חדשות השבוע בעולם הרכב

ניסאן מיקרה עם עצובים ומחיר חדשים, מבצעי מכירה של אינפיניטי, קו חלפים מוזל לרנו, שיא עולמי בחיסכון בדלק להונדה, מרכז לוגיסטי חדש לקל-אוטו. אוטובוס חדש מונע בגז, רוכב האופנוע תומר שמש ברומניאק וגם רז והלל על הפודיום. זה ועוד חדשות בהמשך הכתבה גם 10 סרטים מגניבים….לדעתי.

דו גלגלי

תומר שמש – רוכב KTM יזנק ראשון בפרולוג הברונז של הרומניאקס

תומר שמש (צילום רעות אריאלי )
תומר שמש (צילום רעות אריאלי )

תומר שמש – רוכב קבוצת המרוצים של KTM יזנק ראשון בשלב הפרולוג בקטגוריית הברונז של מרוץ הארד אנדורו – רומניאקס שייערך בין ה-14 ל-18 ביולי ברומניה. סדר ההזנקה נקבע על ידי שקלול סדר ההרשמה וחשוב מכך התוצאה שהשיג הרוכב בשנה הקודמת. שמש הגיע בשנה שעבר למקום התשיעי בקטגוריה זו.

נותני החסות לרוכב הישראלי על ה-KTM הם דלב מוטוספורט, Champ Factory.IL, מישלין, אופנועית ומוסך מוטוריקה.

רוכבי דיאלים במפגשי רוכבים בכל יום שישי

1200x444 beerאלבר-מוטו יבואנית דיאלים בישראל מתחילה במסורת של מפגשי רוכבים בכל יום שישי, החל מיום שישי הקרוב, 10 ליולי במתחם אולם המכירות של המותג בהרצל 124 ת"א תל אביב.

בכל יום שישי החל מהשעה 09:00 בבוקר ועד השעה 14:00 בצהריים יוכלו קהילת הרוכבים של דיאלים וחבריהם להיפגש למפגש חברתי. במפגש יוגשו בירות, כיבוד ופינוקים נוספים. הכניסה חופשית.

ניסים בנימין, מנכ"ל אלבר-מוטו מציין כי "עד היום נמכרו למעלה מ- 3500 (?) קטנועים ואופנועים של המותג בתוך 3 שנים בלבד לפעילותו. קהילת דיאלים היא קהילה שוקקת וצעירה וכחלק ממארג פעילויות השיווק המתוכננות נפגיש בין הרוכבים  בכל יום שישי בחודשי הקיץ ונפתיע אותם בכל פעם מחדש".

ספורט מוטורי

פודיום כפול לישראלים בראלי ברסלאו פולין 2015

הצוות הישראלי של אביב ויזהר הגיעו למקום 2 ואילו הצוות הותיק של רז והילל סיימו במקום 3 למרות תקלות ומכשולים טכניים בלתי צפויים רבים. נחישות וניסיון הביאו אותם לפודיום.

אחרי שרז והלל מצוות פוינטר 3M עברו כל-כך הרבה תלאות ומכשולים, עשו בשטח תיקונים שאפילו במוסך משוכלל קשה לעשותם, אחרי שרז הדגים נהיגה מקצועית שלא מהעולם הזה והלל הדגים כישרון טכני שאין דומה לו. אחרי כל אלו הם עלו לפודיום כגיבורים אמיתיים. המארגנים לא הפסיקו לדבר בשבחם של רז והלל על הנחישות, על הרוח הספורטיבית, על היכולת לבצע "ניתוחי חירום" בשטח ולא הפסיקו דקות ארוכות לשבח אותם על הדוגמה, המופת והיכולות שהם הביאו איתם לראלי הזה, כשהם לא ויתרו, למרות כל הקשיים, לא קיצרו ולא "עיגלו פינות".

החלפת טורבו (צילום רז הימן)
החלפת טורבו (צילום רז הימן)

עוד רבות יסופר על צוות פוינטר 3M בראלי הזה שנסע על 3.5 צילינדרים (במקום 6 למי שלא בקי), הלכו לו הבולמים האחוריים, 5 ק"מ אחרי הזינוק לסטייג' השני הטורבו שבק חיים והמנוע כל הזמן רתח. בגלל שהמנוע רתח ושרף את הידיים היה קשה להחליף את הטורבו, אבל לא מתייאשים. או כמו שהלל אמר כשהם הגיעו: "אין דבר כזה שאין מה לעשות. תמיד יש מה לעשות וחייבים לחפש את אותו דבר כדי להמשיך". עוד הוא הוסיף ואמר: "אמנם באנו לכאן בשביל המקום הראשון, אבל חשוב מאוד להמשיך עד הסוף בכל מקרה, גם כשחושבים שאין מה לעשות ואין גביע. תמיד צריך לנהוג כספורטאים ולהמשיך מבלי לקצר ומבלי להתייאש". בסה"כ הם הגיעו למחנה עם מצב רוח טוב ובהרגשה שהם עשו את המקסימום. גם אם בסופו של דבר לא יהיה גביע, הרי שרוח ספורטיבית, חתירה למטרה והתגברות על בעיות – הם לא פחות חשובים.

מה חדש ומבצעי מכירות

חדש: MY MICRA בסדרת עיצובים חדשה החל מ- 60,000 שקלים

מותג הרכב ניסאן, משיק בימים אלה סדרת עיצובים חדשניים ואופנתיים  לניסאן מייקרה, בשלל צבעים ושילובים חדשים, בנוסף לעיצוב ייחודי לגג הרכב. העיצוב החדש מציג גג מעוצב בשני צבעים ומראות צד בצבע שונה מהרכב, ועיצוב פנסי הערפל. לדוגמא, רכב בצבע לבן, גג שחור, עיצוב הגג ומראות צד ופנסים בצבע כתום יוצרים מראה מתוחכם ואופנתי.

העיצובים החדשים מהווים המשך למגמה הייחודית שיצרה ניסאן ברכבי המיקרה, תחת השם  My MICRA- מגמה המאפשרת בחירה והתאמה אישית של עיצוב הרכב לפי טעמו של הלקוח מתוך המבחר הקיים.

ניסאן מיקרה (צילום יח"צ חו"ל)
ניסאן מיקרה (צילום יח"צ חו"ל)

דגם ניסאן מייקרה מצויד במנוע בנזין 3 צילינדרים, בנפח 1.2 ליטר, בעל 80 כ"ס, גיר ידני ו-5 הילוכים. תצרוכת הדלק של הרכב עומדת על 20 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 נמוכה – 115 גרם ל-1 ק"מ. ניסאן מייקרה מאיצה למהירות של 100 קמ"ש תוך 13.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 169 קמ"ש.

הרכב מגיע עם 6 כריות אוויר, חימום מושבים, מראות מתקפלות חשמלית, מערכת שמע מקורית הנשלטת מההגה ודיבורית מקורית.

לכבוד השקת הצבעים החדשים והנראות החדשה, מוצע הרכב במחיר אטרקטיבי לזמן מוגבל ובנוסף הטבות מיוחדת עבור חבילת העיצוב

מחיר : החל מ- 59,990 ₪ לדגם הבסיס הידני

אינפיניטי: מבצעים על סדרת רכבי הקרוס אובר

מותג רכבי היוקרה  אינפיניטי יוצא בימי מכירות מיוחדים על דגמי ה- QX של אינפיניטי. הרכבים יוצעו בתנאים מיוחדים לרוכשים באולמות התצוגה של אינפיניטי, בהרצליה פיתוח ובירושלים עד לסוף חודש יולי.

לקוחות הרוכשים QX70, יקבלו במתנה חבילת CONNECT הכוללת מערכת ניווט WAZE ורדיו אינטרנטי.

אינפיניטי QX50 יוצע במהלך חודש יולי  ב- 299,000 ₪ במקום 340,000 ₪ – הנחה של 45,000 ₪.

בנוסף מציעה אינפיניטי מימון של עד 100,000 ₪ ל- 36 חודשים ללא ריבית והצמדה וטרייד-אין במחיר מחירון (בכפוף לתקנון).

דגמי QX50 ו- QX70 מסדרת הקרוסאוברים היוקרתית של אינפיניטי בעלי הנעה כפולה המותאמת לכביש, מעניקים חווית  נהיגה אולטימטיבית, ביצועים ספורטיביים, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מעורר השראה.

המבצעים יערכו עד סוף חודש יולי.  לפרטים 8899*

MOTRIO – חלפים בעלויות נמוכות לרכבי רנו

קבוצת קרסו מוטורס – יבואנית רנו בישראל, משיקה את מותג MOTRIO – חברת בת של רנו, המספקת קו חלפים למוצרי רנו. המותג מוטריו מציע מגוון חלקי חילוף מוזלים המכסים טיפולי אחזקה ובלאי במוסכים המורשים של רנו.

MOTRIO- קו חלפים לרכבי רנו מגאן 2. צילום יחצ חול (1)
MOTRIO- קו חלפים לרכבי רנו מגאן (צילום יח"צ חו"ל)

המותג MOTRIO מציע מגוון חלקים לכל פעולות התחזוקה והמכאניקה הקלה של הרכב. מחירי החלקים נמוכים משמעותית, החלקים מותאמים במדויק לרכבים ועומדים כולם בדרישות האיכות המחמירות של "רנו" .

המותג MOTRIO מספק מגוון רחב של חלקי חילוף למכוניות מדגמים שאינם חדשים (מעל 6 שנים) וכולל: חלקי שירות, מגבים, רפידות וצלחות בלמים, מסנני שמן, מערכות פליטה, בולמי זעזועים ועוד.

בשלב הראשון, יושק קו החלפים לרכבי רנו מגאן 2 בלבד והשקתו תלווה בהנחה של 15% בנוסף למחירים האטרקטיביים.

השקת המותג מוטריו מאפשרת להציע טיפולים במחירים אטרקטיביים במיוחד. לדוגמא: טיפול קטן למגאן 2 הכולל כולל: הח' מסנן שמן, שמן  בתקן היצרן ואת כל פעולות הבדיקה של היצרן יעלה 399 ₪ כולל מע"מ בלבד.

רשת מרכזי השירות התגייסה גם היא למהלך וכאמור חלקי  MOTRIOימכרו בהנחה של 15% וילוו בהנחה משמעותית של מעל 20%  על מחיר העבודה. כך יוכלו לקוחות מגאן 2, שרכבם אינו חדש, להמשיך ולתחזק את רכבם בצורה איכותית ובעלויות נמוכות.

לדברי ארז טרופן, סמנכ"ל החלפים של רנו בישראל: "אנו שמחים להביא את הבשורה לבעלי רכבי רנו בישראל ולהשיק את MOTRIO – מותג החלפים הנותן מענה מוזל ואיכותי לרכבי רנו מדגמים קודמים". טרופן מוסיף: "אנו מזמינים בעלי רכב מגאן 2 לבצע טיפולים ותיקונים ברשת מרכזי השירות של רנו על מנת לשמור על תקינות ובטיחות מכוניתם, וליהנות מאיכות יצרן במחיר מוזל".

לפרטים: 5501*

חדש: אוטובוס הגז הראשון בישראל

אבי גבאי, השר להגנת הסביבה זכה לקחת את אוטובוס הגז הראשון בישראל ל"סיבוב". האירוע התקיים במסגרת אירוע ההשקה של אוטובוס הגז מתוצרת MAN, בשיתוף דני ורדי מנכ"ל חב' MAN ישראל (מקבוצת "מכשירי תנועה") אייל חנקין מנכ"ל סופרגז וניר לנדאו מנהל אגף המשק ב"אגד" (אשר רכשה את האוטובוס).
לפני שנסיעת המבחן יצאה לדרך הספיקו דני ורדי והשר גבאי להטביע על גבי האוטובוס כף יד ידידותית לסביבה על גבי אוטובוס הגז. האוטובוס המונע בגז הינו החלופה ל"הנעה הירוקה" של אוטובוסים עירונים בעולם ומטרתו הפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה.
ורדי ציין שהתחבורה הציבורית המונעת בגז טבעי תאפשר את הפחתת זיהום האוויר ושמירה על איכות הסביבה. הצפי הינו שבמהלך 5 השנים הבאות כ-30% מכלל התחבורה הציבורית בישראל תהיה מונעת בגז.

שונות

קל אוטו – מרכז לוגיסטי חדש בפי גלילות

חברת הרכב קל אוטו פותחת בימים אלו מרכז לוגיסטי חדשני ומתקדם במתחם פי גלילות, בהשקעה של יותר מ-20 מיליון שקל. המרכז הלוגיסטי ייתן מענה להכנה ולהפצה של אלפי כלי רכב בחודש ויעניק שירות ל-27 סניפי קל אוטו הפרוסים ברחבי הארץ.

המרכז הלוגיסטי משתרע על שטח של כ-31 דונם והוטמעו בו מערכות בקרה וייעול תהליכים מהמתקדמות ביותר בעולם, לאור הצורך בטיפול יעיל ומהיר בהכנת והשבחת כלי רכב ושינועם לסניפי המכירה.

לדברי דני שביט, מנכ"ל קל אוטו, "קל אוטו היא חברה ישראלית פטריוטית וחדשנית אשר חרטה על דגלה להוביל את המהפכה החברתית בענף הרכב בישראל כדי לאפשר לציבור הרחב ליהנות מפתרונות תחבורה יצירתיים לנהיגה עצמית בהישג יד ובהתאם ליכולותיו ולצרכיו של הלקוח. המרכז הלוגיסטי החדש שלנו יתמוך בתהליכי הצמיחה המהירים של החברה במטרה לספק מענה לציבור לקוחותינו ברחבי הארץ, ויביא להתייעלות תפעולית שתאפשר הוזלה של פתרונות התחבורה בנהיגה עצמית שמציעה החברה עבור לקוחותיה".

הונדה – שיא גינס בתצרוכת הדלק הנמוכה ביותר בעולם

ההישג נקבע במכונית מדגם הונדה סיוויק טורר עם מנוע דיזל 1.6 i-DTEC, בה נהגו 2 מאנשי צוות המחקר והפיתוח האירופאי של הונדה, אשר יצאו למסע של 13,498 קילומטר אשר נמשך 25 ימים ועבר בין 24 מדינות האיחוד האירופי.  האתגר שהציבו לעצמם היה  להוכיח את צריכת הדלק היעילה והחסכונית של הונדה סיוויק טורר בנהיגה ובתנאי דרך אמיתיים.

המסע המדהים הזה החל ב-1 ביוני השנה. נקודת המוצא שלו היתה בבלגיה ובסופו חזר כעבור 25 יום לנקודת המוצא. במהלך הדרך נרשמו רק 9 עצירות לצורך תדלוק. לאורך המסע הסיוויק טורר רשמה ממוצע של 1500 קילומטר לכל מיכל דלק, ועלויות הדלק במסע כולו הסתכמו ב- 645 יורו בלבד.

השיא החדש של הונדה נרשם כשיא גינס תחת הכותרת :  ‘Lowest Fuel Consumption – all 24 contiguous EU countries’.

https://www.youtube.com/watch?v=0RTv-M-J0Wo&feature=youtu.be

בהתבסס על ההנחיות הקפדניות והמחמירות של גינס, שני הנהגים היו חייבים לשהות יחדיו במכונית במשך כל המסע שבמהלכו הם גמעו כ-15,000 קילומטרים, שהם כ-600 קילומטר ו- 7.5 שעות של נהיגה  בכל יום. עוד נדרשו שני הנהגים להיכנס עם הסיוויק טורר לכל אחת מ-24 המדינות ולאסוף מגוון רחב של ראיות שכלל יומן צריכת הדלק / קילומטראז', קריאות GPS, סרטוני וידאו, תמונות וחתימות של עדים עצמאיים. כדי להבטיח ניטור מדויק של המסלול, זמן הנסיעה והמרחק שעברה, צוידה הסיוויק טורר במכשיר מעקב מיוחד – את כל ה"ראיות" נדרשו שני הנהגים להציג לאנשי גינס כדי להוכיח שהסיוויק טורר אכן עשתה זאת.

עוד על פי כללי גינס, על מנת לרשום את השיא המכובד והמרשים, המכונית חייבת היתה להיות ממודל  ייצור סטנדרטי לכל דבר, ללא כל שינויים שעלולים היו לייצר יתרון כלשהו. תנאים אלה אומתו על ידי עדים עצמאיים בתחילת ובסוף המסע. התדלוק בוצע בתחנות תדלוק רגילות, עם חובה למלא את המיכל למקסימום בכל תחנה, זאת כדי להבטיח שאין יתרון במשקל המכונית.

צוות הנהגים, היה להוט להראות שדרך אימוץ טכניקות נהיגה פשוטות אך יעילות מאוד, כל אחד יכול להשיג תצרוכת דלק חסכונית. הם השתמשו בשיטות מאוד הגיוניות שכללו תכנון מסלול זהיר ונבון, נהיגה בצורה חלקה ועקבית, ללא האצות או בלימות קשה, למדו והתכוננו לתנאי הדרך קדימה ודאגו שהרכב לא יישא משקל מיותר. בנוסף הם דאגו לשמור על הרכב בצורה נכונה לאורך כל המסע, נהגו תמיד במהירות המותרת בחוק תוך התבוננות והתמזגות עם מצב התנועה.

עליה של 21% בגניבות ג'יפים וג'יפונים קטנים בחצי הראשון של 2015

מחקר שוק של חב' "איתוראן" למחצית הראשונה של שנת 2015 (מתבסס על מדגם ארצי של 300,000 כלי רכב) קובע:

  • 75% מכלל ניסיונות גניבות הרכב היו בשיטת הפריצה האלימה לרכב וניסיון ההנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים
  • 20% באמצעות גניבת מפתחות הרכב מבית הלקוח
  • 3% גניבות רכב באמצעות מפתח שנשאר ברכב
  • 2% גניבות רכב בשוד אלים

ניר שרצקי, מנכ"ל חב' "איתוראן": "במחצית הראשונה של שנת 2015 נעצרו בזמן אמת 47 חוליות חשודים בגניבות רכב שמעצרן יחסוך למשק הישראלי 3,196 גניבות רכב בטווח של שנה, בשווי משוער של 255 מיליון שקלים"

במחצית הראשונה של שנת 2015 המחקר מזהה התגברות של תופעת תקיפת נהגים וניסיון גניבת רכבים, מדובר בנהגים הנכנסים לשטחי הרשות הפלסטינאית ו\או מגיעים לקו התפר ולשטחי B. הכפר נבי אליאס המצוי בנפת קלקיליה ידוע לשמצה בתופעה זו ומקרים רבים אירעו בתחומו.

בחציון זה ניתן לראות כי הגנבים נואשים יותר וחלה עליה במספר המקרים בהם שיטת הגניבה היא באמצעות התפרצות לבית הלקוח וגניבת מפתחות הרכב וניסיון גניבתו. במהלך החציון השיבה וסיכלה איתוראן את גניבתם של כ 390 כלי רכב, בהערכת שווי שמרנית של 78,000,000 שקלים. סה"כ החברה סיכלה ומנעה גניבתם של 3,586 כלי רכב בחצי השנה האחרונה, בשווי מצרפי מוערך של 337 מיליון שקלים.
סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר:

  • רכב פרטי – 43%
  • רכב מסחרי – 22%
  • ג'יפים וג'יפונים – 20%
  • משאיות– 12%
  • כלי צמ"ה – 3%.

ניתוח האזורים המועדפים על הגנבים:

  • גוש דן מוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 31% מכלל ניסיונות הגניבה
  • אזור השרון עם 20%
  • אזור השפלה עם 16%
  • אזור הדרום עם 11%
  • נפת ירושלים 10%
  • אזור הצפון 10%
  • יו"ש 2%

התפלגות הגניבות לפי ערים:

  • בירת גניבות הרכב היא הבירה ירושלים (זאת עקב סמיכותה לשטחי הרשות הפלסטינאית) – 10% מכלל גניבות הרכב.
  • באזור השפלה נרשמה מגמה שלילית עם עליה במספר אירועי הגניבה
  • בגוש דן וירושלים הוצגה מגמה חיובית של ירידה במספר אירועי הגניבה
  • בשאר אזורי הארץ חלה מגמה שלילית מתונה של עליה במספר האירועים

תקיפת נהגים

במחצית הראשונה של שנת 2015 המחקר מזהה התגברות של תופעת תקיפת נהגים וניסיון גניבת רכבים, המדובר בנהגים הנכנסים לשטחי הרשות הפלסטינאית ו\או מגיעים לקו התפר ולשטחי B. הכפר נבי אליאס המצוי בנפת קלקילייה ידוע לשמצה בתופעה זו ומקרים רבים אירעו בתחומו.

היעד המרכזי של גנבי הרכב בשנת 2015 ממשיך להיות  שטחי הרש"פ (טול כרם, שכם, רמאללה וחברון) וזאת בדומה לשנים הקודמות. מחנות הפליטים הפלסטינאים ברמאללה וטול כרם מהווים ערי מקלט בעבור גנבי הרכב בשל העובדה שכוחות הביטחון נמנעים מלפעול בתחומם.

לסיום :10 סרטי השבוע

נסיעה תמימה יכולה להסתיים גם ככה

https://www.youtube.com/watch?v=w7j9pWaoFBU&feature=youtu.be

ככה נראית תאונה המירוץ מתא הנהג

תחרות צמודה בין פרארי 458 ופרארי 430 הובילה לתאונה בסיבוב הרביעי של תחרות CCR Forza Tifosi Challenge. ה-458 עפה למרחק 130 מטר במהירות של כ-230 קמ"ש. אין נפגעים.

נורדשלייפה

קטע הנורדשלייפה של הנורבורינג מככב כבר שנים בסרטי תאונות "מרהיבים". הפעם זו פולקסווגן גולף שנכנסה לסיבוב מהר מידי וטעות היגוי קטנה הביאה לתוצאה שבסרט

https://www.youtube.com/watch?v=gNYcqkIBVZc&feature=youtu.be

פסי האטה

פסי האטה הם פיתרון מוכר ולרוב מקובל לגרום לנהג להאט ולחסוך החיי אדם. אם הפס האטה נבנה לא נכון נקבל את התוצאה שלפנינו

מנהרה

בישראל אין כל כך הרבה מנהרות ורובן ככולן נמצאות בכביש מהיר. אולם בדרכי העולם יש מנהרות רבות וגם היציאה מהן עלולה להיות מסוכנת, כמו שרואים הפעם

עוד סיבה למה כדאי מצלמת דש-בורד

נהג תמים וצייתן הופתע מהבגת שהתפרצה למסלול שלו ללא התראה כשהיא עושה סבוב פרסה במקום אסור. הנהגת לא בעלת הרכב וללא ביטוח ולמזלו של הנהג משטרה היתה לפניו ומיד טיפלה במקרה.

רכב שלא תראו בארץ

גם שוטר לא מעל לחוק

מושב לתינוק הגרסה הבאה

מה דעתכם על הפיתרון הזה לקמפינג

כתיבת תגובה