ירדן וינטאג' 2015 של יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן ערך השבוע את האירוע היחודי של היקב- ירדן וינטאג' 2015, תחת הכותרת "יוצרים את העתיד שלנו". האירוע שהחל ביום שלישי בערב ונמשך עד חמישי בלילה אירח את לקוחות היקב מהארץ והעולם הגדול, כתבי יין ועתונאים וגם חובבי יין רבים שטרחו לנסוע עד קצרין ולשלם 700 שקלים עבור כרטיס כניסה לאירוע יחודי זה.

כניסה צבעונית (צילום דני בר)
כניסה צבעונית (צילום דני בר)

SAM_0718מתחם השוק

בכניסה לאיזור האירוע היו דוכני גבינות מיוחדות, שמן זית, קפה, פירות מהגולן ועוד. לאחר נישנושים בינות לדוכנים אפשר היה ללכת לפי הריח לאיזור העיקרי בו היתה פעילות השתייה, אכילה ומינגלינג עם מוזיקת רקע ים תיכונית של להקת ימאס.

המתחם המרכזי (צילום דני בר)
המתחם המרכזי (צילום דני בר)

מתחם הקולינריה

70 השפים הישראלים הצעירים והמבטיחים ביותר, בני טיפוחיהם של השפים המובילים בישראל ממיטב המסעדות והקולינריה המקומית נבחרו לעמוד במרכז "ירדן וינטאג' 2015". מתחם הקולינריה הבטיח וקיים חגיגה של חושים. ריח הצלי עלה למרחוק, דוכני האוכל המעוצבים וצבעוניים היו כשלעצמם חגיגה לעיניים והטעמים…..שלל טעמים של כול טוב הארץ (וגם חומרים מחו"ל).

המנות הקטנות היו טעימות ובמידה שתאפשר לטעום מהכל (למי שאוכל הכל) ואף לחזור לטעמים החביבים יותר לחיכך. אהבתי במיוחד את פינת האפיה שהלמה בשלל לחמים בצבעים טעמים וצורות אפיה שונות ומיוחדות. הדהים במיוחד לחם שחור (צבעו שחור כמו פחם) שעשוי בשילוב עם אצות ועוד, או לחם שנאפה עם אבני בזלת מהגולן, שזורות בו באפיה וכך להט האש מגיע לכל מקום מיד ועוד.

גליות וקינוחים מיוחדים ומעניינים היו פינות שחזרתי אליהן גם וגם הדגים היו מנות בטוב טעם אפילו עם הדג הנע.

טעימה מיוחדת-הקהל צובע על המוזג (צילום מקסים גולובנוב)
טעימה מיוחדת-הקהל צובע על המוזג (צילום מקסים גולובנוב)

יינות היקב

במתחם המרכזי היו גם עמדות מזיגה של יינות היקב הנמכרים בימים אלה בחנויות היין אולם מידי פעם היתה הכרזה על יינות מיוחדים שנמזגים בדוכן המרכזי ושם כמובן ניתן היה להבחין מי הגיע בשביל היין ונהר לעמדת המזיגה לפני שיגמרו הבקבוקים המיוחדים ומי שהאוכל והמינגלינג, עניין אותו יותר.

סדנא בחדר החביות-אני בשורה הראשונה במרכז (צילום מקסים גולובנוב)
סדנא בחדר החביות-אני בשורה הראשונה במרכז (צילום מקסים גולובנוב)

סדנאות

בחדרי החביות שהוכשרו לקליטת מאות מוזמנים בישיבה ועם כוסות יין, יכלו המזמינים מראש השתתפות הסדנא, להתענג בחדר המצונן ולשמוע הרצאות המלוות בטעימה. המוטו המרכזי של ההרצאות/סדנאות היה ההיבט העכשווי והעתידי של יצירת היין בישראל וביקב רמת הגולן.

ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב סיפר בהרצאתו "לקראת עידן חדש" על התהליך אותו עובר היקב בשנים האחרונות שאותו הגדיל שונפלד "מהפכה של ממש בתכנון, נטיעה וגידול של כרמים חדשים". בעקבות זאת, בציר 2011 מסמן סופו של עידן.

במסגרת הסדנא טעמנו גם את "ירדן קצרין 2011" שנחשב ליין הדגל אולם קשה היה להתרשם מהיין לאחר כל כך הרבה שתייה ואוכל לפני הסדנא ובמהלך הסדנא. מקווה שאוכל להזדמן לטעום אותו תוך שימת הדגש והכבוד הראוי ליין הדגל כפי שמגדירים אותו ביקב רמת הגולן.

סדנא אחרת שדאגתי להשתתף בה היתה "מלחמת הקלונים" אותה העבירה דורית שגב, ייננית ביקב, שעסקה בפרוייקט משתלת הריבוי הייחודי של היקב. במסגרת הסדנא יכולנו גם לטעום יינות חדשים מהחבית שעשויים מקלונים שונים של אותו זן. חוויה משכילה ומעניינת גם לחובב יין ולא רק ליינן.

פעילויות אחרות שלא הספקתי להשתתף בהן היו על "עתיד מבעבע – כיצד הפך יקב רמת הגולן למוביל בייצור יינות מבעבעים בשיטה המסורתית" וגם סיור בשטחי הכרמים.

ירדן קצרין 2011

יין הדגל של יקב רמת הגולן המורכב מהענבים המובחרים ביותר של זני קברנה סוביניון ומעט מרלו, נחשף לראשונה במסגרת ירדן וינטאג' 2015.

ירדן קצרין מופק בשנים בהן איכות הבציר יוצאת דופן במיוחד. שנת בציר 2011 הסתמנה ככזו למרות הטמפרטורות הנמוכות ביותר שנמדדו אי-פעם באזור וכמות משקעים הגבוהה ב-30% מהממוצע השנתי. בציר זה מהווה התפתחות מעניינת ומפתיעה, אשר באה לאחר שנת 2010 אשר לכל אורכה ידע האזור טמפרטורות גבוהות במיוחד.

ירדן קצרין 2011 הינו פסגת הייננות של היקב. זהו  יין ייחודי, בעל איכות נדירה ומרשימה, המביא לידי ביטוי את הפילוסופיה של יקב רמת הגולן: השקעה מתמשכת בפרטים מרמת הכרם (והטיפול הפרטני בחלקותיו השונות), דרך פיתוח אמצעים טכנולוגיים בכרם ובייצור ועד המצרף הסופי של היצירה. ירדן קצרין 2011 מעיד על החתירה הבלתי מתפשרת לאיכות ולמצויינות, בניצוחו של ויקטור שונפלד, היינן הראשי של היקב.

"ירדן קצרין 2011 הוא תמצית החוויה היצירתית, יין עשיר ובעל איכויות יוצאות דופן", אומרת ענת לוי, מנכ"לית יקב רמת הגולן. "ירדן קצרין 2011 מעצם היותו בלנד של מספר זנים, מגולל את הסיפור של אזור הגידול "רמת הגולן" ולא של זן מסוים אחד. הוא נושא איתו את תבנית הנוף והמאפיינים הייחודיים, את עוצמתו של הטבע ואת נפלאות היצירה של האנשים ביקב".

לדברי ויקטור שונפלד: "בציר 2011 היה הקר ביותר שלנו, מאז ומעולם, והיה עלינו להתאים את עצמנו לתנאים המיוחדים כפי שהתפתחו לנגד עינינו. השילוב של עונת 2010 החמה והעונה הקרה ב-2011 לימד אותנו שיעור חשוב: הגולן מסוגל לייצר יינות מצויינים גם בשנים קיצוניות מבחינת מזג האוויר, שזו תכונה מיוחדת ביותר בעולם היין."

ירדן קצרין 2011 יצא במהדורה מוגבלת של 53 חביות בלבד. היין ישווק בחנויות היין המובחרות ובחנות היקב, בקצרין שברמת הגולן, ויככב בתפריטי יין של מספר מסעדות יוקרה בארץ ובעולם. מחירו של בקבוק ירדן קצרין 2011 הוא 450 שקלים.

כתיבת תגובה