חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

שלל ארועים בנגב ובגליל ||| ירושלים, תל אביב וצפת עם כלייזמר, תיאטרון ועוד ||| שלל הצגות בתיאטרון הקאמרי, ליצנות בנתניה ועוד ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

ארועים ופסטיבלים

הנגב עם שלל פעילויות

סיורי גששות ביער להב (צילום אמנון גוטמן)

סיורי משפחות בעיר העתיקה בבאר שבע, יום שישי, 27.7 – עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית, מינהלת העיר העתיקה והתיירות מזמינות אתכם לסיורים רכובים מודרכים בהם תוכלו להכיר מקרוב את תנופת הפיתוח של העיר העתיקה, הסצנה התיירותית, תרבותית והאמנותית הפורחת ואת מוקדי התיירות המרכזיים בעיר העתיקה. בחודש יולי יתקיימו סיורי משפחות תיאטרליים בעיר העתיקה בבאר שבע בהשתתפות שחקנים, שיצטרפו לסיורים וימתיקו את הפעילות באווירה ייחודית וחווייתית. סיורי המשפחות יתחילו בסיור מודרך במרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם, מרכז מורשת חדשני המספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת. משם יצאו המשפחות במיניבוסים לסיור בין מוקדי התיירות הבולטים בעיר העתיקה, ויעבור במרכז המבקרים השער לנגב, ובו פעילות אינטראקטיבית לכל המשפחה בנושאי התיישבות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. במקביל, יתקיימו ברחוב קק"ל הופעות מוזיקליות חיות של אמנים מוזיקליים מקומיים ואמנים ישראלים בחינם לקהל הרחב ושוק מדרחוב. יציאה לסיור בשעה 9:00 בבוקר, ממרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם. לפרטים נוספים ולהרשמה: 08-6464980, או בפייסבוק: "העיר העתיקה – באר שבע"

לילות קסומים בדריג'את – חמישי 2.8

"המערה שבהר" וקסם המדבר מזמינים אתכם לאירוח בכפר הפלאחי היחיד בנגב, דריג'את, ששוכן בנוף ציורי ופסטוראלי למרגלות הר עמשא בשולי בקעת ערד על כביש באר שבע ערד. במסגרת אירועי לילה קסום בדריג'את תצטרפו לחוויה בלתי נשכחת עם ג'עבר שייקח אתכם לסיור מודרך במערות שמשפחתו חיה בהן ויכיר לכם את המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר. משפחתו של ג'עבר תארח אתכם לארוחה בדואית אותנטית עשירה כמיטב המסורת הבדואית ולאחריה תצאו להרצאה ותצפית כוכבים בשמי המדבר. ניתן להגיע לסיורים בדריג'את בכל יום בשנה

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב, או בטלפון: ג'עבר אבו חמאד – 054-7969576, או בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב

מופעי הקיץ של תיירות צפון הנגב: בפארק הבשור (אשכול) יתקיימו במהלך הקיץ אירועי "לילות קיץ בצפון הנגב" – ערבים בלתי נשכחים של מוזיקה מקומית ובינלאומית תחת כיפת השמיים, ביניהם מופע משותף של בלקן ביט בוקס וברי סחרוף, מופע להקה של נצ'י נצ', וב- 2.8 מרתון אמנים אל תוך הלילה. בנוסף, יתקיים פסטיבל כדורים פורחים המסורתי.

מאירים את באר שבע )צילום דיאגו מיטלברג(

שר"ב לילה בעיר העתיקה בבאר שבע: שעות פעילות: יום חמישי, 2.8.18, בין השעות 19.00-23.00. עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית ומינהלת העיר העתיקה והתיירות מזמינות את הקהל הרחב לאירועי שר"ב לילה בחודש אוגוסט בעיר העתיקה הקסומה של באר שבע. שר"ב הינו אירוע אמנותי חודשי המתקיים כבר למעלה משנתיים מדי שישי הראשון בחודש, ובו אמנים שקבעו את מקום עבודתם בעיר העתיקה בבאר שבע פותחים את בתיהם, את הגלריות והסטודיו שלהם בפני הקהל הרחב. המבקרים מוזמנים לצאת לבילוי של חמישי בעיר העתיקה, שם מטיילים בין רחובותיה הקסומים, בתי הקפה, השווקים והסצנה האמנותית שפורחת בעיר העתיקה של באר שבע.  הם נחשפים למגוון יצירות ומוזמנים לפגוש ולהכיר מקרוב את האמנים, תוך שהם מקבלים הצצה לחללי העבודה האותנטיים שלהם. הקהל הרב המסייר בין המתחמים, שמספרו עולה מדי חודש, מעיד על הצורך לצרוך אמנות ולרכוש עבודות מקוריות.

שבוע 3 – 5.8-11.8- פסטיבל זוהר דרומי בעיר העתיקה בבאר שבע – ימים רביעי-חמישי, 08-09.8.18, החל משעה 20:00. מיצגי אמנות זוהרים, תהלוכות אור, מוזיקה ומסעדות ובארים שפתוחים כל הלילה – את כל אלו ועוד תוכלו למצוא בפסטיבל זוהר דרומי – פסטיבל האור של באר שבע שמובילות עיריית באר שבע וחברת כיוונים ויתקיים זו השנה השנייה בעיר העתיקה. פסטיבל זוהר דרומי של באר שבע חוזר ובגדול. במשך שני לילות, החל משמונה בערב רחובות העיר העתיקה בבאר שבע יהיו באור הזרקורים ויחד עם הייחודיות והקסם של מתחם העיר העתיקה יציעו למבקרים חוויה בלתי נשכחת. בפסטיבל, שיתקיים ברחבותיה היפהפיים של העיר העתיקה בבאר שבע, יוצגו עשרות מייצגי אומנות ייחודיים במרחב הציבורי, כאשר הנושא המרכזי של כולם הוא האור.  המבקרים בפסטיבל יתהלכו בין עבודות אמנות ותאורה, יצפו בעבודות וידיאו-ארט ותלת-ממד שיוקרנו על קירות מבנים בעיר העתיקה, פסלי אור ומשחקי תאורה אינטראקטיביים. בפסטיבל ישתתפו אמנים מהארץ ומהעולם שיצירותיהם יתפרשו ברחבי העיר העתיקה ויעניקו למבקרי הפסטיבל זווית ראייה ייחודית על המרחב הציבורי. רוב המיצגים עוצבו במיוחד עבור הפסטיבל והותאמו לאופי ולאווירה של מטרופולין באר שבע. הכניסה וההשתתפות בפסטיבל ללא תשלום. לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק "פסטיבל זוהר דרומי – פסטיבל האור של באר שבע"

סיורים בכפר הבדואי אום בטין (קרוב ליישוב עומר) – חמישי 9.8.: הגששות היא חלק חשוב מאורח חייו של הבדואי המסורתי המסייעת להישרדותו בטבע וכוללת, בין היתר, התמצאות בשטח וזיהוי עקבות של בעלי חיים ושל בני אדם. כמו המסורת הבדואית העתיקה, כך גם הגששות הולכת ונעלמת מאופייה של התרבות הבדואית. בסיורי הגששות בשקיעה ביער להב ובכפר הבדואי אום-בטין, הנמצא בסמוך לישוב עומר, מדריכי המוזיאון לתרבות הבדואים בג'ו אלון – עודה אבו קעוד ואיברהים אבו כף והשיח' המכובד חסאן אבו כף יכירו לכם את התרבות והמסורת הבדואית באופן שלא הכרתם עד כה ויכניסו אתכם לנבכי סודות הגששות הבדואית. בסדנה חווייתית לכל המשפחה שלא תשכחו, עם תה מתוק וקפה מר והרבה סיפורי מסורת מרתקים לאור שקיעה. במסגרת הפעילות מכינים לכם בגו' אלון הפתעה מיוחדת – "אוהל בריחה" במסגרתו יתקיימו פעילויות אינטראקטיביות – באוהל. לפרטים נוספים לסיורים בכפר אום בטין, מורה הדרך איברהים אבו כף: 054-5400332, או בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב

ליל מטאורים ותצפיות כוכבים – ליל כוכבים בפארק ירוחם: גם השנה צופים במטרי המטאורים מהנקודה הכי יפה בנגב – יום חמישי, 9.8.18, החל מהשעה 19:00. הרשות לפיתוח הנגב ותיירות ירוחם מזמינות אתכם לליל כוכבים קסום בפארק ירוחם. הפעילות תתחיל בשעה 19:00 בפארק ירוחם. אז הכינו את המשאלות, ללילה של מטאורים. במסגרת ליל הכוכבים יתקיימו תצפיות כוכבים מודרכות באמצעות טלסקופים מקצועיים, סדנאות יצירה לילדים, מופעי ג'אגלינג אש וסדנאות ג'אגלינג וסיורי עקרבים.. פרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

חוויה מטאורית בפארק תמנע – צופים במטר הפרסאידים 12/8/2018: כניסה עד השעה 20.00 סיום האירוע 01.30 (אין לינה בפארק). פארק תמנע נבחר לאתר המומלץ לצפייה במטר הפרסאידים שיתקיים בים ראשון ה-12 באוגוסט. לקראת האירוע נפרוש טלסקופים ברחבי הפארק, נאיר את האתרים הבולטים והמרשימים בפארק תמנע – "הפטרייה", מקדש האלה חתח'ור, "עמודי שלמה" ואחרים. תפאורת הפארק הלילית מאפשרת לצפות במטר בהתרגשות שיא. עשרות טלסקופים עם מדריכים יוצבו במיקומים שונים בפארק ויכוונו לכוכבי לכת, צבירי כוכבים, שביל החלב וגורמי השמיים מעניינים. הפעילות תמשך עד השעה 01:30. לפרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

מכתש ירוחם: הכינו את המשאלות ללילות הכי מרגשים בשנה. ב-11 וב-13 באוגוסט – ימי שיא מטר המטאורים, נקיים בחניון החולות הצבעוניים במכתש ירוחם (הגדול), פסטיבל אסטרונומיה לקהל הרחב לאחר רדת החשכה. אין צורך בציוד אסטרונומי או בידע מוקדם. הבאים ייהנו מארבעה מתחמי אסטרונומיה משולבים לחוויה משפחתית וזוגית מיוחדת במינה, מתחם שדה טלסקופים גדול שיכלול תצפיות מודרכות עם מיטב המדריכים, שינחו אתכם להכיר ולצפות בכוכבי הלכת שבתאי וטבעותיו המרהיבות, צדק וירחיו, נוגה, מאדים שצפוי להיות בשיא קרבתו לכדור הארץ, צבירי כוכבים, גלקסיות, ערפיליות וכוכבים כפולים. במתחם יפרשו מחצלות ותתקיים תצפית מודרכת בכיפת השמיים, איתור כוכב הצפון, היכרות עם קבוצות הכוכבים וגלגל המזלות, סיפורי כוכבים ומיתולוגיה. ההדרכה באמצעות אלומות לייזר איתם כמעט ניגע בכוכבים. וכמובן נספר על "שביט סוויפט-טאטל" כוכב השביט האחראי לתופעת הפרסאידים – מטר המטאורים הכי יפה של השנה.

במקום גם תהיה פינת הפעלה ומתחם משחקים אסטרונומיים לילדים (הטסת רקטות, פאזלים, חידונים ועוד). מתאים לילדים ומבוגרים כאחד. פרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

שבוע 4 – 12.8-18.8 סיורים בכפר הבדואי אום בטין (קרוב ליישוב עומר) – חמישי, 16.8: הגששות היא חלק חשוב מאורח חייו של הבדואי המסורתי המסייעת להישרדותו בטבע וכוללת, בין היתר, התמצאות בשטח וזיהוי עקבות של בעלי חיים ושל בני אדם. כמו המסורת הבדואית העתיקה, כך גם הגששות הולכת ונעלמת מאופייה של התרבות הבדואית. בסיורי הגששות בשקיעה ביער להב ובכפר הבדואי אום-בטין, הנמצא בסמוך לישוב עומר, מדריכי המוזיאון לתרבות הבדואים בג'ו אלון – עודה אבו קעוד ואיברהים אבו כף והשיח' המכובד חסאן אבו כף יכירו לכם את התרבות והמסורת הבדואית באופן שלא הכרתם עד כה ויכניסו אתכם לנבכי סודות הגששות הבדואית. בסדנה חווייתית לכל המשפחה שלא תשכחו, עם תה מתוק וקפה מר והרבה סיפורי מסורת מרתקים לאור שקיעה. במסגרת הפעילות מכינים לכם בגו' אלון הפתעה מיוחדת – "אוהל בריחה" במסגרתו יתקיימו פעילויות אינטראקטיביות – באוהל. לפרטים נוספים לסיורים בכפר אום בטין, מורה הדרך איברהים אבו כף: 054-5400332, או בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב

שבוע 5 – 19.8-25.8 לילות קסומים בדריג'את – חמישי 23.8: "המערה שבהר" וקסם המדבר מזמינים אתכם לאירוח בכפר הפלאחי היחיד בנגב, דריג'את, ששוכן בנוף ציורי ופסטוראלי למרגלות הר עמשא בשולי בקעת ערד על כביש באר שבע ערד. במסגרת אירועי לילה קסום בדריג'את תצטרפו לחוויה בלתי נשכחת עם ג'עבר שייקח אתכם לסיור מודרך במערות שמשפחתו חיה בהן ויכיר לכם את המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר. משפחתו של ג'עבר תארח אתכם לארוחה בדואית אותנטית עשירה כמיטב המסורת הבדואית ולאחריה תצאו להרצאה ותצפית כוכבים בשמי המדבר. ניתן להגיע לסיורים בדריג'את בכל יום בשנה. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב, או בטלפון: ג'עבר אבו חמאד – 054-7969576, או בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב כל הקיץ.

באר שבע "קווסט באר 007" – הרפתקה בעתיקה : כתב חידה חדשני ברחבי העיר העתיקה בו תוכלו להציל את העיר באר שבע ממתקפת סייבר ולהפוך לסוכנים ליום אחד – "באר 007" יוצא לדרך במסגרת פעילויות "קיץ בעתיקה". בכתב החידה כל משפחה תקבל ערכה ובה חידות על אתרי התיירות בעיר העתיקה, בכל אתר ישנה חידה אחרת אותה תצטרכו לפתור. מי שיפתור את כל החידות ויפצח את הקוד יהפוך לסוכן חשאי. במסגרת הפעילות תטיילו בין רחובותיה הקסומים של העיר העתיקה ותבקרו באתרי התיירות והתרבות המרכזיים של העיר. לפרטים נוספים ולרכישת ערכת כתב החידה: נקודת המידע ברחבת באר אברהם ובמוקדי התיירות בעיר העתיקה, או בפייסבוק: "העיר העתיקה – באר שבע".

קיץ 2018 במתחם הקטר 70414 – פעילויות לכל המשפחה: הפעילויות מתקיימות בימי שני ורביעי של חודשי יולי אוגוסט. מתחם הקטר הינו מתחם יפיפה בעיר באר-שבע אשר קם על תילה של תחנת הרכבת העות'מאנית של שנת 1915. בשנים האחרונות תחנת הרכבת העות'מאנית עברה תהליך חידוש ופיתוח וכיום מהווה האתר מתחם תרבות, פנאי ובילוי ייחודי בעיר העתיקה של הבאר-שבע. בחודשי הקיץ בימים שני ורביעי עיריית באר שבע באמצעות חברת "כיוונים" מזמינות אתכם לבלות אחה"צ קיצי במתחם הקטר 70414. במתחם יתקיימו פעילויות חווייתיות ומלאות כייף לכל המשפחה, החל מהשעה 17:30. בין הפעילויות – מופעי פנטומימה, תאטרון בובות, סדנת תיפוף, שעת סיפור, סדנאות DIY, הצגות ילדים ועוד. לפרטים נוספים ויצירת קשר: 08-3730362 , [email protected].

ערבה דרומית – סיורי עששיות בכל יום שלישי ורביעי בחודשים יולי ואוגוסט: פארק תמנע פותח שעריו בימי שלישי ורביעי של חודשי הקיץ (יולי ואוגוסט) ומאפשר לאורחים הרבים ליהנות מהפארק היפה ביותר בשעות הערב. הסיור עובר בין "יצירות טבע" מפתיעות. ב"דרך האור והחושך", ביקור במקדש האלה חתח'ור ומשם לפטרייה המרשימה עד הגיענו לעמודי שלמה העצומים. משך הסיור כשעתיים. פרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

פארק יטבתה: השוקו היחיד שיש לו מרכז מבקרים, בחודש אוגוסט, בכל יום בין השעות 10:00-15:00

פארק יטבתה חושף את סודות המדבר והטעם של יטבתה, בטכנולוגיה מתקדמת, לצד פינות משחק ומתקני אתגר וחוויה לכל המשפחה. ביקור בארבעה חללי תוכן מעשירים וחצר פעילה הכוללת מזרקות מים מרעננות. משך הביקור – כשעה וחצי, כניסה אחרונה כשעה ורבע לפני הסגירה. פרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

גשם בקיץ בבית האמנויות בנאות סמדר בכל ימי השבוע במהלך חודש אוגוסט 10:00-13:00: ביקור עצמאי רגלי העובר בבית האומנויות: החצר עם תבליטי החיות והציפורים, תצפית נוף מהמרפסת המוצלת בה הרוח נושבת גם בקיץ, מגדל הצינון הממטיר "גשם". מבית האומנויות נצא אל היקב. נחלוף בדרכנו על פני שעון השמש היושב בלבו של גן עם בריכות נוי, נעבור ליד דיר העיזים, ונגיע אל גן שבתוכו יושב יקב נאות סמדר. נטעם יין אורגני קר ונשמע אודות הכנת יין אורגני במדבר. לחיים! מומלץ לסיים בארוחה/ קפה/ גלידת יוגורט עיזים טרי בפונדק נאות סמדר שבצומת שיזפון, מסעדת גן וחנות מוצרים אורגניים של נאות סמדר. סגור בשבת, ילדים עד גיל 12 חינם. פרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

פסטיבל בית גוברין – לילות אהבה באמפיתיאטרון הרומי : הקסם חוזר אל האמפי הרומי המרהיב בבית גוברין – חמישה ערבים, תשעה מופעים של מיטב האומנים, בפסטיבל "לילות אהבה בבית גוברין" שמושך אליו מידי שנה אלפי מבקרים ליהנות ממוזיקה טובה ואווירה משובחת תחת כיפת השמים. הפסטיבל האהוב, בהפקת קבוצת זאפה בשיתוף המועצות ורשות הטבע והגנים, יתקיים זו השנה ה-16. הפסטיבל הוא חלק מאירועי "באהבה למוזיקה הישראלית" – חודש של מופעים ישראלים, מידי יום, מצפון ועד דרום לכבוד ט"ו באב. בין האמנים שיופיעו במסגרת הפסטיבל – עידן עמדי, גידי גוב, אהוד בנאי, יהודה פוליקר, אסף אמדורסקי, מארינה מקסימיליאן בלומין ואמיר דדון. פרטים נוספים והרשמה: www.gonegev.co.il, או חפשו בפייסבוק: "gonegev".

פסטיבל בין הכרמים 2018

ט"ו באב – חג האהבה במסורת היהודית, החג בו חוללו בנות ישראל בין הכרמים לאור הירח המלא. אין מקום מתאים יותר לחגוג מאשר במרום הגליל, בין היישובים הכפריים המציעים אירוח משובח, בין הכרמים הרבים עם ניחוח הבציר, הנופים עוצרי הנשימה וכמובן פסטיבל בין הכרמים אותו מארגנת המועצה האזורית מרום הגליל זו השנה ה-12. הפסטיבל יתקיים השנה בין התאריכים 26.7-2.8 ועם שמונה ימים ולילות מיוחדים בהם שלל אירועים תחת כיפת השמיים – מופע זריחה של רותם כהן בבוקר ט"ו באב מול נוף הכנרת והרי הגולן, שני מופעי ענק ביער עין הוזים – מופע נעילת הפסטיבל עם שלמה ארצי ומופע של עידן עמדי שיארח את חנן בן ארי;  ערב מוסיקלי עם הרכב הבלוז Electric Blue   באמירים, חגיגה בנוסח צ'רקסי בריחניה, ירידים גליליים עם אירועים מיוחדים, אירועי מוסיקה וסיורים ביקבים ובכרמים הרבים, תפריטים מיוחדים במסעדות האזור ועוד פעילויות רבות כולל אירועים ביקבים וטעימות יין ביקבים הרבים: במרום הגליל מעל 15 יקבים שונים, חלקם זוכי מדליות ופרסים שונים, ומה יותר מתאים לפסטיבל הנקרא 'בין הכרמים', מאשר אירועים בסימן יין לצד סיורים וטעימות ביקבי הבוטיק במרום הגליל.. כמדי שנה לקראת הפסטיבל  – מצורף מידע על הפעילויות בסימן יין שיתקיימו במהלך הפסטיבל ועל היקבים המשתתפים בפסטיבל בהם ניתן לסייר, לטעום, לחוות וליהנות.. לחיים!

בין הכרמים (צילום ג'יני)
  • טברנה יוונית בט"ו באב בלב היקב – בר בכרם במושב חזון מזמין את הקהל לחגיגת ט"ו. לפרטים נוספים –  050-4772792
  • יריד יוצרים ואומנים באמירים (27.7) – באמירים יקיימו יריד ססגוני המשלב אומנים ויוצרים מאמירים והגליל, הכניסה חופשית.
  • שדרת יקבי הבוטיק ביער עין הוזים (31.7,2.8) –  יער עין הוזים יארח השנה שני מופעי ענק – מופע נעילת הפסטיבל (2.8) עם שלמה ארצי החוזר אחרי 3 שנים להופיע בפסטיבל, ומופע מיוחד של עידן עמדי שיארח את חנן בן ארי (31.7). המופעים בתשלום.
  • ערב 'צלילים וטעמים בשניים' במלון אמירי הגליל (29.7) – להרשמה טל' 04-6989815.
  • יריד איכרים גלילי בכרם בן זמרה (1.8) – במושב כרם בן זמרה חוגגים 70 ביריד מיוחד בו חקלאים ותיירנים יציגו וימכרו במקום את תוצרתם המשובחת לצד עבודות יד ואומנות מקורית. כניסה והמופע ללא תשלום.
  • "טוסקנה גלילית" – טיול סיפור בכרם וביקב – טיולים מיוחדים לחובבי הטבע והיין במסלולי הליכה ונסיעה בשבילים ובכבישים המתפתלים בנופי "טוסקנה הגלילית" של הרי הגליל. ברישום מראש ומינימום משתתפים. לפרטים והרשמה: רוני, 052-5524178

ג'יפים בין הכרמים – כרם בן זמרה – טיול ג'יפים מודרך עם אורי גץ, מתחיל בשמורת בן זימרה הנמצאת בסמוך למושב כרם בן זמרה. תאום מראש בטל'  050-7630889

ארץ הגליל – טיולי ג’יפים בין כרמי היין המלבלבים טייל ג'יפים מודרך עם יורם זרחי. נתחיל את הטיול באחד מהיקבים ברמת דלתון ונצא לטיול בין הכרמים המלבלבים במורדות הר יוחנן. בתאום מראש בטל' 04-6980434 , 050-5316140

ועוד יקבים באזור המשתתפים בפסטיבל והטבות מיוחדות לבאי הפסטיבל:

  • יקב אדיר (כשר)- בשעות 12:30-09:00 מוגשת ארוחת בוקר חלבית ומפנקת אל מול נוף הכרמים המשכר. פארק תעשיות דלתון. היקב פתוח בכל ימי הפסטיבל בשעות 17:00-09:00 וביום ו’ עד 15:00. הטבה לבאי הפסטיבל: 17% הנחה על ביקור ביקב וטעימות. ו-10% הנחה על ארוחות הבוקר. פרטים והזמנות בטל’: 04-6991039
  • יקב בן זמרה (כשר)- מושב כרם בן זמרה. פתוח בימי הפסטיבל בין השעות 10:00–17:00 פרטים בטל’: 050-5641305
  • יקב ברעם- הוקם בשנת 2004 על ידי חמישה מחברי הקיבוץ מתוך תובנה שיין טוב ניתן לעשות – רק אם מגדלים את הענבים עצמאית.. היקב פתוח בכל ימי הפסטיבל החל משעה 15:00. כמו כן בימי שישי ושבת – בתאום מראש, בטלפון  0528313208 או 0528313840. הטבות לתקופת הפסטיבל: ביקור הכולל טעימות 25 ₪ במקום 35 ₪; על כל רכישה מעל 6 בקבוקים – מתנה בקבוק נוסף של בלנד "מעיין הנרקיסים".
  • יקב דלתון (כשר)- יקב בבעלות משפחתית אשר נוסד בשנת 1995 ומציין השנה 23 להיווסדו. פארק תעשיות דלתון. פתוח בכל ימי הפסטיבל בשעות 17:00-10:00 ובימי שישי בשעות 14:00-10:00. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו סיורים וטעימות יין בעלות של 20 ₪ לאדם, בתיאום מראש.  פרטים והזמנות בטל’: 04-9527107  [email protected]
  • יקב דרור (כשר) – מרכז המבקרים של יקב דרור נמצא בתוך גן פורח בכפר שמאי-מושב גלילי ציורי . הביקור במרכז כולל סיור ביקב, הסבר על אופן הכנת היין, טעימת יינות וכיבוד קל. מושב כפר שמאי. פתוח בימי הפסטיבל בתיאום מראש בין השעות 18:00-11:00, יום ו’ בשעות 16:00-10:00. זהבה דרור, ייננית: 054-2120032, 04-6989685
  • יקב הרי גליל (כשר)- במבנה מרהיב השוכן בנוף פסטורלי, תוך שאתם נהנים מהאוויר הגלילי וריחות היין הנישאים בחדרים, תוכלו ליהנות מחוויה ייחודית: סיור מודרך המלווה בחוויה רב חושית הסובבת כל כולה סביב היין. קיבוץ יראון. פתוח בימים א-ה בשעות 17:00-09:00 וביום ו’ עד 16:00. מומלץ לתאם הגעה מראש- פרטים בטל’. 04-6868748
  • יקב כרמי נטופה (כשר)– היקב מציע יינות איכות אלגנטיים, בסגנון העולם הישן, המתאפיינים בגוף מעודן, בעלי ניחוחות וטעמים מורכבים. הכרמים נטועים באדמות עין דור שבגליל. תינתן 15% הנחה ברכישת יינות לחוגגי הפסטיבל. יש לתאם הגעה לחדר היין מראש בטלפון 04-6786454
  • יקב מיטב (כשר)-  יקב בוטיק איכותי המגדל כרמים באזור כרם בן זמרה על אדמת פלטו בזלתית. הטבה לבאי הפסטיבל 30% הנחה. מושב כרם בן זמרה. פתוח בימי הפסטיבל בתאום טלפוני מראש. טל’: 052-6330992
  • יקב מילס- יקב משפחתי קטן ואיכותי מהטובים והמובילים בארץ שהוקם ב-2001 על ידי איל ועמליה, המגדלים את הענבים בכרמים שבבעלותם משנת 1984, באחת מהחלקות המבוקשות והאיכותיות ביותר לגידול ענבי היין בארץ. הטבה לבאי הפסטיבל 10% הנחה בקניית יין. מושב כרם בן זימרה. פתוח בכל ימי הפסטיבל בין השעות : 10:30 – 17:00 (פתוח גם בשבת). פרטים והזמנות בטל’: עמליה – 052-6481807   04-6980623
  • יקב רימון (כשר)- היקב היחיד מסוגו בעולם המייצר יינות על טהרת פרי הרימון. מרכז מבקרים פארק התעשייה דלתון, פתוח בכל ימי הפסטיבל בין השעות 17:00-09:00 ביום ו’ עד 14:00. לבאי הפסטיבל 10% הנחה על היינות. הזמנות – 04-6822325.
  • יקב נעמן – רמי ובטינה נעמן, הקימו ברמות נפתלי מתחם גלילי הכולל את יקב נעמן, ביתם הבנוי מאבן גלילית עתיקה וסטודיו לאמנות. היקב פתוח לסיורים לבודדים ולקבוצות (עד 25 איש), בהדרכת הבעלים והיינן רמי נעמן וכולל הסברים על הכרמים ועל תהליך הכנת היין. רמות נפתלי. פתוח בכל ימי הפסטיבל בין השעות 9:00-15:00, בתיאום טלפוני מראש. פרטים והזמנות בטל’: 050-7944881
  • יקב עמרם –  יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2001 ע”י עמרם, מהכורמים הוותיקים בארץ, ובנו אוהד מתוך אהבה גדולה לכרם וליין. רמות נפתלי. פתוח בכל ימי הפסטיבל בתאום טלפוני מראש –  04-6940039, 050-5222901
  • יקב רמות נפתלי (כשר)- יקב בוטיק כשר הממוקם במושב רמות נפתלי. הכרמים גדלים בעמק קדש, בקעה יפהפייה השקועה בין הרי נפתלי, אזור בו גדלו ענבי יין משובחים עוד בימי קדם. רמות נפתלי. פתוח בכל ימי הפסטיבל בין השעות 20:00-16:00. יום ו’ מ- 8:00 ועד כניסת שבת. פרטים בטלפון –  04-6940371, 054-7983100

לרכישת כרטיסים למופעי המוסיקה 04-6919807 או 04-6220066 וגם באתר האינטרנט –  www.keshet.smarticket.co.il  לפרטים נוספים על שלל האירועים הנוספים במסגרת פסטיבל בין הכרמים, אפשרויות הלינה הרבות ולתכניה המלאה – https://www.2beav.co.il

תיאטרון הקרון עם פסטיבל הבובות ירושלים 2018

פסטיבל הבובות ירושלים 2018, בניהולו האמנותי של שחר מרום ובהפקת תיאטרון הקרון, יתקיים השנה בתאריכים 12-16 באוגוסט תחת ניהולו של דני פישוף. הפסטיבל מציע כמיטב המסורת, הצגות לילדים, לנוער ולמבוגרים והצגות לכל המשפחה. לצידן יתקיימו פעילויות צהריים חינמיות לילדים, מופעי קברט ומוסיקה למבוגרים ושני אירועי חוצות לכל המשפחה: מועדון הפיקניק ומסיבת בובות– בגן הפעמון. ההצגות והאירועים יתקיימו במספר מוקדים, קרובים זה לזה, ויאפשרו בילוי יומי שלם, במתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית שמואל, מתחם התחנה הראשונה. השנה משתתף הפסטיבל באירועי עונת ישראל-צרפת ומארח להקות תיאטרון צרפתיות לילדים ולמבוגרים. באירוע הפתיחה, תוצג העבודה ASHES (אפר), של הקבוצה  PLEXUS POLAIRE, המשלבת שחקנים, בובות ריאליסטיות והקרנה, ומציגה מותחן הנע בין בדיה למציאות. העבודה זכתה לשבחים רבים ומופיעה בפסטיבלים ברחבי העולם ותעלה בפסטיבל בבכורה ישראלית.

לקהל הילדים צפויות הצגות מהנות רבות, שיציתו את עולם הדמיון! אחת ההצגות הבולטות היא מחול השקיות של תיאטרון NON NOVA, מעגל מאווררים מפיח חיים בשקיות צבעוניות והן הופכות ללהקת רקדניות מהפנטת בחלל. גם ההצגה WAX )שעווה), של תיאטרון TJP שמיועדת לגיל הרך, ממחישה במופע חזותי מרהיב, כיצד חומר השעווה הפשוט משמש ככלי ליצירת עולם דמיוני שלם בידי השחקנית, כשהיא שופכת את השעווה על הבמה, הילדים מצטרפים למסע חקר מלא בשעשוע.

כמו כן, יתקיימו מספר הצגות ילדים אינטראקטיביות. במצפה כוכבים צוות אסטרונאוטים יילמד אותם להטיס חללית, לנווט בחלל ולספור ארנבוני שמש במסע אל הלא-נודע, המשלב הקרנה ובובות. בהצגה מוזיאון הלחם בהפקת תיאטרון החנות בשיתוף   Cie CréatureSמצרפת, הילדים יצטרפו לסיור במוזאון מיוחד, מבדר ופנטסטי, על עוגיות קדומות ושאריות לחם פרה-היסטוריות בליווי מדריכות (שחקניות) קומיות.

ילדים גדולים (מעל גיל 10) ייהנו השנה בפסטיבל מהצגת תיאטרון הצלליות בילי ילד הערפל, של תיאטרון Teater Figur Krakov מפולין, שמספרת את סיפורו של בילי, ילד עם כוחות מיוחדים, שמתמודד עם מות החתול שלו דרך מפגש עם רוחות רפאים. בהפקה המיוחדת של הפסטיבל על "פריז, אהבה וסוף טוב" – יצפו הילדים ב-PARIS  BONJOUR, עבודתו המבריקה של Jacques Templeraud, רב אמן בתחום תיאטרון חפצים, בשילוב עם העבודות של האמנים: אורנן ברייר, רונית קנו וגרשון וייסרפירר.

למבוגרים יוצגו הצגות מובחרות מתיאטרון הבובות העכשווי והחזותי מהארץ ומהעולם.Séance  עבודתו המסתורית של האמןJan Jedenak , תחשוף את הקהל באמצעים חזותיים אל תודעה השרויה בשיגעון. יצירת המחול WART של היוצרת רננה רז, בה היא עושה שימוש בדימויים מעולם המלחמה ונותנת להם ביטוי בשפת המחול והצגות רבות נוספות. בין ההצגות, יתקיימו מדי ערב בחצר החאן, מופעי קברט ותקלוט חי, על כוס יין או בירה צוננת.

אירועי חוצות לכל המשפחה יתקיימו לצד הפסטיבל – בגן הפעמון: מועדון הפיקניק, אירוע בינתחומי לכל המשפחה ובו כ-20 אמנים, יציגו פיקניקים כיד הדמיון והיצירה: פיקניק על קרחונים באנטרקטיקה, מסיבת תה עם הכובען המטורף, פיקניק מלכותי, בקתות גמדים על עצים, בתים מהלכים, כיפה אדומה, שחמט חפצים דמיוני ועוד הפתעות. פתיחת מועדון הפיקניק בתאריך ה 9/8! מסיבת בובות מרקידה לקהל הפסטיבל, עם בובות ענק ומוסיקה – פתוח לקהל הרחב. אירועים נוספים בחינם: ההצגה האביב של חפרפר (מתחם התחנה הראשונה) ופינת ליטוף קקטוסים (בחצר החאן). פסטיבל הבובות ירושלים בהפקת תיאטרון הקרון, 16– 12 באוגוסט; מתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית שמואל, מתחם התחנה הראשונה, גן הפעמון. לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים: www.traintheater.co.il

שער הדמוקרטיה הישראלית בשדרות רוטשילד ת"א עם שיחה בשניים של סטנדאפיסטים, פוליטיקאים ומעצבי דעת קהל

המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף עיריית תל-אביב מרחיב את הפעילות בשער הדמוקרטיה הישראלית- חוויה ויזואלית ייחודית בטכנולוגית 360 מעלות הסוקרת את האירועים המרכזיים שעיצבו את הדמוקרטיה הישראלית מאז קום המדינה ועד ימינו. ימי חמישי בחודשים יולי-אוגוסט "שיחה בשניים" בשער בשעה 20:00 בהשתתפות חברי כנסת, סטנדאפיסטים ועיתונאים, ביניהם: נדב אבקסיס, ח"כ לשעבר ינון מגל, ח"כ איתן כבל, שלישיית הטלגרם: "אתאלי-לוינסון-נוביק".

16.08 בשעה 21:00 שלישיית הטלגרם אתאלי-נוביק-לוינסון מחממים את פגרת הקיץ של הכנסת. להרשמה לשיחות בשער לחצו כאן מומלץ לשלב את הביקור בשער כנקודת פתיחה לסיור מודרך בשביל העצמאות של עיריית תל-אביב אשר יוציא סיור לילי מיוחד בימי חמישי מיד אחרי השיחה בשער. גם בית העצמאות פותח את שעריו חינם- כל יום בין השעות 17:00 עד 20:00

פסטיבל אופקים הבינלאומי ה-3 עם חגיגת תיאטרוני רחוב מהעולם בנגב

הקהל הרחב מוזמן לפסטיבל אופקים שמתקיים השנה בפעם ה- 3, חגיגת תיאטרוני רחוב מהעולם בנגב. במסגרת הפסטיבל יתקיימו עשרות מופעי רחוב ומיצגים מרהיבים של שחקני תיאטרון רחוב מהארץ ומהעולם, סדנאות משחק ועוד. הפסטיבל מציע חוויה אינטראקטיבית, מעניינת וססגונית לכל המשפחה. היכן? רחוב הרצל, אופקים. מתי? 22-23.8.18 בין השעות 18:30-22:30 הכניסה חופשית. לפרטים נוספים היכנסו לדף הפייסבוק של הפסטיבל

צפת בלילות עם פסטיבל הכלייזמרים הוותיק

פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי הוא אחד מהפסטיבלים הוותיקים והידועים בארץ, וללא ספק אחד מהמרגשים ומלאי הנשמה שבהם. הפסטיבל מתקיים בעיר צפת – בירתה של מוזיקת הנשמה היהודית העולמית, סמטאות העיר הן בעלות קסם מיוחד, וכשמטיילים בהן לצלילי מוזיקת נשמה יהודית מגוונת הן אפילו קסומות יותר.

פסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי פותח את העשור הרביעי של הפסטיבל בסימן חדשנות,  וגם העצמה נשית. להקת הכלייזמרים הצרפתית "בייגלע ארקעסטרא" מגיעה כל הדרך מפריז לחגוג איתנו עשור להיווסדותה לעשות לנו שמח בלב עם שירי קברט ביידיש וניגוני חתונה עממיים. ובנוסף, השנה הפסטיבל שם דגש על ה-GIRL POWER ויארח להקת כלייזמר נשית, אישה ששרה חזנות, נגנית קלרינט מצרפת ונגנית כינור יהודי שלא נראתה כמותה בנוף הכלייזמרים. השנה בפסטיבל פעילות מיוחדת לילדים.

זו השנה ה-31 לפסטיבל ששמח לארח השנה את יהודה פוליקר, ישראל לזוהר, עמיר בניון, אנסמבל גלעד אפרת, דוד דאור עם קובי אפללו, רבע לאפריקה, חגית כפיר ועוד עשרות אמנים והרכבים מהארץ ומהעולם שיופיעו לאורך ימי הפסטיבל. הפסטיבל בניהולו האמנותי של אייל שילוח, כולל הופעות מעולמות מוזיקליים שונים – מוזיקה אתנית עם כלים אותנטיים, מוזיקת סול, ג'אז, מוזיקה צוענית, שירי נשמה, וכמובן מוזיקה יהודית שמגיעה ממזרח אירופה. ימים שלישי עד חמישי 14-16 באוגוסט 2018 החל מהשעה 18:00

המופעים לילדים יחלו בשעה .18:00 וההופעות המרכזיות יחלו בשעה 20:00 בהן יופיעו מיטב האמנים והלהקות שיקפיצו וירגשו את הקהל. הם יופיעו תחת כיפת השמים, על 5 במות מרכזיות שמתחברות למסלול מעגלי בסמטאות העיר העתיקה, ויעלו להופיע להקות של בני נוער מפרויקטים מוזיקליים שונים.

הפסטיבל יתקיים במשך שלושה ערבים בין הימים שלישי עד חמישי החל מהשעה 18:00 ועד 1:00 בלילה.

הפסטיבל  בניצוחו של המנהל האומנותי אייל שילוח. מתאים לכל המשפחה והכניסה חינם. ללוח המופעים ולפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר הפסטיבל  https://klezmerim.info/

פסטיבל נתניה הבינלאומי לליצנות 2018

ליצנות בנתניה (צילום נורית מוזס)

פסטיבל הליצנות של ישראל חוזר בגדול לנתניה בפעם החמישית, לשלושה ימים מוטרפים בין התאריכים 14-16 באוגוסט עם עשרות מופעי חוצות מהארץ ומהעולם, הצגות ליצנות מקוריות בבכורה עולמית לילדים ולמבוגרים ואטרקציות ליצניות שלא יותירו איש אדיש וללא חיוך. הוא חוזר מלהיב יותר, מצחיק יותר, עשיר יותר ומרגש הרבה יותר. פסטיבל נתניה הבינלאומי לליצנות חוזר לנתניה בפעם החמישית, לאור ההצלחה הגדולה שסחפה את הקהל בשנים קודמות ומשכה עשרות אלפי מבקרים. בתאריכים 14 עד 16 באוגוסט, בין השעות 19:30 עד 22:30, יוצגו 23 מופעים מהארץ ומהעולם בחוצות העיר שימחישו כי ליצנות היא תיאטרון ותיאטרון רחוב איכותי, מצחיק ומפתיע! פסטיבל הליצנות הבינלאומי בנתניה הפך בשנים האחרונות לאחד ממוקדי המשיכה של הקיץ בישראל. הפסטיבל חושף לקהל הרחב מבחר רחב של עולמות ליצניים ומוכיח שוב ושוב כי ליצן זה לא רק מסכה עם אף אדום, אלא תיאטרון ותיאטרון רחוב של ממש המתמקצע יותר ויותר עם השנים. השנה יוצגו בו מופעים והצגות מקור שהופקו במיוחד לפסטיבל במהלכם ייהנו באי הפסטיבל מליצנים שיספרו סיפור דרך מעשי קונדס משעשעים שיצחיקו את הקטנים והגדולים, דרך קטעי משחק ותיאטרון חלקם עם מסר חשוב וחלקם דרך הבעת פנים בלבד. כיאה לליצנים, הלבוש, האיפור והתפאורה יהיו ססגוניים ומשעשעים. הפסטיבל מתאים לכל המשפחה ומספק חוויה ססגונית, מפתיעה, אינטראקטיבית ומלאת הומור. כל החוויה היא של קרנבל הומוריסטי ומפתיע במיוחד.

14-16/8 ימי שלישי-חמישי בין השעות 19:30-22:30 בכיכר העצמאות נתניה. הכניסה חופשית. לפרטים נוספים היכנסו לדף הפייסבוק של הפסטיבל

האופרה הישראלית באולמות האבירים בעכו העתיקה

מיזם "אוצרות הגליל" של אשת העסקים, הפילנתרופית רעיה שטראוס מנהריה, ממליץ על סוף שבוע של תרבות ומוסיקה בפסטיבל האופרה, עם שלל מופעים על חומות עכו העתיקה ואולמות האבירים, אירועי תרבות, סדנאות אמנות, מוזיאונים, גלריות, אטרקציות תיירותיות וימיות, טיולים, מסעדות  ועוד.

אירועי פסטיבל האופרה בעכו העתיקה:

  • מה עושות האיילות? מופע מוסיקלי לילדים – שירי הילדים האהובים בכל הזמנים- הסבון בכה מאוד, אדון שוקו והיקינתון, שמיכאל שלא בא ושל בעלי החיים שליוו את הפסיפס הילדותי המשותף- האיילות והזברה וכמובן המקהלה העליזה. טעמי הילדות של פעם עם נגיעות אופראיות. יום שבת, 4 באוגוסט בשעה 11:00, באולמות האבירים בעכו.
  • מופע מחול 'קופסא לבנה'- בביצוע להקת המחול הקיבוצית 2, מופע לכל המשפחה, העוסק בזיכרונות והגוף שמכיל אותם- מאין באנו ולאן אנחנו הולכים, מה אנחנו זוכרים ומה נשכח מאיתנו, וכיצד להפוך את הזיכרונות הכמוסים ביותר לכוח והעצמה. במופע ישתתפו 9 רקדנים. המופע יתקיים ביום שבת 4 באוגוסט, בשעה 12:00, באולם זכרי בקיבוץ געתון.

להזמנת כרטיסים- אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9975767.

סדנאות אמנות מומלצות:

  • סדנאות יצירה לילדים בתערוכה 'צורה לספר'- מוזיאון האספנות 'אוצרות בחומה'- סדנת "פופ אפ פרפרים"- פרפרי נייר- צביעה, גזירה והדבקה כיד הדמיון. סדנת "הספר הראשון שלי"- כל משתתף מקבל ספרון עם דפים ריקים ומחבר ספר אגדה משלו. הסדנאות מתקיימות בהשראת התערוכה "צורה לספר"- ספרי ילדים בעלי עיצוב יוצא דופן וצבעוני, ביניהם ספרים תלת ממדיים, ספרים מנגנים ועוד, שנאספו ברחבי העולם. הסדנאות יתקיימו בימי ראשון, שלישי וחמישי 29, 31 ביולי ו- 2 באוגוסט. לפרטים והזמנות- אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il, טלפון 077-9964404
  • סדנת סיתות באבן-בסטודיו אלמדרסה, לפיסול ולסיתות בעכו, היכרות עם שיטות העבודה הייחודית וההיסטורית של עבודת הסיתות. ניתן להשתתף בסדנת סיתות באבן ויצירת פריט שניתן לקחת הביתה, סדנת בניית קשת מאבן והכנת לבנים מאדמה. הסטודיו פתוח כל השבוע בשעות 10:00-17:00. עלות- 100 שקלים למבוגר, 70 שקלים לילד. לפרטים והזמנות – אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9975418
  • סדנת אמייל קר-במוזיאון הפתוח בתפן, יצירת פריטים מעוצבים בדגש על יופי, הרמוניה או מסר אישי, ילמדו על אפקט הגבישיות בעזרת חומרים חדשים ויתנסו באופן מעשי באמנות מזווית אחרת. הסדנה תתקיים בשבת 4 באוגוסט, כל שעה עגולה בשעות 11:00-14:00. מחיר- 35 שקלים לאדם, מגיל 3. לפרטים והזמנות- המוזיאון הפתוח גן התעשייה תפן- 04-9109609, 04-9872022, www.omuseums.org.il
  • סדנאות יצירה DIY מחוץ לקופסא- בית מלאכה ברגבה- פעילות לילדים ומבוגרים, ערכות ליצירה עצמאית, השתתפות בסדנאות- רקמה, עיצוב בנייר, צביעת מוצרי קרמיקה, בניית כדור פורח ועוד. בתיאום מראש. הסטודיו פתוח בימים א'-ה', בשעות 9:00-16:00 וביום ו' בשעות 9:00-14:00.

לפרטים והזמנות – אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9964456

פעילויות אקסטרים לכל המשפחה:

סירת טורנדו באכזיב (צילום: טרק ים אכזיב)
  • שייט אתגרי בסירות טורנדו במועדון 'פוצקר'- מועדון צלילה וספורט ימי, מציע טיולי שייט בסירות מהירות במגוון מסלולים, המתאימים גם למשפחות וילדים- טיולי שייט לאי האהבה ואיי אכזיב, אל משולש הזהב, אלי אביבי ופארק אכזיב ושייט לראש הנקרה (מותנה באישור הצבא- ימים חמישי, שישי ושבת). משך טיולי השייט נע בין 15-50 דקות (בהתאם למסלול ולמצב הים). יש לתאם מראש. לפרטים והזמנות- אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il ובטלפון- 077-9964469
  • אומגה וקירות טיפוס בפארק אקסטרים בעכו- נדנדת סווינג ענקית ומתקן באנג'י בגובה 33 מטרים (הגבוה בארץ), מתחמי גשרים תלויים בגבהים עד 7 מטרים ו- 15 מטרים, שתי אומגות בגובה 18 מטרים ובאורך של 90 מטר. המתחם מותאם לכל המשפחה. לקטנטנים מוצע מתחם שעשועים עם מגלשות ועוד. האתר נגיש לנכים. המתקנים עברו בדיקה של מכון התקנים ועומדים בקריטריונים המחמירים בעולם. שעות פעילות: ימים ראשון-חמישי- 10:00-17:00, יום שישי- 10:00-16:00. שבת- סגור. לפרטים והזמנות: אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il, טלפון- 077-9964669

קולינריה גליליות באזור הפסטיבל:

  • מסעדת אל באבור על הים- בעכו- תפריט עשיר ומגוון, מנות בשר, צוואר כבש ממולא, מנסף, פרגית ממולאת, דגי ים עשויים על האש, בגריל ובמחבת, סינייה של ים דג אפוי בטחינה וירקות ומנת מוחארה של ים: פירות ים מעורבים, עטופים בבצק ומבושלים בקערת חרס בתנור לצד מנות של שרימפס, קלמרי ועוד. לפרטים והזמנות: אתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9964510.
  • מסעדת שותא- בקיבוץ שמרת- מנות בלקניות מסורתיות, עם קריצה לפיוז'ן ים תיכוני-אירופאי, מתאימות גם לצמחונים וטבעונים. לאחרונה השיקה המסעדה תפריט ארוחות בוקר באווירת מסע קולינרי באגן הים התיכון ואירופה. לפרטים והזמנות: אתר אוצרות הגליל www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9964423

בנוסף- אל תפספסו ביקור בשוק של עכו. עכו מציעה שלל אפשרויות לינה מלונות גדולים, מלונות בוטיק, סוויטות חדשות בתוך סמטאות עכו העתיקה ועוד. להרכבת תכנית סוף שבוע בהתאמה בגליל המערבי וקבלת כל המידע-כנסו ללא תשלום לאתר אוצרות הגליל- www.ozrothagalil.org.il

קולנוע וטלויזיה

הרפתקה מוטרפת במוזיאון Harvie and the Magic Museum

הארווי שקוע במשימת חייו: לסיים את השלב האחרון במשחק המחשב שלו, ולהגיע להיכל התהילה של הגיימרים. אבל גמר המשחק מתברר כתחילתה של הרפתקה אמיתית. יחד עם הכלב שלו וחברתו הטובה, מוצא עצמו הארווי במוזיאון הנטוש של העיר, שם הוא מפעיל בטעות שלט קסם אגדי, שמפיח חיים בכל בובות המוזיאון. זה יכול היה להיות נחמד, אילולא התעוררה גם בובת רובוט מרושע, שזומם להשתלט על העולם. כעת על הארווי לשחק במשחק חדש לגמרי ולגייס את כל כישורי הגיימינג שלו אל המציאות, כדי להציל את העיר מפני הכחדה.

סרטי חמישה כוכבים, 86 דקות, דיבוב לעברית, החל מ- 26.7 בבתי הקולנוע

STINGTV גאה להשיק את ערוץ הופ! ילדות ישראלית

הבית של השירים והסיפורים הישראליים מכל הזמנים, שגם הורים וגם ילדים מכירים ואוהבים. הערוץ משמש בית חם למיטב יוצרי המופת הישראליים, חדשים וותיקים, ומעניק במה מיוחדת לאירועים משמעותיים בחייהם.

בערוץ משודרים לאורך השנה אלפי שירים בביצועים שונים, ותכנים המותאמים ללוח השנה העברי ולתכנית הלימודים בגנים ובבתי ספר. בהופ ילדות ישראלית נהנים משורשיות ישראלית היונקת מכל מה ששלנו – שפה עברית, יצירות מקור, נופים, ערכים וסמלי תרבות ישראלית. הוספת ערוצי הופ לחבילת הילדים של STINGTV, הופכת אותה לחבילה העשירה ביותר מבין שירותי הטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט, עם 12 ערוצי ילדים ומגוון עצום של תכנים ב-VOD. עלות החבילה לא משתנה ועמודת על 39 ₪ לחודש (כולל הערוצים הישראלים וסטרימר ראשון).

קשר משפחתי Otez-moi d’un doute Just to Be Sure של קארין טארדיו Carine Tardieu
סרט צרפתי חדש החל מתאריך 9/8/2018 בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ בכיכובם של השחקנים:

ארוון: פרנסואה דמיאן   Francois Damiens, אנה לבקין: ססיל דה פראנס  Cecile de France, באסטיה: גי מרשאן  Guy Marchand ​

צרפת 2017. 100 דקות, צרפתית, תרגום לעברית. הפצה בישראל: קולנוע חדש.

תיק נעדר – הצלחה ישראלית בקולנוע הצרפתי

עוד הצלחה לספרות הישראלית בצרפת, עיבוד לספרו של דרור משעני "תיק נעדר", מגיע לבתי הקולנוע בסוף השבוע הזה בצרפת. יציאת הסרט נשמרה עד לאחר המונדיאל, ועתה משחררים יוצריו את הסרט לבתי הקולנוע. לאחר שכבר הוקרן בפסטיבל הבינלאומי לסרטי משטרה, ונחשף בפסטיבל ברלין.

ונסן קאסל, רומן דוריס, סנדרין קיברלן, שרל ברלן, מגדולי שחקני הקולנוע של צרפת בשנים האחרונות נוטלים חלק בעיבוד המיוחד שעשה הבמאי אריק זונקה לעלילות הבלש אברם אברם שיצר דרור משעני. ספריו של משעני תורגמו לצרפתית ויצאו לאור בצרפת, "תיק נעדר" אף זכה לפרס חשוב שם. אריק זונקה העיד על עצמו שהוא בררן מאוד בבחירת הפרויקטים עליהם הוא עובד. הוא רצה להישאר בתחומי הז'אנר של הפילם נואר, הדרמה הבלשית. הוא חיפש חומרים לעבד מבין ספרי מתח שיעמדו בקריטריונים שלו. שני חברים בעלי חנויות ספרים נתנו לו שלושה ספרים, ואחד מהם הוסיף ברגע האחרון את "תיק נעדר" של דרור משעני, ואמר לו "אולי הספר הזה יתאים לך, יש בו משהו". ואכן, ביחד עם התסריטאית השותפה לו פנג'ה דניולה, הוא קרא את הספר, והבין שיש כאן בסיס לסרט. לדבריו זהו סיפור אנרגטי, המאיר באור מיוחד את המורכבות של היחסים במשפחה, עם יכולת הבנה של בעיות רגשיות.

זונקה סיפר שחשב שעליו לשנות את הדמות הראשית שיצר משעני. אולם הוא מאוד אהב את העובדה שמולו הציב הסופר את דמותו של המורה החולם להיות סופר בעצמו. המורה מוצא בהיעלמותו של הנער הצעיר נושא מוצלח לכתיבה, עלילת משנה המוסיפה מעט פנטזיה לסיפור כולו. זונקה גם אהב את הדרך המיוחדת בה נחשפת האמת.

ונסן קאסל בתפקיד נהדר משחק את הדמות הראשית של הבלש. בסרט הוא מוזנח, קפריזי, שתיין ולא צפוי. רומן דוריס בהופעה מפעימה משחק את המורה/הסופר, את אשתו בסרט משחקת אלודי בושז, החוזרת לשתף פעולה עם הבמאי אריק זונקה, שיתוף העולה הקודם שלהם משנת 1999 היה בסרט "חלומם של מלאכים".  תפקיד שזיכה אותה בשלל פרסים בהם פרס המשחק בפסטיבל קאן ופרס הסזאר.

רומן דוריס ואלודי בושז, היו בני זוג לפני כ- 20 שנה ואף ביקורו ביחד בישראל במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי, שניהם בראשית הקריירה המצליחה שלהם, היום כשכל אחד עם בן/בת זוג אחר וילדים הם חוזרים לשחק בני זוג נשואים. גם סנדרין קיברלן , מופיעה בתפקיד האם, בהופעה בלתי נשכחת, וקשה לפספס את שרל ברלן בתפקיד המפקד של הבלש.

הסרט יוצא בצרפת בהפצה רחבה, בסוף השבוע הקרוב ונרכש להפצה בארצות רבות. בארץ הוא נרכש להפצה על ידי קולנוע חדש כוכב ויוצג בישראל לקראת חג סוכות.

ספיישל "ברוס וויליס על הגריל" יום שני ה-30.7 רק ב-HOT קומדי סנטרל וב-HOT VOD

"על הגריל" ("Comedy Central Roast") של רשת "קומדי סנטרל" הוא אחד המותגים המצליחים בערוץ, עם שמות גדולים ומפורסמים שזכו לעלות על המוקד – ועכשיו מצטרף שם נוסף להיכל התהילה: ברוס וויליס.

כוכב הקולנוע, שציין השנה 30 שנים ללהיט הפריצה שלו, "מת לחיות", יזכה להפוך למטרה ללעג ובדיחות מצד שלל חברים, קולגות ואקסית אחת בספיישל שישודר רק ב-HOT קומדי סנטרל ב-30.7, יממה בלבד לאחר שידורו בארה"ב. אל מנחה הספיישל, ג'וזף גורדון-לוויט (שגילם את הגרסה הצעירה של וויליס ב"לופר"), יצטרפו גם זוכה "גלובוס הזהב" אדוארד נורטון ("ממלכת אור הירח"), כוכב ה-NBA בדימוס דניס רודמן, גורו הלייף-סטייל מרת'ה סטיוארט, הקולגה לשעבר סיביל שפרד ("בלשים בלילה"), ניקי גלייזר, ליל ריי האוורי, דום איררה, קווין פולאק, ג'ף רוס וגם אשתו לשעבר של וויליס, דמי מור, שהפתיעה בהופעת אורח.

משדרי "על הגריל" נערכים כבר למעלה מעשור ב"קומדי סנטרל" ומציבים על המוקד דמויות מפורסמות ושנויות במחלוקת. על הבמה עולים בזה אחר זה קומיקאים, שחקנים ואמנים מפורסמים שזוכים "לצלות" את הקורבן בשלל סיפורים מצחיקים, אמירות פרובוקטיביות ועלבונות קיצוניים במיוחד. את הספיישל, שגרף מועמדות לפרס ה"אמי" על המשדר שהוקדש לוויליאם שאטנר, מפיק זוכה ה"אמי" ג'ואל גלן, שעמד גם מאחורי ה"גריל" של רוב לאו, ג'סטין ביבר, ג'יימס פרנקו, צ'ארלי שין ודונלד טראמפ.

יום שני ה-30.7 בשעה 22:30 רק ב-HOT קומדי סנטרל וב-HOT VOD

סשה ברון כהן חוזר לטלוויזיה בסדרה החדשה של SHOWTIME "מי זו אמריקה?"

רשת SHOWTIME מכריזה על שידורה של סדרה סאטירית חדשה של הקומיקאי סשה ברון כהן. ברון כהן, שהתפרסם בזכות רגעים אייקוניים ודמויות מעוררות מחלוקת (בוראט, ברונו ועלי ג'י) חוזר לטלוויזיה לראשונה מזה עשור, ככותב והבמאי של "מי זו אמריקה?".

הסדרה, בת 7 הפרקים, שצולמה במהלך השנה האחרונה, תחקור את האנשים שעושים את אמריקה – מהמפורסמים והידועים לשמצה ועד אזרחים אנונימיים. כולם חלק מהמרקם התרבותי והפוליטי המאכלס את ארצות הברית. הכותב והקומיקאי סשה ברון כהן, מועמד לאוסקר וזוכה בפרסי האקדמיה הבריטית וגלובוס הזהב, פרץ לסצנת הקומדיה עם "המופע של עלי ג'י", סדרה אותה הפיק, כתב ואף ככב בה. הסדרה היתה מועמדת לשישה פרסי אמי וזכתה בשני פרסי האקדמיה הבריטית.

הפרויקט של ברון כהן היה "בוראט", סרט קולנוע שהפיק, כתב וככב בו בתפקיד בוראט סגדייב, כתב טלוויזיה קזחסטני. הסרט הפך לתופעה עולמית, הגיע למקום ראשון בטבלת שוברי הקופות ב- 24 מדינות והעניק לברון כהן את פרס גלובוס הזהב כשחקן הטוב ביותר וכן מועמדות לפרס האוסקר על התסריט המעובד. בין הופעותיו הקולנועיות הנוספות והבלתי נשכחות: "ברונו", "הדיקטטור", "לילות טלדגה", "הבלדה על ריקי ובובי", "אליס בארץ המראות", "עלובי החיים", "סוויני טוד", "מדגסקר", "הוגו" ו"חדשות בהפרעה".

"מי זו אמריקה?" נוצרה והופקה ע"י ברון כהן ומפיקים אותה גם אנתוני הייס, טוד שולמן, אנדרו ניומן, דן מייזר ואדם לוויט. פרק הבכורה ישודר בבכורה במקביל לארה"ב ב- yes VOD החל מיום ראשון הקרוב, ה- 15 ביולי בשעה-07:00  וביום שני ב-22:00 בערב בערוץ yes EDGE

כל מה שתרצה Tutto Quello Che Vuoi של פרנצ׳סקו ברוני Francesco Bruni

ג'ורג'ו הוא משורר נשכח החי לבדו ברומא. אלסנדרו צעיר ממנו בששה עשורים ומבלה את ימיו בבטלה בחברת חבריו הפרחחים. השניים, הבאים משני קצוות שונים שיתכן ולא היו נפגשים לעולם, מקבלים הזדמנות להתחלה חדשה, כאשר אלסנדרו מתבקש ללוות את המשורר בטיוליו אחר הצהריים. לאט לאט מוצא ג'ורג'ו את המפתח לליבו של הצעיר, קסם הנעורים מעורר את זכרונות העבר… וההרפתקה לא מאחרת לבוא.

פרנצ׳סקו ברוני הותיק חתום על כמה מהתסריטים של פאולו וירזי (ביניהם ״הון אנושי״ המצוין). כאן, בסרטו השלישי והכובש כבמאי, הוא מצליח להתבונן בפערי הדורות מבלי להיכשל בקלישאות ומציע מבט אנושי וחם על האופן שבו העבר עדיין נוכח בהווה של איטליה.

איטליה 2017 , 106 דקות איטלקית תרגום לעברית ואנגלית. הפצה בישראל סרטי נחשון. החל מתאריך 16 באוגוסט בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ..

רובין וויליאמס: היכנסו לתוך ראשי Robin Williams: Come Inside My Mind

כשדייוויד לטרמן ראה לראשונה את רובין ויליאמס הצעיר מבצע סטנד-אפ, הוא תיאר זאת "כאילו וויליאמס יכול לעוף". האנרגיה חסרת-הגבולות שלו, הברק של השנינות והכישרון הבלתי רגיל ליצירת דמויות קומיות, הביאו אותו לקריירה יוצאת דופן, הן על הבמה והן על המסך. לא בכדי הפך וויליאמס לאחד הכוכבים האהובים ביותר בעולם הבידור.

הבמאית עטורת הפרסים מרינה זנוביץ' ("ריצ'רד פריור: עזבו הגיון") מציגה בסרטה החדש אוסף נהדר של חומרי ארכיון אינטימיים וראיונות חדשים עם אנשי סודו של ויליאמס (בינהם, פאם דאובר, וופי גולדברג, דיוויד לטרמן,  בילי קריסטל ובנו זאק וויליאמס) ויוצרת בסרט דיוקן מורכב של אדם שזקוק לקהל בדיוק כמו שהקהל היה זקוק לו.. קטעים מצחיקים מהסדרה "מורק ומינדי" ממחישים את הספונטניות האגדית ואת ההומור הלא מתאמץ שלו, אבל גם את הקו הדק שנחצה, מבחינתו, בין החיים האמיתיים לבמה. סיפור מרגש על קומיקאי מופלא שהצליח לגעת בכולנו ונחשב לאחד השחקנים המצחיקים ביותר בדורו. בימוי: מרינה זנוביץ' (116 דק', ארה"ב, 2018), בכורה ב-yesVOD וב-yes דוקו וב-STINGTV.

עבדו הנאמן של קובריק Film Worker

הקריירה של לאון ויטלי עמדה בסימן נסיקה, עד לרגע שבו הוא פגש את סטנלי קובריק. ויטלי, הצעיר הבריטי הנאה שכיכב בטלוויזיה ועל במות הרויאל שייקספיר קומפני, פגש את קובריק כששיחק בסרטו "בארי לינדון" ב-1975. הוא הוקסם, וכמו עש הנמשך ללהבה הוא ויתר על הכל כדי להתמסר לעבודה מסחררת, מטורפת ומלאה עליות ומורדות לצד הבמאי שנחשב בעיניו גאון חד פעמי. ויטלי היה מעורב בכל הפרויקטים העצומים של קובריק ("התפוז המכאני", "הניצוץ", "פול מטל ג'קט"), ידע הכול ועשה הכל. הסיפורים והאנקדוטות שלו מצחיקים, מפתיעים, מפחידים, מצמררים ובעיקר ממכרים מאוד, ממש כפי שהייתה שגרת חייו בתפקיד המיוחד שהוא מכנה "פועל סרטים". בימוי: טוני זיארה (93 דק', ארה"ב, 2017). בכורה yes דוקו וב-STINGTV. פסטיבל דוקאביב  2018, פסטיבל IDFA  2017, פסטיבל NYFF 2017

תאג"ד של yes נרכשה ע"י פארמונט ותזכה לגרסה בבימויו של זוכה האוסקר רון הווארד

עוד הישג לתעשיית הטלוויזיה הישראלית! yes studios, הזרוע הבינלאומית להפצה והפקת תוכן בחו"ל של yes, מודיעה על הסכם מכירת הדרמה היומית המצליחה של yes- 'תאג"ד', לרשת השידור האמריקאית פארמונט. העיבוד האמריקאי של 'תאג"ד' יקרא'68 Whiskey' , והוא יעתיק את ההתרחשות מבסיס הצנחנים הישראלי לבסיס של חיילים אמריקאים המוצבים באפגניסטן. את הסדרה יביים לא אחר מאשר הבמאי זוכה האוסקר, רון הווארד ('נפלאות התבונה'), שגם יפיק אותה יחד עם שותפו, המפיק הנודע בריאן גרייזר, באמצעות חברת Imagine Entertainment, אשר הפיקה סדרות מצליחות כמו 'הורים במשרה מלאה', 'משפחה בהפרעה' ו'אימפריה'.

פארמונט היא מרשתות הטלוויזיה הפופולריות בארה"ב עם כ-93.4 מליון בתי אב מנויים בארה"ב וחשיפה לכ-80% משוק צופי הטלוויזיה. הערוץ משדר סרטים הוליוודיים שוברי קופות, לצד סדרות הזוכות לשבחים רבים, כגון הדרמה 'ילוסטון' בכיכובו של קווין קוסטנר, שזכתה להשקה המוצלחת ביותר של הקיץ בארה"ב עם למעלה מ-5 מיליון צופים לפרק הראשון. התסריטאי הראשי והשואוראנר של '68 Whiskey', שהפקתה צפויה לצאת לדרך במהלך 2019, הוא היוצר המוערך והמועמד לאמי, רוברטו בנחביב שחתום על סדרות מצליחות כמו 'אלי מקביל' ו'העשב של השכן'.

תיאטרון ובמה

רומיאו ואמא (צילום ז'ראר אלון)

יום ראשון 5 לאוגוסט

  • מחשבות שאינן רוצות לישון- תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע מחזה ובימוי: חנוך רעים| תפאורה: טליה אוטולנגי| תלבושות: רונה פלוטק | תאורה:חני ורדי | מוסיקה: נדב ויקינסקי |כוריאוגרפיה: טל קון| בהשתתפות: דור ברנס / לירן מזרחי, מור בן דוד, תמר גוב ארי, גיל פישמן, עפר פרימן, ראובן קובריגרו, ירמי רייך. תקציר המחזה: מחזמר על פי שיריה של שלומית כהן אסיף. נגה יושבת על קופסאות הקרטון. עוד רגע מגיעים המובילים והיא לא מסכימה. לא מסכימה לעבור דירה ולעזוב את הבית הזה ואת המקומות שבהם גדלה – ובעיקר לא מסכימה להתרחק מחבריה, מפחדת לשכוח ולהישכח. עמוס, אביה, מספר לה על ילדותו במושב, על היום שבו עבר דירה ועל חבריו שעשו הכל בכדי לעכב את עזיבתו, עד שיצליח לפתוח את ליבו ולגלות לרות את דבר אהבתו אליה וכך, בין הקופסאות של בגדי החורף לקופסאות המצעים והצעצועים, נפרש נוף בן שלושים שנה. הצופים, יחד עם הדמויות שעל הבמה, נסחפים לתוך הרפתקה מתוקה ומרגשת. גילאים: 5-10 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 10:30.
  • הרצל-תיאטרון גושן מחזה ועבודת מחקר: יאיר מוסל , רעות פרידמן – ברנובסקי | בימוי: יאיר מוסל | ניהול מוזיקלי: ירון כפכפי | תפאורה ותלבושות: מאיה מידר מורן | וידיאו ארט: סיון פרסלר וניתאי שלם | קרבות במה: אורי בוסתן | עיצוב תאורה: רותם אלקלעי | שחקנים: יאיר מוסל,  עידו יונה-ימין/גיא הירש. תקציר המחזה: מי לא מכיר את הרצל האגדה? הרצל שהמציא את מדינת היהודים, הפראק והזקן? אבל כמה מאיתנו באמת יודעים כיצד הכל התחיל? תשע שנים בלבד לפני מותו, הספיקו להרצל להפוך לאגדה שכולנו מכירים. איך הפך עיתונאי מתבולל למשיח היהודים? מה קרה שם באותם שנים ראשונות? איך זה קרה? ההצגה "הרצל", מספרת על הסיפור המרתק והחשוב הזה, שאינו מוכר דיו, על אישיותו המרתקת והמופלאה שבאה לספר את הסיפור שלא סופר, בדרך חוויתית ושונה. גילאים : 11-18 משך ההצגה : כשעה. אולם: קאמרי 2 שעה: 12:00
  • יונתן בלש ממש- התיאטרון העירוני הרצליה עיבוד למחזה: רואי גורמזאנו | בימוי: יוסי ג'וז כהן| עיצוב תפאורה ותלבושות: קארין בראונר | ייצור תפאורה, אביזרים ותלבושות: רוני וילוז'ני | ציור ופיסול: אהרון קרביץ | מוסיקה: נעמה רדלר | ייצור בובה: אופיר צויבל | ניהול אמנותי: יניב גוטוירט | משחק: אייל צ'יובנו. תקציר המחזה: על-פי ספרו של דוד גרוסמן- תעלומה בלשית לילדים. יונתן וכלבתו ביבה יוצאים למשימה – למצוא מי גונב את החפצים שלהם בבית? זה התחיל בנעלי הבית הכתומות, המשיך בכוס השוקו ובדובי ידידיה, אך כאשר גם החפצים של אמא ואבא החלו להיעלם, היה ברור שישנה כאן תעלומה מסתורית במיוחד. הצגה מצחיקה מלאת הפתעות, המלמדת אותנו שהקשרים שאנו יוצרים בחיים עם הקרובים לנו, חשובים יותר מהחפצים שאגרנו בחיינו ושצריך לדעת לשחרר לטובת האחר. גילאים :  3-7 משך ההצגה : כ-50 דקות. אולם: קפה תיאטרון שעה: 16:00.

יום שני 6 לאוגוסט

  • הגשם של סבא אהרון-תיאטרון הקרון בימוי, עיבוד ומילים לשירים: מור פרנק | עיצוב שפה חזותית ואובייקטים: מעין רזניק | עיצוב חלל ותלבושות: כנרת קיש | מוסיקה מקורית: בצלאל בורוכוב, רועי ירקוני | עיצוב תאורה: ג'ודי קופרמן | סאונד: יואב גרשון | תנועה: נדב אילון | הדרכת שחקנים בהפעלת בובות: נעמי יואלי | הפקה בפועל: בר אליקים | שחקנים:  גדי פור, גיא רון, בצלאל בורוכוב / רפאל עבאס. תקציר המחזה: על פי ספרו של מאיר שלו. סבא אהרון מספר שכל העננים נתקעו במערה שבהר וחייבים לחלץ אותם. סבא נחום וסבא יצחק בכלל לא מאמינים לסיפורים שלו. למרות זאת ובזכות חברותם ארוכת השנים, יוצאים השלושה לחפש את הגשם האבוד  ומגלים שאם משלבים דמיון, חברות טובה ו-1500 פרות וארנבות – אפשר להוריד גשם. מסע מצחיק אל הדמיון בליווי שירים מקוריים ותפאורה ייחודית. גילאים: 4-10 משך ההצגה: כ-50 דקות. אולם: קאמרי 3 שעה: 10:30
  • אקסטרה לארג'- תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע מאת: אורן יעקובי | בימוי :כפיר אזולאי| תפאורה: יהודית אהרון | תלבושות: מאי ברנע | תאורה: מתן פרמינגר  | מוסיקה: אלעד אדר | וידאו ואנימציה: נמרוד צין ונוגה פרידמן | בהשתתפות: זוהר מידן, יקיר פורטל, איתי צ'מה, ראובן קובריגרו, טל שלאכטמן / שרון נאה. תקציר המחזה: נועם בן ה-16 פוגש את גיגי ומגלה שהוא בעניין שלה. היא יפה, מצחיקה, אוהבת סרטי אימה וגם… במידה אקסטרה לארג'. בעוד גיגי חיה בשלום עם המראה החיצוני שלה, נועם, שנאבק על מקומו בחברה, מגלה שלא פשוט להיות אתה ולהקשיב ללב שלך, כשכל אחד מחבריו הטובים: תמר, צוק ומיכאל מושך אותו לכיוון אחר. וכאילו זה לא מספיק מלחיץ, הבחירות למועצת התלמידים מתקרבות וגורל נבחרת הכדורגל בידיים שלו. איך יעמוד בציפיות של חבריו? איך יישאר נאמן לעצמו? ומה יעשה כשהסביבה תגלה שהוא מסתיר את גיגי? קומדיה מרגשת ואמיצה על שיימינג, הרצון להשתייך בכל מחיר, קבלה עצמית ואהבה ראשונה. גילאים: 13-15 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 2 שעה: 12:00
  • החבר הכי טוב שלי- תיאטרון הקיבוץ מחזה ובימוי: הדס קלדרון ועודד ארליך | מוזיקה: אבי בללי | תפאורה: בתיה ומיכאל פיק. אביזרים: אלכס קוכמן | תלבושות: מאור צבר | תאורה: זיו וולושין | עיצוב וידאו: ינון פורת תפעול:סיזר | שחקנים: אורי מזעקי, דני לשמן, חי מאור, יניב סוויסה, מאיה גסנר, תמר אלקן. תקציר המחזה: סיפור יוצא דופן על חברות אמיצה בין פרדי הכלב, לבין עידו, ילד בן ה-,10 שמבודד מחבריו. בין השניים נרקמת מערכת יחסים מיוחדת מלאת רגש והומור, חברות שמעניקה גם לעידו וגם לפרדי ביטחון, אהבה, חברה ותחושת שייכות. מערכת היחסים זו תשנה את עולמם של השניים ואת עולמה של החבורה כולה. זהו מחזה מקורי המבוסס על סיפור אמיתי.  גילאים:  5-9 משך הצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 16:00

יום שלישי 7 אוגוסט

  • חבילה משמיים- תיאטרון הקיבוץ מחזה : דפנה אנגל | בימוי: תום שוורצברג | מוזיקה: אלדר ברנטמן | תפאורה: ניב מנור. תלבושות ואביזרים: רונה בקרמן  | תאורה: יגאל כהן | עיצוב וידאו: ינון פורת | תפעול:סיזר תאורה והגברה | שחקנים: איתי בלייברג, גל בן עמרה, דלית דויד, ניצן דניר, רבקה נוסן, אלון נכטיגל, אורי סממה. תקציר המחזה: הצגה חדשה במלאת 70 שנה למדינת ישראל המבוססת על סיפורם האמיתי של טייסי מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ). טייסים יהודיים מחיל האוויר של מדינות בנות הברית שהתנדבו לעזור למדינה שבדרך והצטרפו לשורות חיל האוויר במלחמת השחרור. הם סיכנו את חייהם ונלחמו לצד טייסים עבריים על עצמאותה של ישראל ובכך הכריעו את המלחמה והניחו את התשתית להקמתו של חיל האוויר הישראלי. סיפורם של שלושה נערים ונערה אחת המתרחש באחת התקופות הסוערות והדרמטיות ביותר בחיי הישוב העברי. הנערים שמצטרפים למאבק באנגלים, מוצאים באחת מפעילויות הלילה החשאיות, טייס אנגלי פצוע שמטוס הסיור שלו הופל לדיונות החול. מערכת היחסים המתפתחת בין הנערים לטייס גורמת לחילוקי דעות בחבורת הילדים עד לסוף המפתיע. גילאים: 8-12 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 2 שעה: 10:30.
  • מולאן- תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער מחזה ובימוי: צביה הוברמן | מילות השירים: גיל צרנוביץ | מוזיקה מקורית: ליאור רונן | כוריאוגרפיה: קים גורדון | תפאורה: שני טור | תלבושות, מסיכות ובובות: לימור הרשקו | וידאו: נמרוד צין | תאורה: מאיר אלון | שפה ודיבור: מרגלית גז | אביזרים: נרקיס אלבה | ע' במאי: אסף פרידמן | שחקנים: דון לני גבאי, שלום שמואלוב/חיים זנאתי, ליאור חקון/טל דנינו, עומר זימרי/דורון ישינסקי, רני אלון/יוסף אלון, אור משיח/דביר מזי"א, תום אפלבאום/יגאל ברנר, ליאור זוהר, אליאור כהן/ניב מזרחי. תקציר ההצגה: האגדה על הנערה הלוחמת סין מותקפת, וקיסר סין מורה על גיוס הגברים לצבא. אביה של מולאן זקן וחלש, ולכן מולאן מקצרת את שיערה, לובשת בגדי גבר ומתגייסת לצבא במקומו. היא לוחמת בעוז נגד הפולשים כשהיא מסתירה את זהותה, וברגע סכנה היא מצילה את חבריה, ואת סין כולה. ההצגה משלבת תיאטרון, תנועה, מוזיקה, אקרובטיקה ותיפוף. גילאים: 6- 12 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 12:00

יום רביעי 8 לאוגוסט

  • האתרוג- תיאטרון ארצי לילדים ונוער מחזה ובימוי:שירילי דשא ורועי שגב | מוזיקה מקורית: בן זיידמן ורמי אוסרווסר | תפאורה ואביזרים: נאווה שטר | תלבושות ואביזרים: לימור הרשקו-דרור | כוראוגרפיה: עומר זימרי | תאורה: זיו וולושין | הדרכה קולית: חיים פנירי | עוזרת במאי ומנהלת הצגה: מרינה רודמן | שחקנים: יוסי טולדו, עדי אייזנמן, אורנה כץ, הילה סורג'ון, תומר הופנר, ישראל גולדרט. תקציר המחזה: סיפור חברותם של מוטל ,בן הגביר, והרשל'ה העני בעיירה היהודית הקטנה. כאשר האתרוג יקר הערך שקנתה אמו של מוטל נגנב, החשוד המרכזי הוא הרשל'ה הפרחח. אפילו מוטל חושד בחברו הטוב… כשהרשל'ה בורח מן העיירה, מוטל עורך חקירה משל עצמו ומגלה שחברו חף מפשע. העלילה מסתבכת כשמאיימים לגרש את אימו של הרשל'ה מהעיירה. מוטל אוזר אומץ ונוסע לעיר חלם כדי להחזיר משם את הרשל'ה הביתה ולעזור לו לטהר את שמו. מחזה מוסיקלי מקורי, מרגש ומלא הומור שמתרחש בעיירה היהודית על שלל הדמויות האופייניות לה, על חברות אמת ועל משמעות וחשיבותו של הפתגם : "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו". בהשראת סיפורו של שלום עליכם, האתרוג, מעשיות חכמי חלם והרשל'המאוסטרופולי. גילאים: 4-10 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 2  שעה: 10:30
  • איתמר הילד  העברי הראשון- תיאטרון השעה מחזה: יעל טילמן ונעה לזר | בימוי: יעל טילמן | מנהלת הפקה: מור שרון | מוזיקה: דניאל סלומון | כוריאוגרפיה:דנה רוטנברג |  עיצוב תאורה: נדב ברנע | עיצוב תפאורה: סשה ליסיאנסקי |  עיצוב תלבושות: שירה וייז | שחקנים: אור מאיר, אלון נוימן, דפי אלפרן, מאיר תמם ומאיה מדג'ר. תקציר המחזה: ההצגה מספרת את סיפורו האישי של בן -ציון בן- יהודה אשר לימים נקרא איתמר בן אב"י. סיפורו האישי הוא סיפורה של השפה העברית המנסה לקרום עור וגידיים בפיו של ילד צעיר. בן -ציון נקרע בין הרצון שלו להיות מוקף בחברים לבין הדרך בא התחנך וגדל והצפיות הנובעות מכך. בדרכו המיוחדת הוא יוצק תוכן משלו להגדרה " הילד העברי הראשון ". משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 12:00
  • מחוץ למסגרת- תיאטרון גושן יוצרים ומשתתפים: עפרה מייטיס ודורון ישינסקי | כתיבה ודרמטורגיה:עינתפיידר | בימוי :אורי אומנותי | עיצוב תפאורה: טליה אוטולנגי | עיצוב תלבושות: לימור הרשקו דרור. עריכה מוזיקלית :חגי דוידוף.  תקציר המחזה: סיפור מסעם הקסום של ארלקינו והרקדנית, דמויותיו המפורסמות של הצייר אדגר דגה. מקלו המפורסם של ארלקינו נשלף באורח פלא מהציור ומקבל חיים משלו. המקל מתחיל לבלבל בין תפאורות ואביזרים מתמונות שונות ובורא את הרקדנית. ארלקינו הוא רקדן סטפס שובב, סקרן אשר מנסה ליצור קשר עם החברה החדשה שלו דרך קצב הסטפס. לעומתו, הרקדנית הקלאסית היא אצילית, אסופה ומהוססת, אשר איננה נענית בקלות למצב החדש שנקלעה אליו- מחוץ למסגרת המוכרת והבטוחה שלה. באמצעות המקל, השניים נסחפים מציור לציור ויוצאים למסע בו לומדים דברים חדשים על עצמם, על יחסים, על העולם. גילאים:           4-9 משך ההצגה: כ 50 דקות. אולם: קפה תיאטרון  שעה: 16:00.

יום חמישי 9 אוגוסט

  • תמונה של מדינה- תיאטרון ארצי לילדים ונוער מחזה ובימוי: משה בן שושן ורענן ניסים פררה | כוראוגרפיה: עוז מורג | מוסיקה: ליאור רונן | עיצוב תפאורה: שני טור | עיצוב תלבושות: טל קלשון | אביזרים: נרקיס אלבה | וידאו ארט: ניתאי שלם וסיוון פרסלר | עיצוב תאורה: אורי מורג ואסף ג'ינו | שחקנים: רפאל עבאס\ רוי סער, יעל שילדקראוט\ יעל בוטון\ תימור כהן | רקדנים: נופר לוינגר, רותם יהודה, ויטל גיזלגיל, נועה דגן, מירי רובינוב, בריאן בורדמן. תקציר המחזה: שלומי ובני כתתו מציינים את חגיגות ה 70 למדינה בסיור במוזיאון ההיסטוריה. שלומי משועמם, מפריע ומתפרץ לדברי המדריכה והיא, בלית ברירה נאלצת להרחיק אותו מהסיור. שלומי נותר לבד… ספק ער ספק חולם.. הוא נשאב כבמנהרת הזמן להרפתקה סוחפת , מטלטלת , מרגשת ולעיתים מסוכנת.. במהלכה הוא פוגש בנערה בת גילו מיוחדת ומסקרנת. הם מופתעים לגלות שבאורח פלא תמונות ומיצגים במוזיאון מתעוררים לחיים ומספרים להם במחול, במוסיקה, בווידאו ארט ובתיאטרון את סיפורה של מדינתנו- עבר והווה, אז והיום, רגעי השיא, החלומות, המלחמות והתקוות של כולנו.. עכשיו שלומי מבין שללא עבר אין לנו עתיד ושבכל רגע ורגע אנו כותבים את סיפור חיינו ואת ההיסטוריה…גילאים: 10-15                                                       משך ההצגה: כ-50 דקות. אולם: קאמרי 2 שעה: 10:30
  • נשיקה בכיס- תיאטרון המדיטק מחזה ובימוי: יערה רשף נהור | שירים: שלומית כהן אסיף | לחנים:דידי שחר | עיבודים וניהול מוזיקלי: איתמר גרוס | תפאורה ותלבושות: רות מילר ואלונה ויינשטיין | תנועה: שרון גל | תאורה: אורי מורג |  משתתפים: יגאל ברנר/שחר רז, יעל חיימובסקי/בל וענונו, ישראל גולדרט/דותן עמרני, מיכל פרדקין, עינת סגל/יעל רוחקינד, רותם כץ/רביב מדר. תקציר המחזה: מחזה מוסיקלי עפ״י שיריה האהובים של המשוררת שלומית כהן אסיף. ארבעה ילדים, החברים הכי טובים מהגן, מגלים יום אחד שרות חברתם עומדת לעבור לגור באמריקה. הארבעה מחליטים לעשות הכול בכדי להישאר יחד ולא להיפרד. הצגה על חברות אמת ואהבה בין חברים. גילאים: 5-8 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 12:00
  • הכתר שהלך לאיבוד- תיאטרון הקרון מאת: אפרת הדני | רעיון, עיצוב והפעלה: אפרת הדני | תסריט ובימוי: מרית בן ישראל | עיצוב במות: מיכל בן ענת| בנייה ופטנטים:דידי אלון | מוזיקה: גוסטבו בוסטמנטה | עיצוב תאורה: דן קרגר | מילים ומנגינה לשיר הסיום: רונית קנו. תקציר המחזה: הכתר של פיית הלילה-טוב הלך לאיבוד, וקשה לה להירדם בלעדיו. ככה זה אצלה – אמנם היא כבר פיה גדולה, אבל היא פשוט רגילה לישון עם הכתר שלה… לבסוף היא נרדמת, וחולמת חלום נפלא: עורבים שובבים וחסידה רקדנית, אימא קנגורו ובתה הקפצנית, ארנבים מאוהבים, עצים נדיבים, דובי מעופף וקיפוד מתופף, כולם משתוללים ומעוללים תעלולים, ובסופו של דבר מחזירים את הכתר לפיה! גילאים : 3 – 6 משך ההצגה: כ- 40 דקות. אולם: קפה תיאטרון שעה: 16:00

יום שישי 10 לאוגוסט

  • מולו וצגאי-תיאטרון ירח יצירתה משותפת: מוריה בן אבות, שחרית ירושלמי, הדס סלבסט | רעיון וביצוע: מוריה בן אבות ושחרית ירושלמי| בימוי: הדס סלבסט | דרמטורגיה:רואיגורמזאנו | משחק וכתיבה: שחרית ירושלמי | משחק, עיצוב במה ובובות: מוריה בן אבות | מוסיקה מקורית: דנה אייזן | עיצוב וייצור שולחן: גלעד נרדי | יעוץ עיצוב בובות: גילי אולמר- קוזין | יעוץ וייצור אביזרים: ירון קרבל | עיצוב תאורה: איתמר הורי. תקציר המחזה: בליל ירח מלא מגיעה אש גדולה לכפר של צגאי ומולו, אח ואחות  מאפריקה. מצוידים באבן תכלת, הם יוצאים למסע אמיץ וקסום לארץ אחרת.  עולם ייחודי של תיאטרון בובות, חימר וחומרים מהטבע, המספר על התבגרות, חברות ואהבה. על פי ספרה של תמר ורטה- זהבי. גילאים: 4-10 משך ההצגה: 50 דקות. אולם: קפה תיאטרון שעה: 9:30
  • מייד אין יזראל- תיאטרון השעה מחזה: יאקימחרז | נוסח מעודכן: דפנה אנגל | בימוי: רענן ניסים פררה, משה בן שושן. | עיצוב תפאורה: סשה ליסיאנסקי | מוסיקה: אמיר לקנר | כוריאוגרפיה: עומר זימרי | עיצוב תאורה: אורי מורג | עיצוב תלבושת: טל קילשון | וידיאו ואנימציה: ינון פורת | מנהל הפקה: אסף פרידמן | שחקנים:  מוריה בן הרוש, אסף הרץ/ שגיא הלפרין, רועי קקון, שני שאולי/ מיטל נוטיק, אדם הירש. תקציר המחזה: חברי להקת הנוער ייצוגית יוצאת למסע התרמה למדינת ישראל בקרב יהודי ארה"ב. כל אחד מחברי הלהקה מגיע מרקע שונה בחברה הישראלית ומביא אתו סיפור אישי טעון ומרגש .על חברי הלהקה להחליט בין מחויבותם להמשך ההופעות לבין ערכים של רעות ונאמנות שעלולים לעלות על שרטון. ההקשבה, הסובלנות ותחושת ה"ביחד" יאפשרו להם להתגבר על כל המכשולים ויהוו הוכחה ניצחת כי הבסיס לישראליות  אותה חיפשו נמצא בכל אחד ואחת מהם והחברות שנרקמה במהלך סיבוב ההופעות היא העוגן שמחזק ומניע אותם. גילאים: משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 11:00
  • קול אחד- תיאטרון הנפש מחזה: חגית בונדקין | בימוי: אסנת זיביל | מוסיקה ותאורה: נועם טופליאן | ניהול מוסיקלי: מיכל סולומון | תפאורה ותלבשות: אלונה ויינשטיין| שחקנים:  איתי שור, גלי אשכנזי לוין, דור סרוגו, עדי אברהמי, רועי גוראי, עמרי הכהן. תקציר המחזה: סיפורה של להקת רוק צעירה, בשכונה בשולי העיר, אשר יום אחד ניתנת לה הזדמנות לפרוץ לעולם הגדול. בדרך להגשמת החלום, עוברת נטע, סולנית הלהקה הטרדה מינית. מה קורה כאשר האדם בו אנו בוטחים ומחבבים הופך להיות הסיוט הכי גדול שלנו? ההצגה חושפת את מגוון התגובות והקולות שעולים בעקבות ההטרדה, מתמודדת ברגישות עם הנושא ומעבירה מסר חשוב לכל נער ונערה שהם לא לבד, שיש להם קול ויש מי שמקשיב להם. גילאים: 14 ומעלה משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 2 שעה: 12:30

יום שבת 11 לאוגוסט 

  • פרצוף חמוץ – תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער מחזה: שירילי דשא, רועי שגב | בימוי: שירילי דשא | מוזיקה ופזמונים: בן זיידמן | תפאורה: נאוה שטר | תלבושות: שירה וייז |כוריאוגרפיה: רוני ברנדשטטר |  תאורה: זיו וולושין | הדרכת קסמים: קליוסטרו | שפה ודיבור: מרגלית גז | אביזרים: נרקיס אלבה | ע' במאי: מרינה רודמן | שחקנים: רוני הדר, ורד אבידן/גילה פוליצר, אלעד אטרקצ'י/אבי סרוסי, עידו יונה ימין | נגן כלי הקשה: שמעון גרינשטיין. תקציר ההצגה: קומדיה מתוקה לילדים. הצגה על מלכה מאד לא מרוצה, שמתלוננת ורוגזת על כל דבר, ובטוחה שבממלכה שמעבר לנהר – החיים פשוט נפלאים! יום אחד, להפתעתה, ניתנת לה ההזדמנות להגשים את חלומה ולהיות המלכה של הממלכה שמעבר לנהר, אבל אז מגלה המלכה שהדשא של השכן לא בהכרח ירוק יותר, ושעדיף להעריך את מה שיש לנו, מאשר להסתכל תמיד על חצי הכוס הריקה. גילאים: 4 – 9 משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 1 שעה: 11:00
  • הסודות של מאי- תיאטרון המדיטק מחזה: שלומית ארנון בר לב וליאת פישמן לני | בימוי: שלומית ארנון בר לב | תפאורה: זאב לוי | תלבושות: אביה בש | מוזיקה: איסר שולמן | תאורה: מאיר אלון | משתתפים: אודי פרסי/עמרי רווה, אודליה סגל, ליאת פישמן לני, בל וענונו, נוהר קורן/מיטל נר, ניר שטראוס/מתן גורן תקציר ההצגה: מאי גיבורת המחזה גרה בבית של סודות והכחשות. רמז שהיא מוצאת במגירה נעולה, שולח אותה למסע אל מחוזות ילדותה של האם. שם היא נחשפת לעולם הרחוק מרחק שנות אור מכל מה שהיא אי פעם הכירה.  בעקשנות היא חותרת לגילוי האמת אך כשזו נחשפת בפניה היא נקרעת בין העולמות. דרמת נעורים מותחת ומרגשת על ילדה שעושה הכל כדי שתהיה לה משפחה. גילאים: 9 ומעלה משך ההצגה: כשעה. אולם: קאמרי 2 שעה: 12:30
  • מעבר להרים- אלעד,תיאטרון אילת והערבה כתיבה ובימוי: שי פיטובסקי | מוסיקה: אלברטו שוורץ| מוסיקה חיה: אילון גינזבורג | תפאורה ותלבושות: ניב מנור | תאורה: עמיחי אלהרר | תנועה: שרון גל | שחקנים: נעמה ארמון/מור ענטר, בעז דן, דנה יצחקי, הללי ננר, רוי קלדרון. תקציר המחזה: חמישה שחקנים, ארבעה סיפורים, מגוון כלי נגינה מיוחדים וחוויה אחת בלתי נשכחת! מסע אל עולם קסום של אגדות ומשלים עתיקים מעולם הזן הטאו, יהדות ובודהיזם. סיפורים הטומנים בחובם חכמה עמוקה ורבת רבדים, שנוגעת במהות החיים: ארעיות, אנוכיות, נתינה, חמלה, גורל, פחד ואומץ לב.  חגיגה סוחפת של מוסיקה חיה ודמיון לכל המשפחה. גילאים: 5 ומעלה משך ההצגה: כשעה. אולם: קפה תיאטרון שעה: 16:00.

האופרה היפה והחיה של פיליפ גלאס

המלחין האמריקאי הנודע פיליפ גלאס המציא ז'אנר חדש, אופרה המבוצעת על ידי אנסמבל זמרים ומוסיקאים עם הקרנת סרט, כשדיאלוגים של השחקנים מושר על ידי הזמרים. את יצירת המופת שלו חיבר פיליפ גלאס לסרטו הנודע של הבמאי והסופר הצרפתי הנודע ז'אן קוקטו, Jean Cocteau  "היפה והחיה" משנת 1945.

בשנים האחרונות זוכה להצלחה בעולם ז'אנר חדש, הקרנת סרט על מסך ענק כשאת המוסיקה בסרט מלווה תזמורת סימפונית חיה, פיליפ גלאס הלך צעד אחד קדימה ושיכלל את הז'אנר כשהפך את הסרט לאופרה מרתקת מבחינה קולנועית ומוסיקלית. זו אחת היצירות של גלאס שזכו לביקורות נלהבות ולהצלחה רבה ולביצועים רבים. אחת היצירות המאתגרות שלו בה הצליח ליצור סינכרוניזציה מלאה ומדויקת בין הסרט לפסקול החדש שיצר. הוא הסיר את הדיאלוגים המקוריים ואת המוסיקה שכתב ג'ורג' אוריק. במקומם כתב מוסיקה חדשה המבוצעת חי על ידי אנסמבל פיליפ גלאס. ארבעה זמרים שרים את הדיאלוג בתיאום מושלם עם המתרחש על המסך. זהו חלק השני של טרילוגיית התיאטרון של גלאס, המבוססת על סרטיו של קוקטו.

ביצירה הראשונה, "אורפיאוס" השתמש גלאס בדיאלוג של קוקטו כליברית, אבל הסרט לא הוקרן. פעם משלב גלאס את הקרנת הסרט במלואו. חלקה השלישי של הטרילוגיה הוא יצירת מחול תיאטרון המבוססת על המחזה "הילדים הנוראיים".

ז'אן קוקטו היוצר הצרפתי היה משורר, סופר, אמן ויוצר קולנוע. שנולד למשפחה עמידה. אביו התאבד כשהיה בן 10. בשנת 1908חבר קוקטו לאיש הבמה אדואר דה מקס, שעודד אותו לכתוב, והוא שהעלה לראשונה על הבמה את שירתו של האמן הצעיר. בעקבות פגישתו עם המפיק סרז' דיאגילב מנהל הבלט רוס, כתב קוקטו את הליברטו לבלט "האלוהים הכחול", והיה שותף ליצירת הבלט הנודע "פאראד" לו יצר פיקסו את התפאורה והתלבושות. את סרטו הראשון יצר בשנת 1930 "דמו של המשורר". בשנת 1945 יצר את העיבוד הקולנועי לסיפור "היפה והחיה" בכיכובו של ידידו הטוב (ובן זוגו) השחקן ז'אן מארה. הוא המשיך ליצור לקולנוע ועיבד שניים ממחזותיו, והעביר לקולנוע את "אורפיאוס", שוב בכיכובו של מארה. בשנת 1959 ביים את סרטו האחרון כבמאי קולנוע "העדות של אורפאוס". בו הופיעו ידוענים כמו פבלו פיקסו, והשחקנים יול ברינר וז'אן פייר לאו. הוא נפטר בשנת 1963 לאחר ששמע את הידיעה על מותה של חברתו הזמרת אדית פיאף.

פיליפ גלאס נולד בבולטימור וסיים את לימודיו באוניברסיטת שיקגו ובבית הספר ג'וליארד. למד פסנתר שנתיים אצל המורה האגדית נדיה בולנג'ה בפריז, והתפרנס מכתיבת התווים למוסיקה של נגן הסיטאר ההודי ראווי שנקר. הוא יצר מוסיקה לאנסמבל פיליפ גלאס לקבוצת התיאטרון מאבו מיינץ, ואת האופרה האיקונית "איינשטיין על החוף" אותה יצר בשיתוף פעולה עם הבמאי רוברט ווילסון. הוא יצר מוסיקה לאופרה, מחול, תיאטרון, מוסיקה קאמרית, מוסיקה סימפוניות ולקולנוע. הוא היה מועמד מספר פעמים לפרסי האוסקר וגלובוס הזהב על פסקולים שונים שחיבר, בהם "השעות", "המופע של טרומן" ואחרים בשנת 2015 ניגנה בבכורה עולמית התזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס בניצוחו של גוסטבו דודמל את יצירתו "קונצרט לשני פסנתרים".

ב- 2017 חגג גלאס את יום הולדתו ה-80 עם ביצוע בכורה של הסימפוניה ה- 11 שלו, וביצוע של יצירות שונות חלקן בבכורה עולמית ברחבי העולם. בשנת 1969 ייסד את אנסמבל פיליפ גלאס שאחד העקרונות שלו הוא להופיע מוץ לאולמות הקונצרטים. האנסמבל הופיע בכל רחבי העולם, בין השאר ניגנו במשחקים האולימפיים באתונה.

היפה והחיה – הקרנת הסרט במלואה על מסך ענק עם תרגום לאנגלית ועברית מוסיקה חיה: אנסמבל פיליפ גלאס            THE PHILIP GLASS ENSEMBLE. הסרט מאת ז'אן קוקטו על פי הסיפור של לפרינס דה באומון LEPRINCE DE BEAUMONT

בית האופרה על שם שלמה להט (צ'יץ'). יום חמישי 11/10 בשעה 20:00 , יום שישי 12/10 בשעה 13:00, מוצ"ש 13/10 בשעה 21:00. להזמנת כרטיסים כנסו לאתר האופרה הישראלית. הפקה בישראל דודו ז'רז'בסקי

סינטרה וחברים –100  שנים להולדתו של הזמר האגדי פרנק סינטרה

"סינטרה וחברים" – מופע מחווה שהופק לרגל 100 שנה להולדתו של הזמר בעל הקול האגדי והקטיפתי "פרנק סינטרה", שנחשב לזמר החשוב ביותר של ה – 120 ,המופע מגיע לראשונה לישראל היישר מבימת LONDON'S WESTEND  וכולל את להיטיו הקלאסיים של סינטרה בכיכובו של סטפאן טריפיט שזכה לאינספור שבחים וביקורות מדהימות על הביצועים לסינטרה, הן על הבמה והן על המסך, כולל השתתפות בפסטיבל המפורסם של "הלונדון ווסט" לצד מארק אדאמס (המשחק את דין מרטין), וג'ורג' לונג (המבצע את סמי דייויס) . חבורה שענתה לכינוי הידוע שלהם The Rat Pack  חבורת העכברושים, יחד ובלווי תזמורת הם חוברים למופע "סינטרה וחברים" עם כל הלהיטים של סינטרה ושירים של דין מרטין וסמי דייויס ג'וניור. בין השירים : Fly me to the moon, Medley, A lot of livin' to do, my way, New-York- New-York, I've got you ועוד להיטים רבים וטובים. "סינטרה וחברים" מגיעים ל 2 הופעות בלבד בישראל

הפקה: חברת ההפקות  EGOeastבשיתוף גד אורון. 22  אוקטובר ,מרכז הקונגרסים, חיפה ו- 23 לאוקטובר, היכל התרבות, תל אביב. רכישת כרטיסים: אתר "לאן": [www.leaan.co.il ]או בטלפון 8780*. רכישת כרטיסים בחיפה "קופות ברק" : www.barak-tickets.co.il או בטלפון 04-8377777

תעופה ושייט

נורוויג'ן קרוז ליין NCL עם שתי אוניות פאר נוספות

חברת נורוויג׳ן קרוז ליין אחזקות ((NCL Holdings, החברה האם של מותג ההפלגות המוביל נורוויג׳ן קרוז ליין (NCL) החליטה לממש את האופציה ולהזמין שתי אוניות נוספות מסדרת ליאונרדו היוקרתית. האוניות החמישית והשישית בסדרה, צפויות להימסר לחברה כבר בשנים 2026 ו2027.

עד היום, הזמינה NCL Holdings 7 אוניות חדשות עבור החברה הבת שלה נורוויג׳ן קרוז ליין NCL ואוניה אחת עבור החברה הבת השניה שלה Regent Seven Seas. שמונה אוניות הפאר הללו צפויות להצטרף לצי אוניות היוקרתי של החברה עד שנת 2027. בחודש אוקטובר 2018 צפויה להמסר לחברה האניה החדשה הבאה NCL Encore,  וזאת, אחרי האוניה BLISS שהצטרפה לצי אוניות הפאר של החברה, רק לפני כחודשיים.

שתי אוניות הקרוז החדשות שהזמנתן אושרה, הן במשקל 140,00 טון ויכולת לארח כ-3,300 אנשים על הסיפון. הדור הבא של האוניות הללו ימשיכו את הקונספט הייחודי של נורוויג'יאן קרוז ליין, המאפשר לאורחי החברה חופש מוחלט וגמישות מירבית לכל אורך החופשה שלהם, ובכל אחת מהאוניות הפאר שבצי החברה, כולל האוניות החדשות ביותר של נורוויג'ן קרוז ליין מדגם Breakaway Plus.

העיצוב המתוחכם וזוכה הפרסים של האוניות החדשות ישדרג עוד יותר את חוויית הנופש של האורחים. דגש מיוחד בתכנון האוניות החדשות מושם על חיסכון באנרגיה, אופטימיזציה של צריכת הדלק ושמירה על איכות הסביבה, תוך צמצום פליטות מזהמות. כמו כן, צמצום טביעת הרגל הסביבתית של האוניות תאפשר לחברה להרחיב את רשת היעדים שלה, לשווקים חדשים ברחבי העולם, שעד כה לא ניתן היה להשיק בהם פעילות.

חברת התעופה הצרפתיתASL  איירליינס עם קו ת"א פריז

חברת התעופה הצרפתית ASL השיקה בנתב"ג קו טיסות ישיר וסדיר בין תל אביב לפריז. הטיסות יפעלו פעמיים בשבוע, בימי שלישי וחמישי. החברה מציעה כרטיסים החל 269 דולר. המחיר כולל מיסים, אינטרנט אלחוטי, ארוחה, צ'יק אין מוקדם בחירת מושב ותיק יד עד 8 ק"ג. הטיסות מתל אביב לפריז יצאו פעמיים בשבוע, בימי שלישי וחמישי, בשעה 20:30 בערב מת"א וינחתו בפריז בשארל דה גול בטרמינל 3 הנגיש ביותר בשדה התעופה בשעה 00:15. מפריז יצאו הטיסות בשעה 13:55 ויגיעו לתל אביב בשעה 19:30. הטיסות יבוצעו במטוס בואינג 737-700 ובו שתי מחלקות 123 מושבים במחלקת תיירים ו- 14 מושבים במחלקת עסקים. הנוסעים יהנו משירות מלא הכולל ארוחה חמה במהלך הטיסה ומבחר משקאות צרפתיים, אפשרות למנות כשרות ללא תוספת תשלום, מערכת בידור כולל WiFi ללא תשלום במהלך הטיסה, שירות צ'יק אין מוקדם ואפשרות בחירת מושב באתר החברה ללא תוספת תשלום.

מחיר כרטיס טיסה במחלקת תיירים החל מ- 269$ כולל כבודת יד עד 8 ק"ג ארוחות ומיסים, המחיר החל מ- 286$ כולל מזוודה עד 23 ק"ג ותיק יד עד 8 ק"ג ארוחות ומיסים ובמחלקת העסקים המחיר החל מ- 615$ כולל 2 מזוודות עד 23 ק"ג כול אחת ו כולל תיק יד עד 8 ק"ג.

חברת ASL איירליינס צרפת עשתה מספר מהלכים טקטיים בשנת 2017 כדי לחזק את המוצר שלה; לדוגמה, החתימה עם Travelport בנובמבר האחרון כדי להגדיל את נוכחותה דרך ערוצי ההפצה. כמו כן השיקה מוצר Premium Business Class שלה בטיסות. חברת ASL איירליינס הצרפתית חברה בקבוצת ASL תעופה ואחזקות כ- 20 שנה ומספקת שירותי תעופה עבור מפעילי תיירות צרפתים בעיקר באירופה.

צי המטוסים שלה כולל 6 מטוסי בואינג 737-700, 3 מטוסי בואינג 737-300 ו- 4 מטוסי בואינג 737-400. המטרה של ASL לחזק ולשמור על איכות גבוהה של שירות ללקוחותיה בקביעות, דייקנות אירוח ונוחות. סקרי שביעות הרצון של החברה מראים כי איכות השירות היא יעד הליבה של החברה.

ASL תעופה אחזקות – ASL תעופה אחזקות היא קבוצת תעופה גלובלית שבסיסה בדבלין אירלנד הפועלת ב- 6 יבשות. לקבוצה 5 חברות תעופה באירופה המפעילות טיסות מטען וטיסות נוסעים תחת המותג ASL . ל- ASL יש גם חברות תעופה בתאילנד, הודו  ובדרום אפריקה שםהחברה מפעילה טיסות הומניטריות באמצעות צי של מטוסי הרקולס אזרחיים. לASL  תעופה ואחזקות יש צי של 140 מטוסים, 2,500 עובדים ברחבי העולם ב- 52 מדינות שונות.

אייר אירופה עם טיסה חדשה ממדריד לאילת 

צילום יח"צ חו"ל

בסיוע משרד התיירות חברת התעופה הספרדית, אייר אירופה (AirEuropa), המפעילה טיסות ברחבי אירופה, צפון ודרום אמריקה, תפעיל בעונת החורף הקרובה טיסה שבועית לאילת. הקו החדש ממשיך את המהלך שמוביל משרד התיירות לעידוד חברות תעופה להפעיל קווים לאילת, באמצעות תמרוץ בהתאם לנוהל שפרסם המשרד. בכך מצטרפת אייר-אירופה לחברות נוספות שכבר הכריזו על הפעלת קווים לאילת בחורף הקרוב, בהן ריינאיר וטראנסאוויה. הטיסה הראשונה לאילת תצא מנמל התעופה בראחס (Barajas) שבמדריד ב-30 באוקטובר, כאשר הקו יפעל לאורך כל עונת החורף, עד 26 במרץ. לרגל השקת הקו החדש והחתימה על ההסכם, נערך אירוע במדריד בהשתתפות שר התיירות ח"כ יריב לוין ומנכ"ל חברת גלובאליה ואייר אירופה מר חבייר הידאגלו.

משרד התיירות פועל במסגרת תוכנית לפיתוח מוצר תיירותי מדברי במטרה לחזק את הנגב והערבה, ומעניק תמריצים לחברות התעופה, אשר מביאים לגידול במספר היעדים שמהם פועלים קווי טיסה ישירים לישראל. כך בעונת החורף 2017-2018 עלה מספר הטיסות הנוחתות בעובדה, מטיסות ספורות בשבוע, לפני מספר שנים- ללמעלה מ-50 טיסות שבועיות. בעונת החורף האחרונה נחתו באילת כ-145,000 תיירים, לעומת חורף 2016-2017 בו נחתו כ-78,000 תיירים ובעונת החורף של 2015-2016 נחתו באילת כ-50,000 תיירים. מסקר תיירות נכנסת שערך משרד התיירות עולה, כי התייר הספרדי, בממוצע, שוהה בישראל 8.5 לילות ומוציא 1,227 דולרים במהלך הביקור. כמו כן, מהסקר עולה כי 70.5% מהמבקרים מספרד מזדהים כנוצרים, וכחמישית מכלל התיירים מספרד מצהירים כי הגיעו ארצה למטרות צליינות. 25.7% מהתיירים הספרדים הינם בני 25-34, 21.8% משתייכים לקבוצת הגיל 45-54, 16.4% הם בני 55-64, ו-15.9% הם בגילאי 35-44. המקומות הפופולאריים ביותר לביקור בקרב התיירים מספרד הם ירושלים (77.6%), תל-אביב-יפו (75.8%) ואזור ים המלח (51.7%).

בואינג מכירת יותר מ-560 מטוסים בסלון האווירי בפארנבורו

בואינג 737MAX (צילום יח"צ חו"ל)

בואינג, יצרנית המטוסים המובילה, מפרסמת נתונים חדשים על העסקאות שנחתמו עם חברות התעופה השונות בסלון האווירי בפארנבורו. החברה עדכנה כי רשמה הזמנות עבור יותר מ-560 מטוסים חדשים, כולל הסכם הרכישה עם חברת התעופה הווייטנאמית Viet Jet, שהזמינה 100 מטוסי בואינג 737 MAX חדשים ביותר, בשווי מוערך של 12.7 מיליארד דולר.

מטוס הבואינג 737 MAX החדש והמתקדם ממשיך לככב בראש רשימת ההזמנות של החברה. נזכיר כי זהו מטוס צר הגוף הנמכר בקצב המהיר ביותר בתולדות החברה, עם יותר מ-4600 הזמנות מכ-100 חברות תעופה שונות ברחבי העולם. המטוס החדש אף ביצע טיסת ראווה במהלך הסלון האווירי. צפו בסרטון.

מטוס ה-737 MAX של בואינג משלב בתוכו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בשוק המטוסים צרי הגוף, כולל מנועי CFM International LEAP-1B מתקדמים, מערכת כנפונים בטכנולוגיה חדשנית, עיצוב תקרה מיוחד בסגנון Boeing Sky Interior, צג טיסה מוגדל בתא הטייס ושדרוגים רבים נוספים. כמו כן, המטוס מבטיח יעילות תפעולית וחסכון משמעותי בצריכת הדלק, לצד טווחי טיסה ארוכים יותר ויכולת לשאת מספר רב יותר של נוסעים.

בואינג ממשיכה לרשום הזמנות עבור מטוסים חדשים בסלון האווירי בפארנבורו:

בואינג חתמה על הסכם עם חברת התעופה ההודית Jet Airways לרכישת 75 מטוסים מדגם 737-8 MAX שווי העסקה עומד על 8.8 מיליארד דולר . בנוסף, חברת הלואו קוסט הברזילאית GOL Airline תתחדש ב-45 מטוסים ממשפחת ה-MAX – 30 מדגם 737 MAX-10  ו-15 נוספים מדגם MAX-8.

חברת Air lease Corporations האמריקאית הכריזה על הזמנה של 78 מטוסים: 75 מדגם 737 MAX ועוד 3 מטוסים מדגם 787-9S, שווי העסקה מוערך ב-9.6 מיליארד דולר.

החברה להחכרת מטוסים Goshawk Aviation הצטרפה גם היא לשורת הלקוחות של יצרנית המטוסים, בואינג, עם רכישה ראשונה של 20 מטוסים מדגם 737 MAX -8 בעלות של 2.3 מיליארד דולר. החברה האירית החליטה להגדיל את צי המטוסים שלה, שכבר היום מונה 220 מטוסים, אותם היא מחכירה ברחבי העולם.

חברת התעופה הלאומית של רומניה TAROM חידשה את צי המטוסים ב-5 מטוסי 737 מדגם MAX-8 ובנוסף סיכמה על שדרוג טכני שתבצע בואינג עבור מטוסי החברה, כולל החלפה ושדרוג כני נסע במטוסים. וכמו כן תקבל החברה שירות מקוון של תמיכה טכנית, שתעזור לאנשי המקצוע בחברה לעקוב ולשפר את ביצועי המטוסים, סך העסקה עומד על 586 מיליון דולר.

החברה להחכרת מטוסים, Jackson Square Aviation רכשה 30 מטוסים מדגם 737   MAX-8בעלות של 3.5 מיליארד דולר. שישמשו להרחבת פעילותה בשוק חכירות המטוסים.

חברת Aviation Capital Group  הזמינה 20 מטוסים מדגם 737 8- ,MAX הצפויים להצטרף ל-80 המטוסים מדגמי ה737 שהחברה מפעילה כבר היום, שווי העסקה עומד על 2.3 מיליארד דולר .

חברת GECAS שילשה את צי מטוסי ה737-800 שלה, עם רכישה נוספת של 35 מטוסים מדגם זה.

חברת התעופה  United Airlinesממשיכה להביע אמון בדגם ה787 דרימליינר והודיעה על הזמנה של 4 מטוסים נוספים
מדגם ה787-9 בעלות של 1.1 מיליארד דולר. דגם זה הוא בעל יכולת טיסה למרחקים הארוכים ביותר, המוערכת ב-7635 מיילים (12287.34 ק"מ) לטיסה בודדת.

חברת  Qatar Cargoסיכמה הזמנה של 5 מטוסי 777 Freighters בעלות של 1.7 מיליארד דולר וממשיכה להתרחב בדרכה להפוך לחברת הובלה אווירית השלישית בגדולה בעולם.

חברת המשלוחים המובילה DHL רכשה 7 מטוסים חדשים מדגם ה 777 Freighters בנוסף לרכישת הזכויות על 7 מטוסים אשר אותם היא חוכרת כעת , עלות העסקה עומדת כל של 4.7 מיליארד דולר.

קבוצות האחזקות Volga-Dnepr Group and Cargo Logic Holding חתמו על מזכר הבנות עם בואינג, והצהירו על כוונתם לרכוש 29 מטוסים מדגם ה777 בשווי של 9.8 מיליארד דולר.

השבוע פרסמה בואינג תחזית לשוק התעופה ב20 השנים הקרובות. החברה צופה כי הגידול בתנועת הנוסעים ופרישת מטוסים עתידית יביאו לביקוש של- 42,730 מטוסים חדשים בעלות מוערכת של כ-6.3 טריליון דולר ב- 20  השנים הקרובות – גידול של 4.1% לעומת השנה שעברה.

תיירות

פארק האקסטרים צוק מנרה חגג 20

מזחלת הרים צוק מנרה (צילום תומר פדר)

צוק מנרה  גאה  להיות אתר תיירות מוביל בצפון אשר פועל בו לאורך כל ימות השנה הרכבל הארוך במדינה באורך של 1940 מ'. מראש רכס רמים בקיבוץ מנרה ועד התחנה התחתונה בקרית שמונה. מדובר באתר שחובה לבקר בו, כל ישראלי או תייר המגיע מחו"ל. מתחם תיירות שמשלב את נופיו הייחודיים של הגליל העליון ורמת הגולן, מחבר בין אנשים וחוצה גבולות בהעסקת עובדים מכל הדתות,  מחבר את ארץ ישראל של אז והיום, קיבוץ מנרה  והעיר – קרית שמונה, כל זה נולד ממהלך פילנטרופי של הגברת אלזי צ'רני וינברג, שתרמה את הקמתו של הרכבל לפני עשרים שנה כתרומה לתושבי קרית שמונה לאחר מלחמת לבנון הראשונה. חגיגות  העשרים לצוק ימשכו במהלך כל השנה.

הקו המנחה את הנהלת האתר הוא חידוש בלתי פוסק ושמירה על יישור קו עם טרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים, זאת תוך הקפדה על מגוון גילאים רחב שלו מוצעות הפעילויות. מתוך ראייה זו נערך  באתר המרוץ האנכי הראשון בישראל, הושקו מסלולי הליכה נורדית וכן פתיחת הרכבל לפעילות לילה (בקיץ). בצוק מנרה מקפידים להשתלב בטבע הישראלי המקיף אותו מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין, בשיתוף עם קק"ל נפרצו בחורש המצוק מספר מסלולי רכיבת אופנים והליכה נורדית (בדרגות קושי שונות) מרהיבים ומודרכים הנותנים הזדמנות לחוות את הטבע הישראלי אמיתי נדיר ביופיו המשלבים מצפורים ומורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה, אקולוגיה ואת רעיון  המיזם של בניית הרכבל ככלי תחבורה המקשר בין הקיבוץ לעיר. צוק מנרה פעיל בכל עונות השנה ומספק תוכן מגוון  מגבש וייחודי לכל המשפחה.

בעולם התרגלו לראות אתרי תיירות מובילים המשלבים בין לינה ואירוח לבין אטרקציות ייחודיות הכלולות בחבילת האירוח. בישראל, מהווה צוק מנרה את הסנונית הראשונה, אשר נטל לידיו את ניהול מתחם האירוח בקיבוץ מנרה, "מנרה לודג'", על-מנת להציע לחובבי האקסטרים מקום המאחד תחת קורת גג אחת את כל הדרוש לחופשה ספורטיבית אולטימטיבית. המתחם מונה 55 חדרי לודג' הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר, מספק נוף ציורי וכפרי שנשקף מכל עבר: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם.. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה free pass  לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.

באירוע רב משתתפים צוין יום הולדת 20 לצוק מנרה. אורחים רבים הגיעו לקחת חלק באירוע שהיה כולו הנאה צרופה וחוויה מאתגרת. את חגיגות העשרים לצוק, בחרה הנהלת האתר לחגוג ביום שכולו הנאה ואתגר בין כל מתחמי האתר. כ-500 אורחים לקחו חלק באירוע  שמשקף את רוח הצוק, טבע, אתגר, חוויה וחדשנות. במהלך היום הושקה פעילות חדשה באתר – ניווט משפחות, חוויה מלאת עניין לכל המשפחה, איסוף נקודות ציון ברחבי הצוק.  בנוסף, נהנו האורחים ממתקני האתר השונים, ממתחם מנוחה בתחנה העליונה ומטעמים מידיו של שף ראיף דעבוס. החום הכבד לא מנע מאיש לטייל ברכבת הצוק ולהכיר את האזור, לטפס על קיר הטיפוס, להלך יחפים בשביל הרגליים היחפות, לגלוש במגלשות ההרים ולקפוץ בטרמפולינה בנג'י.  האמיצים גם נהנו מסנפלינג במצוק שנישא לגובה 42 מ'.

מנרה לודג' מתחם האירוח מספק חווית טבע, אקסטרים ותרבות, סיורי עששיות מרתקים מלווים בחידות וסיור זריחה בטבע המתעורר לחיים. האתר ממוקם בציר ראשי באצבע הגליל, על כביש 90 דרומית לקריית שמונה. פרטים בטל': 04-6908198

יעדי השוקולד הטובים ביותר בעולם

סדנת פרלינים במוזיאון השוקולד (צילום דני בר)

יום השוקולד הבינלאומי שחל לאחרונה נחשב ליום האולטימטיבי לחובבי השוקולד בו ניתן להתענג על המעדן ללא נקיפות מצפון. יום השוקולד הבינלאומי של שנת 2018 מסמן 468 שנים ליום שבו הוצג השוקולד לראשונה באירופה. לרגל חגיגות היום המתוק ביותר בשנה, חברת Booking.com בחרה את חמשת היעדים המובילים לביקור עבור חובבי שוקולד.

  1. ציריך, שוויץ – Confiserie Teuscher: שוויץ, הבית של כמה ממטעמי השוקולד הטובים בעולם, היא יעד השוקולד האולטימטיבי לחגיגת יום השוקולד הבינלאומי. Confiserie Teuscher נפתח בתחילת המאה ה-20, כאשר עד היום המומחים שלו עדיין משתמשים באותם מתכונים מסורתיים עם אותם חומרי גלם איכותיים. במקום, המפורסם הודות לטראפלס שמפניה המוכנים מדום פריניון, קרם חמאה עדין ושמנת גנאש כהה ועשירה, לרוב עונה על הציפיות של אניני השוקולד.

היכן לשהות? Park Hyatt Zurich – מלון Park Hyatt נמצא במרחק הליכה מ-Confiserie Teuscher, בלב ציריך, ומייצג את סגנון החיים השוויצרי. המלון משלב ריהוט קלאסי בצבעים חמים עם מתקנים מודרניים, והוא הבחירה המושלמת לחופשת השוקולד שלכם.

  1. ניו יורק, ארה"ב – Jacques Torres Chocolate: ניו יורק היא הבית של Jacques Torres Chocolate – הידוע גם בשם "מיסטר שוקולד". ז'אק טורס מפורסם בזכות גלידת הקסאטה שלו והעוגיות הטעימות תוצרת בית. מטיילים אשר מגיעים לעיר נחשפים לחוויה אמנותית אמיתית בה ז'אק הופך פולי קקאו למעדן עשיר בעבודת יד.

היכן לשהות? East Village Apartments – דירות מסוגננות הנמצאות במרחק נסיעה קצרה מבית הקפה הראשון של ז'אק טורס בברוקלין. הדירות ההיסטוריות האלה במנהטן נמצאות במרחק הליכה משכונת סוהו המפורסמת, מגריניץ' וילג' ומפארק וושינגטון סקוור, ומציעות מטבח מאובזר לחלוטין. מיקומן נחשב לנקודת מוצא אידיאלית לביקור בעיר המספקת חווית שוקולד מהנה.

  1. פריז, צרפת – La Maison du Chocolat: פריז, הידועה כקרקע פורייה לאוכל איכותי, חוללה מהפכה בתחום השוקולד בעבודת יד והפכה זאת לסוג של אמנות. המקום הטוב ביותר לטעום שוקולד צרפתי הוא La Maison du Chocolat. החל במקרונים ועד פרלינים עשירים, המקום מציע מבחר טעמים לסיפוק חוש הטעם של מגוון המבקרים. המקום משלב טכניקות קלאסיות וחדשניות, ולכן אין פלא שהוא אמון על ייצור כמה מהשוקולדים הטובים בעולם.

היכן לשהות? My Home For You Luxury B&B – מקום האירוח נמצא במרחק הליכה מפירמידת מוזיאון הלובר ואפילו קרוב יותר למתוקים של La Maison du Chocolat. זהו מקום האירוח המושלם לחופשה רומנטית עם חדרים אינטימיים שמעוצבים בצורה אמנותית המשקיפים של נופי העיר.

  1. ניו סאות' ויילס, אוסטרליה – Zokoko: האוסטרלים יודעים ששום דבר לא משביע את הכמיהה לשוקולד יותר מאשר ה-‘Choccy Crackle’ הקלאסי – ושום דבר לא דומה ל-Zokoko. יש משהו מיוחד בטעם הפריך והמתוק של השוקולד הזה, שזורק את הטועמים שלו חזרה לילדות. Zokoko מפורסם גם בזכות חטיפי השוקולד העשירים שלו העשויים קקאו שעברו בירושה. Zokoko כבר נודע בשם ‘Favourite Chocolatier' שהוענק לו על ידי מדריך Good Food, מה שהופך אותו לפנינה אוסטרלית עבור אוהבי השוקולד.

היכן לשהות? Spicers Sangoma Retreat – מקום האירוח נמצא במרחק של 20 דקות נסיעה ממומחה השוקולד של אוסטרליה. מקום האירוח הזה מבודד יחסית ומציע אופי רגוע לחופשה. המקום חבוי בין שיחים אוסטרלים, ומציע בריכה מפוארת, מסעדה מובילה וחדרי יוקרה בדירוג 5 כוכבים.

  1. אמסטרדם, הולנד – Puccini Bomboni: הולנד מהווה היעד האידיאלי עבור חובבי שוקולד עדין ועשיר. כשהוא חבוי בין רחובות האבנים המרוצפות, נמצא Puccini Bomboni, הידוע ברחבי אירופה ובעיקר בקרב הקנאים לשוקולד. המומחים מכינים כל מעדן שוקולד מאפס, ומבטיחים את האיכות הגבוהה ביותר ללקוחות שלהם. המקום ידוע ביכולתו לשלב את השוקולד הטוב ביותר עם חלק מהתבלינים העשירים ביותר באיזור.

היכן לשהות? art’otel Amsterdam – מלון art’otel Amsterdam נמצא בלב העיר במרחק של 700 מטרים בלבד מ-Puccini Bomboni, ומציע חדרי אירוח מודרניים ומתקנים יוצאים מן הכלל. יצירות אמנות עכשוויות של האמן המפורסם, Atelier Van Lieshout, המוצגות במאפיינים של אמסטרדם, ממלאות את חלל המלון.
החרמון עם Sky Rider

סקיי ריידר אתר החרמון (צילום סטודיו גולן)

קיץ  2018 מביא עמו בשורות וחידושים לאתר החרמון, בימים אלה הסתיימה הקמתו של אטרקציית ה- SKY RIDER מתקן מסילה מעגלי, בסגנון רכבת הרים תלויה מעל הקרקע, שיספק חוויה מהנה לכל המשפחה בחרמון. זוגות, זוגות יעלו המבקרים לסיבוב חוויתי כאשר הם ישובים וחגורים בבטחה ורגליהם תלויות באוויר. אורך המסלול כ- 320 מ' וזמן הנסיעה אורך כשתי דקות. מדובר במתקן ראשון מסוגו בישראל! המתקן בנוי על עמודים (גובה העמודים בנקודה הגבוהה ביותר 15 מ' מעל פני הקרקע), המתקן ממוקם באזור מזחלות האקסטרים. בשעה אחת יוכלו ליהנות מהמתקן החדש כ- 350  מבקרים. המתקן מתוכנן לעבוד בכל ימות השנה חורף קיץ ולספק בילוי מהנה לכל המשפחה.

מתאים: לילדים מגיל 6 וגובה 1.20 מ'. ילדים עד גיל 8 חייבים בליווי מבוגר (מעל גיל 14). המתקן פתוח בכל ימות השבוע. לפרטים והזמנות: 1599-550-560 https://www.skihermon.co.il/

בנוסף, בחרמון של קיץ תמצאו בילוי פעיל בקיץ  ובו שלל אטרקציות לכל המשפחה: רכבי קרטינג יחידים מסוגם בישראל, תלת גלגליים לנהיגה עצמית במסלולים שהוכשרו באתר לתנועת הרכבים. הקרטינג אינו ממונע, אך מצטיין ביכולת עבירות גבוהה בשטח. הנהיגה בקרטינג מגיל 15 ומעלה. נסיעת שטח מהנה ובטיחותית, מאתגרת ומתאימה לאוהבי האקשן, כ- 850 מ' בירידה. לנקודת היציאה למסלול מגיעים ברכבל ומשם מתגלגלים בכלי החדש חבושים בקסדה. גלישה יבשה באבובי קיץ (tubing summer) היא עוד אטרקציה חווייתית לכל המשפחה, מכירים  את מורדות החרמון בישיבה על אבוב. (מגיל 5).

האתר משתרע על פני שטח של כ- 2,432 דונם, בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים. בקיץ נהנים המבקרים באתר מעליה ברכבלים לפסגות החרמון,  לגובה 2040 מ' מעל פני הים לתצפית מרהיבה,  אורך הרכבל 1250 מ' ומשך הנסיעה בו אורכת כ 15 דקות לכל כיוון, הרכבל פועל בכל עונות השנה, העלייה מותרת בכל גיל, עד שתי נפשות במושב. מתחם "מזחלות האקסטרים", מתפרש על פני מסלול באורך 1 ק"מ,  המזחלת נעה על מסילה ומגיעה למהירות של עד 45 קמ"ש, הגולש שולט באמצעות בלם יד במהירות. המסלול בנוי מעליות, ירידות וסיבובים מפתיעים בין נופי החרמון הפראיים. השימוש במזחלות מגיל 10 ומעלה (ומגובה 140 ס"מ). ניתן לגלוש במזחלת כבודד או בזוגות ומדובר בחוויה מלאת ריגוש והתלהבות.

סיורים מודרכים ללא תשלום מתקיימים, בשיתוף פעולה עם החברה להגנת הטבע. אוהבי הטיולים והלכת יהנו  ממגוון רחב של מסלולי טיול בדרגות קושי שונות. בסיור יסופר על קרב כיבוש מוצב החרמון במלחמת יום הכיפורים, קרב שהפך לסמל ומיתוס, במהלכו זכה החרמון לכינוי "העיניים של המדינה". בחודש אוגוסט הסיורים יתקיימו מידי יום כולל שישבת בשעות : 11:00, 13:00, משך הסיור כשעה וחצי, יש להגיע לאתר חצי שעה לפני שעת הסיור. יוצאים מהקפיטריה בתחנה העליונה, יש להגיע עם נעלי הליכה, ולבוש חם.

חדש באתר – מתקן ייחודי, SKY RIDER. מתקן מסילה מעגלי, בסגנון רכבת הרים תלויה מעל הקרקע, יספק חוויה מהנה לכל המשפחה. זוגות, זוגות יעלו המבקרים לסיבוב חוויתי כשהם ישובים וחגורים בבטחה ורגליהם תלויות באוויר. אורך המסלול כ- 320 מ' וזמן הנסיעה אורך כשתי דקות. מדובר במתקן ראשון מסוגו בישראל!המתקן בנוי על עמודים (גובה העמודים בנקודה הגבוהה ביותר הינו 15 מ' מעל פני הקרקע), המתקן ממוקם באזור מזחלות האקסטרים. המתקן יעבוד בכל ימות השנה חורף קיץ. מתאים: לילדים מגיל 6 וגובה 1.20 מ'. ילדים עד גיל 8 חייבים בליווי מבוגר (מעל גיל 14). על מועד פתיחת המתקן תבוא הודעה מפורטת.

ביקור קיץ בחרמון יספק לכם הזדמנות נפלאה לבלות במזג אויר נהדר, בטבע, מול נופי הצפון המרהיבים לצד פעילות חווייתיות לכל המשפחה. לפרטים והזמנות:1599-550-560 https://www.skihermon.co.il/

(הכניסה לאתר בקיץ והסיורים ללא תשלום, השימוש במתקנים ובאטרקציות בתשלום)

מצפה רמון עם פרויקט החלפת תאורת הרחוב בתאורה המפחיתה זיהום אור

עוד סיבה נוספת  לישראלים להתגאות: לפני פחות משנה הוכרז מכתש רמון  על ידי הארגון האמריקני IDA International Dark Sky Association "כשמורת אור כוכבים" בינלאומית. שמורה שבו נשמרים שמי הלילה במצבם הטבעי, ומשמרים את המראה הייחודי של שמי הלילה זרועי הכוכבים במלוא תפארתם, וזאת מסיבות אקולוגיות, אסטרונומיות ותרבותיות. כך שאם עד היום מכתש רמון התהדר במרחב וסביבה לילית טבעית ובלתי מופרית,  שבה נחשפים מראות יוצאי דופן של שמי הלילה לצד ערכים מדעיים, חינוכיים, תרבותיים וחוויתיים,  הרי שכיום היא יכולה גם להתהדר באופן רשמי בתואר של שמורת אור כוכבים עולמית.

הכרזה זו מציבה את ישראל כמדינה הראשונה  הזוכה להכרה במזרח התיכון. כאשר עד היום זכו 54 שמורות טבע בלבד (מ-15 מדינות ברחבי העולם).

בעקבות הזכייה הנכספת בתואר ועמידה בתקנות בינלאומיות "כשמורת אור כוכבים בינלאומית", החלה לאחרונה עיריית מצפה רמון בשיתוף משרד התיירות בהליך מתקדם להחלפת כל תשתיות תאורת החוצות ברחבי  העיר לתאורה ידידותית לסביבה, חסכונית והכי קרובה לתאורה טבעית המסייעת לצמצום "זהום האוויר". בפועל יתקינו תאורה מכוונת וממוקדת כלפי מטה ולא כפי שנהוג כיום בארץ ובעולם שהתאורה מופנית כלפי השמיים ויוצרת מכלול של השפעות שליליות. מהו זיהום אור: זהו מונח המתייחס אל מכלול השפעות שליליות של אור הנפלט אל שמי הלילה מתאורת רחוב, עסקים, ובתים ברחבי העולם.

ועכשיו לקראת ה-27 ליולי  (טו באב), יוזם נדב אירוע לילי וחוויתי לזוגות ומשפחות במצפה רמון "ירח מאוהב בטו' באב". זאת לרגל ליקוי ירח המתקיים רק פעם ב-20 שנה , האירוע בשיתוף עמותת SPACEIL  – המשתתפת באתגר התחרות העולמית של גוגל במטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח. יתקיימו סיורים ליליים, סיור בחוות אלפקות, בית בד וכו'.

ליקויי החמה והירח הבאים שתוסיפו ליומן שלכם

ליקוי חמה זה לא מאורע שקורה לעתים קרובות, אבל כשזה כן קורה, זאת יכולה להיות הזדמנות נהדרת לגלות יעד חדש. כדי להיות עדים לתופעה המרתקת הזו, Booking.com, המובילה העולמית בחיבור מטיילים למבחר הגדול ביותר של מקומות לינה נהדרים, בדקה בכוכבים כדי למצוא חופשות עם חללי האירוח המושלמים לצפייה בליקויי הירח והחמה.

ליקוי חמה חלקי: ב-11 לאוגוסט 2018, יתרחש ליקוי חמה חלקי שניתן יהיה לראותו מצפון ומזרח אירופה, מצפון ומערב אסיה, מצפון אמריקה, מהאוקיינוס האטלנטי ומהחוג הארקטי. כדי לחזות בליקוי החמה בעצמכם, אתם יכולים להגיע לעיר קוויבק שבקנדה, שם תוכלו לשהות בLes Lofts St-Joseph. דירות האירוח במקום כוללות מרפסת גג משותפת ממנה ניתן לצפות בעיר.

ליקוי ירח מלא: למרות שהוא אינו נדיר כמו ליקוי חמה מלא, ליקוי ירח מלא הוא מחזה מרהיב, ואתם לצפות במאורע הזה מכל מקום על כדור הארץ בין ה-27 ל-28 ביולי, אז יהפוך הירח לתפוז כתום-אדום. למה שלא תצפו בליקוי הירח תוך כדי שאתם נופשים ב-Galaxy Pod Hostel שברייקיאוויק, איסלנד. במקום תוכלו למצוא תאי שינה עתידניים, גם במתכונת תאים פרטיים וגם בחללים משותפים.

ליקוי חמה מלא: בשנה הבאה, ב-2 ביולי 2019, יתרחש ליקוי חמה מלא אותו ניתן יהיה לראות רק מארגנטינה וצ'ילה. אם אינכם מעוניינים בעוד חדר בעיצוב חללי, הגיעו ל-Posada Paso de los Patos, שם תוכלו לראות נוף פנורמי של הרי האנדים ואת הירח חולף על פני השמש. לאחר שסיימתם לצפות בליקוי החמה, סיימו את יומכם בארוחה ממיטב מסורת האזור בליווי כוס יין במסעדת המלון.

ובשביל משהו באמת יוצא מגדר הרגיל…

אם אין לכם אפשרות להגיע לנקודת תצפית על אחד מליקויי החמה והירח, אתם עדיין יכולים לצאת לחופשה מהחלל החיצון ב-Pengheng Space Capsules Hotel שבגְוָאנְגְדונג, סין. המלון מעוצב בסגנון חללית ואפילו כולל תאי מיטות – מושלם לכל חובבי האסטרונומיה!

הדקה ה- 90 עם היעדים החמים בהזמנות יולי אוגוסט

חאניה כרתים (צילום דני בר)
  1. רודוס עם מלון RHODES PALACE 5* ברודוס
  2. כרתים עם מלון 5* FODELE BEACH RESORT בכרתים
  3. בורגס עם מלון CRETA MARIS 5* בכרתים

כשיעדי רודוס, כריתים וקוס, הם היעדים המובילים בהזמנות חופשות משפחתיות, ויעדי מיקונוס, סנטוריני, לפקדה, קפלוניה וקורפו מובילים בהזמנות חופשות לזוגות.

מחירים לדוגמא לזוג: בלגרד 27 – 30.7 מלון 4* EXCELSIOR BB ב-932$ לזוג

סוכני הביטוח מעדיפים להיות מבוטחים עם פספורטכארד בנסיעות לחו"ל

בסקר שנערך על ידי "מכון שריד – שירותי מחקר והדרכה" בקרב 412 סוכני ביטוח מכל רחבי הארץ, עולה כי כמעט שני שליש מהסוכנים היו מעדיפים לבטח את עצמם ואת משפחתם בחברת פספורטכארד בעת נסיעתם לחו"ל. הסקר הוצג היום בכנס בנושאי בריאות שערכה לשכת סוכני הביטוח. הסוכנים נשאלו "בנסיעתך לחו"ל באיזו חברה היית מעדיף להיות מבוטח?" כאשר על פי הסקר 61% מהסוכנים היו בוחרים בפספורטכארד, 15% היו בוחרים בהראל, 11% במגדל, 9% בהפיניקס, 2% במנורה, 1% באילון ועוד 1% בכלל ביטוח.

בימים אלה השיקה חברת PASSPORTCARD את PassportCard Pocket – פלטפורמה חדשנית שלראשונה מאפשרת ביטוח אוטונומי והטענה עצמית של כרטיס הנטען ה- PassportCard ללא צורך לפנות למוקד השירות. זאת בנוסף למערכת יעוץ טלפוני בעברית מול רופא ישראלי, צא'ט מול נציגPassportCard 24/7ומערכת ניווט ואיתור בתי חולים, רופאים רלוונטיים, מרפאות ועוד במדינת היעד.

ששת המבוכים Maze המדהימים ביותר בעולם

במשך אלפי שנים, מבוכים היוו מקור לבלבול ובידור גם יחד עבור בני אדם, כשהם ככל הנראה התרחיש היחידי בו ניתן ללכת לאיבוד ובו זמנית גם ליהנות מזה. ממבוך איטלקי שאפילו נפוליאון בכבודו ובעצמו לא הצליח לצאת ממנו, ועד המבוך של המפטון קורט שנבנה למרגלות ארמון התענוגות של הנרי השמיני, Booking,com מציגה שישה מהמבוכים המרהיבים והסבוכים ביותר בעולם.

  1. המפטון קורט, בריטניה: מבוך המפטון קורט עוצב עבור וויליאם השלישי בשלהי המאה ה-17. זהו המבוך העתיק ביותר בבריטניה ונחשב לאחד המפורסמים ביותר בעולם. הוא נמצא במבואות של המפטון קורט, ארמון תענוגות של שושלת טיודור הבנוי לבנים אדומות, אשר ידוע גם כמקום מושבו של הנרי השמיני ונשותיו הרבות. המבוך כולל 800 מטרים של שבילים סבוכים איתם ניתן לנוע במעגלים או ישר שלרוב מוביל למבוי סתום, רבים כבר הלכו לאיבוד במבוך זה במהלך 300 השנים האחרונות, כאשר החורים בסבכי השיחים בהם ניתן להבחין מדי פעם, שנוצרו בידי תיירים שחיפוש בכוח דרך להגיע למרכז המבוך, הם עדות ניצחת עד כמה קשה לסיים את המבוך. בשנים האחרונות, נוספו למבוך אפקטים של קולות מפחידים על מנת להעצים את תחושת הבלבול, המלווים במוזיקה, קולות של ילדים מצחקקים ורשרושי חצאיות עשויות משי המהדהדים לאורך מסדרונות המבוך. לתחושת ביזאריות מוגברת אך חיובית, במרחק דקות הליכה ספורות מהמבוך ניתן להתארח בסירת האירוח Hampton Court Motor Cruiser העוגנת במימי התמזה.
  2. מבוך לונגליט, בריטניה: גני לונגליט מחזיקים בתואר גני המבוך הארוכים ביותר בעולם, עם שבילים באורך כולל של 2.7 ק"מ, 16,000 עצים מסוג טקסוס, גשרים מוגבהים ומגדל תצפית לבן הניצב במרכזם. המבוך האימתני הזה נבנה על פני 32 קילומטרים רבועים של גנים היסטוריים, שעוצבו ב-1757 על ידי אדריכל הנוף הידוע ביותר באנגליה, לנסלוט "קייפביליטי" בראון. על רקע המבוך ניצבת אחוזת לונגליט עצמה, יצירת מופת בהשראת האדריכלות האליזבתנית המלכותית, אשר עדיין נמצאת בבעלות אותה משפחה שבנתה אותה בשנת 1580. הבעלים הנוכחי והמרקיז ה-7 של באת', אלכסנדר ת'ין, הידוע כטיפוס אקסצנטרי במיוחד, הקים פארק ספארי באחוזה, כמו גם מבוכים נוספים; מבוך לונאר, מבוך השמש, מבוך המלך ארתור ומבוך האהבה. מקום האירוח The Lighthouse בדירוג 4 כוכבים נמצא במרחק של 15 דקות נסיעה מלונגליט, כשהוא מוקף באגמים וחורשות.
  3. מבוך וילה פיזאני, איטליה: לכאורה, אפילו נפוליאון לא היה מסוגל לנווט את דרכו החוצה מהמבוך המורכב של צפון איטליה, והשמועה אומרת שהיטלר ומוסוליני פחדו אפילו להיכנס. המבוך תוכנן בשנת 1720 עבור דוכס ונציה, שעל שמו נקראת וילה פיזאני, עם תשע טבעות מקבילות של שבילים מעגליים מימי הביניים. זוהי חוויה מבלבלת עם אינספור מבואות סתומים ומשוכות גבוהות שאינן מאפשרות להציץ מלמעלה, אבל כשמגיעים למרכז המבוך, נדמה שכל המסע השתלם. במרכזו ניתן לצפות בנוף נפלא של ארמון מהמאה ה-18, עם תעלות וגנים רשמיים. על מנת לראות זאת ניתן לטפס במעלה גרם המדרגות הלולייני הכפול ולחלוף על פני הפסל של האלה מינרווה, עד לראש המגדל הקטן והמרכזי. ניתן לשהות במלון Hotel Casa A Colori, מנזר משופץ מהמאה ה-16, שנמצא במרחק של 10 דקות נסיעה מווילה פיזאני.
  4. מבוך מטעי האננס של חברת דול, ארה”ב: מבוך האננס בהוואי מתואר לעתים קרובות כמבוך הסבוך ביותר בעולם, והוא גם זכה בשני שיאי גינס עולמיים על היותו המבוך הגדול בעולם. המבוך נמצא במטע פרי ומעוצב בצורת אננס, ומכאן שמו. הוא מכסה שלושה דונמים עם כ-4 ק"מ של מבוך בוטני המורכב מאלפי צמחים מקומיים, כשריחו של היביסקוס מורגש היטב באוויר. במסוך זה מי שמסיים את האתגר במהירות זוכה לראות את שמו מוצג בכניסה. מקום האירוח אטרקטיבי בקרבת המבוך הוא Lotus Honolulu אשר נמצא באי אואהו, ממש מחוץ לבירת הוואי, במרחק של 45 דקות נסיעה מהמבוך.
  5. מבוך אשקומב, אוסטרליה: מבוך האשקומב באוסטרליה הוא כנראה המבוך בעל דרישות התחזוקה הגבוהות ביותר בעולם, כשהוא מצריך גיזום מספר פעמים בשנה כדי לקבל את המראה הנדיר והמטופח שלו. המבוך מורכב מ-1000 עצי ברוש המשמשים כגדר חיה הנראית כמו עננים סמיכים, כשכל גיזום אורך חודש שלם. המקום כולל גם מבוך ורדים עגול ופריחת לבנדר כל השנה, עם למעלה מ-4,000 צמחי לבנדר. עם הבריחה מהמבוך ניתן להירגע במקום האירוח Tulum at Balnarring Beach, הנמצא במרחק של שתי דקות הליכה בלבד מן הים.
  6. מבוך השלום, צפון אירלנד: המבוך עוצב בשנת 2000 על ידי מתנדבים מן הקהילה המקומית, וגודלו כ-11 דונמים. המבוך הוא סמל של שלום בצפון אירלנד שנועד לחגוג את החתימה על הסכם יום שישי הטוב וסיום ה'צרות' (Troubles). זהו אחד ממבוכי הקבע הגדולים ביותר בעולם, אך הוא נועד בכוונה להיות פחות מבלבל מרוב המבוכים; גובה הצמחייה הוא נמוך משמעותית מהממוצע כדי לעודד אינטראקציה ושיתוף פעולה בין המבקרים במבוך. לצד הים ניתן לשהות במקום האירוח, Slieve Donard Cottage

תערוכות ואמנות

המוזיאון לאמנות האסלאם עם קיץ של הצגות מהאגדות

סיפורי ג'וחא (צילום נעם פיינר)

האם סינבד המלח יילך אחרי הלב שלו? מי יהיה הסולטן הבא אלאדין או יסמין? והאם הזהב יעשה את עלי באבא מאושר?? ארבע הצגות מקוריות עם עלילות מפתיעות לסיפורי האגדות המוכרים והאהובים! לצד ההצגות יתקיימו סדנאות יצירה ברוח האסלאם. הפעילויות כלולות בדמי הכניסה למוזיאון עד 23/8/18 .

גיבורי סיפורי אלף לילה ולילה מגיעים להתארח במוזיאון לאמנות האסלאם בחופש הגדול ב"אלף לילה ולילה – קיץ של הצגות מהאגדות" בהפקת תיאטרון "בלאגינא", תיאטרון ירושלמי נודד. אלאדין ויסמין, סינבד המלח, עלי באבא ו 40 השודדים וג'וחא עומדים במרכזם של 4 הצגות מקוריות שיתקיימו ברחבי המוזיאון. ההצגות החדשות מעניקות פרשנות חדשה ועכשווית לסיפורי אלף לילה ולילה האהובים והמוכרים: האם סינבד המלח יילך אחרי הלב שלו וימשיך לחפש הרפתקאות בים? מדוע אלאדין ויסמין לא מדברים ומי מבין שניהם יהיה הסולטן הבא? והאם הזהב יעשה את עלי באבא מאושר?

ההצגות יתקיימו בימים א'- ה' עד 23/8 בשעות: 10:30, 11:30, 12:30, 13:30. תאריכי הצגות: 29.7-2.8 – אלאדין ויסמין, 5.8-10.8 – סיפורי ג'וחא, 12-16.8 – עלי באבא ו 40 השודדים, 19-23.8 – סינבד המלח

לצד ההצגות יתקיימו סדנאות יצירה בשעות הפתיחה של המוזיאון 10:00 – 15:00. המוזיאון לאמנות האסלאם, רחוב הפלמ"ח 2 ירושלים, טלפון: 02-5661291, www.islamicart.co.il

טיולים

הערבה התיכונה עם אטרקציות קיץ לכל המשפחה

חוויה מוטורית בערבה-טיולי תומקאר בשטח (צילום דימה שבצנקו)

במהלך יולי ובמיוחד באוגוסט, המוני ישראל יוצאים לחופשת הקיץ. בתיירות ערבה תיכונה מציעים מגוון אטרקציות קסומות, המאפשרות חופשת קיץ חלומית באזור הייחודי, בלב המדבר המותאמות לגילאים השונים ומאפשרות חוויה זוגית או משפחתית קסומה. נופשים בערבה.

  • ערכת יצירה לצימר או לבית! – בטלפלא שבערבה התיכונה תוכלו ליצור בהדרכתה של האמנית המקומית אילנית ברונשטיין. במידה ובא לכם ליצור עם הילדים לבד בבית או בצימר תוכלו לרכוש ערכת פיות מקסימה, המתאימה לפעילות בחופשת בקיץ. הערכה מכילה  חומרים לשתי פיות וחוברת הדרכה, מתאימה ליצירה מגיל 7 בעזרת ליווי מבוגר. הערכה כוללת: הערכה כוללת: 2 גופי פייה, ספוג, מחט ליבוד, צמר כבשים, חוט, מחט, חרוז ואצבעונים. לפרטים והזמנות 054-5269744, www.goarava.co.il
  • חוויה מוטורית בערבה- בעין יהב שבערבה התיכונה מזמינים אתכם לחוויה מוטורית קסומה הכוללת טיול שטח באמצעות תומקארים במסלולים קיציים ומרעננים לכל המשפחה! המסלול הקצר- "אגם עין יהב"- 45 דקות של נסיעה בין בריכות החלחול עד לסכר נקרות אשר מלא במים. הגעה לנקודות תצפית מרהיבות על הסכר. נסיעה בדרך המנדטורית (הדרך הישנה לאום רשרש). מסלול ארוך- "נחלים בערבה"- 90 דקות של נסיעה לסכר נקרות, עצירה בנקודת תצפית מרהיבה על הסכר המלווה בהסברים והדרכה, נסיעה בדרך הישנה לאילת, אל ערוציו היפיפיים של נחל נמיה, תצפית מרהיבה על נחל נקרות (הפסקת תה, שתייה קרה ועוגיות). לפרטים נוספים והזמנות- 052-3223626
  • זיו היצירה לכל המשפחה – זיוה עמית מעין יהב הקימה בחצר ביתה שבעין יהב סטודיו ייחודי בו היא מעבירה סדנאות משפחתיות העוסקות במגוון תחומים בדגש על פיסול בעיסת נייר ויצירת אומנות שימושית על טהרת המחזור והקיימות. כמו כן, בסטודיו תוכלו להתרשם ממגוון יצירותיה הייחודיות של זיווה המוצעות למכירה. זיוה השיקה מגוון חבילות אטרקטיביות במיוחד לחופש הגדול. לדוגמא- 3 סדנאות להורים עם 2 ילדים  מעל גיל 4- יצירת בובת גרב/ מובייל.
  • אגמון בפארק ספיר – פארק ספיר בערבה הינו נווה מדבר קסום בליבה של הערבה בישוב ספיר. הפארק משתרע על פני כ-150 דונם ובו שני מעיינות ומפל קטן שזורם לאגם הפארק נסתר מהעין אך סמוך לכביש (כ-6 ק"מ דרומית למושב עין יהב, בסמוך למושב ספיר) באגמון ברווזים, לצדו מרחבי דשא נרחבים ועצים להצללה והשלמת האווירה. כמו כן, במקום פינות ישיבה ואזורי פיקניק על המים, פסלים של אומניות תושבות הערבה המתארים את החיים במדבר. הפארק נגיש מותאם לציבור הנכים. לפרטים: תיירות ערבה 1-800-225-007, www.goarava.co.il
  • מרכז ויידור – "חלון לחקלאות" – במרכז המבקרים ויידור בחצבה, תביטו מקרוב על חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים, חשיפה לתיירות מדברית וכפרית הנשענת על משאבי טבע נדירים, מסלולי טיולים,  אטרקציות ואתרי אירוח מדבריים ייחודיים, צפייה במיצג תלת מימד, ביקור בחלל אינטראקטיבי- חווייתי, סיור בחממות ו"שולחן חול אינטראקטיבי", בו מומחשים תנאי הקרקע של הערבה ומאפשרים למבקר לבנות הרים, לחפור ואדיות ונחלים ולהוריד גשם ובאמצעות כך ללמוד את אתגרי המים והקרקע באזור הערבה הצחיח כגון: שיטפונות, קידוחי מים ועוד. מרכז ויידור פתוח בכל יום בין השעות 10:00-14:00. לפרטים-תיירות ערבה- 1-800-225-007, www.goarava.co.il
  • ספארי ישראלי בלב המדבר – בסמוך לספיר שבערבה התיכונה, תוכלו לבקר בספארי הישראלי ולהתרשם ממגוון רחב של בעלי חיים בחוות האנטילופות. במקום תוכלו לקיים סיור רגלי ב'תיבת נח' הענקית ובה מגוון בעלי חיים קטנים וכן לסייר ברכב בין האנטילופות השונות, באמי, זברות ושלל בעלי חיים קסומים החיים בערבה התיכונה. כמו כן, ניתן לשמוע הסברים מרתקים על החווה, החיות הנמצאות בה והחיים בערבה. במקום גם גן משחקים מיוחד ופינות חמק לארוחות ופיקניק אל מול נופי המדבר. מומלץ להגיע בשעות הבוקר עד 11:30. ניתן לתאם טלפונית הגעה בשעות אחה"צ. לפרטים נוספים ותיאום הגעה- 052-366-6041, www.goarava.co.il
  • חדש – מדבר בריחה – את חדרי הבריחה הפופולאריים החליפו בערבה במשחק ייחודי חדש: מדבר בריחה- מנווטים, מטיילים ומחפשים את המטמון. אטרקציה המותאמת לכל המשפחה, המתקיימת בשטח פתוח באזור צוקים, משלבת בין טיול בנוף המדברי הקסום של הערבה לגיבוש משפחתי, הכולל חשיבה משותפת ויכולת ניווט בסיסית, אל תחנות ניווט שונות אליהן מגיעים באמצעות מפה. על מנת להתקדם לתחנה הבאה על המשתתפים לבצע משימה. המשחק משלב הנאה, חשיבה והיכרות עם הסביבה המדברית החי, צומח, התיישבות, סלעים, שיטפונות ומאפשר תצפית קסומה. הפעילות מוזנקת מידי יום אחר הצהריים ונמשכת כשעתיים. פרטים: 055-663-6670, www.goarava.co.il
  • להצטלם עם תנין – חוות התנינים קרוקולוקו בערבה – 2,000 תנינים מסוגים ובגדלים שונים במקום אחד! בעיר אובות הוקמה חוות תנינים, קרוקולוקו ובה  מתקיימים סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה, בין בריכות התנינים, שם תצפו בבעלי החיים ממש מקרוב. בחווה תפגשו בתנינים מהגדולים בעולם שאורכם מגיע למספר מטרים! כמו כן, בעונה זו של השנה לאור החום העז, בוקעים תנינים רבים מהביצים. תוכלו להביט על ביצי התנינים באינקובאטור ואם יתמזל מזלכם תצפו אפילו בבקיעה ובתנינים קטנטנים שרק עכשיו בקעו ועוד!. בנוסף, הסיור משלב הסבר ומידע על חיי התנינים, מערכות גופם ואף אפשרות ללטף ולהצטלם עם תנין קטן! האתר פעיל מידי יום בין השעות – 9:00-19:00. פרטים: תיירות ערבה- 052-866-6007, www.goarava.co.il

קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב עם אירועי קיץ 2018 בתיירות הבדואית

"המערה שבהר" וקסם המדבר מזמינים אתכם לאירוח בכפר הפלאחי היחיד בנגב, דריג'את, ששוכן בנוף ציורי ופסטוראלי למרגלות הר עמשא בשולי בקעת ערד על כביש באר שבע ערד. במסגרת אירועי לילה קסום בדריג'את תצטרפו לחוויה בלתי נשכחת עם ג'עבר שייקח אתכם לסיור מודרך במערות שמשפחתו חיה בהן ויכיר לכם את המורשת התרבותית של התושבים הפלאחים המתגוררים כיום בכפר. משפחתו של ג'עבר תארח אתכם לארוחת בדואית אותנטית עשירה כמיטב המסורת הבדואית ולאחריה תצאו להרצאה ותצפית כוכבים בשמי המדבר. בתכנית: 17:00 קבלת פנים במאהל בדואי, תה וקפה ומוזיקה בדואית, סיור מודרך בכפר ובמערה שבהר, 19:00 ארוחת ערב בדואית אותנטית, עשירה ומפנקת (ישנה אפשרות לארוחה צמחונית), 20:30 הרצאה ותצפית על כוכבים במדבר. יש לרכוש כרטיסים מראש. מספר מקומות מוגבל. ניתן לשלב לינה בכפר. ניתן להגיע לסיור וארוחה ב"מערה שבהר" במועדים אחרים (ללא תצפית כוכבים).

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב, או בטלפון: ג'עבר אבו חמאד – 054-7969576

סיור שקיעה בכפר הבדואי אום בטין (אבו כף), אוהל בריחה וסדנת גששות בדואית ביער להב: הגששות היא חלק חשוב מאורח חייו של הבדואי המסורתי המסייעת להישרדותו בטבע וכוללת, בין היתר, התמצאות בשטח וזיהוי עקבות של בעלי חיים ושל בני אדם. כמו המסורת הבדואית העתיקה, כך גם הגששות הולכת ונעלמת מאופייה של התרבות הבדואית. בסיורי הגששות בשקיעה ביער להב ובכפר הבדואי אום-בטין, הנמצא בסמוך לישוב עומר, מדריכי המוזיאון לתרבות הבדואים בג'ו אלון – עודה אבו קעוד ואיברהים אבו כף והשיח' המכובד חסאן אבו כף יכירו לכם את התרבות והמסורת הבדואית באופן שלא הכרתם עד כה ויכניסו אתכם לנבכי סודות הגששות הבדואית. בסדנה חווייתית לכל המשפחה שלא תשכחו, עם תה מתוק וקפה מר והרבה סיפורי מסורת מרתקים לאור שקיעה. במסגרת הפעילות מכינים לכם בגו' אלון הפתעה מיוחדת – "אוהל בריחה" במסגרתו יתקיימו פעילויות אינטראקטיביות – באוהל. בתכנית: סיורים בכפר הבדואי אום בטין (קרוב ליישוב עומר) – ימי חמישי 9.8, 16.8.

18:00 – התכנסות בכניסה לכפר.

18:15 – סיור רגלי לכל המשפחה בכפר אבו כף והיכרות עם תרבות, אנשי ונשות הכפר.

19:00 – אירוח באוהל של ש'יח חסאן אבו כף, סיפורים לכל המשפחה, תה קפה, פיתות עם לבנה.

סיורי גששות ואוהל בריחה ביער להב – ג'ו אלון – המוזאון לתרבות הבדואים – יום חמישי, 26.7

18:00 – התכנסות ברחבת הכניסה למרכז גו' אלון

18:15 – יציאה לסיור גששות מקצועי ביער בהדרכת גששים ומורי דרך מוסמכים.

19:00 – אירוח באוהל בדואי קסום ביער, תה קפה, פיתות עם לבנה, סדנת ציורי חינה לילדים.

מספר מקומות מוגבל. יש לרכוש כרטיסים מראש. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים בדף הפייסבוק: קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב. לפרטים נוספים לסיורים ביער להב, מוזיאון לתרבות הבדואים: 052-6484285. לפרטים נוספים לסיורים בכפר אום בטין, מורה הדרך איברהים אבו כף: 054-5400332.

סובב כינרת מהגרין ביץ' למגדלא

עונת הנדידה באגם הכנרת (צילום אבי אריש)

ברשות הכינרת ממליצים על מסלול מרתק המשלב בין ההיסטוריה להווה וציפייה לעתיד על שפת הכינרת. כיום, מעבר לחשיבותה ההיסטורית, קיימת פעילות אינטנסיבית לשמירת ההווה, המאזן האקולוגי והמגוון הביולוגי, בתא שטח רגיש ובעולם המשתנה. דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ על מסלול המשלב היסטוריה ועתיד בשביל סובב כינרת מהגרין ביץ למגדלא.

את הרכב משאירים ברחבת החנייה, שבין חוף הדקל לגרין ביץ'. יורדים לחוף וצועדים על פי סימון 'שביל סובב כינרת' צפונה, חוצים את הגרין ביץ' ואת חוף בורה בורה, ממשיכים בצמוד למבנה בית ההארחה של ימק"א (תנועה נוצרית שנוסדה ב- 1844 ומטרתה לחבר בין צעירים נוצרים ברחבי העולם ולאפשר להם חיים בריאים וקהילתיים). ממשיכים לצעוד לאורך השביל בקו החוף, כשמשמאל האגם, לעבר מתחם הכנסייה הרוסית. מדובר במקטע מרהיב ומיוחד, רווי מעיינות נובעים לכיוון האגם וניתן לשכשך רגליים. לאחר הכנסייה הרוסית, חוצים את נחל רקת המנקז את החלק הדרומי של בקעת ארבל ומהווה חיץ בין בקעת ארבל לרמת פורייה, ממשיכים בחלק התחתון מתחת לחומה על סימוני השביל בקו גבול בין חלקות פרטיות לשטח הציבורי.

אחרי כ- 600 מטר, עוברים בין כמה פרדסים, מגיעים לסימון שבילים על שער בו עוברים למקטע קסום, עם פיקוס ענק ומבנה עתיק- באר אנטיליה, בעלת אמת מים שפעלה על פי הערכות בתקופה העותמאנית. ממשיכים בסימון השבילים של סובב כינרת, עולים על גשרון קטן ונצמדים למתקן של מקורות, עוברים בצמוד למתקן ממזרח ונצמדים למעקה הבטון-המוביל המלוח, מערכת הטיית מים מלוחים מהכינרת שנועדה להקטין את מליחותה. ממשיכים עוד כקילומטר כשמימיננו שמורת טבע סלע הנמלה, ברקע הרי הגולן. בסוף דרך העפר מגיעים לשני שערים, השער השני מסמן את סיום המסלול בסמוך לאתר הארכיאולוגי הנוצרי מגדלא, עם שרידים מישוב עתיק וביתה של מריה מגדלנה (ביקור באתר בתשלום)

יש להצטייד במים, כובע ונעליים נוחות לצעדה. דרגת קושי: קלה.

WishTrip עם מגוון מסלולי טיול חינמים לכל המשפחה 

החופש הגדול, חודשי הקיץ מהווים משימה לא קלה למשפחות עם ילדים, מציאת פתרונות לבילוי כייפי, איכותי ולא יקר. צוות ווישטריפ ערך עבורנו מספר מסלולי טיול נעימים ומזמינים המתאימים לבילוי גם בחודשי הקיץ החמים וכולם בחינם. רק ללחוץ על האפליקציה ולצאת לדרך.

שביל ישראל בפארק הירקון (צילום דב גרינבלט)
  • נתחיל עם מסלול האופניים המוכר לכולם לאורך פארק הירקון בתל אביב. הירקון, הנהר של גוש דן, זורם ממעיינות ראש העין עד לשפכו אל הים התיכון באזור רידינג. לאורך הירקון מספר מסלולים לרכיבת אופנים המתאימים לכל המשפחה, בחרנו לכם את המסלול המעגלי הנוח היוצא מהגן הטרופי בגני יהושע, ממשיך לעבר עשר טחנות, מיקומן ההסטורי של טחנות הקמח העתיקות על הירקון וחוזר דרך המועצה לישראל יפה אל נקודת ההתחלה. לטיול אופניים עם הוראות ניווט היכנסו לקישור הבא באפליקציית WishTrip https://www.wishtrip.com/trek/10250000017504
  • אנחנו ממשיכים עם הירקון בטיול הליכה קצר המשלב מים והרבה צל, פתרון מושלם לשעתיים של פעילות עם ילדים בחופשת הקיץ. הטיול בירקון החינמי יוצא מכפר הבפטיסטים, עובר בחורשות אקליפטוס לאורך גדות הנחל, במספר נקודות צל ניתן להשתכשך במים הירקון הנעימים, לאחר חציית מעבר הגשר מתחת לכביש 5 ישנה ברכה טבעית רחבה ונוחה המתאימה לרחצה לכל המשפחה, מומלץ מאוד להמשיך לחורשת הפקאנים המקסימה ולהנאות מהעצים המרשימים. לטיול הרגלי עם פינות החמד בירקון היכנסו לקישור הבאhttps://www.wishtrip.com/trek/10250000023299
  • רמת הנדיב, פארק הטבע היפה בדרומו של הכרמל מאפשר להנאות ממספר מסלולי טיול חינמים. מסלול הטיול אל מנצור אל עקב יוצט מכיכר השבילים הסמוך למגרש החנייה. השביל עובר בצמחיית חורש ים תיכוני נמוכה של שיחים ולאחר מספר דקות של הליכה נכנס השביל אל חורשת אורנים בה מסתתרת הוילה הרומית העתיקה והמרשימה הקרויה מנצור אל עקב. מהמקום תצפית נוף יפה במיוחד אל מישור החוף, מנתניה שבדרום ועד לחיפה שבצפון. נקודת התצפית נמצאת על גבי רכס חוטם הכרמל, אליו מגיעים נשרים רבים במטרה לתפוס את התרמיקות, זרמי אוויר חמים המסייעים לתעופה ולעלייה בגובה. חוויה נהדרת היא לצפות בנשרים ממנצור אל עקב. הגעה אל המסלול וניווט במסלול נמצאים באפליקציה בקישור הבא https://www.wishtrip.com/trek/10250000021438
  • למטיבי לכת, בחרנו את המסלול המצוין בנחל כזיב בגליל העליון המערבי הכולל מעיינות רבים עם ברכות שכשוך בצל עצי הדולב הגבוהים. נחל כזיב הוא נחל איתן בזכות מעיינות רבים הנובעים לאורכו. המסלול בין 20 ק"מ מתאים למטיבי לכת בלבד והוא מהמסלולים המומלצים ביותר לתיכוניסטים הנמצאים בחופשת הקיץ, מדריכים בתנועות הנוער ואוהבי טיולים רציניים שאורך המסלול אינו מרתיע אותם. הטיול יוצא ממושב מנות, ההליכה לאורך הנחל מוצלת לכל הטיול ובמרחק הליכה יחסית קצר מגיעים אל נביעות המים. מצודת המונפורט ועין טמיר הם מנקודות החן המיוחדות ביותר בנחל. מומלץ להצטייד בפנס ולהיכנס לניקבת המים הקצרה בעין טמיר, חוויה נהדרת. לטיול בנחל כזיב לחצו על הקישור הבאhttps://www.wishtrip.com/trek/10250000010295 ותהנו מיום מקסים של הליכה.
  • משפחות המתכננות חופשה ברמת הגולן, יהנו מטיול קסום בנחל אל על בין היישובים אליעד לאבני איתן. בחופשת הקיץ, טיול זה מומלץ לערוך בשעות הבוקר המוקדמות, הירידה אל ערוץ הנחל והיציאה ממנו חשופים לשמש, ולכן על מנת לא להיכנס לשעות החמות, אנו ממליצים להתחיל את הטיול עם זריחה. המיוחד בנחל אל על הוא מעבר הסלעים בין הבזלת השחורה לסלע הגיר הלבן, מעבר זה מתרחש בעקבות תהליכי שחיקה ובלייה של הסלעים והיווצרות מפלים שזכו לשמות הלבן והשחור על פי המסלע.  המסלול אורך כ-4 שעות והוא בן 5 וחצי קילומטרים לערך. פתרון מושלם לחצי יום פעילות בחופשה משפחתית בגולן. לטיול בנחל אל על לחצו על הקישור הבא https://www.wishtrip.com/trek/10250000009449

לטיולים נוספים ולתיעוד החוויה שלכם בטיול, מומלץ להיכנס לאפליקציית www.wishtrip.com

כתיבת תגובה