חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

דרך ארוכה- סרט חדש באולמות הקולנוע ||| שלל ארועי סוכות ||| חדשות בעולם התעופה ||| תערוכות ציורים חדשות ||| תחרות הצילומים של ויקיפדיה ||| להמשך הידיעות וההצעות נא ללחוץ על התמונה <<<

תעופה

QUANTAS (צילום יח"צ חו"ל)
QUANTAS (צילום יח"צ חו"ל)

QANTAS הכריזה על רווח על רכישת 5 דרימליינר

חברת התעופה QANTAS הכריזה על תוצאות הרווח השנתי שלה שמסתכמות ב 975 מיליון דולר. מדובר על הרווח הגדול ביותר שעשתה החברה מאז המשבר הכלכלי העולמי. מאחורי התוצאות המרשימות עומדת תכנית הטרנספורמציה של QANTAS שאפשרה לחדש את תשואות המניות תוך המשך השקעה בצמיחה והתחדשות.

כמו כן QANTAS הודיעה כי תצרף 5 מטוסים חדשים מדגם דרימליינר בואינג 787-9 לצי המטוסים שלה כבר בתחילת שנת 2017 . בכך החברה תיכנס לעידן חדש של אפשרויות גלובליות, יעילות בשימוש בדלק ונוחות לנוסעיה. המטוסים החדישים עתידים להחליף כמה ממטוסיה הישנים של החברה ולהגדיל את יעדי הטיסות של החברה.

QANTAS מיוצגת בישראל על ידי טל תעופה המוכרת כרטיסי טיסה מישראל לאוסטרליה ואיזור הפסיפיק בשילוב אל על דרך יוהנסבורג, בנגקוק או הונג קונג ובמחירים מאוד תחרותיים

"מחלקת העסקים המובילה באירופה" ב- SWISS

מחלקה מפנקת ב- SWISS (צילום יח"צ חו"ל)
מחלקה מפנקת ב- SWISS (צילום יח"צ חו"ל)

חברת התעופה Swiss International Air Lines  דורגה פעם נוספת במקום הראשון בקטגוריית "מחלקת העסקים האווירית המובילה באירופה" בתחרות Travel Awards הנערכת מדי שנה. ציון לשבח זה הוא אחד משלושה תארים שבהם זכתה קבוצת לופטהנזה בגרסת 2015 של תחרות פרסים יוקרתית זו בענף התעופה. זו השנה החמישית ברציפות שמחלקת העסקים של SWISS מוכתרת כטובה ביותר בתחרות Travel Awards. קטגוריית מחלקת העסקים בתחרות מתייחסת לטיסות קצרות וארוכות כאחת. לופטהנזה זכתה בשני פרסים חשובים בתחרות World Travel Awards לשנת 2015: "חברת התעופה המובילה באירופה" ו"טרקלין הנוסעים המוביל באירופה" עבור טרקליני המחלקה הראשונה שלה בפרנקפורט כמו תמיד, פרסי World Travel אלה הוענקו על סמך הצבעתם של מומחים מענפי הנסיעות והתיירות מרחבי העולם.

"כחברת התעופה של שוויץ, אנו מחויבים לתת ללקוחותינו שירותים ומוצרים באיכות מעולה ובאופן עקבי, במיוחד במגזר הפרימיום," אמר מרקוס בינקרט (Markus Binkert), המנהל המסחרי הראשי של SWISS, בתגובה על קבלת הפרס. "ההכרה במחלקת העסקים שלנו כטובה ביותר באירופה היא גמול למאמצינו. אנו גאים מאוד לקבל את הפרס."

הפרס מוענק ל-SWISS לאחר שיפורים נוספים שהכניסה החברה במוצר המחלקה העסקית שלה בתחילת השנה, לרבות ההבטחה למושב סמוך פנוי על מנת למקסם את פרטיות הנוסעים בזמן הטיסה ואוטובוס נפרד שלוקח את נוסעי מחלקת העסקים מהמטוס לטרמינל בשדות תעופה מרכזיים באירופה כאשר הנחיתה מתבצעת הרחק מבית הנתיבות.

SWISS גם הנהיגה שיפורים בתפריט המוגש במחלקת העסקים בטיסות ארוכות וכעת מציעה מגוון רחב יותר של מנות ראשונות ומנת גבינות נפרדת. בסוף השנה SWISS תרחיב את מוצר שירותי הקרקע שהיא מעניקה לנוסעי מחלקת העסקים כאשר תפתח שני טרקלינים חדשים ב-Dock E בשדה התעופה של ציריך, עבור נוסעים החברים במועדון Senator ונוסעי המחלקה העסקית. הטרקלינים ימוקמו קרוב מאוד לשערי ההמראה לטיסות הארוכות, ישתרעו על פני 2,000 מטרים רבועים ויכללו מרפסת המשקיפה על שדה התעופה, מסלולי ההמראה והרי האלפים שברקע. שני הטרקלינים יציעו מבחר ארוחות טריות שהוכנו במקום ואילו טרקלין סנטור החדש יתהדר בבר משקאות מלא. בטרקלין סנטור יוכלו להתארח 175 נוסעים ובטרקלין המחלקה העסקית 200 נוסעים.

Cockpit של אל-על

Cockpit, התוכנית של אל-על להאצה ותמיכה בסטארט-אפים בתחומי התעופה והתיירות, עלתה לשלב הגמר בתחרות הבינלאומית של ארגון התעופה ((Airline Passenger Experience Association APEX, בקטגוריית 'ההישג הטוב ביותר של חברת תעופה בתחום חווית לקוח לשנת 2015'. מדובר בכנס השנתי היוקרתי בו לוקחות חלק כל חברות התעופה המובילות בעולם, כנס אשר נפתח באירוע חגיגי הנחשב ל"אוסקר" של עולם התעופה.

עשרות חברות תעופה מהמובילות בעולם הגישו מועמדות לקטגוריה זו, ו-4 חברות עלו לגמר- בניהן אל על.הכרזת הזוכה,  תתקיים ב-28 בספטמבר במסגרת אירוע יוקרתי בפורטלנד שבארה"ב, במהלכו מוצגים מדי שנה כל ההישגים והחידושים החשובים בחוויית הלקוח בענף התעופה המסחרית. החברה הזוכה תיבחר על ידי צוות מקצועי של נושאי משרה מעולם התעופה ומתעשיית יצרניות המטוסים, אולפני הטלוויזיה והקולנוע ועוד.

Cockpit  תוכנית החדשנות של אל על,  עלתה לגמר לצד מערכת הסטרימינג האלחוטית של קבוצת התעופה LATAM (דרום אמריקה), תוכנית בידור של QANTAS (אוסטרליה) המבוססת על הדמיה וירטואלית תלת-מימדית ומערכת קולית של חברת EMIRATES, המקריאה את תמציתי סרטי הקולנוע המוקרנים בטיסה לטובת כבדי ראייה.

Cockpit  הושקה בחודש מאי האחרון במטרה לחשוף את אל-על לטכנולוגיות החדישות ביותר בתחומי פעילותה, תוך שהיא מאפשרת לסטארט-אפים להשתמש במערכות שלה כ-Beta Site חשיפה לאנשי מקצוע מובילים בתחומי התעופה והתיירות מתוך אל על ומחוצה לה, לצד קשרים ופתיחת דלתות בענף בשוק המקומי והבינלאומי. כיום פועלות בCockpit כבר שלוש חברות בהן: Shopnfly המפעילה אתר קניות טרום טיסה המאפשר לנוסעים לחפש, לבצע השוואת מחירים ולרכוש מגוון רחב של מוצרים הזמינים בכל שלב של נסיעתם; ו- BidFlyer שהיא פלטפורמת מכירות פומביות מתקדמת, אשר משתלבת במערכות חברת התעופה ומציעה ערוץ חדשני למכירת כרטיסי טיסה במחירים אטרקטיביים. כמו כן המעצב עידן נויברג הנו חלק מתוכנית החדשנות כאשר העיצוב הראשון

 

SWISS עם קנטון גלרוס בטיסותיה

החל מספטמבר 2015, במשך 3 חודשים, חברת SWISS תגיש ללקוחות הפרמיום בטיסותיה את מטעמי קנטון גלרוס. נוסעי המחלקה הראשונה ומחלקת העסקים בטיסות ארוכות משווייץ ייהנו מתפריט בלעדי תוצרת מלון הבוטיק שאלה אהורן (Chalet Hotel Ahorn) מהעיר בראונואלד, שוויץ. לעת עתה, במסגרת קונספט "מסורת SWISS", מוגשת גבינת השוק המסורתית העונה לשם " Alpchäs- und Schabaziger-Märt" מאזור אלם.

התפריט החדש, בהרכבתו של שף המסעדה המפורסם, ביט שיטנהלם (Beat Schittenhelm), כולל מגוון מנות המאופיינות בתיבול טעים מן הטבע בשילוב עם מספר עשבי תבלין מקומיים. אל הארוחות מתלווים יינות מאזורים בקרבת קנטון גלרוס – מגוון יינות אדומים מעמק הריין (Rhine Valley) שזכה לכינוי "בורגונדי של שוויץ" והוא מחוז ייצור היין הוותיק ביותר במדינה. נוסעי המחלקה הראשונה יוכלו לבחור בין Malans Pinot Blanc לבין Selfi Wingert Pinot Noir מיקב פרום (Fromm). נוסעי מחלקת העסקים יוכלו לבחור בין יין Goldene Sonne Riesling-Silvaner המיוצר בפלסברג ומ- Malans Pinot Noir הפירותי תוצרת קוטינלי.

תפריטSWISS Taste of Switzerland  מוגש בכל הטיסות הממריאות משוויץ. מדובר ביוזמה גסטרונומית עטורת פרסים, במסגרתה SWISS מזמינה שפים שוויצרים נודעים להעניק פרשנות אישית וייחודית למטבח השוויצרי המקומי. התוצאה היא מנות עונתיות מהמחוזות השונים של שוויץ המרשימות ומגוונות את שהות הנוסעים בטיסה.

סרטים

דרך ארוכה

גבורי הסרט על שביל האפלצ'ים (צילום יח"צ חו"ל)
גבורי הסרט על שביל האפלצ'ים (צילום יח"צ חו"ל)

ביל ברייסון, מחבר ספרי מסע שהגיע לגיל פרישה, משאיר בבית אישה וילדים ויוצא לאתגר עצמו במסע הייקינג בשביל האפלאצ'ים – מרחק של כ-2,000 מיילים של טבע פראי ולא מיושב הנפרש מאזור מיין לג'ורג'יה. התוכנית שלו משתבשת כאשר הוא נאלץ להתמודד עם נוכחותו המנדנדת של סטיבן כץ, חבר ותיק אותו לא פגש שנים רבות, שהצטרף אליו למסע ברגע האחרון ומאז לא מספיק להתווכח איתו.
הסרט "דרך ארוכה" – דרמה קומית, מצחיקה ומרגשת, מתבסס על יומן המסע האמיתי שכתב ביל ברייסון אודות חוויותיו בשביל האפלאצ'ים.

ארה"ב. 2015.. 104 דקות. דובר אנגלית, מתורגם לעברית. מופץ ע"י סרטי יונייטד קינג.

מוסיקה ותיאטרון

אופרה בגרוש (צילום דניאל קמינסקי)
אופרה בגרוש (צילום דניאל קמינסקי)

"אופרה בגרוש" באירוע ההתרמה השנתי של ארגון בקול

המחזה המוזיקלי מאת ברטולט ברכט הינו אחת היצירות התיאטרליות האהובות, הססגוניות והמצליחות ביותר בכל הזמנים, בכיכובם של איתי טיראן, גדי יגיל, יוסי גרבר, הלנה ירלובה ו-13 שחקנים נוספים, ובהשתתפות נגני התזמורת הסימפונית חיפה. ההצגה מונגשת במלואה לכבדי שמיעה באמצעות תמלול ומערכת שמע ההצגה תונגש לכבדי ראיה באמצעות תיאור קולי.

"אופרה בגרוש" בכיכובו של איתי טיראן ובהשתתפות נגני התזמורת הסימפונית חיפה  בהופעה מונגשת – באולם הקאמרי ת"א, יום חמישי ה- 17.9.15. קבלת הפנים החל מ – 19:00, ההצגה תחל בשעה 20:30. מחיר- החל מ-  180 ש"ח. כל ההכנסות קודש לפרויקט ניידת השמיעה של בקול ארגון כבדי שמיעה ומתחרשים

פרטים על פעילות העמותה באתר. העמותה מוכרת לצורכי קבלת תרומות עפ"י סעיף 46 א' לפקודת מס הכנסה. להזמנות- 052-5335489 או בכתובת –דוא"ל

תערוכות

זואי סבר – תערוכת "מסע מקומי"

זואי סבר - שד' רוטשילד (צלום וולאדי קוסטיצב)
זואי סבר – שד' רוטשילד (צלום וולאדי קוסטיצב)

זואי סבר, משיקה את "מסע מקומי" תערוכה חדשה המרכזת יחד כ-40 יצירות, להן מכנה משותף – נופי הארץ, מהאורבני למחוזות טבע מוכרים. ביצירות, נגלים נופי הארץ דרך עיניה הסקרניות של סבר.

לא מדובר בפורטרט המחקה את המציאות, אלא תרגום אישי של אמן מקומי תושב הארץ ומי שגילתה לראשונה את אופייה של הארץ, צבעיה ונופיה, כנערה בוגרת, עם עלייתה ארצה מאוקראינה, בגיל 16. התוצאה – שילוב מהפנט של עיטוריות צבעונית דקורטיבית, מרהיבה ומרתקת בה ניכרת השראה סגנונית מאומנות מזרח אירופה בפרספקטיבה מפתיעה – מודרנית, מאתגרת, אופטימית וחייכנית, כביטוי לסגנונה הייחודי של האמנית.  בתערוכת "מסע מקומי" יוצגו 10 עבודות בטכניקה מעורבת שמן ואקריליק על בד וכ- 30 הדפסים במהדורה מוגבלת.

יצירותיה של זואי סבר (כבת 40) בוגרת בצלאל באדריכלות, מעטרים אוספים פרטיים בארץ ובחו"ל , נרכשו לאוסף  בנק לאומי, הוצגו בתערוכות בברלין, פריז, לונדון, נמכרו ב Bonhams בלונדון ועוד.

תערוכת "מסע מקומי" תתקיים עד 7 לאוקטובר 2015 בגלריה העירונית גבעתיים ע"ש יוסף וויסמן (מכון המים) רחוב השומר 7. פרטים נוספים : 050-5289874 / 03-6721734  [email protected]

"בבת-עין, תפוחים ויין": אמנות נאיבית ממדינות אמריקה

אדוארדו אונגר.- יום נישואין שמח. 2015. ארגנטינה
אדוארדו אונגר.- יום נישואין שמח. 2015. ארגנטינה

גלריה ג'ינא, הגלריה הבינלאומית היחידה מסוגה בעולם, לאמנות נאיבית, שמחה להודיע על פתיחת התערוכה: "בבת-עין, תפוחים ויין": אמנות נאיבית ממדינות אמריקה. במסגרת התערוכה יופנה זרקור מיוחד אל עבודותיהן המרשימות של יותר מ-60 אמנים נאיביים מובילים מכ- 15 מדינות שונות ביבשת אמריקה: מקנדה וארצות הברית שבצפון, דרך גוואטמלה, הונדורס ואל סלוודור שבמרכז, ועד לאקוודור, ברזיל וארגנטינה שבדרום.

האמנות הנאיבית ככלל, מציגה סצנות פשוטות, קלות הבנה, אידיאליזציה של החיים,  תמימות מרעננת, פרטנות מדוקדקת וצבעים מחממי לב- זהו ז'אנר שחוגג את הסיפור האנושי וקורא תיגר על העולם האינטנסיבי שבחוץ. האמנים הנאיביים מציירים בצבעוניות עזה ובפרטנות מדוקדקת את נוף מולדתם. באופן אידילי מתארים האמנים סצנות פשוטות מחיי היומיום שלהם, זיכרונות ילדות, פסטיבלים, מסורות ומנהגים שונים המלווים את אורך חייהם. התערוכה מזמינה את המבקר לחוות את המגוון התרבותי, ההיסטורי והחברתי במדינות אמריקה דרך הז'אנר הנאיבי.

בקומה התחתונה של הגלריה תימשך התערוכה, "אמנות נאיבית: חגיגת הקיץ", בה יוצגו עבודות במחירים אטרקטיביים במיוחד מהאוסף העשיר של הגלריה.

התערוכה "בבת-עין, תפוחים ויין" תתקיים בגלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית, בין התאריכים 13.11.2015 – 3.9.2015 רח' דיזנגוף 255 , תל אביב, טל': 03-5444150. שעות פתיחה: שני – חמישי :  21:00 – 12:00  שישי וערבי חג: 14:00 – 10:00 אתר הגלריה

שלא תפספסו את הרכבת- תערוכה קבועה במתחם התחנה בירושלים

עולם הרכבות (צילום אריק פוטרמן)
עולם הרכבות (צילום אריק פוטרמן)

עולם הרכבות: תערוכת הרכבות הגדולה ביותר בארץ, של אספן הרכבות הגדול בישראל- שמעון פוטרמן, מציעה חוויה מרתקת לכל המשפחה.

עולם הרכבות, תערוכה יחידה במינה, המציגה דגמים מיניאטוריים של רכבות חשמליות הנעות על הפסים, עם עוד הרבה פרטים נוספים (רמזורים, מנהרות, גשרים, בניינים ועוד) המשקפים מציאות אמיתית של הנופים באירופה, מתקיימת בקרון אמיתי במתחם התחנה הראשונה בירושלים. התערוכה מוצגת לקהל הרחב כ"תערוכה בבנייה״ ובכך מתאפשר למבקרים להיות שותפים לתהליך הקמת המוזיאון.

התערוכה הוקמה ביוזמת "מועדון הרכבות ירושלים", שנוסד על ידי קבוצת חובבים המקיימים מפגשים סביב נושא הרכבת כבר שנים, ביניהם שמעון פוטרמן- אספן הרכבות הגדול ביותר בארץ.

בתערוכה משתקף העתק מדויק של הרכבות הקיימות במציאות במדינות אירופה, וזאת בזכות הירידה לפרטים בדגמי הרכבות, מסילות הברזל, הרמזורים ומערכת ההפעלה הדיגיטלית והממוחשבת המוצגים ופועלים בתערוכה. באופן דומה, כך גם תנועת הרכבות הנעות על הפסים בתערוכה, תואמת את תנועת הרכבות האמתיות החוצות את יבשת אירופה ביום ובלילה. בנוסף מוצג בתערוכה תוואי שטח עשיר ומפורט, הכולל הרים, מנהרות, גשרים, גבעות ומישורים, מה שהופך את המודל למשקף מציאות אמתית של הנופים והסביבה האירופאית. הירידה לפרטים של מקימי התערוכה מתבטאת גם במבנים, בדמויות ובפריטי השטח, וכל אלו יחדיו מצליחים להמחיש ולשקף העתק מיניאטורי של רכבות באירופה. התערוכה קיבלה הכרה בינלאומית, ואפילו זכתה לכינוי project j (פרויקט ירושלים), בזכות מיומנותם הרבה של מקימיה, המשתקפת בתערוכה.

התערוכה מוצגת באופן יוצא דופן וייחודי, כ"תערוכה בבנייה", ועל ידי כך מתאפשר למבקרים להיות שותפים בהקמה, לעזור ולראות את ההקמה בהתהוותה. התערוכה מוצגת בתוך קרון נוסעים אמיתי, אלמנט התורם גם הוא למוחשיות התערוכה. לקרון חשיבות היסטורית רבה משום שהיה הקרון הראשון שהגיע לארץ (הובא בשנת 1922 על ידי הבריטים), והיה לקרון נוסעים שפעל בארץ בשירות הרכבות הבריטי. בשנת 1948, עם קום המדינה, הוא עבר לבעלות רכבת ישראל, והמשיך בנסיעותיו בארץ עד לשנת 1956, אז נלקח לסיני במבצע קדש, ושימש כקרון פיקוד קדמי הנע על מסילות ברזל שקישרו את ארץ ישראל לכיוון מצרים. לאחר המלחמה, הועבר למחלקה הטכנית של רכבת ישראל, ובסיום שירותו הפעיל הוסב למבנה משרדים, כשלבסוף הוא הובא למתחם התחנה הראשונה בירושלים כחלק מחידושה ושיפוצה, על מנת להחזיר את ימיו היפים ולהוות פיסת היסטוריה בנושא התחבורה המסילתית בארץ.

התערוכה הינה חלק מפרויקט שמטרתו להטמיע את תרבות הפנאי ונושא הרכבות בארץ, על ידי קיום חוגים, הרצאות, מרכז מידע ושרות בנושא.  "רק בגרמניה 10 מיליון איש מתעסקים ברכבת כתחביב. לצערי בארץ זהו נושא לא מוכר", אומר שמעון פוטרמן, אספן הרכבות וממקימי התערוכה. "הייתי שמח לראות איך גם פה בארץ, כמו באירופה, התחום הזה יקבל יותר הכרה, ויותר אנשים יאמצו לעצמם את עולם הרכבות כתחביב", מוסיף פוטרמן.

לצד התערוכה, יתקיימו חוגים לקבוצות גיל שונות במתחם התחנה הראשונה, בהנחיית שמעון פוטרמן ושותפו שלמה טובל (שתכנן את כל ההפעלה האלקטרונית בתערוכה), עם תכנים ופעילויות מותאמות לכל קבוצת גיל. כמו כן, יתקיימו בהנחייתם גם מפגשים למבוגרים המתעניינים בנושא, עם הרצאות אורח, הסברים על מסלולי טיולים באירופה לפי תחבורה ציבורית, ועוד.

*תערוכת הרכבות, תערוכה קבועה חדשה במתחם התחנה הראשונה בירושלים: מחיר כניסה לתערוכה: 20 ₪, ניתן לרכוש כרטיסים במקום או בטלפון 054-7633225 שמעון פוטרמן. הדרכה צמודה בתערוכה, למזמינים מראש טלפונית.

תערוכת "ממלכת הדינוזאורים" בירושלים גם בסוכות

תערוכת ממלכת הדינוזאורים (צילום עודד אנטמן )
תערוכת ממלכת הדינוזאורים (צילום עודד אנטמן )

מסע משפחתי בניסיון לעצור את דר' דינוס, המדען המטורף שמנסה להחזיר את העולם לתקופת הדינוזאורים ! ורק אתם יכולים לעזור לעצור אותו ! מסע אינטראקטיבי בתערוכה שבה המבקרים, ילדים ומבוגרים כאחד , נהנים מפעילות תוכן בעולמם של הדינוזאורים !

ב- 10 לאוקטובר תתקיים הגרלה בין כל פותרי כתב החידה  – והפרס : כרטיס טיסה זוגי לילד והורה לצרפת וכרטיסי כניסה ליורו דיסני!

בשעות הערב התערוכה מוארת בתאורה ייחודית ומרשימה בעיצובו של אמן התאורה גיל טייכמן, המעצימה את חווית הביקור בשעות החשכה.

בנוסף בתערוכה: סרט תלת מימד המלמד על היווצרותם של הדינוזאורים, מבוך דינוזאורים, משחק חיפוש מאובנים, סדנאות יצירה  ועוד…

מתנה לכל מבקרי תערוכת הדינוזאורים: כרטיסים לשתי הפעלות בגן הבוטני: הכנת בובות, עבודה בחימר, חיפוש זהב ועוד הפתעות !

התערוכה תתקיים עד ה-10 לאוקטובר ומיועדת לכל המשפחה. תערוכת "ממלכת הדינוזאורים" תתקיים מידי יום בגן הבוטני בירושלים בין השעות 17:00-22:00 בימים א'-ה', 10:00-15:00 בימי שישי וערב חג סוכות ובין השעות 10:00-22:00 בשבתות, ראש השנה וחוה"מ סוכות. (התערוכה תהיה סגורה בערב ראש השנה, ערב יום כיפור ויום כיפור). בנוסף, יוכלו מבקרי התערוכה לקחת חלק בפעילות סוכות המתקיימת בגן הבוטני במהלך ימי חול המועד בתאריכים 29/9, 30/9, ו-1/10, הכוללת גם פעילויות יצירה ללא תשלום נוסף.

מחירים: כרטיס בודד- 79 ₪, כרטיס משפחתי –  220 ₪.

פסטיבלים ואטרקציות

פותחים שנה חדשה בקיפצובה

קיפצובה (צילום אסף קליגר)
קיפצובה (צילום אסף קליגר)

ראש השנה בפתח ובפארק קיפצובה שבקיבוץ צובה הכינו פעילויות מיוחדות  לכל המשפחה בין התאריכים  14-15.09 בשעות 12:00, 13:00 ו-14:00 יתקיים הפנינג ייחודי של 'הפרחת יונים' ומדוע הן חוזרות הביתה..

בצובה חיות להן בשלווה בשובך מיוחד כ-50 יוני דואר אותם יפריחו הילדים במהלך ימי החג. הילדים ישמעו הסבר מפורט על תפקידה של יונת הדואר בעבר, ולאחר מכן לא רק שיפריחו יונים אלא גם יכינו ברכה ומשאלה שתשלח עם היונה לשובך. בנוסף תתקיים סדנת יצירה בה יכינו הילדים משאלות וברכות וירתמו להכנת שלט ענק 'שנה טובה' שיתלה בקיפצובה.

הפארק יהיה פתוח במהלך ראש השנה כל יום בין השעות  10:00-19:00 ובערב חג בין  10:00 ל- 15:00

פארק קיפצובה הוא פארק פעילויות מאתגר ומהנה לילדים במגוון גילאים באזור ירושלים והמרכז. השבוע נוסף לפארק מתקן לונה פארק חדש בשם 'סירה בסערה' שהוא מתקן סירה שמטלטלת ומסתובבת המעניקה הנאה להורים ולילדים מגיל 4. לקראת הוספת המתקן הורחב שטח הפארק בשני דונמים נוספים.

פארק קיפצובה יהיה פתוח במהלך ראש השנה בכל יום. לפרטים נוספים:  www.kiftzuba.co.il קיבוץ צובה, טלפון 02-5347952 ובפייסבוק "קיפצובה"

"דיסני על הקרח – המסע הקסום" לחברי מועדון הצרכנות "הוט"

מועדון הצרכנות הגדול במדינה, "הוט", יוצא במבצע ומזמין את חברי המועדון וילדיהם לחוויה בלתי נשכחת של מוזיקה קצבית, גיבורים אהובים וממלכות קסומות – במחירים השווים לכל נפש. ב-30 בספטמבר בשעה 18:00 יוכלו חברי מועדון הצרכנות הוט וילדיהם לפגוש במופע המרהיב את הדמויות הקלאסיות והאהובות מבית היוצר של דיסני, ובהן מיקי ומיני מאוס, גופי ודונלד דאק. הצופים הצעירים והצעירים ברוחם יצטרפו במהלך המופע גם לסימבה מלך האריות וידידיו בהרפתקאותיהם בערבות אפריקה, יחוו מסע קסום במצולות עם אריאל בת הים הקטנה וחבריה, וגם יצפו בפיטר פן, וונדי, וטינקרבל מרחפים בשמי לונדון ומעל לאיים הקסומים של "ארץ לעולם לא".

אוקטוברפאסט בהרצליה

אוקטוברפסט ישראל בהרצליה (צילום יח"צ)
אוקטוברפסט ישראל בהרצליה (צילום יח"צ)

עיריית הרצליה ומינהלת אזור התעשייה מארחות את פסטיבל הבירה המפורסם בעולם אוקטוברפסט, המגיע לראשונה לישראל ונוחת השנה בבירת השרון – הרצליה.

"אוקטוברפסט ישראל"  הינו פסטיבל הבירה הגדול והמשמעותי בישראל אשר יציין את החגיגות המסורתיות במקביל לחגיגות הפסטיבל הגרמני. הפסטיבל יציע הופעות חיות, משחקי יריד, מבחר סוגי בירות ייחודיות לאירוע, מטעמים מהמטבח הגרמני והבווארי, תוך שמירה על "ערכי המקור" הבווארים.

האירוע יעוצב באווירת הפסטיבל הגרמני הכולל שולחנות ישיבה מעץ, יריד אוכל, יריד אומנויות, יריד משחקים מסורתיים למבוגרים (קליעה למטרה, זריקת כדור, ברווזים וכ'ו) ומשחקים מאתגרים יותר וכמו כן יוקם מתחם נוסף של פעילויות לכל המשפחה.

על פי המסורת הבאוורית, נפתחים אירועי האוקטוברפסט בגרמניה בנאום של ראש העיר של מינכן שבסופו מוגש לו הטעימה הראשונה מבירת האוקטוברפסט, לפתיחת הפסטיבל, גם אירועי "אוקטוברפסט ישראל" יפתחו בנאום קצר של ראש עיריית הרצליה מר משה פדלון ולאחריו יברך שגריר גרמניה בישראל  ד"ר קלמנס פון גטצה. השניים ירימו לחיים עם הטעימה הראשונה של בירת האוקטוברפסט והאירוע יפתח בקול תרועה רמה.

החל מהשעה 17:00 בכל אחד מימות הפסטיבל, יערכו במקום הופעות חיות אשר ילוו את הפסטיבל לסירוגין מתחילתו עד סופו, ההופעות החיות הן חלק בלתי נפרד מהפסטיבל ומטרתם ליצור אווירה קסומה ומקפיצה לבאי האירוע. על הבמה יופיעו לסירוגין להקות מהשורה הראשונה שיבצעו קאברים לשירים מוכרים שהורכבו במיוחד עבור הפסטיבל במטרה להרקיד את באי הפסטיבל בין בירה לבירה.
את הפסטיבל תפתח להקה האוסטרית – גרמנית אשר הובאה במיוחד לאירוע ותבצע שירים קצביים באנגלית, עברית וגרמנית ותשלב להיטים מוכרים מהפסטיבל במינכן.

הפסטיבל יכלול מספר מתחמי משנה להנאת הקהל:

  • מתחם ההופעות והאלכוהול מיועד לקהל מעל גיל 18 ומעלה , הכולל את במת הבידור, שולחנות קק"ל , בר אלכוהול ומלצריות בתלבושת האופיינית מסתובבות .ובירה, בירה ובירה.
  • דוכני משחק שמותאמים לכל הגילאים: מתחם המורכב משלל משחקי ירידים –  קליעה למטרה, זריקת כדור על פחיות, חצים וכו.
  • יריד אוכל על טהרת האוקטוברספט, כגון נקניקיות ענק,  פרצל ועוד.
  • יריד מעצבים ואביזרים של מעצבים ומעצבות ישראליות אשר יציגו פריטים מעוצבים, כולל אביזרים מהאוקטוברפסט

אוקטוברפסט הוא פסטיבל הבירה המפורסם בעולם ונערך מדי שנה בעיר מינכן בבוואריה שבגרמניה מאמצע חודש ספטמבר ועד השבוע הראשון של אוקטובר. אוקטוברפסט הינו פסטיבל הבירה הגדול בעולם, ומושך כל שנה מיליוני משתתפים מכלל אירופה, אשר מגיעים לשתות, לשתות ולשתות. פעילויות הפסטיבל כוללות לבוש מסורתי, שתיית בירה בווארית, אכילת מטעמים מהמטבח הגרמני , שירה ריקוד או כמו שאומרים אצלנו עד לא ידע….

אוקטוברפסט ישראל- חול המועד סוכות  30.9 – 1.10 (יום רביעי, חמישי) 17:00-24:00 . גג רחבת הביזנס פארק  (אאוטלט הרצליה). מדינת היהודים 85 הרצליה פיתוח.

פסטיבל 'דרום עולה 2' באשקלון

מוש בן ארי באשקלון (צילום עידו צרור)
מוש בן ארי באשקלון (צילום עידו צרור)

פסטיבל "דרום עולה 2",  חוזר זו השנה השנייה, לטיילת אשקלון. 3 ימים בסוכות של חיבור ענק וחווייתי לדרום, עם שפע של תכנים, מופעי מוסיקה, אירועי תרבות,אמנות וקולינריה מתוצרת מקומית.

לאחר שנים שלא הופיע בעיר, ב-10 לספטמבר, חוזר שלמה ארצי לאשקלון במופע השקה חגיגי לקראת הפסטיבל שיתקיים באמפי הגן הלאומי אשקלון. כל השירים הגדולים,העיבודים המיוחדים והלהקה – במחירים מיוחדים לתושבי אשקלון.

"פסטיבל דרום עולה 2", יתקיים בחוה"מ סוכות תאריכים  29.9-1.10, בין השעות  17:00-23:00. ויכלול בין השאר מופעי ענק בטיילת אשקלון פתוחים לקהל, של השמות הגדולים במוסיקה הישראלית כולל  אינפקטד משרום, הדג נחש, מוש בן ארי, קרן פלס וליאור נרקיס.

השנה, יחולק 'פסטיבל דרום עולה ' ל-5 זירות מרכזיות:

הבמה המרכזית : שלמה ארצי במופע השקה חגיגי לפסטיבל – באמפי הגן הלאומי – 10 בספטמבר 2015. בחוה"מ סוכות יגיעו מיטב אמני ישראל במופעים מיוחדים הפתוחים בחינם לקהל הרחב – אייל גולן, אינפקטד משרום שמגיעים במיוחד למופע מ-LA, הדג נחש, מוש בן ארי, קרן פלס וליאור נרקיס.

במת משפחות : מיטב כוכבי הילדים במופעים לכל המשפחה –  שפע רחב של מתחמים ופעילויות בשיתוף הדמויות האהובות של ערוץ הופ! מתחם פעילות לקטנטנים עם לולי בו ייהנו הילדים מהפעלות מגוונות, עמדות צילום חווייתיות בהם יפגשו הילדים את סמי הכבאי, תותית, רחוב סומסום ועוד. סדנת אוכל חוויתית לילדים במתחם של מולי וצומי בהם יכינו הילדים מתכונים של מולי השף, הסוכה של הופ! – סדנאות יצירה וקישוט עם החברים של הופ ועוד.  בנוסף, ייהנו המבקרים בפסטיבל, מתיאטרון רחוב ססגוני – עשרות  דמויות שטח, שחקנים, הולכי קביים, להטוטנים ועוד, הרכבים מוסיקליים, מתחם בנג'י ואקסטרים ועוד שפע של פעילויות מאתגרות.

תוצרת הדרום : שדרת דוכנים ססגוניים שיציגו תוצרת חקלאית משובחת מקומית במהלך ערבי הפסטיבל- בשלנים חובבים ומקצועיים כאחד, קונדיטורים, חקלאים, מעצבים, אמנים, יוצרים, ייננים ועוד

אמנות הדרום : "הגוף האישי, החברתי והפוליטי" – תערוכה מיוחדת במינה שאוצרת אריאלה פלוטקין – אמנית ומרצה לאמנות במכללת ספיר. תערוכת צילום, ווידאו, מחול ומיצגים מהדרום שיתחקו אחר דימויי גוף שונים, תוך התבוננות  מעמיקה אל אלו המקובלים יותר בחברה המערבית, ה"קלים לעין", המיוצגים במובן החברתי ובמובן הפוליטי, בשילוב אמנות אתנית. התערוכה תתמקד בתפיסות השונות של גוף בשר ודם, גוף דומם או צומח. צמיחה, קריסה ויופי מסוגים שונים.

בפסטיבל, יתקיים מיצג מיחזור מרהיב של עשרות אלפי שקיות ניילון צבעוניות. בשיתוף גני הילדים בעיר, סטודנטים לעיצוב ואמנות, בהובלתה של האמנית טל פרנק.

כל מופעי הפסטיבל פתוחים לקהל הרחב, למעט מופע ההשקה של שלמה ארצי:

169 ₪ – מחיר רגיל, 119 ₪ – מחיר לתושב אשקלון ( בהצגת ת.ז עם ספח המעיד על מקום המגורים), 99 ₪ – מחיר לתושב אשקלון + (כמות הכרטיסים מוגבלת, בהצגת כרטיס תושב)

רכישת כרטיסים: היכל התרבות אשקלון – 08-6701522  /  לאן – *8780, LEAAN.CO.IL

החברה להגנת הטבע בחוף הבונים, לרגל יום ניקיון החופים הבינלאומי

הזמנה לאירוע חוף הבונים
הזמנה לאירוע חוף הבונים

בסוף השבוע של ה – 18-19.9.2015, יציינו ברחבי העולם את יום ניקיון החופים הבינלאומי ה – 30, במטרה להעלות את מודעות הציבור לשמירה על הים והחופים, בעיקר בהיבט של בעיית הפסולת. פסולת ממקור יבשתי גורמת נזקים אדירים למערכות האקולוגיות החופיות והימיות, אך מהווה גם בעיה תברואתית, כלכלית, אסתטית ותיירותית. אירגוני שמירת טבע בכל רחבי העולם מציינים את האירוע ומקיימים מבצעי ניקיון בים ובחופים.

הקהילה הימית חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע, מצטרפת למאמצי השימור העולמיים על הים והחופים ומזמינה אתכם לאירוע ניקיון ים וחוף, בחוף הבונים, ביום שישי, ה – 18.9.15, בין השעות 9:30-13:00.

בבוקר תתקיים צלילת ניקיון תת ימי בשמורת הבונים, על ידי קבוצת צוללנים מטעם הקהילה הימית חוף הכרמל. במקביל, יתקיים אירוע ניקיון בחוף הבונים הצפוני (חוף הסירה), שיכלול תחנות הדרכה והסברה בנושאים של טבע ושמירת טבע בים ובחוף.

יציאה לאירוע: בחנייה הצפונית של שמורת הבונים. כניסה חינם לאירוע דרך שמורת הבונים – עם הצגת ההזמנה לאירוע בכניסה לשמורה (ניתן להדפיסה או להציגה על גבי מסך הסמארטפון). האירוע מתקיים בשיתוף של החברה להגנת הטבע, המועצה האזורית חוף הכרמל, רשות הטבע והגנים, חוף נקי – המשרד להגנת הסביבה, קהילה מקומית – גולשי חוף הבונים. קישור לעמוד עם פרטי האירוע

תחרות הצילום הבינלאומית "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת"
הקהל הרחב מוזמן לתעד ולהעלות תמונות של אתרי מורשת וארכיאולוגיה לאתר "וויקישיתוף" ולהשתתף בתחרות נושאת פרסים. התחרות תתקיים בין התאריכים 13.9 – 13.10 ובמהלכה ייערכו סיורים מודרכים וסיורי צילום מעשיים.

מבצר מונפורט בזריחה- מקום ראשון בתחרות הצילום של ויקימדיה 2014 (צילום ערן פלדמן)
מבצר מונפורט בזריחה- מקום ראשון בתחרות הצילום של ויקימדיה 2014 (צילום ערן פלדמן)

תחרות הצילום הבינ"ל "ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת" (Wiki Loves Monuments) לצילום ותיעוד של אתרי מורשת, מתקיימת זו השנה הרביעית בישראל והשנה החמישית ברחבי העולם. התחרות מתקיימת במקביל בכ-40 מדינות ברחבי העולם, החל מה- 13 בספטמבר למשך חודש. במסגרת התחרות, הקהל הרחב מוזמן להעלות תמונות של אתרי מורשת בישראל לאתר "ויקישיתוף" – מאגר התמונות וקבצי מדיה החופשי המשמש את ויקיפדיה, ולהשתתף בתחרות נושאת פרסים. בחמש השנים האחרונות הועלו למעלה ממיליון תמונות במסגרת התחרות (מתוכן כ-20,000 תמונות בישראל), שהוגדרה על ידי ספר השיאים של גינס כתחרות הצילום הגדולה בעולם. לינק לאתר התחרות.

מטרת התחרות להגביר בקרב הציבור הרחב את המודעות לאתרי המורשת וחשיבותם, וכן להרחיב את מאגר התמונות בוויקישיתוף (הכולל היום כ- 30 מיליון תמונות) ובכך ליצור מאגר רחב יותר של תכנים חופשיים. נושא הצילום השנה יתמקד באתרי מורשת וארכיאולוגיה וכן בבתי כנסת.

במסגרת חודש התחרות ייערכו סיורים מודרכים למשפחות, שיאפשרו להם להכיר אתרים רלוונטיים וליצור עבורם הזדמנויות לצילום וכן ייערכו סיורי צילום מעשיים. הסיורים ייערכו במזכרת בתיה, בית שטורמן עין חרוד, בית המאירי בצפת, ראש פינה, חצר הישוב, בית הכנסת ביסוד המעלה ועוד. כמו כן, ייערכו סיורי צילום מעשיים בנושא 'ארכאולוגיה לאורך הירקון' בתל אביב ובמושבה הטמפלרית במתחם שרונה בתל אביב. פרטים נוספים והרשמה באתר התחרות.

השנה, במקביל לתחרות הצילום תיערך תחרות נושאת פרסים לכתיבת ערכים בוויקיפדיה, אודות אתרי מורשת, ארכאולוגיה ועתיקות. התחרות פתוחה לקהל הרחב, ומטרתה להרחיב מידע נגיש בנושא זה, אשר לא קיים מספיק בוויקיפדיה.

שלוש התמונות שידורגו במקומות הראשונים יזכו את הצלמים בפרסים בגובה 3,000 ₪ 2,000 ₪ ו-1,000 ₪ וכן יינתן פרס נוסף בסך 1,000 ₪ לצילום בית כנסת ושני פרסים נוספים של 1000 ₪ עבור תמונות באתרים מרוחקים באזורי הצפון והדרום, במטרה לעודד צילומים שלא רק ממרכז הארץ. בנוסף, עשר התמונות המובילות, יתמודדו בתחרות הבינלאומית, בה צוות השיפוט הבינלאומי יבחר את התמונות הטובות ביותר מבין כל המדינות המשתתפות, ויעניק פרסים נוספים.

התחרות מתקיימת בישראל בחסות המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. שותפים נוספים בתחרות הם רשות העתיקות, בית הספר לצילום גליץ וקרן World Jewish Heritage. רשימת האתרים המשתתפים מופיעה באתר התחרות.

בשנה שעברה צולמו במסגרת התחרות 320,000 תמונות מ – 41 מדינות ברחבי העולם, מתוכן  כ- 6,000 תמונות מישראל. האתר המצולם ביותר בישראל הוא נמל יפו, ולאחריו נמל תל אביב. בשנה שעברה נבחרה למקום הראשון בתחרות בישראל תמונה של אתר מבצר מונפורט בזריחה, שגם זכתה במקום ה-5 בתחרות הבינלאומית. בתחרות הבינלאומית זכתה במקום הראשון תמונה של אתר המנזרים של ההר הקדוש, אוקראינה.

"התחרות שנערכה בשנים האחרונות סייעה רבות בהרחבת מאגר התמונות החופשיות, לשימוש ללא עלות עבור הקהל הרחב. אנחנו גאים להמשיך גם השנה במסורת, ולהרחיב את מספר התמונות החופשיות שמציגות את ההיסטוריה ונופיה של ישראל ומזמינים את הקהל הרחב לקחת חלק בתחרות למען מטרה חשובה זו וכן להשתתף בפעילויות ובסיורים סביב התחרות בחודש הקרוב", אומר דרור לין, רכז התחרות בעמותת ויקימדיה ישראל.  לאתר התחרות ולמידע נוסף אודות תחרויות הצילום והכתיבה/הסיורים.

ארועי סוכות ברחבי הארץ

תרבות יהודית ישראלית מגוונת ומחוברת

 

כבכל שנה ב-18 השנים האחרונות, יתקיים פסטיבל הקהל ה-19. הפסטיבל יתקיים ביום ג' 29/9/2015 ט"ז תשרי התשע"ו (א' חוה"מ סוכות) משעות הבוקר אל תוך הלילה. השנה היא "שנת הקהל" האמיתית, מקץ שבע שנים, עם סיום שנת השמיטה, ולכן הוחלט "לצאת אל כיכר העיר", ולקיים את הפסטיבל המסורתי במתכונת פתוחה יותר  – בנמל תל אביב!

פסטיבל הקהל הינו ביטוי עכשווי של מצוות הקהל אשר מצוינת בספר דברים:
"הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ, לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ וְיָרְאוּ אֶת-ה' אֱלֹהֵיכֶם וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת".

מוזמנים לקחת חלק בחגיגת חוויה יהודית ישראלית שנעה בין מסורת לחידוש, בין פשט לפרשנות, בין האינטימי לקולקטיבי ולעסוק באתגרים של החברה הישראלית מהזווית של ארגוני ההתחדשות היהודית, במגוון של הרצאות, מעגלי שיח, הופעות, פעילויות להורים וילדים, פאנלים, מפגשים ואירוע שיא של טקס הקהל המוני בנמל תל אביב – תינתן התשובה של ארגוני ההתחדשות היהודית לאירועי הקיץ האחרון. ארגוני ההתחדשות היהודית מוכיחים שאפשר גם אחרת! במקום אלימות וגזענות, שיח יהודי של מחשבה ותרבות!

הכניסה לכל אירועי הפסטיבל הינה ללא תשלום- על מנת לאפשר לכל איש, אישה, ילד וילדה להיות חלק מהקָהל.

בין אירועי הפסטיבל: שירה בציבור של כל שירי התנך המוכרים בהפקת מיזם 929, יהודיות ומוסלמיות מדברות על בריאת האישה בתורה ובקוראן, השקת ספר 'עיר היונה' של יריב בן אהרון, אדם וקהילה בנבכי הנטייה- התמודדות היחיד והקהילה הדתית עם הלהט"ב, בתי דין עצמאיים לגיור- אכזבה או בשורה, בין תל אביב למוסקווה, התמודדות הקהילה עם רב שסרח, כולנו על מדרגות הרבנות- פאנל מחוקקים לשעבר, הצגות לילדים, שיחה בין אסתי זקהיים לדבורה עברון, הקולות המזרחיים – היכן הם בבתי המדרש? ועוד ועוד.

בין המשתתפים (לפי סדר אקראי): מוקי צור, עלמה זהר, גל גבאי, הרב ד"ר בני לאו, הרב גלעד קריב, משה פייגלין, הרב רון יוסף, ד"ר רות קלדרון, הרב חיים אמסלם, הרבנית הדסה פרומן, הרב יואבל בן נון, אסתי זקהיים, ד"ר רוחמה וייס, נעמי חזן,  דבורה עברון, רון חולדאי, דב אלבוים, במבי שלג, ארז לב ארי ועוד.

לינק לתוכניה המלאה +עמוד נחיתה להרשמה מוקדמת

ארגון 'פנים' משמש ביתם הארגוני והרעיוני של עשרות ארגוני התחדשות היהודית הפועלים בישראל, ובהם ארגוני בתי מדרש, רשתות של קהילות, ארגונים הפועלים בשדה החינוך וארגונים המקדמים שינוי תודעתי בחברה הישראלית. הארגונים, השייכים לזרמים שונים, שותפים לרעיון היהדות העכשווית, המתחדשת והמתונה ולחיבור עולם התוכן היהודי על כל עושרו לחיינו כאן ועכשיו, תוך מתן מקום למגוון הקולות ביהדות. אתר ארגון פנים, ארגון 'פנים' בפייסבוק

פסטיבל 'הקהל' מופק ע"י ארגון פנים והשותפים – המחלקה לתרבות תורנית, עיריית תל אביב, קרן אביחי, קרן פוזן, פדרציית ניו יורק , בית תפילה ישראלימיזם 929 – תנך ביחד.

פסטיבל BINYAMINA של יצירה ישראלית בנימינה גבעת עדה

הכניסה ליקב בנימינה (צילום ניר יצחק לסטודיו דרור כץ)
הכניסה ליקב בנימינה (צילום ניר יצחק לסטודיו דרור כץ)

המועצה המקומית ומתנ"ס בנימינה גבעת עדה בשיתוף יקב בנימינה יצרו יחדיו את "פסטיבל BINYAMINA" ליצירה ישראלית. פסטיבל BINYAMINA יציע פעילויות לילדים, משפחות, צעירים, מטיילים ומבלים בחול המועד סוכות 2015.

פסטיבל BINYAMINA יוצר חיבור מרגש וחדשני בין סרטים  דוקומנטרים על גיבורי תרבות, מפגש עם יוצרי הסרטים והופעות חיות של גיבורי התרבות עצמם: מתי כספי ב"אינטימתי", אריאל זילבר "המיטב" וערן צור  "בשירי יונה וולך".

לאורך הפסטיבל, יתקיים זו השנה ה-14, הפנינג "חצרות היוצרים" שהפך כבר למסורת אזורית בו אומנים פותחים את ביתם וחצרותיהם, מציגים ומוכרים את יצירותיהם. בנוסף מציע פסטיבל BINYAMINA מגוון התרחשויות כמו מתחמי פעילויות לילדים ולמשפחות, סדנאות יצירה, הקרנות סרטים ממיטב הקולנוע הישראלי, הופעות חיות, סוכה קהילתית, סיורים מודרכים ועוד.

ואיך אפשר "פסטיבל BINYAMINA" בלי סדנאות יין של יקב בנימינה: בתאריכים 29/9,30/9 וה- 1/10 בהם יתקיימו ההופעות החיות ביקב בנימינה תתקיים ביקב מדי יום בשעה 17:00 סדנת יצירת בלנדים שיעבירו יינני היקב במחיר סימלי של 30 ₪.

כל שנותר לקהל זה לבחור את סגנון הבילוי האזורי המועדף עליהם ולהגיע לאזור. מיקי שטיינר, אוצר הסרטים והמנהל האומנותי של "גיבורי תרבות" הינו אחד מיוזמי פסטיבל בנימינה. במסגרת מתחם "גיבורי תרבות" יוכל הקהל להנות מצפייה בסרטים דוקומנטריים אודות גיבורי התרבות של החברה הישראלית ומיד לאחריהם להצטרף לחווייה מהופעה חיה בכיכובו של האומן או משיריו.

בפסטיבל הראשון בחרנו שלושה מענקי התרבות של החברה הישראלית. מתי כספי, אריאל זילבר ויונה וולך.

הקרנות הסרטים והמפגשים עם היוצרים יתקיימו במרכז המבקרים של יקבי בנימינה מדי יום בשעה  19:00. ההופעות החיות יתקיימו במתחם יקב בנימינה מדי יום בשעה 21:00.

  • 29.09.15 מתי כספי – "אינטימתי"
  • 30.09.15 אריאל זילבר – "המיטב"
  • 10.15 ערן צור במופע טריו משירי "יונה וולך"
    ניתן לרכוש כרטיסים: הקרנת סרט דוקומנטרי ומפגש עם הבמאי 30 ₪, כניסה להופעה חיה 65 ₪, סרט דוקומנטרי+ הופעה חיה 80 ₪, כרטיס כניסה חופשית לכל מתחמי "גיבורי תרבות" במהלך ימי הפסטיבל ביקב בנימינה -.200 ₪

כרטיסים ניתן להזמין דרך מתנ"ס בנימינה גבעת עדה בטלפונים 04-6288391/2 או ברכישה און ליין

"חביות מספרות" – תערוכת אומנות בחביות יין למען הקהילה.

בחצר יקב בנימינה יחכו לכם בחול המועד סוכות כעשרים יצירות של אומנים שונים שיצרו בחביות יין בניצוחו של האוצר מוטי הררי.
בין היצירות תוכלו לראות יצירות של האומנים ליאת בנימיני אריאל, עירית גבריאלי אמיתי, הילה בן יעקב ואחרים.

בתום הפסטיבל תיערך מכירה פומבית של היצירות. כל ההכנסות קודש ל"כפר נהר הירדן".
כפר נופש לילדים המתמודדים עם מחלות קשות ועם צרכים מיוחדים מהקשת הרחבה והמגוונת של החברה הישראלית.
"חצרות היוצרים" – בין התאריכים 30.9-2.10 בימים רביעי, חמישי ושישי, נקיים את מסורת "חצרות היוצרים" בה משתתפים  כ 100 אומנים מרחבי בנימינה-גבעת עדה ואורחיהם מכל רחבי הארץ, מציגים ומוכרים מיצירותיהם בחצרות ביתם במושבות. "חצרות היוצרים" הינו אירוע קהילתי שהפך למסורת שמתקיימת זו השנה ה 14 ביוזמת האמנים תושבי המקום בשיתוף המתנ"ס הקהילתי והמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה. הפייסבוק שלנו: "חצרות היוצרים בנימינה גבעת עדה"

מתחמי ילדים  – פינות יצירה, מופעים לילדים, מתנפחים וסוכה לרווחת באי הפסטיבל.

יום שלישי, 29.9, בין השעות  14:00-20:00 – פעילות עשירה ומגוונת לכל המשפחה בגבעת עדה

יום רביעי,  30.9 , בין השעות  10:00-13:00 ברחבת קניון "של" בנימינה ,
בין השעות 14:00-16:00 בחצר בי"ס "גבע" בגבעת עדה.

יום חמישי, 1.10, בין השעות  10:00-13:00 ברחבת קניון "של" בנימינה.

חפש את המטמון "בשבילי מושבתנו" – הרפתקה אינטראקטיבית בסגנון חפש את המטמון בעקבות עצי המורשת של גבעת עדה  – יום                                                                                                                                                                                                סוכה קהילתית, "הסוכה של עדה", שתמוקם לאורך כל ימות הפסטיבל לנוחיות הקהל ברחבת בי"ס "גבע".

בסוכה יערכו פעילויות כמו חידון חג משפחתי, מתחם יצירה לילדים, מעגל קפוארה, פעילות בית חב"ד, פיקניק קהילתי, קריוקי לנוער, מופעים מוזיקליים הרכבי נוער ועוד הפתעות.

בנימינה – מטעם העמותה לשימור עבר המושבה

מתחם בית הראשונים: תערוכת "גמלאים על המפה" תחנת הנוטרים ובאר "אנטיליה" ייפתחו לקהל הרחב בין התאריכים 29.9-1.10 בין השעות 10:00-17:00.

גבעת עדה – מטעם עמותת דורות לשימור מורשת גבעת עדה

סיורים מודרכים של עמותת דורות, באתרים ההיסטוריים של המושבה יתקיימו ביום רביעי 30.9 וביום חמישי 1.10. יציאה בשעה 10:00 מחצר טפרברג., רח' הראשונים 3 גבעת עדה.

פרטים נוספים ועדכונים על הפעילויות השונות של פסטיבל BINYAMINA: מתנ"ס בנימינה גבעת עדה  04-6288391/2

לרכישת כרטיסים, להקרנות הסרטים או להופעות החיות <<<

הפנינג ציונות בחוה"מ סוכות בהר הרצל

צילום מוזיאון הרצל
צילום מוזיאון הרצל

במהלך חוה"מ סוכות, הציבור הרחב מוזמן להשתתף בחוויה ייחודית ולזכות להעשרה חינוכית תוך כדי בילוי מהנה במרכז הרצל בירושלים. משפחות עם ילדים, בני נוער ואנשי חינוך, חיילים, סטודנטים, גמלאים, עולים חדשים ותיירים – כולם מוזמנים ליהנות מפעילויות המתאימות למגוון רחב של גילאים.  להכיר את מורשתו של הרצל באמצעות סיור חווייתי במוזיאון הרצל האורקולי וליהנות מסיור מומחז בהר הרצל המפגיש את המבקרים עם המנהיגים שהשפיעו על ההיסטוריה של המדינה.

ביקור במוזיאון הרצל– מוזיאון הרצל הינו מרכז חינוכי ייחודי, המעניק מפגש חווייתי עם התנועה הציונית ומייסדה, בנימין זאב (תיאודור) הרצל. המוזיאון מעוצב ברוח צעירה ומודרנית, המספרת בשפה עדכנית ורעננה על דמותו של הרצל כאדם וכמנהיג, תוך שימוש באמצעים אורקוליים מרהיבים. המוזיאון חוויתי ומעשיר מחולק לארבעה חללים המתארים את התמורות שחלו בדרכו של חוזה המדינה, החל מנעוריו המוקדמים כאירופאי בורגני הנאמן למורשת האוסטרו-הונגרית ולתרבות הווינאית של המאה ה –19 ועד להיותו מדינאי מתוחכם, הפועל ומסור כל כולו להגשמת החזון ולהקמת מדינה יהודית עצמאית באדמת ארץ-ישראל. הסיור אורך כ- שעה בהזמנה ותיאום מראש בלבד (מתאים לגילאי 6 ומעלה).

"הצגה מסיירת " – סיור מומחז לכל בני המשפחה, המפגיש בצורה הומוריסטית אך מדויקת את המבקרים עם מנהיגים ולוחמים הקבורים בהר הרצל. דוד וולפסון, הוגה רעיון דגל המדינה, גולדה מאיר, ראש הממשלה הרביעית של מדינת ישראל, זאב ז'בוטינסקי וחברי מחתרת ניל"י. הדמויות מגולמות ע"י שחקנים מקצועיים, הסיור בעל ערך חינוכי ציוני, אורך כשעה וחצי, מהווה אתגר ועניין רב לילדים החל מגיל 10 ומעלה . בהזמנה ותיאום מראש בלבד.

שעות הפעילות הפנינג במרכז הרצל, בחוה"מ סוכות:

חוה"מ סוכות, 29-30 לספטמבר וה- 1-2 באוקטובר בין השעות 09:00-17:00

הכניסה לפעילויות כרוכה בתשלום ובתיאום מראש בלבד: ילד כניסה למוזיאון –  20 ₪, ילד כניסה למוזיאון + הצגה מסיירת –  30 ₪, מבוגר כניסה למוזיאון -25  ₪, מבוגר כניסה למוזיאון + הצגה מסיירת – 35 ₪, כרטיס משפחתי (2 מבוגרים +3 ילדים) למוזיאון – 90 ₪, כרטיס משפחתי ל(2 מבוגרים +3 ילדים)+ הצגה מסיירת – 140 ₪

בימי חוה"מ סוכות אין כפל הנחות.

*את הביקור במוזיאון יש לתאם מראש גם ליחידים.   *מוזיאון הרצל מותאם לנכים ועגלות   *הסיורים במוזיאון הרצל בשפות: עברית, אנגלית, רוסית, ספרדית, צרפתית, גרמנית ואמהרית

הרשמה ופרטים נוספים : בפייסבוק מרכז הרצל, או במייל, בטלפון 02-6367733. כתובת המרכז: מרכז הרצל החדש, בכניסה להר הרצל, שד' הרצל ירושלים. תחנת הר הרצל – רכבת קלה

הפנינג סוכות במרכז המבקרים של סינדיאנת הגליל בכפר כנא

מרכז המבקרים של סינדיאנת הגליל
מרכז המבקרים של סינדיאנת הגליל

מיום שני ה- 28/9 עד יום שבת ה- 03/10, בין השעות 09:00 -16:00. פעילויות לכל המשפחה: סיור במפעל, טעימות שמן זית, סדנאות קליעת סלים, מפגשים עם יצרני בוטיק מקומיים – מסירופ חרובים ודבש ועד יין, גרפה וערק, מפגש עם צוות הנשים המדהימות – ערביות ויהודיות –ממרכז המבקרים והמפעל, קניית מוצרים בחנות המפעל

עמותת "סינדיאנת הגליל" לסחר הוגן מייצרת ומשווקת שמן זית, מוצרי מזון מסורתיים, וסבון. היא פועלת במטרה לקדם הזדמנויות כלכליות ומקומות תעסוקה לנשים ערביות, ומחויבת לערכים של שלום, שוויון, דו-קיום ורווחה. סינדיאנת הגליל משווקת בעיקר לשוק העולמי, והיא חברה בארגון הסחר ההוגן הבינ"ל (WFTO). רווחי סינדיאנת הגליל מושקעים בקידום מיזמים חברתיים לעידוד נשים ערביות, ולעידוד החקלאות והתעשייה המקומית. מרכז המבקרים החדש שהוקם מעל המפעל מארח קבוצות ויחידים ומקיים סדנאות קליעת סלים לנשים ערביות ויהודיות, סדנאות טעימות של שמן זית, ומפגש עם יצרני בוטיק מהגליל.

בתכנית: תוכלו לקנות בחנות המפעל של סינדיאנת הגליל לסחר הוגן, מגוון מוצרים מתוצרת המפעל, מיצרני בוטיק מקומיים ועבודות יד מסורתיות. מצאו אותנו בקלות באפליקציה וויז. הקישו סינדיאנת הגליל

לפרטים נוספים: דני בן שמחון, 050-4330039 [email protected] או חנאן מנאדרה זועבי, 050-4009455 , [email protected]

בסוכות מבלים ונהנים ברמלה במחיר השווה לכל כיס

בריכת הקשתות ברמלה (צילום רון פלד)
בריכת הקשתות ברמלה (צילום רון פלד)

כל המשפחה משתתפת ב'מחפשים את המטמון' בעקבות חסמב"ה; מופעי אש וירטואוזיים ושייט בבריכת הקשתות; תערוכה חדשה במוזיאון רמלה; סיורים מודרכים; ביקור וטעימות בשוק הססגוני והמקורה של רמלה עם כרטיס טעימות לשוק רמלה משולב עם כניסות לאתרים; סדנאות יצירה לקטנטנים ועוד. חול המועד סוכות ימים ג' – ה' 29.9.15 – 1.10.15. במהלך חוה"מ סוכות תקיים עיריית רמלה מגוון פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.

'מחפשים את המטמון'- בין אתרי העיר רמלה צולמה כידוע הסדרה המיתולוגית חסמב"ה. בחוה"מ סוכות יופעל משחק לכל המשפחה – מחפשים את המטמון בעקבות חסמב"ה. בכל אחד מאתרי התיירות (בריכת הקשתות, המגדל הלבן ומוזיאון רמלה) תוכלו לקבל מפה ייעודית עם מסלול המשחק ורמזים שונים לפתרון החידות. חידון המשחק יעסוק בהיסטוריה של העיר רמלה  ובדמויות מהסרט חסמב"ה. בין הפותרים נכונה יוגרלו מצלמות דיגיטליות ופרסים נוספים. המשחק יתקיים בין השעות 16:00-08:00 במהלך שלושת ימי חול המועד הראשונים.

מחיר כניסה לשלושת האתרים (הכולל השתתפות במשחק מחפשים את המטמון) הנו 25 ₪ למבוגר ו-22 שקלים לילד.

בסדנאות היצירה (בבריכת הקשתות ובמוזיאון) תהיה עלות השתתפות סמלית בלבד.

המשחק יעבור באתרים הבאים (ניתן להתחיל במוזיאון, בבריכת הקשתות או במגדל הלבן):

בריכת הקשתות – בדרך הססגונית של שוק העיר יגיעו המשתתפים לבריכת הקשתות, מאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל = חול בערבית), שבו גם צולם הסרט "חסמב"ה ונערי ההפקר" בכיכובם של שלמה ארצי וזאב רווח. מדובר במאגר מים שהוקם בשנת 789, בימי החליף הארון אל ראשיד, ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום.

כמו כן, בכל יום בימים אלו יתקיים מופע אש וירטואוזי לכל המשפחה על המים בשעה 18:00 (המופע בעלות של 35 ש"ח לאדם. יש להזמין כרטיסים מראש, מותנה במספר משתתפים).

שוק העיר – ליבּוֹ הפועם של העיר רמלה. בשנים האחרונות, עבר השוק הססגוני, הצבעוני והמקורה של רמלה מתיחת פנים וחווה פריחה מחודשת. בעיר, בה חשקו דמויות מוכרות כמו נפוליאון, צלאח א-דין, הארון אל ראשיד, ריצ'רד לב הארי ואחרים, מתקיים פסיפס רב תרבותי בין דתות וקהילות רבות מ-56 מדינות. במקום ניתן למצוא את הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם של רמלה, את הבורקס הטורקי המוכר ושלל דוכנים קטנים וגדולים של ירקות, פירות בגדים ומעשי מלאכה. מומלץ להגיע ביום רביעי הנחשב ל"יום השוק" של העיר.

חומת המנזר הפרנציסקני – הכנסייה נחשבה בנצרות כביתו של יוסף הרמתי. בקומה השנייה של המבנה, אשר הוקם במאה ה-15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799. האגדה המקומית מספרת שמחלון חדרו בקומה זאת ירה נפוליאון במואזין שניצב בראש המסגד הסמוך, כי הוא הפריע לשנתו. אל חלון החדר ניתן להציץ מרחוב המסדר הפרנציסקני, המוביל אל הכנסייה. במרכזו של אולם הכנסייה מתנוסס ציור בן 500 שנה של צייר הרנסאנס האיטלקי המפורסם טיציאן.

מוזיאון רמלה – מגולל את סיפורה של העיר, שנבנתה לפני 1300 שנה, מאז הקמתה ועד היום. במוזיאון מוצג אוצר העיר, הכולל  376דינרי זהב בוהקים, בני יותר מאלף שנה. במהלך חול המועד יוכלו ילדים בכל גיל ליהנות מהטבעת מטבעות (5 ₪ למטבע) בעזרת מתקן  משוחזר המטביע מטבעות נחושת באמצעות פטיש ורושמה, בדיוק כמו בעבר הקדום. כמו כן, במוזיאון תיפתח בסוכות תערוכת יחיד חדשה של הפסלת והאמנית מטי יולזרי (פרטים בהמשך).

המגדל הלבן – התצפית היפה ביותר בעיר. המגדל הלבן, שהדעות לגביו חלוקות אם היה צריח או מבצר צבאי עם חרכי ירי, הינו המבנה הגבוה ביותר ברמלה. המגדל מתנשא לגובה 30 מטר, והוקם בתחילת המאה ה-14. מעל מרפסת הגג של המבנה ניתן לראות ביום בהיר את נופו של כל גוש דן. מבנה זה מועמד להיות מוכרז כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו.

סמטאות העיר העתיקה – בינות למסעדות, גלריית אמנים, המנזרים ועוד.

טיס הטעימות של שוק רמלה, סיורים מודרכים ועוד

במהלך חוה"מ יתקיימו סיורים מודרכים לקהל הרחב באתרים השונים של רמלה:

סיור מודרך לילדים על ידי שחקנים המגלמים דמויות היסטוריות שפקדו את העיר יתקיים כל יום בין השעות 09:30-14:00.

סיור מודרך למבוגרים יתקיים כל יום בין השעות 14:00-09:30. מותנה בהרשמה מראש ובמספר משתתפים.

עלויות: 85 שח למבוגר, 75 ש"ח לילד כולל ההדרכה (המחיר כולל כניסה לאתרים שבתשלום).

חובה להירשם מראש בטלפון 08-9292650 או במייל

במתחם בריכת הקשתות ובמוזיאון רמלה יוכלו הקטנטנים ליהנות מסדנאות יצירה בעלות של שקלים בודדים לסדנא. ניתן לרכוש שובר לסדנאות במקום.

רמלה היא ללא ספק בירת אוכל הרחוב של ישראל. מה לא תמצאו כאן? פריקסה- סנדוויץ טוניסאי, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות הודיות, תבשילים מזרחיים, ירקות מיוחדים, גבינות מובחרות, מלבי ועוד. כרטיס הטעימות בשוק הצבעוני והמזמין של רמלה הוא בדיוק מה שצריך כדי להתוודע לחגיגת הטעמים והניחוחות שבשוק. הכרטיס מקנה 3 טעימות מדוכנים מובחרים (בחירה אישית מבין 6 דוכנים) וכניסה ל-3 אתרים (מוזיאון, מגדל לבן ובריכת הקשתות) וכולל השתתפות במשחק 'מחפשים את המטמון' בעלות של 69 ₪ לאדם בלבד. ניתן לרכוש את הכרטיס באתר האינטרנט או במוזיאון רמלה.

הפסלת והאמנית מטי יולזרי בתערוכת יחיד חדשה במוזיאון רמלה:

'נפלאות החומר' – תערוכת פסלים חדשה תיפתח בסוכות במוזיאון רמלה. יולזרי, אמנית רמלאית, עוסקת בפיסול ובאמנות שנים רבות כמו כן, שימשה מורה לאמנות ועסקה בחינוך. בתערוכה מוצבים 21 פסלים העשויים ברונזה, שיש, אבן ועץ. סגנונה האמנותי הייחודי הוא פיגורטיבי עם השפעות אבסטרקטיות. הציגה בתערוכות יחיד רבות בארץ, ובעיר רמלה מוצבים פסלים רבים שלה.

מרכז היהדות הקראית העולמית-מגוון רב של עדות, דתות ומנהגים מושך תיירים רבים לחקור את הווייתה המיוחדת של העיר רמלה. הזרם הקראי הינו זרם ביהדות המקבל על עצמו את התורה שבכתב בלבד. העדה הייחודית, שצמחה במאה ה-8 לספירה, מזמינה מטיילים לסיור בבית הכנסת הגדול של הקהילה בעיר ולחשיפה לאופן אמונתם. הביקור נחשב על פי רבים לפנינה נסתרת בין כל אתרי התיירות וההיסטוריה הרבים הקיימים בעיר. עלות כרטיס לסיור במרכז: 10 ₪ לאדם.

לפרטים מלאים ונוספים על האירועים, סיורים מודרכים וביקור באתרי רמלה ניתן לקבל באתר:  www.goramla.com

מוזיאון רמלה ומנהלת התיירות – רח' הרצל 112 רמלה: 08-9292650. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00 – 16:00 ו' 13:00-9:00

יריד אמני מדרחוב נחלת בנימין בת"א ימשך 4 ימי חוה"מ סוכות

יריד מדרחוב נחלת בנימין חול המועד סוכות (צילום רות מימרוד)
יריד מדרחוב נחלת בנימין חול המועד סוכות (צילום רות מימרוד)

לכבוד חול המועד סוכות, בין התאריכים 29/9- 2/10, אומני מדרחוב נחלת בנימין בתל אביב יקיימו יריד אומנים,  הגדול ביותר בארץ, שישתרע על פני 800 מטר. במהלך ימי חול המועד, למשך 4 ימים, ניתן יהיה לפגוש את האומנים באופן אישי ולהתרשם מעבודות יד מקוריות, לשמוע הרכבים מוזיקליים ונגני רחוב, לצפות באומני רחוב ופסלים אנושיים, לסייר בין ציורי קיר ססגוניים ובעיקר לספוג אווירת חג מיוחדת במינה.

בין מגוון האומנים שתוכלו לפגוש בחול המועד: אומן ניפוח זכוכית, אומני חוטי ברזל המייצרים המפסלים דמויות מיוחדות, ציירים, עשרות אומני תכשיטים המתמחים בחומרי גלם שונים  ומגוונים, אומני  קרמיקה, יצרני בובות עם קריצה הומוריסטית, אומני סריגה המייצרים פריטי אופנה ייחודיים, אומני טקסטיל המציגים עבודות עם משי, אומני עיסת נייר המייצרים בובות או כלי בית כדוגמת מלחיה ופלפליה, פסלים המתמחים בעבודה ברשת, אומני עץ המייצרים שלטים ורעיונות מקוריים לבית ולחדרי הילדים, אומני ג'אגלינג ועוד.

הכניסה חופשית 29/9-2/10

יריד אומני מדרחוב נחלת בנימין חול המועד סוכות: ימים שלישי, רביעי, חמישי בין השעות  10:00-18:00 ויום שישי בין השעות 10:00-16:00. פרטים נוספים: מנהלת מדרחוב נחלת בנימין  03-5169580 חפשו אותנו גם בפייסבוק 'מדרחוב נחלת בנימין'

מחליקים וגולשים אל עולמות קסומים בסוכות 2015

היכל הקרח אליפות ישראל 2014 (צילום: איליה קוגסוב)
היכל הקרח אליפות ישראל 2014 (צילום: איליה קוגסוב)

היכל הקרח בחולון מזמין את כולם לפתוח את השנה החדשה על מרחבי הקרח של Ice Peaks – היכל הקרח של ישראל. לצד הפעילויות לכל המשפחה בחגי תשרי תתקיים פעילות מיוחדת בחול המועד סוכות: מגיעים להחליק על הקרח במתחם הקרח של ישראל Ice Peaks ונהנים ממופעי אקרובטיקה באוויר וממפגשים עם גיבורי העל האהובים. מדי יום במהלך חול המועד יתקיים מופע מרהיב של אקרובטים מיומנים הכולל הופעות בגובה רב של מיטב גיבורי העל: ספיידרמן, סופרמן, בטמן וכוכבי על נוספים. בנוסף, יוצגו בפני הקהל מופעי החלקה אומנותית על הקרח.

המופעים יתקיימו בימים 29/9, 30/9, 1/10, 3/10, 5/10 בין השעות 11:00-15:00.

בשעה 16:00 מופעי החלקה אומנותית.

היכל הקרח כולל משטח החלקה חצי אולימפי, משמש לאימוני קבוצות הוקי קרח ומחליקים אמנותיים, ומקום בילוי, ספורט וחוויה. זה המקום לגלות את האקסטרים שבהחלקה על הקרח, לבלות יום בכיף עם ילדים בתנועה או לקחת את החברים לערב כיף על הקרח – כל מי שיודע לרכב על גלגליות ורולר בליידס יכול! ואם אתם מלווים את הילדים לבילוי במתחם, תוכלו לבלות את הזמן בבית הקפה – ללא תשלום כניסה.

בהגעה למתחם מומלץ להצטייד בגרביים ובגד עם שרוול ארוך. נעליים, קסדה ומגנים מסופקים על ידי המתחם (קסדה חובה עד גיל 10). הטבות למגוון ארגונים חברות וגופים, למחזיקי כרטיסי אשראי ישראכרט , לאומי קארד וויזה כאל.

כניסה למבוגר (45 דקות) – 65 ₪ בלבד. שלל הטבות למגוון ארגונים חברות וגופים, למחזיקי כרטיסי אשראי ישראכרט, לאומי קארד וויזה כאל. פרטים נוספים באתר או בדף הפייסבוק: "Ice Peaks".

כתיבת תגובה