חדשות השבוע בעולם הרכב

סיכום השנה בענף הרכב 2015 ||| סיכומי שנה בארץ ובעולם ||| דגמים חדשים של רכבי רנו, סקודה ואופנועי הונדה ||| תעריפים חדשים לתחבורה ציבורית ||| מבחר סרטים מעולם הרכב בעולם ||| להמשך הכתבה <<<

חדשות הרכב בעולם ובארץ

מרצדס 2016 (צילום יח"צ חו"ל)

מרצדס 2016 (צילום יח"צ חו"ל)

גידול של 39% במכירות מרצדס בישראל בשנת 2015

במסיבת עתונאים השבוע אמר אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה: "בהמשך למדיניות קונצרן דיימלר בעולם, אשר הכריז על שנת 2020 כשנת ההובלה בשוק הפרימיום העולמי אנו מרחיבים את היצע הדגמים לקראת השנה החדשה ונערכים להמשך הביקוש לדגמי הקצה ודגמים יעודיים".

כלמוביל מרצדס, מסכמת את שנת 2015 עם גידול של 39% בשנה האחרונה וגידול ממוצע של 69% ב- 4 השנים האחרונות. במהלך שנת 2015, המשיכה כלמוביל מרצדס וחיזקה את אחיזתה בפלחים חשובים בשוק היוקרה והיא מובילה את המכירות בסגמנט ה-  CLA  וב- SUV. דגם ה–S CLASS מחזיק בנתח של כ- 63% בשוק היוקרה ושומר על מעמדו כרכב היוקרה המוביל בעולם ובישראל.  MAYBACH S600 עם הטכנולוגיות של חזית ענף הרכב העולמי, הינו הרכב היקר ביותר המוצג באולם התצוגה המרכזי בהרצליה עם מחיר של החל מ – 1,759,900 שקלים, לפני תוספות כמו מערכת שמע תלת מימד מהפכנית. המאייבך S 600 מוצע עם מנוע V12  המספק 530 כ"ס ותאוצה של 5 שניות מ–0 ל–100, רכבים ראשונים ימסרו ללקוחות בינואר 2016.

לאור הביקוש הגובר לדגמי ה- AMG, אשר במהלך 2015 נמכרו למעלה מ-60 דגמי AMG בישראל,  החליטה השנה החברה על שילוב הדגמים למלאי השוטף ובכוונת כלמוביל מרצדס להרחיב בשנת 2016 את היצע  דגמי AMG שישווקו בישראל.

אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל מרצדס, מציין כי בהמשך למדיניות קונצרן דיימלר, אשר הכריז על שנת 2020 כשנת ההובלה בשוק הפרימיום העולמי אנו מרחיבים את היצע הדגמים לקראת השנה החדשה, נערכים להמשך הביקוש לדגמי הקצה ודגמים ייעודיים  ולהערכתנו פתיחת אולם התצוגה המרכזי החדש בהרצליה הביא לקוחות חדשים וצעירים למרצדס. עוד מדגיש פינטו כי  נמשיך לקדם את פעילות התרבות והלייפסטייל באולם החדש, בהתאמה לקהלי היעד החדשים והמגוונים. וכבר עתה חתמנו על הסכמי שיתוף פעולה עם חברות מובילות המעוניינות להתחבר למרצדס בכלל ולפעול באולם החדש בפרט.

במהלך 2016 צפויה כלמוביל להשיק דגמים חדשים במקביל להשקות הבינלאומיות של הקונצרן:

  • ההשקה המשמעותית של הקונצרן לשנת 2016 הינה השקת ה – E CLASS, שתציג שלל טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך במיוחד בתחום הנהיגה האוטונומית ואיכות החומרים.
  • דגם ה – C COUPE יושק בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2016
  • בחודש ינואר יחלו להימסר דגמי FOR FOUR SMART ללקוחות הראשונים של סדרה זו.
  • במהלך 2016 יגיעו לישראל דגמי הקבריו . S ו SL , C
  • במהלך 2016 יורחב היצע דגמי ה – PLUG IN HYBIRD

ניסאן ממשיכה לצמוח בעולם זו השנה השביעית ברציפות

ניסאו מפגינה בשנת 2015 גידול של 6.2% לעומת 2014 ומכירות של כחצי מיליון מכוניות ביפן ועוד יותר מ-400,000 ברחבי העולם.

רפורמת התעריפים יוצאת לדרך – מדריך לנוסע המבולבל

טבלת תעריפים רכבת ישראל (מקור תחבורה בדרך שלנו)

טבלת תעריפים רכבת ישראל (מקור תחבורה בדרך שלנו)

"תחבורה בדרך שלנו" – ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, מברך את משרד התחבורה על יישום רפורמת התעריפים החל מיום שישי 1.1.16. זוהי בשורה גדולה ומשמעותית עבור הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל, לאחר שנים של דחיות ועיכובים בהליכי התכנון והביצוע, יוצאת הרפורמה המדוברת סוף סוף לדרך לטובת הנוסעים, בין היתר בעקבות פעילות רבה של הארגון בקידום הנושא. אולם חשוב להדגיש כי משמעות הרפורמה אינה ברורה דיה לנוסעים, מה גם שקיימות תקלות ועיוותים רבים שעליהם יש צורך לתת את הדעת למתן פתרון ומענה מידי, כפי שהדברים יצוינו בתמציתיות בהמשך

את עיקר המשמעות של הרפורמה מבהירה יו"ר הארגון, סטלה אבידן: "שינוי הגדרת מפת המטרופולינים האזורית, מאפשרת שימוש במסגרת הסדרי הנסיעות הבאים: נסיעת המשך בטווח של 90 דקות, חופשי יומי, שבועי וחודשי והרחבת אפשרויות השימוש בערך הצבור שבכרטיס. בנוסף, החלת כל סוגי הסדרי הנסיעה השונים שהיו קיימים באופן מצומצם באזורים שונים, חלה כעת בכלל המטרופולינים. מישור נוסף בו ניתן מענה במסגרת הרפורמה הוא פישוט וצמצום התעריפים מ1,432 קודי תעריפים שונים לעשרות בודדות של סוגי תעריפים, כשהיעד להגיע בסוף למספר מצומצם של 32 תעריפי נסיעה, הליך שיקל רבות על הנוסעים והנהגים ע"י ייעול התפעול של החברות במערך הגבייה והתקוף ויצמצם את הבעיות הקיימות כיום במישור זה".

למעשה, מבהיר סמנכ"ל הארגון, דני קומיסר, "מדובר בבניית 4 מטרופולינים אזוריים:

  • מטרופולין ירושלים והישובים בסביבתה,
  • בצפון – מטרופולין חיפה,
  • בדרום – מטרופולין באר שבע
  • במרכז – מטרופולין תל אביב

לכל מטרופולין קיימים 3 טבעות, בדירוג שונה של תעריפי נסיעה בהתאם ותעריף נסיעה משותף תוך מטרופוליני. חשוב לציין כי בעקבות כך נוצרו התייקרויות בתעריפים שונים בהם גם בהסדרי החופשי יומי והחופשי חודשי, באופן מינורי של אחוזים בודדים".

אלא שבארגון מצביעים גם על עיוותים רבים במסגרת הרפורמה. לטענתה של טובה אבן-חן, ממונה קשרי חוץ בארגון: "אזורים רבים ברחבי הארץ לא ניתן להם מענה במסגרת הרפורמה כשהמאפיין המובהק של אזורים אלו הוא, היותם אזורים פריפריאליים". כך לדוגמה היא מציינת את אזור הגליל המזרחי ורמת הגולן, כשבחלק הצפוני "טבריה, בית שאן, צפת, ראש פינה, חצור הגלילית, קריית שמונה וישובים נוספים בסביבתם לא נכללים ולא ניתן להם מענה במסגרת הרפורמה".

גם הכללת הערים לוד ורמלה בטבעת המרכזית של מטרופולין תל אביב, התרחשה רק לאחר שבמסגרת פעילותה בארגון העלתה טובה את הנושא בפני הגורמים במשרד התחבורה שוב ושוב ונאבקה קשות על הכללתם במטרופולין. כך גם העיר עפולה נותרה מחוץ למטרופולין חיפה בעוד שאזור נצרת וצומת גולני כן נכללו בטבעת השלישית של המטרופולין.

מיכאל אידן, מנהל סניף דרום בארגון, מצביע על שורת עיוותים נוספים דומים: "דוגמה לכך היא חבל לכיש וקרית גת, שאינם נכללים במטרופולין באר שבע, בעוד שהעיר אשקלון וסביבתה משויכים במסגרת חוץ מטרופולינית דואלית מיוחדת, כשהיא נכללת במקביל גם במטרופולין באר שבע וגם במטרופולין תל אביב. באופן דומה גם אזור חדרה, הכולל את אזור בקעת הנדיב, נכלל בחיבור ייחודי חוץ מטרופוליני בדואליות למטרופולינים של תל אביב וחיפה, אך זכרון יעקב, לא נכללה באזור חדרה מסיבה שאינה ידועה, אלא רק במטרופולין חיפה".

מאידך מצביעים בארגון בחיוב על המענה אותו קיבלו יישובי הר הנגב: מצפה רמון, שדה בוקר, עזוז, ו2 היישובים הצפוניים בערבה: חצבה, ועין יהב, שנכללים במסגרת חוץ מטרופולינית במטרופולין באר שבע, מה שמכונה בארגון הטבעת רביעית של המטרופולין.

בעוד שקרית ארבע וחברון נכללים בטבעת השלישית של ירושלים, יישובי הר חברון: תלם, אדורה, עתניאל, כרמל, פני חבר, נגוהות סוסיא, נכללים דווקא בטבעת השלישית של מטרופולין באר שבע, כשלמעשה האזור גם נחצה באופן לא טבעי בהשתייכות לשני מטרופולינים שונים, כשתוצאה מכך, תושבים הנעים בתוכו נאלצים לשלם מחיר גבוה יותר. בעוד שהציפייה ממשרד התחבורה שיכליל את אזור קרית ארבע-הר חברון באופן דואלי ל2 המטרופולינים ויזהה אותם כאזור אחד (כפי שאכן בוצע במודיעין, שנכללת בו זמנית גם בטבעת השלישית של מטרופולין ירושלים וגם בטבעת השלישית של מטרופולין תל אביב). כך משום מה גם גוש עציון נחצה באמצעו ל2 טבעות בצורה לא טבעית, כשחלק מהגוש נמצא בטבעת השנייה וחלקו משויך לטבעת השלישית של מטרופולין ירושלים.

עיוות נוסף הקיים במטרופולין ירושלים הוא שבעוד שעפרה ובית-אל משויכות לטבעת השנייה של המטרופולין, הישובים שמצפונה: שילה, שבות רחל, מעלה לבונה ועלי, אינם משויכים כלל למטרופולין גם לא בטבעת השלישית.

הרפורמה ברכבת : אחת הנקודות אותה הציפו פעילי "תחבורה בדרך שלנו" כלפי משרד התחבורה, הייתה רמת הפערים בין תעריפי רכבת ישראל לבין נסיעה מקבילה באמצעות אוטובוסים, כשבכך אוכלוסיות הנמנות על החלק התחתון של מעמד הביניים והשכבות החלשות נמנעות מהעדפת הנסיעה ברכבת על פני האוטובוס, ואכן משרד התחבורה הוזיל את העלויות של הנסיעה ברכבת באופן ניכר. ההוזלה ניכרת במיוחד בכרטיסים המשלבים הסדרי נסיעה חודשיים משותפים לרכבת והאוטובוסים. אך גם במקרה זה, הבחינו נציגי הארגון בעיוות מסוים של מבנה התעריפים כשהסדר נסיעה באמצעות הכרטיס החופשי היומי זול יותר מהסדר נסיעה באמצעות כרטיס נסיעה בודד וכרטיס ההלוך ושוב[1]. בעקבות כך, פנו בארגון לגורמים בכירים במשרד התחבורה והציגו זאת בפניהם ואת הצורך הנובע מכך לעדכן את הנוסעים במבנה התעריפים, כך שנוסעים העומדים לרכוש הסדרי נסיעה ברכבת ייודעו מראש על האפשרויות השונות ומשמעויותיהם.

מנכ"ל הארגון, איתי חיים, מציין, כי העלה בפני משרד התחבורה גם את נושא הסטודנטים שרכשו הסדרי נסיעה שנתיים וסימסטריאליים, שלא ייהנו מההרחבות והשינויים במסגרת הרפורמה. משרד התחבורה השיב לפנייתו כי הנושא הועבר לטיפול ותוך כחודש יושלם המענה עבורם. לדבריו, מטבע הדברים, ככל תהליך הכרוך בשינויים ייתכנו תקלות ושיבושים בחלק מהכרטיסים והסדרי הנסיעה הקיימים של הנוסעים. אך אם נתאזר בסבלנות וניתן הזדמנות לתהליך המיוחל שיוצא אל הפועל אנו צפויים ליהנות מהשיפורים הכרוכים בו בטווח הארוך. עוד הוא מציין, "כי הארגון ימשיך לפעול ולקדם את פתירת העיוותים הקיימים ברפורמה, כמו גם עיוותים מקומיים שונים הידועים לנציגינו בשטח. הארגון ימשיך לעקוב ולקבל משוב מהציבור גם בחודשים הבאים כשהרפורמה תיושם בשטח, הן באמצעות האתר ומערך המדיה החברתית הרחב והן באמצעות הנציגים המקומיים של הארגון, כחלק מהפעילות הכללית של הארגון לקידום התחבורה הציבורית בישראל".

בהקשר לכך, הוא "מצר על כך שבחודש האחרון בוטל בהפתעה ובהתרעה קצרה השולחן העגול שתוכנן עם משרד התחבורה מזה זמן רב, כשעד כה לא נקבע במקום זאת מפגש אחר. פלטפורמת השולחן העגול היא אחד הכלים המרכזיים להעלאת והצפת נושאים הדורשים פתרון בין הגורמים הרלוונטיים ומקדמת אותן באופן יעיל וממוקד".

בטיחות בדרכים

שנה שלישית ברציפות בה ישנה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים

ממשלת ישראל נכשלת זו השנה השלישית ברציפות בצמצום מספר ההרוגים בכבישים, כך עולה מניתוח נתוני עמותת "אור ירוק" לסיכום שנת 2015. מתחילת השנה נהרגו 349 בני אדם בתאונות  דרכים, 49 בני אדם יותר מאשר היעד שקבעה המדינה, 300 וכמו כן, 30 בני אדם יותר מאשר בכל שנת 2014.

תאונה כתוצאה מרוח (צילום עמית לוי)

תאונה כתוצאה מרוח (צילום עמית לוי)

בשנת 2014 נהרגו 319 בני אדם בתאונות דרכים. משרד התחבורה הציב לעצמו יעד ירידה של כ-5% במספר ההרוגים השנה, במטרה לא להגיע אל מעבר ל-300 הרוגים מתאונות דרכים.

התפלגות הנפגעים בתאונות דרכים, בשנת 2015

  • בתל אביב נפגעו 1,523 בני אדם, 11 בני אדם נהרגו ו- 143 נפצעו באורח קשה.
  • בירושלים נפגעו 1,116 בני אדם, עשרה בני אדם נהרגו ו- 115 נפצעו באורח קשה.
  • בחיפה נפגעו 559 בני אדם, 11 בני אדם נהרגו ו- 53 נפצעו באורח קשה.
  • בבאר שבע נפגעו 501 בני אדם, שני בני אדם נהרגו ו- 21 נפצעו באורח קשה.
  • בפתח תקוה נפגעו 423 בני אדם, שמונה בני אדם נהרגו ו- 25 נפצעו באורח קשה.
  • באשדוד נפגעו 417 בני אדם, שישה בני אדם נהרגו ו- 32 נפצעו באורח קשה.
  • בנתניה נפגעו 365 בני אדם, שלושה בני אדם נהרגו ו- 16 נפצעו באורח קשה.

היכן כשלה המדינה?

עלייה חדה במספר רוכבי האופנועים שנהרגו בכבישים:

  • 57 רוכבי אופנוע נהרגו השנה בכבישים, 20 בני אדם יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2014 – עליה חדה של כ-54%.
  • 34 רוכבי אופנוע נהרגו השנה בכבישים בינעירוניים, כמעט כפול בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה (19).

מספר גבוה של הרוגים בתאונות דרכים בקרב החברה הערבית:

  • למרות שהאוכלוסייה הערבית בישראל מהווה כחמישית מכלל האוכלוסייה, קרוב לשליש מההרוגים בתאונות דרכים הם בני החברה הערבית.
  • קרוב ל-60% מהילדים שנהרגו בתאונות דרכים השנה (16 ילדים בגילאי 0-14) היו מהחברה הערבית.
  • כ-60% מהנהגים הצעירים שנהרגו השנה בתאונות דרכים (עד גיל 24) היו מהחברה הערבית.

ישראל הפכה להיות אחת המדינות המסוכנות ביותר לקשישים בדרכים:

בשנת 2015 נהרגו 96 קשישים (65+) בתאונות דרכים, עליה של כ-40% במספר הקשישים ההרוגים ביחס לשנת 2014, שבמהלכה נהרגו 68 קשישים בתאונות דרכים. אוכלוסיית הקשישים (65+) בישראל נאמדת בכ-10% אך שיעור הקשישים שנהרגים בתאונות דרכים מקרב כלל האוכלוסיה הוא קרוב ל-30%, פי שלוש מחלקם באוכולוסיה.  כ-50% מהקשישים שנהרגו בתאונות הדרכים השנה היו הולכי רגל.

נפתח לתנועה שלב א' בפרויקט חיבור כביש 9 החדש לכביש 6 במחלף באקה

חברת נתיבי ישראל- הגשר הצפוני שנפתח לתנועה (צילום- חברת נתיבי ישראל )

חברת נתיבי ישראל- הגשר הצפוני שנפתח לתנועה (צילום- חברת נתיבי ישראל
)

נפתח לתנועה שלב א' בפרויקט לחיבור כביש מס' 9 לכביש מס' 6- מחלף באקה. עלות כוללת של הפרויקט כ- 135 מיליון שקל.

הפרויקט כולל הקמת שני גשרים מעל כביש מס' 581, כאשר כחלק משלב א' נפתח לתנועה הגשר הצפוני במתכונת זמנית של כביש חד מסלולי דו סיטרי. בשלב ב' של הפרויקט, הצפוי בעוד מספר חודשים, יפתח לתנועה הגשר הדרומי במערכת הגשרים. במתכונת הסופית ייפתח הכביש לתנועה על גבי שני הגשרים אשר יאפשרו תנועה בטוחה בכביש דו מסלולי דו נתיבי לכל כיוון.

מטרת הפרויקט הינה חיבורו של כביש מס' 9 החדש, שנפתח לתנועה לפני כשנה וחצי ומהווה עורק ראשי חשוב בוויסות והקלה על גודש התנועה, בין כבישי האורך 4 , לכביש 6 במחלף באקה.

כבר עם פתיחתו של שלב א' מורגשת הקלה בעומס, לאור החיבור המהיר, הנוח והבטיחותי לכביש מס' 6 מכיוון חדרה ויישובי עמק חפר, דרך כביש מס' 581.

במסגרת הפרויקט מוקמת מערכת של שני גשרים מקבילים אשר יהוו המשך לכביש מס' 9.

הגשרים מתנשאים לגובה של כ- 6 מטרים מעל רצועת המוביל הארצי וכביש מס' 581, באורך של כ- 62 מטרים ורוחב של כ- 15 מטרים כל גשר.

בחברת נתיבי ישראל מציינים, כי מדובר במבצע הנדסי מורכב להקמת מערכת הגשרים שתוכננו ונבנו על פי שיטת הביצוע המורכבת "גשר יצוק במקום". כמו כן, גשרים אלו הוקמו באופן תמיכה שונה וייחודי- באמצעות ניצב אחד בלבד, בכל אחד מצידי הגשר ולא באמצעות מספר ניצבים כפי שנהוג בגשרים אחרים. המרחק בין הניצבים עומד על  כ- 62 מטרים.

הפרויקט כולל סלילתם של כ-2.5 ק"מ של כביש חדש, כולל הרחבה והסדרה של קטע כביש מס' 581 העובר תחת מערכת הגשרים. כמו כן, יוסדרו מעגל תנועה וצומת מרומזר בחיבור של כביש מס' 581 עם כביש מס' 9.

מעבר לחשיבותו של הפרויקט בשדרוג הכבישים, הקמת הגשרים ויצירת עורק ראשי מהיר ובטוח בין כביש מס' 9 לכביש מס' 6, נערכו במסגרת הפרויקט פעולות נרחבות לשיקום של ערכי טבע לאורך התוואי הכוללות פיתוח נופי וסביבתי והקמת מעבר תת קרקעי בטיחותי לחקלאים, כאשר בזמן העבודות בפרויקט תואמו דרכים זמניות למעברי חקלאים, על מנת שיוכלו לעבד את השדות. בנוסף, נבנה מעבר תת קרקעי לבעלי חיים שיאפשר מעבר בטוח לבעלי חיים רבים להגיע מקצהו של הכביש לקצהו השני ללא מגע ישיר עם כלי הרכב. בנוסף, טופלו מעבירי מים שיאפשרו ניקוז יעיל ומרבי של מי הגשמים ופיתוח נופי נרחב. בפרויקט נעשה שימוש בכ- 500 אלף קוב של אדמה מחומר ממוחזר.

חיבור הפרויקט למחלף באקה נעשה בתיאום עם חברת חוצה ישראל – כביש מס' 6.

משפט וחוק

כיצד זכו הנהגים בתאונות ההזויות ביותר לפיצויים בעשרות אלפי שקלים?

"נושא אשמת הנהג כלל לא חשוב בנוגע לפיצוי בגין נזקי גוף", מסבירה עו"ד ביבר-חייקין. "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מטיל אחריות מוחלטת ומלאה על הנהג, ועל חברת הביטוח המבטחת את רכבו, לפצות את הנפגעים על נזקי הגוף שנגרמו להם בתאונת הדרכים שבה היה מעורב הרכב – לרבות תאונות עצמיות שבהן נפגע הנהג עצמו. אין חשיבות אם היתה או לא היתה אשמה מצד הנהג, או מצד אחרים".

עם זאת, מדגישה עו"ד ביבר-חייקין, החוק מונה רשימת נפגעים בתאונות דרכים, אשר לא יהיו זכאים לפיצויים, ובהם, בין היתר, מי שגרם לתאונת הדרכים במתכוון, מי שנהג ברכב ללא רשות או ללא רישיון (למעט חריגים, ובהם רישיון שפקע מחמת אי תשלום אגרה) מי שהשתמש ברכב לצורך ביצוע פשע, ומי שנהג ביודעין ברכב ללא ביטוח חובה.

עו"ד ביבר-חייקין מתארת מספר מקרים שהגיעו לפתחו של בית המשפט בשנים האחרונות, ואשר על פניו לפחות, לא נראות כתאונות דרכים כלל.

הנהג יצא מרכבו, החליק על שקית, וזכה בפיצויים

נהג יצא מרכבו לאחר שהחנה אותו כחוק, וכשניסה להתרומם לעמידה, החליק על שקית וסובב את ברך שמאל. הנהג תבע את חברת הביטוח שלו, אשר הכחישה מצדה כי התאונה ארעה כפי שהנהג טען. חרף כך בית המשפט קיבל את גרסת הנהג וקבע כי הנהג נפגע בתאונת דרכים כנטען, ופסק פיצוי לנהג בסך של כ-20,000 שקלים, בצירוף שכר טרחת עורך דין.

הנהג יצא מרכבו לבדוק כמות המיל ברדיאטור

במקרה אחר, התניע נהג את רכבו, אך לפני שיצא לדרכו החליט לבדוק את מצב המים ברכב. לשם כך יצא הנהג מרכבו, פתח את מכסה המנוע ואת מיכל המים, והניח את הפקק בצד. אלא שהפקק נפל אל תוך המנוע. הנהג ניסה לאתר אותו באמצעות תאורת הטלפון הסלולרי שלו, וכשאיתר את הפקק הושיט את ידו השמאלית על מנת לשלוף אותו – ונחתך מהמאוורר החשמלי. כתוצאה מכך, נקטע חלק מהאגודלו. הנהג הגיש תביעה נגד חברת הביטוח בה ביטח את רכבו בביטוח חובה. חברת הביטוח הכחישה את חבותה תוך שטענה, בין השאר,  כי התאונה אינה מהווה תאונת דרכים על פי חוק הפלת"ד ולכן אין היא אחראית לפצות את הנהג בגין נזקיו. בית המשפט לא קיבל את עמדת חברת הביטוח, הכיר במקרה כתאונת דרכים על פי הגדרות חוק הפלת"ד, ופסק לנהג פיצויים בסך 145,000 שקלים, בתוספת שכ"ט עו"ד.

הנהג בדק את צינור המים שהתפוצץ וגרם לכוויות

במקרה נוסף, הבחין נהג כי מנוע המשאית עליה נהג התחמם. הוא יצא לבדוק את צינור המים – אשר לפתע התפוצץ וגרם לו לכוויות בכל חלקי גופו. הנהג הגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח חובה, לצורך קבלת פיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לו בתאונה. גם כאן, דחתה חברת הביטוח את תביעתו, וטענה כי המקרה כלל אינו נחשב לתאונת דרכים. לדברי עו"ד ביבר-חייקין, בית המשפט חשב אחרת, הכיר באירוע כתאונת דרכים, ופסק לנהג פיצויים, בתוספת שכ"ט עו"ד.

"לא ניתן לתבוע על תאונת דרכים גם לפי פקודת הנזיקין"

לדברי עו"ד ליטל ביבר-חייקין, מי שעבר תאונת דרכים על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ונגרמו לו נזקי גוף כתוצאה ממנה  – לא יכול לתבוע פיצוי בגין נזקי הגוף בעילת נזיקין, אלא אך ורק על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אלא אם נפגע בתאונה שנגרמה על ידי אדם אחר במתכוון.

"רק במקרים שבהם אין זכאות לפיצוי על פי חוק הפלת"ד – למשל כאשר הנהג נסע ללא ביטוח חובה – עומדת לנהג הזכות להגיש תביעה לפיצויים לפי פקודת הנזיקין", מסבירה עו"ד ביבר-חייקין. "כך למשל, נהג אופנוע, שנסע ללא ביטוח, או ללא רישיון מתאים, ואשר נפל ממנו תוך כדי נסיעה עקב בור בכביש, יוכל לתבוע פיצויים מהרשות העירונית, שהכביש והמפגע שגרם לתאונה נמצאים בשטח שיפוטה ובאחריותה".

עו"ד ביבר-חייקין מוסיפה, כי במקרה שמדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, יש למצות את הזכויות גם מהמוסד לביטוח לאומי.

"אם יש לנהג פוליסות ביטוח פרטיות, כגון ביטוח תאונות אישיות, כדאי לבדוק את הזכאות לפיצויים גם במסגרת ביטוחים אלה", מחדדת עו"ד ביבר-חייקין.  "בכל מקרה, עדיף להתייעץ עם גורמי מקצוע המצויים בתחום דיני הנזיקין, על מנת למקסם את הפיצוי אותו ניתן לקבל".

נפגעתם מכלי רכב? כך תנהגו על מנת שתוכלו לתבוע פיצויים:

  • החלפת פרטים – לדברי עו"ד ביבר-חייקין, מיד לאחר קרות התאונה וככל שהדבר מתאפשר, יש לקחת את פרטי הנהגים המעורבים בתאונה (שם מלא, מספר טלפון, פרטי הרכבים המעורבים ופרטי פוליסת ביטוח החובה)
  • לצלם את הרכבים המעורבים בתאונה ואת הנזקים שנגרמו להם
  • לרשום פרטי עדים לתאונה. כאשר מדובר בתאונה עצמית, שבה לא היה מעורב רכב נוסף, יש חשיבות גבוהה יותר לעדים לתאונה, ולכן חשוב מאוד לקחת את כל הפרטים ממי שהיה עד לאירוע.
  • פנייה לחדר מיון – לדבריה, מיד לאחר התאונה מומלץ לפנות לחדר מיון בבית החולים הקרוב, ולהיבדק. חשוב לציין כי הפגיעה נבעה מתאונת דרכים, כדי שהדבר יירשם ברישומים הרפואיים. לעיתים, אנשים שנפגעו בתאונת דרכים אינם חשים בכאב כלשהו מיד לאחר התאונה, והכאבים מגיעים כשבוע לאחר מכן ואף מאוחר מכך. מומלץ, על כן, לפנות לחדר מיון מיד לאחר כל תאונה, על מנת להיבדק ולוודא שלא נגרם כל נזק הדורש טיפול מיידי.
  • דיווח למשטרה – לדברי עו"ד ביבר-חייקין, מומלץ מאד לפנות לתחנת המשטרה, ולדווח על התאונה בסמוך להתרחשותה.
  • מעקב וטיפול רפואי רצוף –  לדברי עו"ד ביבר-חייקין, במידה שלאחר התאונה מתעוררים כאבים כלשהם, יש להישאר במעקב רפואי רצוף, ולפעול על פי המלצות הרופאים. פעולה המנוגדת להמלצות הרופאים עלולה לעמוד לרועץ לנהג, כשיחליט לתבוע פיצויים על התאונה.
  • איסוף תיעוד רפואי וקבלות – לדברי עו"ד ביבר-חייקין, יש לשמור את כל התיעוד הרפואי מיום התאונה, כמו גם קבלות על הוצאות שנגרמו בעקבות התאונה, ובהן קבלות על הוצאות רפואיות (כגון היטלים אצל רופאים, רכישת תרופות, משככי כאבים וכיו"ב), וכן קבלות על הוצאות נסיעה מוגברות עקב התאונה.
  • תיקון הרכב – לדברי עו"ד ביבר-חייקין, פעמים רבות במקרים של תאונות דרכים עצמיות, נתקלים הנפגעים בקושי להוכיח את עצם אירוע התאונה, מכיוון שלא היו מעורבים נוספים. אותם נהגים מצליחים להוכיח את אירוע התאונה באמצעות ראיות חיצוניות, כגון תיעוד רפואי סמוך לתאונה, אישור מהמשטרה, דו"ח שמאי על הנזקים לרכב וכיו"ב. בגלל הקושי בהוכחת התאונה, מומלץ לנפגעים בתאונת דרכים עצמית לתקן את הרכב שלהם במקום מסודר, שבו מקבלים קבלה על התיקון, מאחר שאותה קבלה מהווה, למעשה, ראייה לעצם התרחשות התאונה – ולעיתים אף אינדיקציה למידת נזקי הגוף שנגרמו בעקבותיה.
  • פניה לעורך דין המתמחה בתחום – לדברי עו"ד ביבר-חייקין, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום בסמוך לאירוע התאונה – לצורך ניהול תביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, וזאת על מנת לקבל הנחיות נכונות לצורך ניהול התביעה.

מה חדש ומבצעי מכירות

דו גלגלי חדש: הונדה  CRF250R, CRF250X, CRF450R, CRF450X

Enduro CRF הונדה (צילום יח"צ חו"ל)

Enduro CRF הונדה (צילום יח"צ חו"ל)

חברת "מאיר" יבואנית  ומשווקת אופנועי הונדה בישראל, מודיעה על התחלת שיווקם של דגמי האינדורו והמוטוקרוס שלה ברישוי צהוב, לכביש. המהלך, כחלק מהתרחבותה של הונדה אופנועים בתחום השטח וה"אדוונצ'ר".

בשלב הראשון משווקים בארץ 4 דגמי שטח מרכזים:

  • CRF250R במחיר 64,900 שקלים
  • CRF250X במחיר 55,900 שקלים
  • CRF450R במחיר 66,900 שקלים
  • CRF450X במחיר 63,900 שקלים

הדגמים עברו סדרה של עדכונים בסדנה באירופה והותאמו לתקינת כביש. בין העדכונים: תאורה, מד מהירות ורגלית צד.

דגמי השטח של הונדה אופנועים הינם אותם דגמי מוטוקרוס ואינדורו הפופולאריים מאוד אשר זוכים לשבחים והישגים חסרי תקדים בתחרויות מוטוקרוס ואינדורו ברחבי העולם.

דגמי השטח החדשים של הונדה ברישוי הצהוב, מוצגים ומוצעים בכל אולמות התצוגה של הונדה אופנועים ברחבי הארץ .

חדש: סקודה ספייסבק סקאוט-ליין

סקודה ספייסבק סקאוטליין 2016 (צילום יח"צ חו"ל)

סקודה ספייסבק סקאוטליין 2016 (צילום יח"צ חו"ל)

עם פתיחת שנת 2016, מרחיבה חטיבת סקודה ישראל את היצע הדגמים המשפחתיים של משפחת הספייסבק עם גרסת ספייסבק סקאוט-ליין המיועדת לקהל המחפש את מראה השטח המסוקס. גרסת הסקאוט-ליין מציעה ללקוחותיה מנוע חזק וחסכוני בנפח 1.2 ליטר TSI, תצרוכת דלק ממוצעת של 21 ק"מ לליטר ותאוצה מ- 0-100 קמ"ש של 11.3 שניות. מחירה של גרסת ספייסבק סקאוט-ליין יעמוד על 118,990 שקל, בעוד מחיר הרכב לחודש ההשקה הראשון בלבד יעמוד על 114,990 ₪. עם השקת גרסת הסקאוטליין ישתנה גם מחירון גרסת הספייסבק 1.2 Style, שהושקה לפני מספר חודשים, ויעמוד על 109,990 ₪.

כגרסת פנאי שטח, גרסת הספייסבק סקאוט-ליין מציעה מספר פתרונות המיועדים לאלו היורדים מדי פעם מהכביש הסלול. בין השינויים: מרווח הגחון שופר. מראה מסוקס יותר בזכות גריל קדמי ואחורי בולטים, כשלצידי הרכב הוספו חיפויי פלסטיק שחור עם מגלשי פלסטיק מלפנים ומאחור. להשלמת המראה נוספו מראות כרום, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ופנסי ערפל קדמיים עם אורות LED. למעוניינים תוצע כאופציה חבילת גג שמש פנורמי מלא בעלות של 6,000 שקלים.

בנוסף לכך מציע הרכב מערכות פנאי כגון: בקרת שיוט, בקרת אקלים מתקדמת, מראות מתכווננות חשמלית, מתחממות, תאורה בתא המטען ותא כפפות מקורר בעת הפעלת המזגן. גלגל ההגה בן שלוש צלעות מגיע בציפוי עור, מתכוונן לגובה ולעומק, עם קשיחות המותאמת למהירות הנסיעה ובעל כפתורים לשליטה על מערכת השמע. מחשב הדרך מגיע עם תצוגת Maxi Dot משופרת, מערכת שמע מקורית כוללת דיבורית בלוטופ', שקעAUX , מסך מגע וארבעה רמקולים. ידיות ההילוכים ובלם היד מצופות עור. תחת הסיסמא Simply Clever ניתן למצוא גם מחזיק כרטיסי חניה, כיס אחסון בגב המושב, מחזיק כוסות, משענת יד קדמית עם תא אחסון, גב מושב אחורי מתקפל ומתפצל ועוד.

רמת הבטיחות כוללת: ESC מערכת בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת ABS מערכת למניעת נעילת בלמים, מערכתMSR  למניעת נעילת\החלקת גלגלים, מערכת Hill Hold למניעת הדרדרות, מערכת ASR למניעת החלקת גלגלים בתחילת נסיעה, מערכת Mobileye למניעת תאונות דרכים (סטנדרט), מערכת בלימת עזר הידראולית, 6 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר ועוד.

חדש: רנו טראפיק חדשה במחיר השקה החל מ – 179,900 ₪

רנו טראפיק (צילום יח"צ חו"ל)

רנו טראפיק (צילום יח"צ חו"ל)

מאז השקת הגרסה הראשונה של רנו טראפיק בשנת 1980, התבסס מעמדה בשוק הוואנים, עם ייצור של 1.6 מיליון רכבים ולקוחות מרוצים מסביב לעולם.

הטראפיק החדשה עברה מהפך, אך עם זאת שומרת על היסודות האחראים להצלחתה, תוך כדי הצעת פתרונות חדשניים, בניהם: חסכון בדלק, שטח העמסה יותר פרקטי, מנוע חלק,  "משרד נייד", ועיצוב חדש הכולל את עיצוב חזית-אחור החדש של רנו, המשותף לכל קו המסחריות. הרנו טראפיק החדשה משלב נהיגה בנוחות ואבזור של רכב פרטי, ברכב מסחרי.

רנו, מקבוצת קרסו מוטורס, משיק בימים אלה את הרנו טראפיק החדשה, עם מנוע 1.6 טורבו דיזל, 116 כ"ס ואורך ההעמסה הגדול בקטגוריה. לרגל ההשקה תוצע הטראפיק במחיר מיוחד: מ- 179,900 ₪

עיצוב פנימי חדש הכולל בין היתר: לוח מחוונים צף דו-גווני, עיצוב סביבת נהג כ"משרד נייד", בקרת שיוט, מספר מקומות אחסון בגדלים שונים משולבים בלוח המחוונים, קונסולה מרכזית המשלבת את השליטה ברדיו, מיזוג האוויר ועוד מערכות בדומה למכונית הנוסעים, לוח מחוונים בעיצוב חדש, מושבים נוחים בעלי תמיכת צד מחוזקת, מצויד כסטנדרט עם 2 דלתות הזזה, המאפשר מגוון שימושים: רכב סגור להובלה, רכב לשילוב מטען +נוסעים, רכב להסעת נהג+8 נוסעים.

לסיום: סרטי השבוע

ככה נראית מתנת ראש השנה- טסלה S

ועוד קצת טסלה

אופל טסה

800 סוסים במעלה הפייקס-פיק בפחות מ-10 דקות

תמיד להביט ימינה ושמאלה בצומת

גם לרוכב אופניים לא כדאי להתעסק עם רכבת

לא משוחחים בשעת הנהיגה (עם חבר ברכב שכן) – וזו התוצאה

ככה מורידים את קשוטי עץ חג המולד עם ניסאן GTR

BMW עושה חרקות בשלג אבל הנהג ממול ניבהל

BMW לא לכל אחד זה נוח

הוספת תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות