ליטא מחכה לתייר הישראלי

ליטא, אשר נבחרה לאחרונה על ידי מגזין "לונלי פלנט", כאחד מיעדי התיירות העולים בעולם, לפשוטה נגישה ומזמינה יותר, עבור התייר הישראלי

הנספח הכלכלי בשגרירות ליטא, saulius kolyta – סאוליוס קוליטה, הממונה על התיירות, יורגיטה קזלאוסקין וכן שגריר ליטא בישראל, אדמינס באגדונס (צילום יח"צ )
הנספח הכלכלי בשגרירות ליטא, saulius kolyta – סאוליוס קוליטה, הממונה על התיירות, יורגיטה קזלאוסקין וכן שגריר ליטא בישראל, אדמינס באגדונס (צילום יח"צ )

הישראלי וליטא

ששואלים ישראלי מה הוא יודע על ליטא, לרוב נשמע על שארס ( שארונס יסקיבצ'יוס ) שכיכב לפני עשור במדי מכבי תל אביב בכדורסל. נוסיף לכך את הגאון מווילנה וזה למעשה מסכם את הידע שלנו על המדינה הבלטית.

עם זאת, לתייר הישראלי, המחפש אחר יעדי תיירות חדשים, ניתנת הזדמנות נדירה להכיר יעד אטרקטיבי חדש ובעידוד ממשלת ליטא, הפותחת את שעריה ומזמינה את התייר הישראלי להגיע ולהתארח בה.

ליטא ואירופה

ליטא השלימה לאחרונה מהפך משמעותי עם הצטרפותה בתחילת השנה לגוש האירו (מהלך שהחל ב-2004 עם הצטרפותה לאיחוד האירופי והתנתקותה הסופית מהגוש הסובייטי והצטרפותה לאיחוד האירופי). המהלך פתח את שערי המדינה לעולם המערבי ולתיירים מכל רחבי העולם, כולל כמובן תיירים ישראלים.

כתוצאה מהשינויים הללו, הביקור בליטא יהפוך לפשוט בהרבה, במיוחד בכל הקשור לתשלומים במזומן ובכרטיסי אשראי וכן גם בנוגע לניווט במדינה. ישראלים רבים מוזמנים להתוודות למדינה מזרח אירופאית ידידותית המשלבת אתרים היסטוריים, ביניהם גם הרובע היהודי, חופים מדהימים, טיסה בכדורים פורחים, סקי ופינוקי ספא מהמובחרים באירופה. לא בכדי, נבחרה ליטא על ידי מגזין התיירות הבינלאומי המוביל, "לונלי פלנט", כאחד היעדים המובילים לשנת 2015. זאת לצד סינגפור, נמיביה, מונטנגרו ונוספים.

ליטא ומדינת ישראל

בימים שלא ממש ניתן למצוא מדינות אוהדות לישראל, ניכר כי ישראלים ירגישו בנוח במדינה, אשר בכל הנוגע לצד המדיני, מביעה תמיכה במדינת ישראל. ליטא תמכה בישראל במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה בקיץ האחרון ובהצבעה שנערכה במועצת הביטחון של האו"ם, על הכרה במדינה פלסטינית, היא בחרה להימנע, ובכך מנעה מהפלסטינים את השגת רוב.

תיירות ישראלית לליטא

במסגרת אירוע הסברה מיוחד שנערך במלון דייויד אינטרקונטיננטל  בתל אביב, הציגה הממונה על מחלקת התיירות, הגב' יורגיטה קזלאוסקין, את היצע התיירות הליטאי על כל היבטיו, בפני סוכני תיירות ישראלים מובילים, בכירים בענף התיירות, עיתונאים ישראלים, ונוספים.

אומרת קזלאוסקין: "לליטא וישראל יש קשרים היסטוריים ארוכי טווח המתנהלים באופן ראוי להערכה. הגעתנו לישראל מוכיחה את הרצון שלנו לשמר ואף לחזק את הקשרים גם בעתיד. בעקבות השינויים שחלו לאחרונה, אנו צופים למספר רב של תיירים ישראלים שיבקרו בליטא וייחשפו להיצע התיירותי והתרבותי שיש לה להציע. אני סבורה כי הקהל הישראלי ייחשף למדינה אטרקטיבית כפי שהיא גם אוזכרה לאחרונה, על ידי מגזין ה"לונלי פלנט" וכן על ידי "פורבס טרוולר" אשר בחרו בליטא כיעד תיירותי בינלאומי, מוביל ומומלץ לשנת 2015".

אתר מידע למטייל הישראלי בליטא

www.lithuania.co.il

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. ליטאית

    מדינה מקסימה עם אנשים מקסימים.

    1. Christina

      Yes please do check it out. It's not like I love my body afdaewrrts, but it's given me a new view of my body & how I interact with my daughter. And I would love to hear what you all think of it after you read it.

כתיבת תגובה