לחם בית עם הרבה אוכל ביתי

מסעדה טריפוליטאית עשירה במגוון מאכלים מבושלים ביתיים עם הרבה טעם וגם זכרונות מחיי משפחת נקוצ'ה בטריפולי ומישראל. באו לטעום והיה קשה לקום

יובל עם רוזטה וברקע תמונות משפחת נחום (צילום דני בר)
יובל עם רוזטה וברקע תמונות משפחת נחום (צילום דני בר)

משפחת נקוצ'ה

נפגשנו עם יובל, בן משפחה שהפך פיצוציה בלב אור-יהודה למסעדה עם אוכל ביתי. מספר יובל:"אוכל הוא נושא מאוד גדול ורחב במשפחה. במפגשים המשפחתיים הרבה מדברים ועוסקים באוכל הייחודי לנו. כך החלטנו להקים מסעדה שתהיה מבוססת על הכנת והגשת האוכל הטריפוליטאי לפי כל כללי ההכנה".

חלק מבניית תפריט המסעדה היה תהליך משפחתי בו התקיימו גם  דיונים ארוכים סביב השאלה הנצחית: מהו הדג המתאים ביותר לחריימי, פרט ללוקוס כמובן, המושלם אך יקר. התפריט שהוחלט עליו במשפחת נחום ( נקוצ'ה ) הוא פרי הסכמה משותפת ושימוש גם בשמות מהבית.

לחם בית אור יהודה
לחם בית אור יהודה

המסעדה

לחם בית היא מסעדה ביתית וחמה שכבר עם הכניסה למקום האינטימי, ניתן לחוש בחום הביתי המתפרץ מהקירות עם התמונות שחור לבן של המשפחה, השולחנות והכסאות הפשוטים ונוחים וכמובן ריחות התבשילים המגיעים ממטבח הטריפוליטאי שמעבר לדלפק. מוסיף יובל: "המסעדה הוקמה מתוך הרצון שלנו כמשפחה לשמר את המסורת והמתכונים היחודיים למטבח שלנו".

תבשילי המקום (צילום דני בר)
תבשילי המקום (צילום דני בר)

טביחה ועוד

טביחה הוא תבשיל בטריפוליטאית. תפריט המסעדה עשיר בשמות כמו טביחה חריימה, מפרום קרעה ועוד. כל השמות הם מהלקסיקון הטריפוליטאי.

התחלנו עם מנת פתיחה של חריימה קוסקוס וירקות- מנה צמחונית כלבבי. הקוסקוס "אחד אחד", והשילוב עם רוטב הדג והדג היה פתיחה נהדרת לבאות. מנת חריימי טריפוליטאי עם נתח דג נסיכת הנילוס (מנה מלאה עולה 30 שקלים).

המנה הבאה אותה חלקנו, ידידי אבי גנאור ואנוכי, שנינו לא אוכלי בשר, היתה מנת מפרום צמחוני שזה תפוח אדמה ממולא אורז וירקות( 58 שקלים).

התקרובת על השולחן (צילום גני בר)
התקרובת על השולחן (צילום גני בר)

לשולחננו הוגשה מנה נוספת של קציצות דג מלאות טעם וירקות שהשאירו מקום לטעם הדג אבל גם הירק הורגש בטעם ובטוב טעם.

לא יכולנו לסרב לטביחה הצמחונית עם שעועית, בצל תפוחי אדמה שמתבשלים כל הלילה.

לדברי יובל, השף של המסעדה היא גיסתו השוקדת על הבישול עם הטעם של הבית.

לחם וסאפרה

הלחם בשם המסעדה הוא רק ציון דרך אבל לא מה שמצופה לסועד. אמנם לשולחן הוגשו לחמניות שנאפות במאפיה על טהרת מתכון מיוחד של "לחם בית" ורק אצלהם אפשר לאכול לחמיות אלה שהם שילוב של קמחים המיוחד למקום.

סיימנו עם סאפרה של אמיליה שהיא עוגת סולת מסורתית ( 8 שקלים) שלא מתוקה מידי ומהווה סיום הולם לעושר הטעמים של המקום.

קציצות דג וירקות (צילום דני בר)
קציצות דג וירקות (צילום דני בר)

ערק ורוזטה

ב"לחם בית" מוגשת בירה גולדסטאר מהחבית ב-15 שקלים לשליש וגם שוט של ערק המכין יובל על פי מתכון תיבול שלו ומבוסס על ערק עלית בתוספת קינמון, תבלינים וסוכר. אכן ערק כיפי לשלב באוכל הכל כך מתובל וצבעוני של המקום.

משקה קל רוזטה הוא המשקה המקומי של "לחם בית" והוא מבוסס על שקדים, מזין ומרווה ומגיע גם מהמטבח הצפון אפריקאי.

"לחם בית" שד' בן-פורת 62 אור יהודה טלפון    03-6097426  .

כתיבת תגובה