ירושלים של חול

איפה כדאי ללון בירושלים ומתי ||| רשמי ביקור ביום חול במרכז ירושלים ||| BBB, טעימות עם יללה בסטה במחנה יהודה ועוד ||| לפרטים ורשמים בהמשך <<<

סמל ירושלים החדש וברקע מלון IBIS (צילום דני בר)

ירושלים באמצע השבוע

הרומן שלי עם ירושלים הוא יחסי כבדהו אבל מרחוק. לא אוהב ללון בעיר ולא רוצה לחזור לחוויות עבר מהשנים הרבות בהן עבדתי בעיר כסמנכ"ל שיווק של טריומף (תלפיות) וכמנהל רשת חנויות רים (ולא בתקופת ביבי). אבל לבקשת רעייתי, התרציתי וקבענו בילוי באמצע השבוע, בבירתנו. המלון החדש שבו התארחנו הוא פריצת דרך תיירותית בישראל, של מותג Ibis של רשת Accor.

IBIS עם מלון ראשון במרכז ירושלים

לאחרונה נפתח במרכז ירושלים המלון הראשון של מותג בתי המלון הבינלאומי ibis מרשת אקור Accor, המונה מעל 4,200 בתי מלון ברחבי העולם ומעל 20 מותגים שונים, כאשר כ-2200 מתוכם שייכים למותג Ibis. ישנתי כבר ביותר מ-20 בתי מלון של הרשת ברחבי העולם ותמיד הם ענו על הציפיות ויותר. המלון החדש כולל 124 חדרי אירוח מאובזרים בעיצוב צעיר ואורבני.

איביס ירושלים,נמצא "בצנטרום" של העיר – צמוד לכיכר ציון. דקה הליכה ממדרחוב בן יהודה, מספר דקות מתחנת הרכבת הקלה, שוק מחנה יהודה ומרחק הליכה קצר ממגוון אטרקציות תיירותיות בעיר כמו שער יפו, העיר עתיקה, מגדל דוד, כיכר המוסיקה, מוזיאון יהדות איטליה, מעלית הזמן, מוזיאון ידידי ציון, בית הכנסת הגדול, "כיכר החתולות" ושפע של גלריות, מוזיאונים, אטרקציות, בתי קפה, ברים, מסעדות ומרכזי קניות שונים.

חדר במלון IBIS (צילום יעל הרמן)

Ibis Red

המלון החדש בירושלים, משתייך לקטגוריית ibis Red, ועל כן מעוצב בצורה זהה ליתר מלונות המותג, בעיצוב צעיר, קליל ואורבני, ריהוט מחומרים טבעיים ובצבעי עץ ואדום חמים. למרות המיקום המרכזי של העיר הסואנת, חדר המלון אטום לרעש ועל פי האיכויות והסטנדרטים של רשת אקור ומותגי ibis העולמיים. כל חדר במלון מציע לאורחיו מיטה עם המזרן ייחודי Sweet BedTM by ibis של מותג ibis העולמי (ניתן גם לרכוש באופן פרטי).

ארוחת ערב BBB

לאחר קבלת החדר והתרעננות מהפקקים בדרך לירושלים, יצאנו לרחוב ההומה אדם, עם רח' יפו שבו נוסעת רק הרכבת הקלה ויש תחושה של חו"ל – גם המרחב, הרכבת, הצינה הירושלמית כולן היו תפאורה להרגשת החו"ל ביום חול. שמנו פעמינו לכיכר החתולות העוברת שיפוץ ובניה, ושם למסעדת BBB. אתגר למקום לרצות צמחוני כמותי.

בירה ב-BBB ירושלים (צילום דני בר)

מנות פתיחה

התחלנו עם בורגוס רינג (טבעות בצל טרי בציפוי פריך ורוטב איולי צ'יפוטלה בצד – 33 שקלים) ומנת פטריות מוקפצות בטריאקי (פורטובלו ושמפיניון בטריאקי, שום, פטרוזיליה ושומשום – 39 שקלים). שתי מנות שיכולות להיות גם הארוחת ערב לפחות למי שלא מצפה לחלבון ובשר. אבל לא סיימנו אותן על מנת שישאר מקום גם לעיקריות, שלא איכזבו.

עיקריות

הקרניבורית הזמינה חזה עוף צ'ימיצ'ורי (חזה עוף צלוי בגריל ברוטב צ'ימיצ'ורי מתובל ומוגש עם תוספת צ'יפס – 62 שקלים) ואני הזמנתי סלט בריאות (חסות רעננות, סלק טרי, עגבניות שרי, גזר, קינואה, עדשים שחורות, חמוציות, גרעיני חמניה במיץ לימון ושמן זית כתית מעולה – 45 שקלים). המנות הגדולות היו אתגר שלא עמדנו בו ולא סיימנו את המנות.

קינוח

בעיקריות ב-BBB (צילום דני בר)

שוכנענו לסיים במתוק. ופל אמריקאי – וופל חם עם גלידה בטעם וניל, בננה פרוסה ברוטב גנאש שוקולד לבן, קרם אגוזים, קרם נוצ‘יטלה ורוטב קרמל מלוח (39 שקלים). את הארוחה לוותה בירת חיטה ווינשטפן, מהברז, טריה וצוננת.

צינת הרחוב הירושלמי

יצאנו מרוצים ושבעים מהמסעדה ההומה, ובדרכינו נכנסנו לכיכר המוסיקה ולחוות את התיירים והמקומיים המבלים סביב הפסנתר וסמל ירושלים החדש. כיכר ציון מוארת ועם אווירה של חיי לילה ומשם בהליכה קצרצרה הגענו למלון.

שולחן א.בוקר של IBIS צילום דני בר)

יאללה באסטה במחנה יהודה

טעימת חצ'פורי עם יאללה באסטה (צילום דני בר)

לאחר ארוחת בוקר ישראלית במלון, יצאנו לסיור בוקר אישי במדרחוב בן-יהודה בואך שוק מחנה יהודה וכמובן לשוק שהפך לאתר תיירות חובה לכל מי שמבקר בירושלים.

אספנו את כרטיס הטעימות של יאללה באסטה והתחלנו במסע הטעימות שכלל 3 טעימות אוכל ו-3 טעימות שתיה (בירה, מיץ בריאות וקפה). תוך כדי המסע טעימות, נחשפים לדוכנים האחרים ולגירויי הריחות, צבעים וטעמים – כמו שמחפשים ומוצאים בשוק צבעוני ותוסס, שוק מחנה יהודה.

הבחירות שלנו היו:

• מאפה גרוזיני אמיתי – הדרך הכי טובה לחוש ברב תרבותיות של שוק מחנה יהודה היא לטעום מטבח גרוזיני אמיתי, ובטעימה המיוחדת הזו תוכלו להתענג על שני מאפי מיני-אימרולי, שהוא מאפה שמרים מסורתי במלית גבינה / גבינה ותרד, אשר יוכן במיוחד עבורכם במקום
  • טעימת חומוס ירושלמי מעולה במקום הכי טרנדי ומגניב בשוק מחנה יהודה
  •  כוס מיץ בריאות – כשבריאות היא הדבר הכי חשוב בחיים, כמה נפלא להתענג על כוס גדולה של משקה בריאות אמיתי משיקויים ומתכונים שנרקחים ועוברים מאב לבן
  •  טעימת בירה בוטיק (כתוב שגם פופקורן מתובל אבל לא הוצע לנו)
  •  קפה של שוק – רגע לפני שחוזרים להמולה של החיים פנקו את עצמכם עם כוס קפה הפוך / אספרסו / תה עם נענע, בליווי של עוגיה ביתית (גם עוגיה לא הוצעה לנו)

למי שמעוניין ניתן גם לעשות הסיור טעימות דרך האתר <<< והאפליקציה bitemojo

לסיום

חזרנו לרכבנו ע"י מלון Ibis ופנינו לראות את מגרש הרוסים המשופץ והכנסיה הלבנה שראינו במהלך שהותנו, מחלון החדר. כל כך קרוב וכל כך מרכזי ואכן היתה זו חוויה מתקנת לירושלים. מעדיף ירושלים בחול.