חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

פסטיבל בירה המתחם התחנה בתל אביב ۩ פסטיבל ביקיני במתחם התחנה בירושלים  ۩ מוזאונים בחיפה ובתל אביב עם שלל פעילויות ۩ כליזמר בצפת ۩ מטאורים בנגב ۩ נחלת בנימין שוקקת ۩ להמשך קריאה ועדכון נא ללחוץ על הכותרת ۩۩۩۩۩۩۩

תיירות

לובי בר מלון חוף נחשולים (צילום יעל שביט- יח"צ)
לובי בר מלון חוף נחשולים (צילום יעל שביט- יח"צ)

לובי-בר חדש במלון חוף נחשולים

מלון חוף נחשולים מזמין את הקהל הרחב, לפתוח את סוף השבוע בכל יום שישי בבוקר לאורך חודש אוגוסט, בארוחת בוקר עשירה בלובי בר החדש, מול הים, בין השעות 7:30-12:00.

ארוחת הבוקר בניצוחו של שף עופר בן גיגי, כוללת: מזנון סלטים עשיר, מבחר גבינות קשות, גבינות עיזים בטעמים שונים, מבחר גבינות צאן (סנט מור, קממבר, רוקפור), מבחר דגים (הרינג כבוש בשמן, רוסט סלומון, פרוסות פלמידה מעושנת), מבחר לחמי שעור בטעמים ולחמי מחמצת, קישים בטעמים שונים, ריבות וממרחים, מגוון מאפים, פירות העונה, שתיה חמה וקרה ועוד.

מלון חוף נחשולים שוכן לחופו של הים התיכון למרגלות רכס הכרמל על רצועת חוף לבנה, בין מרחבי דשא ירוקים, גינות מטופחות , המוקף מפרצי ים טבעיים, לגונות מים צלולים, איים קטנים סמוכים לקו החוף, אתרים היסטוריים, דגים, ציפורים ונוף עוצר נשימה של שקיעות קסומות.

במלון, 153 יחידות אירוח מגוונות לזוגות, בודדים ומשפחות, מתוכם 73 חדרים רגילים, 39 חדרי "נופש כפרי" הנמצאים במתחם הקיבוץ, במרחק הליכה של מספר דקות מקו המים ובסמוך להם נמצאת "וילה שונית", וילה מפוארת ומרווחת, בעלת חמישה חדרי שינה נפרדים וסלון גדול, המתאימה לנופש לאירועים משפחתיים ולבילוי עם חברים ו- 40 חדרי בוטיק יוקרתיים ממוקמים מול מפרץ ים קסום וחולות לבנים.

מחיר ארוחת בוקר – 85 ₪ לסועד (מבוגר או ילד), במזנון חופשי. מלון חוף נחשולים – 04-6399533

אמריקן אירליינס עם שמונה קווים חדשים

אמריקאן איירליין (צילום יח"צ חו"ל)
אמריקאן איירליין (צילום יח"צ חו"ל)

אמריקן אירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר בעולם, ממשיכה בתהליכי ההתרחבות ומתכננת לפתוח בהמשך השנה שמונה קווים חדשים מארה"ב למקסיקו, האיים הקריביים ואמריקה הלטינית. הקווים החדשים מבסיסים שונים של החברה בארה"ב, נפתחו להזמנות עבור טיסות שיחלו לפעול בהמשך השנה. הקווים החדשים למקסיקו הם מקסיקו סיטי (MEX) ומסלטאן (MZT). בקריביים מוצעים קווים חדשים לקורסאו (CUR), מונטגו ביי (MBJ) בג'מייקה וכן פונטה קאנה (PUJ) ופורטו פלאטה (POP) ברפובליקה הדומיניקנית. הקו לקיטו (UIO), בירת אקוודור, ייפתח בכפוף לאישור רגולטורי.

זאת ועוד, אמריקן אירליינס מציעה לנוסעים הישראלים טיסות במחלקת תיירים עם קונקשן קצר בפילדלפיה לקנקון במחיר של החל מ-1311$ ופונטה קאנה החל מ-1427$. מספר המקומות מוגבל.

היצע היעדים החדש מצטרף להכרזת החברה מתחילת השנה על שישה קווים חדשים ממרכזי החברה בארה"ב ליעדים במקסיקו, הקריביים ואמריקה הלטינית: ברנקווילה (קולומביה), בליז, איי קיימן, גוודלחרה (מקסיקו), מנגווה (ניקרגווה) ומנטה-ריי (מקסיקו).

בנוסף, אמריקן אירליינס מתכננת להשיב לפעילות את הקו בין ניו-יורק (JFK) לקרקאס, בירת ונצואלה (CCS) החל מה-17 לדצמבר, 5 פעמים בשבוע, באמצעות מטוס בואינג 757.

נוסעים המעוניינים לטוס ליעדים הללו מישראל, יכולים להגיע במהירות באמצעות עצירות ביניים קצרות להחלפת מטוס בפילדלפיה ובהמשך באחד ממרכזי החברה הרלוונטיים לטיסת ההמשך לאחד מ-85 יעדי החברה במרכז ודרום אמריקה.

מוסיקה

האמנים הישראליים בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת

מירי מסיקה (צילום רונן אקרמן)
מירי מסיקה (צילום רונן אקרמן)

לאחר שנחשפו ההרכבים הבינלאומיים שיופיעו בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת שיתקיים השנה בפעם ה-28 (בין התאריכים 18-20 לאוגוסט, ג'-ה' באלול), ביניהם אנסמבל 'חמסה כליזמר' מלונדון ובו ארבעה מהנגנים המובילים בתחומם, המבורג כליזמר, בודפשט כליזמר, 'סיגרלוס ושטרודל' הצרפתיים והרכבים ואמנים נוספים, נחשפו השבוע גם האמנים הישראליים הרבים שיופיעו במהלך שלושת ימי הפסטיבל.

בשנה זו ממשיך הפסטיבל עם המסורת של שילוב אמנים בולטים מהמוסיקה הישראלית 'הרחבה' לצד אמנים ממוסיקת הכליזמר והנשמה היהודית היוצרים שילוב מיוחד וחוצה מגזרים, וכך בין השמות הבולטים שיופיעו לראשונה במסגרת הפסטיבל יהיו גם דודו טסה ומירי מסיקה המצטרפים לאמנים הרבים השבים להופיע בבמות השונות הפזורות בין הסמטאות העתיקות באווירה הייחודית של צפת, חלקם לאחר שנות היעדרות וחלקם תוך כדי שיתוף פעולה עם אמנים נוספים במופעים מוסיקאליים מיוחדים לפסטיבל.

בין האמנים וההרכבים המוסיקאליים השבים לפסטיבל– יונתן רזאל, ישי ריבו, דניאל זמיר, הכנר הבינלאומי אייל שילוח מנהלו האמנותי של הפסטיבל שישתף פעולה בחגיגה מוסיקאלית אוניברסאלית עם נגן העוד עימאד ד'לאל ועם נגן הקלרינט האוקראיני מיטיה גרסימוב, להקת 'לכתחילה', הרכב הנשים 'נשות חווה' שישתפו פעולה במופע משותף עם מקהלת הילדים פרחי ירושלים, מוסה ברלין, ישראל זוהר, צמד רעים שישתפו פעולה עם שלמה בר במופע המשותף 'שרים שורשים', מארש דנדורמה, הרכבים מקומיים כמו סימפלי צפת וווליום צפת ועוד רבים וטובים אשר מצטרפים לרשימה ארוכה של אמנים ישראלים נוספים ואל נגנים בינלאומיים שיופיעו מול עשרות אלפי המבקרים והתיירים עם עשרות מופעים וכולם בכניסה חופשית לקהל הרחב.

"השילוב בין אמנים מהמוסיקה 'הישראלית' עם אמני הכליזמר והמוסיקה 'היהודית' מסמל את פניה של העיר צפת ואת פניו של הפסטיבל המושך אליו מדי שנה עשרות אלפי מבקרים בהם חילוניים ודתיים, מבוגרים וצעירים, מבקרים מהארץ ותיירים ממדינות שונות ברחבי העולם – כל אחד מוצא בפסטיבל חיבור תרבותי-ערכי והכול-הכול בחינם לקהל הרחב, דבר שכמעט ואין לו אח ורע בישראל",  אמר השבוע יו"ר פסטיבל הכליזמרים יגאל שטרית.

בנוסף למופעים הרבים יתקיימו בימי הפסטיבל בעיר שלל אירועים מיוחדים וביניהם בימת 'כליזמרים לילדים' בכניסה חופשית לקהל הרחב, מופעי נגנים ואמנים הפזורים בסמטאות ושלל אירועים באווירת מוסיקת הנשמה המיוחדת של נגני הכליזמרים. לאחר הפסטיבל ייפתח בעיר גם השנה (23-27.8) הפרויקט הבינלאומי של כיתות האמן ומופעי התלמידים מכל העולם, בהנחייתם של גדולי נגני מוסיקת הנשמה היהודית ומרצים בעלי שם מרחבי העולם, כאשר השנה צפויים להשתתף אמנים מיוחדים מהארץ ומהעולם. במהלך ימי הפרויקט יתקיימו מופעים מיוחדים לקהל הרחב.  לפרטים נוספים –אתר הפסטיבל

ג'ז בארטה גלידריה במדרחוב נחלת בנימין תל אביב

ארי רולנד (צילום יח"צ)
ארי רולנד (צילום יח"צ)

ארטה גלידריה היא גלידריה איטלקית חדשה, קטנה וביתית בנחלת בנימין. ארטה אנסמבל ג'ז – מוזיקת ג'ז חיה בנחלת בנימין 11 במדרחוב בכל יום חמישי בין השעות 19:30 – 22:00.

ב'ארטה גלידריה' הבעלים סיסי ומרקו שעלו לישראל מאיטליה, מגשימים את חלומם להקים בית לאמנות הגלידה. השפים חובבי תרבות ואמנות מארחים במקום אמנים חזותיים המציגים את יצירותיהם על קיר המרכזי של הגלידריה וכן נגנים בקונצרט אקוסטי. ארטה גלידריה משתפים פעולה עם Pannonica  – עמותה לתמיכה במוזיקאים צעירים.

תכנית הופעות אוגוסט בארטה גלידריה:

  • 13/8 אייל וילנטר סקסופון, קאי גלוסקה – גיטרה, דן וייסלברג – בס
  • 20/8 גיל סורין פסנתר, קאי גלוסקא גיטרה, רם ארז – בס
  • 22/8 יואב טריפמן – טרומבון, קאי גלוסקא גיטרה, רם ארז – בס, מיכאל קדם – תופים
  • 27/8 חמישיית הג'ז של העיר: ירדן פז – סקסופון, יואב טריפמן – טרומבון, קאי גלוסקא גיטרה, רם ארז – בס, מיכאל קדם – תופים

על 'ארטה גלידריה': לכל טעם וטעם בארטה גלידריה יש סיפור! בעלי הגלידריה, הם השפים סיסי (סטפניה) ומרקו קאמורלי המגיעים ממילאנו, איטליה. סיסי ומרקו מייצרים את הגלידה האיטלקית והאותנטית בארץ ממרכיבים טבעיים ואיכותיים אשר נבחרים אישית ובאופן מדוקדק . חומרי הגלם מיובאים מרחבי העולם וכמובן גם מישראל, כולל סוגים שונים של שוקולד, קקאו ופירות יבשים. כל המתכונים הינם מתכונים מקוריים של השפים. לאחר שהוכשרו באופן מקצועי במעבדות מזון לגלידה איטלקית וטוסקנה ובסיציליה.

בתפריט ארטה גלידריה, מגוון רחב של טעמי שוקולד – שוקולד קלאסי, שוקולד תפוז, באצ'ו מריר, סטרצ'טלה, קרם ארטה, קפה איטלקי, עוגת הדוכס, שוקולד רום ועוד. מגוון טעמי הפירות: סורבה לימון, סורבה תות, מנגו, סורבה אוכמניות, פיסטוק טבעי, סורבה תפוז ועוד. במבחר הגרניטות: גרניטה היא קינוח איטלקי אותנטי ובארטה מכינים גרניטות בטעמים: קפה, לימון, שקדים, תות, אשכוליות אפרסק ועוד, וכן גרניטות עם אלכוהול – בליני, גרניטה שוקולד רום, זביון אמרטו, קמפרי תפוזים ועוד.

ARTE  אמנות הגלידה, רחוב נחלת בנימין 11 תל אביב 055-9854868       www.arteglideria.com

תערוכות

walking to the Sunתערוכת יחיד ראשונה בישראל ל- JonOne

JONONE (צילום יחצ חול)
JONONE (צילום יחצ חול)

ג'ון אנדרו פרלו (John Andrew Perello), המוכר בשם JonOne, נולד בשנת 1963 להורים ילידי הרפובליקה הדומיניקאנית שהיגרו לארצות הברית במטרה להבטיח לילדם עתיד טוב יותר. אך פרלו, שגדל והתבגר בשכונת הארלם בניו יורק, לא אהב להשקיע את זמנו בבית הספר אלא בשיטוטים ברחובות העיר בהם ספג את "חוכמת הרחוב". לכאורה הוא התבגר במציאות שאין בה הרבה מזל, תחת המוטו "No Hope, No Future", אך היה זה דווקא בזכות הארלם הצבעונית של אותם ימים שפרלו נחשף לראשונה, כבר בגיל צעיר, לאמנות הרחוב ולכתובות הגרפיטי שהופיעו על קירות הבתים וקרונות הרכבת.

את החלום האמריקאי על עבודה טובה, חליפה מהודרת ובית נחמד הוא מיהר להחליף בחיי חופש ותנועה וכבר בגיל 17 החל לצייר בלילות, עבודות גרפיטי ברחבי העיר ועל קרונות הרכבת. ללא כל השכלה פורמלית ומתוך אמונה ש"הסאבווי זה מוזיאון נייד שמסתובב בכל העיר", הפך JonOne במהרה לחלק מקהילת אמני הרחוב שפעלו בעיר ניו יורק בשנות השמונים.

במחצית השניה של שנות השמונים הוא נפגש עם האמן A-One שמשך אותו מאמנות הרחוב לעולם האמנות הממוסד. כמי שלא יצא יותר מדי מגבולות הארלם, JonOne מעיד כיצד היה מקשיב לסיפורים של חברו על טיוליו בעולם בשקיקה ובעיניים נוצצות מקנאה. ולמרות שבצעירותו מעולם לא חלם שיבטא את עצמו גם על קנבס או שיהיה "אמן", מפגשים אלו גרמו לו להפסיק להבין את מעשיו כוונדליזם אלא כאמנות ולהתחיל להתייחס לכך ברצינות.

בשנת 1987, החליט JonOne לארוז את חפציו ולעבור לפריז, בה הוא עדיין מתגורר עם משפחתו עד היום. בפריז ביצע JonOne את המעבר מהרחוב לגלריה כשהחל לצייר ציורים גדולים על בד, ומאז עבודותיו נאספות על יד אספנים גדולים ומוצגות בגלריות חשובות בעולם: מטוקיו והונג קונג ועד ברלין, פריז וניו יורק.

הצבעים ביצירותיו נעים בין שחור אפל לצבעוניות עזה ומבטאים את הרב תרבותיות ממנה הגיע, כך שניתן למצוא בהן גם הדים לאקספרסיוניזם ולמופשט האמריקאי וגם לשורשיו הקריביים. במקביל מתגלה גם הצבעוניות של הארלם בשנות השמונים: מוזיקת ההיפ הופ ואמנות הגרפיטי, כתב היד שנרשם במהרה על הרכבות הנוסעות והתנועה שלהן עצמה כזיכרון למקור ממנו הכל התחיל.

32 Rehov Ahad Haam 32 Tel Aviv – Israel  גלריה , Opening hours: Sunday – Thursday 10:00-20:00, Friday 10:00-14:00  כתובת דוא"ל  או פייסבוק

חגיגת איור וקומיקס במדרחוב נחלת בנימין

הקיץ מגיעים אמני הקומיקס והמאיירים לאירוע ראשון מסוגו בנחלת בנימין. האירוע יכלול דוכני איור וקומיקס, קיר איורLIVE  וקריקטוריסטים. באירוע יציגו המאיירים ואמני הקומיקס חוברות וספרים פרי ידם, פוסטרים, גלויות, אורגינלים, מגנטים, ועוד. האירוע יתקיים ביום שלישי 18/8 וביום שישי 21/8.

_______ 001המדרחוב בנחלת בנימין הינו מקום מרכזי של יצירה. הוא נותן ביטוי למגוון רחב של אמנים ומפגיש בין הקהל ליוצרים. המיקום שלו בחלל הפתוח, בין הבתים התל אביבים מיצר תחושת פתיחות וביתיות. החיבור לנחלה יאפשר גישה לעולם האיור והקומיקס הישראלי דרך פגישה עם האמנים עצמם, במקום הכי צבעוני בתל אביב.

בין המשתתפים: זאב אנגלמאיר, אילנה זפרן, גלנדון ואיזבלה, לילך מדר, עדי קפלן ושחר כרמל, טדי גולדנברג, אורטל אברהם, חגי גילר, קרן כץ, הילה נועם, הדר ראובן, חברות הטושים, מיכל צורי, עדי סנד, אורי סתיו, ערן פוליטי, דורית מגידור, אמרי גפני, תמר עקביה, נועם לוינסון, קבוצת יצירת קומיקס (אור בנדל (פ.א.ב), ויקטוריה ויטלוינה ויקטורובסקי, מירון לביא (N-BACK), נטע-לי ומירה כצנלסון) ועוד.

על המשתתפים:

  • זאב אנגלמאיר –  כנראה המאייר היחיד בארץ שהמילה מאייר מסתתרת בשמו. הספורט האתגרי האהוב עליו הוא גזירת תמונות ממגזינים. הוא מוסיף להן בלוני מלל ומפרסם בעיתונים ובספרים.  בשנות עבודתו איבד כאלף זוגות מספריים והשתמש באלפיים שפורפרות דבק יוהו. זגוגיות משקפיו התעבו והמספר של העדשות עלה מארבע לתשע וחצי. באירוע בנחלה יציג מספריו המאויירים, "הידעת","אנגלמאיר", "היהודי הנודד", את חוברות הקומיקס "סירופ", הדפסים, מגנטים מדברים ומוצרים אחרים.
  • אילנה זפרן – יוצרת "פינת ליטוף" במוסף "הארץ" ו"על חתולים ואנשים – הבלוג של רפי וספגטי" בבלוגיה של אתר "הארץ". לפני כשנה יצא בהוצאת פרדס ספרה השני "רישומון" שמאגד את טורי הקומיקס שהתפרסמו ב"עכבר העיר", וכעת יוצא לאור בהוצאה עצמית אוסף של הפינות ממוסף "הארץ".

נחלת בנימין: יריד האמנים במדרחוב נחלת בנימין בתל-אביב, הוקם בשנת 1987. זהו היריד הוותיק והגדול מסוגו בישראל, ומהיפים בעולם. ביריד כמאתיים ושבעים דוכנים והוא מתחדש תדיר: עבודות חדשות צצות בדוכנים ועשרות אומנים מצטרפים ומדי שנה. העבודות, מעץ, זכוכית, בד, פלסטיק, נייר, אבן וכל דבר כמעט -נוצרו בעבודת יד, ואת האמן שיצר אותן תפגשו מאחורי הדוכן. יריד האמנים בנחלת בנימין נמצא בתל אביב בלב אזור מסחרי שוקק, הוא מסודר ומאובטח, וסביבו חניונים, בתי קפה ומסעדות. מגיעים אליו תיירים רבים מהארץ ומהעולם, גם בזכות הסביבה האורבאנית המיוחדת שלו – הארכיטקטורה הציורית של רחוב נחלת בנימין הוותיק, של הרחובות הנושקים לו, ושל שכונת נווה צדק הסמוכה. תורמים לכך גם הצבעוניות והאותנטיות של שוק הכרמל ושל רחוב אלנבי והאופנתיות העדכנית של רחוב שינקין שמעבר לכביש.

כעשרת אלפים איש פוקדים את יריד האמנים מדי שבוע, ובחול המועד מגיעים אליו כמאה אלף איש, ולא בכדי. יריד האמנים מעניק לכם, המבקרים בו, חוויה טוטאלית. תסתחררו משפע עבודות האומנות והעיצוב, תערכו סיור היסטורי ותתרשמו מיפי הבניינים, תעצרו להפסקה באחד מבתי הקפה, תיהנו ותשמחו בהופעתו של ליצן הרחוב ותוכלו לשוב הביתה עם מתנה מקורית וייחודית לאדם אהוב.

פרטים נוספים: מנהלת מדרחוב נחלת בנימין  03-5169580

פסטיבלים

פסטיבל Beers 2015  – חגיגת טעמים ומותגי בירה במתחם התחנה

בין התאריכים 11-13/8 יתקיים במתחם התחנה בתל אביב, פסטיבל הבירות לשנת 2015. בפסטיבל, שמתקיים זו השנה החמישית במתחם, יימזגו מעל 200 סוגי בירה שונים מהארץ ומהעולם, החל ממותגי פרימיום מובילים וכלה במבשלות בוטיק. לצד הבירות יוכלו ליהנות המבקרים מדוכני מזון, רכישת בקבוקי בירות במחירים מוזלים, הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים שונים, דוכנים לממכר גאג'דטים של עולם הבירה ופינות ישיבה למנוחה.

הפסטיבל יתקיים בין השעות 18:00-23:00, הכניסה לפסטיבל חופשית, הטעימות בתשלום ( קופון מזכה במזיגה של 100 מ"ל ממגוון הבירות בתערוכה) :

  • 70 ₪ שכוללים 5 קופוני טעימה 45 ₪ למחזיקי כרטיס דיגיתל.
  • כרטיסים מוזלים בסך 50 ₪  יפורסמו בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל.
  • במתחם הפסטיבל ימכרו קופוני טעימה נוספים: כל 5 קופונים במחיר 30 ₪.

אין מכירה מוקדמת. התשלום במזומן בקופות במתחם הפסטיבל.

הביקיני מגיע לעיר הקודש –    BIKINI FEST

פסטיבל הביקיני (צילום עוז שכטר)
פסטיבל הביקיני (צילום עוז שכטר)

פסטיבל הביקיני הראשון מסוגו בארץ, יתקיים במתחם התחנה החדשה בירושלים, תאריכים 13-14 באוגוסט. המותגים המובילים ברשת יצאו מהמסך ויהפכו לראשונה לחנויות POP UP  ביניהם bananhot, Almarie, Shani Shemer, Bayana, SOL, Style Beach ,Merav Ratzon, Angelita, Levana ורבים אחרים
הפסטיבל מציע חווית קניה מושלמת ומעבר לחנויות יהיו בפסטיבל מתחמים שונים: מתחם של איפור של המותג il makiage , מתחם צילום, עם הצלם עוז שכטר, בר הקוקטיילים הנייד הגדול בישראל ואפילו על הצד הגברי חשבו המארגנים כשדאגו לאזור ישיבה מאובזר בלוחות שש בש ומגוון משחקי ספורט.

ביום חמישי ה-13 באוגוסט בשעות 16:00-00:00, וביום שישי ה-14 באוגוסט בשעות 9:00-16:00, מתחם התחנה הראשונה, ירושלים

פסטיבל הביקיני הראשון בישראל, BIKINI FEST, יתקיים ב- 13-14 באוגוסט במתחם התחנה הראשונה בירושלים. המותגים הכי נחשבים ברשת יוצאים מהמסך והופכים לחנויות POP UP  ונגישים לקנייה ישירה.
בין המותגים:bananhot, Almarie, Shani Shemer, Bayana, SOL, Style Beach ,Merav Ratzon, Angelita, Levana ואחרים
הפסטיבל מציע את חווית הקניה המושלמת ומעבר לחנויות יהיו בפסטיבל מתחמים שונים של איפור, קוקטיילים, צילום, וספורט (לגברים שלכן, כדי שתוכלו לעשות קניות בשקט).

IL MAKIAGE MAKE UP ZONE , מתחם איפור של מותג האיפור המוביל בישראל, עם מאפרות מקצועיות אשר יעבירו סדנאות איפור, יחשפו מוצרים חדשים, יתנו טיפים ועוד.
APEROL COCKTAIL ZONE המותג מבית  CAMPARI יפעיל בר קוקטיילים בשיתוף עם שירות הברים האקסקלוסיבי Peacock ויחד יצרו את בר הקוקטיילים הנייד והגדול בישראל. מיטב הברמנים ישקשקו, יערבבו, ינערו וימזגו לכן את הדרינק המושלם.
PHOTOSHOOT ZONE  עוז שכטר, מהצלמים המובילים בישראל, יתעד אתכן במתחם צילום ייחודי שייתן למצטלמות בו טעימה קטנה מאירועי ההשקה הנחשבים בעולם.
BOYFRIEND ZONE יהפוך את הפסטיבל למהנה גם לגברים המבקרים בפסטיבל ויספק אזור גברים עם ספות נוחות, לוחות שש בש, ספורט וכל מה שמעניין את המין הגברי.

" עד היום נאלצו הנשים חובבות המותגים המשתתפים בפסטיבל, לעקוב, להזמין ולחכות שיגיע, אומרת דנה ישראלי, דוברת התחנה הראשונה ירושלים, "הפסטיבל מאפשר למבקרות לרכוש ולגלות לפני כולם את הדגמים הכי שווים, הפריטים הכי מיוחדים והקולקציות הכי חדשות, וליהנות מחווית קניה מהנה במיוחד".
BIKINI FEST- פסטיבל הביקיני הראשון של ישראל,13.8  יום חמישי, בשעות 16:00 – 00:00 וב- 14 יום שישי, בשעות 9:00 – 16:00
• הכניסה חופשית.
בית שאן מחייה את האימפריה הרומית עם יריד הסקיתומרקט

מתחם הסראיה של בית-שאן (צילום יח"צ)
מתחם הסראיה של בית-שאן (צילום יח"צ)

יריד הסקיתומרקט המסורתי בבית שאן מתקיים זו  השנה הרביעית ברציפות ומזמין את כולם ליהנות בלילות הקיץ הנעימים ממגוון דוכני אוכל אותנטי, יצירות של אומנים מקומיים, יין ובירות בוטיק, מתחם הפעלות לילדים עם מתנפחים ודוכני יצירה, הרקדה ושירה בציבור ועוד.

האירוע מתקיים במבנה הסראיה, בית אבן עתיק עם רחבה פנימית רחבת ידיים עם מזרקה, עצי דקל וקשתות מסותתות. מדי יום חמישי בערב במשך כל חודש אוגוסט בשעות 19:00-23:00. הכניסה ליריד ולמתחם הילדים בחינם.

הסקיתומרקט, הלקוח משמה הרומי הקדום של בית שאן, סקיתופוליס, מציע למבקרים פעילויות לכל המשפחה, אווירת יריד חוצות ססגוני ושלל מאכלים ביניהם קוסקוס, מפרום, עלי גפן, גונדי, עוגות, מאפים הונגריים, מעשי ידיהם של הבשלנים מקומיים ממגוון עדות. לכל אחד סיפור מרתק מאחורי האוכל והזיכרונות מהבית. האמנים המקומיים מציגים מגוון יצירות אומנות מקוריות ביניהן תכשיטים, ציורים, פסלים, בובות, צעצועי ילדים סרוגים וחפצי נוי לבית ומוזיקה אינסטרומנטלית.

היריד החל לפני 4 שנים כתוצר של קורס יזמות לתיירות בשיתוף "גשר לעתיד" ועיריית בית שאן. במטרה לעודד יזמות בתחום התיירות לתיירים הלנים והמטיילים באזור בית שאן והסביבה וכמקום בילוי לתושבי העיר והעמק בערבי הקיץ.

ליאור בלאוי- שמעון, ממארגני הסקיתומרקט "היריד הוא פרויקט מדהים שמציג את הפנים היפות של בית שאן למבקרים הרבים מכל הארץ שבאים ליהנות מאומנות, אוכל אותנטי צבעוני וססגוני ויין משובח מתצורת מקומית, והכל באווירה הקיצית המיוחדת של העיר. מדי שנה אנו שמחים לראות מבקרים חוזרים לצד פנים חדשות וכמובן את תושבי העיר והסביבה."

ניתן לשלב את הביקור בעיר בסיור לילי בחיזיון האורקולי "לילות שאן" בגן הלאומי בית שאן. הסיור מציג חוויה רב חושית עם אמצעים וירטואליים מתקדמים אשר מעניקים למבקרים תחושה כאילו הם נמצאים בבית שאן העתיקה, עיר חיה ותוססת בעלת היסטוריה עשירה של אלפי שנים.

יריד הסקיתומרקט יוצא לחופשה בראש השנה וחוזר בחול המועד סוכות 29-30/9 וב 1/10 בשעות 17:30 -22:00.

עמותת התיירות "הצפון הקרוב" מקדמת את התיירות באזור עמק המעיינות, בית שאן, גלבוע והגליל התחתון אשר מאפשרים ליהנות ממגוון עצום של פעילויות הכוללות טיולים באתרי טבע וגנים לאומיים, אטרקציות, מסעדות, מלונות ואירוח כפרי איכותי, מוזיאונים ועוד בנסיעה קצרה בלבד מהמרכז. למידע נוסף באתר : www.tour-mgb.org.il

פסטיבל היין במוזיאון ישראל בירושלים: 17 – 20 באוגוסט

לוגו פסטיבל היין במוזיאון ישראל, ירושליםפסטיבל היין בירושלים, האירוע הגדול והחשוב ביותר של תעשיית היין יוצא לדרך והשנה מצטרף הפסטיבל לחגיגות חמישים השנה למוזיאון ישראל ויחגוג 12 שנים.

במזג האוויר הירושלמי של אמצע אוגוסט, יציגו עשרות יקבים גדולים לצד יקבי בוטיק מקומיים את מיטב סדרות היין שלהם, אליהם מצטרפים זו השנה הראשונה גם יקבים מחו"ל אשר יוסיפו ארומה בינלאומית לחוויית הפסטיבל.

מידי ערב ילוו את האורחים שני מופעים של הרכבים מוזיקאליים בהופעות חיות על הבמה המרכזית אשר ינגנו ג'אז לטיני, בוסה נובה, קאנטרי, מוזיקה אירית ומוזיקה ישראלית ויוסיפו נופח צבעוני לאווירה הכול כך שמחה ותוססת שאנחנו מכירים בפסטיבלי היין במוזיאון ישראל מזה 12 שנים.

בין דוכני היין ימוקמו שלל דוכני מזון, גבינות בוטיק של משק יעקובס, בוטיק השוקולד דה קרינה (יציגו פרלין חדש "פרלין הדובדבן" המיוצר במיוחד לפסטיבל),שמן זית, מלחים ייחודיים, ספרות מקצועית ועוד להנאת המבקרים במתחם הפסטיבל (בתשלום).

בארבעת ימי הפסטיבל ייהנו המבקרים ממפגש חד פעמי של עשרות יקבים המרוכזים במתחם היין הגדול ביותר בישראל אשר ייקחו אותם לטיול חווייתי של טעימות יין מצפונה לדרומה של ישראל עם טעימות של יקבים מחו"ל.

כרטיסים לפסטיבל במחיר 85 ₪ ניתן כבר לרכוש בקופת הכרטיסים באתר מוזיאון ישראל, בירושלים. (מומלץ לרכוש כרטיסים מראש ולהצטייד בנעלים נוחות (חלק משטח הפסטיבל מרוצף בחצץ) ובבגד חמים, פשוט קריר בערבי אוגוסט בירושלים).

כרטיס הכניסה מקנה למבקרים כוס יין וטעימה חופשית של מאות יינות בכל דוכני היקבים השונים, כמו כן יוכלו המבקרים ליהנות מכניסה חופשית לתערוכות המוצגות במוזיאון ביום שלישי ורביעי של השבוע (18 ו 19 באוגוסט) עד השעה 21:00. במתחם הפסטיבל תיערך מכירה של יינות היקבים המציגים במחירים מיוחדים לאורחי הפסטיבל. מידע עדכני על הפסטיבל בדף הפייסבוק.

פסטיבל "חוויה בכרם" במועצה אזורית גזר

סטיבל-חויה-בכרם-במועצה-אזורית-גזר (צילום-ניר-שמול)
סטיבל-חויה-בכרם-במועצה-אזורית-גזר (צילום-ניר-שמול)

מועצה אזורית גזר תקיים בפעם ה -2 את פסטיבל 'חוויה בכרם' בתחומי המועצה. הפסטיבל יתקיים בסוף השבוע הראשון של חודש ספטמבר, בין התאריכים 3.9 – 5.9 (ימים חמישי, שישי שבת) ויהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום.

פטר וייס ראש המועצה אזורית גזר מסר כי, לאור הצלחת הפסטיבל בשנה שעברה, החלטנו להפוך את הפסטיבל למסורת במסגרת תכנית האב לתיירות באזור,  במטרה לסייע ולקדם את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים לצד האמנים הרבים, שבתחומי המועצה ולחשוף את כשרונם בקרב הקהל הרחב.

"אין ספק כי 3 ימי פסטיבל מרוכזים יתנו במה וחשיפה לכשרונם של היוצרים הרבים החיים בישובי המועצה ויביאו לכאן קהל רב, שיגלה כי במרחק של חצי שעה נסיעה מאזור מגוריו נמצאת 'טוסקנה', חבל ארץ  עם תרבות, כרמים, נופים, יקבים, אמנים, אתרי מורשת ועוד.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי 3.9.2015, במרכז המבקרים של יקבי ברקן החל מהשעה 19:00 ויהיה פתוח לקהל הרחב – ללא תשלום.

במסגרת הערב, הרכבי מוסיקה קטנים יקבלו את פני הקהל הרחב, להקות מחול – ילדי המועצה ירקדו על הבמה המרכזית, פסלים חיים,  דוכני מזון של מסעדות מובילות וכן טעימות יין ממגוון יקבי האזור בהם: יקב ברבדו, יקב בזק, יקב בראון  ועוד.  את אירוע הפתיחה יחתום הזמר מיקי גבריאלוב במופע סוחף ומזמין במיוחד.

גולת הכותרת של הפסטיבל הוא יום שישי, 4.9.2015, אז לראשונה תקיים המועצה סיורי מורשת ותיירות וכן סיורי בתים פתוחים בבתי אמנים. כ- 40 אמנים ממגוון תחומים ובהם: פסלים, מעצבת תכשיטים, יודאיקה, נגרות ועוד יפתחו את בתיהם בפני הקהל הרחב, יקיימו סדנאות, ויציגו למבקרים את יצירותיהם השונות.

במהלך היום יצאו 3 סיורים מודרכים, ללא תשלום, שיעמדו לרשות הקהל הרחב (ברישום מראש). קהל שיבחר לסייר עצמאית, יוכל לקבל מפת 'בתים פתוחים' בתחנת מידע שתוקם בכניסה לבית חשמונאי .

שעות פעילות 'בתים פתוחים' 09:00 – 13:00. ניתן להירשם לסיורים בטלפון: 050-6569296 (אפרת)

ביום האחרון לפסטיבל, שבת 5.9.2015 יתקיים הפנינג משפחות ברחבת מוזיאון בית הרצל שביער חולדה, במסגרתו יתקיים יריד אמנים ואיכרים, תושבי מועצה אזורית גזר והסביבה, אשר יציעו לקהל הרחב דוכני מזון תוצרת בית ויצירות אמנות ייחודיות פרי כשרונם.

כמו כן, הקהל ייהנה מהפנינג לכל המשפחה עם סדנאות יצירה וקיימות, משחקי רצפה ענקיים, הצגה לילדים 'מופע ליטלי והכבשה' (בשעה 13:00), פעילות עם כלבים בהנחיית צוות עמותת 'כלבים בשירות אנשים' ועוד. כאמור, הקהל הרחב ייהנה מדוכני מזון ייחודיים תוצרת עסקים מקומיים וכן טעימת ומכירת יינות מיקבי האזור.

ההפנינג ביער חולדה יתקיים בין השעות 09:00 – 14:00 , פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. כל הפעילויות בפסטיבל (למעט הסדנאות בבתי אמנים המותנות ברישום מראש) פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום. ניתן להתעדכן בדף הפייסבוק של הפסטיבל:

פסטיבל אבק כוכבים – חגיגת מטר המטאורים במדבר
פסטיבל אבק כוכבים - לגעת בעוצמה של הטבע
12-14.8.15 רביעי עד שישי, בפעם הראשונה בישראל, פסטיבל של שלושה ימים לכבוד מטר המטאורים המרשים, הוא המופע הפירוטכני המרהיב של הטבע מגיע לאשרם במדבר בפסטיבל של מדע, אומנות מסתורין  ויופי נשגב.

כמדי כל שנה, גם באוגוסט הקרוב יהיה מטר מטאורים מרשים בשמי ישראל שנקרא מטר פרסאידים. כדי לראות את המטאורים בצורה הטובה ביותר צריך לצאת הרחק מהעיר ולהגיע למקום כמה שיותר חשוך בו אפשר לראות את הכמות העצומה של כוכבי הלילה ולהתחבר אל הטבע. אשרם במדבר הממוקם בלב הנגב, הוא בין המקומות האחרונים בארץ בו ניתן לקיים תצפיות אסטרונומיות ברמה גבוהה. השנה, בפעם הראשונה בישראל, יתקיים פסטיבל של שלושה ימים סביב האירוע. הלילה הראשון הוא שיא מטר המטאורים והלילה השני יהווה את שיא ההסדנאות עם הרצאות תחת כיפת השמים של פרופסור עילם גרוס (הוביל את הניסוי לגילוי "החלקיק האלוהי" ביולי 2012) וניר להב. אשרם במדבר, קבוצת רוחניות חילונית והפיסיקאי ניר להב מזמינים אתכם לשילוב מנצח של סדנאות מדע, אירוח מדברי מפנק, מיצגי אומנות, מדיטציות ותצפיות מרשימות.
כשהלילות יורדים וכל האורות כבים השמיים הולכים להתעורר
ואתם מוזמנים לקחת חלק באחד מהשיאים המופלאים ביותר שקיימים בטבע!

אז מה יהיה שם?
במשך כל ימי הפסטיבל יערכו סדנאות מגוונות לכל המשפחה החל משאלות כמו: האם אנחנו לבד ביקום ומהו מקומנו בו? ועד לדיונים מרתקים על אסטרונומיה וחקר היקום. סדנאות להכרת המדבר, מדיטציות, הכנת טילים לילדים ומוסיקת Space Rock. מיצג "אחד לאינסוף" יכניס אותנו בכל ערב לחללית אותה נוכל להטיס אל מרחבי האינסוף, ד"ר תמי יגורי תנסה למצוא משמעות ביקום, ד"ר ארז גרטי יבדוק איך תראה אבולוציה על פלנטות אחרות, ד"ר ליאת יקיר תראה לנו איך המדע מסביר מה זו אהבה וד"ר מוטי פרידמן יעיף טילים עם שאר המשתתפים בפסטיבל. ביום רביעי בערב, שיא המטר, נתכונן לקראת גשם המטאורים בעזרת דמיון מודרך תחת כיפת השמיים, תצפיות בטלסקופ שיקרבו אותנו עוד קצת אל הכוכבים, הסברים מדעיים, הכרת השמים, סיפורים ומיתולוגיות ושיחות עד לשעות הקטנות של הלילה עלינו, על המטאורים, ועל כל השאלות הגדולות שמתעוררות כשרואים את היופי העצום הזה. במקביל כמובן נשכב בשלווה, ניתן לרוח ללטף ונצפה במופע הפירוטכני המרהיב של הטבע. שיא הסדנאות יתקיים ביום חמישי בערב, בעזרת שתי הרצאות מרתקות תחת הכוכבים. פרופסור עילם גרוס יקח אותנו למסע מרתק עד למפץ הגדול ויווצרות היקום וניר להב יוציא אותנו למסע מרהיב עד לקצוות היקום המוכר לנו. ננסה להבין היכן אנו חיים ומה עוד מסתתר במרחבי האינסוף בעזרת הרצאה המשלבת תמונות מטלסקופ החלל האבל, הסברים מדעיים, מוסיקת Space Rock וכמובן נרים את הראש לראות את הכוכבים שמעל. מוזמנים ומוזמנות לחוויה מרהיבה, מאירה ומעוררת בהנחיית מדריכים בעלי נסיון רב בהעברת ערבי מטר מטאורים. בואו לגעת בעוצמה של הטבע ולצפות בכוכבים בפסטיבל שכולו אחדות עם הטבע ועם עצמנו.
את ההדרכה בשיא מטר המטאורים ינחה: ניר להב – דוקטורנט לפיסיקה באוניברסיטת בר אילן בתחום חקר המוח. מרצה בעל ניסיון עשיר בהעברת גילויי המדע בצורה מהנה לכל אדם. יוזם  ומנהל את חברת קסם המדע הרצאות וקורסים. סדרת הרצאותיו  "המדע וחקר המציאות" שמועברת בסינמטק תל אביב, חיפה וקצרין נכנסת לשנתה הרביעית. ממקימי קבוצת רוחניות חילונית וכותב בלוג בשם חופשי ומאושר העוסק בפילוסופיה ומדע והשילוב בין שניהם.
פסטיבל אבק כוכבים יתקיים בתאריכים 12-14.8.15 באשרם במדבר, שיטים
  לפרטים: אירוע הפייסבוק, אתר אשרם במדבר
ניר להב
0522-349372[email protected]
החופש הגדול

ערבי חמישי ב-T –  מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות יהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום מדי חמישי בערב, במהלך חודש אוגוסט 2015 – בין השעות 21:00 ועד 24:00  כל ערב יוקדש לנושא אחר וייערכו בו אירועים מיוחדים, הרצאות, סיורים, סדנאות, הקרנות וידאו, מוזיקה ועוד הפתעות.  מוזיאון תל אביב לאמנות, יפתח את שעריו חינם לקהל הרחב, מדי חמישי בערב במהלך חודש אוגוסט 2015, החל מהשעה 21:00 ועד חצות, בחסות בית האופנה קסטרו.

הקהל הרחב מוזמן למוזיאון ליהנות ללא תשלום מערבי קונספט חווייתיים, כל חמישי יוקדש לנושא אחר ובמסגרתו יערכו במוזיאון סיורים, סדנאות, הרצאות, מוזיקה והקרנות וידאו.

ערבי חמישי ב-T – הנושאים:

13.8    סדר /אי סדר

20.8    מרחב מקומי

27.8    טכנו-פוביה

במרפסת מסעדת פאסטל, יציעו יין / גלידה / פיצה / בירה / סמרסבי – במחירים מוזלים.

מרכז מבקרים חינמי בחודש אוגוסט לכל המשפחה- באתר קידוחי הנפט ברמת הגולן

צילום יח"צ
צילום יח"צ

מרכז המבקרים הייחודי שנפתח באתר חיפושי הנפט בגולן יאפשר למבקרים ללמוד על הנפט, לגלות כיצד הוא נוצר ואיך מחפשים אותו

מרכז המבקרים של אפק,פותח את שעריו לציבור הרחב גם במהלך חופשת הקיץ. המרכז הוקם כדי לאפשר לציבור להתרשם באופן בלתי אמצעי מפעילות הקידוח במקום, להעשיר את הידע שלו בנושאי נפט בכלל ובפוטנציאל הנפט במקום בפרט. אלפים כבר ביקרו באתר המבקרים בגולן במהלך השנה האחרונה כעת גם לכם יש הזדמנות לבילוי לא שיגרתי ובעיקר מלמד.

המבקרים במקום יקבלו סיור מודרך באתר הקידוח בליווי הסבר מקיף על נפט, ועל מה הוביל את הגיאולוגים להאמין כי בגולן טמון אחד מאוצרות הטבע הגדולים באיזור. כמו כן, המבקרים יקבלו סקירה על הדרך בה מתבצעים החיפושים ומה ההשלכות של גילוי מאגר נפט ישראלי.

איפה: המרכז ממוקם באזור התעשייה בני יהודה.

מתי: פתוח לציבור החל מיום א' ה- 2.8 ועד ליום ב' ה31.8  ב ימים א'- ה' מהשעה 10:00-15:00. בכל שעה עגולה יצא סיור מודרך במרכז המבקרים.

הסיור הינו חינם, אך חייב בתיאום מראש לאור מספר המקומות המוגבל.

ניתן לתאם את הסיור בטלפון 050-7788267 או דרך עמוד הפייסבוק של החברה "אפק אנרגיה ישראלית" מוזמנים  לבקר באתר החברה- https://afekoil.co.il/ ובעמוד הפייסבוק https://www.facebook.com/israelienergy

קיץ 2015 לילדים במוזיאון תל אביב לאמנות

פעילויות לכל המשפחה בקיץ במוזיאון תל אביב לאמנות. הכניסה למוזיאון לילדים עד גיל 18 ללא תשלום.

אגף החינוך של מוזיאון תל אביב לאמנות מציע הקיץ בילוי איכותי ומהנה במיוחד לילדים ולכל המשפחה עם שפע של פעילויות מקוריות ומקסימות. בגלריה לילדים מוצגת התערוכה האינטראקטיבית "על קווי הדמיון", לצד מופעי גלריה לילדים, מסעות והרפתקאות אמנות במוזיאון, סדרת שיחי גלריה לילדים, סדנאות יצירה, מדריך קולי מיוחד לילדים ומשחקי הפעלה מרתקים בגלריות ובחללי המוזיאון.

שלישי קסום – פעילות אמנותית, יצירתית וחווייתית בימי שלישי במוזיאון המאפשרת להורים ולילדים ליצור ביחד.

  • "כתם וקו / קו וכתם" – פעילות חווייתית חוקרת בגלריה ובסדנת הדפס צבעונית.
  • "טבע עם הרבה צבע" – חוויה ויצירה בטבע דמיוני.
  • "מעשה בדיוקן" – מהו הדיוקן? נלמד, נצלם ונדפיס בטכניקת תחריט יבש.
  • "מעבדת פיסול" – מסע בעקבות הפיסול. ניצור, פסלים  גדולים, קטנים ומפתיעים.
  • "חופש יצירתי" –  נתחקה אחר הציור האקספרסיבי בפעילות משחררת ומלאת ביטוי.

11.8, 18.8, 25.8  בשעות: 18:30-17:00 – לבני 8-5 בליווי מבוגר

שיחי גלריה לילדים – סיורים מודרכים בתערוכות ובאוספי המוזיאון ומותאמים לילדים ולהורים. 15.8 –  סיור פסלים מאוספי המוזיאון. לבני 12-7 בליווי מבוגר – בשעה 11:00

הרפתקאות אמנות במוזיאון תל אביב

  • "משחקי פירוק והרכבה" –  הילדים ייצאו להרפתקה בעקבות פיקאסו והקוביזם וייצרו במהלכה הדפס רשת צבעונית ומשחקית.
  • "מסע בעקבות האור" – הרפתקת צילום.  הילדים ילמדו על מרכיבי הצילום ויצלמו תמונות בעזרת טכניקות שונות. תאריכים: 20.8 –  בין השעות: 18:30-16:00 – לבני 12-7
  • מופעי גלריה לילדים לבני 6 ומעלה –  חוויה לכל המשפחה. מופעים תיאטרליים במוזיאון , המזמנים מפגשים עם הדמויות מתוך יצירות המופת המתעוררות לחיים…
  • מכחול אמן ואיש סקרן – שני שחקנים תרים עם הקהל אחר פתרון לתעלומה, בהשראת תמונות הצייר מונה, רקדנית הבלט של דגה, אשת הצייר יבלנסקי ומוסקטר זועם המחפש את ציורו במוזיאון. שחקנים: חן חגי, רועי ששון. 11.8, 25.8 – בשעה 11:00.
  • האצילות מחייבת – מהו ריקוד המינואט? כיצד מחזר אציל מגנואה אחר דוכסית אנגלייה? מסע אל העבר דרך דיוקנאות מהמאה ה-17 המתעוררים לחיים באמצעות משחק, נגינה ושירה בשיתוף הצופים. שחקנית: רוני יעקובוביץ; נגן: בועז פלג. 12.8, 19.8 – בשעה 11:00.
  • האישה שגרה בתמונה – הנסיכה מבבל מציורו של קֵיס ון דונגן ופרדריקה מריה בר מציורו של גוסטב קלימט הופכות לדמויות ססגוניות במחזה. שחקניות: סיגל פירחי־אמיר, נטע מורן. 13.8, 20.8, 27.8 –בשעה 11:00.
  • על קווי הדמיון – תערוכה לכל המשפחה – בתערוכה "על קווי הדמיון" הקו הוא מרכיב מרכזי ש"יוצא" לטיול בתוך האולם (העולם) ובדרכו משתנה בצורתו ובחומריותו וחושף את המבקרים ליצירות אמנות קוויות ולפעילויות כמו רישום בקו, ציור באור ועל מסכי מגע, פיסול בקו וציור מתוך מישוש צורות קוויות. בתערוכה מוצגות יצירות מקוריות של גדולי האמנים, בינהם כפבלו פיקאסו, אלברטו ג'קמוטי, פול קליי ואלכסנדר קלדר. המבקרים מוזמנים ליהנות בפינות הפעלה אינטראקטיביות: ציור באייפד בסגנון ציורי מערות; משחקי סאונד וקו ומשחקי דופק וקו; פעילות אינטראקטיבית טכנולוגית של קווי המתאר של הגוף, צפייה בסרטים, כמו "מר קו" ובסרטי אנימציה בעיפרון; קריאת ספרים בנושא קו; ציור בחלל (באוויר) בסגנון פיקאסו והשלמת ציורים בסגנון של אמנים. ציור צורות קוויות מתוך מישוש. התחפשות לקווים בתוך חלל מקווקו; ציור אובייקט בעזרת גריד. פיסול בקו בחלל; חיפוש קווי הפרספקטיבה בציורים וציור טבע דומם של קווים.  – הכניסה לילדים עד גיל 18 חינם.
  • המדריך הקולי לילדים במוזיאון (גם באנגלית). המדריך הקולי מזמין את הילדים לסיור מוסבר ומרתק במוזיאון בשפה ידידותית ועשירה, המדריך מציע דרכים להתבוננות, רעיונות למחשבה והפעלות אינטראקטיביות מול יצירות נבחרות באוספי המוזיאון.  – לבני 6 ומעלה בליווי מבוגר .
  • מחברת המוזיאון שלי – משחק הפעלה לכל המשפחה שהוא הזמנה להתבוננות, למחשבה ובעיקר להנאה מתוך חיפוש, קיפול וציור. המשחק מציג את תולדות המוזיאון למן צוואתו של ראש העיר הראשון, מר מאיר דיזנגוף  על פיה היה ביתו למשכנו הראשון של מוזיאון תל אביב – ועד ימינו. במחברת ימצאו המבקרים הצעירים והוריהם משימות חיפוש וציור. דף נייר גמיש המצורף למחברת יאפשר לילדים להתנסות בחוויית קיפול של גוף תלת־ממדי, מחווה לבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר. לרכישה בחנות המוזיאון.

אירועים לילדים מתקיימים במוזיאון תל אביב לאמנות , שד' שאול המלך 27.

הכניסה למוזיאון לילדים עד גיל 18 בחינם כרטיסים לפעילות בקופת המוזיאון, טל: 03-607-7020 , מספר המקומות מוגבל. מחירים לפעילויות הילדים : שלישי קסום – 30 ₪, מופע גלריה – 55 ₪, הרפתקה במוזיאון – 70 ₪, המדריך הקולי – 15 ₪, מחברת המוזיאון שלי/משחק – 20 ₪ (לרכישה בחנויות המוזיאון).

מוזיאון תל אביב לאמנות: שד' שאול המלך 27, תל אביב שעות פתיחה: ימי ראשון – סגור;  ימי שני, רביעי ושבת: 10:00 – 18:00; ימי שלישי וחמישי: 10:00 – 21:00 שישי: 10:00 – 14:00

חגיגת קיץ במוזיאוני חיפה

"החופש הגדול" במוזיאוני חיפה שהופכים למרחב בילוי מושלם של זמן איכות עם הילדים – אנטיתזה להמולת הקניונים וללהט הצריכה.

"לפתוח את הראש" ולהרחיב את הלב יחד עם הילדים מול מוצגים מעולמות תוכן מגוונים, לשחק, ליצור ולהסתקרן ביחד בקרירות הנעימה של חללי התצוגה במוזיאון, היצע רחב של פעילויות במחירים שווים לכל נפש

מרכז אמנויות, מוזיאון חיפה לאמנות

  • מטרופוליס: החוויה העירונית – תערוכה פעילה מידי שבת, 10:00 – 14:00. התערוכה מפגישה את הילדים והוריהם עם החוויה העירונית כפי שהיא משתקפת ביצירות אמנות עכשוויות. בתערוכה מגוון עמדות יצירה ומשחק – פעילות בשולחנות אור, התוודעות יצירתית למושגים פרספקטיבה, תכנון עירוני, פרופיל עירוני ועוד, ציור קיר פעיל, בניית עיר מקוביות, משחק מגנטים המבוסס על השיר "מרוב חכמה" של רינת הופר, משחק זיכרון "אז ועכשיו", יצירה ובנייה של עיר מחומרי מיחזור, ספרים לילדים ועוד…בליווי מדריך מצוות החינוך של המוזיאון

ביולי-אוגוסט נקיים סדנאות שבת מיוחדות, בשעה 11:00:

  • קירות מדברים בצבעים – גרפיטי 29.8
  • פיסול חזיתות בתים בחומר 15.8
  • בנייה סוריאליסטית – בהשראת צמד המעצבים דב גנשרוא ועמי דרך, 22.8

התערוכה פתוחה מידי שבת, 10:00 – 14:00

שעות פתיחה מיוחדות במהלך "החופש הגדול":

מדי יום ה' במהלך חודש אוגוסט, 17:00 – 19:00, מדי יום ו' במהלך חודש אוגוסט, 10:00 – 13:00. בשבועיים האחרונים של אוגוסט התערוכה תהיה פתוחה מדי יום בין השעות 10:00 – 14:00 (למעט יום ו', עד השעה 13:00)

הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5, בליווי מבוגר

מחיר לילד: 25 ₪, כולל כניסה למוזיאון חיפה לאמנות, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה

מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון

מוזיאון העיר – מגוון סדנאות בעקבות התערוכה "פורצלן: הזהב הלבן של אירופה":

  • "כלים מעוטרים" – סדנה לכל המשפחה ימים א', ב', 16.8.15, 17.8.15, 11:00 – 13:00. בהשראת התערוכה "פורצלן: הזהב הלבן של אירופה" נעטר צלחות במגוון טכניקות. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5, בליווי מבוגר. מחיר: 25 ₪ לילד, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה, מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון
  • "הנשף המלכותי"- סדנה מיוחדת לכל המשפחה. יום א', 23.8.15, 11:00 – 13:00
  • פעילות משותפת להורים וילדים: ניצור צמד פסלוני חומר ("חימר") של גבר ואשה מרקדים. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 6, בליווי מבוגר. מחיר לילד: 30 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה, מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון בהרשמה מראש בקופת המוזיאון: 04-9115888, מותנה במינימום נרשמים
  • "חתולים וחיות אחרות" – סדנה מיוחדת לכל המשפחה. יום ה', 27.8.15,  11:00 – 13:00. פעילות משותפת להורים וילדים: ניצור כלי מהודר מחומר קראמי ונעטר אותו בהשראת כלי הפורצלן בתערוכה. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 6, בליווי מבוגר. מחיר לילד: 30 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה. מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. בהרשמה מראש בקופת המוזיאון: 04-9115888, מותנה במינימום נרשמים

המוזיאון הימי הלאומי  – החל מה-16.8.14 ועד ל-27.8.14 נקיים מידי יום פעילות לילדים הכוללת ביקור בתערוכה נבחרת וסדנת אמנות במגוון חומרים וטכניקות:

  • דגם ספינה, 16.8, 23.8 , 10:30 – 14:00 נסייר בתערוכות המוזיאון בין דגמי ספינות מתקופות ותרבויות שונות, ובסדנה ניצור דגם ספינה בהשראת ספינה שנבחר.
  • מבצר צלבני, 17.8, 24.8, 10:30 – 14:00 בעקבות הצלבנים אשר הגיעו לארץ ישראל בימי הביניים במסעות יבשתיים וימיים, והשאירו את חותמם בנוף בדמות מבצרים מרשימים, נבנה דגם מבצר מחומרים בשימוש חוזר בשילוב נייר וקרטון.
  • קנקני חומר, 18.8, 25.8, 10:30 – 14:00 נתחקה אחר טכניקות עבודה בחומר ('חימר') אשר היו בשימוש בני האדם בעת העתיקה וניצור קנקנים בעקבות תצוגת קנקני האגירה אשר נמשו מקרקעית הים ובעבר שימשו בסחר הימי של שמן זית, יין ועוד.
  • פסיפס, 19.8, 26.8, 10:30 – 14:00 נלמד מהו תל ארכיאולוגי וכיצד עובד ארכיאולוג, נתבונן ברצפת הפסיפס הגדולה והמעוטרת אשר התגלתה בשקמונה וניצור בעצמנו פסיפס אישי.
  • "לו הייתי פיראט…", 20.8, 27.8 , 10:30 – 14:00 נבקר בתערוכת "הפיראטים: הדגל והגולגולת" ונשמע סיפורים אודות פיראטים ידועים. בסדנת היצירה נכין אביזרי תחפושות מעולם הפיראטים, איתם נוכל  בסיום הסדנה להצטלם ברחבי התערוכה כמו פיראטים אמיתיים.

סבב ראשון: 10:30 – 12:00, סבב שני: 12:30 – 14:00. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה בליווי מבוגר. מחיר לילד: 25 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה

מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. מומלץ להירשם מראש בקופת המוזיאון 04-8536622

מרכז אמנויות – סדנאות מיוחדות לסיום "החופש הגדול"

  • מחברות משמחות J, יום ב', 24.8.15, 11:00 – 13:00 עיצוב עטיפות למחברות ויומנים לקראת שנת הלימודים החדשה.
  • שנוטובות, יום ג', 25.8.15, 11:00 – 13:00, ניצור כרטיסי ברכה מקוריים לשנה החדשה בהשראת התערוכה "מטרופוליס: החוויה העירונית"

הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה בליווי מבוגר

מחיר לילד: 25 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי "מוזיאונצ'יק": 10% הנחה. מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. מומלץ להירשם מראש בקופת המוזיאון 04-9115997

פרידה מתוקה מהקיץ, יום ד', 26.8.15, 11:00 – 13:00

נפרד מהקיץ בהכנת יציקות מתוקות משוקולד אותן נארוז בקופסה פרי ידינו בטכניקת האוריגמי.

הפעילות מתאימה לילדים מגיל 6, בליווי מבוגר. מחיר לילד: 45 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה. מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. בהרשמה מראש בקופת המוזיאון: 04-9115997. מותנה במינימום נרשמים

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית

  • סדנת ציורי מנגה – קומיקס יפני . יום א', 23.8.15, יום ה', 27.8.15, 11:00 – 13:00
  • "הוטרו" – ליל גחליליות במוזיאון טיקוטין הדרכה לילית לכל המשפחה בתערוכות המוזיאון ואחריה נחפש גחליליות בחצר המוזיאון. נקנח בסדנה להכנת גחליליות זוהרות משלנו אותן נוכל להחביא בחצר או ברחבי הבית. 20.8, 19:30 – 21:00

הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה בליווי מבוגר. מחיר לילד: 25 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי "מוזיאונצ'יק": 10% הנחה. מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. מומלץ להירשם מראש בקופת המוזיאון 04-8383554

מוזיאון הרמן שטרוק

  • חלון ויטראז' אישי . יום א', 16.8.15, יום ב', 17.8.15, יום ה', 20.8.15 , בין השעות 11:30 – 13:00. ניצור חלון אישי בהשראת חלונות הויטראז' הצבעוניים הקבועים בחלל המרכזי של מבנה האבן המרשים בו שוכן המוזיאון. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה בליווי מבוגר. מחיר לילד: 25 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה. מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. מומלץ להירשם מראש בקופת המוזיאון: 04-9127090

מוזיאון מאנה כץ

  • אריחים מחייכים – יום ג', 18.8.15, 10:30 – 12:00. נצא לסיור במוזיאון שבמהלכו נגלה מה ניתן לבטא באמצעות צבעים וצורות ובסדנה נעצב אריחים צבעוניים לתלייה ממגוון חומרים בטכניקת קולאז'.
  • דיוקן משפחתי – יום ד', 19.8.15, 10:30 – 12:00. בואו לגלות מהו דיוקן ואילו סיפורים מסתתרים מאחורי הדיוקנאות המוצגים במוזיאון. בסדנה נתנסה בהכנת דיוקן משפחתי בתלת-ממד מחומרים ממוחזרים.
  • מה נשקף מחלוני? שבת, 1.8.15, יום ה', 20.8.15, 13:00  – 11:00. הנכם מוזמנים להתנסות בציור נוף מהתבוננות בעבודה על כני ציור בצבעי גואש. הסדנה תתקיים במרפסת המוזיאון המשקיפה על נוף המפרץ. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 5, בליווי מבוגר. מחיר לילד: 25 ₪, כולל כניסה למוזיאון, לילדי מוזיאונצ'יק: 10% הנחה. מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון. מומלץ להירשם מראש בקופת המוזיאון: 04-911937.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. dav

    very interesting wine and beer festivals you have there in ISRAEL

כתיבת תגובה