קנטון וו (VAUD) ואגם ז'נבה

שוויץ סביב אגם Leman ||| לא רק ציריך לוצרן והטיטליס- יש עוד מה לראות בשוויץ ||| הפעם לוזאן, מונטרו ועוד ||| לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

ז'נבה ואגם ז'נבה

כוס יין על אגם ז'נבה (צילום דני בר)
כוס יין על אגם ז'נבה (צילום דני בר)

בטיולי הרבים בשוויץ, עיקר הדגש הוא על האזור הגרמני של שוויץ הממוקם בחלקה הצפוני של המדינה ובו הערים ברן, לוצרן וציריך, פסגת הטיטליס, אגם ציריך, מפלי הריין ועוד. הפעם יצאתי לטייל באזור שסביב אגם למאן ( Leman ) הוא אגם ז'נבה. בין כרמים, פסגות מושלגות ועמקים מוריקים. לבקר בכפרים ועיירות עם הרבה אתרים פחות מתויירים ועוד פחות מוכרים למטייל הישראלי.

שדה התעופה של ז'נבה הוא מקום מצויין להתחיל בו ויש לשים לב שזהו שדה תעופה דו-לאומי המשרת הן את שוויץ והן את צרפת כאשר הטרמינל נחצה ע"י גבול וניתן באותה טיסה לצאת לאדמת צרפת או לאדמת שוויץ ויש לשים לב לכך בעת היציאה מהטרמינל, כי שוויץ כידוע, לא שייכת לאיחוד האירופאי ועל כן חזרה לשוויץ כרוכה במעבר גבולות ואם אתם עם רכב, בתשלום אגרת כבישים של כ-25 פרנק שוויצרי וקבלת מדבקה שיש לשים על הרכב.

נסיעה לאורך הגדה הצפונית של אגם ז'נבה, מהעיר ז'נבה ועד מונטרו ( Montreux ) מזמנת למטייל כמה מהעיירות היותר יוקרתיות שהפכו למקום מגוריהם של צ'רלי צ'פלין ( Vevey ), פרדי מרקורי (מונטרו, שם אף הוקמה אנדרטה עם פסל של פרדי מרקורי על שפת האגם בטיילת העיר ) ועוד.

לוזאן Lausanne

כרמים על צלע ההר (צילום דני בר)
כרמים על צלע ההר (צילום דני בר)

לוזאן עלתה לכותרות החדשות באביב 2015 עם שיחות הגרעין האירני. זו עיר הממוקמת על גבעות שעל שפת האגם כך שלטייל בה צריך כושר ויכולת לעלות ולרדת מדרגות רבות. מחזית הקתדרלה של לוזאן ניתן לצפות על גגות העיר ומשם לרדת בשביל או במדרגות למרכז העיר. מומלץ להמשיך ממרכז העיר, ברכב, לשפת האגם, לאזור אושי ( Ouchy ). טיילת אושי מזמנת למטייל תצפית על האגם ועל הרי האלפים הצרפתיים שמעבר לאגם, שם גם נמצאת העיר אוויון המפורסמת במים המינרליים שלה בכל רחבי העולם.

מוזיאון הועד האולימפי (המושחת) בלוזאן (צילום דני בר)
מוזיאון הועד האולימפי (המושחת) בלוזאן (צילום דני בר)

מעל הטיילת נמצא מוזיאון הועד האולימפי העולמי שבו מוצגת ההיסטוריה וממצאים של המשחקים האולימפיים בעידן החדש.

מונטרו Montreux

ריי צ'רלס בעיר המוסיקה מונטרו, שוויץ (צילום דני בר)
ריי צ'רלס בעיר המוסיקה מונטרו, שוויץ (צילום דני בר)

מומלץ לצאת לשייט מהמעגן שנמצא במרכז אושי. ניתן לשוט לכיוון אחת העיירות הקרובות או לשייט סיבובי החוזר למעגנה ממנה יצאנו. נמשיך ברכב בין כרמים ויקבים וניתן להבחין מיד בדרכם המיוחדת של השוויצרים לנצל כל פיסת קרקע בכל שיפוע על מנת לגדל ענבים ולעשות מהם יין המיוחד לאיזור שעליו נרחיב בהמשך.

פסלו של פרדי מרקורי במונטרו- מקום עליה לרגל (צילום דני בר)
פסלו של פרדי מרקורי במונטרו- מקום עליה לרגל (צילום דני בר)

מונטרו היא מרכז תרבותי של מוסיקה ורכב. העיר מלאה בפסלים רבים של מוזיקאים מהמחצית השנייה של המאה ה-20,  כולל פסלו של פרדי מרקורי (סולן להקת קווין) על הטיילת, מיילס דוויס ועוד. הטיילת שוקקת הולכי רגל ובתי הקפה שלאורך הטיילת של מונטרו מלאים תמיד בסלבס (שרובם לא מוכרים לישראלי הממוצע).

טירת שיו Chillon Castle

מרתף הכלא בו שהה הלורד ביירון, טירת שאיו, שוויץ (צילום דני בר)מזרחית למונטרו נמצאת טירה השוכנת על אי המתחבר לכביש בגשר קצר (1820 Veytaux  Chillon Castle ). הטירה מפורסמת בכך שהייתה גם מקום כלאו של המשורר האנגלי, הלורד ביירון. בין חומות הטירה ניתן לחזור אחורה בזמן ולהרגיש במקצת כיצד חיו אבירי ימי הביניים, בשוויץ.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. שרגא בר דיל

    כתבה יפה עם צילומים מרהיבים…
    ניהנתי לקרוא…
    אשמח לקרוא עוד כתבות יפות כמו אלו.
    במילה אחת, פשוט Wuderbar!!!
    שרגא

כתיבת תגובה