מה חדש על המדף של דני בר

וולנטיין וט"ו בשבט בפתח ||| יין ואוכל לרוב ||| מוצרים חדשים לילדים ומבוגרים ||| רכב, אופנה ועוד ||| לשאר החידושים והחדשות <<<

חדש

קנור עם מרק "נמס בכוס" עדשים חריף ו"מרק היום" בטעמים קטניות וירקות כתומים

קנור - מרק עדשים חריף נמס בכוס (צילום יח"צ)
קנור – מרק עדשים חריף נמס בכוס (צילום יח"צ)

קנור, המותג הקולינרי המוביל מבית יוניליוור, משיק לקראת החורף מרקים חדשים בסדרת "נמס בכוס" ובסדרת מרקי הבישול המשפחתיים. המהדורה החריפה של "נמס בכוס" מתרחבת עם מרק עדשים חריף, שמצטרף למרק עגבניות חריף.

סדרת נמס בכוס מציעה הפסקה קטנה ומשביעה המהווה פתרון מושלם לצורך בנשנוש או בשתייה חמה, לצריכה בבית ומחוצה לו – במקום העבודה, בצבא, לימודים וכדומה. המרקים קלים ומהירים להכנה (2-3 דקות) ומיועדים להכנה בספל עם מים חמים.

סדרת "מרק היום" המציעה מרקי בישול משפחתיים, מתרחבת ומשיקה שני טעמים חדשים:

  • מרק היום – קטניות, המצטרף לסדרת מרקי הקטניות של קנור הכוללת את הטעמים שעועית ועדשים. מרק הקטניות החדש מכיל עדשים כתומות, עדשים חומות, אפונה, גריסים וירקות. האו"ם הכריז על 2016 כשנת הקטניות, ולא לחינם, הן דלות שומן, נטולות כולסטרול, ועשירות בחלבון, סיבים תזונתיים, ברזל ומינרלים.
  • מרק היום – ירקות כתומים בטעם האהוב על הישראליים. המרק מכיל גזר, בטטה ותפו"א.

סדרת "מרק היום" של קנור מציעה מגוון מרקים מהירי הכנה בטעמים מצוינים, היכולים לגוון כל  ארוחה מבלי לשעמם. כל שקית מכילה 3-4 מנות. המרקים החדשים הינם ללא צבעי מאכל וללא תוספת מונוסודיום-גלוטומט.

אביבי מטבחים עם SMART KITCHEN – קולקציית מטבחים חכמים

מטבח אביבי (צילום יח"צ)
מטבח אביבי (צילום יח"צ)

חברת אביבי מטבחים עובדת עם חברות קבלניות מהגדולות בישראל, בין היתר גינדי, אשדר, תדהר, אפריקה ישראל ועוד. לאחר מחקרים רבים, הבינו ב"אביבי מטבחים" כי המקום בו אנו שוהים יותר מבכל חדר אחר בבית הוא המטבח. אם בעבר המטבח שימש בעיקר כחלל פונקציונלי לבישול ואכילה והיה ממוקם ותחום בחלל סגור, בשנים האחרונות הפך המטבח לחלק בלתי נפרד מיתר חללי הבית , תוך מתן דגש על עיצוב המטבח, גודלו והתאמתו לדיירי הבית.

שינוי זה הביא עמו בשורה חדשה ומרעננת בתחום ומכך נולד הרעיון לקולקציית ה- SMART KITCHEN – קולקציית מטבחים חכמים ופונקציונליים, בעיצוב עכשווי, המנצלת בצורה חכמה את שטח החלל הנתון ומספקת מגוון של פתרונות עבודה ואחסון המותאמים אישית גם לחללים קטנים.

בכל אחד מהמטבחים בקולקציה הוטמעו פתרונות יצירתיים העשויים להשפיע משמעותית על חיי היומיום של המשתמשים במטבח כאשר הקולקציה דוגלת בארגון נכון ובחסכון של זמן, מקום וכסף.

כדי לתכנן את המטבח ולהתאימו בצורה המדויקת ביותר למשתמש, חברת אביבי מטבחים דוגלת באפיון הלקוחות ע"פ פרמטרים שונים המסייעים לדעת על הרגלים שונים של בני הבית וכך להתאים את המטבח המושלם עבורם.

קולקציית SMART KITCHEN  מושתתת על מספר תובנות:

  • חסכון – ניצול חכם של שטחי אחסון מבוזבזים
  • דינמיות – אפשרויות חכמות להגדלת שטחי העבודה והאכילה
  • חדשנות – שימוש בחומרים מתקדמים ומוצרים מתוחכמים
  • עיצוב נקי – הסתרה של כלי מטבח ומוצרי חשמל
  • התאמה – אפשרות לתכנון המטבח בגדלים שונים מבלי לפגוע בעיצוב הבסיסי

ניתן להשיג באולמות התצוגה ברחבי הארץ ובאתר <<< www.avivi.com

שרגא קפה, ירושלים מארח בימי שישי את הקונדיטורית נעמה גאון

שרגא קפה ירושלים עם עוגיות של נעמה גאון (צילום שרגא קפה)
שרגא קפה ירושלים עם עוגיות של נעמה גאון (צילום שרגא קפה)

שרגא קפה הוא שילוב של מטבח אומן, סדנא של בית ואוכל, של קפה, של מאפים ריחניים, של כבושים וליקרים עונתיים שנעשים במקום. בית אוכל עם קפה משובח, סנדביצ’ים מופלאים ותפריט של מנות פשוטות שעשויות, במטבח המקום, מחומרי גלם טריים והמון אהבה.

נעמה גאון, קונדיטורית ובלוגרית מקורית ומרעננת מנסה, מעזה ומשחקת בטעמים מרקמים פחמימות וסוכרים ויוצרת עולם חדש של בצקים כרוכים ןמתוקים מצליחה לחדש ולהפתיע מדי שישי וחבל להחמיץ זאת. בימי שישי מוגשת בקפה גם ארוחת בוקר המוגדרת כזו "שנעמה אוהבת במיוחד" עם בורקס חמאה, מעשה ידיה של גאון במילוי גבינת עיזים וביצת עין כשלצידם מוגשים סלט קטן, טחינה וסחוג ולא פחות חשוב ושווה הגעה לבדו –הסנדביצי'ם הצבעוניים המפורסמים של שרגא, גם בגרסאות טבעוניות משובבות:

סנדביץ' צבעוני עם גבינת קשיו, פסטו זיתים שחורים ומגוון ירקות גינה, כתום ממש עם קציצות של ירקות כתומים על טחינה לימונית, פסטו כוסברה ועלי רוקט, סנדביץ' ירקרק עם חביתה ירוקה, טחינה לימונית ומלפפון כבוש.סנדביץ' אדום- גבינת שמנת, פסטו בזיליקום, ביצה קשה ועגבניות שרי קלויות, סנדביץ' סגול – עם חצילים, מוצרלה, פסטו וחסה וכן הלאה.

נעמה גאון מתארחת בקפה בכל שישי משעה 8:00 ועד אחרון המאפים וזה לעיתים קורה מהר מהצפוי אז מומלץ להקדים להגיע

שרגא קפה, רחוב ינאי 3, ירושלים. פרטים באתר <<< ובטל': 077-972-9972

S&W עם סדרת מיצים על בסיס אננס הישר מהפיליפינים

מיץ על בסיס אננס (צילום יח"צ חו"ל)
מיץ על בסיס אננס (צילום יח"צ חו"ל)

התאגיד S&W לגידול, ייצור ושיווק פירות וירקות פרימיום  -מציע סדרת מיצים של בסיס אננס ממטעי האננס בפיליפינים. הסדרה כוללת מיצים בשלושה טעמים:

  • מיץ אננס 100% טבעי
  • מיץ אננס עם חתיכות פרי
  • מיץ ארבע עונות – קוקטייל של אננס ופירות טרופיים

זני האננס שבמיצים, גדלים במטעים מיוחדים בפיליפינים כאשר המיצים הינם ללא תוספת סוכר בטעם המשלב חמיצות ומתיקות מאוזנת  וכוללים ריכוז גבוה של ויטמינים C,D ונוגדי חמצון.

מיץ האננס הינו בעל תאריך תפוגה של 24 חודשים והוא מתאים לשתייה קלה, קוקטיילים, בישול ומאכלים אסייתיים. המיצים משווקים בפחיות אישיות של 240 מ"ל. להשיג ברשתות השיווק ובחנויות הנוחות במחיר: 6-7 ₪ לפחית.

 

 

 

איזו במבה אתם הכי אוהבים?

במבה עגולה (צילום: יחצ אסם)
במבה עגולה (צילום: יחצ אסם)

בשנים האחרונות במבה מתחדשת ומפתיעה כל פעם עם מהדורה מעניינת, שמספקת חווית אכילה חדשה, צורות חדשניות ושילובי טעמים מפנקים.

כשאנחנו חושבים על במבה, אנחנו מדמיינים את הבמבה הקלאסית, הצהובה, הנימוחה בטעם המתוק – מלוח של חמאת הבוטנים, אבל מסתבר שלאט לאט, בלי ששמנו לב, במבה מציעה לנו מגוון רחב של הנאות ובימים אלו במבה מחזירה את המהדורות הכי אהובות מהשנים האחרונות למדף ואנחנו יכולים ליהנות מחוויית במבה אחת גדולה – במבה בומבה, במבה פונץ' בננה, במבה עגולה, במבה נוגט, במבה חלבה, במבה מתוקה, וכמובן – הבמבה הקלאסית.

אז איזו במבה אתם הכי אוהבים?
לדברי ליאת קידר פייגין, מנהלת פעילות החטיפים באסם: "הניסיון מראה כי חובבי הבמבה פתוחים לחדשנות, שגם מביאה לצמיחה בקטגוריה. למרות שהחטיף הושק במגוון מהדורות חדשות הוא תמיד שמר על הטעם המוכר והאהוב ויחד עם זה סיפק חווית אכילה חדשה ושונה שבאה לידי ביטוי בחוויה סנסורית יוצאת דופן"

 

וואלה!שופס עם דאזל סטיק – מבריק התכשיטים והיהלומים

עט לניקוי תכשיטים ויהלומים וואלה שופס (צילום יח"צ)
עט לניקוי תכשיטים ויהלומים וואלה שופס (צילום יח"צ)

לאחר שנמכר בהצלחה בלמעלה מ-60 מדינות ברחבי העולם, מגיע לאתר וואלה!שופס היישר מארצות הברית  פטנט חדש שיסייע בניקוי היהלומים והתכשיטים תוך שניות בלבד דאזל סטיק. העט לניקוי תכשיטים ויהלומים, דאזל סטיק, מכיל ג'ל ייחודי המנקה את התכשיטים עד לרמת נצנוץ וזוהר למראה נקי וחדש. העט קל לשימוש, קומפקטי ונכנס אפילו לארנק כך שניתן להשתמש בו בכל מקום.

אופן השימוש: מסירים את המכסה האדום,  מסובבים את הראש הכסוף מספר פעמים עד למראה הג'ל על המברשת, מנקים את התכשיט והיהלום היטב, שוטפים תחת ברז מים זורמים ונהנים מהברק החדש.

מחיר: 69 ₪ לינק למוצר באתר וואלה!שופס

יום האהבה Valentine Day

אנוש עם מתנות לאוהבים עם ערך חברתי מוסף

טבעי רימון (צילום: איילת שטרן)
טבעי רימון (צילום: איילת שטרן)

לרגל הולנטיין – יום האהבה העולמי, עמותת אנוש מציעה לחלוק אהבה ולהעניק מתנות עם ערך מוסף לכל מי שאתם אוהבים. המתנות של אנוש מיוצרות במסגרת מרכזי התעסוקה המהווים הזדמנות לקידום וכלי שיקומי בעבור מתמודדים עם מגבלה נפשית. כמו כן, הרווח ממכירות המוצרים, מועבר ישירות למתמודדים כתגמול על עבודתם ומקדם את פרנסתם באופן מכובד ומעצים.

אריח "מזל שיש אותך" – אריח ברכה עם כיתוב "מזל שיש אותך" 42 שקלים.

שרשרת לב  – שרשרת עם תליון לב עשויה כסף 925 בגימור מט משויף. אורך השרשרת 45 ס”מ. מחיר: 115 שקלים.

Spa in a jar  צנצנת פינוקי ספא – מכילה קרם גוף קרם רגליים, קרם ידיים, סבון טבעי, אבן כף רגל, מלח אמבט, מגבת ומגבונים לחים ארוזים. מחיר: 55 שקלים.

מארזי טבעי מפנק –  מוצרי סבון מיוצרים בעבודת יד. המארז כולל: מגבת פנים, סבון טבעי גדול, מבשם אוויר טבעי, מארז פתיתי ריח, סבוניה מקרמיקה בעבודת יד ומארז מקרטון ממוחזר. מחיר: 70 שקלים.

מסיבת תה בצנצנת – שתי כוסות זכוכית, כדור חולט, שתי חליטות תה ודבש. מחיר: 52 שקלים.

מארזי טבעי רימון – מוצרי סבון מיוצרים בעבודת יד. המארז כולל: סבון טבעי גדול, סבון קטן, סבוניית עץ טבעי, מגבת פנים, קערית רימון מקרמיקה. מחיר: 55 שקלים.

ניתן לרכוש באתר אנושופ <<<

DORINA עם השקה מחדשת בארץ ובעולם

סט חזיה ותחתון DORINA (צילום יח"צ חו"ל)
סט חזיה ותחתון DORINA (צילום יח"צ חו"ל)

המותג הגרמני DORINA משיק את המותג מחדש בכל העולם ועושה עלייה לישראל. המותג הידוע באמינותו בנוחות מקסימלית, מגוון רחב של גזרות ומחירים ללא תחרות יעבור מתיחת פנים על ידי מיתוג והטמעת שפה חדשה בכל הנוגע לאריזות, לקולקציות ולצבעים. החברה ביצעה ריענון ללוגו המכור והאהוב עם הפרח הכחול המזוהה עם המותג מאז 1968.

לכבוד הוולנטיין משיק המותג קולקצייה סקסית המשלבת בין אלגנטיות טוהר ופשטות. שילוב של תחרה ובדים רכים וחושניים בגימור מוקפד ובתיפורים מעודנים, הנצמדים לחמוקיים, ומעניקים מראה אלגנטי ומחמיא לכל אישה בכל מידת גוף.

בקולקציה האמורה ניתן למצוא פריטים בקשת צבעים רומנטית בורדו, ורוד, שחור בשילוב הדפסים עדינים ומתוחכמים, הדפסי פרחי חורף. הייחודיות בפריטי ההלבשה התחתונה היא כי מדובר בקולקציה הכוללת מבחר פריטי הלבשה תחתונה חיוניים בכל המידות, בסגנונות מגוונים שיתאימו לכל מטרה.

מידות: קאפ A-G ורוחב: 70-100. מחירים: חזיות- 100-140 שקלים, תחתונים- 60-80 שקלים. ברשת "את" ובחנויות נבחרות להלבשה תחתונה.

 

 

ט"ו בשבט

אנוש עם מוצרים ירוקים לחג נטיעות ססגוני במיוחד

 צילום: איילת שטרן (צילום: איילת שטרן)
צילום: איילת שטרן (צילום: איילת שטרן)

לקראת ט"ו בשבט מציעים מרכזי התעסוקה של עמותת אנוש לבריאות הנפש שפע של מארזי חג נאים ושימושיים, המהווים הזדמנות לקידום מתמודדים עם מגבלה נפשית. המסגרת התעסוקתית מהווה כלי שיקומי בהתמודדות עם מגבלה נפשית ומקדם את שילובם בקהילה. כמו כן, הרווח ממכירות המוצרים, מועבר ישירות למתמודדים כתגמול על עבודתם ומקדם את פרנסתם באופן מכובד ומעצים.

במגוון הפתעות ירוקות לט"ו בשבט עם ערך מוסף:

  • מארז ירוק עם כדורי זרעים: המארז כולל: 2 ערוגות להנבטה חווייתית: רוקט/ ראשד/ פטרוזליה, מארז של זוג כדורי זרעים, עשויים מקומפוסט חרסית וחול המכילים זרעי כובע הנזיר, חליטת תה אורגנית. מיוצר בשיתוף סניף גבעתיים וחיפה  45 שקלים.
  • סודות ירוקים: כדורי זרעים: עגבנייה / כובע הנזיר, עטופים  בקומפוסט חרסית וחול להטמנה באדנית/ גינה, במארז נייר ממוחזר. מיוצר ע"י אנוש גבעתיים. מחיר: 10 שקלים.
  • נבטים: גביע להנבטה חווייתית, רוקט / פטרוזיליה, המוצר מכיל: אדמה, דשן, שקית זרעים, יכול להגיע במנשא "טיק אווי" המתאים לשני גביעים. מיוצר באנוש עפולה. מחיר 10 שקלים .

הרווח ממכירות המוצרים, מועבר ישירות למתמודדים כתגמול על עבודתם.

ניתן לרכוש באתר אנושופ <<<

מבצעים

הוט עם קפה של רשת ג'ו ומאפה ב-1 ₪ בלבד

מועדון הצרכנות הוט, שמהווה את קבוצת הרכישה הגדולה בישראל,  פותח את שנת 2017 במבצע חסר תקדים ל-250 אלף חברי המועדון – קפה של רשת ג'ו ומאפה מתוק או מלוח בתמורה לשקל אחד בלבד, במקום מחיר רגיל של 16 שקל.

מועדון הוט הינו מועדון הצרכנות הגדול במדינה, בו חברים כ-150 אלף בתי אב. למועדון הסדרים למתן הנחות והטבות עם יותר מ-10,500 בתי עסק בכל תחומי הצריכה, החל ממזון, תיירות ורכב וכלה במוצרי פארמה, פנאי ונדל"ן. המועדון הוקם בשנת 1996 ע"י הסתדרות ההנדסאים והטכנאים בישראל. בהמשך הצטרפו אליו גם חברי הסתדרות האקדמאים במח"ר, חברי הסתדרות/לשכת המהנדסים וחברי איגוד העובדים הסוציאליים ואיגוד העיתונאים.

המבצע יערך במהלך חודש ינואר ברשת חנויות הנוחות מנטה שנמצאות בתחנות של דלק. למשלמים בישראכרט-הוֹט ינתנו 10% הנחה נוספים בעת החיוב, כך שמחיר קפה ומאפה יעמוד על 90 אגורות בלבד!

על מנת לממש את ההטבה על חבר המועדון להוריד קוד קופון של המבצע באפליקציה של מועדון הוט.

נעמן עם קרש חיתוך רב שכבתי

קרש חיתוך מתקלף של נעמן (צילום: שירה רז)
קרש חיתוך מתקלף של נעמן (צילום: שירה רז)

'נעמן' משווקת ברשת החנויות באופן בלעדי – לוח חיתוך (קרש) המורכב מ- 5 שכבות המאפשרות התחדשות של המוצר. לאחר שימוש מרובה משטח העבודה נשחק ובכך ניתן לקלפו ולקבל משטח עבודה חדש. מידות המשטח 45X30 ס"מ.

קרש חיתוך מתקלף מונע התפתחות חיידקים ושומר על היגיינה בריאה. הוא תוכנן בצורה נוחה לשימוש, עשוי פוליפרופילן איכותי למניעת החלקה, אינו סופח חומרים ומתאים לשטיפה במדיח כלים. כמו כן, בעל עמידות תרמית מעולה, בלחות ובעמידות בפני חומרים כימיים.

המחיר לצרכן 129 שקלים. במבצע עד סוף ינואר 50% הנחה. ניתן להשיג ברשת חנויות נעמן ברחבי הארץ.

Happy Monday בקניון כפר סבא הירוקה עם מוצרים ב -20 שקלים מדי שבוע

קניון כפר סבא הירוקה יוצא במהלך נרחב עם מגוון מוצרים במיטב בתי העסק שיימכרו ב-20 ₪ בלבד. המבצע המיוחד יכלול מבחר בתי עסק במגוון תחומים – אופנה, עולם הבית, ספרים, מוצרי תינוקות, בתי אוכל ועוד, אשר הופכים את הקניון לחוויית קניות ובילוי.

מוצרים שווים – כסף קטן! ב –  Happy monday

בכל יום שני בקניון כפר סבא הירוקה החנויות מתחלפות עם מוצרים שווים ב- 20 ש"ח בלבד. למשל:

  • הפינס – 3 סכינים ב – 20 ₪ במקום 60 ₪.
  • ספייס חדר כושר – שבוע אימונים (מבצע שבועי ולא יומי) ב – 20 ₪ במקום – 92 ₪.
  • rebar – מעדן שיבולת שועל בגודל L ב – 20 ₪ במקום ב – 25 ₪.
  • פשושים – כל הכובעים בחנות לקטנים וגם לגדולים ב – 20 ₪ במקום – 35 ₪.
  • ארקוסטיל – מרסס שמן מקצועי תוצרת ניו זילנד ב – 20 ₪ במקום ב – 60 ₪.

לתינוק לילד ולצעיר

התחפושות הפופולאריות לפורים 2017

תחפושת שלד של LOLA (צילום: טלי בקון )
תחפושת שלד של LOLA (צילום: טלי בקון )

חג פורים מתקרב בצעדי ענק והחנויות מתמלאות במבחר תחפושות לכל הגילאים ובמגוון סגנונות. ההתלבטות הגדולה כהורים בחג זה – איזו תחפושת נקנה לפעוט או לילד השנה? ואיפה נרכוש את התחפושת באמצעות אתרי אינטרנט? או בחנויות בארץ?

אסתי לזר, בעלים  של חברת LOLA  הבינלאומית, המייצרת ומשווקת תחפושות מעוצבות לכל הגילאים  אומרת: "כניסת מותג התחפושותLOLA  לארץ הביא עמו יתרונות רבים לצרכן הישראלי המחפש תחפושות איכותיות ומעוצבות במחירים השווים לכל כיס. המותג LOLA נועד להעניק אלטרנטיבה מצוינת  לאלו שנהגו להזמין תחפושות באינטרנט ולא היה מודעים  לבעייתיות בנושא, כמו:  תחפושות ללא תקן, המיוצרות מחומרים דליקים, תחפושות באיכות  ירודה שלעיתים הן חד פעמיות בדרך כלל הן כלל אינן דומות לתמונה ולתחפושת הרצויה , זמינות המוצר המתעכב בדרך לארץ, חוסר אפשרות למדוד את התחפושת  להחזיר ולהחליף ועוד" .

בקרב הבנות התחפושות הפופולאריות ביותר הן מקצועות המעצימות נשים, כמו: טייסות, שוטרות, חיילות, נהגות מרוצים לוחמות מיתולוגיות (ויקינגית, רובין הוד  ) ועוד.

תחפושות נוספות שהן פופולאריות הפורים הקרוב הן שלדים, נינג'ות, אינדיאנים, פיראטים ובוקרים.

התחפושות לתינוקות שיככבו בפורים הנוכחי הן בעיקר חיות ידידותיות, כמו: ארנבון, פילון, אפרוח, חתול, אריה, ינשוף כבשה דרקון מפלצת  ואפילו דג זהב.

המותגLOLA  מציע לפורים מגוון רחב של  תחפושות מעוצבות, המתאפיינות באיכות וגימור ברמה גבוהה ביותר, התחפושות נוחות לשימוש ועשויות מבדים עשירים ונעימים במיוחד, ניתן לכבס ולגהץ אותן ומחירם שווה לכל כיס. התחפושות של LOLA  הן בעלות  אישור  של מכון התקנים ולכן אינן דליקות/מכילות רכיבים רעילים ומסוכנים.

התחפושות מגיעות רובן עם אביזרים וזאת על מנת לא להוסיף על מחיר התחפושת "בדלת האחורית " ולהכביד על  כיס ההורים. דוגמאות למחירים מומלצים לצרכן של תחפושות LOLA :

תינוקות : ארנבון 69 ש"ח, ינשוף 89 ₪, כבשה 69 ₪, טיגריס 69 ₪, צפרדע 69 ₪ ועוד.

ילדים: נהג מרוצים(כולל קסדה) 139 ₪, כבאי (כולל קסדה ) 99 ₪, שלד 89 ₪, חייל 69 ₪, חיילת 99 ₪, שוטר/ת 59 ₪, מלכת הלבבות 119 ₪, נינג'ה מפואר 89 ₪, פיראט 89 ₪ ועוד.

ניתן להשיג את התחפושות של LOLA  ברשתות שיווק מובילות כמו: כפר השעשועים, הפיראט האדום, מאמא יוקרו, עידן 2000, ביג שופ ובחנויות נבחרות .

אוכל ואלכוהול

Sommelier 2017 היכל התרבות ת"א 30-31 בינואר

תערוכת סומלייה (צילום: דיוויד סילברמן)
תערוכת סומלייה (צילום: דיוויד סילברמן)

Sommelier, תערוכת היין הגדולה והמקצועית ביותר, מתקיימת בפעם ה-13, בהיכל התרבות בת"א ומארחת על פני 3000 מ"ר מגוון גדול ומסקרן של יקבים ויבואני יין. בתערוכה המיועדת לקהל המקצועי, יוצגו מאות מותגי יין מהארץ ומהעולם לצד החידושים בעולם היין, מגוון ארונות יין ומוצרים נלווים ביניהם Coravin – אחד ממוצרי היין החדשניים המאפשר לשתות כוסות של יינות יוקרתיים מבלי לפתוח את הבקבוק ואיכותם נשמרת לאורך זמן. כמו כן, לראשונה בתערוכה, מתחם סדנאות של בית הספר הבינלאומי ליין: WEST וכן חלוקת 'פרסי היין של המסעדות'.

המבקרים בתערוכה יוכלו לטעום ממגוון מותגי היין – בהם יינות שיוצגו ויושקו לראשונה בתערוכה ולהתרשם מהחידושים בתחום.

יינות ישראלים:

  • יקב תבור עם טנאט מכרם שיפון שהוא יין הטנאט הראשון בישראל המגיע מכרם היקב בתל שיפון. מרסלאן מכרם רבדים – מרסלאן זני מכרם יחיד בהרי יהודה. כן יוצג יין הדגל מלכיה, שנבחר זו השנה השנייה ברציפות לאירוע הגאלה השנתי של מגזין Wine Spectator וזכה בהכרה כ"אחד מהיינות הטובים בעולם", וכן תהיה חשיפה ראשונה של היינות הלבנים מבציר 2016.
  • יקב רמת הגולן: הייטסווין 2015 בסגנון האייס-ווין הגרמני.
  • יקב בנימינה: יינות חדשים מסדרת "אבני החושן".
  • יקב רקנאטי: יציגו דוכן שהוא בר יין, בו אנשים יוכלו לשבת ולטעום יין באווירה נינוחה.
  • יקב דלתון: יציגו את היינות החדשים – עלמה אייבורי 2015 – בלנד גלילי לבן, עלמה כרימזון 2013 – בלנד בורדלזי, עלמה סקרלט 2013- בלנד ים תיכוני- כולם יינות ישראלים מקומיים המבטאים בצורה הטובה ביותר את הטרואר הגלילי של יקב דלתון.
  • יקב תשבי: יציגו את כל סדרת הסינגל ויניארד של היקב, כולל קברנה סוביניון עמק ברכה 2011, סירה 2012 ושרדונה 2016.
  • כמו כן יקב שאטו גולן, יקב קובננט, יקב כרמיזן ממנזר כרמיזן הסמוך לבית לחם, יקב אשקר, מכפר יאסיף, יקב בת-שלמה, יקב סוסון ים, יקב עמק האלה, יקב בר מאור, יקב קפסוטו, יקב מונטיפיורי, יקב וורטמן, יקב כהנוב, יקב נעמן, יקב תניא, יקב מורלי, יקב טורא, יקב דרימיה, יקב אהרונוב, יקב אבידן, יקב גרוס, יקב 1848, יקב יפו, יקב מוני, יקב אלכסנדר, יקב מונד, יקב לבני, יקב רמות נפתלי, יקב גוש עציון ועוד.

יינות יבוא:

  • שקד יציגו במתחם גדול את יינות יקב פאוסטינו ויארחו את מנהל היצוא של יקב פאוסטינו מספרד.
  • הסקוטית תארח נציגי יקב Castel מצרפת.
  • סרו יציגו יינות סלובניים המייבאת יינות מהבלקן.
  • פרנסואה לורטון מבורדו יציג יינות בארבעת האחוזות של המשפחה: אוחו בארגנטינה קולצ'גאו בצ'ילה, רוסיון, לרגלי הפירנאים, בדרום צרפת ואזור טורו בספרד.
  • זמיר יציגו את מגוון היינות שלהם ביניהם יין מיוחד ונדיר המיובא לראשונה לארץ- ביאנקו די מוגרטה נרו ד'אבולה 2015- יין לבן מסיציליה שעשוי מענבי נרו ד'אבולה האדומים.
  • סאקה ימה וקדמה-שיציגו מגוון סאקה איכותיים כולל סאקה של מבשלת.Born  הנחשבת לטובה ביותר ביפן. Born  מייצרים את הסאקה לבית הקיסר ואת מתנות הסאקה הרשמיות של ממשלת יפן.

מזקקות ישראליות:

  • מזקקת  milk&honey עם הסינגל מאלט ניו מייק והג'ין שלהם.
  • מזקקת יוליוס תשיק את AKKO GIN – המבוסס על אלכוהול ענבים מלבד.

תחרות פרסי היין של המסעדות

במסגרת התחרות יוענקו פרסים למסעדות שיימצאו מצטיינות בתחום היין ושמקדמות את תרבות היין בישראל במבחר קטגוריות, ביניהן:

  • תפריט היין הטוב ביותר
  • תפריט הכוסות הטוב ביותר
  • תפריט היין הכי Value for Money
  • תפריט היין הכשר הטוב ביותר
  • המסעדה עם אוסף היינות המתיישנים הטוב ביותר
  • המזללה עם ההתייחסות הטובה ביותר ליין

שופטי התחרות הם עיתונאי היין איתי גלייטמן, גלי וולוצקי ואבי בן עמי. מאות מסעדות הגישו את מועמדותן – ההכרזה על הזוכים תיערך ביום שלישי ה31.1 בשעה 10:30

סדנאות יין:
בית הספר ליין Wset, מוסד היין הגדול ביותר בעולם, בעל נציגויות ב-70 מדינות אחת מהן בארץ. הלימודים הם בשפה האנגלית, על פי החומר הנלמד בלונדון – בתערוכה יציגו כיתה מיוחדת בה יעבירו קורסים מקצועיים של בית הספר. כל קורס יועבר כשעתיים. מרבית הסדנאות יועברו ע"י גל זוהר. כל הסדנאות כוללות טעימה השוואתית והיכרות עם שיטת הטעימה הייחודית של wset. בכל יום יועברו 4 סדנאות.

החברה הסקוטית יערכו במתחם שלהם מספר סדנאות: הפנים החדשות של יינות קסטל (בשעה 14:00 בשני ימי התערוכה) בהנחיית נציגי היקב, מבחר יינות איטליה בהנחיית עידן עוז, המנהל המקצועי של הסקוטית ופורט סנדמן 100 שנה בהנחיית עידן עוז בשני ימי התערוכה.

תערוכת 2017 Sommelier. 30-31 בינואר בין השעות: 11:00 – 19:30. היכל התרבות

הוברמן 1, תל אביב ניהול והפקה: סטודיו בן עמי.

רשימת המציגים וההרצאות המלאה מפורסמת באתר התערוכה. הרשמה לקהל המקצועי בלבד באתר <<<

יקב הנס שטרנבך עם יינות 2016-7

הנס שטרנבך, נחל חכליל 2014 (צילום יח"צ)
הנס שטרנבך, נחל חכליל 2014 (צילום יח"צ)

האירוע טעימות לעתונאי יין, הציג גדי שטרנבך את קולקציית היינות של היקב מהרי שפלת יהודה.היקב גאה להשתייך לקבוצת "יין נטו"- יקבים שלא מוסיפים ליין מאומה. יינות היקב לא כשרים.

נחל חכליל רוזה 2015: ענבי סירא וקברנה סוביניון. 11.5% אלכוהול. ללא חבית. ללא תוספת שמרים. קליל מרענן. 70 ש'.

נחל חכליל לבן 2015: כ-2/3 ענבי ויונייה והשאר ענבי רוסאן. 11.8% אלכוהול. ללא חבית. צבע בהיר כמעט לבן, מאד שמנוני ויפה. בפה יבש ופירותי עם סיומת חמוצה מעוררת וארוכה. 80 ש'.

ג'נבא לבן 2015: היינות עשויים מענבי כרם ג'נבא בלבד. הכרם נטוע בנחל חכליל אשר בעמק האלה ,למרגלות ח'רבת ג'נבא א-תחתא, לא הרחק משפכו של נחל האלה. היין עשוי מענבי סוביניון בלאן. 12.3% אלכוהול. ארומה עוצמתית. בפה הרבה אשכולית וחמיצות של הדרים. סיומת ארוכה וכיפית. 90 ש'.

ג'נבא רזרב 2011:  100% קברנה סוביניון שנתיים. שנה בחביות חדשות ועוד שנה בחביות בנות שנתיים. 110 ש'.

ג'נבא רזרב 2012: 100% ענבי קברנה סוביניון. שנה בחביות חדשות ועוד שנה בחביות בנות שנתיים. 13.5% אלכוהול. 110 ש'. ישתבח עוד שנים רבות.

טעימת יינות הנס שטרנבך (צילום יח"צ)
טעימת יינות הנס שטרנבך (צילום יח"צ)

ג'נבא רזרב 2013: 92% ענבי קברנה סוביניון ו-8% ענבי פטי-וורדו. שנה בחביות חדשות ועוד שנה בחביות בנות שנתיים. 14% אלכוהול. תופס בפה בעדינות ולא תוקפני כמו האופי של הזן. 110 ש'.

טעמנו מספר יינות מתיישנים מתחילת דרכו של היקב וניכונה לנו הפתעה של יינות מתיישנים, חיים ובועטים.

ג'נבא רזרב 2003: מורכב מ-90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% סירה. צבע אדום כהה ובוהק. ארומה מתפרצת בעוצמה ובפה פירותי וריבתי בכיף. יכול עוד להשתבח כמה שנים נוספות ממרום גילו העכשווי.

ג'נבא רזרב 2001: יין בשיאו ואולי בסוף השיא. בעל אופי הקרוב ליין פורט. מעט ריבתי. כיף של יין בן 16 שנים. זה לא טריוויאלי.

נחל כחליל 2004: לדבי גדי שטרנבך, כשהושק היין לפני כעשור, היין היה תוקפני ואפיץ. בטעימה השבוע, היה עדין מלטף וכיפי.

יקב הנס שטרנבך, גן ישעיהו פתוח בסופי שבוע למבקרים, טועמים וקונים.

אופנה ועוד

קראון פלזה והולידיי אין עם סופ"ש של פליאו

סופ''ש פליאו ברשת קראון פלזה והולידיי אין (צילום: אנטולי מיכאלו)
סופ"ש פליאו ברשת קראון פלזה והולידיי אין (צילום: אנטולי מיכאלו)

רשת קראון פלזה והולידיי אין מרחיבה את פעילותה וחוברת לטרנד תזונת הפליאו ותציע לראשונה בישראל סופי שבוע המבוססים על תזונת הפליאו. סופי השבוע יתקיימו החל מינואר הקרוב. הפרויקט יוזנק במלון הרשת קראון פלזה אילת ובהמשך יתרחב למגוון בתי המלון בארץ.

תזונת הפליאו שנוסדה בארה"ב בשנות ה-70, וצברה פופולאריות אדירה בשנים האחרונות, מבוססת על בניית תפריט המורכב מחלבון ושומן מן החי, ביצים וירקות. במקביל תורת הפליאו קוראת להימנעות מדגנים (בעיקר חיטה), סוכר ושמנים תעשייתיים בלתי רוויים מזרעים (תירס, סויה, חמניות).

סופי השבוע שיתקיימו במבחר בתי המלון של הרשת יציעו, לצד תפריט שהורכב לפי אורח החיים הפליאולתי, גם סדנאות מקצועיות, הרצאות, פעילויות ספורט ועוד. אלו הותאמו לקהילה הישראלית שאימצה את אורח החיים הפליאוליתי וכמובן גם לאלו הרוצים לצרוך מוצרים טבעיים ולא מעובדים במהלך חופשתם. תוכן ייחודי זה נבנה בשיתוף עם אוהד רוט, מייסד שווקי הפליאו ברחבי הארץ, שאימץ אורח חיים זה לפני כ 4 שנים.

חשוב לציין שהסופ'ש הראשון מתקיים כבר ב- 19.01 בקראון פלזה אילת ומחירו 800 ש"ח לזוג ללילה. פרטים ניתן למצוא באתר הרשת.

עבור רוב הישראלים משקפי ראיה הם פריט אופנה

גל גדות לרשת אירוקה (צילום דודי חסון)
גל גדות לרשת אירוקה (צילום דודי חסון)

משקפיים הם כבר מזמן לא רק אביזר לתיקון הראיה, אלא אקססורי לכל דבר – כך חושב רוב גורף של הישראלים. אלה תוצאות הסקר שערכה רשת אירוקה (באמצעות חברת רושניק), לרגל השקת קולקציית משקפי הראיה לשנת 2017 ברשת אירוקה:

  • כשישה מכל עשרה בוגרים בישראל מדווחים שהם מרכיבים כיום משקפי ראייה.
  • שיעורים גבוהים יחסית של מרכיבי משקפי ראיה, נמצאו בקרב: אקדמאיים, בעלי הכנסה נמוכה וגילאי 50+.
  • למעלה ממחצית מרכיבי משקפיי הראייה בישראל מדווחים, שיש להם לפחות שני זוגות.
  • שני השימושים העיקריים של משקפי הראייה הם: לנהיגה ולצפייה בטלוויזיה/סרטים.
  • כשישה מכל עשרה מרכיבי משקפיי ראייה מדווחים, שהחלו להרכיב משקפי ראייה, עוד לפני שמלאו להם 18 שנים.
  • כמחצית ממרכיבי משקפי הראייה מדווחים, שקנו את הזוג האחרון שלהם בעלות של עד 600 ₪.
  • כשליש ממרכיבי משקפי הראיה מדווחים, שיש להם כיום משקפי שמש אופטיים.
  • שיעורים גבוהים יחסית של בעלי משקפי שמש אופטיים, נמצאו בקרב: בעלי הכנסה ממוצעת וגבוהה, וגילאי 50+.
  • כארבעה מכל עשרה מרכיבי משקפיי ראייה מסכימים במידה רבה, שבשנה-שנתיים האחרונות ירדו משקפי הראייה, ביחס ללפני חמש שנים.
  • רוב הישראלים (כ- 79% מהם) תופסים את משקפי הראייה כפריט אופנתי. שיעורים גבוהים יחסית של התופסים את משקפי הראיה כפריט אופנתי, נמצאו בקרב: נשים, בעלי הכנסה נמוכה וגילאי 30-39.

המחקר נערך בקרב 501 יהודים דוברי עברית בגילאי 18 עד 65 המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג . איסוף הנתונים בוצע בין ה- 5 ל- 7 בינואר, 2017.

2break: חדר זעם ראשון בישראל

חדר זעם ברייק 2 (צילום יח"צ)
חדר זעם ברייק 2 (צילום יח"צ)

טרנד חדר הזעם נולד בקנדה, וכבש בסערה גם את ארה"ב ואת אסיה. לארץ הוא מגיע ביוזמת תום פלד ועמית מגר שכבר חתומים על הצלחה אחרת בעולם הבילוי והפנאי (חדר הבריחה הפופולארי 2Exit  מנהרת כורי הפחם) וכעת משיקים את המיזם החדש שלהם – חדר הזעם הראשון בישראל, במרכז תל אביב.
ברווזים מקרמיקה, כוסות, צלחות, מקלדות, אגרטלי זכוכית ואפילו טלוויזיה – כל אלה ועוד פריטים שבהינף יד והפעלת כוח פיזי סביר יתנפצו לרסיסים, מחכים למבקרים בחדר הזעם. החדר מתפרש על גודל של 70 מ"ר ומעוצב כחלל תעשייתי עם מדפים ובהם כלים וביניהם מחבט בייסבול ולום ברזל שמיועדים לשבירה לרסיסים של כל הפריטים שנמצאים בחדר.

החוויה בחדר הזעם מתחילה כבר במבואה, שם ניתן לאכול ולשתות, רגע לפני שנכנסים לחדר. לאחר מכן, כל אחד ואחת מקבלים ערכת לבוש הכוללת כפפות, אפוד וקסדת מגן אשר תפקידם להגן על הגוף מפני פציעה במהלך שבירת החפצים.

לחדר הזעם ניתן להיכנס לבד או בזוגות. כל פעילות הזעם מצולמת ומוקלטת, כך שבסוף השהות בחדר ניתן לקבל תיעוד בווידאו של התקף הזעם ואף ללמוד ממנו קצת על איך אנחנו נראים ואיך אנחנו מתנהגים בעת התקף זעם. חדר הזעם מאפשר למבקרים בו להשתחרר מכעסים ולהוציא את האנרגיה המיותרת שהצטברה בגוף האדם על פריטים אשר מוצבים ברחבי החדר ולזכות בתחושת הקלה ורווחה לאחר שכל העצבים והכעסים נשארים בחדר הזעם.

חדר הזעם הראשון בישראל עוצב על ידי עמית מגר, אחד השותפים, שהוא תפאורן מקצועי ומוכר בתעשייה המקומית והשתתף בין השאר בעיצוב הפקות טלוויזיה וסרטי קולנוע וביניהם Tyrant, ארץ נהדרת, זגורי אימפריה, החממה, גאליס, בני ערובה, להרוג את הסבתא, ניויורק, מתים לרגע, הפרויקט של עמרי גורדון ועוד.

את המיזם מלווה מומחה הבטיחות רמי שמש, מחברת מרשגד חברה להנדסה ובטיחות בע"מ. מחיר כניסה – החל ב-68 שקלים למשתתף וכולל מינימום 8 פריטים לשבירה.
2Break, יצחק שדה 32, תל אביב (יש חניה פרטית ללקוחות). להזמנת מקומות באתר<<<

אלקטרה ו-TechForGood  עם תכנית חדשנות לסטרטאפים לשיפור איכות החיים

חדשנות באלקטרה (צילום :יוני רייף)
חדשנות באלקטרה (צילום :יוני רייף)

חברת אלקטרה מוצרי צריכה חוברת לארגון TechForGood ויחד הן משיקות תכנית משותפת, שמטרתה לסייע לסטרטאפים הפועלים בתחום שיפור איכות החיים, כדוגמת, מערכות מיזוג ואקלים, התייעלות אנרגטית ואינטרנט של הדברים (IoT).

בחודש האחרון התקיים מפגש של בכירי הנהלת אלקטרה מוצרי צריכה, בו הושק מיזם החדשנות. המפגש נערך במתחם SOSA בת"א, ומיד לאחריו החלה TechForGood, בניהולם של ניר שמעוני ועומרי בורל, באיתור המיזמים הרלוונטיים לתוכנית.

ב- 6.2 יקיימו החברות אירוע התנעה  לקהיליית היזמים במתחם "Rise" בתל אביב ובחודש אפריל צפוי לצאת לדרך המחזור הראשון של התוכנית, שיימשך כחצי שנה. היקף ההשקעה של אלקטרה בתכנית החדשנות בשנת 2017 לא פורסם, אך הוא מוערך במאות אלפי שקלים. להרשמה לאירוע באתר <<< למידע ליזמים על התוכנית בדוא"ל <<<

רכב

יבואן אסטון מרטין מודיע על תחילת שיווק רשמי בישראל של דגם ה- 11DB

אסטון מרטין 11DB, הדגם החדש של היצרן אשר מחליף את ה-9DB המפורסם, החל שיווק בישראל. מחיר גרסת ההשקה יעמוד על 2,350,000 ₪ הכולל תוספות ייחודיות וחתימה אישית של מנכ"ל החברה, המהנדס ד"ר אנדי פאלמר, אשר אישר אישית כל מכלול ומכלול.

5 ישראלים כבר קנו את הרכב בהזמנה מוקדמת לפני מספר חודשים. הלקוח הראשון – איש עסקים ממרכז הארץ, יקבל את הרכב כבר השבוע.

מדובר בדגם המבוקש ביותר של אסטון מאז ומעולם, לפי היצרן הוזמנו עד כה כ-4000 מכוניות בקירוב. עם תום מכירת גרסת השקה יימכר דגם הבסיס במחיר משוער של כ-2 מיליון שקלים.

מעצבי אסטון בהובלת מאריק רייכמן יצרו סדרה של 6 גרסאות השקה מעוצבות לבחירה. סגנונות העיצוב נוצרו על מנת להעשיר ולאפשר ללקוחות מגוון אקסקלוסיבי ומיוחד של גימורים (פנימי וחיצוני) בהשראתם!.

היבואן בישראל תומר דותן ומאיר אוחיון, בעלי רשת אוטו דיל, מסרו כי "דגם חשוב זה מהווה למעשה את תחילת הדור הבא של אסטון מרטין, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה אסטרטגית של היצרן אשר צפוי לשחרר דגם חדש בכל שנה".

אופל בהורדת מחירים לאסטרה סדאן דיזל בלמעלה מ-10 אלף ש"ח

אופל אסטרה (צילום יח"צ חו"ל)
אופל אסטרה (צילום יח"צ חו"ל)

בעוד שנת 2017 נפתחת בסימן התייקרויות בעולם הרכב – OPEL ישראל מציגה מגמה הפוכה. עם פתיחת השנה החדשה, אופל מציגה הוזלה משמעותית בדגמים הפופולאריים של החברה וכעת מוזילה את מחירה של האופל אסטרה סדאן  דיזל במחירון 2017.

אופל תמכור את האופל אסטרה סדאן דיזל במחיר אטרקטיבי במיוחד של 134,900 ש"ח בלבד במקום 145,00 ₪, הנחה של מעל 10,000 ש"ח. מדובר בדגם עם מנוע טורבו 1.6 אוטומט 6 הילוכים קדמיים 136 כ״ס הכולל מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' ומצלמת רוורס. המחיר החדש הינו המחיר האטרקטיבי ביותר בין רכבי הדיזל המוצעים בארץ.

פוינטר ישראל מסכמת את שנת 2016 בגנבות רכב:

פוינטר ישראל, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכמת את שנת 2016 בגנבות רכב ומדווחת כי נרשמה עלייה כללית של 23% בגנבות כלי רכב מותקני איתור לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת נרשמה ירידה כללית של 19% ביחס לשנה שעברה מכלל ניסיונות גניבת כלי הרכב בישראל.

מרבית הגניבות סוכלו על ידי המוקד המבצעי וכוחות האכיפה של פוינטר ובעזרת כוחות המשטרה וצבא פעמים רבות תוך כניסה לשטחי הרשות.

אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר ישראל מציין כי "מדובר ב'פיגוע כלכלי'. הגנבות, בעיקר של רכבים חדשים ופופולאריים מהשנתונים האחרונים הנמכרים בישראל גורמים לנזק כלכלי רב. הגורמים המרכזיים בגידול זה משויכים כמו תמיד, לגידול בביקוש עבור חלקי חילוף לרכבים משנתונים חדשים, אך גם לתופעה שהולכת וגדלה של גנבות לשימוש שוטף ברכב לצורכי נסיעה.

שיטות גניבה פופולאריות:

  • תקיפה אלימה – של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב אשר היוו 70% מהגניבות שנרשמו השנה. נתונים דומים לשנה המקבילה אשתקד.
  •  גניבת מפתחות מבית הלקוח – כאשר קיים קשר ישיר בין בית הלקוח לרכב בחניה אשר היוו 20% מסך הגניבות שנרשמו השנה. ירידה של 20% ביחס לשנה המקבילה אשתקד.
  • גניבה בידי מורשה- מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 8% מסך הגניבות שבוצעו השנה. עליה של 60% ביחס לשנת 2015.
  • שוד וגניבת רכב מונע- היוו 2% מסך הגניבות השנה. ירידה של 60% ביחס לשנת 2015.

גניבות לפי מחוזות כלל ארצי:

  • אזור המרכז מוביל עם 31%, עליה של 24% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור השרון עם 21%, עליה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור השפלה עם 18%, ירידה של 11%.
  • אזור ירושלים והסביבה עם 13%, ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור צפון עם 8%, ירידה של 42% לעומת לתקופה המקבילה אשתקד.
  • אזור דרום עם 9%, ירידה של 18% לעומת לתקופה המקבילה אשתקד

הערים עם הכי הרבה גניבות ב 2016:

  • ירושלים העיר מזנקת עם גידול של כ- 50% ביחס לשנה שעברה ועומדת על כ- 9% מגניבות הרכב. הגידול מוסבר ככל הנראה בגלל הקרבה לשטחי הרשות ומזרח ירושלים והיכולת לגנוב רכב ותוך דקות בודדות להסליקו בשטח שהכניסה אליו מצריכה כוחות צבא ומשטרה. כמו כן בכנופיות מאורגנות שפעלו באזור ירושלים. כנופיות אלו נתפסו לאחרונה ומרגשת ירידה בפעילות הגנבות.
  • תל אביב עם 10% מגניבות הרכב. ללא שינוי.
  • פתח תקווה עם 5% מסך הגניבות. גידול של 42% ביחס לשנה שעברה.
  • באר שבע עם כניסה ראשונה לדירוג הערים הכי גניבות עם 4% מסך הגניבות.

זמנים ודפוסי גניבה בולטים:

  • שעות הגנבה הפופולאריות ביותר בקרב הגנבים הן שעות הלילה מ-22:00 ועד 5:00 לפנות בוקר.
  • רכבים פרטיים ומסחריות- ניסיונות הגניבה בשנת 2016 התאפיינו בתקיפה אלימה בשעות הלילה.
  • משאיות- ניסיונות הגניבה של משאיות בשנת 2016 התבצעו לאורך כל שעות היממה כאשר מאפיין בולט היה שהגניבה מתבצעת בסיוע מורשה. קיימת גם תופעה נרחבת של גניבת מצברים ממשאיות.
  • כלי צמ"ה- מרבית ניסיונות הגניבה של כלי צמ"ה בשנת 2016 בוצעו  בשעות הערב לאחר סיום שעות העבודה ובסופי שבוע.
  • גניבה מחניון תת קרקעי- סוג גניבה זה התבצע לרוב לפנות בוקר ובסופי שבוע.
  • גניבת רכב מונע ושוד- סוגי גניבה אלו התרחשו בשנה החולפת  לרוב בשעות היום כאשר הרכב נשאר מונע וללא השגחה.

סטטיסטיקת גניבות לפי סוג רכב:

  • רכבים פרטיים ורכבי פנאי שטח מהווים 62%  מסך הגניבות. גידול של 37% ביחס לשנה שעברה.
  • רכבים מסחריים מהווים 14% מסך הגניבות.  קיטון של 64%.
  • טנדרים מהווים  7% מסך הגניבות.  נתון דומה ביחס לשנה שעברה.
  • משאיות מהוות 14% מסך הגניבות.  קיטון של 17% ביחס לשנה שעברה.
  • כלי צמ"ה מהווים 3% מסך הגניבות.  נתון זהה ביחס לשנה שעברה.

כתיבת תגובה