רודיוס בצפון הנגב

מיניוואן סאנגיונג רודיוס הביא חבורת עתונאים לאתרי צפון הנגב החם ||| ביקור במרכז ג'ו אלון ויער להב ||| רכיבת טרקטורונים במסלול מאובק ויפה ||| על הרכב והחוויות בהמשך <<<

סאנגיונג רודיוס (צילום אבי אובליגנהרץ)
סאנגיונג רודיוס (צילום אבי אובליגנהרץ)

סאנגיונג רודיוס

יצאתי עם המיניוואן הגדול והמרווח של סנגיונג בחברת כמה עתונאים שרק רכב מפנק יכול להוציא אותם מהבית. הרודיוס שלקחתי היה בתצורת 2+2+3 כך שכל אחד מארבעת הנוסעים נהנה מכורסה מאובזרת בשולחן ומשענות יד וגם יכלו לכוון את הכורסא לפי רצונם האישי. מנוע דיזל 2200 סמ"ק שמפיק 178 כו"ס בעזרת תיבת הילוכים של 7 מהלכים עשו את הדרך לקלה ומהירה (כחוק !!! ) מהשרון לצומת בית קמה ושמאלה לכיוון יער להב.

עוד על הסאנגיונג רודיוס בהמשך.

עלי מדגים שפיית קפה במאהל האירוח של מרכז ג'ו אלון (צילום דני בר)
עלי מדגים שפיית קפה במאהל האירוח של מרכז ג'ו אלון (צילום דני בר)

מרכז ג'ו אלון

תחנתנו הראשונה היתה במרכז ג'ו אלון. המקום הוקם לפני למעלה מ-40 שנים. המרכז ממוקם ביער להב ומהווה מרכז לשותפות ומנהיגות בדואית ואזורית וכ"מפגש בין קהילות" בלב המועצה האזורית בני שמעון. תוכנו של המרכז, כמו גם מיקומו הגיאוגרפי, מבטאים ומקדמים הבנה ודו-קיום, הן בין הדתות והתרבויות השונות, והן בין האדם וסביבתו. במרכז כמה פעילויות:

  • מוזיאון יחיד מסוגו בארץ לתרבות הבדואים. המוזאון אוסף, משמר, מנחיל ומתעד את אורח החיים המסורתי והתרבות הבדואית אשר הולכת ומשתנה. המוזאון כולל גם אוהל אירוח ואוהל האישה ('המחראם') ששניהם משמשים כמוזאון חי הממחיש איך האוהל התנהל בשנים עברו.
  • גינת תבלינים יפיפייה ובה צמחי תבלין ארצישראלים וצמחים מיוחדים ששימשו את האוכלוסייה המקומית.
  • חזיון אור קול, גלריה עם תצוגות אומנים מתחלפים ואירועים תרבות ותיירות שונים שמשולבים עם אתרים נוספים באזור וביער להב.

מדי שנה מבקרים במרכז עשרות אלפי מבקרים ומאז הקמתו ביקרו במקום מעל למיליון מבקרים. הארגון שמנהל את המרכז הינו עמותת מכון רימון אשר הינה עמותה עירונית ללא מטרות רווח בבעלות המועצה האזורית בני שמעון. העמותה הוקמה במטרה לנהל את מרכז ג'ו אלון וכל הכנסותיה מיועדות להמשך הפעילות החברתית, חינוכית, תיירותית ותרבותית של המרכז.

סאנגיונג רודיוס (צילום אבי אובליגנהרץ)
סאנגיונג רודיוס (צילום אבי אובליגנהרץ)

נסיעה בשטח

הרודיוס ירדה מהכביש לדרכי הנגב המאובקות וכך יכולתי לבחון את נוחות הנסיעה וביצועי הרכב בטלטלות שבילי העפר ביער להב בואך קיבוץ כרמים. הנסיעה השקטה למרות כובד משקלו של הרכב (כ-2 טון ללא מטען ונוסעים) לא היו מכשלה למנוע ועוד פחות מכך לנוחות הנוסעים והנהג בטלטלות הדרך. בהגיענו לקיבוץ כרמים עלינו על רכבי שטח קטנים ורעשנים- אנטיתזה לרודיוס של סאנגיונג הגדול והשקט.

שיירת טרקטורונים בנגב הצפוני (צילום דני בר)
שיירת טרקטורונים בנגב הצפוני (צילום דני בר)

טרקטורוני צליל נודד

לפני היציאה לדרך בשיירה של טרקטורוני בלייזר, עברנו תדרוך על כלי הרכב, ההתנהלות, התפעול ובעיקר הבטיחות, בעת הנסיעה בשטח. יצאנו בשיירה בין כרמי הזיתים והענבים ולתוך יער מדברי של צפון הנגב. חלק חשוב בחוויה הוא ענני האבק ורעש המנוע הפועם מאחורי גב הנהג והנוסע.

לטרקטורוני צליל נודד יש מספר מסלולי נהיגה להציע:

  • טועמים שטח – מסלול הנמשך כשעה ורבע, תחילתו בקיבוץ כרמים, המסלול הוא לכיוון הר חירן. במסלול:  תצפית בגובה 587 מטר מעל פני הים, צמחים יפים ונדירים, בור המים הביזאנטי, הפסקת קפה.
  • טועמים שטח אקסטרים – מסלול הנמשך כשעה וארבעים דקות, תחילתו בקיבוץ כרמים, המסלול הוא לכיוון הר חירן. במסלול:  תצפית בגובה 587 מטר מעל פני הים, צמחים יפים ונדירים, בור המים הביזאנטי, יער מיתר, ירידה דרמטית מהר חירן, הפסקת קפה.
  • טועמים ארכיאולוגיה – מסלול הנמשך כשעה ורבע, תחילתו בקיבוץ כרמים, המסלול הוא לכיוון יער סנסנה. במסלול: תצפית על יערות צפון הנגב והרי דרום חברון, חורבת סנסנה, צמחים מיוחדים, גת עתיק, הפסקת קפה.

להזמנת טיולי טרקטורונים טל': 050-7998778.

אירוח ב"גן הכרמים"

בקיבוץ כרמים מציעים אירוח כפרי כולל ארוחת בוקר בשני סוגי בקתות.

  • בקתות עץ משפחתיות הצופות לנוף כרמים ובנויות בשתי קומות. בכניסה לבקתה תמצאו חלל מרכזי ובו סלון, חדר שינה ושרותים עם ג'קוזי זוגי. למעלה גלריה לילדים עם מיטות נפרדות. מתאים לאירוח 2 הורים +  3 עד 5 ילדים
  • מבני אבן צמוד קרקע לזוגות מעוצב בסגנון ים תיכוני. מתאים לאירוח  2 הורים + ילד או 3 מבוגרים במיטות נפרדות.

בנוסף, בקיבוץ כרמים יש את טרקטורוני "צליל נודד", פיינטבול כרמים (לוחמה בכדורי צבע), בית סדנאות "במה לקהילה", חוות סוסים פרח (רכיבה וטיולים). הקיבוץ ממוקם צמוד לשביל ישראל ויערות צפון הנגב. להזמנות טל': 08-6597111 דוא"ל: [email protected]

אני והטרקטורון (צילום דני בר)
אני והטרקטורון (צילום דני בר)

סיכום נסיעת המבחן

מאובקים מדרכי הנגב על טרקטורטנים, יצאנו חזרה למרכז הארץ. סאנגיונג רודיוס בתצורת הנוסעים יכולה להגיע עד ל-11 נוסעים (2+3+3+3) אבל הכי נוח זה בתוצרת הרכב שקיבלתי לנסיעת מבחן זו- אכן נסיעה מפנקת.

צריכת הדלק המוצהרת של היצרן היא כרגיל מוגזמת (13.9 ק"מ לליטר). אנחנו מצאנו 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה עם מטען ונוסעים. בהחלט צריכת דלק מספקת והולמת.

תצוגת הנהג מקורית עם שעונים דיגיטלים במקום הרגיל לפני הנהג מאחורי ההגה ותצוגה רחבה נוספת (מס מהירות, סבובי מנוע, דלק וחום מנוע) נמצאת מלפנים מעל לצג המולטימדיה (רדיו, CD, ניווט). חבל שדרגת זיהום אויר 15 עדיין מאפיינת רכבי דיזל עתירי נפח ולא מצליחים להגיע למנועים פחות מזהמים. מחיר 212,000 שקלים.

כתיבת תגובה