הטיסה איחרה? בוטלה? אל תהייה פראייר

מה עושים בעידן טיסות הלואו קוסט ||| מה עושים כשאין עם מי לדבר כאשר יש תקלה ||| הטיסה איחרה, המזוודה נעלמה ואין עם מי לדבר ||| יש מה לעשות ויש מי שיעשה עבורכם את העבודה ||| כל הפרטים בהמשך <<<

גשר לונדון (צילום דני בר)

טיסה מבוטלת מה בין פעם להיום

לפני שנים, בעידן הטיסות היקרות והמעטות, היה לחברות התעופה כבוד לזכויות הנוסע ולכך גם היה מחיר. היום, בעידן הטיסות הכול כך זולות, נראה שכמעט ונעלמו זכויות הנוסע כצרכן. האמנם? מה בין פעם להיום?

אספר על מקרה שקרה לי לפני שנים רבות והפתרון והיחס שהיה (ולא קורה יותר היום) וכן הצעה לפתרון לכל אחד ואחת, בעידן של היום – עידן ה- Low Cost.

טיסת אל-על מקורקעת בלונדון

לפני שנים רבות, בהיותי מדריך טיולים מתחיל, הגעתי עם קבוצה לטיסה מלונדון לארץ. המתנו לקראת חצות, לעליה למטוס ומועד הטיסה מגיע ועדיין כולם ממתינים בשער העלייה למטוס.

שאלתי את צוות הקרקע מה קורה ונאמר לי שיש תקלה טכנית שמנסים לתקן. שאלתי על כיבוד ושתייה בזמן ההמתנה לתיקון התקלה ואמנם צוות הדיילות מהטיסה, הביא כיבוד מהמטוס ובקבוקי שתייה וחילקו למאות הנוסעים שחיכו לטיסה עם הג'מבו 747 המלא. כעבור כשעתיים התברר שהתקלה רצינית יותר והטיסה מבוטלת. התבקשנו לעלות על הסעה לבית מלון באיזור שדה התעופה וחולקו לכל נוסע שוברי קניה לכיבוד, בשדה התעופה.

נשארים בלונדון

יש לציין שנוסעי מחלקה ראשונה ומחלקת עסקים הועברו עוד בשדה התעופה לטיסות חלופיות של אל על ובריטיש איירוייס שהיו עוד באותו בוקר כך שהעיכוב שלהם בחזרה הביתה הצטמצם למס' שעות מועט. שאר נוסעי מחלקת התיירים, כולל הקבוצה שלי, לפנות בוקר הגענו ללובי מלון וחולקו לנו מפתחות לחדרי מלון כאשר הובטח שימצאו פתרון לטיסה הביתה עד לארוחת הבוקר כעבור 3 שעות.

פניתי למנהל התחנה של אל-על בלונדון ושאלתי מה הלו"ז שלנו והבנתי מדבריו שיש בעייה להטיס את כולם לארץ באותו יום כי חסרים לו כ-40 מקומות טיסה פנויים באל-על ובריטיש של אותו יום. הצעתי לו שאני ורוב חברי הקבוצה, למעט 2 זוגות שהיו חייבים להגיע לארץ בו ביום, נוכל להישאר עוד יום בלונדון ב-2 תנאים:

  1. כל נוסע יקבל כרטיס טיסה זוגי ליעד שיבחר באירופה
  2. להעמיד לרשותי אוטובוס וכיסוי הוצאות כניסה לאתרים, ואני יעשה לקבוצה טיול מחוץ לעיר, עד לערב עת שהובטח שהמטוס יחזור לכשירות טיסה

פיצוי ובכיף

מנהל התחנה שמח לרעיון וכך הוסכם. ב-10 בבוקר כל הנוסעים של הקבוצה היו בחדר האוכל והסברתי על ההסכמה עם אל-על. כל נוסע קיבל מכתב התחייבות לכרטיס טיסה ליעד עד 5 שעות טיסה וכן שוברי כיבוד לשדה התעופה. ואני קיבלתי אוטובוס ותקציב לביזבוז עם הקבוצה.

כעבור כשעה עלינו על האוטובוס ויצאנו לטיול לאזור מצוקי דובר ו קנטרברי Canterbury. כולם שמחו והלימון הפך ללימונדה. לקראת החזרה לכיוון לונדון התקשר מנהל התחנה ובישר שהמטוס תוקן ומוכן לטיסה. הודעתי לו שייקח לנו כשעתיים להגיע לשדה התעופה וכך היה. במהירות עשינו צ'ק אין וכולם פשטו על דוכני הדיוטי פרי לממש את שוברי הפיצוי שקיבלו ותוך כשעה כולם היו ישובים במושבי המטוס שהיה ריק למעט הקבוצה שלי ועוד כמה נוסעים שקיבלו פיצוי דומה.

מיותר לציין שהיתה זו טיסה מפנקת לכווולם. צוות דיילות של ג'מבו המיועד לתת שרות ל-400 נוסעים, מטפל ב-40 נוסעים בלבד.

ומה קורה היום בעידן טיסות החסך Low Cost

בעידן החדש, חלק גדול מטיסות התיירות מהארץ וחזרה הביתה, נעשות ע"י חברות תעופה שאינן מחזיקות משרדים או נציגים בארץ. בחברות אלה הקשר היחיד בין הלקוח לחברה הוא אתר אינטרנט ובו כתובת דוא"ל או טלפון בחו"ל. במקרה של תקלה או בעיה בשדה התעופה, הצוות שמטפל בכם כנוסעים הוא ספק שרותי קרקע חיצוני שאין לו כלים או סמכות לתת לכם תשובות או פיצוי על נזק. ניסיתם פעם לתקשר עם Aeroflot הרוסית? Wizz Air ההונגרית? Ryanair האירית?

מה עושים כאשר הטיסה לא יוצאת לפועל כפי שתכננתם והזמנתם? מה קורה אם שינו לכם פתאום את הטיסה ואתם פספסתם את טיסת ההמשך בחברת תעופה אחרת? או אבדתם חלק מהזמנת המלון שלכם? מה על ימי עבודה אבודים? מה קורה במקרה של Denied Boarding ולא מוצאים את ההזמנה שלכם ברשימת הנוסעים? מה קורה שטיסה שהיתה ישירה כשהזמנתם הטיסה, הופכת לטיסה ארוכה יותר עם עצירת ביניים?

אז מה אנחנו יכולים לעשות

צילום מסך פתיחה AirHelp

לצורך זה הוקם השירות Airhelp . האתר והאפליקציה AirHelp עוזר לנוסעים לקבל פיצוי מחברות התעופה במקרים של טיסות שהתעכבו או בוטלו, בעיות עם מטען שלא הגיע או טיסות המשך שפוספסו. מטרת השירות היא לבדוק (בחינם) האם המקרה שלך מזכה בפיצוי. למשל, דחו לך טיסה בשלוש השנים האחרונות ואתה לא בטוח אם מגיע לך פיצוי? AirHelp יבדקו עבורכם בחינם, האם מגיע לכם פיצוי. במידה וימצאו כי אתם זכאים לפיצוי, תקבלו את כספי הפיצוי שמגיע לכם, בניכוי עמלה (25%) עבור העבודה ש- AirHelp עשו על מנת להשיג הפיצוי.

מה הפיצוי

גובה הפיצוי מאוד משתנה לפי המקרה והמדינה אבל יכול להגיע לגובה של 700 אירו. השירות ניתן בפשטות דרך אתר האינטרנט שלהם או האפליקציה. מעבר לפיצוי עבור טיסות שנדחו / בוטלו תוכלו לקבל פיצויי הולם גם במידה והחמצתם טיסת המשך בגלל שהטיסה הראשונה לא עמדה בזמנים, או במידה והיה Over booking על הטיסה ומנעו מכם לעלות על הטיסה. ב- AirHelp מספרים כי גם עבור מטען שניזוק או אבד יתווסף בקרוב שירות טיפול דומה.

אילו מקרים אפשר לתבוע?

  • כל חברות התעופה וכל טיסה ברחבי תבל – כן ניתן לתבוע
  • טיסות מ/ל ישראל בחברות תעופה ישראליות (אל-על, ישראייר, ארקיע) – לא ניתן לתבוע
  • טיסות פנים בישראל – לא ניתן לתבוע
  • טיסות פנים באירופה וארה"ב – כן ניתן לתבוע

איך זה עובד?

מאוד פשוט, והבדיקה בחינם:

  1. מזינים את פרטי הטיסה ומקבלים תשובה ראשונית תוך מספר שניות בלבד.
  2. התשובה הראשונית חיובית? תתבקשו לשלוח צילומים של הדרכון/ים, צילום של כרטיס הטיסה ולחתום על טופס בקשה לתביעה. בשלב הזה החברה תפעל בשמכם מול חברת התעופה ותגיש במקומכם תביעה באופן שלכם נשאר רק להמתין לתשובה. זמן התגובה בשלב זה הוא בין כמה ימים ועד כמה חודשים ותלוי בעיקר בחברות התעופה השונות ורצונן לענות ולהתייחס לתביעה. AirHelp יודעים איך לפעול שחברות התעופה יגיבו ויענו לתביעות, כי הכנסות החברה תלויות בהצלחת התביעה בלבד.
  3. הגיעה תשובה סופית ומגיע לכם כסף? רק אז תתבקשו לספק את פרטי חשבון הבנק שלכם ותקבלו את הפיצוי, בניכוי העמלה שלהם (25%) ועלות ההעברה הכספית לבנק.

מה מקבלים?

  • AirHelp עושים לכם בדיקה קלה, מהירה, חינמית ופשוטה דרך אתר אינטרנט או אפליקצייה של כל חברות התעופה ברחבי העולם
  • AirHelp עורכים לכם בדיקה של עד 3 שנים אחורה, על כל מקרה שלא זכיתם בו לפיצוי בגין המקרים הנ"ל
  • AirHelp עושים בשבילכם את העבודה הקשה ומונעים מכם את הצורך ללמוד ולהתמודד עם חוקים
  • AirHelp מונעים מכם הצורך להתמודד מול חברות תעופה ענקיות ברחבי תבל
  • לא מגיע לכם פיצוי? לא שילמתם. מגיע פיצוי? תקבלו את הכסף בקלות דרך העברה בנקאית או דרך PayPal

חשוב וראוי לדעת ששרותי AirHelp זוכים לציון מרשים של 5 כוכבים באתר הדירוגים Trustpilot

לבדיקת כל הטיסות שעוכבו או בוטלו לכם ב-3 השנים האחרונות לחצו כאן…

הוספת תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות