חדשות השבוע בעולם הרכב

מבצעי 0 ק"מ מחברות הליסינג ||| אאודי, סאנגיאנג, ניסאן ועוד עם דגמי 2016 ||| משטרה רשלנית ועבריינים יוצאים בזול ||| מבצעי סוף שנה ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

חדשות הרכב בעולם ובארץ

2016 European Car of the Year

2016 European Car of the Year

גמר 2016 European Car Of The Year

לתחרות הגיעו 40 כלי רכב חדשים של 2015 אבל לגמר עלו רק 7. הקריטריונים להיות מועמדת הם להיות נמכרת בלפחות 5 מדינות באירופה, להימכר במהלך 2015 ולהמשיך להיות נמכרת גם בשנת 2016.

הזוכה המאושרת תוכרז בפתיחת תערוכת הרכב של ז'נבה, 29 בפברואר 2016. בשנת 2014 זכתה פיז'ו 308 ובשנת 2015 פולקסווגן פאסאט. אלו 7 הפיינליסטיות:

  • אודי 4A – הדור החמישי של 4A.
  • BMW 7
  • יגואר XE
  • מאזדה MX-5
  • אופל אסטרה
  • סקודה סופרב
  • וולוו 90XC

מי מתוך 7 המכוניות שעלו לגמר תזכה ב-2016 ?

חדש בישראל: Audi A4 החדשה

אאודי A4 החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

אאודי A4 החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

חטיבת Audi, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה בימים אלו בשיווק Audi A4 החדשה 2016. ה- A4 החדשה היא דור תשיעי לשושלת מפוארת המציינת כ- 12 מיליון יחידות שנמכרו מאז הושק הדגם הראשון (בדמות Audi 80). כיאה לדגם הנמכר ביותר של Audi, ה- A4 החדשה מציעה שורה מקיפה של חידושים ושדרוגים בכל תחום: מעיצוב יוקרתי המשלב בין מראה דינמי ואלגנטי, דרך משקל נמוך יותר ומרחב פנימי גדול יותר מבעבר, בזכות שימוש בפלטפורמת ה- MLB evo, איכות גימור השמה לב לפרטים הקטנים ביותר וטכנולוגיות הקצה המגיעות מהסגמנטים הגבוהים.

Audi תשווק את ה- A4 עם שלוש גרסאות מנוע:

  • גרסת מנוע טורבו 1.4 TFSI בהספק של 150 כ"ס
  • גרסת 2.0 ליטר עם 190 כ"ס.
  • בהמשך 2016 תושק גרסת מנוע TFSI 2.0 ליטר quattro המציעה 252 כ"ס.

כל  המנועים משודכים לתיבות הילוכים S-tronic עם שבע מהירויות. מנועי TFSI חדשים לחלוטין, עוצמתיים וחסכוניים מאי פעם. ה- A4 החדשה מציגה שילוב בין דרגת זיהום נמוכה ביותר, ביחד עם הספק ומומנט מירבי מהגבוהים בקטגוריה. יתרה מזאת הדור התשיעי של מכונית המנהלים היוקרתית של Audi הינו ה-"ירוק" ביותר אי פעם עם ירידה של כ- 15% בנתוני צריכת הדלק ושדרוג של כ- 10% בתוספת כוח מנוע. השילוב בין הפחתת משקל הרכב לבין תוסת הכוח והמומנט הופכים את הדגם החדש של ה- A4 לחזק ביותר אי פעם.

המנוע בגרסת הבסיס 1.4 ליטר TFSI מציע הספק ומומנט העולים על גרסת ה- 1.8 הבסיסית היוצאת. הספק גרסת ה- 1.4 ליטר טורבו עומד על 150 כ"ס המושגים בין 5,000 – 6,000 סל"ד ועם מומנט שיא של 25.5 קג"מ המושגים בין 1,500 סל"ד ל- 3,500 סל"ד. תצרוכת דלק המשולבת של גרסת 1.4 עומדת על 5.3 ליטר בלבד ל- 100 ק"מ לעומת 6.2 ליטר בדגם היוצא  נתון זה לא משפיע על ביצועיה עם 8.5 שניות הנדרשות כדי שהרכב יגיע מ- 0 ל- 100 קמ"ש (לעומת 10.5 שניות בעבר).

גרסת המנוע החדשה והחזקה בנפח 2.0 ליטר TFSI מציעה את התצורה החדשנית ביותר שיש לקונצרן להציג כיום מבין מנועי הבעירה הפנימית, בזכות השינוי שבוצע באופן סגירת ופתיחת השסתומים ותוספת מזרקים. סעפת הפליטה מציעה גם מערכת כפולה, נתון המשפר את זמן חימום המנוע וחיישן החמצן לטמפרטורת עבודה. מגדש הטורבו החדש של המנוע מוצע כעת גם עם פיקוד חשמלי לוויסות הגדישה (waste gate) דבר המשפר ומייעל את זמן התגובה ודיוק הגדישה. שינויים אלו גורמים לכך שהמנוע מגיע להספקי שיא בטווחי סל"ד נמוכים מבעבר.

גרסת ה- 2.0 עם ההנעה הקדמית מציעה הספק שיא של 190 כ"ס, המושגים בין 4,200 – 6,000 סל"ד ומומנט שיא של 32.6 קג"מ המושגים בין 1,450 ל- 4,200 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה משמעותית יותר מאפס למאה עם 7.3 שניות. כשתצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת בדומה לגרסת ה- 1.4  ליטר TFSI על 5.3 ליטר בלבד ל- 100 ק"מ וציון ירוק מדהים של קבוצה 3! שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים S-tronic בת שבעה מהירויות.

ה- A4 החדשה מציעה תפיסת בטיחות המשלבת בין בטיחות אקטיבית לפאסיבית עם מבחר טכנולוגיות בטיחות מתקדמות המציבות אותה בשורה הראשונה בהגנה על חיי הנוסעים. מערכות בטיחות אקטיבית כדוגמת Audi pre sense rear המתריעה על סכנת התנגשות צפויה עם רכב או הולך רגל ואף יוזמת האטה של הרכב עד בלימת חירום בעת יציאה מחניה, בקרת עייפות, פנסים עוקבי פנייה, חיישני לחץ בצמיגים ועוד.

לצד זה מציעה ה- A4 את כל המערכות האלקטרוניות המוכרות כגון מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS- Anti Locking Brake System, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרוניתEDL- Electronic Differential Lock , מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESC – Electronic Stability Control, מערכת בקרת מומנט גלגל סלקטיבית, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESP- Electronic Stability Program, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS- Brake Assist System, מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake, מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע, חגורות בטיחות קדמיות פירוטכניות עם כוונון לגובה וקדם מותחן, נקודות עיגון Isofix  ו- Top Tether  להתקנה קלה ובטוחה של מושבי בטיחות לילדים. ה- A4 נבחנה השנה במבחני הריסוק החדשים והמחמירים של ה- Euro NCAP וזכתה לציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות עם ניקוד מרשים בסעיפי הגנה על ילדים ונהג נוסע.

מחיר דגמי Audi A4 החדשה 2016 מתחיל מ – 235,300 שקל

חדש בישראל: ניסאן X-TRAIL  החדשה

ניסאן אקסטרייל 2015 (צילום יח"צ חו"ל)

ניסאן אקסטרייל 2015 (צילום יח"צ חו"ל)

בשנת 2007 השיקה ניסאן את הקשקאי, שהפך לחלוץ דגמי הקרוסאובר ונמכר ליותר משני מיליון לקוחות ברחבי העולם. בשנת 2010 השיקה ניסאן את הג'וק, שהמציא מחדש את קטגורית הקרוסאובר הקומפקטי, שמכר למעלה ממיליון רכבים בעולם. כעת מצטרף למשפחת הקרוסאובר המובילה של ניסאן, גם האקסטרייל החדש– הקרוסאובר 7 המקומות.

ניסאן X-TRAIL  החדש מיוצר על בסיס המורשת המכובדת של ניסאן בתחום של ה- SUV. בתוספת ידע מוביל בעולם בתחום של רכבי קרוסאובר, מגדיר X-TRAIL החדש פעם נוספת את פלח השוק של רכבי ה-SUV.

כמוצר בעל צמיחה עולמית בהיקף נרחב, אשר מבוסס על ארכיטקטורת הפלטפורמה Common Module Family (CMF) שפותחה במשותף על ידי ניסאן ורנו, עתיד הרכב להימכר ב-190 מדינות ברחבי העולם.

תוך שהוא מבסס עוד יותר את המוניטין שצבר דגם ה- X-TRAIL  הקודם כרכב לכל תנאי השטח, שואב X-Trail החדש השראה מרכבי הקרוסאובר המובילים של ניסאן – קשקאי, ג'וק ומוראנו – על מנת ליצור רכב משפחתי מודרני, אולטימטיבי ועתיר יכולת, לכל תנאי מזג האוויר.

ה- X-TRAIL החדש מגיע לישראל בתצורת שבעה מקומות ישיבה. תא הנוסעים מרווח, וכולל מאפיינים יוקרתיים כגון עיטורי כרום מתכתיים בצורות גיאומטריות, חיפויי Piano black, ריפוד בד איכותי או ריפוד עור מלא עם תפרים בגוון מנוגד.

האופי הרב-שימושי החלוצי שהפגין הדגם הקודם בא לביטוי מרשים עוד יותר ב- X-TRAIL החדש, הודות לרצפה הכפולה, החכמה והחדשנית של אזור המטען, אשר מספקת אפשרויות אחסון גמישות. את אזור המטען אפשר לפצל לחלק עליון וחלק תחתון, בתנועה פשוטה וביד אחת. במצב העליון אפשר להניח על הלוח מטען במשקל של עד 10 ק"ג, ובמצב התחתון עד 75 ק"ג. באזור המטען המפוצל אפשר לאחסן, למשל, עגלת ילדים ופריטים גדולים בחלק התחתון, תוך יצירת משטח עליון שימושי לפריטים קטנים וקלים יותר.

 

בנוסף, כדי להקל ככל האפשר על הגישה לאזור המטען, ברמת הגימור הגבוהה אפשר להפעיל את הדלת האחורית המתרוממת החשמלית באמצעות שלט-רחוק.

ה-  X-TRAIL מצוייד ברמת אבזור גבוהה ביותר, המאפשרת פונקציונליות ונוחות נהיגה מרבית, כפי המצופה מניסאן. הוא מגיע בשתי רמות איבזור – Acenta  ו- Tekna. שתי רמות כוללות: מערכת מולטימדיה הכוללת, מסך מגע צבעוני, הזרמת שמע בתקשורת Bluetooth ושילוב של טלפון סלולרי, כמו גם שקע עזר (Aux-in) ושקע USB, מערכת STOP&START, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי אוורור לנוסע ספסל שני, חיישני תאורה וגשם, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מתקפלות חשמלית, גג זכוכית כפול – חלק קדמי נפתח חשמלי עם סוכך שמש חשמלי ובלם חנייה חשמלי.

רמת ה- Tekna כוללת בנוסף 4 מצלמות לראייה היקפית 360 מעלות, מפתח חכם, כפתור להנעה, תא מטען נפתח חשמלית, ריפודי עור מלאים, חימום מושבים קדמיים, מושב נהג עם כיוונון גב תחתון, כוונון חשמלי למושבים קדמיים, פנסי חזית LED, חישוקי סגסוגת מהודרים 19" ומסילות גגון.

מלבד האבזור הפונקציונאלי והשימושי, הנהגים ייהנו גם מערך מקיף של מערכות בטיחות הכוללת תפקודי עזר שנכללים במערכת Nissan Safety Shield של X-TRAIL.

שני החידושים העולמיים הם מערכות Active Ride Control ו-Active Engine Brake. מערכת Active Ride Control מנטרת את פני הדרך ומזהה גליות העלולה לשבש את שמירת תנוחת המרכב ומשנה בהתאם את תפקוד המשככים כדי לפצות על כך. מערכת Active Engine Brake רותמת את הכוח והבקרה של תיבת ההילוכים Xtronic על מנת להוסיף בלימת מנוע בעצמה מסוימת בפניות או בהאטה עד למצב נייח. היתרונות כוללים בלימת מנוע יעילה יותר ותחושה משופרת, תוך הפחתת כוח הלחיצה על דוושת הבלם.

המערכת השלישית, שהוצגה לראשונה בפלח השוק של מכוניות היוקרה, היא Active Trace Control. על סמך נתונים שמתקבלים מהחיישנים המובנים ברכב לניטור של מהירות הנסיעה, זווית ההיגוי, הלחיצה על דוושת ההאצה ומאמץ הבלימה, בולמת מערכת Active Trace Control את הגלגלים בנפרד, לפי הצורך, על מנת לצמצם מצבים של תת היגוי ולסייע לנהג לשמור על מסלול נסיעה בטוח בפניות: המערכת מסייעת במיוחד בכביש רטוב ובדרכים חלקלקות.

כמו כן, מצויד X-TRAIL החדש במערכת סיוע לתחילת נסיעה בעלייה ובמערכת מתקדמת לבקרת נסיעה במורד (HDC).

ה- X-TRAIL החדש מצויד במנוע טורבו דיזל חסכוני –  מנוע dCi 1.6 בעל 130 כ"ס. זהו אחד ממנועי הדיזל המתקדמים בפלח השוק שלו, עם כמה חידושים טכנולוגיים המתוכננים לשפר ככל האפשר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים.

המנוע הוא קל-משקל, קומפקטי, ומעניק איזון מושלם בין ביצועים חזקים לבין חיסכון יוצא מן הכלל בדלק. המנוע בעל צריכת דלק של 5.1 ליטר/100 ק"מ ברמת גימור Acenta  ו-5.3 ליטר/100 ק"מ ברמת Tekna

בנוסף, בוצעה הפחתת משקל ניכרת, וזאת למרות ששטח הפנים של X-TRAIL החדש גדול מזה של הדגם הקודם, כך לדוגמה הדלת האחורית המתרוממת מיוצרת, למשל, בחלקה הגדול מפלסטיק, מה שהביא לחיסכון של שבעה קילוגרמים נוספים.

תשומת לב רבה הוקדשה לאווירודינמיות של הרכב, והוא צויד במראות חיצוניות שעוצבו בקפידה וכן במסיט רוח (ספוילר) אחורי.

ה- X-TRAIL החדש מצויד בתיבת הילוכים Xtronic חדשה ומתקדמת מאוד, המבוססת על העיקרון של תיבת הילוכים רציפה, אך מתוכננת כך שהיא מעניקה חוויית נהיגה חלקה וטבעית יותר. שלא כמו תיבות הילוכים רציפות רגילות, תיבת ההילוכים Xtronic של ה X-TRAIL, מחקה את ההתנהגות של תיבת הילוכים מסורתית מרובת הילוכים בעת האצה מהירה, עם החלפות הילוכים מדורגות. בנהיגה רגועה יותר, ההילוכים מותאמים בעדינות כדי להעניק פעולה חלקה להפליא. המשמעות היא שתיבת ההילוכים Xtronic מציעה לנהג את הטוב משני העולמות, עם אספקת כוח חלקה להפליא, בעומס נמוך וביצועים ישירים בעת האצה חזקה.

מחיר:

  • מנוע dCi 1.6 טורבו Acenta – 7 מקומות החל מ- 185,000 ₪.
  • מנוע dCi 1.6 טורבו Tekna – 7 מקומות החל מ- 200,000 ₪.

מונית חדשה: רנו קנגו נגישה

בעקבות תקנה חדשה עליה חתם שר התחבורה, המעניקה לנהגי מוניות ותאגידים הטבות בגין רכישת זכויות ציבוריות (מספר ירוק)  – מורגשת עליה בדרישה למוניות נגישות המותאמות להסעת נכים על כיסא גלגלים .

בעקבות דרישה מוגברת זו הוחלט בקרסו מוטורס לבחון דיגום ייחודי של רכב הקנגו לטובת מטרה זו. היתרון המהותי והייחודי ב-  RENAULT KANGOO  מבוסס על כך שהדיגום הייחודי נעשה במפעל היצרן באירופה.

לדברי ענת מילוסלבסקי כחלון, סמנכ"ל קרסו מוטורס: "היוזמה המבורכת של משרד התחבורה, פותחת הזדמנות מאוד גדולה להחדרת רכבים נגישים לנכים ולהציע פתרון זמין לכל צורך. אנו גאים להוסיף את הקנגו הנגיש להיצע הרכבים שלנו בכלל ובפרט כשהוא מדוגם בסטנדרטים הגבוהים ביותר בקו הייצור של היצרן. הוספת רכב הקנגו כמונית נגישה תתרום משמעותית להיצע המוניות הקיים כיום ברנו,  סגמנט אשר התפתח ב3 השנים האחרונות ומהווה נדבך משמעותי בפעילות העסקית של רנו בישראל. כדי למקסם את המהלך, תחל קרסו מוטורס  לשווק את  הקנגו הנגיש, כבר בחודש דצמבר".

מחיר רנו קנגו:  115,000 ₪ + מע"מ

חדשה בישראל: סאנגיונג טיבולי ב- 120,000 שקלים

ניסאן טיבולי (צילום יח"צ חו"ל)

ניסאן טיבולי (צילום יח"צ חו"ל)

הטיבולי הוא SUV חדש לחלוטין בקבוצה B  המבוסס על תפיסת הפיתוח של סאנגיונג – חוסן, המשלב איכות. הוא מציע פלטפורמה חדשה לחלוטין, מרכב חדש ומנוע חדש, ומתחרה בשוק דגמי ה-SUV הקומפקטיים עם עיצוב אירופאי ורמה מובילה של בטיחות, מרחב פנימי ואבזור.

גלגל הגה ספורטיבי ארגונומי בצורת האות D מעניק אחיזה אופטימלית, וציפוי העור היוקרתי מעניק תחושת מגע איכותית. המושבים תוכננו כדי להעניק נוחות מרבית לנוסעים, והתפקוד שלהם והחומרים מהם הם עשויים נבחרו בקפידה כדי לייצר מראה ותחושה של מכונית ספורט: הם ניתנים להטיה ולכוונון, עם חומרים איכותיים למגע ותיפורים מיוחדים להענקת אווירה אקסקלוסיבית.

אזור המטען נדיב, עם נפח של 423 ליטר, וניתן לקפל את שורת המושבים השנייה למצב שטוח לחלוטין כדי להגדיל עוד יותר את כושר נשיאת המטען.

מנוע הבנזין e-XGi160 שפותח לאחרונה מעניק הספק מרבי של 128 כ"ס ומציע ביצועים אופטימאליים הן בעיר והן בנסיעה בכביש המהיר עם מאפייני NVH (רעש, רעידות ונוקשות) מצוינים.

תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 6 הילוכים היא מתוצרת  AISINהיפנית. היא מתוכננת לשפר את צריכת הדלק תוך אובדן כוח מינימאלי, ומעניקה החלפות הילוכים חלקות ודינמיות לנהיגה נוחה ותגובת האצה משופרת, הודות ל-Quick Shift Control ויחסי העברה אופטימאליים. מערכת ההיגוי הגמישה Smart Steer מעניקה שלושה מצבי נהיגה – Normal, Comfort ו-Sport.

בהתאם להעדפות הנהג, הוא יכול לכוונן את תחושת ההיגוי בהתאם לתנאי הנהיגה, ולרשותו עומדים כוונונים שונים לנהיגה בטוחה ונוחה בשעת חנייה, לנסיעה במהירות נמוכה ונהיגה עירונית מרובת עצירות והתחלות נסיעה, או לשיוט במהירויות גבוהות בכביש המהיר.

מאפייני בטיחות עיקריים כוללים מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), מערכת ההגנה האקטיבית מפני גלגול (ARP) ומערכת הסיוע לבלימה (BAS) המונעות מהרכב להתהפך בשעת פנייה פתאומית במהירות גבוהה.

מערכת EBD-ABS (חלוקה אלקטרונית של כוחות הבלימה ומערכת למניעת נעילת גלגלים) מחלקת את כוח הבלימה בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם לכמות הנוסעים ומשקל המטען, ואילו מערכת בקרת האחיזה המלאה מונעת החלקת גלגלים באמצעות בקרה של הבלמים והמנוע.

בנוסף, קיימים מאפייני בטיחות נוספים, כגון סיוע לזינוק בעלייה, ואיתות בבלימת חירום, שמפעיל את מהבהבי החירום בעת בלימה חזקה במקרה חירום למניעת התנגשות.

סאנגיונג שמה דגש רב על הבטיחות, וכדי להגביר ככל האפשר את ההגנה על הנוסעים, הטיבולי מגיע עם 7 כריות אויר: שתי כריות אוויר קדמיות וכרית לברכי הנהג, וכריות צדיות וכריות וילון להגנה צדית. היא מצוידת במערכת ריסון בטיחותית (Safety Restraint System) מתקדמת כדי לשמור על הנוסעים בצורה בטוחה במושביהם במקרה של התנגשות, ובקדם-מותחנים כפולים שמהדקים את חגורות הבטיחות באופן אוטומטי כדי לסייע לרסן את הנוסעים במקרה של פגיעה.

אמצעי בטיחות נוספים כוללים מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים (TPMS) כדי להזהיר את הנהג מייד בכל מקרה של שינוי במצב הצמיגים, תאורת נסיעה ביום LED לשיפור הראות, והתראה קולית אם אחת מחמש חגורות אינה חגורה כשהמושבים מאוישים.

המרחב הפנימי הרחב העומד לרשות הנוסעים מלפנים ומאחור הופך את הטיבולי לרכב המושלם לשימוש יומיומי ולפעילויות פנאי. מערכת בקרת האקלים הדיגיטלית המפוצלת לשני אזורים מנטרת באופן קבוע את הטמפרטורה החיצונית והלחות, והיושבים מלפנים יכולים להתאים את הטמפרטורה לדרישות האישיות שלהם.

עדכוני מחירים ל- Audi לדגם A1 SB, 5 דלתות – החל מ- 132,000 ₪ 

מותג Audi, מבית צ'מפיון מוטורס, מעדכן את מחירי המחירון לדגם A1 בגרסת מנוע 1.0 ליטר.

  • גרסת 3 דלתות של ה- A1 תחל מ- 128,000 שקלים
  • תצורת 5 דלתות תציע מחיר מחירון של החל מ- 132,000 שקלים .

הורדה זו נעשתה בתמיכת היצרן כחלק מהרצון לחזק את נתח השוק של המותג בסגמנט פרימיום-קומפקט תוך התאמה לתחרות הגוברת בענף היוקרה.

ניב אורון, מנהל מותג Audi בישראל: "התמחור החדש של ה-A1, אחד מהדגמים הפופולריים ביותר שלנו, הינו חלק ממהלך שנועד לחשוף את מותג Audi בפני קהלים חדשים. דגם ה- A1 הינו כרטיס הכניסה של לקוחות רבים למותג. אנחנו מאמינים שלקוחות שיחוו מהטכנולוגיה ש- Audi מציעה ומהאיכות חסרת הפשרות, יהפכו ללקוחות נאמנים של המותג לעוד שנים רבות."

המנוע החדש של ה- A1 בנפח 1.0 ליטר TSI בעל שלושת הצילינדרים מגיע בהספק של 95 כ"ס (המושגים בין 5,000-5,500 סל"ד) ו- 16.3 קג"מ (בין 1,500- 3,500 סל"ד) המאיצים את הרכב מ- 0-100 קמ"ש ב- 10.9 שניות. המנוע הקומפקטי החדש מציע צריכת דלק חסכונית במיוחד עם 4.4 ליטר ל- 100 ק"מ בנסיעה משולבת. מנוע זה עומד בכל תקני הזיהום של יורו 6 עם פליטת מזהמים מופחתת. ה- A1 מוצעת עם תיבת הילוכים S-tronic בת שישה הילוכים או לתיבה ידנית בת שישה הילוכים.

רמת האבזור של ה- A1 כוללת בין היתר: כפתורי שליטה על ההגה, BT, רדיו MMI עם מסך צבעוני בגודל "6.5 וחישוקי סגסוגת 16'. כל דגמי ה- A1 מציעות רמת בטיחות גבוהה ביותר עם 6 כריות אוויר (כולל 2 כריות וילון ומתג נטרול כרית הנוסע הקדמי) ושלל מערכות בקרה אלקטרוניות הכוללות ESP, ABS, ASR בקרת משיכה המשולבת ב-ESP וה- XDS ועוד.

יום הדרכה לרוכבי KTM FREERIDE

דלב מוטוספורט ובית הספר לרכיבת שטח Champ Factory יערכו ביום שלישי הבא ה- 22.12.2015 יום הדרכה ייעודי לאופנועי KTM FREERIDE במסלול ייעודי המותאם ספיציפית לכלים אלה.
במהלך יום ההדרכה הרוכבים ילמדו כיצד להוציא את המיטב מה-FREERIDE שלהם. לרוכבים תועבר הדרכה על תנוחת הרכיבה הייחודית ל-FREERIDE, שליטה באופנוע בשיפועים חדים, מעברי מכשולים ושליטה בכלי בעליות וירידות בתנאי אחיזה ירודים.
הקורס יתקיים ללא עלות באזור המרכז. ההשתתפות הינה לבעלי FREERIDE בלבד כשמספר המקומות מוגבל.

בטיחות בדרכים

כביש 531 עם אספלט פרימיום שקט SMA

אספלט שקט (צילום יח"צ: חברת נתיבי ישראל)

אספלט שקט (צילום יח"צ: חברת נתיבי ישראל)

בפרויקט הענק בכביש 531 של משרד התחבורה, באמצעות הזרוע המבצעת חברת נתיבי ישראל, מתקיים ריבוד הכביש באספלט פרימיוםSMA  הנקרא גם "אספלט שקט". אלו תערובות האספלט המתקדמת ביותר הנמצאות כיום בשימוש בריבוד כבישי הארץ והעולם  ונחשבת לתערובת אספלט פרימיום. התערובת פותחה בגרמניה עוד בשנות ה-80. בארץ עשתה בה חברת נתיבי ישראל ניסויים באזורי כבישים שונים בארץ, שיפרה את התערובת והחלה להכניסו לריבוד כבישים מרכזיים בשנות התשעים.

תערובת האספלט פרימיום SMA, הינה תערובת בזלתית סלעית, קיימים בתוכה חללי אויר. מדובר בתערובת אוורירית יותר מהרגיל, 25%-20% מהנפח הם אוויר. למרקם התערובת הייחודי יתרונות רבים- ראשית עקב המרקם המיוחד, ניתן לשלוט בעת ריבודו על משטח ישר במיוחד, המקל כמובן על הנהיגה עליו, בנהיגה חלקה יותר ופחות קפיצות.

תרומה אקוסטית, אפיונה של תערובת אספלט פרימיום השקט SMA מאפשרת ספיגת רעשי המכונית. בתקופת המבחן של אספלט פרימיום שקט זה, הסתבר כי התערובת מפחיתה את עוצמת הרעש ב- 5-3 דציבלים לעומת תערובת רגילה. כלומר, ההקלה ברעש שוות ערך להפחתת נפח התנועה במחצית. הדבר מושפע מגודל הגרגיר בתערובת זו, שהינה בגודל קטן יחסית. גודל גרגיר בתערובת אספלט רגילה הינו בין 19-25 מ"מ ובתערובת האספלט הפרימיום השקט הגרגיר בגודל 19-12.5 מ"מ, בשכבתו העליונה של הכביש. השטח אינו חלק ולכן אספלט זה סופג את רעדי המכונית הנוסעת עליו. רוב הרעש מיוצר כאשר המכונית מגיעה למהירות של 50 קמ"ש ומעלה, מה שמתחיל להיות דומיננטי בייצור רעש הם הצמיגים היוצרים חיכוך עם הכביש. במקרה של האספלט הפרימיום השקט, נקלט רוב הרעש אל האספלט וגורם להפחתה משמעותית בעוצמת הרעש.

לאספלט זה יש גם תרומה בטיחותית- אספלט פרימיום שקט SMA מנקז טוב יותר את מי הגשמים ובכך מונע החלקה וכן את התזת טיפות הגשם על ידי הצמיג. הדבר לא רק בטיחותי לנהגים על הכביש ולהולכי הרגל בהיבט של תאונות דרכים, אלא גם מונע התזת מים על הולכי רגל או על רכבים אחרים. זו התכונה החשובה ביותר בשימוש באספלט הפרימיום השקט SMA הנועד להגביר את יכולת הניקוז של הכביש בימים גשומים ולשפר את בטיחות הנהיגה בעונת החורף.

כמו כן, הנראות הינה יתרון חשוב, סימוני הכביש נראים טוב יותר על כביש זה לאורך זמן, זאת מאחר ובתערובת קיימים גם חללי אויר, צבע הסימונים חודר לחללים ולכן הצבע בולט לאורך זמן, גם כשנשחק מעט מפני הכביש עצמו.

תערובת אספלט פרימיום שקט  SMA יקרה ב- 30% מהתערובת הרגילה, כוללת ביטומן משופר ויקר יותר, תוסף של סיבים מיוחדים הקולטים טוב יותר את הביטומן ותוספת של סיד המשפר את עמידות התערובת למים. לדוגמה מחיר תערובת 12.5 מ"מ בעובי 5 ס"מ לשכבה עליונה 48 שקלים למ"ר, בעוד עלות תערובת אספלט רגילה עומדת על כ- 40 שקלים למ"ר. תערובת דלומיטית, הפחות יעילה לחיכוך בין הצמיג לכביש הינה בעלות של 33 שקלים למ"ר.

משפט וחוק

מה קיבל נהג שיכור שנסע נגד כיוון התנועה במנהרות הכרמל וגרם לחסימתן

מהומה רבתי שחסמה את דרכם של נהגים רבים התחוללה לאחרונה במנהרות הכרמל בחיפה בגלל נהג אחד שיכור, תושב עכו. בשעה 6:00 בבוקר אותו יום, קלטו המצלמות במנהרה רכב נוסע נגד כיוון התנועה. בעקבות זאת, הורתה המשטרה לסגור את המנהרות לתנועה באופן מיידי – מחוף הכרמל עד צומת הצ'ק פוסט, וניידת משטרה פתחה במרדף אחרי הרכב. חרף קריאות השוטרים בכריזת הניידת, המשיך הנהג בנסיעה, אך לבסוף נתפס ביציאה מהמנהרה בחוף הכרמל.

השוטרים שעצרו את הנהג התרשמו כי הוא מבולבל, וביצעו לו בדיקת "ינשוף" בה נמצא ריכוז אלכוהול גבוה מהמותר בחוק. כתוצאה מכך, שללו השוטרים את רישיונו באופן מיידי והוא זומן לדיון בבית-המשפט לתעבורה באשמת נהיגה שכרות.

עו"ד ראובן מלאך, המייצג את הנהג, בחן את חומר הראיות בתיק, מהן עלה כי בדיקת הינשוף לא בוצעה כהלכה, ולמשטרה יהיה קושי להוכיח כי הנהג אכן היה שיכור בעת שנעצר.

בעקבות כך, הגיעו עו"ד מלאך והמשטרה להסדר טיעון מקל, ובמקום לדרוש לשלול את רישיונו לשנתיים, כפי שמחייב החוק, נקבע בהסדר שרשיונו יישלל לחמישה חודשים בפועל בלבד.

בדיון שנערך בבית-משפט השלום לתעבורה בחיפה, ביקש עו"ד מלאך מכבוד השופטת כרמית פאר-גינת לאשר את הסדר הטיעון, ולהתחשב גם בעברו התעבורתי הנקי של הנהג ובנסיבותיו האישיות. עו"ד מלאך טען בדיון, כי הנהג תומך כלכלית באימו וכי בעקבות האירוע במנהרות הכרמל הוא נקלע למצב כלכלי קשה במיוחד, שכן פוטר מעבודתו בעקבות הפסילה המנהלית של רשיונו.

בפסק-דינה קבעה כבוד השופטת פאר-גינת שהעבירה המיוחסת לנהג היא עבירה חמורה, אשר יש בה כדי לסכן את ציבור הנוסעים ואת הנהג עצמו. חרף כך, קיבלה כב' השופטת פאר-גינת את עמדת עו"ד מלאך ואישרה את הסדר הטיעון, ממנו ניכתה את חודש השלילה המנהלית, כך שרישיונו של הנהג נשלל ל-4 חודשים בפועל בלבד. כמו כן, הטילה השופטת על הנהג עונש שלילה על-תנאי, ל- 4 חודשים, אם ייתפס בעבירה דומה במהלך השנתיים הקרובות, ובנוסף הטילה עליו קנס כספי בסך 900 ₪.

כ- 42 אלף נאשמים בעבירות תנועה מחכים למשפטם

בשנת 2014 נפתחו 104,359 תיקים בתחום התעבורה לעומת 101,964 תיקים שנפתחו בשנת 2013, מדובר בעליה של כ-5%. לא ברור האם הסיבה לכך היא כי הנהגים בישראל מבצעים עבירות תנועה רבות יותר, או כי מדובר באכיפה מוגברת של אגף התנועה במשטרת ישראל. בנוסף, נמצא כי בשנת 2014 נסגרו 106,625 תיקי תעבורה לעומת 112,738 תיקי תעבורה שנסגרו בשנת 2013. נכון לנתונים שהתקבלו מהנהלת בתי המשפט, 41 שופטים בלבד מכהנים בבתי המשפט  לתעבורה ברחבי הארץ, כלומר כל שופט אמור לטפל בממוצע כ- 2,500 תיקים בשנה, מעל ל-10 תיקים ביום, בממוצע.

עוד עולה מהנתונים, כי חלה עליה של כ-4% בין שנת 2013 לשנת 2014, במלאי התיקים שהמתינו לטיפול משפטי בבתי המשפט לתעבורה. בשנת 2013 היו 40,582 תיקים שהמתינו לטיפול משפטי ואילו בשנת 2014,, נמצאים במלאי בתי המשפט לתעבורה בישראל 42,343 תיקים משפטיים בנושא תעבורה. כך עולה מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני בתי המשפט לתעבורה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העומס בבתי המשפט עלול להביא לעסקאות טיעון מקלות, הפוגעות בהרתעה. על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט. קיצור זמן ההמתנה עשוי להפחית את מספר עסקאות הטיעון המקלות שנסגרו בשל עומס התיקים".

תמונת מצב לפי מחוזות שיפוט

  • במחוז חיפה, נפתחו בשנת 2014, כ- 29,625 תיקי תעבורה ונסגרו כ- 29,256 תיקים. בסוף שנת 2014 נמצאו כ- 15,100 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-24% מכלל התיקים הנידונים בבתי משפט השלום במחוז חיפה.
  • במחוז הדרום, נפתחו בשנת 2014, כ- 17,567 תיקי תעבורה ונסגרו כ- 17,713 תיקים. בסוף שנת 2013 נמצאו כ- 6,300 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-17% מכלל התיקים הנידונים בבתי משפט השלום במחוז דרום.
  • במחוז הצפון, נפתחו בשנת 2014, כ- 10,849 תיקי תעבורה ונסגרו כ- 12,891 תיקים. בסוף שנת 2014 נמצאו כ- 5,300 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-18% מכלל התיקים הנידונים בבתי משפט השלום במחוז הצפון.
  • במחוז המרכז, נפתחו בשנת 2014, כ- 18,642 תיקי תעבורה ונסגרו כ- 17,776 תיקים. בסוף שנת 2014 נמצאו כ- 7,600 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-10% מכלל התיקים הנידונים בבתי משפט השלום במחוז מרכז.
  • במחוז ירושלים, נפתחו בשנת 2014, כ- 9,945 תיקי תעבורה ונסגרו כ- 8,657 תיקים. בסוף שנת 2014 נמצאו כ-3,500 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-10% מכלל התיקים הנידונים בבתי משפט השלום במחוז ירושלים.
  • במחוז תל אביב, נפתחו בשנת 2014, כ- 17,720 תיקי תעבורה ונסגרו כ- 20,159 תיקים. בסוף שנת 2014 נמצאו כ- 4,600 תיקי תעבורה בהמתנה לטיפול משפטי, המהווים כ-4% מכלל התיקים הנידונים בבתי משפט השלום במחוז תל אביב.

רבים מהנכשלים בבדיקת ינשוף יחזרו לכביש תוך זמן קצר – אם יתגוננו משפטית

רוב הציבור בישראל חי בתחושה שרישיונו של כל נהג שנכשל בבדיקת ינשוף לגילוי אלכוהול בדמו, נשלל לשנתיים. מסתבר שהדרך להרשעה ולשלילה לא תמיד קלה. לדברי עו"ד ראובן מלאך, המתמחה בדיני תעבורה, בכדי לוודא שבדיקת הינשוף תקינה צריכים להתקיים תנאים רבים, ותביעות רבות נגד נהגים שנחשדים כאילו נהגו בשכרות, נפסלות בשל חוסר אמינות בדיקת הינשוף שנערכה להם.

חלק מהדרישות שאי עמידה בהן עלול להכשיל את בדיקת השכרות:

  • מפעיל הינשוף עבר הדרכה מקצועית להפעלת המכשיר – לדברי עו"ד מלאך, הסכנה היא, שללא הסמכה לתפעול המכשיר, התוצאות שיתקבלו לא ישקפו את מידת השכרות של הנהג. באי כוח המשטרה ייאלצו להביא מסמכים מתאימים המוכיחים זאת, אם יתבקשו לכך.
  • מכשיר הינשוף מטופל במעבדה מוסמכת – גם כאן, הסכנה היא שהתוצאות שיתקבלו לא ישקפו את מידת השכרות של הנהג. וגם כאן המשטרה מחויבת לספק את המסמכים הספציפיים של המכשיר בו בוצעה הבדיקה.
  • תנאי מזג האוויר מאפשרים ביצוע הבדיקה (אחוזי לחות באוויר). מאחוז לחות מסוים באוויר, תוצאות הבדיקה לא משקפות כיאות את מידת שכרותו של הנהג. על כן, המשטרה חייבת להביא את נתון הלחות באוויר בשעת ביצוע הבדיקה.
  • הנהג לא אכל, שתה, הקיא או הכניס דבר לפיו 15 דקות לפני ביצוע הבדיקה-  לדברי עו"ד מלאך, במזכר אותו ממלאים השוטרים, הם מחויבים לדווח על ליווי רציף של הנבדקים. לעיתים, נבדק שלא מלווה או מודרך, עלול לאכול לשתות או להקיא, דבר שעלול להגדיל את אחוזי האלכוהול בבדיקה. השוטרים מחויבים לציין במזכר מי ליווה את הנבדק לאורך כל שלבי הבדיקה.
  • הנהג לא עישן 5 דקות לפני ביצוע הבדיקה – גם כאן, עישון לפני ביצוע הבדיקה ישבש את תוצאותיה. אם הנבדק לא לווה והודרך כיאות, עישון סיגריה עלול להגדיל את אחוזי האלכוהול בבדיקה, למרות שלמעשה, הוא לא עובר את סף האמינות של המכשיר – סף אשר רק מי שעובר אותו – מוגש נגדו כתב אישום.
  • הוחלפה פיה בין בדיקה לבדיקה – לדברי עו"ד מלאך, מעבר לפגיעה בסטריליות, וסכנה בהדבקות במחלות – אי החלפת פיה עלולה להעביר אחוזי אלכוהול מנבדק אחד לרעהו – ובכך לשבש את הבדיקה. על כן, השוטרים מחויבים להחליף פיה ולציין זאת במזכר.
  • בלון הגז בו נעשה שימוש במכשיר תואם להוראות היצרן – בבלון הגז שממנו שואפים הנבדקים, אמור להיות הרכב גזים בשיעור קבוע. כאשר הבלון איננו תקני, או שהגז שהוא מכיל איננו תקני – סביר שתוצאות הבדיקה משובשות. גם לטיב בלון הגז שנעשה בו שימוש בבדיקה יש לצרף ראיות.
  • נרשם מזכר מסודר של כל השוטרים והמתנדבים הנוגעים בדבר – לדברי עו"ד מלאך, על פי המזכר ניתן לראות האם הוראות הבדיקה נעשו על פי סדרן, והאם השוטרים שכחו, או ויתרו על אחד או כמה ממרכיבי הבדיקה.
  • בוצעה בדיקת כיול למכשיר בתחילת ובסוף המשמרת – כל מכשיר סובל מסטיות הולכות וגדלות משעת כיולו. בהוראות החוק להפעלת מכשיר הינשוף מחויבים המפעילים לכיילו לפני תחילת משמרת ובסופה. גם לכך הם חייבים להביא ראיות תומכות.
  • השוטר חייב להסביר לנבדק על מהות העבירה – ההסבר על מהות העבירה, מעבר היותו זכות בסיסית של אזרחים המעוכבים על ידי המשטרה, המעוגנת בחוקי היסוד – עשויה להתגלות כקריטית. לדברי עו"ד מלאך, קרו מקרים בעבר בהם הנהגים הוטעו לחשוב שהם עוברים בדיקה אחת, אך למעשה עברו בדיקה אחרת, ולא ציינו באוזני השוטרים נסיבות רפואיות או אחרות שהיו שומטות את הקרקע מתחת לביצוע הבדיקה.
  • את 'בדיקת מאפיינים' יש לבצע לפני בדיקת הינשוף ולא אחריה – 'בדיקת מאפיינים' הוא שם כולל להתרשמות כוללת של השוטר מהנהג הנבדק. האם דיבורו כבד? האם הוא מדבר לעניין? האם נודף ממנו ריח של אלכוהול? הבדיקה כוללת בין השאר ביצוע מטלות פשוטות אותן מתבקש הנהג לעשות, על מנת לבדוק אם התנהגותו תואמת להתנהגות אדם פיכח, משימות כמו הליכה בקו ישר, נגיעה בקצה אפו באצבעו בעיניים עצומות, ועמידה על רגל אחת. את בדיקת המאפיינים חייבים השוטרים לבצע לפני בדיקת הינשוף ולא לאחריה. לדברי עו"ד מלאך הסיבה לכך פשוטה. בדיקת ינשוף, כמוה ככל מבחן, עלולה לערער את יציבותו הנפשית של הנהג, והדבר עלול להשפיע על בדיקת המאפיינים שלו. אם השוטרים לא ביצעו בדיקת מאפיינים, לא ציינו את תוצאותיה במזכר, או ערכו אותה לאחר בדיקת הינשוף, הדבר עלול להחליש ואף לפסול את דו"ח המשטרה.
  • אסור לעכב נהג למעלה מחצי שעה לפני שעורכים לו בדיקת ינשוף – לדברי עו"ד מלאך, בדיקת ינשוף נעשית הן במארבים משטרתיים שמטרתם ליירט נהגים שיכורים, והן בנהגים שהיו מעורבים בתאונת דרכים. במקרים בהם נערכים בדיקות כאלה לאחר תאונות, קורה לא פעם שהשוטרים המעכבים את הנהגים לא מצוידים במכשיר ינשוף, ומבקשים לזרז הבאת מכשיר שכזה לזירת התאונה. לדברי עו"ד מלאך, על פי הוראות החוק, אין לעכב נהג מעבר לחצי שעה עד ביצוע בדיקת הינשוף, ואם הנהג עוכב למעלה מכך, הדבר עשוי לשמש לטובתו במשפט.
  • יש לרשום את שעת עיכוב הנהג לבדיקה, ואת שעת ביצוע בדיקת הינשוף – לדברי עו"ד מלאך, רישום חסר או רישום שבלבל בין שני המועדים הללו עלול לפסול את הבדיקה. לדבריו, כך קרה לא מזמן, כאשר השוטרים שמילאו את הדו"ח לנהג ציינו בטעות את שעת עיכוב הנהג והורדתו מהכביש – כשעת ביצוע בדיקת הינשוף –  ולהיפך – עובדה שפסלה את הבדיקה, וגרמה לביטול כתב האישום.
  • אם הנהג מסרב לעבור בדיקת ינשוף, על השוטר להסביר לו את המשמעות של הסירוב – הפסיקה רואה בחומרה רבה סירוב של נהג לעבור בדיקת ינשוף. לדברי עו"ד מלאך, פעמים רבות, הנהג לא מסרב לעבור בדיקה, אך הנשיפות שהוא מספק לא מספיקות כדי להפעיל את המכשיר כיאות. במקרה כזה מוסרים השוטרים לחשוד כי יירשם בדו"ח שהוא סירב להיבדק. נהגים רבים לא מודעים למשמעות רישום זה. לדברי עו"ד ראובן מלאך, סירוב שכזה מוביל על פי רוב להרשעת הנהג בנהיגה בשכרות. לכן, השוטרים מחויבים להסביר לנהגים את המשמעות של סירובם לעבור בדיקת ינשוף, ואם לא עשו כן, קיים סיכוי כי ההאשמות נגד הנהגים יבוטלו, או יופחתו באופן משמעותי.

מה חדש ומבצעי מכירות

קל אוטו מציעה ניסן מיקרה חדשה ב-69.9 אלף שקלים

ניסאןחברת הרכב קל אוטו ממשיכה במהלך האגרסיבי להורדת מחירי רכבים חדשים גם בחודש דצמבר ומוסיפה דגמים נוספים. בחודש שעבר החלה החברה במבצע "לקרוע את הניילונים" והציעה לרוכשים חיסכון של עשרות אלפי שקלים ברכישת רכב חדש "אפס קילומטר". במסגרת המבצע ימשיכו הרוכשים ליהנות מהנחות של עד 32 אלף שקל ממחיר היבואן לרכבים בקטגוריית מנהלים ומשפחתיות והנחה של עד 25 אלף שקל בקטגוריית סופר מיני.

בין הדגמים שמציעה החברה ברכבי אפס קילומטר: ניסן מיקרה במחיר של 69,990 שקל – הנחה של 29,500 שקלים ממחיר המחירון. ההנחה הגדולה ביותר תינתן לשברולט קרוז שמכירה בקל אוטו עומד על 94,900 שקל לעומת מחיר מחירון של 126,990 שקל – הנחה של 32 אלף שקל. רוכשים המעוניינים במיצובישי ספייס סטאר חדשה ייהנו מהנחה של 13.2 אלף שקל, כאשר מחיר קל אוטו עומד על 65,990 אלף שקל לעומת מחיר מחירון של 79,200 שקל.

קל אוטו מסרה כי בזכות המהפכה שהיא מובילה בענף הרכב, לאחר שחברות נוספות הצטרפו אליה, חסכו מתחילת 2015 ועד היום יותר מ-500 מיליון שקל בכיס של אזרחי ישראל. "הנחות של אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים לרכישת רכבים הן חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה לאפשר פתרונות תחבורה יצירתיים לנהיגה עצמית בהישג יד", אמר דני שביט, מנכ"ל קל אוטו.

אחד היתרונות המשמעותיים במבצע הוא באפשרות להגיע לכל אחד מסניפי קל אוטו הפזורים ברחבי הארץ וליהנות ממגוון גדול של רכבים מחברות שונות, בקטגוריות שונות ובדגמים שונים, לשלם ולצאת בו במקום עם הרכב החדש. "אנחנו סופרמרקט של רכבים", מסביר שביט, ומוסיף "אנחנו מאפשרים לכל מי שמעוניין לרכוש רכב חדש להגיע לאחד מהמתחמים שלנו ולחסוך הרבה זמן והרבה מאוד כסף. במתחמים שלנו יש את המגוון הגדול ביותר של רכבים חדשים מכל החברות ובמחירים הנמוכים בעשרות אלפי שקלים ממחיר היבואן, ובנוסף מלאי מגוון של רכבי יד ראשונה".

כמו כן, הקבוצה מאפשרת ליהנות מפתרונות מימון לרכש החדש, כאשר אחת התכניות הייחודיות לקבוצה היא: מקדמה נמוכה, תשלומים חודשיים נמוכים (עד 60 תשלומים) ויתרה בתום התקופה. מדובר במימון יוצא דופן, שכן עד כה ההלוואות המקובלות בישראל הן כאלו הנפרעות לאחר 36 תשלומים לכל היותר.

  • ניסן מיקרה 1.2 אוטומטית. מחירון 99,490 שקלים. מחיר קל-אוטו 69,990 שקלים.
  • שברולט קרוז 1.4 טורבו אוטומטית. מחירון 126,990 שקלים. מחיר קל-אוטו 94,900 שקלים.
  • מיצובישי ספייס סטאר 1.2 אוטומטית. מחירון 79,990 שקלים. מחיר קל-אוטו 65,990 שקלים.

פרטים באתר החברה או בטלפון  טלפון: 6020*.

מבצע פתיחת שנה בסקודה

סקודה דניחטיבת סקודה, המותג האירופאי המוביל בישראל מבית צ'מפיון מוטורס, יוצאת עם מבצע לפתיחת השנה על כל פרוטפוליו הדגמים שלה. במסגרת המבצע יוצעו לרוכשים גם אפשרויות מימון, טרייד אין ועוד, לצד הטבות אבזור.

כך למשל תוצע:

  • סקודה סיטיגו החל מ- 52,990 שקל
  • פאביה 1.2 Ambition החל מ- 94,100 שקל
  • אוקטביה 1.4 Ambition החל מ- 127,990 שקל.
  • פאביה ידנית ברמת גימור Active תוצע עד סוף דצמבר ב- 73,990 שקל,
  • ראפיד 1.2 TSI Style  תחל מ- 108,500 ₪
  • ספייסבק תמכר ב- 108,990 ₪.
  • דגם הייטי הידני יוצע במחיר של 109,990 ₪.

ההטבות יינתנו למי שמבצע גמר חשבון עד סוף השנה ועל כלי רכב שבמלאי בלבד. במסגרת ההטבות ייהנו הרוכשים גם מאפשרויות מימון וטרייד אין. ההטבות יינתנו בכל אולמות סקודה הפרושים ברחבי הארץ.

לסיום: סרטי השבוע

חניה זה עסק לא פשוט- לא לכל אחד

זה מה שקורה שנהג משאית נרדם

גלישה יבשה עד לרכב הנכסף

כמעט תאונה בראלי

נהג סאאב ממש לא לעניין

נהיגה במשאית וולוו יכולה להיות משחק ילדים

אאודי TT טס בגובה נמוך

ככה מטפסים עם פרארי במעלה הדרך

תחבורה עתידנית עולה לשב

נהג עירני מנע תאונה חזיתית והיפגעות שלו

 

בכביש- אל תהיה צודק, הייה חכם….ביחוד לפני משאית

חשבון המלון לא נראה לו לבחור הזה

הוספת תגובה