חדשות השבוע בעולם הרכב

מסע גרוטאשטח בפסח ||| זיהוי נהג של פוינטר ||| דגמים חדשים של רכבי סאנגיונג, סיאט, פולקסווגן, טוסון ועוד ||| KTM  נגישה לכל ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| להמשך הכתבה <<<

סאנגיונג רקסטון ורודיוס מקבלים מנוע דיזל מעודכן

סאנגיונג רקסטון (צילום יח"צ חו"ל)
סאנגיונג רקסטון (צילום יח"צ חו"ל)

המותג סאנגיונג מציג שינויים ושיפורים לדגמי רקסטון ורודיוס לשנת 2016. סאנגיונג רקסטון, דגם ה-SUV המוביל של המותג וסאנגיונג רודיוס, רכב הנוסעים המרווח בקטגוריה,  זכו לשיפורים ניכרים בשנת 2016, הכוללים החלפת המנוע למנוע דיזל 2.2 יורו 6 משודרג ומאפיינים חדשים נוספים.

בנוסף לשדרוג המנוע, הרקסטון והרודיוס צוידו  גם בתיבת הילוכים חדשה: תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים (המסופקת על-ידי מרצדס-בנץ) להחלפות הילוכים חלקות והדרגתיות וביצועי נהיגה משופרים.

מנוע הדיזל e-XDi220 שפותח לאחרונה עונה על הביקוש לביצועי נהיגה רבי עצמה יחד עם פליטות CO2 נמוכות יותר. עם הספק מרבי מוגבר של 178 כ"ס ומומנט מרבי של 400 ניוטון-מטר – שיפור של 14.8% ו-11% בהתאמה בהשוואה למנוע הדיזל יורו 5 2.0 ליטר הקודם – רמת פליטות ה-CO2 ברקסטון הוקטנה ל-179 גרם/ק"מ וברודיוס ל – 189 גרם/ק"מ (שיפור של 5% לעומת הדגם הקודם). המומנט המרבי מגיע כבר במהירויות מנוע נמוכות – 1,400 סל"ד – ונשמר עד 2,800 סל"ד, לנהיגה חלקה והדרגתית החל מהזינוק.

בנוסף לאבזור הנוחות שקיים ברקסטון הכולל מערכת בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לנוסעים מאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט ודיבורית Bluetooth, הרקסטון זכה לעיצוב פנימי מחודש הכולל שינויים בקונסולה המרכזית וקישוטי כרום וכן הגה מצופה עור בעיצוב חדש. פנסי תאורת היום עודכנו לתאורת LED.

הרודיוס, הידוע ביתרונותיו הייחודיים כגון: תצורת ישיבה של 2/2/3, פתחי מיזוג אוויר בתקרת הרכב, מגשים מתקפלים לשורות המושבים השנייה והשלישית, מראות מתקפלות חשמלית וחיישני חניה, עבר גם הוא שינויים במרחב הפנימי הכוללים הגה בעיצוב חדש וכן שיפור חווית הנסיעה ליושבים מאחור עם הוספת שקע USB הממוקם מאחוריי המושבים הקדמיים ומשמש לטעינת מכשירים אלקטרוניים.

אבזור רקסטון:

  • מנוע דיזל e-XDi220 178 כו"ס עם מסנן חלקיקי דיזל קטליטי (CDPF)
  • הנעה 4X4 הניתנת לשילוב תוך כדי תנועה
  • תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים E-Tronic עם מצב בטיחות חורף (מסופקת על-ידי מרצדס-בנץ)
  • אפשרות להחלפת הילוכים ידנית לנהיגה דינמית יותר
  • מיכל דלק 78 ליטר * הגה כוח הידראולי * הגה כוח עם תגבור משתנה בהתאם למהירות * 7 מקומות ישיבה * בקרת שיוט * הגה, ידית הילוכים ובלם יד בציפוי עור * מראות צד מתקפלות חשמלית * מערכת בקרת אקלים * פתחי מיזוג ליושבים מאחור * שליטה מההגה על מערכת השמע * דיבורית Bluetooth * פנסי LED – תאורת יום ופנסים אחוריים * מדרכות צד * שמשות אחוריות כהות * מסילות גג

אבזור רודיוס:

  • מנוע דיזל e-XDi220 178 כ"ס עם מסנן חלקיקי דיזל קטליטי (CDPF)
  • תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים E-Tronic עם מצב בטיחות חורף (מסופקת על-ידי מרצדס-בנץ)
  • מתלה קדמי עם עצמות עצה כפולות וקפיצי סלילים
  • בלם חניה רגלי
  • מיכל דלק 80 ליטר * הגה כוח הידראולי * הגה כוח עם תגבור משתנה בהתאם למהירות * 4 בלמי דיסק מאווררים * תצורת מושבים 2/2/3 * מגשים מתקפלים לשורות המושבים השנייה והשלישית * שורת מושבים שלישית מתקפלת ניתנת להזזה * שליטה מההגה על מערכת השמע * דיבורית Bluetooth  נשלטת מגלגל ההגה * בקרת שיוט * מערכת בקרת אקלים * פתחי יציאת מיזוג אוויר בתקרת הרכב

מראות מתקפלות חשמלית * חיישני נסיעה לאחור * מסילות גג

לאדה רוסית יוצאת לקרב

טוסון החדש גם בגרסת הנעה כפולה ובמחיר 174,900 שקלים

הטוסון המבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין משווק ברמת אבזור PREMIUM, בגרסת מנוע בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 155 כוחות סוס ו-19.6 קג"מ, מאיץ מעמידה ל–100 קמ"ש ב–11.8 שניות, מגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות. לטוסון החדש תא נוסעים מרווח, בידוד אפקטיבי של רעשי רוח, עיצוב מתקדם ואתלטי, קונסולת נהג רחבה וברורה משולבת LED כחול, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור בטיחות רב ומערכת Connected Car עם WAZE מובנה.

הטוסון החדש כולל אבזור עשיר, מהנדיבים בקטגוריה הכולל מסילות בגג, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, נעילה מרכזית, שמשות כהות, פנסי ערפל מלפנים, הגה וידית הילוכים מצופים עור, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, שלט מפתח מקורי, חיישן אורות, תא כפפות מצונן, חישוקי מגנזיום, מערכת חדשה Drive Mode Select) DMS) המאפשרת בחירה בין 2 מצבי נהיגה, "רגיל" ו"ספורט", 6 רמקולים, תאורה קדמית משולבת LED, דיבורית BT, מצלמה אחורית, בקרת אקלים ופתחי מזגן לנוסעים מאחור.

לטוסון מערכת Connected Car כסטנדרט, עם מסך בגודל 8 אינטש, המאפשרת לנוסעים לחבר מכשירים אישיים וליהנות מגלישה ברשת. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו Nobex אינטרנטי, ניווט הכולל יישומוןWAZE , אפליקציית סלופארק ופנגו ומסכי סיוע אינטרנטיים של יונדאי המציגים את פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר בלחיצת כפתור ניתן לנווט או להתקשר אליהם. כמו כן ספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית על המסך.

הטוסון החדש מאמץ את פילוסופיית העיצוב החדשה של המותג, המשלבת סגנון מלוטש, דינמי ועירוני עם הקשיחות של רכב שטח. זו מושגת באמצעות קווים מעודנים וזורמים, פרופורציות נועזות וקווים חדים יותר. הטוסון החדש ארוך יותר ב- 6.5 ס"מ, רחב יותר ב- 3 ס"מ וכתוצאה מכך גם בסיס הגלגלים ארוך יותר ב- 3 ס"מ מהדגם הקודם.

בחזית הטוסון החדש שולב גריל משושה ופנסי LED, בצידו פרופיל מלוטש שמודגש על ידי הזזת הקורה האחורית שגם שיפרה את האווירודינמיקה של הדגם ותורמת יחד עם עיצוב האות Z מעל הגלגל האחורי למראה זריז ודינמי של המכונית גם בעצירה. בעיצוב החלק האחורי שולבו מנורות LED וספוילר עם מנורת בלימה.

הטוסון החדש בנוי על פלטפורמה חדשה לחלוטין שמעניקה ל-SUV הקומפקטי ממדי פנים נדיבים מהגדולים בקטגוריה. הטוסון מציע תא מטען של 488 ליטרים (10% גדול יותר ביחס לדור הקודם) וקיבולת מרבית של 1478 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. לטובת נגישות משופרת, גובה תא המטען נמוך יותר ולרצפת תא המטען שתי שכבות לאחסון רב יותר.

פנים הרכב מציע חומרים מעודנים, המשלבים אלגנטיות עם ארגונומיה
וחומרים באיכות גבוהה ואווירה מסוגננת ומעודנת בתוך הרכב. מדדי ה-NVH שופרו משמעותית והטוסון החדש הוא מהשקטים בקטגוריה.

הטוסון החדש כולל 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP,  מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת מניעת התהפכות ROP, מערכת בקרת בלימה במורד DBC, מערכת בלמים ABS+EBD, מערכת סיוע לזינוק בעליה HAC, איתות בלימת חירום ESS, נטרול נעילה מרכזית בזמן תאונה ובקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS.

נפח תא מטען 488 ליטר * צריכת דלק משולב-יצרן 7.9 ליטר ל-100 ק"מ * סימון זיהום אויר 13 מתוך 15

ספורט חדש נולד

Seat Ibiza Cupra החדשה: ביצועים, טכנולוגיה והנאת נהיגה ב- 137,000 שקלים

סיאט, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק גרסת הספורט קומפקט, סיאט איביזה קופרה החדשה, מכונית קטנה עם חווית נהיגה גדולה. ה- Seat Ibiza Cupra מציעה לנהגים את השילוב הטוב ביותר בין ביצועים ספורטיביים, לשימוש יומיומי לצד צריכת דלק נמוכה, זאת לצד תג מחיר הטוב בקטגוריית ההוט- האצ'. מצד אחד מנוע חדש ועוצמתי בנפח 1.8 ליטר מוגדש המספק 192 כ"ס עם לא פחות מ- 32.6 קג"מ ומצד שני ופליטת מזהמים הנמוכים מבעבר, בזכות מערכת ה- Start&Stop. חיצונית ה- Ibiza Cupra מציגה את תפיסת "זאב בעור של כבש" כשלצד תצורת החץ המוכרת של הדגם, היא מציעה שורה של סממנים ספורטיביים למביני עניין. ה- Cupra כוללת מקדימה ומאחורה את לוגו דגל השחמט המוכר. השבכה הקדמית זוכה לציפוי מושחר אגרסיבי, כשהפגושים כוללים שבכה תחתונה וכונסי אוויר צידיים לחזות קרבית יותר. פנסי הבי-קסנון זוכים לתאורת לד מסביב ולהשלמת המראה, החלק האחורי של הרכב כולל ספוילר אחורי, לצד מפלט טרפזי. ה- Cupra מוצעת בתצורת שלוש דלתות בלבד. גם תא הנוסעים כולל מספר עדכונים בהשוואה לדגם הרגיל עם חבילת אבזור Cupra המציעה ציפוי עור ייחודי להגה הקטום בחלקו התחתון ולידית ההילוכים, ריפוד Cupra ודוושות אלומיניום ספורטיביות. חזית הנהג כוללת את לוגו דגל השחמט נמצא בלוח המחוונים וגימור כסוף לטבעות בפתחי המזגן.

סיאט איביזה קופרה (צילום יח"צ חו"ל)
סיאט איביזה קופרה (צילום יח"צ חו"ל)

כראוי לכלי הרכב המוביל לצעירים כיום בישראל, ה- Ibiza Cupra מציעה מערכת מולטימדיה מתקדמת לסנכרון עם הטלפון הסלולרי. הקונסולה המרכזית כוללת מחשב דרך עם תצוגה דיגיטלית ומערכת ה- SEAT SYNC (סטנדרט) המאפשרת סנכרון והתאמה אופטימאלית לתפריטי הרכב השונים עם מסך צבעוני 6.5' טאצ'. חבילת המולטימדיה של הקופרה החדשה כוללת גם גרסתFULL LINK   שמציעה אפשרויות חיבור שונות בין מכשיר הסמארטפון האישי למערכת המולטימדיה המקורית. החיבור מאפשר לנהג ליהנות על גבי מסך המגע של הרכב ממספר אפליקציות, אשר הותרו על ידי יצרן הרכב ויצרניות הסמארטפונים וכל זאת בצורה נוחה ובטוחה. המערכת מאפשרת חיבור בין מערכות ההפעלה: Mirror link, Car play by Apple ו- Android Auto by Google. לקוחות המעוניינים יוכלו גם להוריד את אפליקציית Seat Connect אותה ניתן להוריד ללא תשלום ב- Google Play (השימוש באפליקציה זו נעשה באמצעות חיבור Mirror Link בלבד).

גולת הכותרת ב- Ibiza Cupra החדשה היא המנוע. בניגוד לדגם היוצא שכלל מנוע בנפח 1.4 ליטר, ה- Cupra החדשה כוללת מנוע מוגדש טורבו, ארבעה צילינדרים, בנפח 1.8 ליטר TSI. המנוע מציע הספק שיא של 192 כ"ס המושגים בין  4300, ל- 6,200 סל"ד ומומנט מירבי של 32.6 קג"מ המגיעים בין 1,450 ל- 4,200 סל"ד. הביצועים שמפיק המנוע מאפשרים ל- Ibiza Cupra, תוך 6.7 שניות בלבד, להגיע מעמידה ל- 100 קמ"ש, כמו גם להגיע למהירות שיא (מוגבל אלקטרונית) של 235 קמ"ש. לחווית נהיגה משופרת מבעבר כולל הרכב את מערכת ה- SEAT DYNAMIC DRIVE. מערכת זו שולטת באמצעות בקרה אלקטרונית בבולמי הזעזועים האדפטיביים ומספקת התאמה אופטימאלית בין התנהגות הרכב לבין אופי הנהיגה ו/או למצב הכביש. ה- Ibiza Cupra כוללת ארבעה מצבי נהיגה שונים: מספורטיבית ודינמית ועד למהירת שיוט רגועה: Comfort//Sport//Cupra//Individual. אלו לצד מערכת ה- XDS המדמה נעילת דיפרנציאל אלקטרוני מעניקים לנהג חווית נהיגה דינמית מושחזת לצד אחיזת כביש מהודקת. שינוי נוסף לחובבי הנהיגה הספורטיבית היא תיבת ההילוכים הידנית בת 6 ההילוכים.

לצד הביצועים החדים, מציעה הקופרה שיפור בפליטת מזהמים עם מנוע העומד בתקני יורו 6 המחמירים, הנמצא בקבוצה 9 במדד הירוק (לעומת 11 בקופרה היוצאת) ועם צריכת דלק של 16.1 קילומטרים לליטר בנהיגה משולבת בתנאי מעבדה.

גרסת ה- Cupra מוצעת למכירה עם רמת גימור גבוהה כסטנדרט, הכוללת בין היתר: חלון גג פנורמי מזכוכית עם פתיחה חשמלית, זוג מושבי ספורט עם ריפודי Cupra, מערכת Start & Stop, בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית ,מערכת מולטימדיה עם 6 רמקולים קורא כרטיסי SD, מסך צבעוני טאץ' 6.5', דיבורית BT, פנסי BI- XENON ועם תאורת LED DRL קדמי ו– LED אחורי, חבילת אבזור גימור Cupra, הגה כוח אלקטרו מכני עם גלגל הגה קטום ספורטיבי 3 זרועות, מפלט טרפזי, קליפרים אדומיםCUPRA , מראות צד מתכווננות חשמלית עם הפשרת אדים, תאורת קריאה אישית מלפנים, חיישני אורות וגשם להפעלה אוטומטית, פנסי ערפל עם סיוע בפניה  ועוד.

רשימת אבזור הבטיחות של הרכב ארוכה וכוללת בין היתר: זוג כריות אויר קדמי לנהג ולנוסע, זוג כריות אויר צדיות, וזוג כריות וילון. לנוסע בצד הנהג קיימת אפשרות לניתוק כרית אויר קדמית כולל גם תזכורת לחגירת בטיחות קדמיות,. בנוסף לכך מציעה ה- Ibiza שלל מערכות בטיחות מערכת E.S.P  Electronic Stability Program הכוללת גם מערכת ה- XDS עם דיפרנציאל אלקטרוני לשיפור אחיזת הכביש, מערכת בלימה למניעת תאונה משנית – Multi Collision Brake, מערכת להתראת עייפות, מערכת A.B.S Anti-Locking  Break System, מערכת T.C.S Traction Control  System, מערכת B.A.S Brake Assist system, מערכת ניטור לחץ אויר ירוד בצמיגים , כולל  נורית התראה, מערכת HHC סיוע בזינוק בעלייה ועוד.

מחיר מחירון Seat Ibiza Cupra יעמוד על 136,900 שקלים.

ככה קוראת תאונה

ועוד אחת

C4 פיקאסו בגרסת 5 מקומות
קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו- MG לישראל תתחיל בשיווק המיניוואן הקומפקטי סיטרואן C4 פיקאסו 5 מקומות, מכונית משפחתית מרווחת. הפיקאסו 5 מקומות תשווק במקביל לגרסה בעלת 7 המקומות ותוצע בגרסת 1.6 טורבו בנזין 165 כ"ס ותיבת הילוכים אוטו' 6 מהירויות מבית AISIN היפנית. מיניוואן קומפקטי וחסכוני המציג צריכת דלק משולבת של 17.9 ק"מ לליטר (על פי נתוני יצרן). הפיקאסו תשווק ברמת גימור אחת – COMFORT PACK  שכוללת הנדסת אנוש מתקדמת ואבזור עשיר. בזכות מידות של רכב פנאי הפיקאסו תספק נוחות מרבית ורמת שימושיות גבוהה.

סיטרואן פיקאסה (צילום יח"צ חו"ל)
סיטרואן פיקאסה (צילום יח"צ חו"ל)

הסיטרואן C4 פיקאסו 5 מקומות משווקת ברמת גימור: Comfort Pack עם מסך מגע מרכזי "7 רב פעולות, מחשב דרך, מערכת בקרת שיוט ניתנת לתכנון, מערכת הגבלת מהירות, שמשה קדמית פנורמית המונעת חדירת חום, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים נשלטת מההגה, שקע USB וAUX, מערכת "BLUETOOTH", שקע V12, מערכת FOLLOW ME HOME, בלם יד חשמלי, מפתח חכם להתנעה ללא שימוש במפתח, גלגל הגה עם ריפוד עור ניתן לכוונון לגובה ולעומק, נעילה חשמלית מרכזית להפעלה חשמלית של ארבעת החלונות, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים הקדמיים, פנסי ערפל קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי אוורור מאחור.

הפיקאסו מצוידת ב MOBILEYE כסטנדרט עם הפונקציות: מערכת בקרה סטייה מנתיב, מערכת זיהוי הולכי רגל, ניטור מרחק מלפנים, מערכת זיהוי תמרורים וזיהוי רכבי דו גלגלי.

הפיקאסו מאובזרת בחישוקי סגסוגת קלה "16, תא כפפות מואר ומקורר למשקאות ולמזון, משענות יד מתכווננות במושבים הקדמיים, שתי שולחניות בגב המושבים הקדמיים.

לסיטרואן C4 פיקאסו שש כריות אויר, מערכות בטיחות מתקדמות: ESP, ABS, BAS, ASR, CTI ,EBD. נעילה אוטומטית של כל הדלתות בנסיעה מעל 10 קמ"ש ופתיחה אוטומטית בעת תאונה, הדלקה אוטומטית של אורות מצוקה בזמן בלימת חרום. זוג חגורות בטיחות אקטיביות קדמיות, שלוש חגורות בטיחות מאחור והכנה לעגינת ISOFIX לסגירה בטיחותית של כיסא התינוק, ניתוק מערכת הזנת דלק בזמן תאונה ועוד.

נפח תא המטען 630 ליטר ומירבי (מושבים אחוריים מקופלים) 1,851  ליטר.

גרסת 1.6 טורבו בנזין 165 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 17.9 ק"מ לליטר (על פי נתוני יצרן).

הC4 פיקאסו תשווק במחיר השקה של 134,900 שקלים כשמחירון הרכב יעמוד על 139,900 שקלים.

מה קורה שהמצנח לא נפתח

אסטון מרטין – 11DB

אסטון מרטין חשפה בז'נבה את ה- 11DB. זהו רכב מהפכני מבחינת היצרן עם קפיצת מדרגה משמעותית בתחומים רבים.

מחיר הרכב בישראל – החל מ- 2,086,000 ₪, צפי להגעה ברבעון האחרון של השנה.

זיהוי נהג מורשה ברכב דרך מכשיר הסמארטפון שלו

פוינטר ישראל, משיקה את הפוינטר Code; זיהוי נהג מורשה ברכב על ידי אפליקציה. השירות החדש לבעלי פוינטר MAX המאפשר לבעל הרכב להגדיר מספרי טלפון של בני משפחה אשר מורשים לנהיגה.

האפליקציה החדשה יודעת לקשר בין ה- ID של הטלפונים הניידים של בני המשפחה והנהגים המורשים שהוגדרו למערכת לבין משדר הפוינטר MAX המותקן ברכב.

האפליקציה של פוינטר (צילום יח"צ)
האפליקציה של פוינטר (צילום יח"צ)

המשתמש ברכב נכנס לאפליקצית פוינטר CODE בטלפון החכם שברשותו, מזדהה מול המערכת באמצעות קוד או תבנית נקודות או טביעת אצבע (במכשירים תומכים). במידה ובוצע זיהוי לפני פעולת ההתנעה, משמע הנסיעה הינה מורשית, במידה ולא בוצע זיהוי, נשלחת הודעה לבעל הרכב, לעיתים בליווי זמזם התראה המותקן באוטו, המדווחת על התנעת רכבו ללא קוד. אם למרות ההתראה בעל הרכב לא הקיש קוד נשלחת התראה למוקד המבצעי של פוינטר על נסיעה לא חוקית ברכב ונפתח אירוע גניבה.

אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר ישראל מציין כי במידה ולא זוהה מכשיר הסלולר של נהג הרכב או מורשה מבני המשפחה ולא בוצעה הקלדת קוד נטרול, ולאחר שהלקוח לא נענה להתראות שקיבל להקשת הקוד, נפתח נוהל אירוע גניבה. מדובר בפתרון חכם המעלה את רמת המיגון על הרכב מבלי צורך להתקין קודנית ולבצע ניתוק התנעה, הפתרון נותן מענה גם לרכבי הפרמיום, אשר בחלקם חל איסור יצרן לבצע ניתוק באמצעות "עלוקה" (שולל התנעה). פוינטר Code מאפשר לשלב התראה על אי הקשת קוד על ידי מורשה גם ללא קודנית, באמצעות שילוב יישומון (אפליקציה) בסמארטפון בלבד.

הפוינטר CODE מאפשר לחברת פוינטר להגדיר שעות ואזורים (פוליגונים) עם סבירות גבוהה יותר לגניבות רכב בהן נדרש זיהוי נהג במשך כל / רב שעות היום  ואזורים עם סיכון גניבה נמוך בהן ניתן לנהוג ללא זיהוי במשך רב שעות היום ולהפעיל אוטומטית את הצורך בהקשת קוד בשעות הלילה בלבד.

כמו כן ניתן לשלב זיהוי אישי לכל נהג מורשה באמצעות הסמארטפון וכך לדעת בפועל מי הנהג ברכב דבר שחשוב לצורכי ביטוח וזיהוי נהג ולרכב "פול" בציי רכב.

מחיר השרות למשפחה (מנוי ראשי + קוד נפרד לכל אחד מבני משפחה) תוספת של 20 ₪ לחודש לדמי המנוי המשולמים בגין איתור ואכיפה.

טיסה בגובה נמוך על האוטובהן בגרמניה (רק 330 קמ"ש)

הדור הרביעי של VW Caddy: שילוב אופטימלי בין עסקים למשפחה     

לאחר 11 שנה עם יותר מ- 1.5 מיליון כלי רכב שנמסרו, מציגה פולקסווגן את הדור החדש של Volkswagen Caddy 2016. חטיבת פולקסווגן מסחריות, בצ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק דגמי הדור הרביעי של Volkswagen Caddy בימים אלו בישראל. הטנדרון החדש מבית פולקסווגן מציע פלטפורמה משודרגת, עיצוב פנים וחוץ מעודכן ברוח המותג, שלל טכנולוגיות חדשות ואפשרות להתקנת מערכות בטיחות מתקדמות .ולראשונה גרסת מנוע בנפח 1.0 ליטר TSI שלושה צילינדרים עם 102 כ"ס. ה- Caddy החדש מציג את הרבגוניות של הדגם המסחרי הפופולרי, עם שורה ארוכה של אופציות מרכב, תיבות ומנועים, שמתאימות במיוחד לאלו שצריכים רכב המשלב בין עבודה לבין צרכי המשפחה.

פולקסווגן קאדי (צילום יח"צ חו"ל)
פולקסווגן קאדי (צילום יח"צ חו"ל)

פולקסווגן מסחריות תשווק בישראל את ה- Caddy בשלוש גרסאות מנועים, שני מנועי בנזין בנפח 1.0 ליטר TSI, 1.4 ליטר TSI ומנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר TDI, כשכולם מגיעים עם טכנולוגיית BlueMotion. ה- Caddy יגיע בשתי גרסאות מרכב קצר וארוך (Maxi). מגוון הגרסאות כולל גם גרסאות של 7 מקומות ישיבה בדגמים המפוארים

ה-Caddy החדש מתגאה בעיצוב פנים וחוץ חדשים עם שורה של שינויים, כשהמטרה להעניק לו מראה מוכר ומשפחתי של הקונצרן. ה-Caddy החדש מציג פלטפורמה חדשה הנשענת על בסיס ה- MQB ומאמץ את החזית החדשה של היצרן הגרמני המוכרת מכלי הרכב המשפחתיים. הרכב כולל חזית זוויתית מאורכת, עם יחידות תאורה שנמתחות לאחור ומשתלבות היטב עם הסבכה בעלת הקווים האופקיים, שכוללת באמצעה את סמל פולקסווגן. להשלמת מראה החזית הגלובלית וחזות איכותית יותר נוספו גם פנסי ערפל ותאורת יום מאורכים (אופציה). המראה מושלם עם מכסה מנוע תפוח יותר בעל קווים מקומרים, המשתלב עם פגושים חדשים הצבועים בצבעי הרכב. גם אחורי הרכב עבר שינויים עם דלתות הרמה חדשות, פנסים משודרגים עם פנסי ערפל. למעוניינים תוצע כאופציה גם חישוקי סגסוגת קלה.

כיאה לכלי רכב רב שימושי למטרות פנאי ועבודה, ה-Caddy החדש מציע שפע של אפשרויות לנוסעיו. בפועל, ממזג ה- Caddy עמידות ואיכות עם נוחות, פינוק ואסטתיקה המאפיינת כלי רכב פרטיים. ממושבים ארגונמיים וסביבת נהג כשל כלי רכב פרטי ועד יכולות אחסון והובלה משופרות של מסחרי. הכל תודות לתכנון נכון של החלל הפנימי ואיכות חומרים משופרת. בכל הגרסאות השונות של הרכב ניתן למצוא קונספט מושבים משופר, עם שורת מושבים ראשונה המתקפלת וניתנת להסרה לחלוטין. השינויים הפנימיים נותנים מענה לקהל הפרטי והמסחרי כאחד. ריפודים חדשים, מושבים קדמיים תומכים, הגה שלוש זרועות, תאורת לוח שעונים חדשה, מערכת מולטימדיה חדשה, מערכת Fatigue Detection המתריעה על עייפות, מערכת Start&Stop לחיסכון בצריכת דלק, מערכת למניעת הידרדרות בפונקציית ה- Auto Hold, כיסי אחסון רבים ונוחים, ידית הילוכים מעוצבת, תא כפפות נעול, ועוד. לקאדי יש 5 דלתות כשכולן מתוכננות כך שיעניקו פתחי כניסה ויציאה רחבים לצורך טעינה והעמסה. הדלתות הקדמיות גדולות ונפתחות כמעט ל-90 מעלות מלאות ופוערות פתח ענק לכניסה אל תא הנוסעים, כשבמידת הצורך הרכב כולל גם מסילות אורכיות על הגג להעמסה נוספת.

מאחור יש שתי דלתות כנף/הרמה יעילות משני הצדדים והם מגלות שלושה מושבים נפרדים ומרווחים מאחור. בכלל, מרחב זה אחד הסעיפים הבולטים בקאדי. הממדים החיצוניים מרמזים על מה שקורה בפנים וזה בדיוק מה שמקבלים – שטח עצום לכל שימוש או נוסעים. שלושה נוסעים ימצאו מקום נוח ומרווח מאחור וכך גם מצבם של היושבים מלפנים. לחובבי הסאונד ה- Caddy כולל גם מערכת מולטי מדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל 5' עם 2 רמקולים וכאופציה מסך מגע 6.5' עם שישה רמקולים. המערכת מציעה שורה של פונקציות: תמיכה בקבצי MP3, WMA, דיבורית BT כוללת יכולת השמעת קבצי אודיו A2DP)), כרטיס SD ועוד.

דגמי ה- Caddy החדשים מוצעים עם שלושה סוגי מנועים בישראל. שני מנועי בנזין בנפח של 1.0 ליטר ו- 1.4 TSI ומנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר טורבו TDI המותאמים לתקני יורו 6 באירופה. נתוני ההספק והמומנט של גרסת ה-1.0 של הרכב עומדת על הספק מירבי של 102 כ"ס. גרסת הבנזין החזקה יותר מציעה אף היא מנוע משודרג בנפח 1.4 ליטר TSI המציע הספק מירבי של 125 כ"ס. כל מנועי ה- Caddy החדשים מוצעים בטכנולוגיית BlueMotion. מעבר לשילוב בין מנוע טורבו חסכוני ותיבת DSG, מציעה טכנולוגיית ה- BlueMotion שורה של מערכות שנועדו לשפר את תצרוכת הדלק ולצמצם פליטת מזהמים כדוגמת: ניצול אנרגיה בעת בלימה, אווירודינמיקה מתקדמת, יחסי העברה אופטימליים, צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה וכמובן מערכת Start&Stop שמוצעת כסטנדרט בכל כלי הרכב. גרסת ה- 1.0 ליטר מציעה צריכה משולבת של 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ (19 ק"מ לליטר) ואילו גרסת ה- 1.4 ליטר מציעה צריכה משולבת של 5.8 ליטר ל- 100 ק"מ (17 ק"מ לליטר).

גרסת הדיזל מציעה אף היא צריכה ופליטה נמוכה בזכות טכנולוגיית המסילה המשולבת המאפשרת זמן תגובה מהיר. ה- Caddy 2.0 ליטר TDI החדש שמחליף את גרסת ה- 1.6 היוצאת מציע מנוע ארבעה צילינדרים בעל הספק של 102 כ"ס. הצריכה המשולבת של גרסת הדיזל עומדת על 5 ליטר סולר ל- 100 ק"מ. גרסת ה- 1.0 ליטר TSI מוצעת רק עם תיבה ידנית, בעוד גרסת ה- 1.4 ליטר TSI מוצעת עם תיבת DSG בעלת שבעה הילוכים. מנוע הדיזל מציע אפשרות גם לתיבה ידנית וגם לתיבת DSG בעלת שישה הילוכים.

ה- Caddy החדש מבוסס על פלטפורמת ה- MQB המודולרית החדשה של קונצרן פולקסווגן. הפלטפורמה החדשנית מספקת מספר יתרונות משמעותיים על פני פלטפורמות עבר, עם מרכב קשיח וקל יותר המאפשר להשיג חסכון גדול יותר בצריכת דלק, ובמקביל נוח יותר להטמעת מערכות בטיחות חדישות. לראשונה בסגמנט ה- Caddy  החדש מציע כאופציה שורה ארוכה של טכנולוגיות בטיחות מתקדמות המציבות אותו בשורה הראשונה בהגנה על חיי הנוסעים בסגמנט: ממערכת ה- Active Lane Assist העוזרת בשמירה על נתיב הנסיעה ומספקת אזהרה באמצעות ויברציה של ההגה במקרה של סטייה מהנתיב (אופציה). דרך מערכת ה- side assist המתריעה בפני הנהג על רכבים הנמצאים מאחור, או באזורים "מתים" לראיה (אופציה) ועד מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת סייען לנהיגה איטית או בפקק תנועה. רוכשי מערכת זו ייהנו מ- Caddy היודע לבצע את התאמת מהירות הנסיעה ואף כיוון ההגה לפקק התנועה.

לצד זה מציע הרכב את כל המערכות האלקטרוניות המוכרות כגון מערכת למניעת נעילת גלגלים ABS- Anti Locking Brake System, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרוניתEDL- Electronic Differential Lock , מערכת להעברה יעילה של כוח המנוע אל הכביש TCS – Traction Control System, מערכת לבקרת יציבות ושמירה על הרכב בנתיב הנסיעה ESP- Electronic Stability Program, מערכת לסיוע בבלימות חירום BAS- Brake Assist System, מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake, מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע.

מחירי גרסאות שונות :

  • קאדי בייסיק קומבי TSI 1.0 (102 כ"ס) 5 היל' ידני בנזין 129,900 שקלים
  • קאדי בייסיק קומבי TSI 1.4 (125 כ"ס) DSG 7 היל', בנזין  158,900 שקלים
  • קאדי קונספטליין קומבי TDI 2.0 (102 כ"ס) 5 היל' ידני, דיזל  154,900 שקלים
  • קאדי קונספטליין קומבי TDI 2.0 (102 כ"ס) DSG 6 היל' דיזל  165,000 שקלים
  • קאדי מקסי משלוח TSI 1.4 (125 כ"ס) DSG 7 היל', בנזין  171,000 שקלים
  • קאדי מקסי קונספטליין 2.0 TDI (102 כ"ס) DSG 6 היל', דיזל 202,000 שקלים
  • (7 מקומות) קאדי מקסי טרנדליין 2.0 TDI (102 כ"ס) DSG 6 היל', דיזל 207,000 שקל

הטכנולוגיה מאחורי הרכב האוטונומי

KTM מסתערת על שוק אופנועי הכביש עם Duke 200 במחיר 23,900 שקלים

לאחר שביססה את מעמדה כמובילה הבלתי מעורערת של שוק אופנועי השטח, והשיקה בהצלחה את סדרת האדוונצ'ר,  ד.ל.ב מוטוספורט בשילוב יצרנית האופנועים האוסטרית KTM מסתערות על סגמנט אופנועי הכביש הקטנים. היבואנית הכריזה היום על הורדת מחירים אגרסיבית לדגמי הכביש, בדגש על 4 אופנועים המתאימים לדרגת הרישוי האמצעית המותאמת עד 47.5 כ"ס.

המחיר החדש מוריד את רף הכניסה לאופנועים ומנגיש את המותג KTM.

KTM 200 Duke (צילום יח"צ חו"ל)
KTM 200 Duke (צילום יח"צ חו"ל)

גם רוכבי הקטנועים שטרם חוו איכות ויכולות כאלו עד כה ברמות מחיר אלו. עוד במשפחת ה-Duke  בד.ל.ב. מוטוספורט מציעים את הDuke- 390 במחיר אטרקטיבי של 34,900 שקלים בלבד. מחיר הנמוך בכ-20 אלף שקל ממחיר ההשקה של הכלי בישראל בשנת 2013 אז נמכר הכלי בכ-55,000 שקל.

משפחת ה-DUKE  – 200 ו- 390 מציעה אופנועים בעלי מנועים חזקים ביותר 26 ו- 40.5 כ"ס בהתאמה, מקוררי מים, הזרקת דלק, בולם קדמי הפוך 43 מ"מ של WP, בולם אחורי מרכזי WP, דיסק בלם קדמי ואחורי, קליפר של BYBRE  (חב' בת של BREMBO), מערכת ABS  (ב- 390 בלבד) של BOSCH, דוד מפלט מוצנע מתחת לאופנוע בסגנון אופנועי ספורט, משקל עצמי קל מאוד של 129.5 ק"ג ו 139 ק"ג בהתאמה, בשילוב עם המנועים החזקים נותנים יחס הספק משקל הטובים בקטגוריה, עיצוב מרהיב כמו גם אבזור מרשים, לוח שעונים דיגיטלי הכולל מצב הילוך ואפשרויות תוספת אבזור כמו מפלטי אקרפוביץ', מגני מנוע עם סליידרים ומהדורות גרפיקת FACTORY.

שני האופנועים הכתומים הנוספים שזוכים לעדכון דרסטי במחיר הם שני דגמים ממשפחת ה-RC המותאמים לרכיבה ספורטיבית. ה-RC200  נמכר כיום במחיר של 26,900 שקל בלבד לעומת כ-39 אלף שקל בעת השקתו. ה- RC390 נמכר ב-37,900 לעומת מחיר השקה של 52 אלף שקלים.

משפחת ה-RC  – 200 ו- 390 מציעה אופנועים בעלי מנועים חזקים ביותר 26 ו- 44 כ"ס בהתאמה, מקוררי מים, הזרקת דלק, שלדת צינורות מרהיבה בכתום, בולם קדמי הפוך 43 מ"מ של WP, בולם אחורי מרכזי WP, דיסק בלם קדמי ואחורי, קליפר של BYBRE  (חב' בת של BREMBO), מערכת ABS  (ב- 390 בלבד) של BOSCH, דוד מפלט מוצנע מתחת לאופנוע בסגנון אופנועי ספורט, משקל עצמי קל מאוד של 137.5 ק"ג ו 147 ק"ג בהתאמה, בשילוב עם המנועים החזקים נותנים יחס הספק משקל הטובים בקטגוריה, עיצוב ספורטיבי מרהיב כמו גם אבזור מרשים, מושב אחורי דמוי  ONE SEATER , לוח שעונים דיגיטלי הכולל מצב הילוך ואפשרויות תוספת אבזור כמו מפלטי אקרפוביץ' , מגני ידיים, מושב מרוצים ועוד.

ככה לא בולמים רכב

גרוטאשטח יוצא לדרך מסע בשטח לרכבי 2X4

גרוטאשטח, מסע בשטח לרכבי 2X4 יוצא לדרך ויתקיים השנה בחג פסח בתאריכים 28-30 לאפריל 2016. המסע שיחל באילת ויסתיים בקיבוץ שניר למרגלות החרמון באורך של כ- 800 ק"מ רובם בשטח. המשתתפים יעברו בתנאי שטח משתנים הכוללים שבילים במדבר, בנגב, באזור המרכז, ובצפון בשבילי העמק והגליל עד רמת הגולן.

גרוטאשטח 2015
גרוטאשטח 2015

גרוטאשטח הינו מסע חווייתי (אינו מרוץ או תחרות), של רכבים שאינם רכבי שטח. כל הרכבים שמשתתפים במסע סטנדרטיים לחלוטין ללא הנעה כפולה, כאשר עלות הרכב המשתתף במסע לא עולה על סך של 5,000 ₪ (הסכום כולל ביטוח למסע, טסט, חלקי חילוף לרכבים, צמיגים נוספים וכד').

חברת פוינטר, תתקין על כל רכב שמשתתף במסע, מערכת מעקב מיוחדת שהצופים בבית יוכלו להתחבר לאפליקציה ייעודית למסע ולראות בכל רגע נתון את שמות הצוותים והתקדמותם במסע – פרטים על האפליקציה יופיעו בדף הפייסבוק של גרוטאשטח.

הצוותים ברכבים לוקחים את כל ציודם האישי ברכב: ציוד לינה, אוכל, שתייה, כלי עבודה וחלקי החילוף לרכבים. המסע יתנהל ברובו בשטח, נסיעה בשבילים (למעט קטעי קישור בהם יעברו הרכבים בכביש).

במידה ותהיינה תקלות ברכבים, הצוותים מתקנים הכל בשטח, כחלק מהאתגר והכייף של המסע. את המסע ילוו צוותי סיוע ספציפיים אשר יוכלו לעזור בתיקון התקלות וחילוצים במידת הצורך.

בגרוטאשטח ישתתפו כ- 30 רכבים כשהצוותים מורכבים מאושיות מוכרות מתחום הספורט המוטורי, מתחומי הראלי רייד והעבירות, שלסוף שבוע אחד משאירים את התחרויות והאתגרים מעולם הספורט בצד ומתפנים לחוויה אחרת לגמרי.

נפתח דף פייסבוק בו מעדכנים את תהליך הכנת הרכבים למסע ועדכונים יומיים מהאירוע עצמו – גרוטאשטח

נותני החסות: חברת פוינטר, חברת ש. ונציה בע"מ, יבואן "STIHL" ו "VIKING", הנפלד טכנולוגיות בע"מ, זוהרון, צמיגי בני משה ביטון. המארגנים: רועי אלוני ממוסך גבע ועדי שפרן- כפרה.

אלבר מוטו מרחיבה את היצע דגמיה בישראל

סטיזר (צילום יח"צ חו"ל)
סטיזר (צילום יח"צ חו"ל)

'אלבר מוטו' משווקת דיאלים בישראל, משיקה את דגם ה- STEEZER של החברה; קטנוע אורבני חדש בעל נפח מנוע 125 סמ"ק אשר נותן מענה לצרכים שונים ועירוניים, עם תאוצה אופטימלית, מנוע חדש וביצועים גבוהים.

ל- STEEZER (שהיא מילה שמשתמשים בה לתיאור גלישה המתבצעת תוך שילוב של סגנון וקלות), קווי מתאר דקים וקומפקטיים, הוא מציע זריזות ושליטה נוחה בתנועה העמוסה בעיר, טכנולוגיה גבוהה, פונקציונאליות חכמה וצורת רכיבה נוחה ומסוגננת.

לקטנוע החדש המיוצר בקוריאה, פתיחה אוטומטית של המושב, שני שקעי חיבור, מפתח חכם, מערכת בלימה CBS, פתיחה אוטומטית של מכסה הדלק, משטח רגליים שטוח,

בישראל ישווקו ה- STEEZER וה- STEEZER S  המותאמים לרכיבה עירונית, נסיעה ועצירה באופן תדיר ומתמקדים במצב התנועה שבדרך. לקטנועים מנוע 4 פעימות, 12.48 כ"ס, הזרקת דלק ממוחשבת, קירור מים ונפח מיכל דלק של 9.5 ליטר.

מחיר:

  •  STEEZERהחל מ- 16,900 שקלים.
  • STEEZER S החל מ- 17,9000 שקלים.

זה לא יגמר בטוב

יונדאי אלנטרה החדשה

כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל מתחילה בשיווק האלנטרה החדשה, מכונית הסדאן המשפחתית המצליחה של החברה. האלנטרה מחליפה את ה-i35 שמכרה עד היום, בחמש שנותיה בישראל, כ-32 אלף מכוניות.

האלנטרה החדשה אשר עוצבה, פותחה ותוכננה במרכז הפיתוח של יונדאי בקוריאה, מתוכננת להעניק את המרווח, הנוחות, הבטיחות והאבזור ברמה הגבוהה ביותר בקטגוריה. המכונית החדשה ארוכה יותר, דבר שתורם הן למרווח הפנימי והן לעיצוב החדשני, הזורם והמלוטש. העיצוב, ביחד עם שבכת המשושה הקדמית הגדולה, משלבים את עיצוב האלנטרה החדשה בשורת דגמי יונדאי החדשים.

צילום יח"צ חו"ל
צילום יח"צ חו"ל

לאלנטרה תיבת 6 הילוכים ומנוע בעל הספק של 127 כוחות סוס. היא מאופיינת בנוחות נסיעה, סינון ובידוד רעשים משובחים במיוחד, בתא מטען גדול ואבזור רב וצריכת דלק משופרת, ציון ירוק טוב יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר ביחס לדגם היוצא. מחירה בישראל: החל מ-131,700 ₪.

כבר בדגם ה-Inspire מצוידת האלנטרה החדשה במערכת המולטימדיה Connected Car שכוללת צג מגע 8 אינץ' דיגיטלי, את מערכת הניווט של Waze, דיבורית בלוטות' (BT), מצלמת נסיעה לאחור. עוד כוללת האלנטרה מערכת בקרת שיוט, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, שליטה מההגה על מערכת השמע, הגה מצופה עור, בורר מצבי נהיגה Drive Mode עם בחירה בין שלושה מצבים לאופני נהיגה משתנים, אימובילייזר מקורי, חיישני תאורה, מראות צד בצבע הרכב, אשר מתקפלות חשמלית וכוללות הפשרה ופנסי איתות מובנים, פנסי ערפל קדמיים ועוד.

גרסת ה-Supreme מוסיפה חלון שמש נפתח בגג, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים, מפתח חכם והנעה ללא מפתח, מערך תאורות LED, חיישני גשם וחישוקי 17 אינץ'

כל דגמי האלנטרה מגיעים כסטנדרט עם מערכת הבטיחות מוביל-איי להתראה בפני סטייה מנתיב וקרבה גדולה מדי לרכב שלפנים כולל מערכת זיהוי תמרורי מהירות, 7 כריות אוויר, כולל כרית אוויר לברכי הנהג, מערכת סיוע לזינוק בעלייה HAC, מערכת למניעת התהפכות ROP, מערכת בקרת בלימה במורד DBC, הפעלת מערכת האיתות בבלימת חירום ESS, מערכת בקרת יציבות מתקדמת ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, מערכת TPMS לניטור לחץ האוויר בגלגלים ועוד.

האלנטרה החדשה מצוידת כסטנדרט במערכת ה- Connected Carעם מסך גדול במיוחד, בקוטר 8 אינטש. המערכת הייחודית מאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם וליהנות מגלישה ברשת. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "רצה" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ומספקת בין היתר ממשק מגע נוח, אפשרות להאזנה לתחנות רדיו מכל העולם באמצעות אפליקציית רדיו Nobex האינטרנטי, ניווט הכולל מערכת WAZE  וחניה באמצעות האפליקציות סלופארק ופנגו. עוד על גבי המסכים פריסת אולמות התצוגה, מרכזי השירות והטרייד-אין אשר ניתן להתקשר או לנווט אליהם בלחיצת כפתור. מערכת ה-Connected Car כוללת בנוסף ספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית, קלה לחיפוש ולהבנה על המסך.

יונדאי אלנטרה החדשה מצליחה לגשר בין מראה אלגנטי, אווירודינמי ושימושי. קו רעיון העיצוב של יונדאי, 'דיוק דינמי', ניכר בגוף המכונית. זה מפוסל באופן חלק ומדויק, עם קווי מתאר מעודנים, מדויקים ועדכניים, שבהם ניכרת השראת מעצבי יונדאי, תחת שרביטו של פטר שרייר.

חזית האלנטרה החדשה מוגדרת על ידי שבכת סורג משושה, שהינה החתימה החדשה של יונדאי. לחזית אופי בולט ומיוחד, בעיקר בשילוב התאורה המודרנית שסביבה, הכוללת פנסי ערפל ונורות LED בחזית. כל אלו משווים לרכב מראה יוקרתי. החלק התחתון של החזית נגזר מזה של הסונטה ההיברידית. התכנון הזה מסייע לנהל את זרימת האוויר מחזית הרכב סביב הגלגלים כדי למזער התנגדות מערבולות רוח. הפגוש האחורי מסייע גם הוא בשיפור זרימת האוויר, בלי לפגוע בגודל המרשים של תא המטען. הפגושים והתכנון הכולל של יונדאי אלנטרה החדשה משיגים נתון מקדם גרר נמוך במיוחד – 0.27 בלבד

בעיצוב הפנימי האלנטרה התעדכנה במטרה להתאים את עצמה לדרישות הנהג המחובר. הקו הכללי מתאים לשפת העיצוב המודרנית של יונדאי והוא עבר התאמה לשליטה אינטואיטיבית במיוחד לנהג. נוסף על כך, המרחב הפנימי השתפר ורמת החומרים וההרכבה גבוהים במיוחד. עיצוב הפנים העכשווי משלב חומרים רכים למגע וסביבת פנים נוחה לכל הנוסעים, שכוללת פתחי מיזוג ליושבים מאחור.

כדי להקל את תפעול מערכות התקשורת והנוחות העדכניות, ערוכה הקונסולה המרכזית שמול בסידור אופקי. הכפתורים והפקדים קובצו באופן ידידותי, שימושי ונוח להפעלה, גם תוך כדי נהיגה. המושבים הקדמיים תוכננו לספק רמת נוחות גבוהה בנסיעות קצרות וארוכות וריפודי הבד, הידידותיים לסביבה, מסייעים בהפחתת עייפות הנהג.

רמת הבידוד מפני רעשים ורעידות (NVH) באלנטרה שופרה משמעותית והיתה בסדר עדיפות עליון למהנדסי יונדאי. כדי להפחית את רעשי המנוע בודד מכסה המנוע במידה רבה יותר על ידי שכבת בידוד סופגת רעשים כפולה. הרווחים בין הלוחות בתא הנוסעים צומצמו ב-25%, עובי זכוכיות חלונות הדלתות הוגדל והתווספו חומרי ספיגת רעשים בכל העמודים, הפגושים והרצפה.

תצרוכת הדלק (על פי נתוני היצרן) משולב 15.6 ק"מ לליטר * ציון ירוק 6 * מחיר INSPIRE   131,700 שקלים * SUPREME  133,500 שקלים.

משקפי המציאות הרבודה של אפסון במוסך המרכזי של מרצדס אוסטרליה

אלופת העולם במרוצי הפורמולה 1, MERCEDES AMG PETRONAS, הודיעה כי היא אימצה את ה- Moverio BT-200 – המשקפיים החכמים של ענקית ההדמיה חברת אפסון, לטובת שדרוג חווית האורחים במתקני הקבוצה והמרכז התפעולי שלה (ובקיצור, במוסך המרכזי) במלבורן אוסטרליה. אירוע ההשקה נערך בנוכחות מעל 100 מעצבי דעת קהל שהגיעו להתנסות במשקפיים ולפגוש את הכוכבים.

באופן מסורתי נחגגת פתיחת עונת המרוצים במפגש בו ניתנות הרצאות ומועלות מצגות סטנדרטיות. השנה בחר צוות פורמולה 1 להפגין את שיתוף הפעולה עליו חתם עם אפסון, מובילת חדשנות עולמית, שהלוגו שלה יתנוסס על לבוש הנהגים והקסדות, ביניהם של לואיס המילטון וניקו רוזברג, בסבב הדגמות בהם לקחו חלק המשקפיים של אפסון, בעזרתם הודגמה הרכבת מכוניות, כיצד ניתן לנתח נתוני מרוץ בזמן אמת ואיזה שימוש עושים במשקפיים המכונאים של הקבוצה. במהלך הביקור נחשפו האורחים לשימוש במגוון טכנולוגיות נלוות, דוגמת תכנים קונטקסטואליים, קליפי וידאו מסבירים, נתונים סטטיסטיים על הישגי הנהגים  ופידבקים בזמן אמת שהתקבלו היישר למשקפיים ממגוון רשתות חברתיות.

המשקפיים השקופים של אפסון, ה-Moverio BT-200, הם פלטפורמה טכנולוגית לבישה שמאפשרת להיות באינטראקציה עם מגוון תכנים דיגיטליים ועם הסביבה ולקחת את המציאות הרבודה לשלב הבא שלה. הדבר מתבצע באמצעות מיקרו מקרנים הנמצאים בשני צידי המשקפיים, המקרינים ׳שכבות׳ של תכנים דיגיטליים על גבי שדה הראייה ה׳אמיתי׳ של החובש אותן, כך שהמציאות מתמזגת איתם בצורה מושלמת. חיישני תנועה מובנים אפשרו למבקרים להעלות מול העיניים מהסברים על חלקי המכונית, דרך ראייה של מתחת למעטה החיצוני של מכונית ה-Mercedes Hybrid F1 W07.

לדברי ענבר עיני, מנהלת המוצר באפסון ישראל, בימים אלה נבחן שילוב המשקפיים החכמים של אפסון במספר מוזיאונים ומוסדות תרבות מובילים.

https://youtu.be/6ulOmU1Zfuk

מיצובישי ספורטבק החדשה

כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל מתחילה לשווק את מתיחת הפנים של דגם הספורטבק המאובזר של החברה. מראה הרכב רוענן עם פגוש קדמי בעיצוב חדש ובמסגרת כרום, פנסי הרכב שודרגו לתאורת DRL מסוג LED, גלגלי סגסוגת 16 אינץ' בעיצוב חדש, ריפודים בעיצוב חדש, צבע חיצוני כסוף חדש, פנל קונסולה מרכזית עם תא אחסון חדש ושילוב מערכת קונקטד קאר כסטנדרט. כמו כן שודרג ה-Mobileye לדגם המתקדם של החברה אשר מאפשר בנוסף גם זיהוי תמרורים בצד הדרך והתראה במידה והרכב עבר את המהירות המצויינת בתמרור.

מערכת Connected Car מבוססת אנדרואיד אשר מספקת Wi-Fi מובנה וקבוע ברכב באמצעות SIM סלולרי, אינטרנט ו- Hot Spot אשר יאפשר לכל הנוסעים לחבר את המכשירים שלהם על מנת שיוכלו לגלוש.

מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "תרוץ" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ותספק בין היתר ממשק מגע נוח, ניווט עם מערכת WAZE , סלופארק ופאנגו לחניה, רדיו Nobex אינטרנטי וספר רכב אינטראקטיבי המופיע בצורה דיגיטלית על המסך. כמו כן מסכי עזרה אינטרנטיים של מיצובישי שיוכלו להציג רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין שבלחיצת כפתור יהיה ניתן לנווט או להתקשר אליהם. המערכת שפותחה בישראל זמינה בשפות עברית, אנגלית, רוסית וערבית.

מערכת התרעה על סטיה מנתיב של חברת  Mobileye אשר מותקנת ברכב הינה מערכת מתקדמת למניעת תאונות דרכים בעזרת טכנולוגית ראייה מלאכותית הסורקת את הכביש בכל עת ומתריעה באמצעים קוליים וויזואליים על סכנות אפשריות בזמן-אמת. המערכת מזהה ומבחינה בכלי-רכב, הולכי-רגל, רוכבי אופניים ואופנועים,

למערכת החדשה בספורטבק יש 5 התרעות מצילות חיים:

  • התרעת התנגשות ברכב שמלפנים- המערכת מתריעה עד 2.7 שניות לפני התנגשות.
  • התרעת סטייה מנתיב- המערכת מתריעה על סטייה לא מתוכננת מהנתיב (סטייה ללא שימוש במחווני האיתות).
  • התרעת התנגשות בהולכי רגל או רוכבי אופניים- המערכת מתריעה עד 2 שניות לפני התנגשות.
  • התרעת אי שמירת מרחק- המערכת מודדת את המרחק מהרכב שמלפנים ומתריעה כאשר מרחק זה מצטמצם ויורד מתחת לסף המוגדר מראש.
  • זיהוי תמרורים וחריגה מהמהירות המותרת- מזהה תמרורים שונים לצד הדרך ומתריעה במידה והרכב עבר את המהירות המצויינת בתמרור.

דגם הספורטבק הוא רכב משפחתי ברמת אבזור גבוהה ביותר, מנוע 1.8 ליטר ו- 140 כ"ס. בין יתר האביזרים יכלול הרכב גג שמש חשמלי, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ', מערכת קונקטד קאר עם מסך מגע, streaming Music BT, מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית Bluetooth, שקע USB, חיישן תאורה אוטומטי, חיישני גשם, בקרת אקלים, בקרת שיוט הנשלטת מגלגל ההגה, 7 כריות אוויר, איתות בלימת חירוםESS , TPMS – ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת בקרת משיכה (TCL) מערכת Mobileye ועוד.

מנוע הספורטבק משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) בעלת יחסי העברה משתנים בהתאם לאופי הנסיעה והדרך. תיבת הילוכים זו מאפשרת גם בחירה ידנית בין שישה יחסי העברה קבועים לתפעול ספורטיבי. ניתן להעביר הילוכים דרך מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה. לספורטבק עיצוב ייחודי ושימושי בתצורת 5 דלתות המאפשרת קיפול המושבים האחוריים והגדלה משמעותית של תא המטען בלחיצת כפתור אחת מ- 344 ליטרים ל- 1,394 ליטרים.

מחיר: 119,500 שקלים.

Ford Smart Mobility LLC תתמקד בפיתוח והשקעות בשירותי ניידות

חברת פורד מוטור הכריזה על הקמת Ford Smart Mobility LLC, חברת בת חדשה, שתתמקד בפיתוח, ייצור, צמיחה והשקעה בשירותי ניידות מתפתחים. ג׳ים האקט, לשעבר סגן יו״ר ומנכ״ל Steelcase, עוזב את תפקידו במועצת המנהלים של פורד, על מנת לשמש כיו״ר חברת הבת החדשה.

Ford Smart Mobility LLC, מתוכננת להתחרות בשוק כחברת סטארטאפ, תתכנן ותפתח שירותי ניידות באופן עצמאי, כמו גם במסגרת שיתופי פעולה עם סטארטאפים וחברות טכנולוגיה.

העולם הופך יותר ויותר צפוף ועירוני, איכות האוויר מהווה בעיה עולמית והעדפותיהם של הלקוחות משתנות במהירות. תכנית Ford Smart Mobility נוסדה בתחילת השנה שעברה, על מנת להשתמש בטכנולוגיה וחדשנות כדי להתמודד עם המגמות הללו ולשפר את חייהם של אנשים. בזמן הקצר שחלף מאז נרשמה התקדמות משמעותית בתחומים שונים, לרבות:

קישוריות: פורד מובילה בקישוריות כלי רכב עם מערכת הבידור והתקשורת הפופולרית ביותר בתעשיה – Ford SYNC.

ניידות: במהלך 14 החודשים האחרונים, פורד ערכה למעלה מ-30 ניסויי ניידות עולמיים, על מנת לגבש תובנות בנוגע להעדפות התחבורה המשתנות של הצרכנים. מספר תכניות ניסיוניות מתמשכות נמצאות בעיצומן, ביניהן: GoPark – מערכת חיזוי חניה בלונדון, שמסוגלת להנחות נהגים אל רחובות שבהם סביר ביותר שימצאו מקום חניה; GoDrive – תכנית נסיעות משותפות, הפועלת אף היא בלונדון, ומציעה לבעלי מכוניות מקומות חניה מובטחים באיזורים עמוסים, דוגמת שדה התעופה של לונדון; ו-Dynamic Shuttle – תכנית הנערכת בקמפוס של פורד בדירבורן, מישיגן, ומאפשרת לעובדים ולמבקרים להזמין נסיעות על פי דרישה מנקודה לנקודה.

כלי רכב אוטונומיים: השנה תפעיל פורד את צי כלי הרכב האוטונומיים הנסיוני הגדול ביותר בתעשיית הרכב, הכולל כלי רכב שנעים על כבישים ברחבי ארה״ב – בקליפורניה, אריזונה ומישיגן. פורד היא גם הראשונה שערכה מבחנים לכלי רכב אוטונומיים בתנאי שלג – צעד משמעותי בתכניתה של החברה לספק כלי רכב אוטונומיים לחלוטין למיליוני לקוחות בעולם. בו בזמן, פורד תשלש במהלך החמש השנים הבאות את ההשקעות ההנדסיות שלה בטכנולוגיות סיוע לנהגים וכלי רכב אוטונומיים למחצה, דוגמת בקרת שיוט, סיוע פעיל בנהיגה, אזהרות בעת מעבר בין נתיבים, סיוע בשמירה על הנתיב, זיהוי הולכי רגל, Pro Trailer Backup Assist וטכנולוגיית חיבור רכב לרכב.

חווית הצרכן: השנה הציגה פורד את FordPass – פלטפורמה אישית חינמית, המשלבת אלמנטים דיגיטליים ופיזיים ומציעה למשתמשים ארבעה יתרונות: זירת מסחר עם שירותי ניידות, דוגמת חניה ונסיעות משותפות; פיצ׳ר FordGuides, שמסייע לצרכנים לנוע בצורה יעילה יותר; תגמול משתמשים שזוכים בהערכה על נאמנותם; ו-FordHubs, שמזמינה צרכנים לחוות את הישגי החדשנות העדכניים ביותר של פורד. המרכז הראשון ייפתח במהלך השנה בניו יורק.

נתונים וניתוח: על מנת לצפות בצורה טובה יותר את רצונות וצרכי הלקוחות, פורד הגדילה את המימון שהיא מעניקה ליוזמות ניתוח ומחקר נתונים במסגרת הקמת תכנית Ford Smart Mobility שלה. אחת הדוגמאות לכך היא שיתוף הפעולה בין פורד ו-IBM בתוכנית נסיונית, אשר מאפשרת למדענים וחוקרים לבחון פיסות נתונים זעירות – של 10 או 15 שניות בכל פעם – על מנת לאתר דפוסים, מתאמים ומגמות, ולפתח קוד תוכנה שמסוגל לייעל תהליכי קבלת החלטות תחבורתיות ותומך בניסוי Dynamic Shuttle שעורכת החברה

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. רכב חשמלי

    לגבי רכב חשמלי .
    אני מתעניין ברכבים חשמליים, אולם אני לא בטוח שאני מבין מה טוב לצרכים שלי.
    אשמח לקבל יעות מיקצועי.

כתיבת תגובה