )מנוע בנזין טורבו עם הזרקת דלק ישירה). מנוע ה-3 צילינדרים טורבו מאפשר האצה מיידית וחיסכון מעולה בדלק, תוך הפחתת המשקל על הסרן הקדמי לתגובות התנהגות כביש מיידיות. מנוע 1.0 ליטר T-GDi קל המשקל מייצר 120 כ"ס.

תא הנוסעים של הסטוניק משקף את המראה החיצוני, עם שילוב של קווים ישרים ומשטחים חלקים. החלק הצבוע של לוח המכשירים מול מושב הנוסע הקדמי נושא את אותו פרט עיצובי בסגנון "אף נמר" כמו השבכה הקדמית, בעוד פתחי האוורור בקצוות החיצוניים של לוח המכשירים מדמים את צורת הפנסים הראשיים. המשטח הרחב האופקי של לוח המכשירים משפר את תחושת המרחב, ומציב בליבו טכנולוגיה והנדסת אנוש. לוח המכשירים מוטה קלות כלפי הנהג כדי להקל על השימוש, ומסך מולטימדיה 'צף' יושב במרכז לוח המכשירים. צג המגע של מערכת המידע והבידור מקטין את מספר הלחצנים בלוח המכשירים, ומציב את הבקרות בקו הראייה הטבעי של הנהג. בקרות המיזוג של הסטוניק ממוקמות מתחת לצג המגע, ומופעלות באמצעות בוררים עגולים גדולים וברורים.

החלל הפנימי מציע אפשרויות שונות להתאמה אישית עם מבחר של שתי חבילות צבע: Grey ו- Orange.  כל אחת שתי החבילות מציגה מגוון של דגשי חיפוי צבעוניים לתא הנוסעים ולריפוד. חבילת הצבע מוסיפה גם הגה ספורטיבי בצורת האות D עם חלק תחתון שטוח. הסטוניק מגיע כסטנדרט עם ריפוד בצבע שחור ואילו חבילות הצבע Grey ו-Orange כוללות מושבים בשני גוונים, שחור ואפור, בציפוי בד ועור סינתטי, עם תפרים צבעוניים מנוגדים ודגשי צבע.

אזור המטען של הסטוניק, בנפח 332 ליטר (VDA), מציע את פתח אזור המטען מהרחבים בסגמנט . כשהמושבים האחוריים מקופלים כלפי מטה, הסטוניק מציע קיבולת מטען של 1,135 ליטר.

הסטוניק בנוי על פלטפורמה ושלדה חזקות וקלות משקל, לבטיחות פסיבית מרבית. חלק גדול מהמרכב של הסטוניק החדש מיוצר מפלדה מתקדמת בעלת חוזק גבוה, וכוללת 98 מטרים של ריתוך בדבקים מבניים כדי לשפר עוד יותר את הקשיחות והבטיחות. הסטוניק מצויד גם בשש כריות אוויר, וכן נקודות עיגון ISOFIX למושבי בטיחות לילדים במושב האחורי.

הקיה סטוניק זמין עם מגוון של מערכות סיוע מתקדמות לנהג ADAS), DRIVE WiSE), לשיפור הבטיחות האקטיבית. מערכות ADAS מתוכננות לסייע לנהג לשמור על השליטה ברכבו, תוך הענקת רמות אינטואיטיביות של סיוע כדי למנוע סכנות אפשריות. טכנולוגיות ADAS הזמינות בסטוניק כוללות: מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל; מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (LKAS).

הסטוניק מציע גם מערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר תשומות מהרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה בשילוב התראה גרפית בלוח המחוונים בעת שתזהה חוסר ריכוז אצל הנהג.

כמו כל דגמי קיה, הסטוניק מצויד כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב (VSM) ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC), המבטיחות יציבות בבלימה ופנייה אם הרכב מזהה אובדן אחיזה. טכנולוגיות אחיזת כביש אחרות מסייעות גם הן לנהג: מערכת הכוונת מומנט באמצעות בלימה (Torque Vectoring by Braking), בקרת בלימה בפנייה (Cornering Brake Control), יציבות בקו ישר (Straight-Line Stability) וסיוע לזינוק בעליה. מחירים:

  • 1.4 אורבן 107,900 שקלים
  • 1.0 EX 113,900  שקלים
  •  1.0 פרמיום 118,900 שקלים

רוכבי אופניים חשמליים חייבים לחבוש קסדה, בכל גיל ובכל דרך

לאחר ארבע שנות מאבק של עמותת אור ירוק, ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק המחייבת את רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה גם לבגירים מעל גיל 18.

מדברי ההסבר של תזכיר החוק נכתב כי: "אסדרת אופניים עם מנוע עזר בתקנות התעבורה נכנסה לתוקפה בשנת 2014, ומאז הפכו כלים אלה נפוצים מאוד, ולפי ההערכות מספרם עומד כיום על למעלה מ-200,000. לצד יתרונותיהם המשמעותיים בהקלת הגודש וזיהום האוויר במרחב העירוני, הרכיבה עליהם מלווה בסיכונים, בראש ובראשונה לרוכב, ולפיכך מוצע לחייב את הרוכבים עליהם לחבוש קסדה".

כיום החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק הועברה לאישור הכנסת ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר בימים הקרובים לאישור מליאת הכנסת. כיום, החוק מחייב את כל רוכבי האופניים לחבוש קסדה בעת רכיבה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה נועדה לתקן את הפטור מחבישת קסדה, שניתן בשנת 2011 לרוכבי האופניים בוגרים בדרכים עירוניות.

על פי החוק כיום, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. יצוין כי נושא השימוש באופניים החשמליים הוסדר בתקנות עוד בשנת 2014. על פי התקנות, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע, כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.

האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין, על פני שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מרבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר.

השר כץ ציין כי הביקוש ההולך וגובר לאופניים חשמליים בישראל, הגביר את הצורך לשמור על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל. יצוין כי לפני כשנתיים יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי האופניים החשמליים גם לפקחי הרשויות המקומיות בכל הערים בארץ.

משרד התחבורה מקדם בימים אלה תכנית להקמת רשת מטרופולינית של כבישי אופניים, בגוש דן ובערים נוספות בארץ, בעלות של מאות מיליוני שקלים. הרשת מציעה לציבור הרחב רצף מהיר ובטוח של שבילי אופניים, בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה והבילוי. כמו כן, פועל המשרד לעידוד הרשויות המקומיות בכל הארץ להקמה והרחבה של שבילי אופניים בתחומן, במטרה להגביר את השימוש באופניים.

ב-10 בספטמבר 2017, פנה ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ בבקשה לעמוד בהתחייבות המשרד משנת 2014 ולחייב את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה:

"בשנים האחרונות נרשמת עלייה חדה במספר רוכבי האופניים החשמליים ההרוגים והפצועים. למרות עלייה זו משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא נקטבכלל האמצעים הנדרשים לשם בלימתה" טען קיטה והוסיף: "אחד הנושאים המרכזיים אשר להם נדרש המשרד היה נושא חבישת קסדה בעת רכיבה עלאופניים חשמליים. למרות הודעת המשרד מיום ה21.7.2014- לפיה בכוונת המשרד לחייב חבישת קסדה בקרב כל הרוכבים בכל  הגילאים לא הוסדר הנושא. סוגיה זו אף עלתה בפני ועדת השרים לענייני חקיקה, ממועד ההודעה ובהמשך להחלטת הממשלה פנינו אליכם מספר פעמים בנוגע ליישום הצהרה זו ,שלה השפעה נרחבת על הגברת בטיחות הרוכבים. מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי 13.6% מהמאושפזים בבתי החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים בשנת 2017  היו סבלו מפגיעתראש קשה וכ-12.7% מרוכבי האופניים שאושפזו היו פצועים קשים ואנושים. חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים – נייר עמדה של עמותת אור ירוק המתבסס על סקירת מחקרים מהעולם קובע כי פגיעות ראש מהוות את הפגיעה הקשה ביותר ובמקרים רבים, פגיעת ראש היא גם הפגיעה השכיחה ביותר בקרב רוכבי אופנים. האופניים אינם מספקים כל הגנה במקרה של תאונה, והסיכון לפגיעת ראש במקרה של נפילה מאופניים הוא גבוה ביותר. בארצות הברית נמצא כי שני שלישים מהתמותה של רוכבי אופניים נגרמת עקב חבלות בראש. ממצאי מחקרים מעלים כי חבישת קסדה בקרב כל קבוצות הגיל תורמת לבטיחות האוכלוסייה ומהווה אמצעי מיגון זול, יעיל ונוח.

סקירות נרחבות של עשרות מחקרים שבוצעו במדינות שבהן חלה חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים מראות כי חבישת קסדה מפחיתה את הסיכון לפגיעת ראש בעד ל-85%. כמו כן, מחקרים שבדקו את האפקטיביות של קסדות אופניים, הראו באופן עקבי כי חבישת קסדה תקנית בעת רכיבה על אופניים מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון לפגיעות, בשיעורים של עד  88% בפגיעות מוח וב-65% בפגיעות פנים. בדו"ח של ארגון הבריאות העולמי (WHO), אשר מסתמך על מחקרים מארה"ב, אירופה, אוסטרליה וניו-זילנד, מצוין במפורש כי קסדות אופניים מפחיתות גם את כמות פגיעות הראש והמוח וגם את חומרתן.

קיה עם דגם ריו דור רביעי ורף בטיחות עולה  

שנה לאחר השקתה בישראל, הקיה הריו החדשה במרכב 5 דלתות מציעה מעתה חבילת בטיחות שלמה הכוללת: מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל , ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה ((LKAS. כול זאת לצד שאר מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS), DRIVE WiSE, לשיפור הבטיחות האקטיבית. מערכות ADAS מתוכננות לסייע לנהג לשמור על השליטה ברכבו, תוך הענקת רמות אינטואיטיביות של סיוע כדי למנוע סכנות אפשריות.

הריו החדשה מציעה גם מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה(HBA) ומערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר תשומות מהרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה יחד עם תצוגה גרפית בלוח המחוונים אם היא מזהה חוסר ריכוז אצל הנהג. בגרסת הפתיחה שלה הקיה ריו מעתה היא המכונית בעלת מפרט הבטיחות העשיר ביותר מבין מתחרותיה בסגמנט ברמת מחיר דומה.

  • אבזור: חישוקי סגסוגת 15" , 6 כריות אויר(אפשרות לנטרול כרית אוויר קדמית בצד נוסע) , מערכת בלימה אוטונומית – AEB , מערכת התראה למניעת התנגשות קדמית – FCW , מערכת אקטיבית לסיוע שמירה על נתיב הנסיעה – LKAS , מערכת להתרעת ערנות נהג – DAW , מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה –  HBA, מערכת התראה בעת בלימת חרום – ESS, מערכת סיוע לבלימת חרום – BAS , מערכת לניהול יציבות הרכב – VSM, מערכת סיוע לזינוק בעליה – HAC, , בקרת בלימה בקו ישר – SLS, פיצוי דעיכת דוושת בלם – FDC, מערכת בקרת חלוקת מומנט על ידי מערכת הבלמים – TVBB, תאורת יום אוטומטית – DRL מסוג LED , תאורה עוקבת פניה – SBL , חיישני חניה אחוריים מקוריים , מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך 7" "צף" עם תמיכה ב Apple Car Play ו Android Auto , מצלמה אחורית מקורית , שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, כסא נהג מתכוון לגובה , מושב אחורי עם קיפול 60:40, מנגנון הדלקת אורות אוטו' , מפתח מתקפל , משענת יד קדמית מתכווננת , לוח שעונים הכולל מחשב דרך, פגושים, ידיות ומראות בצבע הרכב , תאורת בלם משולבת בספוילר אחור, מראות צד עם פנסי איתות הכוללות קיפול חשמלי , מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית , מערכת בקרת שיוט כולל מגביל מהירות, הגה וידית הילוכים בציפוי עור.
  • מרכב ושלדה: הצ'בק 5 דלתות, 5 מושבים, מרכב אחוד העשוי פלדה. מנוע בנזין 4 צילינדרים המניע את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים .
  • מנוע 1,368 סמ"ק עם הספק מרבי 100 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית 6 היל'
  • נפח מטען (VDA) 300 ליטר או 1,078 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים
  • מהירות מרבית (קמ"ש) 183, האצה (0-100 קמ"ש) 12.9, תצרוכת דלק (ל'/100ק"מ) משולב 6.2.

מחיר ריו חדשה 5 דלתות 1.4 אוט' GX – 96,900 שקלים, דרגת בטיחות 6, קבוצה ירוקה 4.

טיסת הסמכה ראשונה נחתה בנמל התעופה הבינלאומי 'רמון' ע"ש אילן ואסף רמון

מגדל פיקוח: "ארקיע 883 מגדל "רמון", רוח 010, חמישה קשרים, רשאי לנחות על מסלול 19". כך נשמעה טיסת ההסמכה הראשונה, שנחתה היום (שני) בשעה 10:00 בבוקר על המסלול החדש בשדה התעופה הבינלאומי "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון, בתמנע שליד אילת.

הטיסה בוצעה במסגרת תרגיל ההסמכה של שדה התעופה, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"ל רש"ת יעקב גנות, יו"ר דירקטוריון רש"ת, אליעזר מרום, מנהל רת"א יואל פלדשו, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ראש המועצה האזורית איילות חנן גינת, מפקד מחוז דרום במשטרת ישראל מוטי כהן, רונה רמוןומשפחתה וכוחות הצלה רבים, בהם נציבות כבאות והצלה, משטרת ישראל ומד"א.

השר כץ ציין כי תרגיל ההסמכה הנערך בשדה התעופה "רמון", הוא צעד נוסף וחשוב לקראת פתיחתו של נמל התעופה הבינלאומי, בעונת החורף הקרובה. התרגיל מצטרף לשורה ארוכה של פעולות הנדרשות כדי לקבל את אישור רשות התעופה האזרחית (רת"א) לפתיחת השדה.

בתחילת התרגיל, הוסר הלוט מעל שלט נמל התעופה הבינלאומי 'רמון' ע"ש אילן ואסף רמון, במעמד רונה רמון ומשפחתה. השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה ברמת תמנע ע"ש אילן ואסף רמון ז"ל, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. "אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים החשובים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה", הוסיף שר התחבורה.

נמל התעופה הבינלאומי "רמון" נבנה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות. הנמל ממוחשב לחלוטין ומרושת במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. שדה התעופה החדש יכלול מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג.

הבידוק יתבצע באמצעות רישום וולונטרי למערכת, בסיומו תנפיק המערכת כרטיס מעבר אישי, עמו יוכלו הנוסעים להזדהות על בסיס נתונים ביומטריים ולעבור הליך עצמי במקום הבידוק הביטחוני אצל הבודקים. לאחר הבידוק במערכת, יוכלו הנוסעים לעבור ישר לרישום לטיסה, במעבר מהיר מהביטחון לצ'ק אין.

נמל התעופה רמון ישמש לתעופה בינלאומית ופנים ארצית ויחליף את השדות הקיימים היום באילת ובעובדה. עבור התיירים המגיעים לאילת, הנמל הוא בשורה של ממש, שכן היום נוסעים התיירים מרחק של שעה נסיעה משדה התעופה בעובדה כדי להגיע לחופי אילת. נמל התעופה רמון נבנה בהשקעה של 1.8 מיליארד שקלים מתקציבה הפנימי של רש"ת וממכירת המקרקעין של שדה התעופה באילת. מסלול ההמראות והנחיתות הארוך של השדה, מאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים להמריא ולנחות ברמון מכל שדה תעופה בעולם. שר התחבורה החליט להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה רמון ל-3.6 קילומטרים, במקום 3.1 כפי שתוכנן, זאת בעקבות לקחי מבצע 'צוק איתן'.

במהלך בנייתו של שדה רמון הוכפל מספר חניות המטוסים מ-30 לכ-60 רחבות מטוסים, המאפשרות חניה בשדה לכל צי המטוסים הישראלי הקיים. בנוסף, הוקמה גדר ביטחונית  בגבול עם ירדן, המגינה על הנמל הבינלאומי בפני ירי טילים. טרמינל הנוסעים החדש  ב"רמון" ישרת כשני מיליון נוסעים בשנה, ברמת שירות גבוהה. לנוחות  הטסים לחו"ל הוקמו חניות "דיוטי פרי" מרווחות למבקשים בדרך לטיסה לעשות  "שופינג". ב"דיוטי-פרי" כ-3,320 מ"ר של מתחמי מסחר קמעונאי, המציעים מוצרים מגוונים בהם אלכוהול, טבק, בשמים, קוסמטיקה, ממתקים, מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, סלולר, משקפיים, מותגי ספורט, תכשיטים, שעונים, מותגי אופנה ואביזרים, ספרים, חפצי נוי, מוצרי פופ ומזכרות, צעצועים וכן בתי קפה ומסעדות. שטח הנמל החדש משתרע על פני כ-3,500 דונם, ושטח הטרמינל מתפרס על כ-35 אלף מ"ר. נמל התעופה "רמון" כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים, טרמינל ייחודי שנבנה בשפה עיצובית מיוחדת- פנים הטרמינל מחופה בבמבוק ואלומיניום יוצר  אשליה של יער. בלב המבנה בריכה ביולוגית אליה ניתן להביט מכל אולם. הקמת נמל התעופה "רמון" שבתמנע, מתקדמת בקצב מואץ. במטרה להגדיל את מספר התיירים לישראל אישרה הממשלה את הצעת השר כץ להעניק פטור מאגרות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בשדה התעופה "רמון" לתקופה של 3 שנים.

מיצובישי עם כ- 3100 אאוטלנדרים שנמכרו בחצי השנה הראשונה של 2018

נהיגת מבחן עם מיצובישי אאוטלנדר (צילום דן בר דב)

מיצובישי- מדורגת במקום ה-7 (מצטבר, 8 חודשי) עם 8,278 כלי רכב שעלו על כבישי ישראל. זו עליה של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתח שוק מצטבר 5.1%. בנוסף נמכרו כ- 2100 רכבי ASX וכ- 1200 אקליפסים. רכב הפלאג אין של מיצובישי- האאוטלנדר PHEV מסר ב- 2018 כ- 240 רכבים.

יונדאי- מדורגת במקום ה-1 (מצטבר וחודשי) עם 25,413 כלי רכב שעלו על כבישי ישראל וזו עליה של 7.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתח שוק מצטבר של 15.6%.

איוניק ממשיכה להוביל את טבלת המסירות הן כדגם הנמכר בישראל, המשפחתית הנמכרת ביותר וההיברידית הנמכרת בישראל עם כ- 6900 מסירות. מיונדאי טוסון נמסרו כ- 5900, i10 כ- 4600 ומיונדאי KONA נמסרו כ- 1100 רכבים מתחילת השיווק.

תעריפי הנסיעה במונית מתייקרים ב-4.2%

תעריפי הנסיעה במונית התייקרו בשיעור של 4.2 אחוזים, בהתאם לצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים. על פי התעריף החדש מחיר התחלתי של נסיעה במונית יעמוד על 12 שקלים, במקום 11.5 כיום. מחירי הנסיעה בקווי השירות העירוניים והבינעירוניים של המוניות יתייקרו בשיעור דומה של 4.2%. יצוין כי בחודש נובמבר 2016 הוזלו מחירי הנסיעה במוניות בשיעור של כ-11%, בעקבות המלצת ועדת המחירים הבינ-משרדית, המשותפת למשרדי האוצר והתחבורה. במרץ 2017 נכנסה לתוקף התייקרות במחירי המוניות בשיעור של 4%, בשל ההתייקרויות שחלו בענף. עליית התעריפים משקפת את ההתייקרויות שחלו בסל התשומות בענף המוניות. התעריף עבור הזמנת מונית בטלפון או באפליקציה יהיה 5 שקלים, במקום 4.80 כיום, התשלום עבור נוסע שלישי ומעלה במונית יהיה 4.80 שקלים במקום 4.60 שקלים כיום. התשלום עבור תוספת מזוודה יהיה 4.30 שקלים, במקום 4.10 שקלים, התוספת שנהגי המוניות גובים עבור נסיעה מנמל התעופה בן גוריון לא תתייקר והיא תישאר 5 שקלים מנתב"ג ושני שקלים משדות התעופה שדה דב, תמנע וחיפה.

צו הפיקוח כולל שינוי מבני בתעריפי המוניות שייכנס לתוקף במהלך השנה הבאה, עם החלפת המונים הקיימים ב"מונים חכמים" בכל מוניות "המיוחדות" (ספיישל). המונים החדשים יאפשרו להטמיע סוגי נסיעה שונים, ליצור ממשקים מול אפליקציות שונות, לשלם באמצעות כרטיס אשראי, ולקבל אומדן של מחיר הנסיעה, טרם היציאה לדרך. ועדת המחירים הבינ-משרדית החליטה על השינוי המבני, לאחר בחינה מחודשת של מבנה העלויות בענף והמבנה החדש משקף בצורה נכונה יותר את העלויות של נהגי המונית, לצד הרצון להגביר את השקיפות לנוסע ואת התחרות בענף.

אור ירוק עם קמפיין רשת חדש בהובלת פבלו רוזנברג

13 ילדים (0-14) נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, שבעה מהם הולכי רגל (55%) – כל ילד שני, כאשר מדינת ישראל היא אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן ברגל מקרב המדינות המתקדמות. כדי לצמצם את מספר הילדים שנפגעים ונהרגים כהולכי הרגל בתאונות דרכים בעיקר בחופש הגדול – תקופה בה מספרם של הילדים הנפגעים הוא הגבוה בשנה, עמותת אור ירוק יוצאת בימים אלה בקמפיין רשת חדש בהובלת הזמר פבלו רוזנברג הקורא לראשי ערים להתקין פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים – בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגנים ציבוריים.

הנושא יקר מאוד לליבו של פבלו רוזנברג, כאשר אביו נהרג בתאונת דרכים במהלך חצית הכביש. פבלו התנדב להופיע בקמפיין ללא תמורה מתוך שליחות והבנה כי תאונות דרכים אינן גורל משמים וניתן להציל את הילד הבא. בקמפיין הייחודי שעלה ברשתות החברתיות מבקש פבלו מראשי הערים להתקין פסי האטה כדי לשמור על ה"קטנים" באמצעות ריסון והורדת מהירות נסיעת כלי הרכב. ייחודו של הקמפיין ההומוריסטי שהוא לא מפנה אצבע מאשימה כלפי הציבור כמו הקמפיינים שמתנהלים לאחרונה, אלא מטיל את האחריות על ראשי הערים ופונה אליהם בדרישה להתקין פסי האטה ולצמצם את הסיכון של הילדים שלנו להיפגע בתאונת דרכים.

במקביל לסרטון פנה ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק אל 20 ראשי הערים והרשויות הגדולות בישראל בבקשה לשמור על חיי הילדים ולהתקין פס האטה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים: "הנתונים מצביעים על כך שמרבית הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני" כותב קיטה, "אני פונה אלייך לפעול בנושא ולהציב פסי האטה במקומות בהם יש ריכוז של ילדים ואזרחים ותיקים כגון: בתי ספר, גני המשחקים, בתי אבות, מועדוני יום וכו'. מהלך זה יביא למיתון וריסון הנסיעה באזורים אלו ולהקטנת הסיכוי להתרחשות תאונות דרכים".

מדוח של אור ירוק עולה כי מרבית הילדים נהרגים כהולכי רגל. הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל. בשנת 2017 נהרגו 14 ילדים כהולכי רגל, כאשר לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים. והפתרון? פשוט, זול ומציל חיים – פס האטה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% באותו מקום בו הוא מותקן. ולכן, התקנת פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים תרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ותפחית את הסיכון להיפגעות ילדים בתאונות דרכים.

מאבק הנכים משנה את פניו

"הבצפר" – בית הספר למקצועות הפרסום והדיגיטל בשיתוף עמותת נגישות ישראל (עמותה הפועלת להפיכתה של ישראל לנגישה לאנשים עם מוגבלות וקשישים לכל סוגי המוגבלויות ובכל תחומי החיים) יוצאים בקמפיין נרחב ופרובוקטיבי בקניונים וחניונים גדולים ברחבי הארץ על מנת לזעזע את הציבור בישראל ולחלחל לתודעתו שלא חונים בחנייה של נכים.

בישראל קיימת תופעה בלתי נסבלת של עברייני חניות נכים שחונים בחניות נכים למרות שאינם נכים. תופעה הגורמת לכך שנכים קשים שעבורם חניה קרובה היא קריטית, מתקשים ולא מוצאים חניה ונאלצים לפעמים לא להגיע ליעדם כי להם אין את האלטרנטיבה לחנות רחוק. ישנם שני סוגי עבריינים:

  • נהגים שחונים ללא תו חניה ויש להם שלל תירוצים להצדיק זאת.
  • בני משפחה שעושים שימוש ברכב וחונים בחניית נכים גם שהזכאי לא נמצא ברכב.

בדרך כלל בעיית חניות נכים הינה בשעות עומס – חמישי שישי באתרי קניות, שישי שבת בים. בחניות של הופעות ואירועים, בתי חולים וסתם ברחובות. לצורך כך יפשטו החל מה – 1 באוגוסט מתנדבי עמותת נגישות ישראל ברחבי הקניונים והחניונים הגדולים בארץ, באופן מפתיע ובכל חניה של נכה תודבק מודעת ענק בניסוח המבריק ופרי רעיונם של תלמידי "הבצפר" שנוסחה בהומור ובשנינות כמו למשל: "שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות וכל הנכים האחרים". או "שמור לנפגע מטען חבלה במלחמת לבנון השנייה וכל הנכים האחרים". שמור לנפגע רימון במבצע "צוק איתן וכל הנכים האחרים". "שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות וכל הנכים האחרים" ועוד. על חלונות הראווה או הקירות שממול החניה יתלו מודעות בנסחים הבאים: "הולך לדקה וחוזר? זו לא חניה בשבילך". "רץ להוציא כסף? זו לא חניה בשבילך". קופצת לחנות הקרובה? זו לא חניה בשבילך". ועוד שלטים ספוגים מסרים ברוח דומה.

קמפיין גרילה זה שונה ממאבק הנכים הצודק בעניין הקצבאות שהשתולל בשנה האחרונה ברחבי הארץ כאשר הם בחרו לייצר תקשורת באמצעות מאבק כבישים שפגע בנהגים ושיתק עורקי תחבורה מרכזיים. קמפיין זה מיועד לייצר הזדהות בקרב כלל הנהגים. הקמפיין הקודם לא רק שלא השיג את יעדו אלא גם נחשב בעיני החוק כבריונות ובעיני הציבור כחוסר התחשבות בנהגים ועוד בשעות העומס ובכך יצר עימות חזיתי גם עם אזרחי ישראל שסלדו ממאבקם וניתן לראות זאת בסקרים ובתגובות הנזעמות של הנהגים במהדורות החדשות שסיקרו מחאות אלה. מילא היו הנכים עולים לבית ראש הממשלה, למשרדו, למשרדי האוצר, הבריאות והרווחה, היו נתלים ונאחזים כשהם קשורים באזיקים לגדרות המוסדות הללו וממקדים את מאבקם במקבלי ההחלטות התדמית שלהם היתה מאירה יותר. אלא שהנכים בזבזו את האנרגיה שלהם, ויותר מכל את האלמנט החשוב מכל – אהדת הציבור – על מבצעים פתטיים של חסימת כבישים אלימה ומיוזעת. הנכים סחטו כל טיפה אפשרית של סובלנות וסבלנות מהציבור ונאלצו להסתפק במועט, וגם נעלמו מהמפה הציבורית למשך זמן מה, הרעיון אמנם היה מבורך אבל הדרך היתה הרסנית.

אלא ש"הבצפר" – בית הספר למקצועות הפרסום והדיגיטל החליט להתגייס למען הנכים ולחדש את מאבקם והפעם בדרכים יצירתיות ונעימות, מבלי לייצר אנטגוניזם ובמטרה לרכוש את אהדת הציבור. המאבק בשלב זה אינו על התקציב אלא במאבקים היומיומיים על הזכויות של הנכים  שנרמסות ברגל גסה על ידי עברייני חוק חסרי רגישות וחמלה או שמא חסרי מודעות.

עו"ד אילון אורון במכתב לשרת המשפטים בחשד לטיוח בפרשת המצלמות מהירות

מצלמת מהירות בכפר סבא (צילום דני בר)

לאור הודעת משטרת ישראל כי בכיר במכון התקנים הישראלי, חשוד כי מסר עדות שקר בבית המשפט בעניין מצלמות המשטרה (א – 3) – עו"ד איילון אורון יו"ר ועדת התעבורה בלשכת עורכי הדין במחוז תל אביב פנה לשרת המשפטים בדרישה להורות בצו על הפסקת פסילת הרישוי למי שכבר צבר נקודות עקב הרשעה בעבירת מהירות במצלמת (א – 3(.

עו"ד אילון מבקר את תופעת האח הגדול לפיה מצלמות המשטרה מנסות באופן שיטתי לתפוס את הרכב ולא את הנהג ובעצם מחטיאות את המטרה. המגמה הזו עוברת מאכיפת נהג לאכיפת רכב משום שהמטרה היא ללכוד עבריינים ולא רכבים. בנוסף, מצלמות המשטרה שלוכדת נהגים שביצעו עבירת תנועה כלשהי קולטת את הבן אדם באיכות סבירה ובאופן שמזהים את מי שישב לצידו בעת שביצע את העבירה בפירוט מיקום מדויק, תאריך ושעה מדויקים שזו פגיעה חמורה בפרטיות שאף עלולה להביא לפגיעה בשלום בית ואולי גם לגירושין כמו למשל כאשר הדוח מגיע הביתה והאישה רואה את התמונה ואת היושבת לצידו של בעלה. מר איילון קורא להגביל את חופש התנועה של האח הגדול ומבהיר כי לא כל האמצעים מקדשים את המטרה.

אפליקציית תרגום שתחבר תייר למתרגם אנושי זמין בכל מקום ובכל שעה בגט-טקסי

Stacy Inc (צילום צביקה רוגר)

לאחרונה הוכרז המיזם הזוכה בתחרות הבינלאומית היוקרתית לבני נוער לפיתוח מיזמים טכנולוגיים- HaifaTeenTech. טקס ההכרזה נערך באוניברסיטת חיפה, ונכחו בו ראש העיר חיפה מר יונה יהב, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ׳ רון רובין, ליאורה קליש יוזמת התחרות, מנהל ההאקתון ומנכ״ל אלתרנט מר אילן אלתר, ומשפחתה של סג״מ שירה צור ז״ל. המיזם שזכה בתחרות וסחף את השופטים הינו מיזם Stacy Inc- אפליקציית תרגום חדשנית שמאפשרת לכל אדם, בכל מקום, לאתר מתרגם אנושי זמין בשפה הנדרשת באמצעות רשת מתרגמים בינלאומית.

במסגרת התחרות, שנערכה בפעם השנייה לאור הצלחת התחרות בשנה שעברה, התחלקו 70 בני הנוער, 35 מישראל ו-35 מ-12 מדינות ברחבי העולם, ל-12 קבוצות, כאשר הנושא שהוביל את התחרות השנה היה מיזמים שמטרתם להציל חיים ולסייע לאנשים עם מוגבלויות. הבחירה בנושאים אלו הינה לאור האירועים הרבים שהתרחשו לאחרונה, הן בישראל והן בעולם, בהם: טרור העפיפונים באזור עוטף עזה, רעידות האדמה שתקפו אזורים נרחבים בישראל, כליאת הילדים התאילנדים במערה, ועוד. הקבוצה שזכתה בתחרות נבחרה על ידי וועדת שופטים שהורכבה מאנשי אקדמיה ותעשייה בכירים בהם ניצן ספיר, גבי זודיק, ענת סתיו, אמנון צור, אמיר ליכטר, אליעזר טוקמן, רחל קולודני, אסיה לויטה, ואילן אלתר. לזוכים בתחרות הוענקה מלגת לימודים יוקרתית לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.

התחרות הינה בהובלת עיריית חיפה וביוזמת ליאורה קליש, אשר שמו לעצמם כמטרה לסמן את יזמי העתיד בארץ ובעולם וליצור קהילת יזמים בינלאומית שבסיסה בחיפה. התחרות כולה מלווה על ידי "קרן שירה", שהוקמה לזכרה של סג"מ שירה צור ז"ל, שנרצחה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בינואר 2017, ומשפחתה בחרה להנציח את זכרה באמצעות סיוע וליווי לתחרות בתחום המדע והטכנולוגיה, שתתקיים בעירה של שירה- חיפה.

  • הקבוצה שהגיעה למקום הראשון- Stacy Inc, פיתחה אפליקציה חדשנית שמספקת לכל אדם, בכל מקום, לאתר מתרגם פנוי בשפה הנדרשת באמצעות אפליקציה פשוטה לשימוש. האפליקציה, המבוססת על מודל העבודה של חברות מצליחות כמו getttaxi ו- UBER, מחברת בין תייר המבקש סיוע בתרגום שפה זרה, לבין מתרגם לסיוע מיידי מתוך רשת המתרגמים הבינלאומית. בקבוצה הזוכה חברים פדרו סוזה מברזיל, סטיבן גויה זו מהונג קונג, אלן פרידר מונצואלה, שליו אטיאס, לירן לוי ודניאל בולשטיאנסקי מישראל.
  • למקום השני הגיעה קבוצת Safelepsy, שפיתחה שרשרת שיכולה להציל חיים של חולי אפילפסיה בעת התקף. על השרשרת מותקן סנסור שיודע לזהות התקף אפילפטי, ובעת הזיהוי השרשרת מתנפחת לכדי כרית אוויר, ומגנה על ראשו של החולה במידה והוא נופל בעת ההתקף. בקבוצה חברים אמילי דניס פישמן מארגנטינה, איתן קרל רוטפלד מצ׳ילה, סמואל יעקב כלפון מצרפת, עדן שרון ואביגייל וסרמן מישראל.
  • למקום השלישי הגיעה קבוצת WAYPOINT, שפיתחה משדר שיכול לספק מיקום מדויק של אדם הנזקק לחילוץ בעת אסון טבע כמו רעידת אדמה וכדומה. המשדר מבוסס על רשת רדיו, לא על הרשת הסלולרית שנוטה לקרוס בעת אסונות, ועל כן ממשיך לפעול בעת אסון, ומתריע על מיקומו המדויק של הלכוד. בקבוצה חברים וירג׳יניה רוז מאינדונזיה, איתן סולומון בנדר מארה״ב, פרסלי רוז אוליפנט מארה״ב, שראל כץ וטום אולקסין מישראל.

אסטון מרטין עם V8 Cygnet העירונית האולטימטיבית

רכב העל החדש מבית אסטון מרטין יושק בפסטיבל המהירות של גודווד 2018 Goodwood Festival of Speed. זהו רכב עירוני השוקל רק 1375 ק"ג (עם מיכל דלק מלא) ומצוייד במנוע 8V בנפח 4.7 ליטר המפיק 430 כ"ס. תאוצה 0-100 קמ"ש 4.2 שניות ומהירות מירבית של 274 קמ"ש.

הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים ("טסטים") בהרצה?

תקופת ההרצה של הרפורמה במערך מבחני הנהיגה המעשיים החלה, במסגרתה יבוצעו המבחנים במתכונת חדשה, באמצעות זכיינים פרטיים. הרפורמה כוללת קיצור משמעותי של זמני ההמתנה ל"טסטים", שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שישפרו לאין ערוך את השירות לציבור הנבחנים ושקיפות מלאה של מבחני הנהיגה. על פי המתכונת החדשה, מורה הנהיגה יגיש בקשה לזימון מועד בחינה לכל תלמיד שהשלים את מכסת שיעורי החובה, עבר בהצלחה את המבחן הפנימי ועמד בכל הדרישות המחייבות. הבקשה תוגש באמצעות בית הספר ללימוד נהיגה, והתלמיד והמורה יקבלו את מועד הבחינה, באמצעות מסרון (SMS) לטלפונים הניידים שברשותם, בתוך 24 שעות ממועד הבקשה.

בוחן הנהיגה ("הטסטריי) יבחר באופן רנדומלי לפני היציאה למבחן, במטרה למנוע כל אפשרות של הטיית תוצאות על סמך היכרות מוקדמת. מסלול הטסט יקבע באמצעות מערכת ממוחשבת, מתוך רשימה של מסלולים נבחרים. המסלולים השונים כוללים פרמטרים אחידים של בחינה ונועדו לבחון את כשירותו של התלמיד לנהיגה במצבים משתנים.

מהלך הבחינה יצולם ויוקלט, באמצעות מצלמות המותקנות בכלי הרכב להוראת הנהיגה, ומתעדות את המתרחש בתוך הרכב ומחוצה לו. ההקלטות ישמרו במערכת ויסייעו בשמירה ופיקוח על טוהר הבחינות ורמת השירות. במקרה של ערעור, ניתן יהיה לצפות בקלטות כדי לבדוק אם הפסילה היתה מוצדקת.

המערכת החדשה פועלת על סמך מדדים אחידים וקבועים, ומבטלת את הצורך בהתרשמות האישית של בוחן הנהיגה. בתום הבחינה, הבוחן יסמן בטאבלט מיוחד את כל החריגות במבחן הנהיגה, והמערכת תשקלל אותן על פי דרגת חומרתן, ותקבע את התוצאה בהתאם לסיכום הכולל. הנבחן ומורה הנהיגה יקבלו את תוצאת המבחן, "עבר" או "נכשל" בהודעה לטלפון הנייד בתוך שעתיים מסיום הבחינה. עד כה הותקנו יותר מ-4,500 מערכות טכנולוגיות ומצלמות בכלי הרכב להוראת נהיגה. מערכות אלה כוללות בין השאר מצלמה קדמית ומצלמה אחורית ומערכת ניווט GPS לקביעת מסלול הטסט. המערכות הטכנולוגיות ממומנות באופן מלא על ידי משרד התחבורה. כמו כן יצויין כי תלמידי הנהיגה לא ישאו בתוספת עלויות בגין השיפורים הרבים שהוכנסו ברפורמה.

המערכת החדשה מהווה קפיצת מדרגה בתחום מבחני הנהיגה, ומאפשרת בין השאר לנהל את מערך המבחנים המעשיים ולעקוב אחריו, תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה. המערכת מציגה תמונה מלאה של כל היבטי הפעילות בכל הרמות: התלמיד, הבוחן, מורה הנהיגה, הרכב ובית הספר, ומאפשרת לשמור על טוהר הבחינות ועל רמת שירות גבוהה לנבחנים. המערכת החדשה תאפשר אחידות מלאה של הטסטים ברחבי הארץ, ותמנע אפשרות להטיות שונות.

במסגרת הרפורמה, הוקם מערך פיקוח מקצועי על בוחני הנהיגה, הכולל עשרות מפקחים של משרד התחבורה. המפקחים יבצעו בקרה על פעילות הבוחנים, יסייעו בהגברת השקיפות בעת המבחן, ינטרלו פעילויות חריגות ופסולות בזמן אמת ויביאו להעלאה מתמדת ברמת מבחני הנהיגה. אתרי היציאה החדשים לטסטים יפתחו בהדרגה, באמצעות החברות המפעילות את מערך מבחני הנהיגה.

קיצור זמן ההמתנה לטסטים יתבצע באופן מדורג, עד ליישומה המלא של הרפורמה ב-15 בספטמבר 2018. במהלך החודש הראשון (שיסתיים ב-15 באוגוסט), יקוצר זמן ההמתנה למבחן הנהיגה המעשי (טסט) ל-30 יום בלבד, לעומת מספר חודשים כיום. מ-15 באוגוסט יחול קיצור נוסף בזמן ההמתנה לטסט, והוא יעמוד על 14 יום לכל היותר. החל מ-15 בספטמבר יעמוד זמן ההמתנה למבחן המעשי הראשון על 2-5 ימים בלבד, וכן 7-14 ימים בלבד עבור מבחן חוזר.

ריקול לקיה קרניבל שנות ייצור 2015-2019

הודעת תיקון חוזר נשלחה ללקוחות בעלי רכב מתוצר קיה דגם קרניבל. יצרנית הרכב חברת KIA הודיעה למפיציה כי נדרש לבצע עדכון תוכנה לשיפור לוגיקת הפעלת דלתות הצד החשמליות.

מס' כלי הרכב הנדרשים לתיקון זה הוא 1736 כלי רכב.

לבעל הרכב המושפע תשלח הודעה בכתב בימים הקרובים. לקוח שירצה לבדוק אם מכוניתו נכללת בקריאת השירות, יכול להתקשר למוקד שרות לקוחות של היבואן בטל' 1-800-377-775 או לבדוק באתר האינטרנט. את ה"קריאה החוזרת" ניתן יהיה לבצע רק במוסכי השרות של החברה. רשימת המוסכים מפורסמת באתר האינטרנט של החברה תיקון הקריאה החוזרת יתבצע ללא תשלום. מומלץ לתאם את מועד התיקון מראש עם המוסך.

משך התיקון:  כחצי שעה. על פי תקנה 306 (א) לתקנות התעבורה, בעל רכב שלא יבצע בפועל את ה"קריאה חוזרת" תוך 6 חודשים, משרד התחבורה לא יחדש את רישיון הרכב ולא תתאפשר העברת בעלות.

כתיבת תגובה