דובנוב תל-אביב וחוויה נצרת עם סוזוקי ויטארה

מסעדת דובנוב 8 בתל אביב ||| נסיעת מבחן עם סוזוקי ויטארה ||| מלון חוויה פלאזה נצרת ||| סיפורה של חוויה בין הים להר והעמק ||| לכתבה המלאה <<<

ויטארה של סוזוקי בעמק יזרעאל (צילום דני בר)
ויטארה של סוזוקי בעמק יזרעאל (צילום דני בר)

סיפור נסיעת המבחן

נסיעות המבחן שלנו משלבות חוויות נהיגה, אוכל ואירוח בכיף. הפעם הנסיעה עם הויטרה של סוזוקי, כיאה לרכב שהוא גם מתאים לטיול טבע וגם לעיר, החלטתי לשלב בין מלון חוויה פלאזה נצרת עילית – עליו מספרים שרה ויורי אוסצקי שהתארחו במקום, מסעדת דובנוב שהיא תל-אביב במלוא הדרה ובין לבין נסיעת המבחן.

שקיעה מחלון החדר (צילום יורי ושרה אוסצקי)
שקיעה מחלון החדר (צילום יורי ושרה אוסצקי)

מלון חוויה פלאזה נצרת עילית

מספרים יורי ושרה אוסצקי. על הר גבוה, במקום תצפית מרהיב, ניצב לו בניין עם חלונות גדולים המשקיפים אל ארבע רוחות השמיים. פנורמה רבת צבעים שבמרכזה העיר נצרת על צריחיה ופעמוניה וסביבה עמק יזרעאל על שדותיו המוריקים והרי הגליל התחתון. ביום בהיר ניתן לראות מכאן גם את הכרמל ואולי אף את הים. מלון פלאזה, שהוקם לפני ח"י שנים

במקום המיוחד הזה עובר עכשיו מתיחת פנים, עם כניסתה של רשת "חוויה" לניהולו. התארחנו שם לסוף שבוע סגרירי ונהנינו מכל רגע. הצוות אדיב ומסביר פנים, הלובי צבעוני ומזמין, הסוויטה שקיבלנו בקומה השביעית מרווחת ונעימה. אמנם הריהוט בחדרים מיושן וכבד משהו, אבל המנכ"ל הנמרץ אלון וינטר מבטיח כי המלון עומד בפני שיפוץ וחידוש הדרגתי, כולל הקמת ספא חדש ומפנק ואוהל גדול לאירועים סביב הבריכה. חבל שמתכנני הבניין לא חשבו על מרפסות, אמנם החלונות גדולים ויפים אבל היה לנו חשק לשבת על המרפסת ולהתבונן בנוף עם כוסית משקה ביד…

ארוחת ערב בחוויה

מזנון ארוחת הערב היה מגוון, טרי וטעים עם טוויסטים מקומיים-גליליים כמו פרגיות ממולאות ומתובלות להפליא, עלי גפן ממולאים ושני שולחנות ארוכים של סלטים עשירים שקשה היה לבחור ביניהם. ארוחת הבוקר הצטיינה במאפים טריים, מגשים עמוסי  גבינות, דגים וסלטים, וחומוס עם פול בצד פנקייק ומיני עוגות ססגוניות שכבר לא היה להן מקום בבטן.

מן החלון ראינו את הבריכה הריקה ממים ורק יכולנו לדמיין כמה נעים יהיה לשכשך בה בקיץ. בקומה העשירית מועדון עסקים מפואר ובקומה שתיים חדרי כנסים בגדלים שונים שיכולים להכיל מאות אנשים. ביום שהייתנו התארחה במלון קבוצה גדולה בשם "טברנה" שאירגנה לעצמה ערב יווני של מוסיקה וריקודים עד אור הבוקר והפיחה חיים בכולנו.

נצרת

מיקומו האסטרטגי של המלון ממש על הכביש העוקף את נצרת ובצמתים המוליכים לטבריה, לעמקים ולצפון הופך אותו לבסיס יציאה אידיאלי לטיולים בגליל. העיר נצרת עצמה הינה כידוע יעד תיירותי ייחודי ומעניין. ביום שישי בצהריים עצרנו בכיכר המעיין ונהנינו מבראנץ' מקורי וזול בבית הקפה "מאמא" שמגיש גם קפה טחון במקום וריחני במיוחד. ירדנו ברגל לכנסית הבשורה ולשוק הצבעוני ושמחנו לראות שלמרות החורף והמצב הביטחוני, קבוצות תיירים מכל העולם מסתובבות בסימטאות העיר ומבקרות במקומות הקדושים לנצרות. צ'ופר נוסף הוא הקניון הגדול Big Fashion על הכביש הראשי, שפתוח בשישי עד הערב וכמובן גם בשבת, ויש בו מבחר של חנויות ורשתות כמו זארה, מנגו,H&M  ועוד ועוד במחירים מוזלים. רכבת צבעונית לוקחת את הילדים לסיבוב בזמן שההורים עסוקים בקניות או יושבים בבתי הקפה.

מזנון עשיר בחוויה פלאזה נצרת (צילום יורי ושרה אוסצקי)
מזנון עשיר בחוויה פלאזה נצרת (צילום יורי ושרה אוסצקי)

חומוס ופיתה

המאפיות בצרת עובדות בקצב והריח הטרי של הפיתות והעוגיות ממלא את האוויר, אחת מהן ממש מול המלון, ולא לשכוח לעצור בחומוס של עמאד ולקחת הביתה כמה קופסאות. כאן אפשר לשכוח את המתחים והפחדים – ערבים ויהודים חיים, עובדים, מטיילים, קונים, מוכרים ואוכלים בנצרת אלה לצד אלה, בטבעיות וללא חשש, כפי שצריך להיות. אז מי שרוצה לצאת משגרת היומיום ולבלות חופשה מעניינת, נעימה ושונה – מוזמן.

מלון חוויה פלאזה נצרת עילית, החרמון 2, נצרת. להזמנות באתר <<<

עם ויטארה של סוזוקי

רכב הכבישטח החדש של סוזוקי היתה בחירה מצויינת לשלב בין ביקור בלב הכרך הגדול, ברח' דובנוב ובין נסיעה בעמק יזרעאל והעליות לנצרת.

אני קיבלתי לנסיעה זו את הגירסה 2X4 ולא גירסת השטח 4X4 שקיימת לויטארה. ה-Vitara החדשה מצוידת במנוע בנזין M16 בנפח 1600 סמ"ק חסכני (כ-18 ק"מ לליטר משולב) ובעל דרגת זיהום אוויר 4 ירוק – V גדול בהחלט לסוג רכב כזה שבדרך כלל מזהם הרבה יותר ונמצא בטווח האדום של הסקלה.

הנסיעה המהירה צפונה היתה קלה עם בקרת השיוט בה מצוידת הויטארה. הויטארה הוכיחה את יכולת הזריזות של הויטארה. גם התאוצה לעקיפות ובעליות של ואדי ערה, היו חוויה קלה וזריזה בסוזוקי החדשה. הישיבה הגבוהה בויטארה עוזרת לנהג לשלוט בביטחה בדרך ובסובב וכך גם ליושב ליד הנהג ומאחור הנוף נראה יפה יותר.

הויטארה החדשה של סוזוקי מגיע גם בצבעי טורקיז פנינה מטאלי 'אטלנטיס', כתום מטאלי 'הורייזן' ושנהב מטאלי 'סוואנה' ומצויידת בכל הדגמים במערכת מובילאיי מובנית.

הויטארה עולה לנצרת (צילום דני בר)
הויטארה עולה לנצרת (צילום דני בר)

תא המטען הוא בעל קיבולת של 375 ליטר כאשר המושב האחורי במצב זקוף. חבל שעגלת תינוק לא יכולה להיכנס בתא המטען ללא פירוק העגלה או קיפול משענת מושב אחורי (שם חגור הילד) ובכך משפחה עם תינוק צריכה קצת לתמרן.

מחירי הויטארה:

  •  2WDאוטומטית. רמת גימור  GLX: 124,990 שקלים
  • 4WD אוטומטית. רמת גימור GLX V : 131,990 שקלים

דובנוב 8 בלב הכרך הסואן

מסעדת דובנוב 8 כשמה גם היא, נמצאת כמובן בכתובת זו. המסעדה ממוקמת בלב מתחם התרבות של הסינמטק, צוותא, הקאמרי, האופרה ואפילו הבימה לא רחוקה ממנו- מקום מפגש אידיאלי לברנז'ה האומנותית ולא פחות גם למפגשים פוליטיים שבין הקריה ובית התנועה הקיבוצית ועוד.

המקום קיים כבר 12 שנה וזו בהחלט תופעה יוצאת דופן בתל אביב. לאחרונה הורחב הבר והצטייד במגוון גדול יותר של אלכוהול וכך גם חודש התפריט שבאנו לטעום ולחוות.

ארטישוק קפראזה (צילום דני בר)
ארטישוק קפראזה (צילום דני בר)

מנות ראשונות

ארטישוק – קפרזה – עגבניות שרי, לבבות חסה רומית, בייבי מוצרלה באפלו, צלפים, אנשובי וארטישוק א-לה רומנה בשמן זית ולימון (48 ש') – סלט עשיר בחסה עם תוספת ארטישוק (מעט מידי לטעמי). תיבול מוצלח ובמידה.

חציל קלוי בגריל – מוגש עם פוקצ'ה חמה, גרגרי חומוס, סלסת עגבניות, פטרוזיליה, ביצה קשה וטחינה (44 ש') – מנה גדושה עם חומוס אוורירי ומאוזן. מנה חמה וטעימה.

עיקריות

פנה פונגי – פטריות פורטובלו, פורצ'יני ושמפניון ביין לבן, אגוז מוסקט, שמנת ובזיליקום (52 ש') – מנה גדולה, עשויה היטב ומאוזנת בשלל הטעמים.

דג היום – סלמון (92 ש') – נתח סלמון הגון, עשוי במידה ואף קריספי. המצע מתובל היטב ובטוב טעם.

עוגת גבינה ללא סוכר (צילום דני בר)
עוגת גבינה ללא סוכר (צילום דני בר)

קינוחים

פאי תפוחים (38ש') – פאי עסיסי ומתוק במידה.

עוגת גבינה ללא סוכר (38 ש') – עוגת גבינה עם פירורים, ללא טעמי לווי המקובלים בעוגה ללא סוכר. ממש כמו הדבר האמיתי.

מנות ספיישל חורפיות

ראוי לציין את המנות (שלא טעמנו הפעם) המיוחדות שבדובנוב מציעים. בימי שלישי קוסקוס (68 ₪ לבשרי, 56 ₪ לצמחוני), בימי חמישי ושישי חריימה (85 ₪ ) ובימי שישי ושבת חמין בשרי/צמחוני המוגש החל מהשעה 11:30 (68 ₪ לבשרי ו- 56 ₪ לצמחוני).

מסעדת 'דובנוב 8' –  רחוב דובנוב 8, תל אביב – טל': 03-6968655/6 באתר <<<    ובפייסבוק <<< 

כתיבת תגובה