סופ"ש פסטורלי בכפר בלום

הבטחתי למאיה ורפי אירוח מפנק בסופ"ש ۩ מלון פסטורל בכפר בלום או חוץ לארץ ? ۩ מה מחכה למי שמרחיק עד אצבע הגליל ורוצה להתנתק מהמולת העיר ۩ לחצו על הכותרת הראשית ותקראו על חוויה פסטורלית באצבע הגליל ۩ לפנק, לפנק, לפנק…..

שבילים פסטורלים ברחבי המלון  (צילום רפי פליישמן)
שבילים פסטורלים לאורך הירדן הכפר בלום (צילום רפי פליישמן)

למה פסטורל כפר בלום ?

מספרים מאיה ורפי על החוויה הגלילית במלון פסטורל, כפר בלום: הפעם הרחקנו צפונה בכדי להתארח בבית המלון פסטורל בכפר בלום. זמן הנסיעה מחיפה ארך כשעה וחצי עד לגליל העליון. אנחנו הישראלים  אוהבים לנסוע לחו"ל, אני ומאיה איננו יוצאי דופן, ויש לנו חיבה מיוחדת לנופים, לעד נזכור את הפסגות המושלגות של גיאורגיה ואת הזריחה בהרים מעל רישיקש אולם אני חייב להודות שגם הנופים בארצנו הם יפים לא פחות.

חשוב לי להדגיש עד כמה הגליל הוא חבל ארץ יפיפה וגם בביקור המי יודע כמה אני נדהם מהאוצר שנמצא רק כשעה וחצי נסיעה מביתנו בחיפה.
פסטורל הוא פסטוראלי

לובי בסגנון טוסקנה (צילום רפי פליישמן)
לובי בסגנון טוסקנה (צילום רפי פליישמן)

הגענו לפסטורל ביום חמישי בשעות הצהריים וכבר מהשניה הראשונה ראנו שמדובר במקום מיוחד ויפיפה. המקום נמצא בכניסה של קיבוץ כפר בלום ויש שילוט המורה על הדרך למלון. בדלפק הקבלה שירתו אותנו באדיבות, הפקיד היה חייכן ואינפורטיבי והפנה אותנו לחדרנו באגף הבוטיק. המלון בנוי ממספר מבנים המחוברים אחד לשני באמצעת שבילים ומדשאות מה שמשווה למקום אווירה כפרית.
אסתכן בלהישמע קלישאתי כשאומר שמלון פסטורל "כשמו כן הוא". אם לסכם את המקום במילה אחת מילה זו היא פסטוראלי. המדשאות והגנים המטופחים הם תענוג לעין וגם אנשים שלא מבינים בעיצוב וגינון, כמונו, יכולים לראות כי מחשבה רבה הושקעה בתכנון הגנים המקיפים את מבני המלון מכל עבר על הפרחים היפיפיים, המדשאות המוריקות ועצי הזית שמשרים אוירה שלווה ונינוחה. הליכה בשבילים מגלה פינות חמד נסתרות עם שולחנות וכסאות אשר בהם אפשר לשבת ופשוט להרהר ביופי הכפרי מסביב.

המלון

מלון פסטורל כפר בלום, כולל 189 חדרים בגדלים ובעיצובים שונים ובו אגף בוטיק חדש, חדרי סופריור חדשים ומרווחים וסוויטות, על שטח של כ- 53 דונמים של מדשאות ומרחבים ירוקים.

החדר בו התארחנו היה חדר "בוטיק" מרווח, מעוצב בסגנון קלאסי- כפרי עם חדר אמבטיה גדול ובו אמבט צרפתי ומקלחון אליפטי. בחדר שתי כורסאות ומיטה בגודל 'קינג סייז'. בארון המתינו לנו חלוק רחצה ונעלי בית להשלמת החוויה של אירוח איכותי. לובי המלון מרווח ומשווה אווירה של רחוב איטלקי בטוסקנה, עם אדניות פרחים וגגונים אדומים מסביב. בלובי בר לשרות אורחי המלון ובשעות הערב הופיעו צמד זמרים ששילבו מוזיקה לטינית, שירי אלביס פרסלי וכוורת. אורחי המלון ואנו בתוכם, נהנו מאוד מההופעה שלוותה בשירים ידועים ומוכרים.

ספא פסטורל

ספא מרגיע (צילום: צחי ירון)
ספא מרגיע (צילום: צחי ירון)

מתחם הספא של פסטורל מעוצב בעיצוב מודרני, מקורי וייחודי. בספא מגוון עשיר של טיפולי גוף ונפש באווירה שקטה ופסטורלית ובליווי צוות מקצועי. חלוק, מגבת ונעלי בית יחכו לאורחי המלון בתא האישי, ומשם להתחיל את מסע הפינוקים במתקני הספא, הכוללים: חמאם טורקי, סאונה פינית לוהטת, דלי מתהפך, כיורי רפלקסולוגיה, מערת זרמים, חדר כושר, פינת חליטות תה ופירות טריים. הכניסה לספא והשימוש במתקניו ללא עלות לאורחים הלנים במלון או למזמינים עיסוי.

התחלנו בסאונה הטורקית והסאונה הפינית. מבין השניים הסאונה הפינית היא החמה והאינטנסיבית יותר. כל כך חמה שלא יכולתי להשהות בה יותר מדקה, אולי אני סתם חלש בסאונות או שבשביל הפינים סאונות זה עסק רציני.
ישנם גם מתקנים ייחודים כמו אמבט לרגלים (ג'קוזי נעים לכפות הרגלים), מערת זרמים (חלל הבנוי מאבן ובו מתזים של מים חמים הפורצים מכל עבר) ומתקן הדלי המתהפך שבו דלי מים קרים מתהפך במשיכת חבל ושוטף את האדם שמתחתיו. מוזר ככל שזה ישמע מצאתי את זה ממש מהנה לשפוך על עצמי שוב ושוב דלי של מים קרים במתקן זה J.
בספא טרקלין ובו כורסאות וספות עליהן ניתן לשבת ברוגע, להינות מניחוח הלבנדר ומהמוזיקה המרגיעה וללגום חליטת תה.

בריכה ועוד

הבריכה האולימפית של פסטורל (צילום רפי פליישמן)
הבריכה האולימפית של פסטורל (צילום רפי פליישמן)

מלון פסטורל מציע בריכת שחיה אולימפית במרחק שתי דקות הליכה מאזור חדרי המלון. משפחות עם ילדים קטנים יוכלו להינות מן מבריכת הפעוטות והשחיינים מביננו יוכלו להרביץ כמה בריכות במסלולים המסומנים. המדשאה מסביב לבריכה נקיה ומטופחת ומוצלת על ידי שמשיות. מומלץ להביא בירה צוננת או רום מהקרביביים ופשוט להינות מהחופש והאוויר הרים הצלול.

תרבות ומוסיקה

כידוע, בכפר בלום מתקיימים ארועי מוסיקה רבים ביניהם פסטיבל קול המוסיקה ועוד. סדרת סופי השבוע המוסיקליים "פסטורליה בצלילים", המתקיימת 14 שנים ברציפות, מציעה בכל שנה 10-12 סופי שבוע של תרבות ומוסיקה בנושאים שונים: מוסיקה קלאסית, מוסיקה קלה, אופרה, ג'אז ובלוז, זמר עברי, מוסיקת עולם, ספרות ותיאטרון. סדרה נוספת של תרבות היא "פסטורליה במילים" – סדרת מפגשים לשוחרי מידע, המתקיימת זו השנה השישית ברציפות.

מרפסת שלווה  (צילום רפי פליישמן)
מרפסת שלווה (צילום רפי פליישמן)

מוטיב חשוב בתכנון המלון היה מתן הערכה לאנשי תרבות מפורסמים עם דגש מיוחד על מוזיקה וניתן לראות זאת בפרטים הקטנים שנבחרו בקפידה. כך למשל, מגוון התמונות המקשטות את המלון מכילות כלי נגינה ועוסקות במוזיקה. כמו כן, לכל חדר, מלבד מספרו, יש שם של אישיות או מושג בתרבות העולמית. ישנם מבנים המתאפיינים בשמות זמרים ולהקות מפורסמות מהעולם, מחזות זמר וכדומה. אנחנו שהינו במבנה המאופיין בשמותיהם של סופרים והחדר שלנו נקרא על שם ויליאם פוקנר. בחדר זכינו לקרוא על תולדותיו ולהחכים מעט. מלבד כל אלה, המלון מארח סופי שבוע מיוחדים של תרבות ומוזיקה, פנלים וערבי הרצאות עם אנשי ציבור.

ובנוסף….חוויה קולינרית

האוכל בפסטורל כפר בלום הוא ללא ספק חוויה קולינרית ממעלה ראשונה. נראה לי שעליתי 5 קילו במהלך היומיים ששהיתי שם עם סידור של חצי פנסיון. ארוחת הערב טעימה מאוד ובעיקר מה שצד את עיני זה המגוון העצום במנות. בחנתי את ההיצע ולקחת לעצמי מתבשיל קדרה יוצא מי הכלל, צלי בשר מעולה עם בדיוק הכמות והיחס הנכון של בשר לשומן. היום הראשון לשהותנו היה יום ברביקיו אמריקאי. כחלק מהמגוון היו גם בשרים שונים בסגנון על האש, קלחי תירס טריים ותפוחי אדמה בסגנון אמריקאי. ארוחות הבוקר היו גם הן מצויינות ומגוונות ובתור צמחונית, מאיה נהנתה מאוד ממבחר האוכל החלבי.

חדרנו בפסטורל  (צילום רפי פליישמן)
חדרנו בפסטורל (צילום רפי פליישמן)

אטרקציות ובילוי בסביבה
המלון נמצא בקרב מקום לאטרקציות רבות כגון צוק מנרה, טיולי טרקורונים וקיאקים. אנו ביקרנו בטיילת הירדן שנמצאת במרחק הליכה של כעשר דקות מהמלון. הטיילת מטופחת ויפה עם סוכות גפנים וציטוטי פסוקים מהמקרא בהן מופיע אזכור של נהר הירדן. ניצלתי את ההזדמנות לקפוץ למים ולרחוץ במי הנהר. זוהי חוויה שאני לא ממליץ עליה. במילה אחת: סלעים. אין בעיה לרדת למים, אבל לא בקפיצה.
לסיכום, אם ברצונכם קצת רוגע ושלווה באוירה גלילית פסטורלית, מלון פסטורל כפר בלום הוא המקום בשבילכם.

אוירה מוסיקלית בפסטורל (צילום רפי פליישמן)
אוירה מוסיקלית בפסטורל (צילום רפי פליישמן)

מחירים

חודש יולי 2015: חדר דלוקס מחיר לזוג ע"ב BB – 1,140 ₪ ללילה באמצ"ש (1,440 ₪ בסופ"ש). חודש אוגוסט 2015: מחיר לזוג ע"ב BB – 1,490 ₪ ללילה באמצ"ש ובסופ"ש. חדר גרנד דה-לוקס: תוספת 100 ₪ ללילה, חדר סופריור/פרימייר: תוספת 200 ₪ ללילה, חדר בוטיק: תוספת 300 ₪ ללילה וסוויטה: תוספת של 400 ₪ לחדר ללילה. סופ"ש מוסיקלי (החל מנובמבר 2015): 2,000 ₪  לזוג ללילה, ע"ב FB.

מלון פסטורל, קיבוץ כפר בלום ,גליל עליון, טל' – 04-6836611 פקס: 04-6836600 או  אתר האינטרנט.

כתיבת תגובה