החרמון הלבן באביב 2019

ביקור אביבי באתר החרמון אחרי חורף ארוך וקר ||| שלג איכותי לגולשים, סנופארק חדש, בית ספר לסקי ועוד ||| שלל פעילויות לכל המשפחה ||| ביקור אביבי באתר החרמון המושלג. החוויות ועוד בהמשך …

רשמים מביקור בחרמון הלבן משלג (צילום דני בר)

אתר החרמון חורף 2019
אחרי 7 שנים הגענו לשיא חורפי בארצנו, באתר החרמון. התוצאה היא 55 ימים עם תנאי גלישה עד כה, וזאת עוד לפני תום החורף (והסופה הממשמשת וקרה בשבוע הבא). רק לפני שבוע נוספו עוד 20 ס"מ שלג טרי, לבן וצח, שהיטיבו עם גולשי הסקי והסנובורד. "עונת 2019, תרשם כעונת שיא", ציין אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון. "לפי נתונים שקיימים באתר, מדובר בעונה הטובה ביותר מאז 2012, אני כולי תקוה שאנו בתחילתן של שבע השנים הטובות".
קצת היסטוריה של שלג
עונת החורף 2017, נרשמה כעונה טובה מאוד, על אף השוני שלה מהעונה הנוכחית, בשנת 2017 היו ארבעה אירועי שלג בלבד, שהתוצאה היתה כ- 50 ס"מ שלג בלבד, אך הטמפרטורות היו נמוכות מהרגיל ושמרו על כמות השלג הזו לאורך זמן רב ואפשרו 54 ימי סקי, מספר שיא בעשור האחרון. השנה מורגשת חזרתם של גולשי הסקי להר, עלייה של 11% במספר הגולשים נרשמה עד כה לעומת עונת 2017. מספר המבקרים השנה עולה מידי יום, ולמעלה מרבע מיליון מבקרים כבר פקדו את אתר החרמון. השנה נפתחה עונת הסקי בתאריך 11.1, ואילו בעונת 2017 יום הגלישה הראשון היה 28.12.16. השבוע מציינים באתר כבר 55 ימי סקי. באתר החרמון כ-40 ק"מ של מסלולי גלישה בדרגות שונות.

ביקור אביבי באתר החרמון
הוזמנו מספר כתבי תיירות ובלוגרים, לבקר ולהתרשם במו עיננו ולחוות על גופנו את חווית החורף באתר החרמון. למזלנו היה זה יום יוצא מן הכלל עם שמים כחולים והלבן הבוהק של ההר היה מדהים ביופיו.
העליה לתחנה העליונה ברכבל היתה מקסימה והזכירה לי כמה מאתרי הסקי והשלג שאני מכיר כל כך טוב בשוויץ ובאוסטריה, רק שכאן פחות נוצץ והעלות כמחצית. גם מזחלת ההרים בסביבה המושלגת הזכירה לי את האתרים ההרריים ביער השחור או אוסטריה.
פורים בחרמון
המבקרים הרבים שיגיעו לבילוי במהלך סופ"ש פורים ייהנו ממחיר ילד בכניסה וברכבל המבקרים, לצד אווירה פורימית עליזה, DJ, דוכן איפור פנים וגוף, צלם מגנטים, בובות ענק (בשישי בלבד), תחרות בניית בובות שלג נושאת פרסים, בקיצור יהיה שמח ומבדח.

אתר החרמון לא רק בחורף
אתר החרמון משתרע על כ- 2,500 דונם, שמשתרעים בגובה 1,600 – 2,040 מטר מעל פני הים. בחודשי החורף, בדגש על ימי שלג, פעילות האתר מתרכזת בבילוי במשטחי שלג טבעי לצד אתר סקי מקצועני, מסלולי גלישה, סקי, סנובורד ובית ספר ישראלי לגלישה. מבקרים רבים מרחבי הארץ מגיעים לחוות יום בשלג הישראלי, בצפייה, משחק, שעשוע, נסיעה ברכבל  המבקרים למפלס העליון, אורך הרכבל 1250 מ' ומשך הנסיעה בו אורכת כ- 15 דקות לכל כיוון, הרכבל פועל לאורך השנה, העלייה מותרת בכל גיל, עד שתי נפשות במושב. במפלס העליון של האתר ניתן ליהנות מבילוי במזחלות השלג. במפלס התחתון פועלות מגלשות האקסטרים (כל השנה), מסלול באורך 1כ-750 מטר של ירידת אקסטרים, עליו נעה המזחלת ומגיעה למהירות של עד 45 קמ"ש כשהגולש שולט באמצעות בלם יד במהירות המזחלת. המסלול בנוי מעליות, ירידות וסיבובים מפתיעים בין נופי החרמון הפראיים. חשוב לציין שילדים מגיל 3 ובגובה פחות מ- 1.45 ס"מ, חייבים ליווי מבוגר. ניתן לגלוש במזחלת לבד, או בזוג ומדובר בחוויה מלאת ריגוש והתלהבות. בנוסף, מהשנה הושק מתקן חדש סקיי ריידר Sky Rider שהוא מתקן של כסאות תלויים באוויר, הנעים בסיבובים והטיית המושב הזוגי. רכבת הרים עדינה וכשההר מושלג מתחת לרגלינו.

הר החרמון מושלג (צילום דני בר)

הר חֶרְמוֹן 
ההר הגבוה ביותר בישראל, נמצא על הגבול הצפוני-מזרחי של ישראל, ומהווה קצהו הדרומי של רכס הרי מול הלבנון שמפריד בין לבנון וסוריה. שטח החרמון מחולק בין לבנון, סוריה וישראל. פסגת ההר היא בגובה 2,814 מטרים מעל פני הים, ונמצאת על הגבול שבין סוריה ולבנון, כ-14 ק"מ מצפון מזרח למוצבי החרמון הישראליים. הפסגה הגבוהה ביותר בתחומי ישראל היא כיפה בגובה 2,236 מטרים מעל פני הים, שנמצאת מערבית למצפה שלגים, שגובהו 2,224 מטרים מעל פני הים, ומצפון-מזרח לרכבל העליון שבאתר הסקי. להר ארבעה שמות בעברית, שמקורם בתנ"ך:ח
* חֶרְמוֹן
* שְׂנִיר
* שִׂרְיֹן
* שִׂיאֹן
בערבית קרוי ההר גַ'בְּל אַ-שֵיח (جبل الشيخ) שפירושו ההר הזקן, בשל פסגתו המושלגת המזכירה שיער שיבה.
Snow Park חרמון
השנה נפתח לראשונה באתר החרמון, לטובת גולשי הסנואובורד והסקי פארק שמיועד לגולשים מתקדמים המיומנים בקפיצות וכולל מתקנים כמו קיקרים, רולרג'אמפ ובוקסים. הפארק ממוקם במפלס העליון בין שני הטי-ברים של מסלול השיאון. המיקום נבחר במיוחד בצורה כזו שכל הגולשים רואים זה את זה במהלך הגלישה דבר שתורם לחווית הגלישה. לצורך הקמת הסנואו-פארק הוזמן מומחה סלובני מחברת alliance הנחשבת לאחת החברות המובילות בעולם לבניית פארקי שלג לגולשים. למומחה ניסיון מוכח של למעלה מ-15 שנות בניית SP באתרי סקי מובילים ברחבי אירופה. המומחה הגיע לארץ והדריך וליווה את צוות נהגי חתולי השלג של החרמון בבניית הפארק. צוות האתר קיבל הדרכה טכנית מקצועית כיצד לבנות את הפארק, לתחזקו ולהפעילו אחרי סופת שלג. "הרעיון להקמת פארק הגלישה החדש, עלה כבר לפני כשלוש שנים והשנה בעקבות כמויות השלג היפות, הוחלט לקדם את הנושא ולהקים את הפארק לטובת הגולשים ולמען שדרוג חווית הסקי שלהם באתר החרמון. הנהלת האתר עומלת כל העת על חידושים ושיפור חווית המשתמש", ציין אלון פרידמן מנכ"ל אתר החרמון.
בי"ס ישראלי לסקי
בית הספר לסקי בחרמון מתגאה בנבחרת של כ- 25 מדריכי סקי וסנובורד, כולם בעלי ניסיון והסמכה. השיעורים ניתנים לפי רמת הגלישה של התלמיד. ניתן לקבל שיעור סקי וסנובורד בכל הרמות- מתחילים ומתקדמים. קיימת אפשרות לקבל מדריך לפי שפתו של התלמיד: בעברית כמובן, אנגלית, צרפתית וערבית. ניתן לקחת שיעור סקי פרטי או קבוצתי (עד 10 משתתפים) ניתן גם להזמין מדריך סקי פרטי ליום מלא (בהזמנה מראש).

רכבל קרוניות חדש בעונה הבאה באתר החרמון
בעלי האתר החליטו לפרק את הרכבל הראשי ולהתקין במקומו רכבל חדש בעל יכולת גדולה לאין שיעור, להעלות מבקרים לפסגת החרמון ולאתרים השונים בפסגה.  רכבל הקרוניות החדש, יוכל להעלות כ- 2400 מבקרים בשעה לעומת הספק הרכבל הישן כ- 700 איש בשעה. זהו שדרוג משמעותי לאתר מבחינת טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל. לקראת התקנת הרכבל, יבנו 10 עמודים בגובה 7 מ' מינימום ועד 21 מ' מקסימום, סה"כ כ 60 מכולות ציוד תגענה לארץ. בתחנה התחתונה ייבנה מחסן אשר ישמש לאחסון הקרוניות. ניתוק והרכבת הקרוניות מהכבל מתבצע באופן אוטומטי ישירות מהכבל למחסן בימי סופה/ לצרכי טיפול ותחזוקה. הרכבל החדש עמיד יותר לרוחות ולמזג אוויר קיצוני מאשר הרכבל הפתוח ומאפשר העלאת ילדים, תינוקות, בעלי מוגבלויות ולמעשה כל אחד ואחת, וזאת כמעט בכל מזג אוויר.

רכבל קרוניות חדש בחרמון (צילום רפאל נווה אתר החרמון)

הרכבל החדש פועל בשיטת ה Detachable – שיטה בה קיימות 2 מערכות נפרדות בהן הקרונית עוברת מהכבל הראשי לתוך התחנה ונכנסת לתחנה במהירות איטית שמאפשרת למבקרים לרדת מהקרונית באופן עצמאי ללא עזרה תוך כדי המשך תנועה וללא עצירה מוחלטת. פרטים על הרכבל החדש:
·      42 קרוניות
·      משקל כל קרונית 750 ק"ג
·      כל קרונית תעלה ותוריד 8 אנשים
·      זמן עלייה ברכבל 5 דקות
·      כבל באורך 2400 מ' (1200 מ' לכל כיוון)
·      10 עמודים ישאו את הרכבל
·      סכום ההשקעה נאמד ב-15 מיליון שקלים
·      הפתיחה מתוכננת לתחילת עונת חורף 2020
אתר החרמון. שעות פעילות: 08:00- 16:00 (כניסת רכבים עד 15:00) 7 ימים בשבוע. לפרטים אתר האינטרנט …. ובטל': 1599-550-560. הערה: מסלולי הגלישה והמתקנים נפתחים מידי יום בהתאם לקצב פינוי השלגים ולתנאי מזג האוויר באתר.

הוספת תגובה