חדשות השבוע בעולם הרכב

פטנט למניעת שיככה של ילד ברכב לוהט ۩  כמה עקיפות שניתן ללמוד מהן לקח  ۩  מיצובישי אאוטלנדר חדשה ב-130,000 שקלים ۩ טכנולוגיה חדשה לנסיעה אוטונומית  ۩ לחצו על הכותרת להמשך הכתבה ۩ ۩ ۩ ۩ ۩ ۩ ۩

סרטי השבוע

לא רק בארץ מתמודדים עם שככת ילדים ברכב לוהט. טכנולוגיה חדשה

ככה מוכרים אופנה 2015

לא עוקפים שלא בטוח לסיים העקיפה….ככה זה נראה

כמה התרסקויות מרהיבות במרוץ אאודי

נסיעה אוטונומית בטכנולוגיה חדשה של קונטיננטל

גם סוס דוהר חייב בחוקי התנועה

מה חדש ומבצעי מכירות

חדש: מיצובישי אאוטלנדר החדש החל מ-129,900 שקלים

האאוטלנדר החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

האאוטלנדר החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל החלה לשווק את האאוטלנדר החדש והמצליח בישראל אשר עבר  שדרוג נרחב הכולל שינויים רבים. קשת הדגמים הורחבה עם דגם בסיס חדש ואוטומטי בעל הנעה של 2X4, 5 מקומות ישיבה במחיר של 154,900 שקלים לאוטומטי.

בנוסף, מושק דגם פרימיום חדש 2X4 בעל 7 מקומות ברמת אבזור גבוהה "premium" הכוללת: ריפודי עור, מושב נהג חשמלי, חימום לזוג מושבים קדמיים, גג שמש חשמלי, חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח וגימור כרום סביב החלונות. כמו כן הרכב מגיע עם מערכת connected car ומובילאיי במחיר של 179,900 ₪.

דוידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי: "עד היום, נמכרו למעלה מ-10,500 רכבי אאוטלנדר בדגם החדש החל משנת 2013. ההצלחה של דגם זה, במיוחד כמענה לדגם עם 7 מקומות ישיבה, בשילוב המחיר החדש והאטרקטיבי, מערכת ה- Connected Car המתקדמת  עם Waze מובנה, העיצוב החדש ורמת האבזור והבטיחות מהגבוהות ביותר בקטגוריה יספקו ללקוחות את החבילה הטובה והמשתלמת ביותר".

האאוטלנדר החדש אשר מיוצר ביפן כולל מספר רב של שיפורים הנדסיים ועיצוביים אשר מעצימים את חווית הנהיגה הכוללת. מתיחת הפנים הנרחבת ניכרת בעיצוב החיצוני, בתא הנוסעים ובטכנולוגיה שמניעה את הרכב. מבחוץ מדובר על חזית בקונספט עיצובי חדש שקיבלה את השם   "Dynamic shield",  בעל מגן מרכזי שחור עטוף במסגרת כרום, פגושים חדשים מלפנים ומאחור ועיצוב חדש לכל הפנסים, עם תאורת LED DRL חדשה בכל הדגמים ותאורת LED משולבת בפנסים האחוריים  וטכנולוגיה מתקדמת של פנסי תאורת LED  ראשיים בדגמי ה-Elite  וה-Limited.

האאוטלנדר הינו מכלי הרכב החסכוניים בקטגוריה וכעת מקבל דור חדש של גיר CVT רציף המציע שיפור בתאוצה, הפחתת פליטת המזהמים, טווח רחב יותר של יחסי ההעברה והקטנת החיכוך. בשילוב עם מנוע בנזין מתקדם בנפח 2 ליטר, עם 150 כוחות סוס, מציע האאוטלנדר ביצועים מעולים, נוחות נסיעה משופרת ותחושה חלקה במיוחד של העברת הכוח.

למערכות הבטיחות הקיימות באאוטלנדר החדש מצטרפות בכל דגמי 4X4 גם בקרת שיוט אדפטיבית (ACC – Adaptive Cruise Control) המאפשרת שמירת מרחק קבוע מהרכב מלפנים על ידי שימוש בחיישן רדאר, מערכת עזר לאיפחות התנגשות ברכב מלפנים (FCM – Forward Collision Mitigation), המתריעה ואף בולמת את הרכב במהירויות של עד 30 קמ"ש ומערכת לאזהרת סטייה מנתיב (LDW – Lane Departure Warning).

אבזור: האאוטלנדר החדש מצויד באבזור עשיר, בין היתר, גג שמש חשמלי בכל הדגמים למעט דגמי הבסיס, מערכת מולטימדיה ,Connected Car מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית Bluetooth, שקע USB, בקרת אקלים דיגיטלית המפוצלת ל-2 אזורים, בקרת שיוט ומגביל מהירות הנשלטים מגלגל ההגה, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, KOS – כניסה והתנעה ללא מפתח בכל הדגמים למעט דגמי הבסיס, AS&G – מערכת עצור וסע (מלבד בדיזל) ועוד.

מערכות בטיחות מתקדמות: 7 כריות אוויר כולל אפשרות לנטרול כרית אוויר נוסע, מערכת אקטיבית לבקרת יציבות, מגבר בלם בבלימת חרום (BAS), איתות בבלימת חירום, מערכת למניעת נעילת גלגלים מבוקרת מחשב, מערכת לחלוקת עוצמת בלימה, מערכת עזר לזינוק בעליה (HSA), ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS), מבנה רכב מחוזק (RISE), בקרת יציבות (ASC) ובקרת אחיזה (TCL).

חדש: Audi  Q7 בגרסת 5 מושבים

אאודי Q7 החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

אאודי Q7 החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

חטיבת Audi, מבית צ'מפיון מוטורס, מרחיבה את ליין דגמי הפנאי שלה במשפחת ה- Q, עם ההשקה של גרסת ה- Q7 חמישה מושבים, בנפח מנוע 3.0 TDI  quattroעם הספק שיא של 218 כו"ס. שיווק ה- Q7 החדש יחל השבוע ללקוחות, תחת מחיר השקה מיוחד של449,000  שקלים (לקונים במזומן בלבד) ובמחיר מחירון של החל מ- 495,000 שקל בלבד.

ניב אורון, מנהל חטיבת Audi: "הגרסה החדשה של ה- Q7 מציגה רף כניסה חדש המאפשר לקהלים רחבים יותר ליהנות מספינת הדגל הטכנולוגית של Audi. גרסת חמשת המקומות של ה-Q7 מוצעת באבזור מלא, נוחות ובטיחות על פי הסטנדרטים הגבוהים בקטגוריה. מחירה האטרקטיבי מציב אותה בנק' פתיחה מצוינת בהשוואה למתחרותיה ואנו מאמינים כי דגם זה יהווה מרכיב חשוב בהצלחה סדרת ה- Q7 בסגמנט הפנאי יוקרה בישראל".

גרסת המנוע בנפח 3,000 סמ"ק, הינה הגרסה העדכנית ביותר מליין מנועי הדיזל המתקדמים של Audi ועונה על כל דרישות תקני יורו 6. המנוע בנפח 3.0 ליטר דיזל TDI מציע הספק שיא של 218 כו"ס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים Tiptronic בת שמונה הילוכים. התאוצה שלו מ- 0 עד 100 קמ"ש עומדת על 7.1 שניות, בעוד צריכת הדלק של גרסה זו עומדת על 5.5 ליטר דיזל לכול 100 קילומטר. הגרסה החדשה של ה- Q7 מוצעת למכירה ברמה גימור אחת, כשלמעוניינים קיימת חבילת אבזור Luxury.

הרמה הבסיסית כוללת בין היתר: חלון גג פנורמי עם פתיחה מלאה והטיה אנכית, ריפודי עור משולב, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת Start & Stop, מולטימדיה עם 10 רמקולים, מסך צבעוני 8.3 אינץ', "מפתח חכם", פנסי קסנון, מערכת Start & Stop, פתיחה ונעילה חשמלית של דלת תא המטען, בלם יד חשמלי, שמשות אחוריות כהות, שמשות קדמיות מבודדות חום, דיבורית BT, חישוק "18 בעיצוב 10 צלעות, מראות חשמליות מתקפלות, שליטה מגלגל ההגה, תאורת יום ייעודית, מערכת Coming Home & Leaving Home ועוד.

לקוח שירצה לשדרג ב-39,900 ₪ לרמת גימור ה-Luxury יקבל את מערכת ה- Audi Virtual cockpit עם הממשק הווירטואלי המציעה עמדת שליטה ולוח מחוונים דיגיטלי וירטואלי על פי בחירה. הלוח המבוסס על שבב גרפי ורזולוציית מסך יוצאת דופן מציע מצב קלאסי בו לקוחות יכולים לחזות במראה הסטנדרטי המוכר של לוח מחוונים עם חוגות ושאר הפונקציות המוכרות כגון מד דלק וירטואלי. המצב השני חושף את החזון העתידי של רכבים לשנים הקרובות עם בקרת ניווט ומפה התופסים את כל המסך בן '12 לצד הצגת נתונים הכרחיים בדפנות התחתונות של המסך.

בנוסף רוכש החבילה ייהנה מחישוקי אלומיניום בעיצוב 5 צלעות כוכב, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורי שליטה, משענת מושב אחורי בשורת המושבים השלישית מתקפלת ומתפצלת ל-50:50 וקיפול שטוח מלא ועוד.

ה- Q7 3.0 TDI החדשה מציעה אף היא רמת בטיחות גבוהה ביותר כיאה למותג היוקרה הגרמני הכוללת:  6 כריות אוויר (כולל 2 כריות וילון ומתג נטרול כרית האוויר בצד הנוסע הקדמי) ואת כל מערכות הבקרה האלקטרוניות וביניהן: מערכת ה-ESP, וה- ABS לשיפור השליטה על הרכב, ה- ASR בקרת המשיכה המשולבת ב-ESP ומערכת ה- EDL. בנוסף ניתן למצוא מערכת בקרת מומנט גלגל סלקטיבית בפניות, חיישני חנייה קדמיים אחוריים, חיווי התרעת ירידת לחץ אוויר בצמיגים, חיישני תאורה וגשם עם הפעלת מגבים ואורות אוטומטית ועוד.

שונות

שגריר מסכמת את המחצית הראשונה לשנת 2015

שגריר בפעולה (צילום יח"צ)

שגריר בפעולה (צילום יח"צ)

שגריר, חברת שירותי הדרך והגרירה הגדולה בישראל המספקת שירות ליותר מ- 710 אלף מנויים הכוללים גרירה, השכרת רכב ומתן רכב חלופי מסכמת את חצי השנה הראשונה ל- 2015. מנתוני שגריר (המשוקללים) במחצית הראשונה של שנת 2015 שגריר סיפקה מעל 123 אלף שירותים, מתוכם 58% גרירות ו- 42% התנעות ותיקונים.  (ב- 2014 56% גרירות ו- 44% התנעות ותיקונים).

מניתוח תיקוני הדרך והגרירות, במחצית הראשונה של שנת 2015 מתברר כי כשלים במערכת החשמל והאלקטרוניקה עדיין מהווים את המרכיב העיקרי בקריאות לתיקון;

  • 39.9% מהקריאות נבעו כתוצאה מכשלים במערכת החשמל, אל מול נתוני 2014 ו- 2013 לגבי אותה התקלה שם היוו כ 44% , 46% מהתקלות, בהתאמה, מדובר בקיטון רב בשיעור של 9.3% אל מול נתוני 2014 ו- 13.5% אל מול נתוני 2013.
  • בעיה במכלולי המנוע תפסו 17.4% בהתפלגות הקריאות, בזהה לנתוני השנה הקודמת.
  • תאונה או גניבה היוו 14.2% מהקריאות ירידה קלה לעומת 2014 בה תקלות אלו היוו 15.1% מהקריאות.
  • החלפת נורות או מגבים היוו 6.8% מהקריאות.
  • תקלות בגיר ובמצמד היוו 6.3% מהקריאות, ירידה קלה לעומת 2014 בה תקלות אלו היוו 6.6% מהקריאות.
  • תקר (פנצ'ר) היווה 4.1% מהקריאות.

שירותים נוספים:

עוד עולה מניתוח הקריאות לשירות של שגריר כי:

  • 443 קריאות התקבלו כתוצאה מאורות דולקים שהושארו וגרמו לריקון מצבר
  • 411 נהגים נתקעו בכביש כתוצאה ממילוי סוג דלק לא מתאים
  • 341 נהגים נעלו את המפתחות בתוך הרכב בלי יכולת לפתוח אותו
  • 204  נהגים חולצו מהשטח ומדרכים שאינן סלולות
  • 144 רכבים נגררו לאחר שעלו באש
  • 101 קריאות התקבלו כתוצאה מאיבוד המפתחות
  • 65 נהגים התקשרו לקבלת עזרה לאחר שנהגו עד טיפת הדלק האחרונה ברכב.

קריאות לפי שנת מודל:

  • ניתוח ניצול השירותים הראה ש- 5.6% מתוך הרכבים משנת הדגם האחרונה (2015) נזקקו לשירותי דרך וגרירה כבר בשנה הראשונה שלהם על הכביש. מדובר בירידה של כמעט 11% לעומת 2014.
  • בשנתון 2014, 9.1% מתוך הרכבים נזקקו לשירותי דרך וככל שהשנתון יורד לרוב שכיחות ניצול שירותי הדרך עולה. נראה כי בשנתון 2012 הייתה עליה חדה בצריכת השירות.
  • בשנתון 2005 33% מהרכבים על הכביש נזקקו לשירותי שגריר. קרוב ל – 40% מהרכבים משנתון 2004  ומתחת לשנתון זה נזקקים לשירותיה של שגריר.

קריאות לפי עומס חום:

היום העמוס ביותר בקריאות לתיקוני דרך וגרירות בחציון הראשון של שנת 2015 היה יום ראשון ה – 11 בינואר באותו יום טיפלה שגריר ב – 1,958 קריאות. כמו כן, אותו החודש נמצא גם כחודש העמוס ביותר בחציון הראשון של 2015 עם ממוצע קריאות של כ – 975 ליום , סה"כ בחודש זה שגריר טיפלה ב 30,220 רכבים.

קריאות עפ"י ארץ יצור הרכב

מניתוח התפלגות צריכת שירותי שגריר לפי ארץ יצור הרכבים עולה כי היפניות ממשיכות להוביל את רמת האמינות עם הכי פחות קריאות לשירות:

  • מכוניות תוצרת יפן – 17.4% יזמינו שרות פעם בשנה
  • קוריאה – 20.7%
  • ארה"ב – 26.7%
  • אירופה – 32.2%

Galooli

Galooli הינה חברה פרטית שנוסדה בשנת 2009  ע"י רונן בראל ואיתמר מולצ'דסקי. הקבוצה עוסקת במתן פתרונות לחיסכון בהוצאות תפעוליות (OPEX), ע"י ניטור, בקרה, ניתוח ושליטה על נכסים מרוחקים. פעילותה העיקרית של החברה מתבצעת בעיקר בשווקים בינלאומיים, ובהם אפריקה ואמריקה הלטינית. לקבוצה כ- 4,000 לקוחות עסקיים ב 30 מדינות והיא מחזיקה משרדים באוגנדה, ברזיל ודרום אפריקה. החברה מעסיקה כ 100 עובדים במשרדיה השונים.
Galooli מפתחת את המוצרים בעצמה, הן את החומרה והן את התוכנה. הטכנולוגיה מאפשרת בקרה בזמן אמת על נכסים מרוחקים, ניתוח של הביצועים, וניטור תקלות בתחומים כמו דלק, מנועים, חשמל.

ניהול ציי רכב (Galooli Fleet): Fleet Galooli מפתחת ומשווקת פתרונות  לניהול, ייעול ובקרה על נכסים ניידים בתחום הלוגיסטיקה, בטחון, תפעול ועוד. הפתרונות כוללים בקרת התנהגות הנהג, הדלק, ביצועי המנוע, חיזוי תקלות , ניהול חסכון, מיגון נגד גניבות ועוד.

בכלים מותקנת יחידת בקרה, המתממשקת לרכיבים מגוונים ברכב, בהם – מחשב מנוע, מד דלק, הצתה, קודן ועוד. היחידה משדרת בזמן אמת את כל נתוני הרכב כולל נתוני GPS לשרת מרכזי. המשתמש הסופי יכול לצפות, לנהל ולשלוט על צי הרכב באמצעות מגוון כלים בשם ZON Control– תוכנת Web, תוכנת מוקד, ואפליקציות מובייל,  המפותחים גם הם ע"י גלולי.

פיתרון ניהול ושליטה מרחוק על אתרי סלולר (Galooli Telecom):  Galooli Telecom מפתחת ומשווקת פתרונות לניהול ובקרה של אתרי תקשורת נייחים בשווקים מתפתחים. בין הפתרונות המוצעים ניתן למצוא: מערכת לניהול מרכז בקרה, ניהול דלק וגנרטורים, בקרת אנרגיה, אבטחת האתר ועוד. באתר מותקנת יחידת בקרה, המתחברת לרכיבים רבים באתר כמו גנרטורים, מיכלי דלק, סוללות, חשמל, גלאי עשן, דלתות ועוד. היחידה משדרת בזמן אמת את כל הנתונים מהאתר לשרת מרכזי. המשתמש הסופי יכול לצפות, לנהל ושלוט על אתרי הסלולר באמצעות פתרונות ה הControl  ZON המפותחים גם הם ע"י גלולי.

הוספת תגובה