חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

אופרה ולילות לבנים בת"א ||| פסטיבל ברידג' ועוד ||| תעופה, תיירות וטיולים בארץ ||| תערוכות, תיאטרון וסרטים ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

ארועים ופסטיבלים

האופרה הישראלית בחצרות האבירים בעכו עם מוסיקה ועוד

החליפה מהארמון (צילום צבקר)

פסטיבל האופרה בעכו העתיקה יתקיים זו השנה הרביעית במצודה הצלבנית של העיר עכו, המוכרת כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. החיבור הייחודי בין המוסיקה הנפלאה, ההפקות הייחודיות לפסטיבל בחצר המצודה ואולמות האבירים המרהיבים ביופיים יוצר חוויה יוצאת דופן. מופעי הפסטיבל יתקיימו בסוף השבוע של ה- 3-5 באוגוסט 2017. הפסטיבל מתקיים ביוזמה משותפת של האופרה הישראלית עם משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה, עיריית עכו ורעיה שטראוס בן דרור, שהקימה את  מיזם "אוצרות הגליל". במהלך סוף השבוע של הפסטיבל יתקיימו המופעים הבאים:

  • הפקה חדשה לאופרה "יוליוס קיסר במצרים" מאת המלחין גיאורג פרידריך הנדל ובבימויו של תומר זבולון; מופע שכולו נוסטלגיה עם שירים אהובים שבוצעו במקור על ידי אריק איינשטיין בעיבודים אופראיים ובהשתתפות אורח מיוחד – מיקי גבריאלוב ואופרה לכל המשפחה – 'חליל הקסם' בגרסה מיוחדת בתרגום לעברית.
  • 'יוליוס קיסר במצרים' מאת הנדל היא אחת מאופרות הבארוק המרהיבות ברפרטואר. ההפקה המיוחדת לפסטיבל בעכו מבוססת על מיטב הכישרונות האופראיים הישראלים: המנצח איתן שמייסר שינצח על תזמורת הקאמרטה הישראלית, ירושלים המשתתפת זו השנה השלישית בפסטיבל, הבמאי תומר זבולון והסולנים שביצעו את היצירה בהצלחה רבה על מיטב במות האופרה בעולם: יניב ד'אור בתפקיד יוליוס קיסר  קלייר מגנאג'י בתפקיד קליאופטרה אלון הררי בתפקיד טולמאו ולצידם ענת צ'רני בתפקיד ססטו, ניצן אלון בתפקיד קורנליה, יאיר פולישוק בתפקיד אכילה, טל ברגמן בתפקיד נירנו, יואב וייס בתפקיד קוריו, וכן בהשתתפות רקדנים ישראליים מלהקת 'ורטיגו' בכוריאוגרפיה של הכוריאוגרף האמריקאי המפורסם והוותיק דונלד בירד שזוהי עבודתו הראשונה באופרה הישראלית. האופרה תועלה במסגרת הפסטיבל בתאריכים: יום חמישי 03/08/2017 בשעה 20:30 וביום שבת 05/08/2017 בשעה 20:30
  • תוצרת הארץ – סולני האופרה הישראלית מבצעים שירים מאלבומיו של אריק איינשטיין. במופע 'תוצרת הארץ' יבצעו סולני האופרה הישראלית, בניהולו המוסיקלי של דוד זבה, עיבודים מיוחדים לשירים האהובים של אריק איינשטיין שהפכו לנכסי צאן הברזל של הזמר הישראלי. בין השירים שיבוצעו: "עטור מצחך", "סע לאט", "למה לי לקחת ללב" ,"אמא אדמה", "הבלדה על יואל משה סלומון", "יש בי אהבה" ועוד. במופע ישתתף אמן אורח מיוחד – מיקי גבריאלוב. שישי 04/08/2017 21:0.
  • חליל הקסם לכל המשפחה – מופע מיוחד לילדים: האופרה האהובה 'חליל הקסם' מאת מוצרט, תעלה במסגרת הפסטיבל בגרסה צבעונית ומשעשעת בשפה העברית בתרגומו המופלא של אהוד מנור, ובאווירה הקסומה של אולמות האבירים. חוויה מיוחדת במינה לכל המשפחה. שבת 05/08/2017 11:00 ו-13:00

משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ומשרדי ממשלה נוספים השקיעו מעל למעלה מחצי מיליארד ₪ בשיקום העיר העתיקה ובחידוש הפאר ההיסטורי של עכו. תודות להשקעה זו יכולים הבאים בשערי הפסטיבל ליהנות משפע אפשרויות הבילוי שמציעה העיר עכו בנוסף לצפייה במופעי האופרה.

מיזם אוצרות הגליל הוא מיזם פילנטרופי של רעיה שטראוס בן דרור, שמטרתו להביא לקפיצת מדרגה בתחום התיירות בגליל המערבי. אתר האינטרנט והאפליקציה של אוצרות הגליל מרכזים עבור באי הפסטיבל את אפשרויות הבילוי ומסלולי הטיול המגוונים בעכו ובגליל המערבי, במטרה לאפשר לכל אחד לתכנן חופשה בהתאמה אישית. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים באתר האופרה הישראלית <<< ובאתר אוצרות הגליל <<<

לילה לבן אכזיב 2017

שלומי שבת (צילום גבריאל בהרליה)

גם הקיץ המסיבות חוזרות לחוף אכזיב בגליל המערבי: את החופש הגדול יפתח השנה (יום חמישי 6.7) פסטיבל 'לילה לבן' בחוף אכזיב מהשקיעה ועד הזריחה,  פסטיבל מוסיקה מיוחד אותו מארגנות הרשויות השותפות באשכול גליל מערבי: עיריות עכו ומעלות-תרשיחא, המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה-יוסף והמועצות המקומיות כפר-ורדים, שלומי ומגדל תפן השותפות בתאגיד האזורי אשכול גליל מערבי. בפסטיבל צפויים להשתתף אלפים ובמסגרתו יופיעו בחוף אמנים והרכבים בולטים בכל שעות הלילה בחגיגה של מוסיקה עברית, הופעות שונות והכל בכרטיס אחד. בין המופיעים שלומי שבת, דודו טסה, אליעד ועוד. בשעה 04:30 מופע זריחה של אמיר דדון שיארח את נתן גושן אל תוך הבוקר.

הכניסה לפסטיבל בתשלום. כחלק משיתוף הפעולה בין הרשויות השונות בגליל המערבי – המועצות האזוריות מטה-אשר ומעלה-יוסף, העיריות עכו ומעלות-תרשיחא והמועצות המקומיות כפר-ורדים, שלומי ומגדל תפן, יוכלו תושבי היישובים ברשויות אלו לרכוש כרטיסים במחירים מסובסדים במכירה מוקדמת באתר האינטרנט של הפסטיבל <<< ההגעה למתחם 'לילה לבן' בחוף בננה ביץ' תתאפשר עם היסעים שיועמדו לרשות החוגגים ללא תשלום מחניון בקיבוץ סער. המתחם ייפתח ביום ה' 6.7 בשעה 19:00, תחילת המופעים בשעה 20:00. לרכישת כרטיסים ולפרטים נוספים באתר <<<

"לילה לבן" מוזיקאלי ותרבותי ביפו העתיקה

מדי שנה  מקיימת עיריית תל אביב- יפו את אירועי "לילה לבן" שבמסגרתם מתקיימים אירועים שונים במגוון מוקדים ברחבי העיר במשך כל הלילה. השנה, במסגרת אירועי לילה לבן שיתקיים בתאריך 29.6, יתקיים בגן הפסגה, החל מהשעה 20:30, ערב רוק סוחף הכולל הופעות רוק של אמן ולהקות  מהשורה הראשונה של המוסיקה הישראלית: עמיר לב, נקמת הטרקטור ומוניקה סקס אשר ינגנו את מיטב הלהיטים שלהם.

לצד מופעי הרוק, יתקיימו בכיכר קדומים החל מהשעה 21:00 שני מופעי ג'אז-רוק שירקידו את הרגליים ויחממו את הלב. המופעים כוללים הופעה של תזמורת הג'אז של תל אביב  שתארח את הזמרת עדן הולן  ותבצע להיטים ישראלים ובינלאומיים  בניצוח  עמיקם קימלמן והופעה של להקת The Blues Rebels, אשר ניגנה עם נגני הבלוז הגדולים בעולם ביניהם: ג'ו לואיס ווקר, לאקי פיטרסון וברנרד אליסון,  וחיממה את ג'וני ווינטר האגדי.

תזמורת הג'אז של תל אביב נחשבת לביג בנד המובילה בישראל. לאורך עשרות שנות קיומה היא אירחה את מיטב האמנים מישראל ומחו"ל, ביניהם: שלום חנוך, נורית גלרון, רמי קליינשטיין, אפרת גוש, מרינה מקסימיליאן בלומין, אלון אוליארצ'יק ואחרים וביצעה עיבודים מקוריים לשיריהם וליצירותיהם  של גדולי המלחינים והאמנים בעולם כגון גרשווין, קול פורטר, פרדי מרקורי, ביורק, אדית פיאף ועוד רבים. נגני התזמורת נמנים על הטובים שבנגני הג'אז בישראל, כל אחד מהם וירטואוז בתחומו והחיבור ביניהם מעניק לתזמורת צליל ייחודי, מבריק ומקורי.

בנוסף, במסגרת "לילה לבן" יתקיימו אירועים שונים בגלריות ביפו ביניהן גלריית שרלוט הפריזאית שהושקה לאחרונה ותהיה פתוחה בין השעות 20:00-23:00. כמו כן, תיאטרון הסימטה יציע את ההצגות "דון פרימפלין" ו"קולות" במחיר 25 ₪ להצגה בלבד. דון פרימפלין היא  עיבוד של להקת סקפינו לקלאסיקה של המאה ה 20 שכתב המחזאי הספרדי פדריקו גרסיה לורקה. ההצגה "קולות" של המחזאית מיכל בלומנפלד היא דרמה קומית לשלושה שחקנים ורמקול אחד. זו הצגה אנושית וחמה על הצורך והקושי בהגדרת זהות אישית למול הקולות החיצוניים ששולטים בנו ומשפיעים עלינו .

29 ביוני, הכניסה חופשית

זמן יפו העתיקה – להכיר את יפו דרך הרגליים

סיורים ביפו העתיקה (צילום אביתר דיין)

החברה לפיתוח יפו העתיקה מציעה מדי שבת במהלך חודש יולי מגוון סיורים מעשירים  ברחבי יפו העתיקה. הסיורים מאפשרים למבקרים להכיר את יפו דרך ההיסטוריה העשירה שלה, החשיבות הדתית שלה, הארכיאולוגיה המרתקת שבה וההשראה האומנותית שלה. הסיורים מותאמים לכל המשפחה ומועברים על ידי מדריך מוסמך.

  • סיור איור ביפו – סיור מרתק ומלא השראה בעקבות המוזה היפואית המזמין את המבקרים להצטייד בדפים וכלי ציור ולצייר תוך כדי הסיור. הסיור מתקיים בתאריך 1/7 וה 29/7 בשעה 9:30
  • סיור קלאסי ביפו הינו מסע ברחבי העיר העתיקה לאורך תקופות שונות. הסיור יתקיים ב- 8/7  בשעה 9:30.
  • סיור שלושת הדתות הוא מסע מרתק העוסק בחשיבות ההיסטורית של העיר יפו מבחינה דתית. הסיור יתקיים ב 15/7 בשעה 9:30.
  • סיור ארכיאולוגי הוא מסע לגילוי העבר של יפו ומספק הצצה לסודות העיקריים של העיר המהווה תל ארכיאולוגי מלא בסיפורים ועדויות מתקופת הכנענים ועד ימינו. הסיור יתקיים ב 22/6 בשעה 9:30.

כל הסיורים יוצאים מעמדת התיירות בכיכר קדומים. פרטים והרשמה באתר <<< 

אירועי לילה לבן 2017 בשרונה תל-אביב

שרונה תל אביב מציעה את אירועי הלילה הלבן הכי חמים הכי תוססים והכי שווים בעיר. בברים, במסעדות ובבתי הקפה של שרונה יחכו למבלים הפתעות מגוונות, מבצעים והרבה אלכוהול. כל האירועים כולם יתקיימו בפארק שרונה המשתרע על פני 50 דונם  ומהווה את רחבת הבילויים הגדולה ביותר בתל אביב. האירועים יתקיימו לאורך כל שעות הלילה. העסקים בשרונה יהיו פתוחים עד השעות המאוחרות של הלילה ובהן יוענקו מגון הטבות לקהל המבלים. בין האירועים החמים של לילה לבן בשרונה:

  • ברחבה הדרומית (קלארו/ויסקי בר /סטורי) במת הופעות אשר תארח החל מהשעה 21:00 את  DORJ ומיד לאחריו בשעה 22:00 יעלו אלישע בנאי והשודדים למופע בלתי נשכח, דורג' ישוב לבמה מיד לאחר סוף ההופעה ועד השעה 24:00.
  • ברחבת הגלגיליות החל מהשעה 20:00 ועד 24:00 תתקיים מסיבת ריקודים לוהטת עם מסך ענק, די.ג'י מטורף והכל תחת הקונספט של JUST DANCE האינטראקטיבי, בנוסף, בכל 45 דק' נקבל פריצות מדהימות של מגוון רקדניות שירימו את הרחבה.
  • ברחבת המוסיקה תתקיים הופעתה של להקת GROOVIN החל מהשעה 21:00, הלהקה המורכבת מזמרת ושלושה נגנים מבצעת שירים מובילים מכל הזמנים, בעברית ולועזית, ערב שכולו כיף, מוסיקה טובה והרבה שמחה.
  • ברחבה המרכזית יתקיים ערב בלתי נשכח, הרחבה המרכזית בשרונה תהפוך בלילה לבן למתחם ישיבה מהמם ומואר עם הרבה שמחה, שתיה ואוכל טוב, בשעה 20:00 יעלה די.ג'י שיפתח את הערב במוסיקה מעולה, בשעה 21:00 יעלה הרכב מוסיקלי מפתיע בסיום ההופעה תמשך המסיבה אל תוך הלילה.
  • ברחוב דוד אלעזר יוצבו מיצגי אור ענקיים וחיים אשר מלווים במוסיקה מהממת אשר מזמינים את העוברים ברחוב לחוויה על חושית בלתי נשכחת מהשעה 21:00 ועדש 24:00 , המיצגים ישטפו את הרחוב באור ומוסיקה אמנותיים וססגוניים במיוחד.

פרטים בעמוד הפייסבוק של שרונה תל אביב <<<

פסטיבל הברידג' הבינלאומי 2017

צילום ההתאחדות הישראלית לברידג'

נבחרות ברידג' מכל העולם ובהן הודו, הונגריה, פולין, הולנד, סקוטלנד, סרביה, אנגליה, דנמרק ועוד יקחו חלק בפסטיבל ברידג' הבינלאומי ה- 51. הפסטיבל ייערך  החל מה-  30.6 ועד ה- 6.7 בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב. הכניסה חופשית.

החל מ- 30.7 ועד ה- 6.7 ייערך פסטיבל הברידג' הבינלאומי, זו השנה ה- 51 בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב. בין אלפי המשתתפים בפסטיבל, ייקחו חלק שחקנים ונבחרות מכל רחבי העולם ובניהם נציגים מהונגריה, פולין, הולנד, סקוטלנד, הודו, סרביה, אנגליה, דנמרק ועוד ועוד. נוסף על הרצאות מומחים בתחום, הפרסים הכספיים בשווי מאות אלפי שקלים ועוד, יוכל גם מי שלעולם לא התנסה במשחק להשתתף בתחרויות לשחקנים מתחילים בליווי צמוד של מדריכי ברידג' מנוסים ובינלאומיים. ההתאגדות הישראלית לברידג' פועלת במסגרת התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים.

בניגוד לתדמית שדבקה במשחק הקלפים ברידג' כתחביב של גמלאים חביבים עם זמן פנוי, ישראל היא מעצמת ברידג' לצעירים. כמעט בכל תחרות בינלאומית למשתתפים עד גיל 26, הישראלים זוכים במדליות ונבחרת ישראל עד גיל 26 אף מדורגת בצמרת הטבלה העולמית. יש לציין כי התאחדות הברידג' היא האיגוד השלישי בגודלו בארץ (מיד לאחר הכדורגל והכדורסל).

לתכנייה המלאה של הפסטיבל <<<

המוזיאון הישראלי לקומיקס ולקריקטורה בחולון עם כנס גיבורי העל

קריאל גרדוש. 1964. הקמת הטלוויזיה

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון, המציג בימים אלו את התערוכה "כוחות על – גיבורי על כמקור להעצמה" (אוצרת מיכל פז – קלפ), יקיים לרגל התערוכה כנס ראשון מסוגו בישראל המוקדש כולו לז'אנר גיבורי העל. הכנס שיתקיים ביום שלישי 11/7 במוזיאון ומיועד לגילאי 11 ומעלה יכלול הרצאות מגוונות של מומחים בתחום בהם: מבוא לגיבורי על מאת אורי פינק, היוצר הישראלי המזוהה יותר מכל עם הז'אנר,  8 עשורים של באטמן- סקירת ההיסטוריה של האביר האפל במדיום קומיקס דרך שמונה סיפורים מייצגים, אחד מכל עשור (מרצה תום שפירא), וונדרוומן – מקורות! סיפור המקור של וונדרוומן על גלגוליו השונים לאורך השנים. (מרצה יעקב שראלי), סדנת גיבורות-על בהנחיתה של דורית מיה גור, חידון גיבורי-על של צוות גיקאאוט ודוכני יוצרים, שיציגו למכירה קומיקסים, עבודות מקור והדפסים חתומים.

שיא הערב בתחרות קוספליי תחרות תחפושות למקצוענים. במסגרת התחרות אנשים (בני נוער ומבוגרים) מכינים לעצמם תחפושות אולטרה מושקעות של דמויות מקומיקס, אנגה, אנימה, משחקי וידיאו וסיפורי פנטזיה. התחרות נושאת פרסים באדיבות הוצאת כנרת, קומיקאזה ורשת גלובוס-מקס. אחד הפרסים בתחרות הוא הזמנה להופיע בהקרנת הבכורה של הסרט "ליגת הצדק" בחודש נובמבר 2017. את הכנס תנעל הגרלה ייחודית של הספר הראשון בסדרת "ליגת הצדק".

כנס גיבורי על המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון, רחוב ויצמן 61 חולון, יום שלישי, 11.7.17, בשעות 16:00-20:30. פרטים באתר <<< ובטל': 03-6521849

קולנוע וטלויזיה

המטפלת של יאנוש אדלני János Edelény

סר מייקל גיפורד הוא שחקן שייקספירי מבוגר, שימי תהילתו מאחוריו. הוא מסתגר באחוזה הכפרית שלו, מקווה שיניחו לו לנפשו. משפחתו מתעקשת שהוא צריך עזרה וכך נכנסת לחייו דורותיאה, מהגרת הונגריה עם חלומות משלה להיות שחקנית. סר מייקל רודה בה, כפי שעשה לשורה ארוכה של מטפלות שבאו לפניה, אבל אהבתם המשותפת להמלט מתורגמת בהדרגה לידידות לא צפויה.

הדרמה הקומית המהנה של הבמאי הישראלי/הונגרי יאנוש אדלני מציגה את בריאן קוקס בתפקיד שהוגדר כתפקיד חייו. קוקס מגיש הופעה כובשת כשחקן אגוצנטרי להפליא שמתריס כלפי בגידת הגוף. השחקן עצמו היה שותף לכתיבת הנאום הנהדר שגיפורד נואם במהלך הסרט.

"המטפלת" הוא גם הסרט האחרון בו נטל חלק רוג'ר מור, בהופעת אורח מלבבת, ואנו מקדישים את הקרנות הסרט בארץ לזכרו. הרעיון לשלב את רוג'ר מור בסרט בתפקיד עצמו, היה של התסריטאי השותף, טום קינינמונט, שעבד עם מור בעבר. הוא שלח למור את התסריט וביקש ממנו לצלם את הסצנה. מור נעתר והצוות נסע לשוויץ לצלם את הסצנה לסרט, שהינה הופעתו הקולנועית האחרונה של רוג'ר מור.

במאי: יאנוש אדלני János Edelényi, שחקנים: סר מייקל: בריאן קוקס Brian Cox, דורותיאה: קוקו קניג Coco König, מילי: אנה צ'נסלור Anna Chancellor. בתפקיד אורח בהופעתו האחרונה בסרט קולנוע רוג'ר מור Roger Moore.

בריטניה-הונגריה 2016, 89 דקות. אנגלית, תרגום לעברית. החל מתאריך 13 ביולי בסינמטק תל אביב ובבתי הקולנוע ברחבי הארץ. הפצה בישראל סרטי נחשון.

הקרנת בכורה Blood Lions

ביום שבת, בתאריך ה- 8.7.17 בשעה 13:00 תיערך בסינמטק בת"א הקרנת בכורה לסרט התיעודי עטור הפרסים Blood Lions. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בדרבן ביולי 2015 ומאז הספיק לקטוף מספר רב של פרסים בכל העולם: הסרט החברתי הטוב ביותר בטקס פרסי ה GENESIS  האמריקני, הסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס פרסי ה GOLDEN SUN, זוכה בתחום תיירות אחראית בטקס פרסי התיירות האפריקני לפני מספר חודשים, ופרסים נוספים.

בשנת 2016 יותר מ-800 אריות נורו בשבי בדרום אפריקה, בעיקר על ידי ציידים בינלאומיים עשירים למטרות "ספורט". הסרט התיעודי עטור הפרסים Blood Lions עוקב אחרי עיתונאי איכות הסביבה הדרום אפריקני איאן מיכלר והצייד האמריקני ריק סוואזי במסעם האמיץ לחשוף את פרצופה האמיתי והאכזרי של תעשיית צייד האריות במדינה. את הסרט הפיקה פיפה הנקינסון, אשת עסקים לשעבר שנחשפה לנושא והחליטה להקדיש את חייה לאריות והטורפים שאינם יכולים להשמיע את זעקתם.

Blood Lions הוא קריאת השכמה לכל בני האדם בעולם. הסרט נוצר במטרה לייצר מודעות גלובלית סביב שיטות ניצול אריות בשבי למטרות רבייה וציד מגודר בדרום אפריקה,  לעודד ולהעצים תיירים ומתנדבים לעשות בחירה מודעת ואחראית לתמוך בתיירות אחראית, אתית וברת קיימא. לתמוך בשמירה והגנה פורמלית על אריות הבר על מנת להבטיח את הישרדותם בטבע, ולעזור להפסיק את ניצולם של טורפים בשבי למטרות הכלאה וציד.

לרכישת כרטיס ופרטים נוספים <<< ובטל': 03-6060800

'בלי פחד'

במסגרת פסטיבל קולנוע דרום 2017 הושק מיזם מלגות ומענקים ע"ש רונית אלקבץ ז"ל. המיזם הוא יוזמה משותפת למשפחות ישר ואלקבץ ופסטיבל קולנוע דרום. המיזם מבקש לשמר את זכרה התרבותי של היוצרת רונית אלקבץ, לעודד ערכים של חירות יצירה תשוקה ומאבק חברתי, תוך מסירות ודבקות אינסופית.

אבנר ישר חתם את אירוע ההשקה כאשר עלה לבמה והקריא טקסט מאת רונית אלקבץ ז"ל: "אני יודעת להיות נאמנה לעצמי. זה מה שאני יודעת. זו הבחירה שלי. ללכת עד הסוף, לא לצמצם את המהות שלי. לשאוף תמיד לטוב יותר תוך כדי תנועה ועשייה. זה מה שאני יודעת. ביום שהבנתי שאני כאדם, כאישה, כיוצרת, לא ללכת לשום מקום בלי הלב שלי, בלי האנרגיה הזו שמבקשת ממני לנוע קדימה ולנצח את הבינוניות, הבנתי שאני חופשייה. איזו הקלה. אפשר לקרוא לזה בכל מיני שמות, גם פמיניזם. כל כך פשוט, כל הפמיניזם הזה הוא כל כך אישי וטוב שכך. כי מהאינטימיות הזאת, את יוצאת אל העולם, משמיעה את קולך והעולם מגיב אלייך והשרשרת האנושית הזאת שאת חלק ממנה היא עוצמתית ביותר ואין לך ערך בלעדיה. כשאת מבינה את זה, את רוצה לצעוק את זה כאן ועכשיו, כי זה הזמן שלך, ברגע הזה, לעשות ולהגיד את דברייך, זו הברירה הנהדרת שלך. לא להיכנע לשום תכתיב, שלא מדבר עבורך או בשבילך. לא להיות מונעת מפחד. את וויתורים את עושה כי את רוצה בהן. את חופשייה ללחום גם את מלחמתו של האחר. כי הכוח שטמון בחירות שלך הוא נגזרת של נשיותייך. וכמה את יפה, וכמה את נשית וכמה את אהובה. את לא כפופה לחוק של איש אך גם לא כפופה לחוק סימבולי שמגדיר חופש נשי מהו. את נהדרת בנעל ספורט ועל עקב 20 סנטימטר, עם בגדים ובלי בגדים. בפוזה הזאת או בפוזה ההיא, זכרי את חופשייה, את יוצרת את הדימוי כל יום מחדש את מגדירה את המרחב שלך. את מחוייבת לעצמך ואת מחוייבת לתהליך כמו נשים רבות ואמיצות שביקשו לעצמן ולעולם בו הם חיו משהו טוב יותר ממה שהטבע הכפוי ניסה להכתיב להן. לנו. ולכן אנו הנשים מתבקשות לחווית חיים עירנית וסקרנית, חייתית כמעט, כמו גם לרגישות, חמלה ונתניה. כי לנו הנשים יש אנרגיה ייחודית שרק אנחנו יכולות לתמוך ולעזור באמצעותו. לנו הנשים יש זכויות שעלינו למנף ולהשביח. בלי פחד. בלי חרטה.  לדעת בכוחך להציל את העולם ואותך דרכו. בהיותך אחת ויחידה, מיוחדת במינה. אני מאחל שכל אחת מאתנו תשמש בכלים שניתנו לה כדי להאיר את הדרך לבאים אחריה.  זו הרגשה נהדרת לקחת אחריות לא רק למען הנשים אלא למען העולם הזה בכלל".

המיזם יעניק: מענק הפקה בסך 330 אלף שקלים לטובת סרט ביכורים של יוצר מהדרום, שני מענקי כתיבה ופיתוח, מענק לפיתוח סרט תיעודי, 4 מלגות הצטיינות לסטודנטים מהדרום ומענק נוסף עצמאי ובלתי תלוי ליוצרת שתיבחר על ידי וועדת האיתור ברוח המיזם.

ועדת האיתור: יו״ר נילי פלר, מייסלון חמוד, אבישי כהנא, אלעד קיידן.

השותפים למיזם הכולל מלגות ומענקים בסך של 700 אלף שקלים הם: משפחת ישר-אלקבץ, פסטיבל קולנוע דרום, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, HOT8, קרן רבינוביץ' לאמנויות – פרויקט קולנוע , קרן הקולנוע הישראלי הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה וחברת ההפצה הצרפתית  Sophie Dulac Distribution.

תאגיד השידור הישראלי כאן והפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים עם קידום יצירה ישראלית

יצירות נבחרות של סטודנטים מרחבי הארץ, בנושא חופש הביטוי, ישודרו בפלטפורמות הדיגיטליות של 'כאן' במסגרת תחרות יצירות קצרות, בנושא חופש הביטוי, שיזמו כאן והפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים, הוזמנו סטודנטים לאמנות, לתקשורת חזותית, קולנוע, ניו מדיה, אנימציה, ווידאו להגיש יצירות קצרות, בנות עד 4 דקות, החוקרות את המושג חופש ביטוי.

לגמר התחרות נבחרו 10 יצירות שהוצגו בתערוכה מיוחדת במסגרת הפסטיבל, בסינמטק תל אביב, בין התאריכים 18-24 ביוני. שלוש היצירות הזוכות יזכו את הסטודנטים היוצרים בפרסים בסך כולל של 20,000 ₪ וישודרו בפלטפורמות הדיגיטליות של כאן. הצבעה לחביב הקהל תתאפשר במהלך התערוכה בסינמטק.

YES עם פסטיבל קולנוע

כל הסרטים שישודרו החודש הם בלעדיים לצופי yes והינם ברוח חגיגות הגאווה. ישודרו "היפרדות" הנוגע ללב; דרמת ההתבגרות "נדירה"; הדרמה הרומנטית "העונה היפה" (ימי הקיץ) עם ססיל דה-פרנס; והמותחן הפרובוקטיבי של ניקולס וינדינג רפן "דוגמניות ושדים" עם אל פנינג וקיאנו ריבס.

את כל סרטי פסטיבל הקולנוע ניתן להקליט כסדרה.

דוגמניות ושדים | The Neon Demon

מותחן מרהיב ומצמרר, בו חוזר הבמאי ניקולס וינדינג רפן ("דרייב") לעסוק בנושאים האהובים עליו – סקס, אלימות והיצרים האפלים ביותר בנפש האדם. צעירה יפיפייה מגיעה ללוס אנג'לס בשאיפה להפוך לדוגמנית על, ומעוררת את קנאתן של הנשים הסובבות אותה, שיעשו כל שיידרש בכדי לגזול ממנה את מה שיש לה. ערוץ: yes3, במסגרת פסטיבל הקולנוע | מועד שידור: שלישי 27/6, בשעה 22:00. במאי: ניקולס וינדינג רפן ("דרייב", "רק אלוהים סולח", דנמרק\ארה"ב, 2016. שחקנים: אל פנינג, קיאנו ריבס, כריסטינה הנדריקס, קארל גלוסמן, ג'נה מאלון.

תיאטרון ובמה

האופרה הישראלית עם בכורה של אלברט מאת משה זורמן
המאסטרקאלס הבינלאומי לשירה אומנותית ע"ש ז'מבוקי יתקיים זו הפעם השלישית בירושלים. את המאסטרקלאס יזם יוסף זמבוקי, מוזיקאי ואיש עסקים, שניצל בשואה בזכות המוזיקה. במטרה להעניק הכשרה אמנותית מעולה לזמרים צעירים, תוך מתן דגש על זמרים מוכשרים מהפריפריה. כמו גם שיתוף ניצולי שואה כאורחים בקונצרטים. בין המורים שיישתתפו השנה ב  IMVAJ בכירת מורות גרמניה, פרופ' קלאודיה אדר מאקדמיית בארוק ווקאל שבאוניברסיטת מיינץ, פרופ' תמר רחום ראש המחלקה הווקאלית באקדמיית בוכמן-מהטה, מנהלת בית האופרה המלכותי לשעבר של סרביה, ילנה ולאכוביץ, המנצח הישראלי הפעיל באירופה עדי בר והמנצח הגרמני עטור הפרסים מאסטרו מיכאל הופשטטר. כמו כן תערך כתת אמן מיוחדת עם נעמי פולני. כמו כן שותפים בהפקות הפסנתרן ברק טל, כנר, מנצח והמנהל המוזיקלי של אנסמבל סולני ת"א והסופראן הישראלית -בינלאומית גב' רונה ישראל קולת, המנהלת האמנותית של המיזם.
לצד כיתות האמן יופקו אופרה ישראלית שתועלה בבכורה עולמית מאת משה זורמן "אלברט" לליברית (טקסט האופרה) מאת עודד ליפשיץ זוכה פרס ברנשטיין. היוצרים מגדירים אותה כשילוב בין קורט וייל ווריזמו ישראלי.
בכורה ישראלית נוספת תהיה לאופרה המצחיקה מאת דוניצטי "ויוה לה מאמא" – עם טקסט באיטלקית אנגלית ועברית.

פרופ קלאודיה אדר מגרמניה תתן כיתות אמן ותכין  קונצרט עם שירי לידר מאת מאהלר. שיא נוסף של הסדנא הוא קונצרט הגאלה עם התזמורת הסמפונית אשדוד בניצוחו של ברק טל. לקונצרט יוזמנו הנציגים הדיפלומטיים של המדינות המשתתפות והתורמים.

פרטים וכרטיסים בטל': 072-2720770
האופרה הישראלית עם "מאדאם בטרפליי" מאת פוצ'יני בניצוחו של דניאל אורן

מאדאם בטרפליי (צילום יח"צ)

"מאדאם בטרפליי'"האופרה שהלחין פוצ'יני והמבוססת על סיפור קצר של ג'ון לותר לונג, היא אולי האופרה המפורסמת ביותר שנכתבה אי פעם. שמה של האופרה הולך לפניה לא רק בקרב חובבי אופרה מושבעים ורבים מכירים כמה מהאריות מתוכה שהפכו לסימן ההיכר של הדיוות האופראיות הגדולות.  סיפורה של "מאדאם בטרפליי" מבוסס על יומני מסע שנכתבו על ידי נוסעים שהתלוו למסעות הצי האמריקאי. לפי המנהג היפני באותם ימים יכלו חיילים זרים להינשא לבנות המקום ואף לבטל את הנישואים בכל עת שיחפצו. מקשרים אלה נולדו תינוקות רבים שגדלו ללא האב שחזר למולדתו. "מאדאם בטרפליי" הוא סיפורה של נערה יפנית שמתאהבת בפינקרטון, קצין צי אמריקאי, נישאת לו, יולדת את בנו ומגלה עם בואו לאחר שלוש שנות היעדרות שהוא נישא לאישה אמריקאית. היא מחליטה לשמור על כבודה ונוטלת את חייה בידיה כאשר בנה הקטן נותר עם אביו ואשתו.

"מאדאם בטרפליי" האופרה האהובה של ג'קומו פוצ'יני, תעלה בהפקה חדשה בישראל, שנוצרה במקור לבית האופרה לה סקאלה במילנו. על האופרה ינצח דניאל אורן, מנהלה המוסיקלי של האופרה הישראלית. הבמאי היפני החשוב  קייטה אסארי, יציג בהפקה זו מבט מיוחד לאופרה הנובע מתוך התרבות היפנית, בשונה מהפקות הרבות של אופרה זו המציעות מבט מערבי על התרבות היפנית. באופרה ישתתפו מקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתן שמייסר, תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון-לציון וסולנים מהארץ ומחו"ל.

האופרה תועלה בתאריכים 15.7.17-28.7.17 בבית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') בת"א.

השירה באיטלקית. כתוביות תרגום מוקרנות בעברית ובאנגלית. משך המופע: כשלוש שעות. שעה לפני תחילת כל מופע מתקיימת הרצאת מבוא באורך כחצי שעה באולם, הכניסה להרצאה חינם לבעלי הכרטיס באותו הערב. לפרטים וכרטיסים באתר <<< ובטל':  03-692777

תיאטרון הסטודיו בחיפה עם בכורה עולמית להאדונית והרוכל ולתהלה

האדונית והרוכל -פוטומונטז (צילום רמי טילמן)

"האדונית והרוכל" היא סיפור אימה על רוכל יהודי שתועה ביער ונקלע לביתה של אדונית הניזונה כפי הנראה מבשר הגברים שלה, ואילו "תהלה" הוא סיפורה של צדקת ירושלמית, שמכפרת בימי זקנתה על חטא שחטא אביה בילדותה. פרייברג, שהלחין תחילה את "האדונית והרוכל" בחר לצרף לה דווקא את "תהלה" וליצור מופע בו ניתן להתרשם מהדומה והמשותף בינייהן, לצד השונה והמבדיל. האלמנטים המשותפים לשתי היצירות הם שפתו המקורית והייחודית של עגנון, ליכוד היצירה על ידי שימוש במוטיבים מוזיקאליים המייצגים אדם, חפץ או רעיון וחוזרים כשהוא בא לידי ביטוי בעלילה (לייטמוטיבים), השפעות של המסורת המוזיקלית היהודית, שימוש במודוסים (סולמות הנפוצים בשימוש במוזיקה האתנית למשל) ובחירה בז'אנר האופרה הקאמרית.

"האדונית והרוכל" היא הראשונה מבין היצירות שהולחנה, על ריבוי הרבדים ואפשריות הפרשנות השונות שבה. הסיפור הדמוני-פנטסטי שואב את מקורותיו בין היתר ממסורת סיפורי האימה הגרמניים שרווחו בתקופה הרומנטית, המאזכר יצירות נוספות בז'אנר האופרה כמו "הנזל וגרטל" של הומפרדינק ו"טירתו של כחול הזקן" מאת ברטוק.
סיפורה של תהלה מאזכר את הדרמה של "הנזירה אנג'ליקה" באופרה בשם זה מאת פוצ'יני. שתי הנשים מאבדות את ילדייהם וחדורות באמונה שמותן יגאל את נשמתן, יצילו מיסורייהן ויפגישן עם אהובי נפשן.

הניגוד בין היצירות נמצא במסר שלהן. בעוד "האדונית והרוכל" הינו סיפור אימה קודרני ומשולל תקווה, שסופו זהה לתחילתו, הרי שב"תהלה" קיים מסר אופטימי של גאולת הגוף והרוח דרך הסליחה והאמונה, המצליחים לזרות אור בהיר על סיפור חייה הטרגיים של הגיבורה תהלה.

2 אופרות קצרות ע"פ סיפורי עגנון

ליברית ומוזיקה: אבירם פרייברג,  בימוי: יונתן שוורץ, תיאטרון הסטודיו, אילת כהן – סופרן, ליאת רוקברגר – אלט, אלכסנדר יגודין – טנור, תבור גוכמן – פסנתר וניהול מוזיקלי.

יוםשלישי 11 ליולי שעה 20:30 בתיאטרון הסטודיו, בית הכט (רוטשילד) שד' הנשיא 142 חיפה. כרטיסים בטל':. 04-8100104
יום חמישי 13 ליולי שעה 20:30 אולם לבונטין 7 ת"א. טלפון 03-5605084
יום שלישי 18 ליולי שעה 20:30 בתיאטרון החאן  דוד רמז 2 ירושלים. טל. 02-6303600

תעופה

לופטהנזה עם מספר שיא של טיסות למינכן ולפרנקפורט

שדה התעופה החדש במינכן (צילום יח"צ חו"ל)

חברת התעופה לופטהנזה הודיעה כי תוסיף החל מחודש אוקטובר, ולמשך עונת חורף 2017, שתי טיסות שבועיות לפרנקפורט ועוד שלוש טיסות שבועיות למינכן. למעשה, בקו תל אביב- מינכן יפעלו סה"כ 13 טיסות שבועות ובקו תל אביב- פרנקפורט יפעלו כ- 23 טיסות שבועיות –  סה"כ יפעלו 36 טיסות שבועיות לגרמניה.  מדובר במספר הגבוה ביותר של טיסות בקווים אלה מאז תחילתן. נכון להיום מספר הטיסות השבועיות למינכן עומד על כ-10 טיסות ומספר הטיסות השבועיות לפרנקפורט עומד על כ-21 טיסות.

נוסעים במעבר במינכן יכולים ליהנות ממגוון השירותים המוצעים בטרמינל 2 Satellite החדש כגון: אזורי המתנה מרווחים וטרקלינים חדשים, כמו גם לחוות את מינכן באמצעות אזור השוק המרכזי, בו ממוקמים שפע של חנויות ובתי קפה.  יצוין כי טרמינל 2 בשדה התעופה של מינכן, זכה בפרס "שדה התעופה הטוב ביותר",  בתחרות שדות התעופה של 2017, הנערכת על-ידי Skytrax Institute. טרמינל 2 במינכן הוא גם אחד מנמלי הבית של לופטהנזה ומשמש גם את חברות התעופה השותפות לה.  בנוסף לטיסות הישירות למינכן ולפרנקפורט מציעה לופטהנזה טיסות המשך למגוון יעדים בתוך גרמניה, בהם: ברלין, דיסלדורף, ברמן, קלן, הנובר, המבורג, לייפציג, נירנברג, שטוטגרט ועוד.

WIZZ AIR עם קו חדש תל אביב-טימישוארה

חברת התעופה Wizz Air בשיתוף משרד התיירות הכריזה היום על קו חדש תל אביב-טימישואה אשר ייכנס לתוקף החל מה-30 אוקטובר 2017, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ושישי. לקוחות Wizz Air  המעוניינים לטוס לעיר זו, יכולים כבר עכשיו להזמין כרטיסים באתר  www.wizzair.com  החל מ-179 שקלים. טישמוניאה היינה העיר השלישית בגודלה ברומניה, אשר נבחרה על ידי האיחוד האירופי השנה  כ"עיר התרבות לשנת 2021" וזאת בזכות עושרה התרבותי הכולל בין השאר פסטיבלי רחוב ומוקדי בידור ייחודיים וסצנת לילה תוססת לאורך השנה. בעקבות הכרזת האיחוד מתכננת העיר להרחיב את הצעותיה עם מגוון מוזיאונים, שווקים מקומיים ומרכזי מורשת מרתקים. הקו החדש אשר יחזק את קשרי המסחר בין ישראל ורומניה, מיועד לתיירים ונוסעי עסקים, אשר רוצים לבקר בטשמוניאה וסביבתה.

מאז טיסת הבכורה של  Wizz Air מתל אביב לבודפשט, החברה ממשיכה לשלב קווים חדשים בהתאם לצרכי הלקוחות. כיום, Wizz Air מציעה 18 קווים ל-9 יעדים ברחבי אירופה, הטיסות ממריאות מנתב"ג ועובדה ונוחתות בין היתר בבלובלין, קראיובה, קושיצה, לונדון-לוטון וורנה, שיחלו לפעול בחודשי יוני-יולי. לאחר 5 שנים של פעילות מוצלחת בארץ, Wizz היינה הבחירה הראשונה של למעלה מ- 1.4 מיליון נוסעים מ/או לישראל. ב-2016, קרוב ל-450,000 נוסעים נהנו מהשרות וממחירי Wizz, וממערכת הזמנות ידידותית.

SWISS עם ארוחות גורמה לנוסעי מחלקות היוקרה

בשלושת החודשים הקרובים תציע חברת התעופה SWISS לנוסעי מחלקות היוקרה שלה, את המטעמים הקולינריים של  מחוז אוברוולדן (Oberwalden), הממוקם במרכז שוויץ. מדובר בתוכנית הקולינריה, עטורת הפרסים של החברה –  SWISS Taste of Switzerland,לפיה נוסעי SWISS נהנים כל רבעון ממנות קולינריות שונות, על פי מחוזות שונים בשוויץ ומגוון שפים.

ברבעון הקרוב ייהנו הנוסעים ממטעמיו של השף אנדריאס אפלנצר, ממסעדת Frutt Stubli שבמלון ארבעה כוכבים סופיריור, The Frutt Lodge & Spa. אפנצלר מחזיק ב-15 נקודות של גו-מיו ליצירות שלו במסעדתו במלון. כאמור, מדובר בתפריט, המוגש במחלקת העסקים ובמחלקה הראשונה, בטיסות ארוכות טווח הממריאות משוויץ וכזה המבוסס על טהרת המטבח השוויצרי. בכל רבעון, שף שוויצרי נודע אחר מנצח על התפריט, כאשר כל אחד מהשפים מייצג מחוז אחר במדינה. ברבעון האחרון (מרץ – מאי) למשל, נוסעי מחלקות היוקרה נהנו מחוויה קולינרית בהשראת מחוז וו (Vaud), שבמערב שוויץ.

ומה בתפריט? לנוסעי מחלקת העסקים של SWISS, רקח אנדראס אפנזלר:

  • מנה ראשונה של טרטר סלמון מעושן עם שמנת חמוצה
  • המנות העיקריות יכללו פילה בקר ברוטב תימין, פרוסות סולת מאובוולדן (Obwalden) וירקות קיץ
  • קינוח –  מוס יוגורט ודבש עם עוגת ספוג בטעם תות ובירצ'ר (Bircher) מיזלי

נוסעי המחלקה הראשונה של SWISS ייהנו מ:

  • מנה ראשונה של ראגו לובסטר עם קולי אובליפיחה, מוס פלפל וצ'אטני
  • מנה עיקרית של פילה דג בשמן עירית, ריזוטו קטיפתי ובצלי פנינה מזוגגים ביין אדום
  • קינוח – שוקולד לבן עם מוס פטל, קרמבל וסורבה פטל.

את הארוחה יסיימו נוסעי מחלקות היוקרה  במגש  גבינות נבחרות מקנטון אובוולדן. בין הגבינות Bergmannli, Seiler Sarnerli ו-Kloster Bergkäse  במחלקת העסקים ו-Seiler Grotto, Schacher Säppli Chäs וגבינת עיזית Sälmi במחלקה הראשונה.

SWISS מציעה מחלקת עסקים חדשה ומשופרת במטוסים מדגם A330/A340 בטיסות מתל אביב לציריך וחזרה במטוסים מדגם B777 בטיסות ארוכות טווח. במחלקת העסקים יוכלו הנוסעים ליהנות ממרחב אישי, שירות שוויצרי ייחודי, מנות שף ייחודיות וקונספט קולינרי עטור פרסים, חיבור USB ושקע להטענת מכשירים ניידים, מסך גדול עם מבחר סרטים, נוחות מירבית לעבודה ומושבים המתכווננים למיטות שטוחות.

לופטהנזה עם יעדים חדשים לקיץ 2018

סן דייגו (ארה"ב), הינה העיר השנייה בגודלה במדינת קליפורניה ושמינית בכל ארה"ב. העיר ממוקמת בדרום מערב קליפורניה, קרוב לגבול המקסיקני. בשל האקלים הנעים, סן דייגו הוגדרה בתואר "העיר הטובה ביותר של אמריקה" על ידי תושביה. החופים והגלים של האוקיינוס השקט מתאימים במיוחד לגלישה. העיר היא יעד חם עבור תעשיית הביוטכנולוגיה והתקשורת (tele-communications). לופטהנזה מציעה טיסה לסן דייגו ישירות מפרנקפורט.

בנוסף, חדש בנמל הבית (Hub) של מינכן. בקיץ 2018 לופטהנזה תחדש את טיסותיה בקו ממינכן לסינגפור. חמש פעמים בשבוע תפעיל לופטהנזה טיסות מבירת בוואריה למטרופולין הכלכלי התוסס שבאסיה. במקביל, לופטהנזה תתגבר את טיסותיה בקו מינכן – שיקגו, ארה"ב.החברה תפעיל עשר טיסות שבועיות – במקום שבע הטיסות המופעלות כיום.

בנוסף, חדשות טובות לטסים ליעדים ארוכי טווח ממינכן: החל מקיץ 2018, לופטהנזה תפעיל את האיירבוס A380 ממינכן ליעדים הבאים: לוס אנג'לס, הונג קונג ובייג'ינג. לצורך כך, תעביר לופטהנזה 5 מתוך 14 ממטוסי האיירבוס 380A מפרנקפורט למינכן.

תיירות

מלונות פרימה עם פרימה מילניום – המלון הראשון ברעננה

מזנון ערוך ומגוון בפרימה מילניום רעננה (צילום יח"צ)

רשת מלונות פרימה ממשיכה לקדם את המלונאות העסקית בישראל. הרשת השיקה לאחרונה את המלון הראשון ברעננה, מלון פרימה מילניום, זאת פחות משנה לאחר פתיחת מלון פרימה לינק בפתח תקוה. מלון 'פרימה מילניום' ממוקם בלב פארק העסקים של רעננה ומציע פתרון לשוהים באזור למטרות עסקים ולמען הקהילה המקומית. המלון מאובזר ומעוצב בסטנדרט גבוהה ומציע טרקלין עסקי, בר- קפה, כניסה חופשית למועדון הכושר והבריאות 'הומלס פלייס', חדרי ישיבות ואולם כנסים. את המלון תכנן האדריכל ארי שאלתיאל.

המלון משתרע על שטח של 12.000 מ"ר וכולל 140 חדרים מעוצבים ב- 5 קטגוריות, מחדרי קלאסיק ועד חדרי פרמיום מרווחים עם מפרסת גדולה. המלון מציע אולם כנסים וחדרי ישיבות הנותנים מענה לאירוח עסקי כגון ימי עיון כנסים עסקיים, לצד אירועים משפחתיים כגון שבתות חתן. במלון תפעל גם מסעדה כשרה בנוסף לשירותי ההסעדה הקבועים של המלון.

יתרון נוסף של המלון הוא בקרבתו למועדון הכושר והבריאות פרמיום 'הולמס פלייס רעננה'. רשת מלונות פרימה חתמה על שיתוף פעולה עם רשת הולמס פלייס במסגרתו יוכלו כל אורחי המלון ליהנות ללא עלות במתקני המכון, מתקני הבריכה והספא של מועדון. המועדון ששטחו 4,200 מ"ר, מציע לאורחים לכל אורך שעות היום בריכת שחיה חצי אולימפית מקורה ומחוממת, סטודיו אירובי עם מערכת חוגים מגוונת, חדר ספינינג מפואר, מתחם מכשירי כוח, ג'קוזי, סאונה יבשה ורטובה וחדרי טיפולים מעוצבים שיציעו לאורחים המלון תפריט מגוון של טיפולי ספא ועיסויים בהנחה ניכרת.

פרימה מילניום, רחוב התדהר 2, רעננה. טל': 09-7636363. אתר רשת פרימה <<<

קבוצת הדקה ה-90 בקריאה להוריד את מחירי החופשות בישראל באמצעות ביטול המע"מ על לינה

החברה, שיזמה את עמוד הפייסבוק מנחיתים את המחירים שתפס תאוצה עם מעל ל-13,000 עוקבים, יוצאת בגלוי נגד השיטה שמייקרת את מחירי החופשות בישראל בצורה משמעותית והופכת אותה ללא כדאית בהשוואה לחופשות מעבר לים בעידן השמיים הפתוחים. בעולם של טיסות לואו-קוסט במחיר של פחות מ-100$ ניתן למצוא חופשות משפחתיות מעבר לים, גם בזמן שיא העונה, במחיר נמוך בעשרות אחוזים לעומת חופשה זהה באחד מבתי המלון בישראל.

קבוצת הדקה ה-90 חרטה על דגלה לבוא לטובת הציבור הרחב ולנהל מאבק ציבורי להורדת מחירי החופשות בישראל. המהלך עתיד לעזור לענף התיירות, לציבור הישראלי וגם ישאיר את קופת המדינה מלאה בכך שהישראלים יחזרו לנפוש בישראל במקום לצאת אל מעבר לים.  באמצעות הורדת המע"מ על מחירי החופשות נוכל להוזיל את מחירי החופשות הגבוהים בישראל ובכך להשוות למחירי החופשות במדינות השכנות. אחרי ההצלחות של המחאות הקודמות בהן הורידה את מחירי הקפה והמאפה בנתב"ג, הפכה את הישראלי המכוער לישראלי היפה ובימים אלו עוזרת לצמצם את הפער שבין ימי החופשה של ההורים לאלו של הילדים. קבוצת הדקה ה-90 החליטה, ביוזמת שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90 לקרוא לשר האוצר להוציא את המע"מ לחופשה ולהנחית את המחירים של החופשות בישראל.

עמוד הפייסבוק מנחיתים את המחירים שצבר מעל ל-13,000 עוקבים קורא לשר האוצר להנחית את מחירי החופשות בישראל, לבטל את מחירי המע"מ בתחום התיירות ובכך לעודד את תיירות הפנים בישראל ולהקל את יוקר המחיה של הישראלים.

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות עם חדר מילוט Escape Room

חדר מילוט – מוזיאון נחום גוטמן לאמנות (צילום ינעם צימבליסטה)

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג תערוכה קבוצתית "חדר מילוט" בהשתתפות 11 אמנים צעירים: שחר אפק, דוריאן גוטליב, עדן חברוני, אפרת חכימי, ניב כהן, גילי לביא, דור זליכה לוי, גיא ניסנהויז, חן צרפתי, טל רוזן אליעזר ואיריס שטרית. צעירים אלו סיימו במהלך  השנתיים האחרונות את לימודיהם בבתי הספר לאמנות ברחבי הארץ ולקחו חלק בתערוכות יחיד או קבוצתיות ועתה הם מציגים את יצירותיהם בתערוכה "חדר מילוט"  אותה אוצרות דליה לוין ומירי בן משה-ונציה.

"חדר מילוט" – תערוכה קבוצתית במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א. פרטים באתר <<< בעמוד הפייסבוק <<< ובטל': 03-5161970

מסטרקארד עם מחקר המגלה מי אוהד ספורט אמיתי ומי רק ממסך הטלויזיה

בעקבות גמר ליגת האלופות מחקר של Mastercard בדק באיזה מדינה יש הכי הרבה אוהדי הצלחות, איפה נמצאים רוב אוהדי הכורסא, מי מוכן לבטל את ירח הדבש בעבור צפייה בליגת האלופות והיכן מדורגים האוהדים הישראלים?

מחקר "השחקן ה -12" של Mastercard בחן עד כמה האוהדים יתמכו בקבוצה שלהם, אם זה באמצעות השקעה כספית, מרחק נסיעה, או גורמים חברתיים אחרים כגון הקרבת מערכות יחסים זוגיות, זכייה בלוטו וכו'. מהמחקר עולה כי אוהדי הכדורגל הברטים נבחרו למעריצים הנלהבים ביותר באירופה.

כמעט שליש (32%) מכלל הנשאלים רשמו את האוהדים הבריטים כמתלהבים ביותר – לפני האוהדים הספרדים (16%) והאיטלקים (12%) שהגיעו למקום השני והשלישי בהתאמה. האוהדים הטורקים סיימו במקום הרביעי, הגרמנים במקום החמישי והישראלים נמצאים הרחק במקום ה-12.

לפי המחקר נמצא כי ההולנדים הם אוהדי הכורסא המובילים באירופה עם כ-41% שהעידו כי מעדיפים לצפות בקבוצתם דרך מסכי הטלוויזיה. האוהדים הישראלים ממוקמים במקום ה-4 עם כשליש מהאוהדים (32%) שמעדיפים לצפות במשחקים דרך המסכים.

בנושא הזוגיות נמצא כי לכמחצית (49%) מהאוהדים הישראלים אין שום בעיה לצאת עם בן/בת זוג שאוהדים את הקבוצה היריבה. לצורך השוואה רק 25% מהבריטים ציינו כי דייט עם אוהד/ת של הקבוצה היריבה "מטריד אבל אפשרי". עוד עולה מהסקר כי הטורקים נחשבים לאוהדים הכי פחות רומנטיים עם כ-20% שהודו שהיו מבטלים את ירח הדבש שלהם בתמורה לכרטיס למשחק בליגת האלופות.

נתון מעניין נוסף מעלה כי 66% מהאוהדים האוקראינים היו מוכנים לוותר על זכייה בלוטו בתמורה לכך שקבוצתם תגיע לגמר ליגת האלופות. לעומת זאת, כ-91% מהישראלים העידו כי יעדיפו לזכות בלוטו מאשר לראות את קבוצתם בגמר ליגת האלופות.

האוהדים מישראל מוציאים מעט מאוד כסף בהשוואה לעמיתיהם האירופאים עבור השתתפותם במשחקי הכדורגל. מהמחקר נמצא כי כ-59% מהישראלים הוציא כ-100£ בלבד. האוהדים הטורקים הינם המובילים עם  608£, הרוסים נמצאים אחריהם עם 553£, הצרפתים 475£, הספרדים 465£  ואילו הברטים הוציאו כ-343£.

כשנשאלו מה זמן הנסיעה הממוצע שנסעו לראות משחק כדורגל, נמצא כי האוהד הישראלי נוסע כשעה עד שעתיים בממוצע, כמחצית מהזמן של אוהדים הבריטים שנוסעים כ- 4 שעות בממוצע, וכרבע מהזמן של אוהדים פולנים שנסעו כ- 8 שעות.

תיירות השייט צומחת עם מעל 50 אלף "קבינות " שנמכרות בשנה

Harmony of the Seas SM (צילום יח"צ)

הסניף הישראלי של ענקית התוכנה וסליקת כרטיסי הטיסה והתיירות העולמית Sabre סיים לאחרונה הליך איסוף נתונים מקיף ובלתי תלוי על שוק ההפלגות הישראלי, ממנו משתקף ענין גובר בקרב ישראלים לנופש מסוג זה.

מן הנתונים עולה כי בשנת 2018, צפויים להמכר כ-80 אלף "קבינות " (תאים) לישראליים, וכי במהלך השנים האחרונות התחום צובר תאוצה ומתפתח בקצב של 15% בשנה.

גיא כהן מנכ"ל Sabre בישראל: "הדרישה בשוק למוצר ההפלגות צומחת ויחד עימה הטכנולוגיה מאפשרת צמיחה מהירה של שוק ההזמנות באוןליין ובמובייל. חסרות בישראל פלטפורמות אינטרנטיות ייעודיות לשוק זה. בדעתנו להנגיש את עולם ההפלגות לסוכני הנסיעות באמצעות פלטפורמות אינטרנט המציגות מידע עולמי אופטימלי."

"ישנן בעולם 19 חברות שייט עיקריות המייצגות יותר מ-90% מכלי השייט ברחבי העולם ואת כולן בדעתנו להנגיש את הפתרונות להזמנת מוצרי השייט לסוכני הנסיעות ". חשוב לציין כי הזמנת הקרוז לישראלים אינה עומדת בפני עצמה, מאחר ובנוסף נדרשת הזמנת טיסה ולינה לפני /אחרי ההגעה ליעד. לכן הפתרון הוא מורכב יותר ויש לייצר חבילות סגורות, ואו להיות בעל יכולת להרכיב את החבילה באופן עצמאי.

עוד עולה מנתוני Sabre כי מחצית מההזמנות מבוצעות באמצעות סוכנים ישראלים דרך הנציגים הרשמיים של חברות השייט בארץ והשאר באופן ישיר או באתרים גלובליים דוגמאת אקספידיה ואתרים עולמיים המתמחים בשייט.

מהתפלגות זו ניכר כי הזמנת הפלגות באונליין נמצאת עדיין בחיתוליה וכי באמצעות הנגשה נכונה ויצירת מיגוון חדש של פלטפורמות אינטרנטיות שאינן קיימות כיום, ניתן להגדיל את השוק בכללותו באופן ניכר. הדגיש כהן.

על פי Sabre ישראל, חבילת ההפלגה הממוצעת עומדת על כ – $ 1,800 לזוג למשך של 7 ימי שייט (לא כולל טיסות ושירותי קרקע. היעדים המרכזיים לשנת 2017 היו מאוד מגוונים – וכללו בעיקר את הים התיכון  -יציאות מברצלונה או מרחבי איטליה אך גם יציאות לסקנדינביה ולקריביים לא נפקדו.

יעדי התיירות החבויים של אירופה בדירוג שנעשה עבור חברת Mastercard

בית בבית לחם הגלילית (צילום יח"צ)

תיירים ברחבי תבל מחפשים השראה ומקומות חדשים בעת תכנון טיול בארץ מוצאם וגם בחו"ל. Mastercard חשפה לאחרונה 44 יעדים חבויים ברחבי אירופה בדגש על מקומות מיוחדים, לא מוכרים ונוחים לכיס, בכדי להבטיח שגם החופשה הבאה שלכם תהיה בלתי נשכחת.

בראש הרשימה נמצאת חבל אוסטריאס בצפון ספרד בשל מנזר קובדונגה, זהו יעד אוצר נשימה שנהנה מכמות תיירים קטנה יחסית ומציע מחירים אטרקטיביים. מלטה נמצאת במקום השני עם העיירה ההיסטורית מימי הביניים זבוג, ובמקום השלישי זאלצקמרגוט האוסטרית עם אגם האלשטאט.

מישראל, נבחרה בית לחם הגלילית המדורגת במקום ה-29 מתוך 44, המדריך מציין שלא מדובר בבית לחם ליד ירושלים אלא בכפר פסטורלי המציע למבקרים סביבה ציורית וארכיטקטורה יפיפיה, עם מבני אבן מתקופת המושבה הטמפלרית. ארוחה במסעדה תעלה מתחת ל-30 אירו ולינה בבית הארחה עשוי להגיע ל- 100 אירו או יותר.

15 היעדים החבויים המובילים באירופה:

  1. חבל אוסטריאס, צפון ספרד
  2. מדינה וזבוג, מלטה
  3. זאלצקמרגוט, אוסטריה
  4. האיים האזוריים, פורטוגל
  5. פראסט, מונטנגרו
  6. לדניצה-ואלטיצה, צ'כיה
  7. פאג איילנד, קרואטיה
  8. סארמאה, אסטוניה
  9. פיליון וולוס, יוון
  10. וליקה פלנינה, סלובניה
  11. קזובי, פולין
  12. נארדן, הולנד
  13. כף קולקה, לטביה
  14. הדלתא של הדנובה, רומניה
  15. באלאטון, הונגריה

היעדיים החבויים באירופה זוהו על ידי שימוש בנתונים של חברת Mastercard ומידע אשר הועבר ממומחי תיירות ובלוגרים. הדירוג נקבע על פי יופי, עומס תיירים, צורת תשלום, עלויות ונוחות.

המומחיות של Mastercard  בזיהוי מקומות בהם תיירים משתמשים בכרטיס האשראי איפשרה להשוואות בין מקומות שונים במדינות שונות על פי מדדי יופי, נוחות ועלות המידע בשילוב ידע מקומי הופך את המדריך ליעדי תיירות חבויים ברחבי אירופה למדריך אינפורמטיבי ואמין. הפסקה הזו לא ברורה

נתונים נוספים אותם Mastercard מציגה לקראת עונת התיירות הקרובה היא ש:

  • התייר האירופאי מבקר בחו"ל 1.5 פעמים בשנה בממוצע
  • 46% מההוצאות הכספיות של הטיול נעשות טרם הטיול עצמו
  • חל גידול של 12% בהוצאות של תיירים בחו"ל דרך כרטיס אשראי ב- 2016 לעומת התקופה המקבילה אשתקד
  • תייר אירופאי מוציא כ- 46 יורו בממוצע במסעדה בעת חופשה
  • ההוצאה על אכילה במסעדות בעת חופשה מהוה כ- 26% מעלות הטיול
  • 21% רכב ותחבורה
  • 19% קניות
  • 18% תרבות ובידור
  • 10% מלונות
  • 6% על קטגוריות נוספות.

תערוכות ואמנות

בית בנימיני עם 3 תערוכות חדשות

ישראל בנקיר (צילום ליאוניד פדרול )

שתי תערוכות היחיד של רעיה רדליך (אדון לימון אני צלחת, אוצרת: רונית צור) ושל ישראל בנקיר (כדים, אוצרת: שלומית באומן) פועלות בשדות מנוגדים, ועדיין רב המחבר ביניהן. רעיה רדליך על פי תיאורה של אוצרת התערוכה רונית צור: "הייתה חלוצה כיוצרת בהתמקדותה בנושאים פוליטיים וחברתיים". גוף העבודות שיצרה היה שונה מאוד בשנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20 מגוף העבודות של מרבית היוצרים קרמיים ישראליים שפעלו באותה תקופה. רדליך התוותה שפה ייחודית משלה מתוך ראיה ביקורתית והבנה מהותית של מקומה של הקרמיקה בתרבות.

לעומתה, ישראל בנקיר פעל כקדר אוטודידקט, החוקר כדים ובוחן את מהותם כישויות מופשטות, מזוקקות ומדויקות בהבעה צורנית, חומרית וצבעונית. שלמותם של הכדים של בנקיר מפקיעה אותם מהשדה השימושי. הם אינם פגומים חס וחלילה, אלא שהנשימה נעתקת מולם ומייתרת את הצורך להשתמש בהם.

  • "כדים"  של ישראל בנקיר, אוצרת שלומית באומן: התבוננות בכדים של ישראל בנקיר אינה יודעת שובע. העין מתרוצצת בין קווי המתאר של הכד, לבין חלקיו השונים: צוואר עדין וצר המסתיים בשפה עדינה הנפתחת קלות, מעבר דרך הכתף אל חלקו הנפחי של הכד, כלומר ה"בטן" שלו. רגל צרה כמעט בלתי נראית, מדגישה את תחושת הריחוף של האובייקט. כול כך דומים ועם זאת כול כך שונים. לא לחינם חלקיו השונים של כד נקראים על שם אברי גוף האדם. שהרי גוף הכד וגוף האדם דומים במהותם, והכדים, כמו הגוף – מדברים אלינו.
  • "מר לימון אני צלחת" של רעיה רדליך, אוצרת רונית צור: בתהליך יצירתה עשתה רעיה רדליך בחירות אמיצות וייחודיות לתקופתה, שהמרכזית בהן, היא ההחלטה לחתור תחת הצגתה של אמנות נעימה, ולחשוף את כאבה הפרטי וכאב הקיום במקום רווי מלחמות והרג. כך הייתה לחלוצה בהתמקדותה בנושאים פוליטיים וחברתיים ביצירתה. עוד בנעוריה, בהקשיבה למשפט אייכמן הגיעה להבנה שביצירתה לא תוכל להתעלם מהרוע ומהאכזריות אליהם נחשפה.
  • "צבע/צלחת/דימוי"

בית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית, רח העמל 17 תל אביב. טל': 03-5182257 אתר <<< benyaminiceramics.org

תיאטרון חולון המחודש עם עונה עשירה בביתו החדש

מבנה המוזיאון החדש (צילום הדמיה לינאי-דבורינסקי אדריכלים)

התיאטרון המחודש בעיצוב ותיכנון של "ליואי-דבורינסקי אדריכלים"  יעניק חויית בילוי מקיפה לקהליו המתחילה כבר בכניסה למתחם החיצוני עם כיכר כניסה הכוללת אמפיתיאטרון קטן ואת חלקו החיצוני של בית הקפה החדש המשתרע ממבואת התיאטרון הפנימית אל תוך המתחם החיצוני. בכניסה אל התיאטרון תקבל את הקהל מבואה רחבת היקף המשתרעת על שלושה מפלסים ומשקיפה דרך קיר זכוכית ענק אל צפון מערב העיר חולון. המבואה כוללת מתחם קופות ושירות לקוחות, את חלקו הפנימי של בית הקפה (שינוהל על ידי רשת קפה לנדוור), שירותים מהודרים בכל מפלס, מעליות וכניסה לשלושת האולמות.

באולם הגדול של התיאטרון הכולל 800 מקומות, נעשה חיפוי עץ לתקרה, שודרגה האקוסטיקה והוא עבר מתיחת פנים אסתטית. במקום בו שכן מועדון התיאטרון נבנה אולם חדש בן 130 מקומות המאובזר ומתאים להעלאת מופעים קאמריים בכל תחומי אמנויות הבמה ובאולם הבינוני החדש נעשו עבודות שיפוץ וחידוש . בנוסף, במפלס העליון, מכיל התיאטרון שני מתחמים שישמשו לכנסים, מפגשים ואירועים מיוחדים.

המבנה כולו כולל גם את חדר ההנצחה של יד לבנים העטוף בחיפוי קורטן ואליו ניתן להיכנס מהמבואה. כל האולמות ומתחמי התיאטרון מונגשים לבעלי מוגבלויות.

התיאטרון ממשיך במסורת הפסטיבלים הגדולים והמוערכים של תיאטרון חולון – פסטיבל ימי זמר (בחוה"מ פסח) פסטיבל צלילי ילדות (בחוה"מ סוכות). בשלוחת התיאטרון, במרכז החדשני להורים ופעוטות "טיף טף" הפועל ברחוב חנקין ממשיכה הפעילות המיוחדת שתועשר כמו במהלך כל השנה בתכנים מיוחדים.

פרטים וכרטיסים באתר <<< והטל': 03-5023001/2/3

מרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה עם תערוכה של צהריים נצחיים ביפו

בין שעות הבוקר לערב, נמצאות שעות אחר הצהריים, שמסתיימות במהירות ביום יום, אך נמתחות על הבד ועוצרות את שעון החול. 'בולוואר ים תיכון': תערוכה חדשה של היוצרת סיגל מלינגר, מוצגת במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה. מליגר מציירת קווי חוף, כסאות נוח וחלונות מקומרים, תוך שימוש במשחקי אור וים, כשהעיר יפו משמשת לה לתפאורה. הדמויות המאכלסות את ציוריה עדינות, כמו: מניפות עצי הדקל, ומצומצמות כמו: רפרוף של קו עט על מפית בית קפה. דמויותיה עוסקות בפעילות של פנאי נצחי: טיול לאורך הטיילת, או ישיבה זוגית רומנטית בבית קפה. המתבוננים בציורים, נהנים מבהירות נקייה, גלויה ועשויה היטב, שמשלבת טכניקת רישום, הדפס ועיבוד דיגיטלי.

סיגל מלינגר היא אמנית ומעצבת אוטו-דידקטית, ובעלת גלריה בכפר-סבא, שם היא מוכרת את יצירותיה.

תערוכות נוספות, שמוצגות בבנייני האומה ופתוחות לקבל הרחב:
התערוכה 'בולוואר ים תיכוני' מוצגת עד חודש נובמבר 2017 במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה. התערוכה פתוחה לקהל ללא תשלום, בין השעות 16:00 – 9:00, בתיאום מראש בטל. 6558508 – 02.
שד' דב הוז בחולון עם תערוכת חוצות חדשה – מחווה לטלוויזיה הישראלית לאחר 49 שנות פעילות

לאחר סערות ומאבקים פוליטיים ויצריים תמו לאחרונה שידוריו של ערוץ 1 לאחר 49 שנים. ערוץ זה שעל ברכיו צמחה הטלוויזיה הישראלית היה אבן דרך מובילה בעיצוב התרבות הישראלית. ב 1/7 תיפתח בשדרות דב הוז בחולון תערוכת הקריקטורות : "טלוויזיה – מה היא עושה לנו?" תערוכת מחווה לערוץ 1 ולטלוויזיה הישראלית.

הטלוויזיה, אחת ההמצאות הגדולות של התקופה המודרנית היא  כלי רב עוצמה המשפיע ואף מעצב תחומים רבים כמו : יחסים במשפחה, דעות וטעמים, מודלים להצלחה ולסגנון חיים, צריכת תרבות, פוליטיקה ועוד. הטלוויזיה בישראל נולדה לפני כ-49  שנה בלבד תוך וויכוחים פוליטיים סוערים בעד ונגד הקמתה במהלך שנות ה 60 של המאה הקודמת וזאת באיחור ניכר לעומת ארצות אחרות בהן החלו השידורים כבר בשנות ה – 40. רק בשנת 1968 החלה הטלוויזיה הישראלית לשדר כערוץ ממלכתי יחיד  ששידוריה נדרשו להיות בעלי ערך חינוכי ולאומי ולא רק בעלי ערך בידורי.  מאז תחילת שידוריה זכתה הטלוויזיה בישראל לפופולריות גדולה. הישראלים, התאהבו בה ונצמדו אליה שעות ארוכות במשך היום.

האוסף הייחודי של הקריקטורות בתערוכה מציג רגעים נבחרים בתולדות הטלוויזיה הישראלית לצד מקבץ מיוחד ועכשווי של קריקטורות בנושא תאגיד השידור הציבורי החדש "כאן", שהחליף את הערוץ הטלוויזיוני ההיסטורי של רשות השידור לאחר מאבקים לא פשוטים. הקריקטורות השונות מתייחסות גם לעוצמת השפעתה של הטלוויזיה על חיינו – פוליטיקה, משפחה, תרבות, סגנון חיים כמו גם את התמורות שחלו במהלך השנים שהובילו לשינוי בהרגלי הצפייה: הקמת הערוץ המסחרי, השתלטות תוכניות ראליטי על המסך, הרחבת הצפייה בתוכן טלוויזיוני גם למסכי המחשב, הסמארטפון והטאבלט. ההתפתחות הטכנולוגיה הדיגיטלית מאפשרת לצופה להיות גם אקטיבי: להשתתף בתוכניות באמצעות האינטרנט וליצור תוכן טלוויזיוני שיכול להגיע לקהל עצום. שד' דב הוז בחולון משתרעות מנתיבי איילון ועד ככר סטרומה בחולון.

חולון עם תערוכות חדשות

ביקור הצעצועים 2 -האוטו שלנו. מתוך אוסף בני ירוחם (צילום רן יחזקאל)

חולון פותחת את הקיץ עם תערוכות חדשות בגלריות העירוניות במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בעיר. התערוכות ייפתחו ב 1/7 ויינעלו ב 31/8.

  • ביקור הצעצועים 2 – האוטו שלנו, גלריית המשכן בית מאירוב. אוצרת: מיה פרנקל טנא. צעצועים הם סמלים שבכוחם להמחיש מחשבות ורגשות, שמקורם בילדות, אבל אינם בהכרח ילדותיים. אנו מזהים בצעצועים חלק מעצמנו, מסודותינו, מהעצמי המדומיין שלנו. להיזכר פתאום בצעצוע ישן, או לגלות אחד כזה שאבד מזמן, מעורר מפל של זיכרונות נשכחים. צעצועים הם בני לוויה למסע הרגשי מילדות לבגרות, אך הם גם אובייקטים תרבותיים, אשר מעוצבים על ידי ערכים, רעיונות, אובססיות, אופנות, וטכנולוגיות של החברה המייצרת אותם. התערוכה "ביקור הצעצועים 2 – האוטו שלנו" מבקשת להתמקד בצעצועי התחבורה שהפכו להיות מושא פנטזיות ומשחק. לאורך המאה ה-20 עברו מכוניות הצעצוע שינויים עיצוביים וטכנולוגיים מהותיים –  מגוש עץ פרימיטיבי עם ארבעה גלגלים, למכוניות מודל עם דלתות נפתחות וחלל פנימי משופע בפרטים. תערוכה זו הינה תערוכת המשך לתערוכה "ביקור הצעצועים" שהוצגה בגלריה לפני שנתיים באוצרותה של חנה הרצמן.
  • סיפורים לפני השינה – מעצבים מלבישים סיפורי ילדים. גלריית החווה . אוצרת: נורית טל-טנא. כל ילד ממתין לרגע הזה המסמל את סיום היום – קריאת סיפור לפני השינה, רגע בו הוא בורח לעולמות אחרים של פנטזיה ודמיון עד לסיום המתוק בו הטוב מנצח.  בתערוכה "סיפורים לפני השינה" יציגו מעצבים פרשנות עכשווית לסיפורי ילדים, אגדות ומעשיות. כל אחת מהעבודות המוצגות מציעה נקודת התבוננות אחרת על סיפור הילדים הנבחר ומבטאת ביקורת, מחאה, פיוס, והשלמה.

גלריות חולון: גלריית החווה -רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון. גלריית המשכן "בית מאירוב"- רח' הרצפלד 31, חולון. הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום.

טיולים

ירושלים עם לילות על החומות

בואו לחשוף את סודותיה של ירושלים ולגעת בהיסטוריה של העיר הקדושה לכולם. מראה מרהיב ופנורמי של העיר העתיקה והחדשה ממרומי חומות העיר. הטרק ההיסטורי של ירושלים זוכה לדירוג 4.5 בטריפאדוויזר, אטרקציה ייחודית ואתגרית לכל המשפחה, מבט ייחודי ונדיר לכל האתרים המקודשים רק עד 17 ליולי (17.7.17).

המופע האורקולי המיוחד לרגל חגיגות היובל מוקרן מדי ערב על החומה הצפונית ללא תשלום. זו הזדמנות חד פעמית לשלב בין טיול פנורמי לילי על החומה לבין המופע המרהיב וכן סיורים קוליים ללא תשלום באפליקציה "סיורים קוליים בירושלים".

  • טיילת צפונית: משער יפו דרך השער החדש, שער שכם ושער הפרחים. (הכניסה משער יפו, יציאה בשער החדש, בשער שכם, בשער הפרחים)
  • טיילת דרומית: משער יפו עד לקצה הדרומי של גן התקומה, בתחילת רחוב "בתי מחסה" והמשך פתוח לציבור עד שער האשפות (הכניסה משער יפו).

ניתן לעלות על שני המקטעים באותו כרטיס – הכרטיס תקף ליומיים

המסלולים אינם מונגשים לבעלי מוגבלויות ולעגלות. ילדים קטנים עדיף לשאת במנשא. מומלץ להצטייד בכובע, נעלי הליכה ומים. משך הסיור: כשעה (כל צד)

מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר <<< פרטים בדפי הפייסבוק מערת צדקיהו, טיילת החומות ירושלים, אטרקציות בירושלים, לטייל בין שכבות הזמן  ובטל': 02-6277550

שביל סובב הכינרת עם מסלול קסום בתוך מקורות המים של יהודייה, מג'רסה וזאכי

מסלול מקורות המים- שמורת הבטחה (צילום יח"צ)

דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ על מסלול קסום בשביל סובב כינרת הכולל ביקור במקורות מים שונים, תצפיות קסומות וחוויה ייחודית על שפת הכינרת.

  1. את הרכב יש להחנות בדרך העפר בצמוד לגשר אריק, הצד הצפון מזרחי של הגשר
  2. יורדים לעבר הכינרת ומכאן מתחיל המסלול- צועדים על השביל האדום כ 200 מטרים ופונים שמאלה לעבר סימון שביל ירוק בצמוד לשמורת הבטחה שמקיפה את שפכי הנחלים של הירדן והגולן לכינרת
  3. נצעד לכיוון מזרח כשמימין-שמורה ומשמאל שטחי חקלאות בהם מגדלים מנגו עד שמגיעים לחורשת אקליפטוס
  4. אחריה נפנה שמאלה בצמוד לערוץ קצר על הדרך הירוקה בין השטחים החקלאיים, חולפים על פני סבך קנים
  5. פונים ימינה ומגיעים לערוץ נחל זורם בעומק כ 30 ס"מ- הזאכי
  6. ממשיכים עוד כ 100 מטרים קדימה ושם ממתין מקור מים נוסף- נחל יהודייה
  7. לאחר חציין היהודייה, פונים ימינה לעבר שביל סובב כינרת, צועדים על סימון השביל כ 500 מטר לעבר עיקול חד שמאלה ולאחר מכן ימינה
  8. כק"מ קדימה פונים ימינה לעבר מטע תמרים ולאחר מכן מגמת הצעידה הינה לכיוון מזרח בצמוד לגבול השמורה.
  9. צועדים בסמוך לגדר בין השמורה למטעים לעבר חורשת זיתים בה ניתן להאזין לפכפוך מי המג'רסה, שפך דליות.
  10. כאן ניתן לסיים את המסלול בפנייה שמאלה לעבר הג'רסה או לחילופין לפנות ימינה ולהמשיך בשביל סובב כינרת בצמוד למטע הזיתים, צמוד לצינור השאיבה, חולפים על פני שער בקר ופונים על פי הסימון על עמוד החשמל שמאלה. לאחר 500 מטר עוברים על פני מתקן שאיבה, צועדים כקילומטר נוסף עד למלון נופש כינר, נכנסים לבוסתן שפותח ומתוחזק על ידי קבוצות מתנדבים הפועלות בשביל סובב כינרת, בקצה הבוסתן ניצבת אנדרטת גוליבר וחוף כינר- נקודת הסיום של המסלול.

אורך המסלול: 9 ק"מ (ניתן לקצר לכ-5 ק"מ).

רמת קושי: בינונית, מתאים למיטיבי לכת. חלק מהמסלול כולל צעידה בתוך המים

לפרטים נוספים – כוכבית כינרת מכל טלפון- 55477* ובאתר <<<

מסלול משפחתי מגשר אריק לכפר נחום

מטיילים בשביל סובב כינרת-גשר אריק לכפר לנחום

הקיץ כבר כאן וזה הזמן לצאת ולטייל יחד עם בני המשפחה, לרחוץ במקורות המים סביב הכינרת וליהנות מהאגם הלאומי. דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ על טיול ב'שביל סובב כינרת', במקטע מגשר אריק לכפר נחום. המסלול מותאם לטיול רגלי לכל המשפחה, עובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלים ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותומאנית. לאורכו של השביל נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע אשר הוקמו בסיוע מתנדבים, תלמידי בית ספר וכן מיופייה של הכינרת.

  1. מתחילים את הטיול בכביש 87 – כביש צפון הכינרת, פונים לפני גשר אריק דרומה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים "אבוקיאק", שם יש צורך ברכב נוסף לאיסוף.
  2. מחורשת האקליפטוס שעל הירדן צועדים לכיוון מערב בשביל שעל שפת הירדן ובהמשך חולף על שפת הכינרת. לאחר כמה מטרים מבחינים בערוץ נחל אור הזורם כל השנה בזכות מעיין עין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת ובסמוך מגלים את אתר תל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד תקופה העותומאנית.
  3. לאורך השביל עוברים דרך חוף "מפרץ אמנון" היפיפה וחוף ספירית. לאחר כחצי קילומטר חוצים את נחל כורזים בשביל עזים צר ולאחר מכן עוברים דרך הגן הלאומי כפר נחום.

כדאי לדעת: המסלול פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. אורך מסלול הטיול: 4.5 קילומטר, כשעתיים הליכה. רמת הקושי: קלה

למשפחות המעוניינות במסלול קצר של 2 קילומטר, ניתן לבצע את המסלול עד להגעה לעיינות עייש.

עוד המלצות לטיולים בנחלים ובאזור הכינרת, באתר- "זורמים לכינרת" של רשות הכינרת <<< ובדף הפייסבוק  "זורמים לכינרת".

משקמים את נחל יבניאל

עבודות בנחל יבניאל (צילום יח"צ)

בפרויקט משותף של רשות הכינרת ומשרד החקלאות וכחלק מעבודות שימור קרקע באגף ניקוז של רשות הכינרת, פועלים בשבועות האחרונים לשיקום נחל יבניאל בפרויקט שעלותו כ- 250,000 שקלים.

ליעד שכטר, המפקח על העבודות מטעם אגף ניקוז ברשות הכינרת מציין, כי בין היתר מבוצעות עבודות לניקוי סחף, בנית מספר סכרונים לאורך התוואי למניעת סחף בדגש על אזור נחל הזורעים, הקמת שני גשרים אבן איריים, חפירת בריכות ויסות לצורך השהיית הנגר, חישוף והסדרת תעלת השקדים. אושרי ילוז, מהנדס אגף ניקוז ברשות הכינרת מוסיף, כי בימים אלו מתבצעים פרויקטים רבים לאורך תוואי הירדן כולו וכן בנחלים השונים בגליל, בגולן ובעמק הירדן.

ראשיתו של נחל יבנאל סמוך לקיבוץ לביא, משם יורד לעבר בקעת יבנאל וחוצה אותה. ממזרח ליבנאל יורד הנחל בתלילות ויוצר ערוץ קניוני בסלעי הבזלת לאורך כ- 3 קילומטרים, עד צאתו למישור של עמק הירדן מצפון לתל עובדיה. לנהר הירדן הוא נשפך מדרום לכנרת, מול אום ג'וני ודגניה ב', בגובה כ- 200 מטרים מתחת לפני הים.

ספרים

קרן גרינספון ישראל עם שבוע הספר – כל השנה!

ספר מאוייר ע"י צילה בינדר (צילום דני בר)

בימים האחרונים מתנהל דיון רחב סביב השאלה האם משרד התרבות והספורט יתמוך ויממן את ארועי שבוע הספר בפריפריה, והאם במקומות המוגדרים כ"פריפריה" יציינו או יחגגו את קיומו של שבוע הספר. תהיה התוצאה אשר תהיה, האמת היא שחגיגת ספרים וקריאתם לא אמורה להיות חגיגה של שבוע אחד בשנה בלבד –הזמינות של ספרים והנגישות הקלה אליהם צריכים להיות חלק בלתי נפרד מחיינו התרבותיים לאורך השנה כולה.

מימון של קריאה המתבצעת על ידי סופרים הוא נחמד, סיפורים הנקראים לילדים על ידי מספרי סיפורים, אירועים והרצאות המתקיימים סביב ספרים, כל אלה פעילויות מבורכות, אבל הן מהוות את "הקצפת" שבחוויה. קריאה, אותה שמחה שקטה של ​​התכרבלות לבד, או בחברת הילד/ה, להרפתקה של כניסה לעולם הדמיון, רגש, סקרנות ומחשבה, הם הליבה של הסיפור – ללא כל תלות בתקציבים עבור "שבוע הספר". הקריאה תלויה אך ורק בנו הקוראים, שנקרא בפועל – כל השנה.

מהפכת הדפוס שהתרחשה לפני כ-500 שנה הפכה ספרים לנגישים לקריאה על ידי הציבור הרחב. ההבטחה שספרים יהיו בהישג יד נרחב רלוונטית עד היום. אצלנו, לתמיכת הממשלה תפקיד משמעותי בהרחבת הגישה שלנו לספרים, לאורך השנה כולה, במידה מסוימת, זה כבר מתרחש: ספריית פיג'מה, תכנית הפועלת בשותפות של משרד החינוך וקרן גרינספון ישראל, מעניקה במתנה למעלה מ-2 מיליון ספרים לילדים בגילאי 3-8 המתגוררים בפריפריה, ומבטיחה למאות אלפי ילדים בישראל לגדול בבית עם ספרי ילדים.

אבל יש עוד הרבה מה לעשות:

  • הקצאת משאבים לספריות הציבוריות ולספריות בתי הספר תאפשר רכישת ספרות איכותית והגדלת הגישה לספרים אלקטרוניים.
  • השקעה במבנים הפיזיים של הספריות תהפוך אותם למרחבים נעימים לשהייה ולקריאה משותפת.
  • הקצאת תקנים לספרנים וספרניות בבתי ספר, במיוחד בבתי ספר בהם אחוז גבוה של עולים חדשים, או מקומות בהם אין משאבים קהילתיים אחרים זמינים יכירו לילדים אנשי מקצוע שיוכלו לכוון ולסייע לכל אחד, בכל מקום להגיע אל העושר התרבותי, ורגעי האושר הטמונים וממתינים לנו בספרים.

עלינו להפנים שהקריאה מהווה מזון לנשמה ואינה פחותה בחשיבותה מהמזון הדרוש לגופנו. נעמי שמר כתבה את "ולס להגנת הצומח" וביחד עם מסע הפרסום הנרחב להגברת המודעות בקרב הציבור הרחב לשמירה על פרחי הבר, אנשים הפסיקו לקטוף פרחים בטבע. לאורך השנים התקיימו מסעות פרסום להעמקת התובנה בקרב הציבור לגבי נזקי העישון וכתוצאה מכך אנשים רבים נגמלו ממנו. יתכן ומסעות פרסום, לאורך השנה כולה ולא רק בשבוע הספר, יהיו יעילים בהנעת אנשים לקחת ספר לידם ולפתח הרגלי קריאה. הספר הוא חבר המלווה אותנו ביומיום, בסופי שבוע, בחופשות, כשאנחנו לבד או עם הילדים ואין עוררין לגבי חשיבותו בהעשרת עולמם התרבותי, האינטלקטואלי והשפתי של ילדינו.

הכדור, או ליתר דיוק הספר, נמצא בידינו, גם ללא מימון ממשלתי. ולכן, אם משרד התרבות והספורט יתמוך בפעילויות במהלך שבוע הספר בפריפריות ואם לאו, אנחנו יכולים לחגוג את שבוע הספר בדרכנו. במקום אירוע במימון ממשלתי, מה דעתכם על הקמת "מועדון ספר" בשיתוף החברים שלכם, או יצירת קבוצה של "החלפת ספרים" בקהילה שלכם, בבית הספר של ילדיכם, או בבניין בו אתם גרים? שוק קח- תן של ספרים משומשים בו כל אחד יתחדש בספר וישמח מישהו אחר בספר שכבר קרא יצירת זמינות ונגישות אינה רק עניין ממשלתי – זהו פרוייקט שכל אחד יכול לקחת בו חלק – מרמת העירייה, הקהילה, הבניין המשותף והמשפחה הגרעינית עצמה.

לסיום, פשוט פנקו את עצמכם והתכרבלו לבד או עם הילדים, ותהנו מחוויית קריאה ארוכה ומענגת!

מרכז מהותי וחלבלוב עם חלבלובון יום הולדת – מגזין פעילויות עם ערך מוסף לילדים

חלבלובון מגוון חוברות

לקראת שבוע הספר הישראלי, מהותי, מרכז פעילות חוויתי המאפשר חשיפה לערכים באמצעות משחק תוך הנאה, חבר למייסדות "חלבלוב" העיתונאית טלי הרדבאל והמעצבת הגרפית אירית חוסחאלק ויחד הם יצרו את "חלבלובון יום הולדת" – מגזין פעילויות לילדים ולילדות מגיל 4 ועד 12 המכיל פעילויות, משחקים מהנים וסיפורים ושירים משעשעים בנושא יום הולדת, כולל לוח שנה עם מקום לכתוב תאריכים שצריכים, מקומות לצבוע, לכתוב, לצייר, להרהר ולאהוב. עמודי התוכן של מהותי בתוך חלבלובון יום הולדת כוללים פעילויות של העצמה אישית. לדוגמא, הילדים מתבקשים לכתוב מהם חלומותיהם, מה הם היו רוצים להגשים בשנה הקרובה, יש מקום לכתוב ברכה לעצמי ולבחור חומרי גלם לא שגרתיים לעוגה שלי כמו שמחה, חוויות, נשיקה ופתיחות.

"בדומה למהותי" מציינת אסנת גבעתי, מנהלת מרכז מהותי, "גם חלבלוב עוסק בערך מוסף, התבוננות, עבודה עצמית ומגיש תוכן על זמני – והחיבור היה די טבעי ומאפשר נקודות השקה רבות. יום הולדת הוא יום מעצים ומיוחד, המאפשר התבוננות והעמקה. גם בימי ההולדת שאנו עורכים במרכז מהותי וגם בחלבלובון היה לנו חשוב לאפשר לילדים החוגגים להתבונן, לבחון את השנה שעברה, לאחל איחולים לשנה הבאה ולהתמקד בחלומות ושאיפות. "

ניתן להזמין את החלבלובון באתר <<< ובחנויות ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך: