האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית? בחנו את עצמכם

המרוץ להוצאת אזרחות פורטוגלית אינו פוסק! האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית? בחנו את עצמכם!

עשרות אלפי ישראלים כבר סיימו את התהליך ומחזיקים באזרחות פורטוגלית. עשרות אלפים נמצאים בעיצומו של התהליך ברגעים אלו ממש ואלפים מתווספים אליהם בכל חודש שעובר. האם גם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית? מה צריך כדי להתחיל בתהליך? ולמה בעצם כל כך הרבה אנשים עושים את זה? ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות במאמר הבא.

דרכונים (צילום דני בר)

הפרטים היבשים

התנאים בהם אתם צריכים לעמוד כדי שתהיה לכם הזכות להגיש בקשה להנפקת דרכון פורטוגלי הם באמת בסיסיים מאד. אתם יהודים? עברתם את גיל 18? אין לכם עבר פלילי? מבחינת "הנתונים היבשים" – זה הכל! זה לא משנה האם להורים שלכם או למי מבני משפחתכם כבר יש אזרחות פורטוגלית או להפך, האם אתם הראשונים במשפחה לבקש אזרחות פורטוגלית. כל בקשה נבחנת באופן עצמאי לגמרי. הרכיב המורכב יותר שתזדקקו לו הוא אישור של הקהילה היהודית בפורטוגל שמוכיח שאתם אכן צאצאים של מגורשי ספרד. איך תדעו האם אתם אכן מתאימים וצפויים לקבל את האישור? המשיכו לקרוא.

מה שם המשפחה שלכם?

מאחר ועשרות אלפי ישראלים כבר הוציאו אזרחות פורטוגלית, קיימת רשימה ארוכה של אלפי שמות משפחה שידוע ומוכח כי אותן משפחות אכן גורשו לתפוצות במסגרת גירוש ספרד. אם שם המשפחה שלכם מופיע ברשימה הזאת אז גם אתם נצר למגורשי ספרד ומכאן שזכאים. דוגמאות לשמות משפחה ברשימה הזו הם: אביסרור, בניטה, ביטון, אלחרר, גאון, אבן ששון, לוי, כספי, אוליאל, רחמים, סולומון, צרפתי ועוד אלפים. שימו לב, גם אם שם המשפחה שלכם לא מופיע ברשימה – אין זה אומר בהכרח שאינכם זכאים לכן כדאי להמשיך ולחקור.

מה המוצא של המשפחה שלכם?

לאחר שיהודי ספרד ופורטוגל גורשו בסוף המאה ה 15, הם התפזרו במדינות רבות, המדינות שהסכימו לקלוט אותם. חלק מהמדינות הללו היו: יוון, בולגריה, טורקיה, לוב, טוניס, מרוקו, מצרים, אלג'יר, לבנון, סוריה, ארצות הבלקן (יוגוסלביה לשעבר ) ודרום אמריקה. זאת אומרת שאם אתם יודעים שהמשפחה שלכם עלתה לארץ מאחת מהמדינות ברשימה הזאת, או לחילופין, הדרך של משפחתכם מתפוצות לארץ ישראל עברה באחת מן המדינות הללו, יש סבירות גבוהה מאד שגם אתם זכאים לאזרחות פורטוגלית.

למה בכלל להוציא דרכון פורטוגלי?

הזדמנות לקבל מפתח לעולם גלובלי, האפשרות ללמוד, לעבוד, להשקיע ולטייל ללא הגבלה. כמעט כל מי שזכאי יוצא לדרך הזאת של הנפקת דרכון פורטוגלי. מדוע? ובכן, ראשית, האזרחות האירופאית עוברת אוטומטית לילדים שנולדו אחרי קבלת האזרחות שלכם, מספיק אחד מההורים. ילדים קטינים, מתחת לגיל 18 יוכלו להתחיל תהליך פשוט יותר, מיד אחרי קבלת האזרחות של אחד מההורים, ילדים מעל גיל 18 יעברו את התהליך במלואו. המשמעות של לגדול עם הידיעה שיש לי אזרחות אירופאית כבר מילדות היא כבירה. בפני הילדים שלכם יעמדו אפשרויות ויפתחו דלתות שירחיבו את מנעד הבחירות וההזדמנויות שלהם בחיים באופן דרמטי. ילדכם יוכלו לרכוש השכלה אקדמאית באירופה שבהרבה מקרים היא נגישה וברת השגה יותר מאשר בארץ. ילדיכם יוכלו לעבוד באירופה לתקופות קצרות או ארוכות. אתם וילדיכם תוכלו לקבל ויזות למדינות רבות בתהליך הרבה יותר קל מאשר עם הדרכון הישראלי, ומדינות רבות שסגורות בפניכם כיום, יפתחו אוטומטית בפניכם ובפני הילדים. ראוי לציין שגם בני זוג שתתחתנו איתם, יהיו זכאים לאזרחות פורטוגלית לאחר שלוש שנות נישואין.

לסיכום, דרכון פורטוגלי פותח עולם של אפשרויות בפניכם ובפני המשפחה הנוכחית ו/או העתידית שלכם. בחנתם את עצמכם? חושבים שאתם זכאים או שיש סבירות לכך? אנחנו מזמינים איתכם ליצור איתנו קשר עוד היום! נבצע עבורכם בדיקת זכאות מהירה ונשמח לעמוד לרשותכם בתהליך הנפקת האזרחות הפורטוגלית שאנחנו כל כך מנוסים בו.

כתיבת תגובה