חדשות השבוע בעולם הרכב

דו גלגלי חשמלי חדש או פנטזיה ۩  מד"א דו-גלגלי בתל אביב הנחפרת  ۩  קיה סורנטו דור 3 בישראל ۩ מבצעי מכירה של אינפיניטי וניסאן  ۩ מיצובישי טרייטון חדש על כבישי ישראל ۩ לחצו על הכותרת להמשך הכתבה ۩ ۩ ۩ ۩ ۩ ۩ ۩

דו גלגלי

אופנועי מדא  (צילום אלירן אביטל)
אופנועי מדא (צילום אלירן אביטל)

לקראת פתיחת עבודת הרכבת הקלה- מד"א יתגברו מערך האופנועים בת"א

כידוע, העבודות הצפויות ברכבת הקלה בתל אביב אמורות לגרור עמן עומסי תנועה כבדים בכל רחבי העיר. במד"א נערכים בהתאם ובתקופה הקרובה צפויים תושבי תל אביב להיתקל ביותר אופנועי ההצלה של הארגון ובתדירות גבוהה. המטרה- להבטיח שכל קריאה בעיר תזכה למענה המהיר ביותר.

מד"א מפעיל באופן שוטף למעלה מ-150 אופנועי הצלה המאובזרים בציוד ההצלה המתקדם ביותר, ביניהם גם אופנועי טיפול נמרץ הנושאים ערכות ציוד הצלה זהות לאלו הנמצאות על ניידות הטיפול הנמרץ ולמעט שירות הפינוי מעניקים שירותי הצלה זהים על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר.

במקביל במד"א עומדים בקשר ובשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים המעורבים בפרויקט הרכבת ביניהם משטרת ישראל ונת"ע על מנת לוודא כי זמני התגובה של צוותי מד"א בתוך תל אביב לא יפגעו. בין השאר ממפות מערכות השליטה והבקרה במוקדי מד"א בימים אלו את האזורים הצפויים להיות בעיתיים מבחינת תנועת רכבים ויוצרים רשימה של צירים חלופיים אליהם יכווינו המוקדנים את אופנועי ורכבי ההצלה במידת הצורך כאשר יתקבלו במערכת דיווחים על עומסים.  כחלק ממהלך התגבור יעברו גם נהגי האמבולנסים ורכבי הטיפול הנמרץ הדרכות לגבי צירי התנועה העמוסים והחלופיים, הכול במטרה לוודא כי כל קריאה למד"א תענה במהירות האפשרית.

טסלה M– האם זו הבשורה החשמלית הדו-גלגלית

אורן מוסט ומיזם הרכב המצליח שלו, המכונית החשמלתי טסלה, מתרחב גם לעולם הדו-גלגלי ? עוד לא.

ג'ן סלפין עיצב את מה שהוא קורה לו- פרויקט טסלה. סוללה עוצמתית ומנוע חשמלי של KW150 מקורר אוויר (על מנת לשמור על היעילות והטמפרטורה בשעת הנסיעה) מפוקחים ומנוהלים ע"י מחשב ל-4 מצבי נסיעה: נסיעה מהירה, נסיעה רציפה, נסיעה רגילה ונסיעה חסכנית.

גוף האופנוע עשוי מסיבי פחמן וגם חוסך משקל בהעדר תיבת הילוכים (מנוע חשמלי… אמרנו). האם אורן מוסט ירים את הכפפה ?

מה חדש ומבצעי מכירות

קיה סורנטו דור 3

קיה סורנטו החדש מצויד במנוע בנזין 2.4 ליטר או 2.2 ליטר טורבו-דיזל, הנעה 2X4 או 4X4. כמו כן הדור השלישי של הסורנטו מצויד במרכב חדש לחלוטין שמשפר את נוחות הנסיעה, התנהגות הכביש והבטיחות בהתנגשות.

סורנטו החדשה (צילום יח"צ חו"ל)
סורנטו החדשה (צילום יח"צ חו"ל)

במבט מהצד, שומר הדגם על מכסה תא המנוע הארוך שהוא סימן היכר של הסורנטו, ועל קורה D רחבה, אולם קו גג נמוך יותר יחד עם קו מותניים גבוה יותר וצורה משוכה לאחור מעניקים יציבה דרמטית ושרירית יותר מהדגם היוצא.

הסורנטו החדש, הזמין בגרסאות 7 מושבים בלבד, כולל מושב אחורי המתפצל ומתקפל ביחס 40/20/40, לשיפור השימושיות, עם משענת יד מרכזית גבוה יותר. שורת המושבים השנייה המצוידת ב"קיפול מרחוק", המופעל באמצעות שתי ידיות בצידי אזור המטען, גם ניתנת להזזה לפנים ולאחור כדי לאפשר כניסה ויציאה בקלות רבה יותר לשורת המושבים השלישית.

קיה סורנטו החדש זכה לדירוג של 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP, כשהוא זוכה לציונים גבוהים בכל ארבעת התחומים (90% להגנה על מבוגרים ברכב, 83% להגנה על ילדים ברכב, 67% להגנה על הולכי רגל ו-71% למערכות סיוע לבטיחות).

לקיה סורנטו החדש שלוש רמות גימור:

  • האבזור של רמת הגימור URBAN כולל בין היתר: 6 כריות אויר, מערכות ESP + TCS, HAC (סיוע לזינוק בעליה), ESS (מערכת התראה לבלימת חרום), SBL (תאורה עוקבת פנייה), ROP (מערכת למניעת התהפכות), TSA (מערכת בקרת יציבות לנגרר), בקרת אקלים מפוצלת, חלונות אחוריים כהים\PRIVACY, פתיחת תא מטען חשמלית חיצונית, מראות צד עם קיפול חשמלי, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מסילות גגון אורכיות, חישוקים קלים במידה 235/65/R17, מערכת מולטימדיה ועוד. מחיר URBAN 2.4 בנזין 2X4 אוטו', 7 מושבים 197,900 שקלים
  • רמת הגימור EX מוסיפה ריפודים מעור בגוון אחד\שני גוונים, גג נפתח חשמלי מזכוכית, תאורת מפות מסוג LED ותאורת תא מטען מסוג LED. מחיר EX 2.4 בנזין 2X4 אוטו',7 מושבים 219,900 שקלים
  • רמת הגימור פרימיום מוסיפה: מושב נהג חשמלי מתכוונן רב מצבי, פנסים קדמיים מסוג קסנון עם מתזים, "מפתח חכם" – זיהוי מרחוק והתנעה באמצעות כפתור, חיישני גשם, לוח מכוונים הכולל מסך 7" עם תצוגה דיגיטלית, חישוקים קלים במידה 235/60/R18, תאורה אחורית מסוג LED, מערכת הנעה 4X4 ועוד. מחיר פרימיום 2.4 בנזין 4X4 אוטו', 7 מושבים 262,900 שקלים ומחיר פרימיום 2.2 דיזל 4X4 אוטו', 7 מושבים 272,900 שקלים

מבצע אינפיניטי עד 15 לאוגוסט

מותג רכבי היוקרה אינפיניטי יוצא בימי מכירות מיוחדים על דגם ה-QX50  מבית אינפיניטי. הרכב יוצע בתנאים מיוחדים לרוכשים באולמות התצוגה של אינפיניטי, בהרצליה פיתוח ובירושלים עד ל- 15 באוגוסט 2015.

אינפיניטי QX50 (צילום יחצ חו"ל)
אינפיניטי QX50 (צילום יחצ חו"ל)

אינפיניטי QX50 יוצע עד ה-15 באוגוסט 2015 במחיר 299,000 ₪ במקום 340,000 ₪ (הנחה של 45,000 ₪). בנוסף מציעה אינפיניטי מימון של עד 100,000 ₪ ל- 36 חודשים ללא ריבית והצמדה וטרייד אין מחיר מחירון (בכפוף לתקנון).

דגם האינפיניטי – QX50 הינו מקטגוריית המיד קרוסאובר, בעל הנעה כפולה המותאמת לכביש, מנוע 3.7 המפיק 320 כ"ס ומאיץ את הרכב מ- 0-100 קמ"ש ב- 6.4 שניות בלבד ומעניק חווית נסיעה של רכב ספורט עם פרקטיות יומיומית של קרוס אובר.

המבצע בתוקף עד ה- 15/8. לפרטים 8899*

מבצע יום שלישי של ניסאן

פעם בשבוע, ליום אחד בלבד, מידי יום שלישי, דגם אחד, במחיר מיוחד וחד פעמי שלא יחזור. מותג הרכב ניסאן, חוגג את הקיץ במבצעים מיוחדים. מידי יום שלישי בשבוע,  במהלך חודש אוגוסט, יערך  מבצע הקיץ של ניסאן, החל מתאריך 4.8 למשך כל הקיץ.

ניסאן קשקאי 2015 (צילום יח"צ חו"ל)
ניסאן קשקאי 2015 (צילום יח"צ חו"ל)

הרכב הראשון במבצע, ביום שלישי ה 4.8 , הינו ניסאן קשקאי, המוצע ב 149,990 ₪ בלבד – במקום 156,990 ₪. המבצע  תקף רק ליום 4.8.2015 בכל אולמות התצוגה של ניסאן.

חדש: מיצובישי טרייטון

כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל משיקה את הטרייטון, מחליף ההאנטר, במחיר של החל מ – 194,900 ₪. עד היום נמכרו ברחבי העולם כ- 1.3 מיליון יחידות מהדגם המוחלף וכ- 4 מיליון טנדרים משנת 1978.

לטרייטון עיצוב הגה חדיש, תיבת הילוכים ידנית חדשה בעלת 6 הילוכים ותיבת הילוכים אוטומטית חדישה בעלת 5 הילוכים לשיפור הביצועים, פליטת CO2 נמוכה ותחזוקה מופחתת. טרייטון מצויד במערכת הנעה כפולה מתקדמת Super Select II (בדגם הדקאר), המאפשרת תנועה בהנעה כפולה בכביש לשיפור הבטיחות והיציבות

מיצובישי טרייטון (צילום יח"צ חו"ל)
מיצובישי טרייטון (צילום רונן טופלברג)

טרייטון החדש ישווק ב- 5 דגמים:

  • ידני 4X2 Invite
  • אוטומטי 4X2 Instyle,
  • ידני 4X4 Intense
  • אוטומטי 4X4  Desert
  • אוטומטי 4X4 מדגם Dakar המפואר

יחידת הכח היא מנוע MIVEC 2.4 ליטר דיזל חדש ושקט במיוחד, העשוי כולו אלומיניום ומספק 181 כ"ס (בדגם הדקאר), עם צריכת דלק משולבת העומדת על בין 13.9 ל- 15.9 ק"מ לליטר (תלוי בדגם). נתון זה מהווה חיסכון של 20% ביחס לדגם היוצא והינו החסכוני ביותר בקטגוריה. הדגם החדש מציע תנוחת ישיבה ונהיגה נוחה יותר, נוחות נסיעה משופרת, בידוד רעשים (NVH) טוב יותר ואבזור רב המשלימים את חווית הנהיגה והופכים אותה  לטובה יותר. לטרייטון רדיוס סיבוב של 5.9 מטר מהנמוכים בקטגוריה, אשר הינו צר במיוחד ומאפשר תמרון בשטחים צפופים.

כלמוביל מעניקה לטרייטון אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, או לשלוש שנים ועד- 100 אלף ק"מ. בנוסף, מכריזה כלמוביל יבואנית מיצובישי על תוספת של אפליקצית סלופארק לחניה. האפליקציה שתוטמע במערכת המולטימדיה תתאים עצמה למספר הטלפון הנייד של הלקוח הקיים, כך שבהזנת מספר הטלפון תישלח הודעה עם קוד אותו יש להזין במערכת שברכב. המנוי יהיה אותו מנוי כך שאין צורך להזין שוב את פרטי האשראי של הלקוח. עקב כך, ניתן יהיה להפעיל ולכבות את החנייה הן מהמערכת ברכב והן מהמכשיר הסלולארי במקביל ובהתאם לנוחות המשתמש.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "הטרייטון החדש פותח כ-Truck) SUT Utility (Sport אולטימטיבי המציע רמה גבוהה של אמינות, קשיחות, נוחות פנים ויכולת תמרון. תכונות אלו בשילוב טכנולוגיה מתקדמת ואבזור רב נותנות מענה לצרכים המשתנים והמגוונים של לקוחות הטנדר, המבקשים גם רכב עבודה קשוח לשימוש בכל תנאי שטח וגם רכב לשימוש יומיומי ופנאי".

מערכת ה- Super Select 4WD II אשר פותחה במקור עבור הפאג'רו מאפשרת לנהג לבחור את ההנעה הרצויה המתאימה ביותר באמצעות חוגה נוחה לתפעול, על פי תנאי השטח ותנאי הנהיגה. ניתן להעביר מ-2WD ל-4WD מבלי לעצור את הרכב.

להלן מצבי ההנעה השונים:: 2H ( הנעה אחורית. לנסיעה בכביש ולהפחתת צריכת דלק ), 4H ( הנעה כפולה לכביש ליציבות ובטיחות מרביים ), 4HLC ( הנעה כפולה לנסיעה בשטח (דיפרנציאל מרכזי נעול ) ו- 4LLC ( הילוך כוח לנסיעה בשטח טכני במהירות נמוכה ).

מיצובישי טרייטון הוא הטנדר היחיד בקטגוריה המציע נעילת דיפרנציאל אחורי כציוד תקני בכל דגמי 4X4.

  • 2X4 Triton D/C L200- ידני 2.4 ליטר דיזל Invite- 154 hp מחיר: 194,900 שקלים.
  • 4X4 Triton D/C L200- אוט 2.4 ליטר דיזל Dakar- 181 hp מחיר: 244,900 שקלים.

Hertz משיקה סניפים ללא נייר

חברת השכרת הרכב Hertz, מובילה מהלך שירות חדשני וראשון מסוגו בקרב חברות השכרת הרכב בישראל, במסגרתו החברה עוברת לתקשורת אלקטרונית עם לקוחותיה ופועלת להפחתת השימוש בנייר, זאת מתוך הכרה והבנת הצורך בשיפור תהליכי העבודה בארגון ובסניפי החברה לצד חיסכון במשאבים ובעלויות תפעוליות, כאשר למהלך מתווסף יתרון נוסף של שמירה על איכות הסביבה וחיסכון בנייר.

לוגו הרץאומר דני שמעוני, מנכ"ל Hertz ישראל: "אנו מאמינים כי מהלך זה מטיב עם לקוחותינו ומאפשר תקשורת מהירה יותר, נוחה יותר ופשוטה שכן הוא מקצר את משך ההמתנה בדלפקי ההשכרה ומייעל את תהליכי העבודה בסניפים".

Hertz מיישמת את המהלך באמצעות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לאחסון נתונים באופן מאובטח, אמין ומדויק. טכנולוגיה זו אף תורמת לפיתוח וחיזוק תהליכי עבודה בסביבה ירוקה ואיכותית יותר. בשלב הראשון הוטמע המהלך בסניפי ההשכרה של Hertz ובהמשך הוא יורחב לאגפים נוספים בחברה. בסניפי ההשכרה של Hertz הוצבו עמדות טאבלט המציגות ללקוח את פרטי חוזה ההשכרה. הלקוח בהנחיית דייל/ת השירות חותם על החוזה ובסיום התהליך, בתוך מספר שניות,  נשלח החוזה חתום אלקטרונית ומאובטח, לרבות צילומי הדרכון ורישיון הנהיגה, לתיבת הדואר האלקטרוני של הלקוח וכן אל מערך אחסון וניהול המסמכים של החברה. מכאן ואילך, אין יותר צורך להדפיס את המסמכים. בכל רגע נתון יכולים הן הלקוח והן אנשי החברה לאתר כל נתון ו/או מסמך, שהופקו בדלפק מול הלקוח ובאישורו.  כל שנותר ללקוח הוא לקבל את מפתחות הרכב ולגשת למגרש החניה אל הרכב הממתין לו.

לסיום: סרטי השבוע

רחובות הונג-קונג צרים מידי גם לפרארי המהיר הזה

https://www.youtube.com/watch?t=19&v=J911XJaSHDQ

מה קורה שלימוזינה נתקעת על פסי רכבת בארה"ב

הנהג ההולנדי הזה חי בסרט. האם יחלוף על הרווח ?

https://www.youtube.com/watch?v=-yFQfTVEafU

לעומת ההולנדי, ראו איך מתגברת המשאית הזו על הפער

שיא גינס בזינוק מ-0 ל-100 ברכב חשמלי – 1.779 שניות

ככה לא נכנסים מחניה לכביש

https://www.youtube.com/watch?v=j180Y5dTGPA

ככה שוטר עובד או ככה שודד עובד ?

זינוק והתרסקות לא נעימה

ככה בוחנים חברות הרכב דגמים חדשים בנורבורינג

גלשן רחיפה יבשתי החל מה-5 לאוגוסט

https://www.youtube.com/watch?v=wEA0R00qwpc

ככה יעשה לרכב שמפריעה למסלול האופנים שלו

https://www.youtube.com/watch?v=luNGjffDjCs

כתיבת תגובה