פרייבורג הפנינה הירוקה ביער השחור

פרייבורג, המבצר החופשי (הפירוש המילולי של השם הגרמני) השוכן על אם הדרך ביער השחור, הפכה ברבות הימים לנושאת הדגל של המהפכה הירוקה ואיכות הסביבה. העיר עם הכי הרבה ימי שמש בשנה….בגרמניה היא גם המובילה בנושאי איכות הסביבה. חמדת החן של גרמניה.

> לחץ כאן לאפשרויות הלינה באזור פרייבורג והיער השחור….

תעלות המיים ברחובות פרייבורג הן מגרש משחקים בקיץ (צילום דני בר)
תעלות המיים ברחובות פרייבורג הן מגרש משחקים בקיץ (צילום דני בר)

הרחובות ותעלות המים

כשמסתובבים ברחובות פרייבורג אי אפשר לפספס שתי תופעות מיוחדות למקום. שלטי הפסיפס לפני כל חנות ותעלות המים.

Bächle הוא שמם של תעלות המים הזורמים ברחובות פרייבורג. הבאכלס שימשו בעבר להשקיית בהמות וכיבוי שריפות וכיום הן אטרקציה תיירותיות ומגרש משחקים לילדי העיר. אגדה מקומית מספרת שגבר הטובל רגלו בתעלות המים יתחתן עם בת המקום. ראו הוזהרתם.

מנהג המקום עוד מימי הביניים, שילוט המבשר את סוג החנות שנעשה ע"י אבני פסיפס בצורת סמל המקצוע כך שסמל הרפואה לפני בית מרקחת, מספריים לפני חנותו של החייט, נעל לפני חנות נעליים, בייגלה לפני האופה ועוד.

חנות נעליים ושלט הפסיפס בחזית (צילום דני בר)
חנות נעליים ושלט הפסיפס בחזית (צילום דני בר)

המונסטר

כיכר הקתדרלה, היא המונסטר של פרייבורג, היא מקום שוקק חיים כל ימות השבוע למעט יום ראשון. מסביב למונסטר יש שוק תוצרת חקלאית, מזכרות ואוכל רחוב כל יום עד הצהריים ( מסתיים בדר"כ ב-13:00 אולם תלוי במזג האוויר ).

מגדל הפעמונים של הקתדרלה שרד גם את הפצצות מטוסי בנות הברית תודות להיותו כל כך גבוה ושימש כסימון דרך לניווט לטייסות ההפצצה של בנות הברית בדרכן למרכז גרמניה. למתעניינים מומלץ להכנס לכנסיה, ומיד בצד ימין יש תצלום אווירי שנעשה מיד בתום מלחה"ע השנייה ובו רואים את מרכז העיר איי חרבות למעט צריח הכנסיה.

הבית האדום בצד הדרומי של הכיכר הוא בית לשכות המסחר שנבנה בשנים 1520-1532 ושוקם לאחר מלחמת העולם הראשונה, כמו שאר המבנים מסביב לכיכר.

הבית הירוק בפינת הככר עם סבכת הברזל המסולסל הוא ארמון הארכיבישופים.משנת 1756.

כיכר העיריה

בכיכר העירייה נמצא פסלו של ברטולד שוורץ, ממציא אבק השריפה ע"פ הגירסא הגרמנית (כידוע, אבק השריפה היה ידוע הרבה לפני כן בסין). בצד המערבי של הכיכר יש את בית העיריה החדש שנראה עתיק ומפואר ואילו מצפון לו וצמוד אליו נמצא בית העיריה הישן שמשמש היום כמרכז מידע לתיירים.

ליל הבדולח

הולכים על Bertoldstrasse לכיוון תחנת הרכבת ובצד שמאל נמצא משטח דשא גדול. במקום זה עמד בית הכנסת הגדול של פרייבורג שנחרב בליל הבדולח ( 10 בנובמבר 1938). יש בפינת הרחוב ציון שם הככר וכן יש אנדרטה קטנה לציון האירוע בקצה הדרומי של משטח הדשא.

שריפת מכשפות

בשער מרטין ( Martinstor ) בצד שמאל כשמגיעים מהמונסטר, יש כתם שחור של אפר ושלט עם 3 שמות 3 נשים שחיו בעיר בימי הביניים. נשים אלה נמצאו אשמות במעשי כישוף, ובשער מרטין הועלו על מוקד ומצאו את מותן.

אוכל ולינה

Martin's Brau – מיד מחוץ לשער מרטין בסוף הסמטא (Martinsgasse) יש מבשלת בירה ומסעדה מקומית עם אוכל ובירה טריים.

Edo's Hummus Küche – לא רחוק משם יש את החומוסיה של עידו.  Augustinerplatz 2, Freiburg   טלפון  0176-7549-4654 (49+)

Roten Bären – הפונדק העתיק ביותר בגרמניה "הדוב האדום" הוא גם מלון וגם מסעדה ששווה ביקור, ולו בגלל הערך ההיסטורי של המקום.

השכרת רכב

> לחץ כאן למגוון אפשרויות לינה באזור פרייבורג והיער השחור….

כתיבת תגובה