חדשות השבוע בעולם הרכב

אפליקציית החניה פולי, בירושלים ### ויטארה החדשה של סוזוקי ### סיאט לאון קופרה החדשה ### גורר המטוסים של התעשיה האוירית ### 9 סרטים מרתקים ### לחצו על התמונה להמשך הכתבה <<<

אפליקצייה

"פולי פיית החניה" גם בירושלים

layer-15לאחר ההצלחה בתל אביב – בשורה גם לנהגים בירושלים: מהיום תוכלו למצוא בקלות חניה בבירה בעזרת אפליקציית החניה ״פולי״, המשלבת נתונים ממאגרי המידע של עיריית ירושלים. "פולי" מציעה לנהגים את כל אפשרויות החניה בעיר, יודעת להוביל אותם במסלול ייחודי לחניית רחוב משתלמת ולהפחית בחצי את משך חיפוש החניה

נהגים ברחובות ירושלים יזכו מעכשיו לשיפור משמעותי באיכות החיים: "פולי פיית החניה", האפליקציה שמוצאת חניה בעיר הגדולה, מתרחבת, ופועלת גם בבירה: "פולי" מגדילה את הסיכוי למציאת החניה ברחוב בכ-80 אחוז, מפחיתה את משך חיפוש החניה בכ-50 אחוז וחוסכת למחפשי חניה זמן, כסף ותסכול. לאחר תקופת השקה מוצלחת בתל אביב, "פולי" תוכל כעת להציע את היתרונות הייחודיים שלה גם בירושלים, בזכות השימוש שאפשרה לה עיריית ירושלים במאגרי מידע עירוניים, כחלק ממהלך מתמשך להנגשת שירותי העירייה לאזרחים ולמבקרים בעיר.

מאז השקתה, בחודש מרץ, הורידו רבבות משתמשים את "פולי" וכיום היא נמצאת בשימוש קבוע של אלפי נהגים. האפליקציה מאתרת חניונים קרובים ליעד הנסיעה, מובילה את הנהג במסלול מותאם אישית לעבר חניות רחוב ואפילו מזהירה אותו מפני חניה במקום אסור. היתרונות הייחודיים הללו מתאפשרים הודות לאלגוריתם חכם שפיתחה חברת "ספארק", ומלוא הפוטנציאל שלהם בא לידי מימוש בזכות עבודת הכנה מקדימה שמבצעת החברה בכל עיר בה האפליקציה מושקת באופן רשמי.

גם לקראת ההתרחבות של "פולי" לירושלים בוצעה עבודת ההכנה המוקדמת, ובמסגרתה ניתנה ל"פולי" הגישה למאגרי מידע חנייתי של עיריית ירושלים. לפיכך, "פולי" מכירה כעת את הרחובות בירושלים בהם ישנם מקומות חניה, את הסדרי החניה השונים ואת השילוט הרלוונטי, מה שהופך את חווית החניה לנוחה ונעימה יותר.

אפליקציה למציאת חניה – איך זה עובד?

בעת ההפעלה הראשונית של "פולי", מתבקש הנהג להגדיר את העיר בה הוא מתגורר ולאיזה אזור הוא שייך. בשלב הבא מאתרת "פולי" את כל אפשרויות החניה הרלוונטיות הקיימות סביבו באותו רגע: חניונים, המרחק מהם, התעריף וכאשר המידע קיים – גם זמינות מקומות החניה בהם.

כאשר הנהג מקליד יעד או כתובת אליה הוא רוצה להגיע והאם ברצונו לחנות בחניון או ברחוב , "פולי" תוביל אותו במסלול נסיעה מיוחד ואישי שמוביל ליעד, אך מתפתל באופן מכוון בין רחובות בהם קיים הסיכוי הגבוה ביותר לאתר מקום חניה ברחוב. משך הנסיעה במסלול לא עולה על 10 דקות והוא מסתיים בחניון שנבחר מראש. באופן זה מבטיחה "פולי" לנהג שגם אם לא מצא חניית רחוב, בתום 10 דקות בלבד של נסיעה הוא יוכל לצאת מהרכב ולהגיע ליעדו לאחר שמצא מקום חניה משתלם.

האלגוריתם של "פולי" מבוסס על מידע סטטיסטי, מידע עירוני ומידע גיאוגרפי. התמהיל הייחודי של מקורות מידע אלה מאפשרים לאפליקציה לסמן לנהג את המסלול האמור, המותאם לפרופיל שלו, ולהקל עליו את חוויית מציאת החניה.

"פולי" אינה מבטיחה חניה ברחוב. היא אינה שומרת מקומות חניה וכמובן שאינה יכולה לייצר אותם יש מאין. ועדיין, היא יודעת להוציא מחוויית חיפוש החניה בעיר את אלמנט חוסר הוודאות: כשמחפשים חניה בעזרת "פולי", הנהג יודע שהתהליך לא יעלה על 10 דקות, שקרוב לוודאי שהוא ימצא חניה זולה ברחוב, שהאפליקציה תזהיר אותו לבל יחנה במקום אסור, ושגם אם לא מצא חניה ברחוב – הוא ימצא את עצמו בפתח חניון כשהוא יודע מראש מה התעריף וברוב המקרים – האם יש עבורו מקום חניה.

לאחר מציאת החניה – ברחוב או בחניון – פולי תציע לנהג קישור לאפליקציות תשלום (סלופארק או פנגו+), תזכיר לנהג לבדוק שלא שכח דבר ברכב ותציע לו מסלול ניווט רגלי ליעד שבחר. בתום הפגישה האפליקציה תזכיר לנהג היכן החנה את הרכב. להורדה

גורר המטוסים TaxiBot עם מערכת הפעלה של ווינד ריבר

taxibot של התעשיה האוירית (צילום יח"צ)

taxibot של התעשיה האוירית (צילום יח"צ)

התעשייה האווירית הישראלית, שילבה את פלטפורמת מערכת ההפעלה בזמן אמת Wind River VxWorks Cert (RTOS) כחלק אינטגרלי בגורר המטוסים החצי אוטונומי שלה –  TaxiBot . כמו כן סיפקה ווינד ריבר את השירותים המקצועיים שלה בתחום זה לתעשייה האווירית.

התעשייה האווירית, אשר מציעה פתרונות למגוון דרישות בתחומי התעופה, חלל, יבשה, ים וסייבר, ליישומים ביטחוניים ומסחריים; פיתחה בשיתוף פעולה עם יצרנית המטוסים איירבוס וקבוצת TLD, ה את ה- TaxiBot, המאפשר למטוסים לבצע הסעה מהשער ועד למסלול ההמראה או ממסלול הנחיתה ועד השער ללא שימוש במנועי המטוס. בכך הוא מפתיחת משמעותית צריכת דלק, עלויות, פליטות CO2 ורעשים.

מנקודת מבט טכנולוגית, האתגר עבור התעשייה האווירית היה לבצע אופטימיזציה של יכולות בקרה, תוך שמירה על פשטות תפעולית. מנקודת מבט רגולטורית, האתגר היה להשיג הסמכת בטיחות תחת תקן תוכנה לתעופה DO-178B. באמצעות פלטפורמת VxWorks Cert ושירותיה המקצועיים, ווינד ריבר סיפקה מספר פתרונות תחת קורת גג אחת, החל ממערכת ההפעלה הממוחשבת של TaxiBot, דרך תמיכה ושירותים, וכל הדרך עד להסמכה.

על פי התעשייה האווירית, ל- TaxiBot יש היכולת לחסוך לחברות תעופה מאות מיליוני דולרים בעלויות דלק, ולהפחית את הפגיעות במנועי מטוסים מגופים חיצוניים. בנמל התעופה היתרו, בריטיש איירווייז חוסכת יותר מ- 20 מיליון דולר בשנה. מערכת הנהיגה החשמלית של הרכב מפחיתה פליטות CO2 בכ- 85% בהשוואה למטוסים הממתנים להמראה. החברות יכולות להחזיר את ההשקעה שלהן בתוך כ- 18 חודשים.

פלטפורמת VxWorks Cert Platrform, חלק ממערך פתרונות ווינד ריבר למערכות הפעלה בטוחות ומאובטחות, היא מערכת הפעלה למערכות זמן אמת – RTOS לאפליקציות המחייבות בטיחות ודורשות הסמכה של תקני RTCA DO-178, EUROCAE ED-12 או IEC 61508, בתעופה, תחבורה, אוטומציה תעשייתית ותעשיות רפואיות.

מה חדש ומבצעי מכירות

רנו פותח שנה עם מבצעים חגיגיים

מותג הרכב רנו – יוצא בימי מבצע מיוחדים לכבוד השנה החדשה, במהלכן יוצעו רכבי תצוגה ורכבי הדגמה, במחירים מיוחדים לרגל החגים.

ההטבות תקפות בין התאריכים 2/9/15-4/9/15 , ימים ד'-ה' 9:00-18:00, יום ו' 08:30-13:00   בכל סוכנויות המכירה – לפרטים 5501*.  אין כפל מבצעים והנחות.

חדש: VITARA החדשה של SUZUKI

VITARA של סיאט (צילום יח"צ חו"ל)

VITARA של סוזוקי(צילום יח"צ חו"ל)

מאז השקתה ב-1988, סדרת הויטארה של סוזוקי גרפה שבחים בזכות עיצובים מסוגננים המתאימים גם לחיים העירוניים, מימדים קומפקטים ונוחים, ביצועי כביש טובים ויכולת שטח אמיתיות. התגלמות המסורת של הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: מכונית פנאי-שטח חדשה בעלת עיצוב מרשים ומרענן.
סדרת הויטארה עברה שינויים רבים בגודל המרכב ובמערכות חטיבת הכוח וכיום, אחרי למעלה מ-25  שנים לאחר השקת הדגם המקורי, התגלמות מסורת הויטארה באה לידי ביטוי בגלגול הנוכחי: רכב פנאי-שטח חדש ורענן.

דגם ה- WD4 כולל מערכת ALLGRIP, מערכת הנעה 4 גלגלים המתקדמת של סוזוקי עם ארבעה מצבי אחיזה, כמו גם ציוד מתקדם לבטיחות.

הויטארה זכתה במבחן הריסוק בחמישה כוכבי בטיחות ונחשב בשלב זה לרכב הפנאי שטח הבטוח ביותר מסוגו במקטע שלו.

כל דגמי הויטארה מצוידים במערכת "עצור וסע" לחיסכון נוסף בצריכת דלק. הדגם החדש מאפשר לבעל הרכב לבטא את עצמו ע"י התאמה אישית של העיצוב.

דגמי הויטארה ישווקו בשילוב של שני צבעים (אופציונאלי). צבעי מרכב וגג שונים זה מזה.

מכסה המנוע בצורת צדפה (סימן ההיכר של סדרת Vitara) מעניק לחזית הרכב מראה מוצק, והפגוש הקדמי המעוצב במוטיב בעל צורת טרפז מרמז על אחיזת שטח יציבה. קווי אופי מוגבהים בצד הרכב ופתחי אוורור בצד מכסה המנוע הם מוטיבים המגיעים בירושה מדגמי Vitara של הדור הראשון. פסים בגובה הכתף עוברים לאורך כל המרכב ותורמים למראה הקשוח של רכב פנאי-שטח. ובנוסף, החתירה של Suzuki לעיצוב אווירודינמי משובח מתבטא בפתחי הפגוש המתוכננים באופן מיטבי, בקו הגג המשתפל בשיפוע חלק לאחור, במשטחים התחתיים החלקים ובמראות הצד ושולי הפגושים שצורתם מבוססת על ניתוח של תצורות זרימת אוויר.

רשימת הצבעים החדשים: טורקיז פנינה מטאלי 'אטלנטיס' בשילוב גג שחור/לבן, כתום מטאלי 'הורייזן' בשילוב גג שחור/לבן, שנהב מטאלי 'סוואנה' בשילוב גג שחור.

מנוע : ה-Vitara החדשה מונעת ע"י מנוע בנזין M16 בנפח 1.6 ליטר. במנוע הבנזין, השילוב בין הפחתת החיכוך לבין החיסכון במשקל במנוע וברכיבים קשורים מציע חיסכון גדול במיוחד בדלק עם תפוקה גבוהה ומומנט גבוה.

בטיחות : 7 כריות אוויר, 5 כוכבי בטיחות ( EURO NCAP 2015), יציבות מעולה בתוספת אבזור מקיף בציוד בטיחות אקטיבית ופאסיבית. מערכת Radar Brake Support מסייעת לבטיחות הנהיגה ( אופ'). מרכב קל ובנוי לספיגת חבטות; מגביל מהירות, בקרת יציבות אלקטרונית ESP® ומערכת לבקרת לחץ אוויר בצמיגים. בקרת שיוט סתגלנית לנהיגה רגועה יותר (אופ')

תא המטען הוא בעל קיבולת של 375 ליטר.

מחירים:

  • דגמי  2WDאוטומטית. רמת גימור  GLX   : 124,990 ₪
  • דגמי 4WD אוטומטית. רמת גימור GLX V : 131,990 ₪

חדש: Seat Leon Cupra

SEAT LEON CUPRA (צילום יח"צ חו"ל)

SEAT LEON CUPRA (צילום יח"צ חו"ל)

חטיבת סיאט, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק המכונית הסדרתית החזקה והמהירה ביותר בתולדותיה עם ה- Seat Leon Cupra. ה- Leon Cupra עוברת מהפך ובניגוד לדגם ה- Cupra R היוצא, היא מציגה חבילה אופטימלית המשלבת בין ביצועי על ספורטיביים, איכות ואבזור בסטנדרט פרימיום ומרכב נוח המתאים לכל המשפחה. אין זה פלא כי זאת המכונית ששברה את שיא המהירות להקפה על מסלול הנורבורגרינג הגרמני והייתה הראשונה לרדת מ-8 דק' להקפה.

רשימת אבזור הבטיחות של הרכב ארוכה וכוללת בין היתר: 9 כריות אוויר כסטנדרט. זוג כריות אויר קדמיות לנהג ולנוסע, זוג כריות אויר צדיות, זוג כריות וילון וזוג כריות אחוריות, כשהנהג נהנה גם מכרית ברך כסטנדרט. קיימת אפשרות לניתוק כרית אויר קדמית ימנית ( לנוסע ) חגורות בטיחות אוטומטיות עם  3 נק' עיגון וכיוונון לגובה, תזכורת לחגירת בטיחות קדמיות, עוגני ISOFIX והכנה לרצועות עיגון עליונות במושבים האחוריים. בנוסף לכך ה- Leon מציעה את כל מערכות הבטיחות הידועות:  מערכתE.S.P  Electronic Stability Program הכוללת גם מערכת ה- XDS המציעה דיפרנציאל אלקטרוני לשיפור אחיזת הכביש, מערכת A.B.S Anti-Locking  Break System, מערכת T.C.S Traction Control  System, מערכת B.A.S Brake Assist system, מערכת ניטור לחץ אויר בצמיגים , כולל  נורית התראה, מערכת HHC סיוע בזינוק בעלייה ועוד.

ה- Leon Cupra החדשה מציעה את החבילה האטרקטיבית בקטגוריה כיום: מאבזור נדיב הכולל שלל מערכות אלקטרוניות המוצעות כסטנדרט לטובת בטיחות ונוחות, דרך שימושיות משפחתית ועד ובעיקר, ביצועים ספורטיביים יוצאי דופן. ה- Cupra תושק בישראל עם מנוע אחד בנפח 2 ליטר טורבו TSI המספק ביצועי על עם 280 כ"ס ומומנט העומד על לא פחות מ- 35.7 קג"מ.

  • תאוצה מ- 0- 100 קמ"ש ב- 5.7 שניות בלבד
  • תצרוכת דלק 15.4 ק"מ לליטר. זה שיפור של למעלה מ- 20% חיסכון לעומת הדגם היוצא המושג גם בזכות השימוש במערכת ה- Start&Stop המוצעת כסטנדרט ובזכות משקל קל ב- 35 ק"ג (בהשוואה לדגם היוצא) כתוצאה משימוש בפלטפורמת ה-MQB  המודולרית.

ה- Cupra מצוידת במערכת מתלים משופרת עם בקרת DCC להתאמת קשיחותם למצבי הנהיגה השונים, ומערכת VAQ Haldex המיועדת לספק יציבות ואחיזה מהגבוהות שיש בזמן פניות וסיבובים. אלו, בתוספת מערכת ה- XDS (דיפרנציאל אלקטרוני) מספקות ל- Leon Cupra חווית נהיגה מושחזת.

ה- Leon Cupra החדשה תושק בשלוש וחמש דלתות, ברמת גימור Cupra ובגרסת מנוע אחת המשודכת לתיבת הילוכים DSG בת שישה הילוכים. למעוניינים (אופציה) תוצע חבילת צבעים בהתאמה אישית בצבעי שחור, לבן או כתום. במסגרת זו יוכלו הלקוחות להעניק צבעים למראות הצד, חישוקי גלגלים , הגריל הקדמי, ספי הדלתות ולוגו Cupra.

תא המטען הוא בעל קיבולת של 380 ליטר.

מחיר ה- Leon Cupra 2.0  TSI 280 כ"ס:

  • גרסת 3 דלתות על 214,900 ₪
  • גרסת 5 דלתות תעלה 219,900 ₪

קרסו מוטורס צומחת ב-26% במחצית הראשונה של 2015

רנו מגאן (צילום יח"צ חו"ל)

רנו מגאן (צילום יח"צ חו"ל)

קבוצת קרסו מוטורס ­­– יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה – פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2015, המלמדות על תוצאות שיא בפעילותה של החברה, ולצידן דיווחה קרסו מוטורס כי דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של כ-50 מיליון שקל לבעלי המניות.

מדוחותיה הכספיים של קבוצת קרסו מוטורס לסיכום הרבעון השני של שנת 2015 עולה, כי הכנסותיה של הקבוצה צמחו בכ-22% לכ-840 מיליון שקל, בהשוואה לכ-686 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר הודות לגידול במכירת כלי רכב חדשים בכל מותגי הקבוצה – רנו, ניסאן,  אינפיניטי, וכן במותג דאצ'יה שהשקתו החלה במהלך הרבעון הראשון של השנה.

הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס ברבעון השני של שנת 2015 עלה בכ-60% לכ-39.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-24.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר הודות לגידול במכירת כלי רכב חדשים ולשיפור הרווחיות במגזר מכירת כלי רכב.

מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו ברבעון השני של 2015 במגזר מכירת כלי רכב – הכולל מכירת כלי רכב חדשים וכלי רכב משומשים במסגרת מערך ה"טרייד-אין" – צמחו בכ-26% לסך של כ-612 מיליון שקל, לעומת כ-485 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר הודות לעליה במכירת רכבים חדשים בכל מותגי החברה. הרווח הגולמי של המגזר טיפס לכ-102 מיליון שקל, לעומת כ-62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, תוך גידול בשיעור הרווחיות הגולמית לכ-16.6%, בהשוואה לכ-12.7% ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון המדווח רשמה קבוצת קרסו גידול במספר כלי הרכב החדשים שמכרה:

  • קרסו מכרה ברבעון אפריל-יוני 5,994 כלי רכב חדשים, לעומת 4,902 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד.
  • מכירות רכבי רנו גדלו ל-2,437 כלי רכב, לעומת 2,368 ברבעון המקביל אשתקד
  • מכירות ניסאן גדלו ל- 2,781 בהשוואה ל-2,511 רכבים ברבעון המקביל אשתקד
  • אינפיניטי גדלה ל-90 כלי רכב בהשוואה ל-23 רכבים ברבעון המקביל אשתקד
  • דאצ'ה מכרה 686 רכבים ברבעון השני של 2015.

נתח השוק של הקבוצה ברבעון השני של שנת 2015 עלה ל-8.7% בהשוואה ל-8.5% ברבעון הקודם ו-7.6% ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), צמחו בכ-17% לכ-156 מיליון שקל, לעומת כ-134 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של מגזר הליסינג עלה לכ-31 מיליון שקל (כ-19.7% מההכנסות), לעומת כ-26 מיליון שקל (כ-19.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות ממגזר השירות ואחרים – הכולל את פעילות המוסכים והחלפים ופעילות סוכנות הביטוח והמימון של הקבוצה – צמחו ברבעון השני של השנה לכ-65 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי גדל לכ-16 מיליון שקל (כ-25.1% מההכנסות), לעומת כ-12 מיליון שקל (כ-17.6% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

המקבילה אשתקד, תוך גידול בשיעור הרווחיות הגולמית לכ-15.5%, בהשוואה לכ-12.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

במחצית השנה הראשונה של 2015 היו מכירות מותגי קרסו לפי הפירוט הבא:

  • סה"כ מכירות כלי הרכב החדשים היו 12,238 לעומת 9,803 בתקופה המקבילה אשתקד.
  • מכירת רכבי רנו גדלו ל-5,202 כלי רכב, לעומת 4,412 במחצית הראשונה 2014.
  • מכירות ניסאן היו 5,522 בהשוואה ל-5,328 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד
  • אינפיניטי צמחה ל-211 רכבים בהשוואה ל-63 כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד
  • דאצ'ה מכרה 1,303 רכבים מאז ההשקה השנה.

נתח השוק של הקבוצה בתקופה המדווחת עלה ל-8.6% בהשוואה ל-7.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

ממאזנה המאוחד של קרסו מוטורס עולה, כי הונה העצמי של הקבוצה, נכון ליום ה-30.06.2015, הסתכם בכמיליארד שקל, המהווה כ-35% מהמאזן המאוחד וכ-55% מהמאזן ברמת הסולו.

הדיבידנד עליו הכריזה החברה עתה, המסתכם בכ-50 מיליון שקל , מתווסף לדיבידנד שחילקה החברה באפריל האחרון, בסך של כ-36 מיליון שקל. מאז הנפקת הקבוצה בבורסה בתל אביב בשנת 2011 ועד היום חילקה הקבוצה דיבידנדים בסך של כ-300 מיליון שקל.

בפברואר 2015, השלימה הקבוצה את העסקה למכירת זכויותיה במגרש באזור תעשייה בראשון לציון המשתרע על שטח של כ-19,000 מ"ר, וזאת בתמורה לכ-56.2 מיליון שקל. כתוצאה מהשלמת המכירה רשמה הקבוצה רווח הון בסך של כ-13.5 מיליון שקל בתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2015, במסגרת סעיף "הכנסות אחרות".

בנובמבר 2014, השלימה הקבוצה את העסקה לרכישת קרקע באזור התעשייה "מעוין שורק" בראשון לציון (בסמוך למתחם "איקאה") בשטח כולל של כ-44,500 אלף מ"ר, בתמורה לכ-105 מיליון שקל. החברה מתעתדת להקים במתחם מרכז מכירות ושירות לפעילותה.

תחבורה ציבורית

האם מדינת ישראל מוכנה לקראת תחילת שנה"ל והסעות התלמידים?

אוטובוס הסעות (צילום יח"צ אור ירוק)

אוטובוס הסעות (צילום יח"צ אור ירוק)

בחודש ספטמבר בשנה שעברה, קצת אחרי פתיחת שנת הלימודים, נהרג יפתח רפפורט בן ה-8 בקיבוץ כפר מנחם מפגיעת אוטובוס של הסעות תלמידים. יפתח, חצה את הכביש שליד בית הספר  אך נהג האוטובוס לא הבחין בו, ככל הנראה בשל קומתו, ודרס אותו למוות. אחת האימהות שילדיה לומדים בבית הספר סיפרה כי מדי בוקר האזור שליד בית הספר הוא רולטה רוסית של ממש, כאשר האוטובוסים שמסיעים את התלמידים מתערבבים יחד עם הילדים שמגיעים לבית הספר, ללא אף אחד שמסייע להכווין את התנועה או מבוגר מלווה בהסעות שיוכל לסייע לנהג. מותו של יפתח הקטן ושל ילדים אחרים, יכול היה להימנע אילו תחום הסעות התלמידים בישראל היה מוסדר והיו ננקטים צעדים על ידי המדינה בכדי להבטיח כי נהגי הסעות התלמידים הם נהגים בטוחים וזהירים, וגם סביבת בית הספר ערוכה לקליטת הסעות אלו בבטחה.

נכון לשנת 2014, על פי נתוני משרד החינוך, בישראל משתמשים בהסעות התלמידים כ-280 אלף ילדים, 180 אלף מהם הם תלמידים של החינוך הרגיל, והיתר משתייכים לחינוך המיוחד. הסיכון להיפגעות תלמידים בהסעות כהולכי רגל בעת העלייה והירידה מהאוטובוס על ידי רכב ההסעה עצמו או על ידי כלי רכב החולפים בסביבה גדול מהסיכון להיפגע בתוך האוטובוס בזמן נסיעה. במחקר שנערך נמצא כי 36% מהילדים שהגיעו בהסעה ירדו ממנה בצורה מסוכנת (מחקר פביאן סיקרון).

מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה כי משנת 2004 ועד היום נהרגו 17 ילדים במעורבות רכב הסעות תלמידים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תחום הסעות התלמידים פרוץ ומהווה סכנה יומיומית למאות אלפי ילדים שמוסעים ללא פיקוח וללא מלווה. משרד התחבורה חייב להפסיק להתנער מאחריות ולחייב המצאות מערכת שתנטר את אופן נהיגת הנהג (קופסא ירוקה) ותתריע בפני המעסיקים על נהגים שמסכנים את שלום הילדים של כולנו. במקביל יש לחייב המצאות מלווה בהסעות התלמידים שיוודא כי הילדים חגורים בחגורת בטיחות ויורדים ועולים בצורה בטוחה".

התפלגות מספר התלמידים הנוסעים בהסעות, עפ"י ערים בשנת 2014:

  • חיפה 2,065 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל, ו- 3,403 למוסדות החינוך המיוחד
  • עמק חפר 4,663 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל ו- 774 למוסדות החינוך המיוחד
  • אשדוד 921 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל ו- 3,645 למוסדות החינוך המיוחד
  • אשקלון 3,222 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל ו- 1,158 למוסדות החינוך המיוחד
  • ראשון לציון 918 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל ו- 2,007 למוסדות החינוך המיוחד
  • באר שבע 1,120 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל ו- 1,540 למוסדות החינוך המיוחד
  • רחובות 1,199 תלמידים למוסדות החינוך הרגיל ו- 1,371 למוסדות החינוך המיוחד

בתצפית מצלמות שהוצבו בהסעות התלמידים (2009),  על ידי "קרן רן נאור לקידום מחקר בטיחות בדרכים" ומכון גרטנר, נמצא כי 17.5% מהנסיעות לא היו בטיחותיות, ב-66%  התלמידים רבו בתוך האוטובוס במהלך נסיעה, וב-26% מהנסיעות התלמידים הפריעו לנהג בזמן נסיעה.

מתחילת שנת 2011 ועד היום, יותר מארבע וחצי שנים, עמותת "אור ירוק" מנסה לקדם את התקנת הקופסה הירוקה בהסעות תלמידים אך ללא הצלחה.

הנושא נמצא באחריות משרד התחבורה שאמור להביא לאישורן של תקנות שיחייבו התקנת מערכת ניטור נהיגה בהסעות תלמידים. במשרד התחבורה טוענים, כי הנושא נמצא אצל מכון התקנים, שדורש לאישור התקן כמיליון ₪, בטענה כי אין מגרש אוטובוסים מתאים לבדוק את כלי הרכב ולאשר את התקן. משרד התחבורה אינו מוכן להשקיע סכום זה ולכן הנושא תקוע כבר כמה שנים ומאות אלפי ילדים נמצאים בסכנה יומיומית.

פנדן- אוטובוסים החשמליים בישראל

אוטובוס חשמלי (צילום יח"צ חו"ל)

אוטובוס חשמלי (צילום יח"צ חו"ל)

חברת האוטובוסים 'דן' בראשותו של יו"ר החברה, שמואל רפאלי והמנכ"ל עופר זילביגר, וחברת 'צ׳ריוט מוטורס' הישראלית, שבשליטת קבוצת וייס, מדווחות היום כי חתמו על הסכם להקמת חברת "פנדן", אשר תוחזק בחלקים שווים ותעסוק ביבוא אוטובוסים חשמליים מתקדמים ומבוססי קבלי-על לישראל.

צ'ריוט מוטורס מקבוצת וייס הוקמה לפני כ 5 שנים בסין וחיברה בין יצרני אוטובוסים מהגדולים בעולם לחברת טכנולוגיה סינית, שפיתחה טכנולוגיית צבירה של אנרגיה חשמלית באמצעות קבלי-על מתקדמים. המיזם הצליח לפתח אוטובוס חשמלי, שנחשב בקרב מומחים למתקדם בעולם.

לפני כשנה ולאחר שקיבלה את הזיכיון לשיווק האוטובוסים החשמליים בישראל ואירופה ולאחר שהדגם שפיתחה קיבל תקינה אירופאית מלאה (EWVTA) השיקה צ'ריוט מוטורס את הדגם המתקדם תחת השם CHARIOT E-BUS.  במאי 2014 השיקה החברה את קו האוטובוס החשמלי הראשון בסופיה אשר ובבולגריה, שם הוא פועל בהצלחה מרובה מזה 14 חודשים. לאחרונה החלו להתקבל הזמנות לדגם זה ממדינות אירופיות נוספות.

במקביל רכשה חברת דן דגם אחד לצורך הפעלת פיילוט בת"א לאחר שבדקה את תפקודו והתאמתו של האוטובוס החשמלי מבוסס 'קבלי העל' לישראל. עירית ת"א הקצתה קו נע עירוני חדש במיוחד לאוטובוסים החשמליים הראשונים שיפעלו בעיר. קו זה מספר 5/25 שינוע בין התחנה המרכזית החדשה דרך רחובות אלנבי, רוטשילד, אבן גבירול ויגיע למסוף רידינג.

במסגרת המיזם החדש מתעתדת חברת דן לבצע הזמנה ראשונית של חמישה אוטובוסים נוספים של צ'ריוט מוטורס, שעתידים להגיע לישראל עוד השנה.

יתרונו של ה CHARIOT E-BUS:

  1. לאוטובוס אין כל מגבלות טווח והוא יכול לפעול משך 24 שעות.
  2. האוטובוס עושה שימוש במארז קטן מאד ( פחות מ 1 מ״ק) וקל משקל (כ 900 ק״ג) של קבלי על המאפשרים לו לנסוע לאורך כל המסלול לאחר טעינה אחת קצרה של כ 3 דקות בתחנה הסופית (בניסויי הפעלה הנערכים בימים אלו בעיר סופיה שבבולגריה, נוסע האוטובוס לאורך קו של 22 ק״מ לאחר טעינה אחת של כ 5 דקות בתחנה הסופית של קו מס 11 בעיר).
  3. בזכות משקלו העצמי הנמוך של הדגם, אין לו כל מגבלה לשאת כמות מרבית מותרת של נוסעים, ע"מ לענות על הצורך בשעות השיא.
  4. אוטובוס מונע ע״י מנוע חשמלי בלבד הוא שקט לחלוטין בפעולתו ואינו מזהם כלל. יתרה מזאת, בגלל משקלו העצמי הנמוך, צריכת האנרגיה החשמלית שלו נמוכה ביותר, ביחס לכל אוטובוס חשמלי אחר.
  5. עלות תפעולו הנה רק כ 20% מעלות תפעולו של אוטובוס דיזל רגיל, הן בזכות צריכת החשמל הנמוכה שלו והן בזכות עלות התחזוקה הנמוכה ביותר ביחס לאוטובוסים מכניים.
    *קבוצת וייס מחזיקה גם באחת מ-שלוש החברות המובילות בתחום ייבוא הצמיגים לארץ "ראלי " ומייבאת את המותגים- דנלופ, פולדה, יוקהומה, נקסנט ועוד

לסיום: סרטי השבוע

התרסקות במהירות של 200 קמ"ש אל מול המצלמה

רצף של תאונות ברוסיה

נהג. כדאי שתבדוק את תא המטען שלך

הכל על תוקף הצמיגים עליהם אנחנו נוסעים

גררו אותו. האם זה הסוף ?

D-11 נגד נגד פונטיאק. מי ניצח ?

היה אוטו ?

Wild-Cat רכב שטח חדש מחפש משקיעים

הוספת תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות