מה חדש על המדף של דני בר

חגיגות זית ויין בסינדיאנת הגליל ||| אלכוהול ואוכל לרוב ||| מוצרים חדשים לילדים ומבוגרים ||| אופנה צרכנות ורכב ||| לשאר החידושים והחדשות <<<

חדש

מונבטים עם לחמי בריאות משילובים של דגנים ללא גלוטן, ירקות ופירות

מונבטים – לחמים מהצומח (צילום לירון זנדמן)

'מונבטים' הוא מוצר חדשני בעולם המזון, פרי פיתוח של בעז אוליברו, אשר בגלל מחלת מעיים (קוליטיס), חיפש תחליף איכותי, בריא ומזין ללחם ללא גלוטן, כפי שהמליצה לו הנטורופתית שטיפלה בו. בהמלצת הנטורופתית החל בעז לצרוך מוצר ייחודי שהיה על המדף – לחם מקינואה מונבטת שעזר לו להשקיט את התסמינים של המחלה, אך לצערו המפעל שייצר את המוצר הפסיק לייצרו. בלית ברירה החליט בעז להיכנס למטבח ולנסות לייצר בעצמו – ומשם נולדו המוצרים תוך "ניסוי וטעייה", וזהו גם שמה של החברה שהקים.

החזון בפיתוח סדרת 'מונבטים', מציין בעז אוליברו, היה להוציא לשוק מוצרים שיספקו פתרון לתחליף ללחם, שלא יכילו גלוטן בבסיסם, שיהיו בריאים ומזינים, ושיהיו עשויים מרכיבים טבעיים, אורגניים וטהורים בלבד, וללא מרכיבים מן החי. "מוצרי 'מונבטים'," מציין אוליברו, "מיועדים לכל אחד שחשוב לו להכניס לגוף מזון טבעי, בריא ומזין. כמו כן הם מספקים מענה איכותי ומזין לחולי צליאק, לרגישים לגלוטן, לטבעונים ולצמחונים."

מוצרי 'מונבטים' עשויים מחומרי גלם אורגניים מהצומח, בהם: קינואה, כוסמת, עדשים כתומות, שעועית מש, דוחן, בטטה, תאנים, סלק, עדשים צהובות, גזר, תמר, תפוח עץ ובננה. כמו כן המוצרים מתובלים במעט מלח הימלאיה טהור.

תהליך הייצור הוא ייחודי ומתבצע בעבודת יד, במינימום עיבוד. התהליך כולל:

  • השריה או הנבטה של חומרי הגלם (קטניות, כוסמת, קינואה, דוחן) במים מטוהרים (בהליך של אוסמוזה הפוכה ושימוש בנורת UV לשמירה על סטריליות המוצר)
  • טחינה עדינה של חומרי הגלם וערבובם לפי השילובים השונים של מתכוני המוצרים
  • אפייה קצרה בתנור (בתבניות עגולות המעצבות את המוצר) בחום נמוך לשם התמצקות ושמירה על סטריליות המוצר

לאחר מכן המוצרים מוכנסים למקפיא, וכך גם נמכרים.

בעז אוליברו מדגיש שהמוטו בפיתוח המוצרים היה להגיש לציבור מוצר טבעי, איכותי, מזין וטהור, נקי מכימיקלים. לכן כל חומרי הגלם הם אורגניים, ותהליכי ההשריה וההנבטה של חומרי הגלם מתבצעים במים מטוהרים בלבד, בהליך של אוסמוזה הפוכה (התפלת מים), ובתוספת של נורת UV – לשמירה מקסימלית על סטריליות.

כמו כן חשוב לציין שהמוצרים אינם מכילים קמחים מכל סוג שהוא, תוספות של סוכר או ממתיקים אחרים, הם לא מכילים שמנים ושומנים, חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, שמרים וכן אינם מכילים מרכיבים מן החי. החברה היא בעלת רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, בעלת רישיון תוצרת אורגנית מטעם חברת "אגריאור", מחזיקה בתו תקן איכות ובטיחות במזון ISO 22,000  מטעם חברת IQC.  באתר החברה אפשר לראות את מגוון בדיקות המעבדה שנעשו למוצרים ובהן בדיקות הגלוטן.

סדרת 'מונבטים' כוללת 15 טעמים, העשויים משילובים מיוחדים של חומרי הגלם, או מחומר גלם אחד. מגוון הטעמים כולל: קינואה, כוסמת וסלק; כוסמת, תמר ותפוח עץ;  קינואה, תמר ותפוח עץ; עדשים צהובות ודוחן; עדשים ירוקות, דוחן, שעועית מש; עדשים כתומות ודוחן; כוסמת, בננה, עדשים כתומות וגזר; עדשים ירוקות; קינואה, כוסמת ובטטה; עדשים צהובות ובטטה; עדשים כתומות, סלק; שעועית מש; כוסמת, דלעת, תאנים וקינואה; כוסמת.

לפני הגשה יש לחמם את המוצר לפי ההוראות:

  • טוסטר קופץ – להקפיץ פעמיים בחום גבוה. טוסטר לחיץ – לחמם כ- 5 עד 8 דקות
  • בתנור או טוסטר אובן – לחמם מראש את התנור או הטוסטר לחום גבוה של כ- 250 מעלות, להכניס את המונבט ולחממו כ- 5 עד 8 דקות.

מומלץ לאכול את 'מונבטים' בשילוב ממרח כלשהו, כגון – טחינה, שמן זית, שמן קוקוס, גבינה, אבוקדו, פסטו, ממרח עגבניות, לבנה, קוטג' ועוד. באתר החברה אפשר לקבל מגוון רחב של מתכונים נהדרים ומגוונים המאפשרים לשלב את מוצרי 'מונבטים' בכל ארוחה. כשר. מחיר: כ-28 שקלים (לאריזה). להשיג בבתי טבע ובחנויות מובחרות. פרטים באתר <<< ובטל': 04-6904704.

עוף טוב עם המלצות קניה, אחסון ובישול בשר בכלל ועוף בפרט

עוף טוב טרי וללא אנטיביוטיקה (צילום יח"צ עוף טוב)

קבוצת "עוף טוב" שבבעלות משקי עמק הירדן ומשקי עמק המעיינות, היא יצרנית מוצרי המזון מעוף שגדל ללא אנטיביוטיקה ומהודו המובילה בישראל. חשוב מאד להקפיד על הוראות בטיחות בבשר טרי. ולכך מדגישה "עוף טוב" את הוראות הבטיחות החשובות בטיפול ובישול בבשר טרי:

קניה: בחרו מותג מוכר, סביר להניח שעומד בתקנים מחמירים, שימו לב שהבשר ארוז היטב וקר (בדיקה ע"י נגיעה), אספו את הבשר אחרון וארזו בשקית נפרדת

אחסון: אחסנו במקום הכי קר במקרר או בתא המיועד לבשר, השתמשו בבשר טרי מקורר מיד מיום הרכישה, במקרה של מוצר ארוז השתמשו עד לתאריך האחרון לשיווק ותוך 3-4 ימים מהתאריך המצוין ע"ג האריזה.

עוד מזהירים בעוף טוב, אין להשתמש בבשר במקרה של שינויים אורגנולפטים- ריח רע, שינויי צבע, ריר או דביקות. אין להשתמש בבשר טחון או חלקים פנימיים לאחר יומיים. אם החלטתם להקפיא את הבשר, אחסנו בכלי מתאים להקפאה בטמפרטורה של –(18) מעלות צלזיוס. עדיף שהבשר יהיה בשכבה אחת ולא בערימה על מנת שיקפא מהר יותר. אכלו או הקפיאו בשר מבושל בתוך 3-4 ימים

הכנה: טפלו בבשר בידיים נקיות ויבשות. שטפו ידיים במשך 20 שניות לפני, תוך כדי ולאחר טיפול בבשר נא, השתמשו בקרשים נפרדות עבור הבשר ועבור הירקות. זאת על מנת למנוע מעבר של חיידקים מהבשר לירקות, הפשירו בשר קפוא במקרר או במיקרוגל במצב הפשרה. בשום אופן אין להפשיר על השיש. אם הפשרתם במיקרוגל, יש לבשל מיד שכן יתכן וחלק מהבשר התחיל להתבשל.

אין להקפיא שנית בשר שהופשר מהקפאה, באם הבשר מונח במרינדה לפרק זמן ממושך, יש להכניסו למקרר.

בישול: עשו שימוש במדחום על מנת לוודא שהבשר הגיע לטמפרטורת עשייה וכי הוא בטוח למאכל. יש לבצע את  הבדיקה בחלק העבה ביותר של הנתח, הגעה לטמפרטורה נכונה הורגת בקטריות הקיימות בבשר נא. להלן טמפרטורות בישול, מדידה במרכז הנתח בחלק העבה:

  • בשר בקר טחון – 71 מעלות צלזיוס
  • בשר בקר, עגל, טלה – 71 מעלות צלזיוס
  • עוף והודו שלמים, חלקי עוף והודו למעט חזה) – 85 מעלות צלזיוס
  • חזה עוף והודו – 75 מעלות צלזיוס
  • בשר עוף או הודו טחון – 75 מעלות צלזיוס
  • בעת שימוש במרינדה בה הבשר שהה יש להרתיח אותה

אין להשאיר בשר מבושל מחוץ למקרר לפרק זמן שעולה על שעתיים

מבצעים

סינדיאנת הגליל בכפר כנא עם פסטיבל סינדיאנה 3

צוות סינדיאנת הגליל במרכז המבקרים (צילום דני בר)

פסטיבל סינדיאנה  3 – זו השנה השלישית בה מתקיים פסטיבל ייחודי של יצירה אותנטית, המציע מגוון פעילויות וסדנאות לכל המשפחה עם משמעות חברתית גדולה. סינדיאנת הגליל – עמותה חברתית היוצרת גשר בין קהילות באמצעות חיבור בין  נשים יהודיות וערביות דרך יצירה אותנטית של שמן זית איכותי, מוצרים משלימים ומרכז מבקרים חווייתי. פעילויות לכל המשפחה ללא תשלום:

  • טעימה עיוורת של שמן זית
  • סיור מודרך במפעל
  • סרט "מהמטע למדף"

חנות סינדיאנה עם מבחר גדול של מוצרי סחר הוגן: שמני זית איכותיים ממגוון זנים, סירופ חרובים, דבש, זעתר, סבונים משמן זית, מוצרי קליעה, תכשיטים ועוד.

מגוון סדנאות לילדים בתשלום סמלי  (מתאים לגילאי 5-12): סדנת כבישת זיתים עם המתכון הסודי, סדנת קליעה מסורתית, סדנת הכנת ותערובת זעתר אישית ובקבוק שמן עם תווית אישית, סדנת אפיית "מנאקיש". 35 שקלים לסדנה אחת, 60 שקלים ל-2  סדנאות, 75 שקלים ל-3 . 10% הנחה על מוצרי סינדיאנה בפסטיבל. לפרטים נוספים והרשמה לסדנאות באתר <<< ובטל': חנאן-050-4009455 , דני-050-4330039 , מרכז המבקרים – 04-6020680

לתינוק לילד ולצעיר

בוגבו משיק Bugaboo Atelier Collection

המותג ההולנדי Bugaboo, הידוע כפורץ דרך בשוק העגלות, שצועד קדימה יותר מעשרים שנה ויוצר עגלות אופנתיות בשת"פ ייחודים עם מעצבי על  כגון: דיזל, מיסוני, מארק ג'יייקובס ועוד, משיק את הקולקציה במהדורה מוגבלת Atelier בעלת עיצוב מדויק, עבור הורים אשר מחפשים עגלה שהיא תמצית האלגנטיות.

עיצוב הוא הכוח המניע מאחורי הצוות ב Bugaboo שיוצרים מוצרים אשר משנים המשחק, כדי לעזור לאנשים לנוע בחופשיות ברחבי העולם. צוות העיצוב Bugaboo מתמחה בבחירת החומרים באיכות הגבוהה ביותר. עם עין לפרטים, אסתטיקה וסגנון. כתשעים ושניים מעצבים ומהנדסים מבטיחים כי כל מוצר יטופל עד הפרט האחרון, עם פונקציונליות יוצאת דופן.

לצד יצירת מוצרים חדשים, צוות העיצוב ב Bugaboo משפר ומחדש באופן תמידי; בארבע השנים האחרונות, הושקו יותר מ 1500 שיפורים וחידושים, בתהליך עובדים על הפיכת הטוב ביותר לטוב אף יותר. "כמעצב, לעולם אל תתפתה ל'צפוי'. אתה צריך לעשות טעויות ולהמשיך בהתמדה עד שתגיע לתוצאה המושלמת. התהליך של דחיפה לשלמות הוא לפעמים כואב, אבל חלק זה הוא חיוני אם אתה רוצה באמת לחדש" מסביר מייסד ומנכ"ל עיצוב Max Barenbrug.

לדברי המעצב הבכיר בבוגבו העולמי –Barber Ebbinge, את ההשראה של Atelier יצרו בהשראת האופנה הצרפתית – היוצרת היסטוריה אלגנטית ושיקית כאחד אך באותו הזמן משדרת מודרניות עכשווית.

עיצוב הבדים הייחודים מתאים לכל עונות השנה ונחשב לאחד המרשימים שיצרה החברה.  העגלה מתהדרת בבד בצבע אבן מלאנג' במרקם חדשני ויוצא דופן בצידה החיצוני וגימורים בצבע שחור, במראה עור יוקרתי, המקנים לה מראה אלגנטי, מודרני ועל זמני.

את הקמפיין של הקולקציה צילם הצלם Sanne Glasbergen בסדרת צילומים מרשימה אשר מדגימה את העיצוב הקפדני ואת התפיסה של המותג.  המהדורה קיימת בדגמי הבוגבו קמיליון3 ובוגבו באפלו.

  • Bugaboo Cameleon3- העיצוב ההנדסי הייחודי של דגם הבוגבו קמיליון האייקוני, מספק חוויות נסיעה בלתי נשכחת, תוך תפעול קל ופשוט, הפעלה ביד אחת, פתיחה מהירה וקלה והתאמה לתא מטען סטנדרטי במכונית. מחיר: 5,700 שקלים
  • Bugaboo – Buffaboo Buffal- העגלה החדשנית מאופיינת כעגלת תינוק לעיר ולשטח ומתקפלת כיחידה אחת ללא צורך להפריד את העריסה מהעגלה. זו חדשנות מאין כמותה עגלה, המתקפלת כמקשה אחת עם העריסה. בנוסף, מאופיינת העגלה באפשרויות אחסון מרובות (עד 16ק"ג), מושב גבוה ומרווח וחופת שמש שניתנת להארכה ולהגנה מלאה. מחיר: 6,190 שקלים.

פרטים בתצוגה של IBB GROUP, יבואנית בוגבו, בייבי ביורן ובייביזן. הנביאים 55 רמת-השרון. באתר <<< ובטל': 03-5407999
אוכל ואלכוהול

אלכסנדר עם 3 בירות  זוכות בתחרות הבירה European Beer Star

מבשלת בירה "אלכסנדר" הישראלית גאה לבשר על זכייתה במדליות בתחרות הבירה החשובה בעולם  European Beer Star המתקיימת זו השנה ה-14 בגרמניה. זו הפעם הרביעית ברציפות בה זוכה מבשלת אלכסנדר מישראל בפרס כה יוקרתי וגוברת על מבשלות בעלות מסורת וידע של שנים.

 

 

 

 

אלכסנדר חלב ודבש (צילום יעל יצחקי)

אלכסנדר זכתה בקטגוריות:

  • מדליית כסף על "אלכסנדר בלונד" בקטגוריית English Style Golden Ale
  • מדליית כסף נוספת הוענקה לה על בירה Milk & Honey
  • מדליית זהב על הבירה "אלכסנדר "Black שכבר זכתה במקום הראשון שלוש פעמים ב-4 השנים האחרונות.

הבירה מתוצרת כחול לבן, התמודדה מול  2,151 בירות שהגיעו מ-46 מדינות ונבחרה מבין כולן- גאווה ישראלית!

European Beer Star 2014  מתקיימת זו השנה ה-14 בגרמניה ונחשבת לאחת מתחרויות הבירה החשובות בתחום.  משתתפות בה מיטב המבשלות בעולם כאשר בסדרה של טעימות עיוורות בוחרים שופטים מקצועיים את הבירות הטובות ביותר בכל קטגוריה ומעניקים למצטיינות שביניהן מדליות: זהב, כסף וארד.

התחרות קשה ביותר ורק כ- 8% מהבירות המתחרות זוכות במדליה (באולימפיאדה בריו בשנה שעברה לשם השוואה זכו כ-9.5% מהמתחרים במדליות). בתחרות הנוכחית צוות השיפוט הורכב מנבחרת בינ”ל של 133 שופטים.

על הבירה הזוכה "אלכסנדר "Blonde : זוהי בירה ממשפחת ה- ALE,  פרשנות של סגנון ה- Blonde הבלגי, בעלת עושר טעמים וניחוחות, אך בהגשה קלילה יותר המתאימה למזג האוויר והטמפרמנט הישראלי. ל- Blonde   ניחוח פירותי ואיזון מדויק בין מרירות הכשות למתיקות הלתת.

על הבירה זוכה "אלכסנדר  Black" : זוהי בירה חורפית כהה ומחממת, חזקה ועשירה בטעמי שוקולד מריר ואספרסו חזק. צבעה שחור עם ברק אדום בעלת מורכבות ועוצמה גדולה יותר בטעמים בארומות ובאלכוהול. סגנונה הוא פורטר אבל עם המגע המיוחד של אלכסנדר. זוהי בירה עונתית חורפית וכעת עם כניסת החורף "אלכסנדר  Black" חוזרת למדפים.

על הבירה הזוכה Milk & Honey : הבירה הזו היא פרי שיתוף פעולה עם מבשלת mikkeller  מדנמרק, בירה המכילה בנוסף למרכיבים הרגילים גם חלב (לקטוז) ,דבש וגרידת תפוזים

התוצאה היא בירה שונה לגמרי, בירה כהה, סמיכה, מתוקה, עם טעמים של שוקולד דבש ותפוז וקרמיות חלקה ומפתיעה. עוד על בירה אלכסנדר באתר <<< 

ישראלים בתחרות הקוקטיילים של גלנפידיך World's Most Experimental Bartender

מותג הוויסקי המוערך, גלנפידיך, מקיים זו השנה השנייה ברציפות את תחרות קוקטיילים חדשנית וראשונה מסוגה בעולם- World's Most Experimental Bartender שמזמינה ברמנים לחבור לאיש מקצוע מתחומים שונים (אמן, שף, כימאי, פסל, נגן ועוד…) ויחד ליצור חווית שתייה שעובדת על כל החושים בקוקטיילים לא שגרתיים.

השנה ישתתף לראשונה צוות ישראלי אשר זכה בגמר התחרות המקומית. הצוות הזוכה כולל את הברמן איתי רכטמן מחברת "בוטלס אפ" והמעצב רועי אריה, אשר יחד יצרו כוס שתייה ייחודית שמאפשרת חווית שתיית ויסקי רב חושית.

הכוס, אשר מעוצבת בצורת חבית ליישון ויסקי מחולקת לשני חלקים, בכל חלק חוויה שונה של טעמים וריחות. הכוס, המורכבת מחומרים שונים, מאפשרת בצידה האחד ליהנות מהטעמים המתקתקים והפרותיים שבמשקה ובצידה השני מהטעמים המעושנים, האדמתיים והחריפים יותר. בנוסף, ככל שהנוגעים בחבית, היא משחררת ניחוחות. הצד העדין משחרר ניחוחות פירותיים והצד האפל והמעושן – ניחוח חזק ומעושן. התחרות המקומית התקיימה ב"זמן אמיתי". התחרות העולמית תתקיים בסקוטלנד בנובמבר והזוכה בה יקבל הכרה בינלאומית.

הכרם עם המותג הברבן וויסקי ג'ים בים

ג'ים בים האני (צילום באדיבות חברת הכרם)

חברת הכרם משקאות חריפים בע"מ, יבואנית האלכוהול והיין הגדולה בישראל, ממשיכה להרחיב את סל מוצריה ומודיעה על הצטרפות של מותג חדש- ג'ים בים, הברבן וויסקי הנמכר והמוערך ביותר בעולם. עם הצטרפותו, "הכרם" מציעה את פורטפוליו המוצרים הרחב, המרשים והאיכותי בישראל, אשר כולל את מגוון המותגים המובילים בעולם, ביניהם: רמי מרטן, גלנפידיך, סטולי, יגרמייסטר, קוואנטרו ועוד.

ג'ים בים הינו הברבן וויסקי הנמכר ביותר בעולם ונמצא כמעט בכל מדינה. מזקקת ג'ים בים האמריקאית נוסדה בשנת 1795 ע"י ג'ייקוב בים בן למהגרים גרמניים. המזקקה השוכנת בקלרמונט קנטקי, מנוהלת כיום על ידי הדור השביעי של המייסדים. המרכיב העיקרי בברבן הינו תירס המעניק לו טעם מתקתק. השילוב של קליית חביות חדשות מעץ אלון עם ארומות נפלאות של חביות העץ המיושנות, מעניק לווסקי ג'ים בים את הטעם הוונילי המתקתק והעשיר להפליא שלו. בעולם שמשתנה ללא הרף, ג'ים בים שומר על המסורת המשפחתית ומעביר אותה מדור לדור ובכך מציע לצרכני הברבן את הטעם האמיתי ואת המחויבות הבלתי מתפשרת לשמירה על איכות. לפני כמה שנים נרכשה חברת ג'ים בים ע"י התאגיד היפני הענק סנטורי בסכום של כ-19 מיליארד דולר, אך המבשלה שומרת על עצמאותה הניהולית, וכעת אף משווקת את הוויסקים היפנים והסקוטים של התאגיד.

לג'ים בים מגוון מוצרים: ג'ים בים לבן, ג'ים בים שחור, ג'ים בים תפוח, ג'ים בים דאבל אוק, ג'ים בים דבש, ג'ים בים שיפון (ריי) וג'ים בים רד סטאג. מבית ג'ים בים מגיע גם אוסף של ברבן בייצור בכמויות קטנות ומהווה קבוצה של אולטרה פרמיום ברבן וויסקי אשר מיוצרים בעבודת יד, בכמויות קטנות ממתכונים מיוחדים- מייקרס מארק, נוב קריק, בייקרס ובוקרס.

כעת תציע הכרם עשרות מותגי משקאות חריפים מהמותגים המובילים בעולם, זאת לצד בירות מיובאות מכל רחבי העולם לצד בירות בוטיק ישראליות מובילות. מחלקת הבירות של חברת הכרם התרחבה בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית, כחלק ממהלך עסקי ארוך טווח במסגרתו רכשה את חברת נורמן פרימיום והחלה לשווק את מותגי הבירה המובילים בעולם. כמו כן, שותפה החברה בבירה מלכה, ממייסדות קטגוריות בירות הבוטיק בישראל.

אופנה ועוד

מיס פרוגרס ישראל בשת"פ עם המרכז הגאה עיריית תל אביב בתאריך 1/10

בתאריך 1/10 תתקיים תחרות מיס פרוגרס ישראל בשת"פ עם המרכז הגאה עיריית תל אביב במרכז רוזין תל אביב, הפקת האירוע  בחסות  ZENATI סוכנות דוגמנות והפקות איכות. הזוכה בתחרות תטוס לאיטליה לייצג את ישראל בתחרות העולמית.

מיס פרוגרס אינטרנשיונאל התקיים לראשונה בשנת 2010 באיטליה על מנת להעניק קידמה בכל רחבי העלם לנשים בתחרויות יופי. בניגוד לטקסים אחרים מיס פרוגרס הינו טקס בעל מטרה ואג'נדה חברתית המציג תרבויות ומנהגים מכל המדינות המשתתפות בטקס תוך כדי  שמת דגש על עקרונות וערכים של שיווין הזדמנויות והעצמה נשית, זכויות אדם, מיזוג תרבויות, איכות הסביבה ובריאות.

הקריטריונים לבחירתם הסופית של המתמודדות על ידי השופטים (לפי סדר חשיבותם):

  • יכולת עמידה מול קהל ובטחון עצמי
  • הערך שבחרו לקדם
  • מידת החיבור וההצגה
  • מראה חיצוני
  • ייצוגיות

צוות השופטים: איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב, תאלין אבו חנא, דוגמנית בינלאומית וכוכבת האח הגדול, אפי אליסי, עורך אתר האופנה EFIFO טל בן חיים, מיס פרוגרס ישראל 2016, גיא בן דור, (עו"ד, רו"ח), מייסד ומנכ"ל ארגון 180 מעלות.

הטקס העולמי : זו שתוכתר מיס פרוגרס ישראל לשנת 2017 תיסע לדרום איטליה כדי לייצג את ישראל בטקס הגמר העולמי שיכלול השנה 25 מדינות. הטקס העולמי בחסות מחוז פוליה שהיא נותנת החסות הרשמית, מחוז פוליה הוא ממוקם ממש בחלקו הדרומי של חצי האי (העקב במגף האיטלקי). הזוכה תיסע ב 13.10 ותהיה באיטליה עד ה 22.10 כאשר טקס הגמר יחול ב 20.10  זו שתזכה בתואר העולמי מלבד התואר הנחשק מיס פרוגרס אינטרנשיונאל, זו תזכה בין השאר במלגה לצורך הקמת פרויקט בנושא בו בחרה. את הנסיעה לאיטליה ואת הטקס מלווים צוותי הפקה איטלקיים ומכל העולם, עם צילומים, סיורים, ארוחות, נסיעות וכמובן טקס הגמר. הזוכה בטקס העולמי כמו בארצי תהיה זו שתציג את הערך שבחרה באופן הטוב ביותר, תראה חיבור אותנטי לנושא שבחרה לקדם ותציג את הרעיון למיזם הטוב ביותר, בין שאר הגורמים הנוספים הוא מראה חיצוני.

בסוף השלב הראשון השופטים והקהל יבחרו את 9 הפיינליסטיות שיעלו לשלב הבא והאחרון, לאורך הערב יופיע מספר פעמים הסטנדאפיסט אסף מור יוסף

הפרסים לזוכה: כמו בשנה שעברה נותנת החסות הרשמית היא סוכנות הדוגמנות הבינלאומית ZENATI, זנטי הינה המפיקה והמנהלת הבלעדית של ארגון מיס פרוגרס בישראל. איציק זנטי, הבעלים, יחלק לזוכה בתואר מיס פרוגרס ישראל 2017 כרטיס טיסה הכל כלול לאיטליה כדי לייצג את ישראל בתחרות העולמית ושאנו אומרים הכל כלול זה הכל כלול, טיסות, נסיעות, לינה, ארוחות, סיורים, ימי כיף, צילומים וכמובן ייצוג ישראל בטקס הגמר.

למרות שזו אינה תחרות דוגמנות טיפוסית, תזכה הזוכה באופציה לחוזה בלעדי בארץ ובחו"ל עם הסוכנות ואם זו תבחר יפתחו בפניה אפשרויות רבות כמו נסיעה ארוכת טווח לעבודה בדוגמנות בחו"ל, זנטי בוחר להדגיש שמן הנרשמות נרשמו גם מתמודדות גם מסוכנויות אחרות ואין שום הגבלה או השפעה על זהות הזוכה.

בנוסף תזכה הזוכה בקורס דוגמנות מקצועי מתנת בית הספר לדוגמנות ZENATI שעתיד להיפתח לקראת 2018.

בנוסף תזכה הזוכה בכתבה והפקת צילומים לאתר האופנה Efifo, אפי אליסי משופטי התחרות עובד בשיתוף עם המארגנים ונמנה עם מחלקי הפרסים.

Tmall של קבוצת עליבאבא תומכת בשבוע האופנה של NYC

Tmall של קבוצת עליבאבא, הפלטפורמה הצרכנית הגדולה ביותר בסין למותגים וקמעונאים, הודיעה שהיא הפכה לשותפה רשמית של שבוע האופנה של ניו יורק: התצוגות, בשיתוף עם סנצ'י, כדי לעזור למעצבים ומותגים אמריקנים לנצל את הגודל והטכנולוגיות של עליבאבא כדי להגיע לשוק הסיני בפעם הראשונה. כחלק משיתוף הפעולה, עליבאבא בחרה מעצבים משבוע האופנה של ניו יורק שישתתפו בתצוגת האופנה "לראות עכשיו לקנות עכשיו" השנתית השנייה 2017 של Tmall, אירוע אופנה גלובלי שיתקיים באוקטובר השנה לקראת פסטיבל הקניות הגלובלי 11.11 של עליבאבא, יום הקניות הגדול ביותר בעולם. בשנה שעברה עליבאבא הזרימה את האירוע הזה בשידור חי לשבעה מיליון צופים והציגה יותר מחמישים מותגים בינ"ל. באמצעות שיתוף הפעולה עם עליבאבא, מעצבים אמריקנים מובילים כמו אופנינג סרמוני ורוברט גלר יקבלו חשיפה ראשונה ליותר מחצי מיליארד הצרכנים שמבקרים בפלטפורמות של עליבאבא.

מתוך רצון לעודד חילופי תרבות בין ארה"ב וסין, השותפות תציג גם את "שבוע האופנה של ניו יורק: יום סין", אירוע ייחודי בהשתתפות מעצבים סינים מובילים שייבחרו מתצוגת האופנה "לראות עכשיו לקנות עכשיו" 2017 של Tmall, בשבוע האופנה של ניו יורק: התצוגות בספטמבר 2018.

געש תאורה עם גוף תאורה ייעודי לשבילי אופניים

מיני אפולו של געש תאורה (צילום יח"צ געש תאורה)

בשורה לרוכבי האופניים בישראל: על רקע המודעות הגוברת לחשיבות שבילי האופניים במרקם העירוני, חברת געש תאורה משיקה גוף תאורה המיועד במיוחד לשימוש בשבילים אלו. גוף התאורה, הנקרא 'מיני-אפולו', הינו גוף תאורת LED יעיל, חסכוני ומעוצב, עם אופטיקה המותאמת במיוחד לשבילי אופניים ולהגברת הבטיחות ותחושת הביטחון בהם.

המערכת האופטית המתקדמת בגוף התאורה מאפשרת פיזור אור כפול, כך שגם רוכבי האופניים יוכלו לראות היטב את נתיב הרכיבה ובמקביל רוכבי האופניים והולכי הרגל בשבילי ההליכה הצמודים יוכלו לראות זה את זה ולהימנע ממכשולים. גוף התאורה החדש מתאים להארת כל סוגי שבילי האופניים באזורי מגורים, פארקים ציבוריים, דרכים בין עירוניות ועוד.

מדוע נדרשת תאורה מיוחדת עבור שבילי אופניים? שבילים אלה מאופיינים בתוואי צר מאוד, ולכן פעמים רבות מתקבלת תאורה לא אחידה מצד אחד, וזיהום אור (=עודף אור מלאכותי) שגולש אל מחוץ לשביל, מצד שני. באמצעות האופטיקה המתקדמת והמדויקת שתכננה געש תאורה, גוף התאורה החדש מאפשר מענה מלא לדרישות המיוחדות של התאורה בשבילים, לצד חסכון בצריכת האנרגיה  והפחתת זיהום האור.

בשנים האחרונות יותר ויותר עיריות ומועצות מקומיות ברחבי הארץ מקדישות משאבים ומאמצים רבים לפיתוח שבילי אופניים לרווחת התושבים. באפריל 2017 הוכרז על תכנית "אופנידן" של משרד התחבורה ונתיבי איילון, לסלילת 150 ק"מ שבילי אופניים בינעירוניים, שיחברו את ערי גוש דן: הרצליה, רעננה, רמת השרון, פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, גבעת שמואל, יהוד, אור יהודה, ראשון לציון, חולון ובת ים. לפי התכנית, בהמשך ייסללו גם 37 ק"מ של שבילי אופניים עירוניים.

רכב

אופל עם דגמים חדשים בתערוכת פרנקפורט האחרונה

תערוכת הרכב בפרנקפורט, המתקיימת אחת לשנתיים, היא תערוכת הרכב הוותיקה ביותר מאז שנת 1897 ואחת הגדולות והחשובות ביותר בעולם הרכב. התערוכה נפתחה כאשר אופל מציגה בבמה המרכזית שלל דגמים וחידושים חשובים לשוק האירופאי והשוק הישראלי בפרט. חידושים אלו הם חלק מתהליך ההתחדשות וההתעצמות של אופל שמתחולל בשנתיים האחרונות, כשהיא ממשיכה לבסס את מעמדה כיצרנית רכב מובילה, מתפתחת וחדשנית. הדגמים שהוצגו הם:

  • אופל גרנדלנד X הוא רכב פנאי שטח והדגם השלישי והגדול ביותר (4.48 מטר אורך) במשפחת דגמי הפנאי של היצרנית הגרמנית. הגראנדלנד מציג מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר והינו הראשון שמושק מאז עבר המותג מידי GM לקונצרן פיז'ו-סיטרואן. גרנדלנד X נחשף רשמית בתערוכה פרנקפורט וצפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2018.

  • אופל קרוסלנד X החדשה – רכב הפנאי שטח הקומפקטי והחזק מכניס את אופל לקטגוריית הקרוסאוברים בנוסף למוקה X. הרכב הינו פנאי שטח קטן וחדש שיתחרה בניסאן ג'וק וסאנגיונג טיבולי בקטגורייה. הקרוסלנד X מבוסס על פלטפורמת ומכלולי פיג'ו 2008, במסגרת שיתוף פעולה בין ג'נרל מוטורס (אופל) ל-PSA (פיג'ו-סיטרואן), וצפוי להציע בין היתר את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו (110 כ"ס) ותיבת השישה הילוכים האוטומטית של אחיו הצרפתי. גם הקרוסלנד תגיע לישראל בתחילת 2018.
  • אופל אינסיגניה GSI – טורבו מנהלים הוא הדגם מתחדש בעיצוב עדכני בקווים דינאמיים וספורטיביים ובפתח המנוע של האינסיגניהGSI  מותקן מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 260 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' הכוללת מנופי תפעול מגלגל ההגה. למרות הספק הנמוך בכ-70 כ"ס מהאינסיגניה OPC  היוצאת, באופל מציינים כי הדגם מהיר יותר על הרינג לעומת האינסיגניה OPC.

חזי שייב מנכ"ל, אופל ישראל: "הרכבים שהוצגו בתערוכה הם כחלק ממגמת ההתחדשות של החברה. האסטרטגיה שלנו היא העמדת אופציה לכל מגוון הקטגוריות השונות ולתת ללקוח מענה לכל דרישה שלו. כבר בהשקה ראינו כי אופל תעמיד אלטרנטיבה גרמנית חזקה לרכב שטח בדמות הגראנד-לנד X. אנו ממשיכים בדהירה קדימה וצפויה לנו שנה של השקות וחידושים".

פורד עם הולוגרמות HoloLens של מיקרוסופט

פורד מרחיבה את השימוש בטכנולוגיית HoloLens של מיקרוסופט, אשר מאפשרת לה להעניק ללקוחותיה חלופות עיצוב רכב מגוונות יותר במהירות. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת למעצבים להרכיב משקפיים אלחוטיים ולראות באמצעותם מגוון עיצובים וחלפים דיגיטליים כאילו היו מוטמעים במכונית ממשית; היכולת הזו מסייעת לעובדי פורד בעולם לבחון חלופות עיצוביות נוספות, תוך חסכון בזמן שמושקע בתהליכי עיצוב והנדסה. לדוגמה, הערכת הפן האסתטי של מראות הצד של הרכב ובחינת האופן שבו הן משפיעות על זווית הראיה של הנהג היה כרוך עד כה בתהליך שארך ימים או שבועות – כעת ניתן להשלימו בתוך דקות או אפילו שניות ספורות.

מעצבי פורד ויתרו על כמה מכלי הפיסול בחימר לטובת משקפי מציאות משולבת ותוכנות הדמיה, שמסוגלים להציג חלופות לאלמנטים שונים בעיצוב רכב – מראות צד, גריל, פנים המכונית ועוד – בתוך שניות ספורות.

בשנה האחרונה בחנו המעצבים במטה פורד בדירבורן את טכנולוגיית HoloLens של מיקרוסופט, אשר מאפשרת להם לצפות ברכיבי עיצוב וירטואליים חלופיים כאילו היו חלק ממכונית ממשית. המעצבים יכולים לבחון מגוון צורות, גדלים ומרקמים של כלי רכב עתידיים בתוך דקות או שעות, במקום להמתין שבועות או חודשים ליצירת דגמי חימר. פורד מרחיבה כעת את תהליך הבדיקות החלוצי הזה לשאר העולם.

כאשר המעצבים שמרכיבים את משקפי HoloLens של מיקרוסופט צועדים סביב מכונית אמיתית, המערכת מסוגלת לסרוק ולמפות את הסביבה באופן מדויק בהרבה מ-GPS, ולייצר הולוגרמות והדמיות מהזווית שבה המעצבים מביטים ברכב. במשקפיים מוטמע מחשב מבוסס  Windows 10, שממנף את מלוא היכולות של מערכת ההפעלה בתוך מכשיר הולוגרפי לביש, אלחוטי ונייד; עד כה, מעצבים ומהנדסים נדרשו להרכיב משקפי הדמיה שפעלו רק כאשר היו מחוברים למחשב באמצעות כבל.

המעצבים יכולים לראות הדמיות הולוגרפיות תלת מימדיות של אלמנטים ופיצ׳רים שונים ממש כאילו היו הרכיבים הללו חלק ממכונית. היכולת הזו מאפשרת להם לבחון את העיצוב במהירות, לערוך שינויים ולבחור את הגירסה המועדפת בשלב מוקדם בתהליך הפיתוח.

פורד בוחנת כיצד לשלב את טכנולוגיית HoloLens בתהליכי פיתוח הנדסי נוספים, על מנת לבסס את מעמדה המוביל של החברה בכל הנוגע לשימוש בטכנולוגיות הדמיה מתקדמות כמו מציאות מדומה.

כללי

המועצה לצרכנות קובעת – לא כדאי שתתאשפזו השנה בבית חולים

לא נעים ולעיתים גם יקר להיות מאושפז או קרוב של מאושפז בבתי החולים בישראל. מבדיקה מקיפה שערכה המועצה לצרכנות ב-20 בתי חולים מצפת ועד באר שבע, עולה כי מחירי המוצרים והשירותים הנדרשים לנו בעת השהות בבתי החולים, לעיתים קרובות מופרזים ואף מנופחים.

סיירי המועצה לצרכנות (סמ"ל), מבצעים מידי שבוע בדיקות רבות ומשמעותיות עבור כולנו הצרכנים.

לאחרונה נסקרו 20 בתי חולים ברחבי הארץ ונבדק מגוון מוצרים ושירותים בסיסיים, הנרכשים ע"י החולים המאושפזים ובני משפחותיהם בתקופת האשפוז (שלפי נתוני משרד הבריאות עומדת על כ- 4 ימים בממוצע). נבדקו מחירי מזון ומשקאות, מחירי חניה, נגישות תחבורה ציבורית, עלויות משיכת מזומן ממכשירי הכספומטים ועלויות השכרת טלוויזיה בכבלים.

מזון ושתייה: אשפוז למספר ימים או אפילו ליום אחד בבית חולים לרוב אינו חוויה נעימה, לא למאושפזים ולא למלוויהם. מבקרים המגיעים לשעה-שעתיים אינם נדרשים בהכרח להוצאה כספית על מזון ושתייה, אך הדבר שונה אצל מאושפזים ומלוויהם ששוהים בבתי החולים ימים ולעיתים אף שבועות. סיירי המועצה לצרכנות בדקו מחירי מזון ומשקה בסיסיים בקפיטריות, בבתי קפה ובמכונות האוטומטיות. פערי המחירים בין מוצרים דומים שנדגמו נעים בין 100% ל- 540%! (כמובן שישנם מקרים בהם המוצר שנדגם שונה בגודלו ובאיכותו וישנם גם מקרים רבים בהם נראה כי המוצר זהה בדיוק ופערי המחירים נובעים בעיקר מאחוזי רווח גבוהים). יצוין כי בחלק מהמקומות נצפו גם אפשרויות נוספות וזולות יחסית לקניית מזון ומשקה. כמו כן, יש לזכור כי בחלק מבתי החולים קיים קניון או מרכז חנויות בבית החולים עצמו (כמו ב"תל השומר" או ב"איכילוב") או בצמוד לו (כמו ב"בילינסון").

חניה:  לאור השינוי המבורך בו נקט לאחרונה משרד הבריאות בנושא החניה בבתי החולים ובהתאם להנחיות מחודש מאי 2017, מחיר החניה בבתי החולים הממשלתיים מוגבל ל-20 שקל למשך 24 שעות, ללא הגבלה במספר הכניסות והיציאות של הרכב. בנוסף, ישנן קבוצות המקבלות פטור מתשלום על חניה. (ביניהן: מטופלים בדיאליזה, מטופלים אונקולוגיים במהלך הטיפול ומלוויהם, מטופלים אשר חייבים להגיע לביה"ח לטיפול למשך חודש לפחות בתדירות של לפחות פעמיים בשבוע, בני משפחה של מטופלים המאושפזים לתקופה העולה על 14 יום החל מהיום ה-15 לאשפוז, הורי פגים מאושפזים, מי שנכנס ויוצא תוך 30 דקות, נכים, רכב ציבורי, מונית, אמבולנס ועוד). סיירי המועצה בדקו את ביצוע הנחיית משרד הבריאות ע"י בתי החולים ומצאו כי עלות החניה ליום שלם ב- 17 מתוך 20 בתי החולים שנדגמו אכן לא עלתה על 20 שקלים ליום. העלות ב- 3 החניונים בבתי החולים הנותרים גבוהה וחריגה משמעותית. עלות החניה בחניון הצמוד לביה"ח "איכילוב" עומדת על 76 שקלים ליום!  אסותא – 50 שקלים ליום ורמב"ם – 36 שקלים ליום. על אף  שנטען כי החניון אינו מופעל ע"י בית החולים אלא ע"י מפעיל פרטי/קניון פרטי וכדו', העובדה היא כי אלו המחירים שנאלצים החולים ומלוויהם לשלם בפועל על חניה ליד בית החולים . בנוסף, כללה בדיקת סיירי המועצה לצרכנות גם בדיקת חניונים סמוכים ואלטרנטיביים לחניון בית החולים. המגמה שנמצאה בנושא זה הינה מעורבת, ישנם בתי חולים בהם ניתן לחנות גם בחינם בסמוך לחניה הראשית, ישנם כאלו שניתן לחנות ברחובות הסמוכים לבית החולים בתשלום מופחת לפי שעות ולעיתים זו אלטרנטיבה משתלמת יותר, תלוי בזמן הביקור. יש גם בתי חולים שלא נמצא בסביבתם תחליף זול יותר ובכל מקרה גם תחליפים זולים אלו פעמים רבות אינם רלוונטיים בשל תפוסה מלאה.

גם נושא התחבורה הציבורית נבדק ונמצא כי לכל בתי החולים ניתן להגיע בתחבורה ציבורית, לכולם יש תחנות בסמוך לכניסה לבית החולים, וב- 3 בתי חולים האוטובוסים אף נכנסים לתוך שטח בית החולים עצמו.

כספומטים: ככלל נמצא כי בכל בתי החולים קיימים כספומטים, לעיתים כספומטים פרטיים ולעיתים בנקאיים. רק ב- 9 בתי חולים מתוך אלו שנדגמו, נמצאו כספומטים בנקאיים. ב- 17 בתי חולים נמצאו כספומטים פרטיים. עמלת המשיכה בכספומטים הפרטיים נעה בין 2.90 שקלים ל- 6.90 שקלים, פער של 138%. גם מגבלת המקסימום למשיכת מזומן לא אחידה ונעה לפי הרישום בכספומטים בין  400 שקלים ל- 2,000 שקלים למשיכה בודדת. עמלות משיכה ומגבלת המשיכה בכספומטים הבנקאיים הן בהתאם למסלול העמלות האישי של כל לקוח ובהתאם למדיניות הבנקים.  מצ"ב טבלת פריסת הכספומטים והעמלות הנגבות בהם.

טלוויזיות בכבלים: במרבית בתי החולים קיימים שירותי שכירות טלוויזיה בכבלים, כולם (!) באמצעות חברת "מדיפון", עלות השרות הינה 35 שקלים ליממה ראשונה, כשלאחר פרק זמן מחיר השכירות לכל יממה יורד ובסה"כ נגבה מחיר של עד 500 שקלים לחודש (!) – מחיר גבוה מאוד שנמצא פעמים רבות מעבר להישג ידם של המאושפזים. בנוסף קיים תשלום חד פעמי של 10 שקלים לשכירות אוזניות.עלויות אלה מצטברות לעלויות הגבוהות האחרות הנופלות על מאושפזים רבים ובני משפחותיהם בעת אשפוז בבתי החולים ובחלק מהמקרים מעבר להישג ידם.

הוספת תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות