פסטיבל צלילי טבע 2016

פסטיבל האביב של אזור מגידו ומנשה ||| הסליק, מוסיקה, אוכל וגם סוסים ||| חווה אורגנית עם מסר חברתי ||| ועוד פרטים ופעילויות <<<

צלילי טבע מגידומועצה אזורית מגידו

מועצה אזורית מגידו, שהוקמה בתקופת המנדט הבריטי, בשנת 1945, היא אחת המועצות  האזוריות הראשונות בארץ. תחום שיפוט מ.א. מגידו כולל כ- 180 אלף דונם, חלקם בעמק יזרעאל ומרבית השטח ברמת מנשה. כבר מרשיתה שימשה מ.א. מגידו "גשר התיישבותי- בטחוני" חיוני בין העמק לכרמל ולמישור החוף. יישוביה  הראשונים נאחזו בשיפולי עמק יזרעאל, מהקמת קיבוץ משמר העמק  ב- 1926, ועד עליית קיבוץ עין השופט לקרקע בשנת 1937 שהחל את ההתיישבות ברמה במסגרת יישובי "חומה ומגדל". עם קום מדינת ישראל ועד 1952 הושלם מניין היישובים. כיום  חיים תושבי המועצה ב-9 קיבוצים, 3 מושבים ומושבה אחת. האוכלוסייה כוללת כ- 13,000 תושבים  וצפויה להתרחב בשנים הקרובות.

מידי שנה מתקיימים בחסות מ.א. מגידו מספר אירועי תרבות וספורט מרכזים כגון: פסטיבל יערות מנשה, כנס מחקרי מגידו, תחרויות רכיבה על אופניים, תחרויות ריצה וניווט לכל הגילאים וכמובן פסטיבל "צלילי טבע" שיחל הסופי השבוע הקרובים.

מגידו כמרחב ביוספרי

בשנת 2011 הוכרזו ע"י אונסק"ו שטחי המועצה האזורית מגידו כ"מרחב ביוספרי" שהוא אזור מוגדר, המוקם על ידי בעלי עניין וקניין ומוכר על ידי תכנית האדם והביוספרה (MAB) של אונסק"ו. זהו אחד הכלים לקידום פיתוח בר קיימא המבוסס על פעילות ומעורבות הקהילות המקומיות והפעילות הסביבתית והמדעית בכל האזור.
מרחב ביוספרי מהווה שיטת ניהול מוניציפאלית אזורית ששמה דגש על המשך התפתחות האדם בסביבתו, תוך מחויבות גדולה לשמירה על ערכי טבע ונוף ודאגה להעברתם גם לדורות הבאים.  מרחב ביוספרי מנוהל על פי  הגדרות איזור (Zoning) המחלקות את שטחי המועצה לאזורי ליבה, חייץ ומעבר ומתייחסות לדרגות הפיתוח, השימור וכללי התנהלות המותרים בשטח.

לניהול המרחב הביוספרי רמת מנשה, שותפים המועצה האזורית מגידו ותושבי האזור, יחד עם היישובים, גופים כלכליים, גופים ירוקים משרדי ממשלה ועוד.

כללי המרחב הביוספרי מושתתים על חלוקה גיאוגרפית ל-3 אזורים המחולקים על פי כללי שימוש ושימור:

  • "איזורי גלעין" – בהם שימור אקולוגי ב"מינימום ממשק".
  • "איזורי מעבר" – בעלי ממשק אדם אינטנסיבי (מגורים, תשתיות וכו').
  • "איזורי חיץ" – המחברים ביניהם ומגנים על איזורי הגלעין בעלי ממשק מוגבל.

מרחב ביוספרי מוצלח, פירושו קיומה של קהילה אזורית חיה, תוססת ומתפתחת, המקבלת על עצמה, מרצונה החופשי, הגבלות והתניות המאפשרות לה ולתושביה קיימות מלאה בכל תחומי החיים.

מידע נוסף נמצא באתר המועצה אזורית מגידו <<< 

פסטיבל צלילי טבע 2016

הפסטיבל יתקיים במרחב הביוספרי מגידו במשך שלושה סופי שבוע עם שלל פעילויות, חוויות וטבע לילדים ולכל המשפחה. מופעי מוזיקה, שוק איכרים, יריד אמנים, מופעי קרקס, ביקור בחוות חקלאות, טיולי סוסים, בית פתוח של אמנים, פעילות במערת הפלמ"ח ועוד.

מבקרי הפסטיבל יוכלו להנות ולהתרשם מהטבע הסובב את האזור, הפריחה והחי באזור. המרב הביוספרי רמת מנשה נמצא רק שעה נסיעה ממרכז הארץ ומציע מבחר עסקי תיירות, פינות חמד, מסלולי טבע ואמנים המתגוררים באזור.
תאריכי הפסטיבל תואמים לתקופת מרבדי הרקפות והתורמוסים הפורחים בכל שנה ושנה באזור בחודשי האביב מרץ ואפריל, לקראת האביב ובוא הפסח והשנה – עקב כמויות הגשמים הגדולות, האזור פורח פריחה יוצאת דופן בהיקפה.

פסטיבל צלילי טבע באזור מגידו נערך ב- 3 סופי השבוע הראשונים של אפריל, לקראת פסח.

  • שבת 2 לאפריל – קמפוס בית ספר מגידו, "יריד משלנו"- שבו יש שוק איכרים מכל הטוב המקומי, דוכני אמנים, מופע  של נוער האולפנא למוסיקה ומופע "כמו העשב" של  עמית פישביין, אשל לב-אור ונדב מנור. כמו כן הופעות לכל המשפחה "בארץ אפשר גם אחרת".
  • שבת 9 לאפריל – קיבוץ מגידו יארח את היריד המקומי שבו גם משתתפת "חוות תלמים", אמנים ודוכנים, הכל תוצרת המקום, הכי מקומי ומקורי שיש.
  • שבת 16 לאפריל – במושבה יוקנעם יתקיימו ארועי בתים פתוחים של אמנים החל מהשעה 10 ועד 16 אחה"צ.

דף הפייסבוק של הפסטיבל <<<

מה עוד לעשות במ.א. מגידו

חוות דובי (צילום דני בר)
חוות דובי (צילום דני בר)

חוות דובי  – רמות מנשה : המערב הפרוע של אמריקה הגיע וקיבוץ רמות מנשה. במקום ניתן להנות מימי כיף, ימי חברה, טיולי סוסים כולל כניסה לעין המחוללים, טיולי ג'יפים בערוצי נחל דליה, פארק מתקנים יעודי בליווי יועצים ארגוניים, טיולי סגווי ועוד. כמו כן כיאה למורשת המערב הפרוע, משחקי בוקרים עם הטלת לאסו, חץ וקשת, הטלת פרסות, הווי בוקרים וכמובן אוכל ושתיה. בחווה מתקיימות הופעות מוסיקאליות של להקת "חוות דובי" שכוללת את גילי ליבר מלהקת "גאיה", סיפורי הווי של מקים ובעלי החווה דובי סלמן,  שהפך את אילוף הסוסים והרכיבה המערבית למקצוע בארץ, וצוות החווה והסוסים שלה הופיעו ומופיעים מאז בשלל סרטים, פרסומות ואף במופעי אופרה גדולים. אתר חוות דובי <<<

מרכז התעסוקה תלמים – קיבוץ מגידו: זהו מרכז התעסוקה הראשון בארץ לחקלאות אורגנית  שבה מועסקים כ- 120 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. העובדים, המכונים "חברים" מגיעים מכל הסביבה ועובדים כ- 7 שעות מדי יום במגוון תחומים רחב – טיפול בדיר ובבעלי החיים, טיפוח גן ירק אורגני, אריזה ויצירה. זהו מרכז תעסוקה שמכבד את עובדיו ונותן להם עבודות מורכבות ומאתגרות יותר מאשר מה שמקובל. למבקרים במקום מוצעות שלל פעילויות ביניהן ביקור בדיר הכבשים, הכנת סלט מפרי גינת הירק האורגנית, הכנת פיתות ופוקצ'ות תה צמחים ועוד.

הביקור בחווה הינו הזדמנות מקסימה ונדירה להפגיש את אורחי "החוויה הישראלית"  ולהכיר אנשים עם מוגבלות שכלית במקום האמתי והמעצים ביותר שקיים. ביקור במקום יתרום להשגת מטרת החווה שהינה העצמת החברים וקבלתם בחברה.

לפרטים והזמנות אנא התקשרו: 052-3638114, דף הפייסבוק <<< ואתר תלמים בטבע <<< 

הסליק – עין השופט: יותר מ- 60 שנה היה חבוי לו סוד מתחת למדגרה של קיבוץ "עין השופט". לימים הפכה המדגרה לחדר כושר והסוד המשיך להיות נצור עוד משנת 1945. את הסליק חפרו קבוצה של שותפי סוד, שנשבעו לשמור עליו עד יומם האחרון. רק כשאחרון החיים מבין החופרים הגיע לגיל 97 הוא נאות לגלות איפה בדיוק הוא נמצא. סיפורו של המקום והסוד עם תצוגה של חלק מהממצאים שאוחסנו בסליק וגם סרט על הסליק ניתן לראות כל יום בין השעות 08:00 ועד 18:00 כולל חול המועד בחגים ובשבת משעה 08:00 עד 11:00. הביקור בתאום בטל' ישי הוברמן 050-5764268  או דוא"ל <<<

מחיר: 20 שקלים למבוגר,10 שקלים לנער,ילדים ללא עלות. הסיור כשעה כולל את סיפור חשיפת הסליק, 2 סרטונים וצפייה ב 100 כלי נשק. פרטים באתר <<<

ביתו של האומן אלכסנדר קירזנר–  יוקנעם: האומן אלכסנדר קירזנר כבר אינו בין החיים ואת ביתם שהוא גם מוזיאון, מחזיקה ומארחת בו, אלמנתו. הגברת קירזנר מעבירה את המבקרים בין שלל העבודות והסיפורים על פועלו של האומן, שעשה שלל עבודות שרובן לקוחות מעולם המוסיקה והמחול אבל יש גם התייחסות בעבודתו לשואה ועוד.

פרטים באתר <<<

אתרים נוספים שיתתפו השנה בפסטיבל צלילי טבע מגידו:

  • זוהר בדשא – קיבוץ דליה– אירוח כפרי ואיכותי לסוף השבוע, להגיע עם הילדים ולהנות מאווירה שקטה של קיבוץ ירוק.
  • קונדיטורית דולצ'הצ'ה– קונדיטוריה קטנה ומופלאה בה הכל נעשה בעבודת יד בסגנון בוטיק איטלקי.

כתיבת תגובה