חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות 15/2019

אירועים לחופש הגדול והקיץ ובכלל ||| פסטיבלים וטבע ||| תעופה ושיט ברחבי העולם ||| תערוכות, ספרים ואמנות ||| תיאטרון, קולנוע ובסינמטק ||| טלוויזיה רדיו וגם טיולים בארץ ||| להמשך הידיעות וההצעות ….

החופש הגדול

ארנה הרצליה עם האיגלו בארנה – מתחם שלג חווייתי לילדים

גפן ונטע באיגלו הקרח בארנה הרצליה (צילום דני בר)

כשבחוץ שורר חום כבד ונותרו רק שבועות ספורים לתום החופש הגדול, ארנה הרצליה תשיק את פרויקט הקיץ הייחודי – "האיגלו בארנה"- מתחם שלג חווייתי רחב ידיים לילדים, לצעירים ולצעירים ברוחם.

האיגלו מוקם  תחת כיפת השמיים, אל מול מעגן היאכטות והסירות של מרינה הרצליה, ומורכב משתי כיפות קונסטרוקציה ענקיות שהובאו לארץ במיוחד, וממכונות ייצור שלג חדשניות. בכיפת המבואה אשר קוטרה 10 מטרים למבקרים יוקרן סרט קצר בכיכובם של כוכבי הילדים אודי ואביעד שיעסוק בתהליך היווצרותו של השלג ובמשמעות האקולוגית של השלג לעולמנו. בסיום הסרט, עוברים המבקרים לכיפה הגדולה, המתנשאת לגובה של 6 מטרים, שם נהנים מאטרקציות חורפיות: בניית ואבזור בובת שלג, איגלו ועוד; לרשות המבקרים עומדים מגוון אביזרים למשחק חופשי בשלג וכמובן האפשרות לנהל מלחמת שלג מצננת באמצע אוגוסט. מפעם לפעם יומטר על המבקרים שלג לחוויית שלג מושלמת

הביקור במתחם האיגלו מוגבל לכ- 45 דקות ומספר המשתתפים בכל מחזור מוגבל ל- 70 מבקרים על מנת לאפשר הנאה מלאה משלג טרי ולהימנע מצפיפות. בין הסבבים יחודש השלג במתחם. הטמפרטורה בכיפה מבוקרת והיא 18 מעלות והמשתתפים מתבקשים להצטייד במכנסיים ארוכים, כפפות ונעליים סגורות. אין צורך בציוד תרמי אך מומלץ להצטייד בבגדי החלפה ובשכבה עליונה נוספת.

"האיגלו בארנה" יפעל עד תקופת החגים. כניסה לילדים מתחת לגיל שנתיים אינה מומלצת אך לא תחויב בדמי כניסה ושהותם במתחם הינה באחריות הורה מלווה. על מנת לשמור על בטיחות ולהימנע מפציעות כתוצאה מהחלקה יש להישמע להוראות ולגלות ערנות בכל המתחם. שעות פעילות: כל יום בין השעות 10:00-19:00. כניסה למתחם כל שעה עגולה.

בנוסף, עד סוף אוגוסט יפעל במתחם קניון ארנה, הארנהלנד- משחקיית ענק ממוזגת בשטח של 1000 מ"ר וכוללת: מתנפחי ענק, שולחנות משחק, הפעלות, מתחם מולטימדיה, מכוניות על שלט ועוד הפתעות. ברכישת כרטיס כניסה לאיגלו – המשחקיה בעלות מסובסדת של 10 ש"ח בלבד (במקום 20 ש"ח). הכרטיס המוזל תקף ליום הביקור באיגלו בלבד. שעות פעילות המשחקיה בימים א' – ה' ושבת 11:00 – 18:00 (סגירה) ובשישי 11:00 – 15:00 (סגירה).

לדברי רונן שרון, המנכ"ל החדש של מתחם ארנה הרצליה: "מרכזי הקניות כפי שהכרנו הולכים ומשתנים וגם ארנה הרצליה עוברת בימים אלה שינוי. עם המעבר של רבים לקניות ברשת המתחם צריך לספק ערך מוסף לחוויית הקניות. אנחנו מתכוונים להציע הרבה מעבר לקניון – מקום למפגש ופעילויות לכל המשפחה שישלבו תוכן והנאה. "האיגלו בארנה" הוא סנונית ראשונה לתפיסתExperience . מדובר בחוויית קיץ – קרירה ונגישה, גם כלכלית להורים שתאפשר לנצל את היתרון של ארנה כמקום נעים, מול הים להעביר בו שהות מהנה עם המשפחה".

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים באתר… . ארנה, השונית 2 הרצליה.

אינדי פארק עם הפנינג לסיום החופש הגדול

עם סאפ על הירדן באינדיפארק (צילום רונן טופלברג)

ב"אינדי פארק", הממוקם בסמוך ליסוד המעלה, מזמינים להפנינג לסיום החופש הגדול, עם מגלשת מים מתנפחת, מגוון כלי שייט ומתקני הפארק לכל המשפחה – בכרטיס הכל כלול!

בין הפעילויות: סאפ-גלשן, קייאקים, סירות פדלים, שייט קאנו אינדיאני, חץ וקשת לילדים ולמבוגרים, משחקי שולחן: ביליארד, פינג פונג, מבוכים, קיר טיפוס, מפל מים, מתחם מיני גולף, פארק חבלים לילדים, אומגה, קיר טיפוס מפל מים, חץ וקשת לילדים ומבוגרים, מיני גולף, ג'ימבורי, סדנאות מחזור, משחקי שולחן טיול אופניים ועוד.

ב"אינדי פארק" תכננו פעילות לכל הגילאים במשפחה, כלי השייט מותאמים לפי גילאים, סירת פדלים מגיל שנה ומעלה, קאנו מגיל 3, קייאקים מגיל 5, סאפ מגיל 12, אופניים מגיל 10 ומעלה לילדים שיודעים לרכב (מותאם גובה), אופניים לגיל צעיר יותר שיודעים לרכוב ואופניים עם כיסאות תינוק. במתחם משטחי פעילות לפעוטות.

אינדי פארק נמצא על גדות הירדן בסמוך למושבה יסוד המעלה. ההגעה מכביש 90 – צומת מחניים לכיוון כביש 918 גונן-גדות, לפי השילוט וההכוונה לדרך נוחה עד לרחבת החנייה שבכניסה לפארק. לפרטים והזמנות באתר אינדי פארק… ובטל': 04-8434444

מתחם שרונה עם הופעות חיות של הרכבים מובילים בחמישי – הכניסה חופשית

רבע לאפריקה, הרכב האתנו-ג'אז-פאנק הישראלי המצליח, מההרכבים הפעילים של השנים האחרונות , הספיק לעבור קילומטראז' מרשים מול קהל אוהב, להופיע כמעט על כל במה אפשרית ולסחוף קהל מעריצים נאמן בארץ ובעולם.

מקצבים צפון אפריקאים, סולמות מקאם ערבי, והרבה ג'אז-Funk – זה התמהיל המוזיקלי מאחורי רבע לאפריקה, אנסמבל רב תרבותי ושורשי, היוצר קולאז' מוזיקלי מרומם נפש שלא משאיר את הלב והאוזניים אדישים, מזיז את האגן ופונה לצעירים, מבוגרים וילדים כאחד.

ההרכב הופיע וצבר קהל גדול גם בחו"ל בספוטים מרכזיים בפסטיבלים נחשבים בעולם.

לאחר שורת סינגלים מצליחים, אלבום הלהקה הרשמי שוחרר בתחילת 2017 ושיריו הפכו ללהיטים בתחנות הרדיו השונות, פלייליסטים רבים ומליוני צפיות במדיות השונות. מאז הוצאת האלבום, שיריהם משודרים בתחנות הרדיו השונות באופן יומיומי וההרכב הופיע בכל תכנית טלוויזיה אפשרית בישראל ובתוכניות נחשבות גם בחו"ל. בשנת 2017 רבע לאפריקה הפיקו ושיחררו את שיר הנושא הרשמי של תאגיד כאן עם אליעד נחום כזמר אורח, את השיר הרשמי של אירועי תל אביב והמכביה, ואת שיר הנושא של הסדרה "כיפת ברזל" (קשת12).

מתי? חמישי 29.8.19 , 20:00-22:00. איפה? מתחם שרונה, אליעזר קפלן, ת"א

מד"א עם חזרה בטוחה ללימודים

ביום ראשון הקרוב, 1 בספטמבר יפתחו בתי הספר והגנים את שעריהם, ומאות אלפי תלמידים יחזרו לשגרת הלימודים. הצוותים של מגן דוד אדום תודרכו לגלות ערנות יתר לתנועת ילדים בדרכים, להיות ערוכים להיענות לכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ובנוסף, להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת האמבולנסים ואופנועי מד"א בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה.

כמו כן, המוקד  הייעודי של מד"א, שמעניק שירות רפואי למוסדות החינוך, ערוך לקראת פתיחת שנת הלימודים. במסגרת המוקד פועלים אלפי חובשים ופראמדיקים של מד"א, שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לתת מענה רפואי בשעות הלימודים, במקרה של פציעת תלמידים וילדים מגיל 3, הכפופים לחוק חינוך חינם חובה, בעשרות אלפי מוסדות חינוך, בהם בתי ספר וגנים ברחבי הארץ.

החזרה לשגרת הלימודים עלולה להביא לשינוי בסדר היום, בין היתר בהסעות הילדים למוסדות החינוך. שינויים אלה עלולים, כפי שראינו במקרים מצערים בעבר, להביא חלילה לשכחת ילדים ברכב. במד"א מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות, על מנת להבטיח את שלומם של הילדים, ולמנוע מקרים טראגיים נוספים. במד"א ממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל אמצעי חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב.

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״בחופשת הקיץ, לצערנו, היינו עדים למקרים מצערים של פגיעות, טביעות ותאונות, עם מעורבות של ילדים, שעלו בחיי אדם. עם סיום חופשת הקיץ והחזרה לשגרה, אני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים, לרענן את הנחיות הבטיחות, כדי למנוע אסונות מיותרים. אם נקלעתם למצב חירום רפואי, הזעיקו את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו יכולים החובשים והפראמדיקים לאתר את מיקומכם המדויק".

עם החזרה לספסל הלימודים, במד"א מחדדים את הנחיות הבטיחות, על מנת שהחזרה למוסדות החינוך תיעשה בשלום ובבטחה:

*** נהגים ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי. זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה, וכמובן לעצור, אם נראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות.

*** במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך, ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה, ובמעברי החציה בלבד.

*** על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו. זכרו! ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה.

*** הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה בכמות מספקת למהלך ימי הלימודים. חשוב להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה, ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות.

*** במד"א מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והישמעו להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום. נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.

*** חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה על אופניים, ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק. נהגים, שימו לב לרוכב!

*** נתקלתם בתאונה? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

זכרו – בכל חיוג למוקד החירום 101 של מד"א, יחל הטיפול הרפואי כבר בתוך מספר שניות עם המענה במוקד, הטיפול הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר בדקות הראשונות עד להגעת צוותי מד"א למקום. במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מד"א וכן מוזנקים באופן אוטומטי נאמני החיים הקרובים ביותר למקום האירוע, כונני התגובה המיידית הרכובים על אופנועי מד"א ועוד.

אירועים ופסטיבלים

RHYTHM OF THE DANCE מארחים את  VOCA PEOPLE

עשרות מיליוני צופים בכל רחבי העולם כבר ראו את מופע הריקוד האירי הטוב ביותר בעולם! RHYTHM OF THE DANCE. במופע החדש הם יארחו את  VOCA PEOPLE במופע שכובש בימים אילו את העולם ומגיע לישראל. עשרות רקדנים, זמרים ונגנים שיסחפו את הקהל עם מוסיקה אירית מקפיצה, שירים וריקודים איריים מלהיבים ומהפנטים בביצוע חי! על הבמה.

 

במופע החדש ייקח את הקהל למסע בהיסטוריה התרבותית האירית עם הריקודים האיריים המסורתיים בסגנון עתיק וישלב בו את הריקוד האירי העכשווי עם מקצבי הסטפס האירי הייחודיים לו..RHYTHM OF THE DANCE  מציינים 20 שנות פעילות ברחבי העולם לאחר שהופיעו בפניי למעלה מ- 20 מיליון צופים בכ-100 מדינות. VOCA PEOPLE  הוא מופע תיאטרון ווקאלי, המבוצע באופן הומוריסטי ומשלב שירת אקפלה עם אומנות ביט בוקס עכשווית המבצעת קולות תופים, חצוצרות, גיטרות וכלי נגינה שונים באמצעות הקול בלבד.
הרכב ה- VOCA PEOPLE מבצע עיבודים ווקאליים קצביים ומפתיעים המהווים טעימות מלהיטים מכל הזמנים, החל מיצירות קלאסיות, דרך פזמונים, מוסיקה מהסרטים, ועד למוסיקת פופ עדכנית, בביצועים ייחודיים, עשירים בהרמוניות, הומור ובהעמדה ויזואלית מרתקת. זהו שיתוף פעולה מהפכני וראשון בין VOCA PEOPLE  לבין להקת – RHYTHM OF THE DANCE הצטרפו אלינו לחגיגה אירית סוחפת ברחבי הארץ המופעים יתקיימו ב :5  בספטמבר באשדוד, המשכן לאומנויות הבמה 20:30, 6 בספטמבר תל אביב היכל התרבות 13:00, 7 בספטמבר תל אביב, היכל התרבות 20:30, 8 בספטמבר, חיפה, מרכז הקונגרסים 20:30, 9 בספטמבר אשקלון היכל התרבות 20:30,10  בספטמבר גן שמואל היכל התרבות מנשה 20:30, 11 בספטמבר הרצליה היכל אמנויות הבמה 20:30, 12 בספטמבר כפר סבא היכל התרבות העירוני יד לבנים 20:30, 13 בספטמבר כרמיאל היכל התרבות כרמיאל ע"ש נרקן 21:00, 14 בספטמבר פתח תקווה היכל התרבות 20:30, 15 בספטמבר ראשון לציון היכל התרבות 20:30.

מתנה לכל הרוכש זוג כרטיסים ומעלה: 2 שיעורי ריקוד אירי בחסות האקדמיה הישראלית לריקוד אירי. למימוש ההטבה : www.irishdance.co.il 054-5770757

לרכישת כרטיסים אתר לאן… טל': 8780* ובקופות האולמות ברחבי הארץ.

נמל עין גב על שפת הכנרת עם יריד הבירה הראשון בירה בנמל

פסטיבל הבירה בנמל עין גב (צילום ארז ביטון)

בתיירות עין-גב מזמינים ל'בירה בנמל', יריד הבירה הראשון בנמל עין גב, אירוע ענק שינעל את הקיץ! על המזח יתקיימו השקות, טעימות, פוד טראק, הופעות חיות, מוסיקה ועוד, בשיתוף תיירות עין גב, מועצה אזורית עמק הירדן, מרכז צעירים עמק הירדן והמשרד לפיתוח  הפריפריה, הנגב והגליל, יום חמישי 12/9, החל מהשעה 17:00.

מיטב מבשלות הבוטיק בישראל: בירה בזלת, בירה פס, בירה אלכסנדר, בירה מוסקו, בירה ברזל, בירה גיבור, בירה עמליה, בירה נצרת, בירה אוק ואש, בירה שושנע, בירה פאלונר, בירה פאר ועוד. מתחם אוכל רחוב ופוד טראק: החומוס הנודד, מקסיקני, מנות של מסעדת מרינדו, רשת BBB, פיצה ועוד ועוד.

לאורך היריד יתקיימו הופעות חיות: בשעה 18:00, 'אדם ורינתיה'- מופע קאברים ישראליים בשעה 19:30, 'מונה כמונה'- 'התזמורת העקומה של מונה כמונה', מופע שכולו חופש, יצירתיות ומקצבים, בשעה 21:30, 'מלבי טרופיקל'-, מופע המשלב בין סגנונות טרופיים "קלאסיים"- קליפסו, קומביה ומרנגה לבין מוסיקה צוענית והשפעות ים תיכוניות ועמדת DJ עם מוסיקה קצבית.

עוד ביריד: תערוכת מכוניות אספנות 'מועדון החמש', מתחם מרכז צעירים, פינות ישיבה מול הכינרת ועוד. כניסה חופשית. מזון ובירה בתשלום.

לפרטים והזמנות תיירות עין גב… ובטל': 04-6659800

פסטיבל צוללן 2019 – מחול עכשווי בתל אביב-יפו

לילך ליבנה YGWDTS (צילום אייל אביגיב)

פסטיבל צוללן הוא פסטיבל שנתי, שמאגד מופעי מחול ופרפורמנס בעלי קול בולט וייחודי מהארץ ומחו"ל, לצד שורה של הרצאות, אירועי שיח וסדנאות. הפסטיבל נמשך שלושה שבועות גדושים, ומתקיים במגוון חללים ברחבי תל אביב-יפו וסביבתה. פסטיבל צוללן מקדם מחול שנוצר עם מחשבה וחזון, ומקיים קשר בין המקומי והעולמי, ובין הבמה לבין המתרחש מחוצה לה. כמו בשש מהדורותיו הקודמות, גם השנה, יחשוף הפסטיבל את הקהל הישראלי בבכורה ליוצרים עכשוויים ומובילים, אשר כובשים ממש ברגעים אלה את במות העולם וקוטפים פרסים, זאת לצד בכורות של יוצרים מובילים מישראל.
נושא הפסטיבל השנה: Hypsteria! – היפסטריה. שהוא הרגע שבו הדור מתעורר ומבין את הנקודה הקריטית שבה העולם נמצא. זהו רגע של דור שנודע עד כה באדישותו, ולפתע המגמה העכשווית שלו היא בחינה של התארגנות מחדש, שמתחילה בעשייה של "היסטריזציה" למציאות החיים המוכרת לו. אנו מפנים שאלות להורינו ולמקורות הסמכות שהכתיבו את חיינו, ומציפים באמצעים המועדפים עלינו את החרדות לקיומו של כל היקר ללבנו. בין המופעים:

לילך פנינה ליבנה (ישראל): "Secret Club" , וינסנט ריבייק (הולנד): The Desire to Create Something That Already Exists"", ערן שני (ישראל): Execution Series"",

אנאבל דביר (ישראל): "7 INCH OF SLAM – The Full Body Soundscape", מיכאל גטמן (ישראל): Am I"", מיכאל גטמן (ישראל): Phases"", בשמת נוסן (ישראל): "מה נשמה", דני נוימן (בלגיה/ישראל): "הלסינקי", עדו פדר (ישראל): "היכון!", אנדרו טיי, פרנסואה לאלומייר , קטרז'ינה שוגצ'ו (קנדה/פולין): Fame Prayer / EATING"", אורי שפיר (ישראל): "By-Passers", מיקלה ריצו (איטליה/הולנד): "HIGHER", מאי זרחי (ישראל): untitled"", נעה דר (ישראל): "אינוונטר", דני נוימן (בלגיה/ישראל): "Walk In The Park", לילך פנינה ליבנה (ישראל): Young Girls Wanna Dance Their Spirit, אריאל כהן (ישראל): "שמש אחת לכל 2019" ועוד.

אירועי פתיחה, סגירה, שיח ומעבדת אמנים  – כניסה חופשית. סיורים כוריאוגרפיים בקריית המלאכה – תשלום בהתאם לרצון ויכולת.

כרטיסים ומידע נוסף באתר…

אוניברסיטת בר-אילן עם ליל המדענים והמדעניות האירופי

אוניברסיטת בר-אילן לוקחת גם השנה חלק באירועי ליל המדענים. האירוע שינה את שמו השנה וכחלק מקידום השיויון המגדרי והעצמת הנשים באקדמיה יקרא לראשונה- ליל המדענים והמדעניות. זו השנה ה-14 שאוניברסיטת בר-אילן פותחת את שעריה לפעילות לכל המשפחה בקמפוס. הפעילות תתקיים ביום חמישי, ה-19.9, בין השעות 17:00-22:00 בקמפוס דהאן.

במסגרת אירועי "ליל המדענים והמדעניות", באוניברסיטת בר-אילן יקיימו חוקרים ואנשי אקדמיה מתחומים שונים מגוון רחב של פעילויות והפעלות המשלבות משחק ומדע. כל הפעילויות מתקיימות בקמפוס הדרומי – בשטחים הפתוחים, בבניינים ובאולמות ההרצאות. במהלך האירוע יהיו גם עמדות מודיעין, מזון ומנוחה לרווחת המבקרים.

פרויקט "ליל המדענים והמדעניות" הינו פרויקט ביוזמת ובמימון האיחוד האירופי ובתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה. השנה האירועים יהיו בסימן "מרעיון למציאות". מוסדות רבים, ביניהם אוניברסיטת בר-אילן, יפתחו את שעריהם בערב זה בארץ ובאירופה, לקהל הרחב, וללא תשלום, ויציעו ומפגשים בגובה העיניים עם מדענים, במטרה  לקרב את הציבור למדע ולחשוף את המחקר המדעי המתקיים באקדמיה.

בין הפעילויות באוניברסיטת בר-אילן לקהל הרחב: מופע מרכזי: כימיה-מעבר לכל דמיון, מדע בגובה העיניים, הדגמות וניסויים מדעיים, הצגת מחקרים ע"י חוקרים שזכו במענק מהאיחוד האירופי, גילוי וריפוי גידולים סרטניים בעזרת חלקיקי נחושת, ניסויים והדגמות מבית 'נוער שוחר מדע', משחקי סביבה – הפעלות חויתיות לילדים, עמדת ערים חכמות- הרצאות, סדנת קיר ירוק, אופק תצלומי אוויר, עמוד תאורה, כבישים בשיקגו, עמדת מזרח תיכון, אפיית פיתות, עמדות יצירה, עמדת סיפורי אלף לילה ולילה, הדרכות עזרה ראשונה ומתחם יצירה לילדים, סדנאות שונות, הדגמות מדעיות, רחפת קוונטית, גלידה מדעית וקסמים אלקטרומגנטיים, סדנת אופטומטריה והרצאות בנושא, מתחם מציאות מדומה, ועוד.

פרטים באתר…יום חמישי, ה-19.9, בין השעות 22:00-17:00. הכניסה חופשית. הפעילות מיועדת לכל המשפחה. הכניסה חופשית. מספר המקומות בפעילויות מוגבל.

יקב רמת הגולן עם חגיגת בציר בלב הכרמים

יקב רמת הגולן חוגג את הטבע ושיאה של עונת הבציר במסיבה מטריפת חושים בלב הכרמים. לערב אחד ומיוחד בין הגפנים תוקם במה, רחבת ריקודים, תאורה וירח מלא לתפאורה, בר יין משובח ומוזיקה אל תוך הלילה: DJ דלית רצ'שטר מגיעה לגולן לחלץ איזה פקק| טרנטה גרוב משיין שירימו את הקצב | דארוויש וטניה שיעלו את הירח המלא בלב הכרם!

כרם מיצר, דרום רמת הגולן, בין ענבי קברנה סוביניון, המסיבה תחת כיפת השמיים- הצטיידו בלבוש חם ונעליים סגורות. יום חמישי 12.9 . פתיחת בקבוקים- 21.00

לפרטים ורכישת כרטיסים באתר יקב רמת הגולן…

פסטיבל ביודנסה בצפון הגולן עם ימים של אהבה

פסטיבל ימים של אהבה (צילום אלון לויטה)

פסטיבל "ימים של אהבה" יתקיים בצפון הגולן ב19-21 בספטמבר. זהו פסטיבל "ביודנסה"  – ביודנסה ( מיוונית  (bio ) חיים, ומספרדית (danza) ריקוד, היא שיטה המעצימה את הפוטנציאל האנושי שבנו. על ידי אינטגרציה בין 3 עולמות: מוזיקה, תנועה וקבוצה. הפסטיבל משלב הכרות והעמקה בשיטת הביודנסה, לצד עולם עשיר של תוכן איכותי נוסף. חווית הפסטיבל מתפרסת על פני שלושה ימים גדושים של פעילות ומתבצעת במספר מתחמים שונים הפועלים בו זמנית: האוהל המרכזי – מקום ההתכנסות המרכזי וחלל הסדנאות הראשי, מתחם החאן – מקום לסדנאות ביודנסה ועוד, המתחם החיבתי המיועד לסדנאות ביודנסה ומסיבות, מתחם הטבע- מקום לסדנאות בתוך היער הקסום תוך חיבור לטבע הסובב אותו, מתחם הצא'י – פתוח לכל אורך הפסטיבל. משמש מקום לצ'יל-אאוט וללגימת שתייה קרה/חמה, מתחם מגע אוהב – מתחם העיסויים המציע מגוון רחב של טיפולים ומטפלים לרווחת אורחי הפסטיבל.

הפסטיבל מותאם למשפחות ויכלול גם מתחם ייחודי המותאם גם לילדים ומשפחות וכולל מגוון עשיר של אטרקציות ואפשרויות בילוי לילדים כגון: סיור חוויתי ובו מפגש עם האיילים, משחקיה מקורה הכוללת גם ג'ימבורי פעוטות וטרמפולינות, מתקן אתגרי רב קומתי המשלב בתוכו מגוון רחב של אלמנטים שונים, מסלול למכוניות פדלים, מגלשת אבובים, ארגז חול, פינת ליטוף ומסלול אתגרי הכולל גם אומגה. המתקנים כלולים במחיר הכרטיס ונמצאים בשטח הפסטיבל עצמו.  באי הפסטיבל יוכלו להנות ממגוון אפשרויות לינה:
*** קמפינג -על בסיס אוהלים, כלול במחיר הפסטיבל (לא כולל מזרנים).ישנה אפשרות להשכרת מזרן במקום במחיר סמלי של20 ש"ח.
*** חושות -החושות ממוזגות ומותאמות ללינה של עד חמישה אורחים. החושה כוללת מזרן (הלינה על רצפת עץ), מקרר קטן ונקודות חשמל. ניתן לשכור מיטה בהזמנה מראש.

*** צימרים -בישוב אודם. הצימרים בתאום ותשלום ישיר לבעלי הצימר.
יער האיילים במושב אודם בצפון הגולן. 19-21 בספטמבר. פרטים נוספים בקישור….

נתניה עם פסטיבל אינזואגדה – פסטיבל אמנות בבתים וברחובות 

אינזואגדה הוא פסטיבל פורץ דרך וייחודי הקורה בעיר נתניה. כ-250 אמנים מכל התחומים ימלאו ביצירה מקורית כ50 בתים ועשרות רחובות ברחבי שכונות העיר. הקהל שמגיע לפסטיבל מקבל מפה ובה "סימני דרך" להיצע רחב של הופעות, תערוכות, סדנאות ושלל אירועים. חלק נרחב מהמופעים נוצרו במיוחד עבור אינוזאגדה בעשר אצבעות, החל מעיצוב המרחב במוקדי הפסטיבל וכלה במופעים וסדנאות בבתי התושבים. זהו אירוע הרוצה לקרב את האמנות לקהל, ומבקש להביא אותה להיות שפה המאפשרת מגע אנושי ובניית קהילה חזקה ותוססת. את הפסטיבל מפיקה קהילת אמנים רב תחומית ורב גילאית. המגוון האנושי של יוצרי הפסטיבל צובע אותו בעושר אמנותי שיוצר מקום לכולם.זו קהילה אשר רואה באמנות מפתח לשיפור איכות החיים בעירם.  "אני עושה את כל זה כי אני רוצה לראות את הנכדים שלי ושלך בעיר הזאת, שתהיה להם סיבה מספיק טובה להישאר" (מזל קוטי, 65, אמנית יוצרת וחברה בקהילת האמנים).

אמנים וקהל תמיד רוצים לדבר בגובה העיניים. פסטיבל אינזואגדה מייצר מפגש קרוב בין האמן לקהל בבתים ובחצרות של תושבי שכונות העיר. בפסטיבל כל המשתתפים הם חלק מבמה אחת – האחד מעניק את ביתו, השנייה מעניקה יצירה והשלישי מעניק את תשומת ליבו.

חיים אוליאל מספר על הפסטיבל: "החבר'ה מאינזואגדה סיפרו מה הם עושים ואיך הם פועלים בשכונות בנתניה, זה הזכיר לי את הפעילות שלנו… החלטתי להצטרף… סיפרתי על שדרות ועל המוזיקאים הגדולים שיצאו משדרות, וגם על האנשים שלא האמינו שבמקום שכוח אל שכזה מישהו מסוגל להצליח. הוכחנו בגדול שעם עבודה, פרגון והרבה כשרון הפכנו את עירנו למותג של הצלחה מוזיקלית".

"הפסטיבל נתן לי מקום ליזום, לעבוד כתף אל כתף עם אנשים שתמיד היו באזור ולא ידעתי עליהם. החיבור הזה איפשר לנו ליצור בעיר דברים שלא יכולתי לדמיין קודם לכן". דניאל עזרא, 29, תושבת נתניה – אמנית יוצרת, ממפיקות הפסטיבל.

הפסטיבל הוא יוזמה של אזרחים פעילים המתקיימת בתמיכת תנועת תרבות, מתנ"ס נאות הרצל ועיריית נתניה. 2-4.10.2019 | נתניה | כניסה חופשית

צפת עם פסטיבל סליחות בסמטאות

מנהרות חשופות עם אווירה מיסתית בצפת (צילום שרה ויורי אוסצקי)

רגע לאחר פסטיבל הלאדינו ופסטיבל הכליזמרים- פעילות התרבות והפנאי בצפת העיר שאין עוד כמוה בעולם נמשכת!. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה משיק פסטיבל חדש נוסף בעיר הצפונית- 'פסטיבל סליחות בסמטאות'. על פי התוכנית יתקיימו עשרות סיורים מודרכים מסוגים שונים וייחודיים, מופעים מוסיקאליים, אירועים בעסקים השונות, הרצאות ומספרי סיפורי צפת, ברחבי העיר העתיקה בצפת לאורך תקופת הסליחות.

עיריית צפת, המועצה הדתית ומרכז צעירים צפת משיקים תכנית ראשונה מסוגה בצפת, 'פסטיבל סליחות'. על פי התוכנית במהלך כל יום חמישי בתקופת הסליחות (מראש חודש אלול ועד יום הכיפורים) וכן בליל אמירת הסליחות האחרון לפני יום כיפור, תתקיים פעילות לילית נרחבת בעיר העתיקה בצפת. כל ערב שכזה ייפתח בשעה 21:30 במופע מוסיקאלי אוטנטי בהתאם לרוח הסליחות (בתאריכים- 5.9, 12.9 ו-19.9 בגן הקסום ובתאריכים 26.9, 3.10, 7.10- במעיין הרדום), מיד לאחר מכן יצאו מגוון של סיורים מודרכים ברחבי העיר העתיקה בסוגים שונים- לבחירת המשתתפים, בסמטאות ינגנו נגני רחוב ברוח הכליזמרים והסליחות, דוכני מזון יעשירו את האווירה הקולינארית, היקבים הייחודיים יהיו פתוחים לציבור והלילה יסתיים בתפילת סליחות החל מהשעה 00:15 בבתי הכנסת העתיקים של צפת- אבוהב, אבריץ והאר"י האשכנזי עם מיטב הפייטנים.

בין הסיורים המוצעים בסמטאות הקסומות של צפת: 'לבנות ולהבנות' תקיים סיורים המחברים בין המאה ה-16 להווה הצפתי במנהרות העתיקות של צפת במעמקי האדמה, מרכז אסנט יקיים סיורים בציר חייהם של גדולי עולם הקבלה עם הסברים על משמעות הסליחה והסליחות, 'בשביל הלב'  יקיימו סיורים המחברים בין הרגש לרוח צפת בנגינה וסיפורים, ברוח צפת יקיימו סיורים מנגנים ייחודיים באמצעות אוזניות מיוחדות במטרה שלא להפריע לשכנים, בית עבו יקיימו סיור מודרך שיסתיים במפגע מספרי סיפורים מוסיקאלי, מרכז הקבלה של צפת יקיים סיורי רוחניות באתרי הקבלה, חיזיון אור קולי וקבלת פנים צפתית בבית בט"ו ועוד.

הפעילות תתקיים בימי חמישי- 5.9, 12.9, 19.9, 26.9 ו-3.10. בנוסף, יממה לפני יום הכיפורים, יום שני 7.10 יתקיים אירוע מרכזי גדול עם אמירת סליחות במעיין הרדום בעיר במעמד רבנים, פייטנים ואישי ציבור.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "צפת מתחדשת לאחר שעם ישראל הגיע לכאן לחגוג איתנו באירועי הקיץ ובפסטיבלים השונים אנחנו מתכבדים להזמין את תושבי צפת ועם ישראל להנות גם מהרוח הייחודית של צפת בפסטיבל ראשון מסוגו של סיורי סליחות בסמטאות הקסומות של העיר שאין עוד כמוה בעולם. אני מודה לשותפים שלנו במיזם שאפשר לנו לקיים את כל הפעילות הזו ללא עלות. בואו לגלות את הקסם של צפת!".

לפרטים והרשמה באתר…ובעמוד הפייסבוק עיריית צפת

להקת הג'אז פיוז'ן האמריקאית SPYRO GYRA מגיעה להאנגר 11

בשורה לחובבי הג'אז והפיוז'ן: להקת ספיירו ג'יירה Spyro Gyra האמריקאית מגיעה להופעה מיוחדת בהאנגר 11 בנמל תל אביב ולראשונה תבקר בישראל במסגרת סיבוב הופעות עולמי שלה. הפעם מדובר בהופעה שלא במסגרת פסטיבל ג'אז, שתשלב קטעים מהאלבום החדש Vinyl Tap, לצד כל הלהיטים שלהם.  קטעי נגינה של 'ספיירו ג'ירה' הפכו מוכרים בישראל כאשר נבחרו כפתיח של תכניות רדיו מובילות כמו 'צבע הכסף' ברשת ב', 'זה מגיע לכם' עם גילי תמיר בכאן רשת ב' ועוד. לספיירו ג'יירה קיים ביצוע בסגנון לטיני מיוחד שלכתיבתו שותף  הזמר דיוויד ברוזה Chileno Boys באלבום Aforeign Affair.

בהופעה שתתקיים, בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ייקחו חלק, שני המייסדים המיתולוגיים: ג'יי בקנסטיין ותום שומן לצד חוליו פרננדז הקובני שמלווה את הלהקה 35 שנה, הבאסיסט סקוט אמבוש שהצטרף ב-1993 וליונל קורדיו המתופף שהחל לנגן עם הלהקה בשנת 2013.

ספיירו ג'יירה נוסדה ב 1974 בעיר באפאלו במדינת ניו יורק והיא נחשבת לתופעה יוצאת דופן בזכות השילוב הייחודי בין ג'אז לפיוז'ן והשפעות חובקות עולם, כמו רית'ם & בלוז, פאנק, לטיני ופופ. מי שייסד ומוביל את הלהקה הוא הסקספוניסט ג'יי בקנסטיין מברוקלין, שבהמשך הצטרף אליו גם תום שומן על הקלידים. הלהקה החלה למלא את המועדון המקומי עד שבעלי המקום התעקשו שיחליפו את שמם. ג'יי הגיב באירוניה והציע את השם Spirogyra – זן של אצות ירוקות, הבעלים איית לא נכון את השם ותלה במקום שלט מכובד עם ה-שם Spyro Gyra  שמלווה את החבורה עד היום.

ספיירו ג'יירה היו חלוצים בשנת 1977 כשהפיקו בעצמם את התקליט הראשון שלהם שנקרא גם הוא ספיירו ג'יירה עם הלהיט Shaker Song. התקליט  Morning Dance שזכה בזהב ובפלטינה היה בין הראשונים לשלב ג'אז עם פופ עד כדי כך שבהתחלה הוקיעו אותם חסידי הג'אז וטענו כי אין לשייכם אל הז'אנר.

כיום, עם קילומטראג' של 5,000 הופעות מסביב לעולם, למעלה מ- 32 אלבומים ומכירות של מעל 10,000,000 עותקים (כולל פלטינה ושני זהב) הם כבר שגרירי הג'אז המודרני בעולם וממשיכים להפתיע, כשבימים אלו הם משיקים את Vinyl Tap שכבר מעורר ציפייה רבה בקרב המעריצים והמבקרים.

האנגר 11 תל אביב, 12.11.2019 (שלישי), בשעה 21:45. לרכישת כרטיסים…

הפילהרמונית של ברלין עם שלושה קונצרטים בת"א וי-ם במאי 2020

אחד האירועים המוזיקליים החשובים והבולטים הצפויים בעונה הקרובה הוא הביקור של התזמורת הפילהרמונית של ברלין בישראל, בניצוחו של מנהלה המוזיקלי החדש  – מאסטרו קיריל פטרנקו. התזמורת תבצע שלושה קונצרטים, שניים בתל אביב ואחד בירושלים, בתחילת במאי 2020.

היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, תל אביב. יום שישי 1.5.2020 ב-12:00

היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, תל אביב. מוצ"ש, 2.5.2020 ב-21:00

ירושלים מרכז הקונגרסים הבינלאומי, בנייני האומה. יום ראשון 3.5.2020 ב-20:00

קיריל פרטנקו מגיע לישראל עם התזמורת בעצומה של העונה הראשונה בה מונה למנהלה המוזיקלי. התזמורת הפילהרמונית של ברלין הוקמה בשנת 1862 על ידי המנצח והמלחין בנימין בילזה ונקראה התזמורת של בנימין בילזה. 20 שנה אחר כך הוענק לה שמה הנוכחי הפילהרמונית של ברלין. האנס פון בילוב מחשוב המנצחים מונה כמנהלה והצעיד אותה כאחת התזמורות הטובות באירופה. במהלך השנים ניצחו על התזמורת הבולטים שבעולם הניצוח, הנס ריכטר, ריכרד שטראוס, גוסטב מהלר, יוהנס ברהמס, ועוד.  בין מנהלים המוזיקליים של התזמורת המנצחים ארתור ניקיש, ווילאם פורטוונגלר, לאו בורכרד, סרג'יו צ'ליבידאקה ואחרים. בשנת 1954 קיבל את התפקיד המנצח הרברט פון קאריאן שניהל את התזמורת עד לשנת 1989. 35 שנה בהן הפך את התזמורת לאחת התזמורת החשובות בעולם. מחליפו היה המנצח קלאודיו אבאדו שהרחיב את המנעד המוזיקלי של התזמורת עם יצירות מודרניות יותר מן המאה העשרים. אותו החליף סר סימון ראטל שכיהן בתפקיד שנים רבות, ועתה החל את תפקידו המנצח קיריל פטרנקו. אולם הקונצרטים של התזמורת נהרס בזמן המלחמה. בשנת 1963 נבנה משכנה החדש במערב העיר. התזמורת הקליטה מספר רב של אלבומים. לתזמורת קשר ישראלי הדוק. מספר רב של מוסיקאים ישראליים ניגנו בשורותיה. הכנר גיא ברואנשטיין היה עד לפני מספר שנים הכנר הראשי של התזמורת. היום מנגנים בתזמורת שני ישראליים, הויולן הראשי עמיחי גרוס ונגן הבסון מור בירון. ביולי 2019 הוענק תואר מנצח כבוד למנצח דניאל בארנבוים לציון הקשר המוזיקלי ההדוק עם התזמורת. רבים מנגני התזמורת הופיעו בישראל בפסטיבלים שונים ובהרכבים שונים כסולנים.

הקונצרט של האחד במאי

התזמורת הפילהרמונית של ברלין מקיימת מסורת רבת שנים, קונצרט מיוחד המתקיים באחד במאי, ומשודר חי לכל אירופה וכל ערי גרמניה בטלוויזיה וברדיו. הקונצרט המיוחד הזה מתקיים בדרך כלל באתרים מיוחדים, מחוץ לברלין ובארצות שונות. הפעם יתקיים הקונצרט השנתי של האחד במאי בישראל, בתל אביב. הקונצרט יועבר בשידור חי מתל אביב לכמה ארצות באירופה, בטלוויזיה וברדיו. ובמהלך הקונצרט מקיימת התזמור מחווה מיוחדת לנגן הויולה הראשי , הישראלי עמיתי גרוס שיתכבד בביצוע כסולן ליצירתו של בלוך, "קול נדריי,"

פטרנקו ניצח לראשונה על התזמורת הפילהרמונית של ברלין בשנת 2006. פטרנקו בן ה-47 נולד באומסק, רוסיה למשפחה מוזיקלית יהודית. הוא הופיע לראשונה כפסנתרן בגיל 11. כשהיה היה בן 18 היגרה המשפחה לאוסטריה. שם המשיך את לימודיו וסיים בהצטיינות. הופעת הבכורה שלו כמנצח היתה בשנת 1995, עת ניצח על האופרה של בריטן "בואו נעשה מוזיקה". מאז הופיע וניצח על התזמורת הבולטות באוסטריה ובגרמניה. בין השנים 2002-2007 היה המנהל המוזיקלי של הקומישה אופר בברלין. ב- 2010 מונה למנהל המוזיקלי של בית האופרה הבווארי. כשהכריזה התזמורת הפילהרמונית של ברלין  בשנת 2015 שפטרנקו יהיה מנהלה המוזיקלי הבא, היתה זו הפעם הראשונה בה נבחר לתפקיד ניהול מוזיקלי שאינו קשור לאופרה. במשך השנים ניצח פטרנקו בבתי האופרה הגדולים ברחבי העולם ועל התזמורות החשובות ובהן גם התזמורת הפילהרמונית הישראלית.

להזמנות לירושלים כנסו לאתר בימות… הפקה בישראל בימות גלובל.

קולנוע רדיו וטלויזיה

עיניים שלי ברשימה המקוצרת של המתמודדים בפרסי האקדמיה האירופית 2019

הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים, 'עיניים שלי', שגרף את פרס הסרט הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר ופרס חביב הקהל, נבחר מתוך מאות סרטים לרשימה המקוצרת בדרך למועמדות על הסרט הטוב ביותר בפרסי האקדמיה האירופית לשנת 2019. מועמדות זו מצטרפת לשורה של מועמדויות לפרסי אופיר עבור הסרט, הבמאי, הליהוק והשחקן הטובים ביותר. לאחר ההצלחה של בכורתו העולמית בפסטיבל ברלין וגריפת שבחים מצד מבקרים בכל רחבי העולם, מתמודד הסרט לצד 45 סרטים נוספים על מקום ברשימת המועמדים הסופיים לפרסי האקדמיה האירופית.

הסרט מגולל את סיפורו של קצין משטרה (ערן נעים) מוערך החולם להביא לעולם ילד עם אשתו הטרייה. כששני נערים מתלוננים שפגע בהם מינית, הוא מושעה מעבודתו ומוצא עצמו נתון לחקירה. הבושה וחוסר האונים חושפים צדדים בלתי צפויים באישיותו.

ירון שני, במאי הסרט, חוזר ב'עיניים שלי' לשיטת העבודה הייחודית בזכותה היה מועמד עם סרטו 'עג'מי' לסרט הזר הטוב ביותר בפרסי האוסקר לשנת 2010. שני משתמש ביצירתו בשחקנים לא מקצועיים שעוברים תהליך ארוך של היטמעות בדמות שבסופו מצולמת העלילה באופן כרונולוגי ללא תסריט. זהו הסרט השני בטרילוגיה יוצאת הדופן של שני, טרילוגיה על אהבה, אותה כתב ביים וערך.

בשבועות הקרובים יצביעו יותר מ-3,600 חברי האקדמיה האירופית ויבחרו מתוך רשימה של 46 סרטים את אלו שיהיו מועמדים לפרסי האקדמיה לשנת 2019. ב9 בנובמבר יוכרזו חמשת הסרטים שיהיו מועמדים הסופיים בכל קטגוריה וב7 בדצמבר יוכרזו הזוכים הסופיים בטקס שייערך בברלין.

מפיקי הסרט סער יוגב ונעמי לבארי מגיבים לבשורה: "קיבלנו את הודעת האקדמיה האירופית בהתרגשות. מדובר בהוכחה נוספת ש"עיניים שלי" הוא סרט רלוונטי ורב עצמה החוצה את גבולות השפה והגאוגרפיה וזאת תוך כדי שמירה על אותנטיות וריאליזם חשופים".

שחקנים ראשיים: ערן נעים, סתיו אלמגור, סתיו פטאי. במאי ותסריטאי: ירון שני. מפיקים: סער יוגב, נעמי לבארי. מפיק שותף: מיכאל רויטר. מפיקה בפועל: אלונה רפואה. צלמים: שי סקיף, ניצן לוטם. עיצוב פסקול: אביב אלדמע. עורך: ירון שני. מלהקת: מאיה קסל. חברת הפקה: בלאק שיפ הפקות סרטים בע"מ.

מי שעומד מאחורי… READY OR NOT

'מי שעומד מאחורי…' מספר את סיפורה של כלה צעירה הלוקחת חלק במסורת עתיקת יומין של משפחתו העשירה והאקסצנטרית של בעלה הטרי. אך המסורת הופכת במהרה למשחק קטלני בו כולם נלחמים על הישרדותם.

בימוי: מאט בטינלי-אולפין, טיילר גילט. שחקנים: סמרה וויבינג – גרייס, אנדי מקדואל –  בקי, אדם ברודי –  דניאל, מארק אובריאן – אלכס. ארה"ב, 2019. אורך הסרט: 95 דקות. הפצה פורום פילם. בבתי הקולנוע.

כאן 11 עם טיול שורשים

טיול שורשים היא סדרה דוקומנטרית בת ארבעה פרקים. בכל פרק יוצאת דמות מוכרת למסע שורשים בארץ מוצאה או מוצא משפחתה. מלווים אותה בני משפחתה לדורותיהם.

זהו מסע משפחתי שגיבור הפרק נחשף בו לסיפורי העבר, ההיסטוריה והסודות של משפחתו והדבר נוגע בעצבים החשופים של הסיפור המשפחתי וביחסים שבין הדורות. דרך המסע של גיבורי הסדרה מסופר סיפור קולקטיבי על הגירה, ציונות, שואה, קליטה והקמת בית במדינת ישראל. בסדרה משתתפים:

*** אברהם טל – שנסע עם אביו, אימו ואחותו למרסיי (צרפת). המסע המשותף מעלה שאלות של ציונות, אהבה וזוגיות ושאלות של פרידות ומשפחתיות. אברהם יחזור לרגע לחיים שהותירו הוריו מאחור ולקשיים שחוו כשעלו לישראל.

*** טהוניה רובל – שנסעה עם אימה ואחותה לאתיופיה, המדינה שבה נולדה ושממנה עלתה לישראל כשהייתה בת שנתיים. למסע הזה היא יוצאת עם מעט מאוד זיכרונות, אך כשבליבה שאלות רבות של זהות, תעלומה משפחתית וזיכרונות מחבלי הקליטה בישראל.

*** הדר לוי – שנסעה עם אביה ואחיה למרוקו עם מעט מאד מידע והרבה סיפורים ואגדות שאיש לא יודע אם הם אמת או בדיה. במשך הטיול הם יגלו שכל פיסת זיכרון היא בעצם שריד אמיתי מהחיים של המשפחה במולדתם.

*** מוקי – שנסע עם אביו ובנו הבכור לריגה שבלטביה להכיר את שורשיו של האב. המסע בריגה חושף את ילדותו הקשה של אביו בצל מלחמת העולם השנייה, תחת שלטון קומוניסטי נוקשה, עובר דרך סיפור העלייה לישראל ומגיע עד שובו של האב לריגה בשנות ה-90 כאיש המודיעין הישראלי. בשביל מוקי זו הזדמנות חד-פעמית להכיר את אביו ואת סיפור חייו, כפי שלא הכירו מעולם.

יוצרים: עמי גלאם, ארז דן, הלית לוי | בימאית ועורכת תוכן: הלית לוי | חברת הפקה: ארז דן הפקות | מפיקות: תמי חזקיה, לירון חורש בן-זאב | עורכים: דנה שלו, רועי פינצ'י

"טיול שורשים" –מיום שלישי, 27 באוגוסט 2019, בשעה 21:35 בכאן 11 ובדיגיטל

איפה את, ברנדט Where'd You Go Bernadette
הסרט "איפה את, ברנדט" מבוסס על רב המכר המצליח מאת מריה סמפל. זוהי קומדיה דרמטית מעוררת השראה על ברנדט פוקס (השחקנית זוכת פרס האוסקר קייט בלאנשט), אם אוהבת אשר נאלצת לחדש את תשוקתה ליצירה לאחר שנים בהן משפחתה קדמה לכל. הבנתה החדשה לוקחת אותה להרפתקה אשר מציתה מחדש את תשוקתה לחיים ואף מובילה אותה לגילוי עצמי מחודש. הספר, שיצא לאור ב-2012, יצא בעברית בהוצאת פן, ידיעות אחרונות בתרגום יוני רז פורטוגלי.

ארה"ב, 2019. בימוי: ריצ'רד לינקלייטר. שחקנים: קייט בלנשט – ברנדט פוקס, קריסטן ויג – אודרי, ג'ודי גריר – ד"ר קורץ, בילי קרודופ – אלג'י ברנץ'. אורך הסרט: 104 דקות. הפצה פורום פילם. בבתי הקולנוע החל מה-29.08.2019.

לב משוגע THIS CRAZY HEART (Dieses bescheuerte Herz)

לני הוא צעיר פוחז בן 30. לבלות, להשתעשע, להשתכר זו המטרה שלו בחיים. אחר שלילה אחד הוא מטביע מתוך שכרות את מכונית הספורט שלו בבריכת ביתו של אביו הקרדיולוג, האב קץ בתעלולים של בנו. הוא מאלץ את לני לטפל בפציינט שלו דויד, נער בן 15, הסובל מבעיית לב מלידה. איש אינו יודע אם דויד יזכה להגיע לשנתו ה-18. עולמו הוא מרפאות, טיפולים ומאבק יום יומי, ניגוד מוחלט לעולם המועדונים, הבחורות והמסיבות של לני. לכאורה המפגש בין שני העולמות הללו הוא בלתי אפשרי, אבל לני מאפשר לדויד לחוות דברים שהוא לא חווה מעולם, הרפתקאות שלא התנסה בהן. ולצד זה, מגלה את היכולת שבו לטפל, לדאוג ולהיות אחראי.

סרט מצחיק, מרגש ובעיקר נוגע ללב, המבוסס על סיפור אמיתי. ועל הספר שסיפר את סיפורו של דניאל מאייר, כפי שנכתב על ידי לארס אמנד. ספר היה ברשימת רבי המכר של המגזין דר שפיגל.

בימוי: מארק רותמונד Marc Rothemund עפ"י ספרו של לארס אמנד Lars Amend. שחקנים: לני: אליאס מבראק Elyas M'Barek, דויד: פיליפ נואה שוורץPhilip Noah Schwarz, ד"ר ריינהארט: אווה פרוייס Uwe Preuss, ד"ר מאן: ליסה ביטר Lisa Bitter

106 דקות, גרמנית תרגום לעברית. הפצה חמישה כוכבים. בבתי הקולנוע 5 בספטמבר 2019.

HOT עם מטומטמת – עונה 3 

הדרמה היומית המצליחה חוזרת לעונה השלישית ובה שירי (בת חן סבג) ואסף (מוקי), מאוהבים וחופשיים יותר מתמיד, נמלטים מהחוק כשלרשותם מיליון יורו שגנבו. אלא שמהר מאוד המציאות מתרסקת להם לתוך הפרצוף כשהם מסתבכים עד מעל הראש עם בת שבע (בת אל בורנשטיין), ברונית סמים נמוכת קומה, אובססיבית, שובת לב, עדינה ומרושעת ובעיקר בלתי צפויה שבנתה לה גן עדן מאובטח היטב במקסיקו. בת שבע מאלצת את שירי לצאת למשימה בלתי אפשרית – לשוב לישראל ולטלטל מחדש את חבריה שלרגע כבר דמיינו שנפתרו מהצרה שנקראת שירי. בינתיים, בארץ, עולה על עקבותיה עדה שוחט (אורנה בנאי) חוקרת מח"ש קשוחה ובלתי מתפשרת המתחקה אחר יחידת הסמויים האומללה והמתפוררת של מוריס (יעקב דניאל זדה) ומוצאת את עצמה עמוק בתוך חקירה סבוכה ומורכבת. החקירה הזאת תעמיד באור חדש את כל אירועי העונות הקודמות. הכל מתדרדר במהירות וזה איום ומביך ומצחיק ובעיקר אי אפשר להוריד מזה את העיניים.

את "מטומטמת" יצרו בת חן סבג ושי קפון. אל הקאסט העשיר מצטרף לואיי נופי ויחזרו לשחק בה שני קליין, משה אשכנזי, רות אסרסאי, אבי דנגור ועוד.

העונות הקודמות של "מטומטמת" היו הצלחה חסרת תקדים: ביקורות סוחפות ובאז מטורף, וכמו כן הסדרה זכתה שנתיים ברציפות בתואר הדרמה היומית הטובה ביותר בתחרות האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה. בת חן סבג זכתה פעמיים ברצף בתואר השחקנית הטובה ביותר ובתואר תסריטאי השנה. יוצרים: בת חן סבג ושי קפון. במאי: שי קפון. הפקה: דורי מדיה דרסט. החל מה-22.9, ימי ראשון-שלישי ב-22:15 ב-HOT3, ובבכורה מה-18.9 ב-HOT VOD וב-NEXT TV

HOT עם הצמד The Deuce עונה חדשה 

"הצמד" ("The Deuce"), סדרת הדרמה של רשת HBO ויוצרי "הסמויה" ו"טרמה", זוכה ה"אמי" דיוויד סיימון, הסופר ג'ורג' פלקנוס והמפיקה נינה קיי. נובל, חוזרת לעונה שלישית ואחרונה שתעלה בצמוד לארה"ב ב-HOT.

"הצמד", שזכתה לשבחי המבקרים ואף דורגה במקום הראשון ברשימת הסדרות הטובות של 2018 ב"וואלה", מתארת את התפתחותה של תעשיית הפורנו בניו יורק, שהחלה בלגליזציה ההדרגתית של פורנוגרפיה לצד מאמצים פוליטיים "לנקות" את אזור טיימס סקוור במנהטן.

"הצמד" צולמה בניו יורק ומציגה שחזור תקופתי מרהיב של מנהטן בשנות השבעים והשמונים, כולל תלבושות אותנטיות ופסקול שלוכד את רוח התקופה. את הקאסט מובילים המועמדים לאוסקר וזוכי "גלובוס הזהב" ג'יימס פרנקו ("127 שעות", המגלם כאן תפקיד כפול של תאומים) ומגי ג'ילנהול ("אישה מכובדת") שהיתה מועמדת ל"גלובוס הזהב" על תפקידה בסדרה.

עונת הסיום מתארת את ימיו האחרונים של טיימס סקוור – המכונה ה"דוס" – כמרכז תעשיית המין האמריקנית. העונה מתחילה בערב 1985, כשהילולות שנות השבעים נמצאות הרחק מאחור. השינוי נמצא מעבר לפינה – בזמן שטכנולוגיית הוידאו משתלטת על תעשיית הפורנו, נראה שהפיתוי לעבור לקליפורניה החמימה, השתלטות העירייה על עסקים המציעים סקס בתשלום והתפשטות מגיפת האיידס מסמנים את סופו של עידן.

העונה נפגוש את הדמויות המוכרות בצומת דרכים בחייהן: וינסנט המותש מחפש דרך לצאת מהעסק, בעוד שאחיו התאום פרנקי, שעל פניו שינה את חייו והפך לגבר נשוי עם ילדים, עדיין סובל מיצר הרס עצמי; קנדי ממשיכה לנסות לשמור על היושרה האמנותית שלה בתעשייה שמשתנה במהירות; אבי, שמנהלת את ה"היי האט" ופועלת למען אמני טיימס סקוור, מתחילה לחשוב על החיים שאחרי ה"דוס"; כוכבת הפורנו לורי נאבקת בהתמכרות לסמים ומסתגלת לשינויים שעוברת התעשייה בגלל התפתחות הטכנולוגיה; ועוד.

העונה חוזרים לככב גם מרגריטה לבייבה ("נקמה"), לורנס גיליארד ג'וניור ("הסמויה"), דומיניק פישבק ("דרוש גיבור"), אמילי מיד ("הנותרים"), כריס באוור ("דם אמיתי", "הסמויה"), כריס קוי ("באנשי"), מייקל ביספולי ("הסופרנוס"), מוסטפה שאקיר ("לוק קייג'"), דיוויד קרומהולץ ("מסיבת נקניקיות"), קים דירקטור ("האיש שבפנים"), ראלף מאצ'יו ("קראטה קיד") ומייקל גנדולפיני (בנו של כוכב "הסופרנוס" המנוח ג'יימס גנדולפיני, ומי שיגלם את דמותו של טוני סופרנו בקרוב בפריקוול לסדרה).

החל מה-10.9, ימי שלישי ב-23:00 ב-HOT HBO ובימי שני ב-HOT VOD וב-NEXT TV

HOT עם חדר 104 Room עונה 3

"חדר 104" ("Room 104") סדרת האנתולוגיה הקומית של HBO, שנוצרה על ידי האחים ג'יי ומארק דופלאס ("Togetherness", "אנימלס"), חוזרת לעונה שלישית שתשודר ב-HOT בצמוד לשידורה בארה"ב. כל פרק בסדרה עומד בפני עצמו, ומתרחש באותו מקום בדיוק – חדר 104 של מוטל אמריקאי שגרתי, אליו מגיעות בכל פעם דמויות אחרות עם סיפור שונה.

בעוד שהחדר עצמו, "חדר 104", נשאר זהה, כל השאר – העלילה, האווירה, הדמויות ואפילו התקופה – משתנה לחלוטין. על ידי שימוש בז'אנרים שונים כגון קומדיה, דרמה, מתח ואימה, האחים דופלאס מצליחים להוכיח שהמקום הכי בנאלי ומשעמם יכול להפוך למעניין, אם רק יודעים לעצור ולהביט. העונה השלישית כוללת עלילות שונות, בהן גבר המחפש תרופה למחלת העור הכרונית שלו; בעליו של בעל חיים אקזוטי, המנסה למכור את הסחורה יוצאת הדופן; אחים מנוכרים שמתאחדים כדי לבצע השקעה, ועוד.

בעונה השלישית מככבים לוק ווילסון ("משפחת טננבאום"), אסיף מנדבי ("הדיילי שואו"), פרד מלמד ("יהודי טוב"), המועמדת לאוסקר קטלינה סנדינו מורנו ("Maria Full of Grace"), כריסטין וודס ("המתים המהלכים"), רוברט לונגסטריט ("סליחה על ההפרעה"), דייל דיקי ("קר עד העצם"), אייאנה האלי ("חפצים חדים"), טוני פלאנה ("בטי"), מריאל סקוט ("You") ורבים אחרים.

החל מה-15.9, ימי ראשון ב-23:00 ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV

HOT עם ויניל Vinyl העונה במלואה

סדרת הדרמה התקופתית של HBO, שהופקה בהשקעה חסרת תקדים על ידי הרשת, מגיעה במלואה ל-HOT VOD ול-NEXT TV. מאחורי הסדרה עומדים שמות ענקיים כמו הבמאי זוכה האוסקר מרטין סקורסזה ("נהג מונית", "קזינו", "הזאב מוול סטריט" ועוד), סולן ה"רולינג סטונס" מיק ג'אגר, טרנס ווינטר ("הסמויה", "אימפריית הפשע") והתסריטאי ריץ' כהן. בניו יורק של שנות השבעים, מפיק תקליטים (בובי קנאבלי, "משמרת שלישית") מנסה לגלות אמנים חדשים,  להציל את חברת התקליטים הכושלת שלו ואת חייו האישיים.

בסדרה, שהיתה מועמדת לשני פרסי "אמי", מככבים גם אוליביה ויילד ("טרון: המורשת"), זוכה ה"אמי" ריי רומנו ("כולם אוהבים את ריימונד"), פול בן-ויקטור ("הסמויה"), פי ג'יי ביירן ("הזאב מוול סטריט"), מקס קסלה ("הסופרנוס"), בריגיטה יורט סורנסון ועוד.

מה-4.9, כל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV

HOT עם בטיפול In Treatment עונות 1-3

שלוש העונות של הדרמה זוכת "גלובוס הזהב" של HBO, העיבוד האמריקאי הראשון של הרשת המצליחה לדרמה המקורית של HOT של חגי לוי ("הרומן" וכעת גם "הנערים"), עולות במלואן ל-HOT VOD ו-NEXT TV. זוכה "גלובוס הזהב" גבריאל ביירן ("החשוד המיידי", "צומת מילר") נכנס לנעליו של אסי דיין ומגלם את הפסיכולוג ד"ר פול ווסטון, הנפגש בכל פרק עם מטופל אחר בקליניקה שלו. הטיפולים הקליניים, לצד חייו האישיים של פול, נחשפים בדרמה המינורית, בפורמט ייחודי שנמכר למדינות רבות בעולם ועובד בהצלחה לשפות שונות. לצדו של ביירן מככבים גם זוכת האוסקר דיאן ווסט ("שושנת קהיר הסגולה"), מליסה ג'ורג' ("האנטומיה של גריי"), בלייר אנדרווד ("סקס והעיר הגדולה"), ג'וש צ'ארלס ("האישה הטובה"), מיה וסיקובסקה ("אליס בארץ הפלאות") ואמבת' דייווידץ' ("רשימת שינדלר").

מה-11.9, כל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV ומה-18.9, ימי ראשון-חמישי בערב ב- HOT HBO

קילרמן KILLERMAN

מו דיאמונד גדל בסמטאות רובע היהלומים בניו יורק, ולמד מא' ועד ת' את המקצוע. כעת משתמש מו בקשריו כדי להלבין מיליוני דולרים. כאשר במסגרת העבודה של מו וחברו סקאנק הם נדרשים לשמור על מיליוני דולרים במזומן, השניים מחליטים לעשות עסקה צדדית שתניב להם כמה מיליונים משלהם. אלא שמסתבר שהעסקה שביצעו היא בעצם מלכודת שטמנו להם שוטרים מושחתים, אשר מתכננים לשדוד ולהרוג את מו וסקאנק בדרך. מו מחליט להפוך את היוצרות ושודד את השוטרים, מה שמצית מרדף של חיים או מוות ברחובות ניו יורק. מו מתעורר ללא זיכרון מהאירוע, בידו כמויות נכבדות של סמים ומיליוני דולרים גנובים. בעוד כל שוטר מושחת בעיר מנסה לצוד אותו, סקאנק מוביל את הדרך להימלטותם והם מזדרזים לארוז ולצאת מהעיר. במקביל קבוצת השוטרים יוצאים למסע הרג על מנת למצוא את השניים ולחסלם סופית.

ארה"ב 2019. בימוי: מאליק ביידר. תסריט: מאליק ביידר. שחקנים: ליאם המסוורת' – מו דיאמונד, אמורי כהן – סקאנק / בובי סנטוס, דיאן גררו – לולה.

אורך הסרט: 111 דקות. הפצה פורום פילם. בבתי הקולנוע החל מה-29.8.19.

HOT עם רומא Rome עונות 1-2

שתי העונות של הדרמה ההיסטורית האפית, שהופקה בקו-פרודוקציה של רשת HBO וה-BBC, עולות במלואן ל-HOT VOD ו-NEXT TV. מאחורי הסדרה עומדים היוצרים ג'ון מיליוס (המועמד לאוסקר על "אפוקליפסה עכשיו"), וויליאם ג'יי מקדונלד ("המלאך") וברונו הלר ("המנטליסט", "גות'האם"). הסדרה, שזכתה ב-7 פרסי "אמי" והיתה מועמדת ל"גלובוס הזהב", עוקבת אחר מאבקי השליטה האכזריים, האירועים ששינו את פני ההיסטוריה, התמוטטות הרפובליקה והולדתה של האימפריה הרומית בימי יוליוס קיסר. בסדרה מככבים קווין מק'קיד ("האנטומיה של גריי), ריי סטיבנסון ("המלך ארת'ור"), קירן היינדס ("הארי פוטר ואוצרות המוות"), המועמדת ל"גלובוס הזהב" על תפקידה פולי ווקר ("משחקים פטריוטיים"), זוכת ה"טוני" לינדסי דנקן ("תחת שמש טוסקנה") ואינדירה ורמה ("משחקי הכס").

מה-18.9, כל הפרקים ב-HOT VOD וב-NEXT TV

HOT עם האנטומיה של גרייGrey's Anatomy  עונה 14

"האנטומיה של גריי" ("Grey's Anatomy"), דרמת בית החולים המצליחה של ABC מבית היוצר של שונדה ריימס ("סקנדל", "המדריך לרוצח"), עוקבת אחרי רופאי בית החולים "סיאטל גרייס" על אהבותיהם, אכזבותיהם וחייהם המרגשים, כשברקע שלל מקרים רפואיים מרתקים. העונה ה-14 נפתחת אחרי השריפה, כשד"ר ביילי (צ'אנדרה ווילסון, "פרנקי ואליס") משפצת את בית החולים. מרדית' (אלן פומפיאו) מוצאת עצמה מסובכת במשולש אהבה, בעוד שאמיליה (קתרינה סקורסון, "על סף תהום") צריכה להתמודד עם דילמה קשה הנוגעת לאחד ממטופליה. בנוסף, אואן (קווין מק'קיד, "רומא") נאבק לעזור לאחותו האובדת מייגן (אביגיל ספנסר, "טיימלס"). העונה תצטרף לקאסט גם ג'יינה לי אורטיז בתפקיד אנדי הררה, הדמות הראשית בסדרת הבת "תחנה 19".

החל מה-29.9, כל הפרקים ב-HOT VOD

מלתעות האימה CRAWL

כאשר הוריקן מאסיבי פוגע בעיר הולדתה של היילי (קאיה סקודלריו) בפלורידה, היא מתעלמת מהתרעות הפינוי של האזור עקב הסופה, על מנת לחפש את אביה שאבד (ברי פפר). היילי מוצאת את אביה במרתף הבית, פצוע אנושות. השניים במהרה מוצאים עצמם לכודים במרתף, בזמן שהשיטפון בחוץ מתחיל לחדור פנימה. בעוד חלון הזמנים שלהם להינצל מהסופה הולך ונסגר, היילי ואביה מגלים שהמים שחודרים במהירות לביתם הם הבעיה הכי קטנה שלהם.

ארה"ב 2019. בימוי: אלכסנדרה אג'ה. שחקנים: קאיה סקודלריו – היילי, ברי פפר – דייב. אורך הסרט: 87 דקות. הפצה פורום פילם. בבתי הקולנוע מ-27.8.19

HOT עם שיקגו MedChicago Med סדרה חדשה

"שיקגו Med" ("Chicago Med"), דרמת בית החולים המצליחה של רשת NBC, נוצרה על ידי המפיק זוכה ה"אמי" דיק וולף (יוצר המותג הטלוויזיוני "חוק וסדר") והתסריטאי-מפיק מאט אולמסטיד ("NYPD"). השניים עומדים גם מאחורי מותג סדרות "שיקגו" – הכולל בין היתר את "שיקגו PD" ו"שיקגו Fire", המשודרות אף הן ב-HOT Zone. הסדרה השלישית שנוצרה כחלק ממותג "שיקגו" הפכה אף היא להצלחה מסחררת וגרפה נתוני רייטינג גבוהים, שהובילו לחידושה לארבע עונות. כעת, לראשונה בישראל, הסדרה מגיעה לשידור יומי מההתחלה רק ב-HOT Zone. "שיקגו Med" עוקבת אחר הרופאים ואחיות העובדים בחדר מיון שבמרכז הרפואי גפני שבעיר שיקגו, ונאבקים להציל את חייהם של החולים והמאושפזים. כמיטב המסורת, פרקי קרוס-אובר בין הסדרות מביאים עמם שלל פרצופים מוכרים ודמויות מ"שיקגו Fire" ו"שיקגו PD" שמגיעים להתארח.

בסדרה מככבים ניק גלפאס ("חסרי בושה"), יה-יה דקוסטה ("הטופ מודל הבאה"), טורי דה-ויטו ("שקרניות קטנות"), קולין דונל ("הרומן"), בריאן טי ("מהיר ועצבני"), מרלין בארט ("הסמויה") והמועמד ל"גלובוס הזהב" אוליבר פלאט ("פארגו") ישוב לגלם את התפקיד שגילם בסדרות "שיקגו" האחרות.

החל מה-9.9, ראשון-חמישי בשעה 22:00, רק ב-HOT Zone וב-HOT VOD

HOT עם סאות'פארקSouth Park  עונה 23

"סאות'פארק" ("South Park"), סדרת האנימציה המצליחה של "קומדי סנטרל", מבית היוצר של טריי פארקר ומאט סטון, חוזרת לעונה 23 שתשודר ב-HOT קומדי סנטרל בהפרש של פחות מיממה אחרי השידור בארה"ב. "סאות'פארק" היא סאטירה נשכנית וקורעת במיוחד שמשתמשת בארבעת תלמידי בית הספר היסודי בעיירה הקטנה והמושלגת בקולורדו – סטן, קייל, קני וקרטמן – כשופר לביקורת חתרנית, אמירות פרובוקטיביות ושבירת מוסכמות. במהלך שני העשורים האחרונים גרפה "סאות'פארק" חמישה פרסי "אמי" ואת פרס ה"פיבודי" היוקרתי, התברגה ברשימת "סדרות הטלוויזיה הטובות ביותר בכל הזמנים" של גילדת התסריטאים והסתכסכה עם אינספור מפורסמים ואנשי ציבור – בראשם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

צמד יוצרי הסדרה חתום גם על סרט הקאלט "טים אמריקה" ועל המחזמר שובר הקופות וזוכה פרסי הטוני והגראמי, "The Book Of Mormon". הצלחתה של "סאות'פארק" הבטיחה להם חוזה עם "קומדי סנטרל" לעונה נוספת לפחות, עד שנת 2019. "סאות'פארק", שהושקה באוגוסט 1997, הפכה מאז לתופעה תרבותית שאי אפשר להתעלם ממנה. מעבר לאימפריית המרצ'נדייז, ספרים, סרטים, משחקי מחשב וסרט שהיה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית השיר הטוב ביותר, הצליחה סדרת האנימציה לייצר ביקורת חברתית נוקבת כמעט על כל נושא שכיכב בחדשות – מתרבות הריאליטי ועד לאוסמה בן-לאדן, מקים קרדשיאן ועד הכנסייה הסיינטולוגית. שיטת העבודה הייחודית של יוצריה, שעובדים כשבוע מרגע הכתיבה ועד לעריכה הסופית, אפשרה להם לשמור את האצבע על הדופק ולעסוק בנושאים החמים והרלוונטיים ביותר.

החל מה-26.9, ימי חמישי בשעה 22:45, רק ב-HOT קומדי סנטרל

HOT נעלמים עונה 3 – חינם

בעונה השלישית והחדשה של נעלמים, תעלומת המתח הגדולה של אשמורת מגיעה לשיאים חדשים עם גילויים דרמטיים ומפתיעים ותסתיים בסגירת כל המעגלים וקצוות החוטים שהתחילו עוד בעונה הראשונה.

החל מה-1.9, חינם ב-HOT VOD young

סינמטק תל- אביב עם חודש ספטמבר

מחווה לסטיבן קינג MADE IN MAINE | 1-10/9/2019

הסופר סטיבן קינג חוגג בספטמבר יום הולדת 72 ובסינמטק ת"א נחגוג עם מבחר הסרטים המוצלחים ביותר שעובדו מספריו. החודש יעלה למסכים גם "זה חלק 2" שיוקרן בטרום בכורה. קינג הוא סופר אמריקאי פורה, הכותב בעיקר ספרי מתח ואימה (אך לא רק), ספריו פופולריים מאוד ורבים מהם היו לרבי-מכר בינלאומיים. מעל ל-350 מיליון עותקים מהרומנים של קינג נמכרו ברחבי העולם, וספריו עובדו לסדרות טלוויזיה ולסרטי קולנוע מצליחים. בשנים האחרונות יש תחייה מחודשת בולטת ליצירתו של קינג שמתבטאת בעיבודים מחודשים לספריו: "זה", "בית קברות לחיות" ואפילו סדרת הטלוויזיה המקורית "קאסל רוק" שמתרחשת כולה ביקום שמאוכלס בדמויות מספריו השונים. למחווה החלטנו לקרוא בשםMADE IN MAINE. מיין היא המדינה בארה"ב שבה נולד בשנת 1947 ורבים מספריו מתרחשים שם. בסינמטק תל אביב יוקרנו תשעה סרטים שהם חלק קטן ממבחר העיבודים האינסופי שנעשו בטלוויזיה ובקולנוע כבר מעל ל-40 שנה. הסרטים שיוקרנו הם: "אני והחבר'ה" ו"מיזרי" שבוימו על ידי רוב ריינר, דרמות הכלא "חומות של תקווה" ו"גרין מייל" שבוימו על ידי פרנק דראבונט, "הניצוץ" של סטנלי קובריק, "קריסטין" של ג'ון קרפנטר, "קארי" של בריאן דה פלמה (העיבוד הקולנועי הראשון שנעשה אי פעם ליצירה של קינג) ושני חלקיו של "זה" על חבורת ה"לוזרים" שנלחמים בליצן פניווייז בשנות נעוריהם ובבגרותם.

אמנות על מסך | 5/9-11/10/2019

במהדורה הראשונה של עונת אמנות על המסך אנו שמחים לתת הזדמנות לצפות על המסך הגדול במגוון מופעים מסוגים שונים: תיאטרון, מחזמר, מחול, אופרה וסרטים תיעודיים הקשורים לאומנויות הבמה ולאמנות פלסטית. בין התאריכים 5 בספטמבר עד 11 באוקטובר נציע סדרה עכשווית של השמות הכי גדולים בעולם התרבות: מברודווי ועד National Theatre, דרך קומדי פרנסז ועולם המחול העשיר של אקראם קאן וגם קלאסיקה בלתי נשכחת עם השאנסונים של ז'ורז' בראסנס. את העונה יפתח הסרט "אדמונד" המספר את הסיפור מאחורי כתיבת המחזה הצרפתי הנודע ביותר "סיראנו דה ברז'ראק".

רטרוספקטיבה לסרטי יוצר הקולנוע והמפיק מרק רוזנבאום | 9-26/9/2019 (מצ"ב תמונות)

מפיקי קולנוע כנראה לעולם לא ייחשבו ככוח יצירתי שיש לעקוב אחריו כמו במאים או שחקנים, ובכל זאת מפיק הקולנוע מרק רוזנבאום, עם קריירה שנמשכת כבר למעלה מארבעה עשורים, הוא גורם משמעותי ויצירתי בקולנוע שלנו.

רשימת הכותרים שהפיק לא רק ארוכה ומפוארת – למעלה מחמישים סרטי עלילה לצד סרטים תיעודיים וסדרות טלוויזיה – אלא שמבט יותר מדוקדק בה יגלה אומץ וטביעת עין שבזכותן הצליח רוזנבאום לתת פעם אחר פעם הזדמנות ראשונה לקולות המקוריים והמעניינים בקולנוע הישראלי של העשורים האחרונים: ארי פולמן ואורי סיון, דובר קוסאשווילי, רפאל נדג'ארי, רונית ושלומי אלקבץ, קרן ידעיה, מושון סלמונה, הגר בן אשר, מני יעיש ועוד ועוד. הקריירה של רוזנבאום ידעה הצלחות ושוברי קופות לצד סרטי פסטיבלים, וגם כאשר הדרך דרשה משיכה עיקשת בעול, המשיך רוזנבאום לקדם את הגישה הקולנועית שלו, בנדיבות ובאותו חיוך סבלני ומשועשע. ארבעה עשורים של עשיה ייחודית הן הזדמנות נהדרת להתבונן על כמה מהישגיה מתוך ציפיה לעוד עשורים של עשיה מעולה.

במסגרת התוכנית יוקרנו הסרטים "מאמי" ו"אור" של קרן ידעיה, "חתונה מאוחרת" ו"התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי, "ולקחת לך אישה" של רונית ושלומי אלקבץ, "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" של אברהם הפנר, "שרוכים" של ינקול גולדווסר, "קרוב לבית" שלדליה הגר ווידי בילו, " המשגיחים" של מני יעיש, "קלרה הקדושה" של אורי סיוון וארי פולמן, "החברים של יאנה" של אריק קפלון וסרט שמרק ביים "הבולשת חוקרת".

סרטים מפסטיבל אפוס – 20-28/9/2019

כמדי שנה סינמטק תל אביב מקרין מבחר סרטים מפסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות המתקיים בחודש מרץ במוזיאון תל אביב. החודש נקרין את הסרטים הבאים: "מייפלת'ורפ", "מל ברוקס-באמצע החיים", "בסקיאט", "מכתב לתיאו","32 סרטים קצרים על גלן גולד", "מחפשת את ברגמן", "אורהאן פאמוק – איסטנבול, זיכרונות והעיר", "בעקבותיה של אידית".

HOT אולי ומון חינם סדרה חדשה

אולי ומון הם שני חתולים שמטיילים בעולם, יחד עם החילזון שלהם סטנלי. אולי הוא חתול רגוע ושקול, מעדיף שקט ואילו מון היא חתולה הרפתקנית שלפעמים מכניסה אותה ואת אולי לצרות. בכל פרק הם טסים יחד ליעד אחר ומלמדים את הצופים על חברות ועל תרבויות שונות.

החל מה-1.9, חינם ב-HOT VOD young

HOT עם סיפורי ירח חינם סדרה חדשה

ראו והקשיבו לסיפור על צעצועים שמתעוררים לחיים בשעות הלילה! בכל לילה הילדה משכיבה את הבובות לישון ומשאירה להם חפץ מיוחד אחר, ומבקשת מגברת ירח לספר לה סיפור.

החל מה-10.9, חינם ב-HOT VOD young

כאן 11 עם לוח חורף ספטמבר- דצמבר 2019

מתיר עגונות סדרת דרמה בת 12 פרקים בכיכובם של אביב אלוש, אביגיל קובארי, אלמה דישי, תיקי דיין, נתן דטנר, דוד לביא ועוד. הרב יוסף מוראד (אביב אלוש) הוא רב-בלש-פסיכולוג, שתפקידו לאתר בעלים סרבני גט ולשכנע אותם לחתום על גט ולשחרר הנשים העגונות מהכלא ההלכתי. מכיוון שהוא נחשב לעילוי תורני, שידכו אותו לחנה (אביגיל קובארי) ביתו האשכנזייה של אב בית הדין (נתן דטנר). חנה מסתירה  סוד שמאיים על הזוגיות שלהם. כשסימני האזהרה נערמים, הוא עוקב אחרי אחריה ומגלה שהיא חווה משבר אמוני וחיה בזהות כפולה.  על מנת לשמור על שלמות הבית ובשל אהבתו לחנה, הוא נאלץ להגמיש את חוקי ההלכה על פיהם הוא חי. הרב יוסף, שבעבודתו משחרר נשים משליטתם של בעלים סרבנים, מגלה שאת אשתו שלו קשה לו לקבל.

משתתפים: אביב אלוש – הרב יוסף מוראד, אביגיל קובארי – חנה מוראד, תיקי דיין – רחל, אושר מימון – ראובן, לירז חממי – טלי, עמיקם לוי – הדוד שמעון, נתן דטנר – הרב אהרון, רותי בורשטיין – יפה, דוד לביא – שמואל יצחק, אלמה דישי – ליאת, ליסה גרין – דליה, אודליה והב – חיה, סופי אוסטריצקי – מרינה, יעקב בודו – הרב זינגר, נדב גדליה – משה חיים. תסריט: יוסי מדמוני בימוי: דוד אופק ותמר קיי מפיקים: אולפני הרצליה

מידי יום ד', החל מה-30 באוקטובר  2019 בשעה 22:00, בכאן 11 ובדיגיטל (העונה תיפתח בשני פרקים ברצף, שישודרו ב21:05)

אבא משתדל סדרת דרמה בת 13 פרקים בהשראת סיפור חייו המשפחתי השחקן טל פרידמן שבתו המאומצת אובחנה כאוטיסטית עם פיגור. בכיכובם של טל פרידמן בתפקיד יוסי וייס וג'וי ריגר בתפקיד דנה בתו בעלת הצרכים המיוחדים. משתתפים נוספים: ליה קניג, רבקה מיכאלי, לירית בלבן, מיכל ברנשטיין, ירון ברוסינסקי, הנרי דוד, מיכאל גבעתי, ירון ברלד ועוד. פתאום באמצע החיים יוסי וייס (טל פרידמן) בן – ה50 מפוטר מעבודתו כמדריך טיולים בחו"ל. יוסי נאלץ להתרגל לחיים בחיק המשפחה לראשונה הוא אינו מתנהל כתייר שנוחת לרגע ונוסע. יוסי מתמודד עם אבהות לבנו הבכור יוחאי בן ה22 (אלון ליאור) משוחרר טרי מצה"ל ובטלן מדופלם ועם גלעד בן ה16(מיכאל גבעתי), נער עם נטיות עברייניות. אבל ההתמודדות המורכבת ביותר  של יוסי היא עם דנה בת ה- 18 (ג'וי ריגר), בתו בעלת הצרכים המיוחדים. אל הקלחת הזו מצטרפות: אשתו יעל (מיכל ברנשטיין), שמנצלת את שובו הביתה כדי להתחיל את הקריירה שלה כרופאה רחוק מהבית וחנה (רבקה מיכאלי), הסבתא המרוכזת בעצמה שאין לה עניין לעזור. משתתפים: טל פרידמן- יוסי, מיכל ברנשטיין- יעל, ג'וי ריגר- דנה, רבקה מיכאלי- חנה, אלון ליאור – יוחאי, מיכאל גבעתי- גלעד, דרור- הנרי דוד, ד'ר מיכל –לירית בלבן, קובי פרג', ירון ברובינסקי, ליאה קניג, ירון ברלד

תסריט: רן דברת , טל פרידמן בימוי: עודד דוידוף מפיקים: ארצה הפקות בע"מ

מידי יום א', החל מה-27 באוקטובר 2019 בשעה 22:00, בכאן 11 ובדיגיטל | משך כל פרק: 28 דק'

הדבר הגדול המיוחד דרמה קומית אפלה, בת 8 פרקים בכיכובן של עינת ויצמן ואורנה פיטוסי, שחוזרות לשתף פעולה על המסך 20 שנה אחרי "הפוך". משתתפים נוספים: טליה שמר מגן, ריימונד אמסלם, נעמי לבוב, ולדימיר פרידמן, עומר גולדמן, גור בנטוביץ ועוד

כשבגיל 39 מגלה יהודית (עינת ויצמן) שהיא סובלת ממחלה קשה, היא נכנסת למצב הכחשה ולא מספרת על כך לאיש למעט חברתה הטובה דניאלה (אורנה פיטוסי). לאחר שיהודית עוברת ניתוח שתוצאותיו עדיין לא ידועות, דניאלה מתחילה להבין שהשעון של שתיהן מתקתק ומחליטה שעליה לעשות משהו כדי להציל את חיי חברתה ולשנות את חייה שלה. בלי להתחשב בתוצאה, בלי לחשוב על הבושות והמבוכות. הדבר הגדול המיוחד היא דרמה קומית אפלה. שם הסדרה מתייחס לרצון לשינוי בחיים של דניאלה, כמו גם למחלה המאיימת על יהודית. משתתפים: דניאלה – אורנה פיטוסי, יהודית – עינת ויצמן, יהודית הקטנה – טליה שמר מגן – זוהר שטראוס, מלכה – ריימונד אמסלם, אריק- ולדימיר פרידמן, דוריה- נעמי לבוב,אורון יוסף – יעקב דניאל, רונן – רותם קינן, שירה – עומר גולדמן, ד"ר רובין- איתמר כהן, אלישבע – גליה ישי, אלכס- גור בנטוביץ , נדב – אדם שיאון, הלנה – אלונה צימברג. במאי, תסריטאי ויוצר : שמואל חיימוביץ', מפיק ועורך: יונתן ארוך, מפיק בפועל: דן גורפינקל הפקה: טליסמה הפקות בע"מ. החל מינואר 2020 בכאן 11 ובדיגיטל

טיול אחרי צבא |עונה 4 – גל תורן ופבלו רוזנברג נוסעים לטיול אחרי צבא מאוחר והפעם ביפן. גל ופבלו חוזרים לכבוש פינה נוספת בגלובוס עם מוצ'ילות וגיטרות ביפן. מסלול הטיול ייקח את פבלו וגל אל הצמתים עמוסי הניאון של טוקיו העתידנית, ולרובעי שינג'וקו ושיבויה השוקקים; אל המסורת העתיקה בסמטאות קיוטו; אל הטבע הפראי שלמרגלות הר פוג'י; אל ההיסטוריה האילמת של הירושימה המופגזת; לכפר המושלג קיאבוקי נו סאטו; אל תרבות הסמוראים באוסאקה ועוד . פבלו וגל יבקרו ביער שמושך אליו מתאבדים, יפגשו שולי פנינים שתקנים וישתתפו בטקסי תה.כל אלה יציגו בפניהם תרבות בה ה"פרט" כמעט לא קיים לעומת הקולקטיב. הדברים מתקיימים בשקט ובסדר מופתי עד שמשהו חייב להתפוצץ – מאיש שהתחתן עם דמות מצוירת ועד לתחרויות קארטינג בתחפושות ססגוניות ויפגשו ישראלים שבחרו לגור ביפן. מידי יום ב' החל מ- 16 בדצמבר 2019 בשעה 21:05, בכאן 11 ובדיגיטל

מלכויות של מטה  סדרה תיעודית בת 3 פרקים המביאה אל המסך מבט אינטימי של העולם החסידי דרך עיניהם של החסידים עצמם. מאות אלפים בישראל ורחבי העולם משתייכים לזרם החסידי. תנועה חברתית דתית שמאז לידתה לפני יותר מ-250 שנה שינתה את פניה של היהדות. עבור האדם החילוני המתבונן בחסידים מבחוץ הם נראים לו כישות אחת, זרה ושונה כל כך מהווייתו. הסדרה תנסה להביא את המסך מבט אינטימי על העולם החסידי, דרך עיניהם של החסידים עצמם: מההיסטוריה ועד חיי היום יום , מהחסיד הפשוט ועד לאדמו"ר, מרגעים גדולים של התרוממות לרגעים קטנים של קושי. לחדור מבעד לסטריאוטיפים והחשדנות ההדדית ולהציג את סיפורה של תנועת החסידות.

מידי יום ג', החל מה-29 באוקטובר 2019, בשעה 21:35 בכאן 11 ובדיגיטל

מעברים סדרה תיעודית בת 3 פרקים העוקבת אחר חיילים מיום גיוסם הראשון ליחידת "לוחמי המעברים" ועל התנהלותם במחסומים השונים ברחבי בארץ. במחסומים הנפיצים ביותר בעוטף ירושלים ,קלנדיה ומעבר רחל ניצבים דרך קבע חיילי יחידת  "לוחמי המעברים". הסדרה מלווה לראשונה את החיילים האחראים על מערכת היחסים היומיומית בין ישראל לרשות, בין חיילים לאוכלוסיה אזרחית. אנשים צעירים שרק אתמול סיימו תיכון והיום נדרשים להפעיל שיקול דעת בחיכוך בין צבא לאזרחים.

מידי יום ג' החל מה-17 בדצמבר 2019, בשעה 21:05 בכאן 11 ובדיגיטל

מאה אחוז סיפור ההצלחה של הכפר הדרוזי בית ג'אן, שניצב בשנים האחרונות בחוד החנית של מערכת החינוך עם 100% זכאות לבגרות. "מאה אחוז", סרטם של יעל קיפר ורונן זרצקי, מביא את סיפורו של ביה"ס התיכון היחיד בכפר הדרוזי בית ג'אן, שכנגד כל הסיכויים ונתוני הפתיחה הדמוגרפיים, ניצב בחוד החנית של מערכת החינוך, וכל תלמידיו זכאים לבגרות בישראל. כל בתי הספר שכיכבו ברשימות המצטיינים של משרד החינוך שנים, נותרו מאחור משתאים ולא מאמינים. האם ההצלחה אכן משנה ומשפרת את חיי הצעירים הדרוזים ומובילה אותם אל עתיד טוב יותר? ויותר מכול, מה על המסורת והשמרנות הדרוזית שרק הולכת ומתחזקת אל מול הערכים הליברליים שאליהם שואף בית הספר? כל אלה מתערבבים בתוך חברה סגורה שמנסה למצוא את דרכה במציאות הולכת ומשתנה.

יום א', 1 בספטמבר  2019  בשעה 21:05 בכאן 11 ובדיגיטל

פגישה עם רוני קובן – עונה 2 התכנית שזכתה פעמיים ברציפות בפרס האקדמיה חוזרת לעונה שנייה מצחיקה ומרגשת. בעונה זו יארח קובן בין היתר את: אברי גלעד, ריטה, חנה לסלאו, אסף גרניט, יעקב אחימאיר, ירון לונדון, סיוון רהב מאיר, גיא רולניק, אביגדור פלדמן, עינת נתן, חיים באר, נתן דטנר, דודו טסה, מכרם חורי. תוכנית ראיונות דוקומנטרית המשלבת בין מפגש אינטימי לכיתת אמן, בה מארח רוני קובן, מידי שבוע דמויות בולטות מתחומים שונים. קובן לוקח את מרואייניו למסע אישי, אותנטי ובגובה העיניים, בתחנות חייהם השונות. מסע המשלב בין שיחה אינטימית לסיטואציות דוקומנטריות כגון: נגינה, אלתור מוסיקלי או דרמתי,  צפייה משותפת בקטעי וידאו מחייו של האורח, דיאלוג למול קיר גדוש תמונות אישיות וקטעי עיתונות מחיי המרואיין.

מידי יום ב' החל מה-28 באוקטובר 2019 , בשעה 22:00  בכאן 11 ובדיגיטל

המרדף – עונה 4 עונה רביעית לשעשועון הטריוויה המצליח בהגשתו של עידו רוזנבלום ובכיכובו של  איתי הרמן – הצ'ייסר. שעשועון הטריוויה, "המרדף", הגרסה הישראלית של שעשועון הטריוויה הבריטי The Chase בהגשת עידו רוזנבלום ובהשתתפות "הצ'ייסר" איתי הרמן, חוזר למסך לעונה 4, המתחרים ימשיכו לנסות ולהביס את איתי הרמן, ובמשך העונה הזאת צפויים גם פרקים חגיגיים ומיוחדים. המשתתפים ב"המרדף" הם ארבעה אנשים שאינם מכירים זה את זה, המשחקים נגד גאון ידע מקצועי המכונה "הצ'ייסר". מדובר בקרבות טריוויה מהירים שמטרתם להעביר כסף לקופה המשותפת. בשלב השני, המתמודדים שניצחו משחקים יחד נגד "הצ'ייסר", הפעם כקבוצה במטרה לזכות בפרס הגדול. ימי א'-ה' , מה-27 באוקטובר 2019, בשעה 21:05 בכאן 11 ובדיגיטל

Equator from the Air "על קו המשווה" שידור ראשון בארץ של סדרה דוקומנטרית היוצאת למסע סביב קו המשווה ומתבוננת בו מהאוויר, כשמומחים פועלים במרץ להגן על בע"ח ובני האדם באזור. הפקה BBC:  2019. מידי יום ה' החל מ- 05 באוקטובר 2019 בשעה 21:45, בכאן 11 ובדיגיטל

Line of Duty, Series 5 שחיתות עונה 5 שידור ראשון בארץ לעונה החמישית לסרת הדרמה על יחידת משטרה הלוחמת בשחיתות המשטרתית המודרנית. הפקה: BBC DRAMA 2019. מידי יום ו' החל מ- 01 בנובמבר 2019 בשעה 22:30, בכאן 11 ובדיגיטל

Why We Hate, "מדוע אנו שונאים" שידור ראשון בארץ  לסדרה דוקומנטרית שדנה בשאלה "מדוע אנו שונאים" הסדרה מתמקדת ברגש המזיק ביותר ואיך בעולם המסובך שלנו אנו יכולים להמשיך במסורת הארוכה שלנו לנצח אותה. מידי שבת החל מ- 02 בנובמבר 2019 בשעה 22:00, בכאן 11 ובדיגיטל

HOT עם ספיישל חגי תשרי חינם

HOT VOD young מזמין אתכם לספיישל חגי תשרי חגיגי עם כל התכניות האהובות לחג! במסגרת הספיישל יעלו פרקים של הפקות המקור הבלעדיות – יש לי חג עם רינת וחברים לראש השנה ולסוכות, ובובו וזץ יוצרים לסוכות, חיפזון וזהירון לראש השנה ולסוכות, חג שמח עם רינת ויויו לראש והשנה וסוכות וסתיו עם קצפת ותות. בנוסף יעלו גם פרקים מיוחדים לחגים של מולי וצומי חוגגים את החגים, יצירה בקצרה עם יצירות לסוכה, לולי חוגג את חגי תשרי, ועוד תכנים רבים וטובים של ערוצי הילדים השונים: שטותניק, רוני וקשיו, מועדון המאפים הטובים, לעוף על החג, כוכבי דיסני מתארחים בסוכה ועוד

מה-22.9 עד ה-22.10, חינם ב-HOT VOD young

HOT עם רחוב האנטר עונה 3 חינם

עונה שלישית וחדשה לסדרת ההרפתקאות הקומית. לאחר שבילה לילה ראשון בביתו החדש מתעורר מקס, התוספת החדשה למשפחת פוסטר, ומגלה יחד עם ארבעת אחיו ואחיותיו כי הוריו המאמצים נעלמו באורח מסתורי. החל מה-1.9, חינם ב-HOT VOD young

תיאטרון ובמה

תיאטרון בית לסין עם אפס ביחסי אנוש

קומדיה מוזיקלית מרגשת על שלוש חיילות במשרד שלישות בבסיס צבאי נידח: דפי המפונקת, משקית נייר וגריסה, שתגייס את התותחים הכי כבדים כדי לעבור לשרת בקריה. חברתה זוהר, משקית דואר וקיבוצניקית חדת לשון, שנלחמת למצוא אהבה. ורמה הקצינה, המפקדת של השתיים, היוצאת לקרב על קידומה. שלושתן מבינות שהדרך היחידה לנצח במלחמות שלהן, בתוך מסגרת היררכית, נוקשה וגברית, היא בעזרת אחוות לוחמות, גם אם הנשק שבידיהן הוא בסך הכל אקדח סיכות.

השבוע התקיימה באולם הסטודיו של בית ציוני אמריקה – פרזנטציה של תיאטרון בית ליסין לקומדיה המוזיקלית "אפס ביחסי אנוש" מאת אורן יעקובי על פי סרטה של טליה לביא – הסרט נחשב לאחד הסרטים המצליחים ביותר שנוצרו בישראל בעיבוד בימתי עם פזמונים מקוריים, שהלחין עילי בוטנר.

בימוי: עידו רוזנברג. מילות השירים: עילי בוטנר ואורן יעקובי. לחנים: עילי בוטנר. משתתפים: מגי אזרזר, משי קלינשטיין, מעיין תורג'מן, דיאנה גולבי, רון שחר, אסף הרץ, לורין מוסרי, קרן מרום, מאי קשת, דור ברנס, אבירם אביטן, לירן מזרחי, נופר אליהו, אשלי זימברג, ענבר יוחננוף

מנכ"לית תיאטרון בית ליסין ציפי פינס אמרה: "אני שמחה לשתף אתכם ברגע היסטורי. תמו חמש שנות נדודים של תיאטרון בית לסין, נדודים במדבר התיאטרלי, אנחנו נכנסים למשכננו החדש בספטמבר 2019. שני אולמות 380 מקומות היכן שהיה קולנוע הוד, ו- 830 מקומות באולם הגדול ואני סוף סוף יכולה לממש את החלומות שלי, גם לעשות את מה שלא התאפשר לנו עד כה –  מחזה מוסיקלי. בית ליסין, דיזינגוף פינת פרישמן, בלב של תל אביב.

ויש שלוש סיבות לשמחה, האחת – המחזה – עצם העובדה שאנחנו ממשיכים בחזון שלנו לעלות מחזאות ישראלית שזה בעצם נכסי צאן הברזל שלנו, לא מעתיקים, לא חוזרים על דברים, ממציאים את עצמנו מחדש. ומה יותר טוב מלעשות מחזה על פי סרט עתור תהילה, מלא העצמה נשית, על נשים ומי יותר מתאימה לזה ממני. מחזה שכל גיבורותיו הן נשים שיודעות להילחם בתלאות היום יום של הצבא בהומור ובחברות נשית.

הסיבה השנייה למסיבה – נפתחת דלת להמון צעירים. לעידו רוזנברג שהוא שחקן נפלא ואתם תראו שהוא גם במאי נפלא, ולאורן יעקובי שהוא לא לגמרי חדש ולהמון שחקנים שתראו אותם לראשונה ולשניה על הבמה. והמון נשים שעומדות בראש הצוות הזה.

היה חלום למפיק אמריקאי בשם אורן על ביקור התזמורת. הוא הלך שבע שנים עם המחזה, ממקום למקום, ממפיק למפיק ורצה להעלות אותו על הבמה והצליח. וששון גבאי שם וקיבל 11 פרסי טוני. אני מקווה שהמחזה הזה יכנס לספרי ההיסטוריה של התיאטרון ויהפוך לקלאסיקה".

עילי בוטנר "בעיני כל אמן הוא בר מזל אם וכאשר החיים מזמנים לו הזדמנות לצאת מאזור הנוחות שלו רק ככה יכולה יצירה להתפתח בצורה משמעותית, לקבל זווית או כיוון אחר וחדש לחלוטין שלא היה מתרחש ולצד ההזדמנות לעבוד בצורה אחרת לגמרי עם אנשים חדשים ובתהליכים לא מוכרים. מבחינתי ההצעה לכתוב מוזיקה להצגה, קומדיה מוסיקלית מקורית וחדשה זה בדיוק אתגר שכזה. עד כה אני רגיל לכתוב שירים כשאני יושב בבית עם הגיטרה לבד ופתאום מבצבץ לו איזה לחן או לפחות התחלה של מלודיה וכמה מילים מהתת מודע האישי של זכרונותי. לפעמים זה קורה בבת אחת, לפעמים אחרי כמה שכתובים עד שאני מוצא את עצמי מקליט סקיצה לשיר חדש. ואז כמובן מגיעות המחשבות על איך ללהק ומי ישיר. מעולם לאורך 14 שנים לא עבדתי בצורה שונה עד שהתגלגלה אלי ההזמנה להיות חלק מצוות היוצרים המוכשר כל כך של "אפס ביחסי אנוש" לפתע מצאתי את עצמי משרת ויז'ן של אחרים, כותב בהתאם לנרטיב של אחרים, נצמד לדמויות שיכולות לשיר X אבל לא Yוכפוף לתנאים של תיאטרון, תקופה וסיפור.

עבורי כמו רבים בציבור, אפס ביחסי אנוש היה סרט נהדר, ספוג ישראליות שהיא מנת חלקנו כולנו לרבות ההומור הצהלי והחספוס ביחסי אנוש. אהבתי מאד את הסרט אבל אני חייבת לציין שהקומדיה המוסיקלית הוא לדעתי חוויה מוצלחת לא פחות ועשירה באותה המידה.

8 שירים מקוריים נכתבו והוציאו ממני דברים כל כך אחרים, דברים שלא זכרתי שקיימים בי כמו השפעות שספגתי כילד קטן מהאזנה ללהקות צבאיות, של פעם, התרנגולים, בצל ירוק, השלושרים, יאיר רוזנבלום ועוד. אני גדלתי בקיבוץ, הפסקול שלי לא היה אלביס או החיפושיות אלא חווה אלברשטיין ואירק איינשטיין".

ההצגה תעלה בתל אביב בחודש אוקטובר, בבניין החדש של תיאטרון "בית ליסין".

תיאטרון הנגב עם טיפול בצחוק

פרלה בוחבוט היא מנקה ותיקה בספא מבוקש. כשנוצר מחסור רב במטפלים מבקשים ממנה להיכנס לחדר הטיפולים. היא מכירה את כל המטפלים והלקוחות, סוגי הטיפול, יש לה ניסיון רב עם הבצק של הספינג' וכמובן שהיא יודעת מה צריך לשנות כדי שהספא יהיה אטרקטיבי. היא מטפלת בעורכת דין המתמחה בנזיקין, בשחקנית בהצגות ילדים שחולמת לפרוץ בפסיכולוגית מדופלמת ואפילו במטופל מהקהל. את כולם היא מפתיעה בידע שלה ובגישה המיוחדת שלה לחיים ולטיפולים.
את פרלה משחק סימו אלימלך. הוא מופיע בהצגות המארוקאיות של תיאטרון הנגב מזה חמש שנים כ"ללה מסעודה"- הסבתא המרוקאית. במקצועו הוא מעסה ובקומדיה "טיפול בצחוק" הוא משלב בין המשחק לספא. "הזקנה המרוקאית טבועה בי מילדות. יש כאלה שטוענים שאני גלגול שלה", הוא אומר.

לצידו יעל פרימר סביר, שחקנית בוגרת בית-צבי שעזבה את המרכז כדי לגור עם יניב, בעלה המגדל ענבי טלי במושב לכיש. כל הבנות שלהם נולדו בקיץ, כי בנובמבר הגפן נחה. יעל משחקת שלוש דמויות שונות ומחליפה מהלומות מילוליות עם פרלה.
פרלה היא מצד אחד סבתא מרוקאית מסורתית ושמרנית, אימא ל- 8 ילדים. אך יש לה גם צד אנרכיסטי ופרוע, שבא לידי ביטוי במפגש עם המטופלות. כשסתוית עורכת דין מתמחה בנזיקין בתחום הבריאות, מגיעה לטיפול, פרלה חוששת מתביעה וגורמת לה להישבע ב"חוק נאמנות לספא" ובהמשך מאבחנת אותה לפי כף הרגל, ונותנת לה עצות קצת קיצוניות….
כשטוהר, השחקנית הטבעונית מגיעה כדי לשחרר את עצמה משיר ילדים ילדותי, שלא עוזב אותה ומספרת על חלומותיה לפרוץ, פרלה מנחמת אותה – "לא נורא שאין לך כשרון".
ורק הפסיכולוגית ד"ר ציפקין הופכת את היוצרות ומצליחה להוציא מפרלה סוד כמוס. בסופה של ההצגה הקהל מתבקש לדרג את רמת הספא.  עשר מגבות זה הכי הרבה. מאת ובבימוי: איסי ממנוב נוריאל. שחקנים: סימו אלימלך, יעל פרימר-סביר

תיאטרון צוותא, לונדון מיניסטור, אבן גבירול 30, תל-אביב. יום ג'  10.9.19 בשעה 20:30.

הסימפונית הישראלית ראשון לציון עם העונה 31 תש"פ 2019-2020

עונת הקונצרטים ה-31 של התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון כוללת את מיטב הרפרטואר של המוסיקה הסימפונית. בסדרה הסימפונית יבוצעו בין היתר התשיעית של בטהובן, מזמורי צ'יצ'סטר מאת ברנשטיין, סימפוניה מס. 8 של דבוז'אק, קונצ'רטו לקלרנית מס. 2 מאת ובר, שחרזאדה של רימסקי-קורסקוב, סימפוניות מס. 1 ו-5 של מאהלר, קונצ'רטו לפסנתר מס. 2 של רחמנינוב, קונצ'רטו לפסנתר מאת גריג, "רומיאו ויוליה" מאת פרוקופייב ו"תמונות בתערוכה" של מוסורגסקי.

את הסדרה יובילו מנצחים מפורסמים כגון דן אטינגר, אנריקה דיאמקה, מוהאי טאנג וג'ון אקסלרוד וישתתפו בה מקהלות, זמרים וטובי הסולנים מן הארץ ומן העולם, ביניהם הקלרניתנית שירלי בריל, הוויולן גלעד קרני, הפסנתרנים דניס קזוחין ואלכסי וולודין והצ'לן גבריאל ליפקינד.

לצד הסדרה הסימפונית נמשיך ונקיים גם את סדרת "קאמרי בצהרי שישי" תחת שרביטו של ד"ר רז כהן ובשיתוף עם האופרה הישראלית. בסדרה זו נביא יצירות קאמריות מגוונות מאת מנדלסון, מוצרט, רוסיני, שוברט, ויוואלדי, הנדל, בטהובן, צ'ייקובסקי היידן ועוד. ישתתפו בסדרה בין היתר דן אטינגר, רביעיית אביב,  סולני האופרה הישראלית, סולני התזמורת ועוד.

גם בעונה ה-31 יפליא חן צימבליסטה לנצח ולהוביל את התזמורת בסדרת קונצ'רטינו, המיועדת לילדים ולכל המשפחה. בסדרה ישתתפו שלמה גרוניך, מקהלות, שחקני תיאטרון ועוד. הילדים יזכו להכיר יצירות מאת מוצרט, באך, מנדלסון, מוסורגסקי, סן סנס, מתי כספי, שלמה גרוניך, היידן, מנדלסון, צ'ייקובסקי, אנדרסון ועוד.

העונה נבנתה על ידי המנהל המוסיקלי החדש-ישן של התזמורת, מאסטרו דן אטינגר. אטינגר חזר לתזמורת לאחר כמה שנים של הפסקה והוא ממלא את תפקידו זה לצד היותו המנהל המוסיקלי של האופרה הישראלית.

הקונצרטים מתקיימים בראשון לציון, בתל אביב וברחובות.

תעופה ושיט

ראשונה אוניית נורוויג'יאן אנקור החדשה ביותר של NCL יורדת למים

האונייה שהגיחה לראשונה מהמספנה ותושק באופן רשמי בהמשך השנה, תכלול מגוון מסעדות חדשות, מופעי בידור בלעדיים ואת מיטב האטרקציות המתקדמות ביותר בים

חברת נורוויג'יאן קרוז ליין, החדשנית בתחום הפלגות הנופש, חוגגת את הגחתה לראשונה של אוניית האנקור Encore החדשה ביותר שלה ממספנת Meyer Werft שבגרמניה. האונייה תישאר בנמל המספנה לשלבי בנייה סופיים, לפני שתועבר במעלה נהר האמס לקראת הפלגות בים הצפוני בסוף נובמבר. אוניית נורוויג'יאן אנקור, באורך של כ-335 מטרים, ומשקל של 170,000 טונות ברוטו, ובעלת קיבולת של 3,998 אורחים. האונייה תחל לשוט ב-30 באוקטובר 2019, ב-21 בנובמבר תעבור לטקס ההשקה במיאמי וב-24 בנובמבר תחל לקיים הפלגות של שבעה ימים לקאריביים.אנדי סטיוארט, נשיא ומנכ"ל נורוויג'יאן קרוז ליין, אמר: "לראות את האונייה מגיחה מהמספנה, זו תמיד אחת מאבני הדרך המרגשות ביותר. השותפים שלנו ב-Meyer Werft היו מחויבים לחזון שלנו לא רק לנורוויג'יאן אנקור, אלא עבור מחלקת האוניות המובילה בתעשייה, ותומכים במסירות שלנו להציע לאורחינו את חופשת השייט הטובה ביותר בים".

האונייה לוקחת את האטרקציות הבלעדיות והבולטות של המותג לשלב הבא, ותציג את מסלול הקארטינג הארוך בעולם בים בגובה 335 מטר עם ארבעה עיקולים במהירות גבוהה המשתרעים עד 3 מטרים מחוץ לאונייה; זירת לייזר טאג החיצונית הגדולה ביותר בגובה של 10,000 מ"ר בתוספת אלמנטים של מציאות מדומה; וחדר בריחה חדשני עם חוויות תיאטרליות ואינטראקטיביות בביתן הגלקסיה בגובה 10,000 מ"ר.

בנוסף, האוניה תכלול מסעדות וטרקלינים פופולריים רבים, שהפכו את מחלקת Breakaway Plus לאחת מהחדשניות והמצליחות בתולדות החברה, אוניית נורוויג'יאן אנקור תציג לראשונה חוויית אוכל איטלקית חדשה ברמה גבוהה, Onda מאת Scarpetta, בשיתוף עם חברת LDV Hospitality. בנוסף, המחזמר זוכה הטוני® ועטור הפרסים של טוני, "קינקי בוטס"  ינצח על חווית הבידור ברמה העולמית שעל הסיפון, עם מופעים המועדפים על אורחי החברה כמו“Happy Hour Prohibition: The Musical”, “The Choir of Man” ולהקת הקאברים של הביטלס.

עם השקתה בסתיו הקרוב, תציע אוניית האנקור, הפלגות של שבעה ימים למזרח הקאריביים ממיאמי החל מה-24 בנובמבר 2019; מסלולים לברמודהקנדה וניו אינגלנד מניו יורק החל מה-22 באפריל 2020; הפלגות למערב הקאריביים ממיאמי החל מה-12 בדצמבר 2020; ובאביב 2021 תופיע לראשונה בחוף המערבי ותפליג לאלסקה מסיאטל.

ישראייר עם חידוש הקו לטנריף

חברת ישראייר הודיעה על חידוש קו התעופה שלה לאי טנריף בטיסה עם עצירה של שעה בברצלונה לתדלוק (לא יורדים מהמטוס). טנריף אי קסום ומהווה חלק מספרד. מדי שנה פוקדים אותו למעלה מחמישה מיליון תיירים, זהו האי הגדול ביותר מתוך שבעת האיים הקנאריים המצויים באוקיינוס האטלנטי וגם המאוכלס ביותר. האי וולקני וסלעי יש בו הרי געש, יערות ירוקים, הרים, גבעות ומדבריות ובעיקר, מעל הכול חופים שאין שני לצד מרכזי קניות גדולים. האי הוכרז כגן עדן של חופים קסומים הנושקים למימי האוקיינוס, לצד נופש שלו ומפנק למשפחות הכולל מספר פארקי מים ושעשועים מודרניים החדישים באירופה, לצעירים מסיבות, בילויים וחיי לילה תוססים. האי מציע את כל סוגי הספורט הימי וחובבי צלילה מגיעים מכל העולם כדי ליהנות מהמראות הקסומים שמתחת לפני המים. מזג האוויר באי נוח כל השנה.

הטיסות תצאנה פעם בשבוע מנתב"ג בכל יום שלישי החל מ- 26 לנובמבר. מחיר טיסה החל מ-539$ לאדם כולל מיסים ומחיר חבילה הכוללת מלון בדרגת 4 כוכבים לשבוע החל מ- 799$. משך הטיסה מישראל לטנריף כולל החניה בברצלונה כ- 9 שעות והטיסה חזור כ- 8.5 שעות.

גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר מסר: "הביקוש לחופשות בטנריף גדול מאוד. לאחר הפסקת הטיסות לאי בגלל קרקוע מטוסי המקס של החברה הצ'כית, החלטנו למצוא פתרון ולייצר את הדרך המהירה ביותר להגיע לטנריף שהפכה להיות להיט של ממש, שיש בה אטרקציות לכל המשפחה. שילוב של חופי ים, נופים מגוונים ומזג אוויר נוח כל השנה. מקום מושלם לאותם אלו שמחפשים חופשה ארוכה יותר מקפיצה לסוף שבוע אבל לא ארוכה מדי, במחירים נמוכים לטיסות וחבילות נופש".

משרד התחבורה ועיריית חיפה עם הסכם לנמל המפרץ ושדה התעופה בחיפה

משרד התחבורה, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת) חתמו על הסכם המאפשר לקדם תכנון להארכת מסלול שדה התעופה בחיפה. במקביל, עיריית חיפה תסיר את כל התנגדויותיה להמשך הקמת נמל המפרץ ותספק את כל האישורים וההיתרים הנדרשים ממנה.

על פי ההסכם, אזור הכניסה לנמל המפרץ יתוכנן מחדש באופן שלא ימנע את הארכת מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה. התכנון הסטטוטורי להארכת מסלול השדה יוגש מחדש ויכלול מסלול של עד 2,100 מטרים ברוטו. כמו כן, תתוכנן קישוריות של טרמינל השדה לתחנת רכבת חוצות המפרץ.

ראש העיר חיפה, עינת קליש-רותם בירכה על ההסכמות ואמרה כי מדובר בבשורה גדולה לעיר חיפה ולכל מטרופולין הצפון. "שדה התעופה הוא מנוף כלכלי חיוני לצפון המדינה. כולנו שמחים על תחילתו של שיתוף פעולה עם כל גורמי משרד התחבורה", הוסיפה קליש-רותם.

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, בירכה על נכונות הצדדים להגיע לפשרות שיאפשרו המשך קידום התוכניות החשובות הן למשרד התחבורה והן לעיר חיפה. לדבריה, ההסכם יאפשר לצמצם את העיכובים שנבעו כתוצאה מהתנגדויות של עיריית חיפה וגורמים נוספים, במטרה לשנות את תכנון נמל המפרץ החדש. על פי התכנון, נמל המפרץ צפוי לפעול במחצית הראשונה של שנת 2021.

במסגרת ההסכם עיריית חיפה התחייבה להסיר את העתירות המנהליות שהוגשו על ידה ועיכבו את הקמת הנמל. כמו כן התחייבה שלא לנקוט בהליכים משפטיים בעתיד בנוגע להיתרי הבנייה של הנמל החדש.

WIZZ AIR עם חיזוק הנוכחות והקשר לישראל

וויזאייר WIZZ AIR A321 (צילום יח"צ חו"ל)

חברת התעופה Wizz Air, חברת התעופה הגדולה והצומחת ביותר במזרח ומרכז אירופה, מגדילה את תדירות הטיסות בקו תל אביב- וינה, אחד מיעדי התיירות הפופולריים באירופה.

קו תל אביב- וינה שהושק ב- ביוני 2018 עם 4 טיסות שבועיות, יציע לנוסעים הישראלים 14 טיסות שבועיות ובכך, Wizz Air תמשיך לתרום לכלכלה המקומית, לעודד תיירות ולחזק את הנוכחות והקשר של החברה לישראל.

במסגרת הגדלת תדירות הטיסות תשלב Wizz Air של 2 מטוסי Airbus A321 חדשים אשר יתווספו לבסיס החברה בוינה במהלך חודש דצמבר 2019. בנוסף, Wizz Air תחנוך קווים חדשים מוינה ל-6 יעדים חדשים: אתונה, קאסטיו, קלן, לונדון- לוטון, פרישטינה וטירנה ותגדיל תדירות גם בקו וינה- ליסבון.

יוהאן אידהאגן, סמנכ"ל השיווק של Wizz Air ציין כי: "אנו שמחים להציע לנוסעים נגישות מוגברת לבירה האוסטרית שהינה יעד נחשק, באמצעות צי המטוסים הצעיר והמודרני שלנו במחירים אטרקטיביים ובחוויית טיסה נעימה".

תיירות

אייס מול אילת עם ZIP COASTER  אומגה באורך 307 מטרים

קניון "אייס מול" באילת, קניון האטרקציות הגדול בישראל, שבמרכזו משטח החלקה אולימפי על הקרח ומגוון אטרקציות, חנויות ומסעדות, השיק אטרקציה ייחודית בארץ ומהבודדות בעולם: ZIP COASTER" – מגה אומגה" – אומגה  חשמלית בהשראת רכבת הרים – באורך של 307 מטרים! זו האומגה הארוכה ביותר בארץ הפועלת בתוך קניון. מסלול הגלישה ב-ZIP COASTER, הממוקם מתחת לכיפה הגיאודטית המרשימה שבגג הקניון, משלב סיבובים ופיתולים מרגשים. הגולש יכול לשלוט במהירות הגלישה ולהגביר את מהירותה עד ל-15 קמ"ש!

האטרקציה מתאימה למבוגרים, נוער וילדים (מגובה 120 ס"מ). אפשר לבחור בגלישת יחיד או בגלישה זוגית. לאומגה אישורים של מכון התקנים הישראלי ומכון התקנים האירופאי.

מחירים מיוחדים לרגל השקת האטרקציה, עד סוף אוגוסט. האטרקציה החדשה מצטרפת למגוון האטרקציות המהנות שבקניון, המיועדות לכל הגילים, מקטנטנים ועד מבוגרים. בין האטרקציות: פארק חבלים אתגרי המתנשא לגובה 3 קומות ומכיל מסלול באורך 270 מטרים, לאורכו אתגרים רבים ובהם: גשר מוטות, רשתות טיפוס, גשרי חבלים ועוד; "אייס ג'אמפ" – פארק טרמפולינות המשתרע על פני 700 מ"ר ומכיל עשרות משטחי קפיצה ואטרקציות ספורטיביות ; לייזר טאג – משחק לחימה קבוצתי ברובי לייזר – חוויה מלאת אדרנלין ; קולנוע רב חושי D-MAX7 – מגוון סרטי תלת-ממד רב-חושיים, המשלבים אפקטים שיגרמו לך להרגיש חלק מהסרט ; סים-גול – סימולטור כדורגל – מבקיעים גולים וזוכים בפרסים, כל גול מזכה בפרס ללא הגרלה. פרס חדש באטרקציה: טיסה זוגית לחו"ל למבקיע 6 גולים ברציפות! ; מבוך מראות שנראה אין סופי ; קורת הפחד – אטרקציית מציאות מדומה של הליכה על קורה בגובה של 200 מטרים ; לונה פארק "בבילון" – משחקי וידאו, קרוסלה, סימולטורים, מכוניות מתנגשות ועוד ; חדר האשליות – חדר בצורה גיאומטרית ייחודית, שבו הגדול נראה קטן והקטן גדול. חוויה כיפית ומצחיקה.

כמו כן, אפשר ליהנות בקניון הממוזג גם מבתי קפה, מסעדות, דוכנים ושופינג בכ-150 חנויות ממגוון המותגים.

פרטים בפייסבוק ובאתר…

באדג'ט עם שירות VIP בנתב"ג

לראשונה בישראל, Budjet יוצאת בשירות חדש ובלעדי בארץ לשוכרי הרכב הנוחתים או הממריאים בשדה התעופה בן גוריון. השרות החדש יזרז ויקל משמעותית את המעבר בתחנות השונות של שדה התעופה, יאיץ את ההתנהלות בעת השכרת הרכב וימנע טרחה ומאמץ מיותר  של השוכרים.

השירות הייחודי והבלעדי מציע לשוכרי הרכב ליווי אישי של דייל מרגע הנחיתה ועד קבלת הרכב תוך כדי סיוע ומעבר בדלפקי ה- vip  בהליך מזורז. השירות מוצע לבודדים ומשפחות  (עד 6 נוסעים) בכניסה בזמן קבלת הרכב או ביציאה מהארץ במועד החזרתו. השוכרים הישראלים ותיירים מהעולם, ייהנו מסיוע באיסוף הכבודה ומליווי לתור בדלפקי באדג'ט, שם יקבלו את הרכב בהליך מזורז. השירות מתאים גם למשפחות עם ילדים, לתיירים וללקוחות אשר מתקשים בהתנהלות בשדה התעופה והוא מקל מאד את חווית השכרת או החזרת הרכב אשר צורכת זמן יקר ללקוח שזה עתה נחת או ממריא לשעות טיסה ארוכות ומעייפות. שירות זה אינו מחייב השכרת רכב יוקרתי והלקוח יכול להשתמש בשירות לשכור כל סוג של רכב שיחפוץ בו.

בנוסף: שירות Transfer VIP – ללקוחות באדג'ט אשר אינם משתמשים בשירות ה-VIP בתוך שדה התעופה הושק שירות נוסף של הסעת VIP מאזור החזרת הרכב (הנמצא ליד טרמינל 1 ) לטרמינל 3.

לדברי אריק זילבר, סמנכ"ל השיווק והשכרות הרכב בבאדג'ט: "נמל התעופה בן גוריון הפך בשנים האחרונות לנמל עמוס, עסוק ועתיר תורים.  ההתנהלות והשכרת הרכב בו מסובכת וצורכת זמן רב. בסקרים בעולם עלה שהציבור מאוד מתקשה בהחזרת רכבים בשדות תעופה בגלל הגודל ולחץ הזמן. זמן שווה כסף, ואנו מציעים ללקוחות אפשרות לחסכון משמעותי בזמן במהלך היציאה או ההגעה לארץ, לצד נוחות מקסימלית בשירות".

עלות שרות VIP 190$, עלות שרות  Transfer VIP 15 $.

האוני' העברית: שיפור בתחושת הנוסעים הערבים בעקבות השינויים הטכנולוגיים

נמל התעופה בן גוריון מהווה זירה רגישה במיוחד. מדובר באחד המוקדים הבולטים ביותר הנתונים תחת איום ביטחוני מתמיד מצד גורמים החותרים לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה. חטיפה או פיצוץ של מטוס הממריא מישראל או חוזר למדינה נחשבים לפיגועים חמורים במיוחד בשל היקף ההרוגים שעשוי להיות הגדול, הנזק הכלכלי כתוצאה מפגיעה בתיירות, החשש מנראות גבוהה כלפי חוץ ועוד. בעקבות זאת, נוסעים בנמל תעופה בן גוריון, בעיקר נוסעים ממוצא ערבי, נדרשים על פי עדותם לעבור בידוק ביטחוני הכרוך לעתים קרובות בבדיקות קפדניות ופולשניות שעלולות להפוך את התהליך לחוויה פוגענית.

בעבודה אקדמית בהובלת פרופ' באדי חסייסי, ד"ר טל יונתן זמיר וד"ר גלי פרי מהמכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית ופרופ' יורם מרגליות מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, בשיתוף ובסיוע של חטיבת הביטחון בנתב"ג, נבדק הליך הבידוק הביטחוני בנמל התעופה לפני ואחרי יישום הרפורמה האחרונה והחדשה יחסית. עבודה זו נמצאת בשלביה האחרונים לפני פרסום בכתב עת. החוקרים יצאו מנקודת הנחה שפרקטיקת הבידוק הכוללת פתיחת הכבודה של הנוסעים ובידוק ידני של המזוודות מעוררת תגובות שליליות וקשות, בעיקר בקרב הנוסעים הערבים. בנוסף, החוקרים הניחו כי פעולת הבידוק הידני למזוודות הנוסעים תגרור פגיעה משמעותית בהערכתן של קבוצת הנוסעים הערבים את לגיטימיות והוגנות הבדיקה הביטחונית.

המחקר נערך על רקע השינויים הטכנולוגיים המשמעותיים שחלו באמצע העשור האחרון, כולל הפעלה רחבה של מכונות שיקוף חדשות – כשהציפייה היא כי שימוש בהן, בין היתר, תצמצם את המגע בין הבודקים הביטחוניים לנוסעים וכי מזוודותיהם לא יבדקו באופן גלוי לציבור. "במסגרת המחקר בחנו האם הרפורמה בשיטת הבידוק הביטחוני בנתב"ג שיפרה את עמדותיהם של הנוסעים הערבים ביחס להוגנות מערך הבידוק והבודקים הביטחוניים בנתב"ג, והאם היא באמת הביאה להגברת האמון שהנוסעים הערבים רוכשים למערך הבידוק הביטחוני", הוסיף וטען פרופ' חסייסי.

כדי לבחון את ההשפעה של רפורמת הבידוק הביטחוני, נערך סקר נוסעים בשני גלים באזור הדיוטי פרי, רגע לפני עזיבת הנוסעים את ישראל ואחרי שעברו את ה"ריבוע" (כינוי לאזור שבו נבדקו המזוודות). הגל הראשון נערך בחודשים יולי-אוגוסט 2013, טרם הטמעת מערכת הבידוק החדשה. הגל השני נערך כשנתיים לאחר ההטמעה המלאה של מערכת הבידוק, בחודש אוגוסט 2015. למעשה, מדובר במערך מחקר דמוי-ניסויי  אשר "מנצל" שינויים שמתרחשים באופן טבעי בתהליך הבידוק בשדה התעופה. השאלות הוצגו לנוסעים ערבים בלבד, והן התייחסו באופן כללי לבידוק בשדה ולא, למשל, רק לבדיקה שעברו בשער הכניסה בלבד, זירה בעייתית משל עצמה.

"הבידוק בנתב"ג בנוי על מעגלי אבטחה. תלונות הנוסעים שנבחנו במהלך המחקר כללו גם הטרוניה על הבידוק בשער, אבל המסה הגדולה של התלונות נגעו לבידוק הפולשני בתוך הטרמינל עצמו – בייחוד בעת פתיחת מזוודות בפרהסיה לנוסעים ערבים. זו הייתה נקודת הרתיחה העיקרית", ציין פרופ' חסייסי. "חוויית הבידוק בשער קשה, אין ספק, אל לנו להתעלם ממנה, היא קיימת גם במחסומים בשטחים, אבל המחקר שלנו בחר להתמקד בשטח הטרמינל כדי לדמות ככל הניתן סיטואציה שמזכירה מפגש של שוטר ואזרח".

תוצאות הבדיקה שהתקבלו הראו כי הנוסעים הערבים שהשתתפו בסקר לאחר יישום הרפורמה התאפיינו בעמדות חיוביות יותר בהשוואה לנוסעים הערבים שהשתתפו בסקר טרם יישום הרפורמה, בהתייחס לאמון במערך הביטחון, הוגנות הבודקים הביטחוניים והוגנות מערך הבידוק הביטחוני בנתב"ג. בהמשך הניתוח נוצרה התאמה בין נוסע ערבי שנפתחה מזוודתו לפני הרפורמה לבין נוסע ערבי החולק מאפיינים דומים ("התאום" שלו) אולם לא נפתחה מזוודתו במהלך הבידוק. הממצאים הראו כי הלגיטימציה בבידוק הביטחוני בקרב נוסעים ערבים שנפתחה מזוודתם לפני הרפורמה עמד על 66% בעוד המדד בקרב נוסעים "תאומים" עלה ל-84% אחרי הרפורמה. "פער זה משקף את האפקט הנקי ("נטו") של הרפורמה כאשר יש לנו שליטה על המאפיינים השונים של הנוסעים לפני ואחרי הרפורמה", קובע פרופ' חסייסי.

על פי ממצאי הסקר, הימנעות משימוש בפרקטיקות בידוק פוגעניות תרמה להשפעה חיובית על עמדות הנוסעים הערבים כלפי הבודקים הביטחוניים בפרט ומערך האבטחה בכלל. מצד שני, הסקר הראה כי למעט השינוי לגבי פתיחת המזוודות של הנוסעים, שאר פרקטיקות הבידוק (כמו בדיקה במקום נפרד/בידוד, מספר השאלות שנשאלו בבידוק, מספר הבודקים שטיפלו בנוסעים) לא השתנו לאחר הרפורמה.

"בהתבוננות רחבה יותר, אנו מציעים כי שימוש נרחב בחידושים טכנולוגיים בבידוק ביטחוני בשדות תעופה או בזירת השיטור יביא לשיפור בעמדותיהם של אזרחים, בייחוד קבוצות מיעוט", קובע פרופ' חסייסי. "מצד שני, אסור להזניח את היחס והמגע האנושי. חשוב שבמקביל להשקעה בטכנולוגיה בבידוק הביטחוני ניקח בחשבון גם את הגורם האנושי באינטראקציות רגישות מעין אלה

קבוצת אברהם (הוסטלס וטורס) עם הוסטל במרכז אילת באביב 2020

מלון בי יוניק לפני הפיכתו לאברהם הוסטל אילת . מראה פנים (צילום גל מור)

לפני כשנה הודיעה קבוצת אברהם על כוונתה להתרחב על ידי פתיחת הוסטלים נוספים בארץ והכפלת היקף פעילות יחידת הטורס. עתה, עם איתור הנכס המתאים, מתחיל הצעד הגדול הראשון למימוש כוונה זו: פתיחת הוסטל גדול ובו פעילות רבגונית במקביל לפתיחת מוקד דרומי לפעילות טיולים וסיורים בדרום הארץ ולמדינות הסמוכות.

זהו תחילתו של השלב השני בהתפתחות הרשת שהפכה את תפיסת התיירות בישראל ומיקדה אותה בפלח התיירות העצמאית (FIT) ובגישה קהילתית, סביבתית ומקיימת.

לאחר חודשים ארוכים ובחינת חלופות והצעות רבות, נבחר על ידי הקבוצה הנכס המתאים לצרכיה, הן מבחינת מיקום וגודל והן מבחינת פוטנציאל ההתאמה לסטנדרטים של הרשת ולתוכנית הפעולה שלה. המבנה בו ייפתח אברהם הוסטל (כיום מלון בי-יוניק), ועליו חתמה אברהם על חוזה שכירות ארוך טווח, ממוקם בסמיכות לתחנה המרכזית (קרבה המעניקה יתרון לנגישות לתחבורה ציבורית עממית), למרכזי המסחר, הפעילות והבילויים ולא למתחמי המלונאות המזרחיים של העיר.

מיקום זה נבחר ולא במקרה, משום שליבת הפעילות של הקבוצה היא תיירות קהילתית מקיימת הכוללת קרבה פיזית לאנשים ולעסקים מקומיים, והסתמכות על שיתופי פעולה ותמיכה הדדית. חזונה של רשת אברהם כולל מתן אפשרות להיכרות ומפגש של התיירים עם החברה, הקהילה, התרבות והעשייה המקומית.

כמו בנצרת ירושלים ותל-אביב, גם באילת יפתח בהוסטל סניף של חברת אברהם טורס, המתמחה בסיורים וטיולים הפונים לתיירות העצמאית. כשהדגש מושם על סיורי נושא, חוויה ותוכן, החושפים לתייר את מגוון הקהילות והתרבויות המקומיות, בנוסף לנופים לאתרים ולאטרקציות. חברת אברהם טורס תציע מבחר טיולים היוצאים מאילת, לנגב הדרומי, למרכז הארץ (ים המלח, ירושלים ותל אביב)  ועד לצפונה. בנוסף יופעלו טיולים יומיים ורב יומיים לירדן לסיני ולמצרים

החלטת הקבוצה להקים בסיס פעילות משמעותי (ההוסטל הגדול ברשת, עד כה) בעיר התיירות הדרומית, הבשילה בין השאר תוך הסתמכות וכמענה למהפכת טיסות ה"לואו-קוסט" לאילת, שהובלה על ידי משרד התיירות. התיירים המגיעים בעונת החורף ביותר מ- 40 טיסות שבועיות, מתקשים בחלקם למצוא פתרונות הולמים לדרישותיהם (בתקציב ובאופי השירות והפעילות). מבדיקות שערכה הרשת עולה כי לא מעטים הם התיירים, שלא ממצים את מלוא הפוטנציאל מביקורם, וחוזרים בתחושת החמצה מחופשותיהם.

פלח התיירות העצמאית, המהווה מעל ל-60% מכלל התיירות הנכנסת לארץ, זקוק באילת לפתרונות דומים לאלו המוצעים על ידי אברהם בסניפים בירושלים, תל אביב ונצרת. קהל התיירות העצמאית מחפש חוויה תיירותית אחרת, בתוכן, בפעילות ובהיכן שהוא בוחר להוציא את כספו. הדגש ניתן על אלמנטים ייחודיים, מקומיים ומקוריים – תחום התמחותה של קבוצת אברהם.

ההוסטל צפוי להפתח באביב 2020,  וזאת לאחר שמבנה המלון יעבור שיפוץ ועיצוב ברוח האופיינית לרשת, תוך התאמה לאווירה האילתית ולאופי המקומי הייחודי שינתן לאברהם הוסטל אילת. עלות השיפוץ מוערכת ב- 10 מיליון שקלים.

גל מור, שותף מייסד, ומנהל הפיתוח האסטרטגי של הקבוצה, מציין: "בזכות גורמי מפתח בעירייה – מהנדס העיר אילת וצוותו, אנשי תאגיד התיירות, האגף לפיתוח כלכלי ויוזמות, החברה לפיתוח כלכלי וגורמים נוספים – התאפשרה כניסת הקבוצה לאילת. תכניות הפיתוח של אילת אשר הוצגו על ידי קברניטי העיר, לצד הבנת החזון של קבוצת אברהם והכלים הנדרשים למימושו, הקלו וסייעו בקבלת ההחלטה להשקיע בפתיחת סניף רביעי של אברהם הוסטל וטורס בעיר הדרומית. עובדה נוספת שאפשרה את מימוש המהלך באופן מיטבי, יעיל ומהיר היא כניסתה של קרן האימפקט "ברידג'ס" כשותפה בקבוצת אברהם הוסטל וטורס בחודשים האחרונים (שותפות בבעלות, בחזון ובערכים)".

עוד מציין מור, כי כחלק מההתארגנות לפתיחת הפעילות באילת, יושם דגש על איתור, גיוס ופיתוח עובדים ומנהלים מקומיים, במקביל לעליית עובדים מן המרכז אל העיר, מתוך תפיסה הרואה חשיבות בפיתוח התעסוקתי, במקומות בהם פועלת הקבוצה.

מוזיאון פולין ורשה עם תערוכת גדיניה – תל אביב

Muzeum Miasta Gdyni

ב-13.9 תפתח במוזיאון פולין בוורשה תערוכה חדשה: "גדיניה – תל אביב", שתספר את סיפורן של שתי ערי נמל מודרניות, גדיניה שעל חוף הים הבלטי ותל אביב, שעל חוף הים התיכון. התערוכה תציג את סיפורן של שתי ערי הנמל המודרניות: גדיניה שעל חוף הים הבלטי ותל אביב, שעל חוף הים התיכון. התערוכה תבליט את נקודות הדמיון הרבות בין שתי הערים: תפקידן הלאומי, השפעת החיים המודרניים של תחילת המאה ה-20, התכנון האדריכלי ובעיקר סגנון הבאוהאוס ואופיין כערי תיירות וקיט. שתי הערים תוכננו על-ידי ארכיטקטים פולנים ויהודים בשנות ה-20 וה-30 של המאה שעברה. שתיהן נוסדו על מנת לתת ביטוי לחלומות שהוגשמו – פולין שקמה לתחייה אחרי החלוקות וחלום ההקמה של מדינה יהודית. התערוכה תנעל בפברואר 2020.

התערוכה "גדיניה-תל אביב" היא מבט פרטני על נושא אחד מתוך המכלול המונגש בתערוכת הקבע המרהיבה של המוזיאון "פולין" המציג 1000 שנות היסטוריה משותפת ליהודים ולפולנים ובכך היא מבטאה ביטוי לרעיון הגדול המוצג במוזיאון. התערוכה תציג למבקרים את נסיבות הקמת שתי הערים, ותצביע על קווי הדמיון בהיסטוריה שלהן. בתחילת המאה ה-20 חיפשו אנשים רבים מקומות חדשים לחיות בהם, המתאימים לאורח החיים המודרני. בבתים המודרניים שניבנו אז, הוצבו חלונות גדולים שדרכן ניבטות שתי הערים שזכו לכינוי "עיר לבנה". הצבע הלבן מתייחס לקיר החלק, הזוהר והמזוגג של הבניינים המודרניים. לשתי הערים גם צבעים משותפים: תכלת כמו הים שעל חופו הן שוכנות, וצהוב, כמו השמש והחול.

תל אביב וגדיניה מילאו תפקידים מרכזיים בתולדות ישראל ופולין. תל אביב, העיר העברית הראשונה, נוסדה בשנת 1909 ונבנתה ברובה בתקופת המנדט הבריטי. גדיניה נוסדה בשנת 1920 ומסמלת את פולין העצמאית והמודרנית. שתי הערים מסמלות את שאיפות שתי המדינות והן הפכו כל אחת במדינתה לעיר חשובה ומקום לבילוי ונופש קיצי. שתיהן שימשו גם ככלי תעמולה: בפולין היתה העיר סמל למדינה שקמה לתחיה אחרי 123 שנה, ובארץ ישראל היתה תל אביב לסמל לחזון המדינה היהודית. בעוד שהנמל המודרני בגדיניה שימש מקום יציאה של אנשים וסחורות, הרי שנמל תל אביב שימש מקום הגעה לעולים חדשים שהגיעו כדי לבנות מדינה יהודית חדשה.

בתערוכה יוצגו יצירות רבות שחלקן  ושאלו על ידי מוזיאונים ישראליים, ביניהן עבודות של אמנים כמו נחום גוטמן, ראובן רובין ולודוויג בלום. בנוסף, יוצגו בה פרויקטים של האדריכלים המובילים של גדיניה הלבנה ושל תל אביב הלבנה. בתערוכה יוצגו גם פרסומות מקוריות וכרזות תעמולה, חפצים יומיים כמו כלי אוכל ודגמים של שתי הערים שנבנו במיוחד לתערוכה. המבקרים יצאו למסע בזמן דרך הדגמים של שתי ערי חוף שישבו על דיונות בשנותיהן הראשונות. התערוכה תציג גם את החגיגות השנתיות המתקיימות בשתי הערים. בעוד שבגדיניה החגיגה היא "פסטיבל הים", הרי שתושבי תל אביב חוגגים את פורים, חג של שמחה המסמל חירות מחודשת.

התערוכה תציין 100 שנה להקמתה של גדיניה, 100 שנה להקמת ביה"ס לאדריכלות באוהאוס בגרמניה שבוגריו קשורים רבות למראה שתי הערים כיום, ו-110 שנים להקמת העיר תל אביב.

מוזיאון "פולין" שנפתח בוורשה ב-2014 מציג באמצעות תערוכת הקבע שלו את 1000 שנות הדו-קיום הפולני-יהודי. סיפורו של העם היהודי וסיפורה של פולין שזורים זה בזה. פולין היתה הבית לקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם, וממנה יצאו יהודים רבים במסעם להקים מדינה יהודית בארץ ישראל. תולדות פולין אינם מלאים ללא הפרק היהודי. חייהם המשותפים הביאו לפריחה הגדולה ביותר בקנה מידה עולמי, של תרבות, דת ושגשוג חומרי. על מורשת משותפת זו מספרת תערוכת הקבע של מוזיאון  "פולין", אשר זכה בפרס המוזיאון הטוב באירופה לשנת 2016. המוזיאון מתגאה בכ-400,000 מבקרים בשנה. הוא גם מרכז לדיאלוג והפצת ידע על התרבות היהודית, זאת שבאמצעות מפגשים, הרצאות ופעילות תרבותית וחינוכית המוזיאון מארגן גם תערוכות זמניות הזוכות למבקרים רבים.

תערוכות ואמנות

מרכז באוהאוס תל אביב עם כיכר דיזינגוף בראי ההיסטוריה

צילום מתוך התערוכה, באדיבות מרכז באוהאוס (צילום אחים סורג)

התערוכה החדשה "כיכר דיזינגוף בראי ההיסטוריה" המוצגת בימים אלה במרכז באוהאוס תל אביב, הינה תוצר תיעודי שנולד על רקע ההכרזה של עיריית תל אביב-יפו  לחדש את כיכר דיזינגוף ולהשיב אותה לעיצובה המקורי. התערוכה סוקרת את ההיסטוריה של כיכר דיזינגוף, מציגה את השינויים שעברה וחוגגת את חידושה, באמצעות תמונות היסטוריות מאוספים שונים, סיפורי האדריכלים והמתכננים ושרטוטים לצד בחינה מעמיקה של הפרטים השונים המרכיבים את הכיכר מיום הקמתה ועד היום.

התערוכה החדשה מהווה ציון של חגיגה משולשת: 100 שנה לבית ספר הבאוהאוס, 20 שנה להקמת מרכז באוהאוס תל אביב, והשלמת חידוש הכיכר השנה. חידושה של הכיכר מהווה נקודת ציון היסטורית המאפשרת לחגוג את העבר יחד עם העתיד, ולבחון את המרחב הזה ברטרוספקטיבה רחבת אופקים. הכיכר הייתה לסמל המודרניות של העיר בשלהי שנות ה-30 של המאה הקודמת, למרחב הפתוח המעוצב הראשון בעיר, מרכז חברתי ופנינה אדריכלית. הכיכר עברה תהליך שינוי שתואם את המהות המודרנית שלה- היא השתנתה בהתאם לצרכי העיר.  כעת, לאחר גלגולים רבים הושב לה העיצוב המקורי, בסגנון הבינלאומי, שמיישר קו עם צמיחת האוכלוסייה והתחבורה של העיר.

"הרעיון ליצור תערוכה מסוג זה נולד לפני כשנה, טרם השלמת פרויקט חידוש הכיכר", אומר ד"ר מיכה גרוס, אחד מיוזמי ואוצרי התערוכה. "כיכר צינה דיזינגוף שנחנכה ב-1938 היא ללא ספק ליבה של תל אביב ואחד מסמליה הבולטים של העיר. במשך השנים עברה הכיכר שינויים רבים, אך המשיכה לשחק תפקיד מרכזי ב'עיר הלבנה'. מעבר לחשיבותה האדריכלית, היה זה מרכז החיים החברתיים השוקק שעיצב את דמותה הייחודית של תל-אביב. למרות שישנה נטייה לשכוח זאת, תל אביב היא עיר צעירה, שכונתה הראשונה "אחוזת בית" נוסדה בשנת 1909 ומאז היא הצליחה לצמוח לממדים של מטרופולין המהווה את מרכז התרבות, האמנות והכלכלה של ישראל. לא ברור מאליו לראות בעיר כל כך צעירה ניצוצות של מודרניות, תכנון אורבני חדשני ואינטגרציה של תהליכים חברתיים באדריכלות".

מארגני התערוכה הם הריסון גולדמן, אליסה וקסלר, מיכל קרפ וד"ר מיכה גרוס, ממרכז באואהוס תל אביב.

בין הפריטים בתערוכה, מוצג שולחן האדריכלית- ג'ניה אוורבוך (באדיבות האדריכל רם ברעם) שבשנת 1934 זכתה בתחרות לתכנון הכיכר על שם צינה דיזינגוף. זכייתה של אדריכלית צעירה, אישה, משקף את רוח החברה המתקדמת של שנות ה-30 שהייתה ביישוב. התכנון של אוורבוך כלל את שטח הכיכר עצמה ואת הקו המנחה לעיצוב האדריכלי של כל הבניינים הסובבים את הכיכר, שהם בעלי קווים נקיים ופשוטים המתעגלים בקצה. חלק מהבניינים השוכנים סביב הכיכר תוכננו על ידי אוורבוך עצמה.

בנוסף מוצגות בתערוכה תמונות של קולנוע "אסתר", הקולנוע הראשון הכי גדול שהיה בתקופתו בת"א עם כ- 1000 מקומות ישיבה, שהיה בבעלות משפחת עולים מעדן, תימן. הסרט הראשון שהוצג שם היה שלגיה ושבעת הגמדים. הקולנוע שכן למרגלות הכיכר (ממול למיקומו של קולנוע ח"ן) ולפני 25 שנה הוא נסגר ונפתח במקומו מלון "סינמה" שהכניסה אליו נוסטלגית, בסגנון הבאוהאוס ורוחו של בית הקולנוע שוררת בו.

כמו כן, מוצגות בתערוכה גם כרזות השראה לעיצוב הכיכר, לדוג' כרזה של כיכר שארל דה גול (האטואל) בפריז שממבט מלמעלה מזכירה את כיכר דיזינגוף. כרזה של כיכר אלכסנדר בברלין מ-. 1929.בתערוכה מוצג צילום של ההצעה האדריכלית עבור עיצוב הכיכר, המזכיר את כיכר דיזינגוף של היום. לבסוף הצעה זו לא נבחרה בתחרות לעיצוב הכיכר והיא לא עוצבה לפיו.

נוסף לתערוכה המוצגת במרכז באוהאוס, המקום מציע גם סיורים בנושא אדריכלות העיר הלבנה עם דגש על אדריכלות סגנון הבאוהאוס. קיימת התעניינות גוברת בכל העולם בנושאים אדריכליים, והסיור המוצע במרכז באוהאוס מהווה את אחת האטרקציות של העיר תל אביב, לתיירים ולמקומיים. הסיור שחושף את המשתתפים לאדריכלות המרתקת בתל אביב, כולל גם הקרנת סרט על התפתחות האדריכלית של העיר. הסיורים מתאימים לקבוצות בהזמנה מראש וגם לבודדים. קיימת אפשרות לסיור מודרך של שעתיים (עברית, אנגלית, צרפתית וגרמנית), או לסיור עם אוזניות בשפות שונות למשך שעה וחצי, ואפשרות נוספת היא סיור עם אוזניות למקצוענים במשך שעתיים באנגלית.

המרכז כולל גם גלריה עם אוסף קבוע ותצוגות משתנות, ומוציא לאור ספרים ומגזינים המוקדשים לנושא. נעילה: 31 באוקטובר. כניסה חינם. פרטים בטל': 03-5220249

מרכז באוהאוס תל אביב, דיזינגוף 77 תל אביב

חצר סרגיי י-ם עם אמנות ובובות ירושלים Art & Dolls Expo Jerusalem

תערוכת הבובות הבינלאומית Art & Dolls Expo Jerusalem, היא הראשונה בישראל שיזמה ואצרה אמנית הבובות המפורסמת סבטלנה פצ'לינקובה, ותפתח ב-5-15 בספטמבר ב"חצר סרגיי" בירושלים. בתערוכה יוצגו כ-130 יצירות של עשרות אמני בובות מובילים בתחומם, חלקם זוכי פרסים, מרוסיה, בלארוס, אזרבייג'ן, ארצות הברית וישראל.

Edna Dali בובות של עדנה דאלי, שלך ושלי, קרמיקה. (צילום ערן תורג'מן)

אמנות יצירת הבובות היא תופעה ייחודית באמנות העכשווית, שמציעה מקום לפרשנויות אישיות דרך עבודותיהם של אמני הבובות, החל מבובות ילדות נוגעות ללב וכלה בבובות שרעיון עמוק או עיסוק בנושא אקטואלי אחר מסתתר מאחוריהן באופן מרומז. כל זאת תוך שימוש בכלים אמנותיים וחזותיים יצירתיים לצד מיומנות גבוהה מתחומי אמנות שונים המשתלבים יחד ביצירת הבובה.
התערוכה תכלול יצירות של אמני בובות בולטים ביניהם, מיכאל זייקוב מרוסיה, אחד האמנים הפופולריים ביותר בתחום שזוכה להערכה מעמיתים, אספנים ומבקרים יחד וידוע במיומנותו הטכנית והאמנותית וביצירת דמויות מהתקופה הוויקטוריאנית באנגליה. אלנה קונין מישראל, האמנית הידועה ביותר בתחום "בובות אמנותיות" שבעבודותיה ישנה "קריצה" והתכתבות עם עולמות תוכן ותרבות שמעוררים את המתבונן בהן ומעניקים להן נופך פילוסופי. עוד יוצגו עבודותיה של האמנית זוכת הפרסים אליונה אברמובה מרוסיה, שתציג סדרת בובות של נשים עוצמתיות, גלינה דמיטרוק מבלארוס, פרוויז גוסינוב ואירינה גונדורינה מאזרבייג'אן ואחרים.

בין האמניות הישראליות המשתתפות בתערוכה יוצגו עבודותיהם של ג'ני ליבינזון, עם דמויות נשיות מתקופת התנ"ך, נעמי אושן (נטליה אפשטיין) יוצרת בובת צירים מרהיבות של נשים מהמאה ה21, וג'וליה סטוצקי. בנוסף ישתתפו שמות חדשים בעולם אמנות הבובות כמו אירינה נימינוש'י.

סבטלנה פצ'לניקובה עצמה תציג בובות מאוסף הבובות פרטי שלה, בובות של הצאר, שאספה במשך כ-20 שנה. האוסף הנדיר מאפשר להכיר את החפצים הייחודיים ואת עולם הילדות והאווירה ששלטה במשפחתו של הצאר האחרון של רוסיה, ניקולאי השני. בתערוכה יוצגו חלק מהבובות של ילדי משפחת המלוכה ברוסיה מהמאה ה-19, וכ-400 חיילי עץ.

לצד הבובות האמנותיות אזור מיוחד יוקדש ל"דובונים" Teddy bears שיצרה האמנית אוקסנה מורטובה מרוסיה, ותציג לראשונה בתערוכה בישראל פרויקט חדש של דובונים דרכם היא תמחיש ש"דובונים" הם הרבה מעבר ל"סתם עוד בובה" לילדים.
כמו כן במרחב שיוקדש לציורים, יוצגו בתערוכה יותר מ-30 ציורים של אמנים עכשוויים מישראל ומרוסיה שיצרו פריטים במיוחד עבור התערוכה וביניהם, האמן המוכר בוריס קרפלוב עם הציור "המפעיל של תיאטרון הבובות", עבודות מוקדמות של נטליה אברמוביץ' "קוקולה", יצירות של טטיאנה רטוש שתציג ארבע עבודות מתוך הסדרה "חלומות ילדים" שיצרה במיוחד לתערוכה בהם היא מבטאת על הנייר, מצבי רוח של האנשים ומזג האויר כפי שהיא תופסת אותם בעיניה. ועבודות של אמנים מרוסיה ביניהם רומיאנה ונוקובה, אירינה ורפטה, יוליה איבנובה ואחרים.

יוזמת ואוצרת התערוכה סבטלנה פצ'לינקובה, בין האמניות המשפיעות כיום בעולם אמנות הבובות. סבטלנה היא אספנית בובות, יוצרת בובות ומפיקה תערוכות ופסטיבלים בנושא ברחבי אירופה ונשיאת האיגוד הבינלאומי לאמני הבובות. פצ'לינקובה החלה את המסע שלה סביב הבובות לאחר תאונת דרכים קשה בה הייתה מעורבת, בזכות שיקום של המוטוריקה העדינה היא נחשפה לעולם פיסול הבובות והיא נחשפה לעולמן הקסום ולאמנות הייחודית שמשלב מספר תחומי אמנות. כיום לאחר שלמדה את האמנות על בוריה ויצרה מעגל אמנים, היא מובילה פרויקטים בינלאומיים בהתנדבות למען ילדים, לצד ארגון תערוכות בובות ברחבי רוסיה ואירופה וכעת גם בישראל!

התערוכה מוצגת בחלל המיוחד של חצר סרגיי במתחם מגרש הרוסים בירושלים, שמעניק לתערוכה אווירה ייחודית של המאה ה19, בזכות המבנה ההיסטורי ששימש כאכסנייה לבני האצולה הרוסית, וכיום שייך לממשלת רוסיה.
אמנות ובובות ירושלים,  5-15 בספטמבר 2019: חצר סרגיי מגרש הרוסים, רח' הלני המלכה 13, ירושלים. רכישת כרטיסים באתר…

ראשון לציון עם תערוכת אמנות הזבל הזה הוא שלי

הידעתם? בן אדם ממוצע בישראל מייצר כ-2 ק"ג פסולת ביום, מדינת ישראל מונה יש כ-9,021,000 תושבים. ומכאן כמות עצומה של 19,877 טון אשפה אשר מגיעה לפחים בכל יום. כמו כן בכל יום הכמות עולה ועולה, ואנחנו מאבדים את הכדור .. האחריות לכך נמצאת אצל כל אחד מאתנו.

בר סטפנסקי, בן 28, עוסק בצילום מקצועי עם אהבה גדולה לטבע והסביבה, אשר בשנים האחרונות מקדיש את היצירה שלו למען יצירת שינוי סביבתי לטובה. האכפתיות הגדולה של בר דחפה אותה לפרסם ברשתות החברתיות אתגר קטן עם משמעות והשפעה גדולה. האתגר הציע לאנשים לאסוף את פסולת הפלסטיק במשך שבוע, ולאחר מכן בר הגיעה עם חברתו הטובה, המצלמה, וצילם את ערימות הפלסטיק בלוקיישנים שונים. לאתגר נרתמו אנשים רבים וביניהם משתתפת המירוץ למיליון הודא נקאש.

כיום מדינת ישראל נמצאת במקום השני בעולם בשימוש בחד פעמי. לפלסטיק נדרש מאות שנים, כדי להתכלות ובנוסף לזאת המדינה הוציאה ב-2017 מעל ל-3.7 מיליארד שקל לטיפול פסולת וככל שהשנים עוברות, כך כמות הפסולת עולה ועכשיו זה הזמן להתעורר ולעשות את השינוי לפני שיהיה מאוחר מדיי.

אירוע השקה – מדרחוב ראשון לציון – 5/9/19, שעה 21:00. פתיחת התערוכה – בארסה בר | כתובת: הרצל 34, ראשון לציון, שעה 21:00. התערוכה תתארח בפאב השכונתי בראשון לציון, הבארסה, אשר נרתם למען המטרה הירוקה.

גלריה זומר עם אלעד לסרי Elad Lassry

אלעד לסרי, ללא כותרת, 2018. צילום על נייר ארכיוני. (צילום אלעד לסרי)

בתערוכת היחיד החדשה והראשונה בישראל, של האמן הבינלאומי אלעד לסרי, יוצגו חמישה עשר תצלומים, ארבעה פסלים ועבודת וידאו המטשטשים את הגבול שבין דימוי לאובייקט. התערוכה כוללת עבודות חדשות שיצר האמן בשנתיים האחרונות, מרביתן אובייקטים יחידים מסוגם שנוצרו במקור במדיום הצילומי ומתפקדים כפסלים שנעים על קו התפר שבין דו-מימד לתלת-מימד.

סדרת תצלומי שחור-לבן של ציוד סקי ומגפיים נושאים סימני מחיקה והתערבות חיצונית ותצלומים שכמו נלקחו מקמפיין אופנה החושפים את המערך שייצר אותם כאשר הנשים המצולמות נעמדות אל מול המצלמה בפוזות שונות, שוברות את "הקיר הרביעי" ומדגישות את המניפולציה שמאחורי הבניית הדימוי – דוגמנית אחת מאפרת את רעותה בדימוי אחד ואילו אחת המצולמות מצלמת את היתר בדימוי אחר.

סדרת תצלומים נוספת צולמה בחוות גידול לדגי נוי ובוחנת כיצד תשוקה אסתטית מניבה את הייצור והפיתוח של יצורים אורגניים שנועדו לשמש כקישוט חי בבתיהם של בעלי הממון. כמו כן, מוצגים בתערוכה וידאו שצולם בפורמט של 16 מ"מ ופסלים דמויי אנדרטאות שעשויים יריעות שטיח אפור שמקופלות וערומות זו על גבי זו, המייצרים הפרעה בשדה הראיה ובמסלול של הצופה שמנתב את דרכו בחלל התערוכה.

אלעד לסרי מגדיר את עבודותיו כ״תמונות״ שפועלות במקביל הן כאובייקטים והן כדימויים. אותן ״תמונות״ נוצרות בתצלומי סטודיו, כמו גם על ידי ניכוס תשלילים (נגטיבים) שהאמן מצא ופיתח, דימויים ממגזיני וינטג׳, ארכיוני קולנוע ומדריכי שימוש למוצרים. באמצעות שימוש בשפה של דימויים מסחריים ואימוץ האסתטיקה של מאגרי דימויים פרסומיים, לסרי מנתק את האסטרטגיות החזותיות הללו מהקשרן המקורי. הוא מתערב בהן כך שעבודותיו מדגישות באופן סימולטני את תהליך היצירה (creation) והייצור (reproduction) של הדימויים. לעתים, לסרי משתמש בטכניקות אנלוגיות כחשיפה כפולה, טשטוש, סופר אימפוזיציה, קולאז׳ וחירור על מנת להתערב בדימוי, להמיר ולתמרן אותו. מיסגור דומיננטי ושילוב אלמנטים פיסוליים שמכסים את ה״תמונות״ או פורצים מגבולותיהן אל חלל הגלריה מהווים חלק מבחינה מתמדת של מערכת היחסים הסבוכה שבין אובייקט לייצוג.

אלעד לסרי (יליד 1977, תל אביב) חי ועובד בלוס אנג׳לס. הציג תערוכות יחיד רבות בעולם, ביניהן במוזיאון וויטני, ניו יורק (2009), קונסטהאלה, ציריך (2010), מוזיאון בוימנס ואן בויננגן, רוטרדם (2014) ובגלריה לאמנות בוונקובר באוצרות ג׳ף וול (2017). לסרי השתתף בתערוכות קבוצתיות רבות ברחבי העולם, בין היתר במוזיאון לאמנות מודרנית, ניו יורק (2010) ובמוזיאון גוגנהיים, ניו יורק (2015). בשנת 2014 הוצגו עבודותיו של האמן כחלק מהתערוכה הקבוצתית ״Apparition״ בגלריה זומר.

פתיחה: יום חמישי, 5.9.19, שעה 20:00 .נעילה: שבת, 19.10. אוצרת: עירית פיין זומר

גלריה זומר, רוטשילד 13, תל אביב. הכניסה חופשית

בית ציוני אמריקה עם Smile through your eyes

דינה זייפר

פורטרט הוא ייצוג אמנותי של אדם המציג לרוב את פלג הגוף העליון. מטרת יצירת הפורטרט משתנה מאמן לאמן ומתקופה לתקופה. כל אמן בוחר להתמקד בחלק אחר ולשים עליו דגש בעת היצירה. בתערוכה זו שמנו דגש על העיניים אשר מלמדות אותנו על פנימיותו של האדם, ומביעות רגש ללא מילים. ועל החיוך, חיוך הוא סימן אוניברסלי לאושר, בכל מקום בעולם, בכל תרבות, בכל שפה, חיוך מזוהה כסימן לשמחה וטוב לב. כמו שפת האמנות, שפה אחידה, המאחדת ומקרבת בין כל התרבויות.

"אם תחייך לעברי, אבין, כי זה משהו שכולם, בכל מקום, עושים באותה שפה" דייויד קרוסבי, פול קנטנר, סטיבן סטילס (מתוך השיר "wooden ships").

בתערוכה מציגים אמנים ואמניות מכל רחבי הארץ מתחומי הציור, צילום ופיסול. מפיקת התערוכה – מורן יעקבי. התערוכה פתוחה לקהל הרחב. פתיחה: יום שני 02/09/2019 שעה: 19:30. נעילת התערוכה – 26/09/2019. בית ציוני אמריקה, דניאל פריש 1, תל אביב

טיולים

זוחרקים עם אדון – חרדון אוסטרי מזוקן

במרכז המבקרים "זוחרקים" בשכניה, החלה עונת בקיעת הביצים של החרדון האוסטרי המזוקן וזו הזדמנות נפלאה להכיר וללמוד אודותיו. מדובר בחרדון אוסטרי מזוקן, הנפוץ במגוון בתי גידול מערבות ועד למדבריות. החרדון גדל לאורך של עד כ- 60 ס"מ ולמשקל הנע עד 600 ג'.  מרבית חלקי גופו של החרדון מכוסים קוצים, אך הבולט מכולם הוא ה"זקן" שיכול להתנפח כדי להרתיע אויב.

הקיץ הוא תקופת ההתרבות של החרדונים. אמא חרדון מטילה את ביציה באדמה והולכת לדרכה, לאחר כחודשיים בוקעים חרדונים קטנים מהביצים, ולאחר הבקיעה הם שוכבים בתוך הביצה וסופגים לגופם את שק החלבון אשר משמש כמזון ראשוני לאחר הבקיעה. בתום ספיגת החלבון ייצאו החרדונים הקטנים מהביצה ויתפזרו באזור.

מרכז המבקרים – "זוחרקים"  בשכניה, במשגב, הוא  מסוג המקומות שאוהבי זוחלים וגם אלו שפחות, חייבים לבקר בהם, לחקור ולגלות מידע מופלא על בעלי החיים הזוחלים והחרקים. לפרטים נוספים: יעל נאמן  0502971962 לאתר זוחרקים

רוצים לקבל עוד המלצות על טיולים ואטרקציות באזור ארץ כרמי זית? תחנת המידע ביודפת מספקת מגוון המלצות לפעילויות ואטרקציות באזור כרמיאל, משגב ובקעת בית הכרם על שלל הכפרים המעניינים שבה. שעות פתיחה: א'-ו' 9:00-15:00 בואכה יודפת.
לפרטים: 04-9966263  פייסבוק תחנת המידע יודפת

WishTrip עם חוקר ליום ועזרה לחווית נסיעה מוגבלת

WishTrip בשיתוף עם מנהל קהילתי נווה יעקב יצאה במיזם ייחודי בשם: "חוקר ליום" – בה קבוצת מבוגרים עם אתגרים קוגניטיביים שונים יצאה ליום של כיף והרפתקאות וטיול שכותרתו "חוקר ליום". הקבוצה טיילה, רכבה בג'יפ ספארי ולמדה על הטבע והנוף. הטיול הופעל בשיתוף עם מנהל קהילתי נווה יעקב, משרד העבודה והרווחה – תוכנית לרון, עירית ירושלים המחלקה לאוכלוסיות צמי"ד והקרן הקיימת לישראל (קק"ל) – החטיבה לחינוך בקהילה.

דודו אשכנזי, מנהל מחלקת הדרכה מפעלים חינוכיים והחינוך המיוחד בקק"ל אמר בהמשך לפעילות זו: "אירוע מכונן שמוכיח שהחברה יכולה להכיל את כולם וכל אחד יכול לתרום את חלקו בפעילות משותפת כשהוא מביא את חוזקותיו, לא משנה אם הוא מאובחן כצרכים מיוחדים או טרם אובחן"

יהודה פרוידיגר מחזיק תיק צרכים מיוחדים עירית ירושלים ציין: "זוהי פעילות מבורכת אשר טשטשה את ההבדלים בין בעלי הצרכים המיוחדים לבין אלה שלא, החיוך, השמחה והחוויה הייתה שווה בין כולם ובסופו של יום זהו הדבר החשוב"

משה ליפשיץ, מנהל חווית לקוחות ב WishTrip אמר: "הפרויקט "חוקר ליום" היה מבחינתנו הזדמנות להחזיר לקהילה על ידי מתן חוויה ייחודית לקבוצה שלרוב לא זוכה להזדמנויות מסוג זה. נותני השירות השונים בתחום מתעלמים לעתים קרובות מצרכי אוכלוסיות רבות, ולכן לקחנו על עצמנו לעשות זאת ולספק מודל כיצד ליצור חוויות נגישות לכולם. שיתוף הפעולה עם המנהל הקהילתי נווה-יעקב אפשר את ההזדמנות הזו והיה כשלעצמו מעניין, מפרה ומוצלח – כך שזוהי כנראה הסנונית הראשונה בפעילויות מסוג זה"

האירוע המרכזי של היום היה טיול ביער בן שמן (שנמצא כ-30 דקות צפונית-מערבית לירושלים) בהובלת מדריכי קק"ל אשר לימדו את הקבוצה על המערכת האקולוגית הייחודית ביער בן שמן ועל שימור סביבתי.

בנוסף, המשתתפים זכו להזדמנות לעשות משהו שרוב המבקרים ביער כמעט ולא זוכים לה – כניסה וביקור בפגודת בן שמן המפורסמת, מתנה ממלך תאילנד שניתנה לישראל לחגיגת העצמאות של 50 שנה למדינה.

היום הסתיים בארוחת שדה פיקנטית כשכל משתתף קיבל סרטון וידאו מותאם אישית משלו עם תמונות שצולמו לאורך היום. הסרטונים נוצרו על ידי אפליקציית  WishTrip – אפליקציית טיולים המתעדת מסלולים ויוצרת מדיה מהנה ואטרקטיבית מתמונות שצולמו במהלך הטיול על ידי המטייל.

WishTrip היא פלטפורמת ניהול חוויות תיירות מבוססת SaaS המאפשרת ליעדי תיירות למלא תפקיד פעיל יותר בעיצוב חוויות הנסיעות של המבקרים, המערכת עוזרת ליעדים ללמוד יותר על המבקרים שלהם, להתאים אישית את החוויות שלהם ולשפר את הפופולריות שלהם ברשת.

עבור משתמשי הקצה,  WishTrip היא אפליקציה המסייעת להם לנווט באתרים בצורה חלקה, למצוא מידע ולתעד את זיכרונותיהם.  החברה נבחרה לאחרונה על ידי ארגון התיירות הבינלאומי (UNWTO) כאחת מבין 20 החברות המובילות בעולם בתחום ה Travel tech

דסי גורדון – מנכ"ל מנהל קהילתי ורותי נריה – רכזת צמי"ד מסכמות: "במיזם הייחודי הצלחנו ליצור חוויה מסוג אחר בה אנשים עם וללא מוגבלות פעלו בהרמוניה כאשר כל אחד תורם לחוויית השני, הטיול איפשר גם לאנשים עם מוגבלות ליהנות מחוויה ייחודית מונגשת ומותאמת. כמו גם יצירת המזכרת אשר תישאר לעוד ימים ארוכים הודות לאפליקציית WishTrip.

יער הקופים ביודפת מתרחב עם תוספת למשפחת קופי הסנאי

יער הקופים (צילום סטודיו A)

צוות יער הקופים וכל בעלי החיים שחיים ביער מקבלים באהבה רבה כל גור שנולד וכל בעל חיים שמתווסף למשפחה החמה והאוהבת. 5 גורי קוף סנאי, נולדו לאחרונה, ביער הקופים ביודפת. קופי הסנאי, קטנים ויפים. הגורים הצעירים צמודים לאימהות המסורות, כרוכים על גבן כל העת. האימהות דואגות לספק להם את צורכיהם: חום, אהבה וכמובן אוכל. בנוסף לגורים הקטנים החדשים הגיעו ליער הקופים 3 קופות סנאי ראש ירוק, מגן החיות התנכ"י, הקופות היו מאוד דחויות ונפצעו קשה. גן החיות התנכ"י החליט להוציא אותן ויער הקופים אימץ אותן באהבה והעניק להן בית חם. המבקרים הרבים שמגיעים ליער מתלהבים מאוד מהמראה המרגש מחכים בסבלנות שהקופים ירדו מהעצים כדי לראות מקרוב ולצלם את פלא הבריאה.

רוצים לקבל עוד המלצות על טיולים ואטרקציות באזור ארץ כרמי זית? תחנת המידע ביודפת מספקת מגוון המלצות לפעילויות ואטרקציות באזור כרמיאל, משגב ובקעת בית הכרם על שלל הכפרים המעניינים שבה. לפרטים: 04-9966263  פייסבוק תחנת המידע יודפת.

ספרים

תמר ואיתמר בין שבילי הכפר של אוסנת גואז

frhf, vxpr תמר ואיתמר בין שבילי הכפר

ביום שבת בקרו תמר ואיתמר את סבתא וסבא בכפר חמר. אחר הצהריים יצאו השניים לטייל תחת כיפת השמיים. לפתע גילו… מה גילו תמר ואיתמר בין שבילי הכפר? מה הם עשו בשלל שהם מצאו? כל אלה ועוד בסיפור שמפליג אל מחוזות הדמיון, שרק בהם גזר דקיק יכול להפוך לקורה, כרוב גדול למתקן טיפוס ופלפל מפותל למגלשה.. וכל אלה תוך היכרות עם צבעים צורות וגדלים, מניית ימות השבוע ועידוד אכילת סלט. הוצאה לאור: פופרייט

כתיבת תגובה