חדשות השבוע בעולם הרכב

700 כלי רכב חדשים כל יום ||| פורד עם 4 דגמים חדשים ||| כללי נהיגה בטוחה החורף ||| מבצעי סוף שנה ||| תחנת שירות לכביש 6 בקניון איילון ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

קיה קארנס (צילום דן בר-דוב)

קיה קארנס (צילום דן בר-דוב)

חדשות הרכב בעולם ובארץ

700 כלי רכב חדשים כל יום בנובמבר 2015

21,005 כלי רכב חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש נובמבר. זו עליה מצטברת של 6.8% במספר כלי הרכב החדשים שעלו על הכביש ב-11 החודשים הראשונים של 2015 לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

קיה ממשיכה להוביל עם גידול מדהים של 28.6% לעומת 2014 וסה"כ 32,466 מסירות. מתוכם 11,452 רכבי כבישטח.

במקום השני ממשיכה יונדאי, המובילה של 2014, כאשר מכרה 29,822 כלי רכב, שהם כ-700 כלי רכב פחות משנה שעברה.

שלישית טויוטה עם גידול של 7.7%, מאזדה , סקודה, מיצובישי, סוזוקי, ניסאן, רנו וסוגרת את העשיריה הראשונה סיאט עם 27.6% גידול.

ראוי לציין שפולקסווגן, שזוכה לתגובות קשות וירידה משמעותית במכירות בארה"ב ואף באירופה, ממשיכה ואף צומחת בארצנו.

רכבי היוקרה ממשיכים לתת בראש עם צמיחה גדולה מאד.

  • אאודי עם 3,328 מכוניות וגידול של 30.1%
  • מרצדס עם 2,547 מכוניות וגידול של 30.3%
  • במוו עם 2,416 מכוניות וגידול של 41.6%
  • לקסוס עם 1,429 מכוניות וגידול של 43%
  • וולוו עם 1,001 מכוניות וגידול של 5.1%
  • אינפיניטי עם 384 מכוניות וגידול של 278% (138 בלבד בתקופה מקבילה אשתקד)
  • פורשה עם 54 מכוניות וגידול של 8% בלבד
  • מזראטי עם 36 מכוניות
  • פרארי עם 4 מכוניות

רכבי הכבישטח ממשיכים לצמוח עם 45% גידול לעומת שנה שעברה. עד כה השנה נמכרו 40,140 רכבי SUV בישראל, לעומת 27,622 בשנה שעברה. נתח השוק של SUV השנה מגיע ל-16.3% לעומת 12% בשנה שעברה. המותג המוביל בסגמנט זה הוא קיה עם נתח של 28.5% מרכבי ה-SUV החדשים.

מצד שני, 35% ממכירות KIA בישראל הם דגמי SUV ואין ספק שיבואני המותג הדרום קוריאני זיהו בזמן את מגמת השוק והפכו למובילי שוק בסגמנט הכבישטח. אולם זה גם סיכון אם תישתנה מגמת השוק וירד קרנו של הרכב הגדול, מזהם האוויר (כולם בדרגת זיהום הכי גבוהה- אדום 15), זולל דלק ולא מתאים לחנייה ערונית כחוק (מצויין לחניה על מדרכה).

דרך ארץ בקניון איילון

כביש 6חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, פתחה מרכז שירות לקוחות חדש בקניון איילון ברמת גן, אשר ישמש את לקוחות כביש 6 ומנהרות הכרמל באזור גוש דן. המרכז החדש, הינו חלק ממערך הכולל שמונה מרכזים הפרוסים ברחבי הארץ, יספק שירותים מגוונים ללקוחות כביש 6 ומנהרות הכרמל, הכוללים הצטרפות למנוי, תמיכה במנויים, מידע על נסיעות, אפשרות לתשלום מול נציג שירות ומענה על כל שאלה הקשורה לשימוש בכבישי האגרה.
המרכז ממוקם בסמוך לשער הגן, ויפעל בימים א' עד ה', בין השעות 10:00 ל-17:00 ובימי ו', בין השעות 9:00 ל-14:00.

הסכם חסות של "סוזוקי" עם הקופץ לגובה האולימפי דימה קרויטר

צילום יח"צ

צילום יח"צ

מותג "סוזוקי" מקב' "מכשירי תנועה" חתמה בימים אלו הסכם חסות עם הספורטאי האולימפי בקפיצה לגובה, דימה קרויטר, שהבטיח את מקומו בייצוג ישראל באולימפיאדת בברזיל 2016.

צבי נטע יו"ר קב' "מכשירי תנועה", נציגת "סוזוקי" בישראל החליט שלא די בחתימת הסכם חסות אלא גם חשוב לתמוך בדימה בזמן האימונים ולכן הגיע במפתיע לאצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף על מנת להיפגש באופן אישי עם דימה, לקבל הסברים על האימונים והתחרויות הקרובות לקראת האולימפיאדה ואף הצטרף אליו לאימון החימום.

נטע ציין שהוא מאמין ביכולותיו של דימה להבאת הישגים נוספים, והוא גאווה עצומה לספורט הישראלי ואחת התקוות הגדולות של ישראל לזכייה במדליה באולימפיאדה הקרובה, וזאת לאור העובדה שדימה כבר זכה במדליית זהב ובתואר אלוף אולימפי לנוער במשחקים האולימפיים בסינגפור 2010 ובמדליית כסף באליפות אירופה עד גיל 23 ועוד.

בטיחות בדרכים

נהיגה בטוחה בעונת החורף

פנינו לאריק פוגל, מדריך ראשי של הונדה ישראל, על מנת לקבל מעט הדרכה על נהיגת חורף בישראל.

בישראל עונת החורף קצרה יחסית וימי הגשם לא רבים. נהגים רבים אינם מנוסים ואינם מיומנים כדי הצורך בנהיגת חורף ואולי משום כך, ניכרת אצל הנהגים הישראליים תחושה של אי נוחות  ואולי חרדה בעת הנהיגה בימים גשומים וסגריריים. נהיגה חרדתית, בעיקר בחורף, עלולה לשבש את מהלך הנהיגה התקין ולהוביל חלילה לתאונה.

ואכן, עונת החורף מזמנת תנאי נהיגה קשים:

  • שעות החשכה הרבות
  • רוחות עזות
  • גשמים וערפל גורמים לראות לקויה וקושי להבחין בהולכי רגל ובמכוניות
  • הכבישים הרטובים הופכים חלקים
  • תקלות במערכות הרמזורים הן שכיחות

כל אלה מחייבים את הנהגים להקפדה יתרה על כללי הזהירות והבטיחות.

תאונה כתוצאה מרוח (צילום עמית לוי)

תאונה כתוצאה מרוח (צילום עמית לוי)

לצד תנאי מזג האוויר והדרך, יש לתת חשיבות רבה גם למערכות הרכב שעלולות להתנהג באופן שונה ואפילו מפתיע בעונה זו של השנה. יש לזכור כי נהיגת חורף מחייבת את הנהגים  לגלות מידה רבה של ערנות וריכוז בנהיגה, שכן כל הסחת דעת עלולה להיות מסוכנת מאד. הקפידו להכניס את הרכב למוסך לטובת ביצוע כל בדיקות הבטיחות הנדרשות.

לפני שמכניסים את הרכב למוסך, חשוב לוודא:

  • וודאו מבעוד מועד מה עלות הבדיקה
  • בדקו  במשך כמה זמן תערך הבדיקה ומתי תקבלו את רכבכם חזרה כשהוא תקין ובטוח לנהיגת חורף
  • עמדו על כך שתקבלו מידע מפורט בנוגע לכל פגם שנמצא ודרשו לאשר מראש את עלות התיקון. אינכם חייבים לבצע את התיקונים במוסך בו בוצעה הבדיקה.  ניתן לבצעם גם במוסך אחר
  • בתום הבדיקה ו/או  הטיפול, הקפידו לקבל מהמוסך חשבונית כחוק המפרטת את כל הבדיקה  ואת כל החלקים שהוחלפו או תוקנו
  • ישנם חלקי חילוף עליהם ניתן לקבל אחריות. בררו מראש את הנושא, וודאו באיזו משך זמן ניתן לחזור למוסך ולקבל החזר או תיקון מחדש במידת הצורך.

הכינו רכבכם לחורף (ויפה שעה אחת קודם….) – רכב תקין מסוגל להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים, לכן ישנה חשיבות רבה לבדיקת תקינותן של  כל מערכות הרכב:

  • מערכות הבלימה: הקפידו לוודא תקינותן של כל מערכות הבלימה, בהן: חיבורי הבלמים, בלם השירות ובלם העזר. כמו כן וודאו את חופש הדוושה, גמישות החיבורים, איכות הבלימה וודאו שאין נזילות במערכת כולה. כיום, כמעט בכל מכונית קיימת מערכת בלימה מתחכמת  ABS. ברכב המצויד במערכת כזו, כאשר מתעורר צורך בבלימה חזקה, ניתן ללחוץ על דוושת הבלם ללא חשש. וודאו כי ברכבכם קיימת מערכת זו ובעיקר ודאו את תקינותה.
  • הפנסים והשמשות: לאורך כל השנה אך בעיקר בעונת החורף חשוב מאד לשמור על שמשות, פנסים ומראות נקיים. בחורף הם נוטים להתלכלך לעיתים קרובות ובכך עלולים להקשות או להגביל את איכות הראות והנראות של הרכב.
  • ניקיון הרכב: חשוב לשמור על הניקיון החיצוני של הרכב כולו גם בחורף שכן ברכב מתקדם קיימים שלל מצלמות, רדארים וחיישנים שאמורים לזהות מכשולים שונים (בחנייה, סטייה מנתיב והתרעות ואף כאלה הבולמים את הרכב באופן עצמאי) המזהירים את הנהג מבעוד מועד. כאשר הרכב מלוכלך מערכות אלה עלולות לעבוד באופן פחות יעיל.
  • צמיגים: לצמיגים חשיבות מכרעת בתקינות ובטיחות הרכב, הצמיגים מהווים את החיבור בין הרכב לכביש. החריצים שבצמיגים מנקזים את המים ובכך מונעים ציפה של הצמיג ומאפשרים אחיזת כביש טובה. צמיגים תקינים צריכים להיות בעלי חריצים שעומקם 3 מ"מ לפחות. אל תתפשרו על כך ובמידת הצורך החליפו צמיגים. דבר חשוב נוסף – וודאו כי גם הצמיג החלופי תקין ויוכל לשמש אתכם ולשמור על בטיחותכם בעת הצורך.
  • מערכות החשמל: ישנה חשיבות רבה לתקינותן של מערכות החשמל השונות ברכה. וודאו את  תקינות המצבר, כיוון האורות הראשיים ופנסי האיתות ועוצמתם, תקינות אורות החניה וכן את תקינות תאורת שלטי הזיהוי, הבלם ואור ההילוך לאחור. אל תוותרו גם על בדיקת תקינותם של  הצופר, מפשיר האדים והמתזים.
  • מערכת היגוי: בדקו את חיבורי ההגה, תיבת ההגה וכן את מידת החופשיות והגמישות בהגה.
  • מגבים: בדקו היטב את תקינות ויעילות המגבים. בקיץ, הגומי שבהם נוטה להתייבש ולעיתים בתחילת החורף נדרשת החלפתם. מגבים תקינים הם קריטיים לנהיגת חורף נינוחה ובטוחה.

הימנעו מטעויות נפוצות שאופייניות לנהיגת חורף:

  • אזהרת גשם ראשון – בתקופת הקיץ מצטברות על הכביש שכבות של חול, שמנים ודלק. הגשם הראשון מציף אותם על פני הכביש ויוצר שכבה עיסתית, שמנונית וחלקה מאד, הגורמת לאובדן האחיזה של הצמיגים בכביש ולסכנת החלקה. הגשם הראשון הוא המסוכן ביותר ולכן יש לנהוג בו באיטיות ובמשנה זהירות.
  • שמרו מרחק. יותר מההמלצות המקובלות ויותר ממה שאתם רגילים בדרך כלל. מרחק הבלימה גדל כשהכביש רטוב ובלימה פתאומית על כביש רטוב מסוכנת ביותר. גם ראות לקויה או מוגבלת יכולה להאט את תגובת הנהג.  לכן זכרו – בחורף שומרים על מרחק גדול יותר מהרכב שנוסע לפניכם.
  • נהגו בחכמה ובשלווה. הימנעו מנהיגה עצבנית  גם אם אתם לא מבינים מי נתן רישיון לנהג שלפניכם. הקפידו על האצה זהירה ובלימה עדינה. העבירו הילוכים בנחת ואת ההגה הסיטו ברגישות. הימנעו מפניות חדות והימנעו מצפירות מיותרות לנהגים שמסביבכם שכן בכך אתם מסיחים את דעתם.
  •  גם בחורף עוצרים להתרעננות. אם אתם יוצאים לדרך ארוכה ולנהיגה ממושכת, תכננו מראש היכן תעצרו להתרעננות. ביום חורפי וגשום, ככל שאתם נדרשים ליתר תשומת לב וריכוז בנהיגה – כך תתעייפו מהר יותר. עצירה להתרעננות תסייע לכם להמשיך בנסיעה בטוחה.
  • פנסי תאורה: בעונת החורף הקפידו להדליק את פנסי התאורה בכל נסיעה. כך תראו את הדרך טוב יותר וגם הנהגים הנוספים בכביש יוכלו לראות אתכם טוב יותר. אל תסנוורו. הקפידו להדליק את אורות הערפל רק כשיש ערפל. לשם כך הם נועד ורק במצב ערפל הם יעילים. כאשר אתם מדליקים את אורות הערפל כשאין ערפל – אתם מסנוורים את הנהגים האחרים בכביש.
  • השאירו את המעיל במושב האחורי. על אף שקר מאד וממש לא בא לכם להוריד את המעיל, יש לזכור שכאשר אתם לובשים שכבות רבות ותנועתכם מסורבלת, הנהיגה שלכם עלולה להיות מסוכנת.  השאירו את המעיל במושב האחורי, חממו ממעט את הרכב וצאו לדרך.
  • היו קלילים. אחת הסכנות הגדולות בנהיגה בכלל ובנהיגת חורף בפרט, היא תחושת הכבדות בבטן שלאחר ארוחה דשנה. כאשר חלונות הרכב סגורים, החימום פועל ותחושת כבדות ועייפות עוטפת אתכם, תגובותיכם למתרחש בכביש עלולות להיות איטיות ומסוכנות. בחורף כאשר מתווספים לכך תנאי מזג אוויר קשים – הסכנה גדולה אף יותר.
  • כדאי לחנות ברוורס. חנייה ברוורס תאפשר לכם מאוחר יותר להתחיל את הנסיעה קדימה. כאשר שמשות הרכב מכוסות אדים וגשם עז מקשה על הראות – עדיף להימנע בנהיגה ברוורס.

חמישה כוכבי בטיחות לאופל אסטרה החדשה
ארגון ה-EuroNCAP פרסם את סבב מבחני הריסוק האחרון שלו. 15 כלי רכב נבחנו כאשר מתוכם 11 זכו לציון 5 כוכבים, 2 כלי רכב זכו ב-4 כוכבים, רכב אחד ב-3 כוכבים ואחד ב-2 כוכבים.

ב-5 כוכבי בטיחות צויינו:

יגואר XF, יגואר XE, אינפיניטי 30Q, במוו 1X, לקסוס RX, מרצדס GLC, קיה ספורטג', קיה אופטימה, רנו טליסמן, רנו מגאן ואופל אסטרה.

מבחני הריסוק של EutoNCAP כוללים מגוון רחב של מבחני ריסוק ובדיקות בטיחות המסתכמים בציונים המתחלקים לארבעה פרמטרים, בכולם זכתה האסטרה לציונים גבוהים, על פי התקן המחמיר ביותר של הארגון שנכנס לתוקפו בשנת 2015. ציונים אלו מציבים את בפסגת הבטיחות של המכוניות מקבוצתה.

  • הגנה על מבוגרים ציון של 86%
  • הגנה על ילדים ציון של 84%
  • הגנה על הולכי הרגל ציון של 83%
  • בדירוג מערכות הבטיחות קיבלה האסטרה ציון של 75%
    האסטרה החדשה כוללת גם את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמת של אופל  – OpelEye. חבילת הבטיחות מתבססת על ראדאר ומצלמה וכוללת התרעת התנגשות (FCA) עם בלימה עצמאית במהירויות עירוניות בין 8 ל-60 קמ"ש, זיהוי תמרורים וסימני דרך (TSA), התרעת סטיה מנתיב הנסיעה LDW)), מערכת שמירה על הנתיב (LKA) וזיהוי עצמים בשטחים מתים (SBSA).
    האסטרה החדשה תגיע לישראל במהלך שנת 2016 ותציע את חבילת הבטיחות המתקדמת OpelEye.

ב-4 כוכבי בטיחות צויינו ניסאן 300NP נווארה ומיני קלאבמן. ב-3 כוכבים בלבד צויין במוו 4Z ואילו לנצ'יה אפסילון קיבל רק 2 כוכבים. ציון נכשל.

כאלף הרוגים בתאונות דרכים בתל אביב משנת 1980

בחינת מספר ההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים בהתפלגות לפי ערים, משנת 1980 ועד לספטמבר 2015

  • 992 הרוגים בתל אביב בתאונות דרכים
  • 830 הרוגים בירושלים בתאונות דרכים
  • 590 הרוגים בחיפה בתאונות דרכים
  • 216 הרוגים בבאר שבע בתאונות דרכים
  • 216 הרוגים בפתח תקוה בתאונות דרכים
  • 192 הרוגים באשדוד בתאונות דרכים
  • 187 הרוגים בנתניה בתאונות דרכים
  • 180 הרוגים ברמת גן בתאונות דרכים
  • 180 הרוגים בחולון בתאונות דרכים
  • 129 הרוגים בבת ים בתאונות דרכים
  • 125 הרוגים בראשון לציון בתאונות דרכים
  • 124 הרוגים באשקלון בתאונות דרכים

בסוף שנת 2014, סימנה משטרת ישראל 135 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-35 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם הרחובות נרשמו לפחות שלוש חמורות תאונות בשנת 2014, או 12 תאונות בסך הכל באותה השנה או 60 תאונות דרכים בין השנים 2011-2014. בנוסף נבדקו סוג העבירות שבגינן התרחשו תאונות הדרכים ברחובות אלו כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.

תל אביב מובילה במספר רחובות האדומים שהוגדרו על ידי המשטרה לשנת 2014

  • 34 רחובות אדומים בתל אביב
  • 17 רחובות אדומים בירושלים
  • 7 רחובות אדומים באשדוד ובבת ים כל אחת
  • 6 רחובות אדומים בפתח תקווה ורמת גן כל אחת
  • 5 רחובות אדומים בחיפה, חולון ונתניה כל אחת

משפט וחוק

מחדל משטרתי: "טס" במהירות 133 קמ"ש באיילון וכתב האישום בוטל

נהג נתפס במכמונת מהירות בנתיבי איילון צפון, כשהוא נוהג לכאורה במהירות של 133 קמ"ש, בעוד שהמהירות המותרת בקטע הכביש בו נסע, ליד מחלף השלום, היא 90 קמ"ש בלבד.

למרות התוצאה המרשיעה, וחרף התעקשותה של המדינה להרשיע את הנהג ולשלול ממנו בפועל את רישיונו – חשף פרקליטו, עו"ד עופר חורש, שורה ארוכה של מחדלים וכשלים בדו"ח המשטרתי – והתביעה המשטרתית נאלצה בסופו של יום לשחרר אותו ללא הרשעה.

הנהג הורשע בעבר 15 פעמים על כך שנסע במהירות מופרזת, ועדיין תלוי ועומד נגדו עונש של שלילת רישיון בפועל על תנאי – בשל הרשעה קודמת.

המדינה דרשה מביהמ"ש החלטה על פסילת רישיון בפועל לחצי שנה. בצר לו פנה הנהג לעו"ד עופר חורש כדי שייצגו.

אם תום שמיעת העדויות במשפט, הצביע עו"ד חורש, על מספר רב של ליקויים הקיימים בדו"ח המשטרתי.

  • הדו"ח נכתב בארבעה עטים שונים
  • כי קיימות מחיקות לא מעטות מדברי הנאשם – דבר שעלול להעיד על כך שהדו"ח תוקן לאחר שמולא
  • שוטרי התנועה מילאו את הדו"ח על טופס השייך בכלל למכשיר לייזר שונה.

אך הפרט המוזר ביותר בכתב האישום אותו חשף עו"ד חורש היו התאריכים. מסתבר שדו"ח התנועה מולא יום לפני ביצוע העבירה עצמה, מה שיכול להעיד או על יכולות של שוטרים במשטרת התנועה לחזות את העתיד, או בשל התרשלות קשה במילוי הדו"חות המשטרתיים. לאור הליקויים הרבים חזרה בה התביעה המשטרתית מכוונתה להגיש כתב אישום נגד הנהג. 

משפטנים: לחיילים שנפגעו בתאונת האוטובוס זכויות שהם עלולים לא לדעת ולאבדן

בשבוע שעבר התבשרנו בצער רב, על תאונת דרכים קשה, בה התהפך אוטובוס אזרחי בשירות צה"ל. כתוצאה מהתאונה נהרגה חיילת ונפצעו כארבעים חיילים. נסיבות התאונה עדיין נחקרות. לדברי משפטנים, תאונת האוטובוס חושפת מציאות מבלבלת, אליה נקלעים חיילים רבים המעורבים במהלך שירותם בתאונות דרכים.

"רבים אינם יודעים זאת, אך לחייל המעורב בתאונת דרכים פתוחות הרבה פעמים שתי דרכים לקבל פיצויים, האחת במישור האזרחי, והשנייה מול משרד הביטחון כנכה צה"ל" אומר עו"ד יואב אלמגור, העוסק בדיני נזיקין וייצוג אנשי מערכת הביטחון בתביעות להכרה בנכותם.

לדברי עו"ד אלמגור, דילמה זו מורכבת, ותלויה הן בביטוח של כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה, והן בסוג הפגיעות מהם סובלים החיילים ושעלולים גם לפתח בעתיד כתוצאה מהתאונה.

לדבריו, לעתים כלי הרכב המעורבים בתאונה הם צבאיים, והם מבוטחים בביטוח על ידי המדינה, החיילים הנפגעים יכולים לתבוע את משרד הביטחון, אך כאשר הרכב הוא אזרחי, כמו למשל באסון האוטובוס הנוכחי– אזי נפתחת בפני החיילים האפשרות לתבוע פיצויים גם מחברות הביטוח שביטחו את הרכב בביטוח חובה.

לכאורה מדובר פה בהכרעה כספית גרידה, אך אין הדבר כך. לדברי עו"ד אלמגור, פגיעות רבות, שנראות בתחילה כפגיעות מינוריות, הופכות לימים לגורם מפתח בהתדרדרותם הבריאותית של הקורבנות, ואז יש משמעות רבה למסלול שנבחר.

"קשה לקבוע מסמרות בעניין זה, אבל ככלל, פגיעה קלה שלא צפויה להחמיר בעתיד,  וששיעור הנכות ממנה נמוך – נכון יהיה פעמים רבות, להגיש בגינה תביעה נגד חברות הביטוח" אומר עו"ד אלמגור. "לעומת זאת, פגיעה רב מערכתית, וכזו שעלולה ליצור סיבוכים רפואיים עם השנים – ייתכן ועדיף יהיה לטפל בה מול קצין התגמולים של משרד הביטחון".

לדברי עו"ד אלמגור, משרד הביטחון יכיר בהתדרדרות המצב הרפואי העתידי כחלק מנכות החייל, ועשוי להגדיל בגינה את התגמולים שיקבל החייל, מה שלא יקרה אם יבחר החייל לתבוע את חברות הביטוח. הבדל זה בגישה, עלול להתבטא בפער של מאות אלפים, ואף מיליוני שקלים. על הדילמה הקשה של חיילים הנפגעים בתאונות דרכים במהלך שירותם – בכתבה הבאה.

לדברי עו"ד אלמגור, המסלול של תביעה אזרחית מאפשר לחייל לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את כלי הרכב המעורבים בביטוח חובה. חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד), המושתת על ביטוח החובה, הוא חוק שאינו מברר כלל מיהם האחראים לתאונה, ומפצה, את הנפגעים בפיצויים הכוללים הפסדי שכר, אבדן כושר עבודה עתידי, הוצאות שהוצאו ושצפויות להיות מוצאות בעתיד. . היתרון בפיצוי על פי הפלת"ד, הוא בכך שהוא מכיר גם בכאב וסבל כבני פיצוי, לפי חישוב קבוע בחוק, וזאת גם במקרים בהם לחיילים לא נותרה בגופם כל נכות, או שאלו סבלו מנכות מינורית שהיא פחות מ-10%. משרד הביטחון לא יעניק לאותם נפגעים כל פיצוי. יתרון נוסף של הפיצוי לנפגעי תאונות הדרכים הוא שחברת הביטוח מעניקה את הפיצוי כתשלום חד פעמי גדול, לעיתים מאד גדול, מכיון שהוא מביא בחשבון את הנזק העתידי של הנפגע לכל תקופת חייו העתידית, והוא יכול להגיע ולמאות אלפי שקלים ולמליונים

לדברי עו"ד אלמגור, החיסרון בפנייה למסלול האזרחי, הוא בכך שלאחר קבלת הפיצוי, אין כל אפשרות לחייל לתבוע ולקבל פיצוי, על ההתדרדרות במצבו הבריאותי, גם אם התדרדרות זו נובעת מפגיעות מהן החל לסבול כתוצאה מהתאונה. התדרדרות זו צפויה בהרבה מקרים, כדוגמת נכות בגב תחתון בשל צליעה מפגיעה ברגל, כדוגמת נזקים ללב או לכליות כתוצאה משימוש במשככי כאבים לפגיעה אורטופדית, נזקים שלא היו קיימים סמוך לתאונה ובעת מתן הפיצוי, אבל עלולים להתפתח מספר שנים, לפעמים שנים רבות, לאחר מכן.

לדברי עו"ד אלמגור, עבור נפגעים משירותם הצבאי, נחקק חוק הנכים (תגמולים ושיקום), וממנו נהנים חיילים, שוטרים, סוהריםואנשי שירותי הביון. החוק קובע, כי כל הרעה ( החמרה) במצבו הבריאותי של מי שהוכר כנכה מערכת הביטחון, וגם פגיעות חדשות לחלוטין אשר נובעותמפציעתו – יוכרו כחלק מהנכויות, וכחלק מזכויותיו ועשויה להגדיל את הגמלה ואת הזכויות להן זכאי הנפגע כתוצאה ממנה.

בעוד שבתביעה נגד חברת הביטוח תוליד פיצוי חד פעמי בשל התאונה, במשרד הביטחון יהיה זכאי התובע להגדיל את גמלתו, בשל התדרדרות במצבו הרפואי. אפשרות שכזו לתבוע תהיה פתוחה בפני החייל למשך כל ימי חייו.

לדברי עו"ד אלמגור, המסלול בהכרת מלוא הזכויות כנכה צה"ל יהיה אמנם לעיתים ארוך וסבוך יותר  – אך עשוי להקנות לפונים אליו תנאים טובים בהרבה לאורך השנים – וזאת בכפוף לטיב הפגיעות מהם סבלו.

לדברי עו"ד אלמגור, לא מדובר רק בתאונות דרכים במהלך פעילות מבצעית. גם חייל שהיה מעורב בתאונת דרכים בדרכו לבסיס או בחזרה לביתו – עשוי לזכות בהכרה כנכה צה"ל.

לדבריו, גם אם תאונת הדרכים ארעה בעת חופשה מהבסיס, ואין לה כל קשר לשירות הצבאי  – תוכר זכאותם של חיילים סדירים לנכות של משרד הביטחון, במידה ונכותם כתוצאה מהתאונה  – תקבע על שיעור של 20% לפחות.

מעטים יודעים זאת, אך חיילים שנפגעים בתאונות דרכים רשאים להגיש תביעה להכרה בנכותם לקצין התגמולים במשרד הביטחון, ובמקביל להגיש תביעה נוספת נגד חברת הביטוח – וזאת בכדי לבחון את זכויותיהם מול שני הגופים הללו ולקבל החלטה מושכלת.  ואולם, אין באפשרותו של חייל לקבל כפל פיצויים, הן מחברת הביטוח והן ממשרד הביטחון – ועליו להחליט לאן הוא פונה בטרם יקבל תגמול כלשהו.

"התשובה לשאלה לאיזה גוף מומלץ לפנות ולתבוע פיצויים במקרה של תאונות דרכים בשירות הצבאי איננה חד משמעית" אומר עו"ד אלמגור. התשובה מורכבת ממשתנים רבים, ועל כן בכל מקרה שכזה, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי הולם, לפני שמחליטים באיזה נתיב ללכת, מפני שנקיטת פעולה לא מושכלת עלולה להתברר ברבות הימים כהרת גורל.

מה חדש ומבצעי מכירות

חדש: 4 דגמים חדשים של פורד

בין התאריכים 11 עד ה-18 בדצמבר יתקיימו בפורד ימי השקה מיוחדים על ארבעה הדגמים החדשים: פורד פוקוס החדשה, פורד קוגה בגרסת הנעה קדמית, פורד אדג' החדשה והפורד אקספלורר החדשה. בימים אלה, יינתנו על הרכבים הטבות מיוחדות לרגל ההשקה. המכירה תתקיים בכל אולמות התצוגה.

פורד פוקוס החדשה

הפוקוס החדשה, ממשיכה להציע שלוש תצורות מרכב – האצ'בק, סדאן ו-tourer, מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של פורד וזוכה לחרטום חדש, בעל סבכה קדמית המעוטרת בפסי כרום, יחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור, הכוללות תאורת יום מסוג LED ופנסי ערפל קדמיים.

לפוקוס שני מנועים– מנוע בנזיןEcoBoost , L1.5 ומנוע  1.5L Duratorq TDCI

מנוע הבנזין בדגמי הפוקוס החדשים הינו החזק בקטגוריה בדגם הסטנדרטי, מפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 24.4 ק"ג-מ' בסל"ד נמוך של בין 1,500-4,500, ויצויד בתיבות הילוכים פלנטארית בת שישה הילוכים.

מנוע הדיזל 1.5L Duratorq TDCI בעל הספק של 120 כ"ס ב 3,600 -סל"ד ויצויד בתיבת הילוכים כפולת מצמדים, עם נתוני צריכת דלק מעולים של 24.39 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

כל דגמי הפוקוס יצוידו במערכת הבטיחות active city stop המסייעת במניעת תאונה במהירות עירונית ואף בולמת את הרכב אוטומטית במהירות של עד 50 קמ"ש, וכן במערכת מולטימדיה מקיפה ומתקדמת, מבוססת מערכת הפעלה android, הכוללת בין השאר מסך מגע בגודל "9 ואפליקציית ניווט waze.

מחיר החל מ-128,000 שקלים לדגם Focus EcoBoost 1.5L 4/5 Doors Trend

פורד קוגה בגרסת הנעה קדמית

הקוגה, הקרוסאובר האיכותי של פורד, הגיע לישראל לראשונה במרץ 2013 בגרסת הנעה כפולה, כעת מצטרפת גם גרסת ההנעה הקדמית, גם היא בעלת מנוע EcoBoost עוצמתי 1.5 ליטר, בעל הספק של 182 כ"ס, גם הוא החזק בקטגוריה בדגם הסטנדרטי.

בקוגה מערכת מולטימדיה מקיפה ומתקדמת, מבוססת מערכת הפעלה android, הכוללת בין השאר מסך מגע בגודל "8 ואפליקציית ניווט waze.

כל גרסאות הדגם כוללות 7 כריות אויר, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אויר ליושבים מאחור, חישוקי סגסוגת "17, כאשר דגם ה-Titanium מצויד בגג שמש פנוראמי, מושבי עור בשילוב בד, מושב נהג חשמלי, חישוקי "18 ועוד.

מחיר החל מ- 159,900 שקלים לדגם Kuga 1.5L FWD Trend

פורד אדג'

הקרוסאובר היוקרתי והמצליח של פורד, עכשיו בדגם חדש ומתקדם. הרכב בעל החזות המרשימה, עמוס בטכנולוגיות, אביזרים ומערכות, והינו בעל מגוון רחב של דגמים בשילובים שונים של מנועים, תצורות הנעה, רמות אבזור וגימורי פנים. לראשונה, ישווק האדג' גם ברמת הגימור Titanium המביאה עמה גמורים משודרגים בתא הנוסעים, מושבי עור ספורטיביים ב-3 גוונים לבחירה, חישוקי "19 ושלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות.

הדור השלישי של האדג', מבוסס על פלטפורמת המונדיאו ושואב ממנה אלמנטים רבים ואיכותיים.

לאדג' שני מנועים, מנוע EcoBoost   L2.0 בעל הספק של 245 כ"ס ב- 5,500 סל"ד, ומנוע 6V L3.5 בעל הספק של 285 כ"ס ב- 6,500 סל"ד. בהמשך השנה, תוצע למכירה לראשונה גם גרסת דיזל עוצמתית וחסכונית.

בין שלל המערכות ברמות הגימור השונות, קיימים ברכב – מצלמה פנורמית 180 מעלות שמבחינה בעצמים בפניות חדות ונסתרות, חיישנים היקפיים, מערכת לאיתור שטחים מתים, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב וסיוע בהחזרת הרכב לנתיב בצורה אוטומטית, פתיחה חשמלית של תא המטען בהנפת הרגל, מערכת החנייה האוטומטית המחנה את הרכב במקביל ובניצב, חימום וקירור מושבים, חגורות בטיחות מתנפחות בשורת המושבים השנייה, מערכת המדיה והבידור my ford touch ועוד.

מחיר החל מ-265,000 שקלים לדגם Edge EcoBoost 2.0L FWD SEL.

פורד אקספלורר החדש

הפרמיום SUV המצליח של פורד, עכשיו בגרסה חדשה ומתקדמת. האקספלורר זכה לעיצוב מחודש לחזית הרכב הכולל פנסי יום ופנסים ראשיים מסוג LED ועיצוב מחודש לפנים הרכב.

 

בעקבות הצלחת דגם ה-limited אשר היווה את מרבית מכירות האקספלורר, התרחב הדגם למשפחת דגמים אשר מאפשר בחירה לרכישת חבילות אבזור עשירות נוספות – חבילת luxury וחבילת premium וכן תצורות הנעה – הנעה קדמית והנעת WD4. לאקספלורר מנוע 6V  3.5Lבעל הספק של 290 כ"ס ב- 6,500 סל"ד.

האקספלורר עתיר מערכות טכנולוגיות חדשניות, חלקן ייחודיות, החל במערכות בטיחות כגון מצלמה פנורמית 180 מעלות קדמית ואחורית שמבחינה בעצמים בפניות חדות ונסתרות, Adaptive Cruise Control, חיישנים היקפיים, התראת התנגשות חזיתית, מערכת לאיתור שטחים מתים ועוד וכן מערכות מתקדמות לנוחיות הנהג והנוסעים כגון מושבים עם תפקוד עיסוי אקטיבי, מערכת החנייה האוטומטית המחנה את הרכב במקביל ובניצב, מערכת מצבי נהיגה בשטח  Terrain Management System המאפשרת התאמת פעולת מכלולי ההנעה לתוואי הדרך המבוקש, פתיחה וסגירה של תא המטען בהינף רגל והרשימה עודנה ארוכה

מחיר החל מ- 299,500 שקלים לדגם 3.5L FWD Limited.

דגמי 2016 במחירי מבצע של 2015

קבוצת לובינסקי, יבואנית רכבי פיג'ו, סיטרואן ו-MG לישראל, החלה במבצע סוף שנה עד סוף השנה . המבצע כולל את כל דגמי הקבוצה, בכל אולמות התצוגה הפרוסים ברחבי הארץ.  במסגרת המבצע מוצע רישוי דגמי 2016 במחירי הנחה ממחירון 2015, מסלול טרייד אין ייחודי שיכלול רכב שכור ללקוח לתקופה של עד חודש ללא עלות, מסלולי מימון והטבות אבזור בהנחות של עשרות אחוזים.

להלן כמה דוגמאות למבצעים בדגמים נבחרים:

  • סיטרואן C1 תיבת הילוכים ידנית- נמכרת ב- 59,400 שקלים, במהלך חודש דצמבר ב- 57,900 שקלים. (הנחה של 1500 שקלים)
  • סיטרואן C4,  תיבת הילוכים אוטו' – נמכרת ב- 123,900 שקלים, במהלך חודש דצמבר  ב- 117,900 שקלים בלבד, (הנחה של 6000 שקלים)
  • סיטרואן קקטוס גיר ידני – נמכרת  ב- 89,900 במהלך חודש דצמבר ב-85,900 (הנחה של 4000 שקלים)
  • פיג'ו 2008 תיבת הילוכים אוטו' ברמת גימור ACTIVE- נמכרת ב- 119,400 שקלים, במהלך חודש דצמבר ב- 107,900 שקלים, (הנחה של  11,500 שקלים)
  • פיג'ו 208 החדשה, תיבת הילוכים אוטו' – נמכרת ב- 98,900 שקלים במהלך חודש דצמבר ב- 94,900 לדגם אוטומטי (הנחה של 4000 שקלים)
  • פיג'ו 3008 תיבת הילוכים אוטו' רמת גימור פרימיום, יורו 6 – נמכרת ב- 144,900 שקלים בחודש דצמבר ב- 137,900  (הנחה של  7000 שקלים)
  • MG 3  תיבת הילוכים ידנית Classic – נמכרת ב- 64,400  שקלים בחודש דצמבר ב- 59,900 שקלים (הנחה של 4500 שקלים

לסיום: סרטי השבוע

מה זה קורה פה

דריפטינג ואש במשטח שלג

תזמורת Ferrari LaFerrari

ניסאן טיטאן במבחן מדברי בארה"ב

ככה מפרסמים אופנוע מדליק ביפן

אם שותים לא נוהגים. זו ההוכחה

מה דעתכם על "טסט" לרשיון נהיגה עם….פורשה

טיסה על מסלול Bruntingthorpe מ-0 ל-300 קמ"ש

הוספת תגובה