בריא זה הגברי החדש – היתרונות לגברים בנטילת תוספי תזונה

תוספי התזונה כבר הפכו מזמן למהותיים בשגרת חייהם של רוב אזרחי המדינות המפותחות. למרות שלרוב הם מוזכרים בקונוטציות נשיות, תרומתם לגברים משמעותית לא פחות. אז מהם התוספים והויטמינים שנחוצים לנו ומשפרים את חיינו? הישארו איתנו

מרוץ מאד ראן (צילום רונן טופלברג)

בריאות

נראה כי בכל הקשור להתנהגות והישרדות קיים דמיון רב בינינו לבין בעלי החיים. רק שבניגוד אליהם אנחנו חשופים יותר למזון מתועש, ללחצים ולמשברים על רקע מקצועי, אישי או כלכלי העשויים להשפיע על בריאותנו. אז אם באפשרותנו לשפר אותה באמצעות תוספים שערכם עבורנו חיוני, למה לא בעצם?

ויטמין A, ויטמין D, זכר אלפא

בין תוספי התזונה המותאמים למין מסוים על פי צרכיו ודרישותיו, נמנים אלו השמים דגש הורמונלי. תוספי תזונה רבים מתאימים הן לנשים והן לגברים כשההבדל העיקרי ביניהם הוא בהשפעות הפיזיולוגיות על כל אחד מהם. למשל ויטמין D המוכר בעיקר בזכות צריכתו דרך קרני השמש, אחראי לחיזוק העצמות ולמניעת סוכרת, ומאחר וגברים מבלים לרוב יותר שעות בעבודה, אם אין מדובר במצילים או בגננים למשל – הם עשויים לסבול מחוסר בויטמין זה. במקרה זה, תוסף יכול לסייע בהשלמת החסר.

ויטמין נוסף שמשפיע בצורה מבדלת הוא ויטמין A, התורם לבריאות מערכת החיסון ושומר על העור. גם במקרה זה עובדי כביש למשל, או כל מי שעובד תחת אור השמש, חשוף יותר לפגיעות ונזקים. על אף שניתן לקבלו דרך מאכלים כמו גבינות, דגים, כבד ובשרים שונים, ועל אף ששיעור צריכת מזון בקרב גברים גבוה יותר – עדיין צריכת הויטמינים המומלצת עבורם גבוהה יותר בהתאם – כ-1 מ"ג ביום. על כן, במצב בו הצריכה אינה מספקת – עשוי להתרחש תהליך של נזק מתמשך לגוף שבתורו יוביל לשברים בעצמות בקלות רבה יותר ולהחלמה איטית יותר.

גברים, מינרלים ושאר ירקות

 
- פרסומת -

 

אבץ הוא תוסף תזונה חשוב וחיוני עבור שני המינים, המסייע בריפוי פצעים ובהחלמה מהירה מחבלות. בקרב גברים, חיוני האבץ לשמירה על בריאות ותקינות הזרע. בכל פליטת זרע אובדת כמות נכבדת של אבץ שאם לא תושלם – עשוייה ליצור חוסרים שיגררו שני תרחישים בעייתיים פוטנציאליים: הראשון הוא ירידה באיכות הזרע וספירת זרע נמוכה, שעלולים להוביל לפגיעה בפוריות. חוסר באבץ עלול בנוסף להביא גם לירידה בחשק המיני.

סלניום הוא מינרל המסייע בלחימה בתאי סרטן, ובפרט בסרטן הערמונית, לכן חשיבותו גבוהה יותר אצל גברים. מקור הצריכה העיקרי הוא בירקות, פירות ואגוזים. מאחר וגברים צורכים כמות קטנה יותר של ירקות ופירות בממוצע מזו שהם אמורים לצרוך – כ-350% פחות ירקות מהכמות המומלצת, ו-150% פחות פירות ואגוזים מנשים, הם עשויים לסבול מחוסר במינרל זה. לכן צריכתו באמצעות תוספי תזונה עבור גברים מומלצת מאוד.

זקן בריא

הביוטין הוא ויטמין המיוצר בגוף באופן טבעי וחיוני לבריאות העור, השיער והציפורניים. עבור מי שנושא ההתקרחות רגיש עבורם או היו מעדיפים את מראה הזקן הארוך, מדובר בויטמין העשוי לסייע בהפחתת נשירת שיער הזקן על־ידי חיזוק זקיקי השיער, ושיפור בריאות הקרקפת. בנוסף עוזר הביוטין בטיפול בהפרעות הכוללות חוסר איזון בעור ובשיער ככלל. לכן, במידה והנכם סובלים ממחסור בו, יתכן וצריכתו ממקור חיצוני מומלצת עבורכם.

לסיכום

חוץ מכל סוגי התוספים הללו, קיימים עוד רבים וטובים המקדמים בריאות טובה יותר בקרב גברים. חשוב להקפיד על מידת צריכה מאוזנת וקבלת ייעוץ והמלצות על כמות ואופן השימוש בהם. כך נוכל להבין מהי הדרך הטובה והנכונה ביותר להרוויח את מה שהם מציעים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט