יום שביל ישראל הראשון ב- 13 לאפריל

חג טבע חדש בפסח – יום שביל ישראל ||| יום חג ישראלי, בשביל הטיולים של המדינה ||| צפון, דרום או מרכז ? לאן שלא תצאו, תוכלו לחגוג בשטח עם מדריכי החברה להגנת הטבע ||| כל הפרטים ועוד <<<

שביל ישראל

שביל ישראל בפארק הירקון (צילום דב גרינבלט)

שביל ישראל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. השביל מתחיל בבית אוסישקין שבקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום והוא עובר בגליל, בכרמל, לאורך חוף הים התיכון, בתל אביב, ראש העין , מרחב מודיעין, בשפלת יהודה, בבית גוברין, ביער להב וביער יתיר, בשלושת מכתשי הנגב ולבסוף בהרי אילת.

אורכו של שביל ישראל כיום, הוא כ- 1,100 ק"מ, הוא שביל הטיולים שנבחר לאחד מ- 20 הטרקים הטובים בעולם, על ידי מגזין הנשיונל ג'יאוגרפיק והוא שביל הטיולים הראשון בעולם, שעלה למפות גוגל סטריט וויו, אשר חוצה מדינה שלמה, מתחילתה ועד סופה. זאת במסגרת פרויקט משותף בין החברה להגנת הטבע לחברת גוגל, שהושק בינואר 2016.

סקר מטיילים ושביל ישראל

בסקר מיוחד שבוצע עבור החברה להגנת הטבע, ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה, לקראת יום שביל ישראל, נמצא כי:

  • 82 אחוז מהישראלים מכירים את השביל
  • 56 אחוז טיילו לפחות באחד הקטעים בו. 1 אחוז השיבו כי הם הלכו את כל השביל, 24 אחוז ענו כי טרם הלכו בו, אך מתכוונים לעשות זאת בעתיד ועוד 14 אחוז השיבו כי לא הלכו בו וגם לא מתכוונים לעשות זאת בעתיד.
  • כ- 80 אלף איש טיילו עד כה לכל אורכו של השביל (כ- 1,100 ק"מ)
  • לשאלה מהו הדבר הראשון שעולה בראשם, כאשר אתם שומעים את הביטוי "שביל ישראל", 36 אחוז השיבו שמסלולים וטיולים, 18 אחוז כי זהו שביל שחוצה את כל הארץ, 14 אחוז ענו כי מה שעולה להם בראש, זה טבע, נופים ואתרי טבע, 11 אחוז קישרו זאת להליכות וצעידות ועוד 11 אחוז לאהבת הארץ וציונות
  • לשאלה איזה אזור בארץ הוא העדיף עליהם לטיול לאורך השביל, ענו 71 אחוז שהצפון (מהגליל עד הכרמל), 14 אחוז שהדרום (הנגב והערבה עד אילת) ו- 5 אחוז שהמרכז (חדרה עד ירושלים

יום שביל ישראל

החברה להגנת הטבע מכריזה על יום מסורתי, שיוקדש לשביל של המדינה. יום שביל ישראל, בדומה ליום השבילים האמריקאי, הוא יום המצדיע לאנשים, למורשת ולטבע הישראלי, לכל אורכו של השביל.

ביום חמישי, 13 באפריל, חול המועד פסח, תקיים החברה להגנת הטבע את יום שביל ישראל – חגיגה של טיולים בטבע, בכל רחבי הארץ, כולם ללא תשלום. במסגרת יום שביל ישראל, בחרה החברה להגנת הטבע לחגוג עם הציבור, בטבע הישראלי, במסלולי טיול נבחרים, לאורך נופיו הייחודיים של שביל ישראל, המיועדים למשפחות ולציבור הרחב – בסובב דן בגליל העליון; ברמת הנדיב; בפארק נחל חדרה; בפארק גני יהושע; בלטרון – יד לשריון; במכתש רמון; בהרי אילת. במסלולים ייהנו המטיילים ממגוון של פעילויות, הדרכות והרבה הרפתקאות מהנות בתחנות חוויה ותוכן, שיוצבו בשטח. כל הפעילויות והטיולים, כאמור, הם ללא תשלום והציבור מוזמן.

שביל ישראל בנגב (צילום דב גרינבלט)

פירוט כל המסלולים והפעילויות

סובב דן בגליל העליון: ה"צעד הראשון" של שביל ישראל, בארץ פלגי מים הירוקה. מסלול שתחילתו מבית אוסישקין וממשיך לאורך אחד מיובליו של נחל שניר (החצבני) ומשם דרך המפלג של נחל דן, אל קיבוץ דן ובית אוסישקין. הליכה עצמאית לאורך המסלול, עם עצירה בתחנות חוויה ותוכן. שעות פעילות: 9:00-15:00. משך הטיול: כשעתיים וחצי. רמת קושי ואורך המסלול: קל, כ- 5 ק"מ.

פארק רמת הנדיב: המסלול על שביל ישראל, בחלקו הנמוך של רכס הכרמל. מעין צור עד מנצור אל עקב. תצפיות נוף נהדרות על חוף הכרמל, הליכה בחורש ים תיכוני ירוק. הליכה עצמאית לאורך המסלול, עם עצירה בתחנות חוויה ותוכן. שעות פעילות: 09:00-15:00. רמת קושי ואורך המסלול: בינוני, כ- 6 ק"מ.

נחל חדרה: המסלול בקטע החופי של שביל ישראל. הליכה לאורך הגדות של נחל חדרה המשוקם ולאורך חוף הים. הליכה מאורגנת, עם מדריך לאורך המסלול. שעות פעילות: 9:30-17:00. משך הטיול: כשעה. רמת קושי ואורך המסלול: קל, כ- 2 ק"מ. הפעילות מתקיימת בשיתוף פסטיבל האביב.

שבע טחנות פארק הירקון (צילום דני בר)

פארק גני יהושע: המקום בו שביל ישראל חוצה את מטרופולין גוש דן. טיול מודרך לאורך גדות נחל הירקון. מתחם של חוויות ותוכן למשפחות וילדים באזור שבע טחנות. שעות פעילות: 9:00-15:00. רמת קושי ואורך המסלול: קל, כ- 2 ק"מ. מסלול מונגש.

לטרון: נצעד על שביל ישראל, בצעדת השריון המסורתית. מיד לשריון בלטרון לעבר תל לטרון, ולאחד מיובליו של נחל אילון, בין שדות ירוקים. נטייל בגבעות השפלה המוריקות. שעות פעילות: 8:00-12:00, משך הטיול: כשלוש שעות. רמת קושי ואורך המסלול : קל, כ- 4 ק"מ. נקודת מפגש בתחילת המסלול: יד לשריון בלטרון.

מכתש רמון: מסלול מדברי יפהפה, למשפחות חובבות לכת – "פרסת נקרות". מסלול בעומק המדבר, דרך מעיין קטן שופע צמחיה, חאן נבטי עתיק, קניון יפהפה ופריחה מדברית. מפגש בתחנת מידע והכוונה בחורשת מצפה רמון בכניסה לעיר ותחנות חוויה ותוכן לאורך המסלול. שעות פעילות 9:00-15:00. רמת קושי ואורך המסלול: בינוני, כ- 3 ק"מ.

הר צפחות: המקטע הכי דרומי של שביל ישראל – הר צפחות – הצעד האחרון של השביל. מסלול הליכה המתחיל מנחל שלמה, טיפוס על הר צפחות, לתצפית מרהיבה של ים ומדבר ומסיימים בירידה אל בית ספר שדה אילת. מסלול מודרך של שלוש שעות, שייצא מבית ספר שדה אילת. שעות פעילות: 7:00-13:00. משך הטיול: 3 שעות. רמת קושי ואורך המסלול: בינוני, כ- 4 ק"מ.

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. שחר

    תודה רבה על השיתוף. ראיתי את ההודעה על היום הזה בעמוד הפייסבוק של שביליסט ויצא לי להיות באירוע בפארק הירקון, אבל חייב לציין שזה קצת עבר מתחת לרדאר ורק במזל יצא לי לראות. חלק חשוב מהעניין זה גם לתקשר את הפעולות האלו על מנת שהציבור יכיר והמודעות לשביל ישראל תגבר..

    1. Dany Bar

      בשביל זה יש גוגל

  2. יעקב מיטרני

    רעיון מגניב !!! (מעניין מי המקור)
    המספרים של גיאוקרטוגרפיה הזויים לחלוטין…אני מקווה שיום שביל ישראל יקדם את תרבות בסיורים ברחבי המולדת

כתיבת תגובה