חדש: דוקאטי MTS 1200 החדשה

המולטיסטראדה החדש מציע מנוע בנפח 1,198 סמ"ק, 160 כו"ס, המאפשר טווח פעולה רחב במיוחד עם כ- 8% חסכון בצריכת הדלק. הכל בזכות תזמון השסתומים Desmodromic Variable Timing.

המולטיסטרדה 1200 החדשה (צילום יח"צ חו"ל)
המולטיסטרדה 1200 החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

הדור החמישי של המולטיסטרדה

חברת ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי בישראל, החלה בשיווק המולטיסטראדה 1200 החדש של דוקאטי – הדור החמישי של האופנוע הפופולרי. ה- MTS 1200 החדש מציג רף חדש בקטגוריה הלוהטת בזכות שילוב בין מערכת תזמון השסתומים המשתנה, הראשונה מסוגה בעולם האופנועים, לבין שלל מערכות אלקטרוניקה מתקדמות. עם קרוב ל- 35,000 כלים שנמכרו מהדגם היוצא בכל העולם הפך הקונספט של דוקאטי עם ארבעה אופנועים בכלי אחד, לסמן הימני בקטגוריה. הדור החדש לוקח קונספט זה צעד אחד קדימה ומציג אבולוציה מושלמת עם יותר שימושיות ויותר בטיחות. מחבילת ה- DSP Ducati Safety Pack ועד מערכת ה- DVT החדשה המאפשרת למנוע להשיג עקומת מומנט משופרת להפליא וצריכת דלק חסכונית יותר.

המנוע החדש

דגם התיור החדש של דוקאטי כולל את הדור העדכני של מנוע הטסטה-סטרטה, בנפח 1,198 סמ"ק, הכולל לראשונה DVT, מערכת תזמון השסתומים Desmodromic Variable Timing החדשה. אם בעבר המנוע הציע חפיפת שסתומים של 11 מעלות, הרי שכרגע הוא מציע תזמון שסתומים משתנה המשנה גם את החפיפה ביניהם. מערכת ה-DVT החדשה, השולטת בתזמון שסתומי היניקה והפליטה, מספקת מנוע חלק ובעל מומנט יותר זמין בסל"ד נמוך ומנגד חזק יותר בסל"ד גבוה. ברכיבה רגועה נפתחים השסתומים לזמן קצר ולעומק מועט, לעומת רכיבה בסל"ד גבוה, בה המערכת מספקת פתיחה עמוקה וארוכה, במטרה לצור מקסימום כוח. המנוע החדש עומד בתקן הזיהום של יורו 4, עם 8% חיסכון בצריכת הדלק. הספק המנוע עלה מ- 150 כו"ס ל- 160 כו"ס ב-9,500 סל"ד. מרווח הטיפולים צמח ל- 30,000 ק"מ והחלפת שמן ומסנן מתבצעת כל 15,000 ק"מ לטיפול.

מערכת מצבי הרכיבה של דוקאטי

 
- פרסומת -

 

המערכת של דוקאטי מציעה ארבעה מצבי רכיבה. בכל מצב מוגדרים אופי הפעולה של המנוע והמתלים, כמו גם מערכת ה- ABS, בקרת אחיזה ובקרת הווילי, באופן שונה עבור כל אחד מהמצבים. מצב ספורט, מיועד לאלו המחפשים את הרכיבה הספורטיבית והמהירה על הכביש. המנוע מטפס מהר בסל"ד לקצה קשת טווחי המומנט וההספק עם תגובות אגרסיביות, בולמים קשיחים, תוך התערבות מינימלית של מערכות הבטיחות האלקטרוניות. מצב תיור, המיועד למצב רכיבה רגוע יותר בו למנוע יש את מלוא הכוח והמומנט, אך התגובות יותר לינאריות, ופחות ספורטיביות. רמת שיכוך הבולמים מספקת תגובה רכה יותר לנוחות מירבית כשמערכות הבטיחות מתערבות באופן מרסן. שני מצבים אלו משתמשים במלוא 160 כ"ס הקיימים במנוע. מצב עירוני, המיועד כשמו לרכיבה רגועה בתוך העיר עם מנוע המספק במצב זה 100 כ"ס, עם בולמים המתאימים לשיבושים בכבישים העירוניים עלית מדרכות וכו' עם בקרת החלקה מרסנת (במצב גבוה) לתוך העיר ו-ABS  עם בלימה משולבת (קדמי ואחורי). מצב אנדורו מספק אף הוא 100 כ"ס עם בולמים רכים והתערבות נמוכה של המערכות האלקטרוניות. מעבר בין המצבים מתאפשר בקלות בזכות כפתור ייעודי כך שהרוכב יכול להינות, תוך כדי רכיבה, מחוויית משתמש רחבה.

מערכות בטיחות

כל דגמי המולטיסטראדה מצוידים בחבילת הבטיחות של דוקאטי (DSP (Ducati Safety Pack.

  • מערכת בקרת אחיזה DTC מציעה שמונה מצבים, מצב 8 בעלת התערבות מרבית ועד למצב אחד עם התערבות מינימאלית בעת איבוד אחיזה.
  • מערכת Cornering ABS – הדור האחרון של Bosch מציע מערכת ABS הפועלת גם בפניות מעל הטיה של 20 מעלות ! מערכת ה- ABS משתנה ל- 3 מצבים אשר בכל מצב משתנה ההתערבות של המערכת וקובעת באיזה גלגלים היא תפעל (למשל במצב Race המערכת מבטלת את הפעולה שלה בפניות ומאפשרת נעילת הגלגל האחורי כדי לתת אפשרות להחליק את הגלגל בכניסה לפניה.
  • מערכת DWC – מערכת הווילי קונטרול של דוקאטי מציעה לך את האפשרות של הרמת גלגל האהובה על לא מעט רוכבים באופן נשלט. מערכת בקרת ווילי, שולטת על הגובה וזמן השהייה של הגלגל הקדמי באוויר.
  • בשני הדגמים מוצעת לראשונה גם מערכת בקרת שיוט בדיוק כמו במכוניות יוקרה.

מערכות נוסםות בגרסת ה- S

  • מערכת מתלים האלקטרוניים  DSS (Ducati Skyhook Suspension) המציעה בולמים סמי אקטיביים. קונספט 4 אופנועים הופך למחודד יותר מאי פעם, כאשר ב"מצבי הרכיבה" (ספורט, תיור, עירוני או אנדורו) יש בולמים אקטיביים למחצה המשתנים במעבר בין מצבי הרכיבה ומגיבים בהתאם לתוואי הדרך , צורת הרכיבה (תאוצה) וכמובן מצב הרכיבה שנבחר. בעזרת מספר חיישנים הנמצאים על גוף האופנוע (זרוע אחורית ומתלה קדמי) המערכת קולטת את אופי הרכיבה ותוואי השטח הבסיסי ומתאימה לרוכב את רמת השיכוך תוך כדי רכיבה. עיבוד הנתונים מתבצע על ידי על ידי המערכת און ליין, בעזרת תקשורת אלחוטית, ואלגוריתם שנכתב לכל מצב ניהול אופנוע שונה.
  • מלבד זאת זוכה גרסת ה- S ב- Full LED lighting המספקת תאורת LED מלאה, בלמים קדמיים משופרים עם זוג דיסקים 330 מ"מ.

מחיר

  • MultiStrada 1200 – 157,000 שקלים
  • MultiStrada 1200 S – בצבע לבן 179,000 שקלים ובצבע אדום 177,000 שקלים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט