מה חדש על המדף של דני בר

מה בחופש הגדול לילדים, משפחות ונוער ||| פרלינים ושוקולד, משקאות ועוד ||| מוצרים חדשים לילדים ומבוגרים ||| קיה סיד חדשה, מרוץ לה מאן 24 ||| לשאר החידושים והחדשות <<<

החופש הגדול

גן השלושה- סחנה עם לינת שטח בשישי

הסחנה / גן השלושה (צילום גן השלושה)

בגן הלאומי גן השלושה (סחנה) זורם נחל האסי – עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, בריכות טבעיות, מתקני משחקים והרבה דשא וצל. הגן נבחר לאחד מעשרים האתרים היפים ביותר בעולם (על פי מגזין TIME), במרכזו נובע מעיין מתחתית בריכה טבעית, משובצת מפלי מים יפהפיים וגשרוני אבן.

עוד בשטח הגן – מוזיאון 'עקבות בעמק' הכולל שני אגפים – אגף המורשת של המוזיאון באתר השחזור חומה ומגדל ואגף הארכיאולוגיה – המוזיאון לארכיאולוגיה ים-תיכונית הכולל פריטים נדירים מארצות הים התיכון. הכניסה למוזיאון כלולה במחיר הכניסה לגן השלושה.

שימו לב: בשתי השבתות הראשונות של חופשת יולי אוגוסט – 7.7, 4.8 (11:00, 12:00, 13:00) ייפתח לכניסת משפחות בהרשמה מראש מיצג אינטראקטיבי חדש המדמה עלייה לקרקע והקמת יישוב חומה ומגדל. במיצג לוקחים המבקרים חלק בחוויית העלייה אל הקרקע של יישובי חומה ומגדל. מרגע ההתכנסות, הנסיעה במשאיות, בניית נקודות הישוב החדשות ועד היום. ההרשמה ללא תשלום בטלפון 04-6581017 . מוזיאון 'עקבות בעמק' אינו פעיל בשישי ושבת – למעט בשבתות בהן נפתח המיצג לקהל הרחב (7.7, 4.8).  לינת השטח תתקיים בימי שישי, מתאריך 6.7-25.8, רישום מראש חובה באתר. הכניסה למתחם הלינה בין השעות 18:00-20:00.

ללנים המעוניינים יתקיימו בלילות שישי סיורי עששיות בגן כולל כניסה לאתר חומה ומגדל בהרשמה מראש. לפרטים נוספים באתר גן השלושה ובטל':04-6586219

מונה טורס עם מחנות הקיץ לנוער ולילדים באירופה הקלאסית

קיפצובה (צילום אסף קליגר)

מונה טורס ממשיכה את ההצלחה של הקיץ הקודם, ומוציאה גם השנה ילדים ובני נוער לחופשה במחנות הקיץ באירופה. מדובר על שני מחנות הקיץ הכוללים מלבד העונג שבחופשה גם פעילויות ערכיות ולימודיות, סיורים מעוררי סקרנות וכמובן מפגשים בלתי אמצעיים עם בני נוער וילדים מכל רחבי העולם.

מחנות הקיץ משלבים טיולים וקמפינג, ביקורים בפארקי מים, סיורים בערים עתיקות, פעילויות לילה ויום והכל לצד מדריכים מנוסים, ומלווים דוברי עברית. מדובר על המשך קו המוצרים של מונה טורס, המשלב פעילויות של ערכים ותרבות יחד בילוי וחופשה.

  • מחנה הקיץ באסטוניה !VIHASOO: תאריכים: 28.7 – 16.7 – המחנה ממוקם במחוז Vihasoo, בלב השמורה הלאומית Lahemaa, ופועל ברציפות כ – 25 שנה. •טיולים בטבע משולבים קמפינג • מדריכים מוסמכים ומנוסים • פעילויות לנוער ולילדים • טיול לעיר העיקה בטאלין (בירת אסטוניה) • כניסה לפארק המים • אווירה חמה ואינטימית • חוף ים פרטי • מחיר: 1299€ , פנסיון מלא, מלווה צמוד דובר עברית, הסעות, ביטוח. המחנה מיועד לילדים ונוער בני 15-8 דוברי רוסית
  • מחנה הקיץ BALSOI!: תאריכים: 29.7 – 13.7 – מחנה הקיץ לנוער !BALSIU הממוקם בלב השטחים המיוערים שבמדינת ליטא, נותן  לילדיכם ובנותיכן את חופשת הקיץ האולטימטיבית. •ספורט ימי • ספורט אתגרי • משחקי כדור ורשת• טיול לעיר העתיקה בריגה• משחקי כושר וריצה • משחקי חברה • פארק מים • ריקודים • כמו גם מפגש בלתי אמצעי והיכרות עם נערים מכל העולם – מחיר: 1349€

המחנה מתאים לילדים ונוער בני 17 – 12. פנסיון מלא, שהות במחנה, מלווה צמוד דובר עברית, הסעות והעברות, ביטוח, חברת התעופה "אייר בלטיק".

מד"א מגישים את המדריך המלא: איך עוברים את הקיץ בשלום

עם תחילתו של הקיץ ויציאת הילדים ובני הנוער לחופש הגדול מפרסם מד"א את המדריך המלא להורים על מנת לנקוט את מירב האמצעים למניעת פציעות ופגיעות. כך תשמרו על הילדים בחופשה!

כבכל שנה, עם בוא הקיץ ובואו של החופש הגדול, במד״א נערכים לעלייה במקרי הפגיעה בילדים, בני נוער ומבוגרים כתוצאה מסכנות שונות כגון טביעה בים ובבריכות, פגיעות מנזקי השמש, תאונות דרכים, תאונות בבית ועוד. במד"א חידדו בשבוע האחרון לכל נהגי האמבולנסים, האופנועים והבימבולנסים את הנחיות הנהיגה והזהירות, היות וילדים רבים מצויים בקרבת כבישים בתקופה זו של החופש הגדול.

בנוסף, מבקשים במד"א מההורים יתר תשומת לב לסכנות הקיץ העלולות להתרחש ומפרסמים את המדריך המלא לשמירה על בטיחות הילדים בימי הקיץ החמים:

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות:

  • יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. במידה ומגיעים לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה – אין להיכנס למים!
  • יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.
  • יש להימנע ממשחקים מסוכנים. אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ופציעה.
  • דע את יכולותיך. שחה תמיד במים שהם בשליטתך, אל תגיע לאפיסת כוחות. אם חבריך שוחים למרחק רב ממה שאתה רגיל ומסוגל – אל תצטרף! קח בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפת, צא מהמים, שתה ונוח במקום מוצל.
  • אין לשחות באזור שובר הגלים. באזור זה עלולות להיווצר מערבולות חזקות שמושכות לקרקעית הים.
  • הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה מסוכנת.

בבריכות פרטיות:

  • אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.
  • יש לגדר ולסגור כל מעבר לכיוון הבריכה במידה ואין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.

למבלים עם תינוקות וילדים בים, בבריכה או סמוך לכל מקור מים אחר:

  • תינוקות וילדים עד גיל 5 הם אוכלוסייה מועדת לטביעה. עקב מבנה גופם, בו הראש כבד וגדול יחסית לגוף, מרכז משקל גופם גבוה יותר ולכן הם עלולים להתהפך כשראשם קדימה אל תוך מי הבריכה, הים, הגיגית, האמבטיה וכו'. ילדים גם אינם מבינים את מהות הסכנה ואינם יודעים להיזהר. על כן, החשיבות בשמירה צמודה אליהם ליד מקורות מים משמעותית מאוד.
  • טביעה מתרחשת תוך רגעים בודדים. מספיקות דקות מעטות מאוד של חוסר תשומת לב מלאה, בהן הילד עלול לטבוע. יש להישאר כל העת בטווח יד מהילדים שבמים ולהתרכז רק בהם. במידה ונכנסתם למים עם מספר ילדים, אנא דאגו למבוגר אחראי שישהה לצידם.
  • מצופים, גלגלי ים ודומיהם מקנים תחושה מוטעית של בטחון. זכרו שפריטים אלה אינם מעניקים הגנה מלאה לילד מפני סכנות הטביעה ועל כן חשוב להקפיד לשמור על ילדים גם כשהם מצוידים בפריטים אלה.
  • יש לוודא כי הילדים מוגנים באופן מלא מפני נזקי השמש. יש להקפיד למרוח אותם בקרם הגנה מתאים, ואף רצוי להלביש תינוקות בבגד ים מלא וארוך על מנת להגן על גופם.

זהירות בדרכים וברכב:

  • יש לוודא כי כל הילדים חגורים ברכב באופן מלא ובטיחותי עם כיסאות בטיחות מותאמים לגילם ולמשקלם
  • יש לוודא כי בסמוך לילד, נמצא בקבוק שתיה זמין, על מנת למנוע התייבשות בחום הכבד
  • יש לוודא כי דלתות הרכב באזור מושבי הילדים נעולות וכי אין באפשרותם לפתוח חלילה את דלת הרכב תוך כדי נסיעה, מומלץ להשתמש ב'נעילת ילדים'.
  • אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר- גם לא לדקה אחת!! חום הרכב מטפס בחום בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא בסכנת חיים מיידית!!
  • ליתר ביטחון- השאירו בסמוך לילד ארנק, תיק, או טלפון נייד על מנת לוודא שלא תשכחו אותו בעת הירידה מהרכב!
  • יש להקפיד ולהיזהר מאבזם חגורות הבטיחות וחפצי מתכת נוספים הרותחים ועלולים לגרום לכוויות קשות.
  • סעו בזהירות יתרה!! הפחיתו בחודשי חופשת הקיץ משמעותית את מהירות הנסיעה. שימו לב במיוחד לילדים הנמצאים בסמוך לכבישים, רכובים על אופניים חשמליות וההובר בורדים בין מכוניות חונות ובאזור מעברי החצייה.
  • על רוכבי האופניים החשמליים וההובר-בורדים לרכב בהתאם לחוק ולהנחיות הבטיחות. בכל שלב על הרוכב להרכיב קסדה ולרכב תוך שימת לב לסביבה ולסובבים.

בבית:

  • הקפידו לנעול באופן קבוע חלונות ודלתות, על מנת למנוע נפילה של ילדים ופעוטות מקומות גבוהות.
  • הקפידו לנעול או להרחיק מהישג ידם של ילדים חומרי ניקוי שונים וחומרים המסוכנים לבליעה על ידי הילדים.
  • הקפידו להשגיח באופן רציף על פעוטות! דקה אחת של חוסר תשומת לב עלולה להוביל לאסון! הקפידו להרחיק ילדים קטנים מחדר המקלחת, מהאסלות וממקורות מים בבית על מנת למנוע החלקה, טביעה או חנק.
  • הקפידו להרחיק מפעוטות משחקים וצעצועים שניתן לבלוע אותם. בכל מקרה של חנק, חייגו מיידית למד"א בקו החירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' והישמעו להוראות החובשים והפאראמדיקים במוקד על להגעת צוותי מד"א למקום.
  • וודאו כי הילדים שותים כמויות גדולות של מים ואוכלים כפי הנדרש.

בטיול:

  • הקפידו לוודא כי כל בני המשפחה מוגנים כראוי מפני השמש וכי בכל יציאה למסלול טיול מצוידים כל בני המשפחה בכמויות גדולות של מים על מנת למנוע התייבשות.
  • וודאו כל העת כי כל בני המשפחה נמצאים יחד. במידה ואיבדתם את מי מבני המשפחה, נסו לאתרו יחד כשאתם חוזרים באותו מסלול ההליכה.
  • הימנעו מלשהות באזורי צמחייה עבותה וגבוהה ובשום פנים אל תזיזו סלעים ממקומם. בתקופה זו, מתעוררים הנחשים מתרדמת החורף והכשתם עלולה להיות ארסית ומסוכנת במיוחד. במקרה של הכשת נחש, אין למצוץ את הארס מן הגוף, ויש להימנע ככל האפשר מהזזת הנפגע. עם הכשת הנחש, חייגו מיידית למוקד מד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' והישמעו להוראות החובשים והפאראמדיקים במוקד. במידת האפשר, יש לנסות ולצלם את הנחש על מנת לוודא את סוגו, אין לרדוף אחרי הנחש ולנסות ללכוד אותו.
  • יש להקפיד לקצר מסלולי טיול באופן בטיחותי על מנת להימנע מהישארות בשטח בעת החשיכה.

במד"א ערוכים בימים אלה לכל קריאה ומבקשים מהציבור לחייג מיידית למוקד מד"א בטלפון חירום  101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' בכל פגיעה או מצב חירום רפואי.

ניתן לקבל פרטים ומידע נוסף על קורסי החייאה וקורסים נוספים במד"א בטלפון 8101* או באתר מד"א <<<

חדש

H&O מרחיבה את ליין המוצרים לחיילים ולפעילויות שטח וספורט

H&O גרבי גברים מארז זוגי (צילום טל טרי)

רשת H&O מרחיבה את ליין המוצרים והמותגים המיועדים לחיילים ולפעילויות שטח וספורט. בנוסף לביגוד המקצועי והמותגים, תציג הרשת מגוון רחב של הלבשה תחתונה טכנולוגית של המותגים: EXT, רגטה, דלתא, קולומביה, EXPO, דיאדורה, לי קופר, Kappa, אקספוז ועוד. המוצרים נמכרים במחירים שווים לכל כיס המתאימים לנשים וגברים ומעוצבים בקפידה רבה תוך דגש על נוחות, אופנתיות, גזרות מעוצבות ובדים נושמים ואיכותיים. בין הפריטים ניתן למצוא:

  • רביעית בוקסר מכותנה לייקרה (59.90 שקלים)
  • מארז 3 טישרט 100% כותנה (59.90 שקלים)
  • 2 דגמים חדשים וטכנולוגיים של גרביים לפעילות שטח, אלסטיות במיוחד, בעלות תפור רך ושטוח ואצבעות ועקב מרופדות
  • מארז 3 תחתונים אנטי בקטריאליים
  • טי שרט מנדפות זיעה ועוד.

ליין המוצרים אותם מציעה הרשת מתאים לחיילים, כוחות הצלה, אנשי כוחות הביטחון, חובבי פעילות גופנית, תלמידי ביה"ס בטיולים, אנשי השטח ביניהם: רוכבי אופניים, מטיילים, מטפסי הרים, רצים, חובבי סנובורד, סקי ועוד.

ניתן להשיג ברשת חנויות H&O ברחבי הארץ.

דסקלידס עם קולקציית פרלינים לקיץ 2018

פרלינים של דסקלידס (צילום יח"צ חו"ל)

רשת חנויות השוקולד דסקלידס היישר מבלגיה מציגה קולקציית פרלינים ייחודית שתוכננה במיוחד עבור הקיץ והחיך הישראלי.

רשת דסקלידס Daskalides בבעלותו של לורן סיז'ה שעלה לארץ מבלגיה והחליט להביא לקהל הישראלי שוקולד איכותי במיוחד- שוקולד בוטיק, היישר מארץ הולדתו – מדינת הפרלינים והשוקולד, בלגיה. סיז'ה פתח בשנת 2000 את החנות הראשונה  ברח' אבן גבירול בת"א ומאז הרשת הלכה והתפתחה. בכל חנות ניתן למצוא כ- 50 סוגי פרלינים, חפיסות שוקולד מריר וחלב, מרמלדות ועוד. לדברי לורן סיז'ה, ישנה התפתחות בתחום שוקולד הבוטיק בישראל, והנישה הולכת וגדלה. לדבריו כשהצרכן הישראלי מזהה מותג איכותי במיוחד, הוא מוכן להשקיע בעבורו. קיימת דרישה מקרב הציבור הישראלי לשוקולד מיובא, איכותי, חדשני ומתוחכם עם שילובים יוצאי דופן כמו פלפל, מלח גס, פטל, אפרסק, אננס, ג'ינג'ר לימון ועוד. הקולקציה הקייצית כוללת בין היתר:

  • Juniper Gin: גביע שוקולד מריר ממולא במרמלדת ערער, המכוסה בקרם פטל ומעל שבבי ערער. מכיל אלכוהול
  • Colada Pina: גביע שוקולד מריר ממולא במרמלדה של אננס עם קרם קוקוס ושבבי קוקוס. מכיל אלכוהול
  • Bellini: גביע שוקולד חלב עם מרמלדת אפרסק בתוספת קרם אגוזים, מכוסה בשברי פטל
  • Lemon :Ginger פרלין מרציפן מכוסה בשוקולד המכיל לימון גינג'ר ומכוסה בקרם לימון מעודן

מחיר 36 שקלים ל- 100 גרם. סניפי דסקלידס : שרונה מרקט תל אביב (ליד פיצוחי חממה), אבן גבירול 40 תל אביב והסדנאות 10 הרצליה פיתוח. פרטים נוספים באתר <<< ובפייסבוק <<<

ג'אמפ עם סדרת משקאות קיץ חדשים במהדורה מוגבלת

גאמפ משמש (צילום: שלומי ארביב)

המותג ג'אמפ מתרענן לכבוד קיץ 2018 עם סדרת טעמי קיץ במהדורה מוגבלת. הטעמים החדשים: סברס, ענבים לבנים ומשמש במראה צלול ורענן, מתקתקים, מרווים ומתאימים במיוחד לקיץ הישראלי הלוהט.

הטעמים החדשים הם חלק מהמהפך אותו עובר המותג ג'אמפ הכולל מראה חדש, צעיר, טעים וצבעוני ובנוסף בקבוק משפחתי חדש ונוח לאחיזה. מוצרי ג'אמפ משווקים בבקבוק משפחתי 1.5 ליטר, בקבוקים אישיים 0.5 ו- 0.33 מ"ל ובפחיות 0.33 מ"ל. את מוצרי המותג ג'אמפ ניתן להשיג ברשתות השיווק ובמרבית החנויות ברחבי הארץ. מחיר 4.5-5 שקלים לבקבוק משפחתי.

הגרעין עם Winner מסדרת עשה זאת בעצמך המספקת פתרונות להדברה בטוחה ויעילה

קוטל ווינר (צילום ניר עצמון)

תכשיר חדשני וידידותי לחיסול בעיית החרקים בבית לאורך זמן, אשר נועד להוות תחליף למדבירים מקצועיים ולחומרים מזיקים. יעיל ביותר ובטוח לשימוש בסביבת בני אדם וחיות מחמד (באישור המשרד להגנת הסביבה). התכשיר, מבית רשת הגרעין, מדביר תיקנים, נמלים, עכבישים, פרעושים, זבובים, יתושים וחרקים מעופפים אחרים. החומר פועל מידית ואפקטיבי עד כשלושה חודשים מיום הריסוס, הוא אינו רעיל לבני אדם ולחיות מחמד וללא ריח.
היתרון של התכשיר בכך שהוא מיקרוקפסולרי, כלומר, חומר שמשתחרר לאט, ללא ריח עם רעילות כמעט אפסית. החרקים שיבואו במגע עם החומר יעבירו אותו לשאר אזורי הבית וכך יחסלו את כלל אוכלוסיית החרקים. חרקים שיכנסו הביתה, גם לאחר הריסוס, יחוסלו אף הם, מכיוון שהחומר מתפרק לאט. שיטה זו מאפשרת ריסוס מקומי בלבד – באזורים הנגועים בלבד סביב הפנלים, על אדני חלונות, באזורים בהם נצפו החרקים – ולא מן החובה לרסס באופן אינטנסיבי את כל הבית. התכשיר מוכן לשימוש ומכיל כמות גדולה של 1 ליטר המספיקה למספר רב של טיפולים.
הגרעין – רשת מקצועית לגינון וחקלאות אשר הוקמה בשנת 1896 על ידי האגרונום יצחק הלל כהן. בימים אלו חוגגת הרשת 120 שנה להיווסדותה ומתמחה בהשקיה, כלי גינון, עציצים ואדניות, הדברה ודישון, ביגוד והנעלה מקצועית, אביזרים לחצר ודשא סינטטי. חברת "הגרעין" הינה היבואנית הרשמית בישראל של המותגיםHusqvarna, Gardena, Solo, Claber, Bahco, Mcculloch  ועוד. את המוצרים ניתן להשיג ב-37 סניפים ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת ובסניף מכירה ON LINE.

אוכל ואלכוהול

תבואות עם פסטה מקמח קמוט חוראסאן ופסטה כוסמין, עדשים צהובות וקינואה

תבואות -פסטה מקמחי כוסמין עדשים וקינואה פסטה מקמח קמוט (צילום אייל קרן)

תבואות, המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, משיקה פסטות אורגניות ייחודיות מסוגן בטעמים מיוחדים, ייבוא מאיטליה:

  • פסטה כוסמין, עדשים וקינואה אורגנית – מכילה שילוב מיוחד של רכיבים: קמח מחיטת כוסמין, קמח מעדשים צהובות, קמח מקינואה וחלבון אפונה. הפסטה מוצעת בצורת פוזילי. הנטורופתית יערה איכילוב כהן מציינת כי מגוון הרכיבים האיכותיים מהצומח מעניקים לפסטה טעם מיוחד וערך תזונתי רב: חיטת הכוסמין עשירה בחלבון ובוויטמיני B והיא מופחתת גלוטן לעומת חיטת הדורום ולכן היא קלה יותר לעיכול; העדשים הצהובות עשירות בחלבון, באבץ, בחומצה פולית ובסיבים תזונתיים ומעניקות תחושת שובע; הקינואה מכילה חלבון איכותי ומינרלים חיוניים כמו סידן, אשלגן ומגנזיום.
  • הפסטה מקמח קמוט חוראסאן – אורגני עשוי מזן חיטה קדום בשם "קמוט". על פי מחקרים מדובר בזן חיטה בן אלפי שנים, שמעולם לא עבר הכלאה ולא נעשו בו שינויים גנטיים. משמעות השם 'חוראסאן' היא "החיטה של הנביא", והאגדה מספרת שזו החיטה שנוח אכל בתיבה. לקמוט טעם אגוזי מתקתק המעניק לפסטה טעם מיוחד. הפסטה מוצעת בצורת פנה. הנטורופתית יערה איכילוב כהן מציינת כי הפסטה העשויה מחיטת הקמוט עשירה יותר בערכים תזונתיים מזן החיטה המודרני הנפוץ. היא עשירה יותר בחלבון, בוויטמיני B ומכילה מינרלים כגון אבץ, מגנזיום ואשלגן. היא אף מופחתת גלוטן ולכן נוחה יותר לעיכול.

הפסטות עשויות מרכיבים אורגניים בלבד, כך שהן נקיות מחומרי הדברה וכימיקלים מזיקים. את הפסטות אפשר להכין בקלות כמו כל פסטה, ומגישים עם רוטב שאוהבים. אפשר גם להכין איתן פשטידות וסלטים. הפסטות החדשות מצטרפות למגוון הפסטות האיכותיות של תבואות, בהן: פסטה טריקולור אורגנית מחיטת דורום המשלבת גם עגבניות ותרד אורגניים, פסטות מקמח כוסמין מלא אורגני ועוד. מחיר 21.90 שקלים לאריזה של 500 גרם.

אופנה ועוד

New Star מבית Trimax עם מרכז מכירות ועוד בקיסריה

מקסים שחף מבעלי Trimax (צילום דני בר)

חברת Trimax, העוסקת באימון קבוצות ספורט ותחרויות טריאתלון ו"איירון מן" מזה 8 שנים, פותחת מרכז חדש למכירת ציוד ספורט במתחם C-Center החדש בקיסריה. החנות הוקמה בנוסף לחנות האינטרנטית שכבר פועלת ומציעה ציוד חדשני בתחומי ריצה, שחיה ורכיבה – למקצוענים ולחובבים.

גולת הכותרת מבין המוצרים היא מותג נעלי Hoka הצרפתי – מבין המובילים בעולם של נעלי ריצה מקצועיות. נעלי Hoka מתאימות לכל סוגי הרצים והריצות – מריצה קלה בפארק ועד ריצת מרתון. הנעל קלת משקל, מקלה על מתח בשרירים ואף מתאימה לאצנים המחלימים מפציעות.

אפשר למצוא בחנות New Star החדשה, מותגים ייחודיים שלא נמכרים ברשתות הגדולות. לדוגמא: LUPOP – מותג ישראלי צעיר של מכנסי ריצה איכותיים ו-SILKY FIT – מותג ישראלי לבגדי ים צנועים לשימושים שונים, כמו שחייה, חתירה ופעילויות חוף שונות.

בעלי Trimax, מקסים ואורנה שחף, חרטו על דגלם את ההתאמה האישית לכל לקוח בכל הנוגע לציוד ספורט. "בתור אנשי מקצוע וספורטאים מקצועיים בעצמנו, למדנו המון על סוגי הציוד השונים, מה עבד עבורנו ומה פחות, מהם היתרונות והחסרונות של כל מוצר, למי הוא עשוי להתאים וכמה חשוב למדוד ולהתנסות. חשוב לבדוק מי הלקוח שעומד מולנו ומה הדבר הנכון עבורו בנקודת הזמן והצורך שלו בהווה ולקראת העתיד".

"אהבתנו לחידושים ולטכנולוגיות מתפתחות, חשיבות הפונקציונאליות, החומרים והסטייל – גרמה לנו לחבר בין אנשים לציוד המתאים להם. כל זאת, עם הרצון לשמור על המתאמן ובטיחותו, למצוא עבורו את הציוד המתאים וכמובן – אהבתנו לספורט".

באשר למיקום החנות – לזוג לא היו ספקות. "חנות עם קונספט כמו שלנו בקיסריה, תיתן מענה לספורטאים הגרים באזור. כמעט כל תושבי האזור עוסקים בספורט כלשהו כתחביב וזוכים לאמץ אותנו כחנות הספורט השכונתית, בה יוכלו למצוא מענה מגוון לצרכיהם ולמתנות ספורטיביות לכל גיל".

"הקרבה לים מושכת עוברי אורח, תיירים ומבקרים הזקוקים להשלמת ציוד בדרך לחוף. החנות משמשת כמרכז לכל הספורטאים המעוניינים בציוד מקצועי ולמענה לכל שאלה מקצועית בעולם הריצה והטריאתלון".

New Star – Sport & more, מרכז C-Center, הרקיע 1, קיסריה. פרטים באתר <<<

לקראת עונת השיפוצים והמעברים: יריד מכירות קבוצתיות של סוגרים הכל לדירה

צבעי פוליזור לעץ ושמן דק (צילום BG פיינט)

לקראת עונת השיפוצים והמעברים מציעה, לראשונה, "סוגרים הכל לדירה"- קבוצת הקנייה הגדולה בישראל, לרוכשי דירות ומשפצים, יריד קנייה קבוצתי שיספק את כל המוצרים הבסיסיים ונותני השירות המקצועיים  ביותר, הנדרשים בעת שיפוץ או מעבר דירה.

היריד יתקיים בין ה- 27-29/6/18 במתחם בקניון ארנה הרצליה והוא פתוח לקהל הרחב – ריהוט, שיפוץ, מענה לכל תכולת הדירה, עיצוב לבתים ועוד. היריד מתאים לרוכשי דירות, משפצים, בונים והכל במחירים אטרקטיביים והנחות של עד 70%.

דרור מגל ושי סטולר היזמים והבעלים שעומדים מאחורי המיזם הייחודי: "אנו מובילים את הצרכן הישראלי לשינוי הסטנדרט במעבר דירה- כל המוצרים הבסיסיים ונותני השרות המקצועיים נמצאים תחת קורת גג אחת, במחירים אטרקטיביים הנמוכים ממחירם המקורי עד 70% ".יתרה מכך, כך ניתנת גם ההזדמנות לפגוש את הספקים פנים מול פנים ולהכירם ואין צורך להתרוצץ מספק אחד לאחר, דבר החוסך זמן ומאמץ. יריד המכירות הקבוצתיות של "סוגרים הכל לדירה" יציע מגוון עצום של מוצרי חשמל, ריהוט, ארונות הזזה, ריהוט גן, מקלחונים, גרילים ועוד לצד אנשי מקצוע המחויבים לשרות מקצועי ואמין. מחירים לדוגמא:

  • מקררים דלת מעל דלת 650 ליטר ב 3990 ש' (שארפ, בוש, בקו, האייר ועוד)
  • תנורים בנויים (בוש, סימנס, רוזייר ועוד) החל מ- 890 ש'
  • סט ישיבה למרפסת 2990 ש' במקום 4,200 ש'

יריד סוגרים הכל לדירה ייערך בקניון ארנה הרצליה ליד שער C. פרטים נוספים באתר <<<

מלון הסוויטות איילנד נתניה מארח את פורום נשות העסקים ומובילות דעה הראשון

שרון סיידא מנכלית מלון איילנד ונטלי מיימון (צילום אור גפן)

אורח הכבוד והגבר היחיד מבין 80 הנשים היה שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן שסיפר ועדכן אודות מצבן של הנשים במשק הישראלי, השר ברך העל יוזמה והשיב לשאלותיהן של היזמיות.

שרון סיידא מנכ"לית המלון מיוזמות הפורום: "הפורום מיועד לנשות עסקים מכל הארץ המטרה להוות מודל עסקי של בית מקצועי ותומך לנשים יזמיות"

בין הנשים שנכחו במפגש שולה אגמי חברת מועצת העיר ויו"ר תנועת עם יפה לשעבר ומזה 20 שנה מכהנת כיועצת לקידום מעמד האישה במרכז השלטון המקומי, אל״מ (במיל')רונית לב מנכלי״ת הקמת בירת הייטק צפונית ומגשימים חלומות לשורדי שואה, ריקי אשין ממיסדות ונשיאת טנג'נט ישראל 2017 –  2018, אילנה שושן מלכת היופי לשעבר וחברת הנהלה בשדולת הנשים.

רכב ותחבורה

קיה סיד החדשה גם סטיישן בישראל

מאז תחילת הייצור של הדור הראשון של הקיה סיד במפעל הייצור של קיה בסלובקיה, בדצמבר 2006, יוצרו 1.28 מיליון יחידות של המכונית. פורמט חדש של השם – cee'd הופכת ל-Ceed – מבסס את המוניטין שלה כמכונית המיועדת לאיחוד האירופי, עם עיצוב אירופי. למעלה מ-640,000 יחידות של הדור השני יוצרו בין השנים 2012 ל-2018. עם כניסת הדור השלישי, אמורה הסיד החדשה לכבוש נתח גדול עוד יותר מהמכירות של קיה באירופה. כמו קודמיו, הדגם החדש פותח בפרנקפורט על ידי צוותי העיצוב ומחקר ופיתוח של קיה באירופה. הוא מיוצר במפעל הייצור של המותג בז'ילינה, סלובקיה, לצד הקיה ספורטאז'.

לסיד יש מעמד ייחודי במערך הדגמים של קיה, כשהיא נתפסת על ידי הלקוחות כמכונית הדינמית ביותר והספורטיבית ביותר לנהיגה, ובמקביל היא גם אחת האמינות, השימושיות והמוכרות. בעזרת מערך המוצרים המורחב, שגדל עם הגעתם של דגמי GT ו- GT Line, דגם ההצ'בק של קיה בקבוצה C מייצג את 'המרכז' של המותג.

למעלה מ-1.3 יחידות של הסיד יוצרו במפעל הייצור של קיה בסלובקיה מאז כניסתה לשוק בשנת 2006. מרבית המכירות הן של דגמי ההצ'בק חמש הדלתות, ואילו דגמי סטיישן היוו כ-40% מסך המכירות של הסיד מאז השקתה ב-2007 (לעומת כ-30% עבור גרסאות הסטיישן של כלי רכב אחרים בקבוצה C).

הסיד החדשה תוצע במבחר של 11 צבעי מרכב. קיים מבחר גדול של חישוקים בעלי מידות ועיצובים שונים, החל מחישוקי פלדה 15 אינץ', חישוקי פלדה או אלומיניום 16 אינץ', וחישוקי סגסוגת 17 אינץ' בשני צבעים וחיתוך יהלום.

  • בתא הנוסעים, הסיד היא ארגונומית יותר מתמיד, ומתאפיינת בחומרים באיכות גבוהה יותר בכל רחבי תא הנוסעים. ארכיטקטורת תא הנוסעים של הדגמים האחרונים של קיה הותאמה עבור הסיד החדשה, כשלוח המחוונים הוא בעל מנח אופקי לקבלת מראה פיסולי, חלק וחטוב יותר. עיצוב זה יוצר גם מרחב גדול יותר ותחושת פתיחות עבור הנוסע הקדמי, כשהוא תורם למקום רב יותר באזור הרגליים ושדה ראייה ברור יותר לפנים.
  • בכל הדגמים, לוח המכשירים מחולק לאזור העליון – עם מערכת מידע ובידור הכוללת צג מגע "צף" – ואזור נמוך יותר, המכיל את הבקרות של מערכת השמע והמיזוג . הקונסולה המרכזית, הממוקדת בנהג, מוטה מעט לכיוון מושב הנהג כדי להקל על השימוש במהלך הנסיעה. גימור החלל הפנימי מכיל כמות רבה יותר של חומרים מתוחכמים ורכים למגע בכל רחבי תא הנוסעים, התורמים לאווירה המעודנת והיוקרתית של החלל הפנימי.
  • הפלטפורמה החדשה תומכת בארגון המרחבי היעיל יותר של הסיד, עם תא נוסעים מרווח יותר מבעבר, הן בדגמי ההצ'בק והן בדגמי הסטיישן. המרכב הרחב יותר מייצר מרווח כתפיים גדול יותר עבור היושבים מאחור (תוספת של 34 מ"מ, ל-1,406 מ"מ), ואילו תנוחת ישיבה נמוכה יותר ב-16 מ"מ מאחור יוצר מרחב רגליים וברכיים משודרג עבור הנוסעים בשורת המושבים השנייה. למרות קו הגג הנמוך יותר, הפלטפורמה ותנוחת הישיבה הנמוכה יותר במושבים הקדמיים מייצרים מרווח ראש (987 מ"מ) גדול יותר מבעבר בשורת המושבים הקדמית. ספסל המושב האחורי הנמוך יותר מבטיח גם הוא רמות דומות של מרווח ראש עבור היושבים מאחור.
  • למרות שהסיד הצ'בק 5 דלתות החדשה היא בעלת צללית הדומה לזו של קודמתה, היא מתגאה בתא מטען גדול יותר, עם קיבול של 395 ליטר – גידול של 15 ליטר. סף ההעמסה גם נמוך משמעותית מבעבר – גובהו הופחת ב-87 מ"מ בהשוואה לסיד היוצאת, דבר המקל על העמסת פריטים כבדים יותר לאזור המטען. רצפת תא מטען מפוצלת מאפשרת לרוכשים להגביה או להנמיך את רצפת אזור המטען, כדי להכיל פריטי מטען גדולים יותר או ליצור תא מוסתר מתחת לרצפה.
  • גם הסיד סטיישן החדשה מתגאה בקיבולת מטען גדולה משמעותית מאשר בדגם היוצא. נפח אזור המטען גדול ב-97 ליטר (14%) לעומת זה של הדגם היוצא, ועומד על 625 ליטר – גדול יותר מאשר מרבית דגמי הסטיישן בקבוצה D. סף ההעמסה גם הוא נמוך באופן משמעותי – גובה ההעמסה הנמוך מקל עליך להעמיס פריטים כבדים יותר לתוך אזור המטען.
  • הסיד החדשה תוכננה במיוחד עבור הכבישים האירופאים, תוך מחשבה על הלקוחות האירופאים. מאפייני נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הדגם החדש כווננו כדי לשפר את הסיד החדשה לעומת קודמתה במונחים של דינמיות ומעורבות הנהג. במקביל, לכל אורך הפיתוח של הדגם החדש התמקדו המהנדסים במזעור רעש ורעידות, והתוצאה היא שתא הנוסעים של הסיד מעודן יותר מתמיד. מערכת המתלים העצמאית לחלוטין מעניקה לנהגים תגובות זריזות ומיידיות יותר, כשמשלימים אותה קפיצים ובולמי זעזועים חדשים. נוחות הנסיעה פותחה על מגוון רחב של משטחי כביש באירופה, כשהיא שומרת על נוחות, ובו-זמנית מעניקה לנהג את הביטחון של שליטה הדוקה יותר במרכב בפניות ויציבות במהירויות גבוהות.
  • הטכנולוגיה בסיד ממלאת גם תפקיד בשיפור הנאת הנהג, וכן בבטיחות. הסיד בעלת ההנעה הקדמית כוללת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC) ואת מערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM) כסטנדרט. דבר זה מאפשר שימוש בטכנולוגיית הכוונת מומנט באמצעות בלימה (Torque Vectoring by Braking), מערכת תמיכה אלקטרונית נוספת לנהג שבולמת בחוכמה את הגלגלים הפנימיים כדי להפחית את תת ההיגוי בפניות – והופכת את הסיד למהנה יותר ומשרת ביטחון רב יותר בנהיגה.
  • עידון והפחתה של הרעש, רעידות ונוקשות (NVH) היו אחד מהדגשים העיקריים במהלך הפיתוח של הסיד. המהנדסים ניתחו כל פרט של בידוד תא הנוסעים, המנוע והמתלים ואת 'נתיבי ההעברה' של NVH. בהשוואה לסיד היוצאת, הדגם החדש מתאפיין בריפוד עבה ומבודד יותר של לוח המכשירים, בידוד חדש בעל יכולת ספיגת רעשים גבוהה יותר סביב קשתות הגלגלים האחוריות, ושכבת בידוד חדשה מתחת לשטיח בתא הנוסעים, כדי להקטין את רעשי המנוע והכביש. צורה חדשה של החיפויים בצדי השמשה הקדמית ואיטום חדש ומקיף יותר סביב הדלתות הובילו להפחתת רעשי הרוח. הסיד החדשה היא לכן שקטה יותר מקודמתה בכל טווח המהירויות.
  • מערך דגמי הסיד החדשים מונע באמצעות מגוון רחב של מנועים שפותחו כדי לענות על הצרכים המגוונים של הלקוחות. מנועי הבנזין כוללים גרסה מעודכנת של מנוע 1.0 ליטר T-GDi (מנוע טורבו בנזין עם הזרקת דלק ישירה). המנוע מייצר 120 כ"ס ומומנט של 172 ניוטון-מטר, עם פליטות CO2 של החל מ-125 גרם/ק"מ, או 122 גרם/ק"מ עם חבילת ECO Pack האופציונלית (הנתונים נבדקו במחזור המשולב של נוהל הבדיקה העולמי המתואם לכלי רכב קלים (WLTP) והוסבו חזרה למחזור הנהיגה האירופי החדש (NEDC 2.0). למידע נוסף על חבילת ECO Pack, עיין בפרק "טכנולוגיות ומאפיינים".
  • מנוע Kappa חדש 1.4 ליטר T-GDi מחליף את מנוע ה-GDI 1.6 ליטר הקודם ומייצר 140 כ"ס, 4% יותר מקודמו, למרות נפח המנוע הנמוך יותר. מדגש הטורבו מבטיח רצועת מומנט רחבה יותר מאשר מנוע 1.6 ליטר הקודם, דבר שהופך אותו לדינמי בטווח רחב יותר של תנאי נהיגה – תוך הפחתת פליטות המזהמים. מומנט של 242 ניוטון-מטר זמין מ-1,500 עד 3,200 סל"ד, עם פליטות מזהמים משולבות (במחזור WLTP שהוסבו בחזרה ל-NEDC 2.0), המגיעות לרמה נמוכה של 125 גרם/ק"מ כשהמכונית מצוידת בתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים. הדגמים הידניים פולטים 130 גרם/ק"מ, או 128 גרם/ק"מ עם חבילת ECO Pack.
  • שני מנועי T-GDi, 1.0 ליטר ו-1.4 ליטר, מצוידים במסנן חלקיקי בנזין כדי לצמצם עוד יותר את פליטות המזהמים, ומבטיחים שהסיד החדשה עולה על הדרישות של תקן Euro 6d TEMP. מנוע 100 כ"ס 1.4 ליטר MPI (הזרקת דלק רב נקודתית) זמין גם הוא, עם מומנט של 134 ניוטון-מטר. מנוע 1.4 ליטר MPI פולט 142 גרם/ק"מ של דו-תחמוצת הפחמן במחזור המשולב (נתוני WLTP שהוסבו חזרה ל-NEDC 2.0), או 137 גרם/ק"מ כאשר הוא מצויד בחבילת ECO Pack.
  • כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים, בעוד מנועי 1.4 ליטר T-GDi ו-1.6 ליטר CRDi החדשים מוצעים גם עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד בעלת שבעה הילוכים של קיה.
  • בשנת 2019 תהיה הסיד החדשה זמינה עם הטכנולוגיה ההיברידית הקלה 48 וולט החדשה של קיה, EcoDynamics+, כדי לצמצם עוד יותר את פליטות ה-CO2. חטיבת הינע "EcoDynamics +" מגבירה את ההאצה באמצעות הספק המגיע מסוללת 48 וולט, בעוד יחידת מתנע-גנרטור היברידית קלה חדשה מגדילה את זמן "הדממת המנוע" באמצעות ‘Moving Stop & Start’.
  • מערכת בורר מצבי נהיגה תאפשר לבעלי הרכב להתאים את חוויית הנהיגה שלהם, עם מצב Normal ומצב Sport. הנהגים יכולים להשתמש בבורר מצבי נהיגה כאשר כל מצב משנה בעדינות את אופי המנוע. מצב Normal ממקסם את הפוטנציאל של החיסכון בדלק ומאפשר פקודות היגוי רגועות יותר. מצב Sport משפר את תגובות המצערת, מאפשר תאוצה מהירה יותר – הן ממצב עמידה והן בנסיעה – ומתאים את ההיגוי כך שיציע התנגדות גבוהה יותר ותגובות החלטיות יותר לפקודות הנהג.
  • שמשה קדמית מחוממת, הזמינה כאופציה – עם תיילים כמעט בלתי מורגשים המחממים את השמשה בעדינות – הופכת את החיים עם הסיד החדשה לקלים יותר בחודשים הקרים יותר. טכנולוגיה זו המופיעה לראשונה ברכב של קיה, ממיסה כפור, קרח וערפל מהשמשה הקדמית בלחיצת כפתור. מטען סמארטפון אלחוטי, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, וכן מושבים אחוריים מחוממים, זמינים גם הם כאופציה. רוכשי הסיד סטיישן יכולים להזמין את דלת תא המטען החכמה של קיה (Smart Power Tailgate), המאפשרת פתיחה ללא מגע יד, להגברת השימושיות של דגם הסטיישן.
  • מבחוץ, מצוידת הסיד החדשה כסטנדרט בתאורת נסיעה ביום LED בסגנון "קוביית קרח". בעבר, ניתן היה לקבל תאורה זו רק בדגמי GT ו-GT Line של קיה, כשהיא משולבת בפגוש הקדמי – אך תאורת הנסיעה ביום LED "קוביית קרח" משולבת כעת ביחידות הפנסים הראשיים של כל דגמי הסיד. פנסים ראשיים Full LED זמינים גם הם כאופציה.
  • חבילת ECO Pack האופציונלית של הסיד כוללת תריס אוויר אקטיבי (Active Air Flap), שנסגר ונפתח בהתאם לדרישות קירור המנוע, ומשפר את היעילות האווירודינמית של המכונית להשגת צריכת דלק טובה יותר. חבילת ECO Pack כוללת גם חיפוי של הגחון ושל החלק התחתון של המתלים, לשיפור זרימת האוויר מתחת למכונית, וכן צמיגי מישלן בעלי התנגדות גלגול נמוכה. הן הסיד הצ'בק חמש דלתות והן הסטיישן זמינות עם חבילת ECO Pack.
  • בנוסף לשבע כריות האוויר הכלולות במפרט הסטנדרטי של המכונית,  טכנולוגיות מתקדמות של סיוע לנהג משפרות עוד יותר את ההגנה על הנוסעים, תוך שימוש במערכות בטיחות אקטיביות כדי להקטין את הסיכון של התנגשות. טכנולוגיות הבטיחות הסטנדרטיות יכללו סיוע לאלומה גבוהה, התראת ערנות הנהג, סיוע לשמירה על נתיב עם מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית. בפעם הראשונה בדגם כלשהו של קיה שנמכר באירופה, זמינה הסיד החדשה עם מערכת Lane Following Assist, טכנולוגיית נהיגה אוטונומית 'רמה 2'. מערכת Lane Following Assist עוקבת אחרי כלי הרכב הנעים לפני הסיד, ומזהה את הסימונים על הכביש כדי לשמור את המכונית בנתיב שלה בכביש המהיר. המערכת שולטת בהאצה, בבלימה ובהיגוי בהתאם לשיירת כלי הרכב שנעה מלפנים, ומשתמשת בחיישני רדאר כדי לשמור על מרחק בטוח מהרכב שמלפנים. Lane Following Assist פועלת בין 0 ל-130 קמ"ש.
  • טכנולוגיות זמינות נוספות כוללות בקרת שיוט חכמה עם Stop & Go, התראת התנגשות בשטחים מתים, התראת התנגשות עם תנועה חוצה מאחור, סייען חנייה חכם וזיהוי הולכי רגל עם התראה באמצעות רטט של גלגל ההגה עבור המערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית.
  • כל סיד חדשה מצוידת כסטנדרט במערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM). מערכת VSM מבטיחה יציבות בבלימות ובפניות על-ידי בקרה של מערכת בקרת היציבות האלקטרונית (ESC) של המכונית אם היא מזהה אובדן אחיזה.

הקיה סיד החדשה תיכנס לייצור ברבעון השני של 2018 במפעל הייצור של קיה בזילינה, סלובקיה. השיווק בישראל צפוי במהלך המחצית השניה של 2018.

כל קווי התחבורה הציבורית בישראל ייצאו לתחרות

אוטובוס חשמלי (צילום יח"צ חו"ל)

המהפכה בתחבורה הציבורית נמשכת. משרד התחבורה פרסם לעיון הציבור וחברות התחבורה הציבורית את התכנית להוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של האוטובוסים בתחבורה הציבורית בישראל. זאת, במטרה לשפר את השירות לנוסעים ולהגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית.

במסגרת הרפורמה, יפורסמו במהלך העשור הקרוב בהליך תחרותי מכרזים להפעלת כל קווי השירות העירוניים והבינעירוניים של האוטובוסים בישראל. במכרזים יינתן דגש מיוחד על נושאים של איכות הנסיעה, תכנון מיטבי של קווי השירות, קיצור משך הנסיעה, הגברת תדירות הקווים ויצירת שילוב אופטימלי בין אמצעי התחבורה השונים.

בשלב הראשון של התכנית, שגובשה במשותף עם משרד האוצר, יפורסמו במהלך החודשים הקרובים מכרזים להפעלת כמחצית מקווי התחבורה הציבורית בירושלים, באמצעות מפעילים פרטיים. מדובר בקווים המופעלים כיום על ידי אגד. ההליך התחרותי להפעלת הקווים בירושלים יכלול תכנון מחדש של קווי השירות בעיר, תוספות שירות נרחבות, הפעלת אוטובוסים חשמליים בהיקף נרחב, גידול של עשרות אחוזים בפעילות הקווים, בכל רחבי העיר והפעלת טכנולוגיות מתקדמות באוטובוסים ובתחנות.

יצוין כי פתיחת ענף התחבורה הציבורית לתחרות בשנת 2001, שינתה באופן משמעותי את פני הענף והוסיפה עשרה מפעילים חדשים, לששת המפעילים היחידים שפעלו עד אז. משנת 2005 ועד היום הוכפל היקף השירות בתחבורה הציבורית ומספר הנוסעים גדל בכ-60%, פי שניים יותר מהגידול באוכלוסיה באותה תקופה. בשנים האחרונות מספר הנוסעים גדל בממוצע ב-5% מדי שנה.

במהלך יישום הרפורמה בתחבורה הציבורית צפויות להתחיל לפעול מערכות להסעת המונים, בשלושת המטרופולינים הגדולים: תל אביב, ירושלים וחיפה. בכוונת משרד התחבורה להתמקד בשירות המטרופוליני ולהוציא לתחרות באזורים אלה קווים מאגד ודן באופן מדורג, שיאפשר למפעילים החדשים לצבור ניסיון וידע בהפעלת התחבורה.

קצב פרסום ההליכים התחרותיים יתבצע בהתאם למועד סיום ההפעלה של אשכולות הקווים בכל אזור. כ-50% מהפעילות בענף מתבצעת כיום מתוקף זכייה בהליכים תחרותיים שבמסגרתם נקבעה תקופת הפעלה ברורה וסופית. מועד פרסום המכרזים יקח בחשבון גם את רשת קווי מערכות הסעת ההמונים הצפויה לפעול במטרופולינים במקביל לפרסום ההליך התחרותי.

המכרזים בגוש דן יפורסמו לאחר תכנון מחודש של שירותי התחבורה הציבורית במטרופולין, בעקבות הקמתם של קווי הרכבת הקלה וסלילת עשרות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית (נת"צים) המתוכננים בשנים הקרובות. עבודות אלה מחייבות הסדרי תנועה חדשים ושינויים במערך קווי התחבורה הציבורית. בכוונת משרדי התחבורה והאוצר לבצע בחינה מחודשת באשר לצרכים ולמבנה התחבורה הציבורית במטרופולין. בהתאם לממצאים, יקבע קצב הוצאת הקווים המופעלים כיום על ידי חברת דן.

בישראל פועלים כיום 16 מפעילי תחבורה ציבורית המבצעים מדי יום כשני מיליון נסיעות. יותר מ-9700 אוטובוסים פועלים בשירותי התחבורה הציבורית בארץ. אוטובוסים אלה הסיעו בשנת 2017 כ-740 מיליון נוסעים. לדברי מומחי תחבורה, הגברת התחרות בענף תגדיל את היקף הנוסעים, תעלה את רמת השירות בתחבורה הציבורית, ותרחיב את היקף הפעילות בענף.

נתונים על היקף התחבורה הציבורית בישראל ומועדי היציאה למכרז:

2018: ירושלים – 57.4 מיליון נסיעות עם אגד, שומרון – 4.9 מיליון נסיעות עם אפיקים, רהט – 2.3 מיליון נסיעות עם גלים

2019: נתניה – 12.4 מיליון נסיעות עם אגד תעבורה, 2021: השרון – 18.6 מיליון נסיעות עם מטרופולין,             נצרת-חיפה – 4.4 מיליון נסיעות עם נסיעות ותיירות ו-GB טורס, בני ברק-ירושלים – 3 מיליון נסיעות עם אפיקים

2023: מטרונית חיפה – 25.5 מיליון נסיעות עם דן צפון, חולון והסביבה – 13.1 מיליון נסיעות עם אגד, עוטף ירושלים – 9.7 מיליון נסיעות עם אגד תעבורה, הנגב – 8.7 מיליון נסיעות עם מטרופולין, חשמונאים – 34.1 מיליון נסיעות עם קווים

2024: חיפה עירוני – 14.4 מיליון נסיעות עם אגד, הגליל – 12.3 מיליון נסיעות עם נתיב אקספרס, חדרה-נתניה – 11.1 מיליון נסיעות עם קווים, העמקים – 17.3 מיליון נסיעות עם סופרבוס

שאר האזורים בפריסה עד שנת 2028.

מה קורה לנהג העסוק בסמארטפון

סרטון מציאות מדומה אינטראקטיבי ב360 מעלות של חברת T&AT המדמה את תגובת הנהג כשדעתו מוסחת על ידי הטלפון הנייד. הסרטון מאפשר לצופה לחוות סימולציה עוצמתית בזמן אמת וב-360 מעלות! מותאם לצפייה באפליקציית יוטיוב בנייד או במסך מחשב, עם או בלי משקפיי VR.

טויוטה עם מקום ראשון ושני בלה מאן 24 שהתקיים בצרפת

טויוטה מתחרה במירוץ לה-מאן 24 שעות כ-20 שנה והגיעה הכי הרבה פעמים למקום השני, אך מעולם לא זכתה. בשנתיים האחרונות פורשה ממש ״שדדו״ את הניצחון מטויוטה. המירוץ התקיים בסופ"ש האחרון והוא נחשב לאחד מאירועי הספורט המוטורי החשובים בשנה – מירוץ הסיבולת של 24 שעות רצופות המתקיים משנת 1923 ב- Le Mans, צרפת.
יצרני הרכב האקזוטיים, פרארי, אסטון מרטין, פורשה ודומיהם, בנו וביססו את מותג רכבי הספורט שלהם בזכות זכיות של עשרות שנים במירוץ זה. לכל רכב צוות של שלושה נהגים אשר מתחלפים ביניהם במהלך 24 שעות. הרכבים והנהגים נדרשים למאמץ ייחודי ורצוף של 24 שעות נהיגה במסלול במהירות ממוצעת של 250 קמ"ש אשר במקטעים מסוימים מגיעה לכ-330 קמ"ש.
בשנת 2016 אירעה אחת הדרמות הגדולות בהיסטוריה של הספורט המוטורי. טויוטה הובילה את המירוץ כמעט לכל אורכו ובמשך 23 שעות ו-57 דקות. ואז… מערכות החשמל ברכב קרסו והרכב נתקע על המסלול על הישורת האחרונה לפני קו הסיום. פורשה הסתכלו ולא האמינו שטויוטה נותנת להם לעקוף ולזכות במירוץ היוקרתי. בשנת 2017 הובילה טויוטה את המירוץ במשך 15 שעות ואז בתוך רבע שעה שני רכביה היו מעורבים בתאונות והושבתו תוך מפח נפש גדול.

בטויוטה, כמו בטויוטה, עבדו קשה שנה שלמה, ביצעו קייזן לכל הליך במירוץ, שיפרו את יכולות המנוע ההיברידי האימתני בן 1,000 כוחות הסוס והגיעו אתמול ל- le mans לקראת התמודדות נוספת.
כאמור, אתמול הגיעה טויוטה להשלים את המשימה. בשעה 15:00 הוזנקו כ-70 רכבים וטויוטה שלטה במקום 1 ו-2 מהשנייה הראשונה, במשך כמעט 400 הקפות ועד לסיום המרגש. וכך ניצחה טויוטה את לה מאן וזוכה במקומות הראשון והשני.

תחום הרכבות היה עד כה בחשיבה 20 שנה אחורה – לא חשבו על אופציית הסייבר

ישראל ברון, ראש יחידת הסייבר של רכבת ישראל, סיפר לאחרונה, במסגרת כנס בשבוע הסייבר הלאומי של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת״א על שם בלווטניק, מערך הסייבר הלאומי במשרד רוה״מ ומשרד החוץ :ברון סיפרכי "השב"כ הגיע אלינו לפני מספר שנים והראה לנו שאפשר לפרוץ לרכבות, נתן לנו קוד והראה לנו שהוא יכול להזיז רכבות. רק אז התחלנו להסתכל על הבעיה הזו ולפני שנתיים הקמנו את חטיבת הסייבר".

ברון המשיך וסיפר כי "אנחנו, כמו רוב הישראלים, תמיד מפחדים שמישהו יתקוף אותנו והיום אנחנו מנסים לתת פתרונות למערכות הללו. הפרויקט הכי גדול שלנו כעת הוא פרויקט החשמול אך דטא סקיוריטי איננה חלק מהפרויקט, אין סעיף שמחייב את הספקים לטפל בסייבר. וזו אחת הבעיות שלנו. הפרויקטים הללו עולים הרבה מאוד כסף".

משרד התחבורה עם מכרזים ראשונים להפעלת מוניות שירות בכל רחבי הארץ

המהפכה בענף מוניות השירות נכנסת לשלב המעשי. משרד התחבורה יפרסם בימים הקרובים את המכרזים הראשונים להפעלת קווי מוניות שירות, בכל רחבי הארץ, זאת במסגרת תוכניתו של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לשדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית בישראל.

במסגרת הרפורמה יפורסמו מכרזים להפעלת כ-20 אשכולות של קווי מוניות ברחבי הארץ, הכוללים כ-110 קווים. הרפורמה כוללת הוספת קווים חדשים של מוניות שירות, שימוש לראשונה של כרטיס הרב-קו בענף המוניות (בימי חול), שיאפשר לנוסעים ליהנות מכל הסדרי הנסיעה המוזלים בתחבורה הציבורית, כולל מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על נסיעות השירות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.

על פי התכנית, הרפורמה בענף המוניות תחול על כל קווי המוניות הקיימים וכן על קווים חדשים או משדורגים. הקווים מתפרסים על פני 23 אשכולות בכל רחבי הארץ, מתוכם ארבע האשכולות חדשים, בהם אשכול אילת, בקעת אונו, חולון – בת ים ואזור יהודה ושומרון. עם הפעלת כל הקווים המתוכננים, יגדל מספר מוניות השירות בישראל במאות אחוזים, לעומת מספר מוניות השירות הפועל כיום.

השר כץ ציין כי הנוסעים במוניות השירות ייהנו מההנחה הניתנת כיום למחזיקי כרטיס "רב קו" באוטובוסים וברכבת. הנחה זאת כוללת את כל קבוצות האוכלוסיה הזכאיות בהם תלמידים, סטודנטים, אזרחים ותיקים ונכים. הנוסעים במוניות יזכו גם בהסדרי מעבר של "90 דקות" במטרופולנים.

קווי המוניות גובשו לאחר עבודת תכנון נרחבת שבוצעה במשרד התחבורה, שכללה, בין השאר פרסום קול קורא שביקש מהציבור להציע קווים חדשים או שינויים של מסלולים קיימים. חלק מההצעות שהתקבלו מהציבור הוטמעו במתכונת הקווים החדשה, היוצאת לדרך בימים אלה.

קווי המוניות החדשים מחולקים לאשכולות קווים שיופעלו על ידי מפעיל אחד בכל אשכול. תכנון מערך הקווים מבוסס על הרחבת השירות למוקדי ביקוש כמו מוסדות רפואיים, נמלי תעופה, תחנות רכבת, מוסדות אקדמיים ואזורי תעשיה. הרפורמה תביא להרחבת פריסת הקווים בארץ, שיפור האמינות לנוסע בקווים קיימים, ויצירת רובד שירות נוסף בשילוב מוניות שירות, בצירים עתירי ביקוש לתחבורה הציבורית.

המכרזים הראשונים שפורסמו כוללים הפעלת קווי שירות חדשים באזור תל אביב, רמת גן וגבעתיים.

  • אשכול תל אביב כולל ארבעה קווים ובהם קו 4, מהתחנה המרכזית החדשה לחניון רדינג, דרך רח' אלנבי ובן יהודה ; קו 5 מהתחנה המרכזית החדשה לשכונת בבלי, דרך רח' דיזנגוף; קו 2 -חדש- משכונת אזורי חן לרכבת ת"א מרכז דרך רמת אביב ואוניברסיטת ת"א (קו חדש); וקו חדש נוסף  שמספרו 15, מפארק דרום (בגין) לרכבת ת"א דרך שכונות דרום-מזרח ת"א, קניון עזריאלי, הקריה, בי"ח איכילוב.
  • אשכול תל אביב מזרח, רמת גן וגבעתיים כולל ארבעה קווים נוספים, מתוכם שלושה קווים חדשים: קו 16 מדרך הטייסים לחוף הים דרך שכונות דרום מזרח ת"א, תחנת רכבת ההגנה / תחנה מרכזית חדשה ורחוב אלנבי; קו חדש, שמספרו 12, מאזור תעשיה עתידים לנמל יפו, דרך רמת גן, שכונת יד אליהו, תחנה מרכזית חדשה בת"א ודרך יפו-אילת ; קו חדש, שמספרו 21, מגבעתיים לנמל יפו: מסלול סובב שכונות גבעתיים, דרך קניון עזריאלי/הקריה, רח' רוטשילד בת"א, דרך שלמה ; וקו חדש, שמספרו 20, מבית החולים תל השומר לחניון רידינג בת"א, דרך רמת גן, מרכז גבעתיים, רכבת מרכז ת"א, רח' ארלוזורוב. כל קווי האשכול יפעלו בתדירות של 3-4 נסיעות לפחות בשעה, ברוב שעות היום. מציעי ההצעות שיתמודדו בהליך התחרותי יוכלו להפעיל מספר גבוה יותר של נסיעות. חלק מהקווים יפעלו מהשעה 05:00 בבוקר ועד השעה 01:00 בלילה, וחלקם מ-06:00 בבוקר ועד 24:00 בלילה.

ההליך המכרזי יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יתבצע מיון מוקדם (PQ) של חברות העומדות בתנאי הסף שקבע משרד התחבורה בהליך התחרותי. חברות שעברו את השלב המוקדם, יוכלו להמשיך ולהתמודד על הפעלת כל אחד מאשכולות קווי המוניות שיצאו בהדרגה לתחרות.

כל אשכול כולל מספר קווים, חלקם קווים במסלולים הפועלים כיום וחלקם קווים חדשים. במטרה לאפשר תחרות הוגנת, למפעיל תחבורה ציבורית לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות, באזורים בהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים.

קווי הלילה יפעלו מדי לילה בחופש הגדול

מפת קווי הלילה 2018

עם פתיחת חופשת הקיץ: קווי הלילה יחכו למאות אלפי צעירים בדרכם לבילוי ובחזרה לבתיהם. מהיום ועד לסופו של החופש הגדול יפעלו עשרות קווי הלילה ברחבי הארץ במתכונת מתוגברת, רובם מדי לילה, והם צפויים לשרת מעל לחצי מיליון נוסעים, כך נמסר מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

כזכור, קווי הלילה הינם קווי אוטובוס הפועלים מחצות ועד 4 לפנות בוקר מאזורי המגורים למוקדי הבילוי ובחזרה הביתה בעשרות ערים ויישובים ברחבי הארץ. במשך השנה פועלים קווי הלילה בלילות חמישי ומוצ"ש, אך בחופשות התלמידים ובעיקר בחודשי הקיץ, פועלים הקווים מדי לילה.

בשנת 2017 נסעו בקווי הלילה כ-1.2 מיליון נוסעים והביקוש לשירות מוסיף ועולה מדי שנה. לקראת החופש הגדול, הורה שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, על הרחבת מערך קווי הלילה ליישובים נוספים ותגבור תדירותם של קווים וותיקים. השנה יפעלו 85 קווי לילה ב- 88 יישובים ברחבי הארץ. 6 מתוכם הינם קווי לילה חדשים, חלקם קווי יום סדירים ששעות פעילותם הוארכו.

בכדי לעודד צעירים נוספים להשאיר את הרכב בבית ולצאת לבלות בקווי הלילה, מלווה השירות הלילי מדי שנה בקמפיין פרסום והסברה נרחב. בין היתר, במהלך החופש הגדול, יתפרסו עשרות דיילים הסברה בעשרות מוקדי בילוי ברחבי הארץ ויכוונו את המבלים לתחנות קווי הלילה הסמוכות.

קווי הלילה הינם קווי אוטובוס, אשר פועלים בסופי שבוע ובחופשות התלמידים. מחיר הנסיעה בהם זהה למחיר נסיעה בתחבורה ציבורית רגילה ובכל אמצעי התשלום הנהוגים בה. זאת השנה ה-12 שבה מפעיל משרד התחבורה את קווי הלילה, בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הרשויות המקומיות וחברות התחבורה הציבורית. הפרויקט יצא לדרך בשנת 2007, כניסוי צנוע בירושלים עם חמישה קווים, בהשראת קווי הלילה של לונדון, ומשם התרחב לשאר חלקי הארץ. בשנה האחרונה נסעו בקווים כ- 1.2 מיליון צעירים. מאז הקמת קווי הלילה ועד היום נסעו בקווים כ- 8 מיליון נוסעים.

כל המידע על קווי הלילה זמין באפליקציות התחבורה הציבורית השונות, מוקד כל קו 8787*  באתר קווי לילה ובדף הפייסבוק.

הוספת תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות