חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

מרתון ומירוץ, מוסיקה קלסית ומחול ||| תיירות, טיולים וספרים ||| תערוכות וסרטים ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

ארועים ופסטיבלים

מרתון ווינר ירושלים 2017 חוגגים 50 שנים לאיחוד העיר

מרתון טבריה (צילום תומר פדר)

בשנת היובל לאיחודה ירושלים נערכת למרתון הבינלאומי הגדול ביותר בארץ עם אלפי רצים מלמעלה מ- 50 מדינות ברחבי העולם. מספר המשתתפים מחו"ל שצפויים להגיע למרתון, זינק השנה לשיא של כל הזמנים ועומד כבר על  1,716 נרשמים! מדובר על גידול של יותר מ- 50% במספר הנרשמים לעומת התקופה המקבילה אשתקד וההרשמה נמשכת ובשיאה. בין הארצות שמהן יגיעו אצנים: מלזיה, קוסטה ריקה, טייוואן, אירלנד, פנמה, סלובקיה, פינלנד, גיאורגיה, איסלנד, מלזיה, פיליפינים, תאילנד, טורקיה, פורטו ריקו, ארגנטינה, צ'כיה, הונג קונג, לוקסמבורג, רומניה, צרפת, פולין, רוסיה, סינגפור, דרום אפריקה, ספרד, שבדיה, וכן קבוצות גדולות מברזיל, צרפת, גרמניה, קנדה, בריטניה, ארצות הברית, וסין.

כמו כן, עד כה למעלה מ- 8,500 איש כבר נרשמו למרתון ווינר ירושלים הבינלאומי והציפיות הן שהשנה ישבר שיא הנרשמים הסופי של אשתקד שעמד על 26,000 רצים! ניתן להמשיך להירשם בהרשמה מאוחרת עד תאריך 4/3/17 בתשלום סמלי נוסף.

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי יתקיים בתאריך 17/3/2017  זו הפעם השביעית והשנה יוקדש לציון 50 שנים לאיחוד העיר. הדבר יבוא לידי ביטוי במיתוג, במוטיבים שישולבו במרתון ובאלמנטים נוספים אשר יפורטו בשבועות הקרובים. אלפי הרצים יוכלו לבחור ממגוון מקצים:

  • מרתון מלא (42.2 ק"מ)
  • חצי מרתון (21.1 ק"מ)
  • 10 ק"מ
  • 5 ק"מ תחרותי
  • 5 ק"מ עממי
  • מרוץ משפחות (1.7 ק"מ)
  • מרוץ הקהילות והצדקה הגדול בארץ (800 מ') שבו צפויים להקדיש את ריצתם כ- 6,000 מהרצים לאחת מהעמותות החברתיות השותפות למרתון

כאמור, למרתון תרומה עצומה לתיירות ולכלכלה והוא מחבר קהלים מהארץ ומהעולם אל עיר הבירה של ישראל. בכל שנה מגיעים אל המרתון כ- 2,500 איש  מלמעלה מ-50 מדינות. המרתון מכניס בכל שנה לכלכלת העיר באמצעות בתי המלון, מוסדות התרבות, המסעדות, מקומות הבילוי ובתי העסקים סכום של כ 10 מיליון ש"ח, לרווחתם של תושבי העיר. בעירייה מציינים כי בכל שנה יש בממוצע כ- 5000 לינות של תיירים בסופ"ש של המרתון והמספר עולה בהתאמה לעליית מספר המשתתפים מחו"ל ומהארץ. אחת מהאטרקציות הייחודיות שמציג מרתון ווינר ירושלים הוא מסלול המשפחות, המאפשר בילוי משותף להורים וילדים במסגרת מסלול קצר יחסית (1.7 ק"מ) אשר מציע דרך ספורטיבית ומהנה לגיבוש משפחתי.

מרתון ווינר ירושלים הוא ייחודי ביופיו ולאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים המרהיבים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

הרשמה ופרטים נוספים באתר המרתון <<< 

כנס 'לימוד ערבה' 24-23 בפברואר בישוב ספיר שבערבה התיכונה

דוברים ומרצים מן השורה הראשונה מגיעים לכנס בהתנדבות מלאה, בהתאם לעקרונות ארגון 'לימוד' העולמי. ההרצאות יהיו בתחומים מגוונים הנוגעים לתרבות יהודית, חברה ישראלית ואקטואליה. בנוסף, בערב יתארח קובי אוז בהופעה 'התחנה הישנה', שלוקח את הקהל למסע נוסטלגי מרגש ומלא הומור עם להיטים מכל התקופות השזורים היטב בחיים הישראליים ולמחרת תתקיים סדנת בישולי ערבה לקראת שבת ובמקביל משבצת לימוד קידס תפנה אל ילדים מכל הגילאים.

בין ההרצאות הצפויות בכנס: איריס יניב תשוחח על השאלה "במה מאמינים יהודים חילוניים?" שמעסיקה את ישראל 2017 המסורתית שמתחבטת לגבי יחסה ליהדות. על רקע תמורות בחברה הבדואית, תשוחח אלהאם אל כמלאת על מעמד האישה הבדואית ועל פועלה להעצמת נשים בדואיות באמצעות ידע. הסופר ישי שריד יעלה את נושא בית המקדש השלישי וישוחח על מיתוס המקדש – על קסמו וסכנותיו – עקב ספרו הבדיוני. ואיך נראתה מיניות להט"בית בספרד המוסלמית, היא אנדלוסיה? ערן כהן-גבע יעמוד על התרבות המינית באנדלוסיה כפי שמשתקף בשיריהם ההומו-ארוטיים של אבן גבירול, שמואל הנגיד ומשה אבן עזרא וישווה אותה לתרבות הלהט"בית המודרנית בישראל.

כנס לימוד ערבה מתקיים זו השנה התשיעית ביישוב ספיר שבערבה. הכנס הינו חווית לימוד המאפשרת התעמקות בארון הספרים היהודי לאו דווקא בהיבט הדתי, אלא בתור כלי לשיח פלורליסטי. פרט להרצאות, לבאי הכנס צפויה גם השתתפות בסדנאות, סרטים ולימוד חוויתי ב'חברותא' – אותה מסורת ביהדות המבוססת על ניסיון בן אלפי שנות לימוד בבתי מדרש. כנס 'לימוד בערבה' נועד לאפשר שיח משותף של אנשים ממגזרים שונים מכל הארץ, ומפגש עם טובי הדוברים במהלך יומיים באווירה מיוחדת בתוך נוף מדברי קסום.

'שותפות ערבה – אוסטרליה' פועלת במסגרת מיזם 'שותפות ביחד' של הסוכנות היהודית המחבר בין מאות קהילות יהודיות ברחבי העולם לבין עשרות קהילות בישראל. במהלך 20 שנות השותפות, תמכה הקהילה היהודית של אוסטרליה במגוון פרויקטים קהילתיים בערבה התיכונה בהיקף של עשרות מיליוני ש״ח והייתה שותפה מרכזית לפיתוח הכלכלי, התיירותי, החינוכי והאמנותי באזור. 'לימוד ערבה' – מיסודו של ארגון 'לימוד' העולמי, מקיים פעילות בכ-70 קהילות ברחבי העולם ומבטא מגוון רחב של השקפות בנושאי תרבות וזהות יהודית וישראלית, חברה ומסורת מתחדשת.

מידע נוסף באתר <<<

המרכז לספורט מוטורי בילו מחפש את המשפחה המהירה בישראל

ספורט מוטורי. – קרטינג בבילו סנטר (צילום: יח"צ)

לכבוד יום המשפחה אשר יחול השנה ב-25.2, עופר בילו סנטר, מקבוצת קניוני עופר, עורך פעילות מגבשת ומיוחדת למשפחות המעוניינות לקחת חלק: מרוץ משפחות אקסטרימי במרכז לספורט מוטורי בילו.

במסגרת מרוץ המשפחות, יתחרו ביניהן 10 משפחות על התואר המשפחה המהירה ביותר. התחרות תיערך במרכז לספורט מוטורי בילו והמשפחות יתחרו בנסיעה במכונית קארטינג. המשפחה אשר תגיע ראשונה תזכה בפרס. בסיום התחרות ייערך טקס פודיום מרגש עם גביעים ושמפניה. מספר המקומות בתחרות הינו מוגבל ויש להקדים ולהירשם לתחרות.

הקבוצות המתחרות יורכבו מבין 2-4 נהגים – סבים, הורים וילדיהם. המרוץ ימשך כ-60 דקות.

מרכז הספורט המוטורי בילו משתרע על שטח של כ – 5000 מ"ר וכולל בין היתר מסלול מרוצים באורך של כ-500 מטר (הארוך ביותר בישראל), 16 רכבי קארטינג המתקדמים והמהירים ביותר (כולל 5 רכבים המותאמים לנכי גפיים), אולם קבלה וכיתת לימוד ממוזגים, מערכת מדידת זמנים ועוד. המתחם הוקם מתוך כוונה ורצון להתמקד בחינוך מוטורי ולימוד ילדים, בני נוער ובוגרים על מסלול אספלט בענפי הקארטינג, אופנועים ומכוניות.

למסלול אולם קבלה ממוזג אותו ניתן להשכיר לאירועים פרטיים חגיגיים כגון: בר מצווה, ימי הולדת, מסיבות רווקים, ימי גיבוש לחברות, מסיבות סוף שנה ופעילות מיוחדת לבתי ספר וקייטנות. לפרטים והרשמה באתר <<< ובטלפון: 054-7679672

פסטיבל האופנועים והמוזיקה Ride&Roll הראשון בישראל יוצא לדרך

בסוף חודש אפריל ייצאו לדרך אלפי רוכבים ורוכבות על אופנועים וקטנועים עם חבריהם, בני ובנות זוגם אל מסע האופנועים הגדול והמרגש ביותר שנראה בישראל. מסע זה יסתיים באילת ויהיה יריית הפתיחה לפסטיבל המוזיקה והאופנועים  Ride&Rollשיסמן את פתיחת קיץ 2017 עם שמש, ים, חברים והמון מוזיקה טובה, באירוע שטרם נראה כמותו בישראל.

הפסטיבל יתקיים בדומה לאירועי הרוכבים הגדולים המתקיימים באירופה ובארה"ב המאגדים מאות אלפי רוכבי אופנועים וקטנועים. הפסטיבל, ביוזמת חברת מטרו-מוטור, יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל ורשת מלונות פתאל, פונה לכל האופנוענים, האופנועניות וחבריהם בישראל, המוזמנים ליהנות מחוויה יוצאת דופן, שטרם התקיימה כמוה בישראל.

פסטיבל Ride&Roll יתקיים באילת בחודש אפריל בין התאריכים 20-22 במלונות 'ארמון הרודס בוטיק', 'U קורל ביץ קלאב אילת אולטרה הכל כלול', 'U סאנרייז קלאב אילת הכל כלול' ומלון 'לאונרדו קלאב הכול כלול' של רשת מלונות "פתאל".

הרוכבים יצאו למסע ביום חמישי 20.04.17, בשעה 11:00 מנקודת המפגש בסינמה סיטי גלילות. ראשית, יתקיים כינוס לרוכבים וחבריהם בנקודת המפגש, משם ייצאו ברכיבה משותפת, כל אחד בקצב שלו, במסע של 350 ק"מ לאילת, כאשר בדרך יעמדו לרשותם מספר נקודות התרעננות.

מה בתכנית?

  • יום חמישי, לאחר סיום המסע והגעה לאילת יתבצע צ'ק אין בחדרי המלונות. את הפסטיבל יפתח ברי סחרוף עם הופעה חיה בפביליון הרודס אילת. ביום שישי בצהריים תתקיים מסיבת בריכה במלון 'U סאנרייז קלאב אילת'
  • בשישי בערב תתקיים מסיבה עם הופעות חיות של האמנים אביב גפן ו-מוש בן ארי במלון הרודס
  • בשבת יוכלו הרוכבים והרוכבות ליהנות ממתקני המלון למשך היום ולאחר צ'ק אאוט תחל רכיבה בחזרה, כל רוכב ליעדו.

המכירה המוקדמת לפסטיבל המוזיקה  Ride&Rollתסתיים ב-15 במרץ. המחיר ההתחלתי לרוכב לפסטיבל כולל את כל הופעות המוזיקה ומסיבת הבריכה יעמוד על החל מ-1,350₪ בשיטת "הכול כלול" בשלושת בתי המלון: U סאנרייז קלאב, U  קורל ביץ' ולאונרדו קלאב. במלון 'ארמון הרודס בוטיק', החבילה על בסיס  ארוחת בוקר וארוחת ערב (חצי פנסיון).

למי מיועד פסטיבל Ride&Roll ? פסטיבל הרוכבים Ride&Roll מיועד לכל רוכבי ורוכבות הדו-גלגלי בישראל וחבריהם, מקטנועים ועד אופנועים, עם חברים, או חברה, או מי שרק תרצו שיצטרף לחווית הדו-גלגלי הגדולה בישראל.

איך תתבצע הרכיבה המשותפת של כל הרוכבים לאילת ? נקודת המפגש עבור הרוכבים וחבריהם היא  בשעה 11:00 ב-20 לאפריל בסינמה סיטי סמול לצומת גלילות (רמת השרון), במתחם ייעודי לרוכבים. המתחם יכלול מוזיקה, מזון ושתייה  כדי שתצברו אנרגיה למסע. בשעה 12:00, תוכלו להתחיל ברכיבה המשותפת לאילת.

האם יש מסלול רכיבה מסוים לאילת ? הרכיבה לאילת היא באחריות כל אחד ואחד מכם, ולפי הקצב והמסלול המתאימים לו ולפי נפח מיכל הדלק של כל כלי וכלי. יחד עם זאת, לרשותכם יעמדו תחנות התרעננות, שמיקומם יפורסם בהמשך, לאורך כביש מצפה רמון – אילת (כביש 40)

האם ניתן לרכוש כרטיסים ליום בודד ולא לכל הסופ"ש ? מחירי הכרטיסים לפסטיבל כוללים שני לילות, את כל הופעות האמנים, מסיבת בריכה, ואירוח מלא בשיטת "הכל כלול דלוקס" ב- 3 מתוך 4 מלונות רשת פתאל שמארחים את הפסטיבל. לא ניתן לרכוש כרטיסים ללילה בודד.

האם ניתן להגיע לפסטיבל גם ברכב או בטיסה ? כמובן, זו בחירה שלכם, אבל אנחנו חושבים שאין כמו רכיבה משותפת של מאות ואלפי רוכבים לאילת, וממליצים לכם לא לפספס את החוויה והגיבוש.

האם יעמוד לרשותנו גרר למקרה של תקלה טכנית ? בוודאי, את המסע ילווה גרר, כך שמי שנתקל בבעיה טכנית יוכל להיעזר בו, הן בדרך הלוך והן בדרך חזור בתום הפסטיבל.

איפה אפשר לקבל מידע נוסף על הפסטיבל ולהרשם ? מידע נוסף תוכלו למצוא בדף אירוע פסטיבל RIDE&ROLL בפייסבוק ובאתר <<< 

התחרות הבינלאומית ה-15 לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין

התחרות הבינלאומית ה-15 לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין תתקיים שוב בשני אולמות הקונצרטים המרכזיים של תל אביב:

  • אולם רקנאטי של מוזיאון ת"א
  • היכל התרבות ע"ש צ'ארלס ברונפמן.

קונצרט הפתיחה יתקיים השנה לראשונה במשכן לאמנויות הבמה ת"א.
בראש חבר השופטים יעמוד גם השנה, הפסנתרן והמורה הידוע, פרופסור אריה ורדי. לצידו יתארחו 10 שופטים בינלאומיים: ווי-שאו באו (סין), יוסף ברדנשווילי (ישראל), מישל ברוף (צרפת), פיטר דונוהו (בריטניה), איאן הובסון (בריטניה/ארה"ב), אליסו וירסלאדזה (רוסיה/גרמניה), ינינה פיאלקובסקה (קנדה/פולין), מנחם פרסלר (ישראל/ארה"ב), רמזי יאסה (מצרים/צרפת) ודינה יופה (ישראל/גרמניה).
המנהלת האמנותית של התחרות בעשור האחרון היא הפסנתרנית ואשת הרדיו לשעבר, עדית צבי. בתחרות השנה מתמודדים 32 מתחרים, מ-16 מדינות, 8 מהם נשים ו-24 גברים.

מספר המתחרים הגבוה ביותר ממדינה אחת הוא 7 (סין). שלושה מהמתמודדים הם ישראלים: תומר גבירצמן בן ה-27, יבגני יונטוב בן ה-28 ורפאל סקורקה בן ה-28.

המתחרה הצעיר ביותר הוא דרום קוריאני הנושק לשנתו ה- 18 ושתי המתמודדות המבוגרות ביותר השנה הן אמריקאיות בנות 30.

בשני השלבים הראשונים ייחודו לרסיטלים לפסנתר סולו ובשלב הגמר ינגנו המתמודדים מוסיקה קאמרית, קונצ'רטו קלאסי וקונצ'רטו "גדול". כבכל תחרות, גם השנה נכתבו יצירות במיוחד לתחרות, בידי מלחינים ישראליים: סונטה לפסנתר מס' 5 מאת אבנר דורמן ו"על מים, פעמונים ורוח" מאת בטי אוליברו. על המתמודדים לבחור באחת משתי היצירות ולנגן אותה באחד משני השלבים הראשונים.

תחרות ארתור רובינשטיין לפסנתר נוסדה בשנת 1974 ביוזמתו של יעקב (יאשה) ביסטריצקי, לאחר שרובינשטיין הסכים להעניק לתחרות את שמו. מטרתו הייתה לאחד את שמו ומורשתו האמנותית של ארתור רובינשטיין עם חיי התרבות בישראל.
התחרות מציבה סטנדרטים גבוהים במיוחד ומעניקה במה בינלאומית לטיפוח הקריירות של פסנתרנים צעירים וכישרוניים. משימתו של צוות השופטים תהיה לבחור בפסנתרנים ברמה הגבוהה ביותר, שבגרותם אינטלקטואלית, בעלי יכולת ביטוי רגשית, שולטים בסגנונות שונים ואישיותם המיוחדת מעלה אותם מעל חבריהם  לתחרות.

רכישת כרטיסים: איוונטים <<< ובטל': 9066*, 03-5111777

תערוכת ISDEF  2017 ביוני בתל אביב

תערוכת ISDEF (צילום יח"צ)

תערוכת ISDEF, תערוכת הביטחון והגנת המולדת הבינלאומית הגדולה בישראל, תתקיים זו השנה השמינית בין התאריכים 6-8.6 במספר ביתנים בגני התערוכה בתל אביב. התערוכה נועדה לספק מענה ראוי ומקצועי עבור צרכי הביטחון של ארגונים שונים בתוכם צבא, משטרה, כוחות מיוחדים, סוכנויות ביטחון ומודיעין, ארגונים לביטחון לאומי וארגוני חילוץ וחירום. התערוכה הגדולה בישראל מאפשרת חשיפה למאות חברות מישראל וממדינות רבות מהעולם להציג ולהדגים פיתוחים ופתרונות טכנולוגיים מתקדמים ביותר בתחומי הביטחון וההגנה.

"לתערוכה חשיבות לאומית רבה כאשר נציגי חברות ביטחוניות מכל רחבי העולם מגיעים לישראל כדי להיחשף וללמוד מתעשיית הביטחון הישראלית, לרקום שיתופי פעולה ביטחוניים ועסקיים ולרכוש פיתוחים ישראליים מובילים", אמר השבוע יונס זולקן מנכ"ל ISDEF,  "בין אם בגלל מצבה המצוין של ישראל כיום ברחבי העולם ובין אם בעקבות הצלחתה הבינלאומית של התערוכה הקודמת בשנת 2015, צפויים להשתתף בתערוכה הקרובה כ-15,000 מבקרים בשלושה ימים מתוכם מבקרים מ- 70 מדינות שונות וכ- 100 משלחות רשמיות בינלאומיות בראשות שרי ביטחון, שרי הגנת המולדת, ראשי צבא וזרועות הביטחון, מפכ"לי משטרה ויחידות עילית ובכירים נוספים. מעבר למספר המבקרים הגדול, גם הביקוש בקרב מציגים עלה וכיום, יותר מחצי שנה טרם פתיחתה של התערוכה, כבר נרשמו מעל ל-120 מציגים שונים ביניהם רבים המגיעים מחוץ לארץ". לדברי זולקן, בתערוכה השנה גם יוקמו ביתנים לאומיים רשמיים, ביניהם ביתן סיני, אמריקאי, צ'כי והודי, כאשר בכל ביתן ישתתפו חברות שונות מכל מדינה.

גם בתחום התוכן צפויים חידושים בתערוכת 2017 ISDEF: לראשונה בתולדותISDEF  נוספו לתערוכה גם נושא הסייבר והטכנולוגיה הפיננסית (פינטק). במסגרת הנושאים החדשים יתקיימו במסגרת ISDEF  גם כנסים מקצועיים מיוחדים הכוללים סדנאות והרצאות מקצועיות מפי מומחים בעלי שם בתחומי הביטחון הלאומי, הסייבר, הלוחמה בטרור והגנת המולדת. "התערוכה והכנסים המקצועיים שיתקיימו במהלכה מציגים פתרונות שונים המציעים מענה לסוגיות רבות שמטרידות מדינות רבות ברחבי העולם ואנו מצפים כי התערוכה הקרובה שתיתן הזמנות לחברות רבות להציג את הפיתוחים המתקדמים ביותר בעולם בתחומי הנשק ההתקפי ואמצעי ההגנה  החדישים ביותר תהיה גדולה משמעותית ומוצלחת במיוחד", סיכם זולקן. לפרטים נוספים באתר <<<

קולנוע וטלויזיה

זרים מושלמים Perfetti Sconosciuti סרטו של פאולו ג'נובזה

לכולנו יש שלושה סוגי חיים: ציבוריים, פרטיים וסודיים. החיים הסודיים שלנו נמצאים היום בטלפונים החכמים שלנו. מה היה קורה אם אלה היו משתפים בכל הסודות שצפונים בהם?

הסרט הוא מפגש ארוחת ערב של זוגות חברים שהופך למשחק מסוכן, כשהם נענים לאתגר להניח את הסמארטפונים על השולחן, בידיעה שמכאן ואילך כל הודעה ושיחה יהיו גלויים לכל. עד מהרה מסתבכים העניינים, כשהנוכחים מגלים כמה מעט הם באמת יודעים איש על רעהו.

"זרים מושלמים", הפך להצלחה הגדולה ביותר מזה שנים באיטליה בזכות תסריט חכם וצוות משובח של שחקנים שחברו לסרט מקורי מרתק ומעורר מחשבה שנע במיומנות בין קומדיה מצחיקה שלא מפסיקה להפתיע לבין דרמה חודרת וכל כך אקטואלית לימינו.

אז הניחו את הסמארטפונים על השולחן והתחילו לשחק …..באיטליה, הפך המשחק שבסרט למן משחק חברתי אמיתי חדש שמזמן הפתעות למשתתפיו החברים לכאורה.

איטליה 2016, 97 דקות , איטלקית תרגום לעברית ולאנגלית. הסרט מופץ בישראל על סרטי נחשון

בימוי ורעיון : פאולו ג'נובזה  Paolo Genovese, תסריט: פיליפו בולוניה, פאלו קוסטלה, פאולו ג'נובזה, פאולה מאמיני, רולנדו רבלו Filippo Bologna, Paolo Costella, Paolo Genovese, Paola Mammini, Rolando Ravello.

שחקנים: פפה: ג'יוזפה בטיסטון Giuseppe Battiston, קרלוטה: אנה פוג'ליטה Anna Foglietta, רוקו: מרקו ג'יליאני Marco Giallini, קוזימו: אדוארדו לאו Edoardo Leo.

לוֹלוֹ LOLO סרטה של ז'ולי דלפי Julie Delpy

ויולט הפריזאית יוצאת לחופשה עם חברתה הטובה אריאן בעיירת הנופש ביאריץ, שם היא פוגשת את ז'אן-רנה – גיק מחשבים הנופש גם הוא שם. בניגוד לכל הציפיות נוצרת כימיה נהדרת בין השניים ובסופן של הקיץ ז'אן רנה לא מבזבז זמן ומצטרף אל אהובתו  החדשה בפריז, אבל הרקע החברתי השונה ביניהם ובעיקר לולו בנה בן ה- 19 של ויולט לא הופכים את המפגש הזה לקל.

בימוי: ז'ולי דלפי Julie Delpy. שחקנים: ז'אן-רנה: דני בון Dany Boon, ויולט: ז'ולי דלפי  Julie Delpy, לולו: ונסן לקוסט  Vincent Lacoste, הופעות אורח: מעצב האופנה קרל לגרפלד  Karl Lagerfeld.

צרפת 2015, 97 דקות. צרפתית תרגום לעברית ולאנגלית. הפצה בישראל עדן סינמה. החל מתאריך 09.03 בבתי הקולנוע של רשת לב וברחבי הארץ.

yes דוקו טהורה לעד

בכורה: יום רביעי, 22.2, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: מוצ"ש, 25.2, 22:30 . בית"ר ירושלים היא לא רק קבוצת כדורגל ישראלית; היא מושג, אייקון, רעיון. בית"ר היא הקבוצה הפופולרית בישראל, והיחידה בליגת העל שמעולם לא החתימה שחקן ערבי.

בתחילת עונת הכדורגל 2012/2013 טיפסה הקבוצה לצמרת ליגת העל, אלא שאז הודיע בעל הקבוצה, האוליגרך הרוסי־ישראלי ארקדי גאידמק, על צירוף שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. בואם הצית את הקמפיין הגזעני ביותר שנראה בתולדות הכדורגל המקומי, שריסק את הקבוצה, על המגרש ומחוצה לו.

"טהורה לעד" מביא את סיפורה של אחת העונות הדרמטיות בהיסטוריה של מועדון הפאר הירושלמי. זה גם סיפור לא רק על כדורגל, אלא על פוליטיקה, כסף, וזהות –סיפורה של החברה הישראלית, ושל כוחה ההרסני של הגזענות.

בימוי ותסריט: מאיה זינשטיין | צילום: ישראל פרידמן, יניב לינטון | עריכה: נעם עמית, ג'סטין רייט | מוסיקה מקורית: פיונן היגינס | הפקה: מאיה זינשטיין, ג'ף ארבורן.

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה (85 דק', ישראל, 2016).

תיאטרון ובמה

להקת המחול סאו פאולו ברזיל SPCD בסיבוב בינלאומי שמתחיל בהרצליה

להקת המחול סאו פאולו תפתח בחודש מרץ הקרוב את סיור ההופעות הבינלאומי שלה בהיכל אמנויות הבמה הרצליה – במסגרת עונת מחול 2016-17 של ההיכל. הלהקה, המבקרת בישראל זו הפעם השנייה בתולדותיה, זכתה לשבחי הביקורת ואהבת הקהל בביקורה הקודם. בביקור זה תציג הלהקה תוכנית הכוללת מחווה מיוחדת ליירי קיליאן, גדול הכוריאוגרפיים העכשוויים בעולם ותבצע שתי יצירות מופת של הכוריאוגרף המציין השנה יום הולדת 70 –   ""Petite Mort  ו״Indigo Rose״. יצירות אלו שנוצרו על ידי קיליאן עבור תיאטרון מחול ) NDT dance theatre Nederlands ) הפכו לקלאסיקות של המחול המודרני. עוד בתוכנית מחול ברזילאי עכשווי, דרמטי וחושני בביצוע 24 רקדנים למוסיקה של מוצארט, באך, קופרין  וסמבה, הקוצר שבחים ברחבי העולם.

קיליאן, בעל תואר ליגיון הכבוד הצרפתי, ד"ר כבוד בג'וליארד ועוד, יצר את ""Petite Mort, סביב אותו רגע אחד קטן בו האקסטזה מקיום יחסי מין מגיעה לשיאה, תחושה המתוארת כמוות קטן. ה"ניו יורק טיימס" כינה את יצירותיו: "מלאות תשוקה, פיוטיות ולפרקים אלימות וגועשות".

עוד במופע יצירתו של הכוריאוגרף הברזילאי קלאביו אוליבירה "שמיים אפורים", דואט על אהבה בלתי אפשרית. אוליבירה, היוצר עבור בלט ברלין בחר לעסוק בסיפור אהבתם הנצחית של רומיאו ויוליה אך מזווית שונה, הבוחנת מה היה קורה לו השניים לא היו מתאבדים אלא מתעוורים. כמו כן תבוצע יצירתה של קאסי אברנצ'ס – ז'ן (Gen) – הבוחנת ומתארת את מסעה האישי בין היותה רקדנית לכוריאוגרפית. אברנצ'ס היא רקדנית לשעבר בלהקת "גרופו קורפו" ונחשבת ליורשו של פאולו פדרניירס.

להקת SPCD, שהוקמה בשנת 1968, מונה כיום 56 רקדנים ופועלת במרכז המחול של מדינת סאו פאולו בברזיל תחת ניהולה האמנותי של אינס בוגואה לשעבר רקדנית בלהקה הידועה "גרופו קורפו". הלהקה, המציגה מדי שנה למעלה ממאה מופעים ברחבי ברזיל ובעולם, מהווה מקום מפגש ויצירה לאמנים מזרמים שונים, ששיתופי הפעולה ביניהם מניבים רפרטואר רחב. בין השאר הוא הכולל שפע של עבודות ממיטב הכוריאוגרפיים הבינלאומיים בהם: פטיפה, ניז'ינסקי, בלנשין, קרנקו, קיליאן, פורסיית',  והמקומיים כדוגמת , דה אולביירה, רודובליו ומוריירה .

https://www.youtube.com/watch?v=fJGYADfAtRQ&feature=youtu.be

בתוכנית :

  • "אינדיגו רוז" (INDIGO ROSE)- כוריאוגרפיה: יירי קיליאן Jirí Kylián – מחול החוגג את טבעו החולף של נעורים ויחסים אנושיים. ב"אינדיגו רוז“ (גוון צבע) מגולם אידיאל בלתי מושג, קיליאן מזמין את הרקדנים לחפש אותו בלהט תוך הבנה כי השלמות  היא בלתי אפשרית להשגה.
  • "שמיים אפורים"  (Céu Cinzento)- כוריאוגרפיה: קלאביו אוליבירה Clébio Oliveira, מוסיקה: מתאו ניקולאי Matteo Niccolai – ״שמיים אפורים״ הוא התרגום לשם הדואט העוסק בנושא הנצחי של אהבה בלתי אפשרית,  הקיימת בספרות ובדמיון הקולקטיבי. דרמה נוגעת ללב בין שני אנשים מאד עסוקים בעצמם, המתקשים לראות אחת את השני . הכוריאוגרף שואל איך היתה מתקיימת אהבתם של רומיאו ויוליה, לו במקום מותם הטראגי היו מתעוורים,  והוא מדמיין את סבך היחסים ואת הצורך הנואש שלהם בתנועות המונעות ע״י חושיהם, בכדי למצוא אחד את השני.
  •  "ז'ן" (GEN)- כוריאוגרפיה: קאסי אברנצ'ס Cassi Abranches, מוסיקה: מארסלו ז'נסי, זא ניגרוMarcelo Jeneci ,  Zé Nigroקאסי אברנצ'ס היא רקדנית ראשית לשעבר בלהקת גרופו קורפו הנחשבת ליורשו של פאולו פדרניירס המפורסם, אשר מתארת את מסעה האישי מריקודה במופעה האחרון  בלהקה  ועד הפיכתה לכוריאוגרפית. נושא הריקוד הוא ״התחלה  או התחדשות ע״י הפיכת זיכרון התנועה הטמון בגוף הרקדן ליצירה עצמאית והמעבר של האמן מרקדנית לכוריאוגרפית״.
  • "מוות זעיר" PETITE MOR)) כוריאוגרפיה: יירי קיליאן Jirí Kylián , מחול עכשווי המשלב רגישות קלסית עם שנינות נועזת ומודרנית. הכוריאוגרפיה כוללת שישה גברים, שש נשים ושש חרבות, ההופכות במובנים רבים, לשותפי הריקוד האמתיים של הגברים. קיליאן עושה  גם שימוש שובב בשמלות בארוק שחורות, אשר נראות כיצוקות לגוף הרקדנים ולעיתים מתקיימות גם בנפרד מהם. ״פטיט מורט״ בצרפתית היא דרך פואטית לתאר את רגע העילפון בשיא האקסטזה של יחסי מין, תחושה המתוארת כמוות קטן. וייתכן כי ברגע ההנאה (או ברגע  יצירת פוטנציאל חיים חדשים) אנו מודעים לעובדה כי חיינו כה קצרים וכי המוות לעולם אינו רחוק מדי מאיתנו.  קיליאן מביע זאת ברגישות ארוטית ובהומור.

 תאריכי המופעים:

היכל אמנויות הבמה הרצליה . ז'בוטינסקי 15 הרצליה. פרטים וכרטיסים באתר <<< בפייסבוק <<< ובטל': 1-700-70-29-29

1 במרץ 2017 , רביעי שעה 20:30

2 במרץ 2017, חמישי שעה 20:30

3 במרץ 2017, שישי שעה 13:00

4 במרץ 2017, מוצ"ש שעה 21:00

6 במרץ 2017, שני שעה 20:30 – היכל יד למגינים – קיבוץ יגור. פרטים באתר <<< ובטל': 04-8431500

7 במרץ 2017 , שלישי שעה 20:30 – תיאטרון ירושלים. פרטים באתר <<< ובטל': 02-5605755

אושיותרבות בנמל תל אביב עם שיחות אישיות עם דן שורר

אושיותרבות

מיזם אושיותרבות נועד להפגיש את הקהל עם האדם שמאחורי האמן היוצר. ״הקהל מכיר את האמן דרך העטיפה, דרך יצירתו. אנחנו רוצים להפגיש אנשים עם אנשים, אמנים עם קהלם. והכל בשיחה אינטימית, תמיד מאולתרת, תמיד מחדשת מרעננת ומבדרת״ אומר שורר. ״חשוב להדגיש:״ הוא מוסיף, ״אלה שיחות, ולא ראיונות מוכנים מראש.״

הוא שואב השראה מתכניות טלוויזיה שונות בהן נפגש מנחה סקרן עם אמנים החל ב"סטודיו למשחק" של ג'יימס ליפטון הבריטי וכלה בתכנית הספרות האלמותית "אפוסטרוף " של ברנר פיבו הצרפתי".

דן שורר, בעל תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה, סיים תואר ראשון בהצטיינות במשחק ובבימוי באקדמיה המלכותית לאמנויות הדרמה בלונדון ( ( Royal Academy of Dramatic Artsוהוא בעל ודוקטור לפילוסופיה מאוניברסיטת הסורבון בפאריז, ובעל תואר MBA מSloan Business School בקיימברידג’׳, מאסצ׳וסטס. הופיע וביים תאטרון וקולנוע בישראל, גרמניה, וצרפת. שורר הלחין מוסיקה להצגות תאטרון, וכן כתב ליברית לאופרה שאותה הלחין קרלו מנוטי (יונאה). לאחרונה מופיע שורר עם מחזהו של סמואל בקט ״הסליל האחרון של קראפ״, ומנהל מפגשי שיחה והפעם על הדלות הבלתי נסבלת שבהגדרה. אסתי זקהיים, ברכה קול ושי בן יעקוב הם אמנים שאי אפשר לתחום אותם בהגדרות דלות ומגבילות. ומי האנשים שמאחורי האמנים?חשוב מכל, איך באה לכדי בטוי החברות העזה שביניהם ?
שלושה חברים עסוקים, חשבו שוב ושוב מה לעשות יחד? להיפגש, לצחוק, כמובן, אבל אולי מגיע גם לקהל?
במפגש חד פעמי זה בצהרי ששי בנמל תל-אביב הם משוחחים עם דן שורר על עצמם, על איך סביב שיר של ברטולט ברכט, נוצר מופע שלם? על הלבטים, על הפכים הקטנים שמאחורי ההצלחות הגדולות, ומעל הכול על אותו ״רגע פרפר״, הרגע המכונן הבלתי מוסבר, שבו נפנוף בכנפי פרפר באמזון, גורם לצונאמי בבת ים.

אסתי זקהיים היא אמנית ייחודית בנוף המגוון של עולם התרבות הישראלי. פעילה חברתית מאז גיל 17, פועלת למען זכויות להט"ב, נושאת את דגל השמנים, ומזה כמה שנים היא יושבת ראש אגוד השחקנים – שח״ם – ומבטיחה להעלות את תקציב התרבות במדינה (מירי רגב, לידיעתך!).

ברכה קול, ילידת ישראל, אמנית רב תחומית, מהמוזיקאיות הקלאסיות המובילות בארץ. זמרת אופרה, נגנית חליליות, עורכת ומגישה תוכניות מוזיקה קלאסית בתחנת הרדיו "קול המוסיקה"  ומורה למוסיקה. ברכה קול מרבה להופיע בארץ ובעולם ברפרטואר הנע ממוסיקה עתיקה ועד מוסיקה בת- זמננו.

הד"ר שי כהן החל משנת 2014 מופיעה במופע התיאטרון המוזיקלי הייחודי "עונג" – אשר היא שותפה לכתיבתו ולעריכתו, יחד עם השחקנית אסתי זקהיים והמוזיקאי שי בן-יעקב. המופע עלה במסגרת אנסמבל "אספמיה" בניהולה האמנותי של דליה שימקו, ההופעות התקיימו בין היתר – בפסטיבל אישה בחולון, בבית-ציוני אמריקה, ובתיאטרון מוב בת"א.

שי בן-יעקב הוא מוזיקאי-פסנתרן, אקורדיוניסט, מלחין, מנצח מקהלות ומורה למוסיקה בעל תואר ראשון בחינוך מוסיקלי,בניצוח מקהלות וקומפוזיציה (תלמידם של סטנלי ספרבר ומנחם ויזנברג). כתב מוסיקה וניגן בהצגות רבות בהן: אנטיגונה, ארתורו אוי-תיאטרון חיפה, ,גוז'פין- תיאטרונטו ועוד.

‏יום שישי 24.02 בשעה 14:30 (פתיחת דלתות 14:00). בית היוצר – האנגר 22 בנמל ת"א. כרטיסים ב- 70 שקלים בבית היוצר באתר <<< או בטלפון 03-6113577

תעופה

רינאייר עם 19 נתיבים לישראל

רינאייר – חברת התעופה האירופאית, השיקה לאחרונה, עם משרד התיירות את לוח הטיסות המיועד לחורף 2017 עם 19 קווים לישראל. ריאנאייר תפעיל החורף 7 קווים חדשים לתל אביב ועוד 8 קווים חדשים לנמל התעופה בעובדה (15 קווים חדשים בסך הכל). זאת, כתוספת על נתיבי החברה הקיימים לברטיסלבה, לבודפשט, לקראקוב ולקובנה (מעובדה).

המנהל המסחרי של רינאייר, דייויד אובריאן אמר כי רינאייר שמחה להשיק את לוח הטיסות לחורף 2017 בישראל, הכולל 19 קווים: 7 קווים חדשים לתל אביב ו-8 קווים חדשים לעובדה, אשר יוצעו למכירה כבר בתחילת חודש פברואר. אובריאן הוסיף כי כדי לחגוג את השקת לוח הטיסות לחורף 2017 בישראל, תציע החברה מושבים ב-20 אירו בלבד אשר יהיו זמינים עד חצות יום ה' (2/2/2017).

לוח הטיסות של רינאייר לחורף 2017:

  • מ/ל תל אביב: 7 מסלולים חדשים: באדן באדן (פעמיים בשבוע), גדנסק (פעמיים בשבוע), קרקוב (פעמיים בשבוע), ברגמו מילאנו (4 פעמים בשבוע), פאפוס (יומי), פוזנן (פעמיים בשבוע) וורוצלאב (פעמיים בשבוע).
  • מ/ל עובדה: 8 מסלולים חדשים: באדן באדן (פעמיים בשבוע), ברלין (פעמיים בשבוע), בריסל (פעמיים בשבוע), פרנקפורט-האן (פעמיים בשבוע), גדנסק (פעמיים בשבוע), מילאן-ברגמו (פעמיים בשבוע), פוזנן (פעמיים בשבוע) וורשה (פעמיים בשבוע).

"ויז אייר" עם קו לואו-קוסט חדש תל אביב-לונדון (לוטון)

WIZZ, חברת התעופה לואו-קוסט הגדולה במרכז ובמזרח אירופה הכריזה לאחרונה על פתיחת קו תעופה חדש: תל אביב-לונדון (לוטון). הקו יתחיל לפעול ב-24 ביוני השנה, 4 פעמים בשבוע, בימים: שלישי, חמישי, שבת וראשון.

בחברה אומרים, כי הקו ללונדון הוא המשך לקווים חדשים שפתחה WIZZ לישראל, כשהיא מחפשת כל העת הזדמנויות חדשות להרחבת היעדים והרישות שלה, בשיתוף פעולה עם משרד התיירות.

מ“Wizz Air”- נמסר, כי נוסעים המתכננים את חופשותיהם ואת ה'סיטי-ברייק' שלהם לתל אביב וללונדון מוזמנים כבר עכשיו להזמין כרטיסים באתר החברה <<< במחיר של החל מ-309 ₪/69.99 ליש"ט. (טיסה בלבד ללא מטען ותוספות)

שר התיירות יריב לוין אמר: "אני מברך על החלטת WIZZ להרחיב שירותיה לישראל, ולפתוח קו חדש לונדון-תל אביב. פתיחת קו התעופה מהווה עוד הוכחה לכך שמאמצי השיווק של המשרד נוחלים הצלחה ובעקבותיהם חברות רבות רואות בישראל יעד תיירותי מבוקש. משרד התיירות רואה ב-WIZZ שותפה המסייעת בהגדלת מספר התיירים המגיעים לארץ ומקווה להמשך שיתוף פעולה פורה ולפתיחת קווים נוספים".

סורינה רץ, מנהלת התקשורת של“Wizz Air”  אמרה: "ההכרזה היום מדגישה את המחויבות שלנו לישראל, ואנחנו מקווים שהקו החדש במחיר הזול שאנחנו משיקים בקו לונדון-תל אביב יתקבל באהדה אצל לקוחותינו. הקו החדש והנוח, עם 4 טיסות שבועיות, יקדם את התיירות ואת העסקים בין שתי המדינות. כל לקוחותינו מוזמנים כבר להזמין כרטיסים בקו החדש במחיר של 309 ₪".

מ- “Wizz Air” נמסר, כי הקו במחיר הזול יהיה בחירה מצוינת עבור תיירים ואנשי עסקים ויקדם את התיירות והעסקים בין ישראל לבריטניה. כל הטיסות בקו החדש יופעלו באמצעות מטוס איירבאס A320 עם 180 מושבים ו- A321עם 230 מושבים.

לצד הקו החדש ללונדון, תפתח“Wizz Air”  שני קווים חדשים נוספים השנה: תל אביב-דברצן ות"א-וורנה במרס וביולי, בהתאמה. עוד נמסר מ- “Wizz Air”כי מאז פתיחת הקו הראשון בודפשט-תל אביב ב-2012, החברה פועלת להביא לציבור לקוחותיה טיסות זולות נוספות בקווי תעופה נוספים וכיום החברה מציעה 14 קווים במחירים מוזלים מ-8 מדינות באירופה לתל אביב ולאילת.

במהלך 5 השנים האחרונות הטיסה "ויז אייר" יותר מ-1.2 מיליון נוסעים בקו לתל אביב וממנה.

לופטהנזה השיקה את האיירבוס A350-900 החדש שלה

איירבוס A350 עם תאורה חדשנית בלופטהנזה (צילום יח"צ חו"ל)

מטוס האיירבוס A350-900  החדש של לופטהנזה הוצג בהשקה בשדה התעופה במינכן, בלוויית תצוגת אורות מרהיבה. מטוס האיירבוס A350-900 הוא המטוס החדש והמתקדם ביותר בצי המטוסים של חברת התעופה לופטהנזה והוא גם נחשב למטוס ארוך הטווח המתקדם והידידותי ביותר לסביבה.

היעדים הראשונים אליהם יטוסו המטוסים הם דלהי ובוסטון. המטוס מכיל 293 מושבים: 48 במחלקת העסקים, 21 במחלקת ה-Premium Economy ו-22 במחלקת התיירים. ה-A350-900 הוא המטוס המתקדם והידידותי ביותר לסביבה מבין כל המטוסים ארוכי הטווח. הוא צורך 25% פחות דלק, מייצר 25% פחות פליטות ושקט יותר באופן משמעותי בהשוואה למטוסים דומים.

האיירבוס A350-900 מציע מערכות בידור חדשניות ביותר. לראשונה יכולים הנוסעים לבחור מראש את התוכניות שבהן יצפו בטיסה ולהוסיפן לרשימת השמעה אישית. להזמנת תכניות מראש הנוסעים יידרשו להוריד את אפליקציית Lufthansa Companion לטבלט או לטלפון נייד האישי שלהם. תוכנית הבידור לטיסה תהיה זמינה באפליקציה עד שישה שבועות מראש. לאחר העלייה למטוס יכולים הנוסעים לסנכרן את הפלייליסט האישי שהרכיבו עם המסך האישי שלהם במטוס ואף להשתמש בהתקן הנייד כמסך שני. בנוסף, במהלך הטיסה יוכלו הנוסעים לבחור תכניות מהרשימה שהרכיבו ובמקביל לקרוא מידע על הטיסה, לבקר באתרי מדיה חברתית באמצעות FlyNet, לערוך קניות מקוונות ב- WorldShop או לקבל מידע אודות יעד הטיסה שלהם. האפליקציה זמינה להורדה כבר עתה מגוגל-פליי. בקרוב האפליקציה תהיה זמינה להורדה גם בעבור משתמשי Apple ב-Apple iTunes.

תוכנית הבידור של לופטהנזה מציעה מבחר של 100 סרטים, 200 תוכניות טלוויזיה, היצע אודיו נרחב הכולל תקליטורים, רשימות השמעה וספרים קוליים, משחקים וקטגוריית ילדים הכוללת מבחר גדול של סרטים ומוזיקה. בנוסף, הנוסעים יכולים לקבל דיווחי חדשות וספורט מערוצי טלוויזיה בשידור חי מהמסך שבמושב ובאמצעות פורטל FlyNet החינמי.

מטוס ה-A350-900 מציע שיפורים נוספים בהם מסכים גדולים יותר בכל המחלקות וממשק בעשר שפות שונות.

האיירבוס A350-900 יהפוך את לופטהנזה לחברת התעופה הראשונה בעולם המציעה מגוון הגדרות תאורה של תא הנוסעים. הגדרות התאורה השונות נועדו להתאים לשעון היום והלילה הביולוגי והטבעי של הנוסעים באמצעות התאורה הנכונה. אפקטים של תאורה ישמשו גם לחיקוי אווירת מסעדה בעת הארוחות בזמן הטיסה. בשעות המנוחה יואר תא הנוסעים באור חמים ואילו אור קריר יותר ימריץ את הנוסעים בשעות הפעילות. לופטהנזה פיתחה את "הלכי הרוח" של התאורה יחד עם מעצבי תאורה ידועים, במטרה להנעים באופן משמעותי את חווית הטיסה. בעקבות האיירבוס A350-900, תתוקן מערכת התאורה החדשנית גם במטוסי בואינג 747-800 של לופטהנזה.

Travel Service Airlines עם קו חדש ישיר לקלרובי-וארי, צ'כיה

חברת התעופה הצ'כית "Travel Service Airlines " תפתח לראשונה קו תעופה ישיר מנתב"ג לשדה התעופה בקרלובי-וארי בצ'כיה. שדה התעופה ממוקם כ-6 ק"מ בלבד ממרכז העיר קלרובי-וארי ובסמיכות לערים מריאנסקה לאזנייה ופרנטיסקווי לאזנה, שלוש ערים ידועות ומובילות בתחום הספא והנופש. חברת "Travel Service Airlines " מפעילה כיום טיסות יומיות מת"א לפראג.

הקו החדש יחל בפעילותו באמצע חודש יוני הקרוב ויפעל בשלב זה עד חודש אוקטובר כולל. הטיסות יתקיימו פעם בשבוע בימי שלישי כאשר הטיסה מנתב"ג תצא מטרמינל 3 בשעה 11:15 בוקר ותצא חזרה ארצה מקרלובי וארי בשעה 16:15 אחה"צ. הטיסות יתקיימו במטוס בואינג 737 עם 183 מושבים. הכרטיסים כבר ניתנים לרכישה אצל סיטונאי וסוכני נסיעות כטיסות בלבד וכן כחבילות בשילוב עם בתי מלון. מחיר טיסה בלבד החל מ-359 דולר הלוך חזור כולל מזוודה ומיסים.

אזור קרלובי-וארי הממוקם במערב בוהמיה בצ'כיה מציע מגוון אפשרויות תיירותיות הכוללות נוף ירוק ומרהיב, טיולי אתגר וטבע, ערים וארכיטקטורה ייחודית וכמובן את אתרי המעיינות החמים והספא מהטובים ביותר בעולם, המושכים אליהם תיירים רבים מדי שנה. העיר קרלובי וארי הינה פנינה תיירותית מרתקת בפני עצמה ואף נבחרה ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. בעיר מתקיימים מדי שנה אירועי תרבות מרכזיים ביניהם פסטיבל הסרטים.

לוקהיד מרטין עם מטוס המטען האזרחי LM-100J

לוקהיד מרטין קיימה את טקס הגלילה הרשמי למטוס המטען המסחרי-אזרחי החדש LM-100J, ממשפחת מטוסי ה-C-130J "סופר הרקולס". במהלך הטקס הובל המטוס מקו הייצור לרחבת החנייה במתחם המפעל. לוקהיד מרטין הכריזה על תכנית לפתח ולשווק את מטוס ה- LM-100Jבפברואר 2014 ופנתה בבקשה לאישור דגם המטוס בגרסתו האזרחית על ידי ה-FAA כשלב מקדים להתחלת ביצוע טיסות הניסוי בעתיד הקרוב. ביולי 2014 חתמה Aviation Group ASL על מסמך כוונות לרכישת עד עשרה מטוסים מדגם זה.

מטוס ה- LM-100Jמביא עימו פיתוחים ושדרוגים טכנולוגיים שנוצרו כתוצאה מהניסיון הצבאי-מבצעי הרב של מטוס ה-C-130J, אשר מסתכם ב-1.5 מיליון שעות טיסה שבוצעו על ידי 16 מדינות. הניסיון הרב והיתרונות הגלומים בו מיתרגמים לפלטפורמה אמינה שתאפשר מגוון פעילויות הטסת מטען מסחרי-אזרחי בעתיד. המטוס הוא הגרסה התשיעית שיוצרה בסדרת מטוסי ה"סופר הרקולס" ותוכנן לבצע מגוון רחב של הובלת מטענים אזרחיים ומשימות אזרחיות, בהם:

  • הטסת מטען בגדלים חריגים
  • פיזור חומרים מגוונים מהאוויר
  • חיפושי גז ונפט
  • תמיכה לוגיסטית בפעילויות כרייה
  • חילוץ רפואי/אמבולנס אווירי
  • פעילויות הומניטאריות
  • הטסת נוסעים ואנשי צוות למגוון משימות
  • חילוץ והצלה ועוד.

המטוס, אשר תוכנן להטסה על ידי שני טייסים, מכיל מערכות אוויוניקה מתקדמות, תצוגה עילית לטייסים, מנועים חדשים המאפשרים פעילות מיטבית בשדות תעופה חמים וגבוהים, צריכת דלק נמוכה ויחס דחף/משקל גדול וכן תוכנית תחזוקה יעילה פר שעות טיסה. מטוס ה- LM-100Jהוא הגרסה החדשה של מטוס ה- L-100שנבנה על ידי לוקהיד בין השנים 1964-1992. יותר ממאה מטוסים יוצרו ושווקו לגורמים ממשלתיים ומסחריים ברחבי העולם אשר הפעילו את המטוסים לצרכים אזרחיים מגוונים בכל רחבי הגלובוס. למידע על לוקהיד מרטין <<<

תיירות

עלייה של 27% בכניסות תיירים בחודש ינואר לעומת ינואר 2016

מיקה החוף הצפוני אילת (צילום יח"צ)

על רקע פרסום נתוני כניסות התיירים המצביעים על עליה של 27.4% בתיירות הנכנסת לישראל בחודש ינואר 2017 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ומספר שיא של כ-210 אלף תיירים נכנסים בחודש ינואר, הסתיים יריד התיירות הבינלאומי – IMTM שהתקיים לאחרונה בתל אביב.

בחודש ינואר 2017 נכנסו  לישראל כ-210 אלף תיירים לעומת כ-165 אלף תיירים בחודש ינואר אשתקד המהווה עליה של כ-27% ועליה של כ- 25% ביחס לינואר 2015. דרך האוויר נרשמו בחודש ינואר 188.2 אלף כניסות תיירים – עלייה של כ- 23% ביחס לכניסות תיירים דרך האוויר בחודש ינואר 2016 ועלייה של כ-27% ביחס לחודש ינואר  2015. דרך היבשה נכנסו לישראל כ-22 אלף תיירים – עליה של 76% ביחס לחודש ינואר 2016. מספר מבקרי היום הסתכם בחודש ינואר בכ-12 אלף  ומבטא עלייה של כ-23% ביחס לחודש ינואר 2016.

ביריד השנה בלטה נוכחותה של טורקיה לאחר מספר שנים של היעדרות. שר התיירות יריב לוין נפגש עם שר התיירות והתרבות הטורקי נאבי אבקי וערך עמו מסיבת עיתונאים. כמו כן, נפגש השר לוין עם שרי תיירות נוספים שהגיעו מחו"ל, ועם בכירים בתעשיית התיירות העולמית.

משרד התיירות ערך פעילויות לעידוד תיירות מחו"ל ותיירות פנים, ובין היתר:

  • לראשונה – כנס TEDxTelAvivSalon בנושא תיירות בהשתתפות 4 מרצים שפתחו בפני הקהל דלת אל עולם התיירות: עומר בוגר, נועם קלינגר, מנכ”לית Eatwith, ציפורה נוסבוים וד"ר ערן כתר.
  • בתחרות פיתוח האפליקציות של המשרד – "האקאתון", שהתקיימה בפעם השנייה במסגרת היריד, זכתה האפליקציה LIVETRIP – המאפשרת לתייר לאתר אטרקציות, מסעדות וכדומה על גבי מפה, ולצפות בסרטונים אודותיהם, במקום הראשון ובפרס כספי של 10,000 ₪. האפליקציהTRIPLAN  שלראשונה הציגה אפשרות לחיבור ישיר בין התיירים למורי הדרך זכתה במקום השני וב-5,000 ₪. במקום השלישי וב-2,500 ₪ זכתה אפליקציית MIBO, שהציגה את ISRABOT, רובוט המאפשר שיחה בשפה טבעית, ומסייע לתייר בכל מה שצריך במסגרת הטיול בישראל.
  • כמו כן קיים המשרד פאנל באמצעות Skype בהשתתפות מנהלי לשכות המשרד בגרמניה, בהודו ובסין, שסקרו בפני הקהל את פעילות שיווק המשרד במדינות.
  • ביריד הוצג מחקר שנעשה על ידי לשכת הפרסום הממשלתית אודות הפופולריות של המותג "כפר ביקרתם" שמוביל האגף לתיירות כפרית במשרד התיירות בראשות ואיל כיוף, לעידוד התיירות לכפרים הדרוזים והצ'רקסים. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אמר כי: "בהמשך לממצאי המחקר, המשרד ימשיך לעודד את התיירות הכפרית ואת מותג 'כפר ביקרתם'".
  • ביריד השנה הוצגו על ידי משרד התיירות, עסקים קטנים תיירותיים של נשים הפועלות מביתן באזור ירושלים, הכוללים בישולים אתניים, עבודות יד ואמנות מסורתית, וכן מופעי פולקלור. המפגש של התיירניות עם אנשי התעשייה ובעיקר עם מורי דרך צפוי לייצר שיתופי פעולה וסיורים מגוונים.

קבוצת אופקים נסיעות ותיירות לקראת עונת התיירות אביב – קיץ 2017

עידית פדן מנכל אופקים תיירות (צילום יח"צ)

קבוצת אופקים נכללת בין 10 החברות הגדולות בשוק הנסיעות בארץ. הקבוצה כוללת את החברות הבאות:

  • אופקים גלובל תיירות- המשווקת חבילות ספורט, חבילות להופעות אומנים, פסטיבלי מוסיקה, וטיולי פרימיום בנושא: מסלולי יקבים, טיולים קולינרים, טיולי שייט, טיולי רכבים (פורשה ופררי) ועוד.
  • אופקים שורשים ושבילים – מתמחה בטיולי יהדות ושורשים לספרד, פורטוגל ופולין – טיולים מאורגנים, סיורים למורים ולתלמידים וטיולים לנוסע העצמאי.
  • החברה הגיאוגרפית בע"מ – מתמחה בטיולי איכות, טיולים בקבוצות, טיולים לנוסע העצמאי, טיולי הרפתקה ואתגר ופרויקטים מיוחדים כ"מלכת המדבר".
  • אופקים טיולים מאורגנים בע"מ – מתמחה במגוון טיולים מאורגנים לקבוצות  ופרטיים.
  •  רימון טיולים בע"מ – מתמחה במגוון טיולים מאורגנים לקבוצות, למשפחות ולנוסע העצמאי.
  • "תרבותו" – מקבוצת רימון עוסקת בארגון טיולי תרבות המתמקדים ב: היסטוריה, ארכיאולוגיה, מוזיקה, אמנות, אנטרפולוגיה, ספרות ויהדות התפוצות.
  •   P.T.C מתמחה בשירותי קרקע ובתי-מלון ברחבי העולם.
  •  flyeast  חברת התיירות המובילה בטיסות, בתי מלון וטיולים במזרח הרחוק.
  • רפי שלף תיירות (אינטרנשיונל) בע"מ – מתמחה בתיירות נכנסת, תיירות פנים, אירועים, כנסים וימי כיף לארגונים.
  • אופקים תיירות וכנסים – מתמחה בארגון כנסים ואירועים בעלי אופי מדעי, עסקי, או פרטי, בארץ ובחו"ל. טיולי תמריץ ונופשים לחברות
  • חברת סמארט אייר-Smartair.co.il אתר המרכז את כל המידע על כל סוגי הטיסות, על מנת להעניק ללקוחות את האפשרות לבחור ולהרכיב בעצמם את הטיסה המשתלמת ביותר לצרכים שלהם.

הקבוצה נותנת מענה לכל תחומי הנסיעות בארץ ובחו"ל – הן ללקוחות עסקיים, הן ללקוחות פרטיים, הן בקבוצות ובטיולים מאורגנים, והן לכנסים וארועים. עידית פדן, מנכ"ל אופקים נסיעות ותיירות: "פתיחת השמיים הביאה חברות תעופה  רבות לארץ ונתנה הזדמנות להגיע בטיסות ישירות ליעדים רבים וחדשים באירופה. התחרות העזה מצד חברות הלואו קוסט גרמה גם לחברות הצ'רטר הישראליות לחפש שווקים חדשים ויעדים חדשים, כדי להתחרות במוצרי הלואו קוסט. וכך אנו מוצאים ב- 2017 יעדים חדשים לטיסות ישירות כגון: ליסבון, מלגה, קרקוב, בילבאו, זלצבורג, זאגרב, לובליאנה ועוד.

עוד הוסיפה פדן כי גם חברות התעופה הסדירות מוסיפות קוים של לואו קוסט או מחלקות של לואו קוסט בטיסה רגילה ואף הן מגדילות את המטוסים ומוסיפות תדירות של טיסות.

כיום אפשר  למצוא אפשרויות רבות וזולות להגיע לכמעט בכל מקום באירופה במחירים לעיתים של מתחת ל- 100 דולר לטיסה.

בנוסף נכנסות ארצה חברות סדירות נוספות ליעדי המזרח ולצפון אמריקה. היינאן אירליינס כבר שנה כאן בהצלחה רבה, קתאי פסיפיק הנחשבת לאחת החברות הטובות בעולם  מתחילים לטוס מישראל, וכמו כן איר אינדיה וכבר אושרו גם טיסות ל jal – japan airlines  ועוד…כל אלה מגדילים את היצע הטיסות לבלי הכר, כך שלצאת מהארץ לחופשה הפך כדאי וזול מתמיד.

המגמה המסתמנת בעקבות ריבוי הטיסות זה ריבוי של "חבילות" שמתאימות לסוגי אוכלוסייה שונים וכמעט לכל כיס. אם בעבר משפחה היתה נוסעת לחו"ל פעם בשנה בחופשת הקיץ או רק באירועים מיוחדים, פעם בכמה שנים, היום כבר ההורים נוסעים לסופ"ש בלי הילדים, ורבים נוסעים פעמיים ושלוש בשנה לחופשות קצרות בנוסף לחופשת הקיץ המסורתית.

  • טיסה לחו"ל לראות מופע – כבר הפך דבר שבשגרה, טיסה לחו"ל להצגה או אף לקניות – אפשרית ויותר מפעם בשנה, ולכן התיירות היוצאת משנה פניה לכיוון של היצע גדול של חבילות נופש קצרות בטיסות ישירות.
  • אתר סמארט אייר מקבוצת אופקים מציע לנוסע בדיוק את אפשרות הבחירה הנכונה מכלל השפע הזה – מחיר לפי כיוון אחד עם אפשרות לצאת עם חברה סדירה לחזור עם לואו קוסט או צ'רטר – כל הוריאציות האפשריות.
  • תחום הטיולים המאורגנים תופס תאוצה – ואם מישהו חשב שזה מוצר שהולך ונעלם הוא התבדה. האוכלוסייה המבוגרת שיש לה פנאי וכסף מעדיפה לנסוע בטיולים מאורגנים אך הדרישה לטיולים מיוחדים בעל תוכן ייחודי עלתה.
  • פחות נמצא היום את "אירופה הקלאסית ב- 10 יום" ויותר נמצא טיולי תוכן ונושא: טיולי יהדות, טיולי מוזיקה ואופרה, טיולי גורמה, טיולי ספורט ואתגר ועוד.
  • גם משפחות מעדיפות יותר טיולים מאורגנים ליעדים מוכרים וחדשים כל עוד טיולים אלו מסירים מהנוסע את ההתעסקות בפרטים הטכניים של הטיול ומספקים עולם שלם של חוויות וריגוש"

ולכן טיולי החברה הגיאוגרפית פופלאריים יותר מתמיד, טיולי השייט והתוכן של תרבותו צוברים  תאוצה, וכל טיול שמציע תוכן תרבותי ומשהו יחודיי – סיכוייו להצליח גדולים לאין שיעור."

"כפר ביקרתם ?" עם 7 השנים הטובות

להקת ריקוד צ'רקסית (צילום חן גלילי)

לפני כשבע שנים החל את פעילותו פרויקט "כפר ביקרתם?" במטרה לקדם את התיירות בכפרים הדרוזים והצ'רקסים. תיירות זו מציגה מוצר תיירותי חסכוני, מרתק ועשיר בטעמים, אתרים, סיפורים היסטוריים ואפשרויות נוספו רבות, כשלכל כפר ייחוד משלו. בסקר שהוזמן ע"י משרד התיירות  לבחינת עמדות הציבור כלפי המותג "כפר ביקרתם?" ולניתוח קהלי מבקרים ולקידום חשיפה לקהל חדש, נדרש בירור לתפיסת המותג בקרב הציבור, רמת המוצרים, מגוון ההיצע ועוד. לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ערכה את הסקר, לרגל ציון 7 שנות פעילות לפרויקט, בהשתתפות 1000 מרואיינים, כולם אנשים שנוהגים לטייל. בממצא ראשוני עלה נתון מעניין כי 85% מהאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מטיילים בארץ. כאשר נתנה לנשאלים רשימת מקומות טיול, עלתה העדפה חד משמעית לבקר בכפרים הדרוזים והצ'רקסים. כאשר הוצגו המקומות טבריה והכנרת, חיפה והכרמל, צפת, ראש פינה והכפרים הדרוזים והצ'רקסים , 24% היו מעדיפים טיול יומי בכפרים. כאשר המיקוד היה על מקומות אתניים  כגון עכו, בית שאן, צפת, קיבוץ עברון 44% העדיפו את הכפרים.

50% מהנשאלים מכירים, שמעו ומעוניינים לבקר בכפרים ולקחת חלק באירועי "כפר ביקרתם?". כאשר שואלים את כלל האוכלוסיה לבקר בכפרים ההענות עצומה. 64% לא ביקרו אך מעוניינים להגיע. 20% ביקרו, ירצו לשוב וגם ימליצו לחברים לקחת חלק בחוויה חיובית. 20% לא ביקרו ולא מעוניינים. מהסקר עולה כי החשיפה למותג גבוה ואיתה גם רמת האהדה.

פרויקט "כפר ביקרתם" זוכה להצלחה רבה בשנים האחרונות. הפרויקט מתפתח בצעדי ענק, ומאגד תחת קורת גג אחת תיירות מגוונת, בארבעה עשר כפרים דרוזים ברחבי הגליל והכרמל ובשני כפרים צ'רקסיים בגליל.  התיירות בכפרים משלבת מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי, פסטיבלים שנערכים במהלך השנה, בדגש על מורשת העדה, ימיי ענף הזית, אירוח אותנטי וסיורים מודרכים בכפרים במהלך סופי השבוע. משרד התיירות השקיע בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות ציבוריות בכפרים הללו ושיפץ את מה שמכונה "גרעין הכפר", וכן העמיד חממות עסקיות להקמת עסקים תיירותיים קטנים ומסייע ביחד עם שותפיו לשיווקם. הכפרים מרושתים במערך מקצועי של רכזי תיירות ומדריכי טיולים מוסמכים שאיתם ניתן לתאם סיורים מודרכים לצד אירועי שיא שמתקיימים לאורך השנה  בכפרים ומושכים  אליהם עשרות אלפי מבקרים.

פרויקט "כפר ביקרתם" לקידום התיירות הדרוזית והצ'רקסית מתקיים בהובלת משרד התיירות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הרשות לפיתוח הגליל ומשרד ראש הממשלה.

להכרות מעמיקה ומידע על כל האתרים שהוזכרו בכתבה – בקרו באתר <<< ובדף הפייסבוק "כפר ביקרתם".

בפארק אוטופיה מזמינים לפעילות 

פארק אוטופיה מזמין אתכם לפעילות מהנה הכוללת מסע צבעוני ומרגש בין אלפי סחלבים וצמחים באווירה קסומה של יערות גשם, טיול חווייתי בין שלל אטרקציות, פעילות יצירה חגיגית ועוד.

פארק אוטופיה נמצא בעמק חפר בשרון ובין האטרקציות השונות תוכלו למצוא פעילות ליטוף עם תוכים, מבוכים מצמחים, מופע מזרקות מים מוזיקליות, הדגמות והרצאות על צמחים טורפים, פינות חי, סדנא מהנה לשתילת קוקטיילים חגיגיים לכבוד החג ועוד.

סדנא מהנה לשתילת קוקטיילים

כאשר נכנסים לפארק אוטופיה מיד מרגישים שמדובר במקום מיוחד, האזור כולו פסטורלי ושקט אך מיד כשנכנסים לפארק הגדול והמזמין, מרגישים כאילו נמצאים במדינה אחרת רחוקה ואקזוטית הרבה יותר, או אפילו בעולם אחר. השפע האדיר שנמצא בשטח הפארק והעיצוב המרהיב שלו יוצרים הרמוניה מושלמת ששולחת את המבקרים ליערות גשם ואתרים אקזוטיים תוך כדי טיול נעים כאן בישראל.

פארק אוטופיה מציע הרבה יותר מחממת סחלבים מדהימה, בשטח הפארק ניתן ליהנות משפע רב של אטרקציות אשר מתאימות לכל המשפחה. הפארק גדול ומקיף מאוד וכולל:

  • גן תבלינים
  • צמחים טורפים
  • גן בוטני עצום המשתרע על כל שטח הפארק
  • מתחמי בעלי חיים שונים כגון כבשים מזנים שונים, איילים נקודים (במבי) עיזים, טווסים, ברווזים ועוד
  • פינות ליטוף תוכים
  • מבוכים אתגריים
  • מפלי מים ובריכות דגים
  • מדשאות רחבות להנאה חופשית ועוד!

כיצד מגיעים? בכניסה  לקיבוץ "בחן"  אשר בשרון,  בסמוך ליציאת  "ניצני –עוז" בכביש מס  6. פרטים באתר אוטופיה <<< וגם בטלפון של האתר: 09-8782191

תערוכות ואמנות

מרכז חאן בבא בכפר-סבא עם תערוכת מרחב אורבני – אורבניקה

דורון שמחוני

יצירות אמנות המוצבות בנכסי מקרקעין ובסביבתם מוסיפות נשמה לנכס, מעלות את ערכו ואף יכולות לחזק אזורים בעלי מיצוב נמוך. חבל שבארץ הממשק בין השניים קטן מדי. נדל"ן הוא לא רק קרקע, מקסום זכויות בנייה, או עלות בלוקים. מאחורי כל נכס מסתתר סיפור ארוך שנים. השבחת נדל"ן ומיצוי הפוטנציאל הטמון בנכסים, קשורים בתפיסה הוליסטית, של השתלבות הנכס בסביבה שלו ובהשתלשלות חייו ההיסטורי.  באמנות, בעולם האמנות לעיתים ניתן לתמחר שווי כלכלי ליצירות, בעיקר במקרים בהם האמן ועבודותיו ידועים ומוכרים לציבור, למבקרי אמנות ולמומחים בתחום.

אחת הדרכים בהן ניתן להוסיף "נשמה" לנכסי מקרקעין היא שילוב יצירות אמנות בנכס ובסביבתו. במקרים כאלה, שווי המקרקעין או שווי יצירות האמנות, יכולים לעלות בצורה משמעותית. גם כאן, סכום השלם גבוה בהרבה מסכום חלקיו.

פעילות האמנים במתחם חצרות יפו הביאה להקמת גן פסלים במתחם, שהוכר כאתר תיירות רשמי על מפת תל-אביב. פעילות זו הביאה לתנועת מבקרים במתחם, שיפרה את חזותו בצורה משמעותית, הפחיתה את עלויות התחזוקה של שטחי המסחר, הביאה צעירים לשכור או לרכוש דירות, ועזרה לשנות את המיצוב של הנכס בדעת הקהל. בתערוכה אנו נחשפים לשלושה סוגים של אמנות, אמנות המשקפת מרחב אורבני כמו עבודותיהם של אליס קדוש, של לינה לוין, של שלומית רדי, דורון שמחוני, נירית כצנשטיין, סרג'יו לרמן ושרי פישמן. לחלקם יש גם צילומים של גרפיטי. יש עבודות פיסול של דניאלה אמנט, עבודות ברונזה המוצבות בכניסה לבנינים ובגנים ציבוריים, לעיתים, וגם מריצות עם פרחים המיועדות לקישוט של לנה צירולניק.

רמי מאירי, ראשון אמני הרחוב בישראל, וארד לוי הצעיר, מייצגים את אנשי הגרפיטי- מציירי הרחובות- הצילומים יופיעו בוידאו ובצילומים והם משקפים את האורבניקה בהתגלמותה- הם עצמם מעצבי ויוצרי האמנות במרחב הציבורי. שלל אפשרויות ושפע דימויים, העולם שלנו אמור להיות הרבה יותר מזמין, מרגש, מאתגר ויפה עם האמנות המוצגת ומובעת בו.

מרכז חאן בבא בכפר סבא, רחוב תעש 14 א. התעשייה, כפר סבא . התערוכה עד סוף חודש אפריל 2017, כניסה חופשית פתוח כל יום כל היום. אוצרת: יעל ניצן.

לואי ארמסטרונג בבנייני האומה

כרזת הופעה לואי ארמסטרונג קרדיט אוסף אילן ביבר

מרכז הקונגרסים הבינ"ל- בנייני האומה, אירח במרוצת השנים ענקים מעולם הזמר והבידור.  כעת, 11 העתקים לכרזות בנות עשרות שנים, שכל אחת מהן מספרת סיפורה של תקופה שלא תחזור , מוצגות בתערוכה חדשה: 'מוזיקה בתמונות', שבחר בקפידה האוצר: ערן ליטוין, מתוך אוספו הפרטי של האספן אילן ביבר.

אחת הכרזות המוצגות בתערוכה החדשה מכריזה על הופעת ענק הג'אז: לואי ארמסטרונג, אשר הגיע לארץ בשנת 1959, ונתן בבנייני האומה הופעה מרגשת ובלתי נשכחת, יחד עם כוכבי ג'אז נוספים.

בשנות ה-60 וה-70, הגיעו לירושלים מופעים רבים של כוכבי זמר, ריקוד, שירה ומוזיקה קלאסית מן העולם. אחת הכרזות המעניינות בתערוכה, מנובמבר 1960, נתלתה ברחבי ירושלים לקראת הופעתו של הרקדן והכיאורוגרף ההודי המפורסם: רם גופאל ולהקתו, מי שנחשב בעולם המערבי לחלוץ הריקוד ההודי, המשלב בלט. על הכרזה נכתב כי ההופעה מתקיימת בחסותו האדיבה של ראש העיר מר מ. איש שלום (מרדכי איש שלום), אשר היה ראש העיר באותם הימים. מעניין מה היה אומר על סגנון כרזה כזו ראש העיר הנוכחי?

כרזה מעניינת אחרת נתלתה על לוחות המודעות בירושלים לקראת הופעת הזמר האמריקאי הארי בלפונטה (1960), זמר ענק ג'מייקני, שהוכתר בעולם כ"מלך הקליפסו" בזכות הצלחתו להביא את המוזיקה הקאריבית לארצות הברית, החל משנות ה-50.

עוד כרזה מעניינת בגלל סגנון הכתיבה הנאיבי של שנות החמישים והשישים, שהיה הבסיס לניסוחי קופירייטרים מתחכמים בעשורים הבאים, נתלתה לרגל תערוכת עשור לישראל.
בכרזה נכתב: "לפניך – הגדולה – המבדרת – המושלמת – בתערוכות בישראל. תערוכת העשור – תערוכת העם!"

ומי שמתגעגע לזמר העברי הנוסטלגי, ימצא בתערוכה את כרזת ההופעה: 'לירושלים באהבה', מאוקטובר 1967. מופע משבו השתתפו אריק לביא, נעמי שמר, מייק בורשטיין, הדודאים, אסנת פז ואפי נצר, רק כמה חודשים לאחר מלחמת 6 הימים, כששררה בישראל, וודאי בירושלים אווירה של אופוריה.

כרזה אחרת היא משנת 1965, והופקה לקראת הופעת ההרכב הצרפתי הגברי המצליח: 'הקומפניון דה לה שנסון', אשר השפיעה רבות על המוזיקה הישראלית בשנות החמישים והשישים, ובעיקר על שירי הלהקות הצבאיות ולהקת התרנגולים.

כרזה אחרונה היא משנה 1970, 'שירי חומש'- מופע מוזיקאלי המבוסס על ספרו של הסופש היידיש, איציק מאנגער. בימוי: שמואל בונים, כתיבת קטעי קישור- חיים חפר, לחן: דובי זלצר. השתתפו: רבקה זוהר, פופיק ארנון, גדי יגיל ועוד. במופע בבנייני האומה נכח גם אורח הכבוד זלמן שזר, נשיא המדינה .

לדברי מירה אלטמן, מנכ"לית מרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה: "כבר 66 שנים המקום כאן משמש כפנתיאון לאומי, אבן שואבת לאירועים המרכזיים בתולדות המדינה, לרבות בתחום היצירה והתרבות. הכרזות המוצגות בתערוכה החדשה מייצגות חלק מההיסטוריה של המדינה ושל העיר ירושלים ומעוררות געגוע לתקופה נאיבית שנראית בימים אלו רחוקה כל כך".

התערוכה 'מוזיקה בתמונות'  – תוצג  עד סוף 2017, באולם אוסישקין במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה. התערוכה פתוחה לקהל ללא תשלום, בין השעות 16:00 – 9:00, בתיאום מראש בטל. 6558508 – 02.

מוזיאון אשדוד לאמנות עם הצוללת הירוקה ומחויבות לסביבה

הצוללת הירוקה באשדוד (צילום: אילן ספירא)

"הצוללת הירוקה" הוא מתחם המזמין את המבקרים בו לצאת למסע לגילוי האתגרים העומדים בפני כדור הארץ עקב הצריכה המוגברת דרך פעילות אמנותית, חינוכית ואתגרית מהנה. "הצוללת הירוקה" פועלת כחלק ממחלקת החינוך של מוזיאון אשדוד לאמנות ולאחרונה חידשה את פניה גם בתכנים וגם בעיצובה על מנת להתאימה לאתגרים הנוכחיים העומדים בפני העולם בהקשר של איכות הסביבה ואמנות.

מתחם ה"צוללת הירוקה" היושב במוזיאון אשדוד לאמנות מציע מגוון פעילויות בנושא איכות הסביבה, שבמרכזן חיפוש אחר פתרונות לבעיית הצריכה המוגברת עמה מתמודדת הסביבה. רבות הושקע בעיצוב הייחודי של חלל "הצוללת הירוקה" כך שלצד הפעילויות בו הוא מעביר באופן סמוי וגלוי את המסרים הרלוונטיים.

החוויה אותה עוברים המבקרים בצוללת הירוקה, מתחילה מרגע הגעתם לצוללת ולאורך כל הביקור בה: כבר בכניסה נחשפים המבקרים לעולם תרבות הצריכה, כאשר מתגלות בפניהם הסחורות המגיעות במכולות ורציפי הנמל מקבלים את בואם, באופן הממחיש את הגודש המציף אותנו בגין הצריכה המוגברת. השהייה בתוך "צוללת" הופכת למוחשית בזכות "מעלית" המובילה את המבקרים אל מעמקי הים כשמחלונותיה משתקפים מראות של פסולת הנמצאת במצולות.

בצוללת יפגשו המבקרים  את "צולי"- קצינת המבצעים של הצוללת ואת הסוכן הירוק 008 שיקבלו את פני המבקרים בסרטון אנימציה ייחודי ומרגש הפותח בפני הצופים צוהר לאתגרים עמם מתמודד העולם ובסיומו ינסו המבקרים למצוא להם פתרון.

למבקרים מוצעת פעילות משחקית אינטראקטיבית המבוססת על חמש תחנות הלקוחות מעולם איכות הסביבה: "עמדת פיקוח הפחתה" בה יכולים למדוד עד כמה הם "ירוקים" וכיצד ניתן להתייעל אנרגטית, ב"יחידת התרעת הטמנה" יפעלו המבקרים כנגד הזמן, ב"מעבדת המרה לאנרגיה" ינסו לגלות כיצד האשפה מועילה לסביבה, ב"תא בקרת מחזור" יוכלו המבקרים לצפות בהפיכתו של חפץ אחד לחפץ אחד, וב"חדר הפרדה במקור" יבחנו כיצד משפיע המזון שאנו אוכלים על הסביבה.

בנוסף, מוצגת במתחם תערוכה המתכתבת עם חמש התחנות הללו, והמבקרים יכולים ליהנות גם מסדנה של פעילות אמנותית- יצירתית המתבססת על חומרים בשימוש חוזר.

מוזיאון אשדוד לאמנות הינו המוזיאון היחידי בארץ המשלב פעילות של אמנות ואיכות סביבה בחלל ייחודי ואינטראקטיבי.

ה"צוללת הירוקה" במוזיאון אשדוד לאמנות, רח' דרך ארץ 8 אשדוד. פרטים וכרטיסים בטל': 08-8545180/1 .

טיולים

פעילות זוגית בגליל התחתון

  • קליעת סלים זוגית – סימה אורן, אומנית ומסנטורית בהעצמה אישית וקבוצתית באמצעות חומרים מן הטבע. תקיים סדנא חוויתית לכבוד הוולנטיין.  באיי הסדנה ייהנו מיצירת סלסלה אומנותית שימושית, מתאימה כמעמד לבקבוק שמן/יין/כלי כתיבה, עשויה מחומרי טבע מגוונים. במפגש, נחשפים המשתתפים לאומנות העתיקה של קליעת הסלים, לשיטות המסורתיות ולמגוון חומרי הקליעה של הטבע הא"י.   הסדנא מתאימה לכולם. גברים מאוד מתחברים. אין צורך בניסיון וכל אחד מצליח. בסיום הסדנא תינתן "קריאה בסלים" למעוניינים: מה הסל שקלעת מספר עליך, קריאת עוצמות הקולע/ת מן הסל שיצר/ה. סלימה – בכניסה לקיבוץ חפציבה. פרטים באתר סלימה <<< ובטל': 04-6534305
  • שבט אחים – שבט אחים מזמין אתכם לחגוג איתנו את חג האהבה. "שבט אחים" הינו מתחם אירוח הממוקם בכפר הבדואי חילף-טבאש שבגליל התחתון ובו תוכלו להנות מחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת.  מגוון אפשרויות אירוח ולינה לקבוצות משפחות וליחידים, באווירה פסטורלית המשלבת כפר וטבע בפרטיות ונוחות מושלמת. לרוצים לחגוג בזוגות פירגנו ב-10% הנחה בקרון ובסטודיו, ולאלה שרוצים לחגוג בקבוצה כולם ביחד 10% הנחה בחאן המרכזי שלנו. שבת אחים – כפר חילף-טבאש. טלפון להזמנות: 052-6941141.
  • הגן היפני – לחוויה זוגית, רומנטית ומקורית. כאן, בטעם של העולם. במקום שכל כך הרבה חתנים וכלות הצטלמו ערב חתונתם ודאי ישנה אווירה של אהבה. שעה מרתקת בגן היפני, קטן וקסום, בסיור אינטימי של טבע ותרבות. על הברכות שבגן ואלה המיוחדות לזוגיות טובה דוגמת העגור היפני. בסיום הסיור סיידר חם/ כוס סאקה וזמן שקט רק לעצמכם. אפשר גם בערב בתאורה עדינה, כשהעמק מסביב מואר רגע לפני ארוחה טובה במסעדה. בתיאום מראש. נעמה עמית  054-6634348 .

  • חוות גזית- מציעה לכם לבוא ולאהוב ולהתאהב בטבע ובסוסים של החווה. טיולים רומנטיים בשקיעה ובכל שעות היום על סוסים רגועים ומנוסים המתאימים גם לרוכבים ללא ניסיון כלל. בחווה פינת ישיבה נעימה בה תוכלו להתפנק על בקבוק יין וארוחה בסוף הטיול. להזמנות חוות גזית- 050-3314443

חדש: מסלול המקוואות באתר העופל ירושלים

באתר העופל שבגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, בתחום הגן הלאומי סובב חומות ירושלים, נחנך מסלול חדש, העובר בין מקוואות טהרה בני 2000 שנה, אשר שימשו את עולי הרגל לבית המקדש. מסלול המקוואות נבנה ושומר בשנים האחרונות ע"י רשות העתיקות בתרומתו הנדיבה של מר קווין ברמייסטר, והוא חוויתי, מעגלי ומודולרי. המסלול הובלט – כך שניתן להבינו בתוך המורכבות ההיסטורית והארכיאולוגית של אתר העופל, אשר היה מיושב ברציפות מתקופת הברזל ועד לתקופה הצלבנית.
הפירוש המקובל למילה המקראית 'עוֹפֶל' (בדומה למילה 'להעפיל') הוא חלק מוגבה בעיר, בו ישב מלך או מרכז מינהלתי, שיתכן שהיה גבוה ונסתר. בירושלים, ה"העפלה" נעשתה מכיוון דרום: עולי הרגל עלו מבריכת השילוח, דרך עיר דוד, אל העופל ומקוואותיו, ומשם אל הר הבית, הן במובן הפיזי והן במובן הרוחני. במקביל, מצפון, מהר הבית, יצאו חגיגות ואירועים לאזור זה. כך, הפך העופל מתחם מעבר בין חול לקודש ובין קודש לחול, שיאו של מסע אישי, דתי ולאומי שהתקיים שלוש פעמים בשנה (פסח, שבועות וסוכות).

המבקרים במסלול המקוואות החדש, יעברו על גבי גשרים ומדרגות "המרחפים" בין שרידי מבנים ומתקנים, ומלווים בהסבר ארכיאולוגי, היסטורי והלכתי. כך, ניתן ללמוד על מאפייני המקוואות ותפקידם בחברה היהודית של ימי בית שני בכלל, ובאזור זה, של נתיב עולי הרגל, בפרט. לאורך המסלול פינות צל, תצפית והתכנסות.

מקווה טהרה הוא מתקן מים ייחודי לעם היהודי. ייעודו הדתי-רוחני הינו לטהר מטומאה, ועקרונות בנייתו ההלכתיים התגבשו בתקופת בית שני, כמפורט במסכת מקוואות שבמשנה.

קליטתם של רבבות עולי רגל שהתארחו בבתי העיר במהלך שלושת הרגלים, חייבה תשתית מתאימה לאספקת מים, ששימשו גם לפולחן הדתי, וגם לקיום הלכות הטהרה.

לאחר חורבן בית שני נאסר על יהודים להתגורר בירושלים במשך מאות שנים ותושביה הלא-יהודים של העיר ניצלו את המקוואות הנטושים לצרכיהם – כמאגרי מים, מחסנים, מחצבות ועוד.

  • חלקו הראשון של המסלול החדש הינו "שביל ירידה": לצד החומה העות'מאנית הדרומית, החיצונית להר הבית, יורדים לכיוון דרום כמו על "ציר זמן" אל מתחמי המחשה, הכוללים העמקה ולמידה של הממצאים, ובכלל זה תצוגת כלי אבן והסבר על טהרת כלים, בגדים וחפצים. בדרך עורכים היכרות עם הלכות המקווה, הפעלת המקווה ובורות המים.
  • חלקו השני של המסלול הינו "שביל העפלה" בו מעפילים המבקרים בליווי מראות והסברים, בנתיב חוויתי, ששיאו במראה המפעים של מדרגות מעלות חולדה המונומנטליות והשער הכפול שבכותל הדרומי של הר הבית. יהודי שהגיע לנקודה זו בימי קדם יכול היה להיכנס אל המתחם המקודש ולקיים את מצוות העלייה לרגל.

לפרטים, סיורים מיוחדים ואירועים: פיתוח מזרח ירושלים אתרי תיירות, טל. 02-6277550

מסלול המקוואות החדש מתווסף למסלולי גן העופל, ומרחיב את חווית הביקור בגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון. הסיור מתאים לכל המשפחה, כל השנה. הגן פתוח בכל יום (למעט שבת), ונכלל בסיור מודרך באנגלית ובעברית. משך הסיור כשעה ורבע. הכניסה בתשלום בקופות הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון. איך מגיעים: חונים בתעריף יומי בחניון מתחם התחנה הראשונה ונוסעים חינם עם השאטל "חופשי לעיר העתיקה" עד לשער האשפות. משם נכנסים לעיר העתיקה דרך שער האשפות ואל הגן הארכיאולוגי. הדרך והאתר מונגשים.

מסלולים בעקבות פריחת השקדיות והנרקיסים

פריחת הנרקיסים (צילום: רשות הכינרת)

לכבוד פריחת השקדיות ממליצה יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת, על מסלולים בחיק הטבע לכל המשפחה, סביב פריחת השקדיות והנרקיסים הנמצאים בימים אלו בשיא תפארתם.

  • השקדייה פורחת – נחל ראש פינה: בנחל ראש פינה ניתן לראות שלל שקדיות ססגוניות לאורך הוואדי. איך מגיעים ? עולים מראש פינה לכיוון צפת, כשהכביש מתעקל בחדות שמאלה ממשיכים ישר לרחוב 'דוד שוב'  על כביש מאבן, פונים שמאלה במזלג לרחוב דרך החלמוניות ובסוף הרחוב משאירים את הרכב. מקצה המושבה עולים בשביל עפר אל עולם קסום של טבע ובוסתנים המלווה את נחל ראש פינה, לאורך המסלול משני הצדדים ניתן להבחין בפריחת שקדיות מרשימה, עצי זית, רימון, תאנה וכליל החורש בני מאות שנים. עולים בשביל המסומן בשחור, חולפים בדרך על פני 3 מעיינות: עין כדן, עין פינה ועין גיא-אוני. לאחר שמגיעים למחסום לרכבי 4X4 מתפצל מהשביל השחור, שביל ירוק, בו פונים ימינה אל הדרך המסומנת בירוק. יורדים במתינות מזרחה לצידן של השקדיות הרבות בפריחתן הלבנה ורדרדה. כשהדרך מתעקלת שמאלה, ניתן לתצפת על עמק החולה, רמת הגולן, החרמון וביום ראות טוב, אפילו לכינרת. פונים שמאלה במורד הכביש  אל מצפה נמרוד שהוקם לזכר נמרוד שגב ז"ל, בן המושבה ראש פינה, שנפל במהלך מלחמת לבנון השנייה. יורדים בכביש למטה וימינה, לרחוב הנדיב, הרחוב הראשון הבנוי אבן, שנבנה בראש פינה בשנת 1882 עד לנקודת הסיום בסמוך לבית הכנסת ההיסטורי, ממנו יורדים בגרם מדרגות המסתיים בדרך החלמוניות למרגלות בית הקברות. פונים ימינה כדי להשלים מעגל שלם עד לכלי הרכב.
  • פריחת הנרקיסים – אחו נוב, שמורת אירוס הביצות: בימים אלו נמצאת פריחת הנרקיסים בשיאה, זו הזדמנות מצויינת לצאת לחיק הטבע ולהתרשם מהפריחה הססגונית. ב'רשות הכינרת' מציינים, כי אזור הביצות ובתי הגידול הלחים ייחודיים מאוד, דבר ההופך את המקום לשמורה קסומה, המושכת אליה מטיילים רבים. איך מגיעים ? השמורה ממוקמת בדרום הגולן בסמוך לחיספין, מופיע בוויז כ'שמורת אירוס הביצות'. מדובר במסלול מישורי באורך של כ- 1.2 ק"מ, המתאים לכל המשפחה. המסלול עובר בשביל אשר מצידיו ניתן להבחין בפרחים מרהיבים. מסלול זה אינו מסומן בסימון שבילים רגיל, אך מדובר בשביל ברור וזאת אודות לאבנים התוחמות את המסלול. חשוב לציין, כי חלק מהשביל מונגש לנכים. מדובר במסלול מעגלי כך ששבים חזרה עם שביל הגישה  לחניון בו השארנו את כל הרכב.

הפריחות בשמורה עונתיות, בימים אלו ניתן להתרשם מפריחת הנרקיסים, בתחילת מרץ פורחים בה אירוסי הביצות הצהובים ולקראת האביב (אפריל) נוכל לחזות בפריחת העיריוני הצהוב המרשים בגובהו וביופיו.

למידע ופרטים נוספים באתר <<< או כוכבית כינרת מכל טלפון נייד 55477

ספרים

פרס דן דוד הבינלאומי לשנת 2017 על הישגיהם יוצאי הדופן בתחומי הספרות

א.ב. יהושע (צילום פרס דן דוד)

הפרס, בשווי מיליון דולר יתחלק בין זוכה אמריקנית לזוכה ישראלי: הסופרת ג׳מייקה קינקייד והסופר א.ב. יהושע. הפרס היוקרתי, הנקרא של שמו של מר דן דוד, איש עסקים ונדבן בינלאומי, שהלך לעולמו לפני מספר שנים, מוענק מדי שנה לאנשים אשר הוכיחו הצטיינות מיוחדת ותרמו תרומה יוצאת דופן לאנושות, בתחומי המדע, הרוח, האמנות, השירות הציבורי ועולם העסקים. הפרס, הניתן בישראל נמנה כיום עם צמרת הפרסים הבינלאומיים.

פרס דן דוד, המוענק מדי שנה, יחלק זו השנה ה-16שלושה פרסים בשווי מיליון דולר כל אחד ל- 7 זוכים בשלושת ממדי הזמן – עבר, הווה ועתיד.התחומים בהם ניתנים השנה הפרסים הינם: בממד העבר – ארכיאולוגיה ומדעי הטבע, זכו פרופ' סוונטה פבו ופרופ' דיויד רייך, בממד ההווה – ספרות, זכו פרופ׳ ג׳מייקה קינקייד ופרופ׳ א.ב. יהושע, בממד העתיד – אסטרונומיה, זכו פרופ' ניל גהרלס, פרופ' שריווינאסקולקארני ופרופ' אנדרייאודלסקי.

על פי מסורת הפרס, הזוכים תורמים 10% מכספי הפרס ל-20 מלגות המיועדות לחוקרים צעירים בשלבי הדוקטורט והבתר-דוקטורט בארץ ובעולם.

עם זוכי פרס דן דוד בעבר נמנו הצ'לן יו יו מה (2006), מאסטרו זובין מהטה (2007), הסופר עמוס עוז (2008), סגן נשיא ארה"ב לשעבר  וזוכה פרס נובל לשלום מר אל גור (2008), ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר (2009), ממגלי נגיף האיידס פרופ' רוברט גאלו (2009), הסופרת מרגרט אטווד (2010) צמד הקולנוענים האחים איתן וג'ואל כהן (2011) האומן ויליאם קנטרידג' (2012) הפילוסוף ליאון ויזילטיר(2013) והנוירופסיכולוגית פרופ' ברנדה מילנר (2014).

הפרסים יוענקו בטקס חגיגי בהשתתפות הזוכים אישים מהארץ ומהעולם ב-21 במאי 2017, באוניברסיטת תל אביב. לאתר הפרס <<<

שלמה בורלא עם "חי בסרט היווני"  

ילדות עשוקה, אבא אלים, גירושים קשים, בגידות, משפחה מאמצת בקיבוץ, ילד שמן ודחוי, וספורטאי מצטיין…כל אלו ועוד הם רק חלק מסיפורי חייו של שלמה שזיכו אותו בכינוי "חתול רחוב" , "עוף החול". סיפורי חיים מתובלים בהומור, במסרים ותובנות, אשר קובצו למספר פרקים וכולם נשמעים כלקוחים מתוך סרט …סרט יווני !

שלמה בורלא, איש משפחה, מורה דרך, מנחה קבוצות, יועץ ארגוני ומנהיג. בעיני אחדים מחבריו הוא "החתול בעל תשע הנשמות" – נופל ותמיד קם. בעיני אחרים הוא "עוף החול" – מי שנשרף לאפר שוב ושוב, ובכל פעם מצליח להתנער ולהתחיל מחדש.

בן להורים סלוניקאים, שלמה נולד ביפו, בן יחיד לאבא אלים ובוגדני ולאימא אחות במקצועה, שהייתה סמרטוט של האבא. שלמה גדל עד גיל 10 במושבה הגרמנית בחיפה ואז הוריו התגרשו בעקבות אין ספור בגידות ופילגש אחת. במקביל מחליט מנהל בית הספר שבו למד, כי ממנו שום דבר טוב לא יצמח והציע שיעזוב. שלמה נאלץ לעבור ולהתגורר כעשור בקבוץ בעמק יזרעאל (במהלך גיל ההתבגרות) כילד חוץ. בקיבוץ פגש מכות ולעג הפך לילד דחוי ושמנמן שלא היה מקובל בחברה ועד מהרה התאפס על חייו, פגש את המושג משפחה מאמצת והפך לרקדן, ספורטאי  מצטיין ומדריך בתנועה.

כבר בילדותו הצטייר שלמה בעיניי עצמו ולסביבה כ"בעייתי", "מגושם", לא רצוי, כישלוני ולא יוצלח. ילד שסיגל לעצמו תכונה של גנב מיומן כדי לפצות על החסך באהבה. במהלך שנות ילדותו חווה התנסויות מאתגרות ומכשולים, אשר חלקם מתוארים כפרקים בספר זה.
במקביל ובעקבות תהליך התפתחות אישי ואינטנסיבי, הצליח שלמה להרחיב את כישוריו המקצועיים וצבר תובנות מעמיקות. כל אלה הובילו אותו למקום שהוא נמצא בו היום: אדם שלם, רגוע, אוהב, מאוזן, המקבל את עצמו כפי שהוא. וכמו שהוא אומר: "אם אני הצלחתי – גם אתם יכולים".

כיום שלמה בעלים של חברה לייעוץ ארגוני, מרצה, מנחה קבוצות, ומאמן אישי. הסיפורים על חייו הם למעשה סיפורים על חיי כולנו, כתובים בשפה הומוריסטית, אמיצה וכנה. הספר "חי בסרט יווני" מלא באירועים שעיצבו את חייו, לצד התובנות שכולנו יכולים ללמוד מהן. שילוב של רגש והיגיון, של עצב ושמחה, של תאוריות ופרקטיקה, של אירועי יום ־ יום עם מחקרים אקדמיים. הספר מומלץ לכל מי שרוצה להיות יזם טוב יותר, הורה טוב יותר, עובד טוב יותר ואדם טוב יותר.

בספר נפלא זה מנגיש שלמה בורלא בדרך קלילה רעיונות כבדי משקל ומחקרים מורכבים. העצות  שלו יסייעו לקורא לנהל אורח חיים של סיפוק ושל אושר ויאפשרו לקורא להסתכל רגע על חייו מנקודת מבט אחרת. הספר מתאר סיפור חיים לא שגרתי, המשלב תובנות שהגיע אליהן מתוך ניסיונו המקצועי ומחוויות אישיות. שלמה המעיד על עצמו כמומחה בנפש האדם ובהתנהגותו, שילב בספר חלקים, אוטוביוגרפיים וביניהם משובצים מאמרים תאורטיים קצרים, עם תובנות שפותחות לקורא פתח למודעות, להתפתחות ולצמיחה אישית.

"אני מייחל שהספר יגיע למספר רב של אנשים. הייתי רוצה שהוא יפתח פתח ויצליח לחולל שינוי בנפשם של רבים, ושבזכותו הם ישילו את השיפוטיות, את ההלקאה העצמית ואת הייאוש הבלתי פוסק ויגיעו לחוף הבטוח של קבלה וביטוי עצמי מלא." מספר שלמה. איור הספר מישל קישקה. ניתן לרכוש את הספר ישירות באתר <<< 

יגאל צור עם "אבודה"

אבודה, ספרו החדש של יגאל צור, מספר על מסע סוחף ומרגש של אם אחרי בתה הרכה שנעלמה ביום הבת-מצווה שלה מבית מלון הכי שליו על החוף הכי יפה בקו-סאמוי. אם הילדה שלכם היתה נעלמת ? מה אתם הייתם עושים ? את כאם: אם היית יודעת את כל האמת, האם היית ממשיכה להאמין במישהו ?

כשהחוקר הפרטי דותן נאור נקרא לחקור את היעלמותה של תום, ילדה ישראלית בת העשירים שאבדה בתאילנד, אין לו מושג לאיזה קן צרעות נקלע ואילו מפלצות הוא עומד לעורר מרבצן. אבל גם אם היה יודע הכול מראש,  דותן לא היה משנה דבר.

ביחד עם איריס, אמה היפה והעצובה של תום, הוא יוצא לתאילנד ומחפש רמזים לעסקת נדל"ן טובענית שכל מי שהסתבך בה איבד יותר מאשר את נכסיו. פניה המחייכים של תום כבר נמחקו ממודעות הנעלמים שנתלו באי, אבל דותן ואיריס נחושים למצוא את הילדה שעקבותיה נעלמו בבוקר אחד על החוף היפה ביותר.

אבודה לוקח אותנו לחצרות האחוריות של תאילנד, אותן מכיר היטב המטייל הותיק והסופר יגאל צור. הנופים האקזוטיים של תאילנד שמתוארים ומוכרים היטב למחבר, חושפים זירה מדממת של תאוות בצע, רשעות וחמדנות.

בעלילת מתח עוצרת נשימה שבה מסובכות גם המאפיה הרוסית והמאפיה הישראלית, נחשפים עסקים אפלים, מסחר בבני אדם ונתיב של  גופות שנערמות בזו אחר זו.

יגאל צור הוא סופר, מגיש תכניות טלוויזיה ומדריך טיולים. אבודה הוא רומן המתח השלישי שלו. קדמו לו "צרות בגן עדן" ו"מוות בשנגרי-לה".

לרכישה בחנויות הספרים וישירות אצל המחבר בכתובת הדוא"ל <<< וכן באתר כתר <<<

עו"ד אילן שרקון עם דיני זכויות בניה כשכל ההכנסות ייתרמו

עו"ד אילן שרקון, מבכירי עורכי הדין בתחום הנדל"ן בישראל, השיק לאחרונה את ספרו "דיני זכויות בניה" בבית הפרקליט בתל אביב. בהשקת הספר הכריז עו"ד שרקון כי כל ההכנסות מהספר יתרמו ל לאגודה למלחמה בסרטן ולקרן לרווחה לניצולי השואה בישראל.

לאחר שזכה למחמאות גורפות מבכירי הלשכה, עו"ד נוה ועו"ד היימן, הרצה עו"ד שרקון על הקשר בין זכויות הבנייה לשלטון. הערב החגיגי, שהונחה ע"י עו"ד ציפי רוזנברג, סגנית יו"ר מחוז ת"א, הסתיים במושב מיוחד שדן בנושא הרגולציה בזכויות הבניה. במושב השתתף, בין היתר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ.

כתיבת תגובה