חדשות השבוע בעולם הרכב

ריקול של 1,125 מכוניות קרייזלר בישראל ||| מבצעי מכירות ||| מכוניות חדשות על כבישי הארץ ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

RECALL לקרייזלר

יצרנית הרכב קרייזלר, הודיעה על הצורך לבצע "קריאת שירות חוזרת" (recall) ל 1,125 מכוניות מדגמי ראם משנת ייצור 2012-2014 בשל הצורך בתיקון וניתוב מחדש של חיווט כרית האוויר של הנהג. זאת, עקב האפשרות שחיווט כרית האוויר יתחכך בקפיץ קיבוע כרית האוויר ובעקבות כך עלול להיגרם קצר שיפעיל את כרית האוויר ללא צורך.

חדש: יונדאי סונטה היברידית

HYUNDAI סונטה היברידית (צילום יח"צ חו"ל)

HYUNDAI סונטה היברידית (צילום יח"צ חו"ל)

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל משיקה את הסונטה ההיברידית; הדגם המאובזר, המפואר, הירוק והטכנולוגי ביותר של יונדאי שהושק עד היום בישראל ואשר מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר בעולם אשר מאפיינות רכבי פאר. המערכת ההיברידית בסונטה מאופיינת בנסיעה שקטה, באיכות גימור, חלקים והרכבה ייחודיות בקטגוריה והחל ממחיר של 159,000 ₪ .

הסונטה ההיברידית המיוצרת בקוריאה עם תקינה אמריקאית משלבת מנוע חשמלי עם סוללת ליתיום-פולימר עם מנוע בנזין 2 ליטר GDI ארבעה צילינדרים בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. תיבת ההילוכים מחוברת למנוע החשמלי החזק בעל הספק של 38 קילוואט אשר בשילוב עם מנוע הבנזין בעל הספק של 154 כ"ס מגיע להספק של 193 כ"ס. הסונטה ההיברידית מאיצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש ב- 9.3 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית של 192 קמ"ש. למערכת ההיברידית והסוללה אחריות של 7 שנים או 150 אלף ק"מ.

צריכת הדלק על פי נתוני יצרן בבדיקות מעבדה  בדגם הפרימיום עומדות על 17.5 ק"מ לליטר בעיר, 17.8 ק"מ לליטר משולב ו – 18.8 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. בדגם הלימיטד 16.6 ק"מ לליטר בעיר, 17.5 ק"מ לליטר משולב ו- 18.5 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. לסונטה ההיברידית ציון ירוק 2 ופליטת CO2- 113 גרם לק"מ.

אבזור: לסונטה ההיברידית אבזור עשיר המאפיין רכבי יוקרה  הכולל בדגם ה- PREMIUM פתיחת תא מטען מבוססות מפתח קרבה ללא מגע יד, כניסה לרכב ללא מפתח ובחירה בין 3 מצבי נהיגה המתאימים להרגלי נהיגה משתנים – רגיל, אקולוגי, או ספורטיבי. בסונטה ההיברידית  חיישן אורות, הגה וידית הילוכים מצופה עור, מראות צד חשמליות, בקרת אקלים, נורות LED פנימיות, בקרת שיוט, כניסת לAUX® – ו- USB כסטנדרט וקישוריות Bluetooth.

דגם ה- LIMITED כולל בנוסף, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט הכוללת יכולת עצירה מלאה- SMART CRUISE CONTROL, מושב נהג בעל זיכרון לתנוחת הישיבה, מושבים קדמיים חשמליים עם 8 מצבי כוונון במושב הנהג ו- 6 במושב הנוסע, פתחי מיזוג לספסל האחורי, גג שמש פנורמי, מראה מתכהה אוטומטית נגד סינוור, אפשרות קיפול 2 מושבים אחוריים ליצירת מקום רב יותר למטען גלגל הגה מחומם, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור, AUTO HOLD לזינוק בעליה, תאורת בי-קסנון קדמית, דיפוני נוי מהודרים דמויי עץ, ווילונות בחלונות צד מאחור.

מערכת ה- Connected Carהסונטה ההיברידית מצויידת במערכת ה- Connected Car כסטנדרט עם מסך מוגדל של 8 אינטש, המאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם וליהנות מגלישה ברשת. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו Nobex אינטרנטי, ניווט הכולל מערכת WAZE , חניה באמצעות אפליקציית סלופארק ופנגו. עוד על גבי המסכים פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר בלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם וספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית על המסך.

בטיחות: הסונטה ההיברידית מגיעה כסטנדרט עם 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג. מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת בלמים עם ABS, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, איתות בבלימת חירום ESS, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים TPMS עם תצוגה  חכמה לכל גלגל ומצלמה אחוריות. ציון בטיחות 2 של משרד התחבורה. דגם ה- LIMITED מגיע גם עם מערכת שמירה על נתיב, מערכת התראה לבלימת חירום למניעת תאונות, התראה על רכב בשטחים מתים (BSD), מערכת עזר אוטומטית לעמעום אור גבוה כאשר מגיע רכב מלפנים (Automatic High Beam Assist). ציון בטיחות 8 של משרד התחבורה.

מערכת "השטחים המתים" (BSD) נועדה להתריע על רכב מתקרב בנתיב המקביל במידה והאיתות מופעל. מדובר במערכת ייחודית בקטגוריה. המזהה רכב ומהירות בנתיב אחר ומתריאה את הנהג ויזואלית וקולית על רכב ב"שטח מת" על ידי חיווי מהבהב במראות הצד או צפצוף חזק במידה והרכב בנתיב האחר נוסע במהירות גבוהה.

מערכת התראת סטיית מנתיב משתמשת גם במצלמה הקדמית לזיהוי סימני הנתיב. אם המערכת מזהה שהרכב עומד מחוץ לקווים, יקבל הנהג התראות קוליות ובתצוגה. התראת תנועה מאחורי הרכב (Rear Cross-traffic Alert) היא תכונה. נוספת הנגזרת ממערכת ה"שטחים המתים". המערכת סורקת את הצדדים כאשר יוצאים מחניה ברברס. אם המערכת מזהה רכב אחר מתקרב מהצד, תתקבל התראה קולית.

נפח תא מטען – 440 ליטר, נפח מיכל דלק – 60 ליטר.

מחיר דגם PREMIUM 159,000 שקלים.

מחיר דגם LIMITED 179,000 שקלים.

חדש: Q70 החדשה של INFINITI במחיר החל מ-349,000 שקלים

אינפיניטי Q70 החדשה. (צילום יחצ חול )

אינפיניטי Q70 החדשה. (צילום יחצ חול )

אינפיניטי, מותג רכבי היוקרה, ישיק במהלך חודש אוקטובר את הגרסה החדשה והמתקדמת של ה-Q70. הדגם נחשב לגולת הכותרת בליין המוצרים המתחדש של אינפיניטי וכעת יושק בגרסה חדשה ויוקרתית לאחר שעבר מתיחת פנים ומאובזר בטכנולוגיות קצה מתקדמות.

ה-Q70  החדשה מספקת חווית נהיגה חדשה ועוצמתית. מנוע ה-3.7 בנזין של אינפיניטי מפיק 320 כוח סוס ומזניק את הרכב מ- 0 ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות.

ה-Q70 החדשה עוצבה בקו עיצובי החדש והייחודי של אינפיניטי עם גריל קידמי אגרסיבי, שהוצגה לראשונה ב Q50 עם חתימת הפנס הייחודית של המותג שמקנה לדגם מראה אגרסיבי ומהפנט ביופיו.

יחד עם קימורים החדשים של ה-Q70 המשלבים בהרמוניה את משיכת המכחול הייחודית של אינפיניטי והעיצוב הייחודי שמאפיין את המותג.

הדגם החדש עשיר ומאובזר בטכנולוגיות קצה מהמתקדמות בעולם: החל מחבילת ספורט עם חישוקים 20 אינץ', מתלי ספורט, מערכת מולטימדיה מתקדמת  של Bose  עם 16 רמקולים, חבילת בטיחות מהמתקדמות בעולם (הכוללות מערכת סטייה מנתיב, מערכת בקרת שיוט אקטיבית, מערכת התרעה מפני התנגשות ומצלמות היקפיות עם התרעה על עצמים נעים), חלון גג חשמלי, גלגל הגה רב תפקודי המאפשר שליטה במערכות הבקרה והמולטימדיה מההגה ותצוגת HD צבעונית בקונסולה המרכזית.

ה-Q70 החדשה תושק בישראל במהלך חודש אוקטובר ברמות גימור חדשות ומחירים מיוחדים: 379,000 ₪ יהיה מחיר המחירון של גרסת הפתיחה החדשה, גרסת ה-GT שתושק במהלך חודש אוקטובר ובמהלך חודש זה תינתן על דגם זה הנחה מיוחדת של 30,000 ₪ נוספים. זאת בנוסף לגרסת ה-SportTech, שתעלה 449,000 ₪.

במבצע מכירות מקיף במגוון מסלולים

קבוצת לובנסקי, יבואנית רכבי פיג'ו, סיטרואן ו MG לישראל, החלה במבצע מכירות אטרקטיבי לחודש אוקטובר. המבצע כולל את כל דגמי המכוניות של הקבוצה, בכל אולמות התצוגה של הקבוצה, הפרוסים בכל רחבי הארץ ומציע רכישת מכונית חדשה במגוון הנחות, מסלולי מימון, טרייד אין והטבות.

במהלך המבצע יוצעו מגוון מכוניות מדגמי פיג'ו, סיטרואן ו  MG, ב- 3 מסלולים אטרקטיביים:

  • מסלול מזומן עם הנחה משמעותית +הטבות אבזור
  • טרייד אין+ מימון + הנחת מזומן + פתרונות אבזור בעלות נמוכה או ללא עלות
  • מימון אגרסיבי ללא ריבית+ פתרונות אבזור בעלות נמוכה או ללא עלות

אפשרויות מימון אגרסיבי ללא ריבית:

  • מסלול "חצי- חצי" – 50% מקדמה, 36 חודשים ללא תשלום, 'הלוואת בלון' 50% בסוף תקופה
  • מסלול 60 תשלומים ללא ריבית עד 100,000 ₪
  • מסלול 36 תשלומים + 'הלוואת בלון' בסוף התקופה

להלן כמה דוגמאות למבצעים בדגמים נבחרים:

    1. סיטרואן C4 SPEICAL STYLE EDITION, גיר אוטומטי הנמכרת ב 123,900 שקלים, תוצע במהלך חודש אוקטובר  ב 118,900 שקלים בלבד, (הנחה של 5000 שקלים) כולל תוספת עיצוב  בשווי 1700 שקלים הניתנת ללא עלות, כך שההנחה לדגם זה מגיעה ל 6,700 שקלים.
    2. סיטרואן C1 גיר ידני הנמכרת ב 59,400 שקלים, תוצע במהלך חודש אוקטובר ב 56,900 שקלים. (הנחה של 2500 שקלים).
    3. פיג'ו 2008 SPEICAL TOP EDITION גיר ידני הנמכרת ב 89,900 שקלים, תוצע במהלך חודש אוקטובר ב 84,900 שקלים, (הנחה של  5000 שקלים) כולל תוספת עיצוב בשווי 2700 שקלים המוענקת ללא עלות, כך שההנחה לדגם זה מגיעה 7,700 שקלים.
    4. פיג'ו 208 החדשה, גיר אוטומטי הנמכרת ב 98,900 שקלים תוצע במהלך חודש אוקטובר ב 94,900 לדגם אוטומטי (הנחה של 4000 שקלים).
    5. פיג'ו 3008 גיר אוטומטי, יורו 5 הנמכרת ב 161,900 שקלים תוצע במהלך חודש אוקטובר ב 134,900  (הנחה של  27,000 שקלים).
    6. MG 350 , גיר אוטומטי הנמכרת ב 105,900 שקלים  תוצע במהלך חודש אוקטובר ב 79,900 שקלים (הנחה של 26,000 שקלים, כולל חבילת אבזור בשווי 8,000 שקלים ללא עלות).
    7. MG 3 הנמכרת ב 64,400 שקלים  תוצע במהלך חודש אוקטובר ב 59,900 שקלים (הנחה של 4,500 שקלים).

רוב הציבור מעריך כי התחבורה הציבורית בטוחה יותר אבל לא נוסע בה

הציבור הישראלי מעדיף לנהוג ברכבו הפרטי למרות שמוצא את התחבורה הציבורית בטוחה. קרוב ל-60% (58%) מהציבור הישראלי משתמש ברכבו הפרטי באופן שוטף על אף שרובו (54%) מוצא את התחבורה הציבורית בטוחה יותר.

מהסקר עולה תמונה ברורה כי רוב הציבור הישראלי משתמש ברכב הפרטי שלו להגיע למקום העבודה או הלימודים כי התחבורה הציבורית פשוט לא נוחה.  במקביל רוב גדול של הציבור טוען כי אם הייתה לו תחבורה ציבורית סדירה ונוחה, הוא היה משאיר בבית את הרכב הפרטי ועושה שימוש בתחבורה הציבורית. הציבור תופס את הנסיעה באוטובוס כבטוחה יותר מאשר ברכב הפרטי וכל אדם חמישי בטוח שעד 2020 התחבורה הציבורית בישראל לא תהיה יעילה.

על פי הסקר, 67% מהנשאלים טענו כי ישתמשו בתחבורה ציבורית במקום הרכב הפרטי, לו התחבורה הציבורית תהיה סדירה ובתדירות גבוהה מהבית לקרבת מקום העבודה או הלימודים. מדובר בעליה חדה ביחס לתוצאות סקרים דומים שנערכו בחמש השנים האחרונות – 51% בשנת 2010.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להפסיק להתעלם מהציבור הישראלי. נתוני הסקר חד משמעיים, ולכן משרד התחבורה צריך לקדם את השימוש תחבורה הציבורית כדי לצמצם את פקקי התנועה, זיהום האוויר, בעיות החניה ובתוך כך גם את תאונות הדרכים. זו צריכה להיות משימה לאומית שתצמצם את הפער של ישראל בנושא התחבורה הציבורית לעומת המדינות המפותחות בעולם".

לא מאמינים בתחבורה ציבורית: תושבי הצפון מעדיפים לנסוע ברכב

  • 72% מתושבי הצפון מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-57% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.
  • 71% מתושבי השרון מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-57% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.
  • 53% מתושבי המרכז מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-52% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.
  • 49% מתושבי הדרום מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-45% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.
  • 48% מתושבי ירושלים מעדיפים לנהוג ברכבם הפרטי לעבודה או לימודים, זאת על אף ש-60% מהם מוצאים את השימוש בתחבורה הציבורית בטוח יותר.

עוד עולה מהסקר כי רק 50% מדווחים כי קיימת תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל העבודה או הלימודים אך בפועל עושים בה שימוש רק 27%.

תחבורה ציבורית לא נגישה: לתושבי השרון אין גישה נוחה לתחבורה הציבורית

  • 49% מתושבי השרון מדווחים כי אין תחבורה ציבורית זמינה, לעבודה או ללימודים, בקרבת מקום מגוריהם.
  • 41% מתושבי הדרום מדווחים כי אין תחבורה ציבורית זמינה, לעבודה או ללימודים, בקרבת מקום מגוריהם.
  • 41% מתושבי תל אביב והמרכז מדווחים כי אין תחבורה ציבורית זמינה, לעבודה או ללימודים, בקרבת מקום מגוריהם.
  • כשנשאלו מהן הסיבות לכך שלא משתמשים בתחבורה הציבורית  וזאת למרות שיש להם תחבורה ציבורית זמינה, טענו רוב הנשאלים (61%) כי התחבורה הציבורית פשוט לא נוחה להם או שיותר נוח להשתמש ברכב הפרטי.
  • אי-נוחות התחבורה הציבורית: תושבי המרכז ותל אביב מוצאים את תל אביב לא נוחה ומגבילה
  • 83% מתושבי תל אביב והמרכז מוצאים את התחבורה הציבורית מגבילה בזמנים ולא נוחה.
  • 74% מתושבי השרון מוצאים את התחבורה הציבורית מגבילה בזמנים. 22% מתוכם מדווחים כי אין גישה נוחה לתחנות התחבורה הציבורית.
  • 64% מתושבי ירושלים ותושבי הדרום מוצאים את התחבורה הציבורית מגבילה בזמנים ולא נוחה.

מבחן ריסוק מעולה לסוזוקי ויטארה

בחודש אפריל 2015 נבחנה הויטארה החדשה במבחני ה EURONCAP וזכתה לציון הגבוה והמחמיר ביותר 5 כוכבי בטיחות. הויטארה היא הג'יפון (COMPACT SUV) היחידי שזכה עד כה בחמישה כוכבי בטיחות מאז הוחמרו הקריטריונים ב EURONCAP

ציוני הקריטריונים של הויטארה החדשה:

  • 89% בהגנה על מבוגרים
  • 85% בהגנה על ילדים
  • 76% בהגנה על הולך רגל
  • 75% הגנה בעזרת מערכות בטיחות

ציונים אלה גבוהים בהרבה מהמינימום בקבלת קריטריון של 5 כוכבי בטיחות.

המעצבים של מאזדה זכו בפרס Team of the Year בתחרות המותגים האוטומטיביים לשנת 2015 שהתקיימה בתערוכת הרכב בפרנקפורט

חטיבת העיצוב הבינלאומית של מאזדה התכבדה בשלושה פרסים בטקס "2015 Automotive Brand Contest", כולל פרס "צוות השנה" היוקרתי. מנהל חטיבת העיצוב הבינלאומית של החברה, איקאוו מידה, קיבל את הפרס במוזיאון ה"שטדל" בפרנקפורט. מאזדה זכתה בפרסים גם עבור המאזדה CX-3 החדשה, והאופניים המעוצבים לפי תפיסת KODO – אופני מרוץ שעוצבו עבור שבוע העיצוב של מילאנו. הטקס נערך במסגרת "ליל המעצבים האוטומוטיביים", המהווה חלק מתערוכת הרכב הבינלאומית של פרנקפורט.

"צוות השנה" נבחר על-פי קריטריונים של עיצוב מותג חדשני ועקבי, ומאזדה היא אכן אות ומופת מבחינת העיצוב. צוותי העיצוב בחמישה מרכזי העיצוב של מאזדה ביפן, סין, גרמניה וארה"ב התעלו על עצמם והצליחו להעניק את הביטויים של תפיסת העיצוב "KODO  הריגוש בתנועה" לדור שלם של דגמי ייצור כדוגמת ה-CX-3.

התחרות מיוזמתה של מועצת העיצוב של גרמניה (German Design Council) מעניקה פרסים למשתתפים מכל רחבי העולם בתחומי עיצוב המוצר והתקשורת. מועצת העיצוב של גרמניה, שנוסדה בשנת 1953, מהווה את אחד המרכזים העולמיים המובילים בתחום העיצוב. הפרסים מוענקים ב-15 קטגוריות רגילות ובארבע קטגוריות מיוחדות, כשהזוכים נבחרים על-ידי חבר שופטים המורכב ממומחים מתחומי התקשורת, העיצוב והמדיה.

חדש: 4 סדרות חדשות של מרצדס GLC,GLE , GLE COUPE ו- G

מרצדס SUV 2015 (צילום יח"צ חו"ל)

מרצדס SUV 2015 (צילום יח"צ חו"ל)

כלמוביל מרצדס משיקה את משפחת הפרימיום  SUV במסגרת ההשקה הבינלאומית הכוללת את ה – GLC,,GLE  GLE COUPE ו- G.  מדובר בסדרות SUV  הממחישות  את מובילות המותג ביכולות ובטכנולוגיות המתקדמות המוצעות כסטנדרט בסדרות החדשות.  כל דגמי ה – SUV החדשים כוללים תיבת ה 9G-Tronic של מרצדס עם 9 הילוכים,  בשילוב בורר ה DYNAMIC SELECT  וכן עם אופציית  ECO שמתאימה את הפרמטרים של הנהיגה לצריכת דלק חסכונית. הסדרות יוצעו בין שאר עם מערכות לבטיחות אקטיבית ופאסיבית ועם טכנולוגיית הCOLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, המסוגלת לבלום את הרכב לבד בעת סכנת התנגשות.

דגם ה- GLE : זו מתיחת פנים ל-ML ,  אשר מאז השקתו בישראל בינואר 2012  מוביל בהצלחה את שוק הפרימיום SUV עם  נתח שוק של 38%. ה – GLE מוצע ב  3 מנועים: 2 מנועי דיזל  BLUETEC: GLE-250d  וה  GLE-350d  עם תיבת הילוכים 9G-Tronic ו-   GLE 400בנזין (המחליף את מנוע ה – 350)  ומוצע עתה עם 333 כ"ס ו 480 נ"מ, בשלב ראשון עם תיבת 7 ההילוכים. כל דגמי ה – GLE יגיעו כסטנדרט בכל רמות הגימור עם מערכת התאורה החכמה של מרצדס מבוססת LED, אור גבוה הנדלק אוטומטית, התראה על שטחים מתים, מערכת מולטימדיה עם מסך "8, חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, מצלמת נסיעה לאחור ייחודית עם זוית צפיה של עד 180 מעלות ופסי הכוונה. דגמי ה Premium יגיעו בנוסף עם חבילת הבטיחות המלאה של מרצדס כמו בדגמי ה S-Class עם בקרת שיוט האוטונומית Distronic PLUS, התראה אקטיבית על שטחים מתים וסטייה מנתיב, התראה על תאונה מאחור, מצלמת 360 מעלות ומתלוי האוויר AIRMATIC לנוחות נסיעה הטובה ביותר בסגמנט.

דגם ה GLE Coupe הינו דגם חדש, החולק פלטפורמה עם ה GLE  ומגיע באבזור דומה, לארץ יגיעו כל המנועים 350 דיזל, 400 בנזין, דגם ה 450 AMG SPORT וכמובן דגמי ה AMG  ובהם ה- 63 וה 63S.

סדרות ה-GLC : מחלפות את ה GLK יכללו – GLC 250 4MATIC עם מנוע בנזין 2.0 ו 211 כ"ס, וה GLC 220 d 4MATIC עם מנוע דיזל 2.2 ו 170 כ"ס. סדרת ה-GLC תגיע עם חבילת אבזור עשירה ועם מערכת חניה אוטומטית היכולה להחנות את הרכב בניצב ובמקביל. מפרט הבטיחות האקטיבית והפאסיבית העשיר של מרצדס יכלול גם כאן את מערכת השיוט אוטונומית Distronic PLUS והתראה על שטחים מתים. להקלה בנושא פתיחת מטען יציע הדגם את מערכת ה- Hands free access  המאפשרת פתיחת תא המטען על ידי העברת הרגל בלבד.

במסגרת מהלך עיבוי דגמי ה-SUV על ידי היצרן ועל ידי כלמוביל החליטה החברה להמשיך לחזק את דומיננטיות סדרת  ה-G-Class המבוקשת והמוערכת על ידי לקוחותיה בישראל ולהציע דגמים חדשים עם מנועים עדכניים וחזקים יותר הכוללים את ה –  350 BT וה – G500. עיבוי הSUV  מצטרף לדגם הקרוסאובר היוקרתי של מרצדס הGLA  שצבר מאות לקוחות בארץ בשנת ההשקה

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה: "הסדרות החדשות יוצבו בימים אלה באולם המרכזי החדש של כלמוביל בהרצליה שבו מוצבים למעלה מ-30 מדגמי מרצדס השונים. "רוכשי ה-SUV יהנו ממגוון שירותי פרימיום של מרצדס בהם שירות קונסיירג' 24/7, קורסי נהיגת שטח, אירועי יוקרה, והצעות מימון וביטוח אטרקטיביות של החברה ". "אנו צופים כי,  דגמי ה – SUV החדשים יביאו לקוחות חדשים למותג וימשיכו את תנופת הגידול במכירות שנים האחרונות".

קשישים נפגעים בתאונות דרכים בערים השנה, פי שניים יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2014

תל אביב ממשיכה לשמור על מקומה כעיר בה מספר הקשישים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר לעומת יתר היישובים ברחבי הארץ.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

33 קשישים (65+) נהרגו בתאונות דרכים בערים, מתחילת שנת 2015, לעומת 18 קשישים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה  – עליה חדה של כ-83%, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הנתונים מתייחסים לחודשים ינואר-יולי).

לרגל "חודש הקשיש הבינלאומי" המתקיים בחודש אוקטובר, בדקה עמותת "אור ירוק" את מספר הקשישים (גילאי 65 ומעלה) שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בעשר השנים האחרונות (2005-2014). למרות שחלקם של הקשישים, נאמד באוכלוסיה בכ-10% הם נפגעים בשיעור כמעט כפול (17%).

עוד עולה מהנתונים, כי במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה, קרוב למחצית מהקשישים שנפגעו בתחום העירוני, הם הולכי רגל, נתון דומה למספר הקשישים שנפגעו כהולכי רגל בשנת 2014 בתקופה מקבילה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה לא מגנה על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוהה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".

בתל אביב נפגעו הכי הרבה קשישים (גילאי 65+) בתאונות דרכים, בשנת 2014

  • בתל אביב נפגעו 218 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם ארבעה נהרגו  ו-42 נפצעו קשה.
  • בירושלים נפגעו 119 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם הרוג אחד  ו-41 נפצעו קשה.
  • בחיפה נפגעו 94 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם חמישה נהרגו  ו-16 נפצעו קשה.
  • בחולון נפגעו 79 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם שלושה נהרגו  ו-16 נפצעו קשה.
  • בבת ים נפגעו 61 קשישים בתאונות דרכים בשנת 2014, מתוכם הרוג אחד  ו-15 נפצעו קשה.

מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה כי חודשי החורף הם המסוכנים ביותר עבור אוכלוסיית הקשישים בחמש שנים האחרונות, כשאוקטובר ביניהם  – חודש שבו מציינים את העלאת המודעות לאוכלוסיית הקשישים בישראל ובעולם.

אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראיה, הריכוז וקריאת המצב בכביש.

קשישים הם משתמשי דרך פגיעים במיוחד, כיוון שהסיכוי שלהם להיפגע קשה או אף להיהרג כתוצאה מפגיעה פיזית בעוצמה – כמו בתאונת דרכים, גדל עם הגיל. כאשר מתרחשת תאונת דרכים, היא משפיעה יותר על הקשיש מאשר על צעיר, ולכן חשוב במיוחד למנוע את התערבותם של הקשישים בתאונות דרכים.

בכדי להקל על אוכלוסיית הקשישים ולהגביר את ביטחונם בדרכים, על המדינה והרשויות המקומיות לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים.

בנוסף, יש לוודא כי משך האור הירוק המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי קיים מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות. יש להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה, לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית ולהגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.

לסיום: סרטי השבוע

רנג'רובר בעקבות הלנדרובר בנסיעת מבחן

רנו מגאן חדשה מוצגת ב-2015 Frankfurt Motor Show

פורשה חשמלי ? מבט אל העתיד

יגואר נגד כוח הכבידה עם לוף מלא

פורד 150-F בנסיעות מבחן חולית (צולם ע"י מזל"ט)

פרארי חדשה Ferrari 488 Spider

3 קטנים יצאו לדרך- מי ניצח ?

פיז'ו 2008 של רד בול מוכנה לקראת דאקר 2016

ככה מאבדים שליטה ברכב

ככה נראית הדוקאטי של העתיד

קיה מציגה נפילה חופשית של קרניבל במאונך….והנוסעים שורדים

רנו מגן RS היא הקורבן המעופף השבועי בנורדשלייפה של הנורבורינג

 

גם מטוס קל יכול להשתלב בתנועה (אין נפגעים)

במירוץ הזה היה צפוף. וזה מה שעשתה אחת מהפורשה

ככה מוכרים טויוטה בעולם

שיירת למבורגיני מתפארת בהרכב אבל מסיימת עם רכב אחד פחות

הפקקים בכניסה לת"א מעצבנים? ראו מה קורה בביג'ין לאחר החזרה מחופשת ראש השנה הסיני

עקיפה של מספר מכוניות בעיקול ? ככה זה מסתיים

הוספת תגובה