חדשות השבוע בתרבות, אמנות ותיירות

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית 2018 IMTM ||| אולסטאר, מיכה שגריר, פסטיבל אילת, מופעים מקוריאה, אסטוניה ועוד ||| סרטים, הצגות, תערוכות ומחול ||| תעופה, שיט, מסלולי טיול וגם מה לקרוא  ||| להמשך הידיעות וההצעות <<<

תערוכת התיירות IMTM 2016 (צילום דני בר)

ארועים ופסטיבלים

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית 2018 IMTM 

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- 2018 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, תיערך בפעם ה-24 בגני התערוכה בתל אביב בתאריכים 6-7 לפברואר 2018 והפעם ישתתפו בה 2 מדינות חדשות: סרביה ואזרבייג'אן.

כמו כן, בתערוכה ישתתפו משלחות מכ-50 מדינות: איטליה, אלבניה, אקוודור, בולגריה, בוטסואנה, גאורגיה, גאנה, הודו, הונגריה, הרפובליקה הדומיניקנית, קטלוניה, סלובניה, צ'כיה, סרי לנקה, יפן, פיליפינים, קרואטיה, ספרד, מלטה, סלובקיה, יוון, קוריאה, נפאל, פנמה, צרפת, לטביה, טנזניה, נורבגיה, מרוקו, פולין, רוסיה, מקדוניה, קפריסין, מונטנגרו, רומניה וטורקיה.

תערוכת התיירות הבינלאומית צברה תאוצה בשנים האחרונות והפכה לאירוע הדגל של ענף התיירות היוצאת והנכנסת בישראל. זוהי השנה השנייה בה עורכים את התערוכה בביתן 2 וזאת בעקבות הגידול בכמות המשתתפים והרצון לשפר ולחדש את נראות התערוכה והאפשרויות למציגים. ביתן 2 הוא חלל חכם, וורסטילי, בשטח כולל של כ-6,000 מ"ר ובגובה 20 מטר.

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכנית לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי. לפרטים והרשמה באתר <<<

ראשון לציון חוגגת עם מרוץ הדגל שיפתח את חגיגות ה-70 למדינה

כ-3000 רצים אמורים לקחת חלק במרוץ הדגל 2018, אשר יוזנק ביום שישי ה-2 בפברואר, מאצטדיון האתלטיקה בראשון לציון. מרוץ הדגל מהווה את אירוע הפתיחה לסדרה של אירועי ספורט מתוכננים לציון חגיגות ה-70 למדינה שיתקיימו בעיר בחודשים הקרובים. זו השנה השלישית ברציפות בה מתקיים מרוץ הדגל שהופך כבר למסורת והוא כולל את אליפות ישראל ל-15 ק"מ של איגוד האתלטיקה, בה ייקחו חלק טובי הרצים הישראלים. לצד המקצה הארוך יתקיים גם מקצה קצר יותר למרחק של חמישה ק"מ ומקצים עממיים למרחקים של שני ק"מ, 500 מ' ו-250 מטרים.

ההשתתפות בכל המקצים פתוחה לכל תושבי העיר ומותנית בהרשמה מוקדמת. את ההרשמה ניתן לבצע ב-21 מוקדי הרשמה שנפתחו בכל המרכזים הקהילתיים בעיר ובאתר <<<

אולסטאר 2018 בפורים

משחק הכוכבים המסורתי של ליגת ווינר סל יתקיים השנה בחג פורים, יום שישי 2 במרץ בשעה 14:00 בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב. האולסטאר השמיני במספר יפגיש בין נבחרת הישראלים לנבחרת הזרים, וילווה בתחרויות המסורתיות שיכתירו את אלוף השלשות וההטבעות של הליגה לעונת 2017/18.

פרט לכדורסל, ילווה האירוע כרגיל בהפעלות רבות לילדים ולמבוגרים ביציע. שני הכוכבים הגדולים ביותר במוזיקה הישראלית בימים אלו, סטטיק ובן אל, יהפכו את הפסקת המחצית לחוויה לכל המשפחה עם הופעה מלאה שתכלול את מיטב להיטיהם וכולל הסינגל "נמסטה" שיצא לאור רק אמש. במסדרונות ההיכל יוצבו במהלך ההפנינג החגיגי עמדות משחק, אטרקציות לילדים והפתעות נוספות שיפורסמו בהמשך.

את משתתפי משחק האולסטאר יקבעו גם השנה גולשי וגולשות אתר המנהלת, שיכולים כבר מהיום לבחור את השחקנים האהובים עליהם באתר הרשמי של הליגה  או ביישומון הרשמי (להורדה בחנויות App Store ו-Google Play). הבחירה כבר החלה בלינק הבא <<< בין המצביעים והמצביעות יוגרלו עשרה כרטיסים זוגיים לאירוע האולסטאר. בשנה שעברה אגב נשבר שיא כל הזמנים עם למעלה מ-9,000 הצבעות.

במשחק הכוכבים אשתקד הוביל אמארה סטודמאייר את נבחרת הזרים לניצחון 127:139, אבל מאזן כל הזמנים עומד על 2:5 לזכות נבחרת הישראלים, שתרצה להחזיר את כבודה השנה.

כרטיסים להפנינג האולסטאר השנתי ניתן כבר עכשיו לרכוש במשרד הכרטיסים "לאן" ובאתר <<<

"הגלולה האדומה" של הבמאית קייסי ג'יי בתל אביב להקרנה אחת בלבד

"הגלולה האדומה" סרטה השנוי במחלוקת השל הבמאית  קייסי ג'י מגיע להקרנה אחת בלבד בסינמטק תל אביב במסגרת אירוע "גם לנו כואב" המארגנת עמותת "דרך גבר". קמפיין #METOO ששטף את המדיה הדיגיטלית, הכתובה והמשודרת  ועורר הדים בינלאומים "שכח" לציין את הכאב היומיומי שגברים חווים. הסטטיסטיקה שלא מדברים עליה היא שלגבר יש סיכוי גבוה פי תשע למות בתאונת עבודה מאישה, פי ארבע סיכוי להתאבד, פי שלוש סיכוי להירצח, פי 1.5 להיות הומלס. לעומתם נשים יותר משכילות מגברים, חיות 4 שנים יותר, מקבלות עונשים יותר קלים ופחות הרשעות באותם אישומים ועבר פלילי מגברים, ובמקום שקולם של גברים יוערך וישמע בחברה המודרנית, הכיוון בתקשורת ואצל קובעי המדיניות ברור – לתקוף, לסרס עוד ועוד גברים, לדכא אותם ולהגדיר את הטבע שלהם כמחלה. יותר ויותר גברים מתנתקים מהחברה, מסרבים לעבוד, מסרבים להתחתן, מסרבים לשחק את המשחק. עד מתי? עד מתי הכאב של הגברים יהיה שווה פחות?

קייסי ג'יי, הבמאית היא יוצרת דוקומנטרית פמיניסטית היוצאת לתעד את העולם המסתורי והשנוי במחלוקת של התנועה לזכויות הגברים, היא מתחילה לתהות על האמונות שלה עצמה. הסרט "הגלולה האדומה" מתעד את מסעה של הבמאית קייסי ג'יי לעבר נקודת מבט חלופית על שוויון מגדרי, כוח, וזכויות יתר. הסרט זכה בפרסים ברחבי העולם והוא אחד הסרטים הנמכרים ביותר ברשת בשנת 2017.

מיד לאחר הקרנת הסרט יתקיים פאנל בנושא "גם לנו כואב" בהנחיית רפיק ידידיה (איש טלויזיה, מנחה מדיטציה וממקימי עמותת "דרך גבר" להעצמה גברית") בהשתתפות *ד"ר גבריאל בוקובזה –פסיכולוג, מרצה לפסיכולוגיה במרכז האקדמאי פרס ובאוניברסיטת תל אביב. מחבר רב המכר "הדרמה של הגבריות החדשה" *רונית דרור – עובדת סוציאלית, מתמחה בנושא אלימות במשפחה והתמכרויות, מייסדת ויו"עמותת "לצדכם" (העמותה למען גברים בישראל) ומשתתפים נוספים בפאנל שיפורסמו בהמשך!

כרטיסים ניתן לרכוש באתר <<<  יום שישי – 2.2.2018 שעה: 11:00 – סינמטק תל אביב

פסטיבל ירושלים במחווה למיכה שגריר (גילוי נאות- מיכה היה בן דוד שני של אבי ז"ל)

במסגרת פסטיבל ירושלים לאומנויות יתקיימו אירועי מחווה למפיק והבמאי מיכה שגריר, מעמודי התווך של הקולנוע והטלוויזיה בישראל. מיכה שגריר, שהתגורר בירושלים משנת 1960 ועד מותו בטרם עת בשנת 2015, פעל במשך למעלה מחמישים שנה, למען התרבות והאמנות בירושלים והשפיע רבות על היצירה בישראל בכלל ובירושלים בפרט. במסגרת הפסטיבל יתקיימו שני אירועים בשיתוף עם אוסף מיכה שגריר אשר נוסד על ידי רות דיסקין ומאגד את מכלול יצירתו כמפיק, במאי וכותב, יתקיימו במסגרת הפסטיבל שני אירועים מיוחדים לזכרו.

  • אוונטי פופולו – הקרנה של הסרט עטור הפרסים משנת 1986 בהפקת מיכה שגריר ובבימוי רפי בוקאי בעותק רסטורציה חדש ובאיכות מרהיבה. לפני ההקרנה, יוקרן קטע קצר מתוך הסרט התיעודי "יומנו של חייל מצרי" משנת 1979 שעליו מבוסס "אוונטי פופולו". יצירת המופת של רפי בוקאי מ-1986 מתעוררת לחיים בעותק דיגיטלי חדש ומשוחזר. ביומה האחרון של מלחמת ששת הימים, שני חיילים מצרים משוטטים במדבריות סיני, מנסים להרוות את צמאונם ולשוב הביתה בשלום. המסע הסוריאליסטי עובר דרך רועה בדואי המסרב להשקותם, ג'יפ נטוש של האו"ם, צוות טלוויזיה בריטי וחוליית חיילים ישראלית המסיירת בחולות. העותק המשוחזר הופק באדיבות קרן משפחת אוסטרובסקי, קרן הקולנוע הישראלי, אוסף מיכה שגריר וההוספיס האוסטרי, ביוזמת פסטיבל הקולנוע ירושלים וארכיון הסרטים הישראלי. 84 דקות I עברית, אנגלית, ערבית I עם כתוביות באנגלית. ההקרנה תתקיים בסינמטק ירושלים, אולם 3, ביום שלישי 6 במרץ 2018 בשעה: 20:30

https://www.youtube.com/watch?v=kHBjIjT110Q

  • מבטים ירושלים 2018 – הומור, סאטירה ופוליטיקה מבעד לעדשה של הבמאי והמפיק מיכה שגריר אשר תיעד את החברה הישראלית לאורך חמישה עשורים: התפתחות תרבות הפנאי בישראל של שנות השישים, ראיונות עם חיילי צה"ל לאורך גבולות ישראל בשנות השבעים, קליטת עלייה, תכניות ופרסומות בטלוויזיה של שנות השמונים, תשדירי התעמולה של בחירות 88' וייצוגה של ירושלים לאורך השנים – כל אלה מהווים מבטים על גווניה השונים והמשתנים של החברה הישראלית דרך מסך הטלוויזיה. בין התכניות והתכנים המוקרנים בערב זה, קטעים מראיונות עם מיכה שגריר על יצירתו. מבטים 2018 מאפשר פרספקטיבה רחבה על הטלוויזיה המקומית והסתכלות אחורה על תרבות ישראלית בהקשרים עכשוויים. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם היוצרים, שותפיו של מיכה שגריר ז"ל.

האירוע יתקיים בסינמטק ירושלים, אולם 2 ביום ראשון 11 במרץ 2018 שעה: 20:30

Arirang Korean Cultural Experience מופע תרבות קוריאנית בישראל

"ארירנג" הוא מופע תרבות קוריאנית שמשתתפים בו כ-90 רקדנים, אמנים ומוזיקאים על במה אחת. המופע מגיע לישראל במסגרת שיתופי פעולה תרבותיים בין המדינות ובמטרה לקיים מופע מחווה לרגל 70 שנות קיומה של מדינת ישראל. המופע הוא חוויה אמנותית רב-חושית המספקת הצצה נדירה לתרבות קוריאנית תוך שילוב תחומים שונים של אמנות ביניהם שירה, ריקודים, אמנויות לחימה ואמנות פלסטית. במופע יוכלו הצופים ליהנות מנגינתם של כלי נגינה קוריאניים מסורתיים, דוגמת ה"קקוורנגווארי" (גונג קטן) וה"בוק" (תוף ייחודי), ליהנות מריקודים קוריאניים מיוחדים הכוללים עד 90 רקדנים על במה אחת בו זמנית ושילוב של אלמנטים תנועתיים מתוך אמנות הלחימה של קוריאה – הלא היא הטאקוונדו.

עוד כולל המופע הצצה ייחודית לטקסים מסורתיות דוגמת טקס החתונה וריקודים מטקסים קוריאניים לאומיים. הפתעה מיוחדת לישראל הכינו חברי הלהקה עם מחרוזת שירים ישראליים אותם ישירו בעברית בליווי ריקודים קוריאניים.

הארגון מטעמו מגיע המופע לישראל הוא "OSIE" – ארגון ללא מטרות רווח שהוקם כדי לטפח יחסים ידידותיים עם מדינות בעולם באמצעות תרבות. הארגון מופיע בכל רחבי העולם ומגיע לארץ לאור יחסיו התרבותיים עם ישראל ובמטרה לחזק עוד יותר את הקשרים עם המדינה. במסגרת סיור מקדים שערכו מנהלי הארגון בעמותת יחדיו בבאר שבע הם החליטו לקיים מופע נוסף בארץ, שיתקיים כאמור בבאר שבע ויהיה תרומה לילדים ונוער בסיכון המטופלים בעמותה.

עמותת יחדיו פורצת דרך בשירותים החברתיים – הפרויקטים החברתיים והתוכניות הקהילתיות שמפעילה העמותה נותנים מענה לאוכלוסיית הדרום, מקריית מלאכי ועד אילת. החל מהקמתה בשנת 1999 מפעילה ומפתחת מענים חברתיים, חינוכיים ורווחתיים לטובת ילדים ונוער בסיכון, אנשים עם מוגבלות, תחום האלימות במשפחה, תחום ההתמכרויות ותחום התעסוקה. עולם הילדים והנוער מהווה תחום ליבה בפעילות העמותה ובמסגרתו מופעלות תכניות רבות הנותנות מענה המקדם את צמיחתם והצלחתם של הילדים המחזקות את תחושת השייכות החברתית והשתלבותם המלאה בחברה.

מופע ההתרמה בבאר שבע יתקיים בתאריך 6.2.18 בשעה 19:00 בהיכל התרבות באר-שבע. כל הרווחים תרומה לילדים ונוער בסיכון המטופלים במסגרות של עמותת יחדיו. רכישת כרטיסים באתר <<< ובטל': 8949*

פסטיבל אילת הבינלאומי למוסיקה קאמרית 7-10 בפברואר 2018

פסטיבל אילת הבינלאומי ה-13 יוצא לדרך ומפגיש על הבמות באילת את הכוכבים העולים במוסיקה הקלאסית באירופה לצד כוכבים ותיקים מהאריסטוקרטיה של המוסיקה הקלאסית העולמית. השנה יתארחו שתי תזמורות, סולנים בעלי שם, תכניות של מוסיקה קלאסית, בארוק, ג'אז, מוסיקה לכלים שונים, מוסיקה קולית ואף מופע קובני מלהיב ומקפיץ לסיום הפסטיבל. בתכנית הפסטיבל השנה:

  • המקהלה ותזמורת הבארוק "פיגמליון" מצרפת
  • רביעיית "הרמס" תבצע תכנית ובה מוסיקה מאת מלחינים צרפתים אימפרסיוניסטים
  • שלישיית הפסנתר "בוש עם מוסיקה צ'כית מהמאה ה-19 ותכנית רומנטית של בטהובן, שוברט וברידג'
  • דניאל צ'ובנו, יגיש רסיטל מגוון במרכזו "תמונות בתערוכה" מאת מוסורגסקי
  • זמר הטנור הדגול, מארק פדמור עם פול לואיס, יגישו תכנית לידר רומנטיים במרכזה "אהבת המשורר" מאת שומאן. עוד יופיע פול לואיס ברסיטל ובו יצירות סולניות לפסנתר מאת היידן, בטהובן וברהמס.

כמידי שנה יציע הפסטיבל גם תכניות "קרוסאובר" בהן מוסיקה קאמרית בפרשנויות ג'אזיות ומוסיקה פופולארית בפרשנויות קלאסיות. "האחים קלאז" מגרמניה, בליווי הרכב נגני כלי הקשה מקובה, יציגו את תכניתם האחרונה שזכתה בפרס האקו הצרפתי "Mozart Meets Cuba" ובה מוסיקה מאת מוצרט בשילוב מקצבים קובאניים סוחפים. עוד יביא הפסטיבל את פולין דופואי הצרפתייה, זמרת שנסונים שמלווה את שירתה בנגינה בקונטרבס, שתעלה מופע המוקדש כולו לז'ורז' ברסנס ותציע פרשנות מעודכנת ומעודנת לשיריו של השנסונייר הגדול.

הפסטיבל ייתן ייצוג למוסיקאים ישראלים בולטים בתכניות מיוחדות:

  • תזמורת "סולני ישראל" החדשה
  • הפסטיבל יצטרף לחגיגות ה-70 למדינה בהצדעה לגדולי המלחינים הישראליים מתקופת קום המדינה – יוסף טל, פאול בן חיים, מקס ברוד, אריך ולטר שטרנברג וקארל סלמון
  • הפסנתרנית עופרה יצחקי והשחקן דורי אנגל יעלו את מופעם החדש ובו יקריאו ממכתבי המלחינים, עת עלו לישראל וחיפשו את קולם הייחודי כמלחינים צעירים נציגי המערב כאן בישראל. בתכנית ישובצו יצירות מאת המלחינים שנכתבו לפסנתר סולו.

כמידי שנה יציע הפסטיבל כיתות אמן לתלמידים והרכבים מובילים מהארץ ומהעולם אצל מורים מעולים מישראל, רוסיה ומקסיקו. במסגרת פעילויות כיתות האמן יועלו קונצרטים של משתתפי השיעורים ושל מורי הפקולטה. השנה לראשונה יביא הפסטיבל מקהלות נוער זוכות פרסים בהן מקהלת אלון ומקהלת קונטר-בת, שתיהן מקהלות נוער שמייצגות את רמת השרון ומוזמנות להופיע ברחבי העולם.

פסטיבל אילת גאה להמשיך את שיתוף הפעולה הפורה עם מלונות דן זאת השנה השישית ברציפות. במסגרת שיתוף פעולה זה, דן אילת יארח את הקונצרטים בשני אולמות המלון: אולם תרשיש ואולם הכחול הגדול.

בנוסף, רשת מלונות דן תציע לאורחי הפסטיבל חבילות הכוללות כניסה לקונצרטים עם לינה ומחירי תעופה מיוחדים במלון דן אילת ודן פנורמה אילת.

מכירת כרטיסים וחבילות באתר הפסטיבל <<< ובמרכז למוסיקה הים האדום בדוא"ל <<<  ובטל': 08-6444816, 08-6377036

מרכז סוזן דלאל עם פסטיבל ימי הפלמנקו בתאריכים 15-17.03.18
חגיגת הפלמנקו השנתית של "קרן עדי" מביאה אלינו בבכורה עולמית את המופע "פגישה"  EL ENCUENTRO שזכה לשבחים רבים בפסטיבל הפלמנקו המפורסם של חרז. כמיטב מסורת הפסטיבל המופע יועלה בשלוש ערבי הפסטיבל באולם סוזן דלל. עוד בפסטיבל: מופע של ארבע רקדניות ישראליות מובילות שחיות ויוצרות בין סביליה לתל אביב- עם מוסיקאים ספרדים- הפקה מיוחדת בינלאומית של קרן עדי. עוד בפסטיבל- מופע פלמנקו לילדים ובוקר פלמנקו בהשתתפות רקדנים/ות מסטודיואים ברחבי הארץ.

דויד קוריאה DAVID CORIA מסביליה, יוצר המופע ENCUENTRO , שהוא הילד ה – 11 במשפחתו, קיבל השראה למופע מהמפגשים של משפחתו. כל אחד מהמשתתפים הרבים רוצה לספר את קורותיו, ולכן לא מקשיב לאחרים ולא מסתכל עליהם. כך נוספים למחול ולמוזיקה גם רגעי הומור רבים. ללהקתו של קוריאה מצטרפת כסולנית אורחת הרקדנית המעולה אדלה קאמפאיו ADELA CAMPALLO.

  • בצהרי יום שישי ב 14:00 תעלה הפקה ייחודית ומסקרנת: Entre Tiempo – בין הזמנים
  • בשבת- 12:30 כמדי שנה יתקיים בסוזן דלל בוקר פלמנקו ישראלי בו יופיעו להקות צעירות מאוד מכל הארץ. זוהי הרמת מסך על הפלמנקו הצעיר בישראל- הרקדניות הצעירות עוברות אודישן ומכינות עבודות המתאימות להופעה על במה מקצועית. הלהקות הצעירות מגיעות ממש מכל קצוות הארץ- אילת בשיתוף עם מעיליה / שער הנגב/ צפון ומרכז
  • בשבת ב 16:30  יתקיים המופע " דון חואן פלמנקו " בגרסא מחודשת
  • במוצ"ש בערב הגאלה החגיגי טעימה מההפקה המיוחדת והמופע המלא של הלהקה הספרדית של דויד קוריאה

פסטיבל "ימי הפלמנקו" נוסד לפני 24 שנים  כאשר הייתה התחרות לב לבו – כצוואתה של עדי אגמון ז"ל להעניק מלגה לרקדנית ישראלית צעירה להתמחות בספרד. עדי הייתה קצינת מודיעין, תלמידת מדעים מחוננת ורקדנית פלמנקו – על שמה נוסדה "קרן עדי". כבר בשנתה השנייה נוספו לתחרות מגוון מופעים, מספרד ומישראל שהפכו את האירוע לאבן שואבת לאוהבי הפלמנקו – חגיגה מגוונת.
כרטיסים באתר <<< ובטל': 03-5105656

מרוץ ג'ירו ד'איטליה עם קבוצת הרכיבה הישראלית Israel Cycling Academy

קבוצת הרכיבה המקצוענית הישראלית "סייקלינג אקדמי" תעשה היסטוריה ותתחרה לראשונה בגראנד-טור לאחר שמארגני הג’ירו דה איטליה, אחת מתחרויות האופניים הגדולות בעולם, הודיעו אחה"צ רשמית שהיא נבחרה ליטול חלק במרוץ המיתולוגי שבפעם הראשונה ב-101 שנותיו יצא מגבולות אירופה ויפתח השנה ב-4 במאי בירושלים.

כזכור הגי'רו ד'איטליה יתקיים השנה בפעם ה-101 ולראשונה יצא מגבולות אירופה ויחל ב- 4 במאי בישראל בירושלים. 176 מהרוכבים הטובים בעולם יגיעו ארצה ל"ביג-סטארט" וירכבו לאורכה ורוכבה של מדינת ישראל במשך שלושת ימי המרוץ הראשונים, בטרם יעברו לאיטליה להמשך הרכיבה. המרוץ בן 21 השלבים שבשידוריו יצפו מאות מיליוני איש ברחבי העולם, יחל בשלב 'נגד השעון' בירושלים, למחרת יוזנקו הרוכבים מחיפה במסלול בן כמעט  200ק"מ שיסתיים בתל אביב, וביום השלישי ירכבו מבאר שבע לאילת. הקבוצה הישראלית תתחרה מול 18 הקבוצות המקצועניות הגדולות בעולם דוגמת Sky הבריטית וכן מול שלוש קבוצות נוספות שכמו ה-"Israel Cycling Academy " התחרו גם הן על מספר מצומצם מאד של'wild card'  השמור לקבוצות מהדרג ה'פרו-קונטיננטלי'.

רק לאחרונה השלימה ה"סייקלינג אקדמי" את הרכב הסגל שהורחב בחודשים האחרונים ל-24 רוכבים, בין השאר עם רוכבים בעלי שם עולמי דוגמת בן הרמנס הבלגי ורובן פלאזה הספרדי, אשר זכו בשלבים בטור דה פראנס וכן טאלנטים ישראליים כגון החייל עומר גולדשטיין שמוכר על ידי צה"ל כספורטאי מצטיין, אחיו רועי גולדשטיין אלוף ישראל לשנת 2017, גיא ניב שנטש את רכיבת השטח לטובת אופני הכביש במהלך מפתיע ממש לאחרונה, גיא שגיב אלוף ישראל בקטגוריית רכיבה נגד השעון, ואביב יחזקאל האלוף לשעבר באותה קטגוריה.

במתכונתה החדשה ועם גיוסם של רוכבים מ-16 מדינות שונות, הקבוצה נחשבת לחזקה ביותר בכל הזמנים. כעת ועם כניסתם לג'ירו ד'איטליה צפוי להתחולל "קרב ספורטיבי" בין רוכבי הסגל, שינסו להיכלל בהרכב המצומצם בין ה-8 רוכבים שייצג את הקבוצה בג'ירו. כאשר פרט לרובן פלאזה הספרדי ובן הרמנס הבלגי שמהווים מועמדים מובילים באופן טבעי, עבור רוכביה הישראלים של הקבוצה מדובר במשימה מדרבנת במיוחד שכן רוכב ישראלי מעולם לא התחרה באחד משלושת הטורים הגדולים בעולם.

קבוצת סייקלינג אקדמי הוקמה בדצמבר 2014 במטרה מוצהרת לחולל מהפיכה בספורט האופניים הישראלי ולהעלות את ישראל על מפת האופניים העולמית כפי שהגדיר זאת מייסדה רון בר און.

רון בר און, איש עסקים ישראלי, ורן מרגליות – רוכב אופניים מקצוען לשעבר, הוציאו לדרך בדצמבר 2014 סטארט אפ ישראל ייחודי 'סייקלינג אקדמי הישראלית' הקבוצה המקצוענית הישראלית הראשונה בעולם, כשהחזון של הקבוצה הוא לאפשר לרוכבים צעירים וכישרוניים להתחרות בעולם ולהעלות את ישראל על מפת האופניים בעולם.

פסטיבל מוסטונן-פסט, טאלין – תל אביב בפעם ה-5
מוסטונן-פסט (טאלין-תל אביב), ביוזמתו ובניהולו האמנותי של המנצח אנדרס מוסטונן, הוא פסטיבל בוטיק אסטוני-ישראלי החוזר לישראל זו השנה החמישית. הפסטיבל ישדך בין מיטב תזמורות ישראל למקהלות עלית מאסטוניה ולסולנים מן השורה הראשונה מהארץ ומאסטוניה. במהלך שנותיו בישראל (במקביל למוסטונן-פסט הוותיק בטאלין), עשה לו הפסטיבל שם של אחד הפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בארץ ומקור בו ניתן לשמוע את המקהלות הטובות בעולם. מוסטונן-פסט טאלין-תל אביב החמישי יחל ב-14 בפברואר בקונצרט חגיגי במוזיאון תל אביב בהשתתפות התזמורת הקאמרית הישראלית ויסתיים ב-28 בפברואר בקונצרט מיוחד לציון 100 שנות עצמאות אסטונית, בתאטרון ירושלים.
לאור ההצלחה הגדולה של פסטיבל השנה שעברה הוחלט להמשיך ולקיים את אירועי הפסטיבל במתכונת רחבה – כ-20 קונצרטים בשורה של אולמות בפריסה ארצית, מחיפה ועד אשדוד. בין היתר יועלו מופעים גם בבית האופרה בתל אביב, ברחובות, בכפר שמריהו, בפתח תקווה ובכנסיית קרית יערים באבו גוש.

הפסטיבל יציע תוכנית אמנותית מגוונת ומרתקת הנעה בין תקופות וסגנונות ומשלבת בין אינסטרומנטלי לווקאלי ובין קלאסי לג'אז ולמוסיקה עממית. יינתן דגש על הצגה נוספת של הצלחות מהפסטיבלים הקודמים לצד קונצרטים ייחודיים שיועלו לראשונה בארץ ומפגשי מקהלות באוויר הפתוח ברחבי תל אביב. כמיטב המסורת ישים הפסטיבל דגש על שילוב בין אמנים עכשוויים מהארץ ומאסטוניה ויעלה ביצוע בכורה עולמי ליצירת הענק של המלחין הישראלי איתן שטיינברג, לשש מקהלות ולחמישה נגני כלי הקשה.

עוד בפסטיבל: יצירת המופת "יוהנס פסיון" מאת י.ס באך, עם סולנים מאסטוניה ומהארץ ועם קולקטיב הבארוק בארוקדה; "רק לרקוד" – קונצרט מיוחד המשלב בין מוזיקה לריקודים של מיטב המלחינים הקלאסיים ובין עיבודים סימפוניים לריקודי עם אסטוניים; ערב מחווה למלחין האסטוני הדגול וליו טורמיס; "ברנדנג'אז" – עיבודים ג'אזיסטיים ליצירות באך; וכמובן, שורה של קונצרטים מיצירותיהם של מיטב המלחינים הקלאסיים, בביצוע תזמורות ישראליות מובילות תחת שרביטו של אנדרס מוסטונן.

פרטים באתר <<<     www.tallinntlv.co.il

התיאטרון הקאמרי עם פסטיבל ירון בפורים, 28 בפברואר עד 3 במרץ

פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי של תיאטרון אורנה פורת יתקיים בפורים בפעם ה- 16, ולראשונה מתקיים בתיאטרון הקאמרי. בפסטיבל תיקח חלק גם האופרה הישראלית עם מופעים ייחודיים לילדים.

הפסטיבל הינו פרי יוזמה משותפת של משפחת ירושלמי, הפועלת בתחום התרבות והאחראית לפרויקטים רבים להנצחת ירון ירושלמי הצנחן שנפל במלחמת ההתשה, עיריית תל אביב ותיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער.

בפסטיבל, שיתקיים בפורים במשך 4 ימים בין התאריכים 28 בפבר' עד 3 במרץ יועלו 15 הצגות שונות לגילים שנה עד 12 מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת, בתוכן שלוש הצגות בכורה: רובין הוד- הפקה מוזיקלית רבת משתתפים בעקבות האגדה האנגלית הידועה, שקשוקה ושוד הלימונים הגדול- הצגה בהשראת סדרת הספרים האהובה והמוערכת "שקשוקה" מאת הסופרת גליה עוז ושועלון מחפש חברים – הצגה מוזיקלית על חברוּת וחברים עפ"י הספר מאת אדם רלף.

בין הצגות הפסטיבל: שרלוק הולמס, אי המטמון, טרופותי, מחסן השטוזים של דתיה ועוד. בנוסף, יוצגו מופעי אופרה ייחודיים לילדים של האופרה הישראלית: מה עושות האיילות?- שירי הילדות הנפלאים של לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס ומשוררים נוספים, במופע שכולו קסם הילדות ואליסה בארץ הפלאות- גרסה אופראית חדשה ומשעשעת בעברית לסיפור הקלאסי של לואיס קרול.

מבקרי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית איכותית, שתכלול גם הפנינג ומגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבת התיאטרון הקאמרי – הופעות מוזיקליות ותיאטרליות, מופעי רחוב, מתחמי יצירה, דוכני משחקים, פינת תחפושות והפתעות נוספות.

לוח ההצגות המלא באתר <<< . כרטיסים באתר <<< או בטל': 03-5111444 (שלוחה 9)

קולנוע וטלויזיה

ערן ריקליס עם מסתור שתי נשים | שני סודות | משימה אחת

שתי נשים. משתפת פעולה לבנונית וסוכנת מוסד ישראלית שנשלחת לשמור עליה בדירת מסתור בגרמניה בה שום דבר אינו בטוח ואי אפשר לבטוח באיש. סיפור אינטימי עטוף באיום מתמיד שהולך ומתקרב אל מקום המסתור של שתי הנשים.

"מסתור" הוא סרט מתח דרמטי המגולל את סיפורה של נעמי (נטע ריסקין), סוכנת מוסד שנשלחת לשמור על מונה (השחקנית האיראנית גולשיפטה פרהאני), משתפת פעולה לבנונית שנחשפה והוצאה בבהילות מביירות על ידי המוסד. מונה עוברת ניתוח פלסטי כדי שתוכל לעטות על עצמה זהות חדשה ולהמשיך הלאה לחיים חדשים. היא מועברת לשבועיים התאוששות בדירת מסתור בהמבורג, גרמניה. המשימה הלכאורה קלה שמוטלת על נעמי הופכת להיות מסע מורכב בו אף אחד אינו בטוח והכל יכול לקרות בכל רגע נתון. על רקע הסכנה שמרחפת מעליהן, השבועיים שהן מעבירות יחדיו בזהויות בדויות מאלצים אותן לתת אמון זו בזו, ולהתמודד עם שדים, סודות ושקרים מעברה של כל אחת מהן.

"מסתור" יופץ ברחבי ארה"ב וקנדה בפברואר 2018 לאחר שנרכש להפצה על ידי חברת מנמשה מלוס אנג'לס. הסרט יצא למסכים בגרמניה ובצרפת במהלך החצי הראשון של 2018 ומיועד להימכר למספר רב של מדינות ברחבי העולם.

התסריט נכתב על ידי ערן ריקליס על פי הסיפור הקצר "החוליה" מאת הסופרת המנוחה שולמית הראבן, שראה אור בשנת 1986 תחת שם העט טל יערי. הספר יצא לאור מחדש בהוצאת כנרת זמורה ביתן לכבוד צאת הסרט לאקרנים.

שחקנים: גולשיפטה פרהאני Golshifteh Farahani בתפקיד מונה ונטע ריסקין Neta Riskin בתפקיד נעמי וליאור אשכנזי Lior Ashkenazi בתפקיד גד. במאי: ערן ריקליס, תסריט: ערן ריקליס על פי הסיפור "החוליה" מאת שולמית הר אבן. מפיקים: בטינה ברוקמפר, מיכאל אקלט, אנטואן דה קלרמון-טונר, ערן ריקליס. מפיקים אחראים: משה אדרי לאון אדרי ומפיק שותף: איירה ריקליס. מוסיקה מקורית: יונתן ריקליס. הפקה ישראל: ערן ריקליס הפקות וסרטי יונייטד קינג

ישראל | 2018 | 93 דקות | אנגלית, עברית, ערבית, גרמנית

ב-yes וב-STINGTV מיינלנד: פנימיית החלום האמריקאי | Maineland

"אקדמיית פרייבורג" במיין, ארה"ב, פתחה כבר בשנות ה-90 את שעריה לבני נוער אסייתיים. צעירים מיפן, דרום קוריאה וסין, שמעוניינים להתקבל ללימודים גבוהים בארה"ב, מנסים להתקבל לפנימייה ולהגשים את החלום האמריקאי.

הסרט "מיינלנד" מביא את סיפורם של שני צעירים משכבת האליטה בסין – סטלה, נערה כיפית וחברותית והארי, נער מופנם ואמביציוזי, שהתקבלו לפנימייה ומלווה אותם לאורך 3 שנים. לצד המשברים הרגילים שאופייניים לגיל ההתבגרות, מתמודדים השניים גם עם פערי התרבות ועם שק הציפיות הענק שהניחה המשפחה בסין על כתפיהם. ככל שעוברות השנים, כך הולך ונגוז החלום האמריקאי של השניים ודווקא החיבור אל השורשים ואל המשפחה שנשארה מאחור מקבל פרספקטיבה חדשה ונוקבת.

בימוי: מיאו וואנג (90 דק', ארה"ב/סין, 2017)/ בכורה: יום ראשון, 4.2, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: מוצ"ש, 10.2, 22:00.

HOT VOD חוגג יומולדת 13

  • משפחה בהפרעה – עונות 1-3 – Arrested Development
  • האמריקאים – עונה 3 – The Americans
  • ויקינגים – עונה 4 –Vikings
  • הרשימה השחורה – עונה 4 –The Blacklist
  • ריי דונובן – עונה 4 – Ray Donovan
  • הוחלפו בלידתן – עונה 5 – Switched at Birth
  • נקמה – כל העונות – Revenge
  • עקרות בית נואשות – כל העונות – Desperate Housewives
  • עמוק באדמה – כל העונות – Six Feet Under
  • דם אמיתי – כל העונות – True Blood

החל מה-1.2 ב-HOT VOD

הנוסע THE COMMUTER

מייקל (ליאם ניסן), שוטר לשעבר וסוכן ביטוח בהווה, מפוטר מעבודתו ומוצא עצמו עומד מול נקודת משבר פיננסי. בדרכו הביתה ברכבת, מקבל מנוסעת מסתורית הצעה מפתיעה, שלא יכול לסרב לה: לאתר עבורה נוסע אלמוני, שהיא מחפשת ברכבת, לפני שזו תגיע לתחנה האחרונה. אם יסכים, יקבל סכום כסף משמעותי. אך במהרה הוא מגלה, שתג המחיר על המשימה שלקח על עצמו גבוה מדי, והוא מוצא עצמו במרוץ נגד השעון, בניסיון להציל את כל הנוסעים מקונספירציית הפשע אליה נקלע, כמו גם את עצמו ואת משפחתו.

"הנוסע" הוא מותחן פעולה מטלטל על מסע פיזי ונפשי של אדם אחד, שמנסה לעשות את הדבר הנכון, כנגד כל הסיכויים.

במאי: ז'אומה קולייט-סרה (נון סטופ). שחקנים: ליאם ניסן (החטופה, נון-סטופ), ורה פרמיגה (תלוי באוויר, השופט), ג'ונתן בנקס (שובר שורות), פטריק וילסון (המייסד).

"הנוסע" ("THE COMMUTER"), ארה"ב 2018, אורך: 105 דקות. מופץ על ידי NEW GUYS בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

yes | yes VOD עם שיי-טאון
מזוכת האמי הטרייה לאנה ווית' מגיעה סדרה חדשה שהיא כתבה ומככבת בה, עבור רשת Showtime, סדרה המתרחשת בדרום שיקגו. באזור הדרומי של שיקגו ביום ממוצע ילדים מתכוננים לבית הספר בזמן שההורים שלהם יוצאים לעבודה בתקווה להביא פרנסה הביתה והמבוגרים יושבים על המרפסת, משקיפים ושמים עין על השכונה. אבל אלו גם שכונות קשות, עם סכנות אמיתיות המאיימות מדי יום לרמוס חלומות וההחלטה הכי פשוטה יכולה להיות עניין של חיים ומוות, ושיי-טאון היא בדיוק במרכז העניינים כדרמת התבגרות על חבורת אפרו אמריקאים ממעמד הביניים הנאחזים ברצון לחיות ולחוות ומראים שמעל הכל הרוח האנושית והתקווה לעולם לא מתים. הבמאי הניגרי ריק פאמויווה ("באישור" ) יביים את הסדרה.

https://www.youtube.com/watch?v=nceSvKBjp5g

בצמוד לארה"ב. ימי שני, 05:00 בבוקר + 23:00. בערוץ yes EDGE אפיק 18 – רק לצופי yes | yes VOD

שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI
שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי הוא דרמה קומית שנונה בבימויו של זוכה פרס האוסקר (ברוז') מרטין מקדונה. אחרי חודשים שאף פושע לא נתפס בפרשת הרצח של בתה, מילדרד הייז (זוכת פרס האוסקר פרנסס מקדורמנד) נוקטת בצעד נועז, ומחכירה שלושה שלטי ענק בכניסה לעיירה בה היא גרה עם אצבע מאשימה כלפי וויליאם ווילובי (וודי הארלסון), השריף הנערץ של העיירה. כאשר סגנו (סם רוקוול), גבר שעדיין נאחז בסינר אמו ועם נטייה לאלימות מחליט להתערב, הקרב בין מילדרד ואנשי החוק של אבינג הופך לממשי ואלים.

ארה"ב 2018 בימוי ותסריט: מרטין מקדונה. שחקנים: פרנסס מקדורמנד – מילדרד, וודי הארלסון – ווילוובי, סם רוקוול – דיקסון, פיטר דינקלג' – ג'יימס. אורך הסרט: 115 דקות
הסרט מופץ ע"י א.ד מטלון ופורום פילם.
yes  דוקו | yes VOD עם נוקיה: פעם חיברנו אנשים
נוקיה: פעם חיברנו אנשים | Nokia Mobile: We Were Connecting People  בכורה: יום שלישי, 13.2, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: מוצ"ש, 17.2, 22:30.

סיפור עלייתה ונפילתה של אחת מחברות התקשורת הגדולות בהיסטוריה. הפיתוחים הטכנולוגים והעיצוב הטרנדי של מכשירי הפלאפון של נוקיה הפכו בשנות ה-80 את המכשירים למובילים בשוק הפלאפונים העולמי. למרבה הצער, ההצלחה לא נמשכה זמן רב. בעקבות ההפסדים במכירות נמכרה חטיבת המכשירים של נוקיה ב-2013 למיקרוסופט, החברה עברה להתמקד בשירותי תוכנה ותשתיות תקשורת סלולריות ואפילו ליין המכשירים החדש שנחשף ב-2017 כבר אינו בייצור שלה.

הסרט "נוקיה: פעם חיברנו אנשים" מביא את סיפורם של המעצבים, המנהלים והמפתחים של חברת נוקיה – האנשים שהפכו את החברה הקטנה לעסק שהיה שווה, בשיא תהילתו, עשרות מיליארדי דולרים. חברת נוקיה התפרסמה גם בתרבות התאגידית הצעירה והמהפכנית שניהלה, לפיה כל העובדים שווים. תרבות זו היא שהביאה לצמיחה המהירה של החברה אך היא גם זו שהביאה בסופו של דבר לנפילתה.

לצד ראיונות עם עובדי החברה לשעבר, הסרט מציג ארכיונים מהתקופה המוקדמת של שוק הפלאפונים, פרסומות צבעוניות משנות ה-90 ורינגטונים אייקוניים.  מסע נוסטלגי מרתק, מחמם את הלב ומאיר עיניים על מה שהיה פעם וכבר לא קיים היום. בימוי: ארטו קוסקינן (92 דק', פינלנד, 2017)

חי בסרט The Disaster Artist

סיפור חייו האמיתי של הבמאי המושמץ טומי ויזו, האיש שיצר את הסרט שנחשב לסרט הגרוע בכל הזמנים -"החדר" שהפך עם השנים לקאלט. "חי בסרט" בבימויו ובכיכובו של ג'יימס פרנקו ("127 שעות", "פיינאפל אקספרס") זוכה גלובוס הזהב לפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה על תפקידו זה, מתאר את עשייתו המטורפת של הסרט המושמץ בקומדיה פרועה, אכזרית ומרגשת בו זמנית. הסרט זכה לשבחי הביקורות ואהדת הקהל בארה"ב. מבוסס על ספרו של גרג ססטרו, אשר היה חברו הקרוב של טומי ויזו וכיכב לצידו בסרט "החדר".

"החדר" The Room הוא סרט עצמאי אמריקאי משנת 2003, בתפקיד הראשי משחק טומי ויזו, שהוא גם התסריטאי, הבמאי, המפיק והמפיק בפועל של הסרט. הסרט נחשב ל"סרט הגרוע ביותר אי פעם" ואף כונה "האזרח קיין של הסרטים הגרועים", ובעקבות כך נהפך הסרט לסרט פולחן.
"החדר" נולד כמחזה אשר ויזו כתב בשנת 2001. לאחר מכן, הוא עיבד את המחזה לספר של 500 עמודים אשר לא הצליח לפרסם. מתוסכל, ויזו החליט לעבד את העבודה לסרט והפיק אותו בעצמו כדי שתהיה לו שליטה מלאה על הפרויקט. הסרט יצא ב-27 ביוני 2003 בכמה בתי קולנוע בלוס אנג'לס ורבים מהצופים ביקשו את כספם מחזרה. ויזו שילם על כך שהסרט יוקרן שבועיים באחד מבתי הקולנוע כדי שהוא יוכל להתמודד לאוסקר. הסרט הפך לסרט פולחן ותואר כ"סרט הגרוע הטוב ביותר". לאחר שהסרט הורד מהאקרנים, מעריצים החלו לשלוח אי-מיילים לויזו ולהגיד לו שהם נהנו מהסרט, מה שדחף את ויזו לארגן הקרנת חצות של הסרט. ההקרנה הייתה הצלחה ומאז הסרט מוקרן בהקרנות חצות בבתי קולנוע ברחבי העולם.

בבתי הקולנוע החל מה-08.02.2018 בהפצת Tulip Entertainment

במאי: ג'יימס פרנקו ("127 שעות", "מילק", "פיינאפל אקספרס"). שחקנים: ג'יימס פרנקו, דייב פרנקו ("שכנים", האשליה"), סת' רוגן ("סטיב ג'ובס", "פיינאפל אקספרס", "הדייט שתקע אותי")

HOT HBO עם הסדרה הקומית הפרועה סדר אותי

"סדר אותי" High Maintenance היא סדרה קומית של HBO שנוצרה על ידי בן סינקלייר ("Sisters") וזוכת ה"אמי" קטיה בליצ'פלד ("רוק 30"). העונה השנייה של הקומדיה, שמצולמת ברחבי ניו יורק, תמשיך לספר את סיפוריהם השונים של תושבי העיר הגדולה שדבר אחד מקשר ביניהם – סוחר המריחואנה שלהם, "הבחור".

"סדר אותי" היא מארג של סיפורים מרגשים, מצחיקים וחכמים שמציגים נקודת מבט חדשה על החברה בה אנו חיים. חייו האישיים של "הבחור" (סינקלייר), שחורש את העיר על אופניו, נחשפים תוך כדי מפגשים עם לקוחות ושלל טיפוסים מפתיעים, לטוב ולרע. הסדרה בוחנת נושאים כמו אי שוויון כלכלי, גזע, דת ופוליטיקה תוך כדי הצגה של חוויות שאנו נוטים לקחת כמובנות מאליהן, ומדגישה עד כמה חשוב להוקיר גם את רגעי ה"היי" של החיים.

ימי רביעי ב-22:55 ב-HOT HBO וב-HOT VOD.

תיאטרון ובמה

תיאטרון הבימה ותיאטרון מלנקי עם צמח

צמח – תיאטרון הבימה ומלנקי (צילום מרק צו)

מחזה בהשראת סיפור חייו של מייסד הבימה, נחום צמח. בסוף שנות העשרים, אחרי מסעות ארוכי טווח מוצלחים מאוד באירופה ובארצות הברית, חלק גדול משחקני הבימה של מרוצים משיטת הניהול הסמכותי של מנהל התיאטרון נחום צמח מפלגים את התיאטרון לשתי קבוצות. צמח נשאר בארצות הברית עם קבוצה קטנה של שחקנים, בתקווה להקים את הבימה החדשה. רוב השחקנים של הבימה חוזרים לאירופה ומשם לפלסטינה. בתחילת שנות השלושים מגיע נחום צמח לפלסטינה בניסיון להתאחד מחדש עם התיאטרון, אך ניסיונו כושל. שחקני הבימה לא מוכנים לסלוח ולקבל בחזרה את המייסד והמנהיג לשעבר. צמח חוזר לארצות הברית ולאחר זמן קצר נפטר ממחלה קשה.

"צמח" הינה הצגה דוקומנטרית המבוססת על מכתבים שכתב נחום צמח מפלסטינה לאשתו מרים גולדין שנשארה בארצות הברית. במכתבים האלו הוא מספר על ניסיונותיו הכושלים להיפגש עם שחקני הבימה.

קופרודוקציה של התיאטרון הלאומי הבימה ותיאטרון מלינקי. 14.2בשעות 17:30, 20:00.

מרכז סוזן דלל וקלימבה עם Dream Drum Dance 28 ינואר עד 3 פברואר 2018

מרכז סוזן דלל וקלימבה גאים להציג לראשונה את Dream Drum Dance, אירוע חדש אשר יתקיים מידי ערב במשך שבוע ימים בין התאריכים 28 בינואר- 3 בפברואר באולם דלל, במרכז סוזן דלל. האירוע חושף שילובים מפתיעים של מחול עכשווי ומוסיקה ייחודית, בביצוע כוריאוגרפים, רקדנים ומוסיקאים מקצועיים מעל במה אחת, עם כלים מקוריים וייחודיים מרחבי העולם. יצירות המחול בחלקן, תבוצענה לצלילי המוסיקה המקורית ובביצוע חי. מגוון היצירות נע בין הקלאסי לאתני דרך העכשווי והוויזואלי. חגיגה סוחפת חושים ומלאה בניגודים והפתעות.

"Dream Drum Dance" הינה מסגרת חדשה המאפשרת חקר עמוק של שימוש מוסיקלי וירידה לפרטי המוסיקה בהתאמה לתנועה מיוחדת אשר נבנית דרך החומר המוסיקלי המנוגן על כלים לא קונבנציונליים. בנוסף להופעות תתקיים במקום תערוכה של כלי נגינה אתניים וציורים של כלי נגינה.

יוצרים המשתתפים באירוע: מיכל בר אור, אילנה בלחסן וארתור אסטמן, טל גרימזה ועדיה שטרן, שניר נקר, תמי  יצחקי, רוני חדש, שירה אלקובי, יענקל'ה פילצר (נולד לרקוד), ענבר טנזר, חן חפץ, טל גרמיזה ורועי בן בנימין, בן שמיים לארץ – רונן יצחקי, שרון הללי אסא, דואט "סונטת ליל ירח" מתוך איש השעה- עבודתו של איציק גלילי, מיכל נתן, צחי כהן ואמיר מי- טל. המוסיקאים המשתתפים באירוע: קמילה, תהל קליין, גל ורבורג, ניב גרינשפן, דן שכטר וגבי קמחי.

קלימבה – כלי נגינה אתניים הינה החנות המובילה והגדולה בארץ לכלי נגינה מיוחדים מעץ מכל העולם ותומכת במוסיקאים/יות מהתחום . בקלימבה תוכלו למצוא כלי נגינה מיוחדים ונדירים מעץ וממקורות טבעיים שנאספו ממקומות שונים ברחבי הגלובוס. הכלים מיוצרים ב-100% עבודת יד ומשמשים ככלי נגינה מסורתיים במדינות אקזוטיות שונות בעולם לרבות דרום אפריקה, טרנידד וטובגו, אינדונזיה, הודו, ויאטנאם, פיליפינים, גאנה, תאילנד, גוואטמלה, פרו. בנוסף, קלימבה יוצרים פרויקטים מוזיקליים מגוונים ותומכים רבות במוזיקאים/יות. קלימבה נמצאת מאז שנת 2003 במרכז סוזן דלל.

Dream Drum Dance 28 בינואר- 3 בפברואר במרכז סוזן דלל, פרטים באתר <<< ובטל':03-5105656

תיאטרון הבלט הרוסי מסנט פטרבורג עם מפצח האגוזים ואגם הברבורים

תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג חוזר לישראל עם שתי יצירות קלאסיות "מפצח האגוזים" שתבוצע על ידיהם לראשונה בישראל ותוצג בבית האופרה בתל אביב-יפו, במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע ובאודיטוריום חיפה, ואת המופע שזכה להצלחה גדולה בישראל "אגם הברבורים" שיוצג בבית האופרה בתל אביב-יפו ע"ש שלמה להט (צ'יץ'). להקת תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג נוסדה בשנת 1990 על ידי רקדנים בעלי שם עולמי, ביניהם אנה ואלכסנדר וויטין, שפרשו מתיאטרון "מרינסקי". בתוך 25 שנה הפך "הבלט הרוסי" לאחת הלהקות המצליחות בעולם. התיאטרון ערך עד כה מעל 50 סבבי הופעות בינלאומיים והשתתף בעשרות פסטיבלים יוקרתיים.

הבלט הקלאסי "מפצח האגוזים" עם המוסיקה המוכרת של צ'ייקובסקי על פי ספרו של הסופר הגרמני ארנסט תיאודור אמדאוס הופמן. בסיפור הידוע מקבלת הילדה קלרה מתנה אופיינית לחג המולד של מפצח אגוזים בדמות חייל. אליה של קלרה שובר את ידו של החייל וקלרה נרדמת עצובה ומתעוררת לעולם של פנטזיה בו היא הפכה לננסית בגודל של מפצח האגוזים שקיבלה, ואז מלך העכברים רודף אחריה עם נתיניו העכברים ובסופו של מאבק קלרה ומפצח האגוזים מצליחים לגבור עליהם. בסופו של דבר מפצח האגוזים מתגלה כנסיך יפה תואר שנושא את קלרה לאישה.

הבלט הוצג לראשונה בתיאטרון המרינסקי בסנט פטרבורג בשנת 1892. צ'ייקובסקי עצמו לא היה מרוצה מיצירתו וחשב שהיא אינה משתווה ליצירותיו הקודמות. אולם עם הזמן עלה קרנה של היצירה והיא הפכה לקלאסיקה בתחום המוסיקה ובתחום המחול. היצירה זכתה לעשרות ביצועים, ומספר להקות מחול נחשבות חוזרות לבצע את היצירה בכל שנה לכבוד חג המולד. הבלט השני אותו יעלה "הבלט הרוסי" הוא "אגם הברבורים" שכבר בוצע בישראל על ידי הלהקה בשנת 2015. הבלט הוצג לראשונה בתיאטרון "בולשוי" במוסקבה בשנת 1877. מאז הוא זכה לשלל גרסאות שהועלו לא רק ברוסיה אלא גם ברחבי לעולם. במרוצת השנים "אגם הברבורים" עלה על במות של מדינות שונות כגון בריטניה, שבדיה, פינלנד, סרביה, ארה"ב, הונגריה, צרפת, גרמניה, קובה, דנמרק, גיאורגיה ועוד. הפופולאריות לה זכה הבלט הלכה וגברה וכיום "אגם הברבורים" לאחת מיצירות הבלט המוכרות ביותר שזוכה לציטוטים רבים גם מחוץ לעולם המחול.

תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג שומר על מסורת הבלט הרוסי. הביצוע המדויק, הכוריאוגרפיה ברוח התקופה, ההקפדה על עקרונות התנועה – כל אלה מאפשרים לצופים להיחשף למורשת התיאטרון הנודע מרינסקי. רבים ממייסדי "הבלט הרוסי" הם יוצאי התיאטרון והיו תלמידים בבית הספר של בלט המריסנקי.  המופעים לא רק שומרים על העקרונות והמסורת של הבלט הקלאסי, אלא גם מצליחים לשחזר את האווירה של היצירות המקוריות. היא באה לידי ביטוי בכל רובד של ההפקה – מהתפאורה והתלבושות ועד הכוריאוגרפיה.

זו הזדמנות נהדרת מיד אחרי יום העצמאות לחזור אל האגדות הקסומות של צ'ייקובסקי עם ההפקה הנהדרת של תיאטרון "הבלט הרוסי" מסנט פטרבורג.הפקה בישראל: רומן רבינוביץ'.

התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג עם קונצרטים חגיגיים לרגל חגיגות ה- 70
הקונצרטים בהשתתפות 120 נגנים יתקיימו בהיכל התרבות בתל אביב ב-9 במאי 2018 – יום הניצחון על גרמניה הנאצית ולמחרת ה-10 במאי 2018. בקונצרט של ה-9 במאי תבוצע הסימפוניה השביעית "לנינגרד" מאת דמיטרי שוסטקוביץ' הידועה כסימפוניה שנוגנה בימי המצור על לנינגרד (הלא היא סנט פטרסבורג), כלומר הסימפוניה הסנט- פטרסבורגית.
בתוכנית של ה-10 במאי יבוצעו הקונצ'רטו לפסנתר מס' 3 מאת סרגיי רחמנינוב והסוויטה הסימפונית "שחרזאדה" מאת ניקולאי רימסקי קורסקוב. בקונצרט יככב הסולן ניקולאי לוגנסקי, אחד הפסנתרנים המוערכים בעולם. שני הקונצרטים יתחילו בשעה 20:30.

התזמורת הפילהרמונית של סנט פטרסבורג נוסדה ביולי 1882, בתקופת רוסיה הצארית. אחרי מהפכת 1917 היא זכתה למעמד ממלכתי ובראשה עמד סרגיי קוסביצקי. בין המנצחים הבינלאומיים שעבדו עם התזמורת באותה התקופה: ולטר, ויינגרטנר, קלייבר, מונטה וקלמפרר. עם סולני התזמורת נמנו ולדימיר הורוביץ וסרגי פרוקופייב. ב-1918 היא ביצעה לראשונה את הסימפוניה הקלאסית מאת פרוקופייב וב-1926 – את הסימפוניה הראשונה מאת שוסטקוביץ'.

בשנה 1938 התחילה "תקופת מראווינסקי" בת 50 שנה שהזניקה את התזמורת למקום גבוה מאוד בדירוג הבינלאומי. באותן שנים התקיים שיתוף פעולה הדוק בין המלחין דמיטרי שוסטקוביץ' למנצח יבגני מראווינסקי. שוסטקוביץ' הקדיש למנצח את הסימפוניה השמינית שלו. התזמורת הפילהרמונית ביצעה יצירות קלאסיות מוכרות לצד יצירות מהמאה העשרים.
פרטים בקופת בראבו  <<< ובטל':  *3221, כרטיסי השרון 03-5400551

תעופה ושייט

הזמנת חופשת קיץ עכשיו – חיסכון של עד 60%

טרווליסט, האתר להשוואת מחירים בתיירות, בדק כמה תחסכו אם תקדימו להזמין את חופשת הקיץ כבר בתחילת השנה האזרחית ומצא פערים של עד 60% במחירי הטיסות. במסגרת הבדיקה , נבדקו מחירי טיסות ממוצעים לחודש אוגוסט 2017 למי שהזמין אותה בינואר, לעומת מי שהזמין טיסה רק בחודש יולי 2017.

מהבדיקה עלה כי מי שהזמין טיסה לבוקרשט בינואר 2017, ושילם מחיר ממוצע של 364$, חסך 24%, לעומת מי שהזמין טיסה לבוקרשט במהלך חודש יוני ושילם מחיר ממוצע של 451$ לאדם.

עוד עולה מהנתונים, כי מי שהזמין טיסה לברלין לקיץ 2017 בינואר ושילם מחיר ממוצע של 354$, שילם 40% פחות, שכן עלות טיסה ממוצעת לברלין ביולי היה-496$.

פערי המחיר למדריד, שהפכה למבוקשת במיוחד בשנה האחרונה, היו גדולים אף יותר ועמדו על 60%, שכן מחירה של טיסה ממוצעת למדריד באוגוסט 2017 עמדה בינואר על 346$ ואילו ביולי מחירו של כרטיס טיסה למדריד כבר קפץ ל-555$.

בטרווליסט מסבירים כי באופן כללי, ובייחוד לקראת החגים או בחופש הגדול, מומלץ תמיד להזמין טיסות  סדירות וטיסות LOW COST מוקדם ככל שניתן. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמחלקות המחיר הזולות ביותר על הטיסה נתפסות ראשונות, ולכן ככל שנתקרב למועד הטיסה, כך יעלו מחירי הכרטיסים. באופן כללי ניתן לומר כי הפער במחירים בהזמנה מראש בין חצי שנה לשנה לפני מועד הטיסה לבין הרגע האחרון יכול להגיע לכ-30%-40%.

אוסטריאן איירליינס תטוס לטוקיו וקייפטאון

בואינג 777 של אוסטריאן

חברת התעופה אוסטריאן איירליינס מרחיבה את היצע היעדים הארוכים שלה ותטוס לטוקיו (יפן) וקייפטאון (דרום אפריקה). אוסטריאן תפעיל 5 טיסות שבועיות בקו וינה-טוקיו החל מחודש מאי 2018. הטיסות לקייפטאון יופעלו פעמיים בשבוע החל מחודש אוקטובר 2018. אוסטריאן תטוס לשני היעדים החדשים במטוס רחב גוף מסוג בואינג 777 חדש המצטרף לצי המטוסים של החברה. השקת הקווים החדשים מתאפשרת הודות להרחבת צי מטוסים רחבי הגוף של אוסטריאן איירליינס. עם הצטרפותו של המטוס החדש לצי החברה, אוסטריאן איירליינס תפעיל סה"כ 12 מטוסי רחבי גוף, בהם שישה מטוסים מסוג בואינג 767 וחמישה מטוסים מסוג בואינג 777. מטוס הבואינג 777 מכיל 300 מושבים וכן את מחלקת ה-Premium economy החדשה של אוסטריאן איירליינס.

לקוחות אוסטריאן איירליינס יוכלו ליהנות מהמחלקה החדשה בטיסות ארוכות טווח החל ממרץ 2018. מושבי המחלקה החדשה מספקים מרווח של עד 97 ס"מ בין המושבים והדומים המקלים על מתח השרירים הנוצר ברגליים במהלך טיסות ארוכות. משענת היד המרכזית מרווחת יותר ומכילה שולחן מתקפל אישי ובכך משפרת את תחושת הפרטיות. כל מושב מצויד בשקע חשמל ויציאת USB אישיים.

מחלקת Premium Economy מציעה הרבה יותר מאשר מושב נוח יותר. נוסעי המחלקה יכולים לשלוח עד שתי מזוודות במשקל מרבי של 23 ק"ג, כל אחת, ללא חיוב ובנוסף, ליהנות ממטעמים קולינריים, לרבות בחירת המנות המועדפות עליהם מהתפריט וקבלת הארוחה בכלי חרסינה. כל נוסע במחלקה החדשה מקבל גם ערכת נוחות שימושית אשר תסייע להבטיח שהייה נינוחה במטוס. בנוסף, כל המושבים במחלקה מאובזרים במסכי מגע בגודל 12 אינץ', לצפיה בהיצע מגוון של תכני בידור.

קתאי פסיפיק מציינת שנה לפעילותה בישראל

חברת התעופה קתאי פסיפיק הודיעה לאחרונה על הגדלת פעילותה בישראל ל-6 טיסות שבועיות החל מה-26 במרץ בדיוק ביום השנה להתחלת הפעילות בקו תל אביב הונג קונג. לוח טיסות החברה מישראל יציע לנוסעים טיסות כל יום למעט יום ראשון בשעה 15:15 בטיסה ישירה במטוס המתקדם בעולם איירבס 350 A , זמן הנחיתה בהונג קונג בשעה 06:15 .

שדה התעופה בהונג קונג הוא מהמתקדמים בעולם ונוח, מקל ומקצר את המעברים בין טיסות הקונקשן של החברה במחירים תחרותיים  ל- 200 יעדים פופולריים כגון: יפן, תאילנד, סינגפור, ויטנאם, פיליפינים, סין, טאיוואן, אוסטרליה ניו זילנד ועוד. לאור ההצלחה של החברה בישראל ביום השנה לפעילות החברה הודיעה על מחירים מיוחדים לנוסעים הישראליים , כך למשל טיסה להונג קונג תעלה החל מ- 895$, מנילה 990$, יפן 998$ סינגפור 998$. ליציאות מה1 למאי עד ה31 לאוגוסט, תוקף המבצע למכירה עד ה28 לפברואר.

חברת התעופה קתאי פסיפיק דורגה בין חמשת חברות התעופה הבינלאומיות המצטיינות בעולם. בכך נחשבת החברה למובילה מבין שאר חברות התעופה הזרות הטסות לישראל. התוצאות חושבו לאחר סקר בקטגוריות שונות שכלל מיליוני לקוחות של יותר כ-250 חברות תעופה והיא חברת התעופה היחידה שטסה לישראל בין החברות שדורגו לטובות בעולם באמצעות המטוס החדיש והמתקדם ביותר מדגם איירבס 350-A  ובו החידושים האחרונים בתעופה בכל המחלקות כמו: מערכות בידור מתקדמות במיוחד לצד חיבור ל WIFI, מסכים אישיים HD, לחות אופטימלית במהלך הטיסה להפחתת הרגשת היובש, ארוחות מגוונות, חלונות פנורמיים ותאורות לד משתנות בהתאם למצב הטיסה בכל המחלקות: תיירים, תיירים ופלוס ועסקים.

ישראייר מתרחבת ומתחדשת

חברת ישראייר ממשיכה לגדול ולהתרחב , הכריזה לאחרונה על פתיחת קו תעופה חדש בטיסות ישירות לאי הגדול ביותר בספרד טנריף השוכן באיים הקנריים. טנריף אי קסום ומהווה חלק מספרד. מדי שנה פוקדים אותו למעלה מחמישה מליון תיירים, זהו האי הגדול ביותר מתוך שבעת האיים הקנריים המצויים באוקיינוס האטלנטי וגם המאוכלס ביותר. האי וולקני וסלעי יש בו הרי געש, יערות ירוקים, הרים, גבעות ומדבריות ובעיקר, מעל הכל חופים שאין שני לצד מרכזי קניות גדולים. האי הוכרז כגן עדן של חופים קסומים הנושקים למימי האוקיינוס, לצד נופש שלו ומפנק למשפחות הכולל מספר פארקי מים ושעשועים מודרניים החדישים באירופה, לצעירים מסיבות, בילויים וחיי לילה תוססים. האי מציע את כל סוגי הספורט הימי וחובבי צלילה מגיעים מכל העולם כדי ליהנות מהמראות הקסומים שמתחת לפני המים. מזג האוויר באי נוח כל השנה.

הטיסות תצאנה פעם בשבוע מנתב"ג בכל יום שלישי החל מ- 27 לחודש מרס. מחיר טיסה החל מ-639$ לאדם כולל מיסים ומחיר חבילה הכוללת מלון בדרגת 4 כוכבים לשבוע החל מ- 999$. משך הטיסה מישראל לטנריף כ- 6 שעות.

בריטיש איירווייס עם תפריט חדש במחלקת התיירים World Traveller ומה אוהב הנוסע הישראלי

חברת התעופה בריטיש איירווייס ממשיכה להשקיע בשדרוג חוויית הנוסעים בכל מחלקות הטיסה ומציגה היום השקעה חדשה של מיליוני ליש"ט בשירותי ההסעדה של מחלקת התיירים World Traveller, בטיסות ארוכות טווח, כולל הטיסות לישראל וממנה. התפריט החדש והמורחב מציע אפשרויות בחירה רבות ומגוונות מאי פעם, של ארוחות חמות, קינוחים, שתייה וחטיפים במהלך הטיסה. תפריט החדש כולל:

  • ארוחה חמה בת 4 מנות, הכוללת מנת פתיחה, מנה עיקרית, קינוח, מגש גבינות וקרקרים, לצד לחמניה טריה ובקבוק מים
  • אפשרויות של מנות "מקומיות", בתאם ליעד הטיסה
  • ארוחה שנייה מלאה או מגוון נשנושים, בהתאם למשך הטיסה
  • בייגלה חם לצד שתייה קלה
  • שלגוני Magnum במגוון טעמים
  • מארז שוקולדים וחטיפי צ'יפס
  • ארוחת בוקר חמה, מוגשת בטיסות לילה ארוכות
  • חבילת חטיפים מתוקים ומלוחים מבית המותג Graze
  • משקה חינם לבחירה מהבר

שירות הסעדה החדש יכנס לפועל, תחילה בטיסות היוצאות מלונדון, ומאותו רגע, התפריטים המוצעים לנוסעים יתחלפו כל שישה חודשים. עם העליה למטוס, כל לקוחות בריטיש איירווייס יקבלו בייגלה חם ומשקה מרענן. זמן קצר לתוך הטיסה, תוגש להם ארוחה חמה בת 4 מנות, הכוללת: סלט קוסקוס למנת הפתיחה, בחירה מתוך תבשיל עוף ברוטב בירה, פירה בנוסח אירי, לצד ירקות העונה, או פסטה פרפלה עם ירקות, ברוטב עגבניות למנה עיקרית. הקינוחים, מבית המותג היוקרתי Pots & Co יכללו מוס קרמל-שוקולד, לצד מגש גבינות וקרקרים. הארוחה תוגש בליווי לחמניה טריה ובקבוק מים מינרליים של המותג Highland Spring.

בריטיש איירווייס השיקה תכנית השקעה של 4.5 מיליארד ליש"ט בשדרוג חוויית הלקוח בכל הטיסות ובכל המחלקות. התכנית, שתתפרס על פני 5 שנים, תכלול התקנת רשת אינטרנט מהיר בכל מטוסי החברה, התקנת נקודות הטענת מכשירים ניידיים בכל מושבי המטוס, חידוש 128 מטוסים רחבי גוף בצי החברה וקבלת 72 מטוסים חדשים לגמרי. כמו כן, בריטיש איירווייס משקיעה 600 מיליון ליש"ט בשדרוג מחלקת העסקים של החברה, Club World, כולל חוויית הסעדה חדשה בסגנון מסעדת יוקרה בשחקים, שירותי שינה משודרגים, עם כריות גדולות יותר, מזרנים ושמיכות פוך, מבית המותג המפורסם White Company, והחל מ-2019, יותקנו גם מושבים חדשים עם יציאה ישירה למעבר. השנה, השיקה בריטיש איירווייס טיסות ישירות מהית'רו לשישה יעדים חדשים, כולל נשוויל ואיי סיישל.

בנוסף, סקר מיוחד של בריטיש איירווייס בין נוסעים מחלקת התיירים מגלה את הרגלי הטיסה של הנוסע הישראלי. מן הסקר עולה כי:

  • 48% מהנוסעים הישראלים, במחלקת תיירים, מעדיפים כי בכל ארוחה המוגשת במהלך הטיסה, תהיה טבלת שוקולד או מנה אחרונה מתוקה, ולא מוכנים לוותר עליה.
  • הישראלי הטס במחלקת תיירים אוהב מאד לשמור את מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו קרוב אליו, למרות שבעת הטיסה הוא נדרש להעביר אותו למצב טיסה ולא להפעילו  מן הסקר עולה כי  91% מהעונים לסקר אמרו כי ישמרו את הטלפון הנייד שלהם עליהם בכל מהלך הטיסה, ולא יכניסו אותו למטען היד שלהם או לתאי האיחסון.
  • 84% מהנשאלים הישראליים הדגישו כי הם שומרים את הדרכון הישראלי שלהם, ואת הארנק שלהם, בצמוד אליהם ולא יאכסנו אותם בתאים שמעל ראשיהם. לעומת הנוסעים הישראליים רק 59% מהנוסעים הבריטים  ישמרו דרכונים עליהם ו 67% מהבריטים  ישמרו את הארנק בצמוד אליהם.
  • ממצאי הסקר מצביעים כי הנוסע הישראלי מאד אוהב בייגל (כעכים)  ופחות אוהב צ'יפס.  אותו נוסע מעדיף מנה אחרונה מתוקה על פני מנת גלידה או שלגון. עוד מתברר כי הנוסע הישראלי מבקש לקבל את החטיפים בשקיות אטומות כדי שיוכל לשמור אותם ולנשנש בשלב מאוחר יותר של מהלך הטיסה.  כמו כן העלה הסקר, כי הנוסע הישראלי מבקש כי יוגשו לו מים בבקבוקים אישיים, ולא במזיגה לכוס, וזאת בין השאר על רקע רצונו לשמור את הבקבוק לשלב מאוחר יותר בטיסה עצמה.
  • הרגלי האכילה של הנוסע הישראלי בטיסות, מבוססות על ממצאים לפיהם יותר מ-86% מהנוסעים נוהגים לאכול את הארוחות המלאות המוגשות להם, מיד כאשר אלה מוגשות לנוסעים על ידי צוות הדיילות והדיילים בטיסה.  רק 8% מהנשאלים היו מעדיפים לחכות לארוחות "עד שיהיו רעבים יותר…".
  • יותר מ-81% מהנוסעים הישראליים, ממהרים לפקוד את חדרי השירותים טרם העלייה למטוס, ורק 7.2% מהנוסעים הישראלים יתאפקו ויתפנו רק בתאי השירותים במטוס.
  • 28.8% מהישראלי ממהרים להגיע לשער העלייה למטוס מיד בעת הכריזה בנמל התעופה (או לפני כן).  לעומת זאת, 62.4% מהנשאלים אמרו שהם אוהבים לסייר בנמל התעופה ולא לפספס שום חנות, ולכן הם מתחילים להתארגן ללכת לשער העלייה למטוס רק אחרי הכריזה הראשונה.
  • מן הסקר עולה כי פחות משליש מן הטסים בקו שבין תל אביב ללונדון ובחזרה העדיפו לישון מיד בסמוך להמראה. כשני שלישים אמרו שהם רוצים לישון אחרי הארוחה או אחרי משקה ראשון.
  • פילוח של הגילאים של הטסים במחלקת התיירים מגלה כי הנוסע שגילו 55+ לא מוותר ומבקש טבלאות של שוקולד בעוד שהנוסעים (ובמיוחד הנוסעות) בגילאים של 20-35 מוותרים על השוקולד בנימוק של "שמירה על הגזרה". מה שבולט לעין הוא שהנוסע הישראלי מעל לגיל 55 מבקש לקבל בתום הארוחה מגש גבינות וקרקרים.

MSC קרוזים עם סיורי חוף ביבשת אירופה בעברית

חברת השייט הבינלאומית MSC  קרוז הודיעה לאחרונה כי היא מציעה בבלעדיות סיורי חוף עם מדריכים כולם דוברי עברית. סיורי החוף יהיו מטעם חברת MSC ומותאמים למשפחות באזור הים התיכון וצפון אירופה.

ניתן יהיה ליהנות מהסיורים במגוון רחב של הפלגות, לקחת סיור אחד או יותר וכל אחד לפי בחירתו. האנייה עוגנת בדרך כלל באחד מהנמלים בשעות הבוקר ומפליגה ליעד הבא בשעות הערב מה שמאפשר לנוסעים לרדת ומהאנייה וליהנות מטיולים במהלך החופשה.

לדוגמה, הפלגה באניית MSC SEAVIEW תציע מגוון סיורים ברומא, נפולי, סורנטו, מסינה או ברצלונה ואילו הפלגה באניית MSC PRESIOZA תאפשר מגוון סיורים באזור הבלטי או הפיורדים.

ישנה  אפשרות לבחור בסיורים כבר לפני השייט או בזמן השייט עצמו, מחירי הסיורים החל מ- 54$ לאדם .

ארקיע עם טיסות סדירות לבנגקוק

בשורה לטסים למזרח הרחוק. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ אישר לחברת ארקיע להפעיל לראשונה טיסות סדירות בין נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) לבנגקוק, לצד חברת אל על, הפועלת כיום בקו. השר כץ ציין כי מינויה של חברת ארקיע כמוביל נקוב נוסף בקו לבנגקוק התאפשר בעקבות הסכם תעופה חדש שנחתם לפני כשנה בין ישראל לתאילנד, המאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.

על פי ההסכם, יכולה כל מדינה להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות, ללא הגבלת קיבולת או סוגי מטוסים. חברת אל על מפעילה כיום בין 6-7 טיסות סדירות בשבוע בין נתב"ג לבנגקוק, ובקרוב צפויה גם חברת ארקיע להתחרות על הקו. שר התחבורה ציין כי כניסתה של חברת ארקיע לתחרות בקו נתב"ג – בנגקוק מבוצעת במסגרת רפורמת השמיים הפתוחים. לדבריו, הרחבת התחרות לחברות תעופה נוספות תביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה.

תאילנד היא אחד היעדים המועדפים כיום על הנוסעים הישראלים. בשנה האחרונה הסתכמה תנועת הנוסעים בין ישראל לתאילנד בכ-340 אלף נוסעים, בשני הכיוונים. כ-135 אלף נוסעים מתוכם טסו במטוסי אל על, בטיסות ישירות בין נתב"ג לבנגקוק, ויותר מ-202 אלף נוסעים טסו בטיסות קונקשיין, בעיקר דרך מוסקבה ואיסטנבול.

איפה תתנשקו בחג האהבה?

אופניים באמסטרדם (צילום דני בר)

בחודש הבא יצוין ברחבי העולם את יום האהבה הבינלאומי, הוולנטיין דיי, וכמו כל חג בינלאומי, גם חג זה אומץ בחום על-ידי הישראלים. השנה נופל יום האהבה ביום רביעי, מה שיאפשר לזוגות האוהבים לבלות את יום האהבה בסופ"ש מעבר לים.

טרווליסט – האתר להשוואת מחירים בתיירות, בדק מהם 5 היעדים הפופולריים בקרב הישראלים לחגיגות הוולנטיין, אשר יחול ב-14.2. מהנתונים עולה כי היעד הפופולרי ביותר בקרב הישראלים לחגיגות יום האהבה הבינלאומי היא:

  • מדריד עם לא פחות מ-28% מההזמנות.
  • אמסטרדם, עם 17% מתוך כלל ההזמנות של הישראלים
  • ורנה, בולגריה במקום השלישי, עם 15% מתוך כלל ההזמנות
  • ברלין ממשיכה להיות אחד היעדים האהובים עם 10% מתוך כלל ההזמנות
  • ברצלונה אמנם רשמה ירידה ניכרת בהזמנות בשל ההפגנות שם, אך סוגרת את חמישיית היעדים הפופולריים ליום האהבה הבינלאומי.

כמה תעלה הרומנטיקה?

אתר טרווליסט בדק את מחירי הטיסות הממוצעים ליעדים הפופולריים ביותר בוולנטיין, ומצא כי היעד הזול ביותר היא בודפשט עם מחיר טיסה ממוצע של 206 דולר, אחריה קייב (234 דולר),  ברלין (236 דולר), פראג (248 דולר), רומא (301 דולר), מינכן (312 דולר), ברצלונה (337 דולר) ואמסטרדם (365 דולר).

מדריד, אשר צמחה מאוד בביקושים בקרב הישראלים בשנה האחרונה, היא היעד היקר ביותר מבין היעדים הפופולריים לחגיגות הוולנטיין, עם מחיר טיסה ממוצע של 422 דולר.

WIZZ AIR מסכמת שנת פעילות וגם קו תל אביב- וינה עם 4 טיסות שבועיות.

חברת התעופה Wizz Air, חברת התעופה הגדולה והצומחת ביותר במזרח ומרכז אירופה הכריזה לאחרונה על קו חדש מת"א לאחד מיעדי התיירות הפופולריים באירופה- וינה. בשלב הראשון שיחל ב-15 ביוני 2018 תטוס החברה בין וינה לתל אביב 4 פעמים בשבוע ומה-1 בנובמבר 2018 הטיסה תהיה יומית. מדובר ביעד חשוב ומרכזי לשוחרי תרבות וטבע עבור מטיילים ישראלים. המחיר המתוכנן החל מ -219 שקלים.

החברה גם מסכמת את שנת 2017 עם שיא שנתי של 28 מיליון נוסעים וגידול של 24% לעומת שנת 2016. בטיסות מישראל ואליה הטיסה WIZZ AIR למעלה מ-750,000 נוסעים עם גידול כ- 79% בהיקף הפעילות.

מדובר במספר שיא של 28 מיליון נוסעים שבחרו לטוס לאחד או יותר מ-600 הקווים  ל-145 היעדים של החברה ב-44 מדינות. כמו כן מציינת החברה כי הוסיפה 14 מטוסים חדשים ובסוף שנת 2017 עומד ציי מטוסיה של החברה על 88 מטוסים. כיום מעסיקה החברה כ-3,500 אנשי מקצוע בתחום התעופה ב-27 שדות תעופה ב-15 מדינות שונות, הכוללים את שני הבסיסים החדשים של WIZZ AIR: לוטון – לונדון ובורנה בולגריה.

כמו כן, חתמה החברה על הזמנת רכישת המטוסים הגדולה ביותר שלה שכללה 146 איירבוס מסוג 320NEOA. כאשר יאושר ההסכם החדש על ידי מחזיקי המניות של החברה, יגדל מספר מטוסי האיירבוס בבעלות WIZZ AIR ל-282 מטוסים. WIZZ AIR מציעה כיום 23 קווים ל-10 מדינות משדות התעופה של תל אביב.

תיירות

רשת המלונות אוליב עם חורף בתל אביב

החורף, מזמין אותנו לנפוש בעיר הגדולה. לראות תערוכות, לבלות בברים הליליים, לאכול במיטב המסעדות וללון במלונות הבוטיק האיכותיים של רשת אוליב, במחירים נוחים לכל כיס! רשת אוליב-החופש לבחור בתל אביב. רשת אוליב מציעה מחירים מיוחדים לחופשה חורפית בתל אביב, במלונות TLV88 & White House .

מחיר מיוחד לזוג באמצע השבוע- 630 שקלים ללילה ו- 750 שקלים ללילה בסופ"ש. האירוח כולל לינה וארוחת בוקר וכמובן פינוק לבחירה, בקבוק שמפניה או בקבוק יין או 2 בקבוקי בירה וכמובן ערכת פינוקים שתמתין למגיעים.

White house תל אביב

המלון ממוקם במבנה היסטורי, בין בתיה הראשונים של העיר הלבנה תל אביב ומציע חופשה אורבנית, תוססת ומלאת חיים לצד מיקום מרכזי בלב תל אביב. המלון נמצא ברחוב דיזנגוף (לצד כיכר צינה ז"ל) ומציע מגוון סוגי חדרים, שלל אפשרויות בילוי בעיר וגישה מושלמת לכל מנעמי העיר תל אביב. מלון "הבית הלבן" בשמו העברי, עוצב בקפידה בהשראת "העיר הלבנה", בסגנון הבאוהאוס  האדריכלי, המיתולוגי של העיר שניכר היטב במבנה, דרך הכניסה המעוצבת והמרפסות המרווחות, הצופות לרחוב דיזנגוף שוקק החיים. כתובת: דיזינגוף 89 תל אביב

Tlv 88 תל אביב

המלון שוכן על חוף הים של תל אביב בבניין באוהאוס מקורי לשימור ומציע חופשה רגועה ומפנקת לצד מגוון אפשרויות בלתי מוגבלות בלב הכרך הסואן. מלון בוטיק עדכני ומעוצב, דקה מחוף הים ומרחק נגיעה ממתחמי התרבות, הקניות והבילויים של העיר. מלון מרגש עם יחס אישי, חדרים מרווחים וממוזגים,  הכוללים מיטות גבוהות בעלות מזרנים אורתופדיים מפנקים, אמבטיות מאובזרות היטב, מסך LCD 32"  בכל חדר וג'קוזי פרטי בסוויטות שבקומת הגג. מלון TLV 88 מציע  חווית אירוח בלתי נשכחת, העיצוב דמוי ספינה יפהפה, נוף שקיעות עוצרות נשימה, הטיילת המפתה לטיולים רומנטיים או לספורט ממש על קו החוף. בחזית מלון TLV 88  ממוקמת מסעדת השף העכשווית "סלבה וידה" המציעה תפריט ים-תיכוני עשיר ומגוון ובר-קוקטיילים ברמה בינלאומית. אורחי המלון נהנים מארוחת בוקר חינם במסעדה. כתובת :הירקון 88 תל אביב

רשת מלונות אוליב, רשת בפריסה ארצית המפעילה 12 מלונות, בת"א, סובב כנרת, הגליל העליון ובגליל המערבי…

מרכז הזמנות רשת מלונות אוליב באתר <<< ובטל': 04-9531153

חוק שירותיי תיירות לא תוקן במשך 40 שנה

במשך 40 שנה לא תוקן חוק שירותי תיירות למרות התמורות והתפתחויות בענף התיירות. אגודת מורי הדרך בישראל מברכת על הצעת חוק זו ועל השינויים המבורכים שנעשים בשנים האחרונות בקידום התיירות על מנת שהחוק יסייע באופן מיטיבי לענף התיירות, ההסברה והכלכלה יש לערוך התאמות המתאימות למצב הנוכחי וליישום הריאלי בשטח. במהלך השבוע האחרון פנתה אגודת מורי הדרך לחברי כנסת מכל סיעות הבית ונפגשה עם חברי כנסת על מנת להתאימו למצב הריאלי בשטח.

בני כפיר יו"ר אגודת מורי הדרך ציין כי אישור סעיף זה במתכונתו הנוכחית של 25 איש ולא 10 איש יהווה פרצה מהותית לרגולציה של ההדרכה ותפגע במהות הרציונל של פיקוח והסדרה של הדרכה מקצועית ואיכותית. מורי הדרך בישראל הם "הפנים" לתייר והחוליה המקשרת בין המדינה לתייר. מי שעומד מול התייר והמטיל בארץ היינו מורה הדרך המהווה את חוד החנית של הנחלת המורשת וההיסטוריה של הארץ.

נחיצותם של מורי הדרך אינה רק בהכרת פני השטח אלא על מנת ללמוד את סיפורי המקום, להכיר את ההיסטוריה שלו. ולכך משקל סגולי גבוה לחיזוק הזיקה והמורשת בקרב המטיילים הישראלים ותפקיד מהותי וחיוני בקרב התיירים. במיוחד במדינתנו שיש ערך מוסף חשוב לקידום ההסברה הישראלית באמצעות התיירים המבקרים בה.

מורה הדרך משמשים כשגרירי המדינה בפני המבקרים בה. וזאת ניתן לראות גם על פי הסקר השנתי האחרון שפרסם משרד התיירות  לבחינת שביעות הרצון של התיירים המגיעים לישראל. שביעות הרצון ממורי הדרך בישראל התבטאה בציון הגבוה ביותר בין מדדי התיירות והגיעה לציון משוקלל של 4.5 מתוך 5.

אגודת מורי הדרך דורשים כי הדרכה ללא רישיון תתאפשר אך ורק במקרים חריגים ולא באופן אוטומטי כמוצע בתזכיר לכל קבוצה שהינה מתחת ל 10 אנשים ולא 25 אנשים בקבוצה מכיוון שרוב הקבוצות הם בממוצע של 25 איש ובאישור שכזה החוק מייתר את מהות "מורי הדרך" והדרכה תהיה ברובה בלתי נחוצה. כיום בתקנות שירותי תיירות יש חובה של רישיון מורה דרך בתיירות פנים וחוץ (בתנאי כי הסיור/טיול הינו בתמורה). יודגש שלא קיים כשל שוק המצדיק ביטול הרישיון בתיירות הפנים לקבוצות עד 25 אנשים

אישור תזכיר החוק בנוסח הקיים של 25 איש ולא 10 מסכן את ביטחון הציבור ושלומו נוכח ריבוי המקרים של פציעות וחבלות בעקבות מסלולים שאינם מתאימים לאוכלוסיית היעד כגון ילדים וקשישים אשר בוצעו ללא מורה דרך עם רישיון.

מוזיאון גבעת התחמושת עם יומן מסע של העיר ולוחמיה

המוזיאון הראשון בישראל המציג את תרומתן המשולבת של כל החטיבות והיחידות שלקחו חלק במערכה על ירושלים ב-67' – חיל האוויר, החטיבה הירושלמית, חטיבת הראל וחטיבת הצנחנים. המוזיאון מציג את המערכה על העיר דרך סיפורים אישיים, יחידתיים, לאומיים ובינלאומיים היוצרים מארג היסטורי ואנושי מרתק ומרגש. התצוגה החדשה והמרהיבה חושפת לראשונה פריטים אישיים מהקרבות, ביניהם הדגל שהונף מעל הכותל, הסידור בו התפלל הרב גורן, איורים שנעשו ע"י לוחמים במהלך הקרבות, סרטים מקוריים של ירושלים לפני ובמהלך המערכה, סרטי קרבות ושחזורי הקרבות. החומרים נאספו מארכיונים פרטיים וממלכתיים בארץ ובעולם. התצוגה משלבת מיצגי מולטימדיה (כ-40 מקרנים), סרטי אנימציה מקוריים, מוזיקה וביצוע מחודש לשיר "ירושלים של זהב".

גבעת התחמושת היאה המרכז הלאומי למורשת מלחמת ששת הימים. שמה של הגבעה האסטרטגית ניתן לה בתקופת המנדט הבריטי עת שימשה לאחסון אמצעי לחימה. ב-1948 הפכה הגבעה למוצב ירדני שפעל במקום עד למלחמת ששת הימים. לרגל שנת היובל למערכה האחרונה על ירושלים, עברה הגבעה שדרוג ופיתוח ונוספו בה מתחמי תצוגה ופעילויות: לתעלות הלחימה המקוריות באתר הקרב נוספו כעת היכל הנצחה חדשני, מיצג אורקולי חדש שמספר על הדמויות שלחמו במערכה על ירושלים. גן ירושלים – גן רחב ידיים הכולל "שביל תוכן", המוזיאון החדש: המציג את תרומתן המשולבת של כל החטיבות והיחידות שלקחו חלק במערכה על ירושלים ב-67', תערוכת  JerusaLENS וארכיב. במהלך השנה יתקיימו בגבעה אירועים ומפגשים שונים בהקשר לספר "67', ירושלים, מלחמה", שיזמה הנהלת גבעת התחמושת וכתב ד"ר גדעון אביטל בהוצאת מטר. לפרטים והזמנות באתר גבעת התחמושת <<< ובטל': 2967*

תערוכות ואמנות

המוזיאון לאמנות האסלאם ירושלים עם ערבסק עכשווי וגם תמונות ועוד

התערוכה מבקשת לבחון כיצד אמנים מקומיים פלסטינים וישראלים מאמצים מוטיבים שונים שקשורים לאמנות העיטור המוסלמי הידועה בשם ערבּסק ומשלבים אותם בעבודתם תוך שהם יוצקים תכנים ביוגרפיים, פוליטיים ומגדריים. העבודות בתערוכה מצביעות על שתי גישות שונות של האמנים לערבסק. רוב האמנים הישראלים מתייחסים אל צורתו של הערבסק והאסתטיקה שלו כמה מהם מציעים לו חלופה ואחרים יוצרים לו הקבלות פנים-תרבותיות ובין-תרבותיות. האמנים הפלסטינים לעומתם, מזהים את הערבסק עם תרבות האסלאם השמרנית, רואים בו סמן של הסמכות הפטריארכלית שבבסיסה ורותמים אותו ביתר חופשיות למטרות מחאה חברתית, מגדרית ופוליטית או לתיאור עוולות.

הערבסק הופיע באמנות האסלאם במאה ה- 10 והפך לעיטור מרכזי ושכיח בעיקר בארכיטקטורה, טקסטיל, איורי ספרים (בעיקר בקוראן), בכלי מתכת, בכלי חרס ועוד. כיום מזהים שלושה טיפוסים של ערבסק: צמחי, גאומטרי וקליגרפי שבאים לידי ביטוי בדפוס או דגם ליניארי שחוזר על עצמו ומתפשט עד אינסוף. הדגם הממלא שטחים נרחבים מתאפיין בהרמוניות ובאיזון מושלמים, בדחיסות, בחזרתיות ובצבעוניות עזה. אין לו התחלה, אמצע וסוף, ואין בו ימין-שמאל, למעלה-למטה, מרכז ושוליים או כל היררכיה. אמנות העיטור המוסלמי, הערבסק, נחשבת לבעלת תפקיד רוחני מרכזי בתרבות האסלאם שנועדה לשרת את הפולחן הדתי. לפי האסלאם, הערבסק מבטא את המבנה המופלא והמורכב של העולם ואת שלמותו ההרמונית.
משתתפים בתערוכה: איה בן רון, דור זליכה לוי, יואב רבן, רובה סלמה, אניסה אשקר, דנה לוי, מחמוד קייס, רימה ארסלנוב. אוצרת: תמר גיספאן – גרינברג. נעילה: יום שבת | 7.4.2018

תמונות – חילוף חומרים: זהות מזרחית וערבית בעיצוב צעיר ועכשווי
בשנים האחרונות אנו עדים למספר הולך וגדל של מעצבים שהושפעו מהשינויים שמתרחשים בחברה הישראלית סביב שאלות של שייכות, זהות, מוצא, מגדר, לאום ועוד. סוגיות דומיננטיות שעולות מעבודותיהם של מעצבים אלה הן סוגיית ערבים ויהודים החיים אלה לצד אלה והתנועה בין זהויות: מערבית, ערבית־ישראלית וערבית־פלסטינית, וכן סוגיית הזהות המזרחית, בין אם בהשוואה לתרבות האירופית, ובין אם ביחס לתרבות הערבית – או בשמה ״המעודכן״: תרבות ים-תיכונית או מזרח-תיכונית. במסגרת התערוכה יוצגו מבחר עבודות של מעצבים צעירים העוסקות ביחסי הגומלין התרבותיים והאסתטיים שבין המזרח למערב, בין ערבים ליהודים, בין ישראל לאירופה, בין המזרח התיכון לישראל ובין הערבית לעברית. בעבודות ניכרת השפעה של אורנמנטיקה ערבית, של אותיות ערביות ושל קליגרפיה ערבית, ולעיתים אפשר למצוא מבעד לאסתטיקה שלהן גם מסרים חתרניים שאינם עולים בקנה אחד עם השיח הציבורי הרווח בישראל. מנעד נקודות המבט של היוצרים רחב וכולל עבודות הקשורות לקישוט הגוף, לבית ולמשפחה, לסביבת המגורים, למוצא, לעם וללאום. חלק מהעבודות מנסות לתת מקום למסורות שכור ההיתוך הישראלי דחק אל השוליים וחלקן שואלות איך הייתה נראית ישראל אילו שלט בה אתוס אחר.

המעצבים המשתתפים בתערוכה: אוהד חדד והלאל ג'בארין, אמיר צובל, גילעד בר, הלית כולני, הדר תדהר, הזאר גראבלי, טל לוי, לירון לביא-טורקניץ', נואל ערפאת, נועה שניר, עדי קרני, עומרי אברהם, שני דבורה.

אוצרי התערוכה: יובל סער, אורלי עמרמי. נעילת התערוכה: יום שבת | 7.4.2018

המוזיאון לאמנות האסלאם ירושלים רח’ הפלמ”ח 2. פרטים באתר <<< ובטל': 02-5661291

חגיגה לכל המשפחה במוזיאון לאמנות האסלאם:

המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מזמין את כל המשפחה לבלות את ימי חמישי אחה"צ ואת ימי השבת בשלל פעילויות ייחודיות ומסקרנות בתערוכה "ערבסק עכשווי" המוקדשת לעיטור המוסלמי הידוע – ערבסק.

  • חפש את המטמון בתערוכה ערבסק עכשווי – באמצעות משימות קצרות וחווייתיות יתבוננו המשתתפים על הערבסק כפי שהיא באה לידי ביטוי באמנות העכשווית, יחשפו את הרמזים בדרך מפתיעה, ימצאו את המטמון ויזכו במתנה!
  • סדנת יצירה מקורית להורים ולילדים בה יתנסו המשתתפים ביצירת כוכב ערבסק . כמו כן תתקיים סדנת יצירה לקטנים – ערבסק מסתובב.
  • עוף על המוזיאון – משחק משימות נושא פרסים בגלריות המוזיאון השונות. מורידים את אפליקציית המשחקים של המוזיאון ויוצאים למשחק משימות בגלריות המוזיאון השונות, המשחק בנוי משלושה שלבים וכל שלב מזכה את המשחק בנקודות מי שמגיע לרף נקודות מסוים זוכה בפרס!

הפעילויות יתקיימו ב:ימי חמישי בשעה 16:30, ימי שבת בשני סבבים בשעה 10:30 וב- 12:00 ומותאמת להורים ולילדים בגילאי 6 – 11.

מוזיאון היכל שלמה עם תערוכת גם זה אפשרי

מתוך התערוכה (צילום יאיר חובב)

המוזיאון לאמנות יהודית בהיכל שלמה בירושלים נמצא בעיצומה של התחדשות. שאיפתו היא  לשקף את הזהות והערכים של החברה היהודית בארץ ובעולם תוך התייחסות לחברה הישראלית על כל גווניה. המוזיאון הקים את הבית לתרבות מקומית המהווה מוקד פעילות ליצירה אמנותית רב תחומית. הבית מאפשר שיח ומפגשים חוצי תרבויות ולאומים , מתוך אמונה כי העיסוק באמנות חוצה גבולות. אוספי המוזיאון המגוונים, מהווים פלטפורמה ייחודית לדיאלוג אוניברסאלי החיוני לחברה הישראלית בתקופה זו.

התערוכה "גם זה אפשרי" שמוצגת במוזיאון משלבת את חפצי אוסף המוזיאון עם יצירותיהן של אמניות ערביות ויהודיות המייצגות את קשת הקהילות הרחבה של החברה בארץ.

כעשרים מקבצי העבודות בתערוכה משלבים יצירות של אמניות מהחברה הערבית, יצירות של אמניות מהחברה היהודית בירושלים ותשמישי קדושה מתוך אוצרות המוזיאון. כבר ממבט ראשון נחשפים בתערוכה ניגודים כמעט בלתי אפשריים לתצוגה משותפת. התערוכה מדגימה פוטנציאל של שיח שאינו מתרחש מספיק בתוך החברה הישראלית המאופיינת בין השאר בבידול ובשסעים.
ההנחה של העבודות זו בצידה של זו, מגלה קצוות חוטים הנוגעים בעולמות תוכן והוויה שונים, שביחד יוצרים שילוב וויזואלי ורעיוני. המקבצים, לעיתים נראים אקלקטיים ובלתי אפשריים אך כוחם הוא ביכולת שלהם לעורר חשיבה ורגשות המעודדים התבוננות רעננה על שאלות של זהות, נשיות, ריטואלים וההיסטוריה התרבותית – פוליטית בה אנו חיים.

הטקסטים בתערוכה משמשים נקודות מוצא לחשיבה והרהור נוספים. הם אינם מתיימרים לתאר או להסביר את העבודות , אלא מהווים סוג של מצפן המכוון לכיווני- צפון רבים בו- זמנית. כך הם יוצרים רשת-בטחון להלך בה או לנוח עליה בין תחנות התערוכה.
התערוכה מאפשרת הזדמנות, כל אדם על פי בחירתו שלו, להתבוננות על עצמנו, על האחר ועל הקהילה שאליה אנו שייכים ובעיקר על מה שמפריד ושעשוי לחבר. אוצר: עדי יקותיאלי

מוזיאון היכל שלמה, רח' קינג ג'ורג' 58, ירושלים. פרטים באתר <<< ובפייסבוק <<<

טיולים

עין חניה עם היסטוריה, מים, צמחיה ירוקה, בילוי ופנאי בירושלים 

במהלך עבודות פיתוח בעין חניה, הנחשב לאחד האתרים היפים בהרי ירושלים, נחשפו בחפירות ארכיאולוגיות בריכות מים ומזרקה מפוארת בנות 1500 שנה, כותרת עמוד אופיינית לנחלות מלכי הבית הראשון, ומטבע כסף נדיר – מהקדומים שהתגלו בסביבות ירושלים

עין חניה הוא אתר תרבות ומורשת, מוקד לבילוי ופנאי, עדות לחקלאות השלחין העתיקה, וילה מיוחדת מהתקופה הביזנטית ואזור מקודש לנצרות – כולם במקום אחד. כחלק מפיתוח מוקדי הפנאי והבילוי בגן הלאומי עמק רפאים בצעה רשות העתיקות באתר עבודות ארכיאולוגיה, שימור ושדרוג, בניהול הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף רשות הטבע והגנים ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים. האתר פותח בהסכמה ובשיתוף פעולה עם הפטריארכיה הארמנית, בעלת הקרקע.

הגן הלאומי עמק רפאים הוא פארק המעיינות של ירושלים, בשטחו קיימים אתר עין לבן, עינות וולאג'ה ועין חניה שבקרוב כאמור ייפתחו לציבור הרחב למטרות פנאי ובילוי.

עין חניה הוא מעיין בהרי ירושלים והינו חלק מהגן הלאומי הרי יהודה, הנובע מעל אפיק נחל רפאים למרגלות הכפר אל-וולאג'ה ורכס הר גילה. הימצאותן של בריכות האגירה הפכה את עין חניה לנקודת מפגש לכלל תושבי האזור והתקיימו בו מגוון של טכסים ואירועים: תשליך, חגיגות עיד אל פיטר וכן טכסים מרהיבים נוספים.  עבודות הפיתוח והשיקום נמשכות כבר ארבע שנים בעלות כוללת של כ-14 מיליון שקלים, ומתבססות על העיקרון התכנוני של שחזור נופי במינימום התערבות תוך הקפדה יתרה על שחזור מראה העבר.

בחפירות הארכיאולוגיות של רשות העתיקות, בניהולם של אירנה זילברבוד ויעקב ביליג ובהנחיתו של ארכיאולוג מרחב ירושלים ד"ר יובל ברוך, נחשפו מערכת מים מהמרשימות שנמצאו בארץ ובריכת אגירה ומזרקת מים (נימפאון) מהתקופה הביזנטית (מאות 6-4  לספירה), שבר כותרת עמוד בסגנון אופייני למבנים ולנחלות של מלכי הבית הראשון, ומטבע כסף נדיר מהמאה ה-4 לפני הספירה. פעולות השימור והפיתוח כוללות:

  • שחזור של מערכת המים מנקבת המעיין לנימפאון
  • שחזור מערכת השקיה גרוויטציונית שמתבססת על מי האתר
  • שיקום טרסות ושחזור חקלאות שלחין בטרסות תחתונות (בוסתנים, עשבוניים)
  • שחזור חקלאות בעל בטרסות (מטעי זיתים), כניסה חדשה לאתר והתווית גישה לרכבים מעגל תנועה חדש בכביש וולאג'ה
  • הסדרת חניות לכלי רכב
  • התווית גישה נגישה להולכי רגל מהחניה למבני הכניסה, לנימפאון ולבריכות,  עבודת שתילה ונטיעות צמחיה ועצים ברחבי האתר.

נראה כי ההתיישבות באזור עין חניה החלה ימי הבית הראשון, ויתכן שגם קודם לכן. הממצא הבולט מתקופה זו בחפירה, הוא שבר של כותרת עמוד בסגנון "פרוטו יוני"- סמל אומנותי אופייני למבנים ולנחלות של מלכי הבית הראשון, אשר מעטר היום את פניו של מטבע 5 ₪ הישראלי. כותרות דומות התגלו בעיר דוד בירושלים, שהיתה בירת ממלכת יהודה, וברמת רחל, שם נחשף אחד מארמונות מלכי יהודה. וכן בשומרון, מגידו וחצור שהיו ערים ראשיות בממלכת ישראל. לדברי הארכיאולוגים, קיימת אפשרות שגם האתר בעין חניה היה נחלה ממלכתית בימי הבית הראשון.  לאחר חורבן הבית הראשון, חודשה ההתיישבות באתר, במתכונת של בית אחוזה שיושב על ידי יהודים. הממצא הבולט ביותר מתקופה זו, הוא מטבע כסף נדיר מהקדומים שהתגלו עד כה בסביבות ירושלים – דרכמה שנטבעה באשדוד על ידי השלטון היווני, בין השנים 420 ל-390 לפסה"נ.

המטבעות, כלי החרס והזכוכית, הרעפים ואבני הפסיפס הצבעוניות מהתקופה הביזנטית שנחשפו בחפירות, העידו על כך שבתקופה זו (מאות 6-4 לספירה) הגיע המקום לשיא פריחתו. לדברי ד"ר יובל ברוך, ארכיאולוג מרחב ירושלים: "להערכתנו, חלק מהפרשנים הנוצריים המוקדמים, זיהו את עין חניה כמקום שבו התרחשה הטבלתו לנצרות של "הסריס מכוש", כפי שמופיעה בספר 'מעשי השליחים' (מעשה  השליחים, ח': 26[סמל]40). יש לציין שתשומת לב רבה הושקעה בשיקום מבנה המזרקה (הנימפיאון) המרשים. המבנה שוקם ונוקה, ובחזית הושלמו אבניו על פי צילומים ואיורים היסטוריים המציגים אותו בשלמותו.

מסלול פסטורלי בגליל העליון בנחל צבעון

דניאל וקנין, רכז קהילה ושביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ בעונה זו של השנה ורגע לאחר מערכת הגשמים בסופ"ש האחרון, על מסלול המשלב הרבה ירוק בעיניים, רווי בפריחות חורף ונופי גליל מרהיבים.

דרך הגעה: נוסעים מכיוון גוש חלב מערבה, על כביש 89, אחרי 3.5 ק"מ הכביש מתפתל בחדות, בפיתול השני מבחינים בדרך עפר מצד ימין שם ניתן לחנות את הרכב. ניתן להשאיר רכב נוסף בסוף המסלול- ביער ברעם.

תיאור המסלול: מנקודת ההתחלה צועדים על סימון שביל ישראל לצד הנוף הפתוח, צופים לעבר הרי הגליל העליון הנפרשים לאורך המסלול. בעונה זו ניתן להבחין גם בפריחה חורפית ייחודית ומקסימה באזור, הפריחה נמשכת עד לאמצע חודש אפריל. כמו כן, לאורך השביל פינוי המתאימות לפיקניק  שקט ורגוע.

בהמשך, השביל הופך להיות צר יותר, הדרך נסגרת וממשיכים לצעוד באפיק הצר של נחל צבעון, לאחר גשמי סוף השבוע תוכלו גם להתרשם מזרימה מחודשת נאה. בנוסף, העצים מלאי טחב וחזזיות ירוקות והעצים מרשימים במיוחד, הנוף בתקופה זו יותר פסטורלי אך בשל הגשמים נדרשת זהירות ותשומת לב במהלך ההליכה.

ממשיכים לאורך שביל ישראל עד שמגיעים לקטע קסום במיוחד, נקודת המפגש של נחל צבעון עם נחל דישון. בנקודה זו ניתן ליהנות ממראה העצים הרבים ולחוש את הקסם של הטבע. צועדים עוד כ- 250 מטר לאורך שביל ישראל עד למפגש עם השביל הכחול. אם השארתם רכב איסוף ביער ברעם עליכם לעלות  עם השביל הכחול שמאלה, עלייה קצרה ואתגרית שתוביל אתכם אל הרכב. במידה והגעתם עם רכב אחד בלבד עליכם לשוב חזרה בשביל ישראל.

אורך המסלול- 4 ק"מ, רמת קושי- בינונית. יש להצטייד במים לשתייה, בגדים ונעליים נוחות להליכה.

לפרטים נוספים באתר <<< ובטל' כוכבית כינרת 55477*

טיול אל פריחת הנרקיסים

ברשות הכינרת ממליצים על טיול אל פריחת הנרקיסים.

דרך הגעה: נוסעים על כביש כפר סאלד 918 לעבר נקודת ההתחלה בתל אנפה המכונה "גבעת הנרקיסים". בדרך נפרשים שדות העמק המכוסים פלומות ירוקות בשלל גוונים של ראשית צמיחת הגידולים החקלאיים.  התל הוא אתר עתיקות בו שכנה עיר גדולה בתקופה ההלניסטית, אך בשנים האחרונות נקרא  'גבעת הנרקיסים' ובו ריכוז מרשים של נרקיסים הנמצאים בשיא תפארתם בחודש ינואר בגליל בתל אנפה. ראשו הלבן של הנרקיס המצוי מעוטר בכתר זהב. הנרקיס מהידועים שבפרחי ישראל.

צועדים על גשר בטון לעבר נקודות הסבר על השמורה, פונים שמאלה ומטפסים במדרגות עץ לתל אנפה. ממשיכים בשביל עד לאתר הארכיאולוגי שם ניתן לראות את שרידי החומה שהקיפה את אנפה ושרידי היישוב מתקופת הברונזה, הפרסית וההלניסטית. משם ממשיכים בשביל עד לנקודת התצפית עוצרת נשימה המשקיפה על עמק החולה, בצומת השבילים פונים שמאלה עד לרכס הרי נפתלי משם חוזרים באותה הדרך עד לרכב בחניון תל אנפה.

אורך המסלול- כשעה וחצי . מסלול קל. מתאים לכל המשפחה. לפרטים נוספים באתר <<< ובטל' כוכבית כינרת 55477*

ספרים

ההר, הכיפה והמבט – הר הבית בתרבות החזותית הישראלית

במלאת חמישים שנה לכיבוש הר הבית במלחמת 1967, מבקשים המאמרים המקובצים בספר הנוכחי לבחון בחינה היסטורית, מחויבת ואמיצה את מעמדו של הר הבית כאייקון חזותי מרכזי בזירות תרבותיות שונות בישראל. דרך ניתוח תצלומים, כרזות, גלויות, דגמים, תרשימים ואתרי מורשת, הם מבקשים לחשוף את מרכזיותו של הר הבית, לא רק בקרב קבוצות שוליים דתיות-משיחיות, כי אם גם בזרם המרכזי של השיח הציוני המגדיר את עצמו כחילוני, ליברלי ונאור. לצד שמונת המאמרים, מקובץ בספר אוסף של תצלומים היסטוריים מוכרים ונדירים של הר הבית שנמצאו בארכיונים ישראליים ממסדיים ובאוספים פרטיים, ושימשו השראה למאמרים. הספר כולל גם עבודות צילום עכשוויות המגיבות לאוסף התצלומים ההיסטורי, אשר הוצגו בגלריה לצילום של בצלאל בשנת 2016 .
כאובייקט, הספר הוא הכלאה בין כמה סוגות: ספר מחקר, אלבום זיכרון וקטלוג תערוכה. הוא מציג מחקרים מקוריים וביקורתיים, אך בו זמנית מבקש לפרוץ את גבולות האקדמיה ולהיות נגיש בשפתו ובצורתו. באסתטיקה שלו הוא מאזכר אלבום זיכרון, ובו בזמן מבקש לערער את סמכותם של אלבומים מסוג זה. הוא קטלוג של תערוכה שגבולותיה אינם תחומים.
כל אחד מן המאמרים הנכללים בספר מתמקד בזירה חזותית אחת בישראל ובוחן דרכה את האידיאולוגיות והנרטיבים הממסגרים את הופעת בית המקדש, כיפת הסלע או הר הבית. אולם לא ניתוח אמנותי-סגנוני של הדימויים החזותיים מעסיק את הכותבות והכותבים, אלא תנאי המבט ויחסי הכוח הכרוכים בהתבוננות עצמה, ביצירת הדימויים ובהפיכתם לאייקונים מיתיים ומונומנטליים. המאמרים נוקטים עמדה ביקורתית כלפי האיקוניות של הר הבית, מקלפים ממנו את הדימוי המיתי ועושים לו פוליטיזציה.
מכיוון שמאמרי הספר מבקרים את אופני ההצגה השונים של כיפת הסלע/הר הבית בתרבות החזותית בישראל, חשוב לציין כי גם האופן שבו בית המקדש/הר הבית מוצג ומנותח בספר זה אינו ניטרלי וחושף את נקודת המבט המחקרית שלו. היות שהספר בוחן בעיקר את יחסם של צלמים, אדריכלים, אמנים וגופים ממסדיים ציוניים כלפי הר הבית, על פי רוב ייעשה בו שימוש בשם "הר הבית". במקרים שבהם הדיון מתקיים מנקודת מבטם של צלמים או חוקרים ערביים יופיעו השמות "כיפת הסלע" ו"אלחרם אלשריף". נציין גם כי כותרות התצלומים ההיסטוריים שבקובץ הועתקו במדויק מן המקור שממנו נלקחו, אף על פי שהן מהוות כשלעצמן סוג של פרשנות ובכוחן להשפיע על המובן המיידי של התצלומים. מטרתה של בחירה זו היא לאפשר לקוראת להבין את ההקשר הראשון שבו הופיעו התצלומים, אך היא מחייבת אימוץ נקודת מבט ביקורתית

תוכן עניינים:

  • פתח דבר – נועה חזן
  • מעל ומתחת לקו המבט – נועה חזן ואביטל ברק
  • כמה חלקיקים פוליטיים־תיאולוגיים אפשר לשעתק בתוך תצלום אחד? – מוחמד ג׳באלי
  • השיבה אל המונומנט – חוה שורץ
  • הר, בית, מקדש, ומשפט – חיים יעקובי
  • העתקתו של בית המקדש – יעל פדן
  • דמיון, זיכרון ופנטזיה – מרב מאק
  • מאוריינטליזם למיליטריזם – ייצוגי כיפת הסלע בצילום – דור גז
  • אני רואה אותה ולא רואה לא הר ולא בית – הגר אופיר

עורכת: נועה חזן. מהדורה תלת לשונית. מחיר 95 שקלים.

נגה רש זוכה בפרס ספיר ליצירה צעירה

נגה רש, הזוכה במקום הראשון ובמענק של 10,000 שקלים בתחרות "חותמת אישית". רש בת 25 מכפר סבא, סטודנטית לתואר ראשון בספרות ובלימודי מזרח אסיה. בשנה האחרונה גרה ולמדה בגרמניה במסגרת חילופי סטודנטים וחזרה זה עתה לתל-אביב

תחרות "חותמת אישית" שמקיימת זו השנה השישית המחלקה לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר בראשות ד"ר עמרי הרצוג, נועדה לטפח יצירה בקרב הדור הבא של הכותבים ולהרחיב את מנעד הכתיבה הספרותית בישראל. מבין למעלה מ-150 כותבים שהגישו טקסטים, הגיעו לגמר שהתקיים בסוף השבוע האחרון – חמישה בלבד. למקום הראשון הגיעה נגה רש, שזכתה ב-10,000 ש"ח עבור היצירה הטובה ביותר. הפרס השני בגובה 6,000 ש"ח הוענק לעמיחי לבון  ושלושה פרסים נוספים בגובה 3,000 ש"ח הוענקו לנדב פיידמן, שני פוקר ואופיר ששון.

"כשהייתי בכתה ב' כתבתי ספר שהיה מלא בשגיאות כתיב", משתפת נגה רש. "הוא סיפר על ילדה מצרייה בשם ז'קלין, שחיות מחמד לא קונבנציונליות כמו ג'ירפות וחרדונים מצילות אותה בכל פרק מחדש מבדידות ומבושה. הן מספרות לה בדיחות לא מצחיקות, מעודדות אותה כשהיא עצובה ונכשלת, ולוחשות לה את התשובות לתרגיל בזמן שהמורה שואל מול כל הכיתה. אני לא יודעת למה היא דווקא מצרייה".

התחרות השנה הזמינה כותבים עד גיל 35, שעדיין לא פרסמו ספר, לשלוח סיפורים קצרים שאורכם לא עולה על 2,500 מילים תחת הכותרת "אני ישן/ה וליבי ער". יו"ר חבר השופטים בתחרות הוא עמיחי שלו, מרצה במחלקה לתרבות יצירה והפקה במכללת ספיר, סופר, עורך ומבקר ספרות. לצדו שפטו דמויות מובילות מעולם הספרות והרוח, ובהם סופרים, יוצרים ואנשי תרבות, ביניהם אברהם בלבן חוקר ספרות, סופר, משורר ופרופ' לספרות עברית באוניברסיטת פלורידה, המשוררת אגי משעול וכן יותם שווימר מבקר ספרות ב-YNET.

כתיבת תגובה