חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

פסטיבל יין באשקלון והת"א ||| שבוע הספר וספרים חדשים ||| חגיגות חודש הגאווה ביפו וב-YES ||| תיאטרון מוסיקה ומחול ||| תערוכות, טיולים ותיירות ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

ארועים ופסטיבלים

פוד טראק בפסטיבל היין במכללה האקדמית אשקלון (צילום יח"צ)

המכללה האקדמית אשקלון עם פסטיבל יין, קולינריה ואנשים

במרכז הכנסים של המכללה האקדמית אשקלון יתקיים בפעם החמישית פסטיבל יין שיכלול מוסיקה טובה, הופעות חיות, פוד טראק ודוכני אוכל בצד הקולינרי, הרצאות, סדנאות והרבה הרבה יין ובירות.  בפסטיבל ישתתפו חברות רבות של יינות ושל בירות, מנחי סדנאות ומרצים בתחום. הפסטיבל יתקיים לראשונה תחת כיפת השמיים במדשאת המכללה, בתאריכים 7 ו 8 ליוני, החל מהשעה 18:00 ועד שעות הערב המאוחרות.

בפסטיבל יוצגו מאות סוגים של יינות, אדומים, לבנים, מוגזים, ישראליים, מן העולם. כל סוגי היינות יוצעו לטעימה. בין רשימת המציגים בפסטיבל היין 2017 : רקנאטי, סגל, כרמל, טפרברג, רמת- הגולן, פסגות, הרי הגליל,  ברקן, לביא, הרצוג, עמק האלה, דלתון, יתיר, מרטיני, איש הפסיפלורה, תבור, בנימינה ותישבי. השנה, לראשונה, תהיה בפסטיבל שדרת בירות בוטיק. בין חברות הבירות המשתתפות ניתן יהיה למצוא את: הוגארדן, סומרסבי, ויינשטפן, לף, הפוייסביר, טובורג, מלכה ונגב.

במתחם הקולינרי של הפסטיבל תוצב משאית אוכל בסגנון טברנה יוונית, ודוכן מפנק של גבינות מכל העולם בהובלת השף גיא פרץ בין המנות בפסטיבל ניתן יהיה למצוא קבב דגים על צזיקי וסלט עגבניות, פיש אנד צ'יפס באיולי דיז׳ון, עלי גפן על צזיקי, צזיקי ומיני מלפפונים, פיש טאקו, טאקו טורטייה, דג קוד בטמפורה, סלט כרוב חריף ועוד. באי הפסטיבל יהנו ממוסיקה, הופעות חיות של מוסיקה ישראלית, קלאסיקות לועזיות, בלוז וג'אז. במהלך הערב הראשון יתקיים מופע של ווירטואוז בוזוקי על רקע הטברנה היוונית. בפסטיבל ינתנו הרצאות ייחודיות בנושא יין. הפסטיבל בחסות המכללה האקדמית אשקלון, בהפקת מרכז הכנסים ובשיתוף "בית המשקאות של דורון". בפסטיבל יתקיימו שתי סדנאות מקצועיות. ההרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל, ניתן להירשם באתר או בטלפון: 08-6789246. מחיר כניסה לסדנא: 20 שקלים.

7/6/17 יום רביעי,  שעה 20:30, סדנא בנושא: פרלמנט בירות – הסדנה כוללת היכרות עם ההיסטוריה של הבירה וחיבורה הייחודי לאזורינו, פריסה של עולם הבירה העשיר והתפתחותו לאורך ההיסטוריה, טעימות וחשיפה למגוון סגנונות הבירה הפופולאריות בשוק הבירה הישראלי וחיבור בין בירה לאוכל. הסדנה באדיבות קרלסברג IBBL למשתתפי הסדנא יוענק שי מיוחד.

8/6/17 יום חמישי, שעה 20:30,  סדנא בנושא: יין, אומנות הטעימה העיוורת – איך טועמים יין כמו המומחים. ניתוח יין הוא חלק מהעבודה היומיומית של אנשי מקצוע בתעשיית היין. הראשונים ברשימה הם כמובן הייננים, שאחראים על תהליך יצירת היין. הם טועמים כבר משלב הענב בכרם ובכל שלבי תהליך ההכנה של היין. ניתוח יין מלמד על מרכיביו השונים של היין כולל ארומה וצבע, אופיו של היין ואיכותו.
פסטיבל היין יתקיים בימים רביעי-חמישי 7-8 ליוני. מרכז הכנסים הבינלאומי אשקלון – בן צבי 12 אשקלון.

יפו העתיקה חוגגת גאווה עם זמן לאהוב

מסגרת תמונה מקושטת לקראת שבוע הגאווה (צילום גיא יחיאלי)

עיריית תל אביב יפו, המחלקה למופעים והחברה לפיתוח יפו העתיקה  גאים לארח ביום רביעי 7 ליוני, קוקטייל שקיעה אל תוך הלילה, תחת כיפת השמיים באווירה יפואית קסומה. האירוע יהיה פתוח לציבור ולתיירים שיבקרו בעיר לרגל שבוע הגאווה.

אירועי הגאווה יתקיימו בשני מוקדים ביפו העתיקה , גן הפסגה וכיכר קדומים. בשעה 21:00 יוקרן בגן הפסגה הסרט "סוזן בארטש: מלכת הלילה" שהוקרן במסגרת פסטיבל "דוקאביב 2017". כמו כן, החל מהשעה 19:00 יתקיים אירוע גאווה בכיכר קדומים שיכלול מופע מוזיקלי של להקת "שמונים ומשהו" עם ליאון רוזנברג ובנוסף ינעים את זמנם של המבקרים  דיג'יי שינגן מוזיקה כיפית ושמחה.

הסרט "סוזן בארשט: מלכת הלילה" שהוצג לראשונה במסגרת פסטיבל דוקאביב מספר את סיפור חייה של אישה צבעונית במיוחד שמוכרת בזכות המסיבות המסעירות שהיא מארגנת בניו-יורק  והאאוטפיטים התיאטרליים שלה. לצד אלו, חושף הסרט את המימד הפוליטי של עשייתה שכולל גיוס כספים למעל חולי איידס ושילוב אאוטסיידרים מכל סוג במסיבות שלה. הסרט מלווה את בארטש ופמלייתה ברגעים נוצצים ובהתכנסות מרוככת בחיק משפחתה.

"להקת "שמונים ומשהו" מחזירה את מיטב להיטי שנות ה-80 אל הבמה, בביצועים חיים, מרקידים, מלאי צבע וצלילים אותנטיים, ובליווי כלים חשמליים מהתקופה. מסעדות כיכר קדומים יציעו לחוגגים 1+1 על בירה, יין ומגוון אלכוהול ובנוסף יוגשו תפריטי אוכל בהטבות מיוחדות לאירוע הגאווה שיכללו בין היתר פיצה צבעונית במיוחד שתקושט בשלל צבעי הקשת.

לכבוד שבוע הגאווה,  גם מסגרת הצילום הענקית הממוקמת על טיילת מפרץ שלמה וצופה לנוף הייחודי של חופי תל אביב תתקשט לכבוד האירוע ותציג האשטגים ייחודים לשבוע הגאווה – תחנת חובה לתמונת אינסטגרם מנצחת.

Vinum TLV פסטיבל יין גבינות ושוקולד אורבני

יינות דלתון חוגגים 20 שנה (צילום: יגאל עמר)

כמו בבירות העולם עכשיו גם בתל אביב: פסטיבל אורבני ראשון מסוגו של יין, בשילוב הופעות חיות. הפסטיבל יתקיים בלב ליבה של תל אביב – רחבת רוטשילד 1 בתאריכים 22 – 23 ליוני. הכניסה חינם לקהל הרחב

בפסטיבל יציגו עשרות יקבים גדולים לצד יקבי בוטיק מובחרים, בינהם: יקבי כרמל, יקבי ברקן, יקב טוליפ, יקב Maya, יקב אור הגנוז, יקב מונד, יקב טפרברג, יקב סגל, יקב פלורה ועוד. להעצמת טעמי היין ישולבו מגוון הגבינות של מחלבות גד לצד שוקולד איכותי של שוקולטרי גליצקי, מאפים ולחמי גורמה של La Farina ועוד מגוון הפתעות קולינריות ותרבותיות. הפסטיבל ישלב בין טעימות גורמה לבין מופעים, אמני רחוב – ציירים, נגנים ועוד ויעניק חוויה תל אביבית בהתאם לרוח העיר.

הכניסה לפסטיבל חופשית. מכירת כרטיסי טעימות במקום בלבד, עלות כרטיסייה הכוללת חמש טעימות יין וטעימת גבינות 60 שקלים או מתנה תמורת 100 נקודות אמריקן אקספרס. הופעות: להקת ריטלין, חמישי, 22/6, 19:00, 20:00 ו 21:30

פסטיבל  Vinum tlv by American express במתחם רוטשילד 1 ת"א. חמישי, 22/6, 18:00-23:00, ושישי, 23/6, 10:00 – 16:00

שבוע הספר העברי 2017 – לקרוא, לבלות, להנות

שבוע הספר כיכר רבין (צילום אמנון בן שמואל)

שבוע הספר העברי יתקיים השנה בתאריכים 7 – 17 ביוני. כמדי שנה יהפכו ירידי שבוע הספר לחנויות הספרים הגדולות במדינה, ויאפשרו לחובבי הקריאה ליהנות מאלפי כותרים, ישנים וחדשים, מאות דוכנים ושפע של אירועי תרבות לכל הגילאים- הצגות ילדים, הפעלות, יצירה, שעת סיפור ועוד. באי היריד יוכלו ליהנות ממגוון רחב של הנחות ומבצעים מיוחדים לשבוע הספר

"שבוע הספר העברי" ה-56 יתקיים השנה בתל אביב (כיכר רבין), ירושלים (מתחם התחנה הראשונה במתחם הרכבת) ובראשון לציון (במדרחוב).

בנוסף להיצע הרחב ולמחירים האטרקטיביים, מציעים ירידי שבוע הספר מגוון אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה ביניהם הצגות על פי ספרות מופת לילדים ונוער, פעילויות יצירה, שעות סיפור ומופעים מוסיקאליים.

בתל אביב יפעל מתחם הילדים בין השעות 18:00 – 20:00, יתקיימו בו סדנאות יצירה, ויוצבו בו מתקני לונה פארק. מדי יום בשעה 18:15  תתקיים הפעלה על הבמה ובשעה 18:40 תעלה הצגת ילדים של תיאטרון אורנה פורת או של תיאטרון הפארק, ביניהן: "עכבר העיר ועכבר השדה", "חברים על הגשר", "הנעליים של אדון סימון", "שבת הזהב", "האוצר שאינו הגמר" של תיאטרון אורנה פורת, ו"הקוסם מארץ עוץ" ו"אריה בספריה" של תיאטרון הפארק.

אירועי שבוע הספר בראשון לציון יתקיימו בתאריכים 7 – 15 ביוני, במדרחוב רוטשילד בעיר, בשעות 17:30 – 20:00 ויכללו שלל פעילויות לכל המשפחה ביניהן: הצגות ילדים, מתחם סיפורים, סדנאות יצירה, מופעים מוזיקליים, מפגשי ספרות ועוד.

לקהל הצעיר, תעלה מדי יום בשעה 18:30 הצגה בעקבות ספרים וסיפורים, ביניהן "העץ הנדיב", "ג'ק ואפון הפלא", "הר הספגטי" ואחרות ובמתחם הסיפורים תיערך שעת סיפור עם מיטב המספרים לכל המשפחה.

לקהל הבוגר שיפקוד את הירידים יתקיים במוזיאון ראשון לציון היושב בקצה המדרחוב ב-10.6 המופע "נובל ליובל, שרים ש"י עגנון"- ערב מוסיקלי ים תיכוני לעשייתו ופועלו של גדול הסופרים העבריים ש"י עגנון, לציון יובל להנקת פרס נובל לספרות. ב-11.6 יתקיים מפגש עם הסופרת דורית רביניאן והסופר גדי טאוב. ב-15.6 יתקיים ערב לימוד ועיון בארון הספרים הישראלי עם מיטב הכותבים, היוצרים והמוסיקאים אשר יחשפו את מקורות השראתם.

בירושלים יתקיים היריד במתחם התחנה הראשונה (במתחם הרכבת) במסגרתו תתקיים מידי ערב בין השעות 17:30-20:00 "חגיגת ספרי ילדים", גיבורי הספרים יתעוררו לחיים בהצגות ילדים המבוססות על ספרי ילדים אהובים, תיאטרון סיפור וסדנאות.

קולנוע וטלויזיה

סיפור אהבה ארץ ישראלי של דן וולמן

הסרט מספר את סיפור אהבתם של פנינה גרי ועלי בן צבי ז"ל, בנו של יצחק בן צבי, נשיאה השני של מדינת ישראל. העלילה מתרחשת בשנים 1947-1948, סביב האירועים הסוערים של קום המדינה. פגישה מקרית באוטובוס מציתה אהבה ממבט ראשון, בין מרגלית לעלי, פלמ"חניק מקיבוץ בית קשת. ההתקרבות בין השניים מלווה בקשיים, אך מרגלית לא מוותרת, וצומחת ביניהם אהבה גדולה. מרגלית עוברת לגור עם עלי ומנסה להסתגל לתנאים הלא מוכרים לה בחיי הקיבוץ. עלי ומרגלית מתכננים להתחתן, אך המציאות הישראלית הקשה, חזקה מאהבתם…

במאי: דן וולמן. שחקנים: אביב אלוש, עדי בילסקי,מאיה ורטהיימר. ישראל 2017.

חגיגות הגאווה 2017 בערוץ yes3 ו-yesVOD

בחודש יוני חוגגים בכל העולם את אירועי הגאווה, עם מצעדים צבעוניים, מחאות ודרישות חד משמעיות לשוויון זכויות, וגם הרבה סרטים משובחים ואמיצים. ערוץ yes3, yes קולנוע ישראלי, yes דוקו וספריית 24/7 ב-yesVOD עוטים את שלל צבעי הקשת עם עשרות סרטים- חדשים ומכל השנים, על חופש, אהבה, מיניות וגאווה.

סוף השבוע הראשון של יוני יוקדש כולו בערוץ yes3 לסרטים להט"בים, בהם "הר ברוקבק", "קרול", "הנערה הדנית", "מילק" ובבכורה בלעדית זוכה פסטיבל ונציה "מרחוק". בנוסף יוקדשו מרבית סרטי הרצועות הקבועות של yes3 ביוני – הבלתי נשכחים ופסטיבל הקולנוע – לסרטים גאים.

ערוץ yes קולנוע ישראלי יערוך ספיישל גאווה ביום שישי, 9.6, בו ישודרו הסרטים "ברש", "יוסי וג'אגר", "הבועה". בערוץ yes דוקו יוקדש כל סוף השבוע של 8-10 ביוני, מחמישי ועד שבת, לסרטי גאווה, עם שידור בכורה של הסרט "לגמרי טרנס".

בספריית 24/7 סרטים חינם ב-yesVOD תוקם קטגוריה מיוחדת, שתהיה זמינה כל החודש, עם עשרות סרטים על אהבה ותשוקה בכל צבעי הקשת. בין השאלה יעלה לקטגוריה בבכורה בלעדית הפרויקט "גיבורה" בעריכתן של מיה דרייפוס ומיכל ויניק, אשר yes נטלה חלק בהפקתו.

החגיגות יגיעו לשיא ב-yes3 ב-24/6 בשבת צבעונית עם סרטיו של המאסטרו הספרדי פדרו אלמודובר, כולל בכורה בלעדית לסרטו האחרון והנהדר "חולייטה". בנוסף יעלה ל-yesVOD הזוכה הגדול של אוסקר 2017 – "אור ירח".

מרחוק | Desde Alla – בבכורה בלעדית! ערוץ: yes3, במסגרת סופ"ש גאווה | מועד שידור: שבת, 3/6, בשעה 22:00. במאי: לורנצו ויגאס, ונצואלה/מקסיקו 2015. שחקנים: אלפרדו קסטרו, לואיס סילבה
לגמרי טרנס | Absolutely Trans – בכורה בלעדית! ערוץ: yes דוקו ו-yesVOD, במסגרת סופ"ש גאווה | מועד שידור: חמישי, 8/6, בשעה 22:00. במאים: סטפני קבר, קלייר דוט, ארה"ב, 2017
אחר צהריים של פורענות | Dog Day Afternoon – ערוץ: yes3 ו-yesVOD, במסגרת הבלתי נשכחים | מועד שידור: ראשון, 4/6, בשעה 22:00. במאי: סידני לומט, ארה"ב, 1975
העולם על פי גארפ | The World According to Garp – ערוץ: yes3 ו-yesVOD, במסגרת הבלתי נשכחים | מועד שידור: ראשון, 11/6, בשעה 22:00. במאי: ג'ורג' רוי היל, ארה"ב, 1982.

קיקה | Kika – ערוץ: yes3 ו-yesVOD, במסגרת הבלתי נשכחים | מועד שידור: ראשון, 18/6, בשעה 22:00. במאי: פדרו אלמודובר, ספרד, 1993. שחקנים: ורוניקה פורקה, ויקטוריה אבריל, פיטר קויוטי, רוסי דה פלמה
היפרדות | Departure – בכורה ארצית בלעדית! ערוץ: yes3, במסגרת פסטיבל הקולנוע | מועד שידור: שלישי, 6/6, בשעה 22:00. במאי: במאי: אנדרו סטיגל. בריטניה/צרפת, 2015
נדירה | Rara – בכורה ארצית בלעדית! ערוץ: yes3, במסגרת פסטיבל הקולנוע של yes3 | מועד שידור: שלישי, 13/6, בשעה 22:00. במאית: פפה סן מרטין, ארגנטינה/צ'ילה, 2016
העונה היפה (ימי הקיץ) | Summertime (La Belle Sasion) – בכורה ארצית בלעדית! ערוץ: yes3, במסגרת פסטיבל הקולנוע | מועד שידור: שלישי, 20/6, בשעה 22:00. במאית: קתרין קורסיני ("לעזוב"), צרפת/בלגיה, 2015
חולייטה | Julieta – בכורה בלעדית! ערוץ: yes3, במסגרת שבת אלמודובר | מועד שידור: שבת, 24/6, בשעה 22:00. במאי: פדרו אלמודובר, ספרד, 2016
אור ירח   Moonlight – זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר. החל מה 15.6. במאי: בארי ג'נקינס. ארה"ב 2016. שחקנים: מהרשלה עלי, שאריף ארפ, נעמי האריס

תיאטרון ובמה

תאטרון הסמטה עם על פסנתרים ואנשים של תהלה אמתי

כרמלה הלוי, פסנתרנית בעלת קריירה בינלאומית, מתמוטטת בקונצרט בשל מחלה, וכל הופעותיה מתבטלות. לבד בביתה, היא מקליטה מכתב לבניה הרחוקים ממנה ומספרת להם לראשונה סודות, ששמרה בבטן כל השנים, ואשר עומדים בבסיס יחסיה איתם. בסיפורה חוזרת כרמלה הלוי חמישים שנה אחורה, לרגע בו החליטה להקדיש את חייה לפסנתר. היא פוגשת את עצמה כנערה התוססת כרמלינקה בת ה – 16 המתמודדת עם טרגדיה אישית, ועוברת איתה שוב דרך רגעים מתוקים מרירים ואף קורעי לב. על הבמה שתי דמויות, שהן אחת, בנעוריה ובבגרותה. ההצגה נעה בהרמוניה בין השתיים, כשהמבוגרת מאפשרת לנערה לספר את נקודת המבט שלה להתרחשות. ההצגה נוגעת בנושאים כגון קריירה תובענית, חשבון נפש, מערכות יחסים והתמודדות.
בימוי: דורית בר. משחק: תמי ספיבק, נופר הורביץ. מוזיקה מקורית: עיתאי סובול. דרמה מקורית בתיאטרון הסמטה, מזל דגים 8 יפו. יום ה' 15.6  בשעה 20:30. כרטיסים בטל: 03-6036381

להקת המחול קמע עם המופע TWO ועם נאצ'ו דואטו

להקת המחול קמע תעלה את המופע "Two" בו שתי יצירות של הכוריאוגרפים נאצ'ו דואטו ותמיר גינץ. להקת קמע היא הלהקה הישראלית הראשונה שתעלה יצירה של דואטו, הכוריאוגרף הספרדי הנודע שיצירותיו מועלות בכל רחבי העולם. לצד יצירתו, Gnawa, תעלה במופע "מותר רק לאהוב", יצירתו החדשה של תמיר גינץ, מנהלה האמנותי של הלהקה. המופע יתקיים ב-15.6 בבית גבריאל בכנרת.
הצגתה של Gnawa במופע, מבטאת את חזונו של תמיר גינץ, לפתח את הרפרטואר הבינלאומי של להקת קמע. שיתוף הפעולה עם כוריאוגרף בסדר גודל של נאצ'ו דואטו מהווה הישג עצום לגינץ וללהקתו, ומשקף את המטרה שהציב גינץ עם מינויו למנהל  אמנותי יחיד של הלהקה, לפני 3 שנים,  להציג יצירות מופת של יוצרים ידועים מרחבי העולם. דואטו ניהל במשך 20 שנה את הבלט הלאומי הספרדי ומאז 2014 הוא מנהל את בלט האופרה של ברלין. הוא נחשב כסופרסטאר בעולם המחול הבינלאומי וידוע כקפדן בבחירת הלהקות המורשות לבצע את יצירותיו. בחירתו בלהקת קמע לביצוע יצירתו היא כבוד אדיר. תמיר גינץ: "להקת המחול קמע גאה להצטרף לנבחרת הלהקות הללו".

היצירה Gnawa היא הומאז' לאהבתו של הכוריאוגרף לאזור הים התיכון ולמחוזות ילדותו בוולנסיה. Gnawa הוא טקס פולחן טרנספורמטיבי וביצירה ממחיש דואטו את חושניות הנופים, מזגם של האנשים והרוחניות בפולחן. יצירתו זורמת באלגנטיות וקצביות סוחפת לצלילי מוזיקה ספרדית וצפון- אפריקאית. היצירה נחשבת לאחת מיצירותיו הבולטות של דואטו. היא הועלתה לראשונה על ידי להקת HUBBARD STREET DANCE  הידועה משיקגו, ובהמשך על ידי הבלט הלאומי הספרדי ולהקות נוספות.

היצירה "מותר רק לאהוב" של הכוריאוגרף תמיר גינץ, עוסקת בחיפוש אחר טוהר הרגש. ביצירה בוחן גינץ מערכות יחסים מנקודת מבט אינטימית ובוגרת. "לאחר טרילוגיה של עבודות שיש להן נגיעה פוליטית-חברתית ("במדבר דברים", "שמיים אדומים", ו"לא נודע"), יצירות שהושפעו מהאקלים הפיזי והדמוגרפי של הארץ והאזור, אני חוזר למחוזות אישיים", מספר גינץ ומוסיף כי: "גרעין היצירה הוא בחשבון נפש של אדם בוגר המחפש רגש טהור, ומתחבט במהות הנשגב והקשה להשגה".

במאי 2013 הושלמה בנייתו של "בית להקת המחול קמע ע"ש סברין גודמן", ובו חדרי חזרות, משרדים ושטחי מנוחה מרווחים, תודות לתרומתה האדיבה של קרן גודמן (שיקאגו), מפעל הפיס ועיריית באר-שבע. הלהקה זוכה לפריחה בזכות תמיכתו הרציפה של מינהל התרבות שבמשרד התרבות והספורט ובזכות מדיניות פיתוח מוסדות התרבות של עיריית באר-שבע.

TWO – מופע של להקת קמע. GNAWA"" מאת נאצ'ו דואטו. "מותר רק לאהוב" מאת תמיר גינץ. יום חמישי ה-15.6.17 בשעה 20:30, בית גבריאל בכנרת. משך המופע:  65דקות. הזמנות בטל': 04-6751175
תזמורת הבארוק ירושלים עם פסטיבל פנטזיה קולית

פסטיבל "פנטזיה קולית", המעלה על נס את הקול האנושי ואת המוסיקה הווקאלית, יתקיים במהלך סוף השבוע בתאריכים 12-15 ביולי ויהווה חגיגה קולית של מקהלות וזמרים ברפרטואר מגוון. במרכז הפסטיבל יעמוד ביצוע של יצירת המופת "משיח" מאת הנדל עם מקהלת NFM מוורוצלב – מהמקהלות המובילות כיום בעולם. המקהלה זכתה במספר פרסי גרמופון, מקליטה תדיר עם המנצח הבריטי פול מקריש, מוזמנת רבות להופיע בפסטיבלים וקוצרת ביקורת נלהבות. לביצוע היצירה "משיח" תחבור למקהלה סוללת סולנים מעולים ובהן הדס פארן, ענת צ'רני, איתן דרורי ואסף לויטין. עוד תופיע מקהלת NFM בקונצרט א-קפלה חגיגי.

הפקה מיוחדת שנבנתה עבור הפסטיבל: הזמר והמוזיקאי שם-טוב לוי וזמרת הסופרן קלייר מגנאג'י יחברו להרכב קאמרי, לביצוע יוצא דופן של שיריו ושירי משוררים בעיבוד ניאו-בארוקי ויצירות אהובות מהבארוק בעיבודים עדכניים. עוד יופיעו במסגרת הפסטיבל; נגני תזמורת הבארוק ירושלים שישתלבו במגוון הקונצרטים המוצעים במהלך סוף השבוע. האנסמבל הקולי הישראלי, אנסמבל סולני ירושלים, העוגבר רומן קרסנובסקי ומבחר סולנים ישראלים בהם גם יואב וייס, עדיה פלד, עודד רייך, הגר שרביט ואחרים.

מרבית האירועים יתקיימו ברחבי ירושלים, ומרכז הפעילות תערך באולם ימקא – אולם הבית של התזמורת. מופעים נוספים יערכו בכנסיית סנט אנדרוס שמעל גיא בן הינום, בכנסיית אוגוסטה ויקטוריה בהר הצופים ומתחם התחנה הישנה. כמו כן ינדוד הפסטיבל למופעי אורח במוזיאון תל אביב ואולם הכט בחיפה. הפסטיבל מתקיים עפ"י חזונו של מר שמעון ביגלמן ומוקדש לזכרו. הודות לתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים.

כרטיסים באתר ובטל': 02-6715888.

תיירות

מרכז מבקרים בית הבד הגלילי "סבא חביב" בקיבוץ פרוד

סדנת ילדים בסבא חביב (צילום יח"צ)

"סבא חביב" בית הבד הגלילי בקיבוץ פרוד משנת 1913  הינו ממייסדי ענף הזית בגליל. סבא חביב ובהמשך – בניו ונכדיו, מגדלים עצי זית ומייצרים שמן זית משובח ומבחר מוצרים גליליים. בהם: טחינה המיוצרת בעזרת אבני ריחיים, טחינה בריאותית במבחר טעמים, מבחר זיתים בכבישה טבעית, חלווה, דבש, זעתר וסבונים משמן זית.

הביקור במרכז המבקרים של סבא חביב, מאפשר חוויה אישית יחודית של מפגש עם עיסא, אבי המשפחה ומראשוני מגדלי הזיתים ויצרני השמן. עיסא מומחה ברפואה עממית ושמח לשתף את המבקרים בידע הרב שלו בתחום. המבוגרים יכולים ליהנות מטעימת שמן זית זני ומהסברים על איכויות המזונות והתבלינים ועל התועלת הבריאותית תזונתית שבצריכתם על ידי בני משפחת "סבא חביב".

זאת ועוד לצד שולחן טעימות ערוך בכל טוב עם מיטב המוצרים של סבא חביב. יוכלו האורחים להנות מסרט על "סיפורו של שמן הזית"  המסביר על מסיק הזיתים, דרכי הפקת שמן הזית, סוגי הזיתים השונים ועוד.

בתקופה זו הגליל יפה במיוחד, ירוק ופורח ומזג האויר מזמין אתכם לחוויה גלילית מהנה. פרטים באתר סבא חביב <<< ובטל': 04-6991888

רשות הכינרת משקמת את התעלה המערבית

שיקום ופיתלול התעלה המערבית (צילום יח"צ)

לאחרונה החלו באגף הניקוז של רשות הכינרת בקידום פרויקט נרחב יחד עם משרד החקלאות והמועצה האזורית גליל עליון, לשדרוג מקטע באורך של כשישה קילומטרים לאורך התעלה המערבית של הירדן. מדובר במקטע שמתחיל באזור גשר הרשות הסמוך לאגמון החולה ומסתיים במפגש התעלות.

מטרת העל של הפרויקט, הינה מניעת הצפות במצבי גשם קיצוניים ובמקביל שיקום ושדרוג התעלה באמצעות הגבהת סוללות דרך, חפירה ופינוי של אדמה מתוך תוואי התעלה המערבית, לשם הגדלת הנפח של הנחל ויכולת נשיאת מים לאורך התוואי באירועי גשם קיצוניים. כמו כן לאורך התעלה מתבצעות עבודות למיתון הגדות ויצירת פיתולים לאורכה, על מנת ליצור מראה מוקפד יותר של הנחל ובכך לתרום לעידוד התיירות לאורך הירד. כחלק מהפרויקט  מוקמים גם מפרצונים, עבודות לשיקום בתי גידול לחים, הקמת מערכת אקולוגית לאישוש הנחל, פינוי אדמה ,פסולת  ועוד.

הפרויקט צפוי להסתיים במהלך שנת 2018 ועלותו מוערכת בשלב זה בכ- 6 מיליון שקלים. עבודות התשתית לפרויקט מתבצעות על ידי צוותי אגף ניקוז ברשות הכינרת.

תערוכות ואמנות

מוזיאון האדם והחי – הפארק הלאומי ברמת-גן עם תערוכת ציפורים בדואט

שחף – צילום יקי אקרמן

יצירה על נייר אקוורל באורך 7 מטרים עומדת במרכז התערוכה "ציפורים בדואט", בה  חברו יחד שני אמנים, הציירת דורית ראשוני והצלם יקי אקרמן. דורית ראשוני, שמתמודדת מזה עשור עם סרטן מפושט, העלתה על הנייר מגוון ציורי ציפורים מרהיבים בצבעי מים. הציורים מלווים בטקסטים אישיים, שהם מעין יומן מחלה פרוש: חלקם גלויים, חלקם נסתרים.
ראשוני, ציירת ותיקה, מתמקדת בשנה האחרונה בציור ציפורים בצבעי מים. "לאורך חיי היו לי צמתים רבים בהם נפגשתי עם ציפורים", היא מספרת. החסידות שנכנסו למנוע מטוס הג'מבו שאבי הטיס, ושבזכות תושייתו, לא גרמו אז להתרסקות המטוס, הציפורים בהן טיפלתי בספארי, או העייט שגידלתי בבית. כיום היא חזרה למדריך הציפורים, שכה אהבה בילדותה וממנו היא מציירת את ציפורי ארץ ישראל השונות, כפי שתמיד רצתה.
הציור נותן לה כוח ומשמעות לחיות ועוזר במימון הטיפולים שאינם בסל הבריאות המשולבים עם טיפולים קונבנציונלים. במסגרת חקירתה את תחום הריפוי מסרטן דורית ראיינה 28 ישראלים שנרפאו מסרטן ללא טיפול רפואי מסורתי והעלתה את סיפוריהם על הכתב בספר  "להפוך את כל האבנים" .

באחרונה חברה ראשוני לצלם הטבע יקי אקרמן – "שהוא גם נשמה גדולה", כדבריה. ומרבה לצלם ציפורים. אקרמן מתמסר לאהבתו הגדולה – צילום, כשהמצלמה מהווה קול קורא לדעותיו הברורות בנושאי אקולוגיה, שמירת הטבע והסביבה. הוא תושב רחובות,  עבד 18 שנה כמנהל מערכות  ומנהל כספים  באוריינט קולור. את אהבתו לצילום העניקה לו בתו שירה. ילדת טבע זו משכה אותו למדבר, לצלם עוף דורס בשם רחם. השאר כמו שאומרים היסטוריה. יקי החל לצאת  למסעות צילום ברחבי הארץ, ובחוץ-לארץ. אחרי שני ספרי ילדים שהוציא "מסע השקנאים של נועה" ו"המסע לאיי גלפגוס" יקי ישיק בתערוכה זו את ספר הצילומים "ציפורים בראש": צילומים של ציפורים בארץ, בגלפגוס ובדלתה של הדנובה ברומניה… אוצרת: אסתי פרקל  מנהלת המוזיאון: דורית ווליניץ. מוזיאון האדם והחי. טלפון 6315010 – 03. פתיחה חגיגית ביום שישי 2.6.17 בשעה 11:00. הכניסה חופשית. התערוכה תהיה פתוחה עד סוף אוגוסט.

תערוכת היובל עם אתגר הצילום הבינלאומי JerusaLENS

צילום: יח"צ JerusaLENS

תערוכת אתגר הצילום הבינלאומי ירושלים תתקיים בין התאריכים 6.6-6.8 בגבעת התחמושת  ע"י קרן קימת לישראל יחד עם JNF ארה"ב, גבעת התחמושת, משרדי החוץ, תיירות, ירושלים ומורשת, לע"מ ובתמיכתHP  (סאיטקס ואינדיגו) ו-Venture Partners PICO.

מנטור: דוד רובינגר ז"ל, האתגר מוקדש לזכרו. אוצרים: רינה קסטלנובו, גלי תיבון, זיו קורן, ראש צוות אוצרים: אבי אוחיון. יזם ומנהל: אלון ולד, גבעת התחמושת. אתגר הצילום הבינלאומי JerusaLENS התקיים לכבוד שנת היובל למלחמת ששת הימים והפך לאסופת צילומי ירושלים הגדולה ברשת.

לראשונה ב-5000 שנה הוזמנו צלמים מכל העולם להעלות צילומים של ירושלים מכל זמן ובכל נושא לפלטפורמה תחרותית מיוחדת. 14,500 צילומים מ-84 מדינות הועלו לאתגר בתוך כחודש וחצי, והן זכו ל-2.4 מיליון הצבעות, מספר שיא באתגרי ערי עולם באתר Gurushots, יותר מאתגרי  פריז, ניו יורק ולונדון.

אתגר הצילום ירושלים משך אליו צלמים גם ממדינות ערב ביניהן טוניס, אלג'יריה, מצרים, ירדן, מרוקו, עירק ועוד. למעלה מ-30% מהצילומים שהועלו מתייחסים להר הבית. כ-50% מהצילומים שהועלו מתייחסים לפעילות דתית בעיר (יהודית, נוצרית ומוסלמית). מבין הסמלים הפוטוגניים של העיר החדשה מוביל גשר המיתרים.

ההצבעה האנונימית והבינלאומית ייצרה "שוויון כוחות" מרתק וחסר תקדים: לראשונה אי פעם "שיפוט" של העיר התבצע רק על בסיס אמנותי, אסתטי ורגשי של הגולשים בלי שיקולים בנוגע לזהות או ללאומיות הצלם. ירושלים הניבטת מאסופת צילומי האתגר היא בדיוק מה שרובינגר ז"ל קיווה לראות – עיר אנושית – ילדים, צעירים ונופים, רבת גוונים ופעילויות, שמאפשרת לכל אחד ואחת ביטוי וחוויה אישית.

גולשי הרשת בחרו 3 צלמים באמצעות דירוג משותף:

  • בפרס צלם האתגר זכה דוד מור מישראל בסכום של 5000$
  • בפרס הצילום הנבחר ע"י הקהל זכתה דליה רג׳ואן מישראל בסכום של 2225$
  • בקטיגורית הגורו זכה אריאל לבנון בסכום של 2225$. את הבחירה בקטגוריה זו ביצעה רינה קסטלנובו בשם דוד רובינגר ז״ל, גורו האתגר, ש"חיפש פשטות ואנושיות קוסמופוליטית בעיר" . לבנון, בן 76, היה בין הפצועים הראשונים מחטיבת הצנחנים בקרב על בית הספר לשוטרים ב-1967. רק לאחר הבחירה התברר כי הוא  לחם יחד עם אביו של אלון ולד, יוזם האתגר, שאביו נהרג בקרב על גבעת התחמושת.
  • בפרס הצלם הצעיר בסך 500$, באתגר שהתקיים במסגרת תחרות מלווה לנוער ע"י –JNF ארה"ב זכה מני כהן מארה״ב.
    מתוך כ-400 הצילומים המובילים בחרו האוצרים 100 צילומים שהוגדלו ויוצגו בתערוכת היובל בגבעת התחמושת החל מתאריך 6.6.17 ולמשך חודשיים. בהמשך תנדוד התערוכה גם בנציגויות ישראל וקק״ל בעולם. הכניסה חופשית.

כל התמונות זמינות באתר האתגר <<< התערוכה מתקיימת עד 6 לאוגוסט. גבעת התחמושת. הכניסה חופשית, א'-ה' 17:00-8:00, ו' 13:00-8:00

גלריה בגליל עם תערוכת חנוכת בית

חנוכת בית מראה הצבה גלריה בגליל (צילום טל ניסים)

גלריה בגליל הינה מרכז אמנות מוביל, איכותי וחדשני בנוף התרבותי של הגליל המערבי. מיקומה של הגלריה בתוך קמפוס האקדמית גליל מערבי, לצד הימצאותה בעיר עכו, הינן חזונו של עיבל גלעדי, יו"ר האקדמית גליל מערבי. גלעדי רואה בגלריה בגליל הזדמנות לפעול אל מול מנעד רחב של אוכלוסיות ולייצר דיון מלא, תוסס ומורכב אודות אמנות עכשווית, תוך שיח מעמיק ופורה עם האוכלוסייה המקומית  של הגליל ולצד שיתופי פעולה נרחבים עם עולם האמנות הישראלי והבינלאומי. הגלריה תציע מגוון של תערוכות מתחלפות ופעילויות נלוות, סיורים מודרכים, סדנאות, הרצאות, שיעורים ושיחות עם יוצרים ואמנים, אשר יפגישו את הקהל עם עולמות תוכן חדשים, יאפשרו יצירה של מעגלי עשייה קהילתיים וימצבו את אזור הגליל המערבי כמרכז תרבותי שוקק ורלוונטי. הגלריה פתוחה בימים א'-ו' בתיאום מראש בטלפון 04-9015103

התמונה המידית העולה בדמיוננו כאשר אנו חושבים על המילה "בית" היא לרוב תמונה נינוחה ונעימה. אך מה בעצם יש בו, בבית, שהופך אותו לכה משמעותי עבורנו? ומה קורה כשהבית, אותו מקום מגונן, חם ואוהב, הופך זר או מסוכן? מה קורה אם הוא חסום בפנינו, ואיננו יכולים לחזור אליו?

העבודות בתערוכה חנוכת בית מבקשות להתמודד עם תחושת הזרות והניכור, אותה כינה הפסיכואנליטיקן הנודע זיגמונד פרויד בשם "האלביתי" (Uncanny), המתעוררת דווקא נוכח המרחב הביתי המוכר, ובתגובה לאותו מקום אישי, עוטף ומלא זיכרונות. העבודות השונות המוצבות בתערוכה מציגות בתים אטומים, ארעיים, נטושים או נשכחים, אשר מעוררים שאלות אודות יכולתנו לחוש שייכים למקום, ואודות האפשרות לבנות בית חדש מתוך ההריסות. אוצרת: הגר בריל. האמנים המשתתפים: אמיר תומשוב, הילה ליזר-בג'ה, נאוה ג'וי אוזן, שרון פזנר.

אירוע פתיחה והשקת קטלוג יתקיים ביום שישי, 9.6.17 בשעה 11:00, בגלריה בגליל, בניין קיי, ביה"ס לניהול ע"ש סר הארי סולומון, האקדמית גליל מערבי.      פרפורמנס פתיחה: על הרציף מאת איריס נייס

טיולים

קריית שמונה עם פארק חדש ונגיש בצפון העיר

פרויקט המטוס קרית שמונה (צילום רשות הכנרת)

לפני כשנתיים הודיע ראש העיר ניסים מלכה על רצונו להקים פארק איכותי לתושבי העיר והאזור וכן למטיילים הרבים שפוקדים את אזורנו בכל ימות השנה. המקום שנבחר הוא 'פארק המטוס' בכניסה הצפונית לקריית שמונה, שעובר בימים אלה מהפיכה של ממש כחלק מחזון ראש העיר למתג את קריית שמונה בין השאר כעיר תיירות. את פרויקט הקמת הפארק החדש מובילה עיריית קריית שמונה בשיתוף פעולה של  רשות ניקוז כינרת, רשות מקרקעי ישראל, הקרן לשטחים פתוחים ומשרד הבינוי והשיכון. הפארק צפוי לשרת את תושבי קריית שמונה, קיבוצי האזור והמטיילים הרבים בגליל, לאור מיקומו האסטרטגי על כביש 99 בסמוך למנחת קריית שמונה.

שלב א' של הפרויקט החל לאחרונה והצפי להשלמתו עד לחודש אוגוסט הקרוב. עיריית קריית שמונה החליטה כי 'אגף ניקוז ברשות הכינרת' יבצע את עבודות שלב א' של הקמת  הפארק.

במסגרת העבודות, פוצל תוואי נחל עיון לשני ערוצים ועבר תהליך של שיקום ופיתלול, הוקמו בריכות שכשוך רבות לרווחת הנופשים ואף בריכת שכשוך נגישה לציבור הנכים כשההגעה אליה תתאפשר באמצעות שביל מיוחד המאפשר נגישות של כיסא גלגלים עד למים ואף הונגשה פינת ישיבה הצופה  על הנחל. כמו כן, מתבצעות בימים אלו עבודות לשיקום בתי גידול לחים, הקמת מערכת אקולוגית לאישוש הנחל, פינוי אדמה ואשפה, הקמת פינות חמד לרווחת הנופשים ופיקניקים, יצירת שביל מזרחי אקסטנסיבי המיועד רק לצעדת הולכי רגל, המוביל לתצפית מרשימה הצופה לעבר עמק החולה, הקמת חניון שיכלול חניית נכים ושירותים.

בתום השלמת העבודות, יפעל האתר כפארק מונגש לכלל הציבור, לפיקניקים, קמפינג ואף מטיילים שיחפצו בטיול על שפת הנחל במסלול מעגלי באורך של 1.3 קילומטר, עם תצפית ייחודית לעבר עמק החולה. עלות שלב א' של הפרויקט מוערכת בכ- 2.5 מיליון שקלים הממומנים על ידי כלל השותפים. על פי התוכניות העתידיות הפארק יעבור הרחבה נוספת ועשוי להפוך לחניון יום-לילה, כשעלות הפיתוח תשלש את עצמה.

ראש העיר ניסים מלכה כבר השיג את התקציב הדרוש והעבודות יחלו מייד בסיום שלב א'.

ספרים

ענת זלצר ומודי בראון עם עוד סיפור אחד ודי

סידרה ישראלית חדשה על הסיפורים הגדולים שמאחורי הסיפורים לקטנים. כבר חמישה דורות של ילדים מבקשים מהוריהם בעברית: עוד סיפור אחד ודי. הסדרה משוטטת בין הדורות האלה ופוגשת את העבר וההווה של ספרות הילדים הישראלית. בכירי היוצרות והיוצרים לילדים קוראים מתוך היצירות שלהם והיצירות שקראו להם בילדותם וחוזרים אל החוויות והרגשות שמאחוריהן.

כל אחד מחמשת פרקי הסדרה עוסק בנושא מרכזי שסביבו נרקמים הסיפורים, האגדות והחוויות שמכוננים את הילדות הישראלית דרך הספרים: שפה, מקום, משפחה, חֶברה, לילה (ופחדיו). הם עוקבים אחרי שלבי היכרותו של הילד עם העולם, אבל גם אחרי שלבי התפתחותה של הזהות הישראלית, שלספרות הילדים יש חלק מכריע בעיצובה – עיצוב השפה, עיצוב המקום, החברה ואפילו עיצובם של הפחדים.

"עוד סיפור אחד ודי" אינה רק סידרה על ספרות ילדים, זו סידרה על הילדות עצמה ועל ההיסטוריה שלה בישראל. בהשתתפות: מאיר שלו, דוד גרוסמן, יהודה אטלס, שירה גפן, חווה אלברשטיין, יוני רכטר, אתגר קרת, יהודית רביץ, שאול ביבי, יונתן גפן, ויקטוריה חנה, בתיה קולטון, ועוד רבים. פרקי הסדרה:

פרק א': שפה: בכורה: יום רביעי, 7.6, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.  שידור נוסף: מוצ"ש, 10.6, 21:30. פרק הפתיחה לוקח אותנו למסע בספרות הילדים הישראלית – מסע אל הסופרים והמשוררות שהחיו והמציאו מחדש את השפה העברית כשפת דיבור, שפת משחק ושפת סיפור ובראו בחרוזיהם את הילדות הישראלית  לדורותיה.
פרק ב': מקום: בכורה: יום רביעי, 14.6, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.  שידור נוסף: מוצ"ש, 17.6, 21:30. מסע בספרות הילדים הישראלית, שאחרי שהמציאה מחדש את השפה, עושה את אותו הדבר לסביבה בה היא נוצרה; היא נוטעת בילדים את החלום הציוני על חיי טבע וחקלאות, אך משקפת גם את המציאות העירונית ואת השאלה הקיומית: הנאים השכנים בעינייך?
פרק ג': משפחה: בכורה: יום רביעי, 21.6, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.  שידור נוסף: מוצ"ש, 24.6, 21:30. מסע בספרות הילדים הישראלית, שפותחת שער רחב לשרשרת הזהב המשפחתית. התקשורת הספרותית והשירית בין הורים לילדיהם, שבתורם הופכים גם הם להיות הורים. השרשרת, שמתחילה באמא יקרה ובאבא עם סולם ומגיעה למשפחה של היום.
פרק ד': חברות: בכורה:יום רביעי, 28.6, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.  שידור נוסף: מוצ"ש, 1.7, 21:30. מסע בספרות הילדים הישראלית, שאחרי שלימדה את הילדים לדבר שפה, להתמצא במקום ולהסתדר במשפחה, היא מלווה אותם אל תוך העולם החברתי, עולם הברוגז והשולם, המקובלוּת והבדידות, שבו נורית זרקה את הפרח ומי לא בא? מיכאל.
פרק ה: לילה: בכורה:יום רביעי, 5.7, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: מוצ"ש, 8.7, 21:30. המסע בספרות הילדים הישראלית מגיע לקיצו, שהוא גם תחילתו – הרגע שלפני השינה,  הרגע בו הילד נפרד מהיום ונפרד מהוריו, ומבקש מהם סיפור ושיר שילוו אותו אל תוך החשיכה וישמרו עליו בחלומו ובפחדיו.
יוצרי הסדרה: ענת זלצר ומודי בר-און | תסריט ובימוי: ענת זלצר | עריכת תוכן וניהול תחקיר: שירה פרי | עריכה: איילת עופרים,  עידו מוכריק | צילום: טליה (טוליק) גלאון | מוסיקה מקורית: ערן ויץ | יעוץ ספרותי: פרופ' יעל דר | מפיקים: יואב רועה ואורית זמיר – "גם הפקות".

הסדרה הופקה עבור yes דוקו בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אבי חי, קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים ומפעל הפיס. ישראל, 2017

אלון דהן עם נתיב הרוח
סיפור העלילה מתאר את מסעו הרוחני של בחור צעיר, הנטוע באופן מלא בהוויה החילונית, התל-אביבית, של שנות ה 70- וה 80- של המאה הקודמת, על קורותיו האישיים, השזורים בהוויה ההיסטורית, הלאומית והדתית של החברה הישראלית.

במהלך מסעו האישי, באופן מקרי לחלוטין, או שמא בהשגחה פרטית, הוא פוגש סנדלר חרדי זקן, בירושלים, שהופך לימים למורה דרך, המוביל אותו אל נבכי האמונה היהודית, במסע רוחני, רצוף חוויות מיסטיות, המערבות חלום ומציאות, ממדים נסתרים ורבדים גלויים, עיון במשמעויות השפה ונתח מכובד של ארון הספרים היהודי.

בעלילה מפותלת, לעיתים מותחת ודרמאטית, לעיתים פילוסופית ועיונית, נגלות לעיני הקורא עובדות רבות ומוזרות, על עברנו כעם מתחדש בארצו ההיסטורית ועל עברם של גיבור הסיפור ומורו הרוחני.

לצד חוויות רוחניות, השאובות מעולמה של הקבלה ותורת הסוד היהודית, זוכה הקורא להצצה אל העיסוק האובססיבי, של ראשי המדינה, בתרבות הקאלט והנסתר, הטלקנזיס, הסיאנסים והטלפטיה. הממד הרוחני אליו הולך ומתוודע גיבור הסיפור במסעו האישי, מתגלה בסנדלר זקן, שהוא גם מומחה לאייקידו וגם צייד נאצים, גם יהודי חרדי פונדמנטליסט וגם משכיל דעתן, בעל השקפה אוניברסאלית, המחפש נואשות אחר שלושה קצינים נאציים בסימטאותיה הציוריות של סן קרלוס דה ברילוצ'ה בארגנטינה, בארה"ב ובמקומות אחרים.

יכולתו של הסנדלר הזקן להיות עדין, אך בה בעת עז נפש ואמיץ, מרתקת בחלקים המותחים של העלילה ושקיעתו בעולם העיון, מעמידה את הקורא בפני אתגר עיוני, אידיאולוגי ואמוני ברור, בעידן של קץ האידיאולוגיות, החומרנות ורוממותה של הריקנות הגואלת. חטיפות ומרדף גורלי בסמטאות בית-לחם, לצד גילוי סודות אפלים בעברו של גיבור הסיפור ושל מורו הרוחני ועוד, נשזרים אל תוך עלילת ספר זה, המביא תורה של מורה לחיים, שהוא אף אחד אבל גם כל אחד ועל כן נותר הוא בן בלי שם.

ד"ר אלון דהן, מרצה למחשבת ישראל, נכה צה"ל ויו"ר הנהלת בית-הלוחם בירושלים, נשוי ואב לשלושה ילדים, זהו ספרו הרביעי.
הספר נתיב הרוח זמין עכשיו באתר אמזון <<<  ובאתר ContentoNow <<<

מייקל בונד עם עוד הרפתקאות של הדב פדינגטון

מייקל בונד, יליד 1926, הוא סופר ילדים בריטי עטור שבחים, בעל תואר ד"ר לשם כבוד של אוניברסיטת רידינג ותואר כבוד של האימפריה הבריטית על הישגיו בתחום ספרות הילדים. בונד מתגורר כיום בלונדון, לא הרחק מתחנת הרכבת פדינגטון.

"עוד הרפתקאות של הדוב פדינגטון" הוא ספרו השני בסדרה הקלאסית ששבתה את לב המבוגרים והילדים כאחד, ונוסחו המלא והמקורי רואה אור כעת לראשונה בעברית. בספר ממשיכים הקוראים ללוות את הדוב פדינגטון בעלילותיו המשעשעות והמקוריות: לצלם את בני משפחתו, לשפץ את ביתו, לבלוש, לחגוג – ובעיקר: להיקלע עמו שוב ושוב לצרות ולנשום לרווחה בכל פעם עת הוא נחלץ מהן.

"אֲנִי בָּטוּחַ שֶׁעוֹד יִהְיוּ לִי הֲמוֹן הַרְפַּתְקָאוֹת," אָמַר פֵּדִינְגְטוֹן בִּמְלֹא הָרְצִינוּת. "אַתֶּם יוֹדְעִים, תָּמִיד קוֹרִים לִי דְּבָרִים."

מעל 35 מיליון עותקים נמכרו ברחבי העולם מסדרת הספרים על עלילות הדוב פדינגטון והסדרה תורגמה ליותר מ-40 שפות. הספר הראשון בסדרה, "דוב ושמו פדינגטון", שנוסחו המלא תורגם לעברית בשנת 2008 בהוצאת אחוזת בית, זכה להצלחה גדולה בארץ ונבחר ל"מצעד הספרים" של משרד החינוך.

כתיבת תגובה