חדשות השבוע בעולם הרכב

סיכומי השנה בעולם הרכב 2015 בעולם ||| 531 מתארך ||| מבצעי מכירה ||| ראלי דאקר 2016 בפעם ה-26 ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| להמשך הכתבה <<<

חדשות הרכב בעולם ובארץ

כביש 531  מחלף חן )mhkuo חברת נתיבי ישראל(

כביש 531 מחלף חן )mhkuo חברת נתיבי ישראל(

כביש 531: נפתח קטע חדש

הקטע המרכזי שנפתח לתנועה, יפעל במקביל וכעוקף לרחוב אחוזה ברעננה, בו קיימים 15 רמזורים,  ובכך יחסוך זמן המתנה ממושך ברמזורים.

הכביש החדש, יאפשר זרימת תנועה מהירה ובטוחה מכיוון ערי השרון- רעננה, הרצליה וכפר סבא, אל כבישי האורך המהירים- כביש 4 וכביש 2, יקצר משמעותית את משך הנסיעה, יפחית את מספר כלי הרכב במרכזי הערים, יצמצם את החיכוך בין הולכי רגל לתנועת הרכבים ובכך יגביר את הבטיחות, יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של כלל תושבי האזור.

הקטע שנפתח מאפשר תנועה מכביש 4 אל רחוב ירושלים, הרצליה. בהמשך יתחבר הקטע אל כביש 2 ובכך יצור כביש רוחב חדש ומרכזי בגוש דן.

אורך הכביש החדש שהקימה חברת נתיבי ישראל משתרע לאורך כ- 4 קילומטרים וכולל:

  • 6 גשרים שישמשו לתנועת רכבים והולכי רגל.
  • 2 מחלפים חדשים- מחלף ח"ן רעננה ומחלף רעננה הרצליה.
  • שתי מסילות רכבת שעליהם ייסעו בעתיד עשרות אלפי נוסעים מדי יום.
  • תחנת רכבת חדשה- רעננה מערב- שתיפתח לתנועה עם השלמת העבודות המסילתיות.

עלות ההקמה הכוללת של הכביש עומדת על כ- 700 מיליון שקלים, שהינם חלק מהשקעה כוללת של כ-4 מיליארד שקלים בפרויקט 531 שהינו- פרויקט התשתיות הגדול ביותר המוקם כיום בגוש דן.

כביש 531 החדש שהינו כביש רוחב אסטרטגי חדש בישראל, בשילוב "מסילת השרון" החדשה הנסללת בתוכו, יביאו למהפכה תחבורתית משמעותית בגוש דן.

כביש 531 החדש מתפרס לאורך 14 ק"מ בו מוקמים 12 מחלפים המחברים את כלל הערים והישובים שבצפון גוש דן למערכת תחבורתית אחת, מהירה, בטוחה ומודרנית, המעניקה מענה שלם לצרכי התושבים, לפיתוח הכלכלי והמסחרי, ותהווה מנוע צמיחה עתידי.

במסגרת הפרויקט נסללים 75 קילומטרים של כבישים ודרכים, מוקמים 36 גשרים ומנהרות, שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. במרכז הכביש מוקמת בימים אלו מסילת רכבת חדשה- "מסילת השרון", באורך כולל של 12 ק"מ, שתעבור בין מסלולי כביש 531 החדש ותחבר בין מסילת החוף ובין המסילה המזרחית דרך ערי השרון. המסילה תעבור במנהרת רכבת באורך כולל של 1.8 ק"מ, ולאורכה מוקמות 3 תחנות חדשות.

עם סיום הפרויקט, ייהנו תושבי השרון מאפשרות לתנועה מהירה ובטוחה תוך הפחתת זיהום מרכזי הערים והקלת עומס התנועה בהם. הפרויקט ימסד קשר רציף ומהיר לכל מטרופולין דן וכבישי האורך של מדינת ישראל.

פורמולה 1 רד-בול מנסה את מסלולי הסקי בקיצבוהל

שוק הרכב הרוסי מקריסה

לאחרונה פרסם ״איגוד העסקים האירופאיים״ במוסקבה נתונים מסכמים על תעשיית הרכב ברוסיה 2015 .

  • מכירת מכוניות חדשות נפלו ביותר מ- 36%. שפל של שש שנים, מאז המיתון הקודם בשנת 2009.
  • פיג׳ו הצרפתית התרסקה עם נפילה של 73% במכירות
  • סיטרואן עם צלילה של 72%
  • רנו עם ירידה של 38% "בלבד"
  • פולקסוואגן חוותה ירידה של 37%
  • פורד עם 41% ירידה במכירות
  • טויוטה עם 39% ירידה במכירות
  • ניסאן עם 44% ירידה מול שנת 2014
  • קאיה, היצרנית השניה בפופלאריות שלה ברוסיה, סבלה מ- 16% ירידה במכירות
  • יונדאי סבלה רק 10% ירידה במכירות
  • לאדה, מותג הרכב מספר 1 ברוסיה, חוותה נפילה של כמעט 1/3 במכירות.

סיכום PSA 2015

פיז'ו-סיטרואן (PSA) מסכמים את שנת 2015 עם יציבות.

  • 2,973,000 כלי רכב נמכרו בשנת 2015 (עליה של 1.2%)
  • 5.9% עליה במכירות באירופה
  • מעל ל-300,000 מכוניות ו- 1% ירידה במכירות בסין
  • Peugeot מציינת גידול של 9.4% עם 1,056,000 מכוניות
  • פיז'ו 308 ו-2008 הובילו את הגידול במכירות עם עליה של 31% ל-308 וגידול של 11% לדגם 2008
  • זרח התיכון ואפריקה

סיכום פולקסווגן 2015

בסיכום נתוני המכירות של VW ברחבי העולם, התברר שהקבוצה הגרמנית, גם השנה, לא הצליחה לעבור למקום הראשון ולעקוף את טויוטה.

  • VW מכרה 9.93 מיליון מכוניות לעומת 10.1 מיליון בשנת 2014
  • במערב אירופה נמכרו 3.43 מיליון כלי רכב במותגי הקבוצה
  • בגרמניה היתה ירידה של 4%, ספרד צמיחה של 16.1%, איטליה עם גידול של 8.8%
  • בצפון אמריקה, למרות "דיזל-גייט" (פרשיית זיוף נתוני זיהום האוויר במנועי דיזל) החברה מכרה 931,800 כלי רכב עם צמיחה של 1.2% לעומת 2014.
  • ברזיל ספגה צניחה של 38.1% במכירות
  • דרום אמריקה בכלל צנחה ב-29.8%
  • בסין VW מכרה 3.55 מיליון כלי רכב וירידה של 3.4% לעומת 2014

סיכום בנטלי 2015

מותג היוקרה הבריטי מכר בשנת 2015 סך של 10,100 מכוניות.

  • צפון אמריקה    2,864 ( ירידה של 10%)
  • אירופה             1,539 (צמיחה של 10%)
  • בריטניה            1,457 (צמיחה של 5%)
  • סין                    1,615 (צניחה של 37%)

סיכום יגואר / לנדרובר 2015

זו היתה שנת המכירות הטובות ביותר אי פעם למותגים יגואר ולנדרובר. החברה מכרה 487,065 שהם 5% יותר מבשנת 2014 אבל הכפלת המכירות לעומת 2009.

לנדרובר היא המובילה בגדול עם 403,079 מכוניות- לראשונה יותר מ-400,000. גם יגואר צמחה במעט עם 3% גידול.

  • אירופה   110,298 מכוניות (21% גידול)
  • בריטניה  100,636 מכוניות
  • צפון אמריקה 94,066 מכוניות
  • סין      92,474 מכוניות וצניחה של 24%

סיכום מיצובישי אירופה 2015

  • 174,295 רכבים נמכרו באירופה (גידול של 27% לעומת 2014
  • האאוטלנדר אחראי באירופה ל- 30% מהמכירות (כ- 60% מדגם ה- PHEV)
  • ישראל מדורגת במקום השלישי אחרי אנגליה וגרמניה
  • ב- 2015 בישראל נמכרו 5,361 רכבי אאוטלנדר

כך נראית (ונשמעת) למבורגיני דוהרת באי מאן

Euro NCAP – המכוניות הבטוחה בכל קטגוריה ב-2015

המכוניות שזכו לציון הבטיחות הגבוה ביותר הן:

Volvo XC90 המכונית הבטוחה ביותר בשנת 2015 וגם המכונית הבטוחה בקטגוריה רכב כבישטח גדול. הוולוו זכתה בציון 100 לטכנולוגיות בטיחות ובציון 97 בהגנה על מבוגרים ברכב.

מרצדס GLC – רכב הכבישטח הקטן הבטוח ביותר בשנת 2015

יגואר XE וטויוטה אוונסיס – 2 הדגמים זכו בציון בטיחות זהה בקטגורית משפחתיות גדולות

אינפיניטי Q30 – מכונית משפחתית קטנה וגם בעלת יכולת ההגנה הטובה ביותר להולכי רגל, בשנת 2015

הונדה ג'ז וסוזוקי ויטארה– 2 דגמי סופר-מיני כאשר ההונדה השיגה ציון מעט יותר טוב

פולקסווגן טוארן– בקטגורית MPV הקטנים

פורד גלקסי– בקטגורית MPV הגדולים

סיכום גניבות רכב של פוינטר ישראל 2015

פוינטר ישראל, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים מסכמת את שנת 2015 בגנבות רכב ומדווחת כי נרשמה עלייה כללית של 16% בגנבות כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

70% מהגנבות שנרשמו בשנת 2015 התבססו על שיטת תקיפה אלימה על הרכב והחלפת מחשב הרכב. 25% מהגנבות שנרשמו בשנת 2015 התבססו על גניבת מפתחות מבית הלקוח, גידול של 12% לעומת שנת 2014.

הגניבה מתבצעת ב -2 שיטות עיקריות:

  • גניבת מפתחות מבית הלקוח (לרוב בית פרטי) כאשר קיים קשר ישיר בין בית הלקוח לרכב בחניה.
  • גניבה בידי מורשה: גניבה המתבצעת בדרך כלל על ידי הכנת מפתח / שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד, אם מבעל הרכב, ממוסך בו טופל הרכב, חניון, תחנת שטיפה ועוד. בחלק מהמקרים התגלה כי שוכרי רכב שכפלו את מפתחות הרכב והחזירו אותו למטרת גניבתו מהשוכר הבא. במקרים אלה הרכב מגיע לשטחי הרשות הפלסטינית כשהוא מנוטרל באופן "חוקי" באמצעות מפתח הרכב, כשהרכב נוסע ומערכת המיגון מפורקת בשטחים.

5% מהגניבות מתבצעות ע"י שוד וגניבת רכב מונע או גרירה מהמקום בוא הוא חנה.

פילוח הגנבות לפי סוג רכב:

  • רכב פרטי: 44% מהרכבים שנגנבו הם רכבים פרטיים.  עליה קטנה של 2% ביחס לשנה שעברה.
  • רכבים מסחריים: 23% מן הרכבים הגנובים היו מסחריות. עליה קטנה של 3% ביחס לשנה שעברה.
  • ג'יפים 4X4: 7% מהגנבות היו ג'יפים. ירידה של 10% ביחס לשנה המקבילה אשתקד.
  • טנדרים: 6.5% מהגנבות הם רכבי פיק-אפ. גידול של 16% ביחס לשנה המקבילה אשתקד.
  • משאיות: 17% מהגנבות הם משאיות. קיטון של 43%.
  • כלי צמ"ה: 2.5% מהגניבות הם כלי צמ"ה. עליה של 100%.

האזור עם הכי הרבה גנבות:

  • גוש דן מוביל עם 25% מגנבות הרכב, ירידה של 8% לעומת שנה שעברה.
  • אזור השרון עם 18% לעומת 17% בשנת 2014.
  • ירושלים 12%, ירידה של 14% לעומת שנת 2014.
  • צפון 14% זהה לשנה שעברה.
  • שפלה 20%, גידול של 42% ביחס לשנה המקבילה אשתקד.
  • דרום 11%, ירידה של 8% לעומת שנה שעברה.

העיר עם הכי הרבה גנבות היא:

  • תל אביב עם 10% מגנבות הרכב
  • ירושלים עם 6%
  • פתח תקווה התברגה במקום השלישי עם 3.5% מסך הגנבות
  • כפר סבא עם 2.5% מסך הגנבות.

עוד הוסיף גולדשטיין כי לאחרונה פוינטר פיתחה והשיקה מערכת איתור בטכנולוגיה חדשה, מערכת היברידית, המשלבת 2 טכנולוגיות שידור (סלולר ורדיו)  עם 3 שיטות למציאת מיקום הרכב במשדר אחד, אשר עמידה בפני שיבושים. לאחרונה כנופיות גנבי רכב מנסות להשתמש במערכת המשבשת שידורי סלולר. המערכת ההיברידית קולטת את רשת הלוויינים האמריקאית והרוסית לקבלת דיוק מרבי ובזמן מהיר.

בנוסף משלבת פוינטר במשדרי האיתור רכיב אקסלרומטר ((G Sensor, חיישן תאוצה, אשר מאפשר זיהוי מדויק של התנהגות הנהג ותומך גם בשרותי איתור תאונות וגרירות. טכנולוגיה זו מאפשרת בזמן תאונה לשלוח אוטומטית הודעה למוקד על התאונה, עוצמתה ומיקום הרכב. המוקד יוצר קשר עם הנהג ושולח כוחות הצלה ושרותי דרך במידת הצורך. בנוסף ניתן ללמוד על הרגלי הנהיגה של הנהג, להתריע על חריגות ולשפר את אופן נהיגתו.

לעשות סקי עם אאודי 4RS

בטיחות בדרכים

כמעט 2,000 ילדים נפגעו בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2015

1,851 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2015 בעת נסיעה ברכב, כמחצית מהם, 914, נפגעו בתוך הישובים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הנתונים נכונים לחודשים ינואר-נובמבר 2015).

בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים שמונה ילדים שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 46 ילדים. כל השמונה נהרגו כאשר נסעו בדרך בין-עירונית. הנתונים המדאיגים מעידים על עליה במספר הילדים הנהרגים בעת שהיו מוסעים ברכב, כאשר בשנת 2014 נהרגו שישה ילדים ו-37 נפגעו באורח קשה.

התפלגות הילדים (0-14) שנפגעו בעת נסיעה ברכב, עפ"י ערים בחודשים ינואר-נובמבר:

  • ירושלים נפגעו 103 ילדים
  • חיפה  נפגעו 35 ילדים
  • באר שבע נפגעו 49 ילדים
  • תל אביב נפגעו 34 ילדים, ילד אחד נהרג
  • חדרה נפגעו 33 ילדים
  • בנתניה נפגעו 28 ילדים

למרות שחגורת בטיחות הוא אביזר בטיחות מציל חיים, קרוב לאחד מכל ארבעה ילדים (22%) נצפה מוסע ברכב לא חגור בחגורת בטיחות במושב האחורי, כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014)  ומראה כמה ההורים לא חוששים מהמשטרה ומסיעים את הילדים לא חגורים.

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד על הכללי בטיחות:

  • תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה
  • במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת
  • במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי
  • פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה
  • ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

החלקה על אבק שלג מסתיימת על הגב

משפט וחוק

טייס נתפס טס על הכביש

טייס בכיר בקבע נתפס במכמונת מהירות של המשטרה הצבאית, אשר הראתה כאילו נהג במהירות של 124 קמ"ש – בכביש באזור ירושלים, בו המהירות המותרת היא 90 קמ"ש בלבד. הנהג זומן באופן מיידי לבית דין צבאי למשפט, אך בדיון שנערך בעניינו, כפר הטייס בהאשמות, ופרקליטו, עו"ד עופר חורש, הצליח לחשוף מחדלים רבים בדו"ח השוטרים הצבאיים – דבר שהוביל בסופו של יום לביטול כתב האישום.

לדברי עו"ד עופר חורש, המייצג את הטייס, ביה"ד הצבאי ידוע בהטלת עונשים חמורים בהרבה – בהשוואה לעונשים אותם מטיל ביהמ"ש תעבורה אזרחי  – וזאת על עבירות זהות לחלוטין.

הטייס, כפר באמצעות בא כוחו, עו"ד עופר חורש, בהאשמות נגדו – וטען לאי מהימנות הממל"ז (מד מהירות לייזר) הצבאי. לדברי עו"ד חורש, המכשיר בו עשו שימוש השוטרים הצבאיים מיושן, והשימוש בו הופסק במשטרת התנועה, וזאת בגלל חוסר אמינותו. כמו כן, טען עו"ד חורש שהנהג מעולם לא הודה בביצוע העבירה, וכן שהתגלו ליקויים רבים במילוי דו"ח התנועה.

לדברי עו"ד חורש, יומני ההפעלה לא הותאמו לבדיקות המכשיר בתחילה ובסוף המשמרת – כך שלא ברור אם המכשיר כויל כהלכה לפני תחילת פעולתו. כמו כן, נותק קשר העין בין רכב המטרה (רכבו של הקצין) לבין הניידת הצבאית – כך שלמעשה – תוצאות הבדיקה הופכות ללא אמינות. כמו כן, צוינו בדו"ח המשטרה הצבאית שני עדים, למרות שבמקום היו שלושה שוטרים צבאיים – "דבר האומר דרשני" דברי עו"ד חורש, מכיוון שדבריו של הקצין השלישי לא נרשמו בדו"ח – ולא פורטו במזכר נפרד, או בדו"ח הנסיבות של העבירה. לדברי עו"ד חורש, גרסאות השוטרים שהובאו בדו"ח סתרו זו את זו. למרות חולשת הראיות אותה חשף עו"ד חורש, התעקשו בפרקליטות הצבאית לקבוע מועד לדיון הוכחות.

במעמד המשפט הצהיר עו"ד חורש שאם הפרקליטות הצבאית תתעקש ללכת לדיון הוכחות על חומרי הראיות שהוגשו, ותיאלץ לסגת בה בסופו של יום מכתב האישום – הוא ידרוש הוצאות משפט. לאור הצהרתו זו, ולאור חומר הראיות הלקוי שבתיק, השתכנעה הפרקליטות הצבאית וחזרה בה מכתב האישום נגד הטייס.

מה חדש ומבצעי מכירות

אופל מוקה בפחות מ- 128,000 שקל

מוקה (צילום דן בר-דוב)

מוקה (צילום דן בר-דוב)

לכבוד השנה החדשה חברת OPEL בישראל, מציעה מבצע אטרקטיבי במיוחד על האופל מוקה: במקום 132,900 ₪ המחיר יעמוד על 127,900 ₪ בלבד (הנחה של 5,000 ש"ח ) בנוסף על ההנחה המכונית  מגיעה מאובזרת  במערכת מולטי מדיה מקורית, חיישני חניה, חישוקי סגסוגת קלה וצבע מטאלי ללא חיוב.

המחיר הוא לעסקת מזומן בלבד והמלאי מוגבל ל-100 יח'.

טוסון ואאוטלנדר בכלמוביל טרייד-אין בהנחה של כ- 11%

כלמוביל טרייד-אין תחל למכור עשרות רכבי הדגמה של יונדאי ומיצובישי אשר עלו על הכביש בחודש אוקטובר ולהם כמה אלפי ק"מ בודדים.

בין היתר ניתן כבר למצוא את הטוסון החדש, הטרייטון והאאוטלנדר בצורתו החדשה שהושקו לאחרונה, כרכבי יד שניה רכבים שעדיין לא קיימים בשוק זה. בנוסף ניתן למצוא למשל ולוסטר עם פחות מ – 1000 ק"מ, יונדאי i40, ix35 ועוד, וכמו כן את שאר דגמי המותגים כגון i10, i20, i25, i30, i35, סנטה פה, לנסר, ספייס סטאר, אטראג' ופג'רו.

מדובר ברכבי חברה להדגמה אשר נחשבים למבוקשים ביותר ואשר להם כ- 10,000 ק"מ והם בני פחות משנה ומחיריהם מתחיל מהנחה של כ- 11% פחות ממחיר רכב חדש.

נסיעת חורף שמסתיימת כך

Lease4U בנתניה

חברת הליסינג , השכרה ומכירת הרכב  Lease4U ממשיכה להתרחב ופתחה באירוע חגיגי סניף חדש בנתניה. מדובר בסניף גדול שייתן מענה ללקוחות החברה באזור נתניה בתחום הליסינג, ההשכרה ומכירת רכב מיד ראשונה. בנוסף לסניף בנתניה, יש לחברה 13 סניפי השכרת רכב ו-14 סניפים למכירת רכב מיד ראשונה.

Kelly Tires – מותג צמיגים חדש בארץ

צמיג KELLY (צילום יח"צ חו"ל)

צמיג KELLY (צילום יח"צ חו"ל)

מותג הצמיגים Kelly הינו מותג הצמיגים הוותיק באמריקה (נוסד בשנת 1894) עם אמירה ייחודית, Good deals on Great Tire. צמיגי המשא של Kelly ידועים באיכותם הקפדנית ובמחיר האטרקטיבי שאינו דורש פשרות של איכות. חברת Goodyear רכשה בשנת 1990 את מותג צמיגי Kelly ומ- 2010 הפכה את המותג לבינלאומי. כעת מציע המותג עסקה טובה ואיכותית גם לקהל הישראלי – סדרות צמיגי משא חדשות המציעות מגוון סוגי צמיגים במגוון גדלים המאפשרות חסכון בדלק ובידוד רעשים משופר. סדרות הצמיגים החדשות יוצעו לרכישה בכל הפנצ'ריות המורשות של רשת Goodyear ויציעו חיסכון של עד 30% בהשוואה למחירי סדרות דומות של מותגי הפרמיום בארץ.

צמיגיKelly  של Goodyear מציעים שילוב בין מבנה ייעודי של הצמיג, לבין גיאומטריית סוליה וחומרים עמידים, המבטיחים חיי צמיג ארוכים מבלי לפגוע בתכונות אחרות. סדרת צמיגי משא Kelly כוללת למעשה שלוש תת סדרות המותאמות, כל אחת באופן ייעודי, לתפקידם באחד מהפוזיציות/סרנים: עבור הצמיגים הקדמיים המשמשים להיגוי מוצעים צמיגי Armorsteel KSM כוללים גשרי חיזוק בחריצים המרכזיים המתחברים אחד לשני ותומכים זה בזה, באופן שמגביל יכולת החלקה, במיוחד בשעת פנייה. עבור הסרן מניע פיתחה Kelly את סדרת Armorsteel KDM +. תת הסדרה האחרונה מיועדת עבור הנגרר עם צמיגי סדרת Armorsteel KTR. בעלי הסימון הייחודי FRT (FREE ROLLING TIRE) לפי תקנת UNECE שמורה על כך שאלו צמיגים לשימוש בטריילרים. צמיגים אלו מוצעים בתצורת חלל מרובת רדיוסים ומורכבים מגומי בעל בלאי גבוה, עם תרכובת סוליה אופטימאלית המותאמת עבור צרכי הנגרר, הכוללת חומרים היוצרים התנגדות להיסדקות חריצים והתפוררות סוליה.

מחירים לדוגמא למגוון דגמים:

  • צמיגי 295/80R22.5 מסדרת ARMOSTEEL KSM ישווקו ב-1,150 ₪ בלבד, כולל התקנה.
  • צמיגי 315/80R22.5 מסדרת Armorsteel KMS ישווקו ב-1,230 ₪ בלבד, כולל התקנה.

טסלה- למה לרוץ בגשם לרכב החונה אם אפשר לקרוא לו למעבר המקורה והיבש

ראלי דאקר 2016

ראלי דאקר ה-26 הסתיים בארגנטינה לאחר 13 ימי תחרות עם יום מנוחה אחד באמצע. פיז'ו זכתה בתהילה כשהביסה את המיני וטויוטה שזכו בגדול בשנים האחרונות.

פטרהנסל הצרפתי, עם פיז'ו 2008 ניצח בהפרש של 34:58 דקות כאשר במקום השני נאסר אל-עטייה במיני אול-פור-רייסינג. מקום שלישי דה וויליה עם טויוטה.

זה הניצחון ה-12 של פטרהנסל וטוב עשתה פיז'ו שגייסה אותו לצוות הנהגים שלה בחזרתה השנה למירוץ התובעני הזה. 3 מ-4 צוותי פיז'ו הגיעו לקו הגמר. קרלוס סייז המבטיח, גם הוא בצוות הצרפתי, נאלץ לפרוש עם תקלות טכניות שלא ניתן היה להתגבר עליהם. לאחר

שבועיים של תחרות מתישה אלו התוצאות:

כלי רכב

בעירייה הראשונה נמצא 3 רכבי פיז'ו 2008, 3 טויוטה ו-4 מיני.

אופנועים

פרייס עם KTM הגיע במקום הראשון. אחריו סוויטקו גם הוא עם KTM ובפער גדול של 39:41 דקות.

טרקטורונים

האחים פטרונלי מארגנטינה, עם Yamaha Watriciclo שוב במקום ראשון ושני עם 5:23 דקות הפרש. 3 הבאים גם הם עם ימאהה.

משאיות

מנצח הצוות ההולנדי של דה-רוי עם משאית איווקו. 1"10:27 שעות אחרי צוות רוסי עם קמאז. עוד 2 צוותי איווקו בחמישייה הראשונה.

הוספת תגובה