חדשות השבוע בעולם הרכב

שינוי קריטריונים לביטוח חובה באופנועים ||| ישראלים על הפודיום בבאחה בולגריה ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

דו גלגלי

הוזלת ביטוח החובה לאופנועים

SAM_8511

ווספה (צילום דני בר)

חוק ביטוח רכב מנועי קובע את המשתנים שבגינן יכולות חברות הביטוח להעניק הנחה בקביעת תעריף החובה. המשתנים נקבעים על ידי המפקח על הביטוח, באישור ועדה משותפת של ועדת חוקה וועדת הכספים של הכנסת.

הוועדה המשותפת חוקה-כספים התכנסה לבקשת המפקחת על הביטוח גב' דורית סלינגר על מנת לאשר עדכון של רשימת המשתנים בהם רשאיות חברות הביטוח להשתמש כשהן קובעות את תעריפי ביטוח החובה לרכב. למרות שרשימת המשתנים סגורה, אין חובה להתחשב בכל המשתנים. כמו כן, אין הנחייה של המפקחת על הביטוח לגבי המשקל של כל משתנה בחישוב התעריף.

רשימת המשתנים שנקבעו בתקנות עד היום לרכב פרטי הם:

  • בעלות הרכב
  • אופן השימוש ברכב
  • נפח מנוע
  • מין וגיל הנהג
  • תאונות
  • פסילות רישיון
  • כריות אוויר
  • סוג דלק
  • מערכת למניעת נעילת גלגלים
  • מערכת לבקרת יציבות
  • מערכת התרעה על אי שמירת מרחק
  • מערכת התרעה על סטייה מנתיב.

לכלי תחבורה אחרים כגון רכב דו גלגלי, כלי רכב לתחבורה ציבורי וכו', נקבעו משתנים שונים במעט.

עקב התנגדות חברי הכנסת, ונציגים שונים מתחום הרכב, הוועדה סירבה לאשר הוספת משתנים לרכב פרטי:

  • מערכת ניטור נתוני נהיגה – "הקופסא הירוקה" מערכת המנטרת את אופי וסיכון הנהיגה ברכב
  • השתתפות הנהג בקורס נהיגה לשיפור מיומנות וכישורי נהיגה בטוחה
  • נסועה – מספר הקילומטרים אותם צפוי או נוסע כלי הרכב בתקופת הביטוח.

במשרד האוצר מעריכים כי כל אחת מהמערכות עשויה להוזיל את פרמיית הביטוח עד 10%.

מנהל מחלקת ביטוח במשרד האוצר אסף מיכאלי אמר "המטרה היא להפסיק את הסבסוד הצולב בין מבוטחים מסוכנים למסוכנים פחות". לדבריו, "הוספת מערכת לבקרת יציבותESP) ) לרשימת המשתנים, הביאה לחיסכון והוזלה של כ-100 מיליון ₪ בשנה".

מנכ"ל איגוד הביטוח מאיר שביט אמר "חברות הביטוח ישמחו להעניק את ההנחות למי שיהיה זכאי להם. לדבריו, "התביעה הממוצעת לרכב פרטי בביטוח חובה, עומדת ע"ס 50,000 ₪ והפרמיה הממוצעת עומדת ע"ס 1,225 ₪".

בשונה מהמשתנים לרכב, הוועדה אישרה להוסיף משתנים מצילי חיים לאופנועים, משתנים שלגביהם הייתה הסכמה ובהם:

  • ABS מערכת מניעת נעילת גלגלים
  • ASC מערכת ייצוב אוטומטית לאופנועים
  • CBS מערכת בלימה משולבת לאופנועים
  • EBAמערכת עזר לבלימת חרום
  • TCS מערכת בקרת משיכה.

אורי אייזנשטיין וגידי קרונין זכו בבאחה בולגריה עם פולאריס RZR 1000

הצוות הישראלי - וי גולד ריייסינג טים עם הנהג אורי אייזנשטיין והנווט גידי קרונין. על הפודיום (צילום יח"צ)

הצוות הישראלי – וי גולד ריייסינג טים עם הנהג אורי אייזנשטיין והנווט גידי קרונין. על הפודיום (צילום יח"צ)

צוות המרוצים הישראלי – וי גולד ריייסינג טים המורכב מהנהג אורי אייזנשטיין והנווט גידי קרונין. זכו במקום הראשון בקטגוריה שלהם ובדירוג הכללי בראלי באחה בולגריה שנערך בין ה-10 ל-12 בספטמבר.

הראלי שנמשך 3 ימים כלל נהיגת מירוץ וניווט על פני 500 ק"מ של שבילי עפר והרים. אייזנשטיין וקרונין התחרו בפולאריס RZR 1000 שעבר בחודש האחרון התאמות ושינויים על מנת שיתאים למרוץ.

הצוות הגיע במאי השנה למקום השני בראלי יוון בקטגוריית ה-UTV ובמקום ה-10 בדירוג כללי. במהלך המירוץ אירע אירוע מסוכן שבו ציפור עברה דרך הכלי במהלך נסיעה מהירה בשטח.

אורי אייזנשטיין אמר כי "התמיכה מצד הספונסרים סייעה לנו רבות להצליח ולהגשים את המטרה של נוכחות ישראלית בסצינת הראלי רייד העולמית".

מה חדש ומבצעי מכירות

חשיפה עולמית בתערוכת פרנקפורט: אופל אסטרה  האצ'בק החדשה
24 שנים לאחר שהוצגה לראשונה, ולאחר הצלחה חובקת עולם עם למעלה מ-12 מיליון יחידות שנמכרו ממנה, אופל חושפת את האסטרה החדשה – דור חמישי למשפחתית קומפקטית המובילה בקבוצתה. אופל אסטרה החדשה כוללת מאפייני עיצוב ואבזור של מכונית יוקרה, שתוכננה ונבנתה תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתעשיית הרכב העולמית. אופל אסטרה החדשה מציבה סטנדרטים חדשים בקבוצתה בביצועים, בחיסכון, באיכות ובבטיחות.
האסטרה החדשה מביאה איתה סגנון עיצוב דינאמי יחד עם נגיעות ייחודיות מקוריות. חרטום האסטרה החדשה מציג את החזית העדכנית של המותג שלא ניתן לטעות בה, עם שבכה רוחבית חדשה ויחידות תאורה גדולות ובולטות, המתעקלות אל תוך הכנפיים הקדמיות. צלילית האסטרה מתאפיינת בקו חלונות עולה וקו גג משתפל. הפגישה של שניהם בקורה האחורית יוצר מראה יוצא דופן, המעניק אשליה של גג "צף" וקורה אחורית משולשת.
יעילות, ביצועים וחיסכון מושפעים ישירות ממשקל ואווירודינמיות, שני תחומים בהם האסטרה החדשה ביצעה זינוק ענק. לאופל אסטרה החדשה מרכב אחוד חדש לחלוטין, המשלב בתוכו תרכובות פלדה מתקדמות בחוזק מתיחה גבוה, המעניקים למרכב קשיחות מוגברת לצד חיסכון במשקל. התכנון החכם בשילוב המתכות המתקדמות, אפשרו למהנדסי אופל להגיע לחיסכון של בין 120 ל-200 ק"ג במשקלה הכולל של המכונית, כאשר משקל מעטפת השלדה ירד מ-357 ל-280 ק"ג בלבד תוך השגת קשיחות מבנית גבוהה מבעבר. מעצבי האסטרה החדשה השקיעו שעות רבות במנהרת רוח, כדי להפוך את מרכב האסטרה לבעל התנגדות נמוכה לאוויר. התוצאה היא מקדם גרר נמוך במיוחד.
למרות המידות הקטנות יותר, האסטרה החדשה מציעה מרווח פנים משופר לנוסעים מלפנים ומאחור, הודות לתכנון חכם ויעיל של תא הנוסעים וניצול מרחב מקסימלי. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצתו והוא בנפח של 370 ליטר, כשעם קיפול המושבים מתקבל חלל עצום בנפח של 1,210 ליטר. לאסטרה החדשה לוח מכשירים חדש המשלב חומרים איכותיים, רכים ועמידים שנראו עד כה רק במכוניות גדולות ויקרות. זאת לצד הקפדה על איכות ההרכבה ואבזור שופע הופכים את תא הנוסעים של האסטרה החדשה לחוויה של איכות ונוחות לכל המשפחה.
אופל אסטרה 5 דלתות החדשה – מובילה בביצועים.

אסטרה (צילום יח"צ חו"ל)

אסטרה (צילום יח"צ חו"ל)

סטרה תמיד הציעה חווית נהיגה מרגשת הודות למנועים עוצמתיים, וכך גם בדור החדש של האסטרה העושה שימוש בסדרת  מנועי ה-Ecotec החדשה, עם שלושה או ארבעה צילינדרים, המשלבת טכנולוגיית הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה, לצד מגדש טורבו מתקדם. המנועים החדשים מאפשרים נצילות אנרגטית גבוהה וגמישות מרבית, תוך הפקת מומנט מרבי גבוה במיוחד הזמין כבר בסל"ד נמוך. סדרת המנועים החדשה עומדת בתקן היורו 6 המחמיר לפליטת מזהמים נמוכה, ומסתייעת במערכת Start/Stop כדי להשיג תצרוכת דלק נמוכה במיוחד של  23.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (במנוע ה-1.0 ליטר). גרסאות המנוע באסטרה החדשה הן:

  • 998 סמ"ק, 3 צילינדרים –  105 כו"ס
  • 1,399 סמ"ק, 4 צילינדרים – 125 כו"ס
  • 1,399 סמ"ק, 4 צילינדרים – 150 כו"ס
  • 1,598 סמ"ק, 4 צילינדרים – 200 כו"ס

אופל גאה להציג באסטרה החדשה את הדור הרביעי של מערכת ה-Intellink שהיא יותר מסתם מערכת מולטימדיה, היא מערכת תקשורת ובידור שלמה. Intellink 4.0 כוללת תאימות מלאה לממשקי iOS ואנדרואיד ומבוססת על מסך מגע צבעוני, חד ורגיש בגודל "7. קישורית BT מאפשרת חיבור לטלפון הנייד לדיבורית המבנית במערכת, כמו גם להזרמת מדיה (מוזיקה ותמונות). חיבור הטלפון הנייד אל המערכת באמצעות כבר מאפשר שיקוף אפליקציות מלא מ Apple Car Play וגוגל אנדרואיד Auto, שימוש בתצוגת מפות וניווט.
אופל אסטרה החדשה היא המכונית הבטוחה ביותר שייצרה אופל מעולם. נוסף לשלדה הקשיחה המשלבת אזורי קריסה חכמים לספיגת ותיעול אנרגיית ההתנגשות, מצוידת האסטרה החדשה במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, שחלקן היו מקובלות עד כה רק במכוניות יוקרה גדולות. 6 כריות אוויר הינן ציוד סטנדרטי באסטרה החדשה. מערכות בקרת יציבות (ESP), מערכת בקרת משיכה (TC), מערכות חלוקת בלימה בפניה (CBC) וחלוקת מומנט בפניה (CTC) מבטיחות אחיזת כביש מרבית בכל תנאי הדרך, גם בכבישים חלקים מיוחד ותחת עומס גבוה. סייען בלימה (BAS) מבטיח עוצמת בלימה מרבית בבלימת חירום ממערכת סיוע בזינוק בעליה (HAS) עוזרת לזינוק חלק והחלטי גם במעלות תלולים במיוחד.
עוד באסטרה החדשה: תאורת LED Matrix, אופל Eye – מערכת הבטיחות המתקדם של אופל  הנסמך על ראדר חכם ומערך מצלמות מאפשר ניטור של סביבת הרכב ויצירת מערכת התראות מקיף לנהג על סכנות בדרך, בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), מערכת חניה אוטומטית (APA2).

לסיום: סרטי השבוע

אי אפשר לוותר על הקשיש, שאין ספק שהוא לא היה כשיר לנהיגה. חבר על התוצאה הטרגית

יש נהגים שחייבים אמבטיה קרה לאחר המירוץ ויש שבשעת המירוץ

כמעט תאונה בנורבורינג עם פורשה- אין ספק נהג מיומן

פגע וברח בין קטנוע להולך רגל. בטורקיה לא מוותרים לו

פרסומת מדהימה לבטיחות בדרכים

הוספת תגובה