אתר התיירות המועדף לישראלים: העיר העתיקה ירושלים

סקר שנערך לקראת כנס כנרת ה-7 לתיירות מצא כי רוב מוחלט של הישראלים מעדיפים לטייל באזור הצפון, 10% בלבד בחרו בתל אביב. רוב הישראלים מטיילים בארץ לפחות פעם או פעמיים בשנה ומעדיפים ללון בבית מלון. 5% בלבד יבחרו בביקור במוזאון

העיר העתיקה-ירושלים (צילום דני בר)

העיר העתיקה-ירושלים (צילום דני בר)

הסקר

לרגל כנס כנרת לתיירות שנערך זו הפעם ה-7, ורגע לפני תחילת חופשת הקיץ, ערכה מכללת כנרת סקר מיוחד הבוחן את הרגלי תיירות הפנים של הישראלים ואת העדפותיהם בבחירת סוג ואופי חופשה, אזור גיאוגרפי, תדירות טיול וכדומה.

הסקר נערך על ידי חברת TNS בקרב 500 משיבים דוברי עברית בגילאי 18-65 במתודה של סקר אומניבוס.

עצי זית עתיקים בגליל (צילום דני בר)

עצי זית עתיקים בגליל (צילום דני בר)

תוצאות הסקר

ואלו תוצאות הסקר לפי אתרים ושמורות טבע:

  • אאתר התיירות האהוב על הישראלים הוא העיר העתיקה בירושלים – 38%
  • שמורת הבניאס בצפון – 36%
  • נמל תל אביב – 24.3%
  • שמורת עין גדי – 23.5%
  • יפו העתיקה – 21.2%
  • עתיקות קיסריה (11%) וגן החיות התנ"כי (12%) היו שני האתרים הכי פחות פופולריים בקרב המשיבים שהתבקשו לדרג את שלושת האתרים האהובים עליהם.
  • כמו כן נמצא בסקר כי הפופולריות של אתר החרמון עולה משמעותית בגילאים הצעירים (24% בקרב גילאי 18-29) ויורדת דרמטית עם התבגרות המשיבים – כ-18% בקרב משיבים בגילאי 30-49 וכ-6% בלבד במשיבים בגילאי 50-65.
  • הפופולריות של הגנים הבהאים בחיפה ויפו העתיקה מזנקת עם התבגרות הנשאלים (הגנים הבהאים: 8.5% בקרב הקבוצה הראשונה, כ-16% בקבוצה האמצעית וכ-26% בקרב הקבוצה הבוגרת ואילו יפו העתיקה: 14.6%, 19.3% ו-31.5% – בהתאמה).

ואלו תוצאות הסקר לפי אזור:

  • אזור הגולן (כ-40%)
  • אזור הגליל (כ-36%)
  • ואזור טבריה והכנרת (כ-28%).
  • אזור אילת וחופי הים האדום כ-28%
  • אזור ים המלח (22%)
  • הרי ירושלים (כ-17%)
  • אזור תל אביב נבחר בין האזורים הפחות פופולריים לטיולים וחופשות עם כ-9% בלבד.

תדירות החופשה או הטיול של הישראלי:

  • ישראלים מטיילים או יוצאים לחופשה בישראל לפחות פעם בשנה – 55%
  • ישראלים שיוצאים לחופשה או טיול בישראל פעם בשנה כ-28%
  • ישראלים שמטיילים או חופשים בישראל בתדירות של פעם בחצי שנה כ-27%
  • ישראלים שדיווחו על לפחות פעם בחודשיים או שלושה יוצאים לטיול או חופשה, כ-22%
  • ישראלים שדיווחו כי לא מטיילים או יוצאים לחופשות בישראל כלל – 7% בלבד

איפה גר הישראלי הנופש:

תושבי אזור השרון יוצאים לחופשות בישראל בתדירות הגבוהה ביותר וכ-12% מתוכם מעידים כי מטיילים פעם בשבוע-שבועיים, כמעט פי 3 מהממוצע הארצי העומד על 4.7% ופי 12 מתושבי ירושלים שרק 1.6% מביניהם מעיד על תדירות כזו ושמרביתם (כ-70%) מטיילים בישראל פעם בחצי שנה או שנה.

 

איפה מעדיף ללון הישראלי הנופש:

למעלה מ-56% מהישראלים יעדיפו לינה בבית מלון כשהם יוצאים לטיול או לחופשה בישראל והאחוזים עולים עם הגיל – בגילאי 30-49 – כ-59% יבחרו בבית מלון ואילו בגילאי 50-65 כ-66% יעדיפו מלון. לעומת זאת, 16% מהישראלים יבחרו בצימר וכ-12% יבחרו בקמפינג.

בקרב צעירים בגילאי 18-29 הביקוש ללינה בשטח גבוה פי שתיים וכ-24% מעידים שיבחרו בקמפינג. מגמה דומה ניתן לראות בקרב המטיילים "הכבדים", אלו שהעידו על עצמם שמטיילים יותר מפעם בשלושה חודשים – 21.5% העידו כי יעדיפו קמפינג לעומת כ-7% בלבד בקרב המטיילים "הקלים".

מלון- כן או לא

ככל שמתבגרים יש יותר זמן פנוי לטייל – על אף ההעדפה הגורפת ללינה בבתי מלון, כ-45% מהישראלים מדווחים כי הגורם המשפיע ביותר אשר מונע מהם לטייל בישראל הוא המחירים הגבוהים של הלינה בישראל. בקרב הצעירים הגורם המונע המשמעותי ביותר הוא העדר זמן פנוי (כ-43%), והשפעתו פוחתת באופן ניכר עם הגיל – 30% בלבד בגילאי 30-49 וכ-18% בגילאי 50-65.

מה מפריע לישראלי הנופש

על אף הדיון הציבורי הער בנושא בתקופה האחרונה- רק 10% מהמטיילים מעידים כי העדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת מהם לטייל בישראל. מחירי הכניסה לאתרים וכן הפקקים והנסיעות הארוכות (כ-22% לכל אחד) מהווים אף הם גורם מונע משמעותי.

ד"ר דלית גסול מהמחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה ויו"ר הכנס: "יוקר המחייה בישראל בא לידי ביטוי באופן מובהק גם בתוצאות הסקר. בעוד שעולה כי הישראלים אוהבים לטייל בישראל ועושים זאת בתדירות גבוהה, אנו רואים כי מחירי הלינה ומחירי הכניסה לאתרים ואטרקציות מהווים חסם ומנגד רואים עלייה משמעותית בעליית הביקוש לאתרי קמפינג, המהווים פתרון חסכוני עבור התיירים הישראלים."

נורית צור-רבינו, מנכ"לית אשכול גליל מזרחי: "הסקר מחזק את ההבנה כי הגליל המזרחי הוא האזור האהוב ביותר על הציבור הישראלי. תעשיית התיירות בגליל המזרחי היא מנוע צמיחה אזורי בר קיימא ועל המדינה  להשקיעה משאבים ולגבש תוכנית פעולה מתאימה לקידום המערך התיירותי באזור, על כל גווניו".

הוספת תגובה