חדשות השבוע בעולם הרכב

המשך סיכום השנה בענף הרכב 2015 ||| מכונית השנה 2016 ||| חדשות אאודי, הונדה ועוד ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| להמשך הכתבה <<<

2016 European Car of the Year

2016 European Car of the Year

חדשות הרכב בעולם ובארץ

2016 World Car Awards

חבורה של 73 עתונאי רכב מ-23 מדינות ברחבי העולם, יבחרו את רכב השנה של 2016, ב-4 קטגוריות שונות. בספטמבר 2015 הוכרזו בפרנקפורט המועמדים. השבוע הוכרזו הרכבים שהגיעו להצבעות הסופיות. ב-1 למרס יוכרזו הז'נבה הזוכים- 3 בכל קטגוריה.

הקריטריון העיקרי לכניסה לתחרות הוא שלפחות 10 כלי רכב נמכרו בכל מדינה בכל שנת 2015 ועד 31 למאי 2016 יהיה ניתן לרכוש הדגם.

10 המועמדים לרכב השנה 2016

  • אאודי A4
  • במוו X1
  • טויוטה פריוס
  • יגואר XE
  • יונדאי טוסון
  • לנדרובר דיסקברי ספורט
  • מזדה 3-CX
  • מזדה 5-MX
  • מרצדס GLC
  • סקודה סופרב

5 המועמדים לרכב היוקרה של 2016

  • אאודי Q7
  • במוו סדרה 7
  • וולוו 90XC
  • יגואר XF
  • מרצדס GLE קופה

5 המועמדות למכונית בעלת הביצועים הטובים ביותר 2016

  • אאודי 8R קופה
  • הונדה סיוויק R
  • מרצדס 63AMG C  קופה
  • ריינג'רובר ספורט SVR
  • שברולט קמרו

5 הרכבים ה"ירוקים" 2016

  • במוו 330e פלאג-אין היברידית
  • טויוטה פריוס
  • טויוטה מיראי
  • פולקסווגן פסאט GTE
  • שברולט וולט

בנוסף, בסוף פברואר צוכרז הזוכה במכונית השנה 2016 של אירופה ואילו בארה"ב הוכרזה הונדה סיוויק כמכונית השנה של צפון אמריקה 2016.

תאונה בשידור חי

הונדה דורגה כיצרנית הרכב האמינה ביותר באירופה

הונדה CRV (צילום יח"צ חו"ל)

הונדה CRV (צילום יח"צ חו"ל)

הונדה זכתה לכבוד זה בסקר שערך ארגון הצרכנים והמשתמשים האירופאי (OCU) בקרב 30,000 נהגים אירופאיים, ובו התמקד הסקר באמינות ובחוויית הנהיגה וכלל 178 דגמים שונים של מכוניות.

הונדה השיגה את הדירוג הגבוה ביותר בסקר האמינות וזכתה לציון של 93 מתוך 100.

79% מהנשאלים בסקר אמרו כי הם ממליצים על רכבי הונדה.

עוד על פי תוצאות הסקר: הונדה ג'אז צפויה "לבלות" פחות במוסך בהשוואה לדגמי יצרנים אחרים. גם  דגמי סיוויק, CRV, ואינסייט של הונדה דורגו בין המכוניות שמגיעות פחות למוסכים. 4 דגמים אלה ממוקמים כולם בדירוג 10 הרכבים האמינים ביותר.

למה הוא עצר על פסי הרכבת

חוויית Audi Sport בישראל

לקוחות Audi Sport ייהנו במהלך השנה מפעילויות Audi driving experience בחו"ל, הדרכות נהיגה ספורטיבית בארץ, מסלולי טיול בחו"ל עם דגמי הספורט של החברה ועוד

אאודי הספורטיבי (צילום יח"צ)

אאודי הספורטיבי (צילום יח"צ)

לקוחות Audi ישראל שיתעניינו ברכישת דגמי ה- RS ייהנו מחווית לקוח ייחודית וייעודית השונה מקוני דגמי Audi אחרים. לקוחות Audi Sport ייהנו כבר בבואם לאולם התצוגה מקומה ייחודית ממותגת בלוגו המעוין של Audi Sport עם רכבי תצוגה של דגמי ה- RS, ובהמשך גם דגם ה- R8 החדש. לצד רכבי הספורט של המותג, יכלול האולם שלל פריטים מחיי הספורט של מותג ארבעת הטבעות: מאבזור ספורטיבי המיועד לשיפור חווית הנהיגה, דרך ציוד וביגוד ספורט ממותג Audi Sport, ועד ריהוט ופריטי ספורט להשלמת החוויה. במקביל תציע Audi גם צוות מכירות ונסיעות מבחן ייעודי שיספק לכל לקוח חווית פרמיום ספורטיבית אישית בבואו לרכוש רכב ספורטיבי.

כחלק מחוויית Audi Sport תציע Audi ישראל לראשונה רכבי הדגמה לכל סדרת ה- RS: ה-  RS7 ,RS5, RSQ3 ,RS3ו R8- שתגיע לישראל בעוד כחודשיים. זאת ועוד, צוות נסיעות מבחן בראשותו של אחד ממדריכי הנהיגה הספורטיבית המובילים בישראל ייקח לקוחות פוטנציאליים של דגמי ה- RS לנסיעת מבחן ייעודית אישית שתדגים לו קמצוץ מיכולות הרכב.

במקביל לכך לקוחות Audi Sport ייהנו במהלך השנה מפעילויות Audi driving experience בחו"ל, הדרכות נהיגה ספורטיבית בארץ, מסלולי טיול חוויתיים בחו"ל עם דגמי הספורט של החברה ועוד.

מכה קטנה בכנף

אופל מוקה  – הצלחה מקומית ועולמית

אופל ישראל פותחת את שנת 2016 עם השקה של שלושה דגמים חדשים במשפחת המוקה – רכב הפנאי הקומפקטי והאופנתי שכבש את אירופה וגם את ישראל. הרכב, שזוכה להצלחה אדירה בישראל ובאירופה, סימן עליה של כמעט פי 4 מכירות בשנה המלאה הראשונה שלו בשוק. אחרי שנת שיא שבה מכרה למעלה מ-1.1 מיליון דגמי אופל באירופה, חוגגת החברה ציון דרך מרשים נוסף. מיום השקתה של אופל מוקה לפני כשלוש שנים ועד היום נמכרו ממנה ברחבי אירופה 500,000 יחידות, מה שהופך אותה ללהיט הגדול של שוק רכבי ה-SUV  הקומפקטיים.

מוקה (צילום דן בר-דוב)

מוקה (צילום דן בר-דוב)

ההצלחה בישראל נמשכת ואופל מתרגמת אותה לדגמים חדשים. מעתה תוצע המוקה בשלוש רמות אבזור עשירות ובמחירים תחרותיים, שמתווספות לתכונותיה המוכרות – איכות, ביצועים וטכנולוגיה מתקדמת – ההופכים אותה לקניה המשתלמת ביותר בקבוצת רכבי הפנאי הקומפקטיים.  אופל מוקה מוצעת עם מגוון מנועים חסכוניים ועוצמתיים וברמות אבזור גבוהות, המצטרפים לעיצוב ספורטיבי ואופנתי ורמת איכות גבוהה כנהוג בכל דגמי אופל. כל אלו ועוד הביאו לגידול של 16% במכירות המוקה באירופה בשנת 2015.
הדגמים החדשים:

  • אופל מוקה Enjoy  – כרטיס הכניסה לעולם המוקה מעתה מאובזרת עוד יותר. המוקה מגיעה עם מערכת המולטימדיה המתקדמת Intellink המשלבת מסך תצוגה איכותי בגודל "7, מערכת שמע מתקדמת עם יציאות USB ו-Aux יחד עם דיבורית בלוטות'.  בנוסף מצוידת המוקה כסטנדרט במערכת MobilEye להתרעה בפני התנגשות וסטייה מנתיב הנסיעה כשהיא מקבלת ציון 6 במדד הבטיחות של משרד התחבורה.  מחיר המוקה Enjoy נותר ללא שינוי ועומד על 132,900שקלים ( כעת במבצע 127,900 שקלים ).
  • אופל מוקה Enjoy Plus  – גרסה משודרגת של המוקה הכוללת חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור יחד עם מצלמה אחורית מקורית המשתלבת בתצוגת מערכת ה-Intellink המתקדמת ומראות חשמליות מתקפלות , כול זה בתוספות לרמת האבזור במוקה ENJOY  מחיר המוקה Enjoy Plus הינו 136,900 שקלים.
  • אופל מוקה Enjoy SR – הגרסה הבכירה של המוקה מביאה לקטגוריה רמת אבזור חסרת תקדים עבור חובבי הסטייל והספורטיביות. בגסה זו כוללת המוקה נוסף לאבזור העשיר שביתר הגרסאות גם גג שמש חשמלי, חישוקי "18 קלים וספורטיביים ומושבי ספורט תומכים במיוחד עם אפשרות הארכת בסיס המושב לנוחות אופטימלית גם בנסיעות ארוכות. מחיר אופל מוקה Enjoy SR הוא 144,900 שקלים.

הונדה CRV הוא ה-SUV הנמכר ביותר בעולם

גם בשנת 2015 הונדה CRV הוא רכב הפנאי שטח ((SUV הנמכר ביותר בעולם, כך עולה מנתוני המכירות של  המכוניות הנמכרות בעולם שמפרסם בימים אלה  אתר  focus2move.com.

ה-CRV מחזיק בתואר מכובד זה כבר חמש שנים ברציפות. בשנת 2015, נמכרו בעולם כולו כ- 700,000 מכוניות מדגם הונדה CRV. מאז השקתו, נמכרו בעולם למעלה כ-6 מיליון רכבי הונדה CR-V , זאת לצד יותר מ-130 פרסים להם זכה ברחבי העולם כולו.

גם בדירוג המכוניות הנמכרות ביותר בארה"ב לשנת 2015, הונדה CRV היה ה-SUV הנמכר ביותר. בארה"ב ה-CRV מחזיק בתואר זה כבר 4 שנים ברציפות.  היקף המכירות של ה-CRV בארה"ב  גדל ביותר מ- 3% בהשוואה ל-2014, עם מספר מדהים של  345,647 מכוניות שנמכרו מדגם זה במהלך שנת 2015, בארה"ב בלבד. ראוי לציין כי ה-CRV הוא רכב הפנאי שטח הנמכר ביותר בארה"ב מאז 2007 (למעט 2011 בה היה ממוקם במקום השני).

בטיחות בדרכים

23,488 נפגעים ב-12,661 תאונות דרכים בשנת 2015 מתוכם 355 הרוגים ב-319 תאונות קטלניות

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים ארעיים של תאונות דרכים עם נפגעים שאירעו בשנת 2015 ודווחו למשטרה, לעומת שנת 2014:

  • 355 הרוגים – עלייה של כ-11%
  • 319 תאונות קטלניות – עלייה של כ-9%
  • 1,608 תאונות קשות – עלייה של כ-14%
  • 1,873 פצועים קשה – עלייה של כ-15%
  • סך כל התאונות עם נפגעים עלו בכ-2.5% וסך כל הנפגעים עלו בכ-2%

אמנם בסך התאונות חלה עלייה בשנת 2015, אך מבחינת נתוני המגמה ניתן לראות כי מגמת העלייה במחצית הראשונה של השנה (בקצב של 1.1% בממוצע לחודש), התחלפה במגמת ירידה במחצית השנייה של השנה, בקצב של 1.1% בממוצע לחודש .

בסך הנפגעים חלה עלייה בשנת 2015, אך מבחינת נתוני המגמה ניתן לראות כי מגמת העלייה במחצית הראשונה של השנה (בקצב של 0.7% בממוצע לחודש), התחלפה במגמת ירידה במחצית השנייה של השנה, בקצב של 1.2% בממוצע לחודש.

מסוכן ללכת ברגל – 2 מכל 3 הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים נהרגו בתוך הערים

הולכת רגל חוצה כביש ללא מעבר חציה (צילום אור ירוק)

הולכת רגל חוצה כביש ללא מעבר חציה (צילום אור ירוק)

ללכת ברגל זו פעולה שמשפרת את הבריאות אבל מסתבר שהיא גם מסוכנת. שניים מתוך שלושה הולכי רגל שנהרגו בשנת 2015 בתאונת דרכים, נהרגו בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הרשות הלאומית בדרכים. במהלך שנת 2015 נהרגו 74 הולכי רגל בתחום העירוני המהווים 57% מסך כל בני האדם שנהרגו בתחום העירוני בתאונות דרכים.

עוד עולה מהנתונים כי  בשנת 2015 (ינואר-נובמבר) נפגעו 2,713 הולכי רגל ביישובים, מתוכם 436 נפצעו באורח קשה. בנוסף נמצא כי בין השנים 2006-2015, ב-11 החודשים הראשונים של השנה נפגעים למעלה מ- 2,700 הולכי רגל בממוצע בשנה ונהרגים כ – 72 הולכי רגל  בתחום העירוני בממוצע בשנה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל בתאונות דרכים. 14 מהם היו ילדים בגילאי 0-14, ו-49 מהם היו קשישים בגילאי 65+. מהנתונים עולה כי 81 הולכי רגל שנהרגו היו מהחברה היהודית ו-23 הולכי רגלך שנהרגו היו מהחברה הערבית.

התפלגות הפגעות הולכי רגל לפי ערים בשנת 2015:

  • בתל אביב נפגעו 399 הולכי רגל מתוכם 6 הולכי רגל נהרגו.
  • בירושלים נפגעו 208 הולכי רגל מתוכם 5 הולכי רגל נהרגו.
  • בחיפה נפגעו 149 הולכי רגל מתוכם 9 הולכי רגל נהרגו.
  • בפתח תקוה נפגעו 125 הולכי רגל מתוכם 4 הולכי רגל נהרגו.
  • בנתניה נפגעו 108 הולכי רגל מתוכם 2 הולכי רגל נהרגו.
  • בבת ים נפגעו 101 הולכי רגל מתוכם 2 הולכי רגל נהרגו.
  • באשדוד נפגעו 99 הולכי רגל מתוכם 6 הולכי רגל נהרגו.
  • בחולון נפגעו 80 הולכי רגל מתוכם 2 הולכי רגל נהרגו.

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת "אור ירוק" בשנת 2015 עולה, כי שיעור ההרוגים הממוצע בקרב הולכי הרגל במדינות המתקדמות עומד על 19% אך בישראל הוא 34% מסך ההרוגים (כל הרוג שלישי מתאונת דרכים), נתון שמציב אותנו בראש המדינות המסוכנות להולכי הרגל.

הולכי הרגל הינם האוכלוסיה הפגיעה ביותר בקרב משתמשי הדרך על כן, יש לספק להם את מירב האמצעים להגברת ביטחונם, באמצעות תשתיות ידידותיות, אכיפה, הסברה והגנה גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכלי הרכב.

הפתרון – זול יעיל ופשוט. אחד האמצעים האפקטיביים בצמצום היפגעות הולכי הרגל הוא הוספת פס האטה שירסן את מהירות נסיעת כלי הרכב וכך ינתן לנהג מספיק זמן לתגובה ויפחית את מידת הנזק במקרה של פגיעה בהולך הרגל.

על פי הנתונים פס האטה מפחית את הסיכון לתאונת דרכים ב-40% במקום בו הוא מוצב ולכן, זהו פתרון זול ופשוט להגנה על הולכי הרגל. מהימצאות פסי האטה בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים וילדים כמו בתי ספר, גנים ציבורים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, יפחיתו את מהירות הנסיעה ויצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע מכלי רכב.

35 בני אדם נהרגו בשנת 2015 בצמתים העירוניים

35 בני אדם נהרגו בשנת 2015 בתאונות דרכים שהתרחשו בצמתים העירוניים, כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (נכון לנובמבר 2015). מדובר בעליה של 20% במספר ההרוגים ביחס לשנת 2014 באותה התקופה.

בשנת 2015 (עד חודש נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים 6,145 בני אדם, מדובר בעליה של כ-10% במספר הנפגעים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2014, במהלכה נפגעו 5,624 בני אדם.

התפלגות הנפגעים בצמתים בקרב הולכי רגל עפ"י ערים:

  • בתל אביב נפגעו 1,077 בני אדם, שלושה בני אדם נהרגו.
  • בירושלים נפגעו 611 בני אדם, אדם אחד נהרג.
  • בבאר שבע נפגעו 412 בני אדם, שני בני אדם נהרגו.
  • באשדוד נפגעו 366 בני אדם, שני בני אדם נהרגו.
  • בחיפה נפגעו 302 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו.
  • בפתח תקוה נפגעו 254 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו.
  • בחולון נפגעו 242 בני אדם.
  • בנתניה נפגעו 240 בני אדם, שלושה בני אדם נהרגו.
  • באשקלון נפגעו 223 בני אדם.
  • ברמת גן נפגעו 155 בני אדם.

בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך, כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים וכן הצטלבות תנועתם מכיוונים שונים. בצומת גדל הסיכוי לתאונת חזית-צד בין מכוניות וכן חושפת את הולך הרגל לסיכון גבוה להיפגעות  בהיעדר רמזורים והסדרי תנועה אחרים.

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אפשרויות פשוטות לשיפור תשתית הצומת.

  • אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה ("כיכר") המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך.
  • פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל.
  • בנוסף, על משרד התחבורה מוטלת האחריות לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

ככה עושים סרט פרסומת למשקה אנרגיה

משפט וחוק

מסלול בלתי חוקי לספורט מוטורי פונה באשקלון ע"י מפקחי רמ"י

מבצע אכיפה באשקלון של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, בליווי המשטרה, הסתיים בפינוי פלישה לאדמות המדינה והסרת סכנה לשלום הציבור – מסלול בלתי חוקי למירוצי אופנועים, שהוקם ע"י מסיגי גבול, ללא היתר או אישור, על שטח פתוח בבעלות המדינה.

אשקלון ספורט מוטורי פינוי מסלול (צילום רשות מקרקעי ישראל)

אשקלון ספורט מוטורי פינוי מסלול (צילום רשות מקרקעי ישראל)

מסלול המירוצים הבלתי חוקי, שהוקם ע"י אלמונים, תוך כדי ביצוע עבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, היווה סכנה למשתתפים במירוצים, לצופים ולעוברים במקום. המסלול הוקם כפלישה לאדמות המדינה בשטח של כ-4 דונם, שטח פתוח באזור המחצבה הישנה בחלק הצפוני של אשקלון. המסלול הבלתי חוקי כלל כ-20 רמפות אשר שימשו ככל הנראה לפעלולי רכיבה.

המסלול פונה ע"י המפקחים בסיוע ציוד מכני הנדסי כבד, הקרקע שוטחה והושבה לקדמותה. המפקחים החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי. בנוסף הוצבו במקום שלטים המזהירים מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מעבר להיבט המשפטי המגביל הפעלת מסלולים לספורט מוטורי, ללא רישיונות, הקמת המסלול על אדמות המדינה ללא אישור רשות מקרקעי ישראל, היא עבירה פלילית של הסגת גבול בפני עצמה. המסלול פונה ע"י מפקחי הרשות, העוסקים בשמירה על קרקעות הציבור. במידה ומקימיו יאותרו הם יהיו חשופים לתביעה כספית שתוגש ע"י הרשות, על עלויות הפינוי שנגרמו לקופת המדינה עקב פעילותם הלא חוקית – זאת ללא קשר להליך הפלילי. בנוסף חשוב לציין כי הפעלת מסלול מוטורי באופן פיראטי מהווה סכנה של ממש לרוכבים, לצופיהם ולעוברים במקום".

 

חקירת השוטרים במשפט הובילה לביטול כתב האישום

לפני כשנה הואשם תושב נס ציונה בנהיגה בשכרות, כשנסע עם אשתו ושתי בנותיו על כביש 412 (ביציאה מפארק המדע). השוטר שעצר אותו כתב בדוח, כי הנהג נסע בהיותו שיכור, וסירב לתת דגימה של אוויר נשוף לפי דרישת השוטר – עניין המהווה עבירה לפקודת התעבורה. השוטר הוציא לנהג פסילת רישיון מנהלית במקום, והאיש זומן לבית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה.

בדיון טען הנאשם, כי הוא חולה אסתמה, וכי מסיבה זו לא יכול היה לעבור בדיקת ינשוף. לדבריו, הוא דווקא ביצע שתי בדיקות נשיפה במקום, אך הן לא צלחו עקב מחלתו.

עו"ד עופר חורש, המייצג את הנאשם, טען בדיון, כי לא כל אדם יכול למסור בדיקת נשיפה ממספר רב של סיבות – חלקן בריאותיות, וחלקן נפשיות. במקרה הנדון, הנאשם חולה במחלת ריאות קשה, הגורמת לתפקודי הריאה שלו לרדת באחוזים גבוהים. לדברי עו"ד חורש, מצבו של הנהג החמיר בשל האובך הכבד ששרר באותו ערב, אשר ידוע כמשפיע לרעה על אנשים הסובלים מקשיי נשימה ומאסתמה.

לדברי הנהג, משהבין שבדיקות הינשוף לא צולחות לו, הוא עמד על זכותו ודרש בדיקת דם תחת הינשוף להוכחת חפותו – אך השוטרים לא אפשרו לו זאת. כאשר נשאלו ע"י עו"ד חורש בחקירתם מדוע, השיבו השוטרים כי בדיקת דם היא הליך ארוך ומסורבל יותר מבדיקת ינשוף, שהינה בדיקה פשוטה, וכי אין ביכולתו של הנחשד בשיכרות לבחור איזו בדיקה עדיפה עליו – השוטר הוא זה שבוחר עבורו את הבדיקה.

"השוטרים לא התייחסו לטענת הנאשם על בעיית האסתמה שלו, והעדיפו לראות בו כסרבן לבדיקת נשיפה", טוען עו"ד חורש. "הנאשם התעקש להוכיח חפותו – והצליח"

למרות שהוצגה חוות דעת רפואית עוד בתחילת ההליך, המעידה כי הנאשם אכן חולה באסתמה, התביעה המשטרתית סירבה לבטל את כתב האישום נגדו. השוטרים שזומנו לדיון ע"י עו"ד עופר חורש, נשאלו כיצד ידעו להבדיל בין אדם שאינו מעוניין לתת בדיקת ינשוף, לבין כזה שאין ביכולתו לעשות כן.

השוטר, ששימש כעד העיקרי בתיק, השיב מספר פעמים, כי ניסיונו הוא זה אשר מדריך אותו בנושא, וכי הוא הרגיש שבמקרה זה הנאשם אינו רוצה לתת בדיקת נשיפה. כאשר נשאל השוטר מהי השכלתו הרפואית, הפסיכולוגית או הסוציאלית אשר עליה הוא מסתמך, הוא השיב כי אין לו אחת כזו.

על אף הסדר טיעון מקל שהוצע לנאשם, הוא התעקש להוכיח את חפותו, באמצעות עו"ד חורש. מעט לפני חקירתו הנגדית, הועברה חוות דעת רפואית פנימית לתביעה המשטרתית, חוות דעת שגרמה לה לשנות את דעתה, ולבקש למחוק את כתב האישום. לפיכך, קבע כבוד השופט יהושע צימרמן מבית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, כי יש להורות על ביטול כתב האישום, כך שהנהג יצא ללא פסילה, ללא קנס וללא עונש מאסר בפועל. כידוע בתיקים מסוג זה דורשת התביעה מאסר בפועל, מכיוון מדובר בתיק שני מאותו הסוג.  

של מי יותר ארוך ועם 1200 כו"ס ?

מה חדש ומבצעי מכירות

נפתח לתנועה "הכביש הירוק" – כביש 85 ממחלף נחל עמוד לצומת עמיעד

הכביש בין צומת עמיעד למחלף נחל עמוד (צילום אלבטרוס)

הכביש בין צומת עמיעד למחלף נחל עמוד (צילום אלבטרוס)

בימים אלו הושלמו העבודות בקטע כביש 85 מצומת עמיעד עד מחלף נחל עמוד החדש. מדובר בקטע הראשון והמשמעותי ביותר בפרויקט שנפתח לתנועה. הכביש באורך כולל של כ- 7 ק"מ, נפתח ככביש דו מסלולי ודו נתיבי המקל באופן משמעותי על עומסי התנועה שהיו עד כה בכביש המרכזי המחבר בין יישובי הגליל והגולן למרכז הארץ.

היקף העבודות ההנדסיות בקטע הכביש עומד על כ- 280 מיליון שקלים, והינו חלק מפרויקט הענק להרחבת כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד בעלות כוללת של 1.2 מיליארד שקלים.

בשלבי תכנון וביצוע הכביש, הושם דגש מיוחד על פיתוח הנוף ושמירת הטבע. במסגרת הפרויקט נפתחו לתנועה שתי מערכות גשרי ענק, העוברים מעל תוואי נחל עמוד ומעל נחל עכברה. גשרים אלו החליפו את הכביש שנבנה לפני כ- 35 שנה על גבי סוללות עפר אשר חסמו את הנחלים, הפרידו בין משפחות בעלי חיים ופגעו בצומח שעל גדות הנחל. במסגרת הפרויקט נעשה שימוש חוזר בכמות העפר שפונתה במבצע הנדסי מורכב מעל 475,000 קוב עפר, כחומר מילוי באתרים שונים בפרויקט. פינוי העפר והקמת הגשרים החזירו לחיים את הנחלים ומאפשרים לראשונה מזה 35 שנה זרימה של מים בערוצים, שיקום של הצמחייה והתפתחות של בעלי החיים במקום.

בנוסף, הוקם במקום חניון מטיילים, בשיתוף רשות הטבע והגנים, ממנו תתאפשר גישה נוחה ומסודרת לטיולים בקטעי הנחל המשוקמים ובשביל ישראל.

בקצה הקטע הצפוני בסמוך לצומת עמיעד, הוקם גשר אקולוגי הנועד להוות מעבר טבעי לבעלי חיים. מעבר זה  ישמש בעיקר עדר של עשרות צבאים החי במקום, שיוכל לעבור לראשונה בבטחה מהצד הצפוני של הכביש לעבר הצד הדרומי. כמו כן, הגשר החדש מאפשר חיבור לדפוסי התנועה של בעלי החיים באזור ויסייע בשימור ויצירת חיבורים וקשרים בין בתי גידול במרחב.

הגשר מתנשא לגובה של 6.60 מטרים, משתרע לאורך כולל של 50 מטרים ולרוחב של 45 מטרים. הגשר שתוכנן בשיתוף רשות הטבע והגנים יכוסה באדמה טבעית וצמחיה מקומית, כך יאפשר שילוב טבעי של המעבר בסביבתו האקולוגית וכן יישמר רציפות של סוג הקרקע והצמחייה המקומית.

טרם תחילת הפרויקט הועתקו כ- 350,000 פקעות ובצלים של פרחי האזור כגון: חצבים, רקפות, עיריות, כלניות, ועוד, צמחים אלו נשמרו בסביבה מבוקרת ובימים אלו הם מושבים אל הטבע ונשתלים לצד הכביש ולאורך תוואי הנחלים.

מחלף כחל החדש, נפתח גם הוא במסגרת פתיחת הכביש. המחלף מחבר את הכניסות והיציאות לכחל, למחנה עמיעד ולמחצבה הסמוכה באמצעות מערכת כבישים פנימית.

במסגרת הפרויקט נפתח מעבר תחתי להולכי רגל בסמוך למחנה הצבאי עמיעד. המעבר ישמש את החיילים והחיילות המשרתים באזור ואת הולכי הרגל ובכך ימנע מהם לסכן חיים ויאפשר להם  חציה בטוחה. המעבר הבטיחותי הוקם בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון, צה"ל ומפקדי הבסיס. בנוסף הוסדרו במקום שבילים לאנשים בעלי מוגבלויות, הותקנה מערכת תאורה ומתבצע פיתוח נופי נרחב.

פרויקט הענק לשדרוג כביש 65/85 ממחלף גולני עד לצומת עמיעד, המהווה את הזרוע הצפונית של כביש 6, הינו חלק מתוכנית משרד התחבורה לקירוב בין הפריפריה למרכז ולהוות מינוף כלכלי לאזור הצפון. הפרויקט, המבוצע על ידי חברת נתיבי ישראל, משדרג את הציר לכביש דו נתיבי דו מסלולי, באורך כולל של כ- 27.5 ק"מ, ולאורכו נסללים כבישים משניים באורך כולל של 18.8 ק"מ. בפרויקט מוקמים 8 מחלפים שיבטיחו לכל משתמשי הדרך נסיעה מהירה, בטוחה ומהנה.

מפגש MG השנתי 2016

MGA 1957  (צילום רון אקרמן)

MGA 1957 (צילום רון אקרמן)

מועדון החמש ממשיך במומנטום האירועים, ההשקות וקבלות הפנים לשנת 2016. ביום שישי הקרוב, ה-5 בפברואר בשעה 16:00 יקיים מועדון ה-5, במסגרת המפגש המרכזי בחניון היכל הספורט ביד אליהו את המפגש השנתי של אספני מכוניות הספורט הבריטיות MG ונערוך קבלת פנים שמחה ומיוחדת ל"עולה החדשה" – MGA מודל 1957 של החבר נחום קדמיאל, שהביא אותה אך לפני חודש מארה"ב.

בישראל כיום כ-30 מכוניות MG  אספנות שונות שיוצרו בבריטניה בשנות ה-50. מרביתן תגענה למפגש השנתי בשישי הקרוב.

חברת "לובינסקי" יבואנית המותג MG החדש לישראל, לקחה חסות על האירוע ובכוונתה להראות את הקשר ההיסטורי בין רכבי MG החדשים למסורת הבריטית רבת השנים של MG. במקום יוצגו כמה רכבי תצוגה חדישים של MG.

בנוסף לאספני מכוניות MG שיגיעו מכל הארץ, צפויים להגיע עשרות אספני מכוניות חברי מועדון ה-5 על מכוניותיהם השונות והססגוניות. המפגש פתוח להנאת הציבור הרחב והשתתפות במפגש היא ללא תשלום וחופשית לכולם.  ניתן לחנות בתשלום בחניון היכל הספורט ברחוב וינגייט או ללא תשלום בכל הרחובות ההיקפיים.

פוקסווגן עם עגלה נוסעים נוסעת לאחור. האמנם ?

רשת אוטו סנטר משיקה סניף חדש בחולון

רשת אוטו-סנטר המתמחה במכירה של כלי רכב מיד שניה, טרייד-אין וליסינג פרטי, משיקה אתר מכירות חדש בחולון (המנור 2 חולון מתחם לוגיה). האתר החדש הוא ה- 13 במספר ברשת ונהנה ממיקום מרכזי ואסטרטגי. הוא מתפרש על שטח של כ- 2.5 דונם ומיועד לשרת את תושבי חולון והסביבה.

האתר תוכנן ונבנה בהתאם לחזון החברה לפיו סניפי הרשת המובילים כמו גם החדשים שיוקמו ייצרו חוויית קניה בה הושם דגש רב על יצירת מרחב שירותי בנוחות מקסימאלית. תהליך קניית הרכב באוטו סנטר מהיר ואפקטיבי והבעלות על שם הקונה עוברת מיד עם גמר התשלום. המכוניות הנמכרות באוטו סנטר עוברות בדיקות קפדניות והכל תוך אמינות ושקיפות מלאה ללקוח. רכבי אוטו סנטר נמכרים עם אחריות מקיפה ל-10 מערכות עיקריות ברכב. מצב הרכב עומד לרשות הלקוח ונמסר לו במעמד קניית הרכב. בנוסף, מציעה אוטו סנטר ללקוחותיה אפשרויות מימון מגוונות, עסקת "טרייד-אין" לרכב שבבעלותם החל משלוש שנים מיום הקניה.

רשת אוטו סנטר הוקמה בשנת 2000 ומאז מובילה סטנדרט חדש בענף הרכב יד שנייה. כיום מונה הרשת 13 אתרים ברחבי הארץ. הרשת מתמחה במכירה וברכישה של כלי רכב יד שנייה ומבצעת גם עסקאות "טרייד אין" וליסינג פרטי לרכב חדש ומשומש. לפרטים: 2332*, ובאתר האינטרנט <<< www.autocenter.co.il

מגדל של פורד

היעד: מיליון נאמני חיים יהיו זמינים ברחבי הארץ

1 צילום מסך אפליקיצת נאמן חיים מדא - הודעת פושהרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני – שזכה לשם "נאמני חיים" – הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו.

מחקרים רבים הוכיחו כי במקרים רבים של הצלת חיים, לזמן התגובה הראשוני ותחילת הטיפול בחולה עשויות להיות משמעויות גורליות באשר לסיכויים להציל את החולה. בשנים האחרונות הוכנסו במד"א שיפורים טכנולוגיים רבים המצמצמים משמעותית את זמני הטיפול בפניות וזמני ההגעה לחולים ופצועים. לשם הדוגמה, זמן המענה הממוצע לשיחת חירום במוקד מד"א הוא עד חמש שניות בלבד.

אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרוייקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה ועומד בתנאים המפורטים מטה.

מערכת איתור מיוחדת הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל המתנדבים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפארמיקים במוקדי מד"א. – זאת עד להגעת האמבולנס למקום האירוע.

כאמור, במד"א מעריכים כי פוטנציאל המצטרפים לפרויקט החדשני עומד על כמיליון איש בעלי הכשרה רלוונטית , כמו רופאים, אחיות, פארמדיקים, חובשים, חובשים בצה"ל, מצילים, מורים וגננות, מגישי ע"ר ועוד

כל אזרח שירצה לקחת חלק במיזם ההתנדבות הענק הזה חייב לעמוד בתנאים האלה:

  • גיל 18 ומעלה.
  • הצגת תעודת הסמכה / מקצוע.
  • הצגת אישורי השתלמות מקצועית עדכנית עד לרמת פראמדיק.
  • הצגת צילום ת.ז.
  • הצהרה על העדר הרשעות עברייני מין.
  • הצהרת העדר מניעה רפואית לטיפול בחולה/פצוע.
  • בעל מכשיר טלפון 'חכם'.

להרשמה יש לחייג ל 6210* (בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל- 23:00 ובימי שישי בין השעות 07:00-14:00) או באתר מד"א <<<

הוספת תגובה